abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203504693

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203504699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
niemand komt op de IC met omikron.
Als je deze onzin blijft herhalen wordt het niet opeens waar, hè.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:10:25 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203504700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Mensen met een booster komen nauwelijks in het ziekenhuis. Feit.

Oh begrijp me niet verkeerd, mensen van 50+ en zeker 60+ doen er op zich verstandig aan een booster te nemen. Het lijntje in je grafiek voor de leeftijdsgroepen 12-29 en 30-49 ligt echter lekker plat voor iedereen en bij 30-49 zie je pas enig effect van geen vaccin. Niet van een booster. Bij de leeftijdsgroepen 50-69 zie je ook niet echt een significant verschil tussen vaccin-booster en alleen een zeer significant verschil met ongevaccineerden. Pas Bij 70+ begin je echt wat verschil te zien.

Maar nog steeds, verreweg het grootste verschil zit tussen vaccin - geen vaccin. Niet tussen vaccin-booster. Dus tsja. Ik doe voorlopig nog niet mee aan het booster circus en velen met mij niet. Hopelijk wordt het CTB afgeschaft vanwege de onzin die het nu is voordat ik mijn booster zou moeten halen.
pi_203504712
Ik zit in de cijfers vandaag! (of morgen, of wanneer dan ook).
pi_203504721
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203504755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je deze onzin blijft herhalen wordt het niet opeens waar, hè.
de info heb ik van zkh dokters, dus wat zijn jouw tegengestelde bronnen?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:15:21 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203504775
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL
:')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203504777
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Bij de leeftijdsgroepen 50-69 zie je ook niet echt een significant verschil tussen vaccin-booster en alleen een zeer significant verschil met ongevaccineerden.
Dat komt ook door de schaal. Dat verschil is zeker wel statistisch significant.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Maar nog steeds, verreweg het grootste verschil zit tussen vaccin - geen vaccin. Niet tussen vaccin-booster.
Ik snap nog steeds niet waarom je het risico zou nemen. Er belanden nog steeds honderden mensen uit de leeftijdscategorie 12-49 in het ziekenhuis. Door de booster te nemen reduceer je die kans alsnog fors.

En dat nog los van de kans om minder ziek te worden. In plaats van drie dagen ben je dan een halve dag ziek. Om maar wat te noemen.
pi_203504783
Ik dacht ook dat daar cijfers van waren dat wat nu op de IC ligt nog bijna allemaal Delta is. En dat die hier verschillende malen gestaan hebben.

Overigens was het voor de ongevaccineerden die ik ken en die onlangs Omikron hadden ook niet meer dan een verkoudheid. Of niet eens, beetje hoofdpijn soms, wat keelpijn, sommigen een of twee dagen koorts. Hetzelfde als bij de geboosterden eigenlijk. Maar stukken minder dan een griep.

Overigens ben ik helemaal voor vaccineren hoor, maar laten we het niet groter maken dan het is. Dus gewoon bij de feiten blijven.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:16:37 #10
445514 DonDruiper
pi_203504787
Ik ga wat anders doen :')

Tabee
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:16:43 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203504788
quote:
Was alles STUK
pi_203504791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de info heb ik van zkh dokters, dus wat zijn jouw tegengestelde bronnen?
Ziekenhuisdokters op facebook zeker.

Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten? :')

En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.
pi_203504793
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat komt ook door de schaal. Dat verschil is zeker wel statistisch significant.

[ afbeelding ]
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom je het risico zou nemen. Er belanden nog steeds honderden mensen uit de leeftijdscategorie 12-49 in het ziekenhuis. Door de booster te nemen reduceer je die kans alsnog fors.

En dat nog los van de kans om minder ziek te worden. In plaats van drie dagen ben je dan een halve dag ziek. Om maar wat te noemen.
gewoon iedereen aan de griepprik, want dan ben je minder lang ziek, ja dat is lekker slim.
pi_203504800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ga wat anders doen :')

Tabee
Lekker belangrijk. Haha.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:18:32 #15
445514 DonDruiper
pi_203504815
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Lekker belangrijk. Haha.
Naja voordat ik op de man ga spelen

Kijk mij eens verstandig zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203504819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten? :')

En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.
omdat het doctors uit andere landen zijn, waar ze dat wel meten.
pi_203504828
quote:

[..]

nee, klopt niet.
pi_203504838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]
omdat het doctors uit andere landen zijn, waar ze dat wel meten.
Zoals dit?

https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022

quote:
Among Omicron cases with known outcomes reported to TESSy as of 19 January 2022, 884 (1.14%) were hospitalised, 120 (0.16%) required ICU admission/respiratory support, and 48 (0.06%) died.
pi_203504841
quote:

[..]

Ik kan dit bevestigen.
pi_203504850
Grimmig sfeertje hier trouwens.
pi_203504863
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Dus gewoon bij de feiten blijven.
En de feiten zijn dat er ook nog tal van mensen door omikron op de ic belanden. Ik snap echt niet hoe iemand zo koppig kan zijn om dat te ontkennen. Ja, het zijn er minder, ja, ze liggen korter op de kliniek, ja, de kans is kleiner. Maar die is niet opeens met > 95% naar beneden gegaan.

De inschatting is ~50% minder ziekmakend. Dan is het toch niet zo moeilijk te bedenken dat je dus nog steeds de helft van het aantal ic-patiënten krijgt? 8)7

De theorie dat de ziekenhuisopnames achterblijven is dus dat dit te maken heeft met de vaccinatiegraad/natuurlijke immuniteit, en niet dat omikron opeens intrinsiek niets meer zou kunnen doen.
pi_203504874
quote:
het zijn geen doctors uit de EU, maar uit Noord Amerika.
pi_203504891
pi_203504925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]
het zijn geen doctors uit de EU, maar uit Noord Amerika.
Joh, als jij wil geloven wat je wilt geloven, prima. Ik besteed er geen aandacht meer aan.

Ik ga ook geen mensen proberen te overtuigen die denken dat de wereld plat is.
pi_203504951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
niemand komt op de IC met omikron.
Klopt volgens mij niet helemaal. Maar mensen worden nog wel steeds flink ziek. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld in de UK al personeelstekorten geweest bij bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Daardoor flinke vertragingen wat opzich mee te leven valt. Maar dit kan dus ook bij de zorg gebeuren en dat is al minder fijn.

Wat we overigens niet in het nieuws hebben gezien is dat er ook horecagelegenheden zijn die vrezen voor zo'n scenario in hun tent.. leuke catch22..

Ik heb wel zoiets van gooi Nederland wel steeds meer open, nu liever door de zure appel heen en niet straks tijdens bijvoorbeeld het festivalseizoen we ineens te weinig bus chauffeurs hebben om mensen op lokatie te brengen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:26:57 #26
445514 DonDruiper
pi_203504957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat staat dan ook op de agenda. Vaste prik
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203504965
Hier, in één plaatje:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp2119682

quote:
Only two studies have attempted to model the effects of undocumented previous infections to estimate omicron's intrinsic severity relative to delta. Although these studies were conducted in locations with very different case-ascertainment rates, after correcting for underascertainment, each study estimated that omicron was about 75% as likely as delta to cause hospitalization in an unvaccinated person with no history of SARS-CoV-2 infection.2,3 This meaningful but fairly small difference implies that omicron, alpha, and wild-type SARS-CoV-2 have similar intrinsic severity.
pi_203504996
quote:
Nope, geen warm bad.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203505019
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Joh, als jij wil geloven wat je wilt geloven, prima. Ik besteed er geen aandacht meer aan.

Ik ga ook geen mensen proberen te overtuigen die denken dat de wereld plat is.
dit is dan je zogenaamde facebook doctor!!
pi_203505029
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je gebrek aan daadwerkelijke bronnen maakt je bewering nu niet echt heel sterk.
pi_203505035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Klopt volgens mij niet helemaal. Maar mensen worden nog wel steeds flink ziek. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld in de UK al personeelstekorten geweest bij bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Daardoor flinke vertragingen wat opzich mee te leven valt. Maar dit kan dus ook bij de zorg gebeuren en dat is al minder fijn.

Wat we overigens niet in het nieuws hebben gezien is dat er ook horecagelegenheden zijn die vrezen voor zo'n scenario in hun tent.. leuke catch22..

Ik heb wel zoiets van gooi Nederland wel steeds meer open, nu liever door de zure appel heen en niet straks tijdens bijvoorbeeld het festivalseizoen we ineens te weinig bus chauffeurs hebben om mensen op lokatie te brengen..
dat is het resultaat van isolatie regels, niet direct vanuit de omikron ziekte.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 16:33:17 #32
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203505046
quote:
Nog even voor de vrijdagmiddag borrel de frustratie eruit.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203505059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:32 schreef Questular het volgende:

[..]
Je gebrek aan daadwerkelijke bronnen maakt je bewering nu niet echt heel sterk.
de zkh doctor is een bron, net zoals Lenny een bron is!
pi_203505084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Geen foto's van Lenny plaatsen hier.
pi_203505142
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:33 schreef D_A het volgende:

[..]
Nog even voor de vrijdagmiddag borrel de frustratie eruit.
En nu lekker aan het bier! Lekker Coronaatje, oh nee, Karmeliet.
pi_203505144
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de zkh doctor is een bron, net zoals Lenny een bron is!
Wat voor bron is Lenny, een bron van ellende zeker? ^p^
pi_203505202
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zo erg als delta waarschijnlijk niet (wat te maken heeft met het minder infecteren van de longen). Maar omikron is misschien niet intrinsiek een verkoudheid voor velen, het is voor velen een verkoudheid, omdat men gevaccineerd is.

Zie o.a. https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/
[..]
[..]

In hoeverre rijmt zich dat met Zuid-Afrika, waar weinig mensen gevaccineerd zijn en Omikron toch gezien wordt als mild? Er zijn overigens voldoende onderzoeken die aangeven dat Omikron wel milder is, dus deze onderzoeken lijken elkaar dan tegen te spreken. En nu?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:53:06 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203505231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
In hoeverre rijmt zich dat met Zuid-Afrika, waar weinig mensen gevaccineerd zijn en Omikron toch gezien wordt als mild? Er zijn overigens voldoende onderzoeken die aangeven dat Omikron wel milder is, dus deze onderzoeken lijken elkaar dan tegen te spreken. En nu?
Voor de zekerheid opnieuw in lockdown en wetgeving doorvoeren om permanente maatregelen te nemen zoals mondmaskers, vaccinatie, en saneren van sectoren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_203505291
quote:
In de Tweede Kamer gloort een meerderheid voor het dumpen van 2G. Alleen VVD en D66 (samen 58 zetels) steunen het omstreden middel. Het CDA en de PvdA zijn er nog niet uit: als een van die partijen ook tegen 2G is, sneuvelt het plan.
https://www.tubantia.nl/p(...)l-risico-s~a3c924c2/
Nieuws!

En in de bonus de domme uitspraak van de dag:
quote:
De les van vorig najaar is ook: als je ze helemaal wegdoet, de gereedschapskist opbergt, is het niet zo makkelijk om het weer in te zetten.
Was getekend Mark Rutte. Zou dat soms komen omdat jij er steeds zo ellendig lang aan vasthoudt? Avondklok, iemand?
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 februari 2022 @ 17:00:04 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203505294
quote:
pi_203505310
quote:
Zo kennen wij hem weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door halfway op 04-02-2022 19:05:33 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203505337
Hahah, er is Rutte gevraagd of hamertjes en bijteltjes ; goede typering zijn voor vrijheidsbeperkende maatregelen :D.

Man van het volk, erg mooi
- verwijderd door admin -
  vrijdag 4 februari 2022 @ 17:06:08 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203505371
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.tubantia.nl/p(...)l-risico-s~a3c924c2/
Nieuws!

En in de bonus de domme uitspraak van de dag:
[..]
Was getekend Mark Rutte. Zou dat soms komen omdat jij er steeds zo ellendig lang aan vasthoudt? Avondklok, iemand?
Eerst zien, dan geloven. Kuiken is een van de hardliners in de kamer waar het gaat om coronamaatregelen, en het CDA zal de lieve vrede in het kabinet wellicht nog even willen bewaren. Maar het zou de goede kant op kunnen gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 februari 2022 @ 17:12:22 #44
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203505418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En de feiten zijn dat er ook nog tal van mensen door omikron op de ic belanden. Ik snap echt niet hoe iemand zo koppig kan zijn om dat te ontkennen. Ja, het zijn er minder, ja, ze liggen korter op de kliniek, ja, de kans is kleiner. Maar die is niet opeens met > 95% naar beneden gegaan.

De inschatting is ~50% minder ziekmakend. Dan is het toch niet zo moeilijk te bedenken dat je dus nog steeds de helft van het aantal ic-patiënten krijgt? 8)7

De theorie dat de ziekenhuisopnames achterblijven is dus dat dit te maken heeft met de vaccinatiegraad/natuurlijke immuniteit, en niet dat omikron opeens intrinsiek niets meer zou kunnen doen.
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat Omikron heftig minder ziekmakend is dan Delta?
Heb je geld geïnvesteerd?
quote:
Ziekenhuisopname. Ok.
IC? Not so much. Hoeveel mensen zijn er nu in de afgelopen weken besmet geraakt? IC loopt nog steeds leeg.

Omicron is intrinsiek veel minder dodelijk dan Delta. Daar zijn ook fysiologische aanwijzingen voor aangezien het gebied waar het virus infecteert duidelijk verschilt. Van diep in de longen naar de bronchiën.

Het lijkt me ook dat daarmee long Covid minder waarschijnlijk is, hoewel ik daar nog geen concrete onderzoeken over gevonden heb. Ik kan me echter voorstellen dat permanente schade aan de longblaasjes een belangrijke reden voor long Covid kan zijn.
pi_203505483
Rutte en Kuipers hangen op dit moment WOEDEND aan de telefoon bij het LCPS over hoe zij het GORE LEF hebben om een daling in de ziekenhuiscijfers te rapporteren en daarmee het draagvlak onder het beleid nog verder uithollen.
pi_203505541
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Zijn die personeelsleden erg ziek of moeten ze in quarantaine (zonder of met hele milde klachten)?
pi_203505550
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:03 schreef groenen het volgende:
Hahah, er is Rutte gevraagd of hamertjes en bijteltjes ; goede typering zijn voor vrijheidsbeperkende maatregelen :D.

Man van het volk, erg mooi
Goed taalgebruik, vooral omdat je de hamertjes en bijteltjes met name tegen mensen en de maatschappij gebruikt.
pi_203505635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eerst zien, dan geloven. Kuiken is een van de hardliners in de kamer waar het gaat om coronamaatregelen, en het CDA zal de lieve vrede in het kabinet wellicht nog even willen bewaren. Maar het zou de goede kant op kunnen gaan.
Ach het is al dood, ook CDA, PvdA, VVD, D66 is geen meerderheid in de Eerste Kamer.
zie email 27 oktober
pi_203505705
quote:
Wat een teksten weer van Oprutte _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 februari 2022 @ 17:35:31 #50
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203505728
twitter

IEDEREEN ZIEDEND
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: