abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 februari 2022 @ 17:30:46 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203541232
Er is dit jaar ruim 29 miljoen euro extra nodig voor het beheer en de doorontwikkeling van de CoronaCheck-app en CoronaCheck Scanner-app, zo stelt minister Kuipers van Volksgezondheid. Onlangs meldde de TU Delft op basis van onderzoek dat de coronapas weinig effectief is tegen de omikron-variant.

Kuipers liet vorige maand weten dat de overheid geen nieuwe corona-apps aan het ontwikkelen is en op dit moment het beheer van de apps centraal staat en wellicht ooit het uitfaseren ervan. Voor dit jaar is er echter meer geld nodig voor het beheer en de doorontwikkeling van de corona-apps, zo schrijft de minister in een memorie van toelichting op de aangepaste begroting van het ministerie.

"Er is een aanvullend budget nodig voor de communicatie, doorontwikkeling en het beheer van digitale oplossingen in het kader van corona, zoals de CoronaMelder, de CoronaCheck-app en de CoronaCheckscanner. Voor 2022 gaat het om 29,4 miljoen euro", aldus de minister. Het geld wordt uitgegeven aan "zorgbreed beleid" en personele en overige apparaatsuitgaven.

Verder schrijft de minister dat er door de kortere geldigheid van papieren coronatoegangsbewijzen meer budget nodig is. "Dit hangt samen met langere openingstijden van de helpdesk en het zorgdragen voor geprinte coronatoegangsbewijzen (ctb’s) door het CIBG. Doordat de geldigheidsduur naar verwachting teruggaat naar 90 dagen moet er meer worden geprint. Hiervoor wordt een bedrag van 0,4 miljoen euro opgenomen."

Vorig maand meldde de Europese Commissie aan Follow The Money dat het ontwerp van de Europese corona-app slechts een ‘eerste versie was van wat zich kan ontwikkelen tot een volmaakte digital wallet.’ Volgens een woordvoerder gaat de ontwikkeling snel en wordt er de komende maanden hier met lidstaten verder aan gewerkt.

Bron: https://www.security.nl/p(...)ling+CoronaCheck-app

Welkom bij het nieuwe gele boekje zodat de overheid nog meer weet over jou.
Dit was ooit terrein van BNW. Helaas mensen. Welkom bij het nieuwe Normaal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203541282
Nee hoor, het is vooral nodig dat die hele QR app zo snel mogelijk verdwijnt.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 6 februari 2022 @ 17:37:01 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_203541311
Voor een app dat zo lek als een mandje is, waar die pauper ICT-ers niks van bakken en wel al het geld vangen.
  zondag 6 februari 2022 @ 17:37:13 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203541318
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:34 schreef Haags het volgende:
Nee hoor, het is vooral nodig dat die hele QR app zo snel mogelijk verdwijnt.
Je hebt gelijk, maar in hoeverre zijn de belangen en doelstellingen van burger en overheid nog hetzelfde?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203541366
Daar zijn wat mensen bezig om hun zakken te vullen lijkt het.
pi_203541475
Laat die 29 miljoen gewoon in ziekenhuis steken.
Voor de uitgesteld behandeling enz..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 6 februari 2022 @ 17:56:22 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203541531
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:37 schreef Rickocum het volgende:
Voor een app dat zo lek als een mandje is, waar die pauper ICT-ers niks van bakken en wel al het geld vangen.
Waar precies?

Van mij mogen beide apps zsm door de shredder vanwege het doel wat ermee niet gediend wordt.
De apps zelf zijn dan wel weer prrrrrima en helemaal niet lek ofzo. Alleen niet (meer) nodig

Klaar, weg ermee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203541695
:o :'( :') :') :') :') |:( |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 ^p^
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 6 februari 2022 @ 18:25:41 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203541882
29m hee….daarvoor los ik alle ICT problemen die de overheid in NL heeft op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203541932
Dit kabinet doet een goede poging om het record geldwegsmijten te verbreken.
pi_203541983
Aha, de app en het systeem moet nog verder doorontwikkeld worden, dat doe je alleen als je van plan bent om er nog lang geen afscheid van te nemen. Precies zoals voorspeld, het nieuwe normaal waar men al in 2020 over sprak toen de pandemie nog in de kinderschoenen stond.

Ik snap echt niet hoe velen nog steeds vertrouwen in deze overheid hebben. Alsof ze die coronapas ook zomaar uit hunzelf af gaan schaffen, ze hebben al weken de kans gehad toen bleek dat omicron nog minder voorstelt dan de vorige varianten. Zelfs de wetenschap waar ze al 2 jaar over circlejerken heeft het afgeschoten, maar als het niet in hun straatje past is er meer onderzoek nodig. Voor vrijheidsbeperkende maatregelen volstaan al 2 jaar lang de meest gebrekkige vermoedens en modelletjes. Ook worden de doelpalen telkens weer verschoven en er andere redenen bedacht om maar niet kunnen te versoepelen of om de staat van urgentie te behouden: besmettingen, IC-opnames, ziekenhuisbedden, uitval in de maatschappij, long covid (telkens maar weer die stoelendans wanneer het hen het best uitkomt). Er zijn zoveel aanwijzingen, maar mensen blijven er maar in meegaan of het geloven.

Momenteel viert men feest dat 2G is uitgesteld en dat men weer wat meer mag, nu met verlopende QR-codes. Straks als deze golf weer voorbij is komt er weer een nieuwe golf en gaat het kabinet weer dreigen met sluitingen en maatregelen: en alleen 2G en een nieuwe boosterronde/geupdate vinkje kan dat straks voorkomen. ^O^

Het lot van de bevolking ligt nu in handen van de gemoedstoestand van Rutte en zijn lakei Kuipers die opdracht hebben gekregen vanuit de EU om hun agenda uit te rollen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203542033
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit kabinet doet een goede poging om het record geldwegsmijten te verbreken.
Wie heeft momenteel het record? En waar staat het op?
  zondag 6 februari 2022 @ 18:38:15 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_203542053
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wie heeft momenteel het record? En waar staat het op?
Ik vermoed geld wat naar ontwikkelingshulp is gegaan.
Ik ben inmiddels overleden
pi_203542071
Is een beetje mijn ding die app. Let wel dat die 29 miljoen slechts tijdelijk is en een druppel op de gloeiende plaat. We hebben hier al uitgerekend dat als ie echt goed wil worden er minstens nog een slordige 1,25 miljard bij moet. Zo zijn we lekker bezig hier en het resultaat wordt niks natuurlijk. Maar het houdt wel onze ICT aan de gang. En U snapt er verder toch niks van dus kan niet inschatten of dat veel of weinig is. Dus gewoon betalen mensuh. :)

Het is gewoon zoals het gaat tegenwoordig. Men kleedt de belastingbetaler cq de overheid uit en heeft geen idee. De ICT maffia zorgt wel dat ze voldoende belastinggelden binnen harken. Waarvoor dank. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 6 februari 2022 @ 20:21:09 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203543225
Waarom?
Ow! Eu!

Daarom dus. En corona is de smoes. Hele land tegen behalve die klote politici met hun verradelijke oortjesnaar brussel.

Ga weg!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203543462
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:38 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik vermoed geld wat naar ontwikkelingshulp is gegaan.
35 miljard naar "klimaat" om de temperatuur met 0,0007 graden Celsius te verlagen is ook een goede kanshebber.
  zondag 6 februari 2022 @ 20:58:16 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203549923
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Weer???

Waarmee hebben ze eerder gelijk gehad dan? Nog even los van dat ze nu ook geen gelijk hebben trouwens.
Het 'digital wallet' gedeelte gemist?
Vroeger gingen we nog weleens achter Amerika aan.
We zitten nu achter China aan, hè.
Vind ik eigenlijk enger²
pi_203550196
Doorontwikkeling? Het was toch een tijdelijke maatregel die als eerste weer zou verdwijnen?
pi_203550410
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Doorontwikkeling? Het was toch een tijdelijke maatregel die als eerste weer zou verdwijnen?
Die bedoel ik.
pi_203552267
In een maand tijd zijn het aantal ziekenhuis- en IC-opnames met zo'n 80% gedaald. En maar doordrammen
pi_203552775
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:57 schreef Makrelis het volgende:
In een maand tijd zijn het aantal ziekenhuis- en IC-opnames met zo'n 80% gedaald. En maar doordrammen
dat zou een teken zijn dat de app erg goed functioneert...

enkel, het aantal ziekenhuisopnames is de laatste 3 weken juist van 111 per dag naar 181 per dag gestegen dat is ruim 65%...

leuk om te gaan roeptoeteren dat 'alles vooorbij is'... maar dat heb ik nu in de laatste twee jaar al minimaal 4x maal zien gebeuren dat mensen in nederland dachten dat het geen zin meer zou hebben om beleid ook op de middellange termijn op te houden om iig de belasting van de zorg controleerbaar te houden...

En dat _is_ nu helaas het grootste probleem, dat men telkens te vroeg met een feest-stemming gaat roepen dat iedereen kan gaan 'Dansen-met-Jansen' alsof de epidemie al voorbij is, maar dat nog niet het geval is...

Ik ben ook een groot voorstander van het afschaffen van maatregelen, maar dan wel als de boel onder controle is... en nu betekent dat juist dat men voorzichtig blijft en zeker nog bepaalde schaaalbare maatregelen ophoud...
bv die corona-app verder ontwikkelen zodat het bv ook toepasbaar is bij regionaal afwijkende toelatingscriteria, waardoor men bv per regio ook meer of minder kan toelaten zou een erg goed idee zijn.

Iig voorkomen dat er wéér een volledige lockdown moet komen, waarbij Alles dicht is, maar juist garanderen dat dankzij die app men wel voorzieningen zo open kan houden als mogelijk, binnenkort bv ook groootschalige events weer kan houden, is enkel mogelijk als die app juist behouden blijft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203552874
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dat zou een teken zijn dat de app erg goed functioneert...

enkel, het aantal ziekenhuisopnames is de laatste 3 weken juist van 111 per dag naar 181 per dag gestegen dat is ruim 65%...

leuk om te gaan roeptoeteren dat 'alles vooorbij is'... maar dat heb ik nu in de laatste twee jaar al minimaal 4x maal zien gebeuren dat mensen in nederland dachten dat het geen zin meer zou hebben om beleid ook op de middellange termijn op te houden om iig de belasting van de zorg controleerbaar te houden...

En dat _is_ nu helaas het grootste probleem, dat men telkens te vroeg met een feest-stemming gaat roepen dat iedereen kan gaan 'Dansen-met-Jansen' alsof de epidemie al voorbij is, maar dat nog niet het geval is...

Ik ben ook een groot voorstander van het afschaffen van maatregelen, maar dan wel als de boel onder controle is... en nu betekent dat juist dat men voorzichtig blijft en zeker nog bepaalde schaaalbare maatregelen ophoud...
bv die corona-app verder ontwikkelen zodat het bv ook toepasbaar is bij regionaal afwijkende toelatingscriteria, waardoor men bv per regio ook meer of minder kan toelaten zou een erg goed idee zijn.

Iig voorkomen dat er wéér een volledige lockdown moet komen, waarbij Alles dicht is, maar juist garanderen dat dankzij die app men wel voorzieningen zo open kan houden als mogelijk, binnenkort bv ook groootschalige events weer kan houden, is enkel mogelijk als die app juist behouden blijft
Nee, procentueel is de daling onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden gelijk. Teken dat die app niet werkt.
Ik roeptoeter trouwens nergens.
pi_203553613
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:23 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Nee, procentueel is de daling onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden gelijk.
:? waar heb je het over...?
ik heb het nergens over 'gevaccineerden en ongevaccineerden, dat maakt ook geen flikker uit (of daartussen het verschiil zou oplopen (alleen al dat het verschil bestaat en best groot is, is juist een bewijs ervan dat het dus zinnig is dat ongevaccineerden meer beperkingen hebben omdat hun kans op een zwaar verloop veel groter is)

Wat je echter beweerde en wat simpelweg onwaar is was "In een maand tijd zijn het aantal ziekenhuis- en IC-opnames met zo'n 80% gedaald"

Het aantal ziekenhuisopnames loopt momenteel juist sterk op.
en daarom is het dom geroeptoeter te doen alsof de epidemie al over is en de endemische fase al aangebroken is...

ongetwijfeld zal de endemische fase op een gegeven moment gaan optreden, maar mmenteel is de belasting van de zorg juist een véél te groot probleem om te doen alsof we al 'veilig'' zijn.

Hét probleem is nu is de nog veels te hoge belasting van de zorg, die bv ook nog steeds best ruim boven de belasting op het hogtepunt van de griepgolf van 2018 ligt (met toen 350 mensen in het ziekenhuis met griepklachten... nu zijn het er 1200).

Zolang reguliere zorg uitvalt en de ziekenhuizen veels te vol zitten is de epidemie nog lang niet over en moet je juist beleid voeren dat op de middellange termijn ruimte bied hiermee om te gaan...
Sterker nog, de grootste fout van de politiek is volgens mij vooral dat men te gefocusseert was op het brengen van voorbarig 'goed nieuws' en te doen alsof alles wel voorbij was...
had men al twee jaar terug meer beleid gericht op lang aanhouden van deze belastingsproblemen gevoerd en ook maatregelen ingesteld gericht om aan te houden gedurende twee jaar en dat direkt al zo gecomuniceert, ipv zich te richten op onzinnige 'tijdelijke spoedwetten' die maar 6 maanden zouden gelden, stonden we er veel beter voor...

helass deed de politiek vooral dingen die goed aankwamen bij veel burgers en die mensen 'wilden' horen... dezelfde mensen die nu luid roepen dat 'als men de maatregelen maar afschaft is ook de epidemie plots vooorbij'.

[ Bericht 28% gewijzigd door RM-rf op 07-02-2022 13:55:25 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')