abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203594964
Hoe zit het nou met die gast?
pi_203595048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:36 schreef Quoi het volgende: Negatieve test *O* Haarverlies -O- Nooit een saai moment hier.
och je haar ;( kan me voorstellen dat het dan ineens zo "echt" voelt omdat het zichtbaar is. Zet hem op daar O+ bubbelze
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203595117
Ik kom er net achter dat er nog een was in de machine zat.. geen idee hoeveel dagen al…
pi_203595148
Quoi, ik moest net in de auto aan je denken. Er was een gesprek met een kinderoncoloog en stichting haarwens. Dus allemaal doneren Fokkers.
Ik blijf duimen dat je negatief blijft. Word je morgen ook in het ziekenhuis getest?

Hoe voel jij je Amaranta?
pi_203595245
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:15 schreef amaranta het volgende:
Ik kom er net achter dat er nog een was in de machine zat.. geen idee hoeveel dagen al…
Oh my dat is altijd zo ranzig, helemaal als het een donkere was is. :X
pi_203595253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:36 schreef Quoi het volgende:
Negatieve test *O*
Haarverlies -O-

Nooit een saai moment hier.
-O- Dat is ook snel, confronterend weer.. En dan zit je ook nog eens alleen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203595322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Quoi, ik moest net in de auto aan je denken. Er was een gesprek met een kinderoncoloog en stichting haarwens. Dus allemaal doneren Fokkers.
Ik blijf duimen dat je negatief blijft. Word je morgen ook in het ziekenhuis getest?

Redelijk.
De uitslag van de GGD was overigens positief.
pi_203595440
quote:

Afgelopen zomer heb ik mijn haar gedoneerd. Het was iets dat ik al heel lang eens wilde doen. Maar ik heb aardig krullend haar dat heel erg de neiging heeft om te gaan pluizen, en ergens heb ik ook een beetje medelijden dat iemand die al ziek is dan ook nog eens mijn haar krijgt :@. Maar elk haar is beter dan geen haar, toch? oO<
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203595512
quote:
Er was een gesprek met een kinderoncoloog en stichting haarwens. Dus allemaal doneren Fokkers.
Stichting haarwens is een hele mooie maar er zijn meer opties.
Ik spaar nu voor Toupim. Dat is geen volledige pruik waar meerdere vlechten voor nodig zijn maar haarband waarvoor 1 haardonatie genoeg is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 10-02-2022 10:58:15 ]
pi_203595564
Ik begreep uit het interview dat ze donaties van geld wilden hebben.
Een vriendin van mij laat haar haren altijd lang genoeg groeien voor donatie en gaat dan doneren. Daarna weer hetzelfde. Die heeft echt al vaak gedoneerd.

Daar had je de test al amper meer voor nodig Amaranta. Balen zeg. Komt het met de rapporten goed of is het let it gooooo.
pi_203595665
Dat doe ik ook maar dat is eigenlijk omdat ik een hekel heb aan haren knippen. Dus dan is eens in de paar jaar een flink stuk eraf makkelijker.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 11-02-2022 11:28:22 ]
pi_203595787
Ik kan mijn haar niet zo lang laten groeien, ik heb megastijl, zwaar en dik haar. Dat wordt vreselijk.
Ik geef wel geld :)
pi_203595824
Mijn haar is inmiddels lang genoeg, dus ik ga het als het lente wordt doneren. Coronavlecht ;) dan heb ik de hele coronatijd gespaard.
Edit: dan is het nog lang genoeg dat het grotendeels nog in een klein staartje past. Korter is echt niks voor mij.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hupje op 10-02-2022 13:09:44 ]
pi_203595829
De rapporten waren al zo goed als af. Ik zou ze gisteren doorbespreken met mijn duo en printen en in de mapjes stoppen.
Dat doorbespreken hebben we nu via teams gedaan en printen en in de mapjes stoppen moet ze zelf maar regelen.
pi_203595850
Mijn haar is super lang, maar ik wil er nog even zelf van genieten. Het is ook geverfd dus volgens mij niet geschikt voor donatie.
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:24:48 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203596052
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Afgelopen zomer heb ik mijn haar gedoneerd. Het was iets dat ik al heel lang eens wilde doen. Maar ik heb aardig krullend haar dat heel erg de neiging heeft om te gaan pluizen, en ergens heb ik ook een beetje medelijden dat iemand die al ziek is dan ook nog eens mijn haar krijgt :@. Maar elk haar is beter dan geen haar, toch? oO<
:D :D

Ik heb een pruik gevonden met haar dat exact op mijn (paarden)haar lijkt, alleen dan kort ^O^ Overigens niet van echt haar, want dat kost me wat :X (ook al krijg je wat vergoed)

Voorlopig ben ik qua bloedbeeld helemaal goedgekeurd voor morgen. En kocht ik snel een sjaaltje dat nu best leuk staat.

En voor wie het vroeg: zelftest (keel en neus) is voldoende, ziekenhuis test niet zelf. Het is ook niet eens zo voor mijn eigen afweer (die nog best ok is), maar meer voor de echte kwetsbare patienten op de chemo-unit. Ze waren erg blij met mijn brave-burgerschap en maatregelen.

Dus nu bubbelen!!
pi_203596063
@Quoi :*

Ik moest lachen @amaranta :@ maar vooral omdat het weer over de was gaat.
Mijn wasmand zegt ook hallo :W

Ik heb vanochtend de keuken gepoetst. Nou wil ik nog kijken of ik het speelgoed terug in de kasten kan krijgen. Dus ik zoek een tovenaar. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203596064
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:15 schreef amaranta het volgende:
Was ie al droog?
Beterschap :* (niet voor de was, maar voor jezelf natuurlijk!)

Ik heb mijn jongste maar eens uitgelaten buiten, ze krijgt weer praatjes. morgen weer naar school.
Fake it till you make it...
pi_203596080
quote:
3s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:25 schreef PKM het volgende:
@:Quoi :*

Ik moest lachen @:amaranta :@ maar vooral omdat het weer over de was gaat.

Ik heb vanochtend de keuken gepoetst. Nou wil ik nog kijken of ik het speelgoed terug in de kasten kan krijgen. Dus ik zoek een tovenaar. :s)
hocus pocus... ik heb laatst een heleboel opgeruimd en weggedaan, toen pastte dat wat moest blijven wel weer beter in de kast. :s)

En nu ga ik even een snel poetsrondje doen, voordat ik weer taxi mag spelen voor de oudste. Die is over een uur alweer vrij. Had haar gebracht, omdat we vanmorgen een gesprek hadden en ze zelfs met de auto net te laat op school was.
pi_203596258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Was ie al droog?
Beterschap :* (niet voor de was, maar voor jezelf natuurlijk!)

Ik heb mijn jongste maar eens uitgelaten buiten, ze krijgt weer praatjes. morgen weer naar school.
Beetje vochtig. Maar dat moet zondag of maandag zijn geweest…
Dit is me werkelijk nog nooit overkomen.
pi_203596583
Ik hou van korter haar bij mezelf (relatief dan, ongeveer schouderlengte) dus dat wordt nooit lang genoeg voor donatie. Mijn broertje laat het altijd wel lang groeien en doneert dan een eind, dat heeft hij nu al 2 of 3 keer gedaan.
pi_203596604
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:11 schreef amaranta het volgende:
Mijn haar is super lang, maar ik wil er nog even zelf van genieten. Het is ook geverfd dus volgens mij niet geschikt voor donatie.
Bij stichting haarwensen niet omdat ze pruiken voor kinderen maken. Bij andere stichtingen mag geverfd haar wel al zijn er soms wat extra voorwaarden zoals alleen natuurlijke tinten. Maar zolang je er zelf van wil genieten niet afknippen.
pi_203596855
quote:
3s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:25 schreef PKM het volgende:
Mijn wasmand is leeg 8-)
Dussss. Ik geloof dat ik me goed genoeg voel om morgen weer online te werken :D
pi_203597557
Mijn haren worden niet lang genoeg om ze te doneren. Die stoppen met over m’n schouders met groeien. (Of wellicht net maar dan zal mijn haar erg kort moeten en dat duurt dan ook weer een tijd voor we weer wat langer is en echt kort wil ik eigenlijk ook niet :@ en ik weet dat de genen diende pruiken nodig hebben hier geen keuze in hebben. Maar inderdaad ik doe wel een keer een geld donatie..

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:00 schreef amaranta het volgende:
Hoe zit het nou met die gast?
Zeg.. daar praten we niet over hè :P

En wat balen van je was. Hopelijk is het nog op te lossen met een keer goed wassen en zit het weer/schimmel er niet in.

@Quoi fijn dat je negatief was en alles volgens planning door kon gaan.
Wel balen dat je al haaruitval hebt, je weet dat het gaat gebeuren waarschijnlijk maar het is wel even met je neus op de feiten gedrukt worden weer :*
pi_203597799
@hilliebillie, ja maar ik ga de film niet kijken maar wil het wel weten?
Issie dood? Ontvoerd? Komt hij terug?
pi_203597835
Even tussendoor: de oudste had een nieuw blad voor topo mee naar huis, dit keer centraal/oost Europa. Hij neemt het door en zegt ineens verbaasd: Polen?! Hoe kunnen allebei de polen nou hier liggen??

_O-

Wij suggereerden nog om, als hij het vrijdag bij de overhoring niet meer weet, gewoon overal voormalig Joegoslavië in te vullen. Hij haalt Kroatië, Servië, Bosnië-Herzegovina etc steeds door elkaar namelijk. Ik ben wel benieuwd of de juf dat zou kunnen waarderen :+ (garpje he ;) ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203597846
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:19 schreef amaranta het volgende:
@:hilliebillie, ja maar ik ga de film niet kijken maar wil het wel weten?
Issie dood? Ontvoerd? Komt hij terug?
Het is Disney. Aan het eind komt alles goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:41:15 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203598193
Oh jongens onze poets (ja omg we hebben een poets) is er vandaag voor het eerst en ik vind het me toch een partij ongemakkelijk. Wel echt heerlijk, maar zo'n vreemd iemand in je huis...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203598289
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het is Disney. Aan het eind komt alles goed.
Niet mee eens. Dat meisje is nog steeds genaaid met haar gave :N

En Bruno praat ik niet over.
pi_203598364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens onze poets (ja omg we hebben een poets) is er vandaag voor het eerst en ik vind het me toch een partij ongemakkelijk. Wel echt heerlijk, maar zo'n vreemd iemand in je huis...
Dat went wel op den duur... geniet van je gepoetste huis! :*
pi_203598374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Welk meisje? Ariel? Pocahandtas?
pi_203598640
quote:

[..]

Daar heb je wel een punt. Maar ze was op het eind wel blij toch? Al zou ik zelf minder vergevingsgezind zijn richting de familie. Stelselmatig buitengesloten worden is niet ok -O- ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:08:52 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203598800
Het kwartje dat het over die film gaat, valt nu pas... Lol!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203598847
quote:
Ik vond dat ook. Inmiddels ben ik blij dat ik zelf m'n huis weer schoonmaak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203599450
Mijn hulp beschouwt zichzelf als mijn beste vriendin. Andersom ehhh not so much ;(. Maar ze maakt goed schoon en zelf doen vind ik ook niet echt een optie (mijn nekspieren zijn snel overbelast en ik vind het echt zonde om 3 dagen hoofdpijn te hebben omdat ik moet stofzuigen en dweilen), dus 1x per twee weken zet ik me er overheen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203599522
Onze schoonmaakster is echt een schat van een mens. Ik vind het heerlijk om thuis te komen als zij langs is geweest, omdat het dan 30 seconden voelt alsof ik een normaal opgeruimd huis zonder kinderen heb :') Daarna is het meteen weer een bende omdat ze dan de blokken alweer over de vloer hebben gestrooid :')
pi_203599575
quote:

[..]

Nee zij is degene die zorgt dat het goed blijft gaan met de familie dus de belangrijkste gave imho O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_203599628
quote:
Ik las poes en vond het zo’n vreemde post. :D :')
pi_203599742
Mijn dochter van 4 zat iets op Netflix te kijken en ineens hoor ik Snoop Dogg rappen en ik had even gemist dat ze iets geks keek ofzo.
Is het uit de SpongeBob Film. :')
pi_203599784
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:50 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter van 4 zat iets op Netflix te kijken en ineens hoor ik Snoop Dogg rappen en ik had even gemist dat ze iets geks keek ofzo.
Is het uit de SpongeBob Film. :')
Die film is echt een bizarre trip. Ik denk dat de bedenkers zwaar onder invloed waren tijdens het schrijven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203599840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die film is echt een bizarre trip. Ik denk dat de bedenkers zwaar onder invloed waren tijdens het schrijven.
SpongeBob rules!

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 10-02-2022 16:00:36 ]
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:35:31 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203600419
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond dat ook. Inmiddels ben ik blij dat ik zelf m'n huis weer schoonmaak.
Ik wen er wel aan. Ik kan echt niet in uren korten voor het uurtarief van de poets en heb er ook nog eens een gruwelijke hekel aan. Normaal is het ook niet zo'n punt, maar onze opvang is dicht vanwege te veel covid-besmettingen en dus heb ik de baby thuis... anders had ik me gewoon opgesloten in m'n werkkamer.
pi_203600690
Ik moet elke keer aan Bruno Bruins denken met deze Topictitel |:(
Maar van die Bruno heb ik geen idee hoe het is afgelopen :P

@Quoi, succes morgen!

Ik heb best dik haar. De vorige winter toen de kappers dicht waren moest ik wel een staartje in (normaal los tot de schouders), maar mijn weken durende wazige hoofdpijn was verdwenen met de knipbeurt..
Dus doneren gaat echt niks worden.
pi_203601011
Wat ik can dochter begreep is dat er niet over Bruno gepraat wordt omdat hij lang geleden is weg gegaan.
Volgens mij heb ik ook nog gevraagd of ie wel weer terug kwam en ik geloof dat dat zo was. Tot zover de samenvatting van iemand die de film ook niet heeft gezien :P

De oudste zingt nu dat zinnetje in het Nederlands omdat ie het dan stom vind klinken en dat is leuk (zijn mening) ‘we praten niet over brunee nee nee, we praten niet over brunee’ :{

Hier ook een poets, eens in de twee weken ik probeer altijd zo groot mogelijk deel van de tijd van huis te zijn zodat ik niet het gevoel heb in de weg te lopen of het idee heb dat ik mee moet helpen :@
Helaas kon ze niet op m’n vaste werkmiddag dat had ik het liefst gehad. Maar vind maar eens iemand betrouwbaar en goed waar ik dat van tevoren al zeker van weet.

Jaaaren terug, voor we kinderen hadden, ook een tijdje een poets gehad, maar zij zweette heel erg, en als ik dan thuis kwam nadat ze was geweest rook het huis naar een mix van schoonmaakmiddel en zweet :r dat vond ik echt heel smerig.
(En ze nam wel eens ongevraagd haar dochter (basisschoolleeftijd was omdat ze dan studiedag had ofzo) mee die dan ‘meehielp’ (en dat ook nog niet kon, tenminste niet waar ik voor betaal en ze ook 3/4 fles schoonmaakmiddel in de emmer kiepte..) en nog wat dingetjes..)
pi_203601089
Bruno bleek in de holle muren van het huis te wonen en komt weer terug bij de familie. :Y
pi_203601115
Ik werk altijd thuis als onze poets er is, maar sluit me gewoon op op de kamer, en behalve een kopje koffie halen zie ik haar niet.

Wel jammer dat die kamer niet wordt schoongemaakt ;(
pi_203601125
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:18 schreef hilliebillie het volgende:

(En ze nam wel eens ongevraagd haar dochter (en nog wat dingetjes..)
Dingen die ze in jouw ogen verkeerd deed? Ze knipte haar teennagels met jouw schaar?
Of bedoel je dat ze dingetjes mee nam? Zoals bijvoorbeeld een beeldje van 2 zwarte hertjes ofzo?

Mijn moeder was poets bij een oudere dame. En als ik vrij was ging ik mee, maar dan ging ik koffie leuten met de mevrouw. Dat vond de mevrouw gezellig.
pi_203601134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:25 schreef Vaiana het volgende:
Bruno bleek in de holle muren van het huis te wonen en komt weer terug bij de familie. :Y
Wat? Hoe kun je daar wonen? Waar poepte hij? En at hij weleens?
pi_203601145
En mijn moeder heet Elena en ze noemde haar steevast Helene.
pi_203601346
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat? Hoe kun je daar wonen? Waar poepte hij? En at hij weleens?
Hij had een ingang het huis in, die gebruikte hij volgens mij als mensen niet thuis waren om alsnog eten uit de keuken te halen enzo.
pi_203601370
Mijn haar was in schoolkind leeftijd nog langer. Daar bedank ik voor, het wordt intussen wel tijd om te knippen, wat mij betreft. Ik ben niet zo creatief qua kapsels. Maar goed, om het dan af te knippen als het twijfelachtig de doneer-lengte heeft, dan kan ik nog wel even wachten.

Ik hoopte in mijn thuiszorg tijd altijd dat mensen niks stoms over mij dachten als ik daar kwam poetsen. Ik deed echt mijn best! (Maar boorden van overhemden stijven, nee sorry, daarvan moest ik toch zeggen dat ik dat nog nooit had gedaan)
pi_203601376
Wij hebben geen poets, die lopen allemaal bij ons weg.
pi_203601444
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:51 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Hij had een ingang het huis in, die gebruikte hij volgens mij als mensen niet thuis waren om alsnog eten uit de keuken te halen enzo.
En achter de muur een tafeltje in het verlengde van de familie tafel, met een gluur gaatje, zodat hij toch met de familie kon eten. :'(
pi_203601502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:51 schreef Vaiana het volgende:

[..]
In het huis zat achter een schilderij een ingang. Je ziet hem tijdens het liedje 'zeg geen woord over bruno' op de achtergrond sluipen (naar de wc?). En de ratten brengen soms ook spullen dacht ik?

Hij ging weg omdat hij niet wilde dat zijn voorspellingen Mirabel in de problemen zouden brengen. Maar hij hield teveel van de familie om echt weg te gaan bij ze ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_203602242
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:28 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dingen die ze in jouw ogen verkeerd deed? Ze knipte haar teennagels met jouw schaar?
Of bedoel je dat ze dingetjes mee nam? Zoals bijvoorbeeld een beeldje van 2 zwarte hertjes ofzo?

Mijn moeder was poets bij een oudere dame. En als ik vrij was ging ik mee, maar dan ging ik koffie leuten met de mevrouw. Dat vond de mevrouw gezellig.
Zat nog wat tekst tussen. Zie dat ik inderdaad veel haakjes gebruikt heb dat het daardoor wel rommelig werd.
Ze nam geen dingen mee maar als ik betaal voor 3 uur schoonmaken en je neemt je dochter van een jaar of 10 of zo mee en vind dan dat je met z’n 2en maar 1,5 uur hoeft te komen vind ik het duur betaald :P voor iemand die geen schoonmaakervaring heeft. Maar goed. Anderen zullen het wellicht wel prima vinden, maar bij mij was het ook een opeenstapeling van van alles (met name de zweetlucht die in huis bleef hangen)
pi_203602983
Mijn poets klaagde dat mijn huis te schoon was en ze niks hoefde te doen. Toen ben ik maar met haar gestopt :+
Wel nog een tijdje de strijk van man gebracht. Maar was meer tijd kwijt met brengen en halen dan zelluf doen dat ik daar ook maar mee gestopt ben. Nu strijkt man lekker zelf want daar heb ik dus echt een tyfuspleuristeringhekel aan :6

En Bruno kan het dak op, lijkt me niks, net als pokkehandtas. Ook nooit gezien.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203603573
Ik heb geen poets omdat ik die niet mag, maar ik heb wél een schoonmaakapp. Die vertelt me keurig dat het tijd is om de bedden te verschonen, vloer te dweilen, oven te reinigen enz. Ik ben er heel blij mee, omdat ik deze lijstjes nu niet meer in mijn hoofd heb. M.a.w. het zorgt bij mij echt voor rust in mijn hoofd en dat voelt erg fijn. Sinds ik de app heb is mijn huis oprecht bijna nooit meer rommelig. :)

Al blijf ik jaloers op mensen die in een (on)georganiseerde chaos kunnen gedijen zonder daar last van te hebben, dat lijkt me heerlijk. O+ Ik kan simpelweg niet werken/concentreren met chaos/rommel om me heen. -O-
pi_203603781
@_NIKKI_ wat voor app is dat? Ik mag weleens een schema, maar dat hij ik maar een week of 2 vol :P
pi_203603868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:41 schreef Deepfreeze het volgende:
@:_NIKKI_ wat voor app is dat? Ik mag weleens een schema, maar dat hij ik maar een week of 2 vol :P
De app die ik gebruik heet Tody. Ik heb de gratis versie, dat is voor mij voldoende. Ik heb de klusjes ingedeeld per ruimte in huis, dus ik zie nu in een oogopslag waar gepoetst moet worden en ik krijg eenmaal per dag een overzicht van 'verlopen' klusjes.
pi_203604093
Tnx. Daar ga ik morgen eens naar kijken.
pi_203605531
Dankjewel voor de app @_NIKKI_

Zeg ik nu maar vast. Geen idee of ik dit morgen nog zo fijn vind want ik heb best veel in het rood. :D
pi_203607571
Tody is echt superhandig :)
pi_203608187
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
De app die ik gebruik heet Tody. Ik heb de gratis versie, dat is voor mij voldoende. Ik heb de klusjes ingedeeld per ruimte in huis, dus ik zie nu in een oogopslag waar gepoetst moet worden en ik krijg eenmaal per dag een overzicht van 'verlopen' klusjes.
Bepaal je wel zelf hoe vaak iets moet of vindt Tody daar ook iets van?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203608205
Lees ik die al Toby met een d of als een verkapte 'to die'? :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203608229
Ik wil Tony’s nu.
pi_203608253
Kind was een dag naar school, na 8 dagen thuis les. Is juf ziek geworden , de duo ook. En is de invalpool leeg.. kind weer thuis :D
Maandag studiedag, en dan maar kijken wat de laatste week voor de vakantie brengt qua oplossingen.
pi_203608336
Hmm de enige Tody die ik in de appstore zie is ¤6,99.

Ik heb Sweepy gedownload, eens kijken of het werkt.

Edit: oke, nee. Ik ben meer tijd kwijt aan de lijstjes invullen dan aan opstaan en schoonmaken. :Y
Protège moi de mes désirs.
pi_203608434
Nou, hier had ik vannacht een positieve zelftest. Manlief en Simon hebben ook getest, maar waren negatief.
Simon heeft verder ook geen klachten, dus die is gewoon naar school.

Ik merk dat ik het wel lastig vind, want wil niemand besmetten.

Moeten manlief en Simon nu over 5 dagen testen? Als we die test nu al inplannen, mogen ze dan nog wel naar buiten bij geen klachten?
pi_203608497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, hier had ik vannacht een positieve zelftest. Manlief en Simon hebben ook getest, maar waren negatief.
Simon heeft verder ook geen klachten, dus die is gewoon naar school.

Ik merk dat ik het wel lastig vind, want wil niemand besmetten.

Moeten manlief en Simon nu over 5 dagen testen? Als we die test nu al inplannen, mogen ze dan nog wel naar buiten bij geen klachten?
Als man een booster heeft, dan maakt het niet zoveel meer uit. Testen dag 5 doe je om uit quarantaine te gaan. Maar dat zitten ze niet.

Zonder booster moet je man in quarantaine en inderdaad op dag 5 testen om los te mogen.

Ik testte pas op dag 3 van klachten positief. Ik zou hen af en toe een zelftest laten doen (zondag voor school).
pi_203608527
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:22 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Als man een booster heeft, dan maakt het niet zoveel meer uit. Testen dag 5 doe je om uit quarantaine te gaan. Maar dat zitten ze niet.

Zonder booster moet je man in quarantaine en inderdaad op dag 5 testen om los te mogen.

Ik testte pas op dag 3 van klachten positief. Ik zou hen af en toe een zelftest laten doen (zondag voor school).
Dus als ik jou goed begrijp hoeven kind en manlief niet te laten testen na 5 dagen, behalve als ze klachten krijgen? Manlief heeft zijn booster gehad. We gaan sowieso Simon voor de zekerheid elke dag testen voor school.
pi_203608593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:27 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Dus als ik jou goed begrijp hoeven kind en manlief niet te laten testen na 5 dagen, behalve als ze klachten krijgen? Manlief heeft zijn booster gehad. We gaan sowieso Simon voor de zekerheid elke dag testen voor school.
Volgens mij niet idd. Je hoefde alleen te testen om uit quarantaine te gaan, maar dat zitten ze niet.

Maar ik ken het GGD beleid ook niet helemaal uit mijn hoofd :P
pi_203608625
Over een poets gesproken, de kat heeft zijn aanleunwoning onder gekotst. En wie mag dat schoonmaken, ja ikke dus he.
pi_203608668
Een app die me op de hielen zit qua huishouden?
I don’t think so. :P
Niet mijn ding, al zal het voor anderen vast goed werken.
En ik haat dergelijke lijstjes op een telefoon invullen.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 08:46:58 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203608695
Hoe kritisch zijn jullie op je poets? Ik vond eigenlijk best wel wat van haar schoonmaakkwaliteiten...Ze gebruikt een halve fles allesreiniger per emmer dweilsop, dus m'n hele huis rook bizar naar eucalyptus gisteren. En ze was boven de wc vergeten, wil het liefst twee flessen allesreiniger per keer dat ze komt gebruiken (dat zegt ze zelf) en ik vond nog overal pluisjes e.d. op de vloer. Als in: ze had wel gedweild over de tegelvloer, maar dattie niet schoon was, had ze blijkbaar gemist. En op de vensterbanken bijv was wel geveegd met een natte doek, maar het resultaat daarvan was één hoek vensterbank met nat vastgeplakt stof...

Zouden jullie dat voor lief nemen?
pi_203608724
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb geen poets omdat ik die niet mag, maar ik heb wél een schoonmaakapp. Die vertelt me keurig dat het tijd is om de bedden te verschonen, vloer te dweilen, oven te reinigen enz. Ik ben er heel blij mee, omdat ik deze lijstjes nu niet meer in mijn hoofd heb. M.a.w. het zorgt bij mij echt voor rust in mijn hoofd en dat voelt erg fijn. Sinds ik de app heb is mijn huis oprecht bijna nooit meer rommelig. :)

Al blijf ik jaloers op mensen die in een (on)georganiseerde chaos kunnen gedijen zonder daar last van te hebben, dat lijkt me heerlijk. O+ Ik kan simpelweg niet werken/concentreren met chaos/rommel om me heen. -O-
Het is hier in huis wel heel vaak rommelig. We hebben eigenlijk te weinig opbergplek, maar we zijn ook gewoon slecht in opruimen. Ik ben de enige die er last van heeft, en ik ben dus ook meestal degene die het opruimt. Vriend kwakt ook alles neer waar hij het loslaat, zeg maar. Hij wast bijvoorbeeld zijn handen, pakt de handdoek, droogt lopend zijn handen af en legt de handdoek vervolgens op tafel 8)7. WHY?? Zo onnodig. Maar zo gaat het dus met alles wat hij in zijn handen heeft gehad. Hij ziet/merkt het niet eens. En twee drukke jongenskinderen die het liefst midden in de woonkamer spelen, helpt ook niet bepaald.

Na 2 weken covid was het wel echt heel erg. Maar loslaten was de enige optie, want zelf ook te moe en beroerd om iets te doen. Dinsdag was de hulp er, dus moest alles aan kant. Kinderen waren op school de hele week *O* dus het is zowaar nu nog steeds aardig netjes. Zelfs vriend merkte dat net op :D.

/klaag. Leuker nieuws: onze jongste is jarig, 7 jaar alweer vandaag *O*. Hij liet niks aan het toeval over: - Hebben jullie wel cadeautjes gekocht? Hoeveel? Waar hebben jullie ze nu liggen dan? Donderdagavond moeten jullie wel de kamer versieren he, want vrijdagochtend moeten ze er hangen. Dan moeten jullie dat dus doen als ik naar bed ben. En ik wil de cadeautjes zoeken, dus wil je ze verstoppen? Alleen beneden dan, anders is het wel een beetje te lastig. Ik wil chocoladetaart en appeltaart. Heb je die al gekocht mama?? _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203608800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:46 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kritisch zijn jullie op je poets? Ik vond eigenlijk best wel wat van haar schoonmaakkwaliteiten...Ze gebruikt een halve fles allesreiniger per emmer dweilsop, dus m'n hele huis rook bizar naar eucalyptus gisteren. En ze was boven de wc vergeten, wil het liefst twee flessen allesreiniger per keer dat ze komt gebruiken (dat zegt ze zelf) en ik vond nog overal pluisjes e.d. op de vloer. Als in: ze had wel gedweild over de tegelvloer, maar dattie niet schoon was, had ze blijkbaar gemist. En op de vensterbanken bijv was wel geveegd met een natte doek, maar het resultaat daarvan was één hoek vensterbank met nat vastgeplakt stof...

Nee, dit soort dingen zou ik wel tegen haar zeggen. Ik heb mij poets ook af en toe moeten bijsturen, vooral in het gebruik van de schoonmaakmiddelen. Ze komt zelf uit Roemenië, en ik snap dat je dan wellicht een andere kijk hebt op schoonmaken (alles moet DOOT mentaliteit zeg maar). Maar ik wil geen bleek in mijn wc. Er hoeft geen hele fles allesreiniger op per keer. Dat is onnodig en zonde, slecht voor het milieu ook nog eens. Mijn hulp maakt eerder te veel schoon dan te weinig (ze dweilt gerust 3x de vloer totdat het water schoon blijft, dat hoeft van mij ook niet per se, maar dat laat ik gaan zolang ze binnen de tijd bljft). Maar als er dingen zijn waar ik echt ontevreden over ben (niveau dat je het zelf alsnog moet doen), zou ik daar wel het gesprek over aangaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203608905
quote:

Uhm...een halve fles om te dweilen! Dan is het niet zo raar dat je vloer niet schoon is. Gebruikt ze het puur, zonder water? Blijf je niet plakken?
Rest ook, door het veel te veel aan schoonmaakmiddelen gaat het stof kleven lijkt me :X
En dan 2!! flessen per keer :?
Zou hier zeker iets van zeggen. Je hebt maar een heul klein beetje nodig voor een sopje. Niet goed voor je huis, je portemonnee én het milieu.

Ik doe tig met 1 fles. Elke dag dweilen maar niet altijd sop. Ook voor stoffen gebruik ik geen sop, alleen een nat doekje.
If they say
pi_203608992
@Phaidra, gefeliciteerd met je dochter🎂
If they say
pi_203609076
Klinkt wel als een overdosis schoonmaakmiddelen :D
Hier een dopje in mijn kleine emmer. Als je veel meer doet, kleeft het toch alleen maar?
Afstoffen doe ik meestal alleen met water.

Ik zag dat happy soaps nu ook schoonmaakspul heeft. De shampoobar bevalt me goed, maar iemand al ervaring met die schoonmaakbars?

@Phaidra gefeliciteerd! *O*
pi_203609319
Phaidra, gefeliciteerd! *O*

Wij zijn niet actief op zoek naar een poets. Er wordt hier sowieso elke dag gestofzuigd en gestofd. En als Juul over een paar maanden naar school gaat, heeft verloofde ineens een overvloed aan vrije tijd (haar woorden he).
Ik zou wel een glazenwasser willen, maar dat gaat hier net zo malafide als in bijna heel Nederland. De straten zijn verdeeld en die aan onze kant ramen zeemt, vind ik een rare, enge man die al meerdere keren heeft vastgezeten. (ja dat gaat snel in een dorp dat soort verhalen)

Zo het kattenverblijf is schoon! Gadver wat was dat vies.
pi_203609403
Phaidra gefeliciteerd
pi_203609530
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:24 schreef exode het volgende:

Wij zijn niet actief op zoek naar een poets. Er wordt hier sowieso elke dag gestofzuigd en gestofd. En als Juul over een paar maanden naar school gaat, heeft verloofde ineens een overvloed aan vrije tijd (haar woorden he).
Ik zou wel een glazenwasser willen, maar dat gaat hier net zo malafide als in bijna heel Nederland. De straten zijn verdeeld en die aan onze kant ramen zeemt, vind ik een rare, enge man die al meerdere keren heeft vastgezeten. (ja dat gaat snel in een dorp dat soort verhalen)

Ik las dit met mijn horecabril op ofzo, want ik dacht aan een vaatwasser speciaal voor glazen en vroeg me al af wat je daar als particulier mee zou willen _O-

Mijn vriend is vroeger deeltijd glazenwasser geweest, dus ik heb nog nooit de ramen hoeven wassen :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203609549
Gefeliciteerd Phaidra! Jij hoeft voor je jongste in ieder geval geen surpriseparty te organiseren, zal ie niet heel blij van worden zo te lezen _O-
pi_203609590
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 07:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bepaal je wel zelf hoe vaak iets moet of vindt Tody daar ook iets van?
Tody doet gelukkig slechts een voorstel. ;)

@Phaidra van harte! *O*
pi_203609649
Gefeliciteerd met A Phaidra!

Ik kan heel goed op rommel, mits overzichtelijk (dus mijn eigen rommel, kinderspeelgoed trek ik slecht). Maar als ik opruim dan doe ik dat ook grondig. Mijn man trekt rommel slecht maar die legt vooral dingen uit het zicht ipv het op te ruimen op de juiste plek. En daarom hebben we nu 3 rommellades en tig bakjes met rommeldingetjes.
pi_203609746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:10 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Phaidra, gefeliciteerd met je dochter🎂
Hij heeft wel iets vrouwelijks over zich (het zou me niks verbazen als hij later nog eens uit de kast komt), maar vooralsnog is het een zoon :D :+. Snap het wel hoor, zonder namen enzo is het bijna niet uit elkaar te houden ;). Thanks voor de felicitaties!

@LeSage, neuh, denk het niet idd _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 11 februari 2022 @ 09:49:40 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_203609823
COVID HAS ENTERED THE HOUSEHOLD! _O-
Dus toch. One down :7

Ik begon bijna écht te geloven dat we lizard people waren :D
disclaimer
pi_203609837
Geen poets hier, maar ook geen app. Ik zou er echt kriegel van worden...

Gefeliciteerd Phaidra 🥳

Uhh gefeliciteerd @SQ?!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203609842
Ik kan best wat schone rommel hebben. De kinderen laten best eens iets slingeren. Hoort dat boven dan leg ik het op de trap en neem ik het 2 dagen later mee naar boven :P
Ze ruimen gelukkig wel op als ik er iets van zeg.

Mijn man heeft een mildere grens, dus meestal ruim ik op. Tot hij laatst een keer vakantie had, en gewoon thuis rond spookte. Toen moest ik daarna op zoek naar de spullen voor school omdat hij ze op, voor mij, onlogische plekken lagen. Ik heb er maar niks van gezegd, want tig andere dingen waren wel fijn opgeruimd :D

Ik heb ooit met kleine kinderen wel een papieren schema gemaakt. Maar toen was ik nog bezig met mijn studie en vergde het allemaal meer planning. Nu heb ik er meer tijd voor en maak ik minder schoon.. want tsja, morgen is er nog een dag :@
  vrijdag 11 februari 2022 @ 09:55:18 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_203609897
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:50 schreef Vicky het volgende:
Geen poets hier, maar ook geen app. Ik zou er echt kriegel van worden...

Gefeliciteerd Phaidra 🥳

Uhh gefeliciteerd @:SQ?!
Thanks! Morgen maar ff een taartje halen.
disclaimer
pi_203609921
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:

:D Jammer hoor. Daar gaat je status :+. Sterkte ermee, ergens geeft het wel rust dat het nu écht is en je niet voor de kat z'n k*t binnen zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 11 februari 2022 @ 10:03:20 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_203610006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D Jammer hoor. Daar gaat je status :+. Sterkte ermee, ergens geeft het wel rust dat het nu écht is en je niet voor de kat z'n k*t binnen zit.
Ik zit niet binnen vandaag, mijn man mag die honneurs waarnemen O+
Volgende week maar ff een schemaatje maken :P
disclaimer
pi_203610084
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hij heeft wel iets vrouwelijks over zich (het zou me niks verbazen als hij later nog eens uit de kast komt), maar vooralsnog is het een zoon :D :+. Snap het wel hoor, zonder namen enzo is het bijna niet uit elkaar te houden ;). Thanks voor de felicitaties!

Oeps, sorry :@ Mijn ogen zijn net goedgekeurd maar mag wel terug geloof ik :D Gefeliciteerd met zoon dan🎂
Die van mij heeft heul lang haar en wordt daardoor vaak als meisje aangesproken. Hij ist gewend ondertussen, zegt dan: ik ben een jongen maar geeft niet hoor O+
Zolang ze maar gelukkig zijn, toch? :)
If they say
pi_203610104
quote:
Weet je het zeker?!?!
pi_203610124
quote:

Nou, blijkbaar dus niet, nu gerustgesteld? :D

Sterkte ermee!
If they say
pi_203610158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het is hier in huis wel heel vaak rommelig. We hebben eigenlijk te weinig opbergplek, maar we zijn ook gewoon slecht in opruimen. Ik ben de enige die er last van heeft, en ik ben dus ook meestal degene die het opruimt. Vriend kwakt ook alles neer waar hij het loslaat, zeg maar. Hij wast bijvoorbeeld zijn handen, pakt de handdoek, droogt lopend zijn handen af en legt de handdoek vervolgens op tafel 8)7. WHY?? Zo onnodig. Maar zo gaat het dus met alles wat hij in zijn handen heeft gehad. Hij ziet/merkt het niet eens. En twee drukke jongenskinderen die het liefst midden in de woonkamer spelen, helpt ook niet bepaald.

Na 2 weken covid was het wel echt heel erg. Maar loslaten was de enige optie, want zelf ook te moe en beroerd om iets te doen. Dinsdag was de hulp er, dus moest alles aan kant. Kinderen waren op school de hele week *O* dus het is zowaar nu nog steeds aardig netjes. Zelfs vriend merkte dat net op :D.

/klaag. Leuker nieuws: onze jongste is jarig, 7 jaar alweer vandaag *O*. Hij liet niks aan het toeval over: - Hebben jullie wel cadeautjes gekocht? Hoeveel? Waar hebben jullie ze nu liggen dan? Donderdagavond moeten jullie wel de kamer versieren he, want vrijdagochtend moeten ze er hangen. Dan moeten jullie dat dus doen als ik naar bed ben. En ik wil de cadeautjes zoeken, dus wil je ze verstoppen? Alleen beneden dan, anders is het wel een beetje te lastig. Ik wil chocoladetaart en appeltaart. Heb je die al gekocht mama?? _O-
Gefeliciteerd! En ik geef hem geen ongelijk. Versieren die hap!
pi_203610166
quote:

Wie? Wie? Wie?
pi_203610171
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:38 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met A Phaidra!

Ik kan heel goed op rommel, mits overzichtelijk (dus mijn eigen rommel, kinderspeelgoed trek ik slecht). Maar als ik opruim dan doe ik dat ook grondig. Mijn man trekt rommel slecht maar die legt vooral dingen uit het zicht ipv het op te ruimen op de juiste plek. En daarom hebben we nu 3 rommellades en tig bakjes met rommeldingetjes.
Jij bent mijn verloofde en ik jouw man :)
pi_203610192
quote:

Daar gaan de versoepelingen. Kon je nou niet even een week langer wachten?!
pi_203610653
quote:

Sterkte :P

Ik ben echt benieuwd hoe lang het hier nog duurt _O-
pi_203610969
Ik vind het al bijna bijzonder dat de laatse keer dat we hier in huis hadden in oktober was. Het is werkelijk overal.
Met een meidenkwartet
pi_203611211
quote:

Zie hier waarom wij ermee gestopt zijn.
Altijd wat te zeiken en de laatste maakte regelmatig dingen kapot ook.

Edit: dat is dan niet 'er gaat wel eens iets kapot, die dingen gebeuren nou eenmaal' maar nadat ik zeg je mag X niet gebruiken voor oppervlak Y want daar kan het niet tegen dat toch doen waardoor oppervlak Y naar de klote gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 11-02-2022 10:59:05 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:01:09 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_203611371
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wie? Wie? Wie?
De oudste uiteraard. Van de 6 kinderen in haar groepje waren er al 4 besmet, het is weinig verrassend :')
disclaimer
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:12:26 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203611553
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zie hier waarom wij ermee gestopt zijn.
Altijd wat te zeiken en de laatste maakte regelmatig dingen kapot ook.

Edit: dat is dan niet 'er gaat wel eens iets kapot, die dingen gebeuren nou eenmaal' maar nadat ik zeg je mag X niet gebruiken voor oppervlak Y want daar kan het niet tegen dat toch doen waardoor oppervlak Y naar de klote gaat.
En dan kun je fluiten naar je centen als de schoonmaakster “zwart” betaald werd?
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 11:21:51 #105
382129 crew  Donna
pi_203611659
Wij hebben geen schoonmaakster om precies de genoemde redenen.

Dweilen doe ik op een avond, dan dweil ik mezelf de bank op (met wijn), maar we hebben geen huisdieren binnen, dus hoeft niet zo vaak.
pi_203611827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeps, sorry :@ Mijn ogen zijn net goedgekeurd maar mag wel terug geloof ik :D Gefeliciteerd met zoon dan🎂
Die van mij heeft heul lang haar en wordt daardoor vaak als meisje aangesproken. Hij ist gewend ondertussen, zegt dan: ik ben een jongen maar geeft niet hoor O+
Zolang ze maar gelukkig zijn, toch? :)
Zo is het! Hij had in groep 1/2 wel langer haar (hij wilde staartjes). Helaas heeft hij minder haar dan de gemiddelde 3-jarige dus dat schoot niet zo op, inmiddels wil hij zijn haar weer korter hebben. Zoon trekt zich ook nul komma nul aan van wat anderen vinden. Mooie eigenschap vind ik, en van mij heeft hij dat zeker niet! Hij heeft ook een tijd een fantastische Nel Veerkamp jas gehad. Zelf uitgezocht, kwam officieel van de meisjesafdeling maar lekker boeiend. Hij was er ontzettend blij mee.

Foto's weer weg.

[ Bericht 16% gewijzigd door Phaidra op 11-02-2022 12:57:15 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203611950
quote:

Hoe weet je dat? Jij test toch niet..
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:58:15 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_203612287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:39 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Jij test toch niet..
Ik test niet als er geen klachten zijn en ik ga niet meer testen bij de ggd nee. Maar als er een kind aan mijn bed staat met hoofdpijn, dan is er voor mij gegronde regel om te testen. ;)
Ik heb niks tegen testen an zich, ik heb wel iets tegen de testplaag.

In dat licht heb ik mijn klachtenvrije zoon en mijn klachtenvrije zelf dus ook niét getest ;)
disclaimer
pi_203612484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zo is het! Hij had in groep 1/2 wel langer haar (hij wilde staartjes). Helaas heeft hij minder haar dan de gemiddelde 3-jarige dus dat schoot niet zo op, inmiddels wil hij zijn haar weer korter hebben. Zoon trekt zich ook nul komma nul aan van wat anderen vinden. Mooie eigenschap vind ik, en van mij heeft hij dat zeker niet! Hij heeft ook een tijd een fantastische Nel Veerkamp jas gehad. Zelf uitgezocht, kwam officieel van de meisjesafdeling maar lekker boeiend. Hij was er ontzettend blij mee.

Foto's haal ik zo weer weg ;).
Heb de foto's aan zoon laten zien en hij vindt het ook geweldig (hij wil graag zijn haar laten zien maar ik weet niet hoe een spoiler werkt en foto weer weg haalt daarna :@ )
Als hij staartjes wil, dan doet hij dat toch lekker, vind het stoer O+.
Zoon wordt op school nu iets minder gepest, (ze weten dat hij toch niet naar de kapper wil) maar hij zei laatst dat als hij naar het VO gaat, zijn haar gaat knippen. Niet omdat hij dat wíl, maar om niet gepest te worden ;(. Hoop dat ie zich bedenkt.
Hij heeft laatst een roze/blauw shirt gekocht omdat hij dat mooi vond, en ik ook ;)
Knap dat jouw zoon zich ook nergens wat van aan trekt O+
Een ander heeft het maar gewoon te accepteren.

(Spoiler uit quote gehaald, dat kan ik dan weer wel :D )
If they say
pi_203612604
Gefeliciteerd @Phaidra *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:17:33 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203612642
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik test niet als er geen klachten zijn en ik ga niet meer testen bij de ggd nee. Maar als er een kind aan mijn bed staat met hoofdpijn, dan is er voor mij gegronde regel om te testen. ;)
Ik heb niks tegen testen an zich, ik heb wel iets tegen de testplaag.

In dat licht heb ik mijn klachtenvrije zoon en mijn klachtenvrije zelf dus ook niét getest ;)
Uh ja. Ik deel jouw mening. Toch vond ik dat ik het dinsdag niet kon maken om mezelf niet te testen nadat man en zoon een positieve zelftest hadden. (Vooral vanwege mijn functie) En ik had op dat moment ook geen klachten. En nu lig ik als stervende zwaan in bed.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:22:19 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203612701
Hier is het gelukt. Ik zit zonder corona in het ziekenhuis - en zonder haar. En dat laatste was eigenlijk zo erg ook niet. So far, so good, behalve dat ik me niet heel fit voel. Zul je zien dat ik morgen wel positief test.

@SQ ik herken me zo in jouw instelling. En helemaal nu er signalen zijn dat alles zo wordt versoepeld.
pi_203612872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:24 schreef exode het volgende:

Maar als die man toch gewoon aan de buitenkant van je huis blijft is er toch weinig aan de hand :+ ?

Wij hebben een glazenwasser die doordeweeks bij een bedrijf werkt en in het weekend (zwart gok ik, we betalen cash) met dat materiaal in onze wijk sopt. Vind t prima :D
pi_203613069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:22 schreef Quoi het volgende:
Hier is het gelukt. Ik zit zonder corona in het ziekenhuis - en zonder haar. En dat laatste was eigenlijk zo erg ook niet. So far, so good, behalve dat ik me niet heel fit voel. Zul je zien dat ik morgen wel positief test.

@:SQ ik herken me zo in jouw instelling. En helemaal nu er signalen zijn dat alles zo wordt versoepeld.
C lijkt me voor jou helemaal even een blijf-maar-ver-van-mijn-bed-vandaan dingetje. Tis allemaal al spannend genoeg en dan deze shit er nog bij...
Sterkte!
If they say
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:54:15 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_203613436
quote:

@:SQ ik herken me zo in jouw instelling. En helemaal nu er signalen zijn dat alles zo wordt versoepeld.
Heel veel sterkte :*
disclaimer
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:55:27 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_203613468
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Uh ja. Ik deel jouw mening. Toch vond ik dat ik het dinsdag niet kon maken om mezelf niet te testen nadat man en zoon een positieve zelftest hadden. (Vooral vanwege mijn functie) En ik had op dat moment ook geen klachten. En nu lig ik als stervende zwaan in bed.
Ja, in jouw beroep had ik er wellicht ook wel anders in gestaan hoor! Maar ik werk in een gebouw waar momenteel 1 persoon op 50m2 aanwezig is, dus dat zijn toch wel andere omstandigheden :P
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 februari 2022 @ 12:59:30 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203613539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:21 schreef Donna het volgende:

Dweilen doe ik op een avond, dan dweil ik mezelf de bank op (met wijn), maar we hebben geen huisdieren binnen, dus hoeft niet zo vaak.
Die vind ik slim!

Onze vloer mag maar 2-4 keer per jaar gedweild worden, ik hou ervan O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203613572
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
En dan kun je fluiten naar je centen als de schoonmaakster “zwart” betaald werd?
Niet eens geprobeerd.
Maar een schoonmaker mag je gewoon zwart betalen hoor, net als oppas en nog enkele van dat soort beroepen. Zo lang die persoon maximaal 3 dagen per week dat beroep uitoefent, valt dat onder een uitzondering.
pi_203613583
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:09 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb de foto's aan zoon laten zien en hij vindt het ook geweldig (hij wil graag zijn haar laten zien maar ik weet niet hoe een spoiler werkt en foto weer weg haalt daarna :@ )
Als hij staartjes wil, dan doet hij dat toch lekker, vind het stoer O+.
Zoon wordt op school nu iets minder gepest, (ze weten dat hij toch niet naar de kapper wil) maar hij zei laatst dat als hij naar het VO gaat, zijn haar gaat knippen. Niet omdat hij dat wíl, maar om niet gepest te worden ;(. Hoop dat ie zich bedenkt.
Hij heeft laatst een roze/blauw shirt gekocht omdat hij dat mooi vond, en ik ook ;)
Knap dat jouw zoon zich ook nergens wat van aan trekt O+
Een ander heeft het maar gewoon te accepteren.

(Spoiler uit quote gehaald, dat kan ik dan weer wel :D )
Wat sneu voor hem, dat hij er toch zo mee bezig is. Het zou niet nodig moeten zijn inderdaad. Bij ons op school zijn meerdere jongens die lang haar hebben, maar volgens mij zijn het wel stuk voor stuk jongens die sterk in hun schoenen staan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203613605
quote:

Ik deed een thumbs up voor zonder corona in het ziekenhuis. Maar de rest is toch wel echt minder leuk. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203613633
Zo, net terug van de GGD. De uitslag zal niet verrassend zijn, gezien de positieve zelftest binnen 30 seconden :+
Voel me wel wat slechter als vanochtend, maar nog goed te doen. Veel pijnscheutjes en wat keelpijn. Hoofdpijn is met pcm bestreden.

@Quoi, veel sterkte!

@SQ, heeft je dochter veel last of valt het mee?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 13:06:54 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_203613686
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Zo, net terug van de GGD. De uitslag zal niet verrassend zijn, gezien de positieve zelftest binnen 30 seconden :+
Voel me wel wat slechter als vanochtend, maar nog goed te doen. Veel pijnscheutjes en wat keelpijn. Hoofdpijn is met pcm bestreden.

@:Quoi, veel sterkte!

@:SQ, heeft je dochter veel last of valt het mee?
Ja, ze is ziek, zoals iedereen wel eens ziek is bij een zware verkoudheid denk ik.
Ik begin nu wel last te krijgen van fantoomCOVID, toch fascinerend hoe dat menselijk brein werkt, maar even in de gaten houden hoe het verloopt :') beter hebben we het dan maar allemaal tegelijk :P
Beterschap aan jou en alle andere patiënten uiteraard! :*
disclaimer
pi_203613748
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Maar als die man toch gewoon aan de buitenkant van je huis blijft is er toch weinig aan de hand :+ ?

Wij hebben een glazenwasser die doordeweeks bij een bedrijf werkt en in het weekend (zwart gok ik, we betalen cash) met dat materiaal in onze wijk sopt. Vind t prima :D
Ja, alstie buiten blijft he....
Mijn glazenwasser is een lekker wijf, jammer alleen dat ze out of the running is nu.
pi_203613833
Sterkte Quoi!

Zucht, wij hebben vochtplekken op een muur in de woonkamer. Wederom is de conclusie vocht van de buitenmuur. We wachten nog steeds op de voegen mannen, die impregneren meteen de boel. Daarna zou het opgelost moeten zijn. Maar ja...die mannen stellen de klus al sinds oktober uit. Geregeld via de buurman. Dus die ga ik maar weer eens lastigvallen.
pi_203613985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:21 schreef Donna het volgende:

Zo doe ik het bijna elke avond, vlak voor gtst :D
Ik heb een man en een zoon. Dat moet dus wél vaak :')
If they say
pi_203614376
Dweilen doe ik uhhh 1x per maand ofzo.. ik veeg wel meerdere keren per dag. Schoenen gaan meteen uit bij binnenkomst
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 13:46:51 #127
382129 crew  Donna
pi_203614825
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zo doe ik het bijna elke avond, vlak voor gtst :D
Ik heb een man en een zoon. Dat moet dus wél vaak :')
Haha. Ik heb een man en 2 dochters. Stofzuig wel elke dag dat we thuis zijn, maar dweilen echt niet. 1x per maand is al veel.
pi_203614942
De tegels in onze hal en bijkeuken (de plekken waar we vanaf buiten komen) zijn uitgekozen op het feit dat je er niet snel vieze voetstappen enz op ziet :D Dweilen is niet mijn favoriete bezigheid. Vanochtend toevallig wel gedaan, ik zocht een stil klusje om toch in de buurt van kind achter laptop te zijn.
pi_203615026
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat sneu voor hem, dat hij er toch zo mee bezig is. Het zou niet nodig moeten zijn inderdaad. Bij ons op school zijn meerdere jongens die lang haar hebben, maar volgens mij zijn het wel stuk voor stuk jongens die sterk in hun schoenen staan.
Hier is lang haar vrij gewoon. Bij L in de klas denk ong. 1/3e van de jongens gemillimeterd, 1/3 gewoon kort, 1/3 lang.. L heeft dus ook lang haar, maar een vlecht ofzo wil hij alleen thuis ivm pesten.
Sowieso veel alternatieven hier.
Er zit ook een meisje die ik nog nooit anders dan in korte broek heb gezien en een meisje met altijd hele kleurige rokken of jurken tot op haar enkels (ziet er uit of je er iig niet mee kunt rennen). En een meisje in de andere middenbouw die toen ze net op school zat toch echt een jongen was incl. naamsverandering enzo..
pi_203615455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat denk ik wel vaker tijdens sommige films/series. Wij keken onlangs Happy! op netflix. Dat werd steeds vreemder en ik vraag me serieus af wat die schrijvers hebben gebruikt toen ze die film schreven... 8)7

quote:

Wij hadden een vrij grondige poets, daar had ik weinig op aan te merken. Behalve dan dat ze steeds vaker "rustig aan" ging doen want pijntje hier, pijntje daar.
Overigens was het toen nog steeds wel schoon, maar ze stofzuigde niet meer boven want vloerbedekking, dus dat moesten we dan zelf doen.
Ik zou denk ik zeker in het begin wel zeggen als je dingen anders zou willen.
Wij hebben de vrij grondige poets 2 periodes gehad met daar tussenin een andere poets, die andere was wat minder grondig, deed het ook voor minder.
De grondige poets trok wel eens de vitrages eraf en die kreeg ik dan in mijn handen geduwd om te wassen en we deden wel eens de keukenkastjes samen. Vond ik wel prettig.

@Phaidra, gefeliciteerd met je 7 jarige!

@SQ beterschap of gefeliciteerd of beide... :*
pi_203615482
Happy! is wel geniaal ook in dat opzicht inderdaad :D. Ik hou er wel van. Net als Dirk Gently's holistic detective agency. Hoe krijg je het bedacht?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203615527
Gefeliciteerd met de verjaardag, de COVID in huis, de chemo zonder COVID, en aan iedereen die dat allemaal niet heeft *O*
pi_203615668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:46 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha. Ik heb een man en 2 dochters. Stofzuig wel elke dag dat we thuis zijn, maar dweilen echt niet. 1x per maand is al veel.
Vegen doe ik een paar keer per dag, stofzuigen 1 keer per week.
De vloer die we hebben is hel. Wittige glimmende tegels waar je echt alles op ziet, dus moet wel :'(
If they say
pi_203615679
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:21 schreef Phaidra het volgende:
Happy! is wel geniaal ook in dat opzicht inderdaad :D. Ik hou er wel van. Net als Dirk Gently's holistic detective agency. Hoe krijg je het bedacht?
Die laatste ken ik niet, maar ook vaag dus?
Met man kijk ik "Raising Dion" nu.
pi_203615763
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Hier is lang haar vrij gewoon. Bij L in de klas denk ong. 1/3e van de jongens gemillimeterd, 1/3 gewoon kort, 1/3 lang.. L heeft dus ook lang haar, maar een vlecht ofzo wil hij alleen thuis ivm pesten.
Sowieso veel alternatieven hier.
Er zit ook een meisje die ik nog nooit anders dan in korte broek heb gezien en een meisje met altijd hele kleurige rokken of jurken tot op haar enkels (ziet er uit of je er iig niet mee kunt rennen). En een meisje in de andere middenbouw die toen ze net op school zat toch echt een jongen was incl. naamsverandering enzo..
Zou fijn zijn als dat hier ook zo was. Helaas. Niet gemiddeld, dan heb je pech.
Gelukkig heeft zoon wel vriendjes die accepteren zoals hij is. De rest kan lekker de tyfus krijgen :)
If they say
pi_203615827
Bah, zit ik hier jankend thuis op de bank. Het is maar klein leed, maar door die verdomde corona moet ik nu het eerste kinderfeestje van S. missen (vorig jaar zaten we in lockdown en sloegen we het dus maar over). En vriend stuurt net dat hij zo aan het genieten is met zijn vrienden in Monkeytown. En ik had er zo graag bij willen zijn ;(
  vrijdag 11 februari 2022 @ 14:54:56 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203615905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:10 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, alstie buiten blijft he....
Mijn glazenwasser is een lekker wijf, jammer alleen dat ze out of the running is nu.
Want anders ging je er wel voor?
Wat is voor jou een lekker wijf?

Wat vind je hier van?
https://vm.tiktok.com/ZMLjJ4por/
  vrijdag 11 februari 2022 @ 14:55:23 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203615914
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:49 schreef LeSage het volgende:
Bah, zit ik hier jankend thuis op de bank. Het is maar klein leed, maar door die verdomde corona moet ik nu het eerste kinderfeestje van S. missen (vorig jaar zaten we in lockdown en sloegen we het dus maar over). En vriend stuurt net dat hij zo aan het genieten is met zijn vrienden in Monkeytown. En ik had er zo graag bij willen zijn ;(
Das gewoon stom. :*
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 14:56:25 #139
382129 crew  Donna
pi_203615926
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Vegen doe ik een paar keer per dag, stofzuigen 1 keer per week.
De vloer die we hebben is hel. Wittige glimmende tegels waar je echt alles op ziet, dus moet wel :'(
Oei ja dat lijkt me wel rot idd.

Onderwerp voor de SOP SC dit, haha!
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 14:56:59 #140
382129 crew  Donna
pi_203615930
quote:
Nah dat is ook gewoon echt heel kut. |:) |:) |:)
pi_203616006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Oei ja dat lijkt me wel rot idd.

Onderwerp voor de SOP SC dit, haha!
Dat wel maar hier is meer reuring :D

quote:
Och LeSage, das echt kut :*
If they say
pi_203616021
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat vind je hier van?
Mijn verloofde :)

En no way.
pi_203616091
quote:
Dat is ook wel heel erg klote..
Mooi dat het feestje wel door kon gaan. Maarja, daar heb jij niks aan -O-
  vrijdag 11 februari 2022 @ 15:24:59 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203616208
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:06 schreef exode het volgende:

[..]
Mijn verloofde :)

En no way.
Nee? Ik zou mijn man verlaten voor deze Branco en ik ben hartstikke hetero
pi_203616304
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:24 schreef amaranta het volgende:

[..]
Haha, dat is echt zo niet mijn type :D
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 15:40:20 #146
382129 crew  Donna
pi_203616424
Ik zit echt vol verbazing naar dat account te kijken. :X
pi_203616596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:38 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die laatste ken ik niet, maar ook vaag dus?
Met man kijk ik "Raising Dion" nu.
Vaag, grappig en absurdistisch. Als je ervan houdt, zeker een aanrader! :Y

Korte samenvatting van Wikipedia:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203616704
quote:

[..]
Juist omdat je hetero bent denk ik ;)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 16:09:42 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203616773
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:03 schreef exode het volgende:

[..]
😅
pi_203616875
quote:
oh dat is heel jammer! Even huilen is wel terecht.. (en dan bluj zijn dat je die galm iig niet in je oren hebt, wat een herrie daarbinnen)
pi_203616915
quote:

[..]
Nou, ik ben ook hetero, maar hier val ik beslist niet op..
pi_203617332
Ik ben bi en vind het uit meerdere oogpunten niks :P
  vrijdag 11 februari 2022 @ 17:06:00 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203617473
quote:

[..]
Ha, de glazenwasser bij ons oude huis heette Branco! :D
Het was absoluut niet deze Branco, deze vind ik brrrr :X

Nu hebben we geen glazenwasser, ik heb gezorgd dat alle ramen boven naar binnen open kunnen dus eens in de zoveel tijd doet de schoonmaakster de ramen aan de binnen- en buitenkant.

Zo, op alle onderwerpen weer bij.
Sterkte voor de zieken, positief getesten en anderen die het zwaar hebben :*
@Phaidra gefeliciteerd met de verjaardag van zoonlief :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 17:06:58 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203617489
Oh, en wie de F is Bruno??? :?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203617509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:06 schreef Leandra het volgende:
Oh, en wie de F is Bruno??? :?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 17:09:50 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203617534
quote:
En Encanto is een film? In de bioscoop? Of op Netflix?
Voor welke leeftijd, en moet ik hem gaan zien?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203617563
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
En Encanto is een film? In de bioscoop? Of op Netflix?
Voor welke leeftijd, en moet ik hem gaan zien?
Disney+ ;)

Of je hem moet gaan zien zijn de meningen over verdeeld. :')
pi_203617590
quote:
He getver, dat is gewoon k u t :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vaag, grappig en absurdistisch. Als je ervan houdt, zeker een aanrader! :Y

Korte samenvatting van Wikipedia:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan eens kijken als de serie die we nu kijken uit is ;).

Die Branco, ik wordt er niet warm van ongeacht geslacht.
En encanto heb ik nog niet gezien. Geen disney+
  vrijdag 11 februari 2022 @ 17:17:52 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203617600
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Disney+ ;)

Of je hem moet gaan zien zijn de meningen over verdeeld. :')
Ik vond Coco wel helemaal O+
Maar ik zie dat hij alleen bij Pathé VerWeg en Pathé NogVerderWeg draait en we hebben geen Disney+ dus dan houdt het wel op denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203617868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar ik zie dat hij alleen bij Pathé VerWeg en Pathé NogVerderWeg draait en we hebben geen Disney+ dus dan houdt het wel op denk ik.
Neh, mij lijkt het niet de moeite waard om er ook maar 1 km voor te reizen. Plus geld, plus benzine, plus eventueel parkeerkosten. Gewoon wakten tot ie gratiz op tv komt, ooit. Of heel niet kijken ;)
Sorry, ik hou niet van films die een massahysterie veroorzaken. Vandaar dat ik pas jaaaaren later Harry Potter ben gaan kijken. Nu favo, dat wel :') :@ :+
If they say
pi_203618000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Neh, mij lijkt het niet de moeite waard om er ook maar 1 km voor te reizen. Plus geld, plus benzine, plus eventueel parkeerkosten. Gewoon wakten tot ie gratiz op tv komt, ooit. Of heel niet kijken ;)
Sorry, ik hou niet van films die een massahysterie veroorzaken. Vandaar dat ik pas jaaaaren later Harry Potter ben gaan kijken. Nu favo, dat wel :') :@ :+
Dit zou ik pre-kinderen ook gezegd kunnen hebben, maar nu heb ik alleen nog de mening dat als het de kinderen een uurtje stil houdt het sowieso een topfilm is :D
Zoveel principes die je overboord gooit wanneer je kinderen krijgt O+
pi_203618018
Er kwamen hier net 2 3 enthousiaste mannen binnen. Feestje was helemaal geslaagd, allemaal compleet gesloopt.
Nu zijn de jongste 2 al meteen Lego gaan bouwen (oudste deelde zijn nieuwe Lego meteen met jongste :o ) en ga ik even snel vissticks bakken. Ik denk dat ze op tijd op bed liggen vanavond :+
pi_203618122
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:53 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dit zou ik pre-kinderen ook gezegd kunnen hebben, maar nu heb ik alleen nog de mening dat als het de kinderen een uurtje stil houdt het sowieso een topfilm is :D
Zoveel principes die je overboord gooit wanneer je kinderen krijgt O+
Klopt, Harry Potter kwam door dochter dat ik die ben gaan kijken :D
En idd, zolang de kids het leuk vinden... :+

Fijn dat ze het zo naar de zin hebben gehad. Volgend jaar ben jij er ook bij :Y
En fijne avond alvast, die liggen zo op apegapen :D
If they say
pi_203618156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt wel als een overdosis schoonmaakmiddelen :D
Hier een dopje in mijn kleine emmer. Als je veel meer doet, kleeft het toch alleen maar?
Afstoffen doe ik meestal alleen met water.

Ik zag dat happy soaps nu ook schoonmaakspul heeft. De shampoobar bevalt me goed, maar iemand al ervaring met die schoonmaakbars?

@:Phaidra gefeliciteerd! *O*
Nog geen ervaring met happysoaps maar wij gebruiken al een jaar naar tevredenheid de producten van ZO. Zelfde princiepe!
pi_203618437
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Coco is geweldig. Encanto vond ik mwa..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203618827
quote:

[..]
:Y
Ik herken me wel in die gedachte.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:19:09 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203618906
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Ik herken me wel in die gedachte.
Ja. Ze is natuurlijk super mannelijk. Is ook aan de steroïden om er zo uit te zien
pi_203619353
Waar mogen we opwarmen? Onze verwarming is kaduk. Storing in de ketel. Huilen.
Verloofde heeft de hulplijn ingeschakeld (haar broer) hopelijk kunnen we zo opwarmen. Ik vrees dat we anders morgen in 15 graden wakker worden.

Bedrijf wat de ketel en recent radiatoren heeft opgehangen is uiteraard niet bereikbaar. Zucht.
pi_203619817
Oh no @exode. -O- Nu maar hopen dat de ingeschakelde hulplijn het ding snel weer aan de praat krijgt!
pi_203619940
Jaaaaaaaa!
We hebben weer verwarming.

Verloofde heeft het videobellend opgelost. Er zat nog maar 0,1 bar in de ketel. Ik denk dat er 2 weken geleden met het plaatsen van de rafiatoren iets is misgegaan.

Toch wel fijn zo'n zwager die aannemer is.
pi_203619943
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:49 schreef exode het volgende:
Waar mogen we opwarmen? Onze verwarming is kaduk. Storing in de ketel. Huilen.
Verloofde heeft de hulplijn ingeschakeld (haar broer) hopelijk kunnen we zo opwarmen. Ik vrees dat we anders morgen in 15 graden wakker worden.

Bedrijf wat de ketel en recent radiatoren heeft opgehangen is uiteraard niet bereikbaar. Zucht.
Oh shit!
Geprobeerd te resetten?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:29:59 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203620061
Fijn dat het is opgelost, exode. Ik had jullie best willen aanbieden om aan de andere kant van het kanaal even op te komen warmen maar mijn dochter heeft 5 vrienden te logeren dus die bezetten samen al zo’n beetje de woonkamer.
in de haak.
pi_203620081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:19 schreef exode het volgende:
Jaaaaaaaa!
We hebben weer verwarming.

Verloofde heeft het videobellend opgelost. Er zat nog maar 0,1 bar in de ketel. Ik denk dat er 2 weken geleden met het plaatsen van de rafiatoren iets is misgegaan.

Toch wel fijn zo'n zwager die aannemer is.
Oh fijn!!
Lucht in het systeem dus.. en niet goed ontluchtheb 7 jaar bij verwarmingsbedrijf gewerkt.
Morgen nog een keer alles goed ontluchten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203621342
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat vind je hier van?
Maar dit is dus een vrouw? :?
pi_203621583
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar dit is dus een vrouw? :?
Ik moest ook even twee keer kijken voor ik dat doorhad. :@
pi_203625028
Wheee, zoon zit dat stomme Brunolied te zingen. Naast me. Op de bank }:|
If they say
pi_203625734
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja. Ze is natuurlijk super mannelijk. Is ook aan de steroïden om er zo uit te zien
Ik voel bij deze 'dude' ook weinig. Ruby Rose daarentegen c_/
pi_203625957
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:19 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik voel bij deze 'dude' ook weinig. Ruby Rose daarentegen c_/
Ja duh
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:28:02 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203625965
We don't talk about Bru-no-no-no ^p^

Oja, en positieve test hier 8)7
pi_203626023
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:28 schreef Quoi het volgende:

Oh shit -O- Ik hoop dat je je er niet te beroerd van voelt, het is allemaal al naar genoeg voor je :{ Sterkte! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203626033
Ruby :9

Ah nee Quoi, wel goed getimed, over 2 weken weer chemo toch? Hopelijk valt het mee.
pi_203626068
Wat balen @Quoi, ik hoop dat de klachten meevallen! :*
pi_203626149
quote:

You talk about him :P

En das kut :{ Wat nu?
Sterkte! :*
If they say
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:36:43 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203626156
Ik voelde me al dagen niet fit en dat is doorgezet in een soort griepje. Niet heel ideaal in combi met de rest. Maar goed: ik ben thuis bij mijn mannekes en kijk schaatsen.

We kunnen woensdag onze nieuwe huisgenoot ophalen van Schiphol (poesje uit Spanje) en dat vind ik nog het stomst, dat ik niet mee kan waarschijnlijk - tenzij Kuipers alle remmen los gooit dinsdag. Maar eerst maar eens opknappen.
pi_203626284
quote:

Ai, dan heeft je lijf het even pittig deze dagen. Hopelijk knap je snel op!
pi_203626299
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:36 schreef Quoi het volgende:
Ik voelde me al dagen niet fit en dat is doorgezet in een soort griepje. Niet heel ideaal in combi met de rest. Maar goed: ik ben thuis bij mijn mannekes en kijk schaatsen.

We kunnen woensdag onze nieuwe huisgenoot ophalen van Schiphol (poesje uit Spanje) en dat vind ik nog het stomst, dat ik niet mee kan waarschijnlijk - tenzij Kuipers alle remmen los gooit dinsdag. Maar eerst maar eens opknappen.
Kijk, das fijn. Lekker thuis met je gezin :Y
Maar er gelden geen andere protocollen nu je positief bent?
Jammer dat je de poes misschien niet mee kunt ophalen, maar ze komt lekker naar je toe. Heb je iets langer om ernaar uit te kijken ;)
Is het een kitten of oudere?
If they say
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:45:17 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203626308
quote:

Shit! -O- Hopelijk valt het een beetje mee. :*

Ben ik gek als ik echt geen idee wie Bruno is? :@
pi_203626358
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:45 schreef BE het volgende:

[..]

Wees blij dat je het niet weet. En niet weet hoe dat stomme liedje gaat :D
If they say
pi_203626398
Over Lesbo's gesproken: L had van de week dr eerste vervelende ervaring. Een klasgenootje wilde zich niet in dezelfde ruimte als zij omkleden. 't Lijkt haar gelukkig minder te boeien dan mij. Ze vindt het een stom, bekrompen kind, maar het doet niks af aan dr eigenwaarde gelukkig.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:53:16 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203626519
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kijk, das fijn. Lekker thuis met je gezin :Y
Maar er gelden geen andere protocollen nu je positief bent?
Jammer dat je de poes misschien niet mee kunt ophalen, maar ze komt lekker naar je toe. Heb je iets langer om ernaar uit te kijken ;)
Is het een kitten of oudere?
Neuh. Het gaat er nu vooral om dat het met mij goed blijft gaan. Ik heb 2 weken tot de volgende chemo om in quarantaine te gaan en op te knappen. En krijg vanmiddag een injectie met immuunboost (sowieso na elke kuur).

Leve "mijn" ziekenhuis en persoonlijke begeleider die ik daar heb en altijd kan bellen.

Het is een 3-jarige dame O+ Nu moet ik Joris Linssen ook maar af gaan bellen (want we halen haar van Schiphol :D )
pi_203626537
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:47 schreef -Spring het volgende:
Over Lesbo's gesproken: L had van de week dr eerste vervelende ervaring. Een klasgenootje wilde zich niet in dezelfde ruimte als zij omkleden. 't Lijkt haar gelukkig minder te boeien dan mij. Ze vindt het een stom, bekrompen kind, maar het doet niks af aan dr eigenwaarde gelukkig.
Er zullen altijd figuren tussen zitten die een ander om welke reden ook, niet accepteren.
Fijn dat je dochter zich er niks van aantrekt. Maar dat wil niet zeggen dat het je als ouder geen pijn doet.
If they say
pi_203626605
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:53 schreef Quoi het volgende:

[..]
Neuh. Het gaat er nu vooral om dat het met mij goed blijft gaan. Ik heb 2 weken tot de volgende chemo om in quarantaine te gaan en op te knappen. En krijg vanmiddag een injectie met immuunboost (sowieso na elke kuur).

Leve "mijn" ziekenhuis en persoonlijke begeleider die ik daar heb en altijd kan bellen.

Het is een 3-jarige dame O+ Nu moet ik Joris Linssen ook maar af gaan bellen (want we halen haar van Schiphol :D )
Oké, dan is het een kwestie van goed voor jezelf zorgen en gewoon rustig aan doen.
Fijn dat je wel iemand in het zh hebt die je kan bellen. Het lijkt me een combi waar je toch wat alerter op moet zijn.

Haha, Joris Linssen. Die vroeg mij een keer naar mijn verhaal. Verteld maar ik wilde niet dat het werd opgenomen :@ :D

Leuk, een oudere poes! O+ Wel foto als haar hebt?
If they say
pi_203626741
quote:
Daar heeft ze dan mooi wel gelijk in :*
pi_203626757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:45 schreef BE het volgende:

[..]

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203626761
Beterschap @Quoi hopelijk word je er niet heel ziek van.
Wel echt gruwelijk balen van het poesje ;(
pi_203626910
Beterschap Quoi hopelijk niet al te ziek.

@amaranta hoe is het bij jou?
@Spring sommige mensen zijn zo bekrompen
pi_203626961
quote:

Ah neee :{ Beterschap, hopelijk niet teveel last.
Jammer dat je dan niet meer kan om poesje op te halen :*

@-Spring, fijn dat je dochter zich er niet zoveel van lijkt aan te trekken :*
Wat een domme klasgenoot.
pi_203627015
quote:
Vanwege Ls geaardheid? Wat bekrompen!
Ik had het idee dat de pubers tegenwoordig meer openminded zijn mbt LGBTQI+
pi_203627072
Ach Quoi, dat is balen. Wel "goede" timing zo net na je chemo. Hopelijk heb je van beide niet teveel klachten :* :*

quote:
Wat knap dat je dochter er zo naar kan kijken! Hoe oud is ze? Mijn moederhart zou ook wel even breken, maar stoere dochter met goede instelling.

Hier is de GGD test ook positief, zoals verwacht. Gister ging het gedurende de dag steeds slechter. Erge hoofdpijn (waarschijnlijk ook migraine erbij) en ik kon het maar niet warm krijgen, waardoor ik ook niet kon slapen. Manlief had uiteindelijk een kruik voor me geregeld O+ .
Nu gaat het al stukken beter, wel opeens behoorlijk verkouden.

Ik vind het wel lastig met Simon, want eigenlijk wil ik hem niet besmetten, ook al is dat misschien niet te voorkomen. Sinds de Kerstvakantie is er al zoveel onrust e.d. qua school, dat ik het wel echt vervelend voor hem zou vinden als hij straks nog meer mist omdat hij ook Corona zou hebben.
Dus zit toch maar boven en manlief en Simon beneden -O- .
pi_203627075
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:29 schreef F_r het volgende:
Beterschap Quoi hopelijk niet al te ziek.

@:amaranta hoe is het bij jou?
@:spring sommige mensen zijn zo bekrompen
Ik denk al wel beter. En jij?
pi_203627856
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk al wel beter. En jij?
Ik ging vanmorgen sporten :X
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:13:32 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203628123
Ik kreeg vandaag cadeautjes en taart en liefde en gezelligheid en zon O+

En nu snel naar buiten, vitamine d tanken.
pi_203628250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:50 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik ging vanmorgen sporten :X
Dit lijkt wel een copy paste van vorige week.
Lukt het nog steeds niet? Niet forceren dan! Sporten komt wel weer.
pi_203628258
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg vandaag cadeautjes en taart en liefde en gezelligheid en zon O+

En nu snel naar buiten, vitamine d tanken.
Omdat je jarig bent? Gefeliciteerd?!
pi_203628273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach Quoi, dat is balen. Wel "goede" timing zo net na je chemo. Hopelijk heb je van beide niet teveel klachten :* :*
[..]
Wat knap dat je dochter er zo naar kan kijken! Hoe oud is ze? Mijn moederhart zou ook wel even breken, maar stoere dochter met goede instelling.

Hier is de GGD test ook positief, zoals verwacht. Gister ging het gedurende de dag steeds slechter. Erge hoofdpijn (waarschijnlijk ook migraine erbij) en ik kon het maar niet warm krijgen, waardoor ik ook niet kon slapen. Manlief had uiteindelijk een kruik voor me geregeld O+ .
Nu gaat het al stukken beter, wel opeens behoorlijk verkouden.

Ik vind het wel lastig met Simon, want eigenlijk wil ik hem niet besmetten, ook al is dat misschien niet te voorkomen. Sinds de Kerstvakantie is er al zoveel onrust e.d. qua school, dat ik het wel echt vervelend voor hem zou vinden als hij straks nog meer mist omdat hij ook Corona zou hebben.
Dus zit toch maar boven en manlief en Simon beneden -O- .
Zelfde patroon als ik.
Hoesten lijkt vandaag minder. Vandaag wel een zeurende pijn in de neusholte.
pi_203628723
Wij hebben vandaag een schoonmaakdag. We liepen nogal achter zeg maar.

Morgen komt zwager langs om wat klussen te bekijken en verder hebben wij morgen een pjday. Beetje Lego'en, beetje filmpjes kijken, beetje gamen, pizza eten. :D
pi_203628764
Beterschap Quoi! Hopelijk heb je er niet al te veel last van en ben je op tijd weer opgeknapt!
pi_203628927
Nou de vochtplek in de muur is ook opgelost. Ik ging net stofzuigen in Juul haar kamer, schuif wat dingen opzij en zie dat een plint krom staat en de muur vochtig is. Lekt de nieuwe aangelegde leiding van haar radiator. Wij krijgen de aansluiting niet verder aangedraaid dus de buurman komt zo zijn spierballen aan het werk zetten.
Lekkende deel zit precies boven de vochtplek in de muur in de woonkamer.

Zucht.
2 weken geleden dus alle radiatoren boven laten vervangen, goed lokaal bedrijfje, aardige mannen, alleen maar goede ervaringen van iedereen. Wij dus weer gezeik, gisteren ketel in storing en nu dit.
pi_203628987
exode, dat is balen!

@Tink89, gefeliciteerd!
Hoe gaat het nu eigenlijk met je kindjes nu ze de buisjes hebben? Misschien heb je dat al ergens verteld en heb ik het gemist, maar was benieuwd of je al verbetering merkt?

Verder beterschap aan alle zieken!
pi_203629083
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:25 schreef exode het volgende:
Nou de vochtplek in de muur is ook opgelost. Ik ging net stofzuigen in Juul haar kamer, schuif wat dingen opzij en zie dat een plint krom staat en de muur vochtig is. Lekt de nieuwe aangelegde leiding van haar radiator. Wij krijgen de aansluiting niet verder aangedraaid dus de buurman komt zo zijn spierballen aan het werk zetten.

Zucht.
2 weken geleden dus alle radiatoren boven laten vervangen, goed lokaal bedrijfje, aardige mannen, alleen maar goede ervaringen van iedereen. Wij dus weer gezeik, gisteren ketel in storing en nu dit.
Aargh... het zal ook eens gewoon goed gaan :{ .
Wel fijn dat je nu weet waar dat vocht vandaan is gekomen, maar toch... :*
pi_203629094
quote:

Zucht.
Wat balen zeg! Maar goed dat je er nu achter bent waar het aan ligt.
pi_203629101
quote:

Zucht.
Je hebt toch even getwijfeld destijds? En toen toch in zee gegaan met ze?
pi_203629107
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:46 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Wat balen zeg! Maar goed dat je er nu achter bent waar het aan ligt.
Ja, daar zijn we blij mee, snel op te lossen.
Maar heeft dus 2 weken lekker lopen lekken daar.
pi_203629113
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je hebt toch even getwijfeld destijds? En toen toch in zee gegaan met ze?
Nee dat zijn de kozijnen. Daarvan kan ik je rond juni vertellen of het slim was.

Dit bedrijf kennen we al langer. Hebben in onze oude huis onderhoud van de ketel gedaan en dit huis een nieuwe ketel geplaatst. Ze werken heel lokaal en echt iedereen is blij met ze. Familiebedrijfje is het.
We hadden ze op een offday denk ik.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:58:37 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203629191
BE het een liedje uit de film Encanto, (recente Disney/Pixar productie). Ik vind het een heel mooi nummer, net als veel van de andere liedjes uit de film. Maar het blijft wel flink in je hoofd hangen.

Quoi, wat naar dat je er nu toch Corona bij hebt opgelopen. Hopelijk word je er niet al te ziek van. Wel een leuk vooruitzicht zo’n nieuw katje, geniet ervan!

Exode fijn dat je nu weet waar de lekkage vandaan kwam. Hopelijk is het snel opgelost.
in de haak.
pi_203629524
Nou het huis is weer schoon, B van scouting gehaald, de kinderen zijn aan het spelen, verloofde aan het wandelen. Ik ga eens kijken naar vakanties in Zuid Zweden. Voorpret :D Want boeken doen we sowieso nog niet.

We kijken naar Skane en de omgeving van Vimmerby.
pi_203629610
@exode de storing gisteren was toch dat er te weinig druk op de ketel stond? Is dat dan niet omdat de verwarming water lekt?
Want dan heb je dadelijk sowieso geen problemen meer als ie aangedraaid is ^O^
pi_203629665
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:26 schreef LeSage het volgende:
@:exode de storing gisteren was toch dat er te weinig druk op de ketel stond? Is dat dan niet omdat de verwarming water lekt?
Want dan heb je dadelijk sowieso geen problemen meer als ie aangedraaid is ^O^
Wie weet, maar er zat ook echt veel lucht in de leidingen. We hoorden vaak geborrel sinds de nieuwe radiatoren. We hadden al wel ontlucht maar niet het hele systeem zeg maar.
Geen idee of dat allemaal samenhangt. Het bedrijf is nog steeds onbereikbaar (op hun 06) daar baal ik dan extra van. Er liggen nu handdoeken onder de leiding. Buurman durft hem niet vaster te draaien dan nu. Zwager komt dus morgen die laten we er ook nog even naar kijken.
pi_203630118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:30 schreef exode het volgende:

[..]
Wie weet, maar er zat ook echt veel lucht in de leidingen. We hoorden vaak geborrel sinds de nieuwe radiatoren. We hadden al wel ontlucht maar niet het hele systeem zeg maar.
Geen idee of dat allemaal samenhangt. Het bedrijf is nog steeds onbereikbaar (op hun 06) daar baal ik dan extra van. Er liggen nu handdoeken onder de leiding. Buurman durft hem niet vaster te draaien dan nu. Zwager komt dus morgen die laten we er ook nog even naar kijken.
Mijn ervaring is dat het systeem echt wel een aantal keer ontlucht moet worden voor het goed is, als er géén lekkage is. Dus juist ook als het systeem nu dicht is, de komende weken de druk in de gaten houden en af en toe kijken of ontluchten nog lukt.
Succes!
pi_203630531
Nou, opgelost hoor. Lang verhaal kort, ze zijn geweest. Het nummer wat ik belde was van de eigenaar die op vakantie is.
Lekt niet meer, ketel nagekeken, alles ontlucht en 1000 x excuses gehad. Nu kunnen de vochtplekken drogen.

Bier?
pi_203630553
Heel veel bier graag…
pi_203631079
Sinds ik zwanger ben heb ik dus totaal geen trek in bier. Zit ik daar met al mijn ingekochte 0,0 biertjes. :')
pi_203631087
Maar fijn dat het opgelost is exode, hopelijk droogt alles zonder schade op. :*
pi_203632126
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:29 schreef exode het volgende:
Nou, opgelost hoor. Lang verhaal kort, ze zijn geweest. Het nummer wat ik belde was van de eigenaar die op vakantie is.
Lekt niet meer, ketel nagekeken, alles ontlucht en 1000 x excuses gehad. Nu kunnen de vochtplekken drogen.

Bier?
Fijn! Inbegrepen in de garantie?
pi_203632164
Fijn dat het is opgelost @exode. Maar hopelijk geen blijvende schade van het vocht wat er uit gelopen is? Anders zit je weer met het herstel en verzekeringswerk 😕
pi_203633351
Exode, als ik over jullie huis lees dan denk ik elke keer “wij gaan nooit een oud huis kopen”. Zoveel gedoe/verbouwingen waar ik over lees bij jullie.

Ik kijk er al tegenop dat we een kozijnenboer (die ook schuifpuien doet) moeten gaan zoeken, en we twijfelen nog of we dan gelijk vloerverwarming laten doen (want er zit een radiator voor het raam nu), en de hele vloer doen (is nog van de vorige bewoners, wij wonen er nu 5 jaar). Ik heb zo’n hekel aan verbouwen en vooral het uitzoeken vooraf.
pi_203633599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:00 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, als ik over jullie huis lees dan denk ik elke keer “wij gaan nooit een oud huis kopen”. Zoveel gedoe/verbouwingen waar ik over lees bij jullie.

Ik kijk er al tegenop dat we een kozijnenboer (die ook schuifpuien doet) moeten gaan zoeken, en we twijfelen nog of we dan gelijk vloerverwarming laten doen (want er zit een radiator voor het raam nu), en de hele vloer doen (is nog van de vorige bewoners, wij wonen er nu 5 jaar). Ik heb zo’n hekel aan verbouwen en vooral het uitzoeken vooraf.
Nou ja, we doen het grotendeels zelf natuurlijk. De kozijnen bijvoorbeeld, daar is niets mis mee. Maar ze zijn zo ongelooflijk lelijk.

En dut had niets met ons huis te maken. Het zijn nieuwe radiatoren en leidingen. Gewoon niet goed aangedraaid.

Maar verder, you gotta love it. Zo'n huisje is zeker niet voor iedereen maar deze 95 jaar oude, scheve dame heeft ons hart veroverd.
pi_203633636
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:51 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn dat het is opgelost @:exode. Maar hopelijk geen blijvende schade van het vocht wat er uit gelopen is? Anders zit je weer met het herstel en verzekeringswerk 😕
Vast niet, de vochtplekken laten drogen en behandelen en klaar. De verzekering ziet me weer aankomen. ;) not her again.
pi_203633741
Oh ennuh binnenkort kan je schuin tegenover ons komen wonen. Huis gaat volgende week in de verkoop. Rijtjeshuis, tussenmuren van bordkarton volgens de buurvrouw en ik denk net onder de 100 vierkante meter. Ze gaan 5 ton vragen, dus je moet er wel wat voor over hebben om ons huis binnen te kijken.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:26:44 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203633969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:30 schreef TolstoiFan het volgende:
exode, dat is balen!

@:Tink89, gefeliciteerd!
Hoe gaat het nu eigenlijk met je kindjes nu ze de buisjes hebben? Misschien heb je dat al ergens verteld en heb ik het gemist, maar was benieuwd of je al verbetering merkt?

Verder beterschap aan alle zieken!
Txs!

Bij de oudste wel, die wordt minder vaak wakker en is wat beter te genieten.

De jongste slaapt nog steeds ruk, maar lijkt nu ook gewoon ziek, dus moeilijk om te ontdekken waar het aan ligt. We hopen nog steeds stilletjes op verbetering, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er aardig doorheen zit en het vechten moe ben. Ik ben zo moe...
pi_203636740
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Txs!

De jongste slaapt nog steeds ruk, maar lijkt nu ook gewoon ziek, dus moeilijk om te ontdekken waar het aan ligt. We hopen nog steeds stilletjes op verbetering, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er aardig doorheen zit en het vechten moe ben. Ik ben zo moe...
Ja, die vermoeidheid kan zo killing zijn :'( Fijn dat je in ieder geval bij de oudste verbetering ziet. :* :* voor die extreme moeheid, ik hoop op snelle verbetering voor je!
pi_203637151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Txs!

Die vermoeidheid, zo verschrikkelijk.
Nu we na ruim 5 jaar eindelijk wat normaler slapen kan ik pas aan mensen uitleggen hóe erg onze vermoeidheid was. Het voelde toen als zo’n diep gat.
Ik kan je nergens mee helpen, helaas, maar er komt ooit een einde aan :*

Grooooot voordeel: slaap is nog nooit zo lekker geweest en heb ik echt mijn hele leven ondergewaardeerd.
pi_203638508
Oh jongens, ik was vanavond met een vriendin naar een hele foute kroeg, en het was alsof er nooit corona is geweest O+ Behalve dan dat we er om 22u uitgegooid werden natuurlijk, maar toen hadden we al gedronken alsof het 3u was :')

En wat een enorm hoeveelheid (jonge) mensen bij de clubs die vanavond wel open bleven :o Je kon gewoon merken hoe ze ernaar smachtten om weer uit te kunnen gaan.

Over slecht slapende kinderen: ik slaap nu standaard bij het grut, apart van mijn man. Weinig romantisch, maar we slaaaapen in ieder geval. Ik kan de hele nacht doortrekken ipv 3 of 4x wakker worden. Het is niet ideaal, maar voor ons werkt het ^O^
pi_203641028
Slapen O+
Nog 6 maanden, dan houdt Li zich netjes aan de loj familie regels! Vanaf 4 jaar slaap ik perfect door….

En dan na 9,5 jaar ga ik slapen mensen, zo lang slapen O+

SPOILER
pi_203641272
Wij hebben het 'maar' anderhalf jaar gehad met Juul. Slecht slapen is zo waardeloos! Geen tips, wij doen maar wat.

Wij hebben een vredige zondagochtend, Juul is aan het kleien aan tafel, B is met zijn Hot Wheels bezig, ik heb alle tijdschriften die nog in het plastic naast de bank lagen uit. Verloofde doet geheimzinnige dingen op de laptop.
Is het vragen om problemen als ik ze allemaal van de tafel afjaag zodat ik kan Lego'en?
pi_203641359
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 09:41 schreef exode het volgende:
Wij hebben het 'maar' anderhalf jaar gehad met Juul. Slecht slapen is zo waardeloos! Geen tips, wij doen maar wat.

Wij hebben een vredige zondagochtend, Juul is aan het kleien aan tafel, B is met zijn Hot Wheels bezig, ik heb alle tijdschriften die nog in het plastic naast de bank lagen uit. Verloofde doet geheimzinnige dingen op de laptop.
Is het vragen om problemen als ik ze allemaal van de tafel afjaag zodat ik kan Lego'en?
Ja! Een gezin dat zich vermaakt en een serene sfeer in huis - profiteer ervan! En wek vooral niet de indruk dat je iets voor jezelf aan het doen bent, want dan is het gedaan met de rust.
pi_203641656
Mijn isolatie is voorbij *O*

Gisteren mocht ik nog niet met kind naar zwemles, dus ik had in die tijd de woonkamer opgeruimd (alle Clics en dino's waar het hoort). Komt J thuis, krijg ik een compliment dat ik hard heb gewerkt O+ :')
  zondag 13 februari 2022 @ 10:26:37 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203641770
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 09:09 schreef Loj het volgende:
Slapen O+
Nog 6 maanden, dan houdt Li zich netjes aan de loj familie regels! Vanaf 4 jaar slaap ik perfect door….

En dan na 9,5 jaar ga ik slapen mensen, zo lang slapen O+

SPOILER
En dan gaan ze stappen…
  zondag 13 februari 2022 @ 10:32:04 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_203641851
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 10:19 schreef Hupje het volgende:
Mijn isolatie is voorbij *O*

Gisteren mocht ik nog niet met kind naar zwemles, dus ik had in die tijd de woonkamer opgeruimd (alle Clics en dino's waar het hoort). Komt J thuis, krijg ik een compliment dat ik hard heb gewerkt O+ :')
Nou ja, hij ziet het in elk geval wel. Kun je van de grote mannen vaak niet zeggen. Die komen niet verder dan "hey, waar zijn mijn dino's gebleven??"
disclaimer
pi_203642023
Ah nee @Tink89 ik had gehoopt dat het nou echt wat beter zou gaan. -O-

Poffertje slaapt ook bagger op het moment. Steeds een zielig huiltje van pijn, denk ik. Ze is met haar hoektanden bezig maar ik denk dat ze ook een beetje oorpijn heeft. Dan weer beetje melk en slapen. Ik vind haar ook vaak ondersteboven naast me of ze doet een pijlsnelle rol richting voeteneind.

Dutjes gaan ook niet zo lekker. Behalve nu, want we zouden ergens heen. :P
pi_203642061
Vrijdag waren we in de dierentuin. Banaan heeft vooral speeltoestellen gezien èn is niet meer zo angstig met klimmen. Hij was altijd een handige klauteraap maar het laatste half jaar was het al snel "eng".

Poffertje wou vooral houtsnippers eten.

En gisteren hebben we een begin gemaakt met de keuken uitzoeken. w/ Vrijdag gaan we terug en als het meezit gaan we dan de bestelling plaatsen.
pi_203642692
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:16 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die vermoeidheid, zo verschrikkelijk.
Nu we na ruim 5 jaar eindelijk wat normaler slapen kan ik pas aan mensen uitleggen hóe erg onze vermoeidheid was. Het voelde toen als zo’n diep gat.
Ik kan je nergens mee helpen, helaas, maar er komt ooit een einde aan :*

Grooooot voordeel: slaap is nog nooit zo lekker geweest en heb ik echt mijn hele leven ondergewaardeerd.
Dit ja, slapen O+ O+ O+
Het komt echt goed @Tink89
pi_203642712
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 09:41 schreef exode het volgende:

Geniet er van. Hier is iedereen chagrijnig O+
pi_203642718
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 11:41 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik kon vanochtend al natuurkunde overhoren. Dat is niet mijn favoriete zondagochtendactiviteit.
pi_203643546
quote:
18s.gif Op zondag 13 februari 2022 11:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kon vanochtend al natuurkunde overhoren. Dat is niet mijn favoriete zondagochtendactiviteit.
succes
pi_203643551
Ik heb de onderste keukenkastjes uitgemest en gesopt :r Was ook nodig :@ Nu weet ik weer waarom ik het altijd uitstel :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203645190
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 12:20 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb de onderste keukenkastjes uitgemest en gesopt :r Was ook nodig :@ Nu weet ik weer waarom ik het altijd uitstel :')
Dit kan op de lijst van dingen die ik nog nooit heb gedaan. :P
pi_203645589
@Tink89 :* fijn dat het voor de oudste effect lijkt te hebben en ik duim dat als de jongste opgeknapt is dat er toch verbetering is. Vermoeidheid is zo verrot, ooit gaat het over... maar daar heb je nu niet zoveel aan :*
pi_203647482
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dit kan op de lijst van dingen die ik nog nooit heb gedaan. :P
Laat je het je man doen? :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203647833
Als de wasmachine kortsluiting en een flinke vonk/flits veroorzaakt zodra je de stekker in het stopcontact doet, dan is het vast tijd voor een nieuwe hè? :'(
pi_203648095
Dat klinkt niet zo heel goed @Amsel ...
  zondag 13 februari 2022 @ 16:33:51 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203648140
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 16:05 schreef Amsel het volgende:
Als de wasmachine kortsluiting en een flinke vonk/flits veroorzaakt zodra je de stekker in het stopcontact doet, dan is het vast tijd voor een nieuwe hè? :'(
Niet perse. Maar ik kan je wel vertellen dat je er een met TROMMELVERLICHTING wil.
En een adwash deurtje.
En misschien ook stoom?
pi_203648221
Oei Amsel

Leerkracht van oudste positief getest kind weer thuis
pi_203648376
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 11:41 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Hier ook. Ik heb me op de wc opgesloten. Het begon om Chinees te bestellen maar ik wil er nog niet uit. :@
  zondag 13 februari 2022 @ 17:44:32 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203648881
quote:
3s.gif Op zondag 13 februari 2022 17:00 schreef PKM het volgende:

[..]
Hier ook. Ik heb me op de wc opgesloten. Het begon om Chinees te bestellen maar ik wil er nog niet uit. :@
Wij bestellen nu Grieks. En dat komt omdat ik met Max via via bij de Verzonken Stad van Bassie & Adriaan uitkwam, waar hij al 3 afleveringen van heeft verslonden :D :D
pi_203649602
Bassie en Adriaan blijft tof. J kan er ook van genieten. :)
  zondag 13 februari 2022 @ 18:38:09 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203649604
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 16:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Niet perse. Maar ik kan je wel vertellen dat je er een met TROMMELVERLICHTING wil.
En een adwash deurtje.
En misschien ook stoom?
En bij nader inzien heb ik spijt dat mijn machine idd geen trommelverlichting heeft, en ook niet smart is, want ik had toch wel graag op mijn telefoon willen kunnen zien of ik naar zolder moet lopen O-)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 13 februari 2022 @ 18:49:11 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203649725
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
En bij nader inzien heb ik spijt dat mijn machine idd geen trommelverlichting heeft, en ook niet smart is, want ik had toch wel graag op mijn telefoon willen kunnen zien of ik naar zolder moet lopen O-)
We zijn een paar maanden verder. En ik moet soms nog een beetje huilen dat ik de verkeerde machine heb gekozen.
Stom stom stom.
pi_203650017
quote:
6s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
We zijn een paar maanden verder. En ik moet soms nog een beetje huilen dat ik de verkeerde machine heb gekozen.
Stom stom stom.
Welke heb je?

Ik heb geen WiFi, add wash of trommelverlichting maar wast goed. Was ook prijzig in aanschaf dus hij moet nog even door.
pi_203650048
Wat zijn nou concreet de regels voor manlief en kind nu ik Corona heb? Ik vind het zo onduidelijk :?
Sinds donderdagavond heb ik klachten, zelftest positief en GGD test ook.

Manlief en Simon zijn wel verkouden, maar testen nog steeds negatief op de zelftesten. Conform de info van de school en de beslisboom zou Simon dus morgen naar school mogen??

In de info brief van de GGD staat dat er geen quarantaine geldt bij booster en onder de 18 jaar bij geen klachten. Ook staat erin dat je moet testen:
"Is de testuitslag van de zelftest of van de GGD negatief dan blijft u nog in quarantaine, omdat u toch besmet kunt zijn en ziek kunt worden. Daarom laat u zich 5 dagen na het laatste contact met uw huisgenoot die corona heeft, testen bij de GGD. Is deze testuitslag negatief dan mag u uit quarantaine."

5 dagen na laatste contact??? We wonen in 1 huis, manlief en ik slapen in hetzelfde bed. Er is dus geen sprake van een laatste contact??

Ik heb zelfs net nog de GGD gebeld hierover. De medewerker zei inderdaad dat Simon gewoon naar school mag bij een verkoudheid en een negatieve zelftest.

Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het niet duidelijk...... En het voelt ook gewoon raar om hem naar school te sturen, terwijl ik Corona heb en hij wel klachten (verkouden) heeft.
Ik baal tegelijkertijd ook weer dat hij dan wéér school gaat missen....

Hoe doen anderen dit?
  zondag 13 februari 2022 @ 19:32:13 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650108
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:18 schreef F_r het volgende:

[..]
Welke heb je?

Ik heb geen WiFi, add wash of trommelverlichting maar wast goed. Was ook prijzig in aanschaf dus hij moet nog even door.
Iets van LG. Wel met 9kg trommel.
1400 toeren. Kan nog was toevoegen en stoomfunctie. En WiFi ook trouwens. Maar geen verlichting 😅

De andere waar ik over twijfelde, is van Samsung volgens mij.
Iets met eco bubble en de trommel die afzonderlijk draait van de achterkant???.
Die had “maar” 8kg maar wel 1600 toeren.
Ik weet het niet meer precies. Was ook iets luidruchtiger (wat logisch is met een hoger toerental).
En laag db was eis van thuiswerkende man🙃

Ik denk achteraf dat die Samsung misschien beter was geweeest.
pi_203650127
Gewoon naar school gestuurd.
Vriend gewoon gewerkt.

De regels zijn zo dat ze zonder klachten/met negatieve test lekker hun leven mogen leven en ik heb daar geen strenger beleid van gemaakt voor onszelf :)

En… morgen is (als er vannacht geen hele rare dingen meer gebeuren) iedereen naar school en werk *O*
Ik merk nog wel dat ik een week ziek ben geweest qua energie, maar verder klachtenvrij gelukkig.
  zondag 13 februari 2022 @ 19:34:56 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650135
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:24 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat zijn nou concreet de regels voor manlief en kind nu ik Corona heb? Ik vind het zo onduidelijk :?

Manlief en Simon zijn wel verkouden, maar testen nog steeds negatief op de zelftesten. Conform de info van de school en de beslisboom zou Simon dus morgen naar school mogen??

In de info brief van de GGD staat dat er geen quarantaine geldt bij booster en onder de 18 jaar bij geen klachten. Ook staat erin dat je moet testen:
"Is de testuitslag van de zelftest of van de GGD negatief dan blijft u nog in quarantaine, omdat u toch besmet kunt zijn en ziek kunt worden. Daarom laat u zich 5 dagen na het laatste contact met uw huisgenoot die corona heeft, testen bij de GGD. Is deze testuitslag negatief dan mag u uit quarantaine."

5 dagen na laatste contact??? We wonen in 1 huis, manlief en ik slapen in hetzelfde bed. Er is dus geen sprake van een laatste contact??

Ik heb zelfs net nog de GGD gebeld hierover. De medewerker zei inderdaad dat Simon gewoon naar school mag bij een verkoudheid en een negatieve zelftest.

Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het niet duidelijk...... En het voelt ook gewoon raar om hem naar school te sturen, terwijl ik Corona heb en hij wel klachten (verkouden) heeft.

Hoe doen anderen dit?
Wat zegt de school?
Hij mag indd gewoon naar school. Maar scholen vragen soms om bij klachten je kind toch thuis te houden.
Jij zou eigenlijk in isolatie moeten. En vanaf dat moment als laatste contactmoment tellen.
Maar als je dat niet doet dan is het denk ik wachten opdat je man positief test.
pi_203650154
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:24 schreef TolstoiFan het volgende:

Hoe doen anderen dit?
https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/ misschien staat het hierbij?
pi_203650156
Laatste contact in deze is de laatste dag dat jij besmettelijk bent (dag 7/8 ofzo als je dan 24 uur klachtenvrij bent).

Man en kind mogen inderdaad hun ding doen als ze geen klachten hebben, maar een verkoudheid schaar ik dan wel weer onder klachten. Wij hebben er toen in ieder geval voor gekozen om de kinderen thuis te houden (die hadden lichte klachten) en ik heb elke dag getest om te kijken of ik nog naar buiten kon voor wat boodschappen (ik bleef lang klachtenvrij), maar ik had wel besloten om thuis te werken. Een week later was ik wel positief (de kinderen al een paar dagen voor mij) . Uiteindelijk hebben we dus ruim 2 weken thuis gezeten :') (maar mijn vriend kon dan de 2e week wel weer naar buiten)
pi_203650160
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat zegt de school?
Hij mag indd gewoon naar school. Maar scholen vragen soms om bij klachten je kind toch thuis te houden.
Jij zou eigenlijk in isolatie moeten. En vanaf dat moment als laatste contactmoment tellen.
Maar als je dat niet doet dan is het denk ik wachten opdat je man positief test.
Mogen scholen dat vragen/eisen?

Wij hebben niet geïsoleerd (vind ik met een jong gezin geen gezonde optie), maar S. en vriend zijn zonder klachten en vriend test ook negatief. Dus het hóeft niet het hele gezin te besmetten.
  zondag 13 februari 2022 @ 19:38:21 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650171
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:37 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mogen scholen dat vragen/eisen?

Wij hebben niet geïsoleerd (vind ik met een jong gezin geen gezonde optie), maar S. en vriend zijn zonder klachten en vriend test ook negatief. Dus het hóeft niet het hele gezin te besmetten.
Eisen niet. Lief vragen wel.
pi_203650195
Kinderen mogen naar school/kdv als er besmette huisgenoten zijn, mits klachtenvrij.
Een verkouden kind is niet klachtenvrij lijkt me?
pi_203650212
We hebben beide. Weet niet waarom ik trommelverlichting heb, maar ik heb het. :P
Smart is wel kei hendig. Ik vergeet nooit meer de was op te hangen.
  zondag 13 februari 2022 @ 19:42:38 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650219
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:42 schreef vencodark het volgende:
We hebben beide. Weet niet waarom ik trommelverlichting heb, maar ik heb het. :P
Smart is wel kei hendig. Ik vergeet nooit meer de was op te hangen.
Beide? Welke 2? :P
pi_203650223
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:40 schreef Malteser het volgende:
Kinderen mogen naar school/kdv als er besmette huisgenoten zijn, mits klachtenvrij.
Hier mogen ze met klachten en een negatieve zelftest wel naar school..

Maarja ik testte pas op dag 3 zelf positief terwijl de GGD op dag 1 al raak was. En op dag 2 al serieus klachten had. Dus snap wel dat het raar voelt.
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 19:43:10 #272
382129 crew  Donna
pi_203650227
quote:
Het advies is dan om te testen. En dan komt dit eruit bij de meest recente beslisboom;

GETEST?
- Volg bij een positieve testuitslag (coronavirus is aangetroffen) van het kind of een huisgenoot de
instructies van de GGD op.
- Bij een negatieve testuitslag van het kind mag het kind weer naar de kinderopvang/school, ook als nog
niet alle klachten weg zijn. Tenzij de quarantaineperiode zoals vastgesteld door de GGD nog niet
voorbij is.
- Is het kind getest bij de GGD, dan blijft het kind thuis tot de uitslag bekend is.
Zelftesten kunnen worden gebruikt. Maar niet voor het verkorten van de quarantaineperiode. Zie www.rijksoverheid.nl/onde(...)n-en-het-coronavirus
NIET GETEST?
Een kind met klachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, koorts of benauwdheid, dat niet getest is, mag weer naar de opvang/school als het minimaal 24 uur volledig klachtenvrij is. Bij aanhoudende milde verkoudheidsklachten mag een kind na 7 dagen weer naar de kinderopvang of
school. Heeft het kind contact gehad met iemand met corona? Volg dan de instructies van de GGD op
  zondag 13 februari 2022 @ 19:44:01 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650233
Hoe lang duurt zo’n stomme nagelriem ontsteking? De huid rondom de nagel is helemaal verveld nu. Ik zal morgen maar weer eens een foto sturen naar de huisarts.
pi_203650249
De school schrijft letterlijk:
Bij milde klachten blijven kinderen thuis. Het is aan uzelf of u uw kind test. Heeft uw kind klachten, dan mag uw kind weer naar school na een negatieve (zelf)test of wanneer uw kind 24 uur volledig klachtenvrij is.

Dus ja, dan zou Simon naar school mogen en volgens de medewerker van de GGD, die ik sprak, ook.

Isoleren vind ik ook vrij lastig met een kind van 4 jaar. Tevens hebben wij geen logeerbed, dus is het of de bank (waar de rest van het gezin gedurende de dag ook op zit/ligt/springt enz.) of gewoon samen met manlief in hetzelfde bed. Hij vond het geen probleem.
Ik probeer van beide wel enigszins afstand te houden. Aan de andere kant ik heb de dagen voordat ik klachten kreeg (ook diezelfde avond nog) Simon naar bed gebracht en met hem geknuffeld en kusjes gegeven, dus hoeveel nut heeft dat afstand houden???
pi_203650269
quote:
Dat vind ik dus moeilijk. Want als ze negatief getest zijn maken die klachten verder toch weinig uit? En wanneer zijn het klachten? De mijne hebben echt heel vaak een snotneus of moeten een keer hoesten.
pi_203650270
Wij zijn ook niet in isolatie gegaan, kon ook niet meer. Hier was jongste de eerste. Maar de dag erna had de rest al klachten. Op de dag voordat jongste klachten kreeg hebben we 2 uur met hem in de auto gezeten. Dat was waarschijnlijk een snelkookpan om het gewoon samen te krijgen :P
  zondag 13 februari 2022 @ 19:50:06 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650294

[ Bericht 100% gewijzigd door amaranta op 13-02-2022 20:21:04 ]
pi_203650295
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Bij milde klachten blijven kinderen thuis. Het is aan uzelf of u uw kind test. Heeft uw kind klachten, dan mag uw kind weer naar school na een negatieve (zelf)test of wanneer uw kind 24 uur volledig klachtenvrij is.

Dus ja, dan zou Simon naar school mogen en volgens de medewerker van de GGD, die ik sprak, ook.

Isoleren vind ik ook vrij lastig met een kind van 4 jaar. Tevens hebben wij geen logeerbed, dus is het of de bank (waar de rest van het gezin gedurende de dag ook op zit/ligt/springt enz.) of gewoon samen met manlief in hetzelfde bed. Hij vond het geen probleem.
Ik probeer van beide wel enigszins afstand te houden. Aan de andere kant ik heb de dagen voordat ik klachten kreeg (ook diezelfde avond nog) Simon naar bed gebracht en met hem geknuffeld en kusjes gegeven, dus hoeveel nut heeft dat afstand houden???
Ik zou me er eigenlijk vooral niet te druk over maken :*
Doe wat voor jou goed voelt en als school écht niet wil dat hij komt bellen ze wel :)
pi_203650313
Jeetje Amaranta, dat is heftig zeg. Ben je zelf nog van plan om er een gesprek met je zoon over te hebben?
Het zou misschien als school wel goed zijn om er even bij stil te staan, kan me voorstellen dat dit binnen komt in een klas.
pi_203650319
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:45 schreef TolstoiFan het volgende:

Wat ik vetgedrukt heb, geldt dat ook bij een bewezen positieve huisgenoot?
Want mijn kind mag met milde klachten en negatieve zelftest ook naar school/kdv. Maar dat is anders als er óók een positieve huisgenoot is, dan mogen die milde klachten niet. Toch?

Maar het is toch om gek van te worden…. Ik snap je twijfel. Beterschap in ieder geval!!
pi_203650336
@amaranta Wat heftig. Misschien komt er nog een reactie vanuit school? En anders kun je zoiets altijd nog opperen?

@TolstoiFan Ik zou 's ochtends testen en bij negatief gewoon naar school. Dat is hoe nu de regels zijn. Dan heb je gedaan wat je kunt, binnen de regels. Corona oplopen kun je nu overal...
De quarantaine check van de overheid zegt dat ook, volgens mijn interpretatie in ieder geval.
Aan de andere kant, als je twijfelt over de uitkomst van de zelftest, kun je ook een GGD test doen, die geven vaak eerder positief.
pi_203650361
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:46 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat vind ik dus moeilijk. Want als ze negatief getest zijn maken die klachten verder toch weinig uit? En wanneer zijn het klachten? De mijne hebben echt heel vaak een snotneus of moeten een keer hoesten.
Tussen een keer hoesten of echt verkouden zie ik wel duidelijk verschil.
Maar goed, het blijft interpretatie en zulks. En gedoe. Klaar mee, net als iedereen.
pi_203650373
Och, amarantha, wat een heftig nieuws! Krijg er gewoon de rillingen van.

@Malteser, school schrijft dit en verwijst verder naar de beslisboom. Maar misschien moet ik me inderdaad niet te druk erover maken. Het voelt ook gewoon raar om hem naar school te laten gaan. Dus morgen blijft ie thuis.
Jammer, dat ie weer schooldagen gaat missen ;( maar het is niet anders.
  zondag 13 februari 2022 @ 19:58:03 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650381
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:52 schreef LeSage het volgende:
Jeetje Amaranta, dat is heftig zeg. Ben je zelf nog van plan om er een gesprek met je zoon over te hebben?
Het zou misschien als school wel goed zijn om er even bij stil te staan, kan me voorstellen dat dit binnen komt in een klas.
Ehm. Als hij vragen heeft wel ja. Ik hoop eigenlijk dat school iemand laat komen die er meer verstand heeft dan ik. En ik heb kennis genoeg. Daar niet van. Maar niet specifiek op rouwverwerking met kinderen.
Hij kende haar niet persoonlijk overigens.

[ Bericht 23% gewijzigd door amaranta op 13-02-2022 20:21:33 ]
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 20:00:53 #285
382129 crew  Donna
pi_203650396
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:54 schreef Hupje het volgende:
@:amaranta Wat heftig. Misschien komt er nog een reactie vanuit school? En anders kun je zoiets altijd nog opperen?

@:TolstoiFan Ik zou 's ochtends testen en bij negatief gewoon naar school. Dat is hoe nu de regels zijn. Dan heb je gedaan wat je kunt, binnen de regels. Corona oplopen kun je nu overal...
De quarantaine check van de overheid zegt dat ook, volgens mijn interpretatie in ieder geval.
Aan de andere kant, als je twijfelt over de uitkomst van de zelftest, kun je ook een GGD test doen, die geven vaak eerder positief.
Precies. Mijn vriend heeft nu Corona en wij zijn allemaal negatief. De jongste heeft klachten, maar die heeft al sinds oktober 2021 af en aan klachten. Ze gaan dus morgen gewoon naar de opvang.
pi_203650401
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:56 schreef Malteser het volgende:

[..]
Tussen een keer hoesten of echt verkouden zie ik wel duidelijk verschil.
Maar goed, het blijft interpretatie en zulks. En gedoe. Klaar mee, net als iedereen.
Dat weet ik op zich ook wel, maar ik heb zo genoeg van iedere hoest en snotneus afwegen of het te erg is om mee naar school te gaan en op het werk mijn telefoon angstvallig in de gaten houden of ze niet tóch naar huis moeten.
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 20:01:34 #287
382129 crew  Donna
pi_203650403
Jeetje heftig amaranta, daar zou je op die leeftijd idd helemaal niet mee te maken moeten hebben. :'(
pi_203650409
@amaranta

Wat heftig om dat zo van dichtbij mee te maken..

SPOILER
pi_203650427
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Och, amarantha, wat een heftig nieuws! Krijg er gewoon de rillingen van.

@:Malteser, school schrijft dit en verwijst verder naar de beslisboom. Maar misschien moet ik me inderdaad niet te druk erover maken. Het voelt ook gewoon raar om hem naar school te laten gaan. Dus morgen blijft ie thuis.
Jammer, dat ie weer schooldagen gaat missen ;( maar het is niet anders.
Zo rottig is dat. Maar niet te druk over maken, je doet wat je kan en probeert netjes de regels te volgen en dan doe je het al heel goed. :*
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:01 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat weet ik op zich ook wel, maar ik heb zo genoeg van iedere hoest en snotneus afwegen of het te erg is om mee naar school te gaan en op het werk mijn telefoon angstvallig in de gaten houden of ze niet tóch naar huis moeten.
Snap ik. :* Herkenbaar ook.
pi_203650448
@amaranta heftig. Zat zus op dezelfde school als vriendje en zoon?
  zondag 13 februari 2022 @ 20:08:44 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203650459
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:50 schreef amaranta het volgende:

Misschien haal ik de spoiler zo weg. Moest het gewoon even kwijt.
Wat vreselijk verdrietig :'( :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203650483
@amaranta: wat een verdrietige situatie. :*
  zondag 13 februari 2022 @ 20:17:49 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650572
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:07 schreef F_r het volgende:
@:amaranta heftig. Zat zus op dezelfde school als vriendje en zoon?
Nee. Mijn zoon zit in gr8 van de basisschool.
En zoals ik schreef, naar misschien las je eroverheen. Hij kende haar niet. Ze hebben dezelfde vader maar zij woonde dus bij haar moeder.
  zondag 13 februari 2022 @ 20:18:14 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650578
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:02 schreef Deepfreeze het volgende:
@:amaranta

Wat heftig om dat zo van dichtbij mee te maken..

SPOILER
3x :'(
pi_203650650
Heftig Amaranta…. En mag ik zeggen dat ik het heel “mooi” (ik kom niet echt op het goede woord) dat je dat aan die vader hebt gevraagd.

Tolstoi, hier had de oudste vorig weekend een positieve test, en we hebben de middelste en de jongste toen ook thuis gelaten. Ik doe niet aan isolatie, vind dat niet gezond in onze situatie. Uiteindelijk goed geweest, want de middelste testte vrijdag positief. Als hij daarvoor wel naar school was geweest had hij vast iemand aangestoken.
Wel vind ik het erg heftig dat de kans klein is dat hij voor de voorjaarsvakantie nog naar school mag. Hij heeft snot, en snot duurt hier weken. De oudste mag ook nog niet, ook nog snot en de zelftest is nog licht positief. Maar goed, grote kans dat de kinderen straks vier weken niet naar school zijn geweest met drie weken minimaal schoolwerk. Het is dat mijn jongens best wel voorlopen en het cognitief kunnen missen, maar sociaal emotioneel maak ik me hier wel ernstig zorgen over. Misschien verandert er dinsdag nog wel iets… dat hoop ik dan maar.
pi_203650659
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
3x :'(
SPOILER
  zondag 13 februari 2022 @ 20:25:41 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650679
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:24 schreef Loj het volgende:
Heftig Amaranta…. En mag ik zeggen dat ik het heel “mooi” (ik kom niet echt op het goede woord) dat je dat aan die vader hebt gevraagd.

Tolstoi, hier had de oudste vorig weekend een positieve test, en we hebben de middelste en de jongste toen ook thuis gelaten. Ik doe niet aan isolatie, vind dat niet gezond in onze situatie. Uiteindelijk goed geweest, want de middelste testte vrijdag positief. Als hij daarvoor wel naar school was geweest had hij vast iemand aangestoken.
Wel vind ik het erg heftig dat de kans klein is dat hij voor de voorjaarsvakantie nog naar school mag. Hij heeft snot, en snot duurt hier weken. De oudste mag ook nog niet, ook nog snot en de zelftest is nog licht positief. Maar goed, grote kans dat de kinderen straks vier weken niet naar school zijn geweest met drie weken minimaal schoolwerk. Het is dat mijn jongens best wel voorlopen en het cognitief kunnen missen, maar sociaal emotioneel maak ik me hier wel ernstig zorgen over. Misschien verandert er dinsdag nog wel iets… dat hoop ik dan maar.
Ja. Ik stuurde ook aan hem. Fijn dat mijn vraag helpend was.
pi_203650699
@amaranta wat enorm heftig en verdrietig voor iedereen om haar heen. Sterkte voor je zoon! :*

SPOILER
pi_203650702
@amaranta Wat een verdrietige situatie en wat moeilijk voor je zoontje ook.
Ik vind het een heel lief idee van je om eventueel je zoontje naar het afscheid te laten gaan om zijn vriendje te ondersteunen. :Y
pi_203650778
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:24 schreef Loj het volgende:
Hier begon kind, maar heb ik mijn vrijwilligerswerk afgezegd voor de zekerheid (paar uur later kreeg ik klachten). Kind mocht vrijdag eigenlijk weer naar school, maar omdat het raar voelde om hem te laten gaan terwijl ik nog thuis zat (niet in isolatie voor hem) voelde dat ook raar en is hij nog een dag thuis gebleven.

Na 2 weken mag je sowieso weer alles, ook al houden je verkoudheidsklachten aan, toch? Of hebben jullie dan al vakantie? :@
  zondag 13 februari 2022 @ 20:47:14 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203650903
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')