Zelfs als het KNMI het zo lang van te voren zou voorspellen, zou ik het met een korreltje zout nemen.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:22 schreef Gibson88 het volgende:
Hobby weermannetjes. Neem het niet al te serieus. Website van het KNMI zegt er vrijwel niks over.
Het KNMI is meestal ook niet serieus te nemen. Of ze onderschatten het, of het KNMI heeft een overdreven verwachting wat uiteindelijk een anticlimax wordt.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:22 schreef Gibson88 het volgende:
Hobby weermannetjes. Neem het niet al te serieus. Website van het KNMI zegt er vrijwel niks over.
Ik weet het eerste weeralarm nog; er zou een ongekende pak sneeuw naar beneden komen wat al het treinverkeer zou ontregelen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:00 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het KNMI is meestal ook niet serieus te nemen. Of ze onderschatten het, of het KNMI heeft een overdreven verwachting wat uiteindelijk een anticlimax wordt.
Dus omdat het KNMI ook het niet altijd goed heeft moeten we deze lange termijn voorspeller opeens wel geloven. Wat een onlogica weer.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:00 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het KNMI is meestal ook niet serieus te nemen. Of ze onderschatten het, of het KNMI heeft een overdreven verwachting wat uiteindelijk een anticlimax wordt.
Nee, het is tijd voor storm.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:04 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, het is weer tijd voor 'Ze geven een weeralarm, dus ik denk dat ze daarmee bedoelen dat we allemaal dood gaan, dus in mijn beperkte ogen overdrijven ze, dus weeralarms slaan nergens op'
1) 6 dagen is niet persè lange termijn, het is de middellange termijn.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat het KNMI ook het niet altijd goed heeft moeten we deze lange termijn voorspeller opeens wel geloven. Wat een onlogica weer.
[poll=3688]
Een windje?quote:Op zondag 13 februari 2022 10:11 schreef Catatafishh het volgende:
Een storm des doods??
https://www.estofex.org/ zegt er niets over.
Zal wel weer met een sissertje aflopen
Omdat die niet 6 dagen vooruit voorspellen. En ESTOFEX houdt zich alleen bezig met convectieve windstoten.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:11 schreef Catatafishh het volgende:
Een storm des doods??
https://www.estofex.org/ zegt er niets over.
Beetje Wappie ditquote:Op zondag 13 februari 2022 10:08 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
1) 6 dagen is niet persè lange termijn, het is de middellange termijn.
2) Alle weermodellen tonen sinds gisteren consistent (zeer zware) storm voor vrijdag.
3) Ik zeg niet dat deze voorspelling uitkomt, het is een mogelijkheid. En als het uitkomt, dat Nederland dan compleet ontwricht wordt, gezien Nederland al platligt bij een storm met windstoten van 120 km/u.
bij de windvoorspelling voor vrijdag op nu.nl staat wzw5 net zoals woensdag.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:08 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
2) Alle weermodellen tonen sinds gisteren consistent (zeer zware) storm voor vrijdag.
Het KNMI gebruikt alleen harmonie en ecwmf. En het KNMI onderschat het redelijk vaak.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
bij de windvoorspelling voor vrijdag op nu.nl staat wzw5 net zoals woensdag.
Op de site van het KNMI w5 voor vrijdag.
Maken deze 2 sites dan geen gebruik van alle weermodellen?
Niet alle voorspellingen komen uit zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Beetje Wappie dit
En je leert er ook niets van hè?
WKN / Noord-Nederland zet zich schrap: mogelijk ''perfecte storm'' op komst!
En harmonie en ecwmf voorspellen die dan opeens geen storm, terwijl jij hier net nog zei dat alle modellen een zware storm voorspellen.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:27 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het KNMI gebruikt alleen harmonie en ecwmf. En het KNMI onderschat het redelijk vaak.
Ecwmf komt met windstoten van 170 km/u.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En harmonie en ecwmf voorspellen die dan opeens geen storm, terwijl jij hier net nog zei dat alle modellen een zware storm voorspellen.
Bron?quote:Op zondag 13 februari 2022 10:17 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Omdat die niet 6 dagen vooruit voorspellen. En ESTOFEX houdt zich alleen bezig met convectieve windstoten.
Kijk maar eens even in het archief van de voorspellingen, er is geen een voorspelling voor 6 dagen vooruit.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Bron?
Verder weet jij dan schijnbaar dat het niet om convectieve windstoten gaat?
Oke, en mijn 2e opmerking?quote:Op zondag 13 februari 2022 11:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Kijk maar eens even in het archief van de voorspellingen, er is geen een voorspelling voor 6 dagen vooruit.
https://www.estofex.org/
''For the future, objective verification of hail, tornado and convective severe wind forecasts with ESWD data are planned.'' op estofex.quote:
Jawel, dat betwist ik niet. Maar hoe weet jij dat de storm van vrijdag geen convectieve storm is?quote:Op zondag 13 februari 2022 12:26 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
''For the future, objective verification of hail, tornado and convective severe wind forecasts with ESWD data are planned.'' op estofex.
Alleen zware convectieve windstoten dus.
Gezien ik geen convectieve storm zie op de weerkaarten, slechts een zeer zware non-convectieve storm.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:33 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Jawel, dat betwist ik niet. Maar hoe weet jij dat de storm van vrijdag geen convectieve storm is?
Dat vind ik vaak een van de betrouwbare apps. De hele week tot en met vrijdag geeft die wel veel wind maar het centrum van de systemen licht wel steeds ergens anders. Ik ga niet plannen dat de wereld vergaat maar een paraplu mee deze week is geen goed plan denk ik.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:05 schreef cherrycoke het volgende:
zet hem maar op windy.com op vrijdag.
In mijn oma's tijd hadden ze geen weeralarmen dus het is onzinquote:Op zondag 13 februari 2022 10:04 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, het is weer tijd voor 'Ze geven een weeralarm, dus ik denk dat ze daarmee bedoelen dat we allemaal dood gaan, dus in mijn beperkte ogen overdrijven ze, dus weeralarms slaan nergens op'
Dat kan nog wel eens leuke beelden gaan opleveren alhoewel het meer in de avond valt helaas.quote:Op zondag 13 februari 2022 21:41 schreef aloa het volgende:
En vrijdag is het ook nog springtij. En dat met een noordwester storm![]()
We gaan het zien.
Kan zeker spectaculaire beelden opleveren.quote:Op zondag 13 februari 2022 21:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat kan nog wel eens leuke beelden gaan opleveren alhoewel het meer in de avond valt helaas.
Wel een afgekeurde kaart hequote:Op maandag 14 februari 2022 11:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
ICON 06z: Vooral Zuid-Nederland en België worden getroffen door orkaan.
De orkaan lijkt tot diep in het binnenland windstoten te genereren tot 145 km/u in België volgens de nieuwste uitdraai van ICON. Deze orkaan zou daar voor veel schade kunnen zorgen. Windstoten tot 150 km/u bij de kust.
[ afbeelding ]
Alweer een stukje zuidelijker dan eerdere verwachtingen.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
ICON 06z: Vooral Zuid-Nederland en België worden getroffen door orkaan.
De orkaan lijkt tot diep in het binnenland windstoten te genereren tot 145 km/u in België volgens de nieuwste uitdraai van ICON. Deze orkaan zou daar voor veel schade kunnen zorgen. Windstoten tot 150 km/u bij de kust.
[ afbeelding ]
Nou nou nou, neem iets kalmerends. Waar is die mañana-mentaliteit gebleven?!quote:Op maandag 14 februari 2022 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
Ik hoop in dat geval met ze mee dat er orkaanwinden precies boven hun woning ontstaan en de hele boel naar de klote gaat daar. Eens kijken hoe blij en tof ze daarna nog zullen posten.
Jaaa leuk! Kapotte daken, schade aan auto's, ongelukken door plotselinge rukwinden...wie wil dat nou niet?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
Op weerwoord roepen sommigen alweer heel stoer dat ze hopen hopen hopen dat de zwaarste windstoten boven hun omgeving uitkomen.Echt.... wil je graag dat je dak naar de tyfus gaat ofzo. Ik hoop in dat geval met ze mee dat er orkaanwinden precies boven hun woning ontstaan en de hele boel naar de klote gaat daar.
Eens kijken hoe blij en tof ze daarna nog zullen posten.
Die is weg sinds ik weer in Nederland ben. Nu is het weer blinde ongecontroleerde WOEDE!quote:Op maandag 14 februari 2022 11:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nou nou, neem iets kalmerends. Waar is die mañana-mentaliteit gebleven?!
Dat krijg je als al het geweld van afgelopen weken voor mijn neus voorbij vliegen. Ik als stormliefhebber wil gewoon de volle bak dan heerlijk naar buiten om ervan te genietenquote:Op maandag 14 februari 2022 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
Op weerwoord roepen sommigen alweer heel stoer dat ze hopen hopen hopen dat de zwaarste windstoten boven hun omgeving uitkomen.Echt.... wil je graag dat je dak naar de tyfus gaat ofzo. Ik hoop in dat geval met ze mee dat er orkaanwinden precies boven hun woning ontstaan en de hele boel naar de klote gaat daar.
Eens kijken hoe blij en tof ze daarna nog zullen posten.
Ik niet. Ik wil gewoon zoveel mogelijk stabiel zonnig weer met weinig wind. Maar ik ben schijnbaar raar.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat krijg je als al het geweld van afgelopen weken voor mijn neus voorbij vliegen. Ik als stormliefhebber wil gewoon de volle bak dan heerlijk naar buiten om ervan te genieten![]()
Onweersbuien > Wind > Wateroverlast etc brengen ook de nodige schade, toch zit iedereen met smart te wachten op zo'n heerlijke onweersbuien des doods toch?
Kortom geef me 12bft, al is het alleen hier in het noorden wij zijn het wel gewend
Wat is dit voor onzintopic?quote:Op zondag 13 februari 2022 09:01 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Bomcycloon op komst voor Nederland vrijdag, zwaarste storm in decennia mogelijk!
Nederland zoals het is geweest keert voorlopig niet meer terug. Er staat een monsterstorm in de kaarten voor vrijdag. Met windstoten van 150-180 km/u gaat Nederland compleet verwoest worden. Grote maatschappelijke ontwrichting, nog groter dan op 25 januari 1990.
https://www.weerwoord.be/m/2843547
Om alvast een beetje in de stemming te komen voor deze storm/orkaan:
Als je iets meer naar de weerkaarten kijkt, dan zie je een zeer zware storm op vrijdag. Daar gaat dit ''onzin'' topic over.quote:
Loopt met een sisser afquote:Op maandag 14 februari 2022 12:45 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Als je iets meer naar de weerkaarten kijkt, dan zie je een zeer zware storm op vrijdag. Daar gaat dit ''onzin'' topic over.
Dat wil iedereen natuurlijk, beetje stabiel weertje hebben maar beetje regen is altijd goed in de zomer anders heb je weer gezeik over de de droogtequote:Op maandag 14 februari 2022 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wil gewoon zoveel mogelijk stabiel zonnig weer met weinig wind. Maar ik ben schijnbaar raar.
Op de weerkaarten zien we voornamelijk veel verschillen waarbij er dagelijks weer andere voorspellingen zijn.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:45 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Als je iets meer naar de weerkaarten kijkt, dan zie je een zeer zware storm op vrijdag. Daar gaat dit ''onzin'' topic over.
Ik lees er vrij weinig over bij KNMI en Weerplaza schrijft dat het heel erg mee zal vallen. Alleen aan de kust beetje winderig, maar monsterstorm, waar haal die onzin vandaan?quote:Op maandag 14 februari 2022 12:45 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Even de weerkaarten bekijken misschien? ECWMF = 130 km/u. GFS = 130 km/u en windkracht 11. ICON = 160 km/u, en 150 tot diep in het binnenland. UKMO = 140 km/u. Gisteren waren de weermodellen nog een tikje zwaarder. Dat noem ik toch wel even wat meer dan een beetje winderig. In de KNMI meerdaagse guidance staat dat, al 4 dagen van te voren, er donderdag en vrijdag een redelijke kans is op code oranje.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik lees er vrij weinig over bij KNMI en Weerplaza schrijft dat het heel erg mee zal vallen. Alleen aan de kust beetje winderig, maar monsterstorm, waar haal die onzin vandaan?
Voor een storm is 6 dagen heel lang. Zelfs op een dag vooraf is lastig te voorspellen wat de koers is van een lagedrukgebied. De kern 100km noordelijker of zuidelijker is dan nog heel goed mogelijk en maakt heel veel verschil.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:08 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
1) 6 dagen is niet persè lange termijn, het is de middellange termijn.
3) Ik zeg niet dat deze voorspelling uitkomt, het is een mogelijkheid. En als het uitkomt, dat Nederland dan compleet ontwricht wordt, gezien Nederland al platligt bij een storm met windstoten van 120 km/u.
En de meeste extreme kaartjes zien we op social media verschijnen met termen als STORM DES DOODS erbijquote:Op maandag 14 februari 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op de weerkaarten zien we voornamelijk veel verschillen waarbij er dagelijks weer andere voorspellingen zijn.
Laten we dat maar hopen dan...meer is niet echt tof..windkracht 9 geeft ook al genoeg ellende.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:18 schreef Resistor het volgende:
Ik denk dat ik donderdag maar bruine bonen met speklap en gebakken uien op het menu zet.
Dan ben ik vrijdag ook winderig en niet prettig, net als het weer.
Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen, hoogstens een windkracht 9 aan de kust.
daar is het nog te vroeg voor.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik lees er vrij weinig over bij KNMI en Weerplaza schrijft dat het heel erg mee zal vallen. Alleen aan de kust beetje winderig, maar monsterstorm, waar haal die onzin vandaan?
KNMI houdt het meestal conservatief. In de meerdaagse guidance staat wel redelijke kans op code oranje.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:53 schreef qajariaq het volgende:
Knmi heeft het over Bf 6 voor do en vrij. Windy verwacht donderdag wel 8 vlak langs de kust maar vrijdag slechts 4 tot 7, wederom vooral langs de kust.
Je moet wel mensen uit heel Europa erbij halen om je gelijk te halen hé.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
KNMI houdt het meestal conservatief. In de meerdaagse guidance staat wel redelijke kans op code oranje.
Deze Franse meteoroloog verwacht ook een orkaan. Met in de UK en Ierland windstoten van 130-160 km/u mogelijk. En een gedeelte van West-Nederland dezelfde kleur als de UK dus daar ook windstoten van 130-150 km/u. Dit wordt een flinke storm!
[ twitter ]
Vaak word de soep niet zo heet gegeten, zeker niet als het al een klein week van ten voren word aangekondigd. Kaarten zullen nog wel 10 keer veranderen.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
KNMI houdt het meestal conservatief. In de meerdaagse guidance staat wel redelijke kans op code oranje.
Deze Franse meteoroloog verwacht ook een orkaan. Met in de UK en Ierland windstoten van 130-160 km/u mogelijk. En een gedeelte van West-Nederland dezelfde kleur als de UK dus daar ook windstoten van 130-150 km/u. Dit wordt een flinke storm!
[ twitter ]
Kijk eens naar de flinke storm van 28 okt 2013, werd een 9 tot mogelijk 10bft voorspeld, op de dag zelf toen de storm al aan zijn binnenkomst kwam werd er angstig gekeken naar een 11bft, daarna was 12bft niet ondenkbaar en werd er wel angstig gekeken hoe het allemaal verder ging verlopen.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Voor een storm is 6 dagen heel lang. Zelfs op een dag vooraf is lastig te voorspellen wat de koers is van een lagedrukgebied. De kern 100km noordelijker of zuidelijker is dan nog heel goed mogelijk en maakt heel veel verschil.
quote:Op maandag 14 februari 2022 20:50 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het einde wordt van de randstad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
En springtijquote:Op dinsdag 15 februari 2022 07:06 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
GFS 0z komt met windkracht 12 op de Wadden:
[ afbeelding ]
Tornado'squote:Op dinsdag 15 februari 2022 07:58 schreef Gibson88 het volgende:
De Tornado's die gaan komen hebben ook al namen gekregen, Dudley en Eunice dacht ik.
quote:
Beter orkanen danquote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:37 schreef Gibson88 het volgende:
[..]Zat er op te wachten dat er iemand op zou reageren. Ik wilde even overdrijven
Dat dan weer wel. Maar de wind is donderdag west en zelfs zuidwest op vrijdag (dus niet noordwest of noord). Het vollopen van de Zuidelijke Noordzee zal wel meevallen.quote:
Dat ligt aan de positie van het lagedrukgebied.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Maar de wind is donderdag west en zelfs zuidwest op vrijdag (dus niet noordwest of noord). Het vollopen van de Zuidelijke Noordzee zal wel meevallen.
Zo te zien nabij de Faroer en dan langs Noorwegen naar het noorden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ligt aan de positie van het lagedrukgebied.
GFS gaat voor midden van het VK.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zo te zien nabij de Faroer en dan langs Noorwegen naar het noorden.
Vrijdag Ierse zee via Schotland naar het Skagerrak.
Dat moet dan wel heel erg af gaan wijken wil de Zuidelijke Noordzee daar vol mee gaan stromen. Ik verwacht niet dat de ophoging van de Afsluitdijk voor die tijd klaar moet zijn.
Weetje soms kan je beter niks zeggen.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:33 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Jawel, dat betwist ik niet. Maar hoe weet jij dat de storm van vrijdag geen convectieve storm is?
Midden VK > Hele bak wind, noorden mogelijk zelfs in 2 delen? Eerst storm daarna tijdens doorgang afnemend naar 7bft om even later nog eens een tik naar 9-10bft te geven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:34 schreef aloa het volgende:
[..]
GFS gaat voor midden van het VK.
ICON gaat voor het zuiden van het VK.
EC gaat voor midden het VK.
UKMO gaat voor het noorden van het VK.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Want?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Weetje soms kan je beter niks zeggen.
Vooral mensen die hopen op zoveel mogelijk storm en zo hard mogelijke windstoten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:44 schreef Drass het volgende:
Hoe is het op weerwoord? Natte Bende daar gok ik..
Ik hou ook wel van storm maar harder dan windkracht 10 hoeft van mij niet hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:33 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Vooral mensen die hopen op zoveel mogelijk storm en zo hard mogelijke windstoten.
Als het helemaal niks wordt, geef je je fout dan toe?quote:Op zondag 13 februari 2022 09:01 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Bomcycloon op komst voor Nederland vrijdag, zwaarste storm in decennia mogelijk!
Nederland zoals het is geweest keert voorlopig niet meer terug. Er staat een monsterstorm in de kaarten voor vrijdag. Met windstoten van 150-180 km/u gaat Nederland compleet verwoest worden. Grote maatschappelijke ontwrichting, nog groter dan op 25 januari 1990.
https://www.weerwoord.be/m/2843547
Om alvast een beetje in de stemming te komen voor deze storm/orkaan:
Als de cycloon mee blijkt te vallen, dan ben ik best bereid om toe te geven dat mijn voorspelling niet helemaal klopte.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als het helemaal niks wordt, geef je je fout dan toe?
Op basis van de huidige weerkaarten is het ook niet vreemd dat je dit soort voorspellingen doet. En je geeft keurig aan dat het heel onzeker is. Je bent geen Putto gelukkigquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:52 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Als de cycloon mee blijkt te vallen, dan ben ik best bereid om toe te geven dat mijn voorspelling niet helemaal klopte.
Waarom hebben ze het steeds over een westerstorm? Dit is toch gewoon een noordwester als ik de lijntjes bekijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:39 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
ARPEGE 12Z: Windkracht 11 en windstoten tot 146 km/u en windstoten tot wel 135 km/u tot diep in het binnenland. Windkracht 10 in Drenthe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop van harte dat ze er verschrikkelijk naast zittenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik herinner me van twee jaar geleden, toen was het ook zandzakken voor de deur. Maar er gebeurde heeeeleemmaaal niks. Sindsdien denk ik dat weermensen amateurs zijn. En let ik niet meer op weersverwachtingen. Nederlands weer is: stratus, 15 graden, weinig wind. Dat is meestal zo, of het is heel heet. Dat zijn de twee smaken.
Toen wisten jullie nog niet wat een dijk wasquote:Op zondag 13 februari 2022 09:45 schreef roos94 het volgende:
Niet de waternoodramp van 53 hebben meegemaakt
Lekker testje voor de dijken ditquote:Op zondag 13 februari 2022 21:41 schreef aloa het volgende:
En vrijdag is het ook nog springtij. En dat met een noordwester storm![]()
We gaan het zien.
Darude - Sandstormquote:
Ze staan er gelukkig niet voor niks.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Lekker testje voor de dijken dit
De storm van donderdag - Dudley.quote:
Ja, daar liggen modellen onder, niet bewezen modellen maar waarschijnlijkheidsmodellen die continue verfijnt worden. Er zijn echter verschillende modellen in omloop en ook nu zit daar nog wel wat variatie in maar allemaal hebben ze het over veel wind. Onder IJsland blijft het behoorlijk waaien dus waarschijnlijk volgende week de hele week ook nog veel wind hier met soms een enkel luw momentje.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:54 schreef Bart2002 het volgende:
Hebben al die gekleurde plaatjes eigenlijk een onderliggend zichzelf bewezen hebbend algoritme?
quote:Storm Forecast
Valid: Wed 16 Feb 2022 07:00 to Thu 17 Feb 2022 06:00 UTC
Issued: Wed 16 Feb 2022 07:26
Forecaster: PUCIK / TUSCHY
A level 3 was issued for N Germany and W Poland mainly for extremely severe wind gusts and tornadoes.
A level 2 was issued in a belt from N Ireland through the central UK towards the Netherlands, N Germany, and Poland for widespread severe wind gusts and tornadoes.
www.estofex.org
Misschien vrijdag hier ook wel 3quote:
Die estofex waarschuwing gaat over de windstoten die op deze buienlijn(van Midden-Nederland tot in Oost-Duitsland) zittenquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien vrijdag hier ook wel 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Houtenbeen gaat alvast zijn schuilkelder in
Oke, dit zijn wel de extreemste leden van GFS en ECWMF
quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Moet dat voor vanavond zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Houtenbeen gaat alvast zijn schuilkelder in
Oke, dit zijn wel de extreemste leden van GFS en ECWMF
quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Als dat geen kitesurfing wordt voor de kust van Scheveningen... en als je dan een sprong maakt pas landen in het IJsselmeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Houtenbeen gaat alvast zijn schuilkelder in
Oke, dit zijn wel de extreemste leden van GFS en ECWMF![]()
Morgen zal meer duidelijk worden denk ik. Dan weten we meer over de koers van Eunice en de omvang van het windveld denk ik?quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm lijkt nog erger te worden, worden nu met snelheiden naar 170km/h gegooid, de kans dat dit echt uitkomt is echter wel bijzonder klein, maar gezien het heftiger wordt zullen getallen van 150km/h nu wel serieus op de teller komen, dit bij 10/11/12bft langs de kust kunnen we ons opmaken voor misschien wel de zwaarste van deze eeuw.
Klopt, dat ding is nog gewoon in de maak en dat is eigenlijk best bizar te noemen dat het in zo'n rap tempo tot een volwaardig (en misschien wel gevaarlijk) stormsysteem groeit amper 2 dagen tijd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Morgen zal meer duidelijk worden denk ik. Dan weten we meer over de koers van Eunice en de omvang van het windveld denk ik?
Morgen valt nog wel mee, 7/8bft langs de kust, ogen zijn meer gericht op vrijdag.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan ik morgen nog naar mijn werk rijden gewoon met die wind?
Benieuwd of we een Co De Rood, weeralarm, krijgen voor de Noordelijke provinciesquote:Op woensdag 16 februari 2022 16:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Morgen valt nog wel mee, 7/8bft langs de kust, ogen zijn meer gericht op vrijdag.
Denk wel dat die kans aanzienlijk is. Windstoten van >140 km/u in de kustprovincies, en 100-120 in het binnenland, tijdens de avondspits.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Benieuwd of we een Co De Rood, weeralarm, krijgen voor de Noordelijke provincies
Dat zou vroeger zijn dan ik dacht. Dacht dat het hoogtepunt vrijdagavond/-nacht zou zijn?quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:58 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Denk wel dat die kans aanzienlijk is. Windstoten van >140 km/u in de kustprovincies, en 100-120 in het binnenland, tijdens de avondspits.
Namiddag en avond is de piek.quote:Op woensdag 16 februari 2022 17:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zou vroeger zijn dan ik dacht. Dacht dat het hoogtepunt vrijdagavond/-nacht zou zijn?
Oh dan ben ik vrij, moet morgen wel ergens zijn met uitzicht op zee.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Morgen valt nog wel mee, 7/8bft langs de kust, ogen zijn meer gericht op vrijdag.
Ja/Neequote:Op woensdag 16 februari 2022 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Benieuwd of we een Co De Rood, weeralarm, krijgen voor de Noordelijke provincies
Maar dat was gisteren ook al, 7/8 bft.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 februari 2022 10:11 schreef Catatafishh het volgende:
Met Office (UK) verwacht vannacht t/m windkracht 10 op zee. NL-kust ten noorden van IJmuiden.quote:German Bight, Humber
Southwest veering west 6 to gale 8, increasing severe gale 9 or storm 10 for a time. Moderate or rough, becoming rough or very rough except in west Humber. Rain then showers. Good, occasionally poor
Ik kan dat wel geloven als ik hoor en zie hoe het er hier al aan toe gaat.quote:Op woensdag 16 februari 2022 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met Office (UK) verwacht vannacht t/m windkracht 10 op zee. NL-kust ten noorden van IJmuiden.
https://www.metoffice.gov(...)nt/shipping-forecast
Veel plezier op de terugwegquote:Op woensdag 16 februari 2022 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Ik stap straks op mijn fiets en word direct de goede kant op geholpen zonder verdere inspanning
Dit was de terugwegquote:Op woensdag 16 februari 2022 19:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Veel plezier op de terugweg
Die kleur heb ik nog nooit op GFS kaarten gezien boven land. Echt letterlijk nooit.quote:
Storm Eunice is vernoemd naar Eunice Newton Footequote:Op woensdag 16 februari 2022 19:45 schreef PzKpfw het volgende:
Ben ik de enige die bij 'Eunice' aan een dikke negerin moet denken?
quote:Op woensdag 16 februari 2022 17:22 schreef summer2bird het volgende:
Ben ik effe blij dat ik pas maandag weer naar mijn werk hoef te fietsen
Nou, zelfs hier in Drenthe is het nu echt flinke flinke woeiquote:Op woensdag 16 februari 2022 20:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaat lekker tekeer hier aan de Zeeuwse kust.
Blof zou er een liedje over moeten schrijvenquote:Op woensdag 16 februari 2022 20:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaat lekker tekeer hier aan de Zeeuwse kust.
Check de icon kaart ...zwart zit er zelfs inquote:Op woensdag 16 februari 2022 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kleur heb ik nog nooit op GFS kaarten gezien boven land. Echt letterlijk nooit.
Nou ik kijk er niet naar uit morgen..in de spits in de auto.. vliegles ofzoquote:Op donderdag 17 februari 2022 02:20 schreef Uizichtloos het volgende:
Ik heb er zin in! Wordt chaos hier morgen/vandaag denk ik.
quote:Eunice veel zwaarder dan Dudley
Morgen volgt stormdag nummer 5 van dit jaar en dit wordt direct een zware storm. In de vroege ochtend ligt stormdepressie Eunice nog boven Ierland. In ons land neemt de bewolking snel toe en gaat het flink regenen. Eunice trekt ’s middags snel in noordoostelijke richting over de Noordzee. De regen trekt dan naar Duitsland weg en vanuit het zuidwesten klaart het op. Ondanks het doorbreken van de zon, wordt het weer snel onstuimiger.
Rond het middaguur steekt langs de westkust een zuidwesterstorm op. Halverwege de middag heeft het windveld ook het oosten bereikt, met daar een windkracht 7 tot 8. Aan zee is dan inmiddels een zware zuidwesterstorm opgestoken, windkracht 10. In het binnenland komen (zeer) zware windstoten tussen 90 en 120 km/u voor. In de kustprovincies en rond het IJsselmeer zijn de windstoten nog een stuk feller, rond 130 km/u.
Piek Wadden avond | Gevaarlijke windstoten >140 km/u
Vanaf de avond draait de wind naar het westen en is Eunice in de zuidelijke helft van het land over haar hoogtepunt heen. Dit geldt niet voor de kop van Noord-Holland, het IJsselmeergebied, de Waddeneilanden, Friesland, Groningen en Drenthe. Tot in het binnenland staat een windkracht 9 en aan de kust een volle windkracht 10. Op de Waddeneilanden kan het zelfs tijdelijk zeer zwaar stormen, windkracht 11! Er komen windstoten van orkaankracht voor, 130-145 km/u.
Er zijn weermodellen die met nóg hogere uitschieters komen, maar dat is nu nog niet te zeggen. Wat in ieder geval duidelijk is, is dat het een gevaarlijke storm wordt voor het noordwestelijk kustgebied die ook nog eens lang aanhoudt. Zo houdt de windkracht 10 langs de westkust hooguit een paar uur aan, terwijl het op de Wadden maar liefst 8 uur lang zwaar kan stormen! Pas in de nacht naar zaterdag verlaat het windveld ook het noorden van het land en wordt het minder heftig.
Vergelijkbare februaristorm voor het laatst in 1990
Voor een vergelijkbare storm moeten we terug naar 18 januari 2018. Toen werd windkracht 11 gemeten in Hoek van Holland, met een windstoot van 144 km/u. Verder was er deze eeuw alleen een windkracht 11 op 28 oktober 2013 op Vlieland, met een windstoot van 151 km/u.
Kijken we alleen naar februari, dan moeten we terug naar 26 en 27 februari 1990. Toen haalde IJmuiden een windkracht 10 en kwam het in Den Helder tot een windstoot van 146 km/u. Mochten we een uurgemiddelde windkracht 11 halen - zeer zware storm - dan is dat in februari alleen nog maar op 1 februari 1953 (watersnoodramp) en 9 februari 1974 gebeurd.
Hier in Drenthe is het zonnig en mooi weer maar wel een stevige wind.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:48 schreef koffiekoekjes het volgende:
Echt ontzettend rustig momenteel aan de zeeuwse kust. Zeker vergeleken met gister
Lekker zonnetje, blauwe lucht, klein beetje wind.
Stilte voor de storm?
EU Nice, vervelende propaganda. En een trap na aan het VK.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:49 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)ten-van-orkaankracht
[..]
Tja dit is letterlijk de model output van het ICON model. Voor korte termijn voorspellingen doet hij het beter dan een ECMWF of GFS omdat hij een 7 km resolutie heeft.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:32 schreef Gunner het volgende:
Ach dat soort sites en accounts hebben altijd de neiging om wat te overdrijven maar we zullen het zien.
Ja precies, slaat dus nergens op! Waarschijnlijk gewoon een briesje, prima badmintonweer.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja dit is letterlijk de model output van het ICON model. Voor korte termijn voorspellingen doet hij het beter dan een ECMWF of GFS omdat hij een 7 km resolutie heeft.
Zegt hij nu 185 bij Terschelling?quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:34 schreef Frutsel het volgende:
ICON heeft er zin in...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:35 schreef Starhopper het volgende:
![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Nietquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:44 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer gaat hij naar NWS @:frutsel ?
quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet
Ik wilde een sticky in NWS zetten om hem hier verder te laten lopen![]()
Maar ben net te laat zie ik
Dus we krijgen een hardere wind dan de windstoten van toen. En niet een beetje ook.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
Om alvast in de stemming te komen is hier een vermakelijke compilatie van de storm op 18 januari 2018.
En het bijbehordende windstotenkaartje van die dag:
[ afbeelding ]
En morgen is het weer de 18e... maar dan februari.
quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus we krijgen een hardere wind dan de windstoten van toen. En niet een beetje ook.
Ik bedoelde windstotenquote:Op donderdag 17 februari 2022 15:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]![]()
Nee, want dan zou je windkracht 12 hebben. Misschien dat IJmuiden, HvH of Vlieland 11bft halen, het binnenland niet.
Deze ziet er wel echt heftig uit.quote:
Morgen tijdens de avondspits is die hier ongeveer op z'n sterkst.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:43 schreef GerryDV het volgende:
Hoe laat komt die storm ongeveer aan? Vind het nu allemaal nog wat lafjes.
De storm komt pas morgen. De storm is op zijn piek in de namiddag/avond.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:43 schreef GerryDV het volgende:
Hoe laat komt die storm ongeveer aan? Vind het nu allemaal nog wat lafjes.
Zuidelijker tot bij capuchon_jongenquote:Op donderdag 17 februari 2022 07:51 schreef Starhopper het volgende:
Lekker briesje gisteravond en vannachtIk vrees met grote vrezen voor morgen
Al lijkt hij wel wat zuidelijker te trekken
Heb even dit account nader bekeken, volgens mij is het satire. Zo niet, dan sta ik nog verder van demense af dan ik dacht.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:35 schreef Starhopper het volgende:
![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Is satire. Iets verderop wordt dat wel duidelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb even dit account nader bekeken, volgens mij is het satire. Zo niet, dan sta ik nog verder van demense af dan ik dacht.
quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:58 schreef Drass het volgende:
Ze zouden die Lil Kleine in 1 van die gondels in Scheveningen moeten douwen morgen
quote:
Verstandig.quote:
Stormdienstregelingquote:Op donderdag 17 februari 2022 18:10 schreef mstx het volgende:
https://www.prorail.nl/nieuws/storm-eunice-en-het-spoor
Goederenvervoer ligt morgenmiddag ook plat
Die van 2002 kan ik mij nog goed herinneren. Met mijn vader zou ik gaan kijken bij het strand maar daar zijn we nooit geraakt. De dakpannen vlogen in het rond. Wat een hel was dat.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:30 schreef INViCTuS het volgende:
Pittig ding. Ben benieuwd
[ twitter ]
Friederike in 2018 toch? Of gaat het om de sterkste windstoot?quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:35 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij staat de titel van zwaarste storm van de eeuw momenteel op 28 oktober 2013 toch?
Ja of Daria uit 1990quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:35 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij staat de titel van zwaarste storm van de eeuw momenteel op 28 oktober 2013 toch?
Dat is de vorige eeuwquote:
Ik ben niet erg thuis in de terminologie. Wat betekent dit?quote:
Dat de kerndruk van het lagedrukgebied tenminste 24 mbar in 24 uur gaat dalen, ofwel een zeer snel uitdiepend lagedrukgebied dus.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben niet erg thuis in de terminologie. Wat betekent dit?
En dat resulteert in hoge windsnelheden?quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat de kerndruk van het lagedrukgebied tenminste 24 mbar in 24 uur gaat dalen, ofwel een zeer snel uitdiepend lagedrukgebied dus.
Gelukkig hebben we nu de waterwerken/keringen op heel veel verschillende locaties. Dat zou wel goed lopen, maar het zullen wel sowieso bomen, dakpannen gaan sneuvelen en dat kan voor veel schade zorgen en eventueel tot gewonden/doden leiden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:41 schreef summer2bird het volgende:
Een vraag he, toen de watersnoodramp gebeurde was het ook windkracht 10. Hoe groot achten jullie de kans dat Nederland morgen een enorme ramp gaat krijgen van die storm?
Ah okey. Hopelijk word morgen niet een historische dag en blijft het bij materiële schadequote:Op donderdag 17 februari 2022 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu de waterwerken/keringen op heel veel verschillende locaties. Dat zou wel goed lopen, maar het zullen wel sowieso bomen, dakpannen gaan sneuvelen en dat kan voor veel schade zorgen en eventueel tot gewonden/doden leiden.
Het is morgen wel springtij en aan het eind van de middag hoog water. Maar de windrichting is zuidwest dus zal er niet zo heel veel opstuwing zijn. De Ramspol (Flevoland) gaat/is dicht maar of in Zeeland en ZH ook keringen dicht gaan betwijfel ik. We gaan het zien.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu de waterwerken/keringen op heel veel verschillende locaties. Dat zou wel goed lopen, maar het zullen wel sowieso bomen, dakpannen gaan sneuvelen en dat kan voor veel schade zorgen en eventueel tot gewonden/doden leiden.
Die kans schat ik wel heel laag in, sinds die ramp zijn er een hoop verbeteringen aangebracht om het water buiten ons landen te houden. Daarnaast moeten we niet vergeten dat er geen noordwester komt te staan en dus met de opstuwing geen dramatische beelden zullen verwachten.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:41 schreef summer2bird het volgende:
Een vraag he, toen de watersnoodramp gebeurde was het ook windkracht 10. Hoe groot achten jullie de kans dat Nederland morgen een enorme ramp gaat krijgen van die storm?
Ja, die kans is best wel groot. Er komt sowieso maatschappelijke ontwrichting.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:16 schreef Studiotje het volgende:
Dit gaat toch bijna zeker code rood worden?
Dagjesmens gespot.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben niet erg thuis in de terminologie. Wat betekent dit?
Hahaha, nou ja, je moet ergens beginnen, toch? Ik woon tegenwoordig 5 km van zee, dus dan sta je toch wat anders in dit soort zaken.quote:
Neequote:Op donderdag 17 februari 2022 20:37 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Beelden van de storm van 25 januari 1990
''Mogen we ons morgen verwachten aan een even grote storm als op 25 januari 1990? Toen kostte orkaan Daria in ons land het leven aan elf mensen en vielen er veertig gewonden. En het blééf maar stormen. Nog 35 dagen lang zouden 9 verschillende stormen het land treiteren met rukwinden. Ze zouden voor altijd de geschiedenis ingaan als de zwaarste die België heeft gekend.''
https://www.hln.be/binnen(...)i-1990-was~ace859d0/
Het gaat ongetwijfeld lekker te keer aan de kust en in het noorden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, nou ja, je moet ergens beginnen, toch? Ik woon tegenwoordig 5 km van zee, dus dan sta je toch wat anders in dit soort zaken.
Aardige indicatie inderdaadquote:Op donderdag 17 februari 2022 21:05 schreef Salina het volgende:
[..]
Het gaat ongetwijfeld lekker te keer aan de kust en in het noorden.
Ik heb er ook de ballen verstand van hoor, trouwens.
Ik merk meestal aan mijn door de war rakende haren altijd wel hoe hard het waait.
De volgende heet Franklin, geloof ik.quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:06 schreef Salina het volgende:
Is er al meer bekend over de storm van maandag mensen?
Dat zag er nog dreigender uit dan die van morgen.
afgelastquote:Op donderdag 17 februari 2022 21:06 schreef Salina het volgende:
Hier in het noord-westen las ik dat ook al een paar scholen 'stormvrij ' hebben.quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:14 schreef Haags het volgende:
De eerste scholen zijn ook al gesloten hier in de regio, heb ik van horen zeggen.
Tot nu toe voor maandag alleen nog windkracht 4 hier.quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:06 schreef Salina het volgende:
quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:59 schreef Minimunt het volgende:
Voor de mensen uit het noordwesten. Als jullie dit weekend of komende weken onderdak nodig hebben ben je hier in limburg best welkom.
Kun je volgende week ook nog mooi carnaval vieren.
Ik heb nog liever dat m'n dak van m'n huis waait , dan dat ik in Limburg ga zittenquote:Op donderdag 17 februari 2022 21:59 schreef Minimunt het volgende:
Voor de mensen uit het noordwesten. Als jullie dit weekend of komende weken onderdak nodig hebben ben je hier in limburg best welkom.
Kun je volgende week ook nog mooi carnaval vieren.
Ja gisteren gaf die hier ook 5bft aan terwijl er 9bft stond op live kaart.quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:59 schreef Papabear het volgende:
Volgens de buienradar blijft de wind morgen langs de kust beperkt tot windkracht 5/6. Op de Waddeneilanden ook maar max. 6bft
Dat ding spoort de laatste weken echt totaal niet meer
Whoah, die haat.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:02 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb nog liever dat m'n dak van m'n huis waait , dan dat ik in Limburg ga zitten
Oh ja carnaval![]()
![]()
Ach het valt mee hoor , ik vond Maastricht en Valkenburg wel relax , af en toe wel moeite om die mensen te verstaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:09 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Whoah, die haat.
Ik kan het best aanbevelen hier hoor in het zuidoosten. Beter dan de Randstad.
Maandag hooguit 8bft heel misschien een 9, stoten tot 100km/h...ga daar maar niet warm van liggenquote:Op donderdag 17 februari 2022 21:06 schreef Salina het volgende:
Dus er komt gewoon ff een orkaan aanwaaien…quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:45 schreef DemonRage het volgende:
Deze Duitse weerman laat zien dat het Duitse model (ICON) windstoten van 170 km/u berekent bij de Waddeneilanden.
Orkan-Warnung 2.0 - Details zu Sturm, Orkan & schwerem Orkan: Mitte schwächer, im Norden wirds wüst!
Met carnaval gaat hier in het zuiden sowieso het dak eraf!quote:Op donderdag 17 februari 2022 22:02 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb nog liever dat m'n dak van m'n huis waait , dan dat ik in Limburg ga zitten
Oh ja carnaval![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |