abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203676610
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als er ergens heibel in een partij is dan staat Geert Dales weer vooraan om zich te bemoeien hè, djezus.
Hij is wel ervaringsdeskundige. :) Nu Jan Nagel nog om een reactie vragen.
pi_203677277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:33 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
ook is het raar dat je niet eerst gewoon er uit probeert te komen door een gesprek met de medewerker(s) en Gundogan. Waarom meteen een onderzoek door een extern bureau. Dat vind ik wel een hele drastische stap.
Hmm, nee, dat vind ik nu juist een goede zaak om het door een externe partij te laten onderzoeken maar doe dat dan eerst en ga dan schorsen en publiciteit zoeken, denk ik dan.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:57:36 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203677610
Het enige dat dit zou rechtvaardigen in mijn ogen is wanneer Gündoğan zich met strafbare feiten zou hebben bezig gehouden. Door serieus te dreigen met fysiek geweld of wegens corruptie.

Het zijn van een veeileisende kenau tegen medewerkers vind ik geen reden voor zoiets. Dat is meer een arbeidsconflict waarbij men volgens het arbeidsrecht maar moet bepalen of er een verstoorde arbeidsrelatie is en er betaald moet worden.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:06:10 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203677814
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Het enige dat dit zou rechtvaardigen in mijn ogen is wanneer Gündoğan zich met strafbare feiten zou hebben bezig gehouden. Door serieus te dreigen met fysiek geweld of wegens corruptie.

Het zijn van een veeileisende kenau tegen medewerkers vind ik geen reden voor zoiets. Dat is meer een arbeidsconflict waarbij men volgens het arbeidsrecht maar moet bepalen of er een verstoorde arbeidsrelatie is en er betaald moet worden.
Er is geen arbeidsrelatie tussen Volt en Gundogan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:07:41 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203677875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar wel tussen de Volt fractie en medewerkers waarmee ze overhoop liggen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:09:04 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203677925
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wel tussen de Volt fractie en medewerkers waarmee ze overhoop liggen.
Ah, zo. Dan ben ik het met je eens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203679387
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, maar je zult in een fractie ook samen moeten werken. Soms is dat niet langer mogelijk. Zoals destijds ook met Kuzu en Ozturk bij de PvdA.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:09:18 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203679731
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt, maar je zult in een fractie ook samen moeten werken. Soms is dat niet langer mogelijk. Zoals destijds ook met Kuzu en Ozturk bij de PvdA.
De verhouding tussen Dassen en Gundogan is natuurlijk een hele andere dan tussen Gundogan en medewerkers in dienst van de Volt-fractie.

Maar dit gaat om medewerkers die zich "onveilig" voelen. Maar tenzij er iets strafbaars is gebeurt, zou het eigenlijk gewoon een arbeidsconflict zijn.
pi_203681133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
maar dat is een politieke afweging die de fractie en individuele fractie leden zelf zullen moeten maken. Daar gaat een extern bureau zich niet over uitspreken lijkt me.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 17 februari 2022 @ 21:56:31 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203711036
Geert-Jan Knoops heeft er vertrouwen in

quote:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ak-gundogan-kansrijk
ADVOCAAT KNOOPS: ZAAK-GÜNDOĞAN KANSRIJK
BNR Webredactie Vandaag, 10:54
Update: vandaag, 11:33
De schorsing van Kamerlid Gündoğan door de Volt-fractie is buitenproportioneel en als de zaak voor de rechter komt, dan is de kans heel groot dat Gündoğan in het gelijk wordt gesteld. Dat zegt Gündoğans advocaat Geert Jan Knoops in BNR's Big Five.

Buitenproportioneel
'Op grond van de bestudering van de informatie die tot ons is gekomen, zijn wij tot de conclusie gekomen dat die schorsing echt buitenproportioneel is', zegt Knoops. Het Kamerlid werd door de Volt-fractie geschorst na meldingen van 'grensoverschrijdend gedrag'. Knoops zegt te hopen 'dat de Voltfractie zal inzien dat dit een wel zeer overmoedige reactie is geweest en dat er alsnog een vergelijk gaat komen'. En anders zal de rechter daarover het oordeel moeten vellen.

Kansrijk
Knoops en zijn echtgenote Carry Hamburger achten de zaak kansrijk. 'Op grond van de studie die wij hebben gemaakt van de zaak zijn wij van oordeel dat als deze zaak aan de rechter zou worden voorgelegd, dat zij een hele grote kans heeft dat zij in het gelijk wordt gesteld.' Volgens de advocaat weet zijn cliënt nog steeds niet hoe de beschuldiging luidt: 'Formeel weet zij van niets, en dat is door de Voltfractie erkend, men heeft haar niet geïnformeerd over de aard van de zogenaamde klachten'.

Grensoverschrijdend
Zonder daar verder op in te gaan noemt Knoops de term 'grensoverschrijdend gedrag' 'niet toepasselijk'. 'Het is een zeer beladen en stigmatiserende term.'

Knoops heeft sowieso moeite met wat hij noemt de etikettering van mensen voordat alle feiten boven water zijn gehaald. De advocaat en zijn echtgenote staan ook artiest Marco Borsato bij. 'Daar geldt eigenlijk hetzelfde. We leven in een tijd waarin we heel snel etiketten plakken op mensen, maar wat we daarbij vaak verwaarlozen is de regels van de eerlijkheid van het proces. En dat moeten we niet verwarren.'

'We moeten eerst zorgen dat de procesvoering zorgvuldig en gedegen plaatsvindt voordat je kunt vaststellen wat de feiten zijn. We zien helaas in al dit soort zaken dat dit wordt omgedraaid: men gaat eerst iemand veroordelen of een bepaald etiket op iemand plakken en vervolgens gaat men onderzoek doen.' Volgens Knoops gaat de samenleving te snel daarin mee, net als de media.
pi_203711094
En dan? De relatie tussen Gündogan en Dassen is nu toch wel verziekt. Een van de twee zal hoe dan ook af moeten taaien.
pi_203713873
volgens mij kan een rechter niemand dwingen om met andere samen te werken in een fractie. Dat is toch echt aan de fractie zelf. weet niet wat Knoops hoopt te bereiken met een rechtzaak.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_203714377
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 08:54 schreef DestroyerPiet het volgende:
volgens mij kan een rechter niemand dwingen om met andere samen te werken in een fractie. Dat is toch echt aan de fractie zelf. weet niet wat Knoops hoopt te bereiken met een rechtzaak.
Nee. Volgens mij kan hij enkel uitspreken dat de schorsing van iemand als partijlid terecht of onterecht is. Een Kamerlid kun je niet eens eenzijdig schorsen. Ze is namelijk gekozen door haar kiezers, niet door Volt.

Wat Knoops hoopt te bereiken is dat Gundogan hier niet als "de kwaaie" uitkomt.
pi_203725171
twitter

Rechtszaak.
zie email 27 oktober
pi_203725255
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rechtszaak.
En we zijn allemaal hogelijk verrast hierdoor? ;)
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:23:38 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203725345
Manmanman, die Dassen heeft het wel goed verkloot.
pi_203725689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rechtszaak.
Ongeacht wat de rechter ook gaat besluiten, dit komt niet meer goed.
We krijgen wel weer waar voor ons geld als kiezers. Ze maken er weer een mooie show van.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:53:31 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203725940
Misschien een interessante nieuwe orderegel. Alle afsplitsers verplichten in een fractie samen te werken.
pi_203726280
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:53 schreef Hexagon het volgende:
Misschien een interessante nieuwe orderegel. Alle afsplitsers verplichten in een fractie samen te werken.
Of ongrondwettelijke partijen opheffen en 150 individuele kamerleden installeren die vrij zijn van partijpolitiek.
pi_203726635
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ongeacht wat de rechter ook gaat besluiten, dit komt niet meer goed.
We krijgen wel weer waar voor ons geld als kiezers. Ze maken er weer een mooie show van.
En dit soort lui willen dan een verenigd Europa. :') Met 3 in de fractie vechten ze elkaar al de tent uit.
pi_203727085
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:53 schreef Hexagon het volgende:
Zou een leuk tv format zijn
pi_203727938
Nog weer een afsplitser in de 2e kamer, gaat lekker zo :')

En dat bij een partij waarvan het bestaan al zo goed als nutteloos was omdat het gewoon een exacte kopie van D66 is.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 20:55:46 #198
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_203728410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:23 schreef Hexagon het volgende:
Manmanman, die Dassen heeft het wel goed verkloot.
Precies. Dit is de derde keer dat ik denk, gast..
1: Direct naar de verkiezingen al aangeven dat je niet mee wil regeren. Snap dat veel nieuw is en de kans klein is, maar toch, gaat ook om mentaliteit.
2: Niet mee willen doen in veel gemeentes, omdat de vrouwenquota niet was gehaald overal.
3:En nu dit. Bespreek dit gewoon even intern voordat je zulke trajecten ingaat.

Z'n grootste angst lijkt een misstap te begaan.

Daar tegenover staat dat ik verder amper iets van hem gehoord heb. Gündogan daarentegen heb ik het idee dat die haar zetel tenminste waard maakt voor haar kiezers.
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:00:13 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203728492
Volt reageert en maakt haar voor leugenaar uit

quote:
https://voltnederland.org/blog/reactie-volt
Reactie Volt

Wij hebben de aankondiging tot een kort geding en de uitlatingen die Nilüfer Gündoğan vandaag in verschillende media heeft gedaan gelezen. We betreuren het dat zij het noodzakelijk vindt over het nog lopende onderzoek inhoudelijke mededelingen te doen. Ondanks dat Volt in het belang van het onderzoek en de betrokkenen niets inhoudelijks naar buiten wil brengen, moeten wij hier toch een korte reactie op geven.

In de Volkskrant spreekt Nilüfer Gündoğan over één klacht, maar het is gebleken dat er meerdere meldingen zijn die uit verschillende lagen van de partij komen. Ook zegt Nilüfer Gündoğan dat Volt weigert om duidelijk te maken waarom zij geschorst is. Dat klopt niet. Afgelopen zondag is aangegeven dat het gaat om meldingen die wijzen op grensoverschrijdend gedrag. Ook is aangekondigd dat een onafhankelijk onderzoeksbureau haar op maandag zou benaderen om de meldingen voor te leggen en wederhoor toe te passen. Nilüfer Gündoğan is vervolgens niet ingegaan op herhaaldelijke uitnodigingen van het onderzoeksbureau om de klachten te bespreken. Zij heeft aangegeven niet mee te zullen werken aan dit onderzoek.

Wij betreuren het dat Nilüfer Gündoğan niet meewerkt aan het onderzoek, maar zich in plaats daarvan via de media uitlaat. Wij vinden het namelijk belangrijk dat er een veilige omgeving is waarin het onderzoek zorgvuldig kan worden uitgevoerd.

Melders moeten zich veilig voelen om hun meldingen die wijzen op grensoverschrijdend gedrag naar voren te brengen. Wij blijven hiervoor staan. Vooruitlopend op de uitkomst van het onderzoek willen wij daarom geen verdere uitspraken doen over de inhoud ervan.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:04:05 #200
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203728555
quote:
16s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Lijkt mij een juiste aanpak toch als partij.
Een grote shitshow. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')