Rusland heeft vele malen meer gevechtsvliegtuigen en een belachelijke hoeveelheid aan artillery. Dit zul je ook eerst zien voordat de tanks naar binnen rollen.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:53 schreef kurk_droog het volgende:
Maar Oekraïne heeft toch ook gewoon 250k soldaten gereed? Zo makkelijk gaat dit niet verlopen voor Rusland.
Ja maar, al die enorme aantallen NAVO-militairen rondom Rusland!quote:
Je zou maar zo angstig in het leven staan.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?
Want ik wil het echt NIET.
Ik wil niet mijn man verliezen voor zoiets zinloos
Sjoelen en zandgranaten...quote:Op zondag 20 februari 2022 10:35 schreef Haags het volgende:
Harrie Jekkers God wist het wel als de Russen zouden komen
De relatie tussen dienstplicht en vies worden op het werk zie ik niet zo.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
Dienstplicht voor zoiets als dit zou wel echt een succes zijn in Nederland. Mijn vader werkt in de bouw en krijgt daar regelmatig stagiairs, jongens van een jaar of 18. En laatst had hij een boze moeder aan de telefoon dat haar zoon vies was geworden op de eerste werkdag.![]()
En volgens mij geldt dienstplicht toch ook voor vrouwen nu in Nederland? Natuurlijk zou ik zelf ook niet staan springen.
Zie je voor je dat ze niet in de loopgraven willen liggen omdat anders hun shirt vies wordtquote:Op zondag 20 februari 2022 13:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De relatie tussen dienstplicht en vies worden op het werk zie ik niet zo.
Ik ben niet in dienst geweest en maak me veelal zorgeloos smerig.
Sterker nog, ik ben gewoon een Vieze Man.
quote:Op zondag 20 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
Dienstplicht voor zoiets als dit zou wel echt een succes zijn in Nederland. Mijn vader werkt in de bouw en krijgt daar regelmatig stagiairs, jongens van een jaar of 18. En laatst had hij een boze moeder aan de telefoon dat haar zoon vies was geworden op de eerste werkdag.![]()
Volgens mij kan je het best je bevolking voorbereiden op een guerrillaoorlog. Het traditioneel verdedigen van de eigen landsgrenzen heeft voor een land als Nederland weinig zin.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geeft wel mooi aan waarom Nederland anno 2022 inderdaad zo van de kaart geveegd kan worden; met Pietje Puks aan het roer en een ingebakken afkeer van het eigen land en de eigen bevolking (en een soort verheerlijking van alles wat hier ooit is binnengevallen) is het een koud kunstje hier huis te houden. Of liever, het huis in te nemen. "Kom maar binnen, wij zijn pacifistische lulletjes rozenwater, altijd geweest, hihi..."
Ik dacht in jouw verhaal vooral aan de moeder die boos belde. Dat is pas treurig.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je voor je dat ze niet in de loopgraven willen liggen omdat anders hun shirt vies wordt
Volgens mijn vader wou hij bepaalde taken al eerst niet doen omdat er modder op zijn broek zou komen.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik dacht in jouw verhaal vooral aan de moeder die boos belde. Dat is pas treurig.
Misschien vond haar zoon, die niet in dienst was geweest, het helemaal niet zo erg om smerig te worden.
Dan heeft-ie de verkeerde opleiding gekozen.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mijn vader wou hij bepaalde taken al eerst niet doen omdat er modder op zijn broek zou komen.
We hebben geen dienstplicht in Nederland. Ook niet voor vrouwen. Als we dienstplicht zouden gaan instellen, waar ik geen tegenstander van ben, dan lijkt het mij dat vrouwen hier net zo goed aan mee gaan doen.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
En volgens mij geldt dienstplicht toch ook voor vrouwen nu in Nederland? Natuurlijk zou ik zelf ook niet staan springen.
Langs het hockeyveld?quote:Op zondag 20 februari 2022 13:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De relatie tussen dienstplicht en vies worden op het werk zie ik niet zo.
Ik ben niet in dienst geweest en maak me veelal zorgeloos smerig.
Sterker nog, ik ben gewoon een Vieze Man.
Dienstplicht voor iets wat zich 1000'en km verderop afspeelt en overduidelijk ontketend wordt door de elite zou ik ook weigeren, dan maar een jaar in de gevangenis. Ga mijn leven niet op de weegschaal zetten voor een land of EU waar ik verder geen banden mee heb of zie.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
Als de huidige kliek in het Kremlin oprot, dan kun je misschien een goede buur aan Rusland hebben.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:13 schreef -Mellon- het volgende:
Hopelijk komt er geen oorlog en kiest Oekraïne verstandig voor een goede buur i.p.v. voor lidmaatschap van een militaire alliantie die Rusland vijandig gezind is.
Natuurlijk wel. Hij is opgeschort. Er zijn daarnaast ook wetten waar iedere 18+'er (zelfs geen bovengrens)kan worden opgeroepen door de minister van defensie of het militaire gezag. Vrouwen zijj inderdaad heel nuttig in oorlogen, zeker nu met alle technologie.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:11 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
We hebben geen dienstplicht in Nederland. Ook niet voor vrouwen. Als we dienstplicht zouden gaan instellen, waar ik geen tegenstander van ben, dan lijkt het mij dat vrouwen hier net zo goed aan mee gaan doen.
Ja wat is het nu. Is dienstplicht er wel of niet?quote:Op zondag 20 februari 2022 13:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij is opgeschort. Er zijn daarnaast ook wetten waar iedere 18+'er (zelfs geen bovengrens)kan worden opgeroepen door de minister van defensie of het militaire gezag. Vrouwen zijj inderdaad heel nuttig in oorlogen, zeker nu met alle technologie.
Jazeker.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:19 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja wat is het nu. Is dienstplicht er wel of niet?
Ligt de grens niet bij 45 jaar?quote:Op zondag 20 februari 2022 13:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij is opgeschort. Er zijn daarnaast ook wetten waar iedere 18+'er (zelfs geen bovengrens)kan worden opgeroepen door de minister van defensie of het militaire gezag. Vrouwen zijj inderdaad heel nuttig in oorlogen, zeker nu met alle technologie.
https://www.rijksoverheid(...)over-de-dienstplichtquote:In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht. Deze is niet afgeschaft.
[...]
Alleen de opkomstplicht voor dienstplicht is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Daarom roept Defensie dienstplichtige mannen en vrouwen tussen de 17 en 45 jaar niet meer op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |