Thanks for inspirationquote:Op maandag 25 april 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
Als je niks boeiends over jezelf weet te vertellen op LinkedIn, kan je altijd nog het levensverhaal van een ander misbruiken.
[..]
Deze zie ik eens in de 2-3 maanden weer eens op poppen. Wordt het verhaal niet beter van.quote:Op maandag 25 april 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
Als je niks boeiends over jezelf weet te vertellen op LinkedIn, kan je altijd nog het levensverhaal van een ander misbruiken.
[..]
Er zijn daar nu wel steeds meer reacties in de trant van: "Ja leuk, maar dit hoort op Facebook en niet op LinkedIn".quote:Op maandag 25 april 2022 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Thanks for inspiration
Very powerfull
Thanks for sharing
Power to Keuna!
#doesliefquote:Op maandag 25 april 2022 21:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Er zijn daar nu wel steeds meer reacties in de trant van: "Ja leuk, maar dit hoort op Facebook en niet op LinkedIn".
"Werken dat ging nooit zo goed, dus nu vertelt hij hoe het moet"quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:33 schreef hemarookworst het volgende:
Avondshow met Arjen Lubach over wildgroei van "coaches"
https://www.npostart.nl/d(...)3-2022/VPWON_1334143
Lijkt wel zo’n kettingmail in groep 8quote:Op maandag 25 april 2022 21:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Geliket door mijn collega’s…quote:Voedsel kun je eten en delen.
De profeet Mohammed (vrede zij met hem)zei: “Jibriel heeft zo vaak het goede gedrag jegens de buren benadrukt, dat ik dacht dat hij mij zou gaan bevelen hen het recht van erfgenamen te geven.”
#eten #delenislief #delen #delenmag
quote:Beste Johan,
Wat een rotweek was het voor je. Voor mij ook. Je zei dat je je kapot schaamde. Ik schaamde me ook. Soms nog wel eens. Na 50 jaar.
Nietsvermoedend zette het nieuws aan en daar was je. In geuren en kleuren vertelde je wat er die bewuste avond, 50 jaar geleden, gebeurde. Er werd gelachen om de kaars. Volgens een voetballer had ik nog geluk gehad, want het was geen honkbalknuppel geweest. Hard gelach. En jij lachte mee. Ik was overdonderd, kon het niet geloven en barstte in huilen uit. Ik werd misselijk en kreeg de hele dag geen hap door mijn keel. Na al die jaren, weer vernederd. Door dezelfde man. Die lachte om zijn daden. Ze vergoelijkte. Mijn pijn samengevat in een smeuïge anekdote. De hele dag galmde dat ene woord door mijn hoofd: ‘jeugdzonde’.
Diezelfde avond probeerde je het goed te praten. Er was geen aanleiding je excuses aan te bieden 50 jaar na dato.
Je was er niet trots op, maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent, zei je. Ik hoorde je jokken over hoe je mij achterliet. Je zei ook, en dat kwetste me enorm, dat ik die ochtend wakker was geworden en waarschijnlijk over was gegaan tot de orde van de dag.
Zo ging het niet helemaal. Ik heb me heel lang, echt heel lang, vernederd en heel slecht gevoeld. Ik schaamde me. Heb me afgevraagd waaraan ik het verdiend had. Ik durfde het tegen niemand te zeggen. Nog steeds niet. Bang dat het mijn eigen schuld was. Bang om uitgelachen te worden. En nu gebeurde dat alsnog. 50 jaar later. En een week lang kon iedereen dat zien.
Ik veranderde destijds. Mensen vertrouwen was lastig. Seks een ding. En ik verloor voor een tijd het plezier in mijn leven. Ik heb inmiddels een paar kinderen en kleinkinderen en ben heel bang geweest dat mijn meisjes hetzelfde zou overkomen. Dus nee, ik ging niet over tot de orde van de dag. Ik draag het met me mee. Als een last. Als een nare les die voortduurt.
En deze week voelde ik opnieuw dat verdriet. Omdat jij het nodig vond dit afschuwelijke moment, dat ik al 50 jaar met me meedraag zonder het iemand te vertellen, bijna argeloos met de hele wereld te delen. En er om lachte. Samen met je gabbers. 50 jaar later vernederde je me nog eens. Opnieuw stond je er niet bij stil hoe dat voor mij zou zijn.
De hele wereld viel over je heen. Dat deed me goed. Dat voelde als steun. Alsof het niet meer mijn geheim was. Alsof ik het door kon geven. Aan hen die jou veroordeelden.
En toch, vandaag, lijkt de zon alweer een beetje te schijnen. Zie ik hoe positief het is dat hier over gepraat wordt. Misschien is het dan toch nog ergens goed voor geweest. Ben jij toch nog ergens goed voor geweest.
Ik lik mijn wonden en heel wel weer. Het komt met mij altijd weer goed. Ik bedacht me dat jij hier eigenlijk de echte verliezer bent. Niet om dat malle programma of de ophef die is ontstaan. Maar omdat je, naar nu blijkt, jij arme sloeber, in de afgelopen 50 jaar maar heel weinig hebt bijgeleerd.
NN (dit is geen weergave van het echte -vermeende- slachtoffer)
Echt te triest voor woorden dit. Op Dumpert werd er ook flink over geklaagd: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100029615_28e3c047quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:08 schreef Godshand het volgende:
Als jurist aandacht vragen door een verzonnen slachtoffer verhaal te vertellen nav het Derksen drama
[..]
Godsammequote:Op woensdag 4 mei 2022 00:08 schreef Godshand het volgende:
Als jurist aandacht vragen door een verzonnen slachtoffer verhaal te vertellen nav het Derksen drama
[..]
Royal sadnessquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit lijkt me dus iets voor de CAO onderhandelingen. Wat wordt binnen het bedrijf als feestdag bestempeld.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:15 schreef HSG het volgende:
Gisteravond zat ik nog op LinkedIn op mijn telefoon te scrollen. Zag ik het verhaal over een moslima die van haar baas zomaar een dag vrij kreeg vanwege het suikerfeest. Zij helemaal blij en hoopte dat er meer managers die zo'n voorbeeld zouden opvolgen.
In eerste instantie dacht ik "moeten zij weten" maar daarna ging er toch wat gemengde gevoelens door mij heen. Ten eerste het is natuurlijk geen officiële feestdag dus zij had dat zelf moeten aanvragen. Daarnaast...waarom alleen zij en niet iedereen? Zij is toch ook vrij met christelijke feestdagen? Managers moeten toch oppassen met dit soort "weggevertjes" want anders leidt dat erg naar "jij krijgt die dag niet vrij want jij bent niet "label A/B/C"" en dat is discriminatie.
En anders een regeling treffen. Vrij met suikerfeest maar werken met hemelvaart of zo.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dit lijkt me dus iets voor de CAO onderhandelingen. Wat wordt binnen het bedrijf als feestdag bestempeld.
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:22 schreef HSG het volgende:
[..]
En anders een regeling treffen. Vrij met suikerfeest maar werken met hemelvaart of zo.
Je weet natuurlijk niet of die vrije dag niet gewoon van haar saldo afgeschreven wordtquote:Op woensdag 4 mei 2022 08:15 schreef HSG het volgende:
Gisteravond zat ik nog op LinkedIn op mijn telefoon te scrollen. Zag ik het verhaal over een moslima die van haar baas zomaar een dag vrij kreeg vanwege het suikerfeest. Zij helemaal blij en hoopte dat er meer managers die zo'n voorbeeld zouden opvolgen.
In eerste instantie dacht ik "moeten zij weten" maar daarna ging er toch wat gemengde gevoelens door mij heen. Ten eerste het is natuurlijk geen officiële feestdag dus zij had dat zelf moeten aanvragen. Daarnaast...waarom alleen zij en niet iedereen? Zij is toch ook vrij met christelijke feestdagen? Managers moeten toch oppassen met dit soort "weggevertjes" want anders leidt dat erg naar "jij krijgt die dag niet vrij want jij bent niet "label A/B/C"" en dat is discriminatie.
Dat weet ze misschien zelf ook niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet of die vrije dag niet gewoon van haar saldo afgeschreven wordt
Als een manager zomaar tegen haar zegt dat ze vrij krijgt dan kan hij niet maken om achteraf te zeggen "he vergeet niet 8 uur van je saldo af te schrijven".quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet of die vrije dag niet gewoon van haar saldo afgeschreven wordt
Mijn hemelquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die baas zocht naar een legitieme smoes om haar een dag te lozen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:15 schreef HSG het volgende:
Ja dit is kots deug gedrag. Mag ik dan ook vrij, omdat mijn kat jarig is?quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:15 schreef HSG het volgende:
Wtf is dit nou weer? Taking aids to a whole 'nother plane of existence...quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wauw.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:32 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja dit is kots deug gedrag. Mag ik dan ook vrij, omdat mijn kat jarig is?
Dit is buigen voor de woke cultuur en je in je anus laten nemen door moslims, zodat je dit in het vervolg wel moet doen omdat je anders niet inclusief bent.
Niet te vreten die kartonnen pizza's.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:20 schreef Ronald het volgende:
Lesley van Opstal weer likes aan het binnen harken met de jaarlijkse domino's 4 mei foto. Alleen nu zelfs met een foto uit 2018.
https://www.linkedin.com/(...)m=member_desktop_web
Dit is echt absurdistischquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Deze? Lijkt me mogelijk nepquote:Op woensdag 4 mei 2022 08:15 schreef HSG het volgende:
quote:Terwijl ik mijn Facebook open om even door mijn tijdlijn te scrollen zie ik gelijk dit bericht.
Zo fijn als je met zulke managers en collega’s samenwerkt.
Ik hoop dat dit berichtje meerdere managers/leidinggevende motiveert om vandaag ook zo een berichtje te gaan versturen naar hun werknemers die ook suikerfeest vieren.
Neel, ik ken je niet maar, bedankt voor het berichtje. Je bent een voorbeeld voor vele managers. Mooi om te zien dat je dit uit jezelf doet.
Ik wens iedereen die het suikerfeest gaat vieren morgen een hele fijne dag 🌸
Nu ga ik maar weer gauw verder met koekjes bakken en alles klaarzetten voor morgen 🫡🤭
Ik identificeer mij nu ook als moslim. Mag ik nu ook vrij?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:43 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
nagers. Mooi om te zien dat je dit uit jezelf doet.
Ik wens iedereen die het suikerfeest gaat vieren morgen een hele fijne dag 🌸
Ja tuurlijk krijg je vrijquote:Op donderdag 5 mei 2022 12:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik identificeer mij nu ook als moslim. Mag ik nu ook vrij?
quote:Echt... Hoe langer ik met jonge mensen werk, hoe minder ik geloof dat wijsheid met de jaren komt.
Vorige week maakte ik kennis met Tim. Hij is 12 jaar en als kind van expats al vaak verhuisd. Onderwijs volgt hij op internationale scholen waar het voor hem altijd lastig is geweest om aansluiting te vinden bij leeftijdgenoten. Zijn ouders zien dat Tims sociale vaardigheden beperkt zijn en op zijn huidige school is een vermoeden van autisme uitgesproken. Als ouders hun zorgen hebben toegelicht en de spreekkamer hebben verlaten, vraag ik Tim of hij het eens is met wat zijn ouders net hebben gezegd.
T: Nee, want ik maak mij helemaal geen zorgen. Heb je een paar kleurtjes?
Ik geef hem viltstiften en hij gaat op de grond zitten.
T : Kijk. De stiften, dat zijn de kinderen van school. De kinderen die op elkaar lijken, zitten samen in een groepje. Ze veranderen soms wel, maar dan veranderen ze allemaal tegelijk. Dus bijvoorbeeld, eerst vinden ze allemaal iets mooi. En dan op een dag vinden ze precies hetzelfde opeens niet meer mooi. Ik snap dat niet, maar dan vinden ze dat dus opeens allemaal en daardoor blijven ze dezelfde kleur, ook al zijn hun gedachten veranderd. Iedereen kan bij een groepje gaan, ik ook, maar ik kan niet in élk groepje. En ik heb geleerd dat je snel moet zijn, want ik heb weleens gehad dat ik te laat was.
Ik vraag Tim wat hij daarmee bedoelt.
T: Nou, ik ben bijvoorbeeld die grijze stift. Als ik op een nieuwe school kom, kan ik ervoor kiezen om mijzelf in een andere kleur te dopen, ik kan bijna elke kleur kiezen. Dan zit ik in het groepje met die kleur. Maar ik heb dus ook weleens gehad dat ik te lang wachtte. Toen was mijn stift zeg maar ‘uitgedroogd’ en kon het geen kleur meer opnemen. Op die school kon ik nooit meer bij een groepje komen.
Ik vraag hem of er dan geen andere grijze kinderen zijn.
T: Jawel hoor. Dan komt er een nieuw kind in de klas en die is eigenlijk ook zoals die grijze stift. Maar uiteindelijk dopen ze die stift allemaal in een kleur waar een groepje van is, dus ze blijven nooit lang grijs en dan ben ik weer alleen.
Ik vraag Tim of hij zich dan ook alleen vóelt en of dit is waarom hij bij mij is gekomen. Hij kijkt me verbaasd aan.
T: Nee hoor, het is wel jammer dat ik in mijn klas de enige grijze ben, maar niet súper erg. Andere mensen vinden dat wel echt erg.... mijn juffen en vader en moeder. Volgens mij willen ze dat ik een kleur word waar wél een groepje van is. Maar ik wil dat niet meer, dat is zo vermoeiend, ik ben gewoon anders.... en dat snappen ze dan weer niet... het is net alsof het niet goed is als je niet in een groepje zit...
Even is het stil. Dan kijkt hij mij opeens lachend aan.
T: Eigenlijk hè.... moeten mijn vader en moeder met jou praten en niet ik! Ik vind mezelf gewoon goed zo. Het lijkt wel of mijn vader en moeder nog niet weten dat het niet gelijk een probleem is ofzo, dat ik anders ben.
Die Tim... net 12 jaar en hij snapt het nu al beter dan menig volwassene.
#ggz #jeugdggz
Oh die wilde ik ook net posten!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 00:48 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Hier reageren mensen op met dat ze denken dat her is verzonnen
[..]
Vreselijk.quote:
Domme Tim.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 00:48 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Hier reageren mensen op met dat ze denken dat her is verzonnen
[..]
Daarom ging ik ook altijd alleen naar de kroeg. Zonde dat dat als gek wordt gezien.quote:
quote:Ik ga er vandoor.
Mijn huur in NL is zojuist opgezegd.
2 jaar geleden begon ik online te ondernemen met het doel:
VRIJHEID.
Vrijheid in locatie.
Vrijheid in tijd.
Vrijheid in werk.
De grap:
Ik heb nog geen plan waar ik precies heen ga.
Dat hoeft ook niet.
Ik laat het leven me meenemen.
Het leven zorgt goed voor je zolang je je laat leiden door de signalen die je krijgt.
Ik voel dat dit het juiste is om te doen.
Ik ga gewoon.
Heerlijk dit. lekker melden dat je gewoon gaat omdat je het zo voelt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:23 schreef Federer-fan het volgende:
Als iemand iets pijnlijkers kan vinden op LinkedIn dan dit dan maak ik een buiging:
[..]
GA DAN!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:23 schreef Federer-fan het volgende:
Als iemand iets pijnlijkers kan vinden op LinkedIn dan dit dan maak ik een buiging:
[..]
Digitale nomade?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die vinden ze morgen doodquote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en het meest trots is hij natuurlijk op "Ik heb nog geen plan waar ik precies heen ga"quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Heerlijk dit. lekker melden dat je gewoon gaat omdat je het zo voelt.
wel eerst even melden op Linkedin dat wel.
ga gewoon lekker joh, laat ons met rust.
Zo, die man weet er echt veel van.quote:Zonnepanelen.
Mooi weer en goed voor het milieu en de portemonnee.
Echter te veel prutsers in de wereld van de Zonnapanelen.
Vandaag staat een klant aan de deur met een aardlekschakelaar die defect schijnt te zijn want als ze hem inschakelen valt hij uit.
Zoals gewoonlijk de vraag bij een groep of direct of wat?
Nee ze zijn zonnepanelen aan het plaatsen en de monteur zegt dat hij defect is.
Ik zeg ik kom wel even kijken ( is om de hoek).
Ik tref een monteur aan die de meterkast aanpast en zegt dat hij defect is maar snap er niets van.
Hij laat zien wat hij gedaan heeft en ik zie al direct waar het misgaat de nul draden van de groepen achter de aardlekschakelaar, een nul draad van de automaten rechtstreeks op de hoofdschakelaar en een op aardlekschakelaar en wel een doorverbindingskam dus dat gaat mis(zoals de echte installateurs weten, want er onstaat een verschil).
Mijn vraag aan de monteur heb je hiervoor wel een opleiding/cursus gehad. Zijn antwoord ja een nen3140 cursus van 10 keer een halve dag.
Dus dat blijkt genoeg om in meterkasten te mogen werken volgens de grote zonnepanelen mensen.
Dan komt de vraag wil jij als ze klaar zijn even de zegels opnieuw zetten.
Zoals met dit soort dingen dus niet!!
Zegt de collega van de man dat regel [naam]. Dus niet!!
O ja dat doet het bedrijf waar wij voor werken. Ben benieuwd.
De klant hoor het aan en is het vertrouwen waarschijnlijk al wel kwijt nu.
Ik vraag dan ook aan hem via wie komen ze de panelen plaatsen en het antwoord collectief via de #rabobank.
De klant kun je niets kwalijk nemen want die koopt ter goeder trouw bij een partij die je zou kunnen vertrouwen.
Echter weet de #rabobank waarschijnlijk helemaal niet hoe de uitvoering gaat en zien die alleen een financieel voordeel.
Kort weg lijkt dit helemaal nergens op en hoop ik dat de klant een goede installatie krijg en als hij brand krijgt door de aanleg dat hij bij de #rabobank verzekerd is.
Waar komt die Rabobank ook opeens vandaanquote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:37 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb zelf al weer een kanshebbertje gevonden (de vetmaking is van mij):
[..]
Zo, die man weet er echt veel van.
Omdat het allemaal de schuld is van de Rabobank!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:38 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Waar komt die Rabobank ook opeens vandaan
Begrijp er geen hol van. Kutverhaal.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat is dit voor geouwehoer verhaalquote:Op vrijdag 6 mei 2022 14:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ook niet behalve dat het kritiek op een monteur is. Miss moeten we het opnieuw lezen maar alsnog wat een schrijfstijlquote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Begrijp er geen hol van. Kutverhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |