SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke last ervaar je dan precies?quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Gunner het volgende:
Ik heb het onderzoek niet gelezen maar iedereen die hier meldt positief getest te zijn ondervind meer last van de quarantaine dan het ziektebeeld zelf en die ervaring heb ik zelf ook.![]()
Inderdaad ja. @Lenny_Leonard verzaakt hier.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:26 schreef alpeko het volgende:
@:Lenny_leonard laat de fipo weer liggenAls je die gif bedoelt van die tekenfilm is 't volgens mij Zootopia.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welke film is dit?![]()
Ik vraag dit voor een vriend.
@:Lenny_Leonard![]()
Ik kwam ook 14s te laat... maar liever dan te vroegquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inderdaad ja. @:Lenny_Leonard verzaakt hier.![]()
Disney dus.... mooi. We hebben hier een fan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inderdaad ja. @:Lenny_Leonard verzaakt hier.
[..]
Als je die gif bedoelt van die tekenfilm is 't volgens mij Zootopia.![]()
Be my guest.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je: dat kan iedereen gewoon wel.
[..]
En nog meer nieuws, al is het de laatste tijd genoeg in het nieuws geweest, dit kan dan weer niet iedereen.
Continu in een politiek correcte houding moeten om maar niemand op de teentjes te trappen klinkt mij hetzelfde als een regenboog maatschappij met een utopie van glinsteroogjes, vliegende eenhoorns en troetelbeestjes.
Dat wat overigens in het nieuws was, was dan wel weer een extreem voorbeeld wat niet op gaat voor de alledaagse omgangsvormen. Ook heb ik nieuws voor je: in dit land is altijd wel iemand boos bij wat je zegt of doet. Dat is een eigenschap van een multiculti samenleving. Dan kan je 2 dingen doen: boos worden, of wat vanmorgen al een keer gezegd is: 'grow a pair'. Zelfs Rowan Atkinson had er een aantal mooie woorden over in de context van freedom of speech.
En wat betreft post covid: als mensen zich vrijwillig aan een aantal voorwaarden willen houden, be my guest. Maar ga de meerderheid die nergens last van heeft niet verplichten wat voort te blijven zetten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Red_85 het volgende:
utopie van glinsteroogjes, vliegende eenhoorns en troetelbeestjes.![]()
![]()
![]()
Je zou het bijna denken jaquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tot op kantoren aan toe? Stiekem ben je een boomer?!.
Maar dat was begin zeroes dus nog gewoon het geval. Asbakkie naast je toetsenbord, lekker hoor.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Op 3 februari? Ongeveer 200.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel IC-bezetting hadden de modellen ook alweer voorspeld?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Vraag me ook af welke redenen er achter zitten.quote:
Komt wel een keer uit denk ik.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat bepaal jij gelukkig niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Be my guest.
Continu in een politiek correcte houding moeten om maar niemand op de teentjes te trappen klinkt mij hetzelfde als een regenboog maatschappij met een utopie van glinsteroogjes, vliegende eenhoorns en troetelbeestjes.
Dat wat overigens in het nieuws was, was dan wel weer een extreem voorbeeld wat niet op gaat voor de alledaagse omgangsvormen. Ook heb ik nieuws voor je: in dit land is altijd wel iemand boos bij wat je zegt of doet. Dat is een eigenschap van een multiculti samenleving. Dan kan je 2 dingen doen: boos worden, of wat vanmorgen al een keer gezegd is: 'grow a pair'. Zelfs Rowan Atkinson had er een aantal mooie woorden over in de context van freedom of speech.
En wat betreft post covid: als mensen zich vrijwillig aan een aantal voorwaarden willen houden, be my guest. Maar ga de meerderheid die nergens last van heeft niet verplichten wat voort te blijven zetten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nederland trekt de regels gelijk met de EU. Niets bijzonders aan.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh shoot. Zootopia inderdaad. Dacht dat er gevraagd werd naar die mannelijke acteurquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inderdaad ja. @:Lenny_Leonard verzaakt hier.
[..]
Als je die gif bedoelt van die tekenfilm is 't volgens mij Zootopia.![]()
![]()
Tussen de 800 en 3000.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel IC-bezetting hadden de modellen ook alweer voorspeld?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
https://www.tubantia.nl/r(...)idden-2023~a898cd0a/
Daar hebben we de ellende al. De EC wil het DCC “voor de zekerheid” verlengen…zie email 27 oktober![]()
Onzin.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
We kunnen inderdaad beter doen alsof deze pandemie voor eeuwig voorbij is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Daar hebben we de ellende al. De EC wil het DCC “voor de zekerheid” verlengen…Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:
https://www.ad.nl/politie(...)et-kabinet~ac68e2f7/quote:In het meest conservatieve scenario, dat van een strenge lockdown vanaf het begin van de kerstvakantie, zijn begin februari tussen de 800 en 3300 ic-bedden bezet. Wanneer de lockdown pas na kerst gaat beginnen, worden de voorspellingen nog veel donkerder.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Jij bepaalt gelukkig ook niet waar de meerderheid zich aan moet houden. En het is altijd nog makkelijker om een enkeling te vragen zich aan te passen dan een complete groep volk.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat bepaal jij gelukkig niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Haha en dan lees je dit:quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Daar hebben we de ellende al. De EC wil het DCC “voor de zekerheid” verlengen…
maar in die tussentijd stelt het ons in staat veilig en vrij Europa rond te reizen
Wat maakt dat certificaat precies veiliger? En een certificaat nodig hebben om "vrij" te kunnen reizen, man man man.![]()
Dit was grotendeels allang bekend inderdaad. Delta was een gamechanger want veel virulenter, Omicron veel minder virulent maar dat brengt het niet onder het niveau origineel en alfa. Omicron stamt ook af van alfa als ik me niet vergis?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Goh, dat klinkt als iets wat ik al vaker geroepen heb.
Sowieso een interessant stuk!
En ook weer om aan te geven dat het een stuk complexer is dan de zolderkamervirologen hier die roepen dat we al maanden weten dat omikron minder virulent is.
Deze passage vond ik nog wel interessant:Gevalletje silent evidence?quote:Daarbij komt nog dat een variant die ons immuunsysteem minder goed kan verschalken - zoals delta - in verhouding meer mensen zal besmetten met een minder goed immuunsysteem. Die mensen lopen ook meer risico op een slechte afloop. Een variant die ons immuunsysteem wél goed kan verschalken door bijvoorbeeld een afwijkend spike-eiwit dat onze cellen makkelijker binnendringt - zoals omikron - zal veel meer mensen besmetten met een goede immuniteit, die dan ook niet zwaar ziek worden. Dat zal de case fatality rate (CFR) lager doen uitkomen, zelfs als omikron dezelfde intrinsieke neiging heeft om ernstige ziekte te veroorzaken![]()
Ooow meeeeen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)et-kabinet~ac68e2f7/
Maar leuk dat jij met een bericht uit december komt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De EC had toch eerder aangegeven indefinitely te willen verlengen? dat ze wilden dat de DCC bleef?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Daar hebben we de ellende al. De EC wil het DCC “voor de zekerheid” verlengen…![]()
Ik zie de Nederlandse ziekenhuizen op dit moment niet leegstromen. Gooien we dat allemaal op "opnames met Corona" i.p.v. "opnames door Corona"? Zo ja, hoe wordt dat onderbouwd? Eerder las ik dat dat iets van 5% van de opnamens betrof.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wat totaal niet klopt.
We zien hier allerlei noodsprongen, het is zo goed als voorbij de landen gaan weer open, de ziekenhuizen stromen leeg, en dan verschijnen lieden met onzin in de media in een sneue poging de boel weer op te porren: Het kan weer erger! Omicron is helemaal niet mild! Delta kan weer terugkomen! Blabla.![]()
Dat zegt niemand. Maar je zou bijvoorbeeld ook iets aan de termijn kunnen doen. “We zien dat het de goede kant op gaat, dus we verlengen voor een half jaar zodat we na de zomervakanties kunnen evalueren of dit nog zin heeft” is wat heel anders dan “voor de zekerheid maar een jaar langer”. Dat laatste is ronduit gevaarlijk, dit middel grijpt diep in in grondrechten, dat doe je niet “voor de zekerheid” maar enkel bij noodzaak.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad beter doen alsof deze pandemie voor eeuwig voorbij is.zie email 27 oktober![]()
Die passage is interessant inderdaad. Beetje de Simpson's paradox, meen ik.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit was grotendeels allang bekend inderdaad. Delta was een gamechanger want veel virulenter, Omicron veel minder virulent maar dat brengt het niet onder het niveau origineel en alfa. Omicron stamt ook af van alfa als ik me niet vergis?
Deze passage vond ik nog wel interessant:
[..]
Gevalletje silent evidence?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En op welke 'voorspelling' zijn we de lockdown in gerommeld, ook alweer?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar leuk dat jij met een bericht uit december komt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
''Voor de zekerheid''.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Dan kan je wel bezig blijven dus.
Niet verrassend verder.![]()
Behalve dan dat het maar de vraag is of het in de zomer zin heeft om te evalueren. Men verwacht pas in de winter weer mogelijk problemen. Dan ben je, nou ja, ongeveer een jaar verder.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Maar je zou bijvoorbeeld ook iets aan de termijn kunnen doen. “We zien dat het de goede kant op gaat, dus we verlengen voor een half jaar zodat we na de zomervakanties kunnen evalueren of dit nog zin heeft” is wat heel anders dan “voor de zekerheid maar een jaar langer”. Dat laatste is ronduit gevaarlijk, dit middel grijpt diep in in grondrechten, dat doe je niet “voor de zekerheid” maar enkel bij noodzaak.
Daarnaast zijn landen niet verplicht deze te gebruiken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Schept een precedent.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:43 schreef trein2000 het volgende:
Dat laatste is ronduit gevaarlijk, dit middel grijpt diep in in grondrechten, dat doe je niet “voor de zekerheid” maar enkel bij noodzaak.
Maar het is al lang duidelijk nu waar de drang naar al die g'tjes, checks en certrificaten vandaan komt zo langzamerhand.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tsja, je kan achteraf doemgrafiekjes bijstellen om het te verbloemen. Neemt niet weg dat die bezetting wel voorspeld is en gebruikt is om een lockdown in te stellen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar leuk dat jij met een bericht uit december komt.
Eind januari de cijfers van begin februari goed gokken is niet echt een prestatie.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Is het dan niet verstandiger om er gewoon mee te stoppen als het niet meer proportioneel is? Je kan het later altijd weer opnieuw invoeren als de realiteit laat zien dat het ook echt nodig is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het maar de vraag is of het in de zomer zin heeft om te evalueren. Men verwacht pas in de winter weer mogelijk problemen. Dan ben je, nou ja, ongeveer een jaar verder.
Daarnaast zijn landen niet verplicht deze te gebruiken.
Sowieso is er nog niet echt onderbouwd hoeveel effect het nou daadwerkelijk geeft. Het wordt nu gebracht alsof de hele situatie weer explodeert als we stoppen met het Corona bewijs. Lastig om te bewijzen dat het ook veilig kan zonder Corona bewijs als we het nooit proberen en ''voor de zekerheid'' blijven verlengen.![]()
Ik snap het echt niet. Bij de invoering van de avondklok en 3g was men hier woest dat de regering niet proactief gehandeld heeft en alvast de wetgeving en alles in orde had gemaakt 'voor het geval dat'. En nu doen ze dat en is men ook woest.
Men is gewoon woest. Links- of rechtsom.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Exact.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, je kan achteraf doemgrafiekjes bijstellen om het te verbloemen. Neemt niet weg dat die bezetting wel voorspeld is en gebruikt is om een lockdown in te stellen.
Eind januari de cijfers van begin februari goed gokken is niet echt een prestatie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voorspel jij dan even alvast de cijfers over twee weken?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:47 schreef MichaelScott het volgende:
Eind januari de cijfers van begin februari goed gokken is niet echt een prestatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je roept heel vaak 'het zijn niet dezelfde mensen die dat roepen' als argument, mogelijk is dat ook het antwoord hier.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap het echt niet. Bij de invoering van de avondklok en 3g was men hier woest dat de regering niet proactief gehandeld heeft en alvast de wetgeving en alles in orde had gemaakt 'voor het geval dat'. En nu doen ze dat en is men ook woest.
Men is gewoon woest. Links- of rechtsom.Makkelijk eerste![]()
Iets met andere situatie, andere inzichten. Maar hey, iedereen is non stop woest uiteraardquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Men is gewoon woest. Links- of rechtsom.![]()
![]()
Gelukkig niet zeg, daar is dus de overheid voor.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij bepaalt gelukkig ook niet waar de meerderheid zich aan moet houden. En het is altijd nog makkelijker om een enkeling te vragen zich aan te passen dan een complete groep volk.
Maar jij vind dus dat de enkeling die voor het rookverbod was zich maar aan had moeten passen zodat er nog volop gerookt kon worden overal?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik stap vast in mijn Truck!quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
Daar hebben we de ellende al. De EC wil het DCC “voor de zekerheid” verlengen…![]()
Ik zou het eerder constructief opbouwend willen noemen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iets met andere situatie, andere inzichten. Maar hey, iedereen is non stop woest uiteraard![]()
Andere fases binnen de pandemie he. En in dit geval gaat het er niet om dat ze de optie willen hebben om het Corona bewijs te kunnen gebruiken zodra het nodig is; in dit geval gaat het er om dat ze het gewoon een jaar willen verlengen; enkel gebaseerd op ''voor de zekerheid''.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij de avondklok en 3G waren mensen boos omdat er niet gehandeld was toen dat nodig was. Het was duidelijk dat het de verkeerde kant op ging etc. Dat is iets anders dan 'voor het geval dat'.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Men is gewoon woest. Links- of rechtsom.
Iets 'voor het geval dat' in stand brengen of houden indien het geen schade oplevert is een ander verhaal, maar dit heeft een significante impact op mensen. Dat hou je niet 'voor de zekerheid' in stand.![]()
Is haar toetsenbord kapot?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
de tijdelijke pas toch niet zo tijdelijk.
Overigens is dat een compleet gestoord wijf die ouders van net overleden kinderen achterna zit om te achterhalen of er gevaccineerd is, zou beter zijn haar Tweets gewoon niet hier te plaatsen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat is dan ook precies wat hier gebeurd. De wetgeving wordt verlengd, zodat landen de OPTIE gegeven wordt de coronapas erin te houden, volgens de oude wetgeving zou dit na 1 juli niet meer mogen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het dan niet verstandiger om er gewoon mee te stoppen als het niet meer proportioneel is? Je kan het later altijd weer opnieuw invoeren als de realiteit laat zien dat het ook echt nodig is.
Landen kunnen er dus per direct mee stoppen als ze het niet meer proportioneel achten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het zijn nu toch echt dezelfde mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je roept heel vaak 'het zijn niet dezelfde mensen die dat roepen' als argument, mogelijk is dat ook het antwoord hier.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Iit Denemarken maken we in NL geen onderscheid tussen Delta of Omicron besmette personen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zie de Nederlandse ziekenhuizen op dit moment niet leegstromen. Gooien we dat allemaal op "opnames met Corona" i.p.v. "opnames door Corona"? Zo ja, hoe wordt dat onderbouwd? Eerder las ik dat dat iets van 5% van de opnamens betrof.
In Nederland hebben we iig 0 individuen op de IC wegens Omicron, dat zegt genoeg.![]()
Tussen de 150 en 500 ic-bedden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voorspel jij dan even alvast de cijfers over twee weken?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Laten we daar dan maar op hopen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Landen kunnen er dus per direct mee stoppen als ze het niet meer proportioneel achten.![]()
Suggestieve vraag.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voorspel jij dan even alvast de cijfers over twee weken?
Daar hebben we mensen als wallinga voor. Maar hey, die werken dus ook niet goed. Er is een model wat wel schijnt te werken, maar daarvoor zijn die gasten ook weer te eigenwijs.
Maar als je er gaandeweg achterkomt dat je voorgestelde cijfers niet kloppen met de werkelijkheid en nog blijft vasthouden aan je model, heb je een betonnen plaat voor je kop. Zeker als je vervolgens blijft vasthouden aan je maatregelen.
En daar gaat de discussie over. Kom ajb niet doen alsof het rivm gelijk heeft gehad met dat model van ze. @MichaelScott heeft gewoonweg gelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb het over de wetgeving, die vrij reactief tot stand kwam. Waar velen hier boos om waren, want 'je had toch allang kunnen voorzien', 'je zorgt toch dat je het klaar hebt voor het geval dat' ec.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:51 schreef chratnox het volgende:
Bij de avondklok en 3G waren mensen boos omdat er niet gehandeld was toen dat nodig was. Het was duidelijk dat het de verkeerde kant op ging etc. Dat is iets anders dan 'voor het geval dat'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je vergeet de betrouwbaarheidsinterval.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tussen de 150 en 500 ic-bedden.
Ik verwacht tussen de 50 en 10.000 gevulde IC-bedden (dus voor de zekerheid van het ergste uitgaan, we zijn al te vaak gunstig geweest met onze inschattingen).Makkelijk eerste![]()
Maar daar had je 't net niet over. Of in elk geval, dat gaf je niet aan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het over de wetgeving, die vrij reactief tot stand kwam. Waar velen hier boos om waren, want 'je had toch allang kunnen voorzien', 'je zorgt toch dat je het klaar hebt voor het geval dat' ec.![]()
We maken geen onderscheid maar weten wel dat er 0 mensen wegens omicron op de IC liggen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Iit Denemarken maken we in NL geen onderscheid tussen Delta of Omicron besmette personen.
In Nederland hebben we iig 0 individuen op de IC wegens Omicron, dat zegt genoeg.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Vond het Op1 interview ook wel helder, waar duidelijk gezegd werd dat Hugo bereid was tot allerlei toezeggingen als de oppositie maar akkoord wilde gaan met 2G. Jesse zat aan tafel en bevestigde dat Hugo bij elk gesprek zei veel te willen uitruilen voor 2G support.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schept een precedent.
Maar het is al lang duidelijk nu waar de drang naar al die g'tjes, checks en certrificaten vandaan komt zo langzamerhand.![]()
Dit ja, iets in de ijskast zetten of achter de hand houden voor het geval dat is iets totaal anders dan iets verlengen voor het geval dat.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Andere fases binnen de pandemie he. En in dit geval gaat het er niet om dat ze de optie willen hebben om het Corona bewijs te kunnen gebruiken zodra het nodig is; in dit geval gaat het er om dat ze het gewoon een jaar willen verlengen; enkel gebaseerd op ''voor de zekerheid''.
Persoonlijk had ik ook graag gezien dat 2G geregeld was voor het geval dat, niet om het nu (zinloos) in te zetten.![]()
En dan pas je je model aan, en kom je met een nieuwe voorspelling. Zoals ze uiteindelijk gedaan hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:52 schreef Red_85 het volgende:
Maar als je er gaandeweg achterkomt dat je voorgestelde cijfers niet kloppen met de werkelijkheid en nog blijft vasthouden aan je model, heb je een betonnen plaat voor je kop. Zeker als je vervolgens blijft vasthouden aan je maatregelen.
Maar misschien moeten we ook nog een keer boos worden dat het RIVM ooit gezegd heeft dat het niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoe weten we dat als we geen onderscheid maken tussen Delta en Omicron?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Iit Denemarken maken we in NL geen onderscheid tussen Delta of Omicron besmette personen.
In Nederland hebben we iig 0 individuen op de IC wegens Omicron, dat zegt genoeg.
Edit: spuit-11![]()
Een kwart geloof ik.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik zie de Nederlandse ziekenhuizen op dit moment niet leegstromen. Gooien we dat allemaal op "opnames met Corona" i.p.v. "opnames door Corona"? Zo ja, hoe wordt dat onderbouwd? Eerder las ik dat dat iets van 5% van de opnamens betrof.
Overigens waren er studies dat omikron meer de bovenste luchtwegen aantast ipv de longen.
Vandaar ook dat er minder mensen op de IC terecht komen dan met de originele en Delta variant.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar daar had je 't net niet over. Of in elk geval, dat gaf je niet aan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Men is gewoon woest. Links- of rechtsom.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat vreemd en ongepast om dit te noemen nu.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar misschien moeten we ook nog een keer boos worden dat het RIVM ooit gezegd heeft dat het niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.Makkelijk eerste![]()
Gewoon "zelf verzonnen" zeggen had je minder typwerk gekost.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:00 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat dmv propaganda sommige trachten hun tijdelijke roem nog even vast te houden, gezichtsverlies te voorkomen, cq overheden te overtuigen hun bevolking een Omicron vaccin toe te dienen. Trap er niet in.
Alstu, enjoy:
VIROLOGEN: DELTA KAN COMEBACK MAKEN NA OMIKRON-GOLF.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)aken-na-omikron-golf
OMIKRON EVEN ERNSTIG ALS OORSPRONKELIJKE VARIANT ALFA.
https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/![]()
Dat heb ik niet uitgebreid gelezen in het Ad, de telegraaf, nu.nl, volkskrant of op het nos journaal.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Vond het Op1 interview ook wel helder, waar duidelijk gezegd werd dat Hugo bereid was tot allerlei toezeggingen als de oppositie maar akkoord wilde gaan met 2G. Jesse zat aan tafel en bevestigde dat Hugo bij elk gesprek zei veel te willen uitruilen voor 2G support.
Klinkt als een groot schandaal toch?
Of is er wel bericht over geweest? Dan heb ik het denk ik gemist.![]()
Pas tegen het einde van de lockdown ja. Schorvoetend. 2 dagen daarvoor was wallinga nog naar buiten gekomen met zijn eigenwijze artikel.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan pas je je model aan, en kom je met een nieuwe voorspelling. Zoals ze uiteindelijk gedaan hebben.Dat gezegd hebbende. Wanneer exact en met welke voorspelling en theorie heeft het rivm er wel enigszins maar in de buurt gezeten?quote:Maar misschien moeten we ook nog een keer boos worden dat het RIVM ooit gezegd heeft dat het niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.
Daar is wel beleid op gemaakt he. Dus ja, kritisch naar het complete handelen kan je wel zijn ja. En niet zo'n beetje ook. Maar kom ajb niet aan met dat het voorspelde aantal van december er niet toe doet. Echt gewoon niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geeft ook wel aan wat voor belang er bij zit.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Vond het Op1 interview ook wel helder, waar duidelijk gezegd werd dat Hugo bereid was tot allerlei toezeggingen als de oppositie maar akkoord wilde gaan met 2G. Jesse zat aan tafel en bevestigde dat Hugo bij elk gesprek zei veel te willen uitruilen voor 2G support.
Het ogenschijnlijke tijdelijke 2g uitruilen tegen permante zaken.
Yeah, right. 2g 'tijdelijk'.
Alles rond de ctb stinkt als rotte vis van 1,5 jaar midden in de zon gelegen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Men maakt in de telling van hoeveel Covid besmette personen er opgenomen zijn in NL geen onderverdeling qua variant.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:
We maken geen onderscheid maar weten wel dat er 0 mensen wegens omicron op de IC liggen?
Desondanks is wel bekend gemaakt, dus buiten de dagelijkse aantallen om dat er niet 1 patiënt in NL op een IC ligt wegens Omicron.![]()
Misschien toen het de eerste keer daalde in 2020?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pas tegen het einde van de lockdown ja. Schorvoetend. 2 dagen daarvoor was wallinga nog naar buiten gekomen met zijn eigenwijze artikel.
[..]
Dat gezegd hebbende. Wanneer exact en met welke voorspelling en theorie heeft het rivm er wel enigszins maar in de buurt gezeten?
Daar is wel beleid op gemaakt he. Dus ja, kritisch naar het complete handelen kan je wel zijn ja. En niet zo'n beetje ook. Maar kom ajb niet aan met dat het voorspelde aantal van december er niet toe doet. Echt gewoon niet.![]()
Uiteraard al gezien.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welke film is dit?![]()
Ik vraag dit voor een vriend.
@:Lenny_Leonard![]()
Jammer dat elke vorm van kritiek gelijk weer in het wappiedomein getrokken moet worden.quote:zie email 27 oktober![]()
Ja, godverdomme. Ik moet ook gewoon werken hè.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:26 schreef alpeko het volgende:
@:Lenny_leonard laat de fipo weer liggen![]()
![]()
Slechte onderzoeksvraag, veel te suggestief. 5-quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:57 schreef Red_85 het volgende:
Dat gezegd hebbende. Wanneer exact en met welke voorspelling en theorie heeft het rivm er wel enigszins maar in de buurt gezeten?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Procedure voor de zelftest: stok ene neusgat in, in 15 seconden wat ragen en draaien, herhalen bij andere neusgat.
Procedure bij test op 3e dag van de verplichte quarantaine op Curaçao: Goedemorgen, pook-pook met stok in 1 neusgat, tot ziens, uitslag over een paar uur.
Ik zou het heel knap vinden als ze mij nu wel opeens positief testen. (booster gehad, zelftests negatief, en ook de officiële test voor vertrek negatief)
Maar ik moet zeggen dat de mensen die ik kan zien ook buiten mondkapjes dragen, ze houden zich goed aan de regels.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.![]()
Prioriteitenquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, godverdomme. Ik moet ook gewoon werken hè.![]()
(Semi-)ambtenaar. Zoals mijn opa altijd zegt: die zijn aanwezig.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, godverdomme. Ik moet ook gewoon werken hè.zie email 27 oktober![]()
Stel we gaan er hypothetisch van uit dat ze gepushd worden door iemand/iets.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geeft ook wel aan wat voor belang er bij zit.
Het ogenschijnlijke tijdelijke 2g uitruilen tegen permante zaken.
Yeah, right. 2g 'tijdelijk'.
Alles rond de ctb stinkt als rotte vis van 1,5 jaar midden in de zon gelegen.
Waarom hebben de Scandinaviërs dat probleem dan niet?
Het gepush voor QR zit em vooral bij Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Nederland.
Welke landen nog meer? En waarom alleen deze en niet bv de gehele EU? Of op ze minst alle westerse landen?
Dat vraag ik me dan wel af als ze zo gestuurd worden als dat het lijkt.![]()
HA!quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Slechte onderzoeksvraag, veel te suggestief. 5-
Je komt zelf aan met een suggestie. Maar down the rabbit hole wil je natuurlijk niet. Snap ik hoor. Dan kan je immers geen kant meer op en ga je maar duiken.
Komt de discussie ten goede.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bekendgemaakt door een of andere dubieuze zelfbenoemde facebookexpert zeker.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:59 schreef Za het volgende:
Desondanks is wel bekend gemaakt, dus buiten de dagelijkse aantallen om dat er niet 1 patiënt in NL op een IC ligt wegens Omicron.
In heel Europa komt 0,16% van de omikrongevallen op de IC terecht, maar in Nederland hebben we er geen enkele hoor.
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Heb je daar een bron bij?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:59 schreef Za het volgende:
[..]
Men maakt in de telling van hoeveel Covid besmette personen er opgenomen zijn in NL geen onderverdeling qua variant.
Desondanks is wel bekend gemaakt, dus buiten de dagelijkse aantallen om dat er niet 1 patiënt in NL op een IC ligt wegens Omicron.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Daar zit mijn enige hoop ook dat het vooral ook niet waar is wat vermoed wordt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Stel we gaan er hypothetisch van uit dat ze gepushd worden door iemand/iets.
Het gepush voor QR zit em vooral bij Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Nederland.
Welke landen nog meer? En waarom alleen deze en niet bv de gehele EU? Of op ze minst alle westerse landen?
Dat vraag ik me dan wel af als ze zo gestuurd worden als dat het lijkt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Met wat eigenlijk? Aangezien het niet in de longen komt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bekendgemaakt door een of andere dubieuze zelfbenoemde facebookexpert zeker.
In heel Europa komt 0,16% van de omikrongevallen op de IC terecht, maar in Nederland hebben we er geen enkele hoor.
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022
Is dat dan wel echt door ipv met covid?![]()
Israel had ook wel een redelijk fanatiek beleid, maar is er nu dus van teruggekomen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Stel we gaan er hypothetisch van uit dat ze gepushd worden door iemand/iets.
Dat vraag ik me dan wel af als ze zo gestuurd worden als dat het lijkt.![]()
Je hebt me door.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
HA!
Je komt zelf aan met een suggestie. Maar down the rabbit hole wil je natuurlijk niet. Snap ik hoor. Dan kan je immers geen kant meer op en ga je maar duiken.
Komt de discussie ten goede.
Het ligt verder ook totaal niet aan het feit dat ik geen zin heb best veel onderzoekstijd in iets te stoppen wat aan dovemansoren gericht is.
Maar het staat je vrij om je eigen onderzoek te doen hoor. Pluis even alle ~100(?) technische briefings door en leg alle modellen naast de werkelijkheid. Dan heb je het antwoord op je vraag.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zeg maar tegen je opa dat ie moet komen dan. Met z'n hoofd.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
(Semi-)ambtenaar. Zoals mijn opa altijd zegt: die zijn aanwezig.![]()
Het is niet zo dat het niet in de longen komt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met wat eigenlijk? Aangezien het niet in de longen komt.
Is dat dan wel echt door ipv met covid?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, idd. Liever een paniekactie dan plan maar het lijkt niet zo tot op heden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar zit mijn enige hoop ook dat het vooral ook niet waar is wat vermoed wordt.![]()
Wie was daar woest over? Oh ja, de mensen die voor een avondklok en 3G waren natuurlijk.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:48 schreef DireStraits7 het volgende:
0,16% van de ziekenhuisgevallen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022![]()
Maar hoe groot is de kans dat dat ook echt gebeurd: dat ze het puur willen verlengen om landen de kans te geven om het Corona bewijs te gebruiken....en dat landen er dan voor kiezen er geen gebruik van te maken?![]()
Oh echt? Dacht dat bij omicron gezegd werd dat het nauwelijks (idd niet helemaal niet) in de longen komt relatief gezien.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het niet in de longen komt.quote:LIVE
Open the menu
DOCTOR'S NOTE
Features|Doctor's Note
Omicron is less severe because it does not infiltrate the lungs
Early laboratory studies show the more transmissible variant replicates less efficiently once inside the lung tissue. Plus, will we need second boosters, and how to manage COVID at home.
[Jawahir Al-Naimi/Al Jazeera]
By Dr Amir Khan
Published On 3 Jan 20223 Jan 2022
Scientists are using the word “milder” with much trepidation to describe the illness conferred by the Omicron variant of SARS-Cov-2. It is widely accepted that even if the variant is milder, the sheer number of people it infects might lead to more hospitalisations overall, with healthcare workers having to isolate due to testing positive.
Real-world data is still coming in about whether or not this variant does indeed cause a milder illness and carries a lower risk of hospitalisation, but early laboratory data on lung tissue in mice and hamsters may hold some of the answers.
We already know that the Omicron variant harbours mutations that make it more transmissible. A team of researchers at Hong Kong University’s faculty of medicine found Omicron replicates 70 times faster than Delta in human airways. The study, which is yet to be peer-reviewed, showed that when compared with both Delta and the original coronavirus, the Omicron variant was much quicker at getting into the bronchus or tubes that run through the upper airways and lungs but much slower at infiltrating the lung tissue itself. According to the researchers, the Omicron variant replicated less efficiently, more than 10 times lower, once inside the human lung tissue than the original SARS-CoV-2 virus, which may suggest lower severity of disease.![]()
Je bedoelt net zoals sommige landen besloten hadden deze überhaupt niet of nauwelijks te gebruiken? Of zoals sommige landen deze nu aan het afschaffen zijn?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar hoe groot is de kans dat dat ook echt gebeurd: dat ze het puur willen verlengen om landen de kans te geven om het Corona bewijs te gebruiken....en dat landen er dan voor kiezen er geen gebruik van te maken?
Overigens staat het landen nog steeds vrij een coronapas o.i.d. in te voeren. Alleen het zou wel fijn zijn als de meeste landen dan een soortgelijk systeem hebben, en dat je niet voor ieder land weer een aparte constructie krijgt, want we hebben geen Europees systeem meer.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klopt, minder. Dus er komen ook minder mensen op de IC. Maar niet 0, en ook niet 1. In sommige situaties gaat het nog steeds om een fors aantal. Gelukkig lijkt het vooralsnog onder aan de streep nog steeds te gaan om behapbare aantallen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oh echt? Dacht dat bij omicron gezegd werd dat het nauwelijks (idd niet helemaal niet) in de longen komt relatief gezien.
[..]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
BNW wist het als 1stequote:Op donderdag 3 februari 2022 13:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
de tijdelijke pas toch niet zo tijdelijk.![]()
![]()
Ben wel benieuwd trouwens naar bijv komende zomer, of je een groot verschil gaat zien tussen landen die geen coronaregels / 2G/3G beleid toepassen, en landen die dat wel doen.
Uiteraard zijn de zuidelijke landen zoals Spanje / Italie / Griekenland en Frankrijk altijd populair onder vakantiegangers, maar ja stel dat die streng 2/3G beleid blijven handhaven, kan ik me voorstellen dat het voor een substantieel deel van de vakantiegangers reden kan zijn toch elders op vakantie te gaan waar dit niet zo is.![]()
Pas bij 6 aanhalingstekens neem ik het serieus.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:45 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
de tijdelijke pas toch niet zo tijdelijk.
Post afgehandeld.![]()
Het was gewoon bij Op1, ik heb de link naar de uitzending al eens gepost.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022![]()
Wordt het grote dilemma voor over 1,5 week.. hoe gaan ze dit bekijken met 100.000en besmettingen per week?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuisopnames. IC was nooit belangrijk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En daarna om de quarantaines. En daarna om longcovid. En daarna om een eventuele nieuwe variant.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuisopnames. IC was nooit belangrijk.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mooi.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:21 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)nt-in-nederland.html
Hoe besmettelijker hoe beter.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik denk dat alle EU-landen dan in principe 'gewoon' 3G gaan handhaven voor inreizen? Nu de EU dat gaat verlengen. Of bedoel je voor als je eenmaal in het land zelf bent?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ben wel benieuwd trouwens naar bijv komende zomer, of je een groot verschil gaat zien tussen landen die geen coronaregels / 2G/3G beleid toepassen, en landen die dat wel doen.
Uiteraard zijn de zuidelijke landen zoals Spanje / Italie / Griekenland en Frankrijk altijd populair onder vakantiegangers, maar ja stel dat die streng 2/3G beleid blijven handhaven, kan ik me voorstellen dat het voor een substantieel deel van de vakantiegangers reden kan zijn toch elders op vakantie te gaan waar dit niet zo is.
Het was voor mij het afgelopen halfjaar wel steeds doorslaggevend bij het kiezen van een reisbestemming, maar ik heb zelf dan ook 0 prikken. Je hebt nu wel weer een wat grotere groep zonder booster die dan zou moeten testen. Dan is het wel zo prettig om een bestemming te kiezen met geen CTB voor horeca en ander binnenlands gebruik.![]()
Zoiets zei Kuipers wel opeens laatst he.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuisopnames. IC was nooit belangrijk.
Dat de druk op de ziekenhuizen het probleem is ofzo en niet de ic.
Maar kan die man totaal niet volgen.
Snap nog steeds niet waarom CTB nou nodig is met 200 man op de IC en 92% van 60+ geboosterd.
Het is ook niet een licht middel ofzo immers.![]()
Welke EU landen gebruiken geen Corona pas om binnen te kunnen komen dan?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bedoelt net zoals sommige landen besloten hadden deze überhaupt niet of nauwelijks te gebruiken? Of zoals sommige landen deze nu aan het afschaffen zijn?
Overigens staat het landen nog steeds vrij een coronapas o.i.d. in te voeren. Alleen het zou wel fijn zijn als de meeste landen dan een soortgelijk systeem hebben, en dat je niet voor ieder land weer een aparte constructie krijgt, want we hebben geen Europees systeem meer.![]()
Er gaat (denk ik) niks veranderen. Ziekenhuisbezetting zal wel zijn toegenomen (met of door covid) dus moeten we het nog even aankijken.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt het grote dilemma voor over 1,5 week.. hoe gaan ze dit bekijken met 100.000en besmettingen per week?
Nieuwe maatregelen instellen lijkt mij ook niet iets wat gaat gebeuren.![]()
Prima nieuws, laat maar komenquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:21 schreef Eightyone het volgende:
Nòg besmettelijker.![]()
![]()
Daar hoop ik dan nog het meeste op. Dat vooral Zuid Europese landen toeristen gaan proberen te trekken door die pas verplichting in te trekken. Ik zal ook eerder geneigd zijn om naar een land te zijn waar je geen corona pas voor nodig hebt om überhaupt binnen te komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Uiteraard zijn de zuidelijke landen zoals Spanje / Italie / Griekenland en Frankrijk altijd populair onder vakantiegangers, maar ja stel dat die streng 2/3G beleid blijven handhaven, kan ik me voorstellen dat het voor een substantieel deel van de vakantiegangers reden kan zijn toch elders op vakantie te gaan waar dit niet zo is.![]()
Als je met de auto gaat geen enkel land binnen de EUquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke EU landen gebruiken geen Corona pas om binnen te kunnen komen dan?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik heb me zinnen op Turkije gezet vooralsnog voor een eventuele vakantie. Die kunnen niet zo streng doen met die torenhoge inflatie.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik denk dat alle EU-landen dan in principe 'gewoon' 3G gaan handhaven voor inreizen? Nu de EU dat gaat verlengen. Of bedoel je voor als je eenmaal in het land zelf bent?
Het was voor mij het afgelopen halfjaar wel steeds doorslaggevend bij het kiezen van een reisbestemming, maar ik heb zelf dan ook 0 prikken. Je hebt nu wel weer een wat grotere groep zonder booster die dan zou moeten testen. Dan is het wel zo prettig om een bestemming te kiezen met geen CTB voor horeca en ander binnenlands gebruik.![]()
Als landen zeggen de coronamaatregelen te gaan laten vallen, dan neem ik aan dat het toegangsbewijs om het land binnen te komen daar toch ook onder zal vallen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke EU landen gebruiken geen Corona pas om binnen te kunnen komen dan?![]()
Brussel wil coronareispas ‘voor de zekerheid’ verlengen tot midden 2023
Europa wil de coronareispas ‘voor de zekerheid’ verlengen tot midden volgend jaar. Het wil daarmee voorbereid zijn op een mogelijke toename van besmettingen later dit jaar of het opduiken van nieuwe varianten. Het reiscertificaat, midden vorig jaar ingevoerd, loopt normaal halverwege dit jaar af.
Bron: AD![]()
Laatste wat ik hoorde was dat het nu om het aantal besmettingen ging; die moeten naar een stabiel laag niveau.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En daarna om de quarantaines. En daarna om longcovid. En daarna om een eventuele nieuwe variant.![]()
![]()
Leuk feitje.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Over dovemansoren. Uhu.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt me door.
Het ligt verder ook totaal niet aan het feit dat ik geen zin heb best veel onderzoekstijd in iets te stoppen wat aan dovemansoren gericht is.
Maar het staat je vrij om je eigen onderzoek te doen hoor. Pluis even alle ~100(?) technische briefings door en leg alle modellen naast de werkelijkheid. Dan heb je het antwoord op je vraag.
Ik houd het voor de rest maar even stil zo in die discussie..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, dit dus. België heeft er ook al op gehint dat het op korte termijn komt te vervallen. Verder heeft bv. Polen ook geen cojonabewijs.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als landen zeggen de coronamaatregelen te gaan laten vallen, dan neem ik aan dat het toegangsbewijs om het land binnen te komen daar toch ook onder zal vallen?![]()
Volgens mij is er niemand die dit uit kan leggen. Onder de huidige omstandigheden is het CTB compleet zinloos.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zoiets zei Kuipers wel opeens laatst he.
Dat de druk op de ziekenhuizen het probleem is ofzo en niet de ic.
Maar kan die man totaal niet volgen.
Snap nog steeds niet waarom CTB nou nodig is met 200 man op de IC en 92% van 60+ geboosterd.
Het is ook niet een licht middel ofzo immers.![]()
Maar als landen daar vrije keus in hebben verder is dit toch niet erg als voorzorgsmaatregel?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:26 schreef Johannes788 het volgende:
Brussel wil coronareispas ‘voor de zekerheid’ verlengen tot midden 2023
Europa wil de coronareispas ‘voor de zekerheid’ verlengen tot midden volgend jaar. Het wil daarmee voorbereid zijn op een mogelijke toename van besmettingen later dit jaar of het opduiken van nieuwe varianten. Het reiscertificaat, midden vorig jaar ingevoerd, loopt normaal halverwege dit jaar af.
Bron: AD![]()
Tot nu toe is er bij die bekendmaking telkens de kant tekening geplaatst dat inreis beperkingen ongewijzigd blijven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als landen zeggen de coronamaatregelen te gaan laten vallen, dan neem ik aan dat het toegangsbewijs om het land binnen te komen daar toch ook onder zal vallen?![]()
Klopt. Wat de wassen neus van dat hele QR gebeuren alleen nog maar tig keer groter maakt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als je met de auto gaat geen enkel land binnen de EU
U komt via een vliegtuigje het land binnen? Oh neeeeee, QR tonen!!!!
U komt massaal via autosnelwegen het land binnen? Okeh.... nothing to see here, move along.![]()
![]()
Nou, de Kamer laat eindelijk een heel klein beetje zijn tanden zien: voortaan moet ze van tevoren instemmen met de verlenging van de "tijdelijke" coronawet, en niet meer twee maanden na dato.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prima nieuws, laat maar komen
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nederlanders zijn doorgaans ook gewend om te tieren over vuige buitenlanders, niet om zelf als zodanig bestempeld te worden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tot nu toe is er bij die bekendmaking telkens de kant tekening geplaatst dat inreis beperkingen ongewijzigd blijven.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nope. En dus rommelen we weer vrolijk verder tot diep in maart minimaal.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er gaat (denk ik) niks veranderen. Ziekenhuisbezetting zal wel zijn toegenomen (met of door covid) dus moeten we het nog even aankijken.
Nieuwe maatregelen instellen lijkt mij ook niet iets wat gaat gebeuren.![]()
Kuipers zei alleen maar "ja, ik heb het al gezegd voorzitter"quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die dit uit kan leggen. Onder de huidige omstandigheden is het CTB compleet zinloos.
Maar snap nog steeds niet wat hij bedoelde precies. Het kwam daardoor ook over of hij hetzelf ook onzin vindt maar het niet anders kan ofzo.![]()
Het nieuws over landen die 'alle' maatregelen afschaffen, gaat meestal over binnenlandse maatregelen en niet over reizen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als landen zeggen de coronamaatregelen te gaan laten vallen, dan neem ik aan dat het toegangsbewijs om het land binnen te komen daar toch ook onder zal vallen?
Strikt genomen slaat 3G ook voor inreizen natuurlijk nergens meer op. Een gevaccineerd/hersteld persoon kan nog steeds besmet worden / besmettelijk zijn. Een niet-gevaccineerd persoon kan nog steeds besmet raken en ziek worden. Bij geen enkele van die 3 G's hou je een nieuwe variant aan de grens tegen.
Maar goed die wijsheid gaat voorlopig nog niet landen.![]()
Zijn dit alleen de officiele PCR testen bij het GGD of bedoelen ze alle testen, ook de snel-, en thuis-testen?quote:To BG or not to BG!![]()
Dus als ik straks stel ik ben ongevaccineerd hoe kom ik dan Zweden in? Snap er geen hol meer van.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tot nu toe is er bij die bekendmaking telkens de kant tekening geplaatst dat inreis beperkingen ongewijzigd blijven.![]()
Waar zie je exact trouwens een opname van 80 tot 120 mensen op de ic op het moment. Dagelijks.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022
We zitten al een tijdje boven de 50.000 per dag. Dus die kunnen inmiddels ook al doorsijpelen richting de IC.
Dat is immers 0,16% van 50 tot 75.000.
Het zijn er dagelijks ergens tussen de 10-20. Daarbij is O al een tijdje erg dominant.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat hebben we net al gezegd, gewoon met de autoquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dus als ik straks stel ik ben ongevaccineerd hoe kom ik dan Zweden in? Snap er geen hol meer van.![]()
![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dus als ik straks stel ik ben ongevaccineerd hoe kom ik dan Zweden in? Snap er geen hol meer van.Dat dus. Dat blijft ongewijzigd, ook als ze in het binnenland dus stoppen met de Corona pas/maatregelen. Totdat ze besluiten om ook te stoppen met de inreisbeperkingen uiteraard, maar dat staat dus los van de maatregelen/de Corona pas die in het land zelf actief zijn.quote:Inreisregels
U kunt naar Zweden reizen met uw coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat – DCC) als:
u een vaccinatiebewijs heeft dat aantoont dat u tenminste 14 dagen geleden de laatste dosis heeft ontvangen van een door het EMA (Europees Geneesmiddelenbureau) of WHO (Wereldgezondheidsorganisatie) goedgekeurd vaccin, of;
u een testbewijs heeft van een negatieve COVID-19 test (antigeen, PCR, LAMP of TMA) die binnen 72 uur voor aankomst in Zweden is uitgevoerd, of;
u een herstelbewijs heeft dat aantoont dat u tenminste 11 dagen en niet langer dan 180 dagen geleden positief bent getest voor SARS-COV-2.
Uitgezonderd van de inreisbeperkingen zijn onder andere:
Personen onder de 18 jaar
Personen die in Zweden wonen en ingeschreven staan (dit moet u kunnen bewijzen)
Personeel werkzaam in de transportsector.Of dat jaquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat hebben we net al gezegd, gewoon met de auto
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 14:34:38 ]![]()
Haten op gidsland België....quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beter houdt die proleet zich gewoon bezig met België.![]()
Lenny heeft een pittige mening over Van Ranstquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beter houdt die proleet zich gewoon bezig met België.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vraag het Marcquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zijn dit alleen de officiele PCR testen bij het GGD of bedoelen ze alle testen, ook de snel-, en thuis-testen?. Vind het in beide gevallen een leuk feitje.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het enige is dat ze wel in je hotel en horeca oid om de pas kunnen vragen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat hebben we net al gezegd, gewoon met de auto
Mijn ervaring in frankrijk vorige maand.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Test?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dus als ik straks stel ik ben ongevaccineerd hoe kom ik dan Zweden in? Snap er geen hol meer van.
Zweden gaat dat nog wel bekijken trouwens. Eerst voor Scandinavische landen, dan voor de rest:https://www.thelocal.se/2(...)ons-on-february-9th/quote:Health Minister Lena Hallengren also stated that “the government is planning on removing travel restrictions introduced on December 21st for the Nordic countries”, stating that they would provide more information as soon as it was possible.
She didn’t say anything about travel restrictions for other countries. Sweden’s current entry rules for EU/EEA arrivals are currently in place until February 28th, and March 31st for people travelling from other countries.
Dat is wel het voordeel aan de EU-regels, dat het uiteindelijk adviezen zijn en de nationale regeringen zelf anders kunnen bepalen. Dat heeft de afgelopen periode negatief uitgewerkt met allerlei landen die ineens booster-verplichtingen gingen invoeren, geen negatieve test toelaten, geen herstelbewijs toelaten, test verplichten voor gevaccineerden, quarantaines voor ongevaccineerden, en noem het allemaal maar op. Maar dat kan nu dus ook de goede kant uitwerken.
Een land dat inreizen zonder gedoe toelaat, zou een interessante keuze kunnen zijn, zeker als er straks meer groene vinkjes verloren gaan. En CTB's binnenlands in steeds meer landen verdwijnen. Dan zou je straks alleen nog maar een booster halen voor op vakantie.![]()
WIJ LATEN ONS NIET MUILKORVEN NEUSPULKEN.quote:
(sorry, dubbele post, dacht dat ik het wel kon maken met hoe snel dit topic soms gaat)![]()
Gewoon Airbnb boeken en dan liefst ene met self-check inquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het enige is dat ze wel in je hotel en horeca oid om de pas kunnen vragen.
Mijn ervaring in frankrijk vorige maand.tadaa.
Horeca is wel een ding waar je mogelijk consessies zal moeten doen dan ja.
Dan maar halve liters bier bij de Lidl halen en die achterover klappen op het dorpsplein als een ekte proleet![]()
![]()
Kijk al die experts eens panikeren.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:21 schreef Eightyone het volgende:
Nòg besmettelijker.
Langere tijd de status van popsterren, maar de vergetelheid klopt al aan de deur.
Nu nog besmettelijker, net zo gevaarlijk als Alpha, nieuwe golven en gevaarlijker varianten (dodelijker!) op komst, het gevaar dreigt!!!!![]()
Gemiddeld dus 1.2 per Nederlander.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vraag het Marc. Vind het in beide gevallen een leuk feitje.
Als ik hoor hoe vaak sommigen hier (moeten) testen dan moeten er wel een hele hoop zijn die nooit testen, zoals ik
To BG or not to BG!![]()
Totdat je ergens gaat slapen? Afgelopen zomer in ieder geval bij aankomst op de camping gecontroleerdquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als je met de auto gaat geen enkel land binnen de EU![]()
KHN-goden:
Ligt het aan mij of hadden ze nog maar een paar weken geleden een eigen routekaart met het CTB om 'veilig' open te kunnen?
Nou ja beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen.![]()
Je onderschrijft met het laatste gedeelte precies waarom dit zo'n leuk feitje is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Gemiddeld dus 1.2 per Nederlander.
Als ik hoor hoe vaak sommigen hier (moeten) testen dan moeten er wel een hele hoop zijn die nooit testen, zoals ik'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Doen we alleen niks mee, want het OMT vindt het allemaal een beetje eng.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:39 schreef Vasilevski het volgende:
KHN-goden:
[ twitter ]
Ligt het aan mij of hadden ze nog maar een paar weken geleden een eigen routekaart met het CTB om 'veilig' open te kunnen?
Nou ja beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen.![]()
Naja leuk.. Leatitia vind ik leuk.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je onderschrijft met het laatste gedeelte precies waarom dit zo'n leuk feitje is.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zijn dit alleen de officiele PCR testen bij het GGD of bedoelen ze alle testen, ook de snel-, en thuis-testen?
@Coco![]()
Aardig had hier beter gepast, eens.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Naja leuk.. Leatitia vind ik leuk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Waarom zegt de NOS juist dat het aantal mensen op de IC is gestegen tot 218?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuisopnames. IC was nooit belangrijk.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Daar hoop ik wel op. Dat die wanhopige sectoren zoiets hebben van fuck dit, we lopen zo veel te veel omzet mis, weg dat ctb.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:39 schreef Vasilevski het volgende:
KHN-goden:
[ twitter ]
Nou ja beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen.
Na een periode van wanhoop om open te gaan komt dat besef wel.![]()
Moet een foutje zijn..quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:45 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom zegt de NOS juist dat het aantal mensen op de IC is gestegen tot 218?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jammer dat die argumenten nu net niet het sterkste zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:39 schreef Vasilevski het volgende:
KHN-goden:
[ twitter ]
Nou ja beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen.
"draagvlak neemt af"
"half miljoen mensen hun CTB verloopt".
2G doet gewoon niks. Dát is het argument, de rest is emotie.
Maarja, in ieder geval nog wel een club die zich er hard voor maakt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Had dat aantal veel en veel hoger verwacht, meer aantallen zoals in Denemarken.quote:To BG or not to BG!![]()
Ik had dat afgelopen winter op de Canarische eilanden, nog voordat vaccins beschikbaar waren gekomen en voordat het sneltesten was ingeburgerd. Ik sliep steeds in AirBNB's, maar had op een gegeven moment ergens spontaan een hotel geboekt. Kom ik daar aan: "Meneer, waar is uw PCR-test? Dat is voor alle hotelgasten verplicht."quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Totdat je ergens gaat slapen? Afgelopen zomer in ieder geval bij aankomst op de camping gecontroleerd
We kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat ik dat niet had kunnen weten, anders was het ook wat sneu geweest. Een PCR-test kun je niet direct even last-minute doen natuurlijk. Dus ik kon naar binnen. De maatregel is denk ik ook vooral bedoeld voor het scenario van: je neemt een PCR thuis, je gaat vliegen, je gaat direct naar het hotel, en je reis verder niet rond en doet sowieso zo min mogelijk spontane, leuke dingen.
Maar dit zijn wel van die momenten dat je denkt: ja geen wonder dat mensen dan gewoon een appartementje nemen. En dit was dan nog in de periode dat alles nog eng was, ic's voller lagen dan nu, en reizen eigenlijk niet de bedoeling was. Maar in de praktijk maak je het mensen gewoon makkelijker om voor een ander soort accommodatie te kiezen.
Nu is het allemaal al lang niet meer spannend en eng maar zijn er dus nog steeds landen waar je een CTB nodig hebt om ergens te mogen slapen, tja.Geldt dat voor Nederland eigenlijk ook? Gezien de 'ho' in horeca?
![]()
Vanuit hun oogpunt is dat natuurlijk wel een argument. Ze verliezen ineens een half miljoen potentiële klanten…quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer dat die argumenten nu net niet het sterkste zijn.
"draagvlak neemt af"
"half miljoen mensen hun CTB verloopt".
2G doet gewoon niks. Dát is het argument, de rest is emotie.
Maarja, in ieder geval nog wel een club die zich er hard voor maakt.zie email 27 oktober![]()
Ik bespeur denk ik weer een fout in de cijfers van Ollie de Cijfertjesman. Fok OMT valt weer zwaar door de mand vandaagquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:45 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom zegt de NOS juist dat het aantal mensen op de IC is gestegen tot 218?![]()
Ollie heeft zijn tweet ook gedelete. Weer storingquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik bespeur denk ik weer een fout in de cijfers van Ollie de Cijfertjesman. Fok OMT valt weer zwaar door de mand vandaag.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Kunnen we dan geen enkel OMT meer vertrouwenquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ollie heeft zijn tweet ook gedelete. Weer storing.
![]()
![]()
Hopelijk heeft Nederland de ballen om binnen nu en 6 weken alle maatregelen af te schaffen. Wishful thinking..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Politie Ottawa overweegt inzet leger
De politie van Ottawa overweegt de hulp in te roepen van het leger om een protest van truckers tegen de coronaregels te beëindigen. Sinds dit weekend zijn er veel vrachtwagens in de hoofdstad aanwezig onder het mom van een vrijheidskaravaan. De demonstratie begon als protest tegen de vaccinatieverplichting voor vrachtwagenchauffeurs. Veel inwoners van Ottawa hebben last van de truckers, die regelmatig aan het toeteren zijn en verschillende locaties blokkeren.
Volgens de politie zou de inzet van het leger ook "grote risico's" op rellen met zich meebrengen. Maar, zo zegt politiechef Peter Sloly: "Ik ben in toenemende mate bezorgd dat politiewerk geen oplossing biedt."
Sloly zegt ook dat het geen lokale kwestie is, maar een landelijke. Ook op andere plekken demonstreren vrachtwagenchauffeurs. Bij een snelweg aan de grens met de VS in West-Canada is een blokkade gaande. De grensovergang bij Coutts is een belangrijke route voor de import en export van vlees en vee.![]()
Lijkt de boerenprotesten van 2019 in Nederland wel.quote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Snap trouwens niet dat mensen hier er zo slecht op gaan als Omicron toch heel schadelijk is. Dat zou juist uitstekend nieuws zijn, want dat zou betekenen dat we in deze positieve situatie zitten dankzij opgebouwde immuniteit (= stuurbaar) en niet door eigenschappen virus (= willekeurig).![]()
![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Er komt nu wel heel veel druk op het kabinet om het CTB af te schaffen. We hebben gezien dat die druk wel werkt, want de horeca en winkels konden ook opeens weer open. Ik verwacht dus dat ze aan gaan kondigen dat het wordt afgeschaft. Ergens in februari.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:39 schreef Vasilevski het volgende:
KHN-goden:
[ twitter ]
Nou ja beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Wat ik merk/lees/hoor zit de boosheid bij de 'wappies' nu met name over het feit dat sectoren open willen met QR code (3G). Ergo: voor die groep is het nooit goed zolang dat in stand blijft..quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Er komt nu wel heel veel druk op het kabinet om het CTB af te schaffen. We hebben gezien dat die druk wel werkt, want de horeca en winkels konden ook opeens weer open. Ik verwacht dus dat ze aan gaan kondigen dat het wordt afgeschaft. Ergens in februari.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
WHO ziet in Europa mogelijke 'wapenstilstand' met coronavirus
Europa heeft een 'wapenstilstand' bereikt met het coronavirus dankzij groeiende immuniteit door vaccinaties en de minder ziekmakende omikronvariant van het virus. Dat heeft Hans Kluge, directeur Europa van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), gezegd. Als deze situatie voortduurt, kan het einde van de pandemie volgens hem in zicht komen met mogelijk een 'langdurige periode van rust'.
Kluge zei eerder al dat de omikronvariant de pandemie in een nieuwe fase heeft gebracht en de ziektegolf in Europa ten einde kan komen. "Het is aannemelijk dat de regio op weg is naar een soort pandemisch eindspel", zei hij zondag. De vaccinatiecampagnes moeten dan wel doorgaan en nieuwe varianten moeten op de voet worden gevolgd.
Milde karakter omikron
Kluge verwacht dat met de lente in aantocht het virus minder slachtoffers maakt. Als het weer kouder wordt, verwacht hij een opleving, maar niet als pandemie. Hij verwees naar het relatief milde karakter van de omikronvariant, waardoor de ziekte minder ernstige gevolgen heeft. Maar hij maakt wel een voorbehoud. "Dit virus heeft ons vaker verrast, dus we moeten heel voorzichtig zijn."
Bron: rtlnieuws
Lees je dit kuipers :p![]()
Benieuwd welk excuus ze straks bij het weegmoment weer hebben. Al kan ik het al bijna weer raden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:13 schreef Johannes788 het volgende:
Europa heeft een 'wapenstilstand' bereikt met het coronavirus dankzij groeiende immuniteit door vaccinaties en de minder ziekmakende omikronvariant van het virus. Dat heeft Hans Kluge, directeur Europa van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), gezegd. Als deze situatie voortduurt, kan het einde van de pandemie volgens hem in zicht komen met mogelijk een 'langdurige periode van rust'.
Kluge zei eerder al dat de omikronvariant de pandemie in een nieuwe fase heeft gebracht en de ziektegolf in Europa ten einde kan komen. "Het is aannemelijk dat de regio op weg is naar een soort pandemisch eindspel", zei hij zondag. De vaccinatiecampagnes moeten dan wel doorgaan en nieuwe varianten moeten op de voet worden gevolgd.
Milde karakter omikron
Kluge verwacht dat met de lente in aantocht het virus minder slachtoffers maakt. Als het weer kouder wordt, verwacht hij een opleving, maar niet als pandemie. Hij verwees naar het relatief milde karakter van de omikronvariant, waardoor de ziekte minder ernstige gevolgen heeft. Maar hij maakt wel een voorbehoud. "Dit virus heeft ons vaker verrast, dus we moeten heel voorzichtig zijn."
Lees je dit kuipers :p![]()
Wat ik wel kan begrijpen (ik denk ook dat we prima open zouden kunnen zonder QR systeem - op dit moment veroorzaakt het meer ellende dan dat het voorkomt imo), en ik ben nou niet bepaald een wappie. Of nou ja, ik ben wel een wappie hoor, maar op andere gebiedenquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik merk/lees/hoor zit de boosheid bij de 'wappies' nu met name over het feit dat sectoren open willen met QR code (3G). Ergo: voor die groep is het nooit goed zolang dat in stand blijft..![]()
![]()
Levensgevaarlijke propaganda.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:13 schreef Johannes788 het volgende:
Milde karakter omikron
Lees je dit kuipers :p'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Matig.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
82.871 positieve testen
201 ziekenhuisopnames
16 IC-opnames
7 overlijdens![]()
Laatste update: 03-02-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 82961
Gemeentes met +5 besmettingen:
4121 Amsterdam
3507 Rotterdam
2369 's-Gravenhage
1461 Eindhoven
1403 Utrecht
1136 Breda
1070 Haarlem
1032 Venlo
1018 Tilburg
985 Haarlemmermeer
880 Groningen
875 Apeldoorn
868 Amersfoort
781 Zwolle
776 's-Hertogenbosch
720 Nijmegen
718 Leiden
665 Enschede
660 Zoetermeer
645 Bergen op Zoom
640 Westland
619 Gouda
618 Roosendaal
618 Alphen aan den Rijn
573 HelmondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
1 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
16 delta IC opnamesquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
82.871 positieve testen
201 ziekenhuisopnames
16 IC-opnames
7 overlijdens![]()
Dit schiet niet op.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
![]()
Zitten we niet gewoon over de piek heen? Ik denk dat zo'n 60/70% van mijn omgeving (inclusief mijzelf) de afgelopen weken besmet is geweest.![]()
Wat ik best begrijpelijk vind, aangezien het een flinke drempel is. Zeker met het verlopen van vaccinaties zonder booster en onzekerheid over leeftijden die nog niet in aanmerking komen voor de booster.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik merk/lees/hoor zit de boosheid bij de 'wappies' nu met name over het feit dat sectoren open willen met QR code (3G). Ergo: voor die groep is het nooit goed zolang dat in stand blijft..![]()
Deden/doen ze dat dan? Niks van gemerkt. In Italië dan. Jij volgens mij ook vrij weinig in Spanje.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Om de besmettingen gaat het toch?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het gaat om de ziekenhuisopnames. IC was nooit belangrijk.![]()
Alweer, het was gisteren ook 104 volgens mij. Lopen ze 23k in en dan weer 23k achterstand? Herkennen we een plateau bij de GGD's qua aantallen invoeren?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Benny het volgende:
De achterstand is met 23 duizend opgelopen tot 104.000 positieve testen over de afgelopen 16 dagen.![]()
60% godenquote:
Ja, is oude data. Excuusquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alweer, het was gisteren ook 104 volgens mij. Lopen ze 23k in en dan weer 23k achterstand? Herkennen we een plateau bij de GGD's qua aantallen invoeren?
Moet 117.000 zijn![]()
Blijft dit dan weer op zijn plateau en blijven mensen dan roepen 'ja maar we weten het niet zeker want er is elke keer storing'. Wat kunnen ze wel??quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Simmertje het volgende:
Zitten we niet gewoon over de piek heen? Ik denk dat zo'n 60/70% van mijn omgeving (inclusief mijzelf) de afgelopen weken besmet is geweest.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
ja, we zitten zeker over de piek heen, ik had een daling voor deze week voorspeld.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Simmertje het volgende:
Zitten we niet gewoon over de piek heen? Ik denk dat zo'n 60/70% van mijn omgeving (inclusief mijzelf) de afgelopen weken besmet is geweest.![]()
Moet inmiddels toch wel 98-2% zijn qua verhouding..quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Zipportal het volgende:
10-16 januari
Variant percentage verschil met vorige meting
Omikron
94,3%
6,8 meer
Delta
5,7%
6,8 minder“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is een bericht van gisteren dan. Toen stonden die cijfers er ook.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Benny het volgende:
De achterstand is met 23 duizend opgelopen tot 104.000 positieve testen over de afgelopen 16 dagen.stupidity has become as common as common sense was before![]()
das 3 weken geleden, hebben ze bij het OMT geen recente data?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Zipportal het volgende:
10-16 januari
Variant percentage verschil met vorige meting
Omikron
94,3%
6,8 meer
Delta
5,7%
6,8 minder![]()
Er is achterstand in het rapporteren van de achterstandquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is een bericht van gisteren dan. Toen stonden die cijfers er ook.![]()
![]()
59,3% positief? De meerderheid die gaat testen heeft het dus.quote:
Wat is het nut van testen nog
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Ik ga gewoon vanaf nu niet meer testen, als ik het nu oploop en ik ben asymptomatisch dan kan ik in ieder geval nog op wintersport... Nog een weekje Omikron overleven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is een bericht van gisteren dan. Toen stonden die cijfers er ook.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Denk je aan testen? Dan ben je positief. Zoiets?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
59,3% positief? De meerderheid die gaat testen heeft het dus.
Wat is het nut van testen nog![]()
Geen 481516, jammer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik vraag me af wat het percentage positief is als je bij de plaatselijke Albert Heijn een uur lang iedereen gaat testen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat is het nut van testen nogOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
99,5-0,5%quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet inmiddels toch wel 98-2% zijn qua verhouding..![]()
Die richting gaat het zo wel op.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk je aan testen? Dan ben je positief. Zoiets?stupidity has become as common as common sense was before![]()
Eigenlijk niets meer want het staat vrijwel compleet los van het te berekenen % dat in het ziekenhuis beland.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat is het nut van testen nog“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bedoel je dan "ja" op het eerste deel van zijn vraag of op het tweede? Ja toch?![]()
quote:
dat je in de Teststraat lekker besmet wordtquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus niks van dat dat voor 75% geldt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Je krijgt een vinkje en hoeft geen booster. Daarom staat 75% daar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bron?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus niks van dat dat voor 75% geldt.![]()
Ja lijkt mij ook. Twee weken geleden hoorde ik echt tientallen mensen die ik min of meer ken, en nu niemand meer.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk eerder 75% dat zich moet laten testen van werkgever/school oid.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus niks van dat dat voor 75% geldt.Zonder wrijving geen glans![]()
Je wil een bron voor wat iemand gelooft/denkt?quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bron: mijn dikke duimquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je wil een bron voor wat iemand gelooft/denkt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom dat vreemd is. Je gaat toch alleen officieel testen als je bijna zeker weet dat je het hebt? En zelfs dan eigenlijk niet, maar vooruit de meeste mensen.quote:![]()
Bijna aan de 60%![]()
En de achterstand is weer verder opgelopen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ik merkte begin dit jaar tijdens wintersport in Frankrijk ook niet bijzonder veel van alle maatregelen. Mondkapjes in de liften werd nergens gehandhaaft, QR-code slechts bij 2 van 5 restaurantjes hoeven laten zien waar we die week zijn geweest. En ook geen check bij inchecken van het appartementquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Deden/doen ze dat dan? Niks van gemerkt. In Italië dan. Jij volgens mij ook vrij weinig in Spanje.![]()
Het advies is toch bij klachten?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom dat vreemd is. Je gaat toch alleen officieel testen als je bijna zeker weet dat je het hebt? En zelfs dan eigenlijk niet, maar vooruit de meeste mensen.
Zijn nogal wat andere 'ziektes' die overeenkomende klachten hebben natuurlijk.![]()
quote:Het aantal nog niet geregistreerde positieve coronatests is donderdag opnieuw opgelopen. De achterstand is gestegen van 104.000 naar 113.000 bevestigde besmettingen, over een periode van zeventien dagen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Het zou voor mij persoonlijk wel de enige reden zijn. Al denk ik ook dat 75% nogal hoog ingeschat is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus niks van dat dat voor 75% geldt.
Groep mensen gaat omdat ze denken/vinden dat het moet, anderen willen het gewoon zeker weten omdat ze niet onnodig in quarantaine willen, anderen willen het echt zeker weten om kwetsbaren in hun omgeving te beschermen, maar vooral bij jongeren gok ik dat er best een aandeel puur test voor zo'n herstelbewijs.![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je wil een bron voor wat iemand gelooft/denkt?![]()
Sterker nog, iets beweren en een ander die het niet gelooft mag dan bewijzen dat het niet zo is!![]()
![]()
![]()
Ik vind het ook niet gek of zo, maar vergeleken met wat het ooit was....quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom dat vreemd is. Je gaat toch alleen officieel testen als je bijna zeker weet dat je het hebt? En zelfs dan eigenlijk niet, maar vooruit de meeste mensen.Beetje hetzelfde als het aantal besmettingen. Dat er een tijd was dat we al in paniek raakten bij 4k per dag.
![]()
Ben wel benieuwd naar het R getal van Delta momenteel.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet inmiddels toch wel 98-2% zijn qua verhouding..Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nou ja, als je het dan doet dan is het toch ook wel bijna zeker dat je het hebt. Maar blijkbaar gaan er nog steeds hele volksstammen zonder klachten testen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het advies is toch bij klachten?
Zijn nogal wat andere 'ziektes' die overeenkomende klachten hebben natuurlijk.
Ik zou het bij klachten eigenlijk ook niet doen, zelftestje en daar mijn conclusies uit trekken.![]()
Op die kronkel wilde ik maar niet eens in gaanquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Sterker nog, iets beweren en een ander die het niet gelooft mag dan bewijzen dat het niet zo is!![]()
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
I did...quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op die kronkel wilde ik maar niet eens in gaan![]()
![]()
Ik ben niet officieel gaan testen na een positieve thuistest, ik heb al een booster dus voor de QR-code maakt het niet uit. Zonde van mn tijd om daar in de rij te gaan staan.
In België vervalt overigens je QR-code voor 11 dagen bij een officiële positieve test, dus ik vraag me of daar überhaupt nog mensen komen testen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Tjah, met chauffeurs vergelijken met racisten, nazi's en weet ik veel wat voor extreme gasten, dan vraag je ook om moeilijkheden.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Precies, zo sta ik er ook in.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben niet officieel gaan testen na een positieve thuistest, ik heb al een booster dus voor de QR-code maakt het niet uit. Zonde van mn tijd om daar in de rij te gaan staan.![]()
Mijn dochter had gisterochtend een positieve zelftest. Afspraak bij GGD gemaakt, konden snel terecht. Gisteravond uitslag: negatief.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, als je het dan doet dan is het toch ook wel bijna zeker dat je het hebt. Maar blijkbaar gaan er nog steeds hele volksstammen zonder klachten testen.
Ik zou het bij klachten eigenlijk ook niet doen, zelftestje en daar mijn conclusies uit trekken.
Positieve zelftest zegt dus ook niet per se iets.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als ik geboosterd zou zijn zou er voor mij ook geen reden zijn om naar de GGD te gaan. Vrij zeker dat je het hebt als je thuis test positief is. Dan blijf ik binnen; scheelt me extra contact momenten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben niet officieel gaan testen na een positieve thuistest, ik heb al een booster dus voor de QR-code maakt het niet uit. Zonde van mn tijd om daar in de rij te gaan staan.
In België vervalt overigens je QR-code voor 11 dagen bij een officiële positieve test, dus ik vraag me of daar überhaupt nog mensen komen testen.![]()
You daredevil you!quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
maar we gaan wel het gevecht aan met Poetinquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:24 schreef LTVDK het volgende:
Bijna aan de 60%![]()
En de achterstand is weer verder opgelopen![]()
![]()
Heb jij een bron voor me waarin staat dat je daar geen bron voor nodig hebt?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je wil een bron voor wat iemand gelooft/denkt?![]()
Klopt. Geloof dat 12% alsnog negatief test bij de GGD.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter had gisterochtend een positieve zelftest. Afspraak bij GGD gemaakt, konden snel terecht. Gisteravond uitslag: negatief.
Positieve zelftest zegt dus ook niet per se iets.![]()
Exact de reden waarom er zoveel getest wordt denk ik. De onzekerheid (gevoelsmatig) met thuistesten is groot.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter had gisterochtend een positieve zelftest. Afspraak bij GGD gemaakt, konden snel terecht. Gisteravond uitslag: negatief.
Positieve zelftest zegt dus ook niet per se iets.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
kun jij niet eerst even aantonen dat het hebben van een bron hiervoor van groot belang is?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Heb jij een bron voor me waarin staat dat je daar geen bron voor nodig hebt?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://sites.krieger.jhu(...)VID-19-Mortality.pdf
Wat vinden we van deze studie en haar conclusie? Lockdowns vrijwel geen meetbaar effect?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Mijn dochters vandaag allebei naar de teststraat na een positieve zelftest op 2-2-2022 om 22:22 (I kid you not!)
Officieel moet ik in quarantaine want ik heb geen booster genomen. Alle afspraken voor komende week maar even on hold gezet. Jammer want ik zou juist weer een beetje de deur uit naar restaurant en borrelen met vrienden. Ik heb verder geen klachten trouwens.
PCR test en zelfs een thuistest ga ik niet meer aan beginnen hoor. Wat een onzin.![]()
Als ik over een paar dagen nog geen klachten heb was ik immuun denk ik want ik had het volgens mij eind december, maar toen niet officieel getest, want de thuistest was negatief (maar mogelijk vals negatief)
Gelukkig kan ik thuiswerken want anders ging bovenstaande niet op natuurlijk.![]()
![]()
Voor je vinkje!quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Krieger?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:32 schreef Complotwappie het volgende:
https://sites.krieger.jhu(...)VID-19-Mortality.pdf
Wat vinden we van deze studie en haar conclusie? Lockdowns vrijwel geen meetbaar effect?![]()
![]()
Volgens mij stond er in dat weekoverzicht eergister dat meer dan 90% langs kwam n.a.v. een positieve zelftest, waarna ze bij de GGD ook positief testten. Kans is dus het grootste dat je het na een positieve thuis test ook gewoon hebt. Al kan ik me wel voorstellen dat je het echt 100% zeker wil weten ja.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Exact de reden waarom er zoveel getest wordt denk ik. De onzekerheid (gevoelsmatig) met thuistesten is groot.![]()
Delta heeft vermoedelijk aan zijn zaakwaarnemer laten weten een transfer naar een andere club te willen om aan spelen toe te komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar het R getal van Delta momenteel."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik denk dat veel mensen het inderdaad ook gewoon doen als ze toch iets van klachten hebben, of als de zelftest positief uitslaat. Booster vermijden kan wel een mooie bijkomstigheid zijn natuurlijk, voor wie dat niet wil/niet nodig acht. Daarnaast kun je je ziekmelden voor werk/school.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou voor mij persoonlijk wel de enige reden zijn. Al denk ik ook dat 75% nogal hoog ingeschat is.
Groep mensen gaat omdat ze denken/vinden dat het moet, anderen willen het gewoon zeker weten omdat ze niet onnodig in quarantaine willen, anderen willen het echt zeker weten om kwetsbaren in hun omgeving te beschermen, maar vooral bij jongeren gok ik dat er best een aandeel puur test voor zo'n herstelbewijs.![]()
![]()
waarom zou je niet laten testen? Dan heb je een vinkje en is het niet halen van die booster niet meer een issue.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:34 schreef Perox het volgende:
Mijn dochters vandaag allebei naar de teststraat na een positieve zelftest op 2-2-2022 om 22:22 (I kid you not!)
Officieel moet ik in quarantaine want ik heb geen booster genomen. Alle afspraken voor komende week maar even on hold gezet. Jammer want ik zou juist weer een beetje de deur uit naar restaurant en borrelen met vrienden. Ik heb verder geen klachten trouwens.
PCR test en zelfs een thuistest ga ik niet meer aan beginnen hoor. Wat een onzin.![]()
Als ik over een paar dagen nog geen klachten heb was ik immuun denk ik want ik had het volgens mij eind december, maar toen niet officieel getest, want de thuistest was negatief (maar mogelijk vals negatief)
Gelukkig kan ik thuiswerken want anders ging bovenstaande niet op natuurlijk.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)nt-in-nederland.htmlquote:Besmettelijkere subvariant BA.2 van omikron binnen enkele weken dominant in Nederland
BA.2, een nieuwe subvariant van de omikronvariant van het coronavirus, zal in de komende weken dominant worden in Nederland, zegt het RIVM tegen NU.nl. Deze subvariant is besmettelijker dan de huidige omikronvariant, wat volgens RIVM-epidemioloog Susan van den Hof kan betekenen dat de besmettingspiek mogelijk vroeger zal komen. Ook wordt het volgens het instituut lastiger om de R-waarde onder de 1 te krijgen en te houden.
Verschillende onderzoeken duiden erop dat de BA.2-variant besmettelijker is dan de oorspronkelijke BA.1-variant. Ook zouden gevaccineerde mensen makkelijker besmet kunnen raken bij de BA.2-variant dan bij de BA.1-variant.
Het is nog te vroeg om te zeggen of de opkomst van BA.2 ook gevolgen zal hebben voor de piek in het aantal ziekenhuisopnames, die het RIVM nu in maart verwacht. Dat hangt volgens Van den Hof af van hoeveel meer besmettingen er zullen zijn bij BA.2 ten opzichte van BA.1. "Het is waarschijnlijk dat dat er nog meer zullen worden. Maar hoe groot dat verschil is, vooral bij risicogroepen, bepaalt de toename in het aantal ziekenhuisopnames."
Toch kan het verschil volgens haar relatief beperkt blijven, omdat nu al veel mensen besmet raken met BA.1 (de oorspronkelijke omikronvariant). Eerste onderzoeken duiden er bovendien op dat BA.2 geen groter risico op een ziekenhuisopname geeft ten opzichte van de BA.1. Ook lijken de coronavaccins bij beide varianten even effectief.
In het kort: wat is een subvariant en wat is BA.2?
De oorspronkelijke omikronvariant kreeg de wetenschappelijke naam B.1.1.529. Die variant heeft drie subvarianten die allemaal onder de noemer 'omikron' worden geschaard: BA.1, BA.2 en BA.3.
Dat komt doordat de subvarianten genetisch veel overeenkomsten hebben met de oorspronkelijke omikronvariant B.1.1.529.
BA.1 is op dit moment verantwoordelijk voor de meeste besmettingen, maar BA.2 is sinds half december ook in opkomst in Nederland. BA.2 verschilt van BA.1 in aantal en type mutaties, onder meer in het spike-eiwit.
BA.3 is wereldwijd pas in enkele landen ontdekt. In de meeste gevallen ging het om besmettingen in Polen en de Verenigde Staten.
Reproductiegetal moeilijker omlaag te krijgen
Door de opkomst van BA.2 zal het volgens het RIVM dus moeilijker worden om het reproductiegetal naar beneden te krijgen. De recentste R-waarde (die van 17 januari) is 1,2. Dit betekent dat op die dag iedere 100 besmette personen gemiddeld 120 anderen aanstaken.
De BA.2-variant is volgens gezondheidsorganisatie WHO inmiddels in 57 landen vastgesteld, waaronder sinds half december enkele tientallen keren in Nederland. Wereldwijd zijn er al meer dan tienduizend besmettingen met de BA.2-variant.
In Denemarken zorgt subvariant nu al voor de meeste infecties
In sommige landen, zoals Denemarken, zorgt BA.2 nu al voor de meeste infecties. Daar verdrong BA.2 de oorspronkelijke BA.1-variant in rap tempo. Dat kwam volgens RIVM-baas Jaap van Dissel vanwege meerdere superspreadevents daar.
Maar ook in India, het VK, Duitsland en op de Filipijnen komt BA.2 steeds vaker voor. De WHO sprak maandag de verwachting uit dat BA.2 uiteindelijk overal dominant zal worden.
Sommige wetenschappers hebben BA.2 de "sluipende omikronvariant" genoemd, schrijft The Washington Post. Dat komt doordat de subvariant door de mutaties minder makkelijk te identificeren zou zijn bij een positieve PCR-test.
Dat betekent volgens het RIVM niet dat de BA.2-variant zelf zorgt voor meer valsnegatieve testuitslagen (mensen testen dan negatief, maar zijn wél besmettelijk of ziek). Het heeft dan ook geen gevolgen voor de diagnose, beklemtoont het instituut.
Het is heel gebruikelijk dat er subvarianten van virussen ontstaan. Zo had de deltavariant ruim tweehonderd subvarianten. Toch zegt het RIVM deze subvarianten goed in de gaten te houden vanwege de mogelijke gevolgen voor de snelheid van de verspreiding.
Afgelopen dinsdag 93k positief volgens Yorick..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Goh.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:37 schreef D_A het volgende:
BA.2, een nieuwe subvariant van de omikronvariant van het coronavirus, zal in de komende weken dominant worden in Nederland, zegt het RIVM tegen NU.nl. Deze subvariant is besmettelijker dan de huidige omikronvariant, wat volgens RIVM-epidemioloog Susan van den Hof kan betekenen dat de besmettingspiek mogelijk vroeger zal komen. Ook wordt het volgens het instituut lastiger om de R-waarde onder de 1 te krijgen en te houden.
Misschien lukt het met de avondklok en een verbod op alcoholverkoop vanaf 20 uur."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Nee als we zo beginnen. Positieve GGD test ook niet. En andersom. Ook al een paar keer gehoord.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen dinsdag 93k positief volgens Yorick..
Zelftest negatief en PCR positief is op zichzelf niet heel vreemd. De zelftest goed afnemen is al lastig, dus dat die onterect negatief uitslaat, vind ik niet raar.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee als we zo beginnen. Positieve GGD test ook niet. En andersom. Ook al een paar keer gehoord.
Dat de test positief uitslaat, terwijl er kennelijk geen virus aanwezig is, vind ik wel raar. Wij gingen er ook vanuit dat de PCR test positief zou zijn en waren zeer verbaasd door de negatieve uitslag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Lastiger om de R-waarde onder de 1 te houden......
Flikker op met je R-waarde. Dat is toch helemaal niet meer het doel? Zo snel mogelijk binnen de zkhs capaciteit dit laten uitrazen. Al ga je allemaal in een astronautenpak naar buiten dan blijft de R waarde nog niet onder de 1. De R waarde komt pas weer onder de 1 als iedereen het gehad heeft en het virus uitdooft.![]()
Waarom moeten jullie toch altijd aan B2 of B100 denken bij de BA2 variant.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:37 schreef D_A het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij mij komt juist altijd B.A. van het A-team op in gedachten...![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:43 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Waarom moeten jullie toch altijd aan B2 of B100 denken bij de BA2 variant.
Bij mij komt juist altijd B.A. van het A-team op in gedachten...
Misschien dat we R onder de 1 krijgen als we onderstaande methode toepassen op de aarde:quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:42 schreef aartstyle het volgende:
Lastiger om de R-waarde onder de 1 te houden......
Flikker op met je R-waarde. Dat is toch helemaal niet meer het doel? Zo snel mogelijk binnen de zkhs capaciteit dit laten uitrazen. Al ga je allemaal in een astronautenpak naar buiten dan blijft de R waarde nog niet onder de 1. De R waarde komt pas weer onder de 1 als iedereen het gehad heeft en het virus uitdooft.![]()
![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:43 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
![]()
Heb niet alle berichten gelezen, maar heb het gevoel dat de stijging niet heel snel meer is. Zoals vanmorgen gezegd verwacht ik een daling van besmettingen binnen 10 dagen. Hopelijk op tijd voor de volgende persco. Dan kunnen ze prima inschatten of we het in de ziekenhuizen gaan redden (waarschijnlijk geen enkel probleem) en dan kunnen we los!quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat we R onder de 1 krijgen als we onderstaande methode toepassen op de aarde:
[ afbeelding ]
En dan met onmiddelijke ingang die QR code er af halen en pas weer terug brengen mocht het echt weer kritiek worden.
Dit heeft overigens voor mijn gevoel alles weg van het verloop van de spaanse griep. Die ging ook zo toch? Met een zeer besmettelijke variant aan het einde, maar niet erg ziekmakend.![]()
Don't touch my van you fool!quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:43 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Eens. Het wordt steeds minder nuttig om beslissingen te gaan maken op basis van het aantal besmettingen, terwijl dat nou juist hetgeen is waar Kuipers het meest op let (zei hij in het debat). Dat moet echt veranderen; we zouden puur moeten kijken naar de zorg (daar begon de hele noodzaak voor maatregelen ook mee). De connectie tussen besmettingen en opnames is gewoon enorm veranderd.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heb niet alle berichten gelezen, maar heb het gevoel dat de stijging niet heel snel meer is. Zoals vanmorgen gezegd verwacht ik een daling van besmettingen binnen 10 dagen. Hopelijk op tijd voor de volgende persco. Dan kunnen ze prima inschatten of we het in de ziekenhuizen gaan redden (waarschijnlijk geen enkel probleem) en dan kunnen we los!
En dan met onmiddelijke ingang die QR code er af halen en pas weer terug brengen mocht het echt weer kritiek worden.
Het is ook niet alsof ik in alle gevallen fel tegen die QR bewijzen ben. Maar het moet er gewoon z.s.m. af als het niet meer proportioneel is. En dat punt hebben we imo wel bereikt. Hou het gewoon achter de hand voor wanneer de situatie (zoals jij al zei) er echt om vraagt; als je anders de sector dicht moet gooien. Dan sta ik achter 3G/2G whatever. Als het er voor zorgt dat een sector open kan blijven op momenten dat ze zonder zo'n pas niet veilig open zouden kunnen.![]()
Ja bedankt Susan. Zet dat doel lekker overboord.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:37 schreef D_A het volgende:
Ook wordt het volgens het instituut lastiger om de R-waarde onder de 1 te krijgen en te houden.zie email 27 oktober![]()
Nou echt hè.quote:
Je durft niet eens meer met je gezin in zo'n rij te staan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Misschien moeten ze 2G gaan invoeren voor de teststraten als dat blijkbaar zo goed werkt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou echt hè.
Je durft niet eens meer met je gezin in zo'n rij te staan.![]()
Je hoeft geen besmettingsfeestje meer te organiseren. Gewoon diep inademen bij de teststraat.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten ze 2G gaan invoeren voor de teststraten als dat blijkbaar zo goed werkt.![]()
Dat is toch helemaal het doel ook niet meer..mag ik hopen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja bedankt Susan. Zet dat doel lekker overboord."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zou 2g+ doen, eerst testen of je daadwerkelijk mag gaan testen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten ze 2G gaan invoeren voor de teststraten als dat blijkbaar zo goed werkt.Zonder wrijving geen glans![]()
1G is een beetje moeilijk ja.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten ze 2G gaan invoeren voor de teststraten als dat blijkbaar zo goed werkt.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goeie! Kan niet fout gaan!quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Zou 2g+ doen, eerst testen of je daadwerkelijk mag gaan testen.Komend weekend een kinderfeestje, grote kans dat ik het daar wel verzamel. Scheelt me weer een booster voorlopigquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je hoeft geen besmettingsfeestje meer te organiseren. Gewoon diep inademen bij de teststraat.![]()
![]()
Maar we kunnen toch nog wel groepsimmuniteit halen, toch? Toch?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal het doel ook niet meer..mag ik hopen?![]()
![]()
Voor het zingen binnen zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goeie! Kan niet fout gaan!
[..]
Komend weekend een kinderfeestje, grote kans dat ik het daar wel verzamel. Scheelt me weer een booster voorlopig![]()
![]()
Denk dat we dat al wel hebben, voor zover mogelijk. Zo ongeveer idereen heeft inmiddels wel al antilichamen door een besmetting of door vaccinaties.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Maar we kunnen toch nog wel groepsimmuniteit halen, toch? Toch?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goh, daar zijn ze ook snel meequote:Op donderdag 3 februari 2022 16:02 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.![]()
![]()
Het kabinet doet iets zinnigs.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:02 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
![]()
Nu al?quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:02 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De Hond werd nog voor gek weggezet in 2020....quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:02 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
DELTAPLAN VENTILATIE.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:02 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
MAURICE DE HOND OP VWS.
Was wel leuk geweest als je dit gedaan had:
- Toen besmettingen onder kinderen nog erg waren (behalve qua quarantaine en op de badkamer opgesloten worden als je de pech hebt dat je moeder Liane den Haan is).
- Toen nog niet alle kinderen besmet waren.![]()
Stel je voor dat dat nog steeds beoogd wordtquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal het doel ook niet meer..mag ik hopen?
De R-waarde onder de 1 houden is alleen een einddoel als je voor Zerocovid gaat, verder was het enkel een tussenoplossing voor als de ziekenhuisdruk te hoog werd. Het doel zou moeten zijn dat we kunnen leven met corona zonder dat er te veel druk op de ziekenhuizen staat, en nadat groepsimmuniteit onhaalbaar bleek en de vaccinaties niet remmend genoeg werkten voor de deltavariant is de zwakkere omikronvariant nu de plotselinge uitkomst geweest.
Uiteindelijk spelen we gewoon weer flatten the curve in de ziekenhuizen, en het fijne/moeilijke te accepteren aan Omikron is dat de meeste coronamaatregelen hieraan weinig bijdragen.Makkelijk eerste![]()
Zolang de mondkapjes maar blijven, dat is echt een wapen tegen het virus!"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Jaja, en dat gaat er komen. Ooit. Er staat niet bij wanneer. In ieder geval de komende jaren.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:02 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
had ze met cola getest?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zeker, vanmiddag werd ik er op gewezen dat ik een mondkapje op moest, was bij de coffee company, wij naar binnen voor koffie, "mondkapje op svp", prima verder, "koffie voor hier of meeneem", voor hier, "QR code svp", mondkapje weer af.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
Zolang de mondkapjes maar blijven, dat is echt een wapen tegen het virus!
Ik verwijt hen verder niets hoor maar dit lijkt me echt zinloos.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: