Deze ga ik meenemen voor mijn basisinleg.quote:
Gelijk heb je.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:59 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Als ik vuurwerk wil hebben ga ik de grens over aar België daar is het vrij verkrijgbaar.
Als die particulieren zo geloven in hem en zijn bedrijf, waarom dan van die hoge aflossingen? De rente is immers hetzelfde maak ik hier op. Het gaat alleen om lagere aflossingen. Dat er meer dan ¤ 100k bovenop moet, vertelt hij er ook niet bij.quote:Mijn huidige portefeuille is gefinancierd door particulieren maar ik wil mijn vastgoedportefeuille uitbreiden. Deze huidige particuliere hypotheekverstrekkers heb ik een zeer goede band mee. Zij geloven in mij en in mijn bedrijf. Het aangekochte vastgoed financieren zij in ruil voor een goed rendement tussen de 6% en 7% met een enorme maandelijkse aflossing. Er ontstaan nu voor mij kansen om te herfinancieren tegen lagere rentes en lagere aflossingen.
In het voorbeeld van dit object; Boulevard Barnaart 18 te Zandvoort is het niet zo zeer de lagere rente want die is hetzelfde als ik nu betaal – maar de lagere aflossing zorgt voor een betere cashflow. Daarnaast zijn wij benieuwd wat SamenInGeld voor ons/ ons bedrijf kan betekenen in de toekomst.
Op zich lijkt me dat geen probleem. We financieren wel vaker panden die bij de ondernemer in eigen gebruik zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:09 schreef tnhb het volgende:
[..]
Verhuurd aan zichzelf als je goed leest...
Ook ik neem hem zeker niet mee. Al bijzonder dat ze toch al 40% hebben weten op te halen. Het is dus nog niet uitgesloten dat hij uiteindelijk toch nog vol komt maar dat zal dan wel een hele zware dobber worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:32 schreef zeeland6 het volgende:
de gokhal staat open op SIG, ben benieuwd of dit het 1e project is dat niet volkomt.
41% nu, schiet nog niet erg op.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:09 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Ook ik neem hem zeker niet mee. Al bijzonder dat ze toch al 40% hebben weten op te halen. Het is dus nog niet uitgesloten dat hij uiteindelijk toch nog vol komt maar dat zal dan wel een hele zware dobber worden.
Overigens zijn er in het verleden wel vaker Samen In Geld projecten geweest die niet vol kwamen. Soms werd maanden later het bij de 1e aanvraag gemiste bedrag alsnog opgehaald.
Dat vroeg ik mij ook al af, normaliter is schijf 1B niet echt interessant, waarom zou je genoegen nemen met een 2e hypotheek voor slechts een kwartje méér. Misschien waren het de hulptroepenquote:Op zondag 13 februari 2022 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
41% nu, schiet nog niet erg op.
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom die 2e schijf zo enorm snel gaat in vergelijking met die 1e schijf. Verschil is 0,25 procentpunt rente, da's geen gigantisch groot verschil, terwijl als ik afga op de koopsom je bij die 2e schijf mogelijk al nattigheid gaat voelen als het (goed) fout gaat.
Ik durfde het eigenlijk niet te vragen. Gezien de snelheid waarmee 1B vol zit en hoe traag 1A gaat, kreeg ik het idee een hele domme vraag te gaan stellen of opmerking te gaan maken.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af, normaliter is schijf 1B niet echt interessant, waarom zou je genoegen nemen met een 2e hypotheek voor slechts een kwartje méér. Misschien waren het de hulptroepenSchijf 2 levert verreweg de meeste cashflow op: na 5 jaar is een kleine 40% van de inleg terug en dat heeft dan ook weer een dempend effect op het risico. Elders zie je ook wel projecten met 7% rente zonder harde zekerheid. Dit gokpaleis draait echt nog wel een tijdje (winstgevend) door anders hadden ze dat pand niet gekocht.
Ik zie het vooral als een teken van sterkte/vertrouwen in de eigen winkel. Vaak sluiten de DGA's de aansprakelijkheid uit en is alleen 1 of meerdere BV's aansprakelijk. Zelfs al kan de deurwaarder alleen een oude breedbeeld tv en de Twingo van de echtgenote ophalen: niemand gaat graag privé failliet want anders dan in Amerika word je hier in Nederland al gauw met de nek aangekeken en wordt het lastig om nog zaken te doen. Ik haak zelf ook meestal af als er sprake is van een faillissement in het verleden.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:43 schreef Halcon het volgende:
[..]Waarde van privé meetekenen wordt me niet helemaal duidelijk uit de pitch. Geen idee of ze nog ergens panden met overwaarde hebben.
Gezien de verdubbelling van het gemiddelde geïnvesteerde bedrag sinds gisteren lijkt me dat wel het geval, mogelijk hebben ze nog meer achter de hand om de funding zeker te stellen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien waren het de hulptroepen![]()
Heb op 8-1-2022 email met voucher ontvangen.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:47 schreef obligataire het volgende:
Begin januari konden we een tafel reserveren bij restaurant Veera in Eindhoven vanwege de incentive bij dat project.
Ik heb daar nooit iets op terug gehoord, iemand anders wel? Zoals ik het lees in de mail zou het automatisch in orde moeten zijn maar een bevestiging had ik wel fijn gevonden.
Ik heb op 8 januari een mail ontvangen met als titel "Uw incentive bij restaurant Veera!" met een voucher als attachment.quote:Op zondag 13 februari 2022 13:47 schreef obligataire het volgende:
Begin januari konden we een tafel reserveren bij restaurant Veera in Eindhoven vanwege de incentive bij dat project.
Ik heb daar nooit iets op terug gehoord, iemand anders wel? Zoals ik het lees in de mail zou het automatisch in orde moeten zijn maar een bevestiging had ik wel fijn gevonden.
Ja, die ik heb ik ook gehad. En vervolgens gereageerd met een mij passende datum. Blijkbaar paste dat hun ook , anders hadden ze het wel laten weten denk ik dan maar.quote:Op zondag 13 februari 2022 15:47 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Heb op 8-1-2022 email met voucher ontvangen.
Opening is gepland 30 maart.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:02 schreef ETphonehome het volgende:
Update van GvE mbt het projectOndertussen reactie van GvE gekregen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds vorig jaar februari is er een vonnis gekomen. Op basis daarvan hebben wij getracht een betalings regeling overeen te komen die onregelmatig nagekomen werd. Per januari hebben we een nieuwe betalings regeling. Eerst gaan we onze kosten hiervan betalen.
Het gebrek aan concrete informatie:
1.: wat is het bedrag wat is overeengekomen in de betalings regeling
2.: hoeveel maanden is er vorig jaar betaald
3.: hoeveel GvE/Flanderijn kosten worden er ingehouden voordat er iets ten goede van investeerders komt
is toch wel een bron van ergernis bij GvE wat mij betreft.
maar de update zonder enige concrete informatie is wel ***VERTROUWELIJK***SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was een project van 175K, waar nog 34.2% van de hoofdsom openstond op het moment van default. Zo'n 60K dus aan hoofdsom staat er nu nog open dus.
Wat ik nu niet begrijp is dat de overeenkomen betalings regeling (5k/maand) dus blijkbaar hoger is als het oorspronkelijke termijnbedrag voor deze lening (3.5k/maand).
Ook hier incentive gehad, zie mijn post van ik denk do / vrij een week geleden, toen kwam ik er langs, moet nog wel wat gebeuren daar. maar het kan snel gaan met de afbouw. Kom er nog weleens langsquote:Op zondag 13 februari 2022 15:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja, die ik heb ik ook gehad. En vervolgens gereageerd met een mij passende datum. Blijkbaar paste dat hun ook , anders hadden ze het wel laten weten denk ik dan maar.
quote:Op zondag 13 februari 2022 20:38 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ondertussen reactie van GvE gekregen:Voor 5000 per maand ben je spekkoper. Had eerder 500 per maand verwacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was een project van 175K, waar nog 34.2% van de hoofdsom openstond op het moment van default. Zo'n 60K dus aan hoofdsom staat er nu nog open dus.
Wat ik nu niet begrijp is dat de overeenkomen betalings regeling (5k/maand) dus blijkbaar hoger is als het oorspronkelijke termijnbedrag voor deze lening (3.5k/maand).
Excuses voor de onduidelijkheid. Ik doelde op geen defaults in mijn portfolio waardoor ik dat aspect niet kan beoordelen… En dank voor de toevoeging op de pitches, dat wist ik dus niet precies meer zo uit het hoofdquote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Nou, Wit mobiliteit noem ik toch wel een default.
Secondenwerk daar af en toe....gelukkig deze keer wel tijdig.. Is een heel aardig project deze.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het project van NLI is gelijk vol. Gelukkig was ik nog op tijd.
iemand met een investering van 11.5 M ? Kan niet kloppenquote:Op maandag 14 februari 2022 10:06 schreef obligataire het volgende:
Secondenwerk daar af en toe....gelukkig deze keer wel tijdig.. Is een heel aardig project deze.
oops, das de bank natuurlijkquote:Op maandag 14 februari 2022 10:08 schreef wilem254 het volgende:
iemand met een investering van 11.5 M ? Kan niet kloppen
Loopt nog geen "storm" bij GVE.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:15 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ik gun het hun van harte. MAAR doe niet zo "patserig"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |