En de overige coureurs en teams?quote:Lewis Hamilton en Mercedes zullen dit nieuws, mocht het waar zijn, goed ontvangen volgens Slater: 'Als dat in de komende dagen wordt aangekondigd, dan is dat waarschijnlijk de verandering die Mercedes en Hamilton graag wilden zien. Dan voelen zij zich weer op hun gemak voor het 2022-seizoen.'
No @Danny no. This is so not right @yvonne!!quote:Op maandag 14 februari 2022 20:41 schreef trein2000 het volgende:
Wij feliciteren mercedes en Hamilton vast. Elke wedstrijdleider weet nu dus dat een judgement call in het nadeel van mercedes einde carrière is.
Precies, opbokken met Toto.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:43 schreef Sked het volgende:
Hij maakte er een zootje van, wegwezen dan.
quote:
Je zou het inderdaad niet verwachtenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:47 schreef Zwoerd het volgende:
Is iederen hier nu opeens fan van Masi?
Nee, maar als mijn club een terechte penalty tegen krijgt en daardoor verliest ga ik ook niet proberen die scheids te laten ontslaanquote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:47 schreef Zwoerd het volgende:
Is iederen hier nu opeens fan van Masi?
Waardeloze metafoorquote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar als mijn club een terechte penalty tegen krijgt en daardoor verliest ga ik ook niet proberen die scheids te laten ontslaan.
Je bedoelt dat je de gegeven straf niet zwaar genoeg vond ipv dat er niet gestraft is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:16 schreef Zorro het volgende:
Terecht, Hamilton geen straf geven voor Silverstone kon echt niet.
Juist een hele goede metafoor. Hier hangt wel heel heel erg nadrukkelijk de smaak van "wraak nemen" aan vast.quote:
Nee ik bedoel geen straf. Een auto waarvan iedereen weet dat ie al jaren secondes wegrijdt van de rest een tijdstrafje geven is geen straf geven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de gegeven straf niet zwaar genoeg vond ipv dat er niet gestraft is.
Het is om in de voetbalmetafoor van Heatwave te blijven, er had een paarse kaart getoond moeten worden
Maar dat is nog steeds niet de beslissing van Masi om te nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee ik bedoel geen straf. Een auto waarvan iedereen weet dat ie al jaren secondes wegrijdt van de rest een tijdstrafje geven is geen straf geven.
Ik weet het, ik zei het eigenlijk ook alleen maar om aan te geven dat ze bij Mercedes niet zo moeten zeiken alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn terwijl het omgekeerde het geval is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet de beslissing van Masi om te nemen.
Klopt. Dat is aan de stewards.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet de beslissing van Masi om te nemen.
Is Abu Dabi 2021 te vergelijken met een simpele standaard penalty? Zo'n straf die bijvoorbeeld drie keer in een wedstrijd gegeven kan worden zoals afgelopen zaterdag bij Atletico Madrid - Getafe (de eerste werd trouwens gemist)? Afgelopen Europees seizoen zijn er meer dan 600 strafschoppen gegeven en genomen en dit onderdeel van het spel staat helder in de reglementen geschreven waarbij elke keer weer dezelfde procedure wordt gevolgd.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Juist een hele goede metafoor. Hier hangt wel heel heel erg nadrukkelijk de smaak van "wraak nemen" aan vast.
Op zelfreflectie heb ik ze nog niet kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zei het eigenlijk ook alleen maar om aan te geven dat ze bij Mercedes niet zo moeten zeiken alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn terwijl het omgekeerde het geval is.
Je bedoeld zoals Gary Connoly, die als steward naar Mercedes liep om hun te vragen beroep aan te tekenen tegen een bepaalde actie van Verstappen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Stel Masi had een hekel aan Verstappen, dan had zin beslissing net anders geweest kunnen zijn en dan hadden we tegen elkaar gezegd: ja dat mag de wedstrijdleider doen
Die is ook afgeze.... oh wacht.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals Gary Connoly, die als steward naar Mercedes liep om hun te vragen beroep aan te tekenen tegen een bepaalde actie van Verstappen?
Het is logisch dat hij niet terugkeert op z'n post. Niet omdat-ie echt iets verkeerd heeft gedaan (al heeft-ie wel rare, ongebruikelijke keuzes gemaakt), maar omdat het continu gedoe zou blijven geven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hele opzichtige zondebok.
Men zou zich drukker moeten maken om de regelgeving ipv om de man die deze, niet eens verkeerd, gehanteerd heeft.
Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn gedurende het seizoen ook diverse dingen gebeurd die juist in het voordeel van Red Bull waren. Ik hoor hier wel steeds over de 'nepstraf' in Silverstone, maar Verstappen heeft precies zo'n zelfde fopstraf gekregen in Saoedi Arabië: die tien seconden hadden ook nul invloed op de uitslag. Ik hoor ook niemand meer over de gratis punten op Spa.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zei het eigenlijk ook alleen maar om aan te geven dat ze bij Mercedes niet zo moeten zeiken alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn terwijl het omgekeerde het geval is.
Je bedoeld ongetwijfeld "de verloren punten op Spa". Immers: de coureurs kregen maar de halve punten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik hoor ook niemand meer over de gratis punten op Spa.
Hij had eerder WDC geworden als de race was doorgegaan en hij de volle mep aan punten had gekregen. Je impliceert eigenlijk dat Max niet eens aan de finish was gekomen en Hamilton daar had gewonnen.quote:Uiteindelijk weet ik niet of de een nou meer voordeel heeft gehad dan de ander. Hamilton had geen kans meer gemaakt zonder de punten van Silverstone, maar Verstappen was geen WDC geworden zonder de punten van Spa. Zo is er altijd wel wat.
Hij heeft niks onreglementairs gedaan, maar wel iets raars. Of in ieder geval iets ongebruikelijks. Vooropgesteld: mij hoor je niet klagen over z'n beslissing, maar ik begrijp heel goed dat Mercedes dat wel deed en daarin hadden ze ook zeker een punt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Juist een hele goede metafoor. Hier hangt wel heel heel erg nadrukkelijk de smaak van "wraak nemen" aan vast.
De argumenten van waarom Masi iets onreglementairs gedaan zou hebben vind ik trouwens nog steeds niet zo sterk: alle elementen van wat er gebeurde in Abu Dhabi zijn wel terug te beredeneren richting de regels en het mandaat van de race director. Maar de discussie wordt zo gespeeld dat sommigen dat eigenlijk al niet eens meer in aanmerking willen nemen: barbertje moet hangen.
Nee, ik bedoelde de gratis punten op Spa. Die race had geannuleerd moeten worden, zonder dat iemand daar punten had gekregen. Dat je überhaupt punten krijgt terwijl je alleen een rondje achter de safety car hebt aangehobbeld is natuurlijk idioot.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je bedoeld ongetwijfeld "de verloren punten op Spa". Immers: de coureurs kregen maar de halve punten.
[..]
Hij had eerder WDC geworden als de race was doorgegaan en hij de volle mep aan punten had gekregen. Je impliceert eigenlijk dat Max niet eens aan de finish was gekomen en Hamilton daar had gewonnen.
Hoe je het ook wend of keert: het was de regel. Ik ben ook wel eens niet blij met bepaalde regels maar je hebt het er mee te doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde de gratis punten op Spa. Die race had geannuleerd moeten worden, zonder dat iemand daar punten had gekregen. Dat je überhaupt punten krijgt terwijl je alleen een rondje achter de safety car hebt aangehobbeld is natuurlijk idioot.
Helaas mag je nog steeds je concurrent (met "maximum damage") van de baan af rammen, daarvoor een minimale straf ontvangen ("de gevolgen worden niet meegewogen in de strafbepaling"), de race winnen en het maximale aantal punten in ontvangst nemen. Maar ja: dat was dan weer iets waar Hamilton geen last van had en dan hoeft zoiets blijkbaar niet veranderd te worden.quote:Gelukkig is die regel inmiddels aangepast. Als deze situatie zich in 2022 nog eens voor zou doen, worden er geen punten uitgedeeld.
Bijvoorbeeld. Erg mooi voorbeeld om hiermee iets te willen doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals Gary Connoly, die als steward naar Mercedes liep om hun te vragen beroep aan te tekenen tegen een bepaalde actie van Verstappen?
Precies dit. Mocht dit reglementair? Jazeker. Had Mercedes reden tot klagen? Jazeker. Hadden ze een poot om op te staan bij een eventueel protest? Nope.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij heeft niks onreglementairs gedaan, maar wel iets raars. Of in ieder geval iets ongebruikelijks. Vooropgesteld: mij hoor je niet klagen over z'n beslissing, maar ik begrijp heel goed dat Mercedes dat wel deed en daarin hadden ze ook zeker een punt.
Ik vind dat je wel op de wedstrijdleiding moet kunnen vertrouwen. We hebben natuurlijk al talloze keren safety car situaties gehad en die verliepen altijd op een bepaalde manier. Als het 100 keer op die manier gebeurt en de 101e keer gaat het opeens anders - terwijl er nota bene een kampioenschap van afhangt - dan snap ik dat je boos bent. Ook al heeft de race director een discretionaire bevoegdheid om af te wijken en ook al waren daar in dit geval wellicht goede redenen voor... dan nog voel je je als verliezend team natuurlijk genaaid wanneer er juist nu wordt afgeweken van de manier waarop we het voorheen altijd deden.
Dus nee, het was niet onregelmentair, maar dat betekent nog niet dat het daarmee ook fair was. Mercedes had een terecht punt (maar Masi ook).
Ja, het was de regel, maar de beslissing (door de race director) om die ronde wel te doen en zo formeel toch een race resultaat te krijgen, was er natuurlijk wel eentje die in Verstappens voordeel was. Het is dus echt niet zo dat Red Bull iedere keer nadeel had van Masi's beslissingen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoe je het ook wend of keert: het was de regel. Ik ben ook wel eens niet blij met bepaalde regels maar je hebt het er mee te doen.
[..]
Helaas mag je nog steeds je concurrent (met "maximum damage") van de baan af rammen, daarvoor een minimale straf ontvangen ("de gevolgen worden niet meegewogen in de strafbepaling"), de race winnen en het maximale aantal punten in ontvangst nemen. Maar ja: dat was dan weer iets waar Hamilton geen last van had en dan hoeft zoiets blijkbaar niet veranderd te worden.
En net zo jammer dat het door Verstappen- en RBR-fans wordt aangegrepen als bewijs dat Mercedes het voor het zeggen heeft in de F1 (zie de reacties in dit topic). Voor beide kampen is het kennelijk nog steeds erg lastig om hier met nuance naar te kijken. Het maakt niet uit wat de FIA doet, elke beslissing zal door het ene kamp worden uitgelegd als het bewijs van hun gelijk, terwijl het andere kamp het ziet als het bewijs dat zij gelijk hebben. Terwijl het meest waarschijnlijke is dat ze geen van beide gelijk hebben. De wereld (en ook de F1) is niet zo zwart-wit.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:07 schreef TagForce het volgende:
Precies dit. Mocht dit reglementair? Jazeker. Had Mercedes reden tot klagen? Jazeker. Hadden ze een poot om op te staan bij een eventueel protest? Nope.
Dat Masi nu het veld moet ruimen is jammer, maar begrijpelijk.
Het is alleen zo jammer dat dit nu aangegrepen gaat worden door alle LH en Mercedes fans als 'hét bewijs dat de regels geschonden zijn'.
Nuanceren is voor beide kampen lastig... Dat heb ik dus maar tot mijn levensdoel gemaakt... Inmiddels op redelijk wat blocklists van zowel Hamilton als Verstappen fans omdat ik voornamelijk met feiten kom ipv onderbuik gevoelens.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En net zo jammer dat het door Verstappen- en RBR-fans wordt aangegrepen als bewijs dat Mercedes het voor het zeggen heeft in de F1 (zie de reacties in dit topic). Voor beide kampen is het kennelijk nog steeds erg lastig om hier met nuance naar te kijken. Het maakt niet uit wat de FIA doet, elke beslissing zal door het ene kamp worden uitgelegd als het bewijs van hun gelijk, terwijl het andere kamp het ziet als het bewijs dat zij gelijk hebben. Terwijl het meest waarschijnlijke is dat ze geen van beide gelijk hebben. De wereld (en ook de F1) is niet zo zwart-wit.
Zoals toen Toto naar de wedstrijdleiding ging om even te vertellen hoe het zat? Héél objectief natuurlijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Des te meer reden om corruptie te veroordelen....
Dus jij vergelijkt iemand van de baan rammen op een lijn die je NOOIT kunt halen, met het doelbewust je voorganger niet inhalen en daarom ertegenaan rijden en geeft in beide situaties niet tenminste een deel schuld aan Hamiltonquote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, het was de regel, maar de beslissing (door de race director) om die ronde wel te doen en zo formeel toch een race resultaat te krijgen, was er natuurlijk wel eentje die in Verstappens voordeel was. Het is dus echt niet zo dat Red Bull iedere keer nadeel had van Masi's beslissingen.
En over dat van de baan rammen: daarbij verschilt het ten eerste hoe subtiel je daar al dan niet in bent. Als je een fout maakt, zelfs een domme fout, dan is dat een compleet andere situatie (en strafmaat) dan wanneer je er iemand duidelijk moedwillig van af beukt. En je kunt wel steeds een punt blijven maken van die 10 seconden op Silverstone, maar dan moet je ook een punt maken van die 10 seconden in Saoedi Arabië. Dan was dat ook een fopstraf voor hetzij een hele domme actie, hetzij bewust een crash uitlokken.
Nee, ik denk dat je mijn reactie wellicht nog eens opnieuw moet lezen. Dat is namelijk totaal niet wat ik zei.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij vergelijkt iemand van de baan rammen op een lijn die je NOOIT kunt halen, met het doelbewust je voorganger niet inhalen en daarom ertegenaan rijden en geeft in beide situaties niet tenminste een deel schuld aan Hamilton
Jij vind dat op een baan van 5 auto's breed, met een snelheid die 150km/u gezakt is tov de normale snelheid, dat een 7 voudig wereldkampoen nog steeds niet in staat is om zijn voorganger in te halen en daarom bij het achterop rijden de schuld bij de voorganger ligt vanwege uitlokking.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je mijn reactie wellicht nog eens opnieuw moet lezen.
Ik merk dat je rustig door wilt gaan met mij woorden in de mond te leggen, maar ik voel er niets voor om op deze manier een gesprek met je aan te gaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij vind dat op een baan van 5 auto's breed, met een snelheid die 150km/u gezakt is tov de normale snelheid, dat een 7 voudig wereldkampoen nog steeds niet in staat is om zijn voorganger in te halen en daarom bij het [i]achterop rijden[/i] de schuld bij de voorganger ligt vanwege uitlokking.
Lees bovenstaande nu nog eens.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik merk dat je rustig door wilt gaan met mij woorden in de mond te leggen, maar ik voel er niets voor om op deze manier een gesprek met je aan te gaan.
Bij deze dan, een quote van jou. Ik ga er even vanuit dat dit over degene gaat die de (fop)straf heeft gekregen omdat de ander niet in kan (lees: wil, hij wist heel goed wat ie deed) halen.quote:Dan was dat ook een fopstraf voor hetzij een hele domme actie, hetzij bewust een crash uitlokken.
Dat gedoe is er nu ook omdat men ogenschijnlijk meegaat met de wensen van Mercedes.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is logisch dat hij niet terugkeert op z'n post. Niet omdat-ie echt iets verkeerd heeft gedaan (al heeft-ie wel rare, ongebruikelijke keuzes gemaakt), maar omdat het continu gedoe zou blijven geven.
Een beslissing van de race director is nou eenmaal wel eens in het voordeel van een bepaald team. Elke beslissing zou nu onder een vergrootglas komen te liggen. Neemt-ie een beslissing die in het voordeel is van Red Bull? Zie je wel! Hij is op de hand van Verstappen! Neemt-ie een beslissing in het voordeel van Mercedes! Zie je wel! Na alle controverse durft-ie niets meer in het nadeel van Mercedes te doen!
Uiteindelijk moet de aandacht uitgaan naar de sport, niet naar de race director.
Wat wel lachen zou zijn is als die journalist het een beetje verkeerd begrepen heeft... Masi gaat iets met safety doen...quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat gedoe is er nu ook omdat men ogenschijnlijk meegaat met de wensen van Mercedes.
Afgelopen seizoen is duidelijk geworden dat het reglement veel te veel ruimte laat voor controversies zoals bij de laatste race. Als Masi echt gefaald heeft moet je hem aanpakken.
Maar ik denk dat het belangrijker is dat men de reglementen volledig op de schop gooit zodat voor iedereen duidelijk is wat wanneer geldt.
Nu riekt het allemaal weer veel te veel naar een politieke beslissing waarin men meegaat met de wensen van een (top)team.
Dat "bewust een crash uitlokken" wil ik met geen mogelijk aan: beide coureurs waren heel duidelijk heel druk bezig een bepaald voordeel te verkrijgen. De stewards hebben dat ook concreet benoemd in hun beoordeling.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, het was de regel, maar de beslissing (door de race director) om die ronde wel te doen en zo formeel toch een race resultaat te krijgen, was er natuurlijk wel eentje die in Verstappens voordeel was. Het is dus echt niet zo dat Red Bull iedere keer nadeel had van Masi's beslissingen.
En over dat van de baan rammen: daarbij verschilt het ten eerste hoe subtiel je daar al dan niet in bent. Als je een fout maakt, zelfs een domme fout, dan is dat een compleet andere situatie (en strafmaat) dan wanneer je er iemand duidelijk moedwillig van af beukt. En je kunt wel steeds een punt blijven maken van die 10 seconden op Silverstone, maar dan moet je ook een punt maken van die 10 seconden in Saoedi Arabië. Dan was dat ook een fopstraf voor hetzij een hele domme actie, hetzij bewust een crash uitlokken.
Grotendeels mee eens hoor maar desondanks is het waarschijnlijk lastig om Masi op zijn positie te laten. Stuur je hem weg, dan krijg je daar inderdaad weer gedoe over. Zoals ik al zei: elk kamp zal dat aanvoeren als argument voor het eigen gelijk, zoals je in dit topic al een beetje ziet gebeuren. Je bent er dan echter wel van af. Want laat je hem zitten, dan krijg je straks elke race weer ditzelfde gedoe: dan wordt elke beslissing onderwerp van discussie. Is-ie nou alweer RBR aan het bevoordelen? Danst-ie nou alweer naar de pijpen van Mercedes?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat gedoe is er nu ook omdat men ogenschijnlijk meegaat met de wensen van Mercedes.
Afgelopen seizoen is duidelijk geworden dat het reglement veel te veel ruimte laat voor controversies zoals bij de laatste race. Als Masi echt gefaald heeft moet je hem aanpakken.
Maar ik denk dat het belangrijker is dat men de reglementen volledig op de schop gooit zodat voor iedereen duidelijk is wat wanneer geldt.
Nu riekt het allemaal weer veel te veel naar een politieke beslissing waarin men meegaat met de wensen van een (top)team.
Toto mag geen enkele contact opnemen met de race director. Het is toch van de zotte hoe hij Masi probeerde te beïnvloeden in het afgelopen seizoen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens hoor maar desondanks is het waarschijnlijk lastig om Masi op zijn positie te laten. Stuur je hem weg, dan krijg je daar inderdaad weer gedoe over. Zoals ik al zei: elk kamp zal dat aanvoeren als argument voor het eigen gelijk, zoals je in dit topic al een beetje ziet gebeuren. Je bent er dan echter wel van af. Want laat je hem zitten, dan krijg je straks elke race weer ditzelfde gedoe: dan wordt elke beslissing onderwerp van discussie. Is-ie nou alweer RBR aan het bevoordelen? Danst-ie nou alweer naar de pijpen van Mercedes?
Misschien beter om de pleister er in één keer af te trekken dan om het door te laten etteren. Waarbij dan wel duidelijk moet zijn dat hij weg gaat om de rust weer te laten keren en niet omdat hij de schuld van alles is.
Kan zijn. Ik zeg ook niet dat het bewust was. Het kan ook een domme fout geweest zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat "bewust een crash uitlokken" wil ik met geen mogelijk aan: beide coureurs waren heel duidelijk heel druk bezig een bepaald voordeel te verkrijgen. De stewards hebben dat ook concreet benoemd in hun beoordeling.
Voor beiden geldt dat de straf geen enkele invloed had op hun resultaat. Met andere woorden: zonder de straf zouden ze niet op een andere positie geëindigd zijn.quote:En een duidelijk verschil met Silverstone was natuurlijk dat Hamilton ook in SA gewoon won. Ik zou er voor zijn als de gevolgen van een overtreding wel meegewogen zouden worden in de strafmaat. Helaas gaat dat niet gebeuren.
Ja, maar Toto was de enige niet. RBR was Masi net zo goed aan het bestoken met radioberichten. Het is z'n algemeenheid ongewenst dat teams op die manier proberen invloed uit te oefenen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toto mag geen enkele contact opnemen met de race director. Het is toch van de zotte hoe hij Masi probeerde te beïnvloeden in het afgelopen seizoen.
Hmm, alleen op Silverstone ging dat niet op, want Max lag op P1.quote:Voor beiden geldt dat de straf geen enkele invloed had op hun resultaat.
Leg dan eens uit wat de domme fout geweest is als degene die jou overduidelijk voorbij mag dit bewust niet doet?quote:Kan zijn. Ik zeg ook niet dat het bewust was. Het kan ook een domme fout geweest zijn.
Horner ging inderdaad óók naar stewards room nadat Toto daar zich ging melden. Lijkt me nogal obvious dat je niet de wedstrijdleiding laat inpalmen door de tegenpartij die zojuist een ongeluk met 250km/u veroorzaakt heeft.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, maar Toto was de enige niet. RBR was Masi net zo goed aan het bestoken met radioberichten. Het is z'n algemeenheid ongewenst dat teams op die manier proberen invloed uit te oefenen.
Of tegen Toto dat we aan het auto racen zijn?quote:Was het niet tegen Horner dat Masi op een gegeven moment iets zei in de trant van 'laat me eens even met rust, ik probeer hier een crash op te lossen'?
oftewel actie reactiequote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hmm, alleen op Silverstone ging dat niet op, want Max lag op P1.
[..]
Leg dan eens uit wat de domme fout geweest is als degene die jou overduidelijk voorbij mag dit bewust niet doet?
[..]
Horner ging inderdaad óók naar stewards room nadat Toto daar zich ging melden. Lijkt me nogal obvious dat je niet de wedstrijdleiding laat inpalmen door de tegenpartij die zojuist een ongeluk met 250km/u veroorzaakt heeft.
[..]
Of tegen Toto dat we aan het auto racen zijn?
Horner praat zeer zelden met Masi. Toto hangt om het minste of geringste al aan de radio, terwijl daar een andere engineer bij MB voor aangewezen is.
Masi heeft onder druk de verkeerde beslissing genomen, laaste lap zou voided moeten worden, geef Hamilton zijn 8e titel, en behalve wat Nederlanders zijn er niet veel die Verstappen als rechtmatige kampioen zien, simpel.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toch opmerkelijk dit. Ik vraag me nu af wat de teams en FIA vinden wat Masi wel had moeten doen in de situatie van de race in Abu Dhabi.
Alles voor het vlaggetje (lol). Dit zijn geen liefhebbers van de sport nee, maar fans van een coureur omdat deze succesvol is. Deze gekte zag je niet bij reetracers zoals Doornbos, Albers en Josje.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:21 schreef Sodemieters het volgende:
Dit topic toont wel weer mooi aan dat Verstappenfans vaak geen F1-fans zijn.
Max maakte toch echt de minste fouten. Lewis verloor het kampioenschap al met het indrukken van de brake magic, tsja.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:43 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Masi heeft onder druk de verkeerde beslissing genomen, laaste lap zou voided moeten worden, geef Hamilton zijn 8e titel, en behalve wat Nederlanders zijn er niet veel die Verstappen als rechtmatige kampioen zien, simpel.
Niet waar je snapt er gewoon geen kut van, goede username dus.quote:
Ah ja Hamilton maakte een foutje, dus maakt niet uit dat Masi in de beslissende race ook een '' foutje' maakt...quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max maakte toch echt de minste fouten. Lewis verloor het kampioenschap al met het indrukken van de brake magic, tsja.
Hamiltons foutje had toch een grotere impact dan Masi zijn “foutje” (voor zover je van een foutje kan spreken in dat laatste geval).quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:04 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Ah ja Hamilton maakte een foutje, dus maakt niet uit dat Masi in de beslissende race ook een '' foutje' maakt...
Goed zo. Je bent een echte binkquote:Op woensdag 16 februari 2022 00:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet waar je snapt er gewoon geen kut van, goede username dus.
Zelfs een deel van de Lewis Hamilton fans vindt Verstappen een terechte kampioen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:43 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Masi heeft onder druk de verkeerde beslissing genomen, laaste lap zou voided moeten worden, geef Hamilton zijn 8e titel, en behalve wat Nederlanders zijn er niet veel die Verstappen als rechtmatige kampioen zien, simpel.
Nee, want er was al aan het begin van het seizoen afgesproken met de teams, die er mee akkoord gingen, dat er alles aan gedaan moest worden om niet onder geel te finishen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:43 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Masi heeft onder druk de verkeerde beslissing genomen, laaste lap zou voided moeten worden, geef Hamilton zijn 8e titel, en behalve wat Nederlanders zijn er niet veel die Verstappen als rechtmatige kampioen zien, simpel.
Masi maakte er echt een bende van, je kan zeggen wat je wil, maar zo was het. Uiteindelijk maakte hij de enige juiste beslissing, maar de hele poppenkast die eraan vooraf ging is de reden dat het zo controversieel is geworden.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, want er was al aan het begin van het seizoen afgesproken met de teams, die er mee akkoord gingen, dat er alles aan gedaan moest worden om niet onder geel te finishen.
Daarbij heeft Masi geen enkele regel gebroken.
Maar mercedes en ham hebben huilie huilie gedaan en hebben hun zin gekregen.![]()
#jesuisMasi
Ik blijf het apart vinden dat vooral Masi onder vuur ligt, maar de stewards niet. Terwijl die verantwoordelijk zijn voor een aantal zeer controversiële beslissingen....quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Masi maakte er echt een bende van, je kan zeggen wat je wil, maar zo was het. Uiteindelijk maakte hij de enige juiste beslissing, maar de hele poppenkast die eraan vooraf ging is de reden dat het zo controversieel is geworden.
"Poppenkast" met dank aan Toto Wolf die denkt dat ie overal de baas over kan spelen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Masi maakte er echt een bende van, je kan zeggen wat je wil, maar zo was het. Uiteindelijk maakte hij de enige juiste beslissing, maar de hele poppenkast die eraan vooraf ging is de reden dat het zo controversieel is geworden.
Welke beslissingen dan?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik blijf het apart vinden dat vooral Masi onder vuur ligt, maar de stewards niet. Terwijl die verantwoordelijk zijn voor een aantal zeer controversiële beslissingen....
Eerder met dank aan Red Bull Racing sportief directeur Jonathan Wheatley, die even dicteerde wat Masi moest gaan doen, waarna Masi in dezelfde bewoordingen als Wheatley aan Wolff beargumenteerde wat zijn manier van handelen was geweest.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
"Poppenkast" met dank aan Toto Wolf die denkt dat ie overal de baas over kan spelen.
"Alles" ja, maar wel binnen de reglementen natuurlijk. Anders zou hij in theorie de race kunnen hervatten terwijl de baan nog schoon geveegd wordt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, want er was al aan het begin van het seizoen afgesproken met de teams, die er mee akkoord gingen, dat er alles aan gedaan moest worden om niet onder geel te finishen.
Lijkt mij dat die verduidelijking niet nodig is.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
"Alles" ja, maar wel binnen de reglementen natuurlijk. Anders zou hij in theorie de race kunnen hervatten terwijl de baan nog schoon geveegd wordt.
Alles is dus nooit maar zo alles.
Maar wat zou de verdediging van Masi zijn geweest bij het onderzoek?
Deze afspraak? Of dat hij sowieso alles kan en mag beslissen bij een Safety Car?
De 10sec penalty van ham bij Silverstone bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Welke beslissingen dan?
En om de stewards die bestaat uit een groep van vijf man te veroordelen is moeilijker dan om een man te veroordelen. En Masi had de volledige macht over het eindigden van de wedstrijd en hoe dat werd gedaan.
Al vijftig jaar geen zwaardere straf dan 10 sec gegeven. Olav Mol moest heeft diep graven om een sub boven water te toveren die een ingang gaf om een zwaardere straf te geven alleen die sub was nog nooit gebruikt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De 10sec penalty van ham bij Silverstone bijvoorbeeld.
50 jaar?quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Al vijftig jaar geen zwaardere straf dan 10 sec gegeven. Olav Mol moest heeft diep graven om een sub boven water te toveren die een ingang gaf om een zwaardere straf te geven alleen die sub was nog nooit gebruikt.
De straffen zijn niet ingericht op gevolg, zijn ook niet ingericht op relatieve snelheid (twee teams die veel en veel sneller dan de rest zijn) en zijn ook niet ingericht op status in kampioenschap (potentieel argument, nu niet het geval).
Dus je kan bij Silverstone niet spreken over een controversiele beslissing. Elke andere beslissing was net controversieel geweest
Bij een ongeluk zonder dat een iemand de volledige schuld krijgt?quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:03 schreef Fer het volgende:
[..]
50 jaar?
Hoezo 10 jaar terug kreeg je nog weleens een drive trough, wat zeker 20 seconden extra duurder en daarvoor zelfs 10s stop en go.
Dat er 50 jaar een straf niet is uitgedeeld is geen argument, en een enorm zwaktebod.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Al vijftig jaar geen zwaardere straf dan 10 sec gegeven. Olav Mol moest heeft diep graven om een sub boven water te toveren die een ingang gaf om een zwaardere straf te geven alleen die sub was nog nooit gebruikt.
De straffen zijn niet ingericht op gevolg, zijn ook niet ingericht op relatieve snelheid (twee teams die veel en veel sneller dan de rest zijn) en zijn ook niet ingericht op status in kampioenschap (potentieel argument, nu niet het geval).
Dus je kan bij Silverstone niet spreken over een controversiele beslissing. Elke andere beslissing was net controversieel geweest
Ja op dit forum en in Nederland was die straf erg controversieel, ga je verder kijken in de wereld dan valt dat echt wel mee.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De 10sec penalty van ham bij Silverstone bijvoorbeeld.
Dat is dezelfde straf. Alleen Verstappen kon tijdens de race niet meer gestraft worden dus werd het een 3 plaatsen straf voor de volgende race. Was nauwelijks een straf te noemen voor een auto die minimaal een seconden per ronde sneller is dan de directe "concurrenten".quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat er 50 jaar een straf niet is uitgedeeld is geen argument, en een enorm zwaktebod.
Daarbij kreeg Max een gridstraf van drie plaatsen voor de volgende race.
Het antwoord op je vraag staat in dat artikel.quote:Hij (Mol) vroeg Garry Connelly, leider van de stewards, hoe de stewards kijken naar een incident zoals dat op Silverstone. Die kwam vervolgens met het reglement aanzetten, waarin hij had gevonden dat de wedstrijdleiding wel degelijk de mogelijkheid heeft om strafplaatsen toe te kennen na afloop van een race. Een dergelijke straf zou meer in verhouding staan met een gridstraf voor de volgende race, en kan coureurs ontmoedigen om onnodige risico's te nemen.
https://www.gpblog.com/nl(...)-nooit-gebruikt.html
Die 10sec is en blijft een bizarre "straf" die gegeven is door de stewards ten tijde van die race.
Er was dus 100% een andere manier om ham te straffen voor die bizarre actie. Maar dat men dat niet deed, zegt heel veel over de stewards.
Watquote:Op woensdag 16 februari 2022 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij kreeg Max een gridstraf van drie plaatsen voor de volgende race.
Ah, ja, die straf kreeg bij voor de actie bij Monza.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
WatHet ging toch over Silverstone
Niet alleen in Nederland hoor. Lees de pers nog maar eens na. Er waren ook een hoop engelse oud coureurs die de 10sec straf veel te laag vonden.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja op dit forum en in Nederland was die straf erg controversieel, ga je verder kijken in de wereld dan valt dat echt wel mee.
Hoezo? Max elimineerde zichzelf bij die aanrijdingen wat automatisch een gridstraf tot gevolg heeft, maar dat maakte niet uit vanwege de motorwissel die toch al gepland stond.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, ja, die straf kreeg bij voor de actie bij Monza.
Wat meteen de hypocrisie bij de stewards laat zien.
Ik ben benieuwd naar de regel in het grote boek die er voor zorgt dat Max automatisch die straf behoorde te krijgen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo? Max elimineerde zichzelf bij die aanrijdingen wat automatisch een gridstraf tot gevolg heeft, maar dat maakte niet uit vanwege de motorwissel die toch al gepland stond.
Ik zie daar de hypocrisie niet so van in.
Als je een crash veroorzaakt waarbij je zelf crasht dan kan je niet bestraft worden dus dan is de enige optie een gridstraf. Dat is toch simpelquote:Op woensdag 16 februari 2022 13:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de regel in het grote boek die er voor zorgt dat Max automatisch die straf behoorde te krijgen.
Ik neem aan dat je nog aan het zoeken bent naar die regel waar je naar refereerde.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je een crash veroorzaakt waarbij je zelf crasht dan kan je niet bestraft worden dus dan is de enige optie een gridstraf. Dat is toch simpel
Omdat hij als schuldige werd beoordeeld bedoelde ikquote:Op woensdag 16 februari 2022 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nog aan het zoeken bent naar die regel waar je naar refereerde.
Was deze conversatie ná Masi de "lapped cars may not overtake" heeft uitgestuurd? Dat staat mij nl. niet meer helder voor de geestquote:Op woensdag 16 februari 2022 12:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eerder met dank aan Red Bull Racing sportief directeur Jonathan Wheatley, die even dicteerde wat Masi moest gaan doen, waarna Masi in dezelfde bewoordingen als Wheatley aan Wolff beargumenteerde wat zijn manier van handelen was geweest.
Nee, je doelde op een regel die automatisch een gridstraf verzorgt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat hij als schuldige werd beoordeeld bedoelde ik
Zou kunnen, weet ik ook zo niet.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Was deze conversatie ná Masi de "lapped cars may not overtake" heeft uitgestuurd? Dat staat mij nl. niet meer helder voor de geest
Blijkbaar is het toch te ingewikkeldquote:Op woensdag 16 februari 2022 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je een crash veroorzaakt waarbij je zelf crasht dan kan je niet bestraft worden dus dan is de enige optie een gridstraf. Dat is toch simpel
Volgens mij heb nu helder verwoord wat ik bedoel met die post, maar als jij voor mij bepaalt wat ik zou bedoelen dan zijn we snel klaar.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, je doelde op een regel die automatisch een gridstraf verzorgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |