abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203663733
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_203669684
Keek vanochtend nog eens kritisch naar het 10 weken schema wat ik gebruik voor Rotterdam en kom wr ineens achter dat ik me een week heb vergist :') dacht dat ik nu in week 2 zat maar ik had al in week 3 moeten zitten. Zal wel een paar sprint dagen schrappen en dan komt ‘t wel goed.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_203670062
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:24 schreef kalinhos het volgende:
Keek vanochtend nog eens kritisch naar het 10 weken schema wat ik gebruik voor Rotterdam en kom wr ineens achter dat ik me een week heb vergist :') dacht dat ik nu in week 2 zat maar ik had al in week 3 moeten zitten. Zal wel een paar sprint dagen schrappen en dan komt ‘t wel goed.
Sprintdagen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203670239
Hebben jullie nog tips/tricks m.b.t. (gezonde) voeding tijdens de marathonvoorbereiding?
Ik merk dat ik echt aan het bunkeren ben door al dat trainen :P

- als ontbijt een bak skyr (IJslandse kwark) met muesli en een banaan
- als lunch 2 Italiaanse bollen met kaas / kip kerrie / tonijnsalade, dat soort spul
- als avondeten eten we best gevarieerd; veel pasta, maar ook veel rijst/noedelgerechten, gebakken aardappels met groente en salade en ook best vaak Mexicaanse wraps (besmeerd met creme fraiche :@ )
- dan 's avonds bij de thee/koffie meestal nog wel 2 stroopwafels of andere koekjes
- en tot slot rond 21:30 meestal nog wel trek in iets hartigs, pak dan nog meestal een bakje chips of maak een tosti o.i.d.

Zou graag wat nieuwe ideeën horen voor gezonde snacks ;)
pi_203670271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Sprintdagen?
Paar van die sessies dat je 6x 1-2km loopt op z1. Eigenlijk niet echt sprint nu ik erover nadenk, maar meer juist lage intensiteit en korte tijd. Als ik op mn kelderklasse niveau een uurtje voetbal kom ik daar wel aan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_203670360
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:46 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hebben jullie nog tips/tricks m.b.t. (gezonde) voeding tijdens de marathonvoorbereiding?

- als lunch 2 Italiaanse bollen met kaas / kip kerrie / tonijnsalade, dat soort spul
- als avondeten eten we best gevarieerd; veel pasta, maar ook veel rijst/noedelgerechten, gebakken aardappels met groente en salade en ook best vaak Mexicaanse wraps (besmeerd met creme fraiche :@ )
- dan 's avonds bij de thee/koffie meestal nog wel 2 stroopwafels of andere koekjes
- en tot slot rond 21:30 meestal nog wel trek in iets hartigs, pak dan nog meestal een bakje chips of maak een tosti o.i.d.

Het is lastig om je hele voedingspatroon te analyseren, daarvoor zal je echt naar een dietist moeten.
Ik eet zelf een hele grote bak havermout 's ochtends zodat ik gedurende de dag weinig honger hebt. En 's avonds voor het slapen niet grijpen naar de chips of koekjes maar juist een bak yoghurt of kwark, dat is ook echt goed voor je herstel. Overigens vind ik ook niet dat je alle ongezonde dingen moet proberen uit te bannen, zeker als je zoveel traint kun je prima elke dag een koek nemen om de calorieen wat aan te vullen. Ik mis ook fruit in je verhaal als tussendoortjes..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203671259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:24 schreef kalinhos het volgende:
10 weken.. dat is een vrij krap schema niet?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203671351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Paar van die sessies dat je 6x 1-2km loopt op z1. Eigenlijk niet echt sprint nu ik erover nadenk, maar meer juist lage intensiteit en korte tijd. Als ik op mn kelderklasse niveau een uurtje voetbal kom ik daar wel aan.
Wat een bijzondere training, wat doe je dan tussen die 6 blokken?
En is je plan nu dan om de rustige training elke week eruit te halen en zo de trainingen in elkaar schuiven? Dat zou ik ook niet doen, dan verdwijnt de hele balans waarmee het schema waarschijnlijk is opgebouwd. Als je nu in week 3 hoort te zitten, zou ik gewoon vanaf nu het schema van week 3 gaan volgen.
pi_203671715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat een bijzondere training, wat doe je dan tussen die 6 blokken?
En is je plan nu dan om de rustige training elke week eruit te halen en zo de trainingen in elkaar schuiven? Dat zou ik ook niet doen, dan verdwijnt de hele balans waarmee het schema waarschijnlijk is opgebouwd. Als je nu in week 3 hoort te zitten, zou ik gewoon vanaf nu het schema van week 3 gaan volgen.
Ja volgens mij een pauze dan van een minuut of wat versnellen naar 1 hoger tempo.

Ik was t alleen van plan voor 1 of 2 trainingen deze week, en daarna gewoon verdwr met de huidige week.
pi_203671753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
10 weken.. dat is een vrij krap schema niet?
Tis een schema wat er vanuit gaat dat je al probleemloos 1,5u achter elkaar kan hardlopen.
Tis niet voor als je gisteren je eerste 3km hebt gelopen.

Nou liep ik eigenlijk al weer vanaf de 10k Rotterdam half oktober, sinds die wedstrijd loop ik eigenlijk weer 1-2x per week tussen de 5-14 km, en sinds deze maand dus begonnen aan een echt schema omdat er nu weer een doel is. Dusja 10 weken (9, eigenlijk) klinkt weinig maar ik ben feitelijk al maanden structureel 1-2x per week aan het lopen.

Schema staat hier:
https://hmg-prod.s3.amazo(...)athon-1578405433.pdf

[ Bericht 17% gewijzigd door kalinhos op 15-02-2022 11:57:57 ]
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:12:05 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203673592
quote:
De verplichting om slechts mensen toe te laten als ze negatief getest zijn op het coronavirus (1G), gaat alleen gelden op plekken binnen met meer dan 500 man publiek. Buitenlocaties zijn uitgezonderd van de verplichting. Daardoor zijn voetbalwedstrijden en evenementen buiten dan vrij toegankelijk.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-evenementen-binnen

Feestje. :B B:)B

Dit leek mij de enige maatregel die Rotterdam (en andere wedstrijden) nog de kop zou kunnen kosten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203673748
Dit maakt het allemaal des te onbegrijpelijker dat ze CPC er vorige week al uitgooiden.
pi_203674872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:24 schreef kalinhos het volgende:
Dit maakt het allemaal des te onbegrijpelijker dat ze CPC er vorige week al uitgooiden.
Ze zullen het echt niet voor hun lol hebben gedaan (ze willen ten slotte ook geld verdienen), maar ik blijf het ook heel erg apart vinden dat het op die ene week aankwam..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_203675107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het is lastig om je hele voedingspatroon te analyseren, daarvoor zal je echt naar een dietist moeten.
Ik eet zelf een hele grote bak havermout 's ochtends zodat ik gedurende de dag weinig honger hebt. En 's avonds voor het slapen niet grijpen naar de chips of koekjes maar juist een bak yoghurt of kwark, dat is ook echt goed voor je herstel. Overigens vind ik ook niet dat je alle ongezonde dingen moet proberen uit te bannen, zeker als je zoveel traint kun je prima elke dag een koek nemen om de calorieen wat aan te vullen. Ik mis ook fruit in je verhaal als tussendoortjes..
Goed punt, moet inderdaad meer fruit eten dan ik nu doe ('s ochtends 1 banaan en 1 banaan voor een training).
Heb ook weleens gedacht aan yoghurt/kwark als ik 's avonds trek krijg, alleen heb dan meer zin in een hartige/zoutige smaak dan iets zuiveligs :P
Kwestie van wennen denk ik.
pi_203675630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:57 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Goed punt, moet inderdaad meer fruit eten dan ik nu doe ('s ochtends 1 banaan en 1 banaan voor een training).
Heb ook weleens gedacht aan yoghurt/kwark als ik 's avonds trek krijg, alleen heb dan meer zin in een hartige/zoutige smaak dan iets zuiveligs :P
Kwestie van wennen denk ik.
De mochacino optimel is dan wel zoet, maar de koffiesmaak maakt het toch net even wat anders dan al die fruit smaakjes. Ik vind hem erg lekker.
Whatever...
pi_203675939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:46 schreef Noisecontrollers het volgende:

Als ik het zo lees mag er wel wat groente bij. En je eet wel veel suiker en vet van de ongezondere soort. En niet echt veel vezels

Die salades op je lunchbol zijn wel typisch ongezond. Ik zou inzetten op iets meer vezels en groenten en de ‘normale’ maaltijden wat groter maken. Als ik verder lees dan vermoed ik dat je niet zo heel veel eiwit binnenkrijgt, alhoewel skyr wel helpt.

Vuistregel voor mensen die intensief sporten: 1,4-2 g eiwit per kg lichaamsgewicht (1,4 als je niet aan het afvallen of flink spieren aan het opbouwen bent. Bodybuilders, afvallers en explosievere sporters gaan naar 2g)1 gram vet per kg lichaamsgewicht, de rest koolhydraten, liever niet te veel suikers behalve rondom je training.

Vezels : minstens 20g per dag, liever 30.

Wat verantwoorde snacks:
-popcorn is verbazingwekkend veel volume en weinig kcals. En wel aardig in vezel
- reepjes groenten dippen in de skyr met mosterd, sriracha of knoflook en kruiden.
- beef jerky
- snoep tomaatjes zijn echt best lekker om tussendoor van te snacken.
- ik eet op kantoor meestal een zak wortels of een komkommer per dag. Stilt de honger goed en is aardig gezond.
- protein ice cream is echt lekker (zoek online maar een recept)

Ik weet niet wat je vetpercentage is, is dat laag dan is wat zoete troep en vette meuk geen probleem. Maar zou je eigenlijk wel wat kilo’s kwijt willen om dat in die marathon niet mee te zeulen kun je ook nog eens toe naar het tellen van kcals om op de goede balans terecht te komen.
Whatever...
pi_203675943
quote:
99s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ik denk dat bier voor mij prima werkt. Zeker nu ik toch even niet mag lopen.
Wel voelt het beter dan gister. Ik kan er op steunen en lopen. Net bij de fysio geweest. Die heeft getapet en had ook goede moed. Maar er moet in elk geval weefsel herstellen, dus dat kost wel even tijd.
Heb je ook die kenmerkende bloeduitstorting die steeds verder naar onderen zakt?
Hopelijk houd je er niet al te lang last van. Die 6 weken niet kunnen lopen betekent namelijk niet dat het na 6 weken zeker pijnvrij is (heb er zelf een jaar last van gehad, al kon ik dus wel lopen).

Verder: het ziet er naar uit dat Rotterdam doorgaat. Ik lig volledig op schema, maar heb er eigenlijk nooit echt rekening mee gehouden dat het door zou gaan. Ik heb me ook niet ingeschreven. :X
pi_203676222
En het ergste is nog, dan gaan ook eind februari alle kroegen en restaurants open, en wil iedereen ineens inhaal feestjes en dinertjes doen terwijl jij in de belangrijkste weken voor je marathon zit :P
pi_203676296
Nog erger: een week voor de grote dag word je ziek omdat er nog wel steeds een virus rondwaart.
pi_203676312
Ik ga nog van 2-7 april op wintersport _O-
Heb me wel voorgenomen niks te gaan drinken en daar ook nog wel wat te lopen.

wat onhandige timing maar t was dit of niks.
  Forum Admin dinsdag 15 februari 2022 @ 17:34:51 #21
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_203676345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Nog erger: een week voor de grote dag word je ziek omdat er nog wel steeds een virus rondwaart.
Da's je taperperiode, met 5 dagen mag je uit quarantaine en loop je een toptijd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_203676457
Zoals Pim Bijl vorig jaar in de podcast zei: het allerergste is als alles toch gewoon door mag gaan en je bent niet goed voorbereid.
pi_203677648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Heb je ook die kenmerkende bloeduitstorting die steeds verder naar onderen zakt?
Hopelijk houd je er niet al te lang last van. Die 6 weken niet kunnen lopen betekent namelijk niet dat het na 6 weken zeker pijnvrij is (heb er zelf een jaar last van gehad, al kon ik dus wel lopen).

Yes, die bloeduitstorting heb ik ook. Aan twee kanten en nog een streep aan de onderkant van mijn voet. Ik hoop dat het allemaal sneller gaat in elk geval. Qua gevoel gaat het volgens mij beter dan de vorige keer dat ik mijn enkelbanden scheurde, dat is 10-12 jaar geleden. Maar goed, ik wacht het wel af. Donderdag weer naar de fysio. Hopelijk kan ik dan al voorzichtig beginnen met oefeningen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_203680883
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Als ik het zo lees mag er wel wat groente bij. En je eet wel veel suiker en vet van de ongezondere soort. En niet echt veel vezels

Die salades op je lunchbol zijn wel typisch ongezond. Ik zou inzetten op iets meer vezels en groenten en de ‘normale’ maaltijden wat groter maken. Als ik verder lees dan vermoed ik dat je niet zo heel veel eiwit binnenkrijgt, alhoewel skyr wel helpt.

Vuistregel voor mensen die intensief sporten: 1,4-2 g eiwit per kg lichaamsgewicht (1,4 als je niet aan het afvallen of flink spieren aan het opbouwen bent. Bodybuilders, afvallers en explosievere sporters gaan naar 2g)1 gram vet per kg lichaamsgewicht, de rest koolhydraten, liever niet te veel suikers behalve rondom je training.

Vezels : minstens 20g per dag, liever 30.

Wat verantwoorde snacks:
-popcorn is verbazingwekkend veel volume en weinig kcals. En wel aardig in vezel
- reepjes groenten dippen in de skyr met mosterd, sriracha of knoflook en kruiden.
- beef jerky
- snoep tomaatjes zijn echt best lekker om tussendoor van te snacken.
- ik eet op kantoor meestal een zak wortels of een komkommer per dag. Stilt de honger goed en is aardig gezond.
- protein ice cream is echt lekker (zoek online maar een recept)

Ik weet niet wat je vetpercentage is, is dat laag dan is wat zoete troep en vette meuk geen probleem. Maar zou je eigenlijk wel wat kilo’s kwijt willen om dat in die marathon niet mee te zeulen kun je ook nog eens toe naar het tellen van kcals om op de goede balans terecht te komen.
Thanks voor de tips, zit zeker wat tussen!
Vooral die reepjes groenten dippen in skyr lijkt me interessant, ga ik morgen eens proberen!
Qua vezels zit ik wel aardig goed denk ik, ik eet altijd volkorenpasta, zilvervliesrijst en volkoren wraps en ook voor de lunch regelmatig bruine broodjes, niet altijd Italiaanse bollen :P
Die smeersels zijn inderdaad heel slecht, ik ben nog op zoek naar een goed alternatief.
Kaas eet ik al iedere dag en eet nauwelijks vlees(waren) en vind zoet beleg meer iets voor 's ochtends.

Ben overigens 88 kg en 1m95.
Zeker niet dik of dun, maar kan nog wel wat vanaf :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:24 schreef La_Tramposa het volgende:
En het ergste is nog, dan gaan ook eind februari alle kroegen en restaurants open, en wil iedereen ineens inhaal feestjes en dinertjes doen terwijl jij in de belangrijkste weken voor je marathon zit :P
Ik kreeg een uitnodiging voor een vrijgezellenfeest op 9 april :')
Gelukkig hebben we hem een week kunnen verplaatsen!
pi_203681922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:59 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Thanks voor de tips, zit zeker wat tussen!
Vooral die reepjes groenten dippen in skyr lijkt me interessant, ga ik morgen eens proberen!
Qua vezels zit ik wel aardig goed denk ik, ik eet altijd volkorenpasta, zilvervliesrijst en volkoren wraps en ook voor de lunch regelmatig bruine broodjes, niet altijd Italiaanse bollen :P
Die smeersels zijn inderdaad heel slecht, ik ben nog op zoek naar een goed alternatief.
Kaas eet ik al iedere dag en eet nauwelijks vlees(waren) en vind zoet beleg meer iets voor 's ochtends.

Ben overigens 88 kg en 1m95.
Zeker niet dik of dun, maar kan nog wel wat vanaf :)
[..]
Ik kreeg een uitnodiging voor een vrijgezellenfeest op 9 april :')
Gelukkig hebben we hem een week kunnen verplaatsen!
Vleeswaren zonder pekel/nitriet zijn niet zo erg. Rosbief, fricandeau, gerookte kipfilet (die hele stukken zijn erg lekker) gaan prima. En daar kun je ook best op snacken. Of een stukje groenten of partje ei in rollen.

Ik zou wegblijven van salami, worst soorten en ander sterk bewerkte vleeswaren.

En eerlijk gezegd, met alleen volkorenbrood en te weinig groenten haal je het niet qua vezels. Verdubbel gewoon je portie groenten bij het avondeten. Scheelt honger en altijd de gezonde optie.

88kilo bij 1,95 is zeker niet te zwaar. Ook niet super licht, dus als je voldoende spiermassa hebt gewoon goed.
Whatever...
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:42:02 #26
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_203686926
Even klagen hoor maar wat een takkeweer zeg deze week. Kan die wind eindelijk eens een keer gaan liggen :(

Heb me wel ingeschreven voor een wedstrijd; de Plassenloop in Reeuwijk op 19 maart. Eerste wedstrijd sinds jaren en ook mijn eerste 5km race. Doel is onder de 20:00 maar twijfel of dat gaat lukken met nog vier weken te gaan.

Onder de 20:30 moet wel lukken denk ik zo maar die laatste 30 seconden. Maar nog even goed wat tempo trainingen doen de komende weken.
pi_203686977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:42 schreef Black-Hole het volgende:
Even klagen hoor maar wat een takkeweer zeg deze week. Kan die wind eindelijk eens een keer gaan liggen :(

Heb me wel ingeschreven voor een wedstrijd; de Plassenloop in Reeuwijk op 19 maart.
Perfecte week om te trainen dus voor je :D
pi_203686986
Iemand tips voor in ear headphones bluetooth en draadloos die makkelijk kunnen koppelen met Garmin horloge en een goede batterijduur hebben (>5 uur)?
pi_203687112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor in ear headphones bluetooth en draadloos die makkelijk kunnen koppelen met Garmin horloge en een goede batterijduur hebben (>5 uur)?
Ik gebruik Beats Flex op m'n Forerunner 645. Nooit problemen mee.
pi_203687175
quote:
99s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ik gebruik Beats Flex op m'n Forerunner 645. Nooit problemen mee.
Ik ben echt wel fan van compleet draadloos, zo'n ding in m'n nek vind ik niks..
pi_203687196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:42 schreef Black-Hole het volgende:

Heb me wel ingeschreven voor een wedstrijd; de Plassenloop in Reeuwijk op 19 maart. Eerste wedstrijd sinds jaren en ook mijn eerste 5km race. Doel is onder de 20:00 maar twijfel of dat gaat lukken met nog vier weken te gaan.

Onder de 20:30 moet wel lukken denk ik zo maar die laatste 30 seconden. Maar nog even goed wat tempo trainingen doen de komende weken.
Ik heb vandaag een herstelfietsrit op het schema, maar ik zie in mijn weerapp windkracht 6 a 7. Denk dat het maar even op de Taxc wordt :P
Gisteren mijn baantraining was het ook echt storm en ijskoude regen, de ene kant op loop je 3.30 en de andere kant 4.30..

Lukken de intervaltrainingen je wel op tempo onder 4.00 en wat voor intervaltrainingen dan?
Het kan geen kwaad om lekker hard weg te gaan bij een 5km, maar het moet ook wel een beetje realistisch zijn natuurlijk, zodat je niet keihard instort.
pi_203687602
quote:
Ik heb de plantronics PLT3150, die hebben geen stuiterend touwtje in je nek maar wel een haak om je oorschelp waardoor ze niet makkelijk los gaan.
  woensdag 16 februari 2022 @ 12:10:06 #33
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_203687818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Lukken de intervaltrainingen je wel op tempo onder 4.00 en wat voor intervaltrainingen dan?
Het kan geen kwaad om lekker hard weg te gaan bij een 5km, maar het moet ook wel een beetje realistisch zijn natuurlijk, zodat je niet keihard instort.
Ja intervallen onder de 4:00 gaan goed. Doe bijvoorbeeld 10x 400meter, 5x 1km of een pyramide van 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuut.

Verder uiteraard ook verschillende tempo trainingen met een tempo van 4:09. Het gaat allemaal (net) wel maar de gedachte om het allemaal achter elkaar te plakken :%

quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Perfecte week om te trainen dus voor je :D
_O- _O-

quote:
Ik gebruikte zelf de Jaybird x3 maar die zijn niet meer leverbaar. Werkte wel probleemloos maar loop de laatste twee jaar zonder muziek. Vond het te gevaarlijk worden omdat het steeds drukker werd en ik het verkeer van achter niet hoorde.

Zit soms nog wel te overwegen om een 'bone conducting' (Aftershokz) koptelefoon aan te schaffen en die dan voor een podcast / luisterboek te gebruiken voor de lange loopjes. Hoor je wel netjes alles om je heen wat ik zelf een stuk veiliger vind.

[ Bericht 22% gewijzigd door Black-Hole op 16-02-2022 12:16:58 ]
pi_203689913
Endorphin Speed 2 gepast.

Dat is wel even andere koek dan mijn Gel-Nimbus.

Is zo'n bewegelijke zool niet gevaarlijk voor je enkels?
pi_203691459
Gevaarlijk is een groot woord, in principe worden je enkels juist sterker van instabiliteit. Met grote overgangen of overbelasting moet je altijd oppassen natuurlijk. Maar verder heb ik nooit op die Endorphin gelopen en ook niet op de Gel Nimbus. Wel weet ik dat het heel verschillend soort schoenen zijn, die laatste is een schoen met veel steun en demping om vooral comfort te bieden tijdens duurlopen, de Endorphin Speed is een wedstrijdschoen. Dus tja, logisch dat je dan wat comfort inlevert.
pi_203702803
Ik zie net dat @Swetsenegger het doel heeft om dit jaar 500 km hard te lopen ^O^

Gaat 'm zeker niet lukken.
pi_203705069
FF naar de weersvoorspellingen gekeken, gelukkig is morgen een rustdag in mn schema 8-)
  donderdag 17 februari 2022 @ 15:42:20 #38
335133 MichaelScott
pi_203705188
Kijkend naar de weersvoorspellingen lijkt het me een goed idee om de duurloop op zaterdag in plaats van zondag te doen. Een beetje miezer is prima, maar 2,5 uur in de zeikregen liever niet.
pi_203705657
Ik heb mijn vrijdagtraining vandaag gedaan. Morgen (zeker vanaf het middaguur) gaan lopen is misschien heel stoer, maar ook best onverantwoordelijk.
pi_203705669
Ja ik ben gister even kort wezen lopen en dit werkte nou niet bepaald motiverend.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_203706577
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2022 15:42 schreef MichaelScott het volgende:
Kijkend naar de weersvoorspellingen lijkt het me een goed idee om de duurloop op zaterdag in plaats van zondag te doen. Een beetje miezer is prima, maar 2,5 uur in de zeikregen liever niet.
Ach, twee weken geleden ging het ook wel prima. En dan kan de marathon alleen maar meevallen. :P
pi_203706763
Tja, in Rotterdam kan het ook regenen..
pi_203706800
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb mijn vrijdagtraining vandaag gedaan. Morgen (zeker vanaf het middaguur) gaan lopen is misschien heel stoer, maar ook best onverantwoordelijk.
We raken wel snel door het alfabet heen zo, zijn jullie daar wel op voorbereid? :P
pi_203707924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 15:32 schreef kalinhos het volgende:
FF naar de weersvoorspellingen gekeken, gelukkig is morgen een rustdag in mn schema 8-)
Ja hier ook, vanmiddag wel wat wind gevoeld maar het is geen orkaanseizoen ofzo.

Zaterdagmiddag is Eunice waarschijnlijk alweer weg net zoals Dudley vanmiddag.
pi_203708235
Ik ga morgen wel naar de sportschool… met de auto dan maar.

Zaterdag dan maar rennen. De racefiets doen we maar even niet 😜
Whatever...
  donderdag 17 februari 2022 @ 19:45:54 #46
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_203708336
Nou, @La_Tromposa had het nog niet gezegd, of de pijntjes/kwaaltjes en andere vage klachten popten als paddenstoelen op na een flinke regenbui in de herfst. Vandaag ging het weer iets beter, maar ik vrees voor die goede vriend dat ie een beetje voorzichtig moet zijn met zijn eventuele ambities.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_203709551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:26 schreef StevenHyde het volgende:
Ja ik ben gister even kort wezen lopen en dit werkte nou niet bepaald motiverend.
Ik beging gisteren de vergissing om over de bruggen en door de uiterwaarden te gaan lopen. Werd bijna van de sokken geblazen hier en daar. Heenweg 30 s/km sneller dan normaal, terugweg 30 s/km langzamer dan normaal :')

Vandaag heb ik wat meer kilometers gemaakt, en morgen loop ik mooi niet. Wat een weer _O-
pi_203710357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
We raken wel snel door het alfabet heen zo, zijn jullie daar wel op voorbereid? :P
Zal wel loslopen denk ik :-)

Morgen horen we misschien of de marathon van Rotterdam wel doorgaat in april: https://www.ad.nl/rotterd(...)r-kan-gaan~a5d54c5c/
pi_203711961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Morgen horen we misschien of de marathon van Rotterdam wel doorgaat in april: https://www.ad.nl/rotterd(...)r-kan-gaan~a5d54c5c/
Hm ben benieuwd maar kan eigenlijk geen rationele reden bedenken om het nu niet te laten doorgaan.

Oktober ‘21 was achteraf natuurlijk een enorm geluk dat net de mooiste dag van oktober die marathon stond, kans is normaal een stuk groter dat het weerbeeld is zoals deze week.
pi_203714546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wanneer wordt dit bericht verwacht?
  vrijdag 18 februari 2022 @ 10:48:48 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203716266
Ik heb een stel Hoka Rincon 2's gekocht. Wilde altijd al eens testen en kon deze voor een zeer aangenaam prijsje kopen (39,95). Bovendien wel goed voor mijn getergde spieren de laatste tijd. Ik ben benieuwd :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_203719025
quote:
Goed nieuws! De 41ste editie van de NN Marathon Rotterdam op 9 en 10 april gaat door. We zijn enorm blij dat we ruim van tevoren groen licht hebben gekregen om #demooiste op de gebruikelijke manier, in al zijn glorie te organiseren.
pi_203720554
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

*O* *O* niet voor niks al 8-9 weken aan het trainen dus
pi_203720671
Wat ik me ook nog afvraag he:
Sommige trainingen zijn: loop 3x 15 min op een bepaalde hartslag en houd steeds 1 of 2 min pauze ertussen.

Vaak is het dan een relatief laag tempo, iig lager dan je marathontempo: wat voegt die pauze dan steeds nog toe? Dat je een soort interval traint of?
pi_203720817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 14:53 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik me ook nog afvraag he:
Sommige trainingen zijn: loop 3x 15 min op een bepaalde hartslag en houd steeds 1 of 2 min pauze ertussen.

Vaak is het dan een relatief laag tempo, iig lager dan je marathontempo: wat voegt die pauze dan steeds nog toe? Dat je een soort interval traint of?
Ik heb het schema wat je hier eerder gepost had er even bijgepakt, en dan bedoel je neem ik aan deze trainingen: 3x12min z3 p2'.

Volgens de beschrijving van Runnersworld is Z3 wel degelijk sneller dan je marathontempo:
Zone 3 (Z3) UITDAGEND: ­gecontroleerde inspanning

‘Aangenaam pittig.’ Je moet nog in staat zijn korte zinnen te spreken. Snelheid tussen je tien-kilometertempo en vijf à tien seconden per kilometer langzamer dan dat.

Daarnaast is wisselen tussen verschillende duurtempo's sowieso goed voor je, mijn trainer geeft dat ook vaak op. Dan verval je niet in een soort sjok-loopje en leert je lichaam ook omgaan met tempowisselingen.
pi_203721189
Ik blijf maar last houden van m'n tenen. Het lijkt alsof m'n sokken ertussen dwars gaan zitten en na verloop van tijd gaan knellen. Het kan soms zo pijnlijk worden dat ik geen stap verder kan zetten: schoen uit, tenen de ruimte geven en ff los bewegen, schoen terug aan en door lopen.

Wat opvalt is dat dit gedurende langere runs gebeurt. En zodra het 1x gebeurt, komt het telkens sneller terug.
Laatst 28km gelopen. Eerste keer pijn na 15km, toen 20km, 24, 26 en 27km.

Geen idee wat er precies in die schoen gebeurt, maar als ik hier niet iets op vind, dan gaat dit een gigantische frustratie worden tijdens Rotterdam en alle toekomstige marathons.

En het is echt een pijn waar je niet doorheen kunt lopen. Je voelt 't opkomen en opbouwen tot een punt waarop je hinkend naar de kant van de weg loopt om je schoen uit te trekken.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb dit tot een jaar geleden nooit zo gehad. En ook alleen m'n rechtervoet.

Edit: ik heb hier met verschillende schoenen last van.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_203721516
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
k blijf maar last houden van m'n tenen. Het lijkt alsof m'n sokken ertussen dwars gaan zitten en na verloop van tijd gaan knellen. Het kan soms zo pijnlijk worden dat ik geen stap verder kan zetten: schoen uit, tenen de ruimte geven en ff los bewegen, schoen terug aan en door lopen.

Wat opvalt is dat dit gedurende langere runs gebeurt. En zodra het 1x gebeurt, komt het telkens sneller terug.

Geen idee wat er precies in die schoen gebeurt, maar als ik hier niet iets op vind, dan gaat dit een gigantische frustratie worden tijdens Rotterdam en alle toekomstige marathons.

En het is echt een pijn waar je niet doorheen kunt lopen. Je voelt 't opkomen en opbouwen tot een punt waarop je hinkend naar de kant van de weg loopt om je schoen uit te trekken.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb dit tot een jaar geleden nooit zo gehad. En ook alleen m'n rechtervoet.

Misschien eens kijken naar een zooltje bij een podoloog? Ik heb dit met lopen nooit gehad, maar met skieen wel, en toen bleek het te komen door mijn nogal hoge voetboog. Echt intense zenuwpijn.. Zodra daar een ondersteunend zooltje in de skischoen werd geplaatst, ging de spanning van mijn tenen af.
pi_203721609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik heb het schema wat je hier eerder gepost had er even bijgepakt, en dan bedoel je neem ik aan deze trainingen: 3x12min z3 p2'.

Volgens de beschrijving van Runnersworld is Z3 wel degelijk sneller dan je marathontempo:
Zone 3 (Z3) UITDAGEND: ­gecontroleerde inspanning

‘Aangenaam pittig.’ Je moet nog in staat zijn korte zinnen te spreken. Snelheid tussen je tien-kilometertempo en vijf à tien seconden per kilometer langzamer dan dat.

Daarnaast is wisselen tussen verschillende duurtempo's sowieso goed voor je, mijn trainer geeft dat ook vaak op. Dan verval je niet in een soort sjok-loopje en leert je lichaam ook omgaan met tempowisselingen.
Snelheid tussen je 10km tempo en 5-10 sec per kilometer langzamer —> ah ja nu snap ik ‘m.

Ik was in de veronderstelling dat z4 je marathontempo wordt en de rest allemaal gradaties zijn die lager zijn.

Het gekke is wel da als ik mn 10km tempo loop (4:30) en dan 5-10 sec langzamer (4:35-4:40) dat ik met geen mogelijkheid meer op een z3 hartslag (150 max) kom maar wel iets erboven zit.

Dank.
pi_203722127
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Snelheid tussen je 10km tempo en 5-10 sec per kilometer langzamer —> ah ja nu snap ik ‘m.

Ik was in de veronderstelling dat z4 je marathontempo wordt en de rest allemaal gradaties zijn die lager zijn.

Het gekke is wel da als ik mn 10km tempo loop (4:30) en dan 5-10 sec langzamer (4:35-4:40) dat ik met geen mogelijkheid meer op een z3 hartslag (150 max) kom maar wel iets erboven zit.

Dank.
Dan zal de Z3 zone die in dit schema bedoeld worden wel niet hetzelfde zijn als de z3 zone die jij op basis van hartslag gebruikt. Daarom staat het er ook specifiek bij, bij de beschrijving van het schema.

Er zijn wel wat universele 'systemen', maar er zijn ook veel verschillen, bij de ene heb je 7 zones, bij de andere 4 of 5..
pi_203722176
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dank.
Dat heb ik ook hoor. Na een tijdje 10km tempo is mijn hartslag echt eerder zone4, maar ik houd dat wel een uur vol.... 155-160... zodra ik boven de 160 kom dan wordt het wel lastig om echt lang vol te houden. Langere intervals tot 180 ongeveer... maar dan zit ik ver anaeroob.

Zolang je geen (recente) inspanningstest hebt gedaan weet je toch nooit helemaal zeker waar je omslagpunt ligt natuurlijk. Ik ken ook iemand die rustig twee uur met een hartslag van 180 rondloopt. En de dag daarna weer.
Whatever...
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:29:38 #61
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_203722513
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik blijf maar last houden van m'n tenen. Het lijkt alsof m'n sokken ertussen dwars gaan zitten en na verloop van tijd gaan knellen. Het kan soms zo pijnlijk worden dat ik geen stap verder kan zetten: schoen uit, tenen de ruimte geven en ff los bewegen, schoen terug aan en door lopen.

Geen idee of het zou helpen maar misschien zijn andere sokken iets voor je? Je hebt van die speciale teensokken waardoor het mogelijk minder irriteert?
pi_203722517
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook hoor. Na een tijdje 10km tempo is mijn hartslag echt eerder zone4, maar ik houd dat wel een uur vol.... 155-160... zodra ik boven de 160 kom dan wordt het wel lastig om echt lang vol te houden. Langere intervals tot 180 ongeveer... maar dan zit ik ver anaeroob.

Zolang je geen (recente) inspanningstest hebt gedaan weet je toch nooit helemaal zeker waar je omslagpunt ligt natuurlijk. Ik ken ook iemand die rustig twee uur met een hartslag van 180 rondloopt. En de dag daarna weer.
Hoe kan je je 10km tempo een uur volhouden, jij loopt de 10km toch rond de 40 min of zo?

Zones op hartslag zijn sowieso anders dan zones op tempo. Ik kan bijvoorbeeld 10x 400m op mijn 3km wedstrijdtempo lopen (+- 3.35/km), maar dan zit mijn hartslag gemiddeld nog onder mijn verzuringsdrempel. Terwijl als ik blokken op hartslag krijg, is het vaak langer (bijv. 10-20 minuten), maar dan laat ik de hartslag rustig oplopen tot die zone en een bijbehorend tempo, ik ga dan niet eerst een minuut op 3.35 lopen zodat mijn hartslag zo snel mogelijk 180 zit en dat dan nog 10-20 minuten volhouden met steeds lager tempo :P

Ik vind de zones die bij dit schema horen wel wat vaag:
https://www.runnersworld.(...)ingsschema-marathon/

Zone 1 is volgens hen 'waarschijnlijk rustiger dan marathontempo'. Terwijl marathontempo eigenlijk bij de meeste inspanningstesten duurzone 3 of 4 is, het maakt nogal uit of jij een duurloop net langzamer dan je marathontempo doet of écht rustig, zeg een minuut langzamer. Bij mij zitten er nog 3 verschillende zones onder marathontempo.

Bij mij zijn de zones:
Zone 1: herstel
Zone 2: rustige duur, hier zitten de langzame duurlopen in
Zone 3: extensieve duur (tot onder de aerobe drempel)
Zone 4: intensieve duur (marathontempo of net langzamer dan dat)
Zone 5: Tempo-interval, tot onder de anaerobe drempel, dus 15km/halve marathontempo
Zone 6: Weerstand, boven de anaerobe drempel
pi_203723280
Ik ga wel iets meer op gevoel dan en wat jij zei La_Tramposa, zo’n lange duurloop gemiddeld 1min-1,5min per km langzamer dan mn gewenste marathontempo. Kijken hoe dat gaat.

Heb t gevoel dat ik nu veel kan trainen en fit ben, dan zal ‘t toch wel zonde zijn als ik uiteindelijk veels te langzaam (of te snel!) getraind heb waardoor ik de bietenbrug op ga in Rotterdam.
pi_203723437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:59 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga wel iets meer op gevoel dan en wat jij zei La_Tramposa, zo’n lange duurloop gemiddeld 1min-1,5min per km langzamer dan mn gewenste marathontempo. Kijken hoe dat gaat.

Heb t gevoel dat ik nu veel kan trainen en fit ben, dan zal ‘t toch wel zonde zijn als ik uiteindelijk veels te langzaam (of te snel!) getraind heb waardoor ik de bietenbrug op ga in Rotterdam.
Te snel is echt een veel groter risico dan te langzaam! Bij de Z3 en Z4 trainingen kun je je uitleven, z1 gewoon heel rustig doen dan kom je er wel! ^O^
pi_203728698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hoe kan je je 10km tempo een uur volhouden, jij loopt de 10km toch rond de 40 min of zo?

Zones op hartslag zijn sowieso anders dan zones op tempo. Ik kan bijvoorbeeld 10x 400m op mijn 3km wedstrijdtempo lopen (+- 3.35/km), maar dan zit mijn hartslag gemiddeld nog onder mijn verzuringsdrempel. Terwijl als ik blokken op hartslag krijg, is het vaak langer (bijv. 10-20 minuten), maar dan laat ik de hartslag rustig oplopen tot die zone en een bijbehorend tempo, ik ga dan niet eerst een minuut op 3.35 lopen zodat mijn hartslag zo snel mogelijk 180 zit en dat dan nog 10-20 minuten volhouden met steeds lager tempo :P

Ik vind de zones die bij dit schema horen wel wat vaag:
https://www.runnersworld.(...)ingsschema-marathon/

Zone 1 is volgens hen 'waarschijnlijk rustiger dan marathontempo'. Terwijl marathontempo eigenlijk bij de meeste inspanningstesten duurzone 3 of 4 is, het maakt nogal uit of jij een duurloop net langzamer dan je marathontempo doet of écht rustig, zeg een minuut langzamer. Bij mij zitten er nog 3 verschillende zones onder marathontempo.

Bij mij zijn de zones:
Zone 1: herstel
Zone 2: rustige duur, hier zitten de langzame duurlopen in
Zone 3: extensieve duur (tot onder de aerobe drempel)
Zone 4: intensieve duur (marathontempo of net langzamer dan dat)
Zone 5: Tempo-interval, tot onder de anaerobe drempel, dus 15km/halve marathontempo
Zone 6: Weerstand, boven de anaerobe drempel
45-46, zo goed als een uur. Ik weet niet exact hoe hard ik echt kan, want nooit wedstrijden. Ik zit dan echt niet anaeroob en een uur kan ik ongeveer dat tempo wel lopen.
Whatever...
pi_203729041
Hoi! Ik zit nu dus met m'n enkelbanden en kan niet hardlopen voorlopig. Nu wil ik wel één of twee keer fietsen in de week, maar wat is nou handig? Ik heb geen verstand van fietsen. Ik wil eigenlijk vooral op zondag een stuk fietsen, zodat ik mijn lange duurconditie onderhoud. Maar. Hoe hard kan ik dan het beste fietsen? Mijn hartslag tijdens de lange duurloop is gemiddeld zo'n 140. Wat hou ik aan bij fietsen? Als ik naar het station fiets is m'n hartslag iets van 105 en rij ik 18 of 19 ofzo.
Iemand tips?

[ Bericht 8% gewijzigd door mosselmossel op 18-02-2022 21:42:54 ]
pi_203729309
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 21:32 schreef mosselmossel het volgende:
Hoi! Ik zit nu dus met m'n enkelbanden en kan niet hardlopen voorlopig. Nu wil ik wel één of twee keer fietsen in de week, maar wat is nou handig? Ik heb geen verstand van fietsen. Ik wil eigenlijk vooral op zondag een stuk fietsen, zodat ik mijn lange duurconditie onderhoud. Maar. Hoe hard kan ik dan het beste fietsen? Mijn hartslag tijdens de lange duurloop is gemiddeld zo'n 140. Wat hou ik aan bij fietsen? Als ik naar het station fiets is m'n hartslag iets van 105 en rij ik 18 of 19 ofzo.
Iemand tips?
Gemiddeld is je hartslag zo'n 10 slagen lager bij fietsen dan bij lopen. Denk dat het best lastig is om je hartslag net zo hoog als met duurlopen te krijgen, maar dat hoeft ook niet, 10-20 slagen lager is ook prima. Zolang je iets harder fietst dan naar het station is het al een duurtraining, en kun je makkelijk wat meer uren maken dan met lopen, dat zal sowieso helpen voor de conditie!
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:48:28 #68
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_203735255
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:

Gemiddeld is je hartslag zo'n 10 slagen lager bij fietsen dan bij lopen (..)
Ik heb zelf de ervaring dat het eerder 5 dan 10 is, maar daar ergens tussen is het voor de meesten wel. Wat een voordeel kan zijn is dat je hele lange trainingen kan doen, van zo maar 3 à 4 uur, zonder dat je pezen overbelast raken.
pi_203736089
Ik ga sowieso geen drie uur fietsen. Zo leuk vind ik dat nu ook weer niet. Maar één uur, anderhalf uur ofzo. Puur om bezig te blijven. Dank voor de tips!
pi_203738209
Vandaag lekker even de zon gezien. Het waaide nog wel maar prima loopweer voor een rondje van 15km. Eigenlijk iets te hard gelopen, maar aan de andere kant voelde het nog steeds easy.

Eigenlijk moet ik wat meer intervals doen, maar ik kom er ivm timing en zin niet goed aan toe.
Whatever...
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:19:03 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203739479
Ik heb ook een heerlijke 7km op lekker tempo gelopen. Jongens, wat heb ik het gemist, gewoon zorgeloos en zonder pijn lopen en met de meewind vloog ik bijna. Het kriebelt weer om wedstrijden te gaan doen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_203739820
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Gemiddeld is je hartslag zo'n 10 slagen lager bij fietsen dan bij lopen. Denk dat het best lastig is om je hartslag net zo hoog als met duurlopen te krijgen, maar dat hoeft ook niet, 10-20 slagen lager is ook prima. Zolang je iets harder fietst dan naar het station is het al een duurtraining, en kun je makkelijk wat meer uren maken dan met lopen, dat zal sowieso helpen voor de conditie!
Ik zit zelf 15 slagen lager qua gemiddelde hartslag.

Ik vind fietsen op een hogere intensiteit qua hartslag een stuk lastiger dan hardlopen. Ik weet niet zo goed waardoor dat komt. Zowel gemiddelde hartslag, als de piek ligt bij mij een stuk lager. Ik krijg eerder last van m'n zij, ademhaling die limiteert of gewoon zure benen. Die eerste 2 komt denk ik door de houding of zo. Verder is bij hardlopen m'n hartslag vrij constant en met fietsen heb je veel meer last van windverandering, verkeer, gradienten, etc. Een duurtraining bij fietsen begint voor mijn gevoel pas bij 3-4 uur. 2 uur fietsen is kort, terwijl 2 uur hardlopen als duurtraining voelt. Bij fietsen voelt het pas echt lang bij 6-8 uur.

Ik ga morgen weer eens lopen. Hoop dat het weer enigszins meevalt. Het spaarzame momentje van goed weer vandaag gebruikt om te fietsen. Inmiddels komt het weer met bakken uit de lucht en slaat de regen tegen de ramen hier in het westen.
pi_203750171
Hardlopen had ik zonder nadenken gedaan, maar met dit weer ga ik echt niet fietsen.
pi_203752192
Nou hardlopen was ook echt geen pretje vanochtend. Wind uit 1 richting gaat nog, maar die vlagen/windstoten.. je lichaam is zo bezig met zich schrap zetten en compenseren zodat je niet in de sloot waait, dat je amper meer met rennen bezig kunt zijn. Mijn benen hebben nergens last van na 30km maar mijn rug en rompspieren vonden dit niet leuk..
pi_203753620
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou hardlopen was ook echt geen pretje vanochtend. Wind uit 1 richting gaat nog, maar die vlagen/windstoten.. je lichaam is zo bezig met zich schrap zetten en compenseren zodat je niet in de sloot waait, dat je amper meer met rennen bezig kunt zijn. Mijn benen hebben nergens last van na 30km maar mijn rug en rompspieren vonden dit niet leuk..
Daar kan ik inkomen ja. Zag dat Zwabber en wyccie hun rondje ook al hadden ingekort. Zelf ben ik toch maar gaan fietsen. 33km gedaan. Ik kan me niet herinneren dat ik in de afgelopen 20 jaar eerder zo ver heb gefietst. Stond op de dijk een paar keer stil inderdaad, door de naweeën van Eunice. Het lijkt wel of die nog een dagje extra is gebleven.
pi_203753966
Vond het nog best oké om vanmorgen te lopen. Wel fikse wind en nat. M'n snelheid was verre van constant. Wel de knokkel op m'n enkel van m'n ene voet kapot geschopt met m'n andere voet door de zijwind op het dijkje. :')

Maar ook een PR gelopen op de HM. Was niet perse gepland, maar haal altijd weer een soort motivatie uit dit soort omstandigheden. :D :P

Nu wel schrale tepels door het schuren van een nat shirt. :'(
  zondag 20 februari 2022 @ 14:43:00 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203754442
De Stevensloop gaat door, lees ik net.
pi_203754933
Vanmorgen weer lekker duurloopje gedaan in de wind en regen.
Gaat de goede kant op, 22,5 km in 2 uur met een gemiddelde hartslag van 149 :)
Moest hier en daar nog aardig wat bomen en takken ontwijken :P
pi_203755609
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb juist wel deze week mijn benen bezeerd met het lopen in de storm Woensdagavond een rondje bruggen gedaan (echt superonverstandig idee, ik waaide continu uit koers) en sindsdien pijn aan de zijkant van een van m'n knieën. }:|
Komende week maar een stuk rustiger aan doen, want zondag over een week heb ik een wedstrijdje (een "triathlon" van mountainbiken, survivalrun, en hardlopen in het bos).
pi_203755701
Beetje wind is prima, maar dat op de weg blijven met allerlei vlagen…. Nee. Ik ben lekker de sportschool ingegaan.

Morgen of dinsdag weer, afhankelijk van hoe de atmosfeer zich houdt mbt storm nummer 3.
Whatever...
pi_203755723
Ik ben vanmorgen ook nog even geweest. Veel regen (eerste kilometers) en toch nog heel veel wind op de open plekken. Maar goed, we zijn lekker aan het voorbereiden voor Berlijn op 3 april.

Alleen...tijdens de laatste trainingen merk ik dat ik gaandeweg wat last krijg van mijn hamstring links. Het komt na een paar kilometer opzetten en ik merk het het meeste zodra er wat hoogteverschil komt (vrij vaak hier in het heuvelland). Het komt nooit zover dat ik er niet mee door kan (het blijft een beetje bij 'zeuren'), maar het beperkt me wel enigszins. Durf nooit echt te versnellen vanaf het moment dat het komt opzetten.

Ik voetbal ook nog een of twee keer per week (dat zie ik meestal als mijn intervaltraining) en het gekke is dat ik daar nooit last heb van die hamstring. Weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen. Rust? Fysio? Sportmassage?

Iemand die me een beetje in de goede richting kan sturen?
pi_203757052
Zo, 30km in 3u gedaan. Had voornamelijk de wind mee en de stukken waar ik m tegen kreeg zoveel mogelijk door de bebouwde kom gelopen. Voel mn benen wel ff nu, er is nog wel wat training nodig voor 10 april
pi_203757655
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2022 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
De Stevensloop gaat door, lees ik net.
Ze zijn héél hard op zoek naar vrijwilligers, hebben de afgelopen weken meerdere oproepen gestuurd. Dus als je zelf niet meeloopt ook nog een optie.

Ik heb die dag een andere wedstrijd, anders had ik vrijwilliger gestaan daar.
pi_203757735
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb juist wel deze week mijn benen bezeerd met het lopen in de storm Woensdagavond een rondje bruggen gedaan (echt superonverstandig idee, ik waaide continu uit koers) en sindsdien pijn aan de zijkant van een van m'n knieën. }:|
Komende week maar een stuk rustiger aan doen, want zondag over een week heb ik een wedstrijdje (een "triathlon" van mountainbiken, survivalrun, en hardlopen in het bos).
Mja, maar dat komt denk ik ook van corrigeren of schuin tegen de wind in lopen? Als het aan de zijkant aan 1 kant is?
Dus dat is wat ik bedoel, je hebt niet de normale 'moeie benen' van het hardlopen, maar al het andere in je lichaam wordt er stijf of bezeerd van omdat het zo hard moet werken.
pi_203757776
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Mja, maar dat komt denk ik ook van corrigeren of schuin tegen de wind in lopen?
Dus dat is wat ik bedoel, je hebt niet de normale 'moeie benen' van het hardlopen, maar al het andere in je lichaam wordt er stijf of bezeerd van omdat het zo hard moet werken.
Dat is waar.
Ik zou zo nog duizendver kunnen lopen, als het maar rechtuit was zonder allerlei zijwind, scheve wegen en bochten. :Y
pi_203763486
Ik vond het gisteren nog best te doen, gelukkig ‘slechts’ het laatste uur regen tijdens mn duurloop (28 km). Tussendoor een paar keer marathontempo ging ondanks de wind nog wel aardig.
Maar herken wel dat ik nu wat andere spieren voel door het corrigeren voor de wind(stoten).
pi_203763690
Zaterdagochtend was het gelukkig prima te doen. Even kijken hoe het vanmiddag is, maar ziet er op dit moment niet best uit hier.. Morgen bloed doneren, dus dan neem ik sowieso al een paar dagen rust, zou wel fijn zijn als ik toch nog ff kan gaan
pi_203764652
Net als donderdag en zaterdag lijkt het er gunstig uit te zien vanmiddag.
pi_203769641
Trail run gedaan.

Toch wel wat bomen tegengekomen die de stormen niet hebben overleefd.
pi_203776483
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:12 schreef Nober het volgende:
Trail run gedaan.

Toch wel wat bomen tegengekomen die de stormen niet hebben overleefd.
Zo, echt hè! Gisteren na werk even een rondje om de plas hier gedaan. Niet normaal hoeveel en hoe grote bomen er gewoon met stam en al uit de grond zijn getrokken! Bizar om te zien
pi_203777898
Paar praktische vragen:
Als je een lange loop doet, hoe fix je ‘t met watwr enzo? Lijkt me gedoe zo’n band met flejes mee te nemen of zo’n hesje met water, maar wat is een betere optie?

Qua boxershorts: welke zijn goed? Ik (man) merk toch dat na 2-3uur lopen het links en rechts wat gaat schuren en pijnlijk wordt.
pi_203778126
En ik twijfel wat wijsheid is qua schoenen. Heb jaar geleden bij (toevallig) Runnersworld schoenen gekocht nadat ze keken naar mn looppatroon. Begin toch ergens het idee te krijgen dat ze ook maar wat deden aangezien ik mn demping voor mn gevoel al een stuk kwijt ben en ik steeds vaker mensen op die specifieke schoenen zie lopen die precies mijn manco (kennelijk wikkelt mn voet wat af naar binnen) corrigeren. Kan natuurlijk dat heel veel mensen het hebben, kan ook dat die verkoper ook maar wat zei.
pi_203778133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 10:29 schreef kalinhos het volgende:
Paar praktische vragen:
Lijkt me gedoe zo’n band met flejes mee te nemen of zo’n hesje met water, maar wat is een betere optie?

Qua boxershorts: welke zijn goed? Ik (man) merk toch dat na 2-3uur lopen het links en rechts wat gaat schuren en pijnlijk wordt.
Band is helemaal geen gedoe, gewoon even wennen. Ik weet niet van de rugzak, maar ik hoor daar ook bijna alleen maar goede verhalen over.

Boxers is vooral proberen. Is echt voor iedereen anders. En in principe helpt een tight ook al tegen het schuren.
pi_203778155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:
En ik twijfel wat wijsheid is qua schoenen. Heb jaar geleden bij (toevallig) Runnersworld schoenen gekocht nadat ze keken naar mn looppatroon. Begin toch ergens het idee te krijgen dat ze ook maar wat deden aangezien ik mn demping voor mn gevoel al een stuk kwijt ben en ik steeds vaker mensen op die specifieke schoenen zie lopen die precies mijn manco (kennelijk wikkelt mn voet wat af naar binnen) corrigeren. Kan natuurlijk dat heel veel mensen het hebben, kan ook dat die verkoper ook maar wat zei.
BIj Runnersworld doen ze over het algemeen niet zomaar wat. Je kan pech hebben, maar goed. En bedenk dat elke schoen na 100km al een groot deel van de demping kwijt is. En de correctie, ja, dat kan. Maar misschien heb jij dat niet zo enorm nodig. En als je twijfelt: ga gewoon terug.
pi_203778605
quote:
Paar praktische vragen:
Als je een lange loop doet, hoe fix je ‘t met watwr enzo? Lijkt me gedoe zo’n band met flejes mee te nemen of zo’n hesje met water, maar wat is een betere optie?

Ik heb zo'n gordel waar een flesje in kan, maar dat wil nog wel eens schuren inderdaad. Een camelbag kan ook. Maar het meest ideale vind ik als er iemand kan meefietsen, of ik plan een rondje van 5-6 km en dan zet ik op een vast punt wat bidonnen in het gras waar ik elke ronde uit kan drinken.
pi_203780887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:
Toch niet gek dat je schoenen na een jaar zijn versleten? Zeker als je voor een marathon aan het trainen bent, zul je afgelopen jaar al de nodige kilometers gemaakt hebben.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:29:22 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203781553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:40 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
Toch niet gek dat je schoenen na een jaar zijn versleten? Zeker als je voor een marathon aan het trainen bent, zul je afgelopen jaar al de nodige kilometers gemaakt hebben.
Inderdaad, ik zou dat bijhouden dmv je aantal gelopen kilometers,bijv in de app van je hardloophorloge of in Strava. Je zit sneller op je kilometers dan je denkt.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:40:36 #98
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_203781652
quote:
Paar praktische vragen:

Ik ben nog steeds heel blij met m'n (trail)rugzak van Salomon. Heb voorin twee siliconen flesjes vastzitten van elke een halve liter. Eentje met voeding en eventueel eentje met alleen water. Je kan er optioneel een camelbag bijkopen die achterin gaat. Zit verder een hoop losse zakjes op voor sleutels, telefoon enz en achterop nog een 12 liter zak voor extra kleding en andere spullen. Heb er altijd een klein EHBO-kitje en aluminium deken in zitten voor het geval dat.

Zit heel comfortabel en strak dus schuurt nergens en je hebt constant je handen vrij en kan makkelijk bij veel kleine zakjes voor als je bijvoorbeeld gels gebruikt.

Loop zelf met een strakke boxer en heb geen problemen met schuren. Anders wat vaseline vooraf smeren op de plekken waar het gaat schuren? Je hebt er zelfs speciale middeltjes voor zoals Body glide.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:49:15 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203781723
quote:
Paar praktische vragen:

+

Ik doe dit nu zo'n 6 jaar zo, denk ik. Het is ff wennen en je moet de lucht goed uit je waterblaas laten lopen, anders klots je onderweg. Sinds een paar jaar vul ik die waterblazen onderweg bij dmv openbare watertappunten, waardoor ikzelfs bij hoge temperaturen een duurloop kan doen (tenzij het watertappunt defect is ;( )
pi_203781787
Ik heb eerst tijdje gelopen met gordel met 2 kleine flesjes water. Toen ik langere afstanden ging lopen heb ik rugzak gekocht van camelbak met 2 flexibele flessen aan de voorkant. Afgelopen weekend weer getraind met rugzak, omdat ik deze ook tijdens marathon wil gebruiken.

Was eerst wel wennen, maar nu wel heel blij mee. Blijft goed op z'n plaats zitten, in tegenstelling tot gordel die gedurende het lopen steeds meer verschoof.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:10:08 #101
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_203781928
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:49 schreef SEMTEX het volgende:
Sinds een paar jaar vul ik die waterblazen onderweg bij dmv openbare watertappunten, waardoor ikzelfs bij hoge temperaturen een duurloop kan doen (tenzij het watertappunt defect is ;( )
Handig kaartje! ^O^
pi_203781944
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

+
[ afbeelding ]

Ik doe dit nu zo'n 6 jaar zo, denk ik. Het is ff wennen en je moet de lucht goed uit je waterblaas laten lopen, anders klots je onderweg. Sinds een paar jaar vul ik die waterblazen onderweg bij dmv openbare watertappunten, waardoor ikzelfs bij hoge temperaturen een duurloop kan doen (tenzij het watertappunt defect is ;( )
Die kaart gebruik ik ook vaak. Zoals gisteren; 20 km duurloop, en rond km13 een waterpunt gepland (zelfs gecheckt op streetview), bleek dat ie weg was ;(

Maar normaal gesproken werkt het echt goed en is het super fijn als het warm weer is!
pi_203782055
Zullen de waterpunten niet sowieso zijn afgesloten in de winter?
  dinsdag 22 februari 2022 @ 16:23:11 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203782702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben al vier maanden niet langsgeweest om te checken :')
pi_203782716
Ik vind het best moeilijk om genoeg te drinken in de winter, je hebt totaal geen dorst.. Wintermarathontraining heeft weer totaal andere uitdagingen dan zomermarathontraining!
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:17:46 #106
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203783180
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier (Den Haag) in de duinen in ieder geval wel.
Daarom ga ik voor m'n langere duurlopen een paar keer langs huis.
pi_203784737
quote:
Paar praktische vragen:

Ik heb al een tijdje die strakke sportboxers van Kalenji van de Decathlon, 5 euro per stuk geloof ik.
Vind ze zo lekker zitten dat ik ze zelfs ook buiten het sporten ben gaan dragen.
Totaal geen last van schuren of dat kleine Noisecontrollers van pijp wisselt tijdens het hardlopen, wat ik bij m'n vorige boxers wel had :P
pi_203813731
Me aan het oppeppen voor de 2e hardloopsessie van de dag :Z
pi_203815204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Me aan het oppeppen voor de 2e hardloopsessie van de dag :Z
Doe je een PimBijltje richting Rotterdam?
pi_203815347
quote:
99s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Doe je een PimBijltje richting Rotterdam?
Wat bedoel je?

Ik heb sinds een paar maanden wel een nieuwe trainer ja, die persoonlijk voor mij schema's maakt. Best een puzzel met krachttraining, baantraining en dan alle kilometers maken voor de marathon, zo komen we dus op 2 trainingen op donderdag uit. Daar staan dan wel weer 2 rustdagen tegenover. Meer een Nils van der Poel dus :P
pi_203815385
Hahah, ik doelde er vooral op dat het heel professioneel lijkt zo. Maar dat is wel helemaal jouw ding, dus volgens mij vind je het super leuk. Dus hup, hollen!
pi_203815489
quote:
99s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef mosselmossel het volgende:
Hahah, ik doelde er vooral op dat het heel professioneel lijkt zo. Maar dat is wel helemaal jouw ding, dus volgens mij vind je het super leuk. Dus hup, hollen!
Ja, het is sowieso motiverend om eens nieuwe dingen en manieren te proberen. En in een marathonperiode maak je natuurlijk sowieso meer uren en heb je die motivatie ook wel nodig om het leuk te houden en ook dat ene duurloopje in de week te doen waar je geen zin in hebt. En dan gaan we wel zien wat het resultaat wordt!
pi_203815562
Vandaag rondje van 11km gedaan, toen de zon nog scheen (lang leve thuiswerkdagen na corona). Heerlijk na al dat baggerweer... nu zeikt het hier weer van de regen.

quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:18 schreef Fargo het volgende:
Ik ben vanmorgen ook nog even geweest. Veel regen (eerste kilometers) en toch nog heel veel wind op de open plekken. Maar goed, we zijn lekker aan het voorbereiden voor Berlijn op 3 april.

Alleen...tijdens de laatste trainingen merk ik dat ik gaandeweg wat last krijg van mijn hamstring links. Het komt na een paar kilometer opzetten en ik merk het het meeste zodra er wat hoogteverschil komt (vrij vaak hier in het heuvelland). Het komt nooit zover dat ik er niet mee door kan (het blijft een beetje bij 'zeuren'), maar het beperkt me wel enigszins. Durf nooit echt te versnellen vanaf het moment dat het komt opzetten.

Ik voetbal ook nog een of twee keer per week (dat zie ik meestal als mijn intervaltraining) en het gekke is dat ik daar nooit last heb van die hamstring. Weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen. Rust? Fysio? Sportmassage?

Iemand die me een beetje in de goede richting kan sturen?
Beetje krachttraining toevoegen? Dat kan vaak wel helpen eea te verstevigen. Als je alleen maar rent dan ben je best eenzijdig aan het belasten. En tenzij je techniek 100% perfect is kan dat toch soms wat issues geven.

Aangezien mijn techniek lang niet perfect is, merk ik dat krachttraining balans geeft in de belasting en het helpt me blessures te voorkomen.
Whatever...
pi_203815927
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, het is sowieso motiverend om eens nieuwe dingen en manieren te proberen. En in een marathonperiode maak je natuurlijk sowieso meer uren en heb je die motivatie ook wel nodig om het leuk te houden en ook dat ene duurloopje in de week te doen waar je geen zin in hebt. En dan gaan we wel zien wat het resultaat wordt!
Volgens mij trainde jij in Utrecht al heel anders dan bij Haag (Verheul vs meer rammen). Heb je al enig idee wat jou beter ligt en hoe verhoudt je huidige trainingsschema zich tot die twee? Meer Utrecht of meer Haag?
pi_203821596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Volgens mij trainde jij in Utrecht al heel anders dan bij Haag (Verheul vs meer rammen). Heb je al enig idee wat jou beter ligt en hoe verhoudt je huidige trainingsschema zich tot die twee? Meer Utrecht of meer Haag?
Ja, dit zit er een beetje tussenin denk ik. De baantraining doe ik nog steeds met de groep van haag en mag van de nieuwe trainer ook standje knallen zijn. Maar er is nu wel een long slow distance bijgekomen en de meeste trainingen in de week zijn nu op hartslag, wat ze echt wel wat minder intensief maakt dan als je koste wat het kost nog een bepaald tempo moet halen.
Denk dat dit me wel wat beter ligt, iets meer rustige kilometers waardoor de basis van onder wat breder wordt.
pi_203822843
Worden Puma schoenen op hetzelfde moment uitgebracht als in de VS of zit daar tijd tussen?
pi_203823956
Geen idee, het zou logisch zijn als ze in Europa eerder of op z'n minst gelijktijdig worden uitgebracht aangezien het een Duits merk is.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 13:58:00 #118
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203831316
Ivm carnaval vandaag mn lange duurloop gedaan (30 km), maar de eerste paar km’s vielen wat tegen. Waaide ook nog wel stevig.
Komende dagen ga ik op zich genoeg kilometers maken, maar das meer in de polonaise (en morgenochtend een klein rondje met de Kruikenloop). Al met al ideale voorbereiding voor de marathon. :P
pi_203831352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:58 schreef BOKA het volgende:
Ivm carnaval vandaag mn lange duurloop gedaan (30 km), maar de eerste paar km’s vielen wat tegen. Waaide ook nog wel stevig.
Komende dagen ga ik op zich genoeg kilometers maken, maar das meer in de polonaise (en morgenochtend een klein rondje met de Kruikenloop). Al met al ideale voorbereiding voor de marathon. :P
Niet vergeten goed te blijven drinken en eten tijdens die polonaisekilometers dan ;)
pi_203833082
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Niet vergeten goed te blijven drinken en eten tijdens die polonaisekilometers dan ;)
Uit zijn post vermoed ik dat hij uit Tilburg komt en dan komt het goed. Na elk biertje een Schrobbelèr.
pi_203833981
Vandaag weer mijn ronde gemaakt ben wel helemaal klaar met die tegenwind.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 23:06 schreef ruud.nl het volgende:
Geen idee, het zou logisch zijn als ze in Europa eerder of op z'n minst gelijktijdig worden uitgebracht aangezien het een Duits merk is.
Op de Nederlandse site staat alleen binnenkort verkrijgbaar en op de Amerikaanse staan wel datums.

Ook qua kleuren lijkt het niet allemaal beschikbaar maar misschien komt dat nog.
pi_203844849
Dit weertje copy paste naar 10 april graag *)
pi_203853968
Ja, prima weertje.

Mooi weer ook om het winterschema af te sluiten met een lange rustige duurloop in de duinen. Voor de liefhebbers zou je het een trail van 21,1km kunnen noemen, maar dat kun je ook niet doen.

Als het goed is worden de schema’s vanaf maart weer lekker kort.
pi_203858476
Lekker vandaag! Nu kan ik niet kiezen, de racefiets of een lange duurloop….
Whatever...
pi_203858694
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:23 schreef Spanky78 het volgende:
Lekker vandaag! Nu kan ik niet kiezen, de racefiets of een lange duurloop….
Allebei dan maar!
pi_203858937
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Allebei dan maar!
Ik denk toch maar weer eens de fiets! Door de week makkelijker om even mijn hardloop schoenen aan te trekken.
Whatever...
pi_203859364
Pohh, hier heb ik wel op gewacht zeg. Dit weer geeft je echt zo'n "de lente begint"-gevoel. Heerlijk :) Gisterenmiddag lekker (alcohol loos) middagje carnaval gevierd, vanmiddag een rondje lopen. Kan niet wachten tot het echt lente/zomer is :D
pi_203859633
Ja, zo eerst nog even Oeteldonk in. En dan later vanmiddag nog een rondje op de fiets. Wat een weer zeg.
pi_203861892
Meer dan 300km gelopen deze maand, dat is best lang geleden! En dat in de kortste maand van het jaar ^O^
  zondag 27 februari 2022 @ 16:33:51 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203864377
10km gelopen vandaag en daar blij mee O+
pi_203864514
Wat een heerlijk hardloopweer vandaag. Lange duurloop van 28km stond op het programma. Eerste deel alleen en laatste 10km samen met vriend gelopen. Over 6 weken is de Marathon Rotterdam al.

Was fijn om nog stuk samen te lopen. Nadeel was wel dat het compromis qua snelheid eigenlijk nog iets te snel was.
pi_203866068
Uitstekend weer zeg vandaag. Treintje gepakt naar een dorp 25km richting het oosten en daarna teruggelopen, zo had ik t windje continu een beetje van linksachter. 25km gedaan in exact 2u, wellicht wat sneller dan het gewenste marathontempo maarja de omstandigheden waren zo ideaal :D komende dagen maar wat rustigere herstelloopjes doen.
pi_203866921
107km hardlopen en trail runs bij elkaar opgeteld, iets minder dan vorige maand.

Ik doe nu om de dag minstens 7km en dat ging goed. Die limiet ga ik verhogen naar 7,5km in maart.
  maandag 28 februari 2022 @ 17:18:17 #134
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203880522
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Uit zijn post vermoed ik dat hij uit Tilburg komt en dan komt het goed. Na elk biertje een Schrobbelèr.
Dat heb je goed geraden. Vandaag even rustig mn benen wat los gefietst, morgen weer rennen.
Geen straf met dit weer. :D
  maandag 28 februari 2022 @ 17:58:44 #135
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_203881043
En toen had ik een voetblessure... @La_Tramposa Jinxed it
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 19:08:16 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_203881931
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:58 schreef Corniel het volgende:
En toen had ik een voetblessure... @:La_Tramposa Jinxed it
Oh nee... wat heb je? -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_203881977
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:58 schreef Corniel het volgende:
En toen had ik een voetblessure... @:La_Tramposa Jinxed it
😦 wat is er gebeurd?
pi_203882722
Oh nee @Corniel :o
pi_203882811
Ik sluit me aan bij de zongenieters van gisteren. 7,8 km en zo'n 25 hindernissen survivalrunparcours, daarna 6 km en 140 hoogtemeters trailrun, daarna 24 km en 340 hoogtemeters mountainbiken. Dat alles heerlijk in de zon en met leuk gezelschap *G*
Ik maakte me zorgen omdat ik sinds de stormdagen last had van de binnenkant van een knie, maar ik had er gisteren praktisch geen last van _O- bizar, een paar dagen daarvoor deed het zelfs in rust soms nog zeer en kwam ik de trap amper af. Ik was bang dat ik dan na het sporten wel weer enorme last zou hebben (dat de pijn gewoon weg was door adrenaline en afleiding), maar nee hoor. Ik heb overal pijn maar niet in mijn knie _O-
Misschien zat er iets verkeerd en is dat goed geschoten tijdens al het klimmen en springen en heuvels rennen en van mountainbikes af donderen. :?
  Forum Admin maandag 28 februari 2022 @ 20:32:26 #140
54263 crew  Pharkus
pi_203883921
De eerste echte dertiger voor MR in het zonnetje achter de rug. Wel een blaar op de punt van mijn grote teen opgelopen ongemerkt. Op naar de volgende O+
  dinsdag 1 maart 2022 @ 09:17:03 #141
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_203888734
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
😦 wat is er gebeurd?
Niet helemaal duidelijk. Ik denk dat het kwam toen ik zaterdag een misstap zette en met m'n voet in de berm klapte. Maar toen had ik nergens last van. Het middenvoetsbeen direct achter (voor?) m'n hak. k#k.
pi_203889584
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:17 schreef Corniel het volgende:
het kwam toen ik zaterdag een misstap zette en met m'n voet in de berm klapte. Maar toen had ik nergens last van. Het middenvoetsbeen direct achter (voor?) m'n hak. k#k.
Wat naar, beterschap! :(
pi_203890470
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Meer dan 300km gelopen deze maand, dat is best lang geleden! En dat in de kortste maand van het jaar ^O^
Doe even normaal joh :Y) :Y)
Ik zwaai naar dieren.
pi_203893201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:17 schreef Corniel het volgende:

[..]
Niet helemaal duidelijk. Ik denk dat het kwam toen ik zaterdag een misstap zette en met m'n voet in de berm klapte. Maar toen had ik nergens last van. Het middenvoetsbeen direct achter (voor?) m'n hak. k#k.
Welkom bij de club. Het is stom :(
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:32:03 #145
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_203902960
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Welkom bij de club. Het is stom :(
Het is nu (vrij officieel) hielspoor. Ik ben er dus nog wel even zoet mee. :(
  Forum Admin woensdag 2 maart 2022 @ 08:39:42 #146
54263 crew  Pharkus
pi_203903040
Jakkes er zijn leukere dingen om je zoet te houden.
pi_203903205
Bah, dat is klote :(
pi_203903310
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Corniel het volgende:

[..]
Het is nu (vrij officieel) hielspoor. Ik ben er dus nog wel even zoet mee. :(
Maar dan komt het niet door die verstapping of wel? Hielspoor is toch iets meer chronisch/overbelasting?
Dus nu definitief een streep door de marathon? :{
pi_203903773
249 km voor mij in februari. Dat is net geen record, tijdens de Marcothon in 2020 had ik een kilometer meer.

Vandaag staat er 20 km op het schema, maar tijdens de woensdagavondtraining komen we nooit verder dan 13, hoogstens 14 km. Dus ik ga zo maar 7 km joggen in Z0.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:48:07 #150
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_203903779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Maar dan komt het niet door die verstapping of wel? Hielspoor is toch iets meer chronisch/overbelasting?
Dus nu definitief een streep door de marathon? :{
Ik weet niet zeker of het door die verstapping komt. Hielspoort komt door overbelasting. Wel suf dat ik met mijn relatief lichte trainingsregime tot overbelasting kan komen. Binnenkort maar eens wat experts laten kijken. :(
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 09:52:34 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_203903819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:48 schreef Corniel het volgende:

[..]
Ik weet niet zeker of het door die verstapping komt. Hielspoort komt door overbelasting. Wel suf dat ik met mijn relatief lichte trainingsregime tot overbelasting kan komen. Binnenkort maar eens wat experts laten kijken. :(
Pro-tip hier, laat er zo snel mogelijk naar kijken en wacht er niet te lang mee. Op tijd met een behandeling starten is key. Been there, done that
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_203904183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:48 schreef Corniel het volgende:

[..]
Nouja, het is altijd relatief tot wat je gewend bent he. Als datanerd kijk ik even op je Strava en zie ik van sept-november 3 maanden van rond de 50km en daarna 3 maanden van rond de 200km, dus dat is wel ineens heel veel meer. Volgens mij meet hij daarvoor wel alle activiteiten dus incl wandelen en fietsen, maar dan nog blijft het beeld wel overeind denk ik. In het vervolg zou ik als je voor een marathon wilt trainen al de 6 maanden daarvoor geleidelijk de kilometers opvoeren om met een goede basis te beginnen..
Desalniettemin kan het ook gewoon botte pech zijn, zat er net iets niet goed in de keten of en is daardoor de overbelasting ontstaan of zo.. Ik hoop dat het snel over is!
pi_203904284

Ter vergelijking; Na de marathon in oktober even een paar weken flink rustig aan, daarna rustig de basis stapje voor stapje weer opbouwen.

Niet omdat ik hier wil opscheppen dat ik de perfecte atleet ben of zo, maar om te laten zien dat progressie toch vooral voortkomt uit consistentie, niet ineens trainen als een gek maar gewoon heel saai elke week je kilometers maken.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 10:32:36 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_203904308
Toch kan het ook iets zijn wat al langer sluimert. Ik liep rond de 5-10 km per keer, nooit meer dan 3x per week. Toch ben ik al twee jaar zoet met voetklachten die begonnen met hielspoor
pi_203904335
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:32 schreef Guppy het volgende:
Toch kan het ook iets zijn wat al langer sluimert. Ik liep rond de 5-10 km per keer, nooit meer dan 3x per week. Toch ben ik al twee jaar zoet met voetklachten die begonnen met hielspoor
Dat is ook zo, en ook als je heel netjes consistent traint zul je af en toe blessures krijgen. Dat hoort helaas bij het sporten :(
Maar ik sloeg een beetje aan op Corniels 'relatief lichte trainingsregime'
pi_203904444
Ik ben zelf heel hard aan het duimen dat omikron geen roet in mijn voorbereiding gaat gooien :( Blijk zaterdag op een verjaardag geweest te zijn waar achteraf mensen waren die nu corona blijken te hebben. Tot zover zelf nog geen klachten en geen positieve test..
pi_203905141
Ik probeer nog steeds zoveel groepen mensen te vermijden, maar het wordt wel steeds moeilijker gemaakt (vergaderingen die niet meer online zijn bijvoorbeeld).
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 12:27:40 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_203905739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat is ook zo, en ook als je heel netjes consistent traint zul je af en toe blessures krijgen. Dat hoort helaas bij het sporten :(
Het nare is dat dat zo verschillend is per persoon inderdaad. En blessures horen er bij, maar deze is wel serieus nasty... Dus mijn advies is, niet te lang kwakkelen.

Ik loop overigens wel weer 3x per week :D ik loop lesjes van Evy, vanmorgen les 5 (ik herhaal ze een aantal keer voor ik verder ga naar de volgende). Alleen op de loopband in de sportschool, maar hey, ik LOOP! O+
pi_203907555
Hoi!

Ik loop ook weer. Januari vorig jaar voor de tweede keer moeder geworden, na een zwangerschap die wat bekkenklachten betreft best zwaar was. Daardoor ook eigenlijk het hele jaar niet kunnen hardlopen. Nu sinds een week of zes weer aan het opbouwen. Beetje Evy, beetje eigen intervaltrainingen, krachttraining tussendoor... Het gaat op zich goed, maar ik moet wel echt uitkijken. Maandag best lang op de grond gezeten en nu weer wat last van m'n bekken/stuitje, dus gisteren ben ik ook na 3 intervalletjes gestopt met hardlopen om mijn rondje wandelend af te maken.

Voor diegenen die me nog helemaal niet kennen nog wat andere stats: 38, getrouwd met mossel, ik woon in Den Bosch...
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:34:42 #160
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203912516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben zelf heel hard aan het duimen dat omikron geen roet in mijn voorbereiding gaat gooien :( Blijk zaterdag op een verjaardag geweest te zijn waar achteraf mensen waren die nu corona blijken te hebben. Tot zover zelf nog geen klachten en geen positieve test..
Ik zal duimen.
Bij is het nu voor het eerst raak. Thuistests allemaal negatief, GGD positief. Voor de gein net nog een zelftest gedaan, die geeft nog steeds een negatieve uitslag.
Ik voel me gelukkig goed, maar de komende dagen voor de zekerheid toch wat minder intensief sporten. Kan ik hopelijk gewoon zondag mn lange duurloop doen..
pi_203915117
Hele gekke vraag maar welke drank kan het minst kwaad? Ik begrijp dat ik beter helemaal niet kan drinken en elke dag om 22:30 naar bed, maar in t echt vind ik t ook wel leuk nu alles weer wat open is om ook weer wat te doen. Was sowieso van plan een enorm stuk minder te drinken dan usual, maar wat kan minder kwaad? En dan bedoel ik eigenlijk vooral van joh 6 bier of 3 wijn….wat is de minst slechte optie?

(Sowieso was ik wel van plan laatste 2 weken helemaal niks meer te drinken)
pi_203915132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:34 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik zal duimen.
Bij is het nu voor het eerst raak. Thuistests allemaal negatief, GGD positief. Voor de gein net nog een zelftest gedaan, die geeft nog steeds een negatieve uitslag.
Ik voel me gelukkig goed, maar de komende dagen voor de zekerheid toch wat minder intensief sporten. Kan ik hopelijk gewoon zondag mn lange duurloop doen..
Ja hopen dat t meevalt, meerendeel heeft nu niet of nauwelijks last. Beter nu dan 7 april.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2022 @ 07:23:56 #163
54263 crew  Pharkus
pi_203916693
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef kalinhos het volgende:
Hele gekke vraag maar welke drank kan het minst kwaad? Ik begrijp dat ik beter helemaal niet kan drinken en elke dag om 22:30 naar bed, maar in t echt vind ik t ook wel leuk nu alles weer wat open is om ook weer wat te doen. Was sowieso van plan een enorm stuk minder te drinken dan usual, maar wat kan minder kwaad? En dan bedoel ik eigenlijk vooral van joh 6 bier of 3 wijn….wat is de minst slechte optie?

Persoonlijke ervaring, iets waar je zo min mogelijk kater van krijgt. Minderen is goed. Planning is ook van belang, je kan beter iets te veel drinken na een lange duurloop en een kort herstelrondje hoeven de volgende dag dan 30km met een houten kop en vocht tekort.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2022 @ 07:31:40 #164
54263 crew  Pharkus
pi_203916734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:34 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik zal duimen.
Hopelijk valt het mee, het is zo wisselend wat ik hoor. Mensen die nergens last van hebben, mensen die 2-6 weken terugval in trainingen hadden en mensen die na een half jaar nog niet de oude zijn. Let op je hartslag tijdens en ook na je hartlooprondjes, zakt deze weer goed naar normaal. Hou je rusthartslag in de gaten, geeft deels aan hoe ver je met je herstel bent.
pi_203916780
Beterschap @BOKA !

Welkom terug @Gogo83 *G*
pi_203917425
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef kalinhos het volgende:

Ik denk dat het type drank nog niet zoveel uitmaakt (al zit er in bier bijvoorbeeld wel meer calorieen dan in wodka, dus als je elk weekend 6 bier neemt heb je ook kans op een paar kilootjes extra). Maar vooral ook het moment.
Als jij op zatrdagochtend je duurloop hebt gedaan en je hebt op zondag geen training of alleen een korte rustige, dan kun je gewoon zorgen dat je op zaterdag al goed herstelt van de training; eiwitten achteraf, goed eten goed drinken, paar uur met de beentjes omhoog. En dan uren daarna, na het avondeten een paar drankjes moet best kunnen.
Maar als je de dag erna een goede training wilt doen is de timing niet zo handig. Of als je uberhaupt al merkt dat je slecht herstelt, of heel vlak na of voor de training, dan is alcohol ook geen goed idee.
pi_203917441
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 07:31 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Hopelijk valt het mee, het is zo wisselend wat ik hoor. Mensen die nergens last van hebben, mensen die 2-6 weken terugval in trainingen hadden en mensen die na een half jaar nog niet de oude zijn. Let op je hartslag tijdens en ook na je hartlooprondjes, zakt deze weer goed naar normaal. Hou je rusthartslag in de gaten, geeft deels aan hoe ver je met je herstel bent.
Het schijnt ook dat je op een app die je rustpols en rusthartslag meet vaak al eerder kunt zien dat je corona hebt dan dat een test dat aangeeft..
pi_203919220
Gisteren was er weer een hele goede loper van mijn club die na corona met nauwelijks klachten toch maar even twee groepen lager ging lopen. Sommige lopers krijgen er gratis 20-30 slagen bij na een infectie.
pi_203920096
Het is wel oppassen ja: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/veilig-sporten-na-corona

Hier zeggen ze sowieso 10 dagen niet sporten na een besmetting, ook als je geen symptomen had.
pi_203920962
Ik had vooral last met lopen na mn 1e besmetting in maart ‘21. Toen heb ik echt nog maanden een soort gevoel gehad van kortademigheid tijdens en na het rennen.

Nu 30-01 positief getest, nauwelijks klachten en maandag 7feb kort stukje gelopen, dan ben je wel klein stukkie conditie kwijt maar daarna ging het allemaal vrij soepel terug tot nu waar ik zonder problemen 2-3u loop. Maar het gekke is dus dat het eigenlijk bij geen 2 mensen hetzelfde effect heeft, gewoon rustig aankijken hoe je je voelt als je weer iets doet.
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:16:15 #171
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203927641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is wel oppassen ja: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/veilig-sporten-na-corona

Hier zeggen ze sowieso 10 dagen niet sporten na een besmetting, ook als je geen symptomen had.
Ik had voor de zekerheid de huisarts gebeld, die zei dat ik in principe gewoon kan sporten maar wel goed naar mn lichaam moet luisteren. Vandaag tijdens het rennen merkte ik wel dat ik iets minder fit was, dus heel rustig aan gedaan met een max hartslag van 140. Zakte daarna weer snel in. Benieuwd hoe het de komende dagen gaat.
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:28:38 #172
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203928025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het schijnt ook dat je op een app die je rustpols en rusthartslag meet vaak al eerder kunt zien dat je corona hebt dan dat een test dat aangeeft..
Grappig, ik zie namelijk wel dat mn rusthartslag vandaag iets hoger is dan gisteren (53 tegenover 49). En die was al ietsje hoger dan normaal (43-47). Geen wereldschokkend verschil, maar ga het de komende dagen wel in de gaten houden.

Iedereen bedankt voor de tips en goede raad trouwens!
pi_203929040
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:28 schreef BOKA het volgende:

[..]
Grappig, ik zie namelijk wel dat mn rusthartslag vandaag iets hoger is dan gisteren (53 tegenover 49). En die was al ietsje hoger dan normaal (43-47). Geen wereldschokkend verschil, maar ga het de komende dagen wel in de gaten houden.

Iedereen bedankt voor de tips en goede raad trouwens!
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34710127/
pi_203929085
Ik ben negatief getest 👍 gelukkig maar want vandaag 41km gerend😅 (in 2 trainingen)
  donderdag 3 maart 2022 @ 21:22:31 #175
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203929562
quote:
Interessant onderzoek. Ik behoor alleen niet tot de onderzochte groep (in ziekenhuis opgenomen en een hartslag boven de 50).
Moet volgende week weer medisch gekeurd worden (voor mn werk), dus ga voor de zekerheid nog wel even bellen of ik dan mag komen ivm maximale fietstest. Zal dan ook vragen wat zij van sporten en corona vinden.
  donderdag 3 maart 2022 @ 21:24:51 #176
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203929610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben negatief getest 👍 gelukkig maar want vandaag 41km gerend😅 (in 2 trainingen)
Zo kom je wel aan jouw indrukwekkende hoeveelheden kilometers! :D
pi_203934535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Goeiedag. Wat wordt jouw richttijd in Rotterdam?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 10:56:57 #178
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203934814
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Soms kan het ook iets zijn buiten het sporten. Verkeerde schoenen, te lang staan, verkeerd zitten, niet goed slapen. Misschien is een podoloog ook een goed idee bij hielspoor.

Mijn eigen hamstringblessure is weg sinds ik anders ben gaan zitten in mijn thuiswerk-setup (benen op een verhoginkje) en weer bijna dagelijks mijn door de podoloog en door mijzelf een tijdlang vervloekte inlegzooltjes weer draag. En we hebben een nieuw matras. Slapen is underrated.
pi_203936160
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Goeiedag. Wat wordt jouw richttijd in Rotterdam?
In ieder geval een PR ;) (onder de 3.03 uur)
pi_203936262
Veel problemen met hardlopen de laatste tijd: krampachtig lopen doordat ik teveel nadenk bij elke pas. Tenen die daardoor enorm pijn doen en gaan knellen. Veel trainingen moeten skippen.
Tot overmaat van ramp heb ik nu corona en heb al bijna een week niet gelopen.

Ik hoop dat ik morgen voorzichtig weer kan beginnen, maar ik begin te vrezen voor Rotterdam :{
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_203938871
Begin 2020 wilde de trainer de cursus Assistent Looptrainer 2 gaan starten. Dat liep door een of ander virus net even wat anders. Maar eind van de maand gaan we nu echt beginnen! Dan begin ik aan de cursus. *O*
pi_203943707
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:24 schreef BOKA het volgende:

[..]
Zo kom je wel aan jouw indrukwekkende hoeveelheden kilometers! :D
Als je 20 keer per maand 15km kan doen dan ben je er al. :s)
pi_203952036
Weer eens een 10km gedaan en weer uitgekomen op een gemiddelde van 5:15.
pi_203953354
Net 33km gedaan, weertje was schitterend maar kan toch niet aanraden om zulke afstanden zonder water te doen🙈

Rondje Dordt- kiltunnel- Hoekse Waard - Heinenoordtunnel - Barendrecht-Zwijndrecht-Dordrecht.

Had op die drinkwaterkaart gekeken en had gezien dat er bij Barendrecht zo ergens op km 22 een openbare kraan was. Dat bleek er 1 te zijn bij een peuterzwembadje, die was natuurlijk hartstikke leeg in de winter. Had gelukkig wel een gelletje bij maar vanaf km 28 had ik ‘t niet breed meer. Op km33 moest ik er nog 1, max 1,5 denk maar die heb ik maar gewandeld.

Das - vind ik - het allergrootste voordeel aan events, elke paar km pak je gewoon drinken.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 16:09:35 #185
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203954034
Nadeel van de winter inderdaad. Alle openbare drinkwaterpunten hier in de omgeving en in de duinen zijn afgesloten :P
pi_203954321
Hier ook geveld met omikron. Heb al die tijd de dans weten te ontspringen - Hoewel er een vermoeden is van een besmetting in februari/maart 2020, maar toen kon je nog niet testen. Eerste zakenreis sinds corona en meteen raak :'(

Gisteren middag terug gevlogen, sochtends en op het vliegveld negatief, savonds begonnen met hoesten en positief. Rust hartslag al sinds dinsdag verhoogd (van 45 gemiddeld naar 50-55, vannacht 63). Vandaag flink beroerd, met spierpijnen, enorme hoofdpijn en koortsig. Verwacht wel een paar dagen zoet te zijn en een stevige jas uit te doen..

Voor de marathonners hier, ik duim voor jullie dat het jullie niet treft!
pi_203964672
Terwijl wij in ons bed liggen stinken raffelt King Eliud weer even een marathon af in 2.02. Die man is een machine.
pi_203965083
Langste duurloop van het schema vandaag. Ik heb helaas ook geen waterdrager, dus het worden maar 3 rondes om mijn huis heen ipv 1 grote ronde. Maar goed, het weer is top!
pi_203965212
Mensen, wat een heerlijk weer. Gisteren bij wijze van herstel op de racefiets geweest, vandaag wordt het een mooi stukje duurloop.

Wel lastig weer om je op te kleden. Best koud, maar zodra je eenmaal loopt blijf je goed warm. Ik ben helemaal gewend aan regen en wind….
Whatever...
pi_203965915
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2022 07:26 schreef mosselmossel het volgende:
Terwijl wij in ons bed liggen stinken raffelt King Eliud weer even een marathon af in 2.02. Die man is een machine.
Volgende keer ga ik wel met hem mee op de fiets.
pi_203967712
Vandaag met 30 km 1 na langste duurloop op het programma. Heb zoveel mogelijk zelfde gedaan als ik met de marathon wil doen, dus ook in kort-kort. Op het begin met wind tegen wel koud, op einde met wind mee erg lekker.
  zondag 6 maart 2022 @ 13:17:31 #192
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_203967805
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Langste duurloop van het schema vandaag. Ik heb helaas ook geen waterdrager, dus het worden maar 3 rondes om mijn huis heen ipv 1 grote ronde. Maar goed, het weer is top!
Hoeveel is zo'n langste pre marathon duurloop voor jou?
De mijne is volgende week en ik richt m'n pijlen op 32km.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin zondag 6 maart 2022 @ 13:48:52 #193
54263 crew  Pharkus
pi_203968182
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2022 07:26 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb vandaag dan weer langer gelopen dan 2.02, kan Eliud niet zeggen.
pi_203968479
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Hoeveel is zo'n langste pre marathon duurloop voor jou?
De mijne is volgende week en ik richt m'n pijlen op 32km.
2u40, dus het hing een beetje van het tempo af hoeveel km het zou zijn. Maar het ging erg vlot, dus ik kwam uit op 33,5km. En volgens mijn horloge maar 19u hersteltijd! :D #langerdankipchoge
  zondag 6 maart 2022 @ 15:05:44 #195
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203969281
Het was inderdaad weer topweer om te rennen. Heb mn duurloop uit voorzorg wel iets ingekort, omdat ik merkte dat het na 24 km wat moeite ging kosten (er stond 29 op de planning). Gok dat ik volgende week weer helemaal voluit kan.
  zondag 6 maart 2022 @ 15:07:23 #196
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_203969307
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
2u40, dus het hing een beetje van het tempo af hoeveel km het zou zijn. Maar het ging erg vlot, dus ik kwam uit op 33,5km. En volgens mijn horloge maar 19u hersteltijd! :D #langerdankipchoge
Poh dat is lekker, netjes!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_203969476
Vandaag lekker 26 km gelopen in het voorjaarszonnetje in 2:25 (5:32/km) :)
Volgende week ook mijn langste van het schema doen, zo'n 32 km denk ik!
Doen jullie nog iets met je gewenste marathontempo tijdens zo'n lange duurloop?
Mijn schema van Polar houdt maar vol dat ik zone 2 en soms 3 moet blijven, maar dan haal ik m'n marathontempo niet :P
Ik haal hem wel tijdens mijn intervalloopjes doordeweeks, maar die zijn meestal maar max 8 km ofzo.
  zondag 6 maart 2022 @ 15:19:08 #198
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_203969491
Kunnen jullie mij helpen

Ik zit met een groot probleem en ik hoop dat iemand me misschien kan helpen. Een forum weet meer dan 1. En bij m'n hardloopwinkel wisten ze me ook niet te helpen.

Ik ben ingeschreven voor Rotterdam over 5 weken, maar sinds kort zorgt dit probleem ervoor dat ik hem waarschijnlijk niet kan lopen...

Sinds een paar weken heb ik erg veel last van mijn kleine teen die in een soort kramp schiet en dan over de teen ernaast kruipt. Met als gevolg een enorm pijnlijke stap die m'n hele flow beïnvloed en ervoor zorgt dat ik niet ver kan lopen.
Het meest vervelende van dit verhaal: het gebeurt alleen als ik er aan denk. Op de een of andere manier plaats ik mijn voet dan dusdanig dat die kramp erin schiet. En probeer maar eens niet aan een roze olifant te denken...

Kortom, ik ben mijn eigen probleem. En als tegenreactie op die kramp, ga ik "grijpen" met m'n tenen, maar ook dat loopt natuurlijk voor geen meter.
Dit zorgt ervoor dat ik met geluk zo'n 9km aan 1 stuk kan lopen voordat ik echt m'n run moet onderbreken. En zodra de eerste keer kramp een feit is, gebeurt het steeds vaker.

Podobraces, tapen, teen gelbeschermers, schoenen wijder of strakker strikken lossen allemaal niks op.

Dit klinkt echt belachelijk, en ik wordt er helemaal gek en gefrustreerd van. Ik sta op het punt om een streep door Rotterdam te zetten. M'n 2e marathon van hopelijk velen. Maar mijn vertrouwen in die droom om er nog velen te lopen begint voor m'n gevoel weg te glippen.

Iemand die dit probleem kent? Of ken je iemand die zoiets ook heeft gehad?

Ik hoop echt dat iemand de gouden tip heeft, want ik ben echt bang dat ik m'n grootste hobby hierdoor moet gaan opgeven...
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_203969529
quote:
4s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kunnen jullie mij helpen

Ik zit met een groot probleem en ik hoop dat iemand me misschien kan helpen. Een forum weet meer dan 1. En bij m'n hardloopwinkel wisten ze me ook niet te helpen.

Ik ben ingeschreven voor Rotterdam over 5 weken, maar sinds kort zorgt dit probleem ervoor dat ik hem waarschijnlijk niet kan lopen...

Sinds een paar weken heb ik erg veel last van mijn kleine teen die in een soort kramp schiet en dan over de teen ernaast kruipt. Met als gevolg een enorm pijnlijke stap die m'n hele flow beïnvloed en ervoor zorgt dat ik niet ver kan lopen.
Het meest vervelende van dit verhaal: het gebeurt alleen als ik er aan denk. Op de een of andere manier plaats ik mijn voet dan dusdanig dat die kramp erin schiet. En probeer maar eens niet aan een roze olifant te denken...

Kortom, ik ben mijn eigen probleem. En als tegenreactie op die kramp, ga ik "grijpen" met m'n tenen, maar ook dat loopt natuurlijk voor geen meter.
Dit zorgt ervoor dat ik met geluk zo'n 9km aan 1 stuk kan lopen voordat ik echt m'n run moet onderbreken. En zodra de eerste keer kramp een feit is, gebeurt het steeds vaker.

Podobraces, tapen, teen gelbeschermers, schoenen wijder of strakker strikken lossen allemaal niks op.

Dit klinkt echt belachelijk, en ik wordt er helemaal gek en gefrustreerd van. Ik sta op het punt om een streep door Rotterdam te zetten. M'n 2e marathon van hopelijk velen. Maar mijn vertrouwen in die droom om er nog velen te lopen begint voor m'n gevoel weg te glippen.

Iemand die dit probleem kent? Of ken je iemand die zoiets ook heeft gehad?

Ik hoop echt dat iemand de gouden tip heeft, want ik ben echt bang dat ik m'n grootste hobby hierdoor moet gaan opgeven...
Was je naar een podoloog geweest zoals @La_Tramposa je had aangeraden eerder in dit topic?
  zondag 6 maart 2022 @ 15:27:52 #200
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_203969590
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Was je naar een podoloog geweest zoals @:La_Tramposa je had aangeraden eerder in dit topic?
Yes, toen die podobrace gekregen. Het lijkt meer een mentaal dan fysiek probleem te zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_203969673
Vervelend Neo-Mullen, ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar helaas dus ook geen tips.

Zelf heb ik nadat ik met carnaval corona heb opgelopen vandaag bijna 19km gelopen, ging niet verkeerd, alleen de laatste 3 km waren zwaar.

Over 2 weken Stevensloop, ik heb een tijdsdoel uit m'n hoofd gezet en ga gewoon lekker relaxed lopen en genieten. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door En1gma op 06-03-2022 17:08:36 ]
pi_203970271
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:18 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vandaag lekker 26 km gelopen in het voorjaarszonnetje in 2:25 (5:32/km) :)
Volgende week ook mijn langste van het schema doen, zo'n 32 km denk ik!
Doen jullie nog iets met je gewenste marathontempo tijdens zo'n lange duurloop?
Mijn schema van Polar houdt maar vol dat ik zone 2 en soms 3 moet blijven, maar dan haal ik m'n marathontempo niet :P
Ik haal hem wel tijdens mijn intervalloopjes doordeweeks, maar die zijn meestal maar max 8 km ofzo.
Het is heel normaal/traditioneel dat je lange duurloop een stuk langzamer is dan marathontempo. Bij mij zitten de marathontempoblokken in de kortere trainingen, bijvoorbeeld gisteren 17km met 4 en 5km op marathontempo erin.
Bij mijn vorige trainingsschema had ik ook wel eens een lange duurloop met 6x5km marathontempo erin, maar dat zijn echt loeizware trainingen waar je waarschijnlijk wel een flink aantal dagen van moet herstellen. Dus daarom de splitsing; lange rustige duurloop om je loopefficientie, basisconditie en 'time on your feet' te trainen, en andere kortere trainingen waarin het marathontempo gepakt wordt.
pi_203970344
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Yes, toen die podobrace gekregen. Het lijkt meer een mentaal dan fysiek probleem te zijn.
Wat gek zeg!
Ik herken op zich wel het probleem van mental geforceerd proberen 'goed te landen' waardoor het juist niet lekker gaat, dat had ik nadat ik geblesseerd was geweest met een stressfractuur in mijn middenvoet. Die fysieke blessure was al over, maar het voelde toch nog wekenlang niet natuurlijk om op die voet te landen, en dan ging ik het op een andere manier proberen te ontlasten en werd het nog onnatuurlijker.. Zit er misschien iets van een oude blessure of pijntje waardoor je hoofd daar je teen probeert te sparen?

En tja als oplossing, bij mij ging het uiteindelijk mettertijd wel over. Je zou kunnen proberen om de lange duurloop eens in een ruig bos te doen, daar ben je niet zo bezig met je landing omdat de ondergrond veel onregelmatiger is.
  zondag 6 maart 2022 @ 17:01:26 #204
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_203971018
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
En misschien ter afleiding samen met iemand anders lopen? Of een podcast luisteren?
  zondag 6 maart 2022 @ 17:34:44 #205
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_203971717
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat gek zeg!
Ik herken op zich wel het probleem van mental geforceerd proberen 'goed te landen' waardoor het juist niet lekker gaat, dat had ik nadat ik geblesseerd was geweest met een stressfractuur in mijn middenvoet. Die fysieke blessure was al over, maar het voelde toch nog wekenlang niet natuurlijk om op die voet te landen, en dan ging ik het op een andere manier proberen te ontlasten en werd het nog onnatuurlijker.. Zit er misschien iets van een oude blessure of pijntje waardoor je hoofd daar je teen probeert te sparen?

En tja als oplossing, bij mij ging het uiteindelijk mettertijd wel over. Je zou kunnen proberen om de lange duurloop eens in een ruig bos te doen, daar ben je niet zo bezig met je landing omdat de ondergrond veel onregelmatiger is.
Ik ben idd een stuk door een berm gaan lopen en dat hielp inderdaad. Wellicht een goed idee wat je daar zegt.

Ik ga het proberen:)
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 17:01 schreef BOKA het volgende:

[..]
En misschien ter afleiding samen met iemand anders lopen? Of een podcast luisteren?
M'n vriendin heeft idd voorgesteld om met me mee te fietsen en als afleiding te dienen. Super lief :) hopelijk werkt dat ook.

En ik hoop dat tijdens Rotterdam zelf voldoende afleiding is om me er niet op te focussen. Maar 42km is lang en op een gegeven moment ga je onvermijdelijk een mentale strijd voeren waardoor je tussenvisie krijgt en geen afleiding meer aan het publiek hebt.
We gaan het ziet.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_203972951
Vanmorgen een paar velocity nitro 2's besteld.
  maandag 7 maart 2022 @ 00:04:36 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_203978262
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef SEMTEX het volgende:

Mijn eigen hamstringblessure is weg sinds ik anders ben gaan zitten in mijn thuiswerk-setup (benen op een verhoginkje)
hear, hear!!
Hier ook mijn buro aangepast en dit helpt prima bij mijn sciatica/onderrugblessure.
Nog niet helemaal opgelost maar in ieder geval wel genoeg om weer wat toekomstplannen te maken qua hardlopen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_203995010
Ik dacht deze week eindelijk weer eens voorzichtig te gaan hardlopen een paar korte stukkies, nu mijn enkelbanden weer aan het aansterken zijn. Maar daar steekt de tante coronette een stokkie voor. Meh.
pi_203996899
Man man man ging lekker 8km ..5.23/5.05/5.00/5.05/4.49/4.58/5.02..en toen rustiger aan tot eind punt nog een 5.28...40 min50

Had eigenlijk voor een pr moeten gaan op de 10..50min ofzo..maja ook niet op ingesteld.
Ik zwaai naar dieren.
pi_203998726
Eerste run op mijn nieuwe schoenen geen GPS en dus geen accurate meting. -O-
pi_203998737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:54 schreef Nober het volgende:
Eerste run op mijn nieuwe schoenen geen GPS en dus geen accurate meting. -O-
Maar hoe liepen de schoenen ;)
pi_203998824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Maar hoe liepen de schoenen ;)
Schoenen zitten goed en hardlopen ging eigenlijk wel prima ondanks de wind. Ik wist niet dat Puma ook van de lange afstanden was.
pi_203999766
Rotterdam marathonlopers (of mensen die toevallig ook in hetzelfde weekend een andere marathon lopen), hebben jullie ook deze week de piekweek?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 19:00:33 #214
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204000417
Voor mij is dat komende week
pi_204003830
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:17 schreef NightDancert het volgende:
Rotterdam marathonlopers (of mensen die toevallig ook in hetzelfde weekend een andere marathon lopen), hebben jullie ook deze week de piekweek?
Ik had afgelopen week de meeste kilometers (108), maar de komende week loop ik een halve marathon op snelheid dus qua intensiteit is dat ook pittig.
pi_204006202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik had afgelopen week de meeste kilometers (108), maar de komende week loop ik een halve marathon op snelheid dus qua intensiteit is dat ook pittig.
Dat is een aardige omvang ja. Komend weekend staat hier ook een halve marathon op het schema, maar dan in marathontempo. Inclusief 8km inlopen en 5km uitlopen :P
pi_204007010
Jongens ik bied met pijn in m'n hart m'n startbewijs voor Rotterdam ter overname aan.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, stuur dan even een DM
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204007351
Idem hier voor wie de halve marathon bij de Stevensloop wil lopen. Kost je niks, behalve de postzegel als we de overdracht niet online kunnen regelen.
pi_204008711
Jammer mannen, hopelijk zijn jullie snel weer fit!
pi_204009137
Wat zonde ja :( Hopelijk komen er voor jullie nog veel mooie wedstrijden aan waar je wel de resultaten van de trainingsarbeid kan oogsten!
pi_204011007
Wat balen @Neo-Mullen en @mosselmossel -O-

Ik ga een survivalrun lopen in het weekend van de Stevensloop, dus ik neem het startbewijs niet over.
  Moderator woensdag 9 maart 2022 @ 15:39:44 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_204011410
Ik ben bij les 7 van Evy :') gaat 'm niet worden dus, sorry
pi_204012395
Heeft iemand hier corona gehad? Zo ja, hoe snel was je toen weer enigszins fit?

Ik heb 12 weken niet kunnen lopen na een operatie, en net toen ik groen licht kreeg van de arts kwam corona langs. Nu al 4 weken geleden, maar heb nog steeds een voorhoofds-/bijholteontsteking omdat de snot maar niet weg wil ;(

Zou de 10km gaan doen in Rotterdam half april, maar kan nu nog niet trainen. Vorige keer wel met weinig training kunnen meedoen (toen ook beperkt kunnen trainen door een operatie), maar met een hele matige tijd. Hoop het in april beter te doen...maar ja die coronarestklachten he... :'(
pi_204012457
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:06 schreef MorganLeFay het volgende:

Ik heb 12 weken niet kunnen lopen na een operatie, en net toen ik groen licht kreeg van de arts kwam corona langs. Nu al 4 weken geleden, maar heb nog steeds een voorhoofds-/bijholteontsteking omdat de snot maar niet weg wil ;(

Zou de 10km gaan doen in Rotterdam half april, maar kan nu nog niet trainen. Vorige keer wel met weinig training kunnen meedoen (toen ook beperkt kunnen trainen door een operatie), maar met een hele matige tijd. Hoop het in april beter te doen...maar ja die coronarestklachten he... :'(
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat zijn. Vrijdagavond begonnen de klachten, meteen positieve zelftest. Zaterdag overal spierpijn, koortsig en bizarre hoofdpijn. Duurde t/m maandag, en vandaag weer aan het werk en klachtenvrij. Voel me fit genoeg voor een kort rondje morgen, dus ben benieuwd :) Lij
  woensdag 9 maart 2022 @ 20:17:51 #225
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_204015725
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:06 schreef MorganLeFay het volgende:

Ik was een dag na mijn positieve test in de regen een rondje gaan rennen wat prima ging. De dagen erna wel wat rust gepakt omdat ik merkte sneller moe te zijn, maar na 1,5 week kon ik gelukkig weer prima lange duurloopjes doen zonder problemen.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_204015976
Corona geeft zulke verschillende effecten bij verschillende mensen dat je er niet echt iets zinnigs over kunt zeggen. Ik ken mensen die na een jaar de trap nauwelijks opkomen. Ken ook iemand die de week na zijn besmetting gewoon direct verder kon in zijn trainingsschema waar hij gebleven was.

Succes met herstel dus. Balen dat jij er langer voor nodig hebt.
Whatever...
pi_204018034
Ik heb alleen twee dagen een snotneus gehad. Benen voelden de eerste paar trainingen wat zwaarder dan normaal, maar 5 dagen bier drinken zal daar ook aan bijgedragen hebben.
Ondertussen voel ik me wel weer 100% fit.
pi_204018151
Barkley Marathons is weer gestart! 5 lopers zitten inmiddels al in ronde 3: Karel Sabbe, ene Thomas Dunkerbeck die in Nederland woont, John Kelly die hem al 2 keer (geloof ik) gefinished heeft, Jasmin Paris en Greig Hamilton.

Topic hier: https://forum.fok.nl/topic/2640272/barkley-marathons.html

Updates te volgen op twitter: https://twitter.com/keithdunn
pi_204021948
Zondag mijn eerste loop wedstrijdje na 2 jaar niks. Conditie is wel stukje minder dan 2 jaar terug ( door blessure en dus rust gepakt en weer rustig opbouwen ), maar ik heb er wel weer erg zin in.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 maart 2022 @ 13:10:03 #230
426493 crew  PippenScottie
pi_204023855
Februari was een beetje een flutmaand. Slecht weer, Corona, quarantaine, moe.

Maar nu weer met veel plezier aan het lopen. Net 12 km in mijn lunchpauze gelopen. Nergens last van.
My friends all drive horses
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:47:11 #231
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204028644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Barkley Marathons is weer gestart! 5 lopers zitten inmiddels al in ronde 3: Karel Sabbe, ene Thomas Dunkerbeck die in Nederland woont, John Kelly die hem al 2 keer (geloof ik) gefinished heeft, Jasmin Paris en Greig Hamilton.

Topic hier: https://forum.fok.nl/topic/2640272/barkley-marathons.html

Updates te volgen op twitter: https://twitter.com/keithdunn
Greig was the last man standing, Karel deed het niet slecht, Katie Wright die alles gegeven heeft.... als een Nederlander van Vlaamse afkomst, die in Nieuw-Zeeland woont voel ik mij eigenlijk de enige winnaar!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204031701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
Greig was the last man standing, Karel deed het niet slecht, Katie Wright die alles gegeven heeft.... als een Nederlander van Vlaamse afkomst, die in Nieuw-Zeeland woont voel ik mij eigenlijk de enige winnaar!!
Karel Sabbe als Vlaam (ronde 4), Thomas Dunkerbeck (fun run bij zijn eerste poging) die in Nederland woont, Hinke Schokker als Nederlander (geblesseerd geraakt in ronde 2), Merijn Geerts (Vlaam, weg kwijt in ronde 2), mensen met connecties met de Lage Landen deden het niet slecht!

Helaas weer geen finisher, dat maakt de volgende die finished alleen maar meer episch! John Kelly in 2017 was de laatste die finishte. Gary Robbins kwam dichtbij, heel dichtbij, maar 2017 geen finishers meer. Ik had goede hoop op Karel Sabbe, misschien had hij toch, net als John Kelly, ff moeten slapen na ronde 2, en dan hadden ze samen ronde 3 misschien sneller kunnen doen, en met ronde 4 beter bij de les kunnen blijven. Maar het is duidelijk dat het weer een veldslag was.
pi_204035562
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:17 schreef NightDancert het volgende:
Volgens mijn 10wekenschema zit de zwaarste week volgende week met totaal ongeveer 55km. Tis wat lastig bepalen omdat er soms ook staat “60 min duurloop” dus dan is het wat omrekenen waar je uitkomt qua kilometers. Had vd week een dag waarin je 8x 3min vollebak moest, dat was denk ik wel t zwaarste wat ik tot nu toe gedaan heb, zwaarder dan gewoon 2uur achter elkaar.

Ik twijfel nog ff of ik nieuwe schoenen aan ga schaffen. Toevallig is mijn werkgever de hoofdsponsor van Rotterdam en bieden ze korting bij Runnersworld, kan wellicht geen kwaad zo de marathon op nieuwe schoenen te doen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 10:59:25 #234
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204035702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:36 schreef StevenHyde het volgende:
Zondag mijn eerste loop wedstrijdje na 2 jaar niks. Conditie is wel stukje minder dan 2 jaar terug ( door blessure en dus rust gepakt en weer rustig opbouwen ), maar ik heb er wel weer erg zin in.
Leuk! Welke afstand ga je lopen en met welk doel?

Volgend weekend ook mijn eerste race sinds jaren. Heel veel zin in en de laatste interval training van gisteren geeft hoop op een snelle 5km.
pi_204035802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:59 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Leuk! Welke afstand ga je lopen en met welk doel?

Volgend weekend ook mijn eerste race sinds jaren. Heel veel zin in en de laatste interval training van gisteren geeft hoop op een snelle 5km.
11KM en het is een cross door het bos met hoogtemeters. Dus sowieso heerlijk om te lopen. 3 jaar terug deed Bram Som mee. Dat was oneerlijke concurentie :D Ik heb niet echt een doel. Hoop dat ik iig onder de 5.00 per km gemiddeld kan finishen. Vind dat met mijn huidige conditie al een pittig doel met die hoogteverschillen :)

Jij veel plezier ook volgend weekend.
pi_204036029
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Volgens mijn 10wekenschema zit de zwaarste week volgende week met totaal ongeveer 55km. Tis wat lastig bepalen omdat er soms ook staat “60 min duurloop” dus dan is het wat omrekenen waar je uitkomt qua kilometers. Had vd week een dag waarin je 8x 3min vollebak moest, dat was denk ik wel t zwaarste wat ik tot nu toe gedaan heb, zwaarder dan gewoon 2uur achter elkaar.

Ik twijfel nog ff of ik nieuwe schoenen aan ga schaffen. Toevallig is mijn werkgever de hoofdsponsor van Rotterdam en bieden ze korting bij Runnersworld, kan wellicht geen kwaad zo de marathon op nieuwe schoenen te doen.
Niet op gloednieuwe schoenen hoop ik dan he ;) Ik zou ze wel even in een lange duurloop testen zodat je weet dat je er geen blaren of andere ongemakken van krijgt en ze goed ingelopen zijn..
  vrijdag 11 maart 2022 @ 13:07:35 #237
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204037118
Pff, gisteren bij mn intervaltraining schoot er opeens kramp in mn kuit. Doorrennen was niet echt een optie.
Vandaag voel ik het ook nog wel, dus maar even rustig aan doen.. duurloop van zondag waarschijnlijk verplaatsen naar maandag (als ik hem dan al kan lopen). Niet erg handig, een maand voor Rotterdam. :X
pi_204051071
Dik PR gelopen op de halve in redelijk pittige omstandigheden, dus dat geeft vertrouwen!
Ik liep vandaag de halve in Dordrecht en weet mijn netto tijd nog niet, maar mijn horloge zegt 1.24.47.
Precies 4.00 gelopen en dat was ook mijn plan, ik had wellicht graag nog wat willen versnellen maar ik liep eigenlijk de hele race solo, en de wind tegen op de terughelft maakte het toch wel zwaar.
De thermometer op de atletiekbaan gaf bij de finish 22 graden aan, dat zal wel niet kloppen maar met het zonnetje erbij was het lekker warm. Maar daar was ik alleen maar blij mee want dat zal het in Rotterdam ook wel zijn.
En passant ook nog een PR gelopen op de 15, 59.45 of zo, al lag daar geen officiele tijdmat geloof ik :P
pi_204051822
Hoe vond je t circuit verder? Tis dat t zaterdag was dus ik voetbal anders had ik meegelopen.
pi_204051879
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:00 schreef kalinhos het volgende:
Hoe vond je t circuit verder? Tis dat t zaterdag was dus ik voetbal anders had ik meegelopen.
Op zich prima route, maar best nog wel veel viaducten/bruggen/dijkjes op en af en haakse bochten. De CPC is wel een stuk sneller parcours denk ik. Maar het was wel echt top geregeld daar, mooie sporthal waar je ook kon douchen en finish op de atletiekbaan is altijd top!
Oja en het was niet afgezet voor verkeer, dat was soms ook nog wel lastig op de smalle weggetjes.
pi_204051893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Niet op gloednieuwe schoenen hoop ik dan he ;) Ik zou ze wel even in een lange duurloop testen zodat je weet dat je er geen blaren of andere ongemakken van krijgt en ze goed ingelopen zijn..
Al zijn ze exact hetzelfde qua merk, type en serienummer dan nog wil je inderdaad niet op ongedragen schoenen een marathon lopen.
pi_204051995
Tijdje terug een berichtje geplaatst dat ik graag mee schrijf, maar merk al dat ik vooral een meelezer ben!

Nu toch even een vraagje. Ik ben aan het trainen voor de marathon van Rotterdam. Worden bij Rotterdam ook gelletjes uitgedeeld?en zo ja weet iemand van welk merk?

Ik neem nu gelletjes van Sis en twijfel of ik eigen gelletjes mee ga nemen of daar neem. Zit een beetje met beperkte ruimte in mijn camelbag, want wil ook graag mijn eigen repen mee en extra water. Er staan altijd heel veel waterpunten, maar heb bij eerdere loopjes gemerkt dat ik toch fijn vind om altijd te kunnen drinken.
Mocht er een ander merk uitgedeeld worden, probeer ik die het liefst vooraf even. Met de marathon van Amsterdam gelukkig geen serieuze klachten gehad maar uiteindelijk wel misselijk geworden door andere gelletjes in te nemen dan gewend
pi_204052056
Erg leuk trouwens om mee te lezen. Het wordt mijn derde marathon en weet nog niet echt wat voor tijd ik wil lopen. ( iig tussen 04:00 en 04:30). Ik loop mijn duurloopjes op Max hartslag -50. Op dit moment loop ik daarmee op 5.50 per km. Eerdere marathons heb ik veel rustiger gelopen 6.19 per km, dus weet nog niet echt wat voor tempo ik wil gaan lopen. Ik denk maar gewoon kijken hoe het aanvoelt.

Overigens heb ik in het verleden wel veel blessures gehad, dus verder dan 24km ga ik niet in de voorbereiding.
pi_204052057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:15 schreef Marill83 het volgende:
Tijdje terug een berichtje geplaatst dat ik graag mee schrijf, maar merk al dat ik vooral een meelezer ben!

Nu toch even een vraagje. Ik ben aan het trainen voor de marathon van Rotterdam. Worden bij Rotterdam ook gelletjes uitgedeeld?en zo ja weet iemand van welk merk?

Ik neem nu gelletjes van Sis en twijfel of ik eigen gelletjes mee ga nemen of daar neem. Zit een beetje met beperkte ruimte in mijn camelbag, want wil ook graag mijn eigen repen mee en extra water. Er staan altijd heel veel waterpunten, maar heb bij eerdere loopjes gemerkt dat ik toch fijn vind om altijd te kunnen drinken.
Mocht er een ander merk uitgedeeld worden, probeer ik die het liefst vooraf even. Met de marathon van Amsterdam gelukkig geen serieuze klachten gehad maar uiteindelijk wel misselijk geworden door andere gelletjes in te nemen dan gewend
Er wordt niks uitgedeeld, alleen sportdrank en water, dus je moet ze zelf meenemen.
pi_204052534
Op 20km zijn er nog wel bananen zag ik. Gelletjes zou je inderdaad zelf mee moeten nemen.
pi_204052665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:20 schreef Marill83 het volgende:

Overigens heb ik in het verleden wel veel blessures gehad, dus verder dan 24km ga ik niet in de voorbereiding.
Klinkt niet echt als de beste logica, maar wellicht werkt het voor jou. Sommigen lopen het zelfs op maximaal 14km, sportrustschema.
pi_204052837
Dank voor jullie snelle reacties! Ik vond het al zo vreemd dat ik het niet op de site kon vinden! Fijn om te weten waar ik aan toe ben!
pi_204052943
Ja het sportrusten schema ken ik, daar geloof ik dan weer niet zo in. :) Ik vind 14 km (voor mij) veel te weinig, bovendien vind ik duurlopen juist erg leuk. Mijn eerste marathon heb ik wel duurlopen tot 32km gedaan, maar was toen zo moe vd voorbereiding en overal pijntjes dat ik uiteindelijk bijna 5 uur heb gedaan over de marathon. Tweede marathon Max 24km aangehouden en heel relaxt (zo verre als dat kan met marathon) 4hr27 gelopen. Dus misschien deels psychisch, maar ik houd nu hetzelfde schema aan.

Nogmaals dank voor de snelle reacties op dit forum!
pi_204053084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Dik PR gelopen op de halve in redelijk pittige omstandigheden, dus dat geeft vertrouwen!
Ik liep vandaag de halve in Dordrecht en weet mijn netto tijd nog niet, maar mijn horloge zegt 1.24.47.
Precies 4.00 gelopen en dat was ook mijn plan, ik had wellicht graag nog wat willen versnellen maar ik liep eigenlijk de hele race solo, en de wind tegen op de terughelft maakte het toch wel zwaar.
De thermometer op de atletiekbaan gaf bij de finish 22 graden aan, dat zal wel niet kloppen maar met het zonnetje erbij was het lekker warm. Maar daar was ik alleen maar blij mee want dat zal het in Rotterdam ook wel zijn.
En passant ook nog een PR gelopen op de 15, 59.45 of zo, al lag daar geen officiele tijdmat geloof ik :P
Dan zit je dicht bij de sub3….

Zelf vandaag kort rondje gedaan op tempo. Geen tijd voor meer kilometers dan ongeveer 6. Daarna hele dag sociale verplichtingen.
Whatever...
pi_204053202
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:27 schreef Marill83 het volgende:
Ja het sportrusten schema ken ik, daar geloof ik dan weer niet zo in. :) Ik vind 14 km (voor mij) veel te weinig, bovendien vind ik duurlopen juist erg leuk. Mijn eerste marathon heb ik wel duurlopen tot 32km gedaan, maar was toen zo moe vd voorbereiding en overal pijntjes dat ik uiteindelijk bijna 5 uur heb gedaan over de marathon. Tweede marathon Max 24km aangehouden en heel relaxt (zo verre als dat kan met marathon) 4hr27 gelopen. Dus misschien deels psychisch, maar ik houd nu hetzelfde schema aan.

Nogmaals dank voor de snelle reacties op dit forum!
Ik vind het helemaal geen gekke gedachte, men zegt vaak dat een duurloop van meer dan 2,5 uur super belastend is en helemaal niet veel meer zoden aan de dijk zet. Dan kan je beter wat meer consistentie gedurende de weken erin proberen te krijgen. Succes met de laatste loodjes!
  zondag 13 maart 2022 @ 13:28:10 #251
335133 MichaelScott
pi_204063033
De duurloop van deze week zit er ook weer op, ging zeker niet vanzelf. Weet niet wat het is maar ik heb nog nooit zo erg uitgekeken naar een taper, gelukkig alleen volgende week nog een keer 30. Wel het weekdoel van 100 kilometer gehaald.
pi_204063316
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:28 schreef MichaelScott het volgende:
De duurloop van deze week zit er ook weer op, ging zeker niet vanzelf. Weet niet wat het is maar ik heb nog nooit zo erg uitgekeken naar een taper, gelukkig alleen volgende week nog een keer 30. Wel het weekdoel van 100 kilometer gehaald.
Hier precies dezelfde mindset, vandaag was het vanaf de eerste kilometer totaal kut en dat is best vervelend als je 33km voor de boeg hebt waaronder het nodige op marathontempo :')

Wel de 100km deze week aangetikt *O*
pi_204064163
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Mooie tijd zeg! Klinkt als een goede (halve) generale en lijkt mooi op koers te liggen. Wat was je streeftijd voor de marathon?

Hier vandaag weer de eerste km sinds de coronabesmetting (8 dagen geleden eerst positieve test), maar dat ging niet vanzelf :') Ondanks dat ik maar 3,5 dag echt goed ziek ben geweest, en eigenlijk geen luchtwegproblemen, toch flink ingeleverd op conditie. Zal vanzelf wel weer recht trekken, iig blij dat ik weer aan het lopen ben :)
pi_204066615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Op zich prima route, maar best nog wel veel viaducten/bruggen/dijkjes op en af en haakse bochten. De CPC is wel een stuk sneller parcours denk ik. Maar het was wel echt top geregeld daar, mooie sporthal waar je ook kon douchen en finish op de atletiekbaan is altijd top!
Oja en het was niet afgezet voor verkeer, dat was soms ook nog wel lastig op de smalle weggetjes.
Oh echt dus je liep door de Biesbosch terwijl mensen ook gewoon hun hond uitlieten? Had eigenlijk wel verwacht dat ze dat zouden afzetten voor dat uurtje….

Stukje langs t wantij is al wat breder dus dat scheelt al, daar loop ik de laatste weken bijna wekelijks wel ff.
pi_204066733
Vandaag mn enalaatste lange duurloop gedaan, treintje naar Blaak gepakt en vanaf daar Erasmusbrug-Ahoy-Rhoon-Barendrecht en dan via het spoor terug naar Dordrecht. Had me alleen ff verkeken op de windrichting, dacht zuid-west dus lekker in mn rug maar t bleek zuid-oost dus redelijk in mn gezicht :')

Vind t wel fijn dat de temperatuur al stijgt, kan me herinneren dat ik in 2019 heel de winter en lente trainde in maximaal 11 graden en altijd regen en bewolking en toen de marathoNdag was het 21 graden en strakblauw. Nu trainen we al in goed weer.

Overigens ik las ergens dat sportrusten schema. Ik heb die in 2019 gebruikt en liep 4;14 totaal. Op zich werkt t wel een beetje qua hartslag maar op de dag zelf zat ik op een gegeven moment om km 18 ofzo na 1:40uur en toen merkte ik dat mn gewrichten eigenlijk nog nooit langer achter elkaar hadden gerend dan anderhalfuur en kreeg ik toch al wat last. Dusja het kán wel maar ik heb nu bewust gekozen voor een schema met langere duurlopen om ook daar aan te wennen.
pi_204071933
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:05 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Al zijn ze exact hetzelfde qua merk, type en serienummer dan nog wil je inderdaad niet op ongedragen schoenen een marathon lopen.
Dat is echt persoonlijk. Geef mij een gloednieuw paar Glycerines of Ghosts en ik trek ze aan voor een marathon. Zonder probleem.
pi_204073959
Nog een paar weken tot Rotterdam en nog 1 echt zware trainingsweek voor de boeg! Mentaal klaar voor, fysiek wil het af en toe nog niet super lopen bij de lange duurlopen (met name vanaf 25km ongeveer)..

Paar praktische vragen:
Heeft iemand ervaring met het evenement? Ik parkeer bij de Hofplein Parkeergarage en dat ligt op loopafstand van omkleden en ophalen startnummer (of krijg je startnummer thuis toegestuurd?). Is de parkeergarage goed bereikbaar met alle afzettingen in de binnenstad?
pi_204074155
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog een paar weken tot Rotterdam en nog 1 echt zware trainingsweek voor de boeg! Mentaal klaar voor, fysiek wil het af en toe nog niet super lopen bij de lange duurlopen (met name vanaf 25km ongeveer)..

Paar praktische vragen:
Heeft iemand ervaring met het evenement? Ik parkeer bij de Hofplein Parkeergarage en dat ligt op loopafstand van omkleden en ophalen startnummer (of krijg je startnummer thuis toegestuurd?). Is de parkeergarage goed bereikbaar met alle afzettingen in de binnenstad?
Startnummer kan je volgens mij al afhalen de dagen ervoor, ik weet eigenlijk niet of dat ook zo is op de dag vh evenement zelf. Indien wel en het dezelfde locatie is, is dat WTC Beurs.

Ik weet niet of die specifieke parkeergarage te bereiken is, als je tijd genoeg heb zou ik eigenlijk parkeren bij Kralingse Zoom en dan de metro pakken naar Beurs. Vanaf daar ben je dan direct bij het WTC en loop je rustig naar de start 300 meter verderop.
pi_204074188
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Startnummer kan je volgens mij al afhalen de dagen ervoor, ik weet eigenlijk niet of dat ook zo is op de dag vh evenement zelf. Indien wel en het dezelfde locatie is, is dat WTC Beurs.

Ik weet niet of die specifieke parkeergarage te bereiken is, als je tijd genoeg heb zou ik eigenlijk parkeren bij Kralingse Zoom en dan de metro pakken naar Beurs. Vanaf daar ben je dan direct bij het WTC en loop je rustig naar de start 300 meter verderop.
Parkeergarage werd via de site van de NN Marathon aangeboden als zijnde een van de locaties om te parkeren, dus dat lijkt me wel goed te komen. Ik moet zo'n 1,5u rijden, dus ik ga pas zondagochtend vroeg richting Rotterdam om alles op te halen en om te kleden etc.
pi_204074237
Ah ja
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Parkeergarage werd via de site van de NN Marathon aangeboden als zijnde een van de locaties om te parkeren, dus dat lijkt me wel goed te komen. Ik moet zo'n 1,5u rijden, dus ik ga pas zondagochtend vroeg richting Rotterdam om alles op te halen en om te kleden etc.
ah ja idd je hebt gelijk, Hofpleingarage lijkt me idd bereikbaar mits je maar vanuit het oosten komt.

Ik heb ff gekeken en zie dat het ophalen vh startnummer idd gebeurt bij de Marathon Expo in WTC Beurs, das 8 minuten lopen vanaf daar. Ik weet alleen niet wat handig is qua spullen, wellicht dat anderen hier dat beter weten.
pi_204074278
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:43 schreef kalinhos het volgende:
Ah ja
[..]
ah ja idd je hebt gelijk, Hofpleingarage lijkt me idd bereikbaar mits je maar vanuit het oosten komt.

Ik heb ff gekeken en zie dat het ophalen vh startnummer idd gebeurt bij de Marathon Expo in WTC Beurs, das 8 minuten lopen vanaf daar. Ik weet alleen niet wat handig is qua spullen, wellicht dat anderen hier dat beter weten.
Ik heb kleedgelegenheid en tassenafgifte gekocht bij de inschrijving, dat is dan weer rond Schouwburgplein. Al met al zal dat prima te doen zijn, probeer rond 8-08:30u in Rotterdam te zijn.
pi_204074281
Ik weet niet waar je vandaan komt maar je moet denk ik vooral alles rondom Kralingen/Kralingse Plas en Rotterdam Zuid zien te vermijden met de auto. Al kom je vanaf Noord of West lijkt het me geen probleem, al kom je via het Oosten wordt het denk ik toch lastig omdat je dsn ergens het parcours zal moeten oversteken met de auto, ik weet niet vanaf welke tijd dat dichtgaat.
pi_204074300
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik heb kleedgelegenheid en tassenafgifte gekocht bij de inschrijving, dat is dan weer rond Schouwburgplein. Al met al zal dat prima te doen zijn, probeer rond 8-08:30u in Rotterdam te zijn.
Ah ja. Dan zou je t meest praktisch je wagen parkeren, dan omkleden bij Schouwburgplein en dan je nummer ophalen bij WTC. Anders blijf je heen en weer lopen.
pi_204074301
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik weet niet waar je vandaan komt maar je moet denk ik vooral alles rondom Kralingen/Kralingse Plas en Rotterdam Zuid zien te vermijden met de auto. Al kom je vanaf Noord of West lijkt het me geen probleem, al kom je via het Oosten wordt het denk ik toch lastig omdat je dsn ergens het parcours zal moeten oversteken met de auto, ik weet niet vanaf welke tijd dat dichtgaat.
Kom vanuit het Oosten de stad binnen, parcours zal denk ik vanaf 9u zo'n beetje dicht gaan dus dat zal vast goed komen.
pi_204075283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:39 schreef Guppy het volgende:
Ik ben bij les 7 van Evy :') gaat 'm niet worden dus, sorry
Het kan ook zonder Evy.
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 20:47:06 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_204080873
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 13:02 schreef Nober het volgende:

[..]
Het kan ook zonder Evy.
I know, ik heb 'm vaak gelopen, de Stevensloop. Sterker nog, dit gaat de eerste worden die ik ga missen. Maar goed, herstellen van een ontstoken peesplaat duurt LANG...
pi_204081771
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:14 schreef Levitas het volgende:

[..]
Mooie tijd zeg! Klinkt als een goede (halve) generale en lijkt mooi op koers te liggen. Wat was je streeftijd voor de marathon?

Hier vandaag weer de eerste km sinds de coronabesmetting (8 dagen geleden eerst positieve test), maar dat ging niet vanzelf :') Ondanks dat ik maar 3,5 dag echt goed ziek ben geweest, en eigenlijk geen luchtwegproblemen, toch flink ingeleverd op conditie. Zal vanzelf wel weer recht trekken, iig blij dat ik weer aan het lopen ben :)
Thanks, ik ga voor een PR (onder de 3.03.23) en natuurlijk het liefste onder die 3 uur ;)
Hopelijk gaat het snel weer beter na corona!
pi_204083383
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Thanks, ik ga voor een PR (onder de 3.03.23) en natuurlijk het liefste onder die 3 uur ;)
1:24 op de halve is een indicatie dat het kan, maar de marathon is nogal persoonlijk qua feeling. Van 10km naar een halve marathon kun je voor 80% van de mensen wel hetzelfde rekensommetje maken, van de halve naar de hele marathon wordt het ineens veel meer maatwerk.
pi_204083962
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:58 schreef NightDancert het volgende:

[..]
1:24 op de halve is een indicatie dat het kan, maar de marathon is nogal persoonlijk qua feeling. Van 10km naar een halve marathon kun je voor 80% van de mensen wel hetzelfde rekensommetje maken, van de halve naar de hele marathon wordt het ineens veel meer maatwerk.
Het wordt mijn achtste marathon, dus ik weet wel een beetje hoe ik een realistisch tempo kan bepalen op de dag zelf. Komt goed ;)
pi_204084880
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Respect hoor, hoop voor je dat het je lukt! Ik richt me nu op een tijd tussen 3u50m en 3u55m maar dan moet wel alles volgens plan verlopen.
pi_204086342
Heeft iemand ervaring met Maurten als sportdrank voor onderweg? Vriend van mij raadde dat aan, vorige keer stond mn vriendin elke 7km klaar met een gelletje, ik twijfel nog hoe ik t deze keer doe.
pi_204086560
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:50 schreef kalinhos het volgende:
Heeft iemand ervaring met Maurten als sportdrank voor onderweg? Vriend van mij raadde dat aan, vorige keer stond mn vriendin elke 7km klaar met een gelletje, ik twijfel nog hoe ik t deze keer doe.
Elke 5k drankposten, prima toch?
pi_204086983
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:50 schreef kalinhos het volgende:
Prima ervaring mee, maar test het goed uit. De smaak is nogal anders dan andere sportdranken.
pi_204088198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Elke 5k drankposten, prima toch?
Drank is geen koolhydraten he, of in ieder geval nauwelijks. Maarja gelletjes kun je gewoon meenemen in je broek of in een spibelt. Maurten is ook mijn favoriet, niet het meest lekkere maar wel de minste darmproblemen mee.
pi_204088228
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Drank is geen koolhydraten he, of in ieder geval nauwelijks. Maarja gelletjes kun je gewoon meenemen in je broek of in een spibelt. Maurten is ook mijn favoriet, niet het meest lekkere maar wel de minste darmproblemen mee.
Ik ga voor gels de eerste helft (tot 20-25km) en hoop/neem aan dat er daarna nog voldoende posten zijn met banaan om de ergste hongerklop te voorkomen. Wat adviseren jullie qua eten de dag voorafgaand aan de marathon?
pi_204088448
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik ga voor gels de eerste helft (tot 20-25km) en hoop/neem aan dat er daarna nog voldoende posten zijn met banaan om de ergste hongerklop te voorkomen. Wat adviseren jullie qua eten de dag voorafgaand aan de marathon?
Waarom zou je niet 2 gelletjes meer mee nemen dan?
Heb je al getest of je bananen goed kunt verwerken op hoge hartslag?

En qua eten de voorgaande dag, ook dat zou ik een keer testen de dag voor een lange duurloop. Mij bevalt het meestal goed om 's avonds niet meer te zwaar te eten maar juist 's middags een groot bord pasta, zodat ik zeker weet dat het eruit is de volgende dag ;) En ik drink ook 1 of 2 bidons sportdrank de dag van tevoren om te helpen bij het koolhydraten stapelen, en een zakje winegums.
Maar ook daarbij; doe niet te gek en doe niets wat je niet getest hebt, want voor het weet moet je halverwege de marathon de dixie in.
pi_204088697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom zou je niet 2 gelletjes meer mee nemen dan?
Heb je al getest of je bananen goed kunt verwerken op hoge hartslag?

En qua eten de voorgaande dag, ook dat zou ik een keer testen de dag voor een lange duurloop. Mij bevalt het meestal goed om 's avonds niet meer te zwaar te eten maar juist 's middags een groot bord pasta, zodat ik zeker weet dat het eruit is de volgende dag ;) En ik drink ook 1 of 2 bidons sportdrank de dag van tevoren om te helpen bij het koolhydraten stapelen, en een zakje winegums.
Maar ook daarbij; doe niet te gek en doe niets wat je niet getest hebt, want voor het weet moet je halverwege de marathon de dixie in.
Wil persoonlijk niet te veel bij me dragen en al helemaal niet met een spibelt gaan lopen. 6 jaar geleden heb ik nog met een Camelbak gelopen, maar dat heb ik deze keer ook achterwege gelaten.

Dank voor je tips voor de dag(en) daarvoor!
pi_204088845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Goed drinken, je pis moet kleurloos zijn :P

En qua koolhydraten mik ik op 8 gram per kg lichaamsgewicht.
pi_204089058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wil persoonlijk niet te veel bij me dragen en al helemaal niet met een spibelt gaan lopen. 6 jaar geleden heb ik nog met een Camelbak gelopen, maar dat heb ik deze keer ook achterwege gelaten.

Dank voor je tips voor de dag(en) daarvoor!
Tja dat snap ik wel, maar 2 gelletjes meer is letterlijk 60 gram en dat kan je marathon wel redden..

Van iemand aanpakken kan natuurlijk ook, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat dat goed gaat, op sommige plekken is het erg druk en missen ze je.
pi_204098567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wil persoonlijk niet te veel bij me dragen en al helemaal niet met een spibelt gaan lopen
Dat je niet met een Camelbak wilt lopen snap ik wel, maar wat is precies het probleem van met een spibelt lopen? Is toch juist ultiem gemak en comfort om op die manier je gelletjes mee te dragen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:07 schreef NightDancert het volgende:
Goed drinken, je pis moet kleurloos zijn
Dat zou sowieso altijd moeten, behalve in de ochtend, moeten zijn :P
pi_204098639
Ik heb trouwens een soort trailrunning broekje met wel 101 zakjes op allerlei plekken, dus ik kan nu eten voor een week meenemen. Ook een idee om daar eens naar te kijken, er komen er steeds meer van.

https://all4running.nl/ni(...)ght-dames-cz9590-858

deze in het zwart heb ik
pi_204098653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb trouwens een soort trailrunning broekje met wel 101 zakjes op allerlei plekken, dus ik kan nu eten voor een week meenemen. Ook een idee om daar eens naar te kijken, er komen er steeds meer van.

https://all4running.nl/ni(...)ght-dames-cz9590-858

deze in het zwart heb ik
Dank voor de tip, ga eens kijken voor een fatsoenlijke mannen versie.
pi_204099182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dank voor de tip, ga eens kijken voor een fatsoenlijke mannen versie.
Ik zie bij survivalrun veel mensen met tights van het merk Fusion. Die hebben aan beide kanten zakken op de buitenkant van het bovenbeen. :)
pi_204100791
Ik wil niet meer anders dan de Maurtengels. Qua smaak niet zo zoet, de overige merken zijn niet veel meer dan suikerstroop met een korreltje zout. Het is wel wennen dat het een gelei is. De sportdrank heb ik nooit uitgeprobeerd.

En qua eten de dag ervoor: het fijnste is natuurlijk als je 's ochtends de ingewanden volledig kunt legen. Dat je bijna moet opstaan van de pot, zeg maar. Het lijkt erop dat bij mij Chin. Ind. Spec. Rest. of patat het beste werken.

Nog 3x rammen deze week en daarna rustweek, gevolgd door 2 taperweken.
pi_204100820
Er waren meer mensen hier die de Aftershokz hebben toch? Hebben jullie ook dat hij vaak zomaar uitvalt tijdens het hardlopen? De batterij is dan nog vol, hij lijkt ook nog steeds gekoppeld aan de telefoon, maar je hoort niks meer. Aan en uitzetten werkt dan, maar dan valt hij vaak na 5 minuten weer uit. Op de fiets heb ik dit nooit..
pi_204102508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zie bij survivalrun veel mensen met tights van het merk Fusion. Die hebben aan beide kanten zakken op de buitenkant van het bovenbeen. :)
Deze besteld, zag er wel goed uit en werd goed beoordeeld: https://nothingssomething.com/products/runslashtrainlinedshort

Wel prijzig (bijna 70 euro), maar vast de moeite waard
pi_204102925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die zijn echt heel fijn! Verder de korte trailbroeken van Decathlon.

Ik heb zaterdag voor het eerst met mijn duurloop van 30+ km eens geen gels gegeten, maar lekker een zakje gedroogde abrikozen en dadels. Was echt top. Tijdens een race is een gel wel handig ja.

Ik ben nog steeds in dubio of ik een startbewijs ga kopen voor Rotterdam. Ik ben vrij ready, maar voel nog niet écht de drive om helemaal stuk te gaan of zo. Ik moet mezelf weer even vinden in waarom ik dat ook alweer wil. Wel zin om een hele lange trail te lopen ergens in mei.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204118167
Lopen er nog leiden hier de Lansingerlandrun? Ik ga misschien nog nainschrijven en de 30 doen (op duurlooptempo)
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:26:19 #289
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204119804
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Lopen er nog leiden hier de Lansingerlandrun? Ik ga misschien nog nainschrijven en de 30 doen (op duurlooptempo)
Ik ga bij PAC in Rotterdam 35 km lopen, dat is ook met drankposten en komt me qua tijd wat beter uit (9:00 uur start).
pi_204123954
Kzat te kijken naar die Lansingerlandrun maar das zondag al, met de klassieker… jammer. Zijn er toevallig volgend weekend nog wat runs in zuid holland of is dat eigenlijk al te kort op 10 april?
pi_204124327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:06 schreef kalinhos het volgende:
Kzat te kijken naar die Lansingerlandrun maar das zondag al, met de klassieker… jammer. Zijn er toevallig volgend weekend nog wat runs in zuid holland of is dat eigenlijk al te kort op 10 april?
San Remo bedoel je? Die kun je toch uitgesteld kijken :P

Er is nog een trainingsloop in leiden zie ik, de 27e. Of dat te dicht op 10 april zit is persoonlijk, je hebt denk ik wel een schema voor wat je die dag zou moeten lopen?
pi_204124452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Er waren meer mensen hier die de Aftershokz hebben toch? Hebben jullie ook dat hij vaak zomaar uitvalt tijdens het hardlopen? De batterij is dan nog vol, hij lijkt ook nog steeds gekoppeld aan de telefoon, maar je hoort niks meer. Aan en uitzetten werkt dan, maar dan valt hij vaak na 5 minuten weer uit. Op de fiets heb ik dit nooit..
Vreemd, hier heb ik zelf nooit last van. Of nou, wellicht op een enkele keer na.
pi_204124485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:57 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Vreemd, hier heb ik zelf nooit last van. Of nou, wellicht op een enkele keer na.
Ik ben erachter dat het gebeurt als ik een melding (appje of zo) binnenkrijg. Maar nog steeds vreemd dat dit bij fietsen niet gebeurt..
pi_204124749
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
San Remo bedoel je? Die kun je toch uitgesteld kijken :P

Er is nog een trainingsloop in leiden zie ik, de 27e. Of dat te dicht op 10 april zit is persoonlijk, je hebt denk ik wel een schema voor wat je die dag zou moeten lopen?
Ha ja als ik niet zelf naar Ajax zou gaan zou ik wel gaan lopen met radio in oortjes maar tis qua tijd redelijk onmogelijk om te gaan lopen en daarna richting Amsterdam te gaan…

Die van Leiden ga ik ff kijken, volgens mn schema zou ik dan een duurloop hebben van max 2 uur in een tempo met marge van 15 sec sneller/langzamer dan marathon. Dat zal dan een tempo worden tussen 4:35 en 5:05 per km…als ik dat 2 uur wil doen kan ik wel een halve marathon doen tot 25km.

Edit: zie nu dat t 15km is. Dat zal ongeveer 1u15 duren, dan zit ik keurig onder de “max 2 uur”.
  Forum Admin vrijdag 18 maart 2022 @ 11:59:01 #295
54263 crew  Pharkus
pi_204125220
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:06 schreef kalinhos het volgende:
Ik kreeg net mail van de nn marathon / hoka dat er de 27ste verkennigslopen zijn. Of bedoelde je dat weekend niet?
pi_204125618
Ja die kreeg ik ook inderdaad ja, maar die gaat volgens mij letterlijk over het marathonparcours. Vind ik persoonlijk juist minder leuk, maar ach t zijn uiteindelijk gewoon kilometers.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 19:06:13 #297
335133 MichaelScott
pi_204130091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 20:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb me ook net nog ingeschreven. Loopmaatje waarmee ik de laatste duurloop zou lopen is uitgevallen met een blessure en 30 kilometer alleen zie ik dit weekend niet zitten.
  zondag 20 maart 2022 @ 14:42:56 #298
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204152348
Vandaag mn laatste lange duurloop voor Rotterdam. In overleg met mn trainster besloten om 32 km te doen (ipv 35 die op het programma stond), met de laatste 10 km in marathontempo. Had ik eigenlijk vorige week moeten doen, maar ging toen niet door een kleine blessure. Die is gelukkig helemaal voorbij en heb lekker kunnen lopen, al voel ik mn benen nu wel een beetje.
pi_204152765
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:27 schreef kalinhos het volgende:
Vandaag mn enalaatste lange duurloop gedaan, treintje naar Blaak gepakt en vanaf daar Erasmusbrug-Ahoy-Rhoon-Barendrecht en dan via het spoor terug naar Dordrecht. Had me alleen ff verkeken op de windrichting, dacht zuid-west dus lekker in mn rug maar t bleek zuid-oost dus redelijk in mn gezicht :')

Vind t wel fijn dat de temperatuur al stijgt, kan me herinneren dat ik in 2019 heel de winter en lente trainde in maximaal 11 graden en altijd regen en bewolking en toen de marathoNdag was het 21 graden en strakblauw. Nu trainen we al in goed weer.

Overigens ik las ergens dat sportrusten schema. Ik heb die in 2019 gebruikt en liep 4;14 totaal. Op zich werkt t wel een beetje qua hartslag maar op de dag zelf zat ik op een gegeven moment om km 18 ofzo na 1:40uur en toen merkte ik dat mn gewrichten eigenlijk nog nooit langer achter elkaar hadden gerend dan anderhalfuur en kreeg ik toch al wat last. Dusja het kán wel maar ik heb nu bewust gekozen voor een schema met langere duurlopen om ook daar aan te wennen.
Ik denk dat zoiets als sportrusten vooral werkt als je lichaam al een paar keer erg lange duurlopen heeft gedaan. Als je ooit in het verleden al lange lopen hebt gedaan. Dat merk ik tenminste bij mezelf. Voorheen keek ik echt op tegen een loop van 12km. Maar na een aantal jaren halve triathlons doen, en een hele, heb ik daar nu, na een paar jaar sukkelen, toch veel minder last van. Zowel mentaal als fysiek.
pi_204153679
Zo, weer terug van de Stevensloop. Ik had gehoopt onder de 1:50 te lopen, maar nadat ik corona kreeg tijdens carnaval heb ik dat laten varen en me voorgenomen om gewoon lekker te lopen en maar zien waar het schip zou stranden.

Uiteindelijk ging het supergoed en kon ik m'n tempo de hele race volhouden. Uiteindelijk gefinisht in 1:44:52, dat had ik echt niet durven hopen.
Onderweg zelfs m'n PR op de 10km aangescherpt.

*O*
pi_204155969
Mooie tijd Ruud! Ik heb het lopen weer opgepakt na corona, al heb ik vorige week zondag ook al wel gelopen. Deze week start ik ook weer met CrossFit, dus even kijken of ik twee of drie keer ga lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')