En de overige coureurs en teams?quote:Lewis Hamilton en Mercedes zullen dit nieuws, mocht het waar zijn, goed ontvangen volgens Slater: 'Als dat in de komende dagen wordt aangekondigd, dan is dat waarschijnlijk de verandering die Mercedes en Hamilton graag wilden zien. Dan voelen zij zich weer op hun gemak voor het 2022-seizoen.'
No @Danny no. This is so not right @yvonne!!quote:Op maandag 14 februari 2022 20:41 schreef trein2000 het volgende:
Wij feliciteren mercedes en Hamilton vast. Elke wedstrijdleider weet nu dus dat een judgement call in het nadeel van mercedes einde carrière is.
Precies, opbokken met Toto.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:43 schreef Sked het volgende:
Hij maakte er een zootje van, wegwezen dan.
quote:
Je zou het inderdaad niet verwachtenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:47 schreef Zwoerd het volgende:
Is iederen hier nu opeens fan van Masi?
Nee, maar als mijn club een terechte penalty tegen krijgt en daardoor verliest ga ik ook niet proberen die scheids te laten ontslaanquote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:47 schreef Zwoerd het volgende:
Is iederen hier nu opeens fan van Masi?
Waardeloze metafoorquote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar als mijn club een terechte penalty tegen krijgt en daardoor verliest ga ik ook niet proberen die scheids te laten ontslaan.
Je bedoelt dat je de gegeven straf niet zwaar genoeg vond ipv dat er niet gestraft is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:16 schreef Zorro het volgende:
Terecht, Hamilton geen straf geven voor Silverstone kon echt niet.
Juist een hele goede metafoor. Hier hangt wel heel heel erg nadrukkelijk de smaak van "wraak nemen" aan vast.quote:
Nee ik bedoel geen straf. Een auto waarvan iedereen weet dat ie al jaren secondes wegrijdt van de rest een tijdstrafje geven is geen straf geven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de gegeven straf niet zwaar genoeg vond ipv dat er niet gestraft is.
Het is om in de voetbalmetafoor van Heatwave te blijven, er had een paarse kaart getoond moeten worden
Maar dat is nog steeds niet de beslissing van Masi om te nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee ik bedoel geen straf. Een auto waarvan iedereen weet dat ie al jaren secondes wegrijdt van de rest een tijdstrafje geven is geen straf geven.
Ik weet het, ik zei het eigenlijk ook alleen maar om aan te geven dat ze bij Mercedes niet zo moeten zeiken alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn terwijl het omgekeerde het geval is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet de beslissing van Masi om te nemen.
Klopt. Dat is aan de stewards.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet de beslissing van Masi om te nemen.
Is Abu Dabi 2021 te vergelijken met een simpele standaard penalty? Zo'n straf die bijvoorbeeld drie keer in een wedstrijd gegeven kan worden zoals afgelopen zaterdag bij Atletico Madrid - Getafe (de eerste werd trouwens gemist)? Afgelopen Europees seizoen zijn er meer dan 600 strafschoppen gegeven en genomen en dit onderdeel van het spel staat helder in de reglementen geschreven waarbij elke keer weer dezelfde procedure wordt gevolgd.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Juist een hele goede metafoor. Hier hangt wel heel heel erg nadrukkelijk de smaak van "wraak nemen" aan vast.
Op zelfreflectie heb ik ze nog niet kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zei het eigenlijk ook alleen maar om aan te geven dat ze bij Mercedes niet zo moeten zeiken alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn terwijl het omgekeerde het geval is.
Je bedoeld zoals Gary Connoly, die als steward naar Mercedes liep om hun te vragen beroep aan te tekenen tegen een bepaalde actie van Verstappen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Stel Masi had een hekel aan Verstappen, dan had zin beslissing net anders geweest kunnen zijn en dan hadden we tegen elkaar gezegd: ja dat mag de wedstrijdleider doen
Die is ook afgeze.... oh wacht.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals Gary Connoly, die als steward naar Mercedes liep om hun te vragen beroep aan te tekenen tegen een bepaalde actie van Verstappen?
Het is logisch dat hij niet terugkeert op z'n post. Niet omdat-ie echt iets verkeerd heeft gedaan (al heeft-ie wel rare, ongebruikelijke keuzes gemaakt), maar omdat het continu gedoe zou blijven geven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hele opzichtige zondebok.
Men zou zich drukker moeten maken om de regelgeving ipv om de man die deze, niet eens verkeerd, gehanteerd heeft.
Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn gedurende het seizoen ook diverse dingen gebeurd die juist in het voordeel van Red Bull waren. Ik hoor hier wel steeds over de 'nepstraf' in Silverstone, maar Verstappen heeft precies zo'n zelfde fopstraf gekregen in Saoedi Arabië: die tien seconden hadden ook nul invloed op de uitslag. Ik hoor ook niemand meer over de gratis punten op Spa.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zei het eigenlijk ook alleen maar om aan te geven dat ze bij Mercedes niet zo moeten zeiken alsof ze het hele seizoen benadeeld zijn terwijl het omgekeerde het geval is.
Je bedoeld ongetwijfeld "de verloren punten op Spa". Immers: de coureurs kregen maar de halve punten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik hoor ook niemand meer over de gratis punten op Spa.
Hij had eerder WDC geworden als de race was doorgegaan en hij de volle mep aan punten had gekregen. Je impliceert eigenlijk dat Max niet eens aan de finish was gekomen en Hamilton daar had gewonnen.quote:Uiteindelijk weet ik niet of de een nou meer voordeel heeft gehad dan de ander. Hamilton had geen kans meer gemaakt zonder de punten van Silverstone, maar Verstappen was geen WDC geworden zonder de punten van Spa. Zo is er altijd wel wat.
Hij heeft niks onreglementairs gedaan, maar wel iets raars. Of in ieder geval iets ongebruikelijks. Vooropgesteld: mij hoor je niet klagen over z'n beslissing, maar ik begrijp heel goed dat Mercedes dat wel deed en daarin hadden ze ook zeker een punt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Juist een hele goede metafoor. Hier hangt wel heel heel erg nadrukkelijk de smaak van "wraak nemen" aan vast.
De argumenten van waarom Masi iets onreglementairs gedaan zou hebben vind ik trouwens nog steeds niet zo sterk: alle elementen van wat er gebeurde in Abu Dhabi zijn wel terug te beredeneren richting de regels en het mandaat van de race director. Maar de discussie wordt zo gespeeld dat sommigen dat eigenlijk al niet eens meer in aanmerking willen nemen: barbertje moet hangen.
Nee, ik bedoelde de gratis punten op Spa. Die race had geannuleerd moeten worden, zonder dat iemand daar punten had gekregen. Dat je überhaupt punten krijgt terwijl je alleen een rondje achter de safety car hebt aangehobbeld is natuurlijk idioot.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je bedoeld ongetwijfeld "de verloren punten op Spa". Immers: de coureurs kregen maar de halve punten.
[..]
Hij had eerder WDC geworden als de race was doorgegaan en hij de volle mep aan punten had gekregen. Je impliceert eigenlijk dat Max niet eens aan de finish was gekomen en Hamilton daar had gewonnen.
Hoe je het ook wend of keert: het was de regel. Ik ben ook wel eens niet blij met bepaalde regels maar je hebt het er mee te doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde de gratis punten op Spa. Die race had geannuleerd moeten worden, zonder dat iemand daar punten had gekregen. Dat je überhaupt punten krijgt terwijl je alleen een rondje achter de safety car hebt aangehobbeld is natuurlijk idioot.
Helaas mag je nog steeds je concurrent (met "maximum damage") van de baan af rammen, daarvoor een minimale straf ontvangen ("de gevolgen worden niet meegewogen in de strafbepaling"), de race winnen en het maximale aantal punten in ontvangst nemen. Maar ja: dat was dan weer iets waar Hamilton geen last van had en dan hoeft zoiets blijkbaar niet veranderd te worden.quote:Gelukkig is die regel inmiddels aangepast. Als deze situatie zich in 2022 nog eens voor zou doen, worden er geen punten uitgedeeld.
Bijvoorbeeld. Erg mooi voorbeeld om hiermee iets te willen doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals Gary Connoly, die als steward naar Mercedes liep om hun te vragen beroep aan te tekenen tegen een bepaalde actie van Verstappen?
Precies dit. Mocht dit reglementair? Jazeker. Had Mercedes reden tot klagen? Jazeker. Hadden ze een poot om op te staan bij een eventueel protest? Nope.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij heeft niks onreglementairs gedaan, maar wel iets raars. Of in ieder geval iets ongebruikelijks. Vooropgesteld: mij hoor je niet klagen over z'n beslissing, maar ik begrijp heel goed dat Mercedes dat wel deed en daarin hadden ze ook zeker een punt.
Ik vind dat je wel op de wedstrijdleiding moet kunnen vertrouwen. We hebben natuurlijk al talloze keren safety car situaties gehad en die verliepen altijd op een bepaalde manier. Als het 100 keer op die manier gebeurt en de 101e keer gaat het opeens anders - terwijl er nota bene een kampioenschap van afhangt - dan snap ik dat je boos bent. Ook al heeft de race director een discretionaire bevoegdheid om af te wijken en ook al waren daar in dit geval wellicht goede redenen voor... dan nog voel je je als verliezend team natuurlijk genaaid wanneer er juist nu wordt afgeweken van de manier waarop we het voorheen altijd deden.
Dus nee, het was niet onregelmentair, maar dat betekent nog niet dat het daarmee ook fair was. Mercedes had een terecht punt (maar Masi ook).
Ja, het was de regel, maar de beslissing (door de race director) om die ronde wel te doen en zo formeel toch een race resultaat te krijgen, was er natuurlijk wel eentje die in Verstappens voordeel was. Het is dus echt niet zo dat Red Bull iedere keer nadeel had van Masi's beslissingen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoe je het ook wend of keert: het was de regel. Ik ben ook wel eens niet blij met bepaalde regels maar je hebt het er mee te doen.
[..]
Helaas mag je nog steeds je concurrent (met "maximum damage") van de baan af rammen, daarvoor een minimale straf ontvangen ("de gevolgen worden niet meegewogen in de strafbepaling"), de race winnen en het maximale aantal punten in ontvangst nemen. Maar ja: dat was dan weer iets waar Hamilton geen last van had en dan hoeft zoiets blijkbaar niet veranderd te worden.
En net zo jammer dat het door Verstappen- en RBR-fans wordt aangegrepen als bewijs dat Mercedes het voor het zeggen heeft in de F1 (zie de reacties in dit topic). Voor beide kampen is het kennelijk nog steeds erg lastig om hier met nuance naar te kijken. Het maakt niet uit wat de FIA doet, elke beslissing zal door het ene kamp worden uitgelegd als het bewijs van hun gelijk, terwijl het andere kamp het ziet als het bewijs dat zij gelijk hebben. Terwijl het meest waarschijnlijke is dat ze geen van beide gelijk hebben. De wereld (en ook de F1) is niet zo zwart-wit.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:07 schreef TagForce het volgende:
Precies dit. Mocht dit reglementair? Jazeker. Had Mercedes reden tot klagen? Jazeker. Hadden ze een poot om op te staan bij een eventueel protest? Nope.
Dat Masi nu het veld moet ruimen is jammer, maar begrijpelijk.
Het is alleen zo jammer dat dit nu aangegrepen gaat worden door alle LH en Mercedes fans als 'hét bewijs dat de regels geschonden zijn'.
Nuanceren is voor beide kampen lastig... Dat heb ik dus maar tot mijn levensdoel gemaakt... Inmiddels op redelijk wat blocklists van zowel Hamilton als Verstappen fans omdat ik voornamelijk met feiten kom ipv onderbuik gevoelens.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En net zo jammer dat het door Verstappen- en RBR-fans wordt aangegrepen als bewijs dat Mercedes het voor het zeggen heeft in de F1 (zie de reacties in dit topic). Voor beide kampen is het kennelijk nog steeds erg lastig om hier met nuance naar te kijken. Het maakt niet uit wat de FIA doet, elke beslissing zal door het ene kamp worden uitgelegd als het bewijs van hun gelijk, terwijl het andere kamp het ziet als het bewijs dat zij gelijk hebben. Terwijl het meest waarschijnlijke is dat ze geen van beide gelijk hebben. De wereld (en ook de F1) is niet zo zwart-wit.
Zoals toen Toto naar de wedstrijdleiding ging om even te vertellen hoe het zat? Héél objectief natuurlijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Des te meer reden om corruptie te veroordelen....
Dus jij vergelijkt iemand van de baan rammen op een lijn die je NOOIT kunt halen, met het doelbewust je voorganger niet inhalen en daarom ertegenaan rijden en geeft in beide situaties niet tenminste een deel schuld aan Hamiltonquote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, het was de regel, maar de beslissing (door de race director) om die ronde wel te doen en zo formeel toch een race resultaat te krijgen, was er natuurlijk wel eentje die in Verstappens voordeel was. Het is dus echt niet zo dat Red Bull iedere keer nadeel had van Masi's beslissingen.
En over dat van de baan rammen: daarbij verschilt het ten eerste hoe subtiel je daar al dan niet in bent. Als je een fout maakt, zelfs een domme fout, dan is dat een compleet andere situatie (en strafmaat) dan wanneer je er iemand duidelijk moedwillig van af beukt. En je kunt wel steeds een punt blijven maken van die 10 seconden op Silverstone, maar dan moet je ook een punt maken van die 10 seconden in Saoedi Arabië. Dan was dat ook een fopstraf voor hetzij een hele domme actie, hetzij bewust een crash uitlokken.
Nee, ik denk dat je mijn reactie wellicht nog eens opnieuw moet lezen. Dat is namelijk totaal niet wat ik zei.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij vergelijkt iemand van de baan rammen op een lijn die je NOOIT kunt halen, met het doelbewust je voorganger niet inhalen en daarom ertegenaan rijden en geeft in beide situaties niet tenminste een deel schuld aan Hamilton
Jij vind dat op een baan van 5 auto's breed, met een snelheid die 150km/u gezakt is tov de normale snelheid, dat een 7 voudig wereldkampoen nog steeds niet in staat is om zijn voorganger in te halen en daarom bij het achterop rijden de schuld bij de voorganger ligt vanwege uitlokking.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je mijn reactie wellicht nog eens opnieuw moet lezen.
Ik merk dat je rustig door wilt gaan met mij woorden in de mond te leggen, maar ik voel er niets voor om op deze manier een gesprek met je aan te gaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij vind dat op een baan van 5 auto's breed, met een snelheid die 150km/u gezakt is tov de normale snelheid, dat een 7 voudig wereldkampoen nog steeds niet in staat is om zijn voorganger in te halen en daarom bij het [i]achterop rijden[/i] de schuld bij de voorganger ligt vanwege uitlokking.
Lees bovenstaande nu nog eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |