Lekker makkelijk praten als je zelf bij 'de meerderheid' hoorde en gewoon lekker kon doen wat je wilde met je QR-code. Lees hierboven in een andere post hoe ik het ervoer als ongevaccineerde.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zal er maar zo geobserdeerd mee zijn geweest zeg.
Uiteraard spreekwoordelijk.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil niemand dood maken. Maar spreekwoordelijk? Hugo.
Ben zelf totaal geen festivalganger en mis er niks aan. Maar ik trek toch wel graag m'n bek open tegen de mensen die 1G een mooie oplossing vinden. Want ook 1G is niet onverdeeld open. Het werpt een barrière op voor velen en vult de zakken van een paar. Daarom is het ook belangrijk om tegen dit soort dingen te blijven strijden. Al vermoed ik dat 1G al lang geschiedenis is voordat de festivalzomer begint.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh zeker, maar ik ben wel viesmad over dat er toch nog 1G doorgedrukt wordt voor bepaalde settings waar ik graag regelmatig kom.
Staat iedereen dan met z'n vaccinatie, booster eventueel aangevuld met herstelbewijs, 2 jaar door alle hoepels heen gegaan.
Hopelijk wordt dit laatste ballonnetje snel als onrealistisch beschouwd en niet groot ingevoerd.
Ik wil niemand voor de bus gooien. Wel eventueel in een busje zetten dat hen vervoert naar een speciale school voor hele speciale kindjes die heel goed in wetenschap zijn maar sociaal niet helemaal meekunnen. Kunnen ze van het landschap genieten en de ramen likken. Oh nee, dat mag niet, want alle passagiers moeten een mondneusmasker dragen!quote:Op maandag 14 februari 2022 23:14 schreef _serial_ het volgende:
Wie zouden jullie als eerst voor de bus gooien?
[poll=3702]
Eitjequote:Op maandag 14 februari 2022 23:14 schreef _serial_ het volgende:
Wie zouden jullie als eerst voor de bus gooien?
[poll=3702]
Breek me de bek niet open over maatregelen waar jij ook voor was/bent.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Wat wil je dan? Alles kapot maken om te zorgen dat Kris Kwetsbaar wat later Corona krijgt? Dat is toch geen serieuze optie of wel? Iedereen en z’n moeder gaat er van uit dat Corona blijft. Dat is dit allemaal stom gelul, dan is er geen andere optie.
Kwetsbaren zijn ook meer een stok om mee te slaan. Zoals die radiocolumnist hierboven (geen idee of hij sarcastisch is) die zegt dat we door af te stappen van de maatregelen, 'afscheid nemen' van de kwetsbaren, waaronder de ongevaccineerden. Ik ken echt niemand die 'bewust' ongevaccineerd is die zich kwetsbaar voelt of die gevraagd heeft om de 'bescherming' die 25 september is ingevoerd. Ik vraag me ook bij andere groepen af hoeveel mensen zich daadwerkelijk aangesproken voelen als 'kwetsbaren' en 24/7 zo behandeld willen worden.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. En het tekent een samenleving hoe zij omgaat met de meest kwetsbaren.
Dat geloof je toch oprecht niet meer anno februari 2022 hoop ik...quote:Op maandag 14 februari 2022 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over maatregelen waar jij ook voor was/bent.
Vaccinatieplicht etc. Nog maar een paar maanden geleden. Remember?
En daar heb je gewoon gelijk in. Wij kunnen deze stap maken door onze vaccinatiegraad.
Maar wat jij doet...kwetsbaren al vast maar afschrijven, daar ben ik het niet mee eens.
Sommige mensen zien zichzelf soms ook niet als kwetsbaar. Neem een Robin Fransman. Die vond dat kwetsbaren zichzelf maar moesten beschermen. Helaas wist hij niet dat hij ook tot die groep behoorde. Nu is het te laat voor hem.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Kwetsbaren zijn ook meer een stok om mee te slaan. Zoals die radiocolumnist hierboven (geen idee of hij sarcastisch is) die zegt dat we door af te stappen van de maatregelen, 'afscheid nemen' van de kwetsbaren, waaronder de ongevaccineerden. Ik ken echt niemand die 'bewust' ongevaccineerd is die zich kwetsbaar voelt of die gevraagd heeft om de 'bescherming' die 25 september is ingevoerd. Ik vraag me ook bij andere groepen af hoeveel mensen zich daadwerkelijk aangesproken voelen als 'kwetsbaren' en 24/7 zo behandeld willen worden.
Vaccinatie is voor niets geweest? Zeg je dat?quote:Op maandag 14 februari 2022 23:26 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat geloof je toch oprecht niet meer anno februari 2022 hoop ik...
Omicron is nu zo dominant dat Delta niet tot amper meer voorkomt in de besmettingen. De vaccinaties deden al na een paar weken / maanden (verschillende onderzoeken geven verschillende resultaten) vrijwel niets meer tegen Delta, laat staan Omicron. Die booster (die niet iedereen gehad heeft) schijnt dan weer even een 'boost' te geven tegen ziekenhuisopname maar die duurt maar maximaal 10 weken. Met andere woorden, neen, Omicron is gewoon veel milder. Ook voor ongevaccineerden.
En dát is de reden dat de pandemie niet meer dezelfde impact heeft op de zorg als in de maanden hiervoor.
Woon je nou in NL of niet?quote:Op maandag 14 februari 2022 23:16 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten als je zelf bij 'de meerderheid' hoorde en gewoon lekker kon doen wat je wilde met je QR-code. Lees hierboven in een andere post hoe ik het ervoer als ongevaccineerde.
Ik vind 'geobsedeerd' niet de juiste bewoording. Maar dat het me heeft bezig gehouden, dat is waar. Is dat zo gek als je de dingen die je deed niet meer kan doen omdat je niet mag van de overheid? En dat er continu over jou en je kritische medemens wordt gesproken in denigrerende termen als 'wappie' / anti-vaxxer etc?
Je kunt niet ontkennen dat er een tweedeling in de samenleving heeft onstaan. En die zal zolderkamergamers minder hard hebben geraakt dan werkende gezinnen met kinderen.
Met alle respect, maar wat mij betreft niets meer dan krokodillentranen. Je kon de dingen niet doen omdat je dat niet mocht van de overheid, maar omdat je zelf koos geen vaccin te nemen. Om jou motiverende redenen, helemaal prima, maar de overheid heeft die tweedeling niet veroorzaakt, dat ben je zelf geweest. Kunnen de niet-gevaccineerden het nu ineens als een overwinning claimen maar zonder anti-vaxxers waren we allang uit deze shit.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:16 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten als je zelf bij 'de meerderheid' hoorde en gewoon lekker kon doen wat je wilde met je QR-code. Lees hierboven in een andere post hoe ik het ervoer als ongevaccineerde.
Ik vind 'geobsedeerd' niet de juiste bewoording. Maar dat het me heeft bezig gehouden, dat is waar. Is dat zo gek als je de dingen die je deed niet meer kan doen omdat je niet mag van de overheid? En dat er continu over jou en je kritische medemens wordt gesproken in denigrerende termen als 'wappie' / anti-vaxxer etc?
Je kunt niet ontkennen dat er een tweedeling in de samenleving heeft onstaan. En die zal zolderkamergamers minder hard hebben geraakt dan werkende gezinnen met kinderen.
Ja, waarom ook alweer? Omdat de ziekenhuizen op knappen stonden. Dat probleem is passé, daarmee heb je een hele andere realiteit.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over maatregelen waar jij ook voor was/bent.
Vaccinatieplicht etc. Nog maar een paar maanden geleden. Remember?
Dus? Al kwam het door de stand van de maan ten opzichte van Venus. Feit is dat het collectieve probleem op dit moment niet meer aan de orde is.quote:En daar heb je gewoon gelijk in. Wij kunnen deze stap maken door onze vaccinatiegraad.
Ik schrijf niemand alvast af. Maar we kunnen ook niet iedereen ten koste van alles redden. Gaat niet.quote:Maar wat jij doet...kwetsbaren al vast maar afschrijven, daar ben ik het niet mee eens.
Er heeft ook nooit een 2G beleid bestaan in Nederland dus al dat gezeur dat hij niks met zijn kinderen kon doen en niet kon sporten slaat echt helemaal nergens op.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat mij betreft niets meer dan krokodillentranen. Je kon de dingen niet doen omdat je dat niet mocht van de overheid, maar omdat je zelf koos geen vaccin te nemen. Om jou motiverende redenen, helemaal prima, maar de overheid heeft die tweedeling niet veroorzaakt, dat ben je zelf geweest. Kunnen de niet-gevaccineerden het nu ineens als een overwinning claimen maar zonder anti-vaxxers waren we allang uit deze shit.
Ik vergat het testgedeelte inderdaad nog voor het gemak.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er heeft ook nooit een 2G beleid bestaan in Nederland dus al dat gezeur dat hij niks met zijn kinderen kon doen en niet kon sporten slaat echt helemaal nergens op.
Hij zwamt maar wat.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vergat het testgedeelte inderdaad nog voor het gemak.
Waarom zou ik hen moeten adviseren? Ze hebben toch niet gisteren de diagnose 'kwetsbaar' gekregen? Ze zijn toch niet alleen kwetsbaar voor corona?quote:Op maandag 14 februari 2022 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommige mensen zien zichzelf soms ook niet als kwetsbaar. Neem een Robin Fransman. Die vond dat kwetsbaren zichzelf maar moesten beschermen. Helaas wist hij niet dat hij ook tot die groep behoorde. Nu is het te laat voor hem.
Anderen weten wel dat ze kwetsbaar zijn. hebben kinderen, zijn in hun 30.
Wat adviseer je hun, en hun kinderen?
Je hebt kennelijk andere doelstellingen dan de overheid?quote:Op maandag 14 februari 2022 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, waarom ook alweer? Omdat de ziekenhuizen op knappen stonden. Dat probleem is passé, daarmee heb je een hele andere realiteit.
[..]
Dus? Al kwam het door de stand van de maan ten opzichte van Venus. Feit is dat het collectieve probleem op dit moment niet meer aan de orde is.
[..]
Ik schrijf niemand alvast af. Maar we kunnen ook niet iedereen ten koste van alles redden. Gaat niet.
Maar nogmaals, wat stel jij dan voor en wat winnen we daarmee? Behalve een beetje tijdrekken.
wat een epistel, dat had ook korter gekund.quote:Op maandag 14 februari 2022 22:54 schreef matigeuser het volgende:
Victory!!! Het CTB gaat eraf!
Op zijn minst, tijdelijk. Ah wat ben ik blij dat al die pro 2G-idioten nu lekker hard op hun nummer worden gezet. 'Huh, heb ik dan voor niks 2 of 3 experimentele vaccins gehaald? Huh, heb ik dan voor niks andere mensen gecontroleerd op hun gezondheidsstatus? Huh, waarom ben ik nu niet meer superieur aan mijn domme anti-vaxxer Baudet-WillemEngel-wappie medemens??
Heerlijk. Een ware overwinning voor moraliteit en het gezonde verstand.
Het enige minpunt aan deze ontwikkeling is, is dat deze in gang gezet is door de Omicron-variant i.p.v. de overheid zelf. Mocht Omicron een man-made variant zijn, dan bij deze veel dank aan de maker ervan. Zo niet, dan bedank ik moeder natuur. En vechters zoals het FvD. Mona Keijzer. Pieter Omtzigt. Hans Teeuwen. En iedereen die, ongeacht vaccinatiestatus, niet mee heeft gedaan met de QR-maatschappij, niemand heeft gecontroleerd en nooit een code heeft laten zien. En iedereen die petities heeft ondertekend, en het vrije woord heeft gedeeld op internet, radio en TV.
Ik ben blij dat ik mijn vrijheid weer terug krijg. Maar het heeft wel een flinke smet achter gelaten op mijn wereldbeeld en beeld van de medemens. Dat overheden niet te vertrouwen waren, dat wist ik al. Maar dat mijn westerse medemens zich zó snel liet inpakken en brainwashen, dat had ik niet verwacht. We zijn hier geen haar beter dan in andere landen waar we vaak zo arrogant op neerkijken. Of op volkeren in de geschiedenis wat nu natuurlijk 'oh zo nooit meer zou gebeuren'. Het heeft minder dan 2 jaar propaganda gekost en een heel mager virusje, om het grootste gedeelte van de bevolking om te toveren in meegaande schapen die hun moraliteit de deur uit deden. Grondrechten schenden was geen enkel probleem voor ze.
Uitspraken als 'ongevaccineerden mogen dood' / 'zorg geweigerd worden' etc, kwamen dagelijks voorbij. De zondebok was gevonden. Een misplaatst superieur gevoel van 'goede volgzame burger' volgde. De QR-code werd door de meesten zonder blikken of blozen geaccepteerd.
Van veel mensen hebben we nu de ware aard gezien. Dat is van de ene kant fijn, van de andere kant minder. Relaties zijn kapot. Families verscheurd. Vriendschappen verbroken. Of je was voor, of je was tegen.
Dát was de echte corona-crisis wat mij betreft. Ik weet nu aan welke kant van de geschiedenis ik had gestaan in meerdere belangrijke gebeurtenissen. En ik koester de mensen die, net als ik, hun moraliteit en principes uit zichzelf halen en niet van externe factoren laten afhangen. En de rest? Die hebben zichzelf flink laten kennen de afgelopen tijd.
Hopelijk, als de angstpsychose voorbij is, zullen ook die mensen inzien dat ze niet meer objectief en correct oordeelden en handelden. De tijd zal het leren.
Voor nu, proost op de VRIJHEID.
Dingen die ik niet ga missen van deze crisis: ja maar <insert land>!quote:Op maandag 14 februari 2022 23:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
maar 1G slaat nergens op, welke landen hebben dit?
Straks alleen NL, uiteraard.quote:Op maandag 14 februari 2022 23:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
maar 1G slaat nergens op, welke landen hebben dit?
Dus je advies voor iemand nu in de 30 met kinderen en een longaandoening is 'helaas het kortste strootje, en ga de mensenmassa in'? Of zoiets. Of wat zeg je precies?quote:Op maandag 14 februari 2022 23:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou ik hen moeten adviseren? Ze hebben toch niet gisteren de diagnose 'kwetsbaar' gekregen? Ze zijn toch niet alleen kwetsbaar voor corona?
Misschien kan de supermarkt weer een ouderen- en kwetsbarenuurtje invoeren. Oh nee, dan hebben we de belangengroepen weer op hun achterste poten want dat is stigmatiserend. Ze moeten maar gewoon de mensenmassa in, en de mensenmassa heeft dan de taak om een mondkapje te dragen want er zou zomaar een 'kwetsbare' kunnen rondlopen waar je het niet aan afziet.
En die Fransman had misschien wel niks wat hem 'kwetsbaar' maakte wat hij had kunnen weten. Maar gewoon het kortste strootje getrokken. Er zijn 50'ers die niet gevaccineerd zijn en die overlijden. Niet zoveel als 70+ maar toch. Gegokt en verloren. Zijn kwetsbaarheid heette misschien gewoon statistiek. Oh ja, en God in verleiding gebracht (via Twitter) met uitspraken als "Positief getest, het werd een keertje tijd". Heel erg voor zijn nabestaanden, maar dat zijn dingen die gebeuren. Je kunt niet iedereen redden.
en de mensen maar schreeuwen dat we onze vrijheid terug hebben?? kom op, de kooi is alleen wat groter geworden!quote:
Nou vertel, aan welke kant precies? En heb je ook voorbeelden?quote:Op maandag 14 februari 2022 22:54 schreef matigeuser het volgende:
Dát was de echte corona-crisis wat mij betreft. Ik weet nu aan welke kant van de geschiedenis ik had gestaan in meerdere belangrijke gebeurtenissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |