abonnement Unibet Coolblue
pi_203587781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb morgen een bezichtiging voor een huur appartement via een makelaar. Voor mij bekend komen er nog 4 andere geïnteresseerde (wel ander tijdstip). Ik ben zelf heel enthousiast en zou de woning heel graag hebben. Nog tips om een goede/betere kans te maken?
Geen tips, maar ik wil je wel veel succes wensen
pi_203587831
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:09 schreef Candaasje het volgende:
Sorry jongens, even een reactie op een pagina terug maar ik had nog geen tijd gehad te reageren.
(Oh en ja kak, de hypotheekrente. Daar ben ik dus iets minder blij mee. Maar goed, niks aan te doen)
[..]
Nee wij hebben geen aankoopmakelaar. Ik heb het wel eens geopperd, maar de meerwaarde die het nu vooral heeft is hopen dat hij/zij vriendjes is met de verkopende makelaar, en er daarom voor óns bod gekozen zou worden. Maar heel eerlijk; als het bod niet hoog genoeg is en de andere partij ook nog eens geen voorwaarden opneemt, dan houdt het ook dan wel op.
En misschien huizen in stille verkoop, die missen we nu. Maar voor het mogen bezichtigen van de huizen die op Funda komen is het niet nodig, op één huis na hebben we t.n.t. overal mogen kijken :) .

We hebben wel een financieel advies gevraagd van onze financieel adviseur. Om bij het bod te kunnen voegen. Dat geeft de verkopende partij dan wellicht wat meer vertrouwen in onze situatie en het kunnen rondkrijgen van de hypotheek. :)

Misschien dat als het nu weer niet lukt en de huizenmarkt nog krapper wordt, we er uiteindelijk wel een in de arm nemen hoor. Maar we zijn nog niet tot wanhoop gedreven :P . (Niet helemaal dan. Die financieel adviseur heb ik er ook wel doorheen moeten drammen bij mijn vriend. Dat kwam ook wel door een matige ervaring in het verleden met eentje die wel 3000 euro wilde rekenen voor nog verkeerde berekeningen ook. )
Maar samen met die aankoopmakelaar kun je toch veel beter een juist bod bepalen? Da’s 1 van de meerwaardes
pi_203588020
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:09 schreef Candaasje het volgende:
Sorry jongens, even een reactie op een pagina terug maar ik had nog geen tijd gehad te reageren.
(Oh en ja kak, de hypotheekrente. Daar ben ik dus iets minder blij mee. Maar goed, niks aan te doen)
[..]
Nee wij hebben geen aankoopmakelaar. Ik heb het wel eens geopperd, maar de meerwaarde die het nu vooral heeft is hopen dat hij/zij vriendjes is met de verkopende makelaar, en er daarom voor óns bod gekozen zou worden. Maar heel eerlijk; als het bod niet hoog genoeg is en de andere partij ook nog eens geen voorwaarden opneemt, dan houdt het ook dan wel op.
En misschien huizen in stille verkoop, die missen we nu. Maar voor het mogen bezichtigen van de huizen die op Funda komen is het niet nodig, op één huis na hebben we t.n.t. overal mogen kijken :) .

We hebben wel een financieel advies gevraagd van onze financieel adviseur. Om bij het bod te kunnen voegen. Dat geeft de verkopende partij dan wellicht wat meer vertrouwen in onze situatie en het kunnen rondkrijgen van de hypotheek. :)
Met 999 posts per pagina, is iets nooit de vorige pagina ;-)
quote:
Misschien dat als het nu weer niet lukt en de huizenmarkt nog krapper wordt, we er uiteindelijk wel een in de arm nemen hoor. Maar we zijn nog niet tot wanhoop gedreven :P . (Niet helemaal dan. Die financieel adviseur heb ik er ook wel doorheen moeten drammen bij mijn vriend. Dat kwam ook wel door een matige ervaring in het verleden met eentje die wel 3000 euro wilde rekenen voor nog verkeerde berekeningen ook. )
Een hypotheekadviseur zou ik alleen overwegen voor toegang tot verstrekkers, verder heb ik geen haat tegen ze haha

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Maar samen met die aankoopmakelaar kun je toch veel beter een juist bod bepalen? Da’s 1 van de meerwaardes
Ik vraag mij dat dus oprecht af. Dat kan je ook voor een 100 euro aan kadasterdata met wat verkoopwaarden en de prijsindexatie wel zelf indenken. Ik vraag mij echt af of de aankoopmakelaar echt het financiele verschil maakt anders dan toegang tot een anders onbereikbare markt.
pi_203588076
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Maar samen met die aankoopmakelaar kun je toch veel beter een juist bod bepalen? Da’s 1 van de meerwaardes
Maar die heeft toch ook geen glazen bol? :)
We weten dat het in het gebied waar wij zoeken gewoon gekkenhuis is, en we hebben een bepaald bedrag dat we maximaal willen bieden (zodat we zelf nog wel wat spaargeld over houden om wat noodzakelijke verbouwingen te kunnen uitvoeren, en ook nog gewoon te kunnen leven.). Of dat genoeg is, dat zal moeten blijken. Misschien niet, maar er zijn wel grenzen aan wat we voor het huis over hebben. Misschien blijkt achteraf dat het overdreven hoog was en hadden we 10.000 euro extra kunnen hebben, maar soit, daar kunnen we mee leven.

We hebben bij de huidige makelaar een beetje gepolst (dat is namelijk dezelfde makelaar als het huis waar we misgrepen) en bij onze laatste bieding zaten we er heel niet zo ver vanaf. Het was alleen dus wel net te weinig (maar het was wat wij maximaal konden/wilden) en de ander had geen voorwaarden opgenomen.
pi_203588643
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:09 schreef Candaasje het volgende:
Sorry jongens, even een reactie op een pagina terug maar ik had nog geen tijd gehad te reageren.
(Oh en ja kak, de hypotheekrente. Daar ben ik dus iets minder blij mee. Maar goed, niks aan te doen)
Misschien dat als het nu weer niet lukt en de huizenmarkt nog krapper wordt, we er uiteindelijk wel een in de arm nemen hoor. Maar we zijn nog niet tot wanhoop gedreven :P . (Niet helemaal dan. Die financieel adviseur heb ik er ook wel doorheen moeten drammen bij mijn vriend. Dat kwam ook wel door een matige ervaring in het verleden met eentje die wel 3000 euro wilde rekenen voor nog verkeerde berekeningen ook. )
Zou toch eerder geld besteden aan een aankoopmakelaar dan aan een hypotheekadviseur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203589756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:45 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou toch eerder geld besteden aan een aankoopmakelaar dan aan een hypotheekadviseur.
Mwoah, ik zie de meerwaarde van die aankoopmakelaar nu nog niet zo. Als we er nu nergens tussen zouden komen dan was het wat anders (misschien dat ik er over een jaar anders over denk ;) ) . Het is voor ons ook vrij duidelijk waar het met bieden 'mis' gaat.

Meerwaarde van die financieel adviseur zie ik wel, want we hebben nog heel wat door te rekenen, ook met oog op verbouwing, invloed op rentes, etc. En nu dat voorlopige financieel advies, wellicht helpt dat wat. (Was overigens vrijblijvend, we hebben nog heel geen krabbel gezet bij die adviseur hoor :) )
pi_203589881
Een aankoopmakelaar heeft geen glazen bol, maar die is niet afhankelijk van het Kadaster qua prijzen en heeft vaak een eigen dataset om de verwachte taxatiewaarde te bepalen. Dat was ons nooit zelf zo goed gelukt. In ons zoekgebied verschilde het vorig jaar sterk per woning/makelaar hoe de vraagprijs was ingestoken en de vraagprijzen werden elke maand weer iets lager ingestoken.

Verwachte taxatiewaarde was voor ons ook relevant qua wat we zouden kunnen financieren. We kunnen het zelf wel dat bedrag waard vinden, maar een onoverbrugbaar gat tussen wat wij het waard vinden en waarde taxateur op uit komt vormt een probleem.

Maar dat was sowieso een ander segment en zoekgebied, want zelfs met de preFundadatabase moesten we vaak razendsnel zijn voor een bezichtiging. Dus alleen al om toegang tot het al schaarse aanbod te hebben hadden we al een aankoopmakelaar nodig.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_203590031
Wij waren er nog niet uit of we meerwaarde zagen in een aankoopmakelaar. Wel gesprek met een fijne gehad. Het is fijner als je een pakketje kunt nemen met kopen en verkopen, de prijzen die ik daarbij hoor, vallen best mee. Maar wij zochten in een andere regio, dus was het de volle mep.

Maar in dat gesprek gaf die makelaar ook wel aan dat ze tegenwoordig mensen ook moet begeleiden naar een hoger bog. En daar knapte ik een beetje op af. Ik weet dat het een gekke markt is, maar uiteindelijk hebben we allemaal een grens wat we voor een huis willen betalen. Ik ben te gevoelig voor zulke adviezen, dus dan zou ik waarschijnlijk over m'n eigen grenzen heen gaan. :')

Het systeempje om 'eerder te weten wat er op de markt komt' vond ik echt een verwaarloosbaar voordeel. De socials van de makelaars in de gaten houden, werkt beter. Met dat systeem ben je maar een paar uur eerder dan Funda.
pi_203590646
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:24 schreef Stepperoller het volgende:
Een aankoopmakelaar heeft geen glazen bol, maar die is niet afhankelijk van het Kadaster qua prijzen en heeft vaak een eigen dataset om de verwachte taxatiewaarde te bepalen. Dat was ons nooit zelf zo goed gelukt. In ons zoekgebied verschilde het vorig jaar sterk per woning/makelaar hoe de vraagprijs was ingestoken en de vraagprijzen werden elke maand weer iets lager ingestoken.

Verwachte taxatiewaarde was voor ons ook relevant qua wat we zouden kunnen financieren. We kunnen het zelf wel dat bedrag waard vinden, maar een onoverbrugbaar gat tussen wat wij het waard vinden en waarde taxateur op uit komt vormt een probleem.

Maar dat was sowieso een ander segment en zoekgebied, want zelfs met de preFundadatabase moesten we vaak razendsnel zijn voor een bezichtiging. Dus alleen al om toegang tot het al schaarse aanbod te hebben hadden we al een aankoopmakelaar nodig.
Ja, die taxatiewaarde is inderdaad een lastige, en zeker relevant punt. Wat ik nu vooral hoor is dat de taxatiewaarde vaak dichter bij de verkoopprijs komt te liggen dan bij de vraagprijs. Maar ja, dat is geen 100% zekerheid. Daar durven wij dus niet vanuit te gaan en we schatten die taxatiewaarde misschien wat te laag in. Hierdoor zijn we mogelijk te voorzichtig met wat we overbieden.

Anderzijds; we hanteren nog steeds wel een grens voor wat we überhaupt willen bieden. Als het daarvoor niet lukt, dan mocht het niet zo zijn en moeten we verder zoeken. En alles wat we nu te voorzichtig benaderen, betekent met een hogere taxatiewaarde vooral dat we meer geld aan de verbouwing kunnen besteden. (Als we het winnende bod hebben gedaan natuurlijk)
pi_203590725
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, die taxatiewaarde is inderdaad een lastige, en zeker relevant punt. Wat ik nu vooral hoor is dat de taxatiewaarde vaak dichter bij de verkoopprijs komt te liggen dan bij de vraagprijs. Maar ja, dat is geen 100% zekerheid. Daar durven wij dus niet vanuit te gaan en we schatten die taxatiewaarde misschien wat te laag in. Hierdoor zijn we mogelijk te voorzichtig met wat we overbieden.

Anderzijds; we hanteren nog steeds wel een grens voor wat we überhaupt willen bieden. Als het daarvoor niet lukt, dan mocht het niet zo zijn en moeten we verder zoeken. En alles wat we nu te voorzichtig benaderen, betekent met een hogere taxatiewaarde vooral dat we meer geld aan de verbouwing kunnen besteden. (Als we het winnende bod hebben gedaan natuurlijk)
Even heel eerlijk, doe jezelf ook vooral niet te kort.
pi_203591239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Even heel eerlijk, doe jezelf ook vooral niet te kort.
In de zin van: meer bieden
of in de zin van: je kunt zelf ook wel een beetje logisch nadenken en rekenen?

:D
pi_203591327
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
In de zin van: meer bieden
of in de zin van: je kunt zelf ook wel een beetje logisch nadenken en rekenen?

:D
Beiden. Je kan wel denken, als we er in gaan wil ik het direct kunnen verbouwen, maar aan de andere kant kan je ook denken, ik kan ook als ik er in zit nog even sparen en na een jaar verbouwen als ik weet hoe de woning echt is.

Aan de andere kant, als je nu in een huurwoning zit (sorry, ik weet het even niet meer. Excuus) en de rente stijgt door dan kan het zomaar zijn dat je straks echt niet kan kopen omdat de markt op slot gaat. Het is gewoon echt een kut tijd.
pi_203591563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:32 schreef Myraela het volgende:
Wij waren er nog niet uit of we meerwaarde zagen in een aankoopmakelaar. Wel gesprek met een fijne gehad. Het is fijner als je een pakketje kunt nemen met kopen en verkopen, de prijzen die ik daarbij hoor, vallen best mee. Maar wij zochten in een andere regio, dus was het de volle mep.

Maar in dat gesprek gaf die makelaar ook wel aan dat ze tegenwoordig mensen ook moet begeleiden naar een hoger bog. En daar knapte ik een beetje op af. Ik weet dat het een gekke markt is, maar uiteindelijk hebben we allemaal een grens wat we voor een huis willen betalen. Ik ben te gevoelig voor zulke adviezen, dus dan zou ik waarschijnlijk over m'n eigen grenzen heen gaan. :')

Het systeempje om 'eerder te weten wat er op de markt komt' vond ik echt een verwaarloosbaar voordeel. De socials van de makelaars in de gaten houden, werkt beter. Met dat systeem ben je maar een paar uur eerder dan Funda.
Mijn ervaring met een aankoopmakelaar
- theoretisch: je komt vaker binnen want je wordt door de verkoopmakelaars serieuzer genomen
- onze AM hield spiegel voor en heeft paar keer geremd (zoals risico als de woning laatste jaren verhuurd is en verkoper geen enkele verantwoordelijkheid meer neemt)
- AM zag aandachtspunten en ook potentiële problemen zoals asbest, draagconstructie, scheur vorming etc
- je koopt huis zoals gezien dan is een AM met bouwkundige kennis (hebben ze niet allemaal) toch wel handig
- kennis van wijken, bestemmingsplannen en geschiedenis. Neemt daar contractueel verantwoording voor
- kennis van contracten (speelde zeer grote rol bij ons bij koop van casco woning)
- AM kijkt (zou) naar de (potentiële) waarde van de woning en niet naar de vraagprijs
- AM en VM houden elkaar in leven.
- het is niet per se einde verhaal als je niet het hoogste bod hebt...

Was mij de 2.000 wel waard

En je hebt gelijk. Dat veel gehoorde argument dat een AM nodig is omdat zij eerder weten wat opde markt komt is over het algemeen niet waar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2022 22:08:38 ]
pi_203591766
In de huidige markt vind ik de aankoopmakelaar echt een aanrader. Zo hebben wij (in 2018) ons huidige huis buiten de markt kunnen kopen, en hebben we nu een lage courtage doordat ik wat collega's bij hem heb aangebracht de afgelopen jaren

Voor de huizen die hier in de buurt recent verkocht zijn (nog niet geregistreerd) belt hij rond voor de verkoopprijs (wat is het nou geworden)

Als verkoper in deze verkopers markt hoef ik geen briefje met motivatie, maar liever een uitleg dat je kan betalen wat je bied. Zekerheid. En niet moeilijk doen over overdrachtstermijn enzo
pi_203591930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Beiden. Je kan wel denken, als we er in gaan wil ik het direct kunnen verbouwen, maar aan de andere kant kan je ook denken, ik kan ook als ik er in zit nog even sparen en na een jaar verbouwen als ik weet hoe de woning echt is.

Aan de andere kant, als je nu in een huurwoning zit (sorry, ik weet het even niet meer. Excuus) en de rente stijgt door dan kan het zomaar zijn dat je straks echt niet kan kopen omdat de markt op slot gaat. Het is gewoon echt een kut tijd.
Oh ja, maar we gaan nu ook van een minimale verbouwing uit die wel echt nodig is :Y. In de zin; ik heb nu een badkamer die intens kut is, ik wil niet nog beroerder eindigen :D
Ik heb het dan over een dakkapel, wat wandjes verschuiven, een nieuwe badkamer ('tje' het blijft een kleintje hoor, gewoon wastafel en douche waarin je niet met je neus tegen de deur staat. Dat was nu wel vrij letterlijk het geval)

De eventuele verbouwing op de begane grond (à >50k) is dan een meer 10jarentermijn. Of eerder, als het allemaal wat gunstiger uitpakt. :)

Wij zitten in een koopappartementje. Maar met koopgarantconstructie, dus wat wij delen in de overwaarde is 60% .
Op zich mogen wij niet mekkeren hoor, we kunnen een behoorlijk riante hypotheek krijgen. Alleen we hoeven het niet zo groot, en zijn tot nu toe enorm kritisch op de omgeving. Dus we hebben een klein zoekgebied.
pi_203592132
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh ja, maar we gaan nu ook van een minimale verbouwing uit die wel echt nodig is :Y. In de zin; ik heb nu een badkamer die intens kut is, ik wil niet nog beroerder eindigen :D
Ik heb het dan over een dakkapel, wat wandjes verschuiven, een nieuwe badkamer ('tje' het blijft een kleintje hoor, gewoon wastafel en douche waarin je niet met je neus tegen de deur staat. Dat was nu wel vrij letterlijk het geval)

De eventuele verbouwing op de begane grond (à >50k) is dan een meer 10jarentermijn. Of eerder, als het allemaal wat gunstiger uitpakt. :)

Wij zitten in een koopappartementje. Maar met koopgarantconstructie, dus wat wij delen in de overwaarde is 60% .
Op zich mogen wij niet mekkeren hoor, we kunnen een behoorlijk riante hypotheek krijgen. Alleen we hoeven het niet zo groot, en zijn tot nu toe enorm kritisch op de omgeving. Dus we hebben een klein zoekgebied.
Dan heb je zeker meer tijd. Maar m'n punt blijft wel staan, doe jezelf zeker niet te kort. Zou ik ook moeten doen 🤣
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:52:11 #142
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203595575
Aankoopmakelaar kan je inderdaad helpen ertussen te komen. Maar qua biedingen is het nu toch wat een gek ervoor geeft. Heel leuk dat andere woningen misschien met 30.000 meer eruit gingen (bijvoorbeeld) maar als er nu iemand bij zit die dit huis MOET hebben bieden ze zo 75.000 extra.

Wij hadden gewoon de tactiek: Als het echt een huis is dat we kosten wat het kost willen hebben dan gaan we gewoon voor onze maximale mogelijkheid. (komt neer op ongeveer 100.000 overbieden in de prijsklasse waarin wij keken)
Nu was het huis dat we nu net gekocht hebben niet een kostte wat het kost dus hebben we gewoon echt geboden wat wij ervoor over hadden. Was het niet gelukt hadden we daar ook vrede mee want voor ons was het dan gewoon teveel voor die woning.

@Candaasje volgens mij zitten jullie qua overbieden ook steeds behoorlijk aan je max, dus dan heeft het ook geen meerwaarde. Als het niet genoeg is kan je ook niet nog meer bieden.
pi_203596285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:52 schreef gcjoel het volgende:
Aankoopmakelaar kan je inderdaad helpen ertussen te komen. Maar qua biedingen is het nu toch wat een gek ervoor geeft. Heel leuk dat andere woningen misschien met 30.000 meer eruit gingen (bijvoorbeeld) maar als er nu iemand bij zit die dit huis MOET hebben bieden ze zo 75.000 extra.

Wij hadden gewoon de tactiek: Als het echt een huis is dat we kosten wat het kost willen hebben dan gaan we gewoon voor onze maximale mogelijkheid. (komt neer op ongeveer 100.000 overbieden in de prijsklasse waarin wij keken)
Nu was het huis dat we nu net gekocht hebben niet een kostte wat het kost dus hebben we gewoon echt geboden wat wij ervoor over hadden. Was het niet gelukt hadden we daar ook vrede mee want voor ons was het dan gewoon teveel voor die woning.

@:Candaasje volgens mij zitten jullie qua overbieden ook steeds behoorlijk aan je max, dus dan heeft het ook geen meerwaarde. Als het niet genoeg is kan je ook niet nog meer bieden.
Klopt, is ook zo.
Althans, we zouden eigenlijk meer duidelijkheid moeten hebben wat de taxatiewaarden (van ons eigen huis, maar ook het te kopen huis) betreft. Want mogelijk kunnen we hier en daar nog wel wat hoger, we schatten die taxatiewaarden vrij conservatief in. (En daarmee wordt dus het te overbruggen deel zonder hypotheek groter) Maar we hebben wel maar een x bedrag aan spaargeld, dat staat wel vast.

EDIT: we gebruiken nu wel kadastergegevens/calcasa enzo.
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:40:22 #144
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203596306
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Klopt, is ook zo.
Althans, we zouden eigenlijk meer duidelijkheid moeten hebben wat de taxatiewaarden (van ons eigen huis, maar ook het te kopen huis) betreft. Want mogelijk kunnen we hier en daar nog wel wat hoger, we schatten die taxatiewaarden vrij conservatief in. (En daarmee wordt dus het te overbruggen deel zonder hypotheek groter) Maar we hebben wel maar een x bedrag aan spaargeld, dat staat wel vast.
Eigen huis kan je natuurlijk wel al laten taxeren eventueel. Of gewoon een verkoopmakelaar uitnodigen, die schatten ook prima de waarde in.
Van het aan te kopen huis is dat inderdaad het lastigst. Taxatie komt eigenlijk nooit op het bedrag dat je geboden hebt, maar meestal ergens tussen de vraagprijs en geboden prijs.
pi_203596352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Eigen huis kan je natuurlijk wel al laten taxeren eventueel. Of gewoon een verkoopmakelaar uitnodigen, die schatten ook prima de waarde in.
Van het aan te kopen huis is dat inderdaad het lastigst. Taxatie komt eigenlijk nooit op het bedrag dat je geboden hebt, maar meestal ergens tussen de vraagprijs en geboden prijs.
Ja we hebben nu bericht gestuurd naar een van de makelaars hier in de omgeving die gratis waardebepalingen doet, hopelijk hebben die tijd, want ze komen daarvoor langs :Y
(De daadwerkelijke taxatie van ons huis gaat hier uiteindelijk via het koopgarantcontract. Kunnen natuurlijk zelf ook een taxatie laten doen, maar zo'n waardebepaling zou voor nu ook al een goed idee geven. )
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:44:56 #146
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203596364
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja we hebben nu bericht gestuurd naar een van de makelaars hier in de omgeving die gratis waardebepalingen doet, hopelijk hebben die tijd, want ze komen daarvoor langs :Y
(De daadwerkelijke taxatie van ons huis gaat hier uiteindelijk via het koopgarantcontract. Kunnen natuurlijk zelf ook een taxatie laten doen, maar zo'n waardebepaling zou voor nu ook al een goed idee geven. )
Zo hadden wij het ook gedaan. Die makelaar mag nu ons huis verkopen *O*
pi_203596575
Wij zijn nu een jaar verder en ons huis is 100k duurder.
Dus een jaar langer wachten kan je zomaar 100k meer kosten voor hetzelfde huis.
Zo simpel is het dus…
pi_203596669
Hilversums rijtjehuis van 'n miljoen euro van Funda af:

https://www.telegraaf.nl/(...)en-huis-van-funda-af
pi_203597111
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:07 schreef Halcon het volgende:
Hilversums rijtjehuis van 'n miljoen euro van Funda af:

https://www.telegraaf.nl/(...)en-huis-van-funda-af
Rijtjeshuis is weer het typische jargon van de riooljournalistiek hiervoor gebruikt om maar weer opmerkzaam te zijn. Deze 'tussenwoning' vond ik echt wel mooi afgewerkt en best ruim. Wel teveel geld natuurlijk, want zo op het eerste oog zie ik zat mooiere opties voor die prijscategorie in Hilversum
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:38:47 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203597135
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:37 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Rijtjeshuis is weer het typische jargon van de riooljournalistiek hiervoor gebruikt om maar weer opmerkzaam te zijn. Deze 'tussenwoning' vond ik echt wel mooi afgewerkt en best ruim. Wel teveel geld natuurlijk, want zo op het eerste oog zie ik zat mooiere opties voor die prijscategorie in Hilversum
Was een hoekwoning toch, op 3 keer vallen afstand van het bos?

Oh wacht, ander huis :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')