abonnement Unibet Coolblue
pi_203826963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oekraïne zou voorlopig geen lid worden van de NAVO. Maar de lidstaten wilden niet uitsluiten dat dat ooit gebeurt, wat wel een eis was van Poetin.

En terecht, dunkt mij. Gezien de huidige omstandigheden kan Oekraïne op korte termijn geen lid worden. Maar waarom zou je die deur voor eeuwig dichtgooien? Omdat Poetin dat eist? Dat lijkt mij geen goede zaak.
Allemaal prima maar dan moet je jezelf voorbereiden op de consequenties. En daar is Europa kinderlijk naïef in geweest.
Feit is dat wij Rusland nodig hebben voor onze energiebehoefte en dan moet je soms accepteren dat je niet altijd je zin moet doordrammen aangespoord door de Amerikanen.
pi_203827087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is nu geen draagvlak voor, dat klopt. Maar blijft dat ook zo als er steeds meer gruwelijke oorlogsbeelden vanuit Oekraïne tot ons komen.

Daar komt bij dat onze leiders op een gegeven mogelijk moeten uitleggen dat we geen keuze maken. Er wordt nu gespeculeerd dat Poetin het hier niet bij laat en bijvoorbeeld ook Georgië in z'n geheel wil opslokken. Als westen moeten we ergens de grens trekken.
Die grens is al getrokken en dat is de NAVO. Rusland zal het niet aandurven een NAVO land aan te vallen dus wij in Europa zijn relatief veilig.
Bovendien geloof ik er niets van dat er ooit draagvlak komt voor militaire interventie in Oekraïne. Ten eerste hebben wij in Europa een leger die dat niet aankan, de brandstofprijzen rijzen nu al de pan uit en wij in de EU vinden het klimaat prioriteit nummer 1 waardoor ze dit ook waarschijnlijk zien als een fantastische kans om de energietransitie te versnellen.
pi_203827089
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Allemaal prima maar dan moet je jezelf voorbereiden op de consequenties. En daar is Europa kinderlijk naïef in geweest.
Feit is dat wij Rusland nodig hebben voor onze energiebehoefte en dan moet je soms accepteren dat je niet altijd je zin moet doordrammen aangespoord door de Amerikanen.
We hadden ons dan ook al veel eerder onafhankelijk morten maken van Russisch gas.

De Amerikanen hebben hier weinig mee van doen. Dit speelt zich af in onze achtertuin, Poetin is onze buurman. We moeten zelf paal en perk willen stellen aan de waanzin van die krankzinnige gek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 februari 2022 @ 10:07:08 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203827110
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203827124
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die grens is al getrokken en dat is de NAVO. Rusland zal het niet aandurven een NAVO land aan te vallen dus wij in Europa zijn relatief veilig.
Bovendien geloof ik er niets van dat er ooit draagvlak komt voor militaire interventie in Oekraïne. Ten eerste hebben wij in Europa een leger die dat niet aankan, de brandstofprijzen rijzen nu al de pan uit en wij in de EU vinden het klimaat prioriteit nummer 1 waardoor ze dit ook waarschijnlijk zien als een fantastische kans om de energietransitie te versnellen.
We gaan de komende weken zien hoe deze situatie zich ontwikkelt. Ik durf geen voorspellingen te doen. Blijft het bij Oekraïne? Durft Poetin ook de Baltische Staten te bedreigen en Kalingrad op slot te gooien? Poetin lijkt gek te zijn geworden, dus we kunnen niets uitsluiten.

Wat nu onbespeekbaar is, kan over een maandje bittere realiteit zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203827172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We hadden ons dan ook al veel eerder onafhankelijk morten maken van Russisch gas.

De Amerikanen hebben hier weinig mee van doen. Dit speelt zich af in onze achtertuin, Poetin is onze buurman. We moeten zelf paal en perk willen stellen aan de waanzin van die krankzinnige gek.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar waarom word er dan niet geïnvesteerd in kernenergie? Dat bedoel ik dus met die kinderlijke naieviteit van ons in Europa.
pi_203827210
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We gaan de komende weken zien hoe deze situatie zich ontwikkelt. Ik durf geen voorspellingen te doen. Blijft het bij Oekraïne? Durft Poetin ook de Baltische Staten te bedreigen en Kalingrad op slot te gooien? Poetin lijkt gek te zijn geworden, dus we kunnen niets uitsluiten.

Wat nu onbespeekbaar is, kan over een maandje bittere realiteit zijn.
Zaak is nu dat we ons op z’n minst aan de navo norm gaan houden en wij gaan investeren in kernenergie. Wat we ook moeten doen is belastingen op brandstoffen drastisch verlagen om de burger hier in Europa te ontzien.
pi_203827430
Overigens is het wel noemenswaardig dat Romney uiteindelijk toch deels gelijk heeft gekregen. In een debat met Obama werd de vraag gesteld wie de grootste geopolitieke vijand van de VS was. Romney noemde toen Rusland op, een antwoord dat door Obama gecounterd werd met “the eighties called and they want their foreign policy back”. Ook ik heb toen hardop gelachen om die opmerking van Obama. Maar nu zoveel jaren later krijgt Romney alsnog zijn gelijk.
pi_203827514
twitter

Dit is ook best wel een merkwaardig statement. Waarom zou hij liever Biden in het witte huis zien nu? Onder Trump waren de Russen rustig juist omdat Trump bijna niet te peilen was. Putin wist dat en heeft ook niets geks gedaan toen hij president was. Biden is aan het roer en behalve wat lijnen trekken en blufpoker spelen staat hij compleet machteloos.
Ik ben benieuwd waarom Paternotte liever Biden ziet dan Trump, heeft dat dan weer te maken met het feit dat hij de invasie niet echt ziet als een probleem maar als een kans om de energietransitie te versnellen en de integratie van de EU te bevorderen?
pi_203827526
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Chivaz het volgende:
Overigens is het wel noemenswaardig dat Romney uiteindelijk toch deels gelijk heeft gekregen. In een debat met Obama werd de vraag gesteld wie de grootste geopolitieke vijand van de VS was. Romney noemde toen Rusland op, een antwoord dat door Obama gecounterd werd met “the eighties called and they want their foreign policy back”. Ook ik heb toen hardop gelachen om die opmerking van Obama. Maar nu zoveel jaren later krijgt Romney alsnog zijn gelijk.
Het ligt er maar net aan wat er met "De VS" wordt bedoelt. Voor het Establishment daar is het misschien wel waar dat het Rusland is. Voor het volk is China echter een groter probleem.
pi_203827661
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:32 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook best wel een merkwaardig statement. Waarom zou hij liever Biden in het witte huis zien nu? Onder Trump waren de Russen rustig juist omdat Trump bijna niet te peilen was. Putin wist dat en heeft ook niets geks gedaan toen hij president was. Biden is aan het roer en behalve wat lijnen trekken en blufpoker spelen staat hij compleet machteloos.
Ik ben benieuwd waarom Paternotte liever Biden ziet dan Trump, heeft dat dan weer te maken met het feit dat hij de invasie niet echt ziet als een probleem maar als een kans om de energietransitie te versnellen en de integratie van de EU te bevorderen?
Sorry, maar je verkoopt onzin. Sowieso heb ik het niet het idee dat Poetin zijn huidige acties laat afhangen van de VS/het westen.

Ik wees je er gisteren ook al op dat het onzin is dat Trump 'niet was te peilen'.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Poetin wist sowieso dat Trump niet militair zou ingrijpen. Hij plaatste volop vraagtekens bij Artikel 5, ook toen hij president was, maar hij zou zeker wel Rusland aanvallen omwille van Oekraïne? Dat terwijl Trump zich geregeld kritisch uitliet over Oekraïne en vol lof sprak over Poetin. Daar komt bij dat Trump volgens zijn aanhangers (lees: jij) nooit een oorlog zou beginnen.

Trump was in bepaalde opzichten onvoorspelbaar, maar op dit vlak niet. Hij liet de Koerden in de stront zakken en waarmee hij Syrië feitelijk cadeau gaf aan Russen, maar jij denkt dat hij wel even Amerikaanse leven in de strijd had gegooid om Oekraïne te beschermen?

Kom op man, doe niet zo naïef.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203827685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:28 schreef Chivaz het volgende:
Overigens is het wel noemenswaardig dat Romney uiteindelijk toch deels gelijk heeft gekregen. In een debat met Obama werd de vraag gesteld wie de grootste geopolitieke vijand van de VS was. Romney noemde toen Rusland op, een antwoord dat door Obama gecounterd werd met “the eighties called and they want their foreign policy back”. Ook ik heb toen hardop gelachen om die opmerking van Obama. Maar nu zoveel jaren later krijgt Romney alsnog zijn gelijk.
Klopt, Obama zat fout, Romney heeft gelijk.

Jammer dat de GOP mannen zoals Romney de rug toekeert en Rusland-apologeten zoals Trump omarmt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203827737
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:33 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Het ligt er maar net aan wat er met "De VS" wordt bedoelt. Voor het Establishment daar is het misschien wel waar dat het Rusland is. Voor het volk is China echter een groter probleem.
China is inderdaad een groter gevaar dan Rusland. Daarom stelde ik ook dat Romney deels gelijk had, China speelt het spel heel rustig, economische sancties van het westen op Rusland zal dan ook weinig effect hebben.
Overigens hebben de Russen met China mocht Europa verder gaan een goede klant qua energie aan China die helemaal niet van plan zijn om met ons op te trekken.
Trump vond dan ook dat de VS onafhankelijk moest zijn van de rest van de wereld en probeerde dat dan ook te bewerkstelligen. Helaas geloofden de Democraten en de Europeanen er niet zo in.
pi_203827792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, Obama zat fout, Romney heeft gelijk.

Jammer dat de GOP mannen zoals Romney de rug toekeert en Rusland-apologeten zoals Trump omarmt.
Trump wilt liever een normale relatie met wederzijds respect. Ik denk dat wij in het westen dat ook hadden moeten nastreven. Nu is het helaas toelaat maar we hadden gewoon kunnen toezeggen dat Oekraïne geen navo lid zou worden. Een kleine opoffering voor ons dat misschien een hoop had betekent voor Rusland.
pi_203827851
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trump wilt liever een normale relatie met wederzijds respect. Ik denk dat wij in het westen dat ook hadden moeten nastreven. Nu is het helaas toelaat maar we hadden gewoon kunnen toezeggen dat Oekraïne geen navo lid zou worden. Een kleine opoffering voor ons dat misschien een hoop had betekent voor Rusland.
Kerel, haal toch eens je hoofd uit de reet van Trump en geef toe dat je je hebt vergist in die man.

Heeft Trump de invasie überhaupt al veroordeeld? Want de andere oud-presidenten hebben dat wel gedaan.

Leugens verspreiden over verkiezingsfraude, de bestorming van het Capitool, Poetin prijzen en in de reet kruipen. Probeer nou toch eens in te zien dat Trump een waardeloos leider en mens is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203827883
Er is helemaal geen normale relatie mogelijk met Poetin. Dat is inmiddels wel gebleken.

Ja, alleen als je naar de pijpen van Poetin danst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 25 februari 2022 @ 10:56:30 #217
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203827938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We gaan de komende weken zien hoe deze situatie zich ontwikkelt. Ik durf geen voorspellingen te doen. Blijft het bij Oekraïne? Durft Poetin ook de Baltische Staten te bedreigen en Kalingrad op slot te gooien? Poetin lijkt gek te zijn geworden, dus we kunnen niets uitsluiten.

Wat nu onbespeekbaar is, kan over een maandje bittere realiteit zijn.
Dit inderdaad, hij zal wel hebben gedacht, ik lever gas aan groot gedeelte van Europa dus, als ik de Oekraïne binnen val durven ze vast niet militair in te grijpen.

Nu probeert men alle andere kranen van Rusland dicht te draaien en de roebel maakte gisteren al een vrije val, en het volk is ook niet blij met deze beslissing.

Het zal me weinig verbazen als dit leid tot een coup in Rusland als hij te ver door draaft.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:03:42 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203828060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die grens is al getrokken en dat is de NAVO. Rusland zal het niet aandurven een NAVO land aan te vallen dus wij in Europa zijn relatief veilig.
Bovendien geloof ik er niets van dat er ooit draagvlak komt voor militaire interventie in Oekraïne. Ten eerste hebben wij in Europa een leger die dat niet aankan, de brandstofprijzen rijzen nu al de pan uit en wij in de EU vinden het klimaat prioriteit nummer 1 waardoor ze dit ook waarschijnlijk zien als een fantastische kans om de energietransitie te versnellen.
En daarom valt ie nu dus aan.
Een groot gedeelte van de bevolking wil dit dus wel, en wil liever naar de EU dan naar Rusland.
Daar gaat dit hele gebakkelei over, al sinds 2014
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_203828485
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kerel, haal toch eens je hoofd uit de reet van Trump en geef toe dat je je hebt vergist in die man.

Heeft Trump de invasie überhaupt al veroordeeld? Want de andere oud-presidenten hebben dat wel gedaan.

Leugens verspreiden over verkiezingsfraude, de bestorming van het Capitool, Poetin prijzen en in de reet kruipen. Probeer nou toch eens in te zien dat Trump een waardeloos leider en mens is.
Vies zuur. Feit blijft dat dit niet onder President Trump gebeurde, die zogenaamd de marionet van Putin was, maar onder Brandon (Let's go!).

Feit is ook dat het Establishment huilt omdat hun kinderen belangen in Oekraïne hebben (raar).

Stel je toch eens voor dat Putin daadwerkelijk het corrupte netwerk van het Establishment in Oekraïne onklaar maakt. Dat is goed nieuws voor iedereen, behalve de corrupten en de Stockholm-syndromers.

Het past eigenlijk wel bij de huidige staat van Clown World, honk honk.
pi_203828512
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
Er is helemaal geen normale relatie mogelijk met Poetin. Dat is inmiddels wel gebleken.

Ja, alleen als je naar de pijpen van Poetin danst.
Sorry Koos maar wij zijn het geweest die zo graag naar het oosten wilden optrekken. NAVO lidmaatschap is volgens het westen bespreekbaar, we hebben een revolutie gesteund daar met een hoofdrol van van Balen en Verhofstadt en dan kom jij met de uitspraak dat een normale relatie niet mogelijk is. Het is geven en nemen in een relatie.
pi_203828656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Sorry Koos maar wij zijn het geweest die zo graag naar het oosten wilden optrekken. NAVO lidmaatschap is volgens het westen bespreekbaar, we hebben een revolutie gesteund daar met een hoofdrol van van Balen en Verhofstadt en dan kom jij met de uitspraak dat een normale relatie niet mogelijk is. Het is geven en nemen in een relatie.
Wij steunden de revolutie omdat Janoekovitsj de protesten met extreem geweld de kop indrukte. Hij schoot nota bene met scherp op zijn eigen volk. Daarmee was het voor hem klaar, en hij werd ook weggestemd door de meerderheid van het parlement.

De NAVO is niet opgetrokken naar het oosten, het oosten is naar ons gekomen. Voormalige Sovjetstaten waren de intimidatietactieken van hun buurman zat en wilden daarom bij de NAVO (en de EU). De huidige situatie in Oekraïne laat zien dat ze groot gelijk hadden.

Poetin heeft het nooit het zelfbeschikkingsrecht van Oost-Europa willen erkennen. Met zo'n houding is geen normale relatie mogelijk.

Die gek had van Rusland een welvarende natie kunnen maken. Warme banden en volop handel met het westen. Maar dat is z'n eer te na. Zonde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203828711
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:26 schreef QuidProJoe het volgende:

Stel je toch eens voor dat Putin daadwerkelijk het corrupte netwerk van het Establishment in Oekraïne onklaar maakt. Dat is goed nieuws voor iedereen, behalve de corrupten en de Stockholm-syndromers.
Dus deze uitspraken ondersteun en onderschrijf jij, @Chivaz? Je beseft dat je grote vriend QPJ daarmee feitelijk de invasie steunt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:40:44 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203828781
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe dan 8)7 ? Welke keuze? Zijn het de troepen van Biden die nu aan de grens met Oekraïne gestationeerd staan en straks mogelijk door de straten van Kiev trekken?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ze gaan helemaal niet naar Kiev man. Waarom zouden ze dat willen?

Die troepen staan er al sinds de val van de USSR.

Rusland wil helemaal niks behalve een vredig bestaan voor hun eigen volk.
Eens kijken in welke kronkels je jezelf nu gaat wringen.
Huilen dan.
pi_203828837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus deze uitspraken ondersteun en onderschrijf jij, @:Chivaz? Je beseft dat je grote vriend QPJ daarmee feitelijk de invasie steunt?
Elk nadeel heeft zijn voordeel, het kan goed zijn dat er einde komt aan de corruptie van westerse lieden gefaciliteerd door Oekraïne.
pi_203828909
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Elk nadeel heeft zijn voordeel, het kan goed zijn dat er einde komt aan de corruptie van westerse lieden gefaciliteerd door Oekraïne.
Welke corruptie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')