abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203667214
quote:
OMT adviseert kortere isolatie na besmetting

Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert om de verplichte isolatie na een besmetting te verkorten. Nu moet een besmet persoon minstens zeven dagen in isolatie, dat worden er vijf. Iemand moet wel minimaal 24 uur klachtenvrij zijn voordat de isolatie kan worden beëindigd.

In een nieuw advies van het OMT steunen de deskundigen de versoepelingen die het kabinet morgen bekend zal maken zoals het verruimen van de openingstijden van de cultuur- en horecasector tot 1 uur 's nachts. Wel houden de experts het liefst het 3G-beleid en het coronatoegangsbewijs nog even in stand. Binnen de politiek is daar echter steeds minder steun voor.

maandag 14 februari 2022 @ 23:44:14 #177
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203667215
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:13 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik proef sarcasme, maar goed, ik zal er serieus op in gaan want veel mensen zullen zich er wel in herkennen.

Ja, ik heb er veel last van gehad. Ik sportte 2-3 keer per week bij Basic Fit. Op moeten zeggen en zelf moeten investeren in apparatuur. Niet alleen kostte dat veel geld, ook kan ik daarmee veel minder dan wat ik bij de sportschool kon.

Ik ben dus al een aantal maanden nergens meer naartoe geweest op het gebied van horeca of buitenland. Geen restaurant, geen cafe, niks. Maar ook geen kinderspeelzaal of restaurant met speeltuin, etc. Ik heb twee jonge kindjes en mijn oudste vraagt elke zondag 'waar gaan we vandaag naar toe?' Ik heb al maanden het smoesje dat alles dicht is vanwege 'vakantie'. De werkelijkheid is dat wij er als gezin niet inkomen omdat we geen vaccinatie hebben maar dat andere mensen wel naar binnen kunnen.

Daarnaast de gebruikelijke spanningen en meningsverschillen met familie en vrienden. Het continu moeten uitleggen waarom je niet meekunt of meegaat. En continu het gevoel hebben dat de wereld om je heen gek aan het worden is. Terwijl ikzelf, met absoluut de moraliteit aan mijn zijde, mijn principes moet betalen met nergens naar toe kunnen en onder één kamp geschaard wordt met idioten zoals Willem Engel of andere 'bekende wappies'. Ook door mijn eigen familie.

Het valt nu achteraf mee, maar begin december zag de situatie er zeer dreigend uit voor mensen zoals ik. Er werd toen aangekondigd dat er een vaccinatieplicht ging komen in Oostenrijk en Duitsland. De beelden van de 'kampen 'in Australië kwamen naar buiten. Hier begon men over 2G i.p.v. 3G en ook op de werkvloer.

Ik voelde echt het zwaard van damacles boven mijn hoofd hangen. Zou mijn vrouw ontslagen worden? Zou ik als ondernemer in de evenementenbranche nog kunnen werken komend jaar? Gaat er hier ook een vaccinatieplicht komen? Moeten we dan verhuizen?

Omicron heeft ons gered. Voorlopig althans. Maar de geest is wel uit de fles.
Dus in principe heb jij je kinderen dingen ontnomen omdat je je niet wilde laten testen voor een activiteit, dagje weg etc?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667226
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dingen die ik niet ga missen van deze crisis: ja maar <insert land>!
wat ga je wel missen?
pi_203667231
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Met alle respect, maar wat mij betreft niets meer dan krokodillentranen. Je kon de dingen niet doen omdat je dat niet mocht van de overheid, maar omdat je zelf koos geen vaccin te nemen. Om jou motiverende redenen, helemaal prima, maar de overheid heeft die tweedeling niet veroorzaakt, dat ben je zelf geweest. Kunnen de niet-gevaccineerden het nu ineens als een overwinning claimen maar zonder anti-vaxxers waren we allang uit deze shit.
Jij bent dus een van die figuren die de QR-maatschappij een warm hart toedraagt. Omdat 'keuzes nou eenmaal consequenties moeten hebben'. En dan zit je er wat mij betreft, moralistisch gezien, helemaal naast.

Al had de overheid geen vaccin als voorwaarde gesteld voor je 'vrijheid', maar het eten van een frikandel speciaal, dan nog blijft mijn punt staan. En dat van jou niet.

Daarnaast vertrouw jij nog steeds blind op de cijfers van de overheid maar dat snap ik anno 2022 helemaal niet meer. Toen onze overheid nog sprak over '80% van de mensen op de IC is ongevaccineerd!!' was dat in landen om ons heen helemaal niet het geval. Ook wilde onze overheid, zelfs na aandringen van andere partijen, de cijfers hierover nooit vrijgegeven. Daarnaast komen er nu bijna dagelijks berichten naar buiten, zelfs op Nieuwsuur en de NPO over hoe de overheid meermaals heeft gelogen, informatie achtergehouden, etc.

Het is de overheid die kwam met 3G / 2G. En in andere landen zelfs met vaccinatieplicht. Het is het censureren van tegengeluiden, ook al waren die wetenschappelijk en onderbouwd en het in de mond nemen van woorden als 'wappie' door politici zelf, die de tweedeling in de maatschappij hebben aangewakkerd. En het zijn de mensen zelf die de tweedeling in stand hebben gehouden.

Die hele corona-app was nooit nodig geweest. Het heeft amper tot niks effect gehad. Het was alleen een middel om mensen te dwingen een vaccin te nemen.

Dat lockdowns of andere maatregelen nooit nodig geweest zouden zijn, dat claim ik niet. Maar die QR-code had er nooit hoeven te komen en had er dus ook al veel eerder af kunnen gaan.
pi_203667235
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat een epistel, dat had ook korter gekund.
Verzin zelf iets.
pi_203667237
Ik denk dat je als kwetsbare alsnog niet heel veel te vrezen hebt. Dat lijkt alleen maar zo door de afgelopen jaren. Ja, je loopt een hoger risico, maar dat is met alles zo. Je gaat er ook niet direct dood aan als je boven de 80 bent. Heel veel mensen hebben dat ook gewoon overleefd, gewoon mild.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203667242
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Verzin zelf iets.
als het verzonnen was, is het geen bijdrage aan dit topic, ik ga iig niks verzinnen.
pi_203667246
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:47 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat je als kwetsbare alsnog niet heel veel te vrezen hebt. Dat lijkt alleen maar zo door de afgelopen jaren. Ja, je loopt een hoger risico, maar dat is met alles zo. Je gaat er ook niet direct dood aan als je boven de 80 bent. Heel veel mensen hebben dat ook gewoon overleefd, gewoon mild.
ik zie het zo, alleen de griepprik groep zou een vaccin moeten nemen. als je gezond bent niet.
  maandag 14 februari 2022 @ 23:49:02 #184
445514 DonDruiper
pi_203667247
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Verzin zelf iets.
Ja, ik ben het voor een keer eens met @Da_Sandman

Beetje in dezelfde categorie als die facebook moekes die moord en brand schreeuwden dat ze hun kind buiten in de kou moesten afdrogen na zwemles toen ze daar met het CTB gingen werken.

Ik kan heel slecht over dat soort mensen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667249
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Daar voldoet een test in de meeste gevallen ook voor.
Niemand gaat met 1G nog een booster of vaccinatie halen, zeker de jongere veelal minder gevaccineerde groep niet.
En dan geeft de testuitslag corona aan en is al je geld voor je geboekte vakantie weg. Neuh. :+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 14 februari 2022 @ 23:49:32 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203667254
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]
[..]
maar 1G slaat nergens op, welke landen hebben dit?
Ik ben ook geen voorstander maar 1G werkt tenminste
pi_203667263
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus je advies voor iemand nu in de 30 met kinderen en een longaandoening is 'helaas het kortste strootje, en ga de mensenmassa in'? Of zoiets. Of wat zeg je precies? :D
Nee dat is wat jij zegt. Of niet. Geen idee. Want ik weet eigenlijk nooit precies wat jij probeert te zeggen. Je maakt één of ander vaag verwijt, mensen gaan daar op in, en daar geef je dan weer een vage oneliner op die met het oorspronkelijke punt niks te maken heeft.

Het enige wat ik zeg is dat het niet de taak van de gemiddelde burger is om een 'advies' te geven aan 'de' kwetsbare (whatever that may be, half Nederland schijnt tegenwoordig kwetsbaar te zijn). Want ik heb geen medische expertise en weet ook niet wat de situatie van die persoon is. Wat maakt hem kwetsbaar? Kwetsbaar in de zin van: hij waait direct om als hij buiten komt? Dat lijkt me dan niet iets wat we met maatregelen kunnen voorkomen.
  maandag 14 februari 2022 @ 23:51:19 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203667264
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:45 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Jij bent dus een van die figuren die de QR-maatschappij een warm hart toedraagt. Omdat 'keuzes nou eenmaal consequenties moeten hebben'. En dan zit je er wat mij betreft, moralistisch gezien, helemaal naast.

Al had de overheid geen vaccin als voorwaarde gesteld voor je 'vrijheid', maar het eten van een frikandel speciaal, dan nog blijft mijn punt staan. En dat van jou niet.

Daarnaast vertrouw jij nog steeds blind op de cijfers van de overheid maar dat snap ik anno 2022 helemaal niet meer. Toen onze overheid nog sprak over '80% van de mensen op de IC is ongevaccineerd!!' was dat in landen om ons heen helemaal niet het geval. Ook wilde onze overheid, zelfs na aandringen van andere partijen, de cijfers hierover nooit vrijgegeven. Daarnaast komen er nu bijna dagelijks berichten naar buiten, zelfs op Nieuwsuur en de NPO over hoe de overheid meermaals heeft gelogen, informatie achtergehouden, etc.

Het is de overheid die kwam met 3G / 2G. En in andere landen zelfs met vaccinatieplicht. Het is het censureren van tegengeluiden, ook al waren die wetenschappelijk en onderbouwd en het in de mond nemen van woorden als 'wappie' door politici zelf, die de tweedeling in de maatschappij hebben aangewakkerd. En het zijn de mensen zelf die de tweedeling in stand hebben gehouden.

Die hele corona-app was nooit nodig geweest. Het heeft amper tot niks effect gehad. Het was alleen een middel om mensen te dwingen een vaccin te nemen.

Dat lockdowns of andere maatregelen nooit nodig geweest zouden zijn, dat claim ik niet. Maar die QR-code had er nooit hoeven te komen en had er dus ook al veel eerder af kunnen gaan.
Heb jij nou echt bijna twee jaar rondgelopen met het idee dat jij als ongevaccineerde geen groen vinkje kon scoren? _O- _O- _O-
  Moderator maandag 14 februari 2022 @ 23:51:32 #189
236264 crew  capricia
pi_203667269
Bedtijd voor mij. Het was me weer een waar genoegen O+
Morgen fris weer op.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203667271
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Het lijkt mij qua belasting erg groot, ga je dingen krijgen dat mensen te laat de uitslag krijgen en het kost de samenleving een vermogen. het kabinet geeft nl ons geld uit, zelf hebben ze niks.
  maandag 14 februari 2022 @ 23:53:39 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203667279
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, ik ben het voor een keer eens met @:Da_Sandman

Beetje in dezelfde categorie als die facebook moekes die moord en brand schreeuwden dat ze hun kind buiten in de kou moesten afdrogen na zwemles toen ze daar met het CTB gingen werken.

Ik kan heel slecht over dat soort mensen.
Nou dat zie ik toch anders. Die 'maatregel' sloeg werkelijk nergens op. Onnodig kwetsend en verdelend. Sowieso waren al die regeltjes rondom de zwemles tamelijk bizar, geweigerd worden omdat je een baby in een draagzak bij hebt enzo. Als of je die wel even in de auto laat zitten tijdens het omkleden :')
  maandag 14 februari 2022 @ 23:53:48 #192
445514 DonDruiper
pi_203667280
En nog even over dat CTB.. je wordt gewoon door medeburgers gecontroleerd op je 'gezondheid'. 8)7

Bizarre situatie eigenlijk. En je zou dan eigenlijk ook gewoon moeten zeggen; "Mooi, dan wil ik nou jouw QR ook even checken."
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667282
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:44 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dus in principe heb jij je kinderen dingen ontnomen omdat je je niet wilde laten testen voor een activiteit, dagje weg etc?
Oh ja dus nu is het mijn schuld?

Dat bedoel ik dus met mijn betoog hierboven. De geest is uit de fles. Kijk hoe mensen het hier moralistisch voor zichzelf goed praten om mee te doen aan een uitsluitend en discriminerend systeem op basis van één van de vele rondgaande virussen.

Nu ben ik zeker de slechte vader omdat ik hier niet aan meedoe? Zal ik een godwinnetje doen voor de verandering? Waren vaders die niet met de nazi's meededen en dus in het verzet gingen, ook slechte vaders omdat ze daardoor inkomsten misliepen? Of omdat hun kinderen dan ook niet meer naar de speeltuin konden?

Ik ben voor een wereld zonder QR-code. Zonder uitsluiting. Zonder discriminatie op basis van wat dan ook, geslacht, gezondheidsstatus, huidskleur, etc. In die wereld wil ik mijn kinderen laten opgroeien.

En lekker met het hele gezin naar de teststraat voor Testen voor Toegang elke week staat niet op mijn to-do list.
pi_203667286
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Oh ja? Met de huidige prevalentie en sensitiviteit van antigeentesten, en de korte incubatietijd van Omicron is het gewoon Dansen met Janssen Episode 2 :)

En dan heb ik het niet over de enorme kosten (14 Eurotjes per stuk voor de belastingbetaler)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 14 februari 2022 @ 23:54:57 #195
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203667290
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Het lijkt mij qua belasting erg groot, ga je dingen krijgen dat mensen te laat de uitslag krijgen en het kost de samenleving een vermogen. het kabinet geeft nl ons geld uit, zelf hebben ze niks.
Tsja druppel op een gloeiende plaat. Als je ziet hoeveel geld er over de balk is gesmeten is dit wel het laatste argument waarom je het niet zou moeten doen.
  maandag 14 februari 2022 @ 23:58:10 #196
445514 DonDruiper
pi_203667309
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Nou dat zie ik toch anders. Die 'maatregel' sloeg werkelijk nergens op. Onnodig kwetsend en verdelend. Sowieso waren al die regeltjes rondom de zwemles tamelijk bizar, geweigerd worden omdat je een baby in een draagzak bij hebt enzo. Als of je die wel even in de auto laat zitten tijdens het omkleden :')
Ja, maar daar konden de zwembaden niks aan doen toch? Die doen wat ze opgedragen wordt.. en of je het er mee eens bent of niet, is niet relevant.

quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:54 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Oh ja dus nu is het mijn schuld?

Dat bedoel ik dus met mijn betoog hierboven. De geest is uit de fles. Kijk hoe mensen het hier moralistisch voor zichzelf goed praten om mee te doen aan een uitsluitend en discriminerend systeem op basis van één van de vele rondgaande virussen.

Nu ben ik zeker de slechte vader omdat ik hier niet aan meedoe? Zal ik een godwinnetje doen voor de verandering? Waren vaders die niet met de nazi's meededen en dus in het verzet gingen, ook slechte vaders omdat ze daardoor inkomsten misliepen? Of omdat hun kinderen dan ook niet meer naar de speeltuin konden?

Ik ben voor een wereld zonder QR-code. Zonder uitsluiting. Zonder discriminatie op basis van wat dan ook, geslacht, gezondheidsstatus, huidskleur, etc. In die wereld wil ik mijn kinderen laten opgroeien.

En lekker met het hele gezin naar de teststraat voor Testen voor Toegang elke week staat niet op mijn to-do list.
Deze hele pandemie stond niet op mijn to-do list.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203667313
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Tsja druppel op een gloeiende plaat. Als je ziet hoeveel geld er over de balk is gesmeten is dit wel het laatste argument waarom je het niet zou moeten doen.
dat er geld over de balk is gesmeten is al erg genoeg, hoeven we zeker niet mee door te gaan, doe dan de IC's uitbreiden met dat geld!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:02:17 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203667336
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, maar daar konden de zwembaden niks aan doen toch? Die doen wat ze opgedragen wordt.. en of je het er mee eens bent of niet, is niet relevant.
[..]

Dat zeg ik ook niet. De regels waren gewoon belachelijk.
pi_203667339
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Eerlijke vraag: woon je in NL?
Ik woon in NL inderdaad.

En voor dat mensen nu denken 'dan had je je toch gewoon kunnen laten testen zeikerd?' het volgende:

- 1. De dichtstbijzijnde 'Testen voor Toegang' testlocatie is hier 35 minuten vandaan. Dus dat is dan minimaal 70 minuten rijden op en neer om vervolgens naar de sportschool te gaan. Ja, die mogelijkheid is er maar dat is gewoon totaal niet praktisch. En zeker niet meerdere malen per week.
- 2. Ik steun dit systeem gewoon niet. Klaar. Ik doe niet mee met de QR-code maatschappij. Ook al zou ik nu corona krijgen en dus 'gratisch' een QR-code toegeworpen krijgen. Ik installeer die app niet. Ik tel niet mee in de statistieken als individu wat ergens incheckt. Ik doe niet mee aan een systeem wat mensen uitsluit op basis van hun 'aangenomen' gezondheid op basis van één virus en dat ook nog gecontroleerd niet door de overheid, maar door andere burgers. Gewoon nee.

En als iedereen zo had gedacht als ik, dan was die hele QR-code er nooit doorheen gekomen. En was hij nooit gebruikt. En had hij ook hoeven te worden afgeschaft. Klaar.

En dat staat los van wat ik vind van de vaccins. Of wat jij er van vindt. Als je die wilt halen, ga je gang. Ik durfde het niet aan. Mijn goed recht. Jij durfde het virus niet aan. Jouw goed recht. We zaten allemaal in de shit en iedereen dealde daar op zijn of haar eigen manier mee.

Maar dit hele systeem heeft niet gewerkt. Officieel onderzocht en bewezen. Maar het heeft wel mensen tegen elkaar opgezet en de samenleving verdeeld. En het heeft letterlijk grondrechten met voeten getreden.

Als iedereen was zoals ik, dan was dit allemaal niet gebeurd. Daarom voelt dit voor mij goed. Ik heb geen enkel last van een slecht geweten. Maar heb met verbazing gekeken en geluisterd naar veel anderen de afgelopen tijd. Gelukkig zijn er ook veel mensen zoals ik en daar heb ik de afgelopen tijd veel kracht uitgeput.

Maar ik ken ook een aantal mensen waarbij dit in hun sociale leven slecht is afgelopen. Relaties verbroken en vriendschappen beëindigd. De een zegt 'ach joh het is maar een prikje, kom we gaan weer leven'. De ander zegt wat ik hierboven zeg. Dan is het klaar. Geen compromis mogelijk. En dat kunnen de overheid kwalijk nemen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 00:03:03 #200
445514 DonDruiper
pi_203667340
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 00:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet. De regels waren gewoon belachelijk.
Ja dat ben ik met je eens.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')