abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:03:11 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203667342
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat er geld over de balk is gesmeten is al erg genoeg, hoeven we zeker niet mee door te gaan, doe dan de IC's uitbreiden met dat geld!
Lekker op tijd mee.
pi_203667343
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, maar daar konden de zwembaden niks aan doen toch? Die doen wat ze opgedragen wordt.. en of je het er mee eens bent of niet, is niet relevant.
[..]
Deze hele pandemie stond niet op mijn to-do list.
Je verwart Pandemie met QR-maatschappij. Die twee hebben niks met elkaar te maken.
pi_203667349
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:45 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Jij bent dus een van die figuren die de QR-maatschappij een warm hart toedraagt. Omdat 'keuzes nou eenmaal consequenties moeten hebben'. En dan zit je er wat mij betreft, moralistisch gezien, helemaal naast.

Al had de overheid geen vaccin als voorwaarde gesteld voor je 'vrijheid', maar het eten van een frikandel speciaal, dan nog blijft mijn punt staan. En dat van jou niet.

Daarnaast vertrouw jij nog steeds blind op de cijfers van de overheid maar dat snap ik anno 2022 helemaal niet meer. Toen onze overheid nog sprak over '80% van de mensen op de IC is ongevaccineerd!!' was dat in landen om ons heen helemaal niet het geval. Ook wilde onze overheid, zelfs na aandringen van andere partijen, de cijfers hierover nooit vrijgegeven. Daarnaast komen er nu bijna dagelijks berichten naar buiten, zelfs op Nieuwsuur en de NPO over hoe de overheid meermaals heeft gelogen, informatie achtergehouden, etc.

Het is de overheid die kwam met 3G / 2G. En in andere landen zelfs met vaccinatieplicht. Het is het censureren van tegengeluiden, ook al waren die wetenschappelijk en onderbouwd en het in de mond nemen van woorden als 'wappie' door politici zelf, die de tweedeling in de maatschappij hebben aangewakkerd. En het zijn de mensen zelf die de tweedeling in stand hebben gehouden.

Die hele corona-app was nooit nodig geweest. Het heeft amper tot niks effect gehad. Het was alleen een middel om mensen te dwingen een vaccin te nemen.

Dat lockdowns of andere maatregelen nooit nodig geweest zouden zijn, dat claim ik niet. Maar die QR-code had er nooit hoeven te komen en had er dus ook al veel eerder af kunnen gaan.
Voor iemand die tien minuten geleden nog dikke krokodillentranen liet omdat 'ie in hokjes werd geduwd zet je aardig rap anderen alweer in de hoek. Maar hartstikke gefeliciteerd met je overwinning. Hopelijk ondervinden je kinderen later niet al te veel schade van jouw dwarsheid.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:05:53 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:07:03 #205
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203667377
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:03 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je verwart Pandemie met QR-maatschappij. Die twee hebben niks met elkaar te maken.
Haha wat :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet. De regels waren gewoon belachelijk.
dat klopt, sloeg echt nergens op, klassiek voorbeeld van een ambtenaar achter het raam op 5 hoog heeft verzonnen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:08:38 #207
445514 DonDruiper
pi_203667388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat klopt, sloeg echt nergens op, klassiek voorbeeld van een ambtenaar achter het raam op 5 hoog heeft verzonnen.
Ja klopt, maar dat je dan alsnog je kind misbruikt om die buiten in de kou af te drogen om je punt te maken op facebook, dan ben je wel echt gewoon af.

Dan heb je een hele kleine piemel. Of tietjes.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667394
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Vaccinatie is voor niets geweest? Zeg je dat?
Ik twijfel over mijn antwoord omdat ik niet alle eerlijke en open informatie heb. Wellicht hebben de vaccins in de eerste maanden geholpen met het terugdringen van de ziekenhuisopnames. Al begonnen we pas écht massaal te vaccineren in het voorjaar en met het lente- en zomerweer waren er sowieso toch al weinig besmettingen geweest. Dus eigenlijk is afgelopen okt-dec de enige échte 'testperiode' van de vaccins. En zo goed ging het toen niet...

En toen kwam omicron alweer in het land. En inderdaad, daar doen de vaccins niet zoveel tegen. Ik durf zelfs te stellen dat met een vaccinatiegraad van 0% we nu nog steeds lage ziekenhuiscijfers hadden gehad.

Dus, achteraf gezien, heeft het wellicht tijdelijk wat effect gehad, maar de pandemie is beëindigd door Omicron. Niet dankzij de vaccins maar ondanks. En dan kun je je ook afvragen of het achteraf nodig was geweest. Maar goed, dat is niet eerlijk want niemand zag Omicron aankomen.

Wat wel al duidelijk was, vanaf het begin, is dat corona niet meer weg zou gaan. En dat het, net zoals vrijwel elk virus, uiteindelijk zou muteren in een mildere variant die wel besmettelijker is maar minder dodelijk. Dus dit punt was wel te verwachten, de vraag is alleen wanneer.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:09:28 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203667396
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik woon in NL inderdaad.

En voor dat mensen nu denken 'dan had je je toch gewoon kunnen laten testen zeikerd?' het volgende:

- 1. De dichtstbijzijnde 'Testen voor Toegang' testlocatie is hier 35 minuten vandaan. Dus dat is dan minimaal 70 minuten rijden op en neer om vervolgens naar de sportschool te gaan. Ja, die mogelijkheid is er maar dat is gewoon totaal niet praktisch. En zeker niet meerdere malen per week.
Geloof er geen reet van.

quote:
- 2. Ik steun dit systeem gewoon niet. Klaar. Ik doe niet mee met de QR-code maatschappij. Ook al zou ik nu corona krijgen en dus 'gratisch' een QR-code toegeworpen krijgen. Ik installeer die app niet.
Hoeft ook niet. Printen kan ook.
pi_203667401
1
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat er geld over de balk is gesmeten is al erg genoeg, hoeven we zeker niet mee door te gaan, doe dan de IC's uitbreiden met dat geld!
De hoeveelheid PCR testen die alleen al dit jaar al gedaan zijn (5 miljoen) zijn goed voor z'n 300 miljoen euro, als je er vanuit gaat dat een IC bed ongeveer 8ton per jaar kost, weet je wel dat er ergens iets mis gaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203667412
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Sommige mensen zien zichzelf soms ook niet als kwetsbaar. Neem een Robin Fransman. Die vond dat kwetsbaren zichzelf maar moesten beschermen. Helaas wist hij niet dat hij ook tot die groep behoorde. Nu is het te laat voor hem.

Anderen weten wel dat ze kwetsbaar zijn. hebben kinderen, zijn in hun 30.
Wat adviseer je hun, en hun kinderen?
Robin Fransman is gewoon voor de antivax val gevallen. Lullig voor hem en zijn nabestaande maar hij heeft er gewoon zelf voor gekozen. Een gevalletje gegokt en verloren.

In principe ben ik voor dat iedereen die het kan zich laat vaccineren. Maar je zal nooit 100% halen. Dan heb ik minder moeite bijvoorbeeld dat een 20er of 30er zich niet laat vaccineren omdat die het bijvoorbeeld al gehad heeft dan een 50+er die denkt dat die zo gezond is en een infectie wel denkt aan te kunnen. Infectieziektes horen nu eenmaal bij het leven en de samenleving. Voor Corona gingen er ook gewoon jaarlijks mensen dood aan respiratoire virussen alleen maakte we er toen onderscheid tussen griep en de rest. Nu er veel besmettingen zijn maar de ziekenhuizen het aankunnen moeten we gewoon verder gaan met ons leven. Dit soort ziektes vallen niet uit te roeien of je moet de hele samenleving op slot gooien en we hebben gezien hoeveel schade dat geeft.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:12:45 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203667418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:09 schreef matigeuser het volgende:

En toen kwam omicron alweer in het land. En inderdaad, daar doen de vaccins niet zoveel tegen. Ik durf zelfs te stellen dat met een vaccinatiegraad van 0% we nu nog steeds lage ziekenhuiscijfers hadden gehad.
Op basis van welk wetenschappelijk paper heb je dit becijferd?
pi_203667420
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Op basis van welk wetenschappelijk paper heb je dit becijferd?
Die in z'n duim.
Tap tap tap
pi_203667424
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Maar ik ken ook een aantal mensen waarbij dit in hun sociale leven slecht is afgelopen. Relaties verbroken en vriendschappen beëindigd. De een zegt 'ach joh het is maar een prikje, kom we gaan weer leven'. De ander zegt wat ik hierboven zeg. Dan is het klaar. Geen compromis mogelijk. En dat kunnen de overheid kwalijk nemen.
Ja, die ken ik ook ja. Die letterlijk iedere minuut van de dag zaten te spuwen op de overheid. Geobsedeerd. Doe dat dan maar lekker thuis tegen je vrouw of de kat.

Zat mensen die wel en niet gevaccineerd zijn en gewoon normaal tegen elkaar bleven doen. Af en toe wat steekjes onder water naar elkaar, soms een verhitte discussie, soms ook een hele avonden/nachten gezelligheid zonder ook maar één woord over corona.

Dus 100% compromis mogelijk. Het is hoe jij er in staat. En daar kun je de overheid gewoon niet de schuld van geven.
In Southern Sun
pi_203667427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:10 schreef _serial_ het volgende:
1
[..]
De hoeveelheid PCR testen die alleen al dit jaar al gedaan zijn (5 miljoen) zijn goed voor z'n 300 miljoen euro, als je er vanuit gaat dat een IC bed ongeveer 8ton per jaar kost, weet je wel dat er ergens iets mis gaat.
ja, dat mis gaan zijn wel gewend met die regering, welk deel het ook is. Rutte gaat alleen weg horizontaal net als Putin
pi_203667442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:10 schreef _serial_ het volgende:
1
[..]
kost toch alleen als zo'n bed leeg staat?, kost 2500E per 24 uur, heeft iemand mij verteld.
pi_203667443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:09 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Zoek voor de gein de Amerikaanse cijfers is op. Veel lagere vaccinatiecijfers Omicron die huis houdt en daarom flinke sterftecijfers in vergelijking met Europese landen.
pi_203667444
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou vertel, aan welke kant precies? En heb je ook voorbeelden?
Nee, ik hoef geen voorbeelden te noemen. Maar er zijn door de gehele geschiedenis heen tal van gebeurtenissen die alleen konden plaatsvinden omdat men de koning / de overheid / de kerk op hun blauwe ogen geloofden en hun eigen moraliteit vervingen voor die van hun heerser.

Ik weet nu wie in mijn omgeving daar ook gevoelig voor zijn en wie niet. En bij mezelf is het nu ook bevestigd. Ik ben de afgelopen 2 jaar doorgekomen zonder mee te gaan in hokjesdenken, altijd kritisch gebleven op 'officieel' nieuws en me zowel laten informeren door 'gecensureerde' informatie als de officiële kant van het verhaal. En zowel geen 'complotwappie' als 'schaap' geworden. Nooit geclaimd dat 'The Great Reset' de waarheid is en nooit geclaimd dat onze overheid alleen maar leugens verspreid. Er was teveel informatie. Teveel conflicterend onderzoek. Dus ik ben bij mijn eigen waarden gebleven.

De vaccins durfde ik niet, dat is de simpele verklaring. Te experimenteel en teveel persoonlijke verhalen gehoord en gezien van mensen met ernstige bijwerkingen. Maar het hele QR-systeem staat daar los van. Iedereen moet doen wat hij of zij wil, wel of geen vaccins, wel of niet binnen blijven, etc. Zelfs over de lockdowns heb ik nooit echt geklaagd. Ik heb het virus nooit ontkend of wat dan ook.

Mijn enige échte heikelpunt is gewoon die verdomde QR-maatschappij. Een soort 'stap 1' voor een sociaal krediet systeem. Er mogen nooit voorwaarden gesteld worden aan vrijheid. Klaar. En met dat principe in het vaandel heb ik mezelf sterk gehouden de afgelopen tijd. Ondanks dat ik met de kids thuis zat, moest vrezen voor mijn inkomsten en niet meer naar de sportschool kon. En ondanks de kritiek van anderen, zowel mensen die ik ken als online of op TV over 'mensen zoals ik'. Ook al waren we heel anders.

En ja, dan durf ik na dit 'experiment' wel te stellen dat ik mezelf niet zo makkelijk laat indoctrineren als vele anderen. Dat ik niet meega in een 'wij-zij' denken. Dat ik me niet laat overhalen om anderen uit te sluiten of aan een systeem meewerk wat dat doet.

Kun jij hetzelfde zeggen?
pi_203667455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]
kost toch alleen als zo'n bed leeg staat?, kost 2500E per 24 uur, heeft iemand mij verteld.
Uiteraard. Reservecapaciteit kost geld als je bed niet vol ligt, maar een volle IC heb je niets aan als je de capaciteit nodig hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203667459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:17 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik ben de afgelopen 2 jaar doorgekomen zonder mee te gaan in hokjesdenken
Nou da's op de valreep dan nog aardig mislukt. Sta je dan met je principes.
In Southern Sun
pi_203667460
Wat een warm bad hier weer vanavond zeg, als ik het zo terug lees :D
pi_203667463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja, die ken ik ook ja. Die letterlijk iedere minuut van de dag zaten te spuwen op de overheid. Geobsedeerd. Doe dat dan maar lekker thuis tegen je vrouw of de kat.

Zat mensen die wel en niet gevaccineerd zijn en gewoon normaal tegen elkaar bleven doen. Af en toe wat steekjes onder water naar elkaar, soms een verhitte discussie, soms ook een hele avonden/nachten gezelligheid zonder ook maar één woord over corona.

Dus 100% compromis mogelijk. Het is hoe jij er in staat. En daar kun je de overheid gewoon niet de schuld van geven.
Ik kan daar niet over oordelen zelf, want gelukkig is mijn vrouw ook niet voor een QR-maatschappij.

Maar ik kan me goed voorstellen dat, vooral als je kinderen hebt, het wel goed mis kan gaan. Als de een gewoon lekker met de kids naar de Efteling wil en de ander wil zich niet laten testen of vaccineren, dan wordt het ofwel veel thuiszitten samen, of veel dingen apart gaan doen. Dat zou op den duur geen stand houden.

Kijk als je allebei 60 bent en veel samen in de tuin werkt, dan maakt een meningsverschil hierover niet zoveel meer uit. Dan gaat de een biljarten en de ander nodigt een vriendin uit. Situaties verschillen.

Ik geef de overheid wel de schuld van het creeëren van de tweedeling want:
- De QR-code is een systematische (door overheid opgelegde) uitsluiting van mensen aan het sociaal maatschappelijk verkeer op basis van hun vaccinatiestatus

Dus de tweedeling IS er gewoon, op papier.

- De overheid zelf het woord 'wappie' gebruikt.
- De overheid niet open en eerlijk is over de bezetting in het ziekenhuis en welk gedeelte daarvan wel of niet gevaccineerd is.
- De overheid zelf communiceert dat het allemaal aan de anti-vaxxers ligt

Geen wonder dat dit effect heeft op de samenleving.
pi_203667466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou da's op de valreep dan nog aardig mislukt. Sta je dan met je principes.
Zonder wij-zij-denken!
Tap tap tap
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:24:22 #224
445514 DonDruiper
pi_203667470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:22 schreef matigeuser het volgende:
Ik geef de overheid wel de schuld van het creeëren van de tweedeling want:
- De QR-code is een systematische (door overheid opgelegde) uitsluiting van mensen aan het sociaal maatschappelijk verkeer op basis van hun vaccinatiestatus
Dit is gewoon bullshit :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667485
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Al die zogenaamde solidariteit is vaak gewoon eenzijdig.
Eenzijdig welke kant op precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')