abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:53:43 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203514757

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:54:23 #2
498282 Scrummie
pi_203514761
quote:
70.602 ondertekeningen
Gaat erg rap.
pi_203514777
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Gaat erg rap.
Mona Keijzer Godin
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:56:30 #4
498282 Scrummie
pi_203514784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:55 schreef Haags het volgende:

[..]
Mona Keijzer Godin
Uitstekende dame inderdaad.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:56:47 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203514787
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203514792
Maar even serieus. Ik ben nooit geneigd geweest de integriteit van OMT-leden of RIVM-leden in twijfel te trekken.

Maar wat is dit? Ik zie 2 geweldige autisten die me een partij tunnelvisie tonen, niet gezond. Hoe kan zoiets niet gecorrigeerd worden? Wat is er mis met zo'n Wallinga?
pi_203514797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.
Ik vind dat ook altijd maar kansloos.
pi_203514800
quote:
Petities.nl is tijdelijk niet beschikbaar
Het is momenteel erg druk op petities.nl. De gevraagde pagina kan nu niet worden geladen. Wilt u het opnieuw proberen door de pagina te verversen?

Onze excuses voor het ongemak
Allemaal voor die pas :0
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:58:40 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203514810
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even serieus. Ik ben nooit geneigd geweest de integriteit van OMT-leden of RIVM-leden in twijfel te trekken.

Maar wat is dit? Ik zie 2 geweldige autisten die me een partij tunnelvisie tonen, niet gezond. Hoe kan zoiets niet gecorrigeerd worden? Wat is er mis met zo'n Wallinga?
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.

Overigens, Trouw was al langer klaar met de coronapas maar zelden zo direct als nu:

https://www.trouw.nl/opin(...)tijd-gehad~b2d3f6b5/
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:59:21 #10
498282 Scrummie
pi_203514812
quote:
Dat denk ik ook niet.

Maar het is wel weer een signaal. Regering heeft al wel enkele keren laten zien dat ze het belangrijk vinden wat er in 'de samenleving' speelt, dus het doet wel wát.
pi_203514941
Jaap bij de NOS.

quote:
Maar het kan dus nog wel drie weken duren?

Wallinga: "Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook over anderhalve week kunnen zijn. Het zou ook nog langer kunnen zijn. Dat weten we gewoon niet."

Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?

Van Dissel: "We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden. We hebben ook long covid, die we ook niet willen doen toenemen. Er zijn meerdere afwegingen dan alleen IC-opnames."
Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.
pi_203514972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.

Overigens, Trouw was al langer klaar met de coronapas maar zelden zo direct als nu:

Lekker makkelijk om goed te zijn in je werk als je alles fout kan doen en nog op een voetstuk geplaatst wordt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:14:23 #13
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203514984
quote:

[..]

Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gast
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203514992
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.

Maar zijn er ook nog steeds waarbij het OMT echt niets fout kan doen en elke slechte beslissing van de afgelopen maanden wordt goed gepraat. Vind dat toch wel verwonderlijk.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:15:30 #15
3778 popje
pi_203514995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Jaap bij de NOS.
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.
Doelpalen uit de marianentrog _O-
pi_203515019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef popje het volgende:

[..]
Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gast
Dat laatste is in de 21ste eeuw zo belachelijk en bizar dat ik er bijna geen woorden voor heb. We hoeven niet meer met paard en wagen 3 dagen naar Denemarken te rijden om die informatie te hebben, het kan binnen 10 seconden in je mail zijn.

Zelfs als we nog wel paard en wagen hadden gehad hadden we al ruimschoots genoeg info kunnen hebben trouwens. :')
pi_203515024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Lekker makkelijk om goed te zijn in je werk als je alles fout kan doen en nog op een voetstuk geplaatst wordt.
We moeten niet vergeten dat de verantwoordelijkheid bij Rutte en co ligt. Die moeten verder durven kijken dan het OMT advies. Die zien toch ook dat andere landen versoepelen? Wat niet helpt is al die OMT leden die vervolgens in de media alsnog proberen het beleid te beïnvloeden. Uiteindelijk zijn het politieke keuzes die er voor zorgen dat we extreem voorzichtig zijn.
pi_203515028
quote:
Dan kun je beter het weekend spenderen met kritische vragen opstellen om daarna 150 kamerleden te mailen. Die bepalen uiteindelijk. Of de NOS en RTL zodat ze eens doorvragen na de persconferentie. Want dit stuk mist ook weer de nodige kritiek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:19:35 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203515045
quote:
Jaap bij de NOS.
[..]
Een zeer magere onderbouwing voor verregaande ontneming van grondrechten. Dat mensen dit nu nog kunnen goedkeuren. Dat mensen deze vorm ooit hebben goedgekeurd vind ik al redelijk borderline maar dat ze er nu nog achter staan?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:20:03 #20
396550 Richestorags
pi_203515047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.

Alleen maar critici gelukkig. Ongeveer 50/50 gevaccineerd, één persoon heeft de booster genomen. Ik zelf heb een vaccin maar weiger de booster te nemen. Niemand is het echter eens met het beleid, echt al maanden niet. Niemand is wappie over het vaccin, niemand is een vaccinazi. Ik denk niet dat ik echt in een heel representatieve omgeving zit :P
pi_203515050
quote:

[..]

Ik heb het gelezen maar ik ben niet overtuigd.

quote:
Minder ingrijpende maatregelen
Wat betekent handhaving van het gebruik van de QR-code voor de groep die zich – om wat voor reden dan ook – niet heeft laten inenten? Officieel moeten die bijvoorbeeld elke keer dat ze naar hun koor, muziekgroep of toneelvereniging willen, een afspraak maken voor de teststraat. Wat is erop tegen om deze groep met minder ingrijpende maatregelen weer deel te laten nemen aan hun sociale leven? Bijvoorbeeld door een thuistest voorafgaand aan de koorrepetitie, of grootschaliger sneltestmogelijkheden bij locaties.

Voor reizen naar het buitenland zal een werkende QR-code nog langer nodig zijn, kan het argument zijn. Maar in eigen land gaat het kabinet hierover en het is tijd om weer samen te zingen, een biertje te drinken of een mooie tentoonstelling te bezoeken. Uiteraard met inachtneming van de gedragsregels, zoals thuis blijven bij klachten, afstand houden waar mogelijk en mondkapjes op.
Ze willen er dus andere maatregelen en “gedragsregels” tegenover zetten. Dus onderaan de streep schiet je er weinig mee op.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:20:50 #22
396550 Richestorags
pi_203515052
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:18 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dan kun je beter het weekend spenderen met kritische vragen opstellen om daarna 150 kamerleden te mailen. Die bepalen uiteindelijk. Of de NOS en RTL zodat ze eens doorvragen na de persconferentie. Want dit stuk mist ook weer de nodige kritiek.
Je kan toch over de petitie mailen naar de kamerleden?
pi_203515066
quote:

[..]
Het grootste deel van de mensen die hun booster wil halen zal niet kunnen want besmet en getest. Er zijn hier vast wel mensen die dol zijn op cijfertjes en de Deense situatie bijeen kunnen zoeken omdat naar van Dissel te mailen met een CCtje naar de kamerleden.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203515107
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 07:08 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
Van Dissel: "Zeker. Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruiken. En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen. Uiteindelijk zijn er meerdere overwegingen. De vraag is of je het allemaal moet willen versnellen."

Effecten van maatregelen die zelf verzonnen zijn, jaap! Want die O versie zorgt er niet bepaalt voor dat mensen ziek raken.

Stoppen met deze gekte!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203515117
quote:

Maar zijn er ook nog steeds waarbij het OMT echt niets fout kan doen en elke slechte beslissing van de afgelopen maanden wordt goed gepraat. Vind dat toch wel verwonderlijk.
Gewoon normaal, eigenlijk. We vinden dingen kut, vinden andere dingen ook weer begrijpelijk en we lachen om wappies. IRL herken ik nergens de toon uit dit topic en ken ik ook niemand waarbij het OMT echt niets fout kan doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203515122
Dat stukje van Jaap bij de NOS gelezen.

“Ja ik weet het niet, wij weten het niet, long covid, booster, duurt nog weken, we weten het niet, long covid.”

En ondertussen kun je wortel schieten in het ziekenhuis. _O-
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203515132
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dat stukje van Jaap bij de NOS gelezen.

“Ja ik weet het niet, wij weten het niet, long covid, booster, duurt nog weken, we weten het niet, long covid.”

_O-
Er is iets dat ze wel weten, namelijk dat ze het niet weten :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 09:29:12 #28
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203515184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Gaat erg rap.
356.303 ondertekeningen inmiddels.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:31:42 #29
498282 Scrummie
pi_203515239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:29 schreef D_A het volgende:

[..]
356.303 ondertekeningen inmiddels.
Dit schaar ik onder DeSiNfOrMaTiE.

Wel 80k overigens, dus iets meer dan een half uur voor 10k.
pi_203515296
quote:

[..]
Het long-COVID argument slaat in deze fase nergens op. Met maatregelen kun je hoogstens iets bijremmen in de verspreiding, je voorkomt niet dat iedereen Corona gaat krijgen. Derhalve is de impact op long-COVID verwaarloosbaar.

Maar goed, we zeiden het laastst al, het is zo’n niet weerlegbaar argument wat altijd weer ten tafel komt als de andere argumenten om het voorzichtig te zeggen niet zo overtuigend zijn.
zie email 27 oktober
pi_203515309
quote:

Kritisch, wat betekent dat ik in team strengere maatregelen zit als het er over gaat. Zo werd mijn plan om alle meerpersoonshuishoudens in lockdown te doen niet erg positief ontvangen. Ook mijn testplan en vaccinatieplan vonden ze niets.
Maar verder doen we er niet veel meer mee. Als je niet weg mag zoeken we elkaar wel op.
pi_203515334
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Ongekend. Echt. Weet ook niet waar ik moet beginnen, het RIVM die Deense situatie "niet zo goed kent", het voor de honderdste keer moeten wachten op data, de exceptionele situatie die Nederland opnieuw in de toekomst kan hebben, de politieke stoel waar Van Dissel maar weer eens op gaat zitten, het wachten op de kans op boosters die er al tijden is of long covid.
Tijd voor een hele heele heeeeeeele grote bezem
1947-2016
pi_203515364
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je kan toch over de petitie mailen naar de kamerleden?
Ik heb in dit geval niet zoveel met een petitie dat is al snel wij willen dit. Ik denk dat een kamerlid wel meer heeft met een kritische vraag met onderbouwing dan een petitie.
pi_203515365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]
:')

:') :')

:') :') :') :') :') :') :') :') :')

Ik kan hier niet zo goed tegen.
Welke jongeren in de zorg? Volgens mij zijn die niet bepaald de doelgroep van het virus.

Die lui zijn totaal ongeschikt. Zo is maar weer eens duidelijk geworden vanmorgen.
Wegwezen.
1947-2016
pi_203515384
Soms lijkt Jaap ook wel vergeten waarom we ooit begonnen zijn met lockdowns. Dit was om te voorkomen dat het zorgsysteem compleet overlopen zou worden en dan met name de IC bedden. Dit was een reëel scenario in 2020 en daarom ook volkomen terecht toen. Maar wanneer ik lees dat hij nu als redenen geeft long covid en dat er ook jongeren in het ziekenhuis terecht kunnen komen dan ben je volgens mij echt de weg kwijt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:39:45 #36
3778 popje
pi_203515400
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:38 schreef Simmertje het volgende:
Soms lijkt Jaap ook wel vergeten waarom we ooit begonnen zijn met lockdowns. Dit was om te voorkomen dat het zorgsysteem compleet overlopen zou worden en dan met name de IC bedden. Dit was een reëel scenario in 2020 en daarom ook volkomen terecht toen. Maar wanneer ik lees dat hij nu als redenen geeft long covid en dat er ook jongeren in het ziekenhuis terecht kunnen komen dan ben je volgens mij echt de weg kwijt.
Hij zegt nu letterlijk 'een lockdown moet je wellicht niet sneller willen opheffen want we weten nu niet of er misschien meer gevallen van long covid komen'.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:39:56 #37
3778 popje
pi_203515406
Ik heb iig de petitie ondertekend.
pi_203515442
quote:
Jaap bij de NOS.
[..]
En wat ze wel denken te weten is altijd fout net de range van 95 tot 300%

Hebben we helemaal niets, aan deze 'specialisten'
1947-2016
pi_203515493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Gewoon normaal, eigenlijk. We vinden dingen kut, vinden andere dingen ook weer begrijpelijk en we lachen om wappies. IRL herken ik nergens de toon uit dit topic en ken ik ook niemand waarbij het OMT echt niets fout kan doen.
Wat noem jij de toon van dit topic? Te negatief?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 09:44:01 #40
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203515495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dit schaar ik onder DeSiNfOrMaTiE.

Wel 80k overigens, dus iets meer dan een half uur voor 10k.
Ik had de verkeerde idd.

https://petities.nl/petit(...)sbewijs-af?locale=nl
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203515511
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Ze willen er dus andere maatregelen en “gedragsregels” tegenover zetten. Dus onderaan de streep schiet je er weinig mee op.
De enige reden waarom zanggroepen en koren zich braaf volgens de letter der wet voor iedere repetitie zullen laten testen is omdat die alleen nog maar uit boomers en bejaarden bestaan.

De rest van de samenleving gaat uiteindelijk echt wel zijn of haar reet afvegen met het pak papier waarop RIVM en OMT hun dystopische maatregelenhel omschreven hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:44:34 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515513
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:39 schreef popje het volgende:
Ik heb iig de petitie ondertekend.
welke petitie?
pi_203515562
quote:
Mensen die petities ondertekenen hebben, zonder uitzondering, een kleine penis.

Graag even melden als je het hebt ondertekend.
pi_203515585
quote:

Dat het OMT niets fout kan doen lees ik eigenlijk alleen hier bij bepaalde users in dit topic.

Voor de rest zijn de meesten hier wel van mening dat het tijd is om afscheid te nemen van de maatregelen.

Ik zie wel een verband met leeftijd, hoe ouder de mensen zijn die ik er over spreek, hoe meer ze het beleid verdedigen. Ik heb wat oudere collega's die alles altijd "een kleine moeite" vinden, eigenlijk niet geraakt worden. De lockdown van december was natuurlijk ook geen lockdown bij hen want je kon nog heel veel.
pi_203515605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alleen maar critici gelukkig. Ongeveer 50/50 gevaccineerd, één persoon heeft de booster genomen. Ik zelf heb een vaccin maar weiger de booster te nemen. Niemand is het echter eens met het beleid, echt al maanden niet. Niemand is wappie over het vaccin, niemand is een vaccinazi. Ik denk niet dat ik echt in een heel representatieve omgeving zit :P
Klinkt toch als een redelijk gemiddelde Nederlandse vriendenkring.
pi_203515628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Wegwezen met die onzin inderdaad.
Witte jassen blijven maar huilen nu met hun 'het zou zo moeten zijn dat...'.

Verliezen van invloed...
1947-2016
pi_203515644
quote:

Een D66 bubbel. Dat lijkt me echt walgelijk.

Sterkte ermee.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:49:49 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik zie wel een verband met leeftijd, hoe ouder de mensen zijn die ik er over spreek, hoe meer ze het beleid verdedigen. Ik heb wat oudere collega's die alles altijd "een kleine moeite" vinden, eigenlijk niet geraakt worden. De lockdown van december was natuurlijk ook geen lockdown bij hen want je kon nog heel veel.
dat ervaar ik dan toch anders, ken echt niemand die begrip had voor deze laatste lockdown whatever age
pi_203515734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat noem jij de toon van dit topic? Te negatief?
Ja, dat denk ik wel. Is natuurlijk wat genuanceerder dan dat, maar het vat het wel aardig samen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203515798
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat het OMT niets fout kan doen lees ik eigenlijk alleen hier bij bepaalde users in dit topic.

Voor de rest zijn de meesten hier wel van mening dat het tijd is om afscheid te nemen van de maatregelen.

Kansloos ja. Ik had gisteren nog een discussie met een vriend die zei: Je denkt toch niet dat het OMT een eigen belang heeft? Je lijkt wel een wappie.

Vind dat soort zwart-wit denken ook echt jammer in dit soort discussies.
pi_203515805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat ervaar ik dan toch anders, ken echt niemand die begrip had voor deze laatste lockdown whatever age
Toch bestaan ze nog, wel duidelijk in de minderheid overigens. En met begrip bedoel ik dan dat ze toch niet geraakt worden en de dooddoener baat het niet dan schaadt het niet van stal halen.

Ik zie nu ergernis over getreuzel met afschaffen van de regels en de irritatie over die doemvoorspellingen die nooit kloppen flink toenemen.
pi_203515830
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Sterkte ermee.
Een D66 bubbel .... ..... Zitten daar ook mensjes in met Sigrid Kaag buttons, en dragen die ook Rob Jetten-petten?
pi_203515868
quote:

Oh, da's best divers, van full wappie met geheime elite die de pandemie heeft geënsceneerd en een flinke voorraad ivermectine voor als het toch mis gaat, via overal schijt aan hebben en vaccineren onzin vinden en geen enkele maatregel opvolgen tot de situatie heel serieus nemen en alles stipt opvolgen.
Wel merk ik dat vrijwel iedereen de maatregelen tegen Omikron onzinnig vinden. Daarvoor is vrijwel geen draagvlak meer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:59:20 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515900
ik keek gisteren even naar Tweebeeke vs Rutte, zij kwam met goeie vragen en argumenten maar Rutte glibberde er doorheen zich steeds maar beroepend op die 2 uurtjes bonus die ze ons gegeven hebben wat blijkbaar een enorm risico is wat ze hebben genomen, zakte m'n broek toch wel vanaf.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:59:27 #55
22565 asco
Los in deze tent
pi_203515904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Sterkte ermee.
Ik vraag me af hoe je daar als weldenkend mens in eerste instantie al in verzeild raakt.
A living hell. :{
pi_203515944
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, da's best divers, van full wappie met geheime elite die de pandemie heeft geënsceneerd en een flinke voorraad ivermectine voor als het toch mis gaat, via overal schijt aan hebben en vaccineren onzin vinden en geen enkele maatregel opvolgen tot de situatie heel serieus nemen en alles stipt opvolgen.
Wel merk ik dat vrijwel iedereen de maatregelen tegen Omikron onzinnig vinden. Daarvoor is vrijwel geen draagvlak meer.
Ik heb 1 full wappie collega, wel vermakelijk. Zet die ellende zelfs op LinkedIn:)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:02:33 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203515965
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef asco het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe je daar als weldenkend mens in eerste instantie al in verzeild raakt.
Ik ken juist wel de nodige mensen die voorheen (actief) waren bij D66, maar zich niet meer herkennen in waar de partij ooit voor stond en er zijn weg gegaan. Dus je kunt eraan ontsnappen ;)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:03:02 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ken juist wel de nodige mensen die voorheen (actief) waren bij D66, maar zich niet meer herkennen in waar de partij ooit voor stond en er zijn weg gegaan. Dus je kunt eraan ontsnappen ;)
waar stond die partij ooit voor?
pi_203515973
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:04:17 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203515992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
waar stond die partij ooit voor?
Naar mijn idee waren ze vroeger een stuk liberaler dan het dwingende toontje dat ze dezer dagen aanslaan.
pi_203516011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Toch bestaan ze nog, wel duidelijk in de minderheid overigens. En met begrip bedoel ik dan dat ze toch niet geraakt worden en de dooddoener baat het niet dan schaadt het niet van stal halen.

Ik zie nu ergernis over getreuzel met afschaffen van de regels en de irritatie over die doemvoorspellingen die nooit kloppen flink toenemen.
Ja dit. Ik heb nog een paar vrienden die echt in die eerste categorie zitten en zelfs de dooddoener "we weten nog veel te weinig om te versoepelen" van stal halen.

Dat is wel echt frustrerend. Maar misschien moet ik me er wat minder van aantrekken ofzo.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:05:52 #62
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203516026
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
ik keek gisteren even naar Tweebeeke vs Rutte, zij kwam met goeie vragen en argumenten maar Rutte glibberde er doorheen zich steeds maar beroepend op die 2 uurtjes bonus die ze ons gegeven hebben wat blijkbaar een enorm risico is wat ze hebben genomen, zakte m'n broek toch wel vanaf.
Ja verschrikkelijk hé.

Met stijgende verbazing naar gekeken.

Denkt hij dat iedereen achterlijk is ofzo?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203516102
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:59 schreef asco het volgende:

[..]
Naar Amsterdam verhuizen en daar een nieuwe vriendenkring opbouwen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:09:04 #64
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203516110
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit is niet echt, toch? :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203516119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dit. Ik heb nog een paar vrienden die echt in die eerste categorie zitten en zelfs de dooddoener "we weten nog veel te weinig om te versoepelen" van stal halen.

Dat is wel echt frustrerend. Maar misschien moet ik me er wat minder van aantrekken ofzo.
Hier moeten we sowieso vanaf. Het hele uitgangspunt “alles dicht tenzij” moet van tafel.

Een vrije, open samenleving zou weer het uitgangspunt moeten worden.
pi_203516129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jawel hoor.
pi_203516135
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat laatste is in de 21ste eeuw zo belachelijk en bizar dat ik er bijna geen woorden voor heb. We hoeven niet meer met paard en wagen 3 dagen naar Denemarken te rijden om die informatie te hebben, het kan binnen 10 seconden in je mail zijn.

Zelfs als we nog wel paard en wagen hadden gehad hadden we al ruimschoots genoeg info kunnen hebben trouwens. :')
Het lijkt wel alsof ze express niet naar Denemarken of Engeland willen omdat ze bang zijn dat ze hun mening moeten bijstellen.
Waar is dat artikel van de NOS waar jullie op doelen?
pi_203516149
*Verkeerde topic.
pi_203516174
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier moeten we sowieso vanaf. Het hele uitgangspunt “alles dicht tenzij” moet van tafel.

Een vrije, open samenleving zou weer het uitgangspunt moeten worden.
Het schuift ook steeds meer op. Eerst was het argument de IC’s. Wat gewoon een goed argument is, lastig schaalbaar en zeer beperkte capaciteit. Dat is nu niet meer het geval.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:16:05 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203516250
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het schuift ook steeds meer op. Eerst was het argument de IC’s. Wat gewoon een goed argument is, lastig schaalbaar en zeer beperkte capaciteit. Dat is nu niet meer het geval.
Plus we hebben intussen vaccinaties, boosters, heel veel natuurlijke immuniteit, betere behandelmethoden, een mildere variant en de marge op de IC is momenteel gewoon nog uitstekend.

Het is geen maart/april 2020 meer en ook geen december 2020.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:16:27 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203516254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Naar mijn idee waren ze vroeger een stuk liberaler dan het dwingende toontje dat ze dezer dagen aanslaan.
Zou best kunnen hoor maar dat heeft ook te maken met de andere partijen, het blijft toch altijd een vreemde competitie in de hoop de meeste stemmen te scoren.
pi_203516425
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik heb 1 full wappie collega, wel vermakelijk. Zet die ellende zelfs op LinkedIn:)
Ik ook maar ik heb net een artikel gelezen dat op een na de ingrediënten die in een vaccin zitten bij voorbeeld ook in grotere hoeveelheden voorkomen in bijvoorbeeld melk. Nu ga ik hem vragen of hij ooit wel eens naar de lange termijn effecten van melk heeft gekeken.
pi_203516517
quote:
,,De golf zal pas weer dalen als er voldoende mensen zijn besmet, en de immuniteit in de samenleving zo groot is dat het virus zich minder snel kan verspreiden.''
Dus mensen, zorg ervoor dat u en uw naasten even zo snel mogelijk besmet raken _O_

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)oronadoden~a8043e9b/
Verder veel geblaat van Jaap en Jacco.
pi_203516530
Het zou heel goed kunnen dat het meevalt, maar dat moeten we eerst zien."
https://nos.nl/artikel/24(...)t-de-piek-is-bereikt

Zolang je het niet ziet, kan het gewoon open.

Wallinga: "Je ziet daar nog steeds dat de ziekenhuisopnames toenemen. Ik ken de situatie daar niet precies, maar als je de ziekenhuisopnames daar vertaalt naar Nederland dan is het echt extreem hoog. Dus het is wel een risicovolle stap."

Journalisten zouden vaker die stelling kunnen voorleggen: open tenzij, of dicht tenzij? Wat is ertegen om alles open te doen, zonder discriminatie van een bepaalde beroepsgroep, en als we ZIEN dat de ziekenhuizen het niet aankunnen of de IC's, dán maatregelen nemen? Ben je dan altijd te laat? Hoezo? Wat maken die twee weken uit?
Waarom is dit heel grote risico's nemen? Waar zitten die risico's in? Waarom zouden Engeland en Denemarken dit doen als de risico's zo verschrikkelijk groot zouden zijn?
pi_203516583
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:56 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Een D66 bubbel .... ..... Zitten daar ook mensjes in met Sigrid Kaag buttons, en dragen die ook Rob Jetten-petten?
Make the Netherlands Green Again !
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 10:29:34 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203516597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dus mensen, zorg ervoor dat u en uw naasten even zo snel mogelijk besmet raken _O_

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)oronadoden~a8043e9b/
Verder veel geblaat van Jaap en Jacco.
Heb dat artikel ook gelezen, maar dan de NOS versie.

TENENKROMMEND moet ik zeggen. Werkelijk elke cliché dooddoener die je maar kan bedenken kwam voorbij hoor :') :r

"We weten het nog niet"

"We moeten het eerst nog beter bestuderen"

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

pi_203516607
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

TENENKROMMEND moet ik zeggen. Werkelijk elke cliché dooddoener die je maar kan bedenken kwam voorbij hoor :') :r

"We weten het nog niet

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
Ook nog iets met de komende weken worden cruciaal?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:31:21 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203516639
quote:

[..]

"We weten het nog niet

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
'We moeten het eerst nog bestuderen' is van die typische taal van wetenschappers. Want dat is wat ze doen, dingen bestuderen.

Alleen heb je hier niet te maken met een paar labratten, maar met een samenleving van mensen. Die kun je niet tot in den treure allerlei (gedrags)regeltjes blijven opleggen omdat jij nog een keer een paar extra grafiekjes wilt tekenen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 10:34:26 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203516714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'We moeten het eerst nog bestuderen' is van die typische taal van wetenschappers. Want dat is wat ze doen, dingen bestuderen.

Alleen heb je hier niet te maken met een paar labratten, maar met een samenleving van mensen. Die kun je niet tot in den treure allerlei (gedrags)regeltjes blijven opleggen omdat jij nog een keer een paar extra grafiekjes wilt tekenen.
Dat. Iets willen bestuderen en meer erover te weten willen komen is helemaal prima, dat zal ik ook niet bekritiseren. Alleen de situatie waarbij een samenleving min of meer gegijzeld wordt totdat jij als wetenschapper zegt "okeh, nu weet ik het denk ik wél zeker" is gewoon niet oke. En zeker als aan alle kanten meer en meer duidelijk wordt dat dat ook niet meer in proportie staat t.o.v. de gevolgen.
pi_203516760
'Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?
Van Dissel: "We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden. We hebben ook long covid, die we ook niet willen doen toenemen. Er zijn meerdere afwegingen dan alleen IC-opnames."

Dit is toch echt een non-argument van iemand die zijn gelijk wil krijgen om maatregelen in stand te houden.
pi_203516770
quote:

[..]

"We weten het nog niet"

"Ja maar de ouderen"

"Ja maar long covid"

[ afbeelding ]
Ook bij deze zinnen kwam het ontbijt weer even boven bij mij:

quote:
We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden.
quote:
Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruiken.
En verder 10x het woordje onzeker :r
pi_203516903
'En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen.'

Hoe komt dat? Omdat iedereen die best aan het werk kan, gedwongen wordt 10 dagen thuis te zitten. Op de radio was een hoofd van een schoonmaakdienst die vertelde dat eerst iemand een thuistest doet, dan dagen moet wachten op een test bij de GGD want die hebben een achterstand, en als dat positief is, dán pas gaat de quarantainetermijn in. Bij elkaar is iemand dan veel te lang uit de running. Terwijl mensen heel weinig klachten hebben en best aan het werk kunnen en willen.
pi_203516905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jawel.
Tijdens invoeren van de avondklok gebezigd door lokale afdeling ams.
1947-2016
pi_203517086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:41 schreef Mondkapje het volgende:
'En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen.'

Hoe komt dat? Omdat iedereen die best aan het werk kan, gedwongen wordt 10 dagen thuis te zitten. Op de radio was een hoofd van een schoonmaakdienst die vertelde dat eerst iemand een thuistest doet, dan dagen moet wachten op een test bij de GGD want die hebben een achterstand, en als dat positief is, dán pas gaat de quarantainetermijn in. Bij elkaar is iemand dan veel te lang uit de running. Terwijl mensen heel weinig klachten hebben en best aan het werk kunnen en willen.
Dat hebben ze toch zelf ook aanbevolen?
Dan kan je het ook zelf afschaffen. Heeft niets met een virus te maken die massale uitval om een snotneus.
1947-2016
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:49:22 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203517146
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat. Iets willen bestuderen en meer erover te weten willen komen is helemaal prima, dat zal ik ook niet bekritiseren. Alleen de situatie waarbij een samenleving min of meer gegijzeld wordt totdat jij als wetenschapper zegt "okeh, nu weet ik het denk ik wél zeker" is gewoon niet oke. En zeker als aan alle kanten meer en meer duidelijk wordt dat dat ook niet meer in proportie staat t.o.v. de gevolgen.
Het uitgangspunt is ook helemaal verkeerd. We blijven maar vasthouden aan dat dingen alleen open kunnen met beperkingen of maatregelen.

We hebben fucking 100K positieve tests per dag maar een QR-code voor de dierentuin en een mondkapje als je gaat pissen in de kroeg gaan nog helpen. Hahahahahahaha.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:52:41 #86
498282 Scrummie
pi_203517296
100k inmiddels, gaat best lekker volgens mij.

(zie TT)
pi_203517309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:36 schreef Mondkapje het volgende:
'Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?

Dit is toch echt een non-argument van iemand die zijn gelijk wil krijgen om maatregelen in stand te houden.
jongeren in het ziekenhuis? dat is toch verwaarloosbaar. lijkt me desinformatie
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:54:48 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203517353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:52 schreef Scrummie het volgende:
100k inmiddels, gaat best lekker volgens mij.

(zie TT)
Sowieso kun je het volgens mij beter nu lekker rond laten gaan nu de boosters nog 'vers' zijn.
pi_203517371
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het uitgangspunt is ook helemaal verkeerd. We blijven maar vasthouden aan dat dingen alleen open kunnen met beperkingen of maatregelen.

We hebben fucking 100K positieve tests per dag maar een QR-code voor de dierentuin en een mondkapje als je gaat pissen in de kroeg gaan nog helpen. Hahahahahahaha.
Grap is dat tijdens de eerste golf zorgmedewerkers moesten doorwerken als ze een snotneus hebben, terwijl Rutte tijdens de persconferenties zei dat je bij klachten thuis blijft...

Anyway, hier op het werk ook veel uitval doordat mensen positief testen, niet omdat ze daadwerkelijk ziek zijn.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:55:59 #90
498282 Scrummie
pi_203517383
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Sowieso kun je het volgens mij beter nu lekker rond laten gaan nu de boosters nog 'vers' zijn.
Klopt, maar nee, we wachten op de lente, want eh, dan is er meer zekerheid en eh, andere landen lopen voor! Ofzoiets. En we varen op de wetenschap!
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:57:47 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203517419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Klopt, maar nee, we wachten op de lente, want eh, dan is er meer zekerheid en eh, andere landen lopen voor! Ofzoiets. En we varen op de wetenschap!
Als we daadwerkelijk op de wetenschap zouden varen dan zou een boel micromanagement per direct afgeschaft worden omdat het nul zoden aan de dijk zet.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:59:20 #92
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203517443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:55 schreef Scrummie het volgende:

Immers, kijk maar naar Canada, daar levert het vaccin aanzienlijke medische voordelen op, zoals het niet uit je truck geschoten worden door Trudeau's leger.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203517452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:41 schreef Mondkapje het volgende:

Ongeacht of het al dan niet terecht is, de huidige quarantaineregels, klopt dat wat die man zegt niet. Ten eerste hoef je niet dagen op een test te wachten als je een beetje moeite doet. En ten tweede gaat de quarantainetermijn in op basis van startdag van de klachten. Niet op datum positieve testuitslag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203517765
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongeacht of het al dan niet terecht is, de huidige quarantaineregels, klopt dat wat die man zegt niet. Ten eerste hoef je niet dagen op een test te wachten als je een beetje moeite doet. En ten tweede gaat de quarantainetermijn in op basis van startdag van de klachten. Niet op datum positieve testuitslag.
https://www.telegraaf.nl/(...)langer-schoon-houden

Dit zit achter een betaalmuur, in elk geval zitten ze met de handen in het haar vanwege de quarantaineregels.
pi_203517785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:16 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)langer-schoon-houden

Dit zit achter een betaalmuur, in elk geval zitten ze met de handen in het haar vanwege de quarantaineregels.
O, dat laatste geloof ik zeker. En zoals ik zeg: je kunt je afvragen of die quarantaineregels houdbaar en proportioneel zijn. Maar wat dat hoofd zegt, dat klopt gewoon niet.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:18:22 #96
498282 Scrummie
pi_203517800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, dat laatste geloof ik zeker. En zoals ik zeg: je kunt je afvragen of die quarantaineregels houdbaar en proportioneel zijn. Maar wat dat hoofd zegt, dat klopt gewoon niet.
Fijn dat dat de wereld uit is hoor, bedankt miss_sly.
pi_203517805
quote:
Jaap bij de NOS.
[..]
Man man man :D

We maken er hier soms grapjes over in de vorm van een weerbericht. ‘Het kan morgen gaan regenen of sneeuwen, maar wellicht blijft het droog. Het wordt tussen de -5 en 25 graden’. :D

Zo leest dit ook. Ja, het kan nog een week duren. Of twee. Of drie. Of langer. Hetzelfde zie je met die grafiekjes van ze waarvan de piek telkens weer wat opschuift. Piek in januari. Oh nee, februari pas, etc.

En ik snap ook echt wel dat wetenschap niet precies is, máár we nemen maatregelen op basis van die wetenschap. In dit geval: op basis van ‘we weten het niet, we kijken alleen naar hele selectieve data uit het buitenland en what if... en long covid natuurlijk. Iets wat er eigenlijk enkel bij wordt gehaald op momenten dat de andere argumenten een beetje op zijn. En om jongeren in het gareel te krijgen. :Y

Ik heb het al vaker geroepen, en zag het hier vanochtend ook weer langs komen: we vergeten met zn allen (het OMT en het kabinet althans) waarom we in eerste instantie over gingen op vrijheid beperkingen: een enorme zorgdruk. Een concrete zorgdruk. Die doelpalen liggen ondertussen ergens in de Indische Oceaan. :+
pi_203517828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 11:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Fijn dat dat de wereld uit is hoor, bedankt miss_sly.
Wat wil je nou?
pi_203517830
Sorry maar ik vond het interview met v dissel en Wallinga op nos.nl tenenkrommend.

Het zou kunnen dat, misschien, als, daar houden we rekening mee…

Maar de andere landen dan?
Daar hebben we nog niet voldoende informatie van

Beter plaatsen ze de volgende keer niet door bagger.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203517857
quote:
Denk dat het ook meer gaat om de signaleringsfunctie van de namen die eronder staan. Beetje de oud-politici, zakenlui, intellectuelen, maatschappelijk middenveld en zo die zich er mee beginnen te bemoeien. 100k handtekeningen kun je voor heel veel dingen krijgen, 100k handtekeningen plus die namen is net wat sterker.

Heb wel even getekend ondanks dat ik inmiddels ook in het complot zit van mensen die zomaar op plekken zonder QR kunnen eten en drinken. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')