abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203752624
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Bron?
Dat artikel in de quote van tuinkabouter
pi_203752637
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:53 schreef kurk_droog het volgende:
Maar Oekraïne heeft toch ook gewoon 250k soldaten gereed? Zo makkelijk gaat dit niet verlopen voor Rusland.
Rusland heeft vele malen meer gevechtsvliegtuigen en een belachelijke hoeveelheid aan artillery. Dit zul je ook eerst zien voordat de tanks naar binnen rollen.
pi_203752644
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:48 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Brr
Ja maar, al die enorme aantallen NAVO-militairen rondom Rusland!
En de NAVO heeft al jaren de behoefte om Rusland te veroveren. Dat weten we toch?
En wat helemaal te gek voor woorden is: Oekraïne zou zo maar voor zichzelf kunnen beslissen, terwijl dat 'kutland' toch al eeuwen bekend staat als 'Klein-Rusland'.

Je moet Poetin toch kunnen begrijpen.

Vlad is gewoon gefrustreerd en wordt met het jaar gefrustreerder.
Heeft al eens gemeld dat het uiteenvallen van de USSR een enorme nachtmerrie was voor hem.
En nou moet hij toezien dat de 'wereldmacht' vooral een spel tussen de USA en China is geworden.
We zullen moeten weten dat hij ook nog bestaat. Door eisen te stellen die in geen 100 jaar zullen worden ingewilligd, en door lekker chronisch met oorlog te dreigen. De vraag is: wat gaat het hem en zijn land opleveren?

En hoe lang kan de bevolking in Rusland nog dom gehouden worden met fake news?
Lukt dat ook nog als straks driekwart van de wereld dat land economisch gaat boycotten?

Ik ben niet bereid om te gaan vechten voor Oekraïne. Ik heb geen commandomentaliteit.
Maar een extra trui en geitenwollen sokken omdat Nord Stream niet doorgaat? Dat heb ik er wel voor over.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203752685
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?

Want ik wil het echt NIET.
Ik wil niet mijn man verliezen voor zoiets zinloos
Je zou maar zo angstig in het leven staan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 20 februari 2022 @ 13:02:11 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 februari 2022 @ 13:03:44 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203752727
Dienstplicht voor zoiets als dit zou wel echt een succes zijn in Nederland. Mijn vader werkt in de bouw en krijgt daar regelmatig stagiairs, jongens van een jaar of 18. En laatst had hij een boze moeder aan de telefoon dat haar zoon vies was geworden op de eerste werkdag. :D

En volgens mij geldt dienstplicht toch ook voor vrouwen nu in Nederland? Natuurlijk zou ik zelf ook niet staan springen.
pi_203752749
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
Dienstplicht voor zoiets als dit zou wel echt een succes zijn in Nederland. Mijn vader werkt in de bouw en krijgt daar regelmatig stagiairs, jongens van een jaar of 18. En laatst had hij een boze moeder aan de telefoon dat haar zoon vies was geworden op de eerste werkdag. :D

En volgens mij geldt dienstplicht toch ook voor vrouwen nu in Nederland? Natuurlijk zou ik zelf ook niet staan springen.
De relatie tussen dienstplicht en vies worden op het werk zie ik niet zo.
Ik ben niet in dienst geweest en maak me veelal zorgeloos smerig.

Sterker nog, ik ben gewoon een Vieze Man.
  zondag 20 februari 2022 @ 13:06:54 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203752776

[ Bericht 100% gewijzigd door Eightyone op 20-02-2022 13:11:31 ]
  zondag 20 februari 2022 @ 13:07:04 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203752779
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Zie je voor je dat ze niet in de loopgraven willen liggen omdat anders hun shirt vies wordt ;)
  zondag 20 februari 2022 @ 13:07:53 #260
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_203752793
quote:

:D :')
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_203752799
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geeft wel mooi aan waarom Nederland anno 2022 inderdaad zo van de kaart geveegd kan worden; met Pietje Puks aan het roer en een ingebakken afkeer van het eigen land en de eigen bevolking (en een soort verheerlijking van alles wat hier ooit is binnengevallen) is het een koud kunstje hier huis te houden. Of liever, het huis in te nemen. "Kom maar binnen, wij zijn pacifistische lulletjes rozenwater, altijd geweest, hihi..."
Volgens mij kan je het best je bevolking voorbereiden op een guerrillaoorlog. Het traditioneel verdedigen van de eigen landsgrenzen heeft voor een land als Nederland weinig zin.

OT: Zou het dan toch vannacht gebeuren? Direct na de afsluitingsceremonie?
pi_203752803
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Zie je voor je dat ze niet in de loopgraven willen liggen omdat anders hun shirt vies wordt ;)
Ik dacht in jouw verhaal vooral aan de moeder die boos belde. Dat is pas treurig.
Misschien vond haar zoon, die niet in dienst was geweest, het helemaal niet zo erg om smerig te worden.
  zondag 20 februari 2022 @ 13:09:25 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203752819
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik dacht in jouw verhaal vooral aan de moeder die boos belde. Dat is pas treurig.
Misschien vond haar zoon, die niet in dienst was geweest, het helemaal niet zo erg om smerig te worden.
Volgens mijn vader wou hij bepaalde taken al eerst niet doen omdat er modder op zijn broek zou komen.
pi_203752848
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mijn vader wou hij bepaalde taken al eerst niet doen omdat er modder op zijn broek zou komen.
Dan heeft-ie de verkeerde opleiding gekozen.
Gauw switchen dan maar.

Vergeet niet: er zitten zat militairen achter een bureau, op een kantoor.
Die maken een paar maanden hun uniform vies, en daarna krijgen ze een computer met beeldscherm.
En juist zij zijn degenen die vaak de beslissingen voorbereiden c.q. nemen.
pi_203752856
quote:

We hebben geen dienstplicht in Nederland. Ook niet voor vrouwen. Als we dienstplicht zouden gaan instellen, waar ik geen tegenstander van ben, dan lijkt het mij dat vrouwen hier net zo goed aan mee gaan doen.
pi_203752871
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Langs het hockeyveld?
  zondag 20 februari 2022 @ 13:13:08 #267
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203752877
Hopelijk komt er geen oorlog en kiest Oekraïne verstandig voor een goede buur i.p.v. voor lidmaatschap van een militaire alliantie die Rusland vijandig gezind is.
pi_203752907
quote:

Dienstplicht voor iets wat zich 1000'en km verderop afspeelt en overduidelijk ontketend wordt door de elite zou ik ook weigeren, dan maar een jaar in de gevangenis. Ga mijn leven niet op de weegschaal zetten voor een land of EU waar ik verder geen banden mee heb of zie.

Als ze aan de poorten van Nederland staan en dus mijn land en familie bedreigen dan is het een ander verhaal en zal ik mij wel melden. En ik denk dat velen er ook zo over denken.

Ik zie dat hele plaatje en geromantiseer niet van een EU of een NAVO. Laat die andere landen het lekker zelf uitzoeken met hun leger.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203752911
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:13 schreef -Mellon- het volgende:
Hopelijk komt er geen oorlog en kiest Oekraïne verstandig voor een goede buur i.p.v. voor lidmaatschap van een militaire alliantie die Rusland vijandig gezind is.
Als de huidige kliek in het Kremlin oprot, dan kun je misschien een goede buur aan Rusland hebben.
Ik zie het niet gebeuren.

De militaire alliantie heeft verder geen plannen met het huidige Rusland. Die alliantie kijkt wel lekker uit.
pi_203752946
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:11 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
We hebben geen dienstplicht in Nederland. Ook niet voor vrouwen. Als we dienstplicht zouden gaan instellen, waar ik geen tegenstander van ben, dan lijkt het mij dat vrouwen hier net zo goed aan mee gaan doen.
Natuurlijk wel. Hij is opgeschort. Er zijn daarnaast ook wetten waar iedere 18+'er (zelfs geen bovengrens)kan worden opgeroepen door de minister van defensie of het militaire gezag. Vrouwen zijj inderdaad heel nuttig in oorlogen, zeker nu met alle technologie.
pi_203752974
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hij is opgeschort. Er zijn daarnaast ook wetten waar iedere 18+'er (zelfs geen bovengrens)kan worden opgeroepen door de minister van defensie of het militaire gezag. Vrouwen zijj inderdaad heel nuttig in oorlogen, zeker nu met alle technologie.
Ja wat is het nu. Is dienstplicht er wel of niet?
pi_203752980
Kan die dienstplicht discussie niet gewoon even stoppen? Totaal niet aan de orde en die lily met dat angstige gedoe. Blijf lekker weg hier.
pi_203752986
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:19 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ja wat is het nu. Is dienstplicht er wel of niet?
Jazeker.
pi_203752991
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:19 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Jazeker.
Toch gek dat niemand er heen hoeft.
pi_203752992
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ligt de grens niet bij 45 jaar?

quote:
In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht. Deze is niet afgeschaft.
[...]
Alleen de opkomstplicht voor dienstplicht is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Daarom roept Defensie dienstplichtige mannen en vrouwen tussen de 17 en 45 jaar niet meer op.
https://www.rijksoverheid(...)over-de-dienstplicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')