abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:53:43 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203514757

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:54:23 #2
498282 Scrummie
pi_203514761
quote:
70.602 ondertekeningen
Gaat erg rap.
pi_203514777
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Gaat erg rap.
Mona Keijzer Godin
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:56:30 #4
498282 Scrummie
pi_203514784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:55 schreef Haags het volgende:

[..]
Mona Keijzer Godin
Uitstekende dame inderdaad.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:56:47 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203514787
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203514792
Maar even serieus. Ik ben nooit geneigd geweest de integriteit van OMT-leden of RIVM-leden in twijfel te trekken.

Maar wat is dit? Ik zie 2 geweldige autisten die me een partij tunnelvisie tonen, niet gezond. Hoe kan zoiets niet gecorrigeerd worden? Wat is er mis met zo'n Wallinga?
pi_203514797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.
Ik vind dat ook altijd maar kansloos.
pi_203514800
quote:
Petities.nl is tijdelijk niet beschikbaar
Het is momenteel erg druk op petities.nl. De gevraagde pagina kan nu niet worden geladen. Wilt u het opnieuw proberen door de pagina te verversen?

Onze excuses voor het ongemak
Allemaal voor die pas :0
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:58:40 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203514810
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even serieus. Ik ben nooit geneigd geweest de integriteit van OMT-leden of RIVM-leden in twijfel te trekken.

Maar wat is dit? Ik zie 2 geweldige autisten die me een partij tunnelvisie tonen, niet gezond. Hoe kan zoiets niet gecorrigeerd worden? Wat is er mis met zo'n Wallinga?
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.

Overigens, Trouw was al langer klaar met de coronapas maar zelden zo direct als nu:

https://www.trouw.nl/opin(...)tijd-gehad~b2d3f6b5/
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:59:21 #10
498282 Scrummie
pi_203514812
quote:
Dat denk ik ook niet.

Maar het is wel weer een signaal. Regering heeft al wel enkele keren laten zien dat ze het belangrijk vinden wat er in 'de samenleving' speelt, dus het doet wel wát.
pi_203514941
Jaap bij de NOS.

quote:
Maar het kan dus nog wel drie weken duren?

Wallinga: "Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook over anderhalve week kunnen zijn. Het zou ook nog langer kunnen zijn. Dat weten we gewoon niet."

Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?

Van Dissel: "We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden. We hebben ook long covid, die we ook niet willen doen toenemen. Er zijn meerdere afwegingen dan alleen IC-opnames."
Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.
pi_203514972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.

Overigens, Trouw was al langer klaar met de coronapas maar zelden zo direct als nu:

Lekker makkelijk om goed te zijn in je werk als je alles fout kan doen en nog op een voetstuk geplaatst wordt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:14:23 #13
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203514984
quote:

[..]

Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gast
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203514992
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.

Maar zijn er ook nog steeds waarbij het OMT echt niets fout kan doen en elke slechte beslissing van de afgelopen maanden wordt goed gepraat. Vind dat toch wel verwonderlijk.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:15:30 #15
3778 popje
pi_203514995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Jaap bij de NOS.
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.
Doelpalen uit de marianentrog _O-
pi_203515019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef popje het volgende:

[..]
Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gast
Dat laatste is in de 21ste eeuw zo belachelijk en bizar dat ik er bijna geen woorden voor heb. We hoeven niet meer met paard en wagen 3 dagen naar Denemarken te rijden om die informatie te hebben, het kan binnen 10 seconden in je mail zijn.

Zelfs als we nog wel paard en wagen hadden gehad hadden we al ruimschoots genoeg info kunnen hebben trouwens. :')
pi_203515024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Lekker makkelijk om goed te zijn in je werk als je alles fout kan doen en nog op een voetstuk geplaatst wordt.
We moeten niet vergeten dat de verantwoordelijkheid bij Rutte en co ligt. Die moeten verder durven kijken dan het OMT advies. Die zien toch ook dat andere landen versoepelen? Wat niet helpt is al die OMT leden die vervolgens in de media alsnog proberen het beleid te beïnvloeden. Uiteindelijk zijn het politieke keuzes die er voor zorgen dat we extreem voorzichtig zijn.
pi_203515028
quote:
Dan kun je beter het weekend spenderen met kritische vragen opstellen om daarna 150 kamerleden te mailen. Die bepalen uiteindelijk. Of de NOS en RTL zodat ze eens doorvragen na de persconferentie. Want dit stuk mist ook weer de nodige kritiek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:19:35 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203515045
quote:
Jaap bij de NOS.
[..]
Een zeer magere onderbouwing voor verregaande ontneming van grondrechten. Dat mensen dit nu nog kunnen goedkeuren. Dat mensen deze vorm ooit hebben goedgekeurd vind ik al redelijk borderline maar dat ze er nu nog achter staan?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:20:03 #20
396550 Richestorags
pi_203515047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.

Alleen maar critici gelukkig. Ongeveer 50/50 gevaccineerd, één persoon heeft de booster genomen. Ik zelf heb een vaccin maar weiger de booster te nemen. Niemand is het echter eens met het beleid, echt al maanden niet. Niemand is wappie over het vaccin, niemand is een vaccinazi. Ik denk niet dat ik echt in een heel representatieve omgeving zit :P
pi_203515050
quote:

[..]

Ik heb het gelezen maar ik ben niet overtuigd.

quote:
Minder ingrijpende maatregelen
Wat betekent handhaving van het gebruik van de QR-code voor de groep die zich – om wat voor reden dan ook – niet heeft laten inenten? Officieel moeten die bijvoorbeeld elke keer dat ze naar hun koor, muziekgroep of toneelvereniging willen, een afspraak maken voor de teststraat. Wat is erop tegen om deze groep met minder ingrijpende maatregelen weer deel te laten nemen aan hun sociale leven? Bijvoorbeeld door een thuistest voorafgaand aan de koorrepetitie, of grootschaliger sneltestmogelijkheden bij locaties.

Voor reizen naar het buitenland zal een werkende QR-code nog langer nodig zijn, kan het argument zijn. Maar in eigen land gaat het kabinet hierover en het is tijd om weer samen te zingen, een biertje te drinken of een mooie tentoonstelling te bezoeken. Uiteraard met inachtneming van de gedragsregels, zoals thuis blijven bij klachten, afstand houden waar mogelijk en mondkapjes op.
Ze willen er dus andere maatregelen en “gedragsregels” tegenover zetten. Dus onderaan de streep schiet je er weinig mee op.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:20:50 #22
396550 Richestorags
pi_203515052
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:18 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dan kun je beter het weekend spenderen met kritische vragen opstellen om daarna 150 kamerleden te mailen. Die bepalen uiteindelijk. Of de NOS en RTL zodat ze eens doorvragen na de persconferentie. Want dit stuk mist ook weer de nodige kritiek.
Je kan toch over de petitie mailen naar de kamerleden?
pi_203515066
quote:

[..]
Het grootste deel van de mensen die hun booster wil halen zal niet kunnen want besmet en getest. Er zijn hier vast wel mensen die dol zijn op cijfertjes en de Deense situatie bijeen kunnen zoeken omdat naar van Dissel te mailen met een CCtje naar de kamerleden.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203515107
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 07:08 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
Van Dissel: "Zeker. Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruiken. En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen. Uiteindelijk zijn er meerdere overwegingen. De vraag is of je het allemaal moet willen versnellen."

Effecten van maatregelen die zelf verzonnen zijn, jaap! Want die O versie zorgt er niet bepaalt voor dat mensen ziek raken.

Stoppen met deze gekte!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203515117
quote:

Maar zijn er ook nog steeds waarbij het OMT echt niets fout kan doen en elke slechte beslissing van de afgelopen maanden wordt goed gepraat. Vind dat toch wel verwonderlijk.
Gewoon normaal, eigenlijk. We vinden dingen kut, vinden andere dingen ook weer begrijpelijk en we lachen om wappies. IRL herken ik nergens de toon uit dit topic en ken ik ook niemand waarbij het OMT echt niets fout kan doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203515122
Dat stukje van Jaap bij de NOS gelezen.

“Ja ik weet het niet, wij weten het niet, long covid, booster, duurt nog weken, we weten het niet, long covid.”

En ondertussen kun je wortel schieten in het ziekenhuis. _O-
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203515132
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dat stukje van Jaap bij de NOS gelezen.

“Ja ik weet het niet, wij weten het niet, long covid, booster, duurt nog weken, we weten het niet, long covid.”

_O-
Er is iets dat ze wel weten, namelijk dat ze het niet weten :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 09:29:12 #28
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203515184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Gaat erg rap.
356.303 ondertekeningen inmiddels.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:31:42 #29
498282 Scrummie
pi_203515239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:29 schreef D_A het volgende:

[..]
356.303 ondertekeningen inmiddels.
Dit schaar ik onder DeSiNfOrMaTiE.

Wel 80k overigens, dus iets meer dan een half uur voor 10k.
pi_203515296
quote:

[..]
Het long-COVID argument slaat in deze fase nergens op. Met maatregelen kun je hoogstens iets bijremmen in de verspreiding, je voorkomt niet dat iedereen Corona gaat krijgen. Derhalve is de impact op long-COVID verwaarloosbaar.

Maar goed, we zeiden het laastst al, het is zo’n niet weerlegbaar argument wat altijd weer ten tafel komt als de andere argumenten om het voorzichtig te zeggen niet zo overtuigend zijn.
zie email 27 oktober
pi_203515309
quote:

Kritisch, wat betekent dat ik in team strengere maatregelen zit als het er over gaat. Zo werd mijn plan om alle meerpersoonshuishoudens in lockdown te doen niet erg positief ontvangen. Ook mijn testplan en vaccinatieplan vonden ze niets.
Maar verder doen we er niet veel meer mee. Als je niet weg mag zoeken we elkaar wel op.
pi_203515334
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Ongekend. Echt. Weet ook niet waar ik moet beginnen, het RIVM die Deense situatie "niet zo goed kent", het voor de honderdste keer moeten wachten op data, de exceptionele situatie die Nederland opnieuw in de toekomst kan hebben, de politieke stoel waar Van Dissel maar weer eens op gaat zitten, het wachten op de kans op boosters die er al tijden is of long covid.
Tijd voor een hele heele heeeeeeele grote bezem
1947-2016
pi_203515364
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je kan toch over de petitie mailen naar de kamerleden?
Ik heb in dit geval niet zoveel met een petitie dat is al snel wij willen dit. Ik denk dat een kamerlid wel meer heeft met een kritische vraag met onderbouwing dan een petitie.
pi_203515365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]
:')

:') :')

:') :') :') :') :') :') :') :') :')

Ik kan hier niet zo goed tegen.
Welke jongeren in de zorg? Volgens mij zijn die niet bepaald de doelgroep van het virus.

Die lui zijn totaal ongeschikt. Zo is maar weer eens duidelijk geworden vanmorgen.
Wegwezen.
1947-2016
pi_203515384
Soms lijkt Jaap ook wel vergeten waarom we ooit begonnen zijn met lockdowns. Dit was om te voorkomen dat het zorgsysteem compleet overlopen zou worden en dan met name de IC bedden. Dit was een reëel scenario in 2020 en daarom ook volkomen terecht toen. Maar wanneer ik lees dat hij nu als redenen geeft long covid en dat er ook jongeren in het ziekenhuis terecht kunnen komen dan ben je volgens mij echt de weg kwijt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:39:45 #36
3778 popje
pi_203515400
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:38 schreef Simmertje het volgende:
Soms lijkt Jaap ook wel vergeten waarom we ooit begonnen zijn met lockdowns. Dit was om te voorkomen dat het zorgsysteem compleet overlopen zou worden en dan met name de IC bedden. Dit was een reëel scenario in 2020 en daarom ook volkomen terecht toen. Maar wanneer ik lees dat hij nu als redenen geeft long covid en dat er ook jongeren in het ziekenhuis terecht kunnen komen dan ben je volgens mij echt de weg kwijt.
Hij zegt nu letterlijk 'een lockdown moet je wellicht niet sneller willen opheffen want we weten nu niet of er misschien meer gevallen van long covid komen'.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:39:56 #37
3778 popje
pi_203515406
Ik heb iig de petitie ondertekend.
pi_203515442
quote:
Jaap bij de NOS.
[..]
En wat ze wel denken te weten is altijd fout net de range van 95 tot 300%

Hebben we helemaal niets, aan deze 'specialisten'
1947-2016
pi_203515493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Gewoon normaal, eigenlijk. We vinden dingen kut, vinden andere dingen ook weer begrijpelijk en we lachen om wappies. IRL herken ik nergens de toon uit dit topic en ken ik ook niemand waarbij het OMT echt niets fout kan doen.
Wat noem jij de toon van dit topic? Te negatief?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 09:44:01 #40
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203515495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dit schaar ik onder DeSiNfOrMaTiE.

Wel 80k overigens, dus iets meer dan een half uur voor 10k.
Ik had de verkeerde idd.

https://petities.nl/petit(...)sbewijs-af?locale=nl
pi_203515511
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Ze willen er dus andere maatregelen en “gedragsregels” tegenover zetten. Dus onderaan de streep schiet je er weinig mee op.
De enige reden waarom zanggroepen en koren zich braaf volgens de letter der wet voor iedere repetitie zullen laten testen is omdat die alleen nog maar uit boomers en bejaarden bestaan.

De rest van de samenleving gaat uiteindelijk echt wel zijn of haar reet afvegen met het pak papier waarop RIVM en OMT hun dystopische maatregelenhel omschreven hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:44:34 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515513
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:39 schreef popje het volgende:
Ik heb iig de petitie ondertekend.
welke petitie?
pi_203515562
quote:
Mensen die petities ondertekenen hebben, zonder uitzondering, een kleine penis.

Graag even melden als je het hebt ondertekend.
pi_203515585
quote:

Dat het OMT niets fout kan doen lees ik eigenlijk alleen hier bij bepaalde users in dit topic.

Voor de rest zijn de meesten hier wel van mening dat het tijd is om afscheid te nemen van de maatregelen.

Ik zie wel een verband met leeftijd, hoe ouder de mensen zijn die ik er over spreek, hoe meer ze het beleid verdedigen. Ik heb wat oudere collega's die alles altijd "een kleine moeite" vinden, eigenlijk niet geraakt worden. De lockdown van december was natuurlijk ook geen lockdown bij hen want je kon nog heel veel.
pi_203515605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alleen maar critici gelukkig. Ongeveer 50/50 gevaccineerd, één persoon heeft de booster genomen. Ik zelf heb een vaccin maar weiger de booster te nemen. Niemand is het echter eens met het beleid, echt al maanden niet. Niemand is wappie over het vaccin, niemand is een vaccinazi. Ik denk niet dat ik echt in een heel representatieve omgeving zit :P
Klinkt toch als een redelijk gemiddelde Nederlandse vriendenkring.
pi_203515628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Wegwezen met die onzin inderdaad.
Witte jassen blijven maar huilen nu met hun 'het zou zo moeten zijn dat...'.

Verliezen van invloed...
1947-2016
pi_203515644
quote:

Een D66 bubbel. Dat lijkt me echt walgelijk.

Sterkte ermee.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:49:49 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie wel een verband met leeftijd, hoe ouder de mensen zijn die ik er over spreek, hoe meer ze het beleid verdedigen. Ik heb wat oudere collega's die alles altijd "een kleine moeite" vinden, eigenlijk niet geraakt worden. De lockdown van december was natuurlijk ook geen lockdown bij hen want je kon nog heel veel.
dat ervaar ik dan toch anders, ken echt niemand die begrip had voor deze laatste lockdown whatever age
pi_203515734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat noem jij de toon van dit topic? Te negatief?
Ja, dat denk ik wel. Is natuurlijk wat genuanceerder dan dat, maar het vat het wel aardig samen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203515798
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat het OMT niets fout kan doen lees ik eigenlijk alleen hier bij bepaalde users in dit topic.

Voor de rest zijn de meesten hier wel van mening dat het tijd is om afscheid te nemen van de maatregelen.

Kansloos ja. Ik had gisteren nog een discussie met een vriend die zei: Je denkt toch niet dat het OMT een eigen belang heeft? Je lijkt wel een wappie.

Vind dat soort zwart-wit denken ook echt jammer in dit soort discussies.
pi_203515805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat ervaar ik dan toch anders, ken echt niemand die begrip had voor deze laatste lockdown whatever age
Toch bestaan ze nog, wel duidelijk in de minderheid overigens. En met begrip bedoel ik dan dat ze toch niet geraakt worden en de dooddoener baat het niet dan schaadt het niet van stal halen.

Ik zie nu ergernis over getreuzel met afschaffen van de regels en de irritatie over die doemvoorspellingen die nooit kloppen flink toenemen.
pi_203515830
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Sterkte ermee.
Een D66 bubbel .... ..... Zitten daar ook mensjes in met Sigrid Kaag buttons, en dragen die ook Rob Jetten-petten?
pi_203515868
quote:

Oh, da's best divers, van full wappie met geheime elite die de pandemie heeft geënsceneerd en een flinke voorraad ivermectine voor als het toch mis gaat, via overal schijt aan hebben en vaccineren onzin vinden en geen enkele maatregel opvolgen tot de situatie heel serieus nemen en alles stipt opvolgen.
Wel merk ik dat vrijwel iedereen de maatregelen tegen Omikron onzinnig vinden. Daarvoor is vrijwel geen draagvlak meer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:59:20 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515900
ik keek gisteren even naar Tweebeeke vs Rutte, zij kwam met goeie vragen en argumenten maar Rutte glibberde er doorheen zich steeds maar beroepend op die 2 uurtjes bonus die ze ons gegeven hebben wat blijkbaar een enorm risico is wat ze hebben genomen, zakte m'n broek toch wel vanaf.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:59:27 #55
22565 asco
Los in deze tent
pi_203515904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Sterkte ermee.
Ik vraag me af hoe je daar als weldenkend mens in eerste instantie al in verzeild raakt.
A living hell. :{
pi_203515944
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, da's best divers, van full wappie met geheime elite die de pandemie heeft geënsceneerd en een flinke voorraad ivermectine voor als het toch mis gaat, via overal schijt aan hebben en vaccineren onzin vinden en geen enkele maatregel opvolgen tot de situatie heel serieus nemen en alles stipt opvolgen.
Wel merk ik dat vrijwel iedereen de maatregelen tegen Omikron onzinnig vinden. Daarvoor is vrijwel geen draagvlak meer.
Ik heb 1 full wappie collega, wel vermakelijk. Zet die ellende zelfs op LinkedIn:)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:02:33 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203515965
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef asco het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe je daar als weldenkend mens in eerste instantie al in verzeild raakt.
Ik ken juist wel de nodige mensen die voorheen (actief) waren bij D66, maar zich niet meer herkennen in waar de partij ooit voor stond en er zijn weg gegaan. Dus je kunt eraan ontsnappen ;)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:03:02 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ken juist wel de nodige mensen die voorheen (actief) waren bij D66, maar zich niet meer herkennen in waar de partij ooit voor stond en er zijn weg gegaan. Dus je kunt eraan ontsnappen ;)
waar stond die partij ooit voor?
pi_203515973
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:04:17 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203515992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
waar stond die partij ooit voor?
Naar mijn idee waren ze vroeger een stuk liberaler dan het dwingende toontje dat ze dezer dagen aanslaan.
pi_203516011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Toch bestaan ze nog, wel duidelijk in de minderheid overigens. En met begrip bedoel ik dan dat ze toch niet geraakt worden en de dooddoener baat het niet dan schaadt het niet van stal halen.

Ik zie nu ergernis over getreuzel met afschaffen van de regels en de irritatie over die doemvoorspellingen die nooit kloppen flink toenemen.
Ja dit. Ik heb nog een paar vrienden die echt in die eerste categorie zitten en zelfs de dooddoener "we weten nog veel te weinig om te versoepelen" van stal halen.

Dat is wel echt frustrerend. Maar misschien moet ik me er wat minder van aantrekken ofzo.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:05:52 #62
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203516026
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
ik keek gisteren even naar Tweebeeke vs Rutte, zij kwam met goeie vragen en argumenten maar Rutte glibberde er doorheen zich steeds maar beroepend op die 2 uurtjes bonus die ze ons gegeven hebben wat blijkbaar een enorm risico is wat ze hebben genomen, zakte m'n broek toch wel vanaf.
Ja verschrikkelijk hé.

Met stijgende verbazing naar gekeken.

Denkt hij dat iedereen achterlijk is ofzo?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203516102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef asco het volgende:

[..]
Naar Amsterdam verhuizen en daar een nieuwe vriendenkring opbouwen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:09:04 #64
445514 DonDruiper
pi_203516110
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit is niet echt, toch? :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203516119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dit. Ik heb nog een paar vrienden die echt in die eerste categorie zitten en zelfs de dooddoener "we weten nog veel te weinig om te versoepelen" van stal halen.

Dat is wel echt frustrerend. Maar misschien moet ik me er wat minder van aantrekken ofzo.
Hier moeten we sowieso vanaf. Het hele uitgangspunt “alles dicht tenzij” moet van tafel.

Een vrije, open samenleving zou weer het uitgangspunt moeten worden.
pi_203516129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jawel hoor.
pi_203516135
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat laatste is in de 21ste eeuw zo belachelijk en bizar dat ik er bijna geen woorden voor heb. We hoeven niet meer met paard en wagen 3 dagen naar Denemarken te rijden om die informatie te hebben, het kan binnen 10 seconden in je mail zijn.

Zelfs als we nog wel paard en wagen hadden gehad hadden we al ruimschoots genoeg info kunnen hebben trouwens. :')
Het lijkt wel alsof ze express niet naar Denemarken of Engeland willen omdat ze bang zijn dat ze hun mening moeten bijstellen.
Waar is dat artikel van de NOS waar jullie op doelen?
pi_203516149
*Verkeerde topic.
pi_203516174
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier moeten we sowieso vanaf. Het hele uitgangspunt “alles dicht tenzij” moet van tafel.

Een vrije, open samenleving zou weer het uitgangspunt moeten worden.
Het schuift ook steeds meer op. Eerst was het argument de IC’s. Wat gewoon een goed argument is, lastig schaalbaar en zeer beperkte capaciteit. Dat is nu niet meer het geval.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:16:05 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203516250
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het schuift ook steeds meer op. Eerst was het argument de IC’s. Wat gewoon een goed argument is, lastig schaalbaar en zeer beperkte capaciteit. Dat is nu niet meer het geval.
Plus we hebben intussen vaccinaties, boosters, heel veel natuurlijke immuniteit, betere behandelmethoden, een mildere variant en de marge op de IC is momenteel gewoon nog uitstekend.

Het is geen maart/april 2020 meer en ook geen december 2020.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:16:27 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203516254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Naar mijn idee waren ze vroeger een stuk liberaler dan het dwingende toontje dat ze dezer dagen aanslaan.
Zou best kunnen hoor maar dat heeft ook te maken met de andere partijen, het blijft toch altijd een vreemde competitie in de hoop de meeste stemmen te scoren.
pi_203516425
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik heb 1 full wappie collega, wel vermakelijk. Zet die ellende zelfs op LinkedIn:)
Ik ook maar ik heb net een artikel gelezen dat op een na de ingrediënten die in een vaccin zitten bij voorbeeld ook in grotere hoeveelheden voorkomen in bijvoorbeeld melk. Nu ga ik hem vragen of hij ooit wel eens naar de lange termijn effecten van melk heeft gekeken.
pi_203516517
quote:
,,De golf zal pas weer dalen als er voldoende mensen zijn besmet, en de immuniteit in de samenleving zo groot is dat het virus zich minder snel kan verspreiden.''
Dus mensen, zorg ervoor dat u en uw naasten even zo snel mogelijk besmet raken _O_

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)oronadoden~a8043e9b/
Verder veel geblaat van Jaap en Jacco.
pi_203516530
Het zou heel goed kunnen dat het meevalt, maar dat moeten we eerst zien."
https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereikt

Zolang je het niet ziet, kan het gewoon open.

Wallinga: "Je ziet daar nog steeds dat de ziekenhuisopnames toenemen. Ik ken de situatie daar niet precies, maar als je de ziekenhuisopnames daar vertaalt naar Nederland dan is het echt extreem hoog. Dus het is wel een risicovolle stap."

Journalisten zouden vaker die stelling kunnen voorleggen: open tenzij, of dicht tenzij? Wat is ertegen om alles open te doen, zonder discriminatie van een bepaalde beroepsgroep, en als we ZIEN dat de ziekenhuizen het niet aankunnen of de IC's, dán maatregelen nemen? Ben je dan altijd te laat? Hoezo? Wat maken die twee weken uit?
Waarom is dit heel grote risico's nemen? Waar zitten die risico's in? Waarom zouden Engeland en Denemarken dit doen als de risico's zo verschrikkelijk groot zouden zijn?
pi_203516583
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:56 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Een D66 bubbel .... ..... Zitten daar ook mensjes in met Sigrid Kaag buttons, en dragen die ook Rob Jetten-petten?
Make the Netherlands Green Again !
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 10:29:34 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203516597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dus mensen, zorg ervoor dat u en uw naasten even zo snel mogelijk besmet raken _O_

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)oronadoden~a8043e9b/
Verder veel geblaat van Jaap en Jacco.
Heb dat artikel ook gelezen, maar dan de NOS versie.

TENENKROMMEND moet ik zeggen. Werkelijk elke cliché dooddoener die je maar kan bedenken kwam voorbij hoor :') :r

"We weten het nog niet"

"We moeten het eerst nog beter bestuderen"

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

pi_203516607
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

TENENKROMMEND moet ik zeggen. Werkelijk elke cliché dooddoener die je maar kan bedenken kwam voorbij hoor :') :r

"We weten het nog niet

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
Ook nog iets met de komende weken worden cruciaal?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:31:21 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203516639
quote:

[..]

"We weten het nog niet

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
'We moeten het eerst nog bestuderen' is van die typische taal van wetenschappers. Want dat is wat ze doen, dingen bestuderen.

Alleen heb je hier niet te maken met een paar labratten, maar met een samenleving van mensen. Die kun je niet tot in den treure allerlei (gedrags)regeltjes blijven opleggen omdat jij nog een keer een paar extra grafiekjes wilt tekenen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 10:34:26 #79
Dick Laurent Is Dead
pi_203516714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'We moeten het eerst nog bestuderen' is van die typische taal van wetenschappers. Want dat is wat ze doen, dingen bestuderen.

Alleen heb je hier niet te maken met een paar labratten, maar met een samenleving van mensen. Die kun je niet tot in den treure allerlei (gedrags)regeltjes blijven opleggen omdat jij nog een keer een paar extra grafiekjes wilt tekenen.
Dat. Iets willen bestuderen en meer erover te weten willen komen is helemaal prima, dat zal ik ook niet bekritiseren. Alleen de situatie waarbij een samenleving min of meer gegijzeld wordt totdat jij als wetenschapper zegt "okeh, nu weet ik het denk ik wél zeker" is gewoon niet oke. En zeker als aan alle kanten meer en meer duidelijk wordt dat dat ook niet meer in proportie staat t.o.v. de gevolgen.
pi_203516760
'Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?
Van Dissel: "We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden. We hebben ook long covid, die we ook niet willen doen toenemen. Er zijn meerdere afwegingen dan alleen IC-opnames."

Dit is toch echt een non-argument van iemand die zijn gelijk wil krijgen om maatregelen in stand te houden.
pi_203516770
quote:

[..]

"We weten het nog niet"

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
Ook bij deze zinnen kwam het ontbijt weer even boven bij mij:

quote:
We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden.
quote:
Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruiken.
En verder 10x het woordje onzeker :r
pi_203516903
'En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen.'

Hoe komt dat? Omdat iedereen die best aan het werk kan, gedwongen wordt 10 dagen thuis te zitten. Op de radio was een hoofd van een schoonmaakdienst die vertelde dat eerst iemand een thuistest doet, dan dagen moet wachten op een test bij de GGD want die hebben een achterstand, en als dat positief is, dán pas gaat de quarantainetermijn in. Bij elkaar is iemand dan veel te lang uit de running. Terwijl mensen heel weinig klachten hebben en best aan het werk kunnen en willen.
pi_203516905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jawel.
Tijdens invoeren van de avondklok gebezigd door lokale afdeling ams.
1947-2016
pi_203517086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:41 schreef Mondkapje het volgende:
'En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen.'

Hoe komt dat? Omdat iedereen die best aan het werk kan, gedwongen wordt 10 dagen thuis te zitten. Op de radio was een hoofd van een schoonmaakdienst die vertelde dat eerst iemand een thuistest doet, dan dagen moet wachten op een test bij de GGD want die hebben een achterstand, en als dat positief is, dán pas gaat de quarantainetermijn in. Bij elkaar is iemand dan veel te lang uit de running. Terwijl mensen heel weinig klachten hebben en best aan het werk kunnen en willen.
Dat hebben ze toch zelf ook aanbevolen?
Dan kan je het ook zelf afschaffen. Heeft niets met een virus te maken die massale uitval om een snotneus.
1947-2016
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:49:22 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203517146
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat. Iets willen bestuderen en meer erover te weten willen komen is helemaal prima, dat zal ik ook niet bekritiseren. Alleen de situatie waarbij een samenleving min of meer gegijzeld wordt totdat jij als wetenschapper zegt "okeh, nu weet ik het denk ik wél zeker" is gewoon niet oke. En zeker als aan alle kanten meer en meer duidelijk wordt dat dat ook niet meer in proportie staat t.o.v. de gevolgen.
Het uitgangspunt is ook helemaal verkeerd. We blijven maar vasthouden aan dat dingen alleen open kunnen met beperkingen of maatregelen.

We hebben fucking 100K positieve tests per dag maar een QR-code voor de dierentuin en een mondkapje als je gaat pissen in de kroeg gaan nog helpen. Hahahahahahaha.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:52:41 #86
498282 Scrummie
pi_203517296
100k inmiddels, gaat best lekker volgens mij.

(zie TT)
pi_203517309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:36 schreef Mondkapje het volgende:
'Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?

Dit is toch echt een non-argument van iemand die zijn gelijk wil krijgen om maatregelen in stand te houden.
jongeren in het ziekenhuis? dat is toch verwaarloosbaar. lijkt me desinformatie
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:54:48 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203517353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:52 schreef Scrummie het volgende:
100k inmiddels, gaat best lekker volgens mij.

(zie TT)
Sowieso kun je het volgens mij beter nu lekker rond laten gaan nu de boosters nog 'vers' zijn.
pi_203517371
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het uitgangspunt is ook helemaal verkeerd. We blijven maar vasthouden aan dat dingen alleen open kunnen met beperkingen of maatregelen.

We hebben fucking 100K positieve tests per dag maar een QR-code voor de dierentuin en een mondkapje als je gaat pissen in de kroeg gaan nog helpen. Hahahahahahaha.
Grap is dat tijdens de eerste golf zorgmedewerkers moesten doorwerken als ze een snotneus hebben, terwijl Rutte tijdens de persconferenties zei dat je bij klachten thuis blijft...

Anyway, hier op het werk ook veel uitval doordat mensen positief testen, niet omdat ze daadwerkelijk ziek zijn.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:55:59 #90
498282 Scrummie
pi_203517383
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Sowieso kun je het volgens mij beter nu lekker rond laten gaan nu de boosters nog 'vers' zijn.
Klopt, maar nee, we wachten op de lente, want eh, dan is er meer zekerheid en eh, andere landen lopen voor! Ofzoiets. En we varen op de wetenschap!
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:57:47 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203517419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Klopt, maar nee, we wachten op de lente, want eh, dan is er meer zekerheid en eh, andere landen lopen voor! Ofzoiets. En we varen op de wetenschap!
Als we daadwerkelijk op de wetenschap zouden varen dan zou een boel micromanagement per direct afgeschaft worden omdat het nul zoden aan de dijk zet.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:59:20 #92
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203517443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:55 schreef Scrummie het volgende:

Immers, kijk maar naar Canada, daar levert het vaccin aanzienlijke medische voordelen op, zoals het niet uit je truck geschoten worden door Trudeau's leger.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203517452
quote:

Ongeacht of het al dan niet terecht is, de huidige quarantaineregels, klopt dat wat die man zegt niet. Ten eerste hoef je niet dagen op een test te wachten als je een beetje moeite doet. En ten tweede gaat de quarantainetermijn in op basis van startdag van de klachten. Niet op datum positieve testuitslag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203517765
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongeacht of het al dan niet terecht is, de huidige quarantaineregels, klopt dat wat die man zegt niet. Ten eerste hoef je niet dagen op een test te wachten als je een beetje moeite doet. En ten tweede gaat de quarantainetermijn in op basis van startdag van de klachten. Niet op datum positieve testuitslag.
https://www.telegraaf.nl/(...)langer-schoon-houden

Dit zit achter een betaalmuur, in elk geval zitten ze met de handen in het haar vanwege de quarantaineregels.
pi_203517785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:16 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)langer-schoon-houden

Dit zit achter een betaalmuur, in elk geval zitten ze met de handen in het haar vanwege de quarantaineregels.
O, dat laatste geloof ik zeker. En zoals ik zeg: je kunt je afvragen of die quarantaineregels houdbaar en proportioneel zijn. Maar wat dat hoofd zegt, dat klopt gewoon niet.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:18:22 #96
498282 Scrummie
pi_203517800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, dat laatste geloof ik zeker. En zoals ik zeg: je kunt je afvragen of die quarantaineregels houdbaar en proportioneel zijn. Maar wat dat hoofd zegt, dat klopt gewoon niet.
Fijn dat dat de wereld uit is hoor, bedankt miss_sly.
pi_203517805
quote:
Jaap bij de NOS.
[..]
Man man man :D

We maken er hier soms grapjes over in de vorm van een weerbericht. ‘Het kan morgen gaan regenen of sneeuwen, maar wellicht blijft het droog. Het wordt tussen de -5 en 25 graden’. :D

Zo leest dit ook. Ja, het kan nog een week duren. Of twee. Of drie. Of langer. Hetzelfde zie je met die grafiekjes van ze waarvan de piek telkens weer wat opschuift. Piek in januari. Oh nee, februari pas, etc.

En ik snap ook echt wel dat wetenschap niet precies is, máár we nemen maatregelen op basis van die wetenschap. In dit geval: op basis van ‘we weten het niet, we kijken alleen naar hele selectieve data uit het buitenland en what if... en long covid natuurlijk. Iets wat er eigenlijk enkel bij wordt gehaald op momenten dat de andere argumenten een beetje op zijn. En om jongeren in het gareel te krijgen. :Y

Ik heb het al vaker geroepen, en zag het hier vanochtend ook weer langs komen: we vergeten met zn allen (het OMT en het kabinet althans) waarom we in eerste instantie over gingen op vrijheid beperkingen: een enorme zorgdruk. Een concrete zorgdruk. Die doelpalen liggen ondertussen ergens in de Indische Oceaan. :+
pi_203517828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Fijn dat dat de wereld uit is hoor, bedankt miss_sly.
Wat wil je nou?
pi_203517830
Sorry maar ik vond het interview met v dissel en Wallinga op nos.nl tenenkrommend.

Het zou kunnen dat, misschien, als, daar houden we rekening mee…

Maar de andere landen dan?
Daar hebben we nog niet voldoende informatie van

Beter plaatsen ze de volgende keer niet door bagger.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203517857
quote:
Denk dat het ook meer gaat om de signaleringsfunctie van de namen die eronder staan. Beetje de oud-politici, zakenlui, intellectuelen, maatschappelijk middenveld en zo die zich er mee beginnen te bemoeien. 100k handtekeningen kun je voor heel veel dingen krijgen, 100k handtekeningen plus die namen is net wat sterker.

Heb wel even getekend ondanks dat ik inmiddels ook in het complot zit van mensen die zomaar op plekken zonder QR kunnen eten en drinken. :Y)
pi_203517861
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:19 schreef _serial_ het volgende:
Sorry maar ik vond het interview met v dissel en Wallinga op nos.nl tenenkrommend.

Het zou kunnen dat, misschien, als, daar houden we rekening mee…

Maar de andere landen dan?
Daar hebben we nog niet voldoende informatie van

Beter plaatsen ze de volgende keer niet door bagger.
Oh, vond het wel verhelderend..
Verder is het uiteindelijk het kabinet die de besluiten neemt en die zijn in het verleden wel strenger en minder streng geweest dan het OMT advies.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:21:59 #102
498282 Scrummie
pi_203517865
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat wil je nou?
Even douchen en daarna boodschappen doen :).

Tot later!
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 11:22:59 #103
5428 crew  miss_sly
pi_203517883
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Even douchen en daarna boodschappen doen :).

Tot later!
Fijne dag.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:28:37 #104
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203517975
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Denk dat het ook meer gaat om de signaleringsfunctie van de namen die eronder staan. Beetje de oud-politici, zakenlui, intellectuelen, maatschappelijk middenveld en zo die zich er mee beginnen te bemoeien. 100k handtekeningen kun je voor heel veel dingen krijgen, 100k handtekeningen plus die namen is net wat sterker.

Heb wel even getekend ondanks dat ik inmiddels ook in het complot zit van mensen die zomaar op plekken zonder QR kunnen eten en drinken. :Y)
Klopt, zelfs als het een voorheen mogelijk referendum was, werd de uitslag wel genegeerd. Dat maakt op zich niet uit. Het is weer een signaal, het heeft an sich misschien geen meetbaar effect, maar het gaat om de combinatie van alle signalen ;)

Daarnaast is een nette manier om uitting te geven aan dit standpunt, zonder direct naar de schuur te rennen voor galgen, vlaggen en fakkels.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203518019
Pure angstporno weer van het RIVM. Totale flauwekul. Het NOS biedt natuurlijk kritiekloos een podium, als blinde doorgeefluik van de macht. Wat een corruptie.

Het gaat het RIVM maar om 1 ding: machtsbehoud.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:33:06 #106
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203518062
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:31 schreef Homey het volgende:
Pure angstporno weer van het RIVM. Totale flauwekul. Het NOS biedt natuurlijk kritiekloos een podium, als blinde doorgeefluik van de macht. Wat een corruptie.

machtsbehoud van ?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:33:29 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:31 schreef Homey het volgende:

ik vind ook dat het nu wel klaar is maar in wat voor zin heeft het rivm macht?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:36:08 #108
445514 DonDruiper
pi_203518128
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:33 schreef gniffie het volgende:

[..]
machtsbehoud van ?
Ik denk eerder dat ze bang zijn dat ze straks niet meer relevant zijn.

Net als alle OMT poppetjes. Die lopen straks aardig wat inkomsten mis als ze niet meer mogen schnabbelen in de TV shows.

Daarom worden de doelpalen verschoven. Eerst IC, toen kliniek, toen besmettingen en zo langzamerhand gaan we richting de longcovid.

Ik bedoel, 1 a 2x in de week 1500 pop ophalen uit Hilversum tikt lekker aan.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203518155
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als het beleid daarop gebaseerd wordt dan hebben ze toch macht?
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 11:37:38 #110
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203518158
quote:

[..]
Heb je getekend?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:38:35 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als het beleid daarop gebaseerd wordt dan hebben ze toch macht?
nee dat lijkt me niet, invloed dat wel
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:39:15 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518184
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Heb je getekend?
voor volle stadions wel ja
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 11:40:04 #113
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203518204
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Mensen die petities ondertekenen hebben, zonder uitzondering, een kleine penis.

Graag even melden als je het hebt ondertekend.
Zeker niet, ik ga voor de booster spaarkaart met QR code.
pi_203518215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Dit bedoel ik. Dit begint serieus zeer zeer ernstig te worden. Degenen die uiteindelijk op papier het beleid bepalen hebben 0,0 kennis van deze materie dus in de praktijk wordt het nu gewoon voor 99% door die paar rekenaars bepaald, met in de allerverste verte geen mogelijkheid tot toetsing o.i.d.
pi_203518242
quote:

[..]
Nou ja het RIVM heeft best wel macht natuurlijk. Als Japie en consorten morgen code zwart voorspellen gaat het land gewoon weer dicht hoor.

Ook stelt het OMT natuurlijk gewoon de kaders, dat is ook macht. Dat de politiek er nog eens een paar uurtjes bij doet maakt niet dat het OMT ineens machteloos is.
zie email 27 oktober
pi_203518260
quote:

[..]
Continue media optredens, zonder echt kritische vragen te krijgen. Het is geen 15 minutes of fame, maar al 2 years of fame. Macht via die bizarre modellen, zeer strenge maatregelen opleggen. Hun gijzeling van de hele maatschappij = pure rauwe macht.

Dat laten ze niet zomaar wegglijden. Vandaar weer een angstporno verhaal. Maar ze weten natuurlijk dat het NOS geen kritische vragen stelt, lekker makkelijk podium.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:43:36 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203518261
Ook weer zelfde onzin dat ze niet zomaar naar andere landen kunnen kijken....

Waarom denken ze toch dat wij zo speciaal zijn hier. Al twee jaar lang volgen wij gewoon min of meer alle andere trends, maar nee ze willen niks aannemen, totdat het te laat is.

Vooral de eigen modellen volgen die al 2 jaar lang nauwelijks te gebruiken zijn geweest.
pi_203518277
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:

Waarom denken ze toch dat wij zo speciaal zijn hier. Al twee jaar lang volgen wij gewoon min of meer alle andere trends, maar nee ze willen niks aannemen, totdat het te laat is.
Valt op dat bij verzwaringen de andere landen worden aangerukt bij de vleet…
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:45:35 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518301
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:43 schreef Homey het volgende:

[..]
Continue media optredens, zonder echt kritische vragen te krijgen. Het is geen 15 minutes of fame, maar al 2 years of fame. Macht via die bizarre modellen, zeer strenge maatregelen opleggen. Hun gijzeling van de hele maatschappij = pure rauwe macht.

Dat laten ze niet zomaar wegglijden. Vandaar weer een angstporno verhaal. Maar ze weten natuurlijk dat het NOS geen kritische vragen stelt, lekker makkelijk podium.
ik ben wel met je eens dat het nu wel klaar is maar dat is wat anders dan dat ze alleen maar bezig met hun "macht" even los van het feit of het wel macht is
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:46:15 #120
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203518312
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:

Vooral de eigen modellen volgen die al 2 jaar lang nauwelijks te gebruiken zijn geweest.
Als je het aantal opnamens van andere landen vertaald naar de populatie van Nederland, krijgen we een probleem.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:47:00 #121
416575 crew  Evenstar
pi_203518324
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Valt op dat bij verzwaringen de andere landen worden aangerukt bij de vleet…
Dat ook nog eens ja en nu worden landen die versoepelen weggezet als landen die teveel risico nemen, want hier weten wij het beter.

Snap het echt niet meer hoor. Politiek is ook gewoon een slappe zooi. Niemand die echt sturing geeft, leiding neemt of hardop durft te spreken. Allemaal maar schuilen achter het RIVM en het OMT.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 11:47:09 #122
5428 crew  miss_sly
pi_203518325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja het RIVM heeft best wel macht natuurlijk. Als Japie en consorten morgen code zwart voorspellen gaat het land gewoon weer dicht hoor.

Ook stelt het OMT natuurlijk gewoon de kaders, dat is ook macht. Dat de politiek er nog eens een paar uurtjes bij doet maakt niet dat het OMT ineens machteloos is.
Op zichzelf kan het kabinet natuurlijk het hele advies, want dat is het, volledig naast zich neer leggen. Dat ze dat niet doen is niet omdat het OMT zoveel macht heeft, maar omdat ze niet het risico willen lopen dat ze misschien gelijk hebben en het fout gaat als zij het advies niet volgen.

En het Dansen met Janssen debacle heeft laten zien wat er kan gebeuren als ze het heel anders doen dan is geadviseerd. Gelukkig is dat niet verder uit de hand gelopen dan een piek in de besmettingen, maar het zal ze wel voorzichtiger gemaakt hebben.
pi_203518326
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt er sowieso nogal dii bovenop dat de regering enkel wat uurtjes verder gaat om nu te kunnen roepen dat ze al risico’s nemen en niet altijd het OMT volgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat ze bang zijn dat ze straks niet meer relevant zijn.

Net als alle OMT poppetjes. Die lopen straks aardig wat inkomsten mis als ze niet meer mogen schnabbelen in de TV shows.

Daarom worden de doelpalen verschoven. Eerst IC, toen kliniek, toen besmettingen en zo langzamerhand gaan we richting de longcovid.

Ik bedoel, 1 a 2x in de week 1500 pop ophalen uit Hilversum tikt lekker aan.
En eens met dit. Zal overigens echt niet voor alle leden gelden uiteraard.
pi_203518349
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee dat lijkt me niet, invloed dat wel
Ok, dan willen ze hun invloed en het in de belangstelling staan niet opgeven.
pi_203518354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zichzelf kan het kabinet natuurlijk het hele advies, want dat is het, volledig naast zich neer leggen. Dat ze dat niet doen is niet omdat het OMT zoveel macht heeft, maar omdat ze niet het risico willen lopen dat ze misschien gelijk hebben en het fout gaat als zij het advies niet volgen.
En dus heeft het OMT feitelijk macht.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:49:29 #126
416575 crew  Evenstar
pi_203518358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:46 schreef gniffie het volgende:

[..]
Als je het aantal opnamens van andere landen vertaald naar de populatie van Nederland, krijgen we een probleem.
Oh ja, piek des doods die al wekenlang onderweg is.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:50:06 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dus heeft het OMT feitelijk macht.
nee je verwart macht met invloed
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 11:51:23 #128
Dick Laurent Is Dead
pi_203518387
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:46 schreef gniffie het volgende:

[..]
Of dat precies zo is weet ik niet, maar ervanuit gaande dat wat je zegt klopt.... Dan mag je ook concluderen dat Nederland - in vergelijk met andere landen - een ontzettend kwetsbaar en lage capaciteit zorgstelsel heeft.

In dat opzicht zouden wij dan (in theorie) in het oneindige véél meer restricties en maatregelen moeten blijven houden omdat onze zorg gewoon verhoudingsgewijs stukken minder aan kan.
pi_203518391
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:43 schreef Homey het volgende:

[..]

Het nos is wel flink door de mand gevallen de afgelopen 2 jaar.
Het was altijd al een hele linkse kliek maar tegenwoordig gewoon doorgeefluik zonder kritiek van de staat.
De DDR zou er jaloers naar kijken.
pi_203518398
quote:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Hier ligt echter wel de crux. Het OMT is ook niet dom en ik gok (aanname) dat ze zelf dus best weten dat het kabinet hun advies maar al te graag overneemt omdat ze geen risico willen lopen. Ze weten dus dat de overheid echt niet groot gaat versoepelen als ze roepen dat er een piek aan komt of zelfs een code zwart. Dat is een indirecte vorm van macht. Ze hebben de macht niet echt, maar het kan op hun overkomen dat ze die wel degelijk hebben.
pi_203518413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Niet mee eens. De advisering is zo dominant dat je mijns inziens gewoon van macht kunt spreken. Het OMT stelt de kaders en de politiek tweakt hoogstens op de details. Dat is de feitelijke situatie.

Maar al noem je het invloed, dat maakt voor het verhaal verder niet uit.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:52:54 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ok, dan willen ze hun invloed en het in de belangstelling staan niet opgeven.
dat zou best een beetje kunnen, ijdelheid is niemand vreemd, hoe zou met Hugo gaan momenteel?
pi_203518433
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Waarom val je daar zo over? Ze hebben teveel invloed op de macht dan nodig zou moeten zijn. En het lijkt erop dat ze dat dolgraag willen behouden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:54:55 #134
416575 crew  Evenstar
pi_203518444
quote:

[..]

En het Dansen met Janssen debacle heeft laten zien wat er kan gebeuren als ze het heel anders doen dan is geadviseerd. Gelukkig is dat niet verder uit de hand gelopen dan een piek in de besmettingen, maar het zal ze wel voorzichtiger gemaakt hebben.
Het RIVM en het OMT weten dit natuurlijk ook. Denk je dat bijvoorbeeld een Marion Koopmans dit niet weet? Denk je niet dat de leden van het OMT hier geen misbruik van maken? Waarom denk je dat die lui gevraagd en ongevraagd dingen de wereld in helpen, soms volledig tegen het beleid van de regering in? Ze zijn echt niet dom hoor.

Zij weten heel goed dat de regering ze min of meer moet volgen, want zij zijn de experts. Als ze dat niet doen en het loopt net iets anders dan hebben ze politiek gezien een probleem.

Het OMT en het RIVM hebben dus daadwerkelijk wel macht. Zij sturen het beleid en de regering heeft al vanaf het begin aangegeven dat ze zoveel mogelijk het OMT en het RIVM zullen volgen.
pi_203518456
quote:

[..]

Het is een beetje gelul achteraf misschien, maar dat 'debacle' was een uitgelezen kans om het virus eens goed rond te laten gaan terwijl de vaccins nog 'vers' waren. Dan had je misschien net als de UK een 'Freedom Day' kunnen uitroepen, 's winters een kleine pas op de plaats kunnen nemen (CTB voor nachtclubs en hier en daar wat mondkapjes), en nu weer volop open gekund. Nou ja, dat laatste kan en moet natuurlijk alsnog.
pi_203518457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:54 schreef Evenstar het volgende:
Denk je niet dat de leden van het OMT hier geen misbruik van maken
Nee dat denk ik niet nee. Dat suggereert namelijk kwade opzet, daar geloof ik niet in.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:56:34 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Waarom val je daar zo over? Ze hebben teveel invloed op de macht dan nodig zou moeten zijn. En het lijkt erop dat ze dat dolgraag willen behouden.
omdat ik het een verschil vind en nogal een zware beschuldiging dat het RIVM ons blijft pamperen omdat ze anders geen macht meer hebben, dat het allemaal te langzaam gaat qua versoepelingen ben ik het helemaal mee eens hoor maar die motivatie van "macht" vind ik vergezocht
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:57:33 #138
416575 crew  Evenstar
pi_203518483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Inderdaad.

Als je dusdanig veel invloed kan uitoefenen dat jij grotendeels het beleid vormt dan heb je gewoon macht.

Macht en invloed betekenen hier eigenlijk hetzelfde. Zij hebben geen macht als in "uitvoerende macht", maar wel macht als in invloed hebben en dingen laten gebeuren zoals zij het willen.
pi_203518488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zou best een beetje kunnen, ijdelheid is niemand vreemd, hoe zou met Hugo gaan momenteel?
Hij gaat nu de mist in met loden leidingen. Ik zag op huispedia dat mijn huis al meer waard is dus denk dat Hugo gewoon doet wat we van hem verwachten.
Het woonprobleem wordt er niet minder door.
Het zal hem wel pijn doen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:59:00 #140
416575 crew  Evenstar
pi_203518500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet nee. Dat suggereert namelijk kwade opzet, daar geloof ik niet in.
Bedoel geen kwade opzet, maar ben er 100% van overtuigd dat de leden van het OMT die constant overal opduiken en dingen roepen dat ook doen om hun zin te krijgen of in ieder geval meer invloed te hebben (op bijvoorbeeld publieke opinie). Niet omdat ze kwaad willen doen, maar bijvoorbeeld wel omdat ze overtuigd zijn van hun gelijk, terwijl ze niet alles kunnen overzien met hun (beperkte) kennis.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 11:59:05 #141
5428 crew  miss_sly
pi_203518501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het RIVM en het OMT weten dit natuurlijk ook. Denk je dat bijvoorbeeld een Marion Koopmans dit niet weet? Denk je niet dat de leden van het OMT hier geen misbruik van maken? Waarom denk je dat die lui gevraagd en ongevraagd dingen de wereld in helpen, soms volledig tegen het beleid van de regering in? Ze zijn echt niet dom hoor.

Zij weten heel goed dat de regering ze min of meer moet volgen, want zij zijn de experts. Als ze dat niet doen en het loopt net iets anders dan hebben ze politiek gezien een probleem.

Het OMT en het RIVM hebben dus daadwerkelijk wel macht. Zij sturen het beleid en de regering heeft al vanaf het begin aangegeven dat ze zoveel mogelijk het OMT en het RIVM zullen volgen.
Dat laatste is dus niet de hele tijd het geval geweest. Ik denk dat het voor het OMT telkens maar afwachten is in hoeverre hun advies al dan niet wordt opgevolgd en wat er nog wordt getweakt.

Ik denk inderdaad dat de leden van het OMT niet dom zijn. Integendeel. Maar ik denk ook niet dat het mensen zijn die macht heel belangrijk vinden, anders zouden ze niet doen wat ze doen. Het is een vreemde carrierekeuze om wetenschapper te worden als je macht ambieert. En wellicht is het nu best even leuk om in de belangstelling te staan, maar ik geloof niet dat het voor deze mensen zo ontzettend prettig en bevredigend is om naast media-optredens bedreigd te worden en door een groep mensen gezien te worden als de verpersoonlijking van het kwaad en het laagste van het laagste.
pi_203518504
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
omdat ik het een verschil vind en nogal een zware beschuldiging dat het RIVM ons blijft pamperen omdat ze anders geen macht meer hebben, dat het allemaal te langzaam gaat qua versoepelingen ben ik het helemaal mee eens hoor maar die motivatie van "macht" vind ik vergezocht
Kan ook onbewust zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 12:03:42 #143
416575 crew  Evenstar
pi_203518559
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste is dus niet de hele tijd het geval geweest. Ik denk dat het voor het OMT telkens maar afwachten is in hoeverre hun advies al dan niet wordt opgevolgd en wat er nog wordt getweakt.

Ik denk inderdaad dat de leden van het OMT niet dom zijn. Integendeel. Maar ik denk ook niet dat het mensen zijn die macht heel belangrijk vinden, anders zouden ze niet doen wat ze doen. Het is een vreemde carrierekeuze om wetenschapper te worden als je macht ambieert. En wellicht is het nu best even leuk om in de belangstelling te staan, maar ik geloof niet dat het voor deze mensen zo ontzettend prettig en bevredigend is om naast media-optredens bedreigd te worden en door een groep mensen gezien te worden als de verpersoonlijking van het kwaad en het laagste van het laagste.
Dat ze niet altijd 100% het OMT volgen wil niet zeggen dat ze het niet volgen of dat het OMT geen macht heeft. Dat is natuurlijk onzin.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:05:39 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat ze niet altijd 100% het OMT volgen wil niet zeggen dat ze het niet volgen of dat het OMT geen macht heeft. Dat is natuurlijk onzin.
ik volg ook meestal op wat mijn belastingadviseur me adviseert, heeft hij dan macht?
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 12:07:06 #145
236264 crew  capricia
pi_203518592
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik volg ook meestal op wat mijn belastingadviseur me adviseert, heeft hij dan macht?
Ik stop zelfs voor een rood stoplicht. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203518643
twitter

De 2G-partij vindt vrije keuze erg belangrijk. Wat een gotspe.

Maar deze kant zal het wel op gaan, zoals voorspeld.
zie email 27 oktober
pi_203518656
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
In elk geval is er wel iets aan de hand, ze blijven vasthouden aan hun eigen gelijk. Bij wetenschappers zie je soms dat ze graag gelijk willen krijgen ook al hebben ze geen gelijk, en dan wordt er een verhaal omheen verzonnen. Wallinga zegt letterlijk dat het afhangt van het verhaal dat je hebt. Ik lees nu een biografie over Einstein, en daar zie je ook dat wetenschappers bezig waren elkaar de loef af te steken, zelf met een ontdekking aan de haal gingen die een ander had gedaan, etc. Haantjesgedrag.
We moeten minder afgaan op wat een wetenschapper zegt alléén omdat hij een wetenschapper is. Altijd zelf blijven nadenken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 05-02-2022 12:16:58 ]
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 12:15:22 #148
Dick Laurent Is Dead
pi_203518706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Lol, keuzevrijheid is enorm belangrijk.....

.... als je dus tussen de 12 en 18 bent. De rest vd bevolking moet zijn bek houden en die prik erin laten rammen ongeacht leeftijd en gezondheidstatus. :')
pi_203518708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Welke kant? Vrije keus voor iedereen?
pi_203518726
Ik moet bekennen: Nu is D66 de partij waar ik me het meest aan erger. Gadverdamme man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203518731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Welke kant? Vrije keus voor iedereen?
Voor jeugd ja, je zit namelijk met reizen…
zie email 27 oktober
pi_203518753
quote:

[..]

"We weten het nog niet"

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
Ik ben het even aan het doorlezen maar hierop sluiten we hele sectoren, ontzien we onderwijs aan de jeugd en zitten we met allemaal micromanagement shit.

De modellen worden gepresenteerd als "de waarheid" terwijl uit het interview blijkt dat ze zo ongeveer niks weten.

Wanneer wordt voor deze heren een functie elders gevonden
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:19:11 #153
498282 Scrummie
pi_203518760
quote:

[..]
De adviezen bij The Voice werden ook meestal opgevolgd.
pi_203518764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nouja, het is een begin. De jeugd moet natuurlijk als eerst terug naar normaal.
Maar het moet geen excuus worden om 3g in stand te houden voor de rest.
pi_203518780
quote:

[..]
Er zijn natuurlijk tig belastingadviseurs. Als je het er niet mee eens bent ga je naar een ander. Van het OMT is er maar een…
zie email 27 oktober
pi_203518783
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn vrienden moest op dag 5 (vrijdagochtend testen) en de uitslag was er zondag om 11 uur.
Weer een weekend vergald door trage testen.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:21:05 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Nouja, het is een begin. De jeugd moet natuurlijk als eerst terug naar normaal.
Maar het moet geen excuus worden om 3g in stand te houden voor de rest.
dat 3G gaan ze echt wel schorsen binnen afzienbare tijd, die QR niet
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:22:35 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk tig belastingadviseurs. Als je het er niet mee eens bent ga je naar een ander. Van het OMT is er maar een…
matig hoor, neem nog een koffie c_/ of misschien beter B:)B
pi_203518818
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
matig hoor, neem nog een koffie c_/ of misschien beter B:)B
Beide drink ik niet :D
zie email 27 oktober
pi_203518822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Waarvoor hebben we die QR dan nog?
Ik vind het nog steeds onzin om iets te moeten scannen om ergens naar binnen te kunnen.
Dan voelt het nog steeds alsof het middel het doel is om er uiteindelijk iets aan te hangen.
Gewoon compleet weg tot er ooit vliegende hiv ebola komt, dan kijken we wel verder.
pi_203518829
@Lenny_Leonard
Weer een daling zichtbaar in je mailbox? *O* *O* *O*
pi_203518870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:24 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Weer een daling zichtbaar in je mailbox? *O* *O* *O*
Heb nog niks. Erg spannend.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:29:26 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203518900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Waarvoor hebben we die QR dan nog?
Ik vind het nog steeds onzin om iets te moeten scannen om ergens naar binnen te kunnen.
Dan voelt het nog steeds alsof het middel het doel is om er uiteindelijk iets aan te hangen.
Gewoon compleet weg tot er ooit vliegende hiv ebola komt, dan kijken we wel verder.
nationaal heb je die dan niet meer nodig, ik meen dat ze het in de EU iig nog tot de zomer 23 aanhouden
pi_203518970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eigenlijk is het belachelijk dat je mensen de facto verplicht zich te laten vaccineren tegen een ziekte waar zij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen (ernstige) hinder van zullen ondervinden, puur vanwege het kunnen reizen naar landen waarmee we nota bene een douane-unie vormen.

En voordat iemand begint over andere reisvaccinaties. Gele koorts of hondsdolheid wil je echt niet koppen. Dat is wel andere koek dan omikron.
pi_203518973
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Bedoel geen kwade opzet, maar ben er 100% van overtuigd dat de leden van het OMT die constant overal opduiken en dingen roepen dat ook doen om hun zin te krijgen of in ieder geval meer invloed te hebben (op bijvoorbeeld publieke opinie). Niet omdat ze kwaad willen doen, maar bijvoorbeeld wel omdat ze overtuigd zijn van hun gelijk, terwijl ze niet alles kunnen overzien met hun (beperkte) kennis.
Die media optredens tikken ook wel lekker aan natuurlijk. En ik geloof ook wel oprecht dat ze nu genieten van de relevantie van hun vak kennis. Ik zal niet de enige zijn die eigenlijk nooit bezig was met het rivm of het OMT. En nu volgt heel NL hun woorden. Maar is dat ‘kwaad willen doen’? Dat zal iedereen anders beoordelen denk ik. Ik vind het (net als jij) niet bepaald ‘kwaad doen’, maar het is ook naïef om te denken dat er geen andere belangen mee spelen voor ze.
pi_203519004
Ik had vorige week zaterdag een bijzondere testervaring. Gezellig testen in Amsterdam (GGD) en vervolgens werd ik na tweeënhalf uur (!) al gebeld met de uitslag. Negatief genot

Ik vroeg waarom ik gebeld werd. Werd er gemeld dat ik geregistreerd stond als persoon zonder DigiD. Hoe dat kwam geen idee, maar als je snel een uitslag wil kun je je wellicht beter aanmelden via Telefoon en melden dat je geen DigiD hebt
- verwijderd door admin -
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:44:33 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203519066
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eigenlijk is het belachelijk dat je mensen de facto verplicht zich te laten vaccineren tegen een ziekte waar zij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen (ernstige) hinder van zullen ondervinden, puur vanwege het kunnen reizen naar landen waarmee we nota bene een douane-unie vormen.

En voordat iemand begint over andere reisvaccinaties. Gele koorts of hondsdolheid wil je echt niet koppen. Dat is wel andere koek dan omikron.
Ik heb me netjes laten vaccineren afgelopen zomer, en heb in januari een booster gehaald ondanks dat ik geen risicogroep ben.

Nu word ik nog steeds geconfronteerd met afstandsregels, mondmaskerplicht en dat nog bovenop een CTB voor bepaalde locaties. Het is wel een keer klaar hoor.
pi_203519069
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Waar ze al tegen gevaccineerd zijn bovendien. Want dit gaat over boosters.
zie email 27 oktober
pi_203519095
Nog steeds erg druk op de website van petities.nl, erg mooi!
pi_203519103
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar ze al tegen gevaccineerd zijn bovendien. Want dit gaat over boosters.
Ja inderdaad. Dit is gewoon een politiek besluit zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
pi_203519171
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Dit is gewoon een politiek besluit zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
En al helemaal onzin dat ze de geldigheid duur van herstel bewijzen willen verkleinen terwijl die bescherming eigenlijk gewoon beter is. Die push om iedereen maar geboosterd te krijgen |:(
pi_203519180
IC instroom 9
IC bezetting 229
Kliniek instroom 180
Kliniek 1134

@Oliver23
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 12:55:26 #173
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203519213
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 9
IC bezetting 229
Kliniek instroom 180
Kliniek 1134

@:oliver23
Geweldige cijfers.
pi_203519271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 9
IC bezetting 229
Kliniek instroom 180
Kliniek 1134

@:oliver23
Zie je, er komen nog steeds mensen bij op de IC.

gr NOS.
pi_203519285
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Modus het volgende:

[..]

gr NOS.
Natuurlijk niet vol te houden voor de ziekenhuizen, een halve patiënt per ziekenhuis, afschuwelijk!
pi_203519291
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Modus het volgende:

[..]

gr NOS.
De drie weken-teller tot het volgende weegmoment is weer gereset! We noemen dat ook wel The Little Reset.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:02:53 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203519329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat de politiek zou moeten doen is nu echt duidelijk communiceren aan iedereen wat het doel is van eventuele maatregelen: geen overstroming in de zorg en vooral niet op de IC. En ook tegen het OMT zeggen: long covid en een eventuele verdwaalde zieke twintiger voorkomen is niet ons doel dus daar gaan we ook geen maatregelen tegen nemen.
pi_203519335
Wetenschappers zijn ook maar mensen, en mensen vinden het over het algemeen moeilijk om een idee los te laten:

Decennialang bestudeerde Tavris de fascinerende bochten waar een mens zich mentaal in wringen kan om een gekoesterd idee hoog te houden. Ze verzamelde er vele in de bestseller Mistakes Were Made (But Not by Me) (2007).

We lezen over de openbaar aanklager die een onschuldige man twintig jaar opsloot voor verkrachting, hoewel diens DNA geen match was. Over Amerikanen die zweren ontvoerd te zijn door aliens. Of over de dochter die haar hele volwassen leven dacht verlaten te zijn door haar vader, maar die daar, toen ze op een dag ging zitten voor haar memoires, geen enkel bewijs voor vinden kon. Hij was haar ontbijt blijven maken, haar overal blijven ophalen. Zíj was het, die zijn jacht- en visuitjes afsloeg en op een dag met de noorderzon vertrok achter een stel drugsdealers aan.

Als je lievelingskomiek een monster blijkt: jammer maar prima. Maar stel je denkt een goed, vriendelijk, moreel, sceptisch, competent of intelligent mens te zijn. En opeens is daar bewijs dat je andere mensen kwetst, dat je je voor iemands karretje laat spannen, of gewoon dom bezig bent. Wie zegt dan: superbedankt voor deze geweldige informatie?
https://decorrespondent.n(...)71301673433-4f6d3f16

Oftewel, er is een wetenschappelijke verklaring waarom wetenschappers in het OMT zich blijven vasthouden aan hun achterhaalde ideeën.
pi_203519344
twitter

Denk met de instroom van 9 op de IC, en de stijging van 15 er iets van achterstanden wordt ingehaald. Uitstroom IC staat daarom op 0.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:03:32 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203519346
De IC stijgt weer

Hoeren dicht na 17u
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:03:36 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_203519350
Ik zie dat ze in Denemarken nog gemiddeld 20 doden per dag hebben, terwijl hun bevolking 3 keer zo klein is, dus omgerekend zouden wij dan aan 60 doden per dag zitten. In werkelijkheid zitten we zes keer lager. 60 doden per dag was onze laatste Delta piek.

Onze inmiddels vrij beperkte lockdown werkt toch wel erg goed dus?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203519399
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:03 schreef speknek het volgende:
Ik zie dat ze in Denemarken nog gemiddeld 20 doden per dag hebben, terwijl hun bevolking 3 keer zo klein is, dus omgerekend zouden wij dan aan 60 doden per dag zitten. In werkelijkheid zitten we zes keer lager. 60 doden per dag was onze laatste Delta piek.

Oh, is de KPI nu weer doden geworden?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_203519442
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:07 schreef nostra het volgende:

[..]
We sturen op het getal dat ons het beste uit komt.
pi_203519446
@Oliver23 er gaat wat mis bij de LCPS cijfers.

Denk dat Limburg het verkloot (goh).

Gisteren had Limburg op de IC:
17 positief
5 ontlabeld (ex positief)
22 totaal dus.

Vandaag:
14 positief
26 ontlabeld.
40 totaal dus

In 1 dag 21 ontlabelde covid patiënten erbij op de IC. Lijkt me niet.
pi_203519466
Wat is een ontlabelde patiënt? Is dat ding aan zijn grote teen dan zoek?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_203519472
quote:

[..]
Ook weer zo'n totaal zinloos datapunt als we niet weten hoe die doden geregistreerd worden.

Denemarken heeft een aanzienlijk hogere vaccinatie- en boostergraad dan Nederland. Iemand anders zou met dit cijfer aan de haal kunnen gaan en zeggen: "Zie je wel, vaccins werken niet of zelfs averechts. Kijk maar hoeveel mensen er nu doodgaan in Denemarken aan corona."
pi_203519498
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:12 schreef nostra het volgende:
Wat is een ontlabelde patiënt? Is dat ding aan zijn grote teen dan zoek?
Zoiets ja. :)

Patiënt is dan niet meer besmettelijk dus covid label kan eraf. Personeel hoeft dan niet meer in die blauwe pakken. Ze krijgen echter nog altijd covid gerelateerde zorg dus tellen gewoon mee in de cijfers (terecht).
pi_203519515
quote:

En daarom gaat alles er de 15de ook af het voordeel weegt niet meer op tegen het nadeel.
pi_203519516
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:13 schreef Vasilevski het volgende:
Ook weer zo'n totaal zinloos datapunt als we niet weten hoe die doden geregistreerd worden.

Denemarken heeft een aanzienlijk hogere vaccinatie- en boostergraad dan Nederland. Iemand anders zou met dit cijfer aan de haal kunnen gaan en zeggen: "Zie je wel, vaccins werken niet of zelfs averechts. Kijk maar hoeveel mensen er nu doodgaan in Denemarken aan corona."
Je kan inderdaad natuurlijk überhaupt zulke algemene gevolgtrekkingen niet nemen op basis van één simpel referentiepunt, zonder dat in een veel breder kader te trekken. Demografie, volgtijdelijkheid, vaccinatiegraad, kwaliteit van de zorg, registratie van doodsoorzaak en weet ik wat niet meer.

Dát soort analyses, hoe onzeker en ingewikkeld die dan ook mogen zijn, zijn nou juist iets waar ik een voortrekkersrol bij onze wereldleiders-in-modellering had verwacht. Dat die echter vol trots aan de NOS vertellen dat ze "de situatie in Denemarken niet zo goed kennen" is echt te beschamend voor woorden.
pi_203519517
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23 er gaat wat mis bij de LCPS cijfers.

17 positief
22 totaal dus.

Vandaag:
14 positief
26 ontlabeld.
40 totaal dus

Carnaval is eerder begonnen
- verwijderd door admin -
pi_203519552
Of de Denen zijn gewoon pussy's en wij zijn gewoon een sterk volk qua doden.
Lees hier alleen maar dat wij zo anders zijn dus dat moet het zijn!
Go hard or go home
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:22:24 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203519559
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:17 schreef vipergts het volgende:

[..]
En daarom gaat alles er de 15de ook af het voordeel weegt niet meer op tegen het nadeel.
Wat gaat er de 15e allemaal af dan?
pi_203519569
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan inderdaad natuurlijk überhaupt zulke algemene gevolgtrekkingen niet nemen op basis van één simpel referentiepunt, zonder dat in een veel breder kader te trekken. Demografie, volgtijdelijkheid, vaccinatiegraad, kwaliteit van de zorg, registratie van doodsoorzaak en weet ik wat niet meer.

Dát soort analyses, hoe onzeker en ingewikkeld die dan ook moge zijn, zijn nou juist iets waar ik een voortrekkersrol bij onze wereldleiders-in-modellering had verwacht. Dat die echter vol trots aan de NOS vertellen dat ze "de situatie in Denemarken niet zo goed kennen" is echt te beschamend voor woorden.
Het is natuurlijk ook lastig als de Deense cijfers eerst met de postduif van Sjaelland naar het vasteland moeten, dan met de postkoets door Noord-Duitsland, een onherbergzaam moeras waar het stikt van de struikrovers. En dan met de trekschuit door Nederland. Dat mag je niet onderschatten. We kunnen niet zomaar over één nacht ijs gaan met oordelen vormen over andere landen.

Wel kunnen we vast het oordeel vellen dat al die andere landen gewoon onzorgvuldig zijn, punt uit. Zeker Denemarken. Altijd wel bekend om hun heethoofdige en onzorgvuldige gedrag. Zeer onbetrouwbaar volk.
pi_203519590
quote:

[..]
Vast niet maar als je landen met elkaar gaat vergelijken moet je dat wel met alles doen. En niet wat het beste uitkomt. Niet alleen het omt doet dat ook hier zitten meerdere users die een onwelgevallig getalletje liever achterwege laten. Anders wordt het zo'n de pot verwijt de ketel verhaal.
pi_203519612
Juist heel slimme mensen zijn goed in het verzinnen van een zelfrechtvaardiging. Onze virologen zijn in die zin te slim.

'Daar komt bij: hoe slimmer je bent, hoe meer denkkracht er naar die zelfrechtvaardiging gaat.'
https://decorrespondent.n(...)71301673433-4f6d3f16
pi_203519613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:26 schreef vipergts het volgende:

[..]
Vast niet maar als je landen met elkaar gaat vergelijken moet je dat wel met alles doen. En niet wat het beste uitkomt. Niet alleen het omt doet dat ook hier zitten meerdere users die een onwelgevallig getalletje liever achterwege laten. Anders wordt het zo'n de pot verwijt de ketel verhaal.
De kern van het probleem lijkt me nou juist dat we eens een keer die getalletjesfocus los moeten laten. Enerzijds omdat dat maar zeer beperkt te sturen is, maar vooral omdat ze aan relevantie steeds maar gaan inboeten. Vrijheidsbeperkende maatregelen neem je om maatschappij-ontwrichtende factoren te onderdrukken, niet om het beter te doen dan de rest of het toch al beperkte aantal doden door een ziekte nog meer te voorkomen.
pi_203519628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat gaat er de 15e allemaal af dan?
Mondkapjes, de horeca open ik hoor toch regelmatig om me heen van mensen dat hun werkgever het zat is dat mensen thuis moeten blijven bij minimale klachten.
pi_203519633
Jaap en Jacco zijn undercover gegaan in Kopenhagen. Ontluisterende beelden uit een restaurant waar Jaap (met vervormde stem) vraagt: "Hoef ik geen QR-code te laten zien?" Waarop de ober zegt: "Nee joh, dat is net afgeschaft." Schokkende onregelmatigheden!

De overlijdens stijgen, hoe kan dat Mette???
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:32:31 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203519643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:30 schreef vipergts het volgende:

[..]
Mondkapjes, de horeca open ik hoor toch regelmatig om me heen van mensen dat hun werkgever het zat is dat mensen thuis moeten blijven bij minimale klachten.
Dat zou heel leuk zijn, maar gaat echt niet gebeuren deze maand al. Ja, misschien krijgt de horeca weer een extra uurtje bij Gods gratie.
pi_203519768
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:29 schreef nostra het volgende:

[..]
De kern van het probleem lijkt me nou juist dat we eens een keer die getalletjesfocus los moeten laten. Enerzijds omdat dat maar zeer beperkt te sturen is, maar vooral omdat ze aan relevantie steeds maar gaan inboeten. Vrijheidsbeperkende maatregelen neem je om maatschappij-ontwrichtende factoren te onderdrukken, niet om het beter te doen dan de rest of het toch al beperkte aantal doden door een ziekte nog meer te voorkomen.
Wat mij betreft gaat de hele zooi de vuilbak in alles weer open, mondkapjes weg, testen stoppen tenzij de schijt je pijpen uitloopt, ctb weg. De meeste mensen hebben minimale klachten.
pi_203519782
Hoeren wijd open.
pi_203519806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:40 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoeren wijd open.
Punthoofd
pi_203519815
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:41 schreef Oriente het volgende:

[..]
Punthoofd
Niet meer. Erg mooi. :)
pi_203519861
Inmiddels 150.000 keer getekend.
zie email 27 oktober
pi_203519879
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat zou heel leuk zijn, maar gaat echt niet gebeuren deze maand al. Ja, misschien krijgt de horeca weer een extra uurtje bij Gods gratie.
Ik had vandaag voor het eerst zoiets waarom zet ik dat ding nog op. Ik denk nog steeds dat we deze maand van alles af zijn de kamer ziet ook dat andere landen alles loslaten en die worden elke week doorgezaagd met steeds weer dezelfde cijfers en dan erachteraan die piek komt nu echt bijna.
Die lui hebben ook kinderen die de hort op gaan, vrienden die langskomen, willen een uitje. Die krijgen ook belletje van burgermeesters oid.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:50:19 #206
445514 DonDruiper
pi_203519915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:47 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik had vandaag voor het eerst zoiets waarom zet ik dat ding nog op. Ik denk nog steeds dat we deze maand van alles af zijn de kamer ziet ook dat andere landen alles loslaten en die worden elke week doorgezaagd met steeds weer dezelfde cijfers en dan erachteraan die piek komt nu echt bijna.
Die lui hebben ook kinderen die de hort op gaan, vrienden die langskomen, willen een uitje. Die krijgen ook belletje van burgermeesters oid.
Ik doe m alleen nog op als er om gevraagd wordt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203519916
Ik zat gisteren in de snackbar voor afhaal. Zat een man naast me te klagen dat personeel en deel van klanten geen mondkapje droeg. Hij vond het niet kunnen.

10 seconden later hoorde ik dat zijn zoontje en vrouw positief thuis zaten. En hij gaat naar de snackbar.

Wel met mondkapje, dus ik ben aan een ramp ontsnapt. (Ja, ok, ik test waarschijnlijk ook positief, maar maak me niet druk om mondkapjes..)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:52:36 #208
396550 Richestorags
pi_203519937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:03 schreef speknek het volgende:

Heb je nog een nieuwe strohalm gevonden om de maatregelen te rechtvaardigen?
pi_203519955
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heb je nog een nieuwe strohalm gevonden om de maatregelen te rechtvaardigen?
Een strohalm zoals ... *checkt Spekneks tekst* ... de hoeveelheid doden die te betreuren zijn?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 13:55:52 #210
Dick Laurent Is Dead
pi_203519989
Ik zit weer eens op het strand... :D

(laatste weekend btw, vanaf volgende week weer terug in het koude Nederland :'( )

... en zo nu en dan loopt er iemand voorbij met een mondkapje op.
Op strand. Met in tientallen meters afstand werkelijk niemand om je heen.

Het absurdistische hiervan blijft me fascineren.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:56:58 #211
396550 Richestorags
pi_203520001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een strohalm zoals ... *checkt Spekneks tekst* ... de hoeveelheid doden die te betreuren zijn?
De hoeveelheid doden op één moment met elkaar vergelijken. Denk jij dat dat een valide vergelijking is?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:57:00 #212
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203520002
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:50 schreef Piles het volgende:
Ik zat gisteren in de snackbar voor afhaal. Zat een man naast me te klagen dat personeel en deel van klanten geen mondkapje droeg. Hij vond het niet kunnen.

10 seconden later hoorde ik dat zijn zoontje en vrouw positief thuis zaten. En hij gaat naar de snackbar.

Wel met mondkapje, dus ik ben aan een ramp ontsnapt. (Ja, ok, ik test waarschijnlijk ook positief, maar maak me niet druk om mondkapjes..)
Als hij een booster heeft gehad mag hij gewoon naar buiten? Als hij negatief is en geen klachten heeft.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:57:28 #213
445514 DonDruiper
pi_203520011
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zit weer eens op het strand... :D

(laatste weekend btw, vanaf volgende week weer terug in het koude Nederland :'( )

... en zo nu en dan loopt er iemand voorbij met een mondkapje op.
Op strand. Met in tientallen meters afstand werkelijk niemand om je heen.

Het absurdistische hiervan blijft me fascineren.
Bizar. Mensen alleen in een auto.. op de fiets..

Ik verafschuw die dingen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 13:57:35 #214
416575 crew  Evenstar
pi_203520013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat de politiek zou moeten doen is nu echt duidelijk communiceren aan iedereen wat het doel is van eventuele maatregelen: geen overstroming in de zorg en vooral niet op de IC. En ook tegen het OMT zeggen: long covid en een eventuele verdwaalde zieke twintiger voorkomen is niet ons doel dus daar gaan we ook geen maatregelen tegen nemen.
Precies! Daarmee neem je ook meteen alle wind uit de zeilen van het OMT, want als ze dan nog doordrammen is het duidelijk dat ze uit zijn op iets anders.

Het OMT denkt nu over alles te kunnen (mee)beslissen. Onderwijs, horeca, ziekenhuizen, aantal besmettingen, aantal opnames, aantal IC-bedden, longcovid etc. etc. etc. Dit komt ook door het feit, zoals jij eigenlijk aangeeft, dat de regering niet zorgt voor een "afbakening". Ze geven het OMT invloed en de leden nemen die vrijheid met alle plezier.
pi_203520030
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De hoeveelheid doden op één moment met elkaar vergelijken. Denk jij dat dat een valide vergelijking is?
Hij vergelijkt betrekkelijk vergelijkbare en relevante getallen toch? Doden met onze beperkte lockdown vs doden met meer openstelling van een land dat vaak aangehaald wordt van voorstanders van mensen die NU alles open willen. Perfect is het niet, maar om nou te doen dat het grijpen naar een strohalm is - strohalm voor wat?! - nee, natuurlijk niet. Dat is absurd.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203520124
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:57 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Als hij een booster heeft gehad mag hij gewoon naar buiten? Als hij negatief is en geen klachten heeft.
Ja volgens de letter van de wet. Maar je ziet toch hopelijk wel een beetje de hypocrisie van die man die anderen behoorlijk de maat neemt...
pi_203520260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23 er gaat wat mis bij de LCPS cijfers.

17 positief
22 totaal dus.

Vandaag:
14 positief
26 ontlabeld.
40 totaal dus

.fraude!
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 14:12:59 #218
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203520266
Ik zie ook steeds meer mensen die wel positief zijn, maar gewoon gaan werken buitenshuis en niet in quarantaine gaan, ik vind dat een mooie ontwikkeling.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:13:59 #219
396550 Richestorags
pi_203520287
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij vergelijkt betrekkelijk vergelijkbare en relevante getallen toch? Doden met onze beperkte lockdown vs doden met meer openstelling van een land dat vaak aangehaald wordt van voorstanders van mensen die NU alles open willen. Perfect is het niet, maar om nou te doen dat het grijpen naar een strohalm is - strohalm voor wat?! - nee, natuurlijk niet. Dat is absurd.
Nee, want je weet niet hoeveel doden er in totaal zijn gevallen in eerdere golven, hoeveel immuniteit er is door eerdere ziekten, hoe de besmettingen komen, of Nederland een dergelijk aantal besmettingen had zonder deze maatregelen, wat de oversterfte in de zomer was door hittegolven in beide landen etc.

Je kan niet zomaar ons lagere aantal besmettingen en doden één op één wijten aan de maatregelen.
pi_203520323
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Die QR is in feite gewoon exact hetzelfde als 3G.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203520336
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:12 schreef R-woud93 het volgende:
Ik zie ook steeds meer mensen die wel positief zijn, maar gewoon gaan werken buitenshuis en niet in quarantaine gaan, ik vind dat een mooie ontwikkeling.
.nog beter als ze bij jou in de lift staan :D
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 14:18:02 #223
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203520365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]
.nog beter als ze bij jou in de lift staan :D
We ontkomen er toch niet aan, ik vind het allemaal prima
~FEYENOORD~
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:19:29 #224
396550 Richestorags
pi_203520382
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:18 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
We ontkomen er toch niet aan, ik vind het allemaal prima
Exact. Mensen die denken dat je Omikron ontloopt...
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:20:06 #225
396550 Richestorags
pi_203520395
Tekenen die petitie van Mona _O_
pi_203520417
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:20 schreef Richestorags het volgende:
link?
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 14:22:31 #227
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203520423
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]
link?
Ze is inderdaad wel boos ja.
~FEYENOORD~
pi_203520428
quote:

[..]
link?
Nogal ja, hahaaaatjes.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 14:23:04 #229
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203520432
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:22 schreef Modus het volgende:

[..]
Nogal ja, hahaaaatjes.
Al besproken
~FEYENOORD~
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:26:08 #230
498282 Scrummie
pi_203520479
quote:

[..]
link?
Zie TT.
pi_203520536
quote:
Had eerder niks met Mona-toetje, maar zij benoemde dit ook al toen half Nederland stond te juichen omdat 'de' 1,5m was afgeschaft. Met daarbij voorlopig einde politieke carrière en bijgeschreven worden in het boek der wappen. Omdat ze het grotere plaatje zag. Getuigt toch wel van karakter en vooruitziende blik.

Nu is het een stuk makkelijker om kritisch te zijn en kan ze zeer terecht haar gelijk halen. Kunnen we alleen maar blij mee zijn. En ik ken ook veel mensen die tot nu toe alles gesteund hebben en alle prikken gehaald hebben, maar die wel tekenen.

En dan nog ken ik ook mensen die zich daar te goed voor voelen en het allemaal onzin vinden. Nu is dé kans om van de trein af te springen. Een beter moment om je uit te spreken en te laten zien dat je nog iets van principes hebt, is er niet. Het is nog nooit zo goedkoop geweest, je kunt je nu aansluiten bij een groeiende meerderheid. Het is alsof het 'verzet' gratis lidmaatschapskaarten uitdeelt, en iedereen die zich nu aanmeldt wordt straks als verzetsheld geridderd. :D En dan zijn er nog mensen die het presteren om te zeggen: "Nou ja ik heb nergens last van eigenlijk, ik hou me maar afzijdig..." Ik vind dat bijzonder.
pi_203520548
Wat zou de reden zijn van het enorme aantal Covid ziekenhuisopnames in Israël; 9000 waarvan 1100 IC, met de helft minder inwoners, als NL:

pi_203520572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:20 schreef Richestorags het volgende:
ze is wel een Drs.

.
164.046 ondertekeningen
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:35:36 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203520650
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:16 schreef vosss het volgende:

[..]
Die QR is in feite gewoon exact hetzelfde als 3G.
nee
pi_203520751
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee
Dat CTB geeft een groen vinkje als je negatief getest bent voor toegang, of als je vaccinatiestatus nog niet verlopen is.

Bij 3G moet je ofwel je vaccinatiestatus up to date hebben ofwel negatief getest zijn.

Het CTB is de QR app die 2G of 3G mogelijk maakt.

3G maakt gewoon gebruik van het CTB hoor.

Als niet, dan leg het mij eens uit, want dan snap ik het niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203520791
quote:
Johan kende voor dit manifest geen genuanceerd tegengeluid, alleen maar Willem Engels.
Geeft wel aan waarom hij zo wereldvreemd in de discussie staat.
pi_203520817
quote:

[..]
Kijk, zo mag ik het horen! En nee geen macht, wel invloed.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:45:06 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203520826
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat CTB geeft een groen vinkje als je negatief getest bent voor toegang, of als je vaccinatiestatus nog niet verlopen is.

Bij 3G moet je ofwel je vaccinatiestatus up to dat hebben ofwel negatief getest zijn.

Het CTB is de QR app die 2G of 3G mogelijk maakt.

3G maakt gewoon gebruik van het CTB hoor.

Als niet, dan leg het mij eens uit, want dan snap ik het niet.
QR is een bewijs, xG een controle op dat bewijs. Je kan dus 3 maal geprikt zijn en daar een QR van hebben, als de controle met 1, 2 of 3G geschorst wordt doet dat er niet toe.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:49:34 #240
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_203520901
quote:
Goedgekeurd door de Raad van State. Waar gaat dit dan over?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:50:35 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203520914
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Kijk, zo mag ik het horen! En nee geen macht, wel invloed.
het is een zij trouwens :)
pi_203520924
Petitie getekend. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203520996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]
Johan kende voor dit manifest geen genuanceerd tegengeluid, alleen maar Willem Engels.
En daarnaast ook nog eens een boomer.
pi_203521032
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]
Je had dat een jaar geleden al met die club HerstelNL. Ondertekend door allerlei 'nette' mensen die vervolgens binnen de kortste keren de keutel weer introkken. Ze hadden daarnaast de grote zwakte dat ze zelf met een alternatief 'plan' kwamen wat niet goed doordacht was, en waar mensen dan gaten in konden schieten. In plaats van het fundamentele issue wat ze aankaartten, namelijk de onhoudbaarheid en onmenselijkheid van lockdown-in, lockdown-uit, lockdown-in.

Toen was er ook een hoop momentum en mensen die er klaar mee waren, waar vervolgens niks meer van overbleef. Slotsom: nipte verkiezingswinst voor de coalitie; qua onvrede bleef alleen de die-hard groep over waardoor FVD naar 8 zetels ging. Lockdown tot diep in de lente. Het is dus blijkbaar wel heel moeilijk om een genuanceerd tegengeluid te laten horen waar een grote groep mensen zich mee kan verenigen.

Er is altijd allerlei netjes en minder netjes tegengeluid geweest, alleen het was blijkbaar steeds heel makkelijk om alles op één hoop te vegen en dan de grond in te trappen. Waardoor Johan het nu voor het eerst hoort. Hij had het eerder kunnen horen als hij het afgelopen jaar zelf even was gestopt met schuimbekken.
pi_203521049
:M :lijstje:
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:07:39 #246
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203521097
Morgen testje laten afnemen, ben benieuwd.
pi_203521105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
het is een zij trouwens :)
Dat zijn de beste!
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 15:09:18 #248
236264 crew  capricia
pi_203521118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:01 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Je had dat een jaar geleden al met die club HerstelNL. Ondertekend door allerlei 'nette' mensen die vervolgens binnen de kortste keren de keutel weer introkken. Ze hadden daarnaast de grote zwakte dat ze zelf met een alternatief 'plan' kwamen wat niet goed doordacht was, en waar mensen dan gaten in konden schieten. In plaats van het fundamentele issue wat ze aankaartten, namelijk de onhoudbaarheid en onmenselijkheid van lockdown-in, lockdown-uit, lockdown-in.

Toen was er ook een hoop momentum en mensen die er klaar mee waren, waar vervolgens niks meer van overbleef. Slotsom: nipte verkiezingswinst voor de coalitie; qua onvrede bleef alleen de die-hard groep over waardoor FVD naar 8 zetels ging. Lockdown tot diep in de lente. Het is dus blijkbaar wel heel moeilijk om een genuanceerd tegengeluid te laten horen waar een grote groep mensen zich mee kan verenigen.

Er is altijd allerlei netjes en minder netjes tegengeluid geweest, alleen het was blijkbaar steeds heel makkelijk om alles op één hoop te vegen en dan de grond in te trappen. Waardoor Johan het nu voor het eerst hoort. Hij had het eerder kunnen horen als hij het afgelopen jaar zelf even was gestopt met schuimbekken.
Dat de oprichter zelf (ongevaccineerd want hij dacht niet dat ie tot de groep kwetsbaren behoorde) overleed aan het virus, was ook niet echt een uithangbordje. :{
Geeft wel aan waar de zwakte van hun plan zit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203521139
Petities.nl is tijdelijk niet beschikbaar
Het is momenteel erg druk op petities.nl. De gevraagde pagina kan nu niet worden geladen. Wilt u het opnieuw proberen door de pagina te verversen?

Onze excuses voor het ongemak.

https://petities.nl/petit(...)angsbewijs?locale=nl

Werkt wel weer naar wat refreshen maar lekker druk iig :)
Alpha kenny one
pi_203521186
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat de oprichter zelf (ongevaccineerd want hij dacht niet dat ie tot de groep kwetsbaren behoorde) overleed aan het virus, was ook niet echt een uithangbordje. :{
Dat was 10 maanden na dato. Toen HerstelNL actief was, was die man nog niet eens in de buurt van een uitnodiging voor een vaccinatie.

Dat hele plan hadden ze nooit moeten maken, want ze hadden die expertise niet in huis. Maar ik denk niet dat het idee was dat er dan nooit meer doden zouden vallen.
pi_203521187
quote:

[..]
Wel prima voor de tegenstanders van dat initiatief om lekker tekeer te gaan. Sowieso snap ik al die heisa niet om mensen die zich niet laten vaccineren en uiteindelijk overlijden. Als de dood een indirecte keuze is van die mensen is dat helaas pindakaas.
pi_203521195
quote:

[..]
Wat heeft dat met hun plan te maken?
  Redactie Frontpage zaterdag 5 februari 2022 @ 15:16:19 #253
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203521202
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203521206
Laatste update: 05-02-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 40133

Gemeentes met +5 besmettingen:
1925 Rotterdam
1645 's-Gravenhage
1445 Amsterdam
871 Tilburg
770 Eindhoven
672 Apeldoorn
611 Alkmaar
559 Hoorn
555 Dijk en Waard
540 's-Hertogenbosch
506 Zwolle
493 Nijmegen
457 Breda
433 Sittard-Geleen
429 Westland
386 Oss
385 Zoetermeer
373 Den Helder
349 Meierijstad
346 Helmond
342 Deventer
334 Utrecht
331 Land van Cuijk
324 Hollands Kroon
321 Maastricht
SPOILER
Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
16 gemeentes met 2-4 besmettingen
3 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:16:44 #255
22565 asco
Los in deze tent
pi_203521210
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Pfff, is dat alles.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 februari 2022 @ 15:16:54 #256
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203521211
Storing of is de achterstand nog meer gestegen :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203521213
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Storing of is de achterstand nog meer gestegen :')
Ik zet mijn geld op allebei! |:)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:17:23 #258
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203521216
Dat zal een flinke storing geweest zijn.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:17:24 #259
12221 Tijn