Zo'n knuffel kan een hoopvol signaal geven, dat het niet alleen is. Dat kan in die omstandigheden heel waardevol zijn voor de mentale gesteldheid.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:45 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het kind staat in overlevingsmodus. Donker, koud, nat, weinig eten/drinken. Het snakt bijna naar adem zo komt het op mij over. Die is met z'n 5 jaar al 70 uur aan het vechten.
Die gaat echt niet ineens een dikke glimlach geven wanneer het z'n knuffel krijgt. Dat is tenminste wat ik zie...
Knuffel, telefoon, radio, tv, koteletten, hamburgers. Zo is er altijd wat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zo'n knuffel kan een hoopvol signaal geven, dat het niet alleen is. Dat kan in die omstandigheden heel waardevol zijn voor de mentale gesteldheid.
Gaat steeds langer durenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:50 schreef wizzer het volgende:
Volgens Hespress duurt de hele redding nog 7 uur...
Ja, als ie nog voldoende bij bewust zijn is om er op te reageren. Ik denk dat het eerder in de weg gaat zitten. een extra gevaar vormt voor zijn kansen in dit stadium. Maar blijkbaar verschillen we hier van meningquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zo'n knuffel kan een hoopvol signaal geven, dat het niet alleen is. Dat kan in die omstandigheden heel waardevol zijn voor de mentale gesteldheid.
Ligt er natuurlijk wel aan waarin. In 5°C water hou je het misschien 20 minuten vol. In lucht een heel stuk langer... Thermodynamica. (warmteoverdrachtquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onderkoeling is meer een kwestie van uren en dan is het klaar.
Klopt. Maar na een aantal uren onderkoeld te zijn begin je langzaam af te sterven. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk wel aan waarin. In 5°C water hou je het misschien 20 minuten vol. In lucht een heel stuk langer... Thermodynamica. (warmteoverdracht)
Dat zal wel meevallen, dat zal niet even out of the blue naar beneden gegooid worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:51 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ja, als ie nog voldoende bij bewust zijn is om er op te reageren. Ik denk dat het eerder in de weg gaat zitten. een extra gevaar vormt voor zijn kansen in dit stadium.
Wanneer er een groot ongeluk is gebeurd, is het eerste wat de politie, brandweer of ambulace doet, is een knuffel (dus letterlijk een knuffelbeest) aan de kinderen geven, om ze gerust te kunnen stellen wanneer ze de ouders moeten behandelen. Want dat stelt ze inderdaad iets gerustquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik had net een livestream, maar ik klikte hem per ongeluk weg. Was bbc newsquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat zijn beelden van vanmiddag volgens mij?
De traumabeertjesquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wanneer er een groot ongeluk is gebeurd, is het eerste wat de politie, brandweer of ambulace doet, is een knuffel (dus letterlijk een knuffelbeest) aan de kinderen geven, om ze gerust te kunnen stellen wanneer ze de ouders moeten behandelen. Want dat stelt ze inderdaad iets gerust
Precies. Behoorlijk logisch.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wanneer er een groot ongeluk is gebeurd, is het eerste wat de politie, brandweer of ambulace doet, is een knuffel (dus letterlijk een knuffelbeest) aan de kinderen geven, om ze gerust te kunnen stellen wanneer ze de ouders moeten behandelen. Want dat stelt ze inderdaad iets gerust
Klopt. Je begint niet af te sterven. Je lichaam schakelt alle niet kritische delen af, om de wél kritische delen te voorzien van zuurstof en bloedquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Maar na een aantal uren onderkoeld te zijn begin je langzaam af te sterven. Dat is wat ik bedoel.
En als je op de koude grond ligt, gaat dat afkoelen ook vrij rap, zeker als je niet beweegt en niet eet.
Je punt is?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Knuffel, telefoon, radio, tv, koteletten, hamburgers. Zo is er altijd wat.²
En uiteindelijk volgt dus een complete shutdown.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Klopt. Je begint niet af te sterven. Je lichaam schakelt alle niet kritische delen af, om de wél kritische delen te voorzien van zuurstof en bloed
Was niks live aan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:55 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Ik had net een livestream, maar ik klikte hem per ongeluk weg. Was bbc news
Tja, je lichaam kan heel wat hebben, maar er is natuurlijk een grens...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
En uiteindelijk volgt dus een complete shutdown.
Ik hoor alla akbar roepen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Er wordt geroepen... It's happening?
Dat iedereen zo zijn eigen voorkeuren en ideeën heeft. Ik herhaal het nog even: zo is er dus altijd wat.quote:
Die reactie was ook erg raar vanuit mijn perspectief, maar ik heb kinderen. Ik kan me voorstellen dat je dat niet ziet als je ze niet hebt. Als mijn kinderen ergens bang voor zijn komen ze naar mij of mijn vrouw toe, en ze slapen niet zonder een knuffel (ze zijn 1 en 3). Zo'n knuffel doet ze schijnbaar denken aan warmte en veiligheid, aan papa of mama. Heel herkenbaar hierquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Precies. Behoorlijk logisch.
Dat je dit dan beziet en commentaar op gaat zitten geven in plaats van een poging doen dat initiatief te begrijpen is ook wel een kunst hoor.
Jeetje…😕quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:50 schreef wizzer het volgende:
Volgens Hespress duurt de hele redding nog 7 uur...
Ja, maar dat is positief in die regionen toch?quote:
#safe_the_childrenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:03 schreef Selenophilia het volgende:
Waren we maar met alle kinderen zo behulpzaam en meelevend. Kinderen zijn zo onschuldig
Zouden we allemaal maar zo denken, dat hadden we nooit een oorlog gehad, en misschien een derdequote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:03 schreef Selenophilia het volgende:
Waren we maar met alle kinderen zo behulpzaam en meelevend. Kinderen zijn zo onschuldig
We hadden een halve oorlog in dit topic. World peace is a pipedream.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Als we allemaal zoals jou zouden denken, dat hadden we nooit een oorlog gehad
Rare mensen...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Rambolin het volgende:
[..]
We hadden een halve oorlog in dit topic. World peace is a pipedream.
1 vraag: Heb je kinderen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik blijf erbij dat een knuffel in dit stadium niks gaat toevoegen voor het joch. Het is waarschijnlijk veel te verzwakt het fatsoenlijk aan te pakken.
Wat mij nog wel wat lijkt, en misschien doen ze dat ook wel. Kleine hoeveelheden medicatie door zn drinkbuis. Neem morfine. Dat krijgen mensen wel vaker die op het randje van de dood staat. Het zorgt dat je je op je gemak voelt. echter kan dit ook een averechts effect hebben, dar het lichaam daardoor stopt met de focus op overleven. Als het teveel op het gemak voelt, dan gaat er weer energie naar organen die nu even overbodig zijn...
Zomaar wat gedachtes
Een (verzwakte) kind van 5 morfine geven die je niet kan reguleren. Ik bedoel, tis geen infuus of zo. Lijkt me echt een slecht plan. Dan toch maar die Teddybeer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik blijf erbij dat een knuffel in dit stadium niks gaat toevoegen voor het joch. Het is waarschijnlijk veel te verzwakt het fatsoenlijk aan te pakken.
Wat mij nog wel wat lijkt, en misschien doen ze dat ook wel. Kleine hoeveelheden medicatie door zn drinkbuis. Neem morfine. Dat krijgen mensen wel vaker die op het randje van de dood staat. Het zorgt dat je je op je gemak voelt. echter kan dit ook een averechts effect hebben, dar het lichaam daardoor stopt met de focus op overleven. Als het teveel op het gemak voelt, dan gaat er weer energie naar organen die nu even overbodig zijn...
Zomaar wat gedachtes
Ja, wie zou dat nou beter weten? Pedagogen en psychologen of een anonieme FOK!-er op een vrijdagavond?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik blijf erbij dat een knuffel in dit stadium niks gaat toevoegen voor het joch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |