och je haarquote:Op donderdag 10 februari 2022 07:36 schreef Quoi het volgende: Negatieve test
Haarverlies
Nooit een saai moment hier.
Oh my dat is altijd zo ranzig, helemaal als het een donkere was is.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:15 schreef amaranta het volgende:
Ik kom er net achter dat er nog een was in de machine zat.. geen idee hoeveel dagen al…
quote:Op donderdag 10 februari 2022 07:36 schreef Quoi het volgende:
Negatieve test![]()
Haarverlies![]()
Nooit een saai moment hier.
Redelijk.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Quoi, ik moest net in de auto aan je denken. Er was een gesprek met een kinderoncoloog en stichting haarwens. Dus allemaal doneren Fokkers.
Ik blijf duimen dat je negatief blijft. Word je morgen ook in het ziekenhuis getest?
Hoe voel jij je Amaranta?
Afgelopen zomer heb ik mijn haar gedoneerd. Het was iets dat ik al heel lang eens wilde doen. Maar ik heb aardig krullend haar dat heel erg de neiging heeft om te gaan pluizen, en ergens heb ik ook een beetje medelijden dat iemand die al ziek is dan ook nog eens mijn haar krijgtquote:Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Quoi, ik moest net in de auto aan je denken. Er was een gesprek met een kinderoncoloog en stichting haarwens. Dus allemaal doneren Fokkers.
Ik blijf duimen dat je negatief blijft. Word je morgen ook in het ziekenhuis getest?
Hoe voel jij je Amaranta?
Stichting haarwens is een hele mooie maar er zijn meer opties.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Er was een gesprek met een kinderoncoloog en stichting haarwens. Dus allemaal doneren Fokkers.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Afgelopen zomer heb ik mijn haar gedoneerd. Het was iets dat ik al heel lang eens wilde doen. Maar ik heb aardig krullend haar dat heel erg de neiging heeft om te gaan pluizen, en ergens heb ik ook een beetje medelijden dat iemand die al ziek is dan ook nog eens mijn haar krijgt. Maar elk haar is beter dan geen haar, toch?
Was ie al droog?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:15 schreef amaranta het volgende:
Ik kom er net achter dat er nog een was in de machine zat.. geen idee hoeveel dagen al…
hocus pocus... ik heb laatst een heleboel opgeruimd en weggedaan, toen pastte dat wat moest blijven wel weer beter in de kast.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:25 schreef PKM het volgende:
@:Quoi![]()
Ik moest lachen @:amarantamaar vooral omdat het weer over de was gaat.
Mijn wasmand zegt ook hallo![]()
Ik heb vanochtend de keuken gepoetst. Nou wil ik nog kijken of ik het speelgoed terug in de kasten kan krijgen. Dus ik zoek een tovenaar.
Beetje vochtig. Maar dat moet zondag of maandag zijn geweest…quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Was ie al droog?
Beterschap(niet voor de was, maar voor jezelf natuurlijk!)
Ik heb mijn jongste maar eens uitgelaten buiten, ze krijgt weer praatjes. morgen weer naar school.
Bij stichting haarwensen niet omdat ze pruiken voor kinderen maken. Bij andere stichtingen mag geverfd haar wel al zijn er soms wat extra voorwaarden zoals alleen natuurlijke tinten. Maar zolang je er zelf van wil genieten niet afknippen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:11 schreef amaranta het volgende:
Mijn haar is super lang, maar ik wil er nog even zelf van genieten. Het is ook geverfd dus volgens mij niet geschikt voor donatie.
Mijn wasmand is leegquote:
Zeg.. daar praten we niet over hčquote:
Het is Disney. Aan het eind komt alles goed.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:19 schreef amaranta het volgende:
@:hilliebillie, ja maar ik ga de film niet kijken maar wil het wel weten?
Issie dood? Ontvoerd? Komt hij terug?
Niet mee eens. Dat meisje is nog steeds genaaid met haar gavequote:Op donderdag 10 februari 2022 13:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is Disney. Aan het eind komt alles goed.
Dat went wel op den duur... geniet van je gepoetste huis!quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens onze poets (ja omg we hebben een poets) is er vandaag voor het eerst en ik vind het me toch een partij ongemakkelijk. Wel echt heerlijk, maar zo'n vreemd iemand in je huis...
Welk meisje? Ariel? Pocahandtas?quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dat meisje is nog steeds genaaid met haar gave
En Bruno praat ik niet over.
Daar heb je wel een punt. Maar ze was op het eind wel blij toch? Al zou ik zelf minder vergevingsgezind zijn richting de familie. Stelselmatig buitengesloten worden is niet okquote:Op donderdag 10 februari 2022 13:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vond dat ook. Inmiddels ben ik blij dat ik zelf m'n huis weer schoonmaak.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens onze poets (ja omg we hebben een poets) is er vandaag voor het eerst en ik vind het me toch een partij ongemakkelijk. Wel echt heerlijk, maar zo'n vreemd iemand in je huis...
Nee zij is degene die zorgt dat het goed blijft gaan met de familie dus de belangrijkste gave imhoquote:Op donderdag 10 februari 2022 13:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik las poes en vond het zo’n vreemde post.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef Tink89 het volgende:
Die film is echt een bizarre trip. Ik denk dat de bedenkers zwaar onder invloed waren tijdens het schrijven.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:50 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter van 4 zat iets op Netflix te kijken en ineens hoor ik Snoop Dogg rappen en ik had even gemist dat ze iets geks keek ofzo.
Is het uit de SpongeBob Film.
SpongeBob rules!quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die film is echt een bizarre trip. Ik denk dat de bedenkers zwaar onder invloed waren tijdens het schrijven.
Ik wen er wel aan. Ik kan echt niet in uren korten voor het uurtarief van de poets en heb er ook nog eens een gruwelijke hekel aan. Normaal is het ook niet zo'n punt, maar onze opvang is dicht vanwege te veel covid-besmettingen en dus heb ik de baby thuis... anders had ik me gewoon opgesloten in m'n werkkamer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond dat ook. Inmiddels ben ik blij dat ik zelf m'n huis weer schoonmaak.
Dingen die ze in jouw ogen verkeerd deed? Ze knipte haar teennagels met jouw schaar?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:18 schreef hilliebillie het volgende:
(En ze nam wel eens ongevraagd haar dochter (en nog wat dingetjes..)
Wat? Hoe kun je daar wonen? Waar poepte hij? En at hij weleens?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:25 schreef Vaiana het volgende:
Bruno bleek in de holle muren van het huis te wonen en komt weer terug bij de familie.
Hij had een ingang het huis in, die gebruikte hij volgens mij als mensen niet thuis waren om alsnog eten uit de keuken te halen enzo.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat? Hoe kun je daar wonen? Waar poepte hij? En at hij weleens?
En achter de muur een tafeltje in het verlengde van de familie tafel, met een gluur gaatje, zodat hij toch met de familie kon eten.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:51 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Hij had een ingang het huis in, die gebruikte hij volgens mij als mensen niet thuis waren om alsnog eten uit de keuken te halen enzo.
In het huis zat achter een schilderij een ingang. Je ziet hem tijdens het liedje 'zeg geen woord over bruno' op de achtergrond sluipen (naar de wc?). En de ratten brengen soms ook spullen dacht ik?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:51 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Hij had een ingang het huis in, die gebruikte hij volgens mij als mensen niet thuis waren om alsnog eten uit de keuken te halen enzo.
Zat nog wat tekst tussen. Zie dat ik inderdaad veel haakjes gebruikt heb dat het daardoor wel rommelig werd.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dingen die ze in jouw ogen verkeerd deed? Ze knipte haar teennagels met jouw schaar?
Of bedoel je dat ze dingetjes mee nam? Zoals bijvoorbeeld een beeldje van 2 zwarte hertjes ofzo?
Mijn moeder was poets bij een oudere dame. En als ik vrij was ging ik mee, maar dan ging ik koffie leuten met de mevrouw. Dat vond de mevrouw gezellig.
De app die ik gebruik heet Tody. Ik heb de gratis versie, dat is voor mij voldoende. Ik heb de klusjes ingedeeld per ruimte in huis, dus ik zie nu in een oogopslag waar gepoetst moet worden en ik krijg eenmaal per dag een overzicht van 'verlopen' klusjes.quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:41 schreef Deepfreeze het volgende:
@:_NIKKI_ wat voor app is dat? Ik mag weleens een schema, maar dat hij ik maar een week of 2 vol
Bepaal je wel zelf hoe vaak iets moet of vindt Tody daar ook iets van?quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De app die ik gebruik heet Tody. Ik heb de gratis versie, dat is voor mij voldoende. Ik heb de klusjes ingedeeld per ruimte in huis, dus ik zie nu in een oogopslag waar gepoetst moet worden en ik krijg eenmaal per dag een overzicht van 'verlopen' klusjes.
Als man een booster heeft, dan maakt het niet zoveel meer uit. Testen dag 5 doe je om uit quarantaine te gaan. Maar dat zitten ze niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, hier had ik vannacht een positieve zelftest. Manlief en Simon hebben ook getest, maar waren negatief.
Simon heeft verder ook geen klachten, dus die is gewoon naar school.
Ik merk dat ik het wel lastig vind, want wil niemand besmetten.
Moeten manlief en Simon nu over 5 dagen testen? Als we die test nu al inplannen, mogen ze dan nog wel naar buiten bij geen klachten?
Dus als ik jou goed begrijp hoeven kind en manlief niet te laten testen na 5 dagen, behalve als ze klachten krijgen? Manlief heeft zijn booster gehad. We gaan sowieso Simon voor de zekerheid elke dag testen voor school.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als man een booster heeft, dan maakt het niet zoveel meer uit. Testen dag 5 doe je om uit quarantaine te gaan. Maar dat zitten ze niet.
Zonder booster moet je man in quarantaine en inderdaad op dag 5 testen om los te mogen.
Ik testte pas op dag 3 van klachten positief. Ik zou hen af en toe een zelftest laten doen (zondag voor school).
Volgens mij niet idd. Je hoefde alleen te testen om uit quarantaine te gaan, maar dat zitten ze niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:27 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dus als ik jou goed begrijp hoeven kind en manlief niet te laten testen na 5 dagen, behalve als ze klachten krijgen? Manlief heeft zijn booster gehad. We gaan sowieso Simon voor de zekerheid elke dag testen voor school.
Het is hier in huis wel heel vaak rommelig. We hebben eigenlijk te weinig opbergplek, maar we zijn ook gewoon slecht in opruimen. Ik ben de enige die er last van heeft, en ik ben dus ook meestal degene die het opruimt. Vriend kwakt ook alles neer waar hij het loslaat, zeg maar. Hij wast bijvoorbeeld zijn handen, pakt de handdoek, droogt lopend zijn handen af en legt de handdoek vervolgens op tafelquote:Op donderdag 10 februari 2022 19:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb geen poets omdat ik die niet mag, maar ik heb wél een schoonmaakapp. Die vertelt me keurig dat het tijd is om de bedden te verschonen, vloer te dweilen, oven te reinigen enz. Ik ben er heel blij mee, omdat ik deze lijstjes nu niet meer in mijn hoofd heb. M.a.w. het zorgt bij mij echt voor rust in mijn hoofd en dat voelt erg fijn. Sinds ik de app heb is mijn huis oprecht bijna nooit meer rommelig.
Al blijf ik jaloers op mensen die in een (on)georganiseerde chaos kunnen gedijen zonder daar last van te hebben, dat lijkt me heerlijk.Ik kan simpelweg niet werken/concentreren met chaos/rommel om me heen.
Nee, dit soort dingen zou ik wel tegen haar zeggen. Ik heb mij poets ook af en toe moeten bijsturen, vooral in het gebruik van de schoonmaakmiddelen. Ze komt zelf uit Roemenië, en ik snap dat je dan wellicht een andere kijk hebt op schoonmaken (alles moet DOOT mentaliteit zeg maar). Maar ik wil geen bleek in mijn wc. Er hoeft geen hele fles allesreiniger op per keer. Dat is onnodig en zonde, slecht voor het milieu ook nog eens. Mijn hulp maakt eerder te veel schoon dan te weinig (ze dweilt gerust 3x de vloer totdat het water schoon blijft, dat hoeft van mij ook niet per se, maar dat laat ik gaan zolang ze binnen de tijd bljft). Maar als er dingen zijn waar ik echt ontevreden over ben (niveau dat je het zelf alsnog moet doen), zou ik daar wel het gesprek over aangaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:46 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kritisch zijn jullie op je poets? Ik vond eigenlijk best wel wat van haar schoonmaakkwaliteiten...Ze gebruikt een halve fles allesreiniger per emmer dweilsop, dus m'n hele huis rook bizar naar eucalyptus gisteren. En ze was boven de wc vergeten, wil het liefst twee flessen allesreiniger per keer dat ze komt gebruiken (dat zegt ze zelf) en ik vond nog overal pluisjes e.d. op de vloer. Als in: ze had wel gedweild over de tegelvloer, maar dattie niet schoon was, had ze blijkbaar gemist. En op de vensterbanken bijv was wel geveegd met een natte doek, maar het resultaat daarvan was één hoek vensterbank met nat vastgeplakt stof...
Zouden jullie dat voor lief nemen?
Uhm...een halve fles om te dweilen! Dan is het niet zo raar dat je vloer niet schoon is. Gebruikt ze het puur, zonder water? Blijf je niet plakken?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:46 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kritisch zijn jullie op je poets? Ik vond eigenlijk best wel wat van haar schoonmaakkwaliteiten...Ze gebruikt een halve fles allesreiniger per emmer dweilsop, dus m'n hele huis rook bizar naar eucalyptus gisteren. En ze was boven de wc vergeten, wil het liefst twee flessen allesreiniger per keer dat ze komt gebruiken (dat zegt ze zelf) en ik vond nog overal pluisjes e.d. op de vloer. Als in: ze had wel gedweild over de tegelvloer, maar dattie niet schoon was, had ze blijkbaar gemist. En op de vensterbanken bijv was wel geveegd met een natte doek, maar het resultaat daarvan was één hoek vensterbank met nat vastgeplakt stof...
Zouden jullie dat voor lief nemen?
Ik las dit met mijn horecabril op ofzo, want ik dacht aan een vaatwasser speciaal voor glazen en vroeg me al af wat je daar als particulier mee zou willenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:24 schreef exode het volgende:
Phaidra, gefeliciteerd!![]()
Wij zijn niet actief op zoek naar een poets. Er wordt hier sowieso elke dag gestofzuigd en gestofd. En als Juul over een paar maanden naar school gaat, heeft verloofde ineens een overvloed aan vrije tijd (haar woorden he).
Ik zou wel een glazenwasser willen, maar dat gaat hier net zo malafide als in bijna heel Nederland. De straten zijn verdeeld en die aan onze kant ramen zeemt, vind ik een rare, enge man die al meerdere keren heeft vastgezeten. (ja dat gaat snel in een dorp dat soort verhalen)
Zo het kattenverblijf is schoon! Gadver wat was dat vies.
Tody doet gelukkig slechts een voorstel.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 07:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bepaal je wel zelf hoe vaak iets moet of vindt Tody daar ook iets van?
Hij heeft wel iets vrouwelijks over zich (het zou me niks verbazen als hij later nog eens uit de kast komt), maar vooralsnog is het een zoonquote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:10 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Phaidra, gefeliciteerd met je dochter🎂
Thanks! Morgen maar ff een taartje halen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:50 schreef Vicky het volgende:
Geen poets hier, maar ook geen app. Ik zou er echt kriegel van worden...
Gefeliciteerd Phaidra 🥳
Uhh gefeliciteerd @:SQ?!
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
COVID HAS ENTERED THE HOUSEHOLD!![]()
Dus toch. One down
Ik begon bijna écht te geloven dat we lizard people waren
Ik zit niet binnen vandaag, mijn man mag die honneurs waarnemenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]Jammer hoor. Daar gaat je status
. Sterkte ermee, ergens geeft het wel rust dat het nu écht is en je niet voor de kat z'n k*t binnen zit.
Oeps, sorryquote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij heeft wel iets vrouwelijks over zich (het zou me niks verbazen als hij later nog eens uit de kast komt), maar vooralsnog is het een zoon![]()
. Snap het wel hoor, zonder namen enzo is het bijna niet uit elkaar te houden
. Thanks voor de felicitaties!
Weet je het zeker?!?!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
Dus toch. One down
Nou, blijkbaar dus niet, nu gerustgesteld?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
Dus toch. One down
Gefeliciteerd! En ik geef hem geen ongelijk. Versieren die hap!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is hier in huis wel heel vaak rommelig. We hebben eigenlijk te weinig opbergplek, maar we zijn ook gewoon slecht in opruimen. Ik ben de enige die er last van heeft, en ik ben dus ook meestal degene die het opruimt. Vriend kwakt ook alles neer waar hij het loslaat, zeg maar. Hij wast bijvoorbeeld zijn handen, pakt de handdoek, droogt lopend zijn handen af en legt de handdoek vervolgens op tafel. WHY?? Zo onnodig. Maar zo gaat het dus met alles wat hij in zijn handen heeft gehad. Hij ziet/merkt het niet eens. En twee drukke jongenskinderen die het liefst midden in de woonkamer spelen, helpt ook niet bepaald.
Na 2 weken covid was het wel echt heel erg. Maar loslaten was de enige optie, want zelf ook te moe en beroerd om iets te doen. Dinsdag was de hulp er, dus moest alles aan kant. Kinderen waren op school de hele weekdus het is zowaar nu nog steeds aardig netjes. Zelfs vriend merkte dat net op
.
/klaag. Leuker nieuws: onze jongste is jarig, 7 jaar alweer vandaag. Hij liet niks aan het toeval over: - Hebben jullie wel cadeautjes gekocht? Hoeveel? Waar hebben jullie ze nu liggen dan? Donderdagavond moeten jullie wel de kamer versieren he, want vrijdagochtend moeten ze er hangen. Dan moeten jullie dat dus doen als ik naar bed ben. En ik wil de cadeautjes zoeken, dus wil je ze verstoppen? Alleen beneden dan, anders is het wel een beetje te lastig. Ik wil chocoladetaart en appeltaart. Heb je die al gekocht mama??
Wie? Wie? Wie?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
Dus toch. One down
Jij bent mijn verloofde en ik jouw manquote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:38 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met A Phaidra!
Ik kan heel goed op rommel, mits overzichtelijk (dus mijn eigen rommel, kinderspeelgoed trek ik slecht). Maar als ik opruim dan doe ik dat ook grondig. Mijn man trekt rommel slecht maar die legt vooral dingen uit het zicht ipv het op te ruimen op de juiste plek. En daarom hebben we nu 3 rommellades en tig bakjes met rommeldingetjes.
Daar gaan de versoepelingen. Kon je nou niet even een week langer wachten?!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
Dus toch. One down
Sterktequote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
Dus toch. One down
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |