Ik hoop echt dat Oekraine mee kan doen in Turijnquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:37 schreef Nexum het volgende:
Deze gaat meedoen voor de winst. Prachtig nummer
Of het kan winnen weet ik niet, maar het is een bijzonder intrigerend nummer, en Top 10 staat sowieso al vast.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:37 schreef Nexum het volgende:
Deze gaat meedoen voor de winst. Prachtig nummer
Damn. Meer dan terechte plek voor Kalush in het pareltjestopic dan wel.quote:Op zondag 13 februari 2022 07:11 schreef Cee het volgende:
Ik krijg kriebels van de twitterterm “hier is een draadje”, maar hier is een draadje.
[ twitter ]
Het zal ook eens niet een jaar zonder Oekraens Vidbir drama zijnquote:Op zondag 13 februari 2022 07:11 schreef Cee het volgende:
Ik krijg kriebels van de twitterterm “hier is een draadje”, maar hier is een draadje.
[ twitter ]
Dit begint toch te voelen als Maruv 2.0quote:The public broadcaster applies to the SBGS to check the certificate provided by the Alina Pash team
In connection with the information received from citizens about the possible forgery of the certificate of crossing the state border with Crimea by Alina Pash, the Public Broadcaster appeals to the SBGS and asks to confirm or deny the fact of forgery of a civil service document.
The public will not sign an agreement on participation in the international Eurovision Song Contest with the winner of the National Selection until the verification and clarification of the facts is completed.
It will be recalled that Public has already applied to the State Border Guard Service of Ukraine, but was denied information about crossing the border by the participant, as this information is confidential. The participant's team provided a certificate, allegedly received by her, which became the basis for the continued participation of Alina Pash in the National Selection.
quote:The "document" states the "state border of Ukraine" with Crimea. This is unacceptable terminology.
We can have a state border ONLY with a foreign state. And since Crimea is the territory of Ukraine occupied by the Russian Federation, the SBGS and other state bodies use the terms "administrative border" or "administrative border".
The wording in the "document" from Alina Pash in legal language would mean the recognition of Crimea as part of the Russian Federation
Jeetje ja. En anders krijgen we Kalush Orchestra?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:43 schreef Momo het volgende:
Verklaring omroep:
[..]
Dit begint toch te voelen als Maruv 2.0
Ik mag hopen dat die wel willen gaan dan. In 2019 wou geen van de andere finalisten in het gat stappen van Maruv.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:45 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Jeetje ja. En anders krijgen we Kalush Orchestra?
Nou ja Kalush heeft sowieso al de omroep aangeklaagd n.a.v. de resultaten en ik neem niet aan dat je dat doet als je niet zelf wilt gaanquote:Op maandag 14 februari 2022 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat die wel willen gaan dan. In 2019 wou geen van de andere finalisten in het gat stappen van Maruv.
Als Kalush gaat dan is wel gedeeltelijk van dezelfde schrijver als Shum, maarja ik moet nog allemaal zien wat er gebeurd. Ik vind het nummer van Alina wel mooi en veel mensen in de community ook, stijgen hard in de odds.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:57 schreef Arizona het volgende:
Ik heb de inzending net voor het eerst geluisterd maar ik vond het niets. Shum vond ik echt heel gaaf maar dit...
Maar als ik het zo lees is de kans dat zij daadwerkelijk gaat alweer een stuk kleiner geworden
Ik vind dit nummer zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Dat gekakel in het begin, nog wat gesproken tekst tussendoor. Not my cup of tea, om het maar even in goed Nederlands te zeggenquote:Op maandag 14 februari 2022 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Als Kalush gaat dan is wel gedeeltelijk van dezelfde schrijver als Shum, maarja ik moet nog allemaal zien wat er gebeurd. Ik vind het nummer van Alina wel mooi en veel mensen in de community ook, stijgen hard in de odds.
quote:He mentions how Kalush were demanding to show the audit results and they were clearly instructed by PWC team that they cannot show the paper on demand of one participant
quote:Ik wil reageren op de publicatie van Serhiy Sternenko. Ik kan het niet alleen van de zijkant bekijken. Allereerst wil ik uw aandacht vestigen op het feit dat Serhiy Sternenko, een persoon met een onberispelijke reputatie, publiekelijk zegt dat hij toegang heeft tot staatsdatabases en iedereen kan "slaan" die ergens is geweest.
Voor zover ik weet, kan dergelijke informatie door de grenswachtdienst worden verstrekt op verzoek van een persoon over zichzelf persoonlijk, op verzoek van een rechtbank of op verzoek van een advocaat. Welke van hen, vraag ik me af, heeft meneer Sternenko gedaan?
Nu over de hulp:
Ik was ziek, dus ik gaf schriftelijke toestemming aan de teamvertegenwoordiger om een certificaat aan te vragen bij de grenswachtdienst van Oekrane. Dit verzoek is per volmacht verzonden, het antwoord kwam vrij laat, bijna op de dag van selectie. Een vertegenwoordiger van mijn team leverde onmiddellijk bewijs aan het publiek.
Ik heb ook opnieuw een verzoek ingediend om een dergelijk certificaat rechtstreeks in mijn handen te krijgen. Zodra ik hem heb, zal ik hem op mijn Instagram-account plaatsen. En ik zal zoveel certificaten nemen als nodig is om te bewijzen dat ik niets heb geschonden.
Ik wil alle Oekraners bedanken die mij hebben gesteund in de Nationale Selectie en mij blijven steunen. Het is onbetaalbaar! Ik geloof dat ieder van jullie de kracht van mijn lied begrijpt en voelt. Wat zou deze boodschap voor de hele wereld moeten klinken!
Daar ben ik het mee eens, goed gezegd.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind dit nummer zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Dat gekakel in het begin, nog wat gesproken tekst tussendoor. Not my cup of tea, om het maar even in goed Nederlands te zeggen
Deed ze ook al 19 uur geleden, je kan het niet selecteren voor translate dus ben ook wel benieuwdquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie dat Alina Pash 7 minuten geleden in haar Instagram stories een statement heeft gedaan en daarin Kalush Orchestra heeft getagd? Weet niet wat ze zegt, mmm even kijken of ik er iets van kan vinden op het internet.
Nee nu is het een gesproken statement, niet tekstueel.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Deed ze ook al 19 uur geleden, je kan het niet selecteren voor translate dus ben ook wel benieuwd
Ok, volgens mij blijft dit lang doorgaan....quote:it's just about the fight between her and Kalush' fanbases
nothing interesting atm
Meh ik denk dat het wederom over is. Snap niet dat dit weer een ding is na 2019quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:19 schreef Momo het volgende:
De omroep komt morgenochtend 10 uur CET met een nieuwe verklaring. Ben benieuwd of Kalush of Wellboy dan wel willen gaan.
Denk dat de situatie nu behoorlijk anders ligt hoor, in 2019 hadden de andere kandidaten ook al snel verklaard niet mee te willen doen. Nu heeft Kalush daarentegen laten blijken nog steeds interesse te hebbenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:58 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Meh ik denk dat het wederom over is. Snap niet dat dit weer een ding is na 2019
Maar of de Oekraense omroep hen nog wel nadat ze hebben geroepen dat de selectie niet eerlijk was...quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:13 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nu heeft Kalush daarentegen laten blijken nog steeds interesse te hebben
Om mezelf een halve maand geleden maar eens te quotenquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:00 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Waarom heb ik altijd het idee dat 75% van alle drama in het NF seizoen komt van de Oekraense voorronde?
Dat denk ik niet, waarom zou je anders allemaal geld in een nationale voorronde steken?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:28 schreef Nexum het volgende:
Zou kunnen dat dit gewoon allemaal een rookgordijn is en dat ze niet mee willen doen vanwege externe spanning op dit moment
Instagram post van Alinaquote:Zoals beloofd, zijn we eerst op zoek gegaan naar de omstandigheden binnen het team die aanleiding gaven tot de verklaring van de SBGS-woordvoerder over het onwettig certificaat.
Het bleek dat terwijl we wachtten op een officieel antwoord op mijn verzoek van de grenswacht, een lid van mijn team deze informatie zo snel mogelijk probeerde te vinden en het verkeerde pad koos waar ik of een van ons het over eens zou zijn.
Wat heb ik gezien? Helpen. Het ziet er officieel uit. Het bevatte de echte data van binnenkomst in de tijdelijk bezette Krim, correct aangegeven door de Chaplynka-controlepost, waardoor ik de administratieve grens overstak.
Niemand in het team had reden om aan te nemen dat het certificaat niet geldig was.
Hoe en waar een lid van ons team precies het document kan verkrijgen dat aan het publiek is verstrekt, is momenteel niet bekend.
Als de informatie die door een lid van ons team aan de Publieke Omroep wordt verstrekt, vervalst of vals is, moeten wetshandhavers en de rechtbank hun eigen conclusies trekken. Wij van onze kant staan klaar om te helpen de waarheid vast te stellen.
Namens mijn project wil ik mijn excuses aanbieden aan de Oekraners, aan de publieke omroep, aan iedereen die dit negatieve geluid om me heen waarneemt. Het is jammer om te beseffen dat zulke zware en onaangename stokken in de wielen worden geduwd.
Ik begrijp dat een persoon van mijn team werd gedreven door de wens om te helpen, maar dit soort hulp is onaanvaardbaar.
Ik ben een burger van Oekrane, ik volg de wetten, steun tradities, breng Oekrane op de wereld!
Voor mij zijn waardigheid en eer veel belangrijker dan het winnen van een wedstrijd.
Vandaag verbreek ik de relatie met mijn directeur, dit wordt al gedaan door advocaten.
Ik heb vandaag om 11:00 antwoord gekregen op mijn eigen verzoek aan de SBGS. Momenteel een referentie van de Publieke Omroep. Wordt vervolgd…
Hmmmm lijkt er dus op dat ze wel echt via Oekrane de Krim op kwam. Anders zou ze dat nu niet zo stellig zeggen toch lijkt me? Dat zal ook in deze nieuwe documenten staan I guess. Als het echt komt door iemand uit haar team, en ze hier zelf niks van af wist en nu niet meer naar het ESF zou mogen, zou ik het oprecht sneu voor haar vinden.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Instagram post van Alina
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Vrijdag zou de Oekraense omroep in overleg gaan en met meer informatie komen, lees ik hier en daar.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:32 schreef Fred_B het volgende:
Zou Oekrane zich dan ook helemaal terugtrekken? Of we krijgen een alternatieve inzending.
Ze hadden het bij de omroep over met de nummer 2 praten. Maar eerst nog zien hoe dit allemaal verder gaat idd...quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:32 schreef Fred_B het volgende:
Zou Oekrane zich dan ook helemaal terugtrekken? Of we krijgen een alternatieve inzending.
Ja, ik weet niet hoe geliefd die zich hebben gemaakt bij de omroep met hun protesten. Al zou het voor het ESF zelf nog wel een redelijke oplossing zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze hadden het bij de omroep over met de nummer 2 praten. Maar eerst nog zien hoe dit allemaal verder gaat idd...
Ja, dat is dus wel een beetje het probleem nu. Als de omroepleiding in Oekrane maar 1% van de arrogantie heeft die de directeur van de TROS in het jaar van Anouk had, is het voor Kalush ook wel klaar.quote:
Nee, we zullen vrijdag wat horen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:02 schreef aarontje112 het volgende:
Ik zag de titel van dit topic en dacht: yes![]()
Maar nog niet zeker dus?
8e ondertussen op Betfair. In anticipatie op verder nieuws lijkt het me logisch dat ze nog wel een plek of 10 verder dalen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:11 schreef molloot200 het volgende:
Oekrane inmiddels trouwens alweer op plek 4 in de odds (Zweden naar 2 en Polen naar 3).
Ja en dit inderdaad...quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:50 schreef Nexum het volgende:
Ik vind het zeer betreurenswaardig dat Oekrane tegen dit soort problemen aanloopt, en dat dat dan ten koste moet gaan van zeer goede liedjes. Alina had echt een prachtig nummer. Als je al zulke strenge eisen stelt aan je kandidaten, schrap Vidbir dan en kies internally iemand die wel alle hokjes vinkt die jij zo belangrijk vind.
Hier heb je op zich gelijk in, maar haar nummer is wel politiek geladen, haar hele performance was politiek geladen, en als dan blijkt dat je het zelf niet zo nauw neemt met die politieke gevoeligheden vind ik dat je dat ook wel valt aan te rekenen. Zeker als je er dan ook nog over liegt en met vervalste documenten komt, dat is gewoon fraude.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:50 schreef Nexum het volgende:
Ik vind het zeer betreurenswaardig dat Oekrane tegen dit soort problemen aanloopt, en dat dat dan ten koste moet gaan van zeer goede liedjes. Alina had echt een prachtig nummer. Als je al zulke strenge eisen stelt aan je kandidaten, schrap Vidbir dan en kies internally iemand die wel alle hokjes vinkt die jij zo belangrijk vind.
Daar heb je ook weer een punt maar dan zou ik zeggen: screen de artiesten die je kiest strenger. Hoezo komen ze er nu pas achter dat ze met valse papieren heeft gereisd? Waarom was dat allang niet bekend voor ze met de show begonnen of voor ze berhaupt het lijstje met kandidaten vast stelden. Daarom pleit ik ervoor dat Oekrane hun voorronde schrapt, want ze bereiden zich telkens weer heel slecht voor.quote:Op woensdag 16 februari 2022 17:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hier heb je op zich gelijk in, maar haar nummer is wel politiek geladen, haar hele performance was politiek geladen, en als dan blijkt dat je het zelf niet zo nauw neemt met die politieke gevoeligheden vind ik dat je dat ook wel valt aan te rekenen. Zeker als je er dan ook nog over liegt en met vervalste documenten komt, dat is gewoon fraude.
Je kunt moeilijk van elke artiest alle documenten gaan checken op echtheid. Dan blijf je bezig. Als een artiest liegt of fraudeert is dat zijn of haar eigen verantwoordelijkheid, en dan moet die ook op de blaren zitten als de waarheid boven tafel komt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 17:59 schreef Nexum het volgende:
[..]
Daar heb je ook weer een punt maar dan zou ik zeggen: screen de artiesten die je kiest strenger. Hoezo komen ze er nu pas achter dat ze met valse papieren heeft gereisd? Waarom was dat allang niet bekend voor ze met de show begonnen of voor ze berhaupt het lijstje met kandidaten vast stelden. Daarom pleit ik ervoor dat Oekrane hun voorronde schrapt, want ze bereiden zich telkens weer heel slecht voor.
Alsjeblieft niet. Al die pareltjes die we missen als er geen Vidbir zou zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2022 17:59 schreef Nexum het volgende:
[..]
Daarom pleit ik ervoor dat Oekrane hun voorronde schrapt, want ze bereiden zich telkens weer heel slecht voor.
Verrassende wending, nadat Kalush de omroep toch flink in verlegenheid bracht. Nou, dat kan ook zomaar hoog scoren, dus laat ze dan voorlopig maar weer stijgen bij de kanshebbers.quote:
Zijn hard op weg naar de eerste plaats.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef Nashipeer het volgende:
Was dit al ergens gedeeld? Oekrane heeft hartjes in de odds en staat tweede
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |