abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203671340
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:02 schreef ludovico het volgende:
Als je wat beter leest / moeite doet om iemand te begrijpen / interesse hebt in een intellectueel gesprek / intereresse hebt om een onderwerp uit te diepen.
Aldus de persoon die denkt dat je met één dummyvariabele een complex statistisch vraagstuk kunt oplossen.
pi_203671360
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Aldus de persoon die denkt dat je met één dummyvariabele een complex statistisch vraagstuk kunt oplossen.
Je mag er allerhande controle variableen in gooien hoor, maar maak jij even aannemelijk dat er effecten zijn door zelf selectie die invloed hebben op het sterftecijfer.

De simpelste statistiek, als die wat uitwijst, lijk jij weg te wuiven. Dat is raar want als er een verband zou zijn is het verontrustend.

En één ding is feitelijk, als je het effect van vaccineren in een regressie kwijt wilt heb je toch echt minimaal die statistieken nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:07:25 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203671362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:04 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja en wiens risico is dat dan? Ben je dan je geld kwijt of krijg je je geld terug? Je mag bovendien diezelfde avond wel de kroeg in met je snotneus.
Daarom is 1G voor een festival ook onzin, want wat je ermee aan virusoverdracht voorkomt is allemaal geploeter achter de komma als je verder CTB overal afschaft.
pi_203671368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 10:40 schreef ipa84 het volgende:
Eigenlijk wel triest dat het tegenwoordig zo moet en dat helaas mensen die deze man nog serieus nemen ook vooral door zijn ongein tegen de versoepelingen zijn.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik mis ineens de diepgaande discussies en reflecties over 'desinformatie', buitenlandse beïnvloeding, en welke dingen er wel of niet op sociale media mogen worden gezegd.
pi_203671369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Daarom is 1G voor een festival ook onzin, want wat je ermee aan virusoverdracht voorkomt is allemaal geploeter achter de komma als je verder CTB overal afschaft.
De luchtvaart zal het ook in stand houden verwacht ik, puur om als bedrijf een soort van schijnveiligheid en 'wij doen er alles aan om veilig te kunnen vliegen' te kunnen vermarkten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203671394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 10:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee want bij een variant die dodelijker is en met veel meer besmettingen is de kans op oversterfte ook veel groter.
............. Het ligt altijd aan het virus, zelfs als dat virus in jaar 0 voor 0 oversterfte zorgde, dan is die wss wel gemuteerd in een wél dodelijk virus, logisch.

De Covid doden zijn niet significant anders he in 2021 dan 2020. Sterker nog, zijn er juist minder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:11:15 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203671398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De luchtvaart zal het ook in stand houden verwacht ik, puur om als bedrijf een soort van schijnveiligheid en 'wij doen er alles aan om veilig te kunnen vliegen' te kunnen vermarkten.
Schijnveiligheid, zeker.

Je kunt het virus overal oplopen, die paar uur in een vliegtuig gaan het verschil dan niet meer maken.
pi_203671411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
............. Het ligt altijd aan het virus, zelfs als dat virus in jaar 0 voor 0 oversterfte zorgde, dan is die wss wel gemuteerd in een wél dodelijk virus, logisch.

De Covid doden zijn niet significant anders he in 2021 dan 2020. Sterker nog, zijn er juist minder.
2021 minder dan 2020, ondanks hogere aantallen besmettingen?
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_203671415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mag er allerhande controle variableen in gooien hoor, maar maak jij even aannemelijk dat er effecten zijn door zelf selectie die invloed hebben op het sterftecijfer.
Vooruit, ik hap, waar verwijs je naar met zelfselectie?

quote:
De simpelste statistiek, als die wat uitwijst, lijk jij weg te wuiven. Dat is raar want als er een verband zou zijn is het verontrustend.
Omdat simpele statistiek misleidend is in dezen.

quote:
En één ding is feitelijk, als je het effect van vaccineren in een regressie kwijt wilt heb je toch echt minimaal die statistieken nodig.
Klopt, minimaal. En je hebt ook minimaal nodig:
- hoe de vaccinatiegraad verdeeld is
- welke vaccins genomen zijn
- op welk moment de vaccins genomen zijn
- hoeveel vaccins genomen zijn
- of men wel/geen besmetting doorgelopen heeft
- met welke variant men besmet is
- de effectiviteit van de vaccins (en de effectiviteit over tijd)
- waaraan men is overleden
- algemene statistieken over hoe vaak het voorkomt dat men aan bepaalde ziekten overlijdt

En als je me nog vijf minuten geeft lepel ik zo nog 20 variabelen op die je moet hebben om een gedegend statistische analyse te doen. Nog los van de methode, die iets van een random slope-random intercept-multilevel zal moeten worden, bij voorkeur nog met wat dynamic growth curve modelling ivm de tanende effectiviteit van de vaccins.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:13:22 #160
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203671419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Schijnveiligheid, zeker.

Je kunt het virus overal oplopen, die paar uur in een vliegtuig gaan het verschil dan niet meer maken.
Precies wat jij zegt. Als ze nou echt even zouden "uitzoomen" zouden ze toch moeten kunnen zien dat al dit soort "maatregelen" onzin zijn? Het is allemaal geneuzel achter de komma, hooguit een paar procent verschil, terwijl het miljoenen of zelfs miljarden kost.

Men zit zo vast in een tunnelvisie en is echt uit het oog verloren waar men het nog voor doet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:14:05 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203671422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:13 schreef Evenstar het volgende:
Men zit zo vast in een tunnelvisie en is echt uit het oog verloren waar men het nog voor doet.
Wappies pesten toch?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:15:41 #162
416575 crew  Evenstar
pi_203671438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wappies pesten toch?
Enige wat dit juist doet is zorgen dat sommige "mini wappies" gelijk krijgen en zich versterkt voelen en dus richting "wappie XL" verschuiven.
pi_203671449
twitter

Een piek! In de schuilkelders dames en heren! Toegang op 1G+ basis uiteraard.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:17:05 #164
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_203671450
Even een kleinigheidje en ik heb al gegoogled, maar krijg geen antwoord: Stel je bent kortgeleden genezen van Corona en je volgt de regels door volgens de aangekondigde 1G maatregel een test te doen voor een concert, dan test je toch positief? En dan krijg je toch geen toegangsbewijs? Of geldt dan het vinkje dat je pas genezen ben (en is het dus eigenlijk geen 1G meer)?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:17:20 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203671451
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies wat jij zegt. Als ze nou echt even zouden "uitzoomen" zouden ze toch moeten kunnen zien dat al dit soort "maatregelen" onzin zijn? Het is allemaal geneuzel achter de komma, hooguit een paar procent verschil, terwijl het miljoenen of zelfs miljarden kost.

Tenzij je verplicht vlak voor vertrek een PCR-test moet doen zie ik sowieso niet in hoe 2G of 3G vliegen 'Covid-veilig' maakt. Immers kun je het virus ook als gevaccineerde gewoon overdragen, dus daar heb je verder geen reet aan dan als passagier zijnde.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:17:36 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203671455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Enige wat dit juist doet is zorgen dat sommige "mini wappies" gelijk krijgen en zich versterkt voelen en dus richting "wappie XL" verschuiven.
Van wat ik gezien heb is het allemaal een circlejerk, zelfs de minis, die zichzelf maar wat graag op de rug kloppen als ze weer zogenaamd gelijk hebben gekregen. Maakt niet uit wat je doet, dat zal altijd gebeuren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203671462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit inderdaad, onbegrijpelijk dat niemand daar over begint.
Je wint per saldo meer met het CTB (omdat mensen toch nog een booster gaan halen) dan alleen 1G op een festival
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:18:48 #168
416575 crew  Evenstar
pi_203671470
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef Its_Muppet het volgende:
Even een kleinigheidje en ik heb al gegoogled, maar krijg geen antwoord: Stel je bent kortgeleden genezen van Corona en je volgt de regels door volgens de aangekondigde 1G maatregel een test te doen voor een concert, dan test je toch positief? En dan krijg je toch geen toegangsbewijs? Of geldt dan het vinkje dat je pas genezen ben (en is het dus eigenlijk geen 1G meer)?
Testen voor 1G is met sneltesten. Die testen al redelijk snel niet meer positief, terwijl een PCR-test nog maanden positief kan blijven.

Genezen telt niet als 1G. Gevaccineerd ook niet.
pi_203671487
quote:
Voor zover ik weet is er nog nergens 1G, dus daar kun je het niet van afkijken. Ik verwacht dat er iets komt als 'als je in de afgelopen X weken positief getest bent is testen niet nodig'.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:20:08 #170
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_203671488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:18 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Testen voor 1G is met sneltesten. Die testen al redelijk snel niet meer positief, terwijl een PCR-test nog maanden positief kan blijven.

Genezen telt niet als 1G. Gevaccineerd ook niet.
Ah, het zijn dus verschillende testen. Dat wist ik niet, thanx!
pi_203671498
Er is ook een uitspraak geweest in het hoger beroep omtrent het kort geding tegen het CTB: https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHDHA:2022:144

Gisteren zaten die Bart Maes en Raisa Blommesteijn en zo alweer hoog van de toren te blazen dat het CTB vanaf vandaag dood en begraven zou zijn door deze uitspraak, nou mooi niet dus. :')

Ik moet het nog even doorlezen en ben ook geen jurist. Maar als ik het even snel doorlees lijkt het erop dat de overheid een CTB mag invoeren als de adviserende experts (OMT) denken dat het helpt. De staat hoeft niet te wachten op wetenschappelijk bewijs dat ongevaccineerden het virus sneller verspreiden. Zolang een test als alternatief wordt geboden, is dat proportioneel.

Ik heb op zich wel respect dat ze het juridisch proberen aan te vechten maar het is uiteindelijk een vrij zinloze aangelegenheid. De redenatie die ik hierboven samenvat (correct me if I'm wrong) is eigenlijk precies dezelfde die het voor de Belastingdienst mogelijk maakte om burgers jarenlang te knevelen en te achtervolgen. De Belastingdienst is de expert in belastingen en toeslagen, dus als de Belastingdienst iets zegt, dan is dat zo, en dan mag de Belastingdienst doen waar ze zin in heeft.

Dit soort zaken zijn een juridisch wedstrijdje dat je uiteindelijk altijd verliest, totdat 10 jaar later een commissie van wijze mannen zich erover buigt en in de media naar voren komt dat levens kapotgemaakt zijn en mensen voor de trein zijn gesprongen, en dan vragen we ons allemaal met onze gereformeerde hoofden af hoe het allemaal zo mis had kunnen gaan.
pi_203671502
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb het verhaal over de Europese identiteit maar in grote lijnen meegekregen, maar dat is precies waar de mensen die streden tegen het CTB hun aandacht nu naar verleggen. Ik weet niet of het klopt dat je straks zonder zo'n identiteitsbewijs bijvoorbeeld geen bankrekening meer kan openen. Maar als dat zo is, en aan die identiteit wordt ook vaccinatiestatus gekoppeld (tegen zowel Covid als andere ziektes) dan is het niet moeilijk voor te stellen hoe dat misbruikt kan worden. Sterker nog, dan kun je haast wel garanderen dat dat op de korte termijn misbruikt gáát worden op een manier waarbij zelfs een 2G CTB nog maar kinderspel is.
Scenario: Als alles aan de pas is gehangen (koopgedrag, CO2 uitstoot, Vaccinatiestatus, reisgedrag (rekeningrijden), enz, enz) dan is het uiteraard heel "handig" als je bijvoorbeeld ziektekosten premies gaat berekenen op basis van koopgedrag en vaccinatiestatus.

Uiteraard kan een AI algoritme wel wat andere leuke verbanden vinden en wat stuur-indicatoren vinden en beïnvloeden. De mensheid bestuurd door een AI, dat is echt dystopisch.

Gebeurd het niet binnenkort, dan wel binnen 100 jaar. Daarom: wees waakzaam.
pi_203671506
Waarom doen ze ook zo moeilijk?

Voer gewoon 2G in, zo moeilijk is het niet.
Je kunt dan gewoon alles open gooien met 2G. Dan heb je alles open, kun je alles relatief veilig doen.
Voorkom je ineens hele pieken straks, terwijl je wel volledig open bent.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:23:26 #174
416575 crew  Evenstar
pi_203671513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tenzij je verplicht vlak voor vertrek een PCR-test moet doen zie ik sowieso niet in hoe 2G of 3G vliegen 'Covid-veilig' maakt. Immers kun je het virus ook als gevaccineerde gewoon overdragen, dus daar heb je verder geen reet aan dan als passagier zijnde.
1G met PCR is echt het enige wat nut kan hebben, maar dat kost echt veel geld en is eigenlijk niet haalbaar als je kijkt hoelang het duurt voordat je een uitslag hebt. Daarnaast krijg je mensen die maandenlang positief blijven testen en dus maandenlang uitgesloten worden, terwijl ze niet besmettelijk zijn.

Sneltesten die ook nog eens lang geldig zijn gaan echt niet goed genoeg helpen en het kost ook nog eens mega veel geld.
pi_203671516
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:20 schreef Vasilevski het volgende:

Dit soort zaken zijn een juridisch wedstrijdje dat je uiteindelijk altijd verliest, totdat 10 jaar later een commissie van wijze mannen zich erover buigt en in de media naar voren komt dat levens kapotgemaakt zijn en mensen voor de trein zijn gesprongen, en dan vragen we ons allemaal met onze gereformeerde hoofden af hoe het allemaal zo mis had kunnen gaan.
Wat een onzin.

Ze verliezen het juridisch omdat het kansloos is waar ze op wijzen. CTB is gewoon hartstikke logisch en nodig.
Er worden totaal geen levens kapot maakt door de CTB.
pi_203671525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Ik wacht nog steeds met smart op de 5000 piek.
pi_203671529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:22 schreef bianconeri het volgende:
Waarom doen ze ook zo moeilijk?

Voer gewoon 2G in, zo moeilijk is het niet.
Je kunt dan gewoon alles open gooien met 2G. Dan heb je alles open, kun je alles relatief veilig doen.
Voorkom je ineens hele pieken straks, terwijl je wel volledig open bent.
We kunnen ook open zonder 2G. Sterker dat gaan we ook doen en wel volgende week vrijdag.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:25:26 #178
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_203671531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Van wat ik gezien heb is het allemaal een circlejerk, zelfs de minis, die zichzelf maar wat graag op de rug kloppen als ze weer zogenaamd gelijk hebben gekregen. Maakt niet uit wat je doet, dat zal altijd gebeuren.
Ik ben geen ontkenner en geen wappie, heb zoveel mogelijk aan alle regels gehouden die de overheid heeft gesteld, maar heb me niet laten vaccineren. Simpelweg omdat ik een panische angst voor injectienaalden heb. Mijn 16 jarige zoon heeft na onderzoek zich een half jaar geleden 2 keer laten vaccineren, dat heb ik ook niet tegengehouden.
Mijn vrouw is vorige week positief getest. Het hele gezin is in quarantaine geweest, maar zij is niet in isolatie geweest. We hebben er onderling ook verder geen gekke dingen voor gedaan of gelaten, met name omdat ze totaal geen klachten had. Zowel mijn dochter als ik hebben tot op de dag van vandaag alleen maar negatieve testen. Zou het kunnen dat wij een natuurlijke afweer hebben? Dat zijn we wel genaaid, want dat betekent dat we nooit (zonder vaccinatie) volledig kunnen doen wat we willen.
pi_203671536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:23 schreef Evenstar het volgende:
Sneltesten die ook nog eens lang geldig zijn gaan echt niet goed genoeg helpen en het kost ook nog eens mega veel geld.
Correct, +/- 14 Eur per testen, Dansen met Janssen all over again gezien de hoge prevalentie, en snelle incubatietijd van Omicron heeft het nauwelijks nut, zeker omdat je wel 24u van te voren moet gaan testen, omdat het anders logistiek bijna niet haalbaar is.

Echt deze overheid 8)7 En gewoon nog geen kritische geluiden, waar blijven ze?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:26:14 #180
416575 crew  Evenstar
pi_203671538
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:20 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]
Ah, het zijn dus verschillende testen. Dat wist ik niet, thanx!
Yup :)

Moest voor de emigratie naar Zweden ook een negatieve test laten zien, terwijl ik een paar weken ervoor positief was getest _O- Gelukkig mocht dat ook een sneltest zijn, want mijn PCR-test bij de GGD was wekenlang nog positief.
pi_203671541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:20 schreef Vasilevski het volgende:
Er is ook een uitspraak geweest in het hoger beroep omtrent het kort geding tegen het CTB: https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHDHA:2022:144

Gisteren zaten die Bart Maes en Raisa Blommesteijn en zo alweer hoog van de toren te blazen dat het CTB vanaf vandaag dood en begraven zou zijn door deze uitspraak, nou mooi niet dus. :')

Ik moet het nog even doorlezen en ben ook geen jurist. Maar als ik het even snel doorlees lijkt het erop dat de overheid een CTB mag invoeren als de adviserende experts (OMT) denken dat het helpt. De staat hoeft niet te wachten op wetenschappelijk bewijs dat ongevaccineerden het virus sneller verspreiden. Zolang een test als alternatief wordt geboden, is dat proportioneel.

Ik heb op zich wel respect dat ze het juridisch proberen aan te vechten maar het is uiteindelijk een vrij zinloze aangelegenheid. De redenatie die ik hierboven samenvat (correct me if I'm wrong) is eigenlijk precies dezelfde die het voor de Belastingdienst mogelijk maakte om burgers jarenlang te knevelen en te achtervolgen. De Belastingdienst is de expert in belastingen en toeslagen, dus als de Belastingdienst iets zegt, dan is dat zo, en dan mag de Belastingdienst doen waar ze zin in heeft.

Nee dat zegt het hof niet. Die wijzen de wapvocaat er eens even op dat hij er een juridisch broddelwerk van heeft gemaakt.
zie email 27 oktober
pi_203671547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Omdat simpele statistiek misleidend is in dezen.
Leg uit. Welke self selection bias heeft tot gevolg dat statistieken verschillen tussen de groepen die mortaliteit verklaren? Bij 50- mensen note bene.

De grootste hint dat er niks met de vaccins aan de hand is is dat we in Nederland een outlier zijn met het buitenland.

Neemt niet weg dat om vaccin veiligheid te toetsen en te controleren dat je vaccinatiestatus moet meenemen in je data.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:27:07 #183
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203671549
zelfs met 1G ben je besmettelijk.
pi_203671553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Klopt, minimaal. En je hebt ook minimaal nodig:
- hoe de vaccinatiegraad verdeeld is
- welke vaccins genomen zijn
- op welk moment de vaccins genomen zijn
- hoeveel vaccins genomen zijn
- of men wel/geen besmetting doorgelopen heeft
- met welke variant men besmet is
- de effectiviteit van de vaccins (en de effectiviteit over tijd)
- waaraan men is overleden
- algemene statistieken over hoe vaak het voorkomt dat men aan bepaalde ziekten overlijdt

En als je me nog vijf minuten geeft lepel ik zo nog 20 variabelen op die je moet hebben om een gedegend statistische analyse te doen. Nog los van de methode, die iets van een random slope-random intercept-multilevel zal moeten worden, bij voorkeur nog met wat dynamic growth curve modelling ivm de tanende effectiviteit van de vaccins.
Heb je enig besef van wetenschappelijke papers?
Controle variabelen voeg je pas toe aan je model als je denkt dat die een bias kunnen veroorzaken en dus correleren met je verklarende variabele. Dat noemen we ommited variable bias.

Afhankelijk van welk verband je wilt aantonen neem je variabele X wel of niet mee, je kan het ook gebruiken in een multivariate regressie, als dat logisch is, maar je noemt nu een hoop variabelen op die ruis gaan veroorzaken met elkaar als je ze allemaal tegelijkertijd in een model zou willen gooien.

Neemt niet weg dat ik dat prima variabelen vind om mee te nemen in statistisch onderzoek, daar hoor je me niet over.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:28:09 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203671563
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:26 schreef _serial_ het volgende:
En gewoon nog geen kritische geluiden, waar blijven ze?
De kritische geluiden komen van het kamp Wilders/Baudet, en Rutte c.s. sturen vakkundig alle anderen met genuanceerdere kritieken die hoek in. En daar wil je niet bijhoren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203671565
quote:
Dit gaan we Kuipers voorleggen maar geef hem even tijd om het uit zijn hoofd te leren.
pi_203671571
quote:

[..]

Grootste groepen zijn gewoon tevreden gesteld met de ''we zijn van plan te stoppen met de maatregelen'' uitspraken van de laatste tijd. Tijdens de crisis heb ik heel erg het gevoel gekregen dat we in onze handjes mogen klappen als er weer even iets kan en dat we vooral niet moeten gaan vragen om nog meer vrijheden.
pi_203671580
twitter

Inderdaad een interessante column, maar het onthult meer over hoe iemand als Koopmans (en een site als De Correspondent) in de wedstrijd zit. Straatje schoonvegen en doorrrrrrr.
pi_203671588
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:29 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Inderdaad een interessante column, maar het onthult meer over hoe iemand als Koopmans (en een site als De Correspondent) in de wedstrijd zit. Straatje schoonvegen en doorrrrrrr.
Rob Wijnberg is een verstandige pief, Koopmans is een enge Heks.

Dus ben wel benieuwd naar het artikel!
pi_203671589
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De kritische geluiden komen van het kamp Wilders/Baudet, en Rutte c.s. sturen vakkundig alle anderen met genuanceerdere kritieken die hoek in. En daar wil je niet bijhoren.
Dat hebben ze echt heel slim aangepakt ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:30:52 #191
416575 crew  Evenstar
pi_203671593
quote:

[..]
Correct, +/- 14 Eur per testen, Dansen met Janssen all over again gezien de hoge prevalentie, en snelle incubatietijd van Omicron heeft het nauwelijks nut, zeker omdat je wel 24u van te voren moet gaan testen, omdat het anders logistiek bijna niet haalbaar is.

Men weet dat je al besmettelijk kan zijn voordat je klachten hebt.

Men weet dat de sneltesten lang niet zo betrouwbaar zijn als PCR-testen (vooral in beginfase).

De kans is absoluut aanwezig dat 24h van te voren niet haalbaar gaat zijn als men het wil gaan toepassen bij alle grote evenementen. Als je al die punten bekijkt is het toch duidelijk dat het allemaal minimaal effect gaat hebben?

Miljoenen uitgeven en je burgers blijven lastig vallen terwijl het minimaal nut heeft.

Goed over nagedacht _O_
pi_203671600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Men weet dat de sneltesten lang niet zo betrouwbaar zijn als PCR-testen (vooral in beginfase).

De kans is absoluut aanwezig dat 24h van te voren niet haalbaar gaat zijn als men het wil gaan toepassen bij alle grote evenementen. Als je al die punten bekijkt is het toch duidelijk dat het allemaal minimaal effect gaat hebben?

Miljoenen uitgeven en je burgers blijven lastig vallen terwijl het minimaal nut heeft.

Goed over nagedacht _O_
Testen besteld bij Lywert van Sienden gok ik.
zie email 27 oktober
pi_203671610
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:30 schreef Evenstar het volgende:
Hoeveel anekdotische observaties zijn er al geobserveerd dan?
pi_203671613
twitter

'Geen afrekencultuur please'.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 15-02-2022 11:36:28 ]
pi_203671615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:27 schreef KingRadler het volgende:
zelfs met 1G ben je besmettelijk.
Ja, dus?
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:33:10 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203671620
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is toch met heel veel discussies zo? Zie je ook in de asiel- en migrantendiscussie, of als het over Zwarte Piet gaat. Paar idiote schreeuwerds en iedereen die genuanceerd de discussie wil aangaan wordt ook in die hoek geknuppeld.
pi_203671630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Eric Feigl-Ding sputtert flink tegen op zijn weg naar irrelevantie en wegebbende aandacht zo te zien :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203671634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

'Geen afrekencultuur please'.

''We mogen roepen wat we willen, we verwachten dat daar maatregelen aan gelinkt worden, en als de dingen die we roepen niet uitkomen; of als we jullie voor langere tijd voor liegen, mogen we daar niet op afgerekend worden''.

Zouden normale burgers eens moeten proberen op hun werk.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 15-02-2022 11:36:44 ]
  dinsdag 15 februari 2022 @ 11:34:55 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203671647
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat is toch met heel veel discussies zo? Zie je ook in de asiel- en migrantendiscussie, of als het over Zwarte Piet gaat. Paar idiote schreeuwerds en iedereen die genuanceerd de discussie wil aangaan wordt ook in die hoek geknuppeld.
Het is een retorisch trucje dat past bij FOK! of bij Reddit. Niet bij het landsbestuur en onze volksvertegenwoordiging.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 11:35:02 #200
416575 crew  Evenstar
pi_203671650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoeveel anekdotische observaties zijn er al geobserveerd dan?
Dit is gewoon een feit en het staat zelfs op de site van het RIVM. Lees je anders even in.

Als je de stukken van NOS had bekeken had je bijvoorbeeld ook geweten dat het bij het RIVM al bekend was rond februari 2020 _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')