Een vriend van mij uit Australie is hier voor paar weken, we hebben een work-around gevonden om een QR code via Zwitserland aan te laten maken. Even je vaccinaties uploaden, en binnen een dag een QR code in de mail.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Super irritant idd. Ken iemand buiten de eu die in nederland is. Gevaccineerd en al maar die moet elke dag naar tvt omdat je anders geen restaurant en museum etc binnenkomt. Is toch niet vol te houden zoiets. Elk land z’n eigen app en qr code… Gelukkig checken veel restaurants de qr al niet meer maar wat een verspilling van geld zeg.
Op je telefoon heb je ook incognitovensters. En zo niet, dan zou ik het echt thuis nog eens nalezen. Het is een helder, maar ook heftig stuk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:31 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Verder betaalmuur en zit mobiel dus kan helaas niet lezen
Zullen we de combinatie eens pakken:quote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ik had ook de avondklok waar mensen zich terwijl ze in bed lagen zich heel boos over maakten dat ze niet naar buiten konden kunnen noemen hoor. Of de scholen waarbij het onderwijs thuis gewoon doorging. Of de coronapas, waarbij je als ongevaccineerde gewoon een test kon halen. Maar ik koos voor de makkelijkste inderdaad, beetje zwak. Sorry.
Goed stuk. Weg ermee, nooit meer terug laten komen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)verdwijnen~b1d5dcbf/
Helder verhaal over de het-is-maar-een-QR-code.
Het is vooral een schrijnend gebrek aan emphatisch / inlevend vermogen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Zullen we de combinatie eens pakken:
- verplicht thuiswerken
- scholen dicht, dus ouders moeten kids begeleiden met school
- bso/kdv dicht, dus ook je jongste kinderen blijven thuis
- Alleen buitensport mogelijk in trainingsvorm, sportscholen en alle andere binnensporten dicht
- alle vorm van recreatie dicht
- avondklok
Ik vind dat bij elkaar toch een aardige beperking als je (jonge) kinderen hebt. Ik heb kids van 3, 6 en 9 jaar. Die van 9 kan zichzelf aardig vermaken en weet zelf de weg op de laptop qua MS Teams e.d. Maar die van 6 moet je continue begeleiden en het kind van 3 erbij zorgt ervoor dat je helemaal niks meer kan doen gedurende de dag. Dan mag je ook nog eens nergens naartoe, want zelfs een "uitje" naar de winkel was verboten.
Oh een pretje was het allemaal niet, dat hoor je me ook niet zeggen verder.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Zullen we de combinatie eens pakken:
- verplicht thuiswerken
- scholen dicht, dus ouders moeten kids begeleiden met school
- bso/kdv dicht, dus ook je jongste kinderen blijven thuis
- Alleen buitensport mogelijk in trainingsvorm, sportscholen en alle andere binnensporten dicht
- alle vorm van recreatie dicht
- avondklok
Ik vind dat bij elkaar toch een aardige beperking als je (jonge) kinderen hebt. Ik heb kids van 3, 6 en 9 jaar. Die van 9 kan zichzelf aardig vermaken en weet zelf de weg op de laptop qua MS Teams e.d. Maar die van 6 moet je continue begeleiden en het kind van 3 erbij zorgt ervoor dat je helemaal niks meer kan doen gedurende de dag. Dan mag je ook nog eens nergens naartoe, want zelfs een "uitje" naar de winkel was verboten.
Nee hoor, dat is het niet, maar ik laat je graag in die waan als je dat wil geloven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is vooral een schrijnend gebrek aan emphatisch / inlevend vermogen.
Alsof je tegen een depressief persoon zegt "ah joh, gewoon niet meer sip zijn joh! Ik ben toch ook niet depressief?"
Dat is precies wat het is en met deze post benadruk je dat nog maar eens fijntjes.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet, maar ik laat je graag in die waan als je dat wil geloven.
Ik benadruk slechts dat je een rare conclusie trekt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is precies wat het is en met deze post benadruk je dat nog maar eens fijntjes.
Dezelfde klant die met het "ratel advies" kwam denk ikquote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:47 schreef Momo het volgende:
Geen idee of deze al is voorbij gekomen
[ twitter ]
Weer super wereldvreemd, hebben de OMT leden geen bejaarde ouders?
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:47 schreef Momo het volgende:
Geen idee of deze al is voorbij gekomen
[ twitter ]
Weer super wereldvreemd, hebben de OMT leden geen bejaarde ouders?
De essentie van vrijheid is vooral dat een ander niet voor jou bepaalt wat wel of niet belangrijk is hč. Zelfs als je nooit na tienen naar buiten gaat, is het zuivere verbod om dat te doen al iets waar je als overheid geen enkele zeggenschap over zou mogen willen uitoefenen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In je bed liggen en mopperen dat je niet naar buiten mag is inderdaad wel een essentieel recht.
.de gordijnen zijn allang geript, dus daar kan hij niet meer in klimmen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hangt Rutte al in de gordijnen?
Je kan het prima vergelijken met 2020.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In 2021 waren er en veel meer besmettingen en twee varianten die dodelijker waren dan de Wuhan variant. Je kunt het daarom niet vergelijken met de situatie in 2020.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:00 schreef Molo het volgende:
De groepen zijn niet vergelijkbaar met elkaar. Gevaccineerd en ongevaccineerd zijn andere type mensen.
Vaccinatiestatus is niet een hard gegeven.
Wat doet men dan met mensen die voor de poort staan en positief testen. Afvoeren in maanpakken?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Word je niet op het festival besmet, dan wel gewoon in de testrij
Pendelbusjes naar de dichtstbijzijnde kroeg, zou ik zeggen. Daar mag je namelijk wel in.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doet men dan met mensen die voor de poort staan en positief testen. Afvoeren in maanpakken?
Ondanks dat ik hetzelfde vrees als deze journalist, vind ik het stuk zelf niet per se heel goed. Hij is best stellig over dat hij denkt dat de coronapas niet wordt afgeschaft en vervolgens trekt hij een vergelijking met een compleet andere wet, zonder argumenten te geven waarom déze pas datzelfde lot te wachten staat. Die argumenten had hij, mijns inziens, wel wat beter mogen (en kunnen, want ze zijn er zeker) formuleren.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)verdwijnen~b1d5dcbf/
Helder verhaal over de het-is-maar-een-QR-code.
Hallo,quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doet men dan met mensen die voor de poort staan en positief testen. Afvoeren in maanpakken?
Dit hele 1G gaat nooit werken in de praktijk, ze komen er vanzelf wel weer achter.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pendelbusjes naar de dichtstbijzijnde kroeg, zou ik zeggen. Daar mag je namelijk wel in.
Nee want bij een variant die dodelijker is en met veel meer besmettingen is de kans op oversterfte ook veel groter.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan het prima vergelijken met 2020.
Maar intern 2021 kan je ook gewoon vergelijkingen maken met gevaccineerd / ongevaccineerde groepen.
Oversterfte hier was niet zo aanwezig in andere landen overigens, dat is nog wel de sterkste aanwijzing dat wij hier gewoon te maken hebben met outliers die meer met beleid te maken hebben allicht dan virus of vaccinatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |