Waarom draagt ze twee microfoons?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:09 schreef Ed1234 het volgende:
Voor wie wat meer info wil over de reddingsactie, en vooral voor wie wil weten hoe de naam uitgesproken word:
Dan ga ik langzaamaan mijn bedje opzoekenquote:
Het filmpje laat blijken dat de jongen klem zit in een tunnel die nog veel dieper gaat. Maar het jochie ligt toch op een soort bodem van de put? Hij kan toch niet verder vallen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:09 schreef Ed1234 het volgende:
Voor wie wat meer info wil over de reddingsactie, en vooral voor wie wil weten hoe de naam uitgesproken word:
Wat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan ga ik langzaamaan mijn bedje opzoeken
Hoe je zijn naam uitspreekt kun je toch wel rayan?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:09 schreef Ed1234 het volgende:
Nee hij zit op 32m diepte, maar de hele put is 60m diep. Hij kan dus nog zo’n lengte vallen…quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het filmpje laat blijken dat de jongen klem zit in een tunnel die nog veel dieper gaat. Maar het jochie ligt toch op een soort bodem van de put? Hij kan toch niet verder vallen?
Rustig Ootje, Beetje luchtigheid. Ik vind het net zo erg als jijquote:
verdwijn manquote:
Donder gewoon ff op. Ga het je niet eens meer uitleggen,quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het filmpje laat blijken dat de jongen klem zit in een tunnel die nog veel dieper gaat. Maar het jochie ligt toch op een soort bodem van de put? Hij kan toch niet verder vallen?
Dat zou dat jochie ook wel willen kunnen...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan ga ik langzaamaan mijn bedje opzoeken
Ik heb nauwelijks gegeten vandaag, twee biertjes op en ik trek het niet meerquote:
Ow... Ik dacht dat hij op een soort vlakte lag (als in de bodem van de put). Dat maakt het wat kritischerquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Nee hij zit op 32m diepte, maar de hele put is 60m diep. Hij kan dus nog zo’n lengte vallen…
In een soort bocht zit hijquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ow... Ik dacht dat hij op een soort vlakte lag (als in de bodem van de put). Dat maakt het wat kritischer
Kut! Dat klinkt niet goedquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Knudde het volgende:
Huidige situatie van het kind, gewond (mogelijk) botbreuken, hoofdwond, heeft vandaag nog niets gegeten en of gedronken. Het is in de put koud, nat.
Het was ook geen vraag aan jouquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Donder gewoon ff op. Ga het je niet eens meer uitleggen,
Nee tochquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Knudde het volgende:
Huidige situatie van het kind, gewond (mogelijk) botbreuken, hoofdwond, heeft vandaag nog niets gegeten en of gedronken. Het is in de put koud, nat.
Dan ga je het straks alsnog missen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb nauwelijks gegeten vandaag, twee biertjes op en ik trek het niet meer![]()
Ja dat welquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan ga je het straks alsnog missen?![]()
Laptop maar weer mee dan.
Mooi, ga slapen en welterusten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo op de hoogte van alles zo lijkt het... Ik luister vanaf nu alleen nog maar naar jou
Wat is je bron?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Knudde het volgende:
Hij zit net over de helft vast.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja precies ik keek vannacht nog rond 3 uur en dacht echt dat hij er uit zou zijn vanmorgen. Vanmiddag dacht ik: ik heb gegeten, me gewassen etc zit warm. Het jochie is 5 en heeft weet ik wat voor verwondingen, hij zit daar al dagen vast. Geen idee of ze tegen hem hebben kunnen praten. En weer een dag verder nu.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:12 schreef Knudde het volgende:
De username zegt al genoeg. Komt hier vooral om te stoken. Geen asndacht gevenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, je bent totaal niet op de hoogte, hebt commentaar op de ouders, op de dorpelingen, op de hulpverleners. Je snapt er geen kloot van en doet nog ff lollig.
Stop ermee, niet gewenst.
Ok, Het leek op de foto alsof ie op een soort bedding lag. Best riskant dan, als ie nog verder kan glijdenquote:
Ja dat is het jaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:17 schreef GayGuy het volgende:
[..]
De username zegt al genoeg. Komt hier vooral om te stoken. Geen asndacht geven
Ik vond het ook opvallend dat ze zeiden dat hij zijn armen kon bewegen. Vroeg me toen meteen af hoe het met zijn benen zat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:17 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ja precies ik keek vannacht nog rond 3 uur en dacht echt dat hij er uit zou zijn vanmorgen. Vanmiddag dacht ik: ik heb gegeten, me gewassen etc zit warm. Het jochie is 5 en heeft weet ik wat voor verwondingen, hij zit daar al dagen vast. Geen idee of ze tegen hem hebben kunnen praten. En weer een dag verder nu.
Geen, zolang die buitenwanden blijven staan komt die eruit. Zakt die zooi zand ineens in dan hebben we twintig doden.quote:
Ah, ja dat is het. Weer een mysterie opgelost. Wat jij hebt, wil ik ook!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen, zolang die buitenwanden blijven staan komt die eruit. Zakt die zooi zand ineens in dan hebben we twintig doden.
En daarom zitten die mannen daar te waken, want straks zoeken ze ineens naar tientallen overlevenden.
Dat zijn de feiten.
Huh ik vroeg het aan @Knudde ?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen, zolang die buitenwanden blijven staan komt die eruit. Zakt die zooi zand ineens in dan hebben we twintig doden.
En daarom zitten die mannen daar te waken, want straks zoeken ze ineens naar tientallen overlevenden.
Dat zijn de feiten.
Die hebben de klappen opgevangen, maar laten we niet vergeten dat er constant een camera hangt bij hem.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vond het ook opvallend dat ze zeiden dat hij zijn armen kon bewegen. Vroeg me toen meteen af hoe het met zijn benen zat.
Ik heb een filmpje gezien, hij pakte naar die slang water? Richte zijn hoofd ook op toen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vond het ook opvallend dat ze zeiden dat hij zijn armen kon bewegen. Vroeg me toen meteen af hoe het met zijn benen zat.
Damn....quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:22 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja, nee. Mevrouw instabiel. Je kunt gewoon normaal reageren. Nergens scheld ik je uit. Ik wijs je gewoon op je giftige gedrag en je totaal respectloze houding in een topic als dit. Je zou je moeten schamen man. Ga dit soort ronduit trieste kinderachtige gedrag lekker bij de SHOW kliekje van je uitvoeren. Hier sla je de plank echt mis. Gatverdamme mens, get over yourself.
Ik dacht eigenlijk dat dat een zuurstoftoevoer was...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:25 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ik heb een filmpje gezien, hij pakte naar die slang water? Richte zijn hoofd ook op toen.
Hij had twee slangen begreep ik. 1 voor water en 1 voor lucht/zuurstof. En dan nog een cameraverbinding.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat dat een zuurstoftoevoer was...
Ja, mensen zijn hier vooral begaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Knudde het volgende:
[..]
De mensen op de berg op de plek van onheil zijn kalmer en rustiger dan de mensen in deze topic, de ironie
Jij hebt daar een thermometer hangen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Claude_Viole het volgende:
Hoe houden ze hem warm? Hij zou al heel lang onderkoeld moeten zijn..
Is geen info over geweest helaas.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Claude_Viole het volgende:
Tering zeg!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:28 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Jij hebt daar een thermometer hangen?
Klopt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij had twee slangen begreep ik. 1 voor water en 1 voor lucht/zuurstof. En dan nog een cameraverbinding.
Nou, dat ja. Heel veel mensen, iedereen is 'druk', alles loopt door elkaar. Graafmachine rijdt steeds naar voren en terug, etc.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Roellie80 het volgende:
Vervelend zeg. het gaan allemaal lekker amateuristisch heb ik het idee..
Tis nu ook niet dat ze dit wekelijks doen om zo een soort van draaiboek te kunnen maken..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Roellie80 het volgende:
Maargoed, nog steeds geen echte update dus. Vervelend zeg. het gaan allemaal lekker amateuristisch heb ik het idee.. Morgen zullen we het wel weten, dood of levend...
Hij leeft in het donker. Maar hij leeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:28 schreef wizzer het volgende:
Ik zag een plaatje ergens van de put waar hij in zat, daar stak 1 been omhoog en ander omlaag maar dat was geen foto, als hij zo ligt kunnen ze hem niet zomaar eruit trekken. Ik weet niet hoe hij zit/ ligt. Heb op filmpje alleen zijn hoofd en armen gezien. Lees wel vaker dat hij nog ademt maar niet reageert. Het is heel onduidelijk allemaal.
Klinkt niet goed wat je daar beschrijft....quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:28 schreef wizzer het volgende:
Ik zag een plaatje ergens van de put waar hij in zat, daar stak 1 been omhoog en ander omlaag maar dat was geen foto, als hij zo ligt kunnen ze hem niet zomaar eruit trekken. Ik weet niet hoe hij zit/ ligt. Heb op filmpje alleen zijn hoofd en armen gezien. Lees wel vaker dat hij nog ademt maar niet reageert. Het is heel onduidelijk allemaal.
Het helpt ook niet dat de informatievoorziening alleen in het Marokkaans is...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:28 schreef wizzer het volgende:
Hoe is dat eigenlijk geregeld? Is er een zuurstofslang naar beneden gebracht?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat dat een zuurstoftoevoer was...
Ja en dan duwen ze hem met n hand omhoog en is die los, jochie van vier weegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klinkt niet goed wat je daar beschrijft....
Lucht met zuurstof. Perslucht dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe is dat eigenlijk geregeld? Is er een zuurstofslang naar beneden gebracht?
Geloof het meteen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef wizzer het volgende:
Reactie op stream: Marokkaanse tv zender meldt dat het nog een uur of 5 duurt 😳
Ja maar die ligging. Met een been omhoog en het andere been naar beneden. Dat klinkt niet goed....quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en dan duwen ze hem met n hand omhoog en is die los, jochie van vier weegt niet zoveel.
Ships he....quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef wizzer het volgende:
Vroeg ik vanmiddag ook. Helaas geen antwoord op gekregen, want toen ging het ineens over warmtepompen.. Maar je kunt niet zomaar warme lucht het gat inblazen natuurlijk... Ik ben ook benieuwd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:27 schreef Claude_Viole het volgende:
Zou fijn zijn als jij ook wat water bij de wijn doet met je 'grappen'.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:24 schreef Stoorzendert het volgende:
Doe eens ff normaal Ootje. We zitten hier allemaal in dit topic omdat we willen dat Rayan levend en wel naar boven komt. Er kunnen soms grappen gemaakt worden (maar dat is enkel en alleen om het wat luchtig te houden. Hou je daar niet van, dan negeer je dat). Iedereen die hier meer dan 2x post is begaan met het lot van Rayan.
Godver dat trek ik niet. Val nu al zowat in slaap. Dan maar hopen dat ik morgen wakker word met goed nieuws. Ik zal duimen in m'n slaap.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef wizzer het volgende:
Nee, maar hier komt het wel over alsof niemand echt de controle lijkt te hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:29 schreef Ireth het volgende:
[..]
Tis nu ook niet dat ze dit wekelijks doen om zo een soort van draaiboek te kunnen maken..
Ok, er liggen dus slangen naar beneden?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Lucht met zuurstof. Perslucht dus.
13 graden werd er eerder gezegd. Maar dat is nog steeds vrij koud als je verder niet beweegt...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vroeg ik vanmiddag ook. Helaas geen antwoord op gekregen, want toen ging het ineens over warmtepompen.. Maar je kunt niet zomaar warme lucht het gat inblazen natuurlijk... Ik ben ook benieuwd.
De temperatuur is trouwens (natuurlijk gezien) rond de 10C op die diepte
Ja die heeft waarschijnlijk gebroken botten. Logisch imo.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja maar die ligging. Met een been omhoog en het andere been naar beneden. Dat klinkt niet goed....
Maar ja als je vanaf 32 meter naar beneden valt...
Bron?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vroeg ik vanmiddag ook. Helaas geen antwoord op gekregen, want toen ging het ineens over warmtepompen.. Maar je kunt niet zomaar warme lucht het gat inblazen natuurlijk... Ik ben ook benieuwd.
De temperatuur is trouwens (natuurlijk gezien) rond de 10C op die diepte
Will doquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als jij ook wat water bij de wijn doet met je 'grappen'.
Na zoveel dagen heb je het over jochie van vierquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en dan duwen ze hem met n hand omhoog en is die los, jochie van vier weegt niet zoveel.
Logens mij lag zijn knuffel al beneden eergisteren.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:34 schreef Claude_Viole het volgende:
Hebben ze hem eigenlijk al een pluche knuffeltje gegeven? Misschien geeft het hem wat aanspraak en een veilig gevoel?
Hoe dan.. denk daar eens over na.. Het is daar donker en zeer beknellend, er moet zuurstof naar getransporteerd worden. Maar jij denk dat hij meer op z'n gemak gaat zijn als er nog meer materie hem gaat beklemmen..?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:34 schreef Claude_Viole het volgende:
Hebben ze hem eigenlijk al een pluche knuffeltje gegeven? Misschien geeft het hem wat aanspraak en een veilig gevoel?
In NL ligt de temperatuur rond de 10C. Hierboven werd al vermeld dat het daar rond de 13C is. Nog koud genoeg om snel onderkoeld te raken lijkt me. Niet erg warm in ieder gevalquote:
1quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, er liggen dus slangen naar beneden?
Een klein beertje is toch geen issue? Je stuurt ook geen teddybeer van een halve meter naar hem.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:35 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Hoe dan.. denk daar eens over na.. Het is daar donker en zeer beknellend, er moet zuurstof naar getransporteerd worden. Maar jij denk dat hij meer op z'n gemak gaat zijn als er nog meer materie hem gaat beklemmen..?
O ja, jochie was net vijf…quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:35 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Na zoveel dagen heb je het over jochie van vierVIJF
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Will doGeen grappen meer. Blijkt nogal gevoelig te liggen. Was niet vervelend bedoelt hoor. Enkel luchtig. Maar blijkt niet gewaardeerd te worden. Mijn excuses daarvoor
Je Google zal wel stuk zijn maar dit is het temperatuurverloop per diepte op een stabiele luchttemperatuur van 20 of 0C (maakt dus eigenlijk weinig uit)quote:
Als ik dit zo bekijk, dan heb ik niet het gevoel dat een knuffel hem hier comfortabeler gaat maken...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:36 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Een klein beertje is toch geen issue? Je stuurt ook geen teddybeer van een halve meter naar hem.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:41 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk, dan heb ik niet het gevoel dat een knuffel hem hier comfortabeler gaat maken...
https://twitter.com/DinaMisto/status/1489579253435969542
Gaat toch om de emotionele waarde voor dat kind?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:35 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Hoe dan.. denk daar eens over na.. Het is daar donker en zeer beknellend, er moet zuurstof naar getransporteerd worden. Maar jij denk dat hij meer op z'n gemak gaat zijn als er nog meer materie hem gaat beklemmen..?
Het kan wel een troostend effect hebben, of een dekentje of zoiets. Maar ik kan me voorstellen dat ze niet willen riskeren dat het verder instort.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:41 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als ik dit zo bekijk, dan heb ik niet het gevoel dat een knuffel hem hier comfortabeler gaat maken...
https://twitter.com/DinaMisto/status/1489579253435969542
En weet je wat er gebeurd als je nog verder gaat dan die 400 meter Ootje? Dat wordt het weer warmer!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je Google zal wel stuk zijn maar dit is het temperatuurverloop per diepte op een stabiele luchttemperatuur van 20 of 0C (maakt dus eigenlijk weinig uit)
[ afbeelding ]
Het kind staat in overlevingsmodus. Donker, koud, nat, weinig eten/drinken. Het snakt bijna naar adem zo komt het op mij over. Die is met z'n 5 jaar al 70 uur aan het vechten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Gaat toch om de emotionele waarde voor dat kind?
Die vraag stelde ik vanmiddag ook. Er zal vast wel iets bedacht zijn om wat warmte beneden te krijgen. Want 10 -13C is gewoon veel te koud voor een jochie van 5 jaar. Dat houdt ie geen 4 dagen vol. En misschien zelfs een volwassen vent niet...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:44 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat je ook wel een verwarmingselement kunt gebruiken en waarderen op die diepte. Lijkt mij teringkoud met 13 graden op de grond liggen in een vochtige put. Mag toch hopen dat ze ook daar iets voor bedacht hebben. Ik vraag me zelfs af of je het zonder wel zo lang vol zou kunnen houden. Maar ik vind dat we ook veel te weinig details krijgen van hoe er voor hem gezorgd wordt in deze omstandigheden.
Ja ik zou ook zeggen geef hem eten, drinken en zuurstof maar ook een dekentje of iets om hem warm te houden. En wie weet zelfs iets van rustige muziek ofzo. Maar ik neem aan dat ze over dit soort dingen na hebben gedacht.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:44 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat je ook wel een verwarmingselement kunt gebruiken en waarderen op die diepte. Lijkt mij teringkoud met 13 graden op de grond liggen in een vochtige put. Mag toch hopen dat ze ook daar iets voor bedacht hebben. Ik vraag me zelfs af of je het zonder wel zo lang vol zou kunnen houden. Maar ik vind dat we ook veel te weinig details krijgen van hoe er voor hem gezorgd wordt in deze omstandigheden.
Ik heb zelf kinderen van 1 en 3, en ik dacht aan een knuffeltjequote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:46 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ja ik zou ook zeggen geef hem eten, drinken en zuurstof maar ook een dekentje of iets om hem warm te houden. En wie weet zelfs iets van rustige muziek ofzo. Maar ik neem aan dat ze over dit soort dingen na hebben gedacht.
Dat soort dingen weten we allemaal helaas niet. is ook iets wat ik als eerste gepost had. Warmte, driken, eten, een deken en communicatie om hem rustig te houden. Maar horen gewoon helemaal niets hoe het met hem gaat en wat ze voor hem doen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:45 schreef Claude_Viole het volgende:
Heeft hij ook een beetje licht daar? Of bevindt ons knaapje zich in het pikke donker?
Onderkoeling is meer een kwestie van uren en dan is het klaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die vraag stelde ik vanmiddag ook. Er zal vast wel iets bedacht zijn om wat warmte beneden te krijgen. Want 10 -13C is gewoon veel te koud voor een jochie van 5 jaar. Dat houdt ie geen 4 dagen vol. En misschien zelfs een volwassen vent niet...
Zo'n knuffel kan een hoopvol signaal geven, dat het niet alleen is. Dat kan in die omstandigheden heel waardevol zijn voor de mentale gesteldheid.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:45 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het kind staat in overlevingsmodus. Donker, koud, nat, weinig eten/drinken. Het snakt bijna naar adem zo komt het op mij over. Die is met z'n 5 jaar al 70 uur aan het vechten.
Die gaat echt niet ineens een dikke glimlach geven wanneer het z'n knuffel krijgt. Dat is tenminste wat ik zie...
Knuffel, telefoon, radio, tv, koteletten, hamburgers. Zo is er altijd wat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zo'n knuffel kan een hoopvol signaal geven, dat het niet alleen is. Dat kan in die omstandigheden heel waardevol zijn voor de mentale gesteldheid.
Gaat steeds langer durenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:50 schreef wizzer het volgende:
Volgens Hespress duurt de hele redding nog 7 uur...
Ja, als ie nog voldoende bij bewust zijn is om er op te reageren. Ik denk dat het eerder in de weg gaat zitten. een extra gevaar vormt voor zijn kansen in dit stadium. Maar blijkbaar verschillen we hier van meningquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zo'n knuffel kan een hoopvol signaal geven, dat het niet alleen is. Dat kan in die omstandigheden heel waardevol zijn voor de mentale gesteldheid.
Ligt er natuurlijk wel aan waarin. In 5C water hou je het misschien 20 minuten vol. In lucht een heel stuk langer... Thermodynamica. (warmteoverdrachtquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onderkoeling is meer een kwestie van uren en dan is het klaar.
Klopt. Maar na een aantal uren onderkoeld te zijn begin je langzaam af te sterven. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk wel aan waarin. In 5C water hou je het misschien 20 minuten vol. In lucht een heel stuk langer... Thermodynamica. (warmteoverdracht)
Dat zal wel meevallen, dat zal niet even out of the blue naar beneden gegooid worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:51 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ja, als ie nog voldoende bij bewust zijn is om er op te reageren. Ik denk dat het eerder in de weg gaat zitten. een extra gevaar vormt voor zijn kansen in dit stadium.
Wanneer er een groot ongeluk is gebeurd, is het eerste wat de politie, brandweer of ambulace doet, is een knuffel (dus letterlijk een knuffelbeest) aan de kinderen geven, om ze gerust te kunnen stellen wanneer ze de ouders moeten behandelen. Want dat stelt ze inderdaad iets gerustquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik had net een livestream, maar ik klikte hem per ongeluk weg. Was bbc newsquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat zijn beelden van vanmiddag volgens mij?
De traumabeertjesquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wanneer er een groot ongeluk is gebeurd, is het eerste wat de politie, brandweer of ambulace doet, is een knuffel (dus letterlijk een knuffelbeest) aan de kinderen geven, om ze gerust te kunnen stellen wanneer ze de ouders moeten behandelen. Want dat stelt ze inderdaad iets gerust
Precies. Behoorlijk logisch.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wanneer er een groot ongeluk is gebeurd, is het eerste wat de politie, brandweer of ambulace doet, is een knuffel (dus letterlijk een knuffelbeest) aan de kinderen geven, om ze gerust te kunnen stellen wanneer ze de ouders moeten behandelen. Want dat stelt ze inderdaad iets gerust
Klopt. Je begint niet af te sterven. Je lichaam schakelt alle niet kritische delen af, om de wl kritische delen te voorzien van zuurstof en bloedquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Maar na een aantal uren onderkoeld te zijn begin je langzaam af te sterven. Dat is wat ik bedoel.
En als je op de koude grond ligt, gaat dat afkoelen ook vrij rap, zeker als je niet beweegt en niet eet.
Je punt is?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Knuffel, telefoon, radio, tv, koteletten, hamburgers. Zo is er altijd wat.
En uiteindelijk volgt dus een complete shutdown.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Klopt. Je begint niet af te sterven. Je lichaam schakelt alle niet kritische delen af, om de wl kritische delen te voorzien van zuurstof en bloed
Was niks live aan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:55 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Ik had net een livestream, maar ik klikte hem per ongeluk weg. Was bbc news
Tja, je lichaam kan heel wat hebben, maar er is natuurlijk een grens...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
En uiteindelijk volgt dus een complete shutdown.
Ik hoor alla akbar roepen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Er wordt geroepen... It's happening?
Dat iedereen zo zijn eigen voorkeuren en ideen heeft. Ik herhaal het nog even: zo is er dus altijd wat.quote:
Die reactie was ook erg raar vanuit mijn perspectief, maar ik heb kinderen. Ik kan me voorstellen dat je dat niet ziet als je ze niet hebt. Als mijn kinderen ergens bang voor zijn komen ze naar mij of mijn vrouw toe, en ze slapen niet zonder een knuffel (ze zijn 1 en 3). Zo'n knuffel doet ze schijnbaar denken aan warmte en veiligheid, aan papa of mama. Heel herkenbaar hierquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Precies. Behoorlijk logisch.
Dat je dit dan beziet en commentaar op gaat zitten geven in plaats van een poging doen dat initiatief te begrijpen is ook wel een kunst hoor.
Jeetje…😕quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:50 schreef wizzer het volgende:
Volgens Hespress duurt de hele redding nog 7 uur...
Ja, maar dat is positief in die regionen toch?quote:
#safe_the_childrenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:03 schreef Selenophilia het volgende:
Waren we maar met alle kinderen zo behulpzaam en meelevend. Kinderen zijn zo onschuldig
Zouden we allemaal maar zo denken, dat hadden we nooit een oorlog gehad, en misschien een derdequote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:03 schreef Selenophilia het volgende:
Waren we maar met alle kinderen zo behulpzaam en meelevend. Kinderen zijn zo onschuldig
We hadden een halve oorlog in dit topic. World peace is a pipedream.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Als we allemaal zoals jou zouden denken, dat hadden we nooit een oorlog gehad
Rare mensen...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Rambolin het volgende:
[..]
We hadden een halve oorlog in dit topic. World peace is a pipedream.
1 vraag: Heb je kinderen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik blijf erbij dat een knuffel in dit stadium niks gaat toevoegen voor het joch. Het is waarschijnlijk veel te verzwakt het fatsoenlijk aan te pakken.
Wat mij nog wel wat lijkt, en misschien doen ze dat ook wel. Kleine hoeveelheden medicatie door zn drinkbuis. Neem morfine. Dat krijgen mensen wel vaker die op het randje van de dood staat. Het zorgt dat je je op je gemak voelt. echter kan dit ook een averechts effect hebben, dar het lichaam daardoor stopt met de focus op overleven. Als het teveel op het gemak voelt, dan gaat er weer energie naar organen die nu even overbodig zijn...
Zomaar wat gedachtes
Een (verzwakte) kind van 5 morfine geven die je niet kan reguleren. Ik bedoel, tis geen infuus of zo. Lijkt me echt een slecht plan. Dan toch maar die Teddybeer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik blijf erbij dat een knuffel in dit stadium niks gaat toevoegen voor het joch. Het is waarschijnlijk veel te verzwakt het fatsoenlijk aan te pakken.
Wat mij nog wel wat lijkt, en misschien doen ze dat ook wel. Kleine hoeveelheden medicatie door zn drinkbuis. Neem morfine. Dat krijgen mensen wel vaker die op het randje van de dood staat. Het zorgt dat je je op je gemak voelt. echter kan dit ook een averechts effect hebben, dar het lichaam daardoor stopt met de focus op overleven. Als het teveel op het gemak voelt, dan gaat er weer energie naar organen die nu even overbodig zijn...
Zomaar wat gedachtes
Ja, wie zou dat nou beter weten? Pedagogen en psychologen of een anonieme FOK!-er op een vrijdagavond?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik blijf erbij dat een knuffel in dit stadium niks gaat toevoegen voor het joch.
Want alleen dan kan je “moederhart huilen”?quote:
Of je hebt veel empathie en kunt aanvoelen wat een kind nodig hebt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:09 schreef Ed1234 het volgende:
Want alleen dan kan je “moederhart huilen”?
Iedereen is toch ooit kind geweest, en kent een kind.
Preciesquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of je hebt veel empathie en kunt aanvoelen wat een kind nodig hebt.
Ik sliep vroeger met een blikken egelquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:11 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Een zoon van vergelijkbare leeftijd. En die slaapt elke avond met zn vaste knuffel.
Heb je kinderen? Kleine kinderen willen zich ergens aan vastklampen. Dat is meestal vader of moeder. Dat geeft ze warmte en veiligheid. Als een kind geboren is, is het gebruikelijk om een baby een knuffeltje te geven (want schattig ofzo. De echte rede is warmte, maar dat komt later in dit relaas). De bedoeling is eigenlijk om een kind het knuffeltje te laten lijken om de aanwezigheid van mama of papa. Dus de veiligheid die pa en ma kunne bieden. Ik denk dat je het nu ongeveer wel snaptquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Zomaar wat gedachtes
Nee, lees de reactie boven je. Ik ben niet van die moederharten en onzin. Maar dat knuffelbeest snap ik welquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:09 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Want alleen dan kan je “moederhart huilen”?
Iedereen is toch ooit kind geweest, en kent een kind.
Tis niet zo dat je nickname iets verraad of zoquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:13 schreef Mammietje het volgende:
Ik vertel lekker niet of ik kinderen heb.
Je mag er vanuit gaan dat er hulpverlening aanwezig is, en dat tal van scenario's zijn besproken. En blijkbaar is besloten geen knuffel naar beneden te brengen. Maar jij weet het beter?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, wie zou dat nou beter weten? Pedagogen en psychologen of een anonieme FOK!-er op een vrijdagavond?
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:14 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Tis niet zo dat je nickname iets verraad of zo
En misschien is er al lang een knuffel naar beneden gegooit, tis voor ons koffiedik-kijken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:14 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Je mag er vanuit gaan dat er hulpverlening aanwezig is, en dat tal van scenario's zijn besproken. En blijkbaar is besloten geen knuffel naar beneden te brengen. Maar jij weet het beter?
Ja. Wie voelt het jochie het beste aan. Wie weet wat het beste voor hem is. Wie is de beste vader of heeft de meeste empathiequote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:15 schreef Selenophilia het volgende:
Wat is dit? Wedstrijdje wie leeft het meeste mee?
Ik gok dat ie niet gegooid is.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
En misschien is er al lang een knuffel naar beneden gegooit, tis voor ons koffiedik-kijken.
Ergens heb je wel gelijk... Het beest kan op zijn neus komen waardoor hij juist minder lucht krijgt. Hij kan het beest gaan knuffelen waardoor Rayan dieper komt door beweging.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:13 schreef Ireth het volgende:
Ik heb kinderen en een knuffel had de eerste uren goed geweest ter kalmering, veiligheid en geborgenheid, maar ik denk dat het nu alleen maar potentieel gevaar kan brengen. Wat als de knuffel verder valt omdat hij hem niet goed vast heeft door zwakte en hij beweegt om hem te pakken te krijgen?? Nu zo met de verlossing nabij zou ik dat risico absoluut niet nemen.
Morfine (in welke vorm dan ook) ook niet trouwens. Een nog meer versufter kind kan ook verder vallen...
Bij wijze vanquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik gok dat ie niet gegooid is.![]()
"Komt ie..."
Nee, Ootje is al wegquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:15 schreef Selenophilia het volgende:
Ik snap je punt wel. En dat help zeker. Bij een kind dat bang is, verdrietig, moe, verveeld, enzovoort.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb je kinderen? Kleine kinderen willen zich ergens aan vastklampen. Dat is meestal vader of moeder. Dat geeft ze warmte en veiligheid. Als een kind geboren is, is het gebruikelijk om een baby een knuffeltje te geven (want schattig ofzo. De echte rede is warmte, maar dat komt later in dit relaas). De bedoeling is eigenlijk om een kind het knuffeltje te laten lijken om de aanwezigheid van mama of papa. Dus de veiligheid die pa en ma kunne bieden. Ik denk dat je het nu ongeveer wel snapt![]()
Als je wilt kun je nog hele studies vinden op Google of Bing (whatever floats your boat), maar het is geen onzin. Dat knuffeltje is nog steeds belangrijk voor een jochie van 5 of 6.
Wanneer gooide jij je knuffelbeest het bed uit?
Ja is ook lastig, daarom zou ik (als leek) kiezen voor nu niet (meer). Geen enkele risico nu. Ze zijn al zo dichtbij!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ergens heb je wel gelijk... Het beest kan op zijn neus komen waardoor hij juist minder lucht krijgt. Hij kan het beest gaan knuffelen waardoor Rayan dieper komt door beweging.
Maar aan de andere kant is het een gezelschap voor hem wat hem helder kan houden.
Lastig...
Hopelijk hebben ze daar capabele psychologen voor
Gelukkig.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:19 schreef wizzer het volgende:
Die Karim zegt dat er sinds gisteren geen beelden meer zijn gedeeld van het jongetje.
Ik weet niet of hij bedoeld vr 0:00 uur.
En dat geen enkele lokale zender meld dat hij bewusteloos is.
Best vreemd, dat deze gebeurtenis zo weinig in het nieuws is in NL.
Dat is ook weer zo. En dat is waarschijnlijk ook meer realisaties. Ik denk dat mijn relaas ook meer gaat over kinderen die alleen zijn, en ook geheel helder zijn. Dat knuffeltje had misschien in de eerste uren kunnen helpenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. En dat help zeker. Bij een kind dat bang is, verdrietig, moe, verveeld, enzovoort.
Maar dit kind is waarschijnlijk half dood na zo'n lange tijd. Zo versuft dat het geen idee meer heeft wat boven of onder is. En hopelijk zijn mond nog naar het waterslangetje kan navigeren.. maargoed ik val in herhaling
AD had een goede update vandaag nadat ik ze gisteren een mail stuurde. Maar de club na 16:00 stopte ermee.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:19 schreef wizzer het volgende:
Die Karim zegt dat er sinds gisteren geen beelden meer zijn gedeeld van het jongetje.
Ik weet niet of hij bedoeld vr 0:00 uur.
En dat geen enkele lokale zender meld dat hij bewusteloos is.
Best vreemd, dat deze gebeurtenis zo weinig in het nieuws is in NL.
Putten leeft het meest mee.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:15 schreef Selenophilia het volgende:
Erg lastig... Tis een kwestie van uren voor het mannetje. En ze zijn al zo lang bezig. Ik denk wel dat het rigoureus moet nu. Alles of niets.. Helaasquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:20 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja is ook lastig, daarom zou ik (als leek) kiezen voor nu niet (meer). Geen enkele risico nu. Ze zijn al zo dichtbij!
Maar ook de eerste dagen al? Volgens mij duurde dat toen ook wel ff voordat het op gang kwam.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
AD had een goede update vandaag nadat ik ze gisteren een mail stuurde. Maar de club na 16:00 stopte ermee.
Kan ze nog wel even een mail sturen. Ik vind het belachelijk, bij Julien waren 24/7 live.
Bij Julien duurde het heel lang en was de graaftocht twee weken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gelukkig.
Is inderdaad vreemd. Maar ik weet eigenlijk ook niet meer hoelang het bij Julen duurde voordat het op gang kwam.
Nee, dat zijn we vergeten... Wat is er in Putten begeurt?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:23 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Putten leeft het meest mee.
too soon?
Wat gebeurt er in Putten?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, dat zijn we vergeten... Wat is er in Putten begeurt?Die Peter R de Vries zaak?
Ja klopt, met Kris en Lisanne duurde het ook dagen, die zoektocht naar de jongens bij Doorn ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar ook de eerste dagen al? Volgens mij duurde dat toen ook wel ff voordat het op gang kwam.
Van put naar pun....quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:23 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Putten leeft het meest mee.
too soon?
Het zal nog enkele uren duren lees ik op meerdere sites!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Er wordt geroepen... It's happening?
Morfine doet je langzaamaan dood, zal Rayan dus zeker niet redden!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Zomaar wat gedachtes
Mooi.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:31 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Het zal nog enkele uren duren lees ik op meerdere sites!
Die kleine komt hier zo voor haar fles dus ik ben er nog wel ff.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mooi.
Kunnen we ons misschien opsplitsen en ieder een eigen shift doen?
Oeh... nog een kleine.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die kleine komt hier zo voor haar fles dus ik ben er nog wel ff.
Heeft niks te betekenen. Gaat al dagen zo met vlagen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:41 schreef einzeinz het volgende:
Ik zie heel veel wenende smileys op die live-video via YouTube. Zou het?
Er is dan ook niks nieuws gebeurd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
AD had een goede update vandaag nadat ik ze gisteren een mail stuurde. Maar de club na 16:00 stopte ermee.
Kan ze nog wel even een mail sturen. Ik vind het belachelijk, bij Julien waren 24/7 live.
Nee, ben live aan het kijken. Geen zuurstofflessen of toch niet in beeld nu.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:43 schreef the-eye het volgende:
Ik lees dat reddingswerkers met zuurstofflessen naar binnen gaan. Misschien heeft het iets te betekenen?
quote:Dimitri WoutersHij is bij bewustzijn maar nog niet bevrijd. De omstaanders steunen de reddingswerkers en de familie van Rayan. Wegens instortingsgevaar graven ze nu voorzichtig manueel verder.
Ik lees het op de chat. Ik neem aan dat iemand die daar staat dat doorgegeven heeftquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:43 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee, ben live aan het kijken. Geen zuurstofflessen of toch niet in beeld nu.
Die zuurstofflessen gingen aan het einde van de middag die grot in.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik lees het op de chat. Ik neem aan dat iemand die daar staat dat doorgegeven heeft
Valt nu weinig te notuleren en ze is nog steeds aan het slapen,quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh... nog een kleine.![]()
Hou 'm bij je als ie 5 is.![]()
![]()
Maar dat komt goed uit. Notuleer jij dan ff?
persluchtquote:Op zaterdag 5 februari 2022 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die zuurstofflessen gingen aan het einde van de middag die grot in.
Zelf gezien op de live. Zo’n tien flessen hebben ze daar.
quote:Sanaa He's feeling too weak to be able to eat or drink
Als hij niet meer eet en drinkt wordt het wel kritisch als het nog lang duurt...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:05 schreef the-eye het volgende:
Ik geloof er eerlijk gezegd niet meer in
quote:NUR FILZAH NABILAH JAFRI There is recruiter going down to hole and talk loudly so rayan can hear and teach him how to take the oxygen. But second time recruiter go he collapse
Bidden, hopen, en zal ook (helaas) deels sensatie/ eindelijk wat te doen zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:36 schreef Tengano het volgende:
Wat doen al die mensen daar in godsnaam eigenlijk
quote:a__esmeralda They work hard and the problem is in the quality of the soil because it is very fragile and that is why they use topographic scanning technology and this takes a lot of time because the soil collapses
Lopen daar maar een beetje rond te lummelen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:43 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bidden, hopen, en zal ook (helaas) deels sensatie/ eindelijk wat te doen zijn.
quote:Sxpiq They’re sending massages to rayan
Leeft het jongetje nog?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, en het wordt al weer licht...
Jawel. Alleen de berichten zijn wisselend. Gerucht is dat hij niet zo eet of drinkt. Hij schijnt niet helemaal 'bij' te zijn is mijn indruk. Maar berichtgeving is schaars en gaat alle kanten op. Ik geef dus geen garanties.quote:
Is er nog wel genoeg zuurstof?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jawel. Alleen de berichten zijn wisselend. Gerucht is dat hij niet zo eet of drinkt. Hij schijnt niet helemaal 'bij' te zijn is mijn indruk. Maar berichtgeving is schaars en gaat alle kanten op. Ik geef dus geen garanties.
En ze blijven maar roepen dat het nog 1 of 2 meter is en nog maar 1 uurtje duurt. Maar ja, dat horen we al een paar dagen![]()
Ja, dat is geen probleem. Er ligt vanaf het begin al een slang naar beneden die perslucht aanstuwt. Hij heeft dus constant verse lucht en de CO2 wordt op die manier ook weer afgevoerd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is er nog wel genoeg zuurstof?
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:11 schreef the-eye het volgende:
Ze zijn aan het wachten tot ze zeker weten dat hij overleden is en dan wordt hij (later) met wat grovere middelen daar weggehaald.
BSquote:
quote:a__esmeralda They talk about topographic survey because it’s hard because they don’t want the well to collapse
Bij een redding is er de kritieke periode waarbinnen het moet gebeuren.quote:
Vast wel, maar dit levert meer sensatie opquote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:22 schreef Alpha0 het volgende:
Touw laten zakken en hem optakelen. Dat was geen optie ?
Wie gaat dat touw vastmaken?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:22 schreef Alpha0 het volgende:
Touw laten zakken en hem optakelen. Dat was geen optie ?
Dat is niet zo erg, je lichaam gaat dan in overlevingsmodus, hij heeft afgelopen dagen nog wel gedronken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jawel. Alleen de berichten zijn wisselend. Gerucht is dat hij niet zo eet of drinkt. Hij schijnt niet helemaal 'bij' te zijn is mijn indruk. Maar berichtgeving is schaars en gaat alle kanten op. Ik geef dus geen garanties.
En ze blijven maar roepen dat het nog 1 of 2 meter is en nog maar 1 uurtje duurt. Maar ja, dat horen we al een paar dagen![]()
Kritieke periode is 72 uur idd. Maar dat houdt in dat je dan zonder eten en drinken zit. En dat is hier niet het geval. Iedere keer dat hij eet en drinkt reset je de klok. Het schijnt dat ze gisteren brood en een banaan hebben laten zakken. Het is alleen niet duidelijk of hij dat nou wel of niet gegeten heeft, maar dat is dus wel heel belangrijk, naast het drinken wat hij vooral moet blijven doen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij een redding is er de kritieke periode waarbinnen het moet gebeuren.
Het is blijkbaar dusdanig moeilijk geleken dat de kans op mislukking te groot was. Je hebt dan nog geen succesvolle redding met wellicht nog meer slachtoffers. Het zou tevens een hoop verwijten (ik druk me zachtjes uit) opleveren.
Als die optie dus wegvalt rest er maar n ding en dat is wachten totdat hij overleden is en dan kan er op een andere manier geprobeerd worden het lichaam bij de ouders te bezorgen
Welnee man. Dat lichaam is een overlevingsstand, steeds meer functies worden uitgeschakeld. Jij denkt dat hij daar dan ustig een banaantje heeft zitten peuzelen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kritieke periode is 72 uur idd. Maar dat houdt in dat je dan zonder eten en drinken zit. En dat is hier niet het geval. Iedere keer dat hij eet en drinkt reset je de klok. Het schijnt dat ze gisteren brood en een banaan hebben laten zakken. Het is alleen niet duidelijk of hij dat nou wel of niet gegeten heeft, maar dat is dus wel heel belangrijk, naast het drinken wat hij vooral moet blijven doen.
Het zijn er ook nogal erg veel. Voor een tunneltje van 3 meter wat ze wilden maken...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:29 schreef Phoebster het volgende:
Die buizen liggen nog in de open ruimte?
Ligt hij dan in een soort knik? Of en opstopping van puin o.i.d.?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:34 schreef Papabear het volgende:
Wat ook een vreselijk heikel punt is, is dat het ventje niet op de bodem van de put ligt. Als ze ook maar iets onder een verkeerde hoek komen, is er een grote kans dat hij nog 30 meter verder naar beneden valt en dan is het sowieso einde oefening.
In een knik/bocht inderdaadquote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:37 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ligt hij dan in een soort knik? Of en opstopping van puin o.i.d.?
quote:Maryam Alali There’s a strong stone they can’t remove it they are working to broke the stone by a machine so they can get to rayan and that rayan still alive
quote:Sally S there was a big stone in the way that took the longest to break to get through to him
quote:Hicham Oh Vertaling: Beelden bevestigen dat hij nog in leven is. Er was vannacht vanwege een grote steen sprake van een mogelijke instortingsgevaar. De steen wordt nu hl voorzichtig verwijderd. Er is hoop!
quote:a__esmeralda They used to dig vertically now digging horizontally and it is difficult because the soil is very fragile and any mistake may cause the well to collapse so they are late
Jochie zelfquote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:26 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Wie gaat dat touw vastmaken?
Die heeft denk ik niet de energie en het (geestelijk) vermogen om daartoe te komen.quote:
quote:Melissa Grenelle there is a rock they must remove first
Ik heb geen idee, maar er waren ook grote agregaten nodig. Wellicht om boorhamers aan te kunnen sluiten en om eventueel stenen te kunnen verbrijzelen en zo een weg te maken.quote:Sally S they got through the stone they just need to keep going after the stone
In de overlevingsstand zal het lichaam juist alles doen om te overleven inclusief eten en drinken wat er is. Hoop ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Welnee man. Dat lichaam is een overlevingsstand, steeds meer functies worden uitgeschakeld. Jij denkt dat hij daar dan ustig een banaantje heeft zitten peuzelen?
Zie je nog activiteit?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de overlevingsstand zal het lichaam juist alles doen om te overleven inclusief eten en drinken wat er is. Hoop ik.
Nee als je op een gegeven moment niet meer eet/drinkt dan zet het lichaam je organen in een soort van slaapstand, moet je ook niet te lang doen want is verre van gezond.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de overlevingsstand zal het lichaam juist alles doen om te overleven inclusief eten en drinken wat er is. Hoop ik.
Ja hoor, ik ben het met je eens. Ze hadden het van twee kanten af moeten proberen. In dat geval had je grote kans dat het team van bovenaf nu al bij hem was geweest. Een put van 32 meter graven in drie dagen lijkt mij inmiddels beter te doen dan een halve berg afgraven.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb er een hard hoofd in. Natuurlijk hou ik hoop. Maar als je 30 meter naar beneden valt mag berhaupt je blij zijn dat je nog leeft. Maar je zult ontegenzeggelijk (zwaar) letsel hebben. En als je daar dan 5 dagen ligt in een benarde positie.....
Ik zal ook even de stuurlui aan wal spelen:
• Ze hadden op 2 paarden moeten wedden, gat waar hij in is gevallen daar zou hij ook weer uit moeten kunnen. Hoe? Alle slimme koppen bij elkaar en creatief wezen. Er moet iets mogelijk zij in het tijdperk van AI, robots en drones
• Had een walkie talkie naar beneden gestuurd zodat de moeder en vader tegen het kind konden praten om het moed in te praten
• Stuur sonde voeding naar beneden en cacao (dat herkennen kinderen als voedsel)
• Had de put langzaam gevuld met water en het kind tegelijkertijd omhoog laten drijven (door bv. pingpongballetjes aan zijn lichaam te plakken)
quote:Arije Al Harby UPDATE: it has been confirmed that Rayan is alive. The delay is due to reaching a solid rock that required 3 hours to break down, but has been done now. They are approaching Rayan but must be careful.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:23 schreef Ireth het volgende:
Iemand de meest accurate stream voor mij? Had gehoopt allemaal juich-berichten te mogen lezen
Thxquote:
quote:Samiiiiiaiaia Rayan verkeerd op dit moment in een shock toestand, hij eet en drinkt maar krijgt niet veel mee.
Nee, juist niet. Op een gegeven moment kan je juist eten en drinken ook niet goed verwerken. Al je energie moet naar je hart, longen, hersenen. Als je nieren en darmen niet hoeven te werken scheelt dat energie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee als je op een gegeven moment niet meer eet/drinkt dan zet het lichaam je organen in een soort van slaapstand, moet je ook niet te lang doen want is verre van gezond.
Ik versta geen woord Arabisch, maar die vent nu aan het woord klinkt aardig boos??quote:
Hij was een emotioneel verhaal aan het afdraaien dat niets belangrijker is dat Rayan er straks uitkomt. Werd geen nieuwe info gegeven.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:35 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik versta geen woord Arabisch, maar die vent nu aan het woord klinkt aardig boos??
Groetjes weer hequote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:36 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Eerlijk gezegd boeit me dit heel weinig.
Hoorde het ook idd. Ik heb het geluid heel erg zacht staan, anders trek ik al dat onverstaanbare geouwehoer nietquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:35 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik versta geen woord Arabisch, maar die vent nu aan het woord klinkt aardig boos??
Iets zuidelijker sterven er honderden kinderen per dag aan het gebrek aan eten en drinken. Maar nee, laten we het nieuws op de voet volgen van een jongen die in een put is gelopenquote:
Je kan ook gewoon naar een ander topic gaan en deze dus gewoon links laten liggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:40 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Iets zuidelijker sterven er honderden kinderen per dag aan het gebrek aan eten en drinken. Maar nee, laten we het nieuws op de voet volgen van een jongen die in een put is gelopen
Dat zegt hij toch ook of reageer je per ongeluk op de verkeerde?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:33 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Op een gegeven moment kan je juist eten en drinken ook niet goed verwerken. Al je energie moet naar je hart, longen, hersenen. Als je nieren en darmen niet hoeven te werken scheelt dat energie.
Verder had ik gehoopt wakker te worden met goed nieuws. Ik denk inderdaad ook dat ze beter op twee paarden hadden kunnen wedden. Desnoods door toch vanaf boven proberen het gat wijder te maken.
Met al het geld dat in deze reddingsactie wordt gestoken had je inderdaad heel veel andere kinderen kunnen helpen. Maar ja, dat geld voor heel veel dingen helaas.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:40 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Iets zuidelijker sterven er honderden kinderen per dag aan het gebrek aan eten en drinken. Maar nee, laten we het nieuws op de voet volgen van een jongen die in een put is gelopen
Ja ik reageerde op de verkeerde 🤦🏼♀quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch ook of reageer je per ongeluk op de verkeerde?
Je mag dat ook in het nieuws brengen als je zo betrokken bent. We houden je echt niet tegen. We horen wel wanneer je live gaat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:40 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Hier idd ook hard genoeg om eventueel gejuich te horen..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:37 schreef Papabear het volgende:
[..]
Hoorde het ook idd. Ik heb het geluid heel erg zacht staan, anders trek ik al dat onverstaanbare geouwehoer niet
Als ik al zou willen, dan nog kan ik niet de hele wereld redden. Zet een actie op zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:40 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik heb niet zo’n sensatiedrift en kan hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag dat ook in het nieuws brengen als je zo betrokken bent. We houden je echt niet tegen. We horen wel wanner je live gaat.
Knap van je hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik heb niet zo’n sensatiedrift en kan hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.
De dood van kinderen vind je een bijzaak?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik heb niet zo’n sensatiedrift en kan hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.
Je hebt wel andere issues blijkbaar. Kunt jezelf niet waarderen. Ook wel jammer. Misschien toch een keer live gaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Een kind van 5 kan net z’n veters strikken. Denk je dan dat het een goed idee is om hem zichzelf een tuigje aan te doen?quote:
Kom je aandacht te kort?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |