Aldus de persoon die denkt dat je met één dummyvariabele een complex statistisch vraagstuk kunt oplossen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:02 schreef ludovico het volgende:
Als je wat beter leest / moeite doet om iemand te begrijpen / interesse hebt in een intellectueel gesprek / intereresse hebt om een onderwerp uit te diepen.
Je mag er allerhande controle variableen in gooien hoor, maar maak jij even aannemelijk dat er effecten zijn door zelf selectie die invloed hebben op het sterftecijfer.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aldus de persoon die denkt dat je met één dummyvariabele een complex statistisch vraagstuk kunt oplossen.
Daarom is 1G voor een festival ook onzin, want wat je ermee aan virusoverdracht voorkomt is allemaal geploeter achter de komma als je verder CTB overal afschaft.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja en wiens risico is dat dan? Ben je dan je geld kwijt of krijg je je geld terug? Je mag bovendien diezelfde avond wel de kroeg in met je snotneus.
Ik mis ineens de diepgaande discussies en reflecties over 'desinformatie', buitenlandse beïnvloeding, en welke dingen er wel of niet op sociale media mogen worden gezegd.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:40 schreef ipa84 het volgende:
Eigenlijk wel triest dat het tegenwoordig zo moet en dat helaas mensen die deze man nog serieus nemen ook vooral door zijn ongein tegen de versoepelingen zijn.
[ twitter ]
[ twitter ]
De luchtvaart zal het ook in stand houden verwacht ik, puur om als bedrijf een soort van schijnveiligheid en 'wij doen er alles aan om veilig te kunnen vliegen' te kunnen vermarkten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom is 1G voor een festival ook onzin, want wat je ermee aan virusoverdracht voorkomt is allemaal geploeter achter de komma als je verder CTB overal afschaft.
............. Het ligt altijd aan het virus, zelfs als dat virus in jaar 0 voor 0 oversterfte zorgde, dan is die wss wel gemuteerd in een wél dodelijk virus, logisch.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee want bij een variant die dodelijker is en met veel meer besmettingen is de kans op oversterfte ook veel groter.
Schijnveiligheid, zeker.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De luchtvaart zal het ook in stand houden verwacht ik, puur om als bedrijf een soort van schijnveiligheid en 'wij doen er alles aan om veilig te kunnen vliegen' te kunnen vermarkten.
2021 minder dan 2020, ondanks hogere aantallen besmettingen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
............. Het ligt altijd aan het virus, zelfs als dat virus in jaar 0 voor 0 oversterfte zorgde, dan is die wss wel gemuteerd in een wél dodelijk virus, logisch.
De Covid doden zijn niet significant anders he in 2021 dan 2020. Sterker nog, zijn er juist minder.
Vooruit, ik hap, waar verwijs je naar met zelfselectie?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag er allerhande controle variableen in gooien hoor, maar maak jij even aannemelijk dat er effecten zijn door zelf selectie die invloed hebben op het sterftecijfer.
Omdat simpele statistiek misleidend is in dezen.quote:De simpelste statistiek, als die wat uitwijst, lijk jij weg te wuiven. Dat is raar want als er een verband zou zijn is het verontrustend.
Klopt, minimaal. En je hebt ook minimaal nodig:quote:En één ding is feitelijk, als je het effect van vaccineren in een regressie kwijt wilt heb je toch echt minimaal die statistieken nodig.
Precies wat jij zegt. Als ze nou echt even zouden "uitzoomen" zouden ze toch moeten kunnen zien dat al dit soort "maatregelen" onzin zijn? Het is allemaal geneuzel achter de komma, hooguit een paar procent verschil, terwijl het miljoenen of zelfs miljarden kost.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schijnveiligheid, zeker.
Je kunt het virus overal oplopen, die paar uur in een vliegtuig gaan het verschil dan niet meer maken.
Wappies pesten toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:13 schreef Evenstar het volgende:
Men zit zo vast in een tunnelvisie en is echt uit het oog verloren waar men het nog voor doet.
Enige wat dit juist doet is zorgen dat sommige "mini wappies" gelijk krijgen en zich versterkt voelen en dus richting "wappie XL" verschuiven.quote:
Tenzij je verplicht vlak voor vertrek een PCR-test moet doen zie ik sowieso niet in hoe 2G of 3G vliegen 'Covid-veilig' maakt. Immers kun je het virus ook als gevaccineerde gewoon overdragen, dus daar heb je verder geen reet aan dan als passagier zijnde.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt. Als ze nou echt even zouden "uitzoomen" zouden ze toch moeten kunnen zien dat al dit soort "maatregelen" onzin zijn? Het is allemaal geneuzel achter de komma, hooguit een paar procent verschil, terwijl het miljoenen of zelfs miljarden kost.
Men zit zo vast in een tunnelvisie en is echt uit het oog verloren waar men het nog voor doet.
Van wat ik gezien heb is het allemaal een circlejerk, zelfs de minis, die zichzelf maar wat graag op de rug kloppen als ze weer zogenaamd gelijk hebben gekregen. Maakt niet uit wat je doet, dat zal altijd gebeuren.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Enige wat dit juist doet is zorgen dat sommige "mini wappies" gelijk krijgen en zich versterkt voelen en dus richting "wappie XL" verschuiven.
Dit inderdaad, onbegrijpelijk dat niemand daar over begint.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom is 1G voor een festival ook onzin, want wat je ermee aan virusoverdracht voorkomt is allemaal geploeter achter de komma als je verder CTB overal afschaft.
Testen voor 1G is met sneltesten. Die testen al redelijk snel niet meer positief, terwijl een PCR-test nog maanden positief kan blijven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef Its_Muppet het volgende:
Even een kleinigheidje en ik heb al gegoogled, maar krijg geen antwoord: Stel je bent kortgeleden genezen van Corona en je volgt de regels door volgens de aangekondigde 1G maatregel een test te doen voor een concert, dan test je toch positief? En dan krijg je toch geen toegangsbewijs? Of geldt dan het vinkje dat je pas genezen ben (en is het dus eigenlijk geen 1G meer)?
Voor zover ik weet is er nog nergens 1G, dus daar kun je het niet van afkijken. Ik verwacht dat er iets komt als 'als je in de afgelopen X weken positief getest bent is testen niet nodig'.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef Its_Muppet het volgende:
Even een kleinigheidje en ik heb al gegoogled, maar krijg geen antwoord: Stel je bent kortgeleden genezen van Corona en je volgt de regels door volgens de aangekondigde 1G maatregel een test te doen voor een concert, dan test je toch positief? En dan krijg je toch geen toegangsbewijs? Of geldt dan het vinkje dat je pas genezen ben (en is het dus eigenlijk geen 1G meer)?
Ah, het zijn dus verschillende testen. Dat wist ik niet, thanx!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Testen voor 1G is met sneltesten. Die testen al redelijk snel niet meer positief, terwijl een PCR-test nog maanden positief kan blijven.
Genezen telt niet als 1G. Gevaccineerd ook niet.
Scenario: Als alles aan de pas is gehangen (koopgedrag, CO2 uitstoot, Vaccinatiestatus, reisgedrag (rekeningrijden), enz, enz) dan is het uiteraard heel "handig" als je bijvoorbeeld ziektekosten premies gaat berekenen op basis van koopgedrag en vaccinatiestatus.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb het verhaal over de Europese identiteit maar in grote lijnen meegekregen, maar dat is precies waar de mensen die streden tegen het CTB hun aandacht nu naar verleggen. Ik weet niet of het klopt dat je straks zonder zo'n identiteitsbewijs bijvoorbeeld geen bankrekening meer kan openen. Maar als dat zo is, en aan die identiteit wordt ook vaccinatiestatus gekoppeld (tegen zowel Covid als andere ziektes) dan is het niet moeilijk voor te stellen hoe dat misbruikt kan worden. Sterker nog, dan kun je haast wel garanderen dat dat op de korte termijn misbruikt gáát worden op een manier waarbij zelfs een 2G CTB nog maar kinderspel is.
1G met PCR is echt het enige wat nut kan hebben, maar dat kost echt veel geld en is eigenlijk niet haalbaar als je kijkt hoelang het duurt voordat je een uitslag hebt. Daarnaast krijg je mensen die maandenlang positief blijven testen en dus maandenlang uitgesloten worden, terwijl ze niet besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij je verplicht vlak voor vertrek een PCR-test moet doen zie ik sowieso niet in hoe 2G of 3G vliegen 'Covid-veilig' maakt. Immers kun je het virus ook als gevaccineerde gewoon overdragen, dus daar heb je verder geen reet aan dan als passagier zijnde.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:20 schreef Vasilevski het volgende:
Dit soort zaken zijn een juridisch wedstrijdje dat je uiteindelijk altijd verliest, totdat 10 jaar later een commissie van wijze mannen zich erover buigt en in de media naar voren komt dat levens kapotgemaakt zijn en mensen voor de trein zijn gesprongen, en dan vragen we ons allemaal met onze gereformeerde hoofden af hoe het allemaal zo mis had kunnen gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |