Heren, heren....quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:08 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja is prachtig die muziek, ben echt fan van deze drie stromingen in de muziek.![]()
Kijk deze heb ik getekend:
[ afbeelding ]
Sorry, verkeerde topic, dacht dat ik in CREA zat...quote:
Thanx man! tentoonstelling nog niet zeker.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef SiennaForrest het volgende:
Wat een fijne cijfers hier en daar, al zegt het steeds minder qua besmettingen en dergelijke, toch is het fijn om te zien dat het weer goed aan het dalen is . laat die lente maar eens vroeg beginnen, hogeret temps zijn toch goed tegen kerona? of is dat nooit echt bewezen?
[..]
Wow maatje, die had je nog niet laten zien in CREA, maar echt mooi deze, heb wel de rest gezien wat je toen postte. Ja gaat toch ook tentoonstellen?
Ja wrijf het er maar in, wij aan de boterham met pindakaas.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 15:34 schreef GereDathan het volgende:
Lekkere cijfers vandaag!
Vanavond weer eens lekker uit eten met een maatje, zin an!
Ikk ben niet vaak op dit forum, maar vaak wel in CREA of dit topix vanwege de sfeer en de goede info. verder lees ik veel mee. Kerona, het woord, zovaak gelezen. Sommgen schrijven het ook nog serieus zo.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:49 schreef Sangha het volgende:
[..]
Thanx man! tentoonstelling nog niet zeker.
Even verder over kerona zoals jij zo lekker zegt, zeker goede cijfers vandaag, maar het is ook wat wispelturig zijn, morgen ineens weer een enorme de hoogte in. Mar inderdaad, wat zegt het nog.
Dan kom je nu wel lekker op tijd mee posten hèquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:53 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Ikk ben niet vaak op dit forum, maar vaak wel in CREA of dit topix vanwege de sfeer en de goede info. verder lees ik veel mee. Kerona, het woord, zovaak gelezen. Sommgen schrijven het ook nog serieus zo.
Ik kom niet zo vaak in CREA, omdat er erg wienig wordt gepost, maar nu 'ontopic', Op mijn vrijwilligerswerk is een ioudere vrouw die corona steevast 'carola' zegt, zonder blikken of blozen, ze denk echt dat het zo heet. Maar goed ipv Sangha zegt ze ook altijd Tanga, dus dan ga je haast denken dat het een grapje is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:53 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Ikk ben niet vaak op dit forum, maar vaak wel in CREA of dit topix vanwege de sfeer en de goede info. verder lees ik veel mee. Kerona, het woord, zovaak gelezen. Sommgen schrijven het ook nog serieus zo.
Hoezo?!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dan kom je nu wel lekker op tijd mee posten hè![]()
Lol @ tanga! haha, joh die neemt je gewoon beet! Onderschat ze niet, mijn vriendin werkt in de zorg bij ouderen, maar als je die verhalen hoort, het zijn net pubers . Maar er zitten ook nog echt slimme en cognitief scherpe mensen tussen hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik kom niet zo vaak in CREA, omdat er erg wienig wordt gepost, maar nu 'ontopic', Op mijn vrijwilligerswerk is een ioudere vrouw die corona steevast 'carola' zegt, zonder blikken of blozen, ze denk echt dat het zo heet. Maar goed ipv Sangha zegt ze ook altijd Tanga, dus dan ga je haast denken dat het een grapje is.![]()
Verder merk ik dat de ouderen nu wel weer meer ontspannend worden, de ouderen waar ik mee te maken heb, een groep of 50, in wisselende groepen op de dagbesteding. De kreten, 'dat ze er helemaal klaar mee zijn' hoor ik niet zo vaak meer. Deels acceptatie, maar deels ook doordat ze dus daadwerkelijk de situatie goed inschatten en dat het lichtpuntje dat in zicht is steeds groter wordt.
Dat is een goed teken, want dat hele corona-gebeuren heeft niet alleen de ziekte zelf als last, maar reken maar dat er heel veel mensen geestelijk last hadden en / of hebben, omtrent de epidemie. Ongeloof, angst, verdriet, hulpeloosheid, onzekerheid, rouw, etc. Het heeft bij jong en oud een enorme impact gehad, ook als heb je zelf geen besmetting hebt gehad.
Het zal op zoveel vlakken beter gaan met mensen als het 'echt' voorbij is, als in acceptabel. We zitten nu in die transitie en iedereen heeft zijn of haar tijd nodig om door die transitie te gaan. Wanneer is het zover dat we achterom kijken en oprecht kunnen lachen erom...
Heb je het nou over dat verzorgingstehuis of over deze topicreeks?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:40 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Lol @ tanga! haha, joh die neemt je gewoon beet! Onderschat ze niet, mijn vriendin werkt in de zorg bij ouderen, maar als je die verhalen hoort, het zijn net pubers . Maar er zitten ook nog echt slimme en cognitief scherpe mensen tussen hoor.
Heerlijk dit, ik hou ervan!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je het nou over dat verzorgingstehuis of over deze topicreeks?
Confirmation bias klinkt als iets slechts en bewusts, maar is voor een groot deel inderdaad onbewust en is een overlevingsmechanisme, wij blijven toch een sociaal dier, met grotere overlevingskans in de groep dan alleen. Ik zit regelmatig op fora met vooral rechtse amerikanen, en een aantal heel linkse amerikanen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Dat er geen "dispassionate attitude towards the truth" is. Zo probeer ik er zelf wel in te staan. Daardoor heb ik weinig meningen die in beton gegoten zijn.
Maar sowieso vind ik confirmation bias een groot probleem. Mensen identificeren zich vaak met hun eigen mening . Het gaat zelfs zo ver dat de hersenen proberen je te beschermen tegen informatie die haaks staat op je eigen overtuiging. Als je wordt geconfronteerd met informatie die haak staat op je eigen overtuiging, stroomt het bloed van het rationele deel van je hersenen naar je geheugen. Dan ga je dus nog vaster zitten in je eigen overtuiging.
[..]
Dat is niet te zeggen lijkt me. Hangt van het bewijs af. Dat de meerderheid iets vindt, zeg mij precies niets.
[..]
Ik zie op Facebook en Twitter mensen die geblokkeerd worden etc. en dat zijn altijd rechtse mensen. Zo ook zie ik bij de factcheckers alleen rechtse mensen die worden 'gecorrigeerd'. Zie jij weleens voorbeelden van linkse mensen die geblokkeerd worden of die niet door de factcheck komen?
[..]
Omdat veel mensen meegaan met de consensus. Als ik al mijn hoogopgeleide collega's zie, die vinden hetzelfde over alle onderwerpen. Het is steeds het kabinetsstandpunt.
Klopt, alleen ik vind het altijd wel goed als we kritisch blijven ten aanzien van wat we voor waar aannemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Confirmation bias klinkt als iets slechts en bewusts, maar is voor een groot deel inderdaad onbewust en is een overlevingsmechanisme, wij blijven toch een sociaal dier, met grotere overlevingskans in de groep dan alleen.
Of als die niet goed uitkomt. Zie bijvoorbeeld China of Noord-Korea. De mensen die censureren zijn wat mij betreft nooit de good guys.quote:Ik zit regelmatig op fora met vooral rechtse amerikanen, en een aantal heel linkse amerikanen.
Informatie wordt gecensureerd als die niet klopt,
Maar hoe objectief is dat plaatje dan? Ik zie aan beide kanten van het politieke spectrum mensen diengen in hun voordeel verdraaien. Gelukkig ben ik uiteindelijk links noch rechts. Ik ben vooral tegen grote machtsconcentraties en voor zo veel mogelijk individuele vrijheid.quote:mensen die niet kloppende info delen worden gecensusreerd, dat heeft weinig met links of rechts te maken, maar er is nu eenmaal veel meer gefabriceerde, en misleidende rechtse informatie.
Dit vond ik wel een tekenend plaatje, en dat laat dat ook zien.
Nou, bijvoorbeeld als er dingen van het klimaat worden overdreven. dus statistiek die wordt gemanipuleerd om het erger te doen voorkómen dan het is. Of dat bijvoorbeeld spijtoptanten van abortus worden weggemoffeld. Of dat de voordelen van de brexit worden gebagatelliseerd. Maar proef ik in wat je zegt dat het linkse gedachtegoed wat jou betreft de waarheid is?quote:Zoals je ziet is er niet of nauwelijks extreem linkse media die misleidende, foutieve en/of gefabriceerde informatie bevat. Gat in de markt zou je zeggen, maar wat voor een linkse, foutieve informatie zou je dan willen fabriceren.
[ afbeelding ]
Mja, muziek doet het ook aardig hier.quote:Ik vind het wel een interessante discussie, maar ik weet niet of men daar hier op zit te wachten
Abortus is niet links of rechts, dat is iets persoonlijks en vaak beinvloedt door geloof, waarbij in de VS vooral, een sterk christelijke geloofsovertuiging vaak samenhangt met het stemmen op de republikeinen (rechts). Maar vergis je niet, heel veel mensen stemmen ALLEEN op de republikeinen vanwege het abortus-standpunt van de republikeinen. Maar het vreemde is, de republikeinen zeggen wel tegen abortus te zijn, maar hebben het nooit daadwerkelijk afgeschaft, waardoor je je af kunt vragen of ze dat standpunt niet alleen pretenderen te hebben om stemmen te trekken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, alleen ik vind het altijd wel goed als we kritisch blijven ten aanzien van wat we voor waar aannemen.
[..]
Of als die niet goed uitkomt. Zie bijvoorbeeld China of Noord-Korea. De mensen die censureren zijn wat mij betreft nooit de good guys.
[..]
Maar hoe objectief is dat plaatje dan? Ik zie aan beide kanten van het politieke spectrum mensen diengen in hun voordeel verdraaien. Gelukkig ben ik uiteindelijk links noch rechts. Ik ben vooral tegen grote machtsconcentraties en voor zo veel mogelijk individuele vrijheid.
[..]
Nou, bijvoorbeeld als er dingen van het klimaat worden overdreven. dus statistiek die wordt gemanipuleerd om het erger te doen voorkómen dan het is. Of dat bijvoorbeeld spijtoptanten van abortus worden weggemoffeld. Of dat de voordelen van de brexit worden gebagatelliseerd. Maar proef ik in wat je zegt dat het linkse gedachtegoed wat jou betreft de waarheid is?
[..]
Mja, muziek doet het ook aardig hier.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je het nou over dat verzorgingstehuis of over deze topicreeks?
Ik heb er een krantenwijkje bijgenomen 8 maanden geleden, puur om dit te bereiken!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Ja wrijf het er maar in, wij aan de boterham met pindakaas.
Het went best snel, ik weet nog dat ik weer naar een vol stadion mocht vorig jaar. Het was even een golf over je heen, maar na een minuut of 15 voelt het alweer aardig normaal.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Zelfs zoonlief moest vannacht weer aan die drukte wennen, maar zei dat er ook vooral gemoedelijke gezelligheid heerste
Hier wordt nergens gecontroleerd op 1g........er zijn wel meer buitenplekken gecreëerd zodat je niet perse ergens naar binnen hoeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het went best snel, ik weet nog dat ik weer naar een vol stadion mocht vorig jaar. Het was even een golf over je heen, maar na een minuut of 15 voelt het alweer aardig normaal.
Het voelt een beetje alsof je 18 werd en eindelijk naar die discotheek mocht waar je al zolang heen wilde. Om dan als je binnen bent compleet overdonderd te zijn door de mensenmassa. Ik geniet ervan!
Hier wel zuur in de omgeving, bekenden die die-hard carnaval liefhebber zijn testen bij TvT positief. Ofwel, geen carnaval voor hen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352
totaal: 240.313
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%
dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630
totaal: 342.948
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%
dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227
totaal: 478.185
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%
dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648
totaal: 523.267
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 56,7%
dinsdag: 380.338
woensdag: 86.527
donderdag: 86.779
vrijdag: 80.610
zaterdag: 70.410
zondag: 60.227
maandag: 55.116
totaal: 820.007
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: - 59,9%
dinsdag: 53.548
woensdag: 63.779
donderdag: 56.390
vrijdag: 49.296
zaterdag: 33.629
zondag: 36.448
maandag: 35.987
totaal: 329.077
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 26,2%
dinsdag: 34.683
woensdag: 40.569
donderdag: 41.177
vrijdag: 37.540
zaterdag: 32.896
zondag: 27.383
maandag:
totaal: 251.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
quote:Op zondag 27 februari 2022 15:24 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is iets gestegen, van 60,8 naar 60,9.
Hoe kan ik dat rijmen? Minder afgenomen testen?quote:
Het percentage positieve tests is iets gestegen, van 60,8 naar 60,9quote:
Reproductiegetal is van 2 weken geleden.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Hoe kan ik dat rijmen? Minder afgenomen testen?
(OK, getalletjes man)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352
totaal: 240.313
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%
dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630
totaal: 342.948
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%
dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227
totaal: 478.185
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%
dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648
totaal: 523.267
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 56,7%
dinsdag: 380.338
woensdag: 86.527
donderdag: 86.779
vrijdag: 80.610
zaterdag: 70.410
zondag: 60.227
maandag: 55.116
totaal: 820.007
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 59,9%
dinsdag: 53.548
woensdag: 63.779
donderdag: 56.390
vrijdag: 49.296
zaterdag: 33.629
zondag: 36.448
maandag: 35.987
totaal: 329.077
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 25,8%
dinsdag: 34.683
woensdag: 40.569
donderdag: 41.177
vrijdag: 37.540
zaterdag: 32.896
zondag: 27.383
maandag: 28.854
totaal: 244.017![]()
Het heerst nu zoals een gewone griepgolf die ook altijd deze maanden heerst alleen weten we nu wel de besmettingen vanwege het vele testen. En het zal vast niet alleen door carnaval komen want heel Nederland mag weer uitgaan op welke manier dan ookquote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:59 schreef GereDathan het volgende:
Niet heel positief, maar bereid jullie maar vast voor op het aantal positieve mensen de komende dagen. Sinds vrijdag heb ik al 5 mensen in de omgeving die positief getest hebben nadat ze carnaval hebben gevierd....
Allemaal in de prima doelgroep (<50) en allemaal met lichte klachten. Dus ik verwacht geen enkel probleem in de ziekenhuizen of iets. Maar ik denk dat het aantal positieve testen wel weer een stijging gaat maken. Ik kijk niet op van 50k of meer. Verwacht ook dat het daarna weer snel afneemt, een beetje een Dansen met Janssen situatie zeg maar.
Heb er ook geen moeite mee, dit is hoe we met het virus moeten gaan leven. Er is geen andere weg dan dit. Met lockdowns en andere maatregelen was het niets beter qua Corona, maar wel veel slechter qua psychische gesteldheid van heel veel mensen.
Brabant en Limburg zijn wel een stapje extra los gegaan, inclusief mensen van boven de rivieren. Alle gevallen die ik gezien heb komen ook onder de rivieren vandaan, terwijl ik meer mensen boven de rivieren kenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het heerst nu zoals een gewone griepgolf die ook altijd deze maanden heerst alleen weten we nu wel de besmettingen vanwege het vele testen. En het zal vast niet alleen door carnaval komen want heel Nederland mag weer uitgaan op welke manier dan ookWeinig verrassend dus en nog minder om ons druk over te maken lijkt me.
Oh ja, de media zal dit vast weer leuk gaan opkloppen en krijgen de carnavallers weer de schuldquote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Brabant en Limburg zijn wel een stapje extra los gegaan, inclusief mensen van boven de rivieren. Alle gevallen die ik gezien heb komen ook onder de rivieren vandaan, terwijl ik meer mensen boven de rivieren kenBoven de rivieren was het relatief rustig in het uitgaansleven, door carnaval. Maar dat zal de komende weekenden wel veranderen.
Klopt wat je zegt hoor, normaal zou men niet gaan testen. De meeste mensen die carnaval vieren en die ik ken zijn elk jaar na carnaval verkouden en grieperig. Bovenop de kater natuurlijkDus dat is inderdaad absoluut niet vreemd.
Maar ik voorspel vast dat we een golf besmettingen incl. nieuwsberichten gaan krijgen. Doen verder niet ter zake, gaan de ziekenhuizen niet vullen en zal een korte piek zijn denk ik.
Ja zal wel weer paniek paniek worden. Vandaar dat ik het maar vast signaleerdequote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:56 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Oh ja, de media zal dit vast weer leuk gaan opkloppen en krijgen de carnavallers weer de schuld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |