SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Als je deze onzin blijft herhalen wordt het niet opeens waar, hè.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh begrijp me niet verkeerd, mensen van 50+ en zeker 60+ doen er op zich verstandig aan een booster te nemen. Het lijntje in je grafiek voor de leeftijdsgroepen 12-29 en 30-49 ligt echter lekker plat voor iedereen en bij 30-49 zie je pas enig effect van geen vaccin. Niet van een booster. Bij de leeftijdsgroepen 50-69 zie je ook niet echt een significant verschil tussen vaccin-booster en alleen een zeer significant verschil met ongevaccineerden. Pas Bij 70+ begin je echt wat verschil te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Mensen met een booster komen nauwelijks in het ziekenhuis. Feit.
Maar nog steeds, verreweg het grootste verschil zit tussen vaccin - geen vaccin. Niet tussen vaccin-booster. Dus tsja. Ik doe voorlopig nog niet mee aan het booster circus en velen met mij niet. Hopelijk wordt het CTB afgeschaft vanwege de onzin die het nu is voordat ik mijn booster zou moeten halen.![]()
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAALVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
de info heb ik van zkh dokters, dus wat zijn jouw tegengestelde bronnen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je deze onzin blijft herhalen wordt het niet opeens waar, hè.![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat komt ook door de schaal. Dat verschil is zeker wel statistisch significant.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Bij de leeftijdsgroepen 50-69 zie je ook niet echt een significant verschil tussen vaccin-booster en alleen een zeer significant verschil met ongevaccineerden.Ik snap nog steeds niet waarom je het risico zou nemen. Er belanden nog steeds honderden mensen uit de leeftijdscategorie 12-49 in het ziekenhuis. Door de booster te nemen reduceer je die kans alsnog fors.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Maar nog steeds, verreweg het grootste verschil zit tussen vaccin - geen vaccin. Niet tussen vaccin-booster.
En dat nog los van de kans om minder ziek te worden. In plaats van drie dagen ben je dan een halve dag ziek. Om maar wat te noemen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik dacht ook dat daar cijfers van waren dat wat nu op de IC ligt nog bijna allemaal Delta is. En dat die hier verschillende malen gestaan hebben.
Overigens was het voor de ongevaccineerden die ik ken en die onlangs Omikron hadden ook niet meer dan een verkoudheid. Of niet eens, beetje hoofdpijn soms, wat keelpijn, sommigen een of twee dagen koorts. Hetzelfde als bij de geboosterden eigenlijk. Maar stukken minder dan een griep.
Overigens ben ik helemaal voor vaccineren hoor, maar laten we het niet groter maken dan het is. Dus gewoon bij de feiten blijven.![]()
Was alles STUKquote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL![]()
Ziekenhuisdokters op facebook zeker.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de info heb ik van zkh dokters, dus wat zijn jouw tegengestelde bronnen?
Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten?
En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
gewoon iedereen aan de griepprik, want dan ben je minder lang ziek, ja dat is lekker slim.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat komt ook door de schaal. Dat verschil is zeker wel statistisch significant.
[ afbeelding ]
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom je het risico zou nemen. Er belanden nog steeds honderden mensen uit de leeftijdscategorie 12-49 in het ziekenhuis. Door de booster te nemen reduceer je die kans alsnog fors.
En dat nog los van de kans om minder ziek te worden. In plaats van drie dagen ben je dan een halve dag ziek. Om maar wat te noemen.![]()
omdat het doctors uit andere landen zijn, waar ze dat wel meten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisdokters op facebook zeker.
Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten?
En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.![]()
nee, klopt niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.![]()
Zoals dit?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat het doctors uit andere landen zijn, waar ze dat wel meten.
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022quote:Among Omicron cases with known outcomes reported to TESSy as of 19 January 2022, 884 (1.14%) were hospitalised, 120 (0.16%) required ICU admission/respiratory support, and 48 (0.06%) died.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik kan dit bevestigen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten?![]()
En de feiten zijn dat er ook nog tal van mensen door omikron op de ic belanden. Ik snap echt niet hoe iemand zo koppig kan zijn om dat te ontkennen. Ja, het zijn er minder, ja, ze liggen korter op de kliniek, ja, de kans is kleiner. Maar die is niet opeens met > 95% naar beneden gegaan.quote:
De inschatting is ~50% minder ziekmakend. Dan is het toch niet zo moeilijk te bedenken dat je dus nog steeds de helft van het aantal ic-patiënten krijgt?
De theorie dat de ziekenhuisopnames achterblijven is dus dat dit te maken heeft met de vaccinatiegraad/natuurlijke immuniteit, en niet dat omikron opeens intrinsiek niets meer zou kunnen doen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
het zijn geen doctors uit de EU, maar uit Noord Amerika.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals dit?
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022
[..]![]()
Joh, als jij wil geloven wat je wilt geloven, prima. Ik besteed er geen aandacht meer aan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn geen doctors uit de EU, maar uit Noord Amerika.
Ik ga ook geen mensen proberen te overtuigen die denken dat de wereld plat is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klopt volgens mij niet helemaal. Maar mensen worden nog wel steeds flink ziek. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld in de UK al personeelstekorten geweest bij bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Daardoor flinke vertragingen wat opzich mee te leven valt. Maar dit kan dus ook bij de zorg gebeuren en dat is al minder fijn.quote:
Wat we overigens niet in het nieuws hebben gezien is dat er ook horecagelegenheden zijn die vrezen voor zo'n scenario in hun tent.. leuke catch22..
Ik heb wel zoiets van gooi Nederland wel steeds meer open, nu liever door de zure appel heen en niet straks tijdens bijvoorbeeld het festivalseizoen we ineens te weinig bus chauffeurs hebben om mensen op lokatie te brengen..Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>![]()
Hier, in één plaatje:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp2119682quote:Only two studies have attempted to model the effects of undocumented previous infections to estimate omicron's intrinsic severity relative to delta. Although these studies were conducted in locations with very different case-ascertainment rates, after correcting for underascertainment, each study estimated that omicron was about 75% as likely as delta to cause hospitalization in an unvaccinated person with no history of SARS-CoV-2 infection.2,3 This meaningful but fairly small difference implies that omicron, alpha, and wild-type SARS-CoV-2 have similar intrinsic severity.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nope, geen warm bad.quote:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
dit is dan je zogenaamde facebook doctor!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Joh, als jij wil geloven wat je wilt geloven, prima. Ik besteed er geen aandacht meer aan.
Ik ga ook geen mensen proberen te overtuigen die denken dat de wereld plat is.
![]()
![]()
![]()
Je gebrek aan daadwerkelijke bronnen maakt je bewering nu niet echt heel sterk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit is dan je zogenaamde facebook doctor!!
![]()
[ afbeelding ]![]()
dat is het resultaat van isolatie regels, niet direct vanuit de omikron ziekte.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niet helemaal. Maar mensen worden nog wel steeds flink ziek. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld in de UK al personeelstekorten geweest bij bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Daardoor flinke vertragingen wat opzich mee te leven valt. Maar dit kan dus ook bij de zorg gebeuren en dat is al minder fijn.
Wat we overigens niet in het nieuws hebben gezien is dat er ook horecagelegenheden zijn die vrezen voor zo'n scenario in hun tent.. leuke catch22..
Ik heb wel zoiets van gooi Nederland wel steeds meer open, nu liever door de zure appel heen en niet straks tijdens bijvoorbeeld het festivalseizoen we ineens te weinig bus chauffeurs hebben om mensen op lokatie te brengen..![]()
Nog even voor de vrijdagmiddag borrel de frustratie eruit.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
de zkh doctor is een bron, net zoals Lenny een bron is!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Je gebrek aan daadwerkelijke bronnen maakt je bewering nu niet echt heel sterk.![]()
Geen foto's van Lenny plaatsen hier.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit is dan je zogenaamde facebook doctor!!
![]()
[ afbeelding ]![]()
En nu lekker aan het bier! Lekker Coronaatje, oh nee, Karmeliet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:33 schreef D_A het volgende:
[..]
Nog even voor de vrijdagmiddag borrel de frustratie eruit.![]()
Wat voor bron is Lenny, een bron van ellende zeker?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de zkh doctor is een bron, net zoals Lenny een bron is!![]()
![]()
In hoeverre rijmt zich dat met Zuid-Afrika, waar weinig mensen gevaccineerd zijn en Omikron toch gezien wordt als mild? Er zijn overigens voldoende onderzoeken die aangeven dat Omikron wel milder is, dus deze onderzoeken lijken elkaar dan tegen te spreken. En nu?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo erg als delta waarschijnlijk niet (wat te maken heeft met het minder infecteren van de longen). Maar omikron is misschien niet intrinsiek een verkoudheid voor velen, het is voor velen een verkoudheid, omdat men gevaccineerd is.
Zie o.a. https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/
[..]
[..]![]()
Voor de zekerheid opnieuw in lockdown en wetgeving doorvoeren om permanente maatregelen te nemen zoals mondmaskers, vaccinatie, en saneren van sectoren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
In hoeverre rijmt zich dat met Zuid-Afrika, waar weinig mensen gevaccineerd zijn en Omikron toch gezien wordt als mild? Er zijn overigens voldoende onderzoeken die aangeven dat Omikron wel milder is, dus deze onderzoeken lijken elkaar dan tegen te spreken. En nu?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
https://www.tubantia.nl/p(...)l-risico-s~a3c924c2/quote:In de Tweede Kamer gloort een meerderheid voor het dumpen van 2G. Alleen VVD en D66 (samen 58 zetels) steunen het omstreden middel. Het CDA en de PvdA zijn er nog niet uit: als een van die partijen ook tegen 2G is, sneuvelt het plan.
Nieuws!
En in de bonus de domme uitspraak van de dag:Was getekend Mark Rutte. Zou dat soms komen omdat jij er steeds zo ellendig lang aan vasthoudt? Avondklok, iemand?quote:De les van vorig najaar is ook: als je ze helemaal wegdoet, de gereedschapskist opbergt, is het niet zo makkelijk om het weer in te zetten.zie email 27 oktober![]()
Zo kennen wij hem weer.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL
[ Bericht 4% gewijzigd door halfway op 04-02-2022 19:05:33 ]Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Hahah, er is Rutte gevraagd of hamertjes en bijteltjes ; goede typering zijn voor vrijheidsbeperkende maatregelen.
Man van het volk, erg mooi- verwijderd door admin -![]()
Eerst zien, dan geloven. Kuiken is een van de hardliners in de kamer waar het gaat om coronamaatregelen, en het CDA zal de lieve vrede in het kabinet wellicht nog even willen bewaren. Maar het zou de goede kant op kunnen gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/p(...)l-risico-s~a3c924c2/
Nieuws!
En in de bonus de domme uitspraak van de dag:
[..]
Was getekend Mark Rutte. Zou dat soms komen omdat jij er steeds zo ellendig lang aan vasthoudt? Avondklok, iemand?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat Omikron heftig minder ziekmakend is dan Delta?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de feiten zijn dat er ook nog tal van mensen door omikron op de ic belanden. Ik snap echt niet hoe iemand zo koppig kan zijn om dat te ontkennen. Ja, het zijn er minder, ja, ze liggen korter op de kliniek, ja, de kans is kleiner. Maar die is niet opeens met > 95% naar beneden gegaan.
De inschatting is ~50% minder ziekmakend. Dan is het toch niet zo moeilijk te bedenken dat je dus nog steeds de helft van het aantal ic-patiënten krijgt?
De theorie dat de ziekenhuisopnames achterblijven is dus dat dit te maken heeft met de vaccinatiegraad/natuurlijke immuniteit, en niet dat omikron opeens intrinsiek niets meer zou kunnen doen.
Heb je geld geïnvesteerd?Ziekenhuisopname. Ok.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Hier, in één plaatje:
[ afbeelding ]
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp2119682
[..]
IC? Not so much. Hoeveel mensen zijn er nu in de afgelopen weken besmet geraakt? IC loopt nog steeds leeg.
Omicron is intrinsiek veel minder dodelijk dan Delta. Daar zijn ook fysiologische aanwijzingen voor aangezien het gebied waar het virus infecteert duidelijk verschilt. Van diep in de longen naar de bronchiën.
Het lijkt me ook dat daarmee long Covid minder waarschijnlijk is, hoewel ik daar nog geen concrete onderzoeken over gevonden heb. Ik kan me echter voorstellen dat permanente schade aan de longblaasjes een belangrijke reden voor long Covid kan zijn.![]()
Rutte en Kuipers hangen op dit moment WOEDEND aan de telefoon bij het LCPS over hoe zij het GORE LEF hebben om een daling in de ziekenhuiscijfers te rapporteren en daarmee het draagvlak onder het beleid nog verder uithollen.![]()
Zijn die personeelsleden erg ziek of moeten ze in quarantaine (zonder of met hele milde klachten)?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niet helemaal. Maar mensen worden nog wel steeds flink ziek. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld in de UK al personeelstekorten geweest bij bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Daardoor flinke vertragingen wat opzich mee te leven valt. Maar dit kan dus ook bij de zorg gebeuren en dat is al minder fijn.
Ik heb wel zoiets van gooi Nederland wel steeds meer open, nu liever door de zure appel heen en niet straks tijdens bijvoorbeeld het festivalseizoen we ineens te weinig bus chauffeurs hebben om mensen op lokatie te brengen..![]()
Goed taalgebruik, vooral omdat je de hamertjes en bijteltjes met name tegen mensen en de maatschappij gebruikt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 17:03 schreef groenen het volgende:
Hahah, er is Rutte gevraagd of hamertjes en bijteltjes ; goede typering zijn voor vrijheidsbeperkende maatregelen.
Man van het volk, erg mooi![]()
Ach het is al dood, ook CDA, PvdA, VVD, D66 is geen meerderheid in de Eerste Kamer.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven. Kuiken is een van de hardliners in de kamer waar het gaat om coronamaatregelen, en het CDA zal de lieve vrede in het kabinet wellicht nog even willen bewaren. Maar het zou de goede kant op kunnen gaan.zie email 27 oktober![]()
Wat een teksten weer van Opruttequote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL![]()
![]()
![]()
IEDEREEN ZIEDEND[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
En dan ook nog net terug uit het buitenland.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hierbij wil ik dan graag van de gelegenheid gebruikmaken om Mark veel beterschap toe te wensen.
Beterschap, Markie!Go hard or go home![]()
Nachtleven OPEN!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:33 schreef D_A het volgende:
[..]
Nog even voor de vrijdagmiddag borrel de frustratie eruit.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
![]()
Even een drankje erbij deze vrijdag middag.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat wordt een DM.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 17:57 schreef Noek het volgende:
Hierbij wil ik dan graag van de gelegenheid gebruikmaken om Mark veel beterschap toe te wensen.
Beterschap, Markie!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Nachtleven kan open met 1g en personeel in deze outfit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:27 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Even een drankje erbij deze vrijdag middag.![]()
Hahahahaha fucking freakyquote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:27 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Even een drankje erbij deze vrijdag middag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Rutte heeft ook in zijn beleid nog niet door dat Omikron anders is dan Delta. Zou mij niets verbazen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
grote kans, zelftesten met de keel overslaan- verwijderd door admin -![]()
Atje Kuiken?quote:![]()
Dit is een themafeest toch? Toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:27 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Even een drankje erbij deze vrijdag middag.zie email 27 oktober![]()
Het voordeel is dat je geen fooi hoeft te geven. Als je in dat pak rondloopt dan zal je contant geld ook wel als besmettingsbron zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:27 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Even een drankje erbij deze vrijdag middag.![]()
Word hier persoonlijk nog lang niet blij van, lijkt erop dat we nog heel ver weg zijn van het überhaupt stoppen van QR beleid.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nieuws!
[..]
Was getekend Mark Rutte. Zou dat soms komen omdat jij er steeds zo ellendig lang aan vasthoudt? Avondklok, iemand?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan doen met de groep jonger dan 18 jaar waar de booster niet meer noodzakelijk voor blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Word hier persoonlijk nog lang niet blij van, lijkt erop dat we nog heel ver weg zijn van het überhaupt stoppen van QR beleid.Zonder wrijving geen glans![]()
Ja sorry maar grote kans dat Rutte Covid heeft.. Ik had ook maar een klein beetje kriebel in mijn keel en twee zelftests waren negatief (ja ik had dat staafje in mijn keel gedouwd)... de dag erna kreeg ik ook verhoging en was de 3de zelftest ineens positief.quote:
Het percentage positieve tests zit boven de 60%, de gewone verkoudheid bestaat op dit moment bijna niet.
Straks zit de halve kamer in quarantaine
Alpha kenny one![]()
succes met gamenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja sorry maar grote kans dat Rutte Covid heeft.. Ik had ook maar een klein beetje kriebel in mijn keel en twee zelftests waren negatief (ja ik had dat staafje in mijn keel gedouwd)... de dag erna kreeg ik ook verhoging en was de 3de zelftest ineens positief.
Het percentage positieve tests zit boven de 60%, de gewone verkoudheid bestaat op dit moment bijna niet.
Straks zit de halve kamer in quarantaine![]()
![]()
Dat is idd wel een klap in het gezicht van het CTB. Al kun je natuurlijk onder een bepaalde leeftijd toch groen geven bij 2 prikken. Zit je wel met de Internationale versie maar oke.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan doen met de groep jonger dan 18 jaar waar de booster niet meer noodzakelijk voor blijkt te zijn.![]()
Het zegt voor mij dat het wel mooi is geweest. Er komt geen vierde in het is klaar.quote:
Man wat ben ik klaar met overheden.![]()
![]()
Dat zegt dat je moet kappen met alle maatregelen zodat je er op natuurlijke wijze mee in aanraking komt.quote:
Heb je ook geen boosters meer nodig, met uitzondering misschien van de risicogroep.![]()
VVD en D66 willen onze vrijheid en privacy afpakken en mensen gebruiken als producten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:30 schreef asco het volgende:
[..]
Het zegt voor mij dat het wel mooi is geweest. Er komt geen vierde in het is klaar.
Man wat ben ik klaar met overheden.
Pek en veren en afgestraft worden bij de verkiezingen is het minste wat ze verdienen.![]()
Lijkt me de enige zinnige weg voorwaard. Boosters voor wie het wil, en verder alles los laten. Inzetten op betere ventilatie en hygiëne op de plekken waar dat kan. Mondkapjes op vrijwillige basis.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zegt dat je moet kappen met alle maatregelen zodat je er op natuurlijke wijze mee in aanraking komt.
Heb je ook geen boosters meer nodig, met uitzondering misschien van de risicogroep.
En door.
Maar dat is niet de weg die ze gaan kiezen denk ik.![]()
Geef die van mij maar aan iemand die er echt iets aan heeft.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh nee, daar is spuit vier al binnen een jaar.![]()
Dit elke keer.quote:Volgens Rutte is het nog te vroeg om nieuwe besluiten te nemen en is volgende week nog nodig om een beter beeld te krijgen.We dealen al sinds december met omicron, wat gaan er volgende week nog voor nieuwe inzichten komen?
![]()
Dus de ziekenhuizen liggen nog steeds niet vol, terwijl er in de afgelopen maand zo'n miljoen mensen besmet geraakt zijn? Als de QR-code nu al niet opgeheven kan worden, wanneer dan wel?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit elke keer.We dealen al sinds december met omicron, wat gaan er volgende week nog voor nieuwe inzichten komen?
De rest van je leven geen leuke dingen meer mogen doen als niet gevaccineerd/ geboosterd persoon?![]()
Beproefde tactiek van Rutte, keuzes zolang uitstellen totdat de keuze praktisch voor je gemaakt wordt door de omstandigheden (al dan niet in goede of in slechte zin).quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit elke keer.We dealen al sinds december met omicron, wat gaan er volgende week nog voor nieuwe inzichten komen?
![]()
Stel je niet aan joh, wat is twee jaar op een mensenleven? We moeten het gewoon nog een paar maandjes aan kijken; wellicht dat de grafiekjes dan verbetering laten zien zodat ook het OMT hoopvol zal zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus de ziekenhuizen liggen nog steeds niet vol, terwijl er in de afgelopen maand zo'n miljoen mensen besmet geraakt zijn? Als de QR-code nu al niet opgeheven kan worden, wanneer dan wel?
De rest van je leven geen leuke dingen meer mogen doen als niet gevaccineerd/ geboosterd persoon?![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stel je niet aan joh, wat is twee jaar op een mensenleven? We moeten het gewoon nog een paar maandjes aan kijken; wellicht dat de grafiekjes dan verbetering laten zien zodat ook het OMT hoopvol zal zijn.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Volgens mij laten de grafiekjes al genoeg verbetering zien. Hoeveel mensen zijn er in een normaal jaar verkouden? Die laten zich ook niet testen, terwijl dat nu wel gebeurt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stel je niet aan joh, wat is twee jaar op een mensenleven? We moeten het gewoon nog een paar maandjes aan kijken; wellicht dat de grafiekjes dan verbetering laten zien zodat ook het OMT hoopvol zal zijn.
En 2 jaar is natuurlijk wel veel voor de ongeneeslijk zieke mensen of mensen die sowieso al niet meer lang te leven hebben.![]()
gewoon altijd dezelfde uitstel leugens, die plaat is al grijs gedraaid!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
![]()
Als ze nu pas met ventilatie in klaslokalen en co2 meters komen aanzetten horen we waarschijnlijk pas in 2024 dat omicron mild is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tegen die tijd zitten mensen al op prik 10.![]()
Ik was niet helemaal serieusquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Volgens mij laten de grafiekjes al genoeg verbetering zien. Hoeveel mensen zijn er in een normaal jaar verkouden? Die laten zich ook niet testen, terwijl dat nu wel gebeurt.
En 2 jaar is natuurlijk wel veel voor de ongeneeslijk zieke mensen of mensen die sowieso al niet meer lang te leven hebben.![]()
![]()
tegen die tijd heeft het volk het binnenhof bestormtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als ze nu pas met ventilatie in klaslokalen en co2 meters komen aanzetten horen we waarschijnlijk pas in 2024 dat omicron mild is.
Tegen die tijd zitten mensen al op prik 10.
#ghostrider![]()
Ohh, ik had het deze keer niet doorquote:![]()
Die Illy is trouwens ook lekker bezig, booster adviseren, omdat ze anders niet met vakantie kunnen![]()
![]()
Dat is een groot schandaal. Ik ben nu eenmaal wat ouder en heb die spuiten gewoon genomen aangezien ik ook echt flink ziek ben geweest van Corona voor de vaccinaties. Was ik 10/15 jaar jonger geweest had ik ze ook niet genomen. Ik hoop voor alle ongevaccineerden dat we echt snel weer naar het oude normaal gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
![]()
Vaccinatie is ook goed voor je mentale gezondheid. Oh en het lost ook armoede en honger op.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh, ik had het deze keer niet door![]()
[ twitter ]
Die Illy is trouwens ook lekker bezig, booster adviseren, omdat ze anders niet met vakantie kunnen![]()
Kinderspel. Ik ben vanmorgen naar Ballorig geweest, met QR codequote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:27 schreef Questular het volgende:
Morgen lekker de stad in flaneren met mijn booster en qr code. Lekker hoor.![]()
![]()
https://www.bndestem.nl/b(...)d-geworden~ae0a9715/Mooi kunnen we weer normaal gaan doen lijkt me.quote:De verschillen met eerdere coronagolven zijn legio, legt Van der Sar uit. ,,Toen zag je bijvoorbeeld veel meer patiënten met heftige longontstekingen. Die kom je nu echt veel minder tegen.” Ook is de opnameduur van de gemiddelde Covid-patiënt veel korter dan in eerdere golven. ,,Het grootste deel van de Covid-patiënten heeft milde klachten. Vaak hoeven ze maar enkele dagen te blijven en dan kunnen ze weer naar huis. Omikron ontziet bij veel mensen de longen en treft vooral de bovenste luchtwegen. De klachten zijn hierdoor stukken minder.”![]()
Lijkt me een goed plan. Afgelopen week weer 3 mensen in mijn omgeving die positief getest zijn. Gaat lekker door zo. Nauwelijks heftige klachten trouwens en iedereen gevaccineerd / geboosterd.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:30 schreef ipa84 het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)d-geworden~ae0a9715/
[..]
Mooi kunnen we weer normaal gaan doen lijkt me.![]()
Dat geloof ik graag staat ook in het artikel dat ze nauwelijks gevaccineerde mensen zien en als ze die zien hebben ze gewoon een heel slecht immuunsysteem wat gebeurt bij oudere mensen. Maar voor mensen die gevaccineerd zijn of besmet zijn geweest is het gewoon een verkoudheidje of een griepje.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan. Afgelopen week weer 3 mensen in mijn omgeving die positief getest zijn. Gaat lekker door zo. Nauwelijks heftige klachten trouwens en iedereen gevaccineerd / geboosterd.![]()
Ja, maar long covid.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)euwe-prikrondes.htmlAfschaffen dus dat QR circusquote:Met de onderzoeken in de hand, kun je kanttekeningen plaatsen bij de huidige geldigheidsduur van een vaccinatiebewijs: na een booster blijft de QR-code namelijk voor onbepaalde tijd geldigMaar iets zegt me dat dit dan weer net niet de gewenste conclusie is die we daaruit moeten trekken.
![]()
![]()
Ik lees dit juist als ontegenzeggelijk bewijs dat de booster ook 270 dagen geldig moet worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)euwe-prikrondes.html
[..]
Afschaffen dus dat QR circusMaar iets zegt me dat dit dan weer net niet de gewenste conclusie is die we daaruit moeten trekken.
![]()
Hij adviseert helemaal geen boosters, hij probeert alleen bij het Jeugdjournaal uit te leggen dat er twee kanten aan het verhaal zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh, ik had het deze keer niet door![]()
[ twitter ]
Dat voorlopig onbeperkt geldig! Was niet voor niks voorlopig immers.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik lees dit juist als ontegenzeggelijk bewijs dat de booster ook 270 dagen geldig moet worden.![]()
Anders worden alle papa's en mama's ziek!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij adviseert helemaal geen boosters, hij probeert alleen bij het Jeugdjournaal uit te leggen dat er twee kanten aan het verhaal zitten.![]()
Nee, dat zegt ie al helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Anders worden alle papa's en mama's ziek!!![]()
![]()
Last van kattenschijt in de tuin, wilt u een salarisverhoging en dat u vrouw u wat vaker aanraakt?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatie is ook goed voor je mentale gezondheid. Oh en het lost ook armoede en honger op.
Neem nu een Covid booster. We zitten voor u klaar. Bel snel!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In het voorjaar de specifieke Omicron prik halen; met een beetje ''mazzel'' ook twee doses waarbij we in het najaar alweer een booster nodig hebben. Kan geen kwaad, toch? Kleine moeite!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)euwe-prikrondes.html
[..]
Afschaffen dus dat QR circusMaar iets zegt me dat dit dan weer net niet de gewenste conclusie is die we daaruit moeten trekken.
Heeft straks geen zin meer om lange mouwen aan te doen; je armen altijd klaar hebben voor een prik om je QR te behouden!![]()
Rutte vanavond weer 4x aanhalen dat ze het OMT advies niet hadden gevolgd en van 20:00 naar 22:00 zijn gegaan dat was al een enorm risico en dat dat duizenden extra ziekenhuisopnames kan veroorzaken.
Wie houdt die man voor de gek eigenlijk.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat is ook precies de enige reden waarom ze twee uurtjes later zijn gaan zitten. Om nu te kunnen counteren met ''ja, maar dit is al een hele gok en we gingen verder dan het OMT advies, dus we volgen ze echt niet altijd hoor!''.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:55 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte vanavond weer 4x aanhalen dat ze het OMT advies niet hadden gevolgd en van 20:00 naar 22:00 zijn gegaan dat was al een enorm risico en dat dat duizenden extra ziekenhuisopnames kan veroorzaken.
Wie houdt die man voor de gek eigenlijk.
Ligt er nogal dik bovenop.![]()
Boeiend, er is bierquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is ook precies de enige reden waarom ze twee uurtjes later zijn gaan zitten. Om nu te kunnen counteren met ''ja, maar dit is al een hele gok en we gingen verder dan het OMT advies, dus we volgen ze echt niet altijd hoor!''.
Ligt er nogal dik bovenop.![]()
Heb jij alweer vakanties gepland waarde AH?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Begin april hopelijk weer een weekje wegquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Boeiend, er is bier![]()
Heb jij alweer vakanties gepland waarde AH?![]()
![]()
Met die initialen is een tripje Oostenrijk wel toepasselijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarheen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Begin april hopelijk weer een weekje weg
Hier ook hopelijk april, alhoewel dat eigenlijk werk is maar plak er ook wat leuks achteraan dan natuurlijk
Als budget rond komtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Of Zaandamquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Met die initialen is een tripje Oostenrijk wel toepasselijk.
Groot gelijk! Als je er toch bent.. waarheen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarheen?
Hier ook hopelijk april, alhoewel dat eigenlijk werk is maar plak er ook wat leuks achteraan dan natuurlijk
Als budget rond komt
Sinds de crisis begonnen is boeken we altijd meerdere opties (gratis annuleren, en toch zoveel KLM vouchers); besluiten we de week van te voren wat het word. Lans met de minst strengste inreisbeperkingen/beperkingen in het binnenland. Opties deze keer zijn Wenen, Praag of Rome.![]()
Is Italie niet streng (meer)?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Groot gelijk! Als je er toch bent.. waarheen?
Sinds de crisis begonnen is boeken we altijd meerdere opties (gratis annuleren, en toch zoveel KLM vouchers); besluiten we de week van te voren wat het word. Lans met de minst strengste inreisbeperkingen/beperkingen in het binnenland. Opties deze keer zijn Wenen, Praag of Rome.![]()
Tegen die tijd hebben we de booster wel en een negatieve test om het land binnen te komen vinden we ook niet erg. Maar is nog twee maanden in de toekomst; kijken dan welk land het soepelste isquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is Italie niet streng (meer)?![]()
![]()
Het is 1 grote show. Over 2 weken wordt gewoon vrolijk weer geroepen dat het echt nog hoogst onzeker is wat er in maart allemaal nog kan gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:55 schreef DonDruiper het volgende:
Wie houdt die man voor de gek eigenlijk.![]()
Misdadig.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is 1 grote show. Over 2 weken wordt gewoon vrolijk weer geroepen dat het echt nog hoogst onzeker is wat er in maart allemaal nog kan gebeuren.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Misschien nog her en der een minieme versoepeling (een uurtje langer open, iets meer mensen toelaten) onder het motto "we gaan iets heel spannends doen", en zo kabbelen we met zoethoudertjes door naar het voorjaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is 1 grote show. Over 2 weken wordt gewoon vrolijk weer geroepen dat het echt nog hoogst onzeker is wat er in maart allemaal nog kan gebeuren.![]()
Diverse mensen in mijn omgeving positief getest. Allemaal eigenlijk niet echt ziek, beetje snotteren, beetje keelpijn, beetje hoofdpijn. Dat idee. Incl. iemand met astma die best bang was voor covid; het viel gelukkig enorm mee. Allemaal geboosterd.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:32 schreef mir1986 het volgende:
Lijkt me een goed plan. Afgelopen week weer 3 mensen in mijn omgeving die positief getest zijn. Gaat lekker door zo. Nauwelijks heftige klachten trouwens en iedereen gevaccineerd / geboosterd.
Daar tegenover staat iemand, begin 40, sinds vorige week maandag positief en nu nog steeds echt behoorlijk ziek. Zeg maar heel ellendige griep, in bed, koorts, benauwd, flink hoesten ziek. Nul vaccinaties, want eigen immuunsysteem was prima."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Je kunt het inderdaad uittekenen. Dat wordt nog leuk straks richting de periode met de feestdagen in het voorjaar en dan met name Koningsdag en Bevrijdingsdag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien nog her en der een minieme versoepeling (een uurtje langer open, iets meer mensen toelaten) onder het motto "we gaan iets heel spannends doen", en zo kabbelen we met zoethoudertjes door naar het voorjaar.
Er is toch geen houden meer aan straks als het lekker weer wordt en er gebeurt weinig schokkends in de ziekenhuizen. Maar ook dan zie ik ze er voor aan om te blijven kloten met 1,5 meter, mondkappen en natuurlijk het CTB.![]()
Alles naar middernacht maar wel geplaceerd lijkt me een voor de hand liggende optie. Dan is bijna iedereen blij, behalve het nachtleven. Prima dus voor de grote meerderheid.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien nog her en der een minieme versoepeling (een uurtje langer open, iets meer mensen toelaten) onder het motto "we gaan iets heel spannends doen", en zo kabbelen we met zoethoudertjes door naar het voorjaar.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh heerlijk, dat klinkt allemaal fantastischquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Groot gelijk! Als je er toch bent.. waarheen?
Mocht je naar Praag gaan heb ik nog wel wat tips voor je
Hier wordt het Porto dan waarschijnlijk, dat is natuurlijk ook enorm vervelend
Geplaceerd feestenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles naar middernacht maar wel geplaceerd lijkt me een voor de hand liggende optie. Dan is bijna iedereen blij, behalve het nachtleven. Prima dus voor de grote meerderheid.
Praag: cocktails drinken tijdens zonsondergang op het buitenterras boven op het Dancing Housequote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:32 schreef Molo het volgende:
Oh heerlijk, dat klinkt allemaal fantastisch![]()
Hier wordt het Porto dan waarschijnlijk, dat is natuurlijk ook enorm vervelend
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Biersauna, trdelnik eten met gekke vulling, gebraden varkensknie met bier, perfecte chai koffie in café met piano naast de dansopleidingquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Praag: cocktails drinken tijdens zonsondergang op het buitenterras boven op het Dancing House
En gewoon: de brug van de clip
Awesome
Protestcoalitie met Mona Keijzer wil einde aan coronapas: ‘schaf QR-code nu af’
Een groep met onder meer voormalig CDA-staatssecretaris Mona Keijzer pleit voor het direct afschaffen van het coronatoegangsbewijs in alle vormen. Nu de omikronvariant het overneemt, heeft de QR-code volgens haar nog minder nut en vormt het een nog grotere inbreuk op grondrechten.![]()
Mona is van het padje af.
Als we QR code afschaffen dan krijgen we Code Zwart en triage.
Nederland is geen Denemarken.![]()
Heb je een linkje? Lees er graag meer overquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:42 schreef mthecatlover het volgende:
Protestcoalitie met Mona Keijzer wil einde aan coronapas: ‘schaf QR-code nu af’
Een groep met onder meer voormalig CDA-staatssecretaris Mona Keijzer pleit voor het direct afschaffen van het coronatoegangsbewijs in alle vormen. Nu de omikronvariant het overneemt, heeft de QR-code volgens haar nog minder nut en vormt het een nog grotere inbreuk op grondrechten.
Waarom krijgen we dan code zwart?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:44 schreef KingRadler het volgende:
Mona is van het padje af.
Een flink aantal partijen in de Tweede Kamer is al met één been uit de achtbaan van de pandemie gestapt. Klaar met corona. Weg met de maatregelen. De QR-code moet zo snel mogelijk overboord, de afstandsregel kan er vanaf, de avondsluiting ook. En 2G? Ook weg ermee.![]()
https://www.ed.nl/politie(...)code-nu-af~ac90c7c0/quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Lees er graag meer over![]()
Mona Keijzer bevrijdster van het vaderland
(Ze zit nu in vi vandaag)Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
https://onverdeeldopen.nlquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Lees er graag meer over![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom krijgen we dan code zwart?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Inderdaad, waarom krijgen we dan code zwart? In de maand januari minimaal 1 miljoen besmettingen, rond de 300 doden, 331 meer mensen op de verpleegafdeling, 25% minder mensen op de IC, dus wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom krijgen we dan code zwart?![]()
Zwartkijker!!!!!!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:44 schreef KingRadler het volgende:
Werkt goed man die vaccine.quote:Prof. Giris, director of Covid division at largest hospital in Israel 🇮🇱:
"80% of severe Covid cases are at least triple-vaccinated.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Ja, maar zonder vaccin waren deze mensen al lang dood!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:59 schreef Bredemug het volgende:
[ twitter ]
[..]
Werkt goed man die vaccine.![]()
Carnaval zal ook wel zo zijn dat ze gaan zeggen dat er geen straatfeesten mogen ontstaan of ze zetten bepaald gebied af en daar mogen dan heel beperkt aantal mensen naar binnen en moet je aan tafeltjes blijven staan oid.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
De minister en een paar burgemeesters gaan over anderhalve week bepalen hoe carnaval gevierd gaat worden. Althans, dat denken ze zelf.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:02 schreef RipCity het volgende:
Carnaval zal ook wel zo zijn dat ze gaan zeggen dat er geen straatfeesten mogen ontstaan of ze zetten bepaald gebied af en daar mogen dan heel beperkt aantal mensen naar binnen en moet je aan tafeltjes blijven staan oid.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dank!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:49 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
https://www.ed.nl/politie(...)code-nu-af~ac90c7c0/Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Aangezien het virus toch al overal en nergens zit, gaan dit soort regeltjes nog exact 0,0 resultaat opleveren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:02 schreef RipCity het volgende:
Carnaval zal ook wel zo zijn dat ze gaan zeggen dat er geen straatfeesten mogen ontstaan of ze zetten bepaald gebied af en daar mogen dan heel beperkt aantal mensen naar binnen en moet je aan tafeltjes blijven staan oid.
Indammen, mitigeren, zicht houden op: allemaal zinloos. Maar dat gaat er in Den Haag niet in.![]()
De grap is dat de nuloptie nog altijd niet op tafel ligt. Linksom of rechtsom moet en zal er altijd een pakket regeltjes actief zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De minister en een paar burgemeesters gaan over anderhalve week bepalen hoe carnaval gevierd gaat worden. Althans, dat denken ze zelf.![]()
Carnaval vier je maar op een schermquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:02 schreef RipCity het volgende:
Carnaval zal ook wel zo zijn dat ze gaan zeggen dat er geen straatfeesten mogen ontstaan of ze zetten bepaald gebied af en daar mogen dan heel beperkt aantal mensen naar binnen en moet je aan tafeltjes blijven staan oid.
Ik ben in elk geval wel oprecht benieuwd naar het weegmoment. Hoe meer landen er aangeven ermee te kappen hoe moeilijker het wordt niets te doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De grap is dat de nuloptie nog altijd niet op tafel ligt. Linksom of rechtsom moet en zal er altijd een pakket regeltjes actief zijn.![]()
Van lockdown naar helemaal geen 3G-pas meer: ‘Politici willen vooraan staan bij versoepelfeestje’
Het kabinet komt met een langetermijnbeleid voor corona, maar een deel van de Tweede Kamer gooit het liefst nu alle remmen los, zonder coronapas of afstandsregel. ,,Ook politici denken dat ’t nu klaar is.’’![]()
Edwinquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
![]()
Oooh, Porto, daar heb ik dan weer tips voorquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier wordt het Porto dan waarschijnlijk, dat is natuurlijk ook enorm vervelend![]()
![]()
Die initialen komen me bekend voor @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Boeiend, er is bier![]()
Hé hé. Heel goed dat het redelijke tegengeluid zich organiseert en verzamelt.quote:zie email 27 oktober![]()
Doekje voor het bloeden. Open tot middernacht. En zo modderen we door tot Pasen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval wel oprecht benieuwd naar het weegmoment. Hoe meer landen er aangeven ermee te kappen hoe moeilijker het wordt niets te doen.
Maar ik hoop dat je gelijk krijgt![]()
![]()
Nou, hier heb je vast een voorzet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval wel oprecht benieuwd naar het weegmoment. Hoe meer landen er aangeven ermee te kappen hoe moeilijker het wordt niets te doen.quote:Het kabinet gaat echt niet eerder een besluit nemen over verdere versoepelingen, ook al daalt de bezetting in de ziekenhuis opnieuw licht. Dat zei premier Mark Rutte vrijdag op zijn wekelijkse persconferentie. Half februari blijft het volgend 'weegmoment' van het kabinet.
Volgens Rutte is het nog te vroeg om nieuwe beslissingen te nemen en is volgende week nog nodig om een beter beeld te krijgen. "De prognoses zijn een stuk serieuzer, dat kan leiden tot veel bezettingen in de ziekenhuizen."
"Maar we hopen van harte dat we 15 februari positief nieuws hebben. Ik kan nog niet zeggen of het meevalt."Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het was eigenlijk wel lekker rustig met het wappiekamp sinds onze vriend van DanceAlegria van Twitter is gegooid.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé hé. Heel goed dat het redelijke tegengeluid zich organiseert en verzamelt.
Goed initiatief dit.![]()
Porto is tof. Beetje vuigig. Kijkje nemen bij de porthuizen. We hadden daar in een restaurant ooit een hogere drank- dan etenrekening. En kan me het straat La rue des Galeries de Paris nog herinneren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier wordt het Porto dan waarschijnlijk, dat is natuurlijk ook enorm vervelend![]()
Alweer ''serieuze prognoses''. Ja, vast gebaseerd op die 5000 voorspellingen van een paar dagen terugquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, hier heb je vast een voorzet.
[..]![]()
![]()
In feite zou de bezetting in de ziekenhuizen geen donder uit moeten maken, tenzij het echt hard boven de plafondmarges loopt. Uiteraard zal er weer een model gepresenteerd worden waaruit dit vooruitzicht blijkt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]![]()
Standaard Rutte-praatje. “We gaan niet speculeren en nergens op vooruit lopen, u hoort van ons”quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Tot nu toe lijken ze daar op geen enkele manier van onder de indruk geraakt te zijn, dus ik vermoed deze keer wederom niet. En dat levert nog steeds geen volksopstanden op, dus tja.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval wel oprecht benieuwd naar het weegmoment. Hoe meer landen er aangeven ermee te kappen hoe moeilijker het wordt niets te doen.![]()
In iets minder dan 2 weken kan heeeeeel veel veranderenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Behalve met een lockdown, die kan de volgende dag geregeld worden. De onnodige lockdown die nog weer miljarden gekost heeft :-|quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Standaard Rutte-praatje. “We gaan niet speculeren en nergens op vooruit lopen, u hoort van ons”![]()
Ach zo gaat het altijd. Zie dat box 3-verhaal, of de verlaging van BTW op groente en fruit. Een verhoging is morgen geregeld maar een aanpassing de andere kant op duurt jaren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Behalve met een lockdown, die kan de volgende dag geregeld worden. De onnodige lockdown die nog weer miljarden gekost heeft :-|![]()
Ik verwacht ook dat die monsterpiek op die hilarische grafiekjes gewoon weer een paar streepjes naar rechts is doorgeschoven. WANT HIJ KOMT ECHT HOOR.![]()
Als het zover komt, trek ik bij je aan de belquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oooh, Porto, daar heb ik dan weer tips voor![]()
Zonsondergang vanaf de overkant van de Ponte Luis brugquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Porto is tof. Beetje vuigig. Kijkje nemen bij de porthuizen. We hadden daar in een restaurant ooit een hogere drank- dan etenrekening. En kan me het straat La rue des Galeries de Paris nog herinneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zonsondergang vanaf de overkant van de Ponte Luis brug
Mooi plaatje. Ik was er een jaar of 10 geleden, toen kon je nog zo die boekenzaak in (Lello oid) maar volgens mij is dat inmiddels ook al betaald geworden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, en die rij voor die zaakquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mooi plaatje. Ik was er een jaar of 10 geleden, toen kon je nog zo die boekenzaak in (Lello oid) maar volgens mij is dat inmiddels ook al betaald geworden.zijn we niet binnen geweest uiteindelijk.
Oh, en Corona is kut.![]()
Port in Porto????quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Porto is tof. Beetje vuigig. Kijkje nemen bij de porthuizen. We hadden daar in een restaurant ooit een hogere drank- dan etenrekening. En kan me het straat La rue des Galeries de Paris nog herinneren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die straat ga ik googlen, want benieuwd nu.
En vuig is goed
Zouden we niet nu langzaam aan al een stijging in ziekenhuisopnamen moeten zien, bij het scenario dat rond carnaval er duizenden mensen opgenomen zijn?
Want dat is waarom er zo 'voorzichtig' gedaan wordt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
AD.nl heeft een artikel over Mona Keizer over het afschaffen van de QR. In het midden van het artikel de grafiek van het aantal besmettingen per dag
Komende week wordt cruciaalquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
Zouden we niet nu langzaam aan al een stijging in ziekenhuisopnamen moeten zien, bij het scenario dat rond carnaval er duizenden mensen opgenomen zijn?
Want dat is waarom er zo 'voorzichtig' gedaan wordt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Er is al een stijging in de opnames. Alleen is de ligduur korter waardoor de absolute stijging in bezetting tot dusver meevalt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
Want dat is waarom er zo 'voorzichtig' gedaan wordt.![]()
Alle zwakken zijn allang dood. Open die handel...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
Want dat is waarom er zo 'voorzichtig' gedaan wordt.![]()
Dan kan het best wel eens meevallen allemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is al een stijging in de opnames. Alleen is de ligduur korter waardoor de absolute stijging in bezetting tot dusver meevalt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Morgen allerlei ministers, OMT-leden en Bruls waarom we nu écht nog voorzichtig moeten zijn. “Het is nog niet voorbij”.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:25 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl heeft een artikel over Mona Keizer over het afschaffen van de QR. In het midden van het artikel de grafiek van het aantal besmettingen per dag
U las het hier als eerst.![]()
Op februari veertien, zul je stapels lijken zienquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, en dat is precies de crux. Want uiteindelijk deden we dit om het voor de zorg behapbaar te houden, dus dat er dan wat meer instroom is, hoeft helemaal geen probleem te zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is al een stijging in de opnames. Alleen is de ligduur korter waardoor de absolute stijging in bezetting tot dusver meevalt.![]()
Lijkzakken stapelen. Heeft hooibaal toch nog gelijk gehad.
Dan is het cirkeltje wel rond hoor. Kunnen we rustig sterven.![]()
Ja maar de thuiszorg, huisartsen en inhaalzorg. En long covid.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies de crux. Want uiteindelijk deden we dit om het voor de zorg behapbaar te houden, dus dat er dan wat meer instroom is, hoeft helemaal geen probleem te zijn.![]()
Ze zijn het oorspronkelijke doel alweer lang uit het oog verloren, die doelpalen liggen ergens in de Indische Oceaan ondertussen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies de crux. Want uiteindelijk deden we dit om het voor de zorg behapbaar te houden, dus dat er dan wat meer instroom is, hoeft helemaal geen probleem te zijn.![]()
Want door die coronapas worden besmettingen tegengehouden? De gevaccineerde mensen verspreiden corona niet? Er zijn nu alleen 1 miljoen ongevaccineerde mensen besmet? Zou wel tof zijn trouwens, want dan zijn er nog maar 800.000 mensen over die nog niet gevaccineerd zijn. Al vervalt de QR-code na een half jaar natuurlijk weer, dus zijn er nieuwe ongevaccineerde mensen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar de thuiszorg, huisartsen en inhaalzorg. En long covid.![]()
Ik zit overigens nu nog in de voetbalkantine.
Heb ik nu weer een oma vermoord?
Zeker, 1 van de 5 overlijdens op een dag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Heb ik nu weer een oma vermoord?![]()
Mooi komisch inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De minister en een paar burgemeesters gaan over anderhalve week bepalen hoe carnaval gevierd gaat worden. Althans, dat denken ze zelf.zie email 27 oktober![]()
Er hebben er om minder de doodstraf gekregen jaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
![]()
Petities.nl is tijdelijk niet beschikbaar
Het is momenteel erg druk op petities.nl. De gevraagde pagina kan nu niet worden geladen. Wilt u het opnieuw proberen door de pagina te verversen?
Onze excuses voor het ongemak.
Oef, volgens mij willen veel mensen de petitie ondertekenen om de QR-pas nu af te schaffen.![]()
Ja. Dit is wel een sommetje. Als je alle mensen met antilichamen (doorgemaakte ziekte of vaccinatie) op telt, is er toch zo ongeveer niemand meer over voor wie dit virus nieuw voor het lichaam is?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want door die coronapas worden besmettingen tegengehouden? De gevaccineerde mensen verspreiden corona niet? Er zijn nu alleen 1 miljoen ongevaccineerde mensen besmet? Zou wel tof zijn trouwens, want dan zijn er nog maar 800.000 mensen over die nog niet gevaccineerd zijn. Al vervalt de QR-code na een half jaar natuurlijk weer, dus zijn er nieuwe ongevaccineerde mensen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ik wou de post nog enigszins on-topic houden![]()
Ik was vorige week blijkbaar besmet maar geen klachten. Was langs me vader geweest die voor de rest geen bezoek gehad had die week en die had ineens corona klachten voor een dag en was ook positief later. Dus nu maar hopen dat ik geen a-symptomatische longcovid krijg.quote:![]()
Dat zijn vooral de mensen die niet zo gek op werken zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik was vorige week blijkbaar besmet maar geen klachten. Was langs me vader geweest die voor de rest geen bezoek gehad had die week en die had ineens corona klachten voor een dag en was ook positief later. Dus nu maar hopen dat ik geen a-symptomatische longcovid krijg.![]()
Merendeel ervan is Fokker of Tweaker want zolderkamerbewoners zonder contact met mensenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dit is wel een sommetje. Als je alle mensen met antilichamen (doorgemaakte ziekte of vaccinatie) op telt, is er toch zo ongeveer niemand meer over voor wie dit virus nieuw voor het lichaam is?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Asymptomatische long Covidquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik was vorige week blijkbaar besmet maar geen klachten. Was langs me vader geweest die voor de rest geen bezoek gehad had die week en die had ineens corona klachten voor een dag en was ook positief later. Dus nu maar hopen dat ik geen a-symptomatische longcovid krijg.
En laatst weer twee huisgenoten positief, beide niet gevaccineerd. Heel eventjes volgehouden om af te zonderen maar daarna dacht ik van laat maar. En, nu een week later, nog steeds geen omikron besmetting. Ik ben al drie keer langdurig met mensen in contact geweest die positief waren. Hoe dan? Ik zit er steeds op te wachten maar ik raak maar gewoon niet besmet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja en er komen tribunalenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Vuistslag in het gezicht van @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
![]()
Met hoeveel mensen woon jij in huis?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
En laatst weer twee huisgenoten positief, beide niet gevaccineerd. Heel eventjes volgehouden om af te zonderen maar daarna dacht ik van laat maar. En, nu een week later, nog steeds geen omikron besmetting. Ik ben al drie keer langdurig met mensen in contact geweest die positief waren. Hoe dan? Ik zit er steeds op te wachten maar ik raak maar gewoon niet besmet.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Smoelklep weg en overal binnenlopen, doe ik ook. Raak maar niet besmet!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit er steeds op te wachten maar ik raak maar gewoon niet besmet.![]()
7quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met hoeveel mensen woon jij in huis?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Verdulleme!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
En laatst weer twee huisgenoten positief, beide niet gevaccineerd. Heel eventjes volgehouden om af te zonderen maar daarna dacht ik van laat maar. En, nu een week later, nog steeds geen omikron besmetting. Ik ben al drie keer langdurig met mensen in contact geweest die positief waren. Hoe dan? Ik zit er steeds op te wachten maar ik raak maar gewoon niet besmet.
Hier ook stuk of acht mensen en lang contact, maar niks nog.
Komt vast ooit nog wel een keer op de deur kloppen jatogniettannnnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jij was toch laatst positief?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verbaas me er ook over, werk, sportschool, kleine kinderen, visites en gewoon niks tot op heden.
Morgen naar een bruiloft met denk 800 man.
Verwacht wel dat het daar dan eindelijk gaat gebeuren.![]()
https://www.linkedin.com/(...)Q4yY0p2MaHAHkw%3D%3D
Interessant artikeltje over hoe verschrikkelijk dom die Jacco Wallinga wel niet is. Dit snap je toch niet?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Sommige zijn niet zo vatbaar (meer) of merken niks.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jij was toch laatst positief?
Ik verbaas me er ook over, werk, sportschool, kleine kinderen, visites en gewoon niks tot op heden.
Verwacht wel dat het daar dan eindelijk gaat gebeuren.![]()
![]()
Draadje. Heel reëel probleem dit. We moeten oppassen dat de jongere generatie niet weer kind van de rekening wordt. @Janneke141 wat doen jullie eigenlijk met schoolreizen? Dat wordt zo langzamerhand ook een oerwoud van regels en bijbehorende risico’s.zie email 27 oktober![]()
Als ik dat zo lees geldt ook hier weer het aloude gezegde:quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)Q4yY0p2MaHAHkw%3D%3D
Interessant artikeltje over hoe verschrikkelijk dom die Jacco Wallinga wel niet is. Dit snap je toch niet?
Assumption is the mother of all fuckups![]()
Denk het niet, maar hoop het wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Mona toetje onze redding
Zou 't wat uitmaken?![]()
Who cares? Geen corona oplopen of verspreiden, daar draait het leven tegenwoordig om.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje. Heel reëel probleem dit. We moeten oppassen dat de jongere generatie niet weer kind van de rekening wordt. @:janneke141 wat doen jullie eigenlijk met schoolreizen? Dat wordt zo langzamerhand ook een oerwoud van regels en bijbehorende risico’s.![]()
Ik weet dat je sarcastisch bent, maar toch ga ik er even op in. Omdat er ook mensen zijn die dit niet sarcastisch menen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares? Geen corona oplopen of verspreiden, daar draait het leven tegenwoordig om.
Je hebt ook zoiets als vorming en jezelf ontwikkelen. Dat wordt de jongere generatie nu al twee jaar heel moeilijk, om niet te spreken van onmogelijk, gemaakt. Komt nog bij dat hier gewoonweg sprake is van oneerlijkheid, heb jij je direct laten vaccineren en dus meegewerkt aan de oplossing dan wordt je nu gestraft tov iemand die nu zijn prikjes haalt.
Ook is er nog sprake van oneerlijkheid in een ander opzicht namelijk qua solidariteit tussen generaties….zie email 27 oktober![]()
Dat de QR-pas in het binnenland sneller afgeschaft wordt? Dat alle mensen weer normaal kunnen meedoen aan de samenleving? Of moeten de ongevaccineerde mensen nog even gestraft worden?quote:![]()
Nou ja causale verbanden zijn lastig te leggen. Maar als de druk in de maatschappij oploopt heeft dat wel effect, dat hebben we nu wel vaak genoeg gezien. En daar kunnen dit soort initiatieven, mits ze niet gekaapt worden door de categorie Fransman, natuurlijk wel aan bijdragen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat de QR-pas in het binnenland sneller afgeschaft wordt? Dat alle mensen weer normaal kunnen meedoen aan de samenleving? Of moeten de ongevaccineerde mensen nog even gestraft worden?zie email 27 oktober![]()
Bruiloft met achthonderd man?? Gristus.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jij was toch laatst positief?
Verwacht wel dat het daar dan eindelijk gaat gebeuren.
Wat voor mega zigeuner woonwagenfamilie moet dat dan wel niet zijn joh?![]()
![]()
Er zijn echter óók ouderen geraakt en benadeeld door deze maatregelen, dat weet je toch zeker wel?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat je sarcastisch bent, maar toch ga ik er even op in. Omdat er ook mensen zijn die dit niet sarcastisch menen.
Je hebt ook zoiets als vorming en jezelf ontwikkelen. Dat wordt de jongere generatie nu al twee jaar heel moeilijk, om niet te spreken van onmogelijk, gemaakt. Komt nog bij dat hier gewoonweg sprake is van oneerlijkheid, heb jij je direct laten vaccineren en dus meegewerkt aan de oplossing dan wordt je nu gestraft tov iemand die nu zijn prikjes haalt.
Ook is er nog sprake van oneerlijkheid in een ander opzicht namelijk qua solidariteit tussen generaties….Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mona en consorten zijn goed bezig iigquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat de QR-pas in het binnenland sneller afgeschaft wordt? Dat alle mensen weer normaal kunnen meedoen aan de samenleving? Of moeten de ongevaccineerde mensen nog even gestraft worden?
Voorlopig ligt alles stil, we hebben al sinds de start van de pandemie niets meer buiten school gedaan omdat het óf sowieso niet mocht, óf niet te organiseren was omdat je dingen nu eenmaal een tijdje van te voren moet plannen en boeken en je in de regel geen flauw idee hebt wat er over twee weken allemaal wel en niet mag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje. Heel reëel probleem dit. We moeten oppassen dat de jongere generatie niet weer kind van de rekening wordt. @:janneke141 wat doen jullie eigenlijk met schoolreizen? Dat wordt zo langzamerhand ook een oerwoud van regels en bijbehorende risico’s.
En dat heeft een behoorlijke impact. Een schooljaar dat alleen maar bestaat uit lessen en toetsweken, daar is voor een 14-jarige echt geen doorkomen aan. Ik heb er zelf al werk zat mee, kun je nagaan. hoe dat voor een gemiddelde puber is. Die hebben de schoolfeesten, de reisjes en de activiteitenweken gewoon nodig.
Maar stel dat we eind van dit schooljaar weer wat kunnen, dat we weer een bus kunnen huren en daar zestig leerlingen in duwen zeg maar. Dan blijf je met een groot probleem zitten. Wil je naar het Rijksmuseum? Walibi? QR-code nodig, maar we mogen geen leerlingen uitsluiten die niet gevaccineerd zijn. Hoe om te gaan met leerlingen die niet willen testen? Niemand die het weet. Met de examenklas willen we naar Londen, maar Engeland laat sowieso alleen maar gevaccineerde reizigers toe. Mogen we die reis nu niet meer organiseren? Niemand die het weet.
En daar komen de problemen die voortvloeien uit het briljante plan Kwint-Westerveld dan nog bij. Wat dat voor consequenties heeft weet nog helemaal niemand, om de doodeenvoudige reden dat het door de pandemie nooit zo ver gekomen is.
De leerlingen die in 2021, 2022 of 2023 examen gedaan hebben, hebben er echt een smakeloze schooltijd opzitten. Zo veel is wel zeker.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je bedoelt die groep met een tig keer hoger individueel risico, die bovendien hun schaapjes in grote mate al op het droge hebben (huisje, boompje, beestje, vaste baan noem ik het tegenwoordig) én hun vormende fase allang achter de rug hebben? Ja weet ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn echter óók ouderen geraakt en benadeeld door deze maatregelen, dat weet je toch zeker wel?
Kijk ik wil niets afdoen aan individuele schrijnende gevallen hoor. Die zijn er zeker, net zo als er individuele mazzelaars zijn. Maar als je uitzoomt dan betaalt de jongere generatie gewoon een hogere prijs.zie email 27 oktober![]()
Welk plan is het 'briljante plan Kwint-Westerveld'?
Verder overigens volledig mee eens. Zo klote voor die jongeren
En dan nog niet eens de torenhoge inflatie te vergeten, de woningmarkt, de energiemarkttransitie en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bedoelt die groep met een tig keer hoger individueel risico, die bovendien hun schaapjes in grote mate al op het droge hebben (huisje, boompje, beestje, vaste baan noem ik het tegenwoordig) én hun vormende fase allang achter de rug hebben? Ja weet ik.
Kijk ik wil niets afdoen aan individuele schrijnende gevallen hoor. Die zijn er zeker, net zo als er individuele mazzelaars zijn. Maar als je uitzoomt dan betaalt de jongere generatie gewoon een hogere prijs.
En ik vind dat we meteen moeten stoppen met het testen van basisschoolkinderen. Ben benieuwd hoeveel kinderen hier smetvrees, trauma, etc. door krijgen.![]()
Bij links betekent gelijkheid ‘iedereen even weinig’. Scholen mogen niet betalende kinderen niet meer uitsluiten van reisjes of andere activiteiten…quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:33 schreef Molo het volgende:
Verder overigens volledig mee eens. Zo klote voor die jongerenzie email 27 oktober![]()
Onnodig polariserend dit, vind je niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bedoelt die groep met een tig keer hoger individueel risico, die bovendien hun schaapjes in grote mate al op het droge hebben (huisje, boompje, beestje, vaste baan noem ik het tegenwoordig) én hun vormende fase allang achter de rug hebben? Ja weet ik.
Kijk ik wil niets afdoen aan individuele schrijnende gevallen hoor. Die zijn er zeker, net zo als er individuele mazzelaars zijn. Maar als je uitzoomt dan betaalt de jongere generatie gewoon een hogere prijs.
Feit is dat er ook ouderen zijn die zich gestraft voelenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het plan dat een school de leerlingen die niet betalen toch moeten meenemen op een schoolreis.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:33 schreef Molo het volgende:
Verder overigens volledig mee eens. Zo klote voor die jongerenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Is daar geen truc op te verzinnen overigens?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het plan dat een school de leerlingen die niet betalen toch moeten meenemen op een schoolreis.
Maar los daar van, heel droevig. Als je praat over die vorming dan zijn die reisjes, maar ook schoolfeesten of dat tripje naar het Rijksmuseum of de Tweede Kamer juist zo belangrijk. Natuurlijk kan je dat best even on-hold zetten in een acute crisis, maar jarenlang…zie email 27 oktober![]()
Ahquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij links betekent gelijkheid ‘iedereen even weinig’. Scholen mogen niet betalende kinderen niet meer uitsluiten van reisjes of andere activiteiten…Ja dank beiden voor de uiteenzettingquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het plan dat een school de leerlingen die niet betalen toch moeten meenemen op een schoolreis.
Moeilijke zaak wel. Bij mij op school wel de modus operandi, uit naastenliefde wat katholieke school in dorp, heel kneuterig
Ik vind dat niet onnodig polariserend nee. Het is de waarheid, misschien voor sommigen ongemakkelijk, maar die mag na twee jaar pandemische maatregelen wel op tafel…quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Onnodig polariserend dit, vind je niet?
Feit is dat er ook ouderen zijn die zich gestraft voelenzie email 27 oktober![]()
Dat "moet" helemaal niet he. Er wordt geadviseerd 2x/week te testen, iets anders dan moeten. Ik test mijn kinderen helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan nog niet eens de torenhoge inflatie te vergeten, de woningmarkt, de energiemarkttransitie en zo kan ik nog wel even doorgaan.
[ twitter ]
En ik vind dat we meteen moeten stoppen met het testen van basisschoolkinderen. Ben benieuwd hoeveel kinderen hier smetvrees, trauma, etc. door krijgen.Tics van je petten.![]()
Ja leuk voor een tripje kinderboerderij op ‘t fietsje. Maar voor een romereis oid loopt dat heel snel in de papieren natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah
[..]
Ja dank beiden voor de uiteenzetting
Moeilijke zaak wel. Bij mij op school wel de modus operandi, uit naastenliefde wat katholieke school in dorp, heel kneuterigzie email 27 oktober![]()
Triest.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig ligt alles stil, we hebben al sinds de start van de pandemie niets meer buiten school gedaan omdat het óf sowieso niet mocht, óf niet te organiseren was omdat je dingen nu eenmaal een tijdje van te voren moet plannen en boeken en je in de regel geen flauw idee hebt wat er over twee weken allemaal wel en niet mag.
En dat heeft een behoorlijke impact. Een schooljaar dat alleen maar bestaat uit lessen en toetsweken, daar is voor een 14-jarige echt geen doorkomen aan. Ik heb er zelf al werk zat mee, kun je nagaan. hoe dat voor een gemiddelde puber is. Die hebben de schoolfeesten, de reisjes en de activiteitenweken gewoon nodig.
Maar stel dat we eind van dit schooljaar weer wat kunnen, dat we weer een bus kunnen huren en daar zestig leerlingen in duwen zeg maar. Dan blijf je met een groot probleem zitten. Wil je naar het Rijksmuseum? Walibi? QR-code nodig, maar we mogen geen leerlingen uitsluiten die niet gevaccineerd zijn. Hoe om te gaan met leerlingen die niet willen testen? Niemand die het weet. Met de examenklas willen we naar Londen, maar Engeland laat sowieso alleen maar gevaccineerde reizigers toe. Mogen we die reis nu niet meer organiseren? Niemand die het weet.
En daar komen de problemen die voortvloeien uit het briljante plan Kwint-Westerveld dan nog bij. Wat dat voor consequenties heeft weet nog helemaal niemand, om de doodeenvoudige reden dat het door de pandemie nooit zo ver gekomen is.
De leerlingen die in 2021, 2022 of 2023 examen gedaan hebben, hebben er echt een smakeloze schooltijd opzitten. Zo veel is wel zeker.Tics van je petten.![]()
Trieste figuren. Onwijs.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Er een religieuzstriryen/of diplomatenklasje van maken?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is daar geen truc op te verzinnen overigens?
Maar los daar van, heel droevig. Als je praat over die vorming dan zijn die reisjes, maar ook schoolfeesten of dat tripje naar het Rijksmuseum of de Tweede Kamer juist zo belangrijk. Natuurlijk kan je dat best even on-hold zetten in een acute crisis, maar jarenlang…Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die eerste is inderdaad ten dele coronagerelateerd, alhoewel het gezeik op de energiemarkt ook niet meehelpt. Maar inflatie treft iedereen, juist ook mensen met vermogens. Als je praat over de huizenmarkt ligt dat nog weer anders, maar dat is niet echt een coronaissue…quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan nog niet eens de torenhoge inflatie te vergeten, de woningmarkt, de energiemarkttransitie en zo kan ik nog wel even doorgaan.Ik gok nul.quote:[ twitter ]
En ik vind dat we meteen moeten stoppen met het testen van basisschoolkinderen. Ben benieuwd hoeveel kinderen hier smetvrees, trauma, etc. door krijgen.zie email 27 oktober![]()
Je kunt ook wegblijven uit dit topic Trein! Eigen keuze, net als van die jongeren die op vakantie willen zonder long Covidquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet onnodig polariserend nee. Het is de waarheid, misschien voor sommigen ongemakkelijk, maar die mag na twee jaar pandemische maatregelen wel op tafel…
In de vakantie, op vrijwillige basis door een commerciële partij waarbij je dan toevallig een korting bedingt. (Nee dit heb ik heul niet afgekekenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Er een religieuzstriryen/of diplomatenklasje van maken?) of bijvoorbeeld door tegen de groep te zeggen ‘het kost 5000, als jullie het binnenhalen gaan we en anders niet. Vraag je ouders, regel sponsoren, verkoop tosti’s in de pauze…’
zie email 27 oktober![]()
Mensen die al weinig hebben, worden veel meer door een hoge inflatie geraakt dan de mensen die sowieso duizenden, tienduizenden, miljoenen euro's per maand overhouden. Dat gezeik op de energiemarkt vind ik echt heel treffend voor de situatie waar we nu inzitten, ben benieuwd of de modale inkomens ook eens gecompenseerd gaan worden, of dat alleen de armste mensen gecompenseerd worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die eerste is inderdaad ten dele coronagerelateerd, alhoewel het gezeik op de energiemarkt ook niet meehelpt. Maar inflatie treft iedereen, juist ook mensen met vermogens. Als je praat over de huizenmarkt ligt dat nog weer anders, maar dat is niet echt een coronaissue…
[..]
Ik gok nul.
Ik help je hopen!![]()
Ik heb je gister al uitgelegd dat dat percentage onzin is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals dit?
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022
[..]
Reken het zelf maar na. We zitten al een tijdje tussen de 50 en 75.000 dagelijkse besmettingen. Daar van moet je dus met jouw % op 80 tot 120 dagelijkse ic opnames zitten.
en wat zijn die?
Maarja, daar reageer je dan weer niet op. Want dan moet je je ongelijk toegeven. Maar vervolgens wel weer wijzen naar een bronnetje die er naast zit vanwege oude info de volgende dag...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ben benieuwd welke docenten er in de vakantie een schoolreis willen begeleiden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de vakantie, op vrijwillige basis door een commerciële partij waarbij je dan toevallig een korting bedingt. (Nee dit heb ik heul niet afgekeken) of bijvoorbeeld door tegen de groep te zeggen ‘het kost 5000, als jullie het binnenhalen gaan we en anders niet. Vraag je ouders, regel sponsoren, verkoop tosti’s in de pauze…’
Optie 2 ligt wel op tafel ja. Zij het enigszins verpakt: 95% moet betalen, anders gaan we niet. Op basis van de pre-Kwint-jaren geloof ik er weinig van dat we dat gaan halen, in elk geval niet met de vmbo-reisjes want we hebben nu eenmaal niet de meest draagkrachtige ouders. Dus het hele verhaal kan nog wel eens averechts gaan werken ook, want straks zit 6gym gewoon in Rome en 4-vmbo op de Groene Heuvels.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Guttegut docenten en hun vakantie hoor, deze is wel heel clichéquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke docenten er in de vakantie een schoolreis willen begeleiden.![]()
Dit was de oplossing van de grootste onderwijscowboy van Nederland, Micha van Denderen.Tja, daar sta je dan met je gelijkheid. Ik snap de school heel goed, maar dit kan toch ook niet het doel van de wet zijnquote:Optie 2 ligt wel op tafel ja. Zij het enigszins verpakt: 95% moet betalen, anders gaan we niet. Op basis van de pre-Kwint-jaren geloof ik er weinig van dat we dat gaan halen, in elk geval niet met de vmbo-reisjes want we hebben nu eenmaal niet de meest draagkrachtige ouders. Dus het hele verhaal kan nog wel eens averechts gaan werken ook, want straks zit 6gym gewoon in Rome en 4-vmbo op de Groene Heuvels.zie email 27 oktober![]()
Dat het contract met pfizer leeggeprikt moet worden.quote:
Ook op vaccins zit een tht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van de indieners kan ik me nog wel min of meer voorstellen dat ze tevreden zijn als niemand meer kan gaan, want dat is ook gelijkheid. Maar de wet is aangenomen met vrijwel kamerbrede steun, terwijl je dit soort gevolgen op je vingers na kon tellen. Onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:50 schreef trein2000 het volgende:
Tja, daar sta je dan met je gelijkheid. Ik snap de school heel goed, maar dit kan toch ook niet het doel van de wet zijn
Maar goed. Voorlopig ben ik al blij als we met deze examenlichting een paasgala en een diploma-uitreiking kunnen doen. Dat zal een heel eind het hoogst haalbare zijn ben ik bang. En ze moeten zelf maar uitzoeken welke vakantielanden ze ongeboosterd in mogen, want die gaan er echt wel zijn. Of ze rijden even naar Kleve en halen daar een extra dosis.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is ook een gekkie aan het worden die trudeau... Mèèèn.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zo. Die onverdeeld open petitie ook maar eens getekend. Ik sta niet woordelijk achter de tekst, maar daarentegen ben ik het 200% eens met de geest en strekking er van. Dat ding veroorzaakt in ieder geval op dit moment meer schade dan dat hij voorkomt en op de lange termijn moeten we dat ding al helemaal niet willen.zie email 27 oktober![]()
Fijn dat mensen zoals jij, gevaccineerd en al, ook deze petitie ondertekenen. Heel fijn!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:09 schreef trein2000 het volgende:
Zo. Die onverdeeld open petitie ook maar eens getekend. Ik sta niet woordelijk achter de tekst, maar daarentegen ben ik het 200% eens met de geest en strekking er van. Dat ding veroorzaakt in ieder geval op dit moment meer schade dan dat hij voorkomt en op de lange termijn moeten we dat ding al helemaal niet willen.![]()
Ik vind dit al langer hoor, dat weet jij ook. Alleen het punt is dat je elke keer tussen de wappies staat als je daar wat van zegt. En daar heb ik echt heel weinig trek in, van daar dat ik ook zo blij ben met dit initiatief. Een redelijk tegengeluid. Ik heb het heel goed gelezen, nagedacht en toen getekend.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Fijn dat mensen zoals jij, gevaccineerd en al, ook deze petitie ondertekenen. Heel fijn!
Het is heel onzorgvuldig qua terminologie, maar het is geen wappieverhaal. Maar in de kern juist het verhaal wat ik hier ook altijd afsteek. Namelijk dat het Rutte-mantra 'het heeft enig effect' onvoldoende is voor zo'n zware inperking van grondrechten...zie email 27 oktober![]()
Dat weet ik inderdaad, hoe je erin staat. Fijn dat je dit een redelijk tegengeluid vindt, denk dat ze hier veel gevaccineerde mensen mee kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit al langer hoor, dat weet jij ook. Alleen het punt is dat je elke keer tussen de wappies staat als je daar wat van zegt. En daar heb ik echt heel weinig trek in, van daar dat ik ook zo blij ben met dit initiatief. Een redelijk tegengeluid. Ik heb het heel goed gelezen, nagedacht en toen getekend.![]()
gewoon een griepje en nog niet eens een zkh opname, dus mild.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar tegenover staat iemand, begin 40, sinds vorige week maandag positief en nu nog steeds echt behoorlijk ziek. Zeg maar heel ellendige griep, in bed, koorts, benauwd, flink hoesten ziek. Nul vaccinaties, want eigen immuunsysteem was prima.![]()
Laten we dat manifest er eens bijpakken en becommentariëren:Dit is de kern, volkomen mee eens.quote:Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.Ik heb moeite met juristen en bestuurskundigen die zich dit soort medische oordelen aanmeten, dat moet je niet doen en maakt je verhaal ook zwakker. Wringt zich niet nog niet zo zeer, maar later wel. Kom ik op terug.quote:De snelheid waarmee het virus muteert en de beperkte werkzaamheid van vaccins tegen besmetting, zorgen ervoor dat klassieke groepsimmuniteit door vaccinatie onhaalbaar is en dat SARS-CoV-2 voorlopig als endemisch virus in Nederland zal blijven circuleren.Volkomen mee eens. We gaan richting een soort plateau lijkt het, als je invloed wil hebben op de inhoud daar van is dit het moment.quote:Dit is het moment om na te denken over de toekomst.Op dit moment niet meer nee, dat op dit moment aspect had van mij nog wel iets nadrukkelijker naar voren mogen komen.quote:De inbreuk op grondrechten is niet noodzakelijk, laat staan proportioneel.scheelt even, dat wil ik ook.quote:Wij willen een onverdeelde samenleving waarin deelname niet afhankelijk is van een gezondheidspas.En dit bedoelde ik dus met juristen en bestuurskundigen die over medische zaken beginnen, doe het gewoon niet. Blijf op je terrein en heb het over de afweging tussen de verschillende belangen. Hier zat mijn voornaamste twijfel, wil je dit tekenen?quote:De huidige vaccins bieden geen langdurige bescherming tegen besmettingen en overdracht van het virus, waardoor ze uiteindelijk weinig bijdragen aan het verminderen van virusverspreiding. Vaccinatie beschermt wel (in ieder geval tijdelijk) tegen ernstig verloop van een Covid-19 besmetting. Echter het beperken van de vrijheid van niet-gevaccineerde burgers om zo besmettingen onder hen te voorkomen (2G), zal nauwelijks invloed hebben op de belasting van de zorg.Wederom een belangrijk element. Hoe lang willen wij mensen die op zichzelf weinig risico lopen, en nu met omikron nog minder, uitsluiten als we weten dat de bescherming tegen overdracht ook heel laag is. Welk doel dien je dan nog?quote:Deze maatregel vermindert voornamelijk de bewegingsvrijheid van jonge mensen zonder onderliggende ziektes, die weinig risico hebben op een ernstig verloop van Covid-19.Wederom medisch, virologisch gelul door bestuurskundigen. Doen we niets mee.quote:Ook wordt het onderscheid tussen gevaccineerde en niet-gevaccineerde burgers steeds minder belangrijk door de toename van immuniteit na een doorgemaakte infectie en de opkomst van nieuwe varianten.Het is niet endemisch, stop met misbruik van terminologie. Maar de acute fase lijkt wel op z’n einde te lopen, zo lees ik dit en dan ben ik het er ook mee eens.quote:Een coronatoegangsbewijs op basis van vaccinatie (2G of 3G) vormt een ongerechtvaardigde inperking van grondrechten die schadelijk is voor de samenleving, zeker nu de endemische fase bereikt lijkt.Klopt.quote:Burgers kunnen hiermee door sociale of economische omstandigheden worden gedwongen een medische behandeling te ondergaan die zij eigenlijk niet willen.Alleen is dat geen absoluut recht, ik zou ook hier weer het proportionaliteitsargument bij halen.quote:Dat is fundamenteel in strijd met de integriteit van het lichaam.Ook eensquote:Daarnaast zorgt het voor uitsluiting en isolatie van niet-gevaccineerde burgers, wat de sociaaleconomische ongelijkheid vergroot.Dit vind ik een heel belangrijk punt. Het is zo’n controversiële maatregel geworden, de spanningen lopen als maar op. We zetten ondernemers, vrijwilligers en anderen als onbezoldigd boa in de frontlinie terwijl we weten dat de effecten beperkt zijn. Dat moeten we niet langer willen met z’n allen.quote:Tenslotte draagt het bij aan de toenemende polarisatie en verdeeldheid in onze maatschappij.Even weer het virologisch gelul door bestuurskundigen eruit gestreept. Maar dit is wel waar natuurlijk, het voorkomt het niet. Iedereen gaat omikron krijgen, daar gaat iedereen vanuit.quote:Een coronatoegangsbewijs dat uitsluitend is te verkrijgen met een negatieve test (1G) heft de ongelijkheid tussen bevolkingsgroepen op en kan tot een bescheiden afname van virusverspreiding leiden. Maar het kan niet voorkomen dat mensen uiteindelijk toch een keer besmet raken, onder andere vanwege de beperkte gevoeligheid van de test.Deze zinnen moet je inderdaad samen nemen, het staat niet in verhouding. Of het nooit mag is een lastige discussie.quote:Dit systeem gaat bovendien nog steeds uit van de gedachte dat een bewijs van gezondheid voorwaarde mag zijn voor toegang tot de samenleving. De maatschappelijke nadelen van dit systeem en de kosten van de benodigde infrastructuur staan niet in verhouding tot de kleine vermindering van virusverspreiding die het oplevert.Wederom dat gezeik o er endemisch. Maar wel eens, dit willen we op lange termijn niet hebben in een vrij land…quote:Nu duidelijk wordt dat ook dit coronavirus endemisch zal worden, mogen coronatoegangsbewijzen geen plaats krijgen in de “gereedschapskist” van een vrije democratie en roepen wij de regering en het parlement op om per direct het coronatoegangsbewijs in Nederland af te schaffen.
Conclusie: niet helemaal eens met de vorm en het kan sterker door je gewoon bij je vakgebied te houden. Maar wel met geest en strekking. Dus getekend.zie email 27 oktober![]()
Nou mijn zoon op de middelbare school vertikt het om steeds te testen.. Ik moedig het wel aan maar ga geen stokje geforceerd zijn neus in rammen. Gelukkig vragen ze er ook niet naar op school.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En ik vind dat we meteen moeten stoppen met het testen van basisschoolkinderen. Ben benieuwd hoeveel kinderen hier smetvrees, trauma, etc. door krijgen.
Denk dat weinig leerlingen echt steeds een zelftest doenAlpha kenny one![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:
Laten we dat manifest er eens bijpakken en becommentariëren:
[..]
Dit is de kern, volkomen mee eens.
[..]
Ik heb moeite met juristen en bestuurskundigen die zich dit soort medische oordelen aanmeten, dat moet je niet doen en maakt je verhaal ook zwakker. Wringt zich niet nog niet zo zeer, maar later wel. Kom ik op terug.
[..]
Volkomen mee eens. We gaan richting een soort plateau lijkt het, als je invloed wil hebben op de inhoud daar van is dit het moment.
[..]
Op dit moment niet meer nee, dat op dit moment aspect had van mij nog wel iets nadrukkelijker naar voren mogen komen.
[..]
scheelt even, dat wil ik ook.
[..]
En dit bedoelde ik dus met juristen en bestuurskundigen die over medische zaken beginnen, doe het gewoon niet. Blijf op je terrein en heb het over de afweging tussen de verschillende belangen. Hier zat mijn voornaamste twijfel, wil je dit tekenen?
[..]
Wederom een belangrijk element. Hoe lang willen wij mensen die op zichzelf weinig risico lopen, en nu met omikron nog minder, uitsluiten als we weten dat de bescherming tegen overdracht ook heel laag is. Welk doel dien je dan nog?
[..]
Wederom medisch, virologisch gelul door bestuurskundigen. Doen we niets mee.
[..]
Het is niet endemisch, stop met misbruik van terminologie. Maar de acute fase lijkt wel op z’n einde te lopen, zo lees ik dit en dan ben ik het er ook mee eens.
[..]
Klopt.
[..]
Alleen is dat geen absoluut recht, ik zou ook hier weer het proportionaliteitsargument bij halen.
[..]
Ook eens
[..]
Dit vind ik een heel belangrijk punt. Het is zo’n controversiële maatregel geworden, de spanningen lopen als maar op. We zetten ondernemers, vrijwilligers en anderen als onbezoldigd boa in de frontlinie terwijl we weten dat de effecten beperkt zijn. Dat moeten we niet langer willen met z’n allen.
[..]
Even weer het virologisch gelul door bestuurskundigen eruit gestreept. Maar dit is wel waar natuurlijk, het voorkomt het niet. Iedereen gaat omikron krijgen, daar gaat iedereen vanuit.
[..]
Deze zinnen moet je inderdaad samen nemen, het staat niet in verhouding. Of het nooit mag is een lastige discussie.
[..]
Wederom dat gezeik o er endemisch. Maar wel eens, dit willen we op lange termijn niet hebben in een vrij land…
Conclusie: niet helemaal eens met de vorm en het kan sterker door je gewoon bij je vakgebied te houden. Maar wel met geest en strekking. Dus getekend.Goede uiteenzetting!
![]()
Ik heb die petitie ook ondertekend. Niet dat het iets gaat doen, maar wil het wel geprobeerd hebben op deze manier.![]()
Wat een domme petitie.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat begin alleen al.Spreek je nou juist níet uit tegen alle verschijningsvormen. In een eventuele volgende shitstorm die toch weer anders blijkt te zijn dan we hadden verwacht sta je weer met z'n allen te schreeuwen om een CTB.quote:Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.
Maar goed, dat is ook wel een beetje het trucje van de laatste twee jaar. Koopmans en de haren worden verweten relevant te willen blijven, azijnzeikers waaien ook maar met de wind mee.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik snap je punt hoor. Anderzijds moet je ook oppassen dat je ‘was, als’ scenario’s niet te veel gaat gebruiken voor allerhande inperkingen van grondrechten. Dat is ook niet gezond. We moeten handelen naar bevind van zaken en dan is de enige logische conclusie op dit moment dat dat CTB van tafel moet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat begin alleen al.
[..]
Spreek je nou juist níet uit tegen alle verschijningsvormen. In een eventuele volgende shitstorm die toch weer anders blijkt te zijn dan we hadden verwacht sta je weer met z'n allen te schreeuwen om een CTB.
Maar goed, dat is ook wel een beetje het trucje van de laatste twee jaar. Koopmans en de haren worden verweten relevant te willen blijven, azijnzeikers waaien ook maar met de wind mee.
Natuurlijk kan een nieuwe variant alles weer op de kop zetten, ik schreef in mijn commentaar niet voor niet dat het ‘op dit moment’-aspect wel wat meer naar voren had moeten komen. Maar ik vind dat geen doorslaggevend argument om er maar aan vast te houden, dan kun je bezig blijven. Wat Dan nodig is beoordelen we dan wel weer.zie email 27 oktober![]()
Scholen krijgen subsidie voor uitstapjes, maar kiezen ervoor deze te gebruiken voor andere doeleinden. En dan een ouderbijdrage, vrijwillig, voor de uitstapjes. Vrijwillig, ja, maar als pa niet betaalt, mag Joshua niet mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk voor een tripje kinderboerderij op ‘t fietsje. Maar voor een romereis oid loopt dat heel snel in de papieren natuurlijk.![]()
Bron?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 02:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Scholen krijgen subsidie voor uitstapjes, maar kiezen ervoor deze te gebruiken voor andere doeleinden. En dan een ouderbijdrage, vrijwillig, voor de uitstapjes.En dat is onzin.quote:Vrijwillig, ja, maar als pa niet betaalt, mag Joshua niet mee.zie email 27 oktober![]()
Daar vind ik dan weer niks mis mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke docenten er in de vakantie een schoolreis willen begeleiden.
Optie 2 ligt wel op tafel ja. Zij het enigszins verpakt: 95% moet betalen, anders gaan we niet. Op basis van de pre-Kwint-jaren geloof ik er weinig van dat we dat gaan halen, in elk geval niet met de vmbo-reisjes want we hebben nu eenmaal niet de meest draagkrachtige ouders. Dus het hele verhaal kan nog wel eens averechts gaan werken ook, want straks zit 6gym gewoon in Rome en 4-vmbo op de Groene Heuvels.
Wat voor interesse heeft vmbo 4 in Rome? Die gaan liever survivalen.![]()
Zo dan. Hoe zet ik een groep even weg 101.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 02:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar vind ik dan weer niks mis mee.
Wat voor interesse heeft vmbo 4 in Rome? Die gaan liever survivalen.
Ook in vmbo 4 weten ze dat dit een overhaaste generalisatie is…zie email 27 oktober![]()
Lachen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 05:23 schreef Haradutas88 het volgende:
Het blijft lachen dat er zoveel mensen zijn die het beter denken te weten dan het OMT en het RIVM
Ik vind het begrijpelijk na alle faalcijfers en doemdenken van het RIVM en OMT.![]()
Weer een nieuw interviewtje met Wallinga en van Dissel op NOS.nl.
Samenvatting:
Wallinga: we weten het niet
Van Dissel: we nemen ook maatregelen om ziekenhuisopname van jongeren en long Covid te voorkomen.
Viesmad het weekend in.- verwijderd door admin -![]()
‘The case for masks became hugely stronger’: scientists admit their Covid mistakes: Being proved wrong lies at the heart of scientific progress. Here, experts reveal what they got wrong during the pandemic
https://www.theguardian.c(...)their-covid-mistakes
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ze zeggen aan het eind eigenlijk gewoon dat de maatregelen blijven om meer mensen aan de booster te krijgen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:02 schreef groenen het volgende:
Weer een nieuw interviewtje met Wallinga en van Dissel op NOS.nl.
Samenvatting:
Wallinga: we weten het niet
Van Dissel: we nemen ook maatregelen om ziekenhuisopname van jongeren en long Covid te voorkomen.
Viesmad het weekend in.![]()
Liberaal (VVD) en progressief (D66). Juist ja.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nieuws!
[..]
Was getekend Mark Rutte. Zou dat soms komen omdat jij er steeds zo ellendig lang aan vasthoudt? Avondklok, iemand?![]()
Om mensen meer kans te geven om te boosteren zelfs, die kansen zijn er wel genoeg geweest lijkt me.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ze zeggen aan het eind eigenlijk gewoon dat de maatregelen blijven om meer mensen aan de booster te krijgen.sig verwijderd door FA![]()
Is die campagne al begonnen dan?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Om mensen meer kans te geven om te boosteren zelfs, die kansen zijn er wel genoeg geweest lijkt me.![]()
Nee maar serieus, die mensen moeten uitspraken doen over data en modellen en niet over impact op samenleving en welke beleidskeuzes er gemaakt zouden moeten worden wmb. Daar zijn andere mensen voor die daar veel zinniger zaken over kunnen zeggen.
Ik denk overigens in dit geval dat de komende twee weken serieus cruciaal gaan worden in hoe we verder gaan.
Met de staat van de zorg, vaccinaties, quarantaines galore, dat manifestding en alles.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In de categorie "het RIVM verwacht een piek maar weet nog niet wat voor 1". Ik ben geen statisticus en sowieso slecht met cijfers en grafieken, maar blijven ze nou lustig die piek steeds vooruitschuiven? Op basis van wat dan.quote:Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik heb nog steeds goede hoop dat ze de kamer de 15de niet meekrijgen. En anders moeten we eens wat kamerleden gaan mailen. Met het feit dat ze er iedere keer naast zitten en die piek telkens opschuiven. Vast wel iemand in het positieve topic te vinden die kan melden met data hoe ver ze iedere keer van hun voorspelling af zitten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Oh really? Lockdown dan maar? Avondklokje vanaf 18 uur, je weet tenslotte maar nooit.quote:![]()
In België zou de piek nu bereikt zijn.
Toch mooi die grenzen.![]()
https://www.hln.be/binnen(...)n-dalen-br~ae0f34cf/![]()
op basis van puur falenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:37 schreef josja het volgende:
[..]
In de categorie "het RIVM verwacht een piek maar weet nog niet wat voor 1". Ik ben geen statisticus en sowieso slecht met cijfers en grafieken, maar blijven ze nou lustig die piek steeds vooruitschuiven? Op basis van wat dan.![]()
Hoop geen gezichtsverlies te hoeven lijden?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 07:37 schreef josja het volgende:
[..]
In de categorie "het RIVM verwacht een piek maar weet nog niet wat voor 1". Ik ben geen statisticus en sowieso slecht met cijfers en grafieken, maar blijven ze nou lustig die piek steeds vooruitschuiven? Op basis van wat dan.![]()
Turkse bruiloft:Dquote:Op vrijdag 4 februari 2022 23:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bruiloft met achthonderd man?? Gristus.
Wat voor mega zigeuner woonwagenfamilie moet dat dan wel niet zijn joh?![]()
We kijken naar IC opnames, oh nee, toch ziekenhuisopnames. Oh nee, toch besmettingen. Shit valt mee..quote:
Uhh, long covid dan maar?![]()
![]()
Daar is een mooi filmpje van.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:01 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
We kijken naar IC opnames, oh nee, toch ziekenhuisopnames. Oh nee, toch besmettingen. Shit valt mee..
Uhh, long covid dan maar?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Waar haal je dit nu weer vandaan?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 02:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Scholen krijgen subsidie voor uitstapjes, maar kiezen ervoor deze te gebruiken voor andere doeleinden. En dan een ouderbijdrage, vrijwillig, voor de uitstapjes. Vrijwillig, ja, maar als pa niet betaalt, mag Joshua niet mee.Los van de vrij schandalige generalisatie mis je het punt volledig. Heel veel groepen komen straks nergens meer. De Groene Heuvels is een gratis toegankelijke recreatieplas op fietsafstand, voor alle duidelijkheid.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 02:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat voor interesse heeft vmbo 4 in Rome? Die gaan liever survivalen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Laat het RIVM maar schuiven. Met de x-as.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Que?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 02:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat voor interesse heeft vmbo 4 in Rome? Die gaan liever survivalen.![]()
![]()
Ongekend. Echt. Weet ook niet waar ik moet beginnen, het RIVM die Deense situatie "niet zo goed kent", het voor de honderdste keer moeten wachten op data, de exceptionele situatie die Nederland opnieuw in de toekomst kan hebben, de politieke stoel waar Van Dissel maar weer eens op gaat zitten, het wachten op de kans op boosters die er al tijden is of long covid.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit topic.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
We hebbeb geen idee wanneer de piek komt. Geen idee hoe hoog de piek wordt. Kan over drie weken, kan over een week, kan over zes weken. Kan hoog worden. Of laag. Laten we hier beleid op maken met zoveel mogelijk regeltjes. Gewoon zodat we in ieder geval niet te weinig doen. Ben heel benieuwd naar de resultaten!
Eén groot real life experiment.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dit gaat helemaal fout jongens! Gr. gr. Jaap
RIVM: Het kan nog weken duren voordat de piek is bereikt - https://nos.nl/l/2415805![]()
Maar dat is toch normaal in een crisistijd, denken in 'wat, als' scenario's? Dat werd De Jonge cs juist zo verweten, dat ze dat te weinig deden. Het is allemaal zo populistisch.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor. Anderzijds moet je ook oppassen dat je ‘was, als’ scenario’s niet te veel gaat gebruiken voor allerhande inperkingen van grondrechten. Dat is ook niet gezond. We moeten handelen naar bevind van zaken en dan is de enige logische conclusie op dit moment dat dat CTB van tafel moet.
Natuurlijk kan een nieuwe variant alles weer op de kop zetten, ik schreef in mijn commentaar niet voor niet dat het ‘op dit moment’-aspect wel wat meer naar voren had moeten komen. Maar ik vind dat geen doorslaggevend argument om er maar aan vast te houden, dan kun je bezig blijven. Wat Dan nodig is beoordelen we dan wel weer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die motie van Omtzigt was zo gek nog niet. Om het Deense RIVM onze cijfers eens door te laten rekenen. Ons eigen RIVM geeft in elk geval zelf aan het niet te weten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Ongekend. Echt. Weet ook niet waar ik moet beginnen, het RIVM die Deense situatie "niet zo goed kent", het voor de honderdste keer moeten wachten op data, de exceptionele situatie die Nederland opnieuw in de toekomst kan hebben, de politieke stoel waar Van Dissel maar weer eens op gaat zitten, het wachten op de kans op boosters die er al tijden is of long covid.![]()
quote:Van Dissel: "We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden. We hebben ook long covid, die we ook niet willen doen toenemen. Er zijn meerdere afwegingen dan alleen IC-opnames."![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan hier niet zo goed tegen.![]()
Haha dus in dat zo geroemde Denemarken sluiten ze mensen gewoon nog op met een verkoudheidjequote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb jij de petitie van onverdeeldopen al getekend ouwe reus?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan hier niet zo goed tegen.Zonder wrijving geen glans![]()
Jazeker.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb jij de petitie van onverdeeldopen al getekend ouwe reus?
Wil net de tussenstand bekijken:quote:Het is momenteel erg druk op petities.nl.
En nu: 70.431 ondertekeningen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: