abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203483823
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:27:55 #2
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203483881
ok we hebben ineens (een?) muis in huis, hond en kat zitten er wel achteraan maar dat doet nog niet echt wat.

Iemand tips voor goede muizenvallen??
pi_203483918
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef gcjoel het volgende:
ok we hebben ineens (een?) muis in huis, hond en kat zitten er wel achteraan maar dat doet nog niet echt wat.

Ik ga even zoeken
We have far more in common than that which devides us..
pi_203483923
Oeh, lekker fiets. Daar krijg ik zin in. Met sperziebonen, zure komkommer en een karbonaadje. En een flinke klodder mayo.
pi_203483936
Bizar he, hoe zo iets simpels zo'n enorme aantrekkingskracht kan hebben, gebakken aardappeltjes..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203483942
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef gcjoel het volgende:

Deze heb ik, en die zijn al op meerdere plekken in het gebouw gebruikt
https://www.bol.com/nl/nl(...)WOc4eYxoCyUIQAvD_BwE
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:40:07 #7
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203484033
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dank je!
pi_203484087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:31 schreef fietsie het volgende:
Bizar he, hoe zo iets simpels zo'n enorme aantrekkingskracht kan hebben, gebakken aardappeltjes..
Gebakken aardappeltjes zijn goddelijk goed :9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:51:29 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203484119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Gebakken aardappeltjes zijn goddelijk goed :9~
Moet je wel de juiste aardappels gebruiken, bv bintjes
pi_203484326
Controversieel: Het allerlekkerste zijn opgebakken aardappels. Eerst gekookt, dan gebakken. :9
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:12:30 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203484358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Bij BOL
Diervriendelijke Muizenval - Rattenval
beschrijving
Het gevoelige plateau slaat krachtig dicht en staat garant voor een snelle dood van de muizen en/of ratten.

LOL
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:13:12 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203484372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Controversieel: Het allerlekkerste zijn opgebakken aardappels. Eerst gekookt, dan gebakken. :9
JAAAA O+
pi_203484394
Ik heb in drie kwartier zo’n 35 euro aan boodschappen bespaard.
Lokale Jumbo wordt verbouwd en wordt AH dus alles was voor de helft.

Kwartier voor opening aanwezig…. Rij van zo’n 100 meter :D Links en rechts werden strijd plannen gemaakt _O-
Toen de eerste lading naar binnen ging begon de onrust natuurlijk, jongen die net achter me stond me wilde de oude dame inhalen die voor ons liep. Ik hem daarop aangesproken maar neeeeee, dat zag ik verkeerd, hij was bang dat er voorkruipers zouden komen :') Ik heb hem gevraagd of hij ergens voor ons mensen zag die nog niet in de rij stonden… neuh.
Voordat we de winkel in gingen stond hij naast me…. Maar liet mij netjes voorgaan.

Nog een scheldende man bij de ingang die met RESPECT behandeld wilde worden door de snotneuzen :|W
En anders ging hij de POLITIE bellen. Medewerker nodigde hem van harte uit dat te doen… waarop hij afdroop _O-

Ik stond rond 10 over 8 ook in de winkel. Veel lege schappen, maar ook best nog wat aan vers en diepvries om uit te zoeken. Zelfscanner meegenomen, en me al bliepend een weg gebaand. Hier geen incidenten :+

Vette rijen voor de bandkassa’s maar ik kon met mijn zelfscan zo doorlopen. Blijkbaar nam niemand die vijf seconden om een zelfscanner te pakken.
Spullen thuis weggezet en nu op kantoor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203484399
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bij BOL
Diervriendelijke Muizenval - Rattenval
beschrijving
Het gevoelige plateau slaat krachtig dicht en staat garant voor een snelle dood van de muizen en/of ratten.

LOL
Het beestje hoeft niet te lijden inderdaad. Beter zo dan korreltjes die ze langzaam uitdrogen
pi_203484401
Mijn favoriete gebakken aardappeltjes zijn krieltjes die ik met schil kook, dan een beetje plet en geplet met wat olie en kruiden in de oven gooi tot krokant. O+
pi_203484412
quote:
Noms Noms Noms! :Y :9
Eitje erbij bakken, klodder mayo erbij, wat komkommer voor de vitamientjes en laat die aderen maar dichtslibben *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203484423
quote:
Ohhhh :9~ mijn moeder “spaarde” een paar dagen gekookte aardappels op en dan vaak op maandag gebakken aardappeltjes met een flinke salade en wat andere groenten .
pi_203484689
De TT lokte mij :9~
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_203485357
quote:
:9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:39:24 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203485529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het beestje hoeft niet te lijden inderdaad. Beter zo dan korreltjes die ze langzaam uitdrogen
Klopt, maar diervriendelijk denk ik aan een levendval met een soort lounge waar de muis kan relaxen tot ie in de natuur wordt vrijgelaten met een aanbevelingsbrief en een stuk kaas voor onderweg
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:40:18 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203485553
quote:
LOL
pi_203485689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb in drie kwartier zo’n 35 euro aan boodschappen bespaard.
Lokale Jumbo wordt verbouwd en wordt AH dus alles was voor de helft.

Kwartier voor opening aanwezig…. Rij van zo’n 100 meter :D Links en rechts werden strijd plannen gemaakt _O-
Toen de eerste lading naar binnen ging begon de onrust natuurlijk, jongen die net achter me stond me wilde de oude dame inhalen die voor ons liep. Ik hem daarop aangesproken maar neeeeee, dat zag ik verkeerd, hij was bang dat er voorkruipers zouden komen :') Ik heb hem gevraagd of hij ergens voor ons mensen zag die nog niet in de rij stonden… neuh.
Voordat we de winkel in gingen stond hij naast me…. Maar liet mij netjes voorgaan.

Nog een scheldende man bij de ingang die met RESPECT behandeld wilde worden door de snotneuzen :|W
En anders ging hij de POLITIE bellen. Medewerker nodigde hem van harte uit dat te doen… waarop hij afdroop _O-

Ik stond rond 10 over 8 ook in de winkel. Veel lege schappen, maar ook best nog wat aan vers en diepvries om uit te zoeken. Zelfscanner meegenomen, en me al bliepend een weg gebaand. Hier geen incidenten :+

Vette rijen voor de bandkassa’s maar ik kon met mijn zelfscan zo doorlopen. Blijkbaar nam niemand die vijf seconden om een zelfscanner te pakken.
Spullen thuis weggezet en nu op kantoor.
Maar wat heb je dan gekocht? :9
pi_203485736
quote:
:Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y)
pi_203485774
Het schiet nu op *G*
Vanuit ons keukenraam.. de bestrating komt steeds dichterbij. Het gaat per 1 vierkante meter (is dat 1m4?) en dan zit er een jochie op zijn knieën de gaten te dichten en aan te stampen en steviger aan te drukken.
Echt _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig hoef ik ons opritje niet te vegen _O-
pi_203485823
Een kubieke meter uitgezet in de tijd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203485861
Ik was gister op bezoek bij een recent geweduwde dame. Na 55 jaar huwelijk en na 6 weken weduweschap is ze vooral heel opgelucht dat ze nu eindelijk de boel aan zichzelf heeft.

Is dat nou heel treurig of juist heel fijn?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203485892
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef sigme het volgende:
Ik was gister op bezoek bij een recent geweduwde dame. Na 55 jaar huwelijk en na 6 weken weduweschap is ze vooral heel opgelucht dat ze nu eindelijk de boel aan zichzelf heeft.

Fijn voor nu, maar treurig dat je blijkbaar niet bent gaan scheiden. Zoiets?
Mijn moeder én zus zijn erg gelukkig geworden van het weduweschap.
pi_203485936
Ohh nu heb ik zin in gebakken aardappelen O+

Maar dan wel de gekookte van gisteren zeg maar :@ en dan vandaag opbakken O+

Over weduwe zijn. Mijn oma is volgens mijn vader altijd bang geweest van mijn opa. Dus tja.. jammer dat ze er niet zo lang van heeft kunnen genieten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203486102
Als ik weduwe word zou ik g enorm missen, heel verdrietig zijn, maar ook geweldige herinneringen koesteren, en zou ik niet bij de pakken neerzitten en doorgaan met een hopelijk net zo leuk (maar uiteraard ander) leven als we nu hebben.

Voor mijn moeder en zus was de dood van mijn vader/zwager een bevrijding. Lijkt me vreselijk zo'n leven, want je hebt er maar 1 ;(

Vreselijk ook Think :{
pi_203486186
quote:

Wegens slecht huwelijk of wegens heftig ziekbed van haar echtgenoot?

Mijn schoonmoeder is ook zo opgeknapt van de dood van mijn schoonvader. Ik vind het mooi om te zien O+
Spoilers!
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:30:51 #31
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_203486219
quote:

Dat ligt aan de voorgeschiedenis. Mijn schoonmoeder was vele malen actiever dan mijn schoonvader, en schoonvader werd een beetje een lastige oude man. Nadat hij overleed op een onverwachte en vervelende manier, fleurde schoonmoeder na een maand of 2 ook helemaal op. Dat is vooral fijn. Het is ook treurig dat als je ouder wordt, de kwalen van de partner je leven begrenst. Helaas, maar waar.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:42:47 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203486343
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:52 schreef Blues het volgende:
Het schiet nu op *G*
Vanuit ons keukenraam.. de bestrating komt steeds dichterbij. Het gaat per 1 vierkante meter (is dat 1m4?) en dan zit er een jochie op zijn knieën de gaten te dichten en aan te stampen en steviger aan te drukken.
Echt _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig hoef ik ons opritje niet te vegen _O-
nee, dat is 1M2
Heeft ie ook een stratenmakers decolectee?
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:45:05 #33
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203486383
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:30 schreef Bramito het volgende:

[..]
Dat ligt aan de voorgeschiedenis. Mijn schoonmoeder was vele malen actiever dan mijn schoonvader, en schoonvader werd een beetje een lastige oude man. Nadat hij overleed op een onverwachte en vervelende manier, fleurde schoonmoeder na een maand of 2 ook helemaal op. Dat is vooral fijn. Het is ook treurig dat als je ouder wordt, de kwalen van de partner je leven begrenst. Helaas, maar waar.
mja, mijn schoonouders lagen na hun pensioen alleen nog maar op de bank voor de TV, ging snel bergaf, anderen zie ik met dik in de 80 nog actief zijn, dat houd blijkbaar de geest ook jong.
pi_203486420
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:47 schreef Yinny het volgende:

[..]
Maar wat heb je dan gekocht? :9
Niks spannends. Verspakket, diverse vleesjes, chips, zuivel. Allemaal dingen die ik normaliter ook zou kopen.
De echte winstpakkers waren uiteraard al weg. Of niet geleverd, op die laatste dag.
pi_203486471
Alles was 50% toch? Ik ben aan het bedenken wat ik dan de moeite waard zou vinden om te halen. :D Wat zijn de hardlopers voor andere mensen?
pi_203486619
Ik zou lang houdbare groenten als koolrabi, witte/rode kool, pompoen, knolselderij, etc halen. Maar toch. En kaasjes denk ik. Misschien wat sausjes. Blikken peulvruchten en tomaatproducten.
Spoilers!
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:02:49 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203486646
Ik zou na het zien van de rij die ze noemde al afhaken _O-
pi_203486681
Oeh, opgebakken aardappeltjes :9

Huisje update: we gaan het helaas niet doen. Sfeervol huisje van buiten, zonder meer, maar het moet écht, écht volledig gestript worden. In het bouwkundig rapport kwam 'vocht optrekkend' 'iets' te vaak voor.... en we kregen het boven qua indeling niet voor elkaar gepuzzeld. Financieel gewoonweg niet haalbaar. Makelaar ging er wel vanuit dat je zeker ronde 625K uit gaat komen in totaal. Dat hebben we niet.

Ik ben er wel achter waar de mysterieuze deur naar toe leidt; dat is dus een volledig door de klimop overwoekerd tuinhuis :D .

We hebben dinsdag nog een andere bezichtiging staan, en we zijn er al even net wezen kijken. Dat is gewoon een soort schattig 'Landalhuisjes-wijkje' aan de rand van het bos. Overal hoor je daar vogeltjes fluiten O+
Vraagprijs ligt daarvan lager. Geeft ons iets meer ruimte.
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:10:25 #39
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203486727
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:

Huisje update: we gaan het helaas niet doen. Sfeervol huisje van buiten, zonder meer, maar het moet écht, écht volledig gestript worden. In het bouwkundig rapport kwam 'vocht optrekkend' 'iets' te vaak voor.... en we kregen het boven qua indeling niet voor elkaar gepuzzeld. Financieel gewoonweg niet haalbaar. Makelaar ging er wel vanuit dat je zeker ronde 625K uit gaat komen in totaal. Dat hebben we niet.

Ik ben er wel achter waar de mysterieuze deur naar toe leidt; dat is dus een volledig door de klimop overwoekerd tuinhuis :D .

We hebben dinsdag nog een andere bezichtiging staan, en we zijn er al even net wezen kijken. Dat is gewoon een soort schattig 'Landalhuisjes-wijkje' aan de rand van het bos. Overal hoor je daar vogeltjes fluiten O+
omg dat klinkt cute! linkje? :D
pi_203486824
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:30 schreef Bramito het volgende:

Het is ook treurig dat als je ouder wordt, de kwalen van de partner je leven begrenst. Helaas, maar waar.
Dat ervaar ik ook in mijn dagelijkse leven met de lich beperkingen die g helaas ervaart.
Ik laat me daar niet door tegenhouden om de dingen te (blijven) doen waar ik zin in heb en waar ik blij van wordt.
En mijn grenzen te blijven aangeven, zodat zijn beperkingen mijn leven niet teveel overschaduwen :)
pi_203486871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

nee, dat is 1M2
Heeft ie ook een stratenmakers decolectee?
Oh ja ^O^

En nee :D
pi_203486930
Ik las spannende dagen voor @Kaatje1 over een sollicitatie, fijn dat het gesprek zo leuk was en het klinkt ook echt als een plek die heel goed zou passen. Ik duim voor je!

Ik had gisteravond een date en het was leuk :) in een café wat gedronken en twee uur gepraat, en toen ging het café dicht en moest hij naar z'n nachtdienst en ik naar m'n bed. Er is nog niet gezoend maar er komt wel een tweede date. Alles op z'n tijd ;)
pi_203487016
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las spannende dagen voor @:Kaatje1 over een sollicitatie, fijn dat het gesprek zo leuk was en het klinkt ook echt als een plek die heel goed zou passen. Ik duim voor je!

Ik had gisteravond een date en het was leuk :) in een café wat gedronken en twee uur gepraat, en toen ging het café dicht en moest hij naar z'n nachtdienst en ik naar m'n bed. Er is nog niet gezoend maar er komt wel een tweede date. Alles op z'n tijd ;)
Dat klinkt als een goede eerste date :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203487029
Mijn oma was echt superverdrietig toen opa overleed, ze wist zich echt geen raad. Heeft denk ik een jaar of 2-3 geduurd voor ze een beetje haar draai had gevonden zo in haar eentje. Het is ook heel wat, na 50+ jaar samen te zijn geweest. Nu heeft ze een stel vriendinnen, een aantal knutselclubjes en ze bridget veel, maar toen opa net overleden was had ze daar ook allemaal helemaal geen zin in.
pi_203487068
Stomme vraag misschien...

Ik heb een paar euro pensioen bij een tuinbouwpensioenfonds, van een zomerbaantje bij een boerderij.
Dan nog wat meer pensioen van m'n studentassistentschappen. Maar niks substantieels.
Straks ga ik echt werken en echt pensioen opbouwen op weer een andere plek. Wat moet ik dan nog met die paar euro pensioen van de tuinbouw en het onderwijs? Overhevelen? Negeren?
Ze blijven me brieven en mails sturen om me op de hoogte te houden van dat ik die pensioenen heb :')
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:38:04 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203487186
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:31 schreef Tele6 het volgende:

Ik heb een paar euro pensioen bij een tuinbouwpensioenfonds, van een zomerbaantje bij een boerderij.
Dan nog wat meer pensioen van m'n studentassistentschappen. Maar niks substantieels.
Straks ga ik echt werken en echt pensioen opbouwen op weer een andere plek. Wat moet ik dan nog met die paar euro pensioen van de tuinbouw en het onderwijs? Overhevelen? Negeren?
Ze blijven me brieven en mails sturen om me op de hoogte te houden van dat ik die pensioenen heb :')
Ligt beetje aan wat voor regelingen het zijn wat wijs is.
En hoe weinig het is. Overhevelen is vaak niet echt gunstig, maar als het echt weinig is maakt dat ook niet echt meer uit en is het voordeel van 1 potje misschien wel groter.

Ik ga op mijn werk nu van middelloon naar beschikbare premie, dan is het wel echt gunstig om het potje midelloon te laten staan.
pi_203487211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou lang houdbare groenten als koolrabi, witte/rode kool, pompoen, knolselderij, etc halen. Maar toch. En kaasjes denk ik. Misschien wat sausjes. Blikken peulvruchten en tomaatproducten.
Ohja, dat zijn wel goede dingen. Sowieso zou ik vooral kijken voor de producten die zelden tot nooit in de aanbieding zijn. Misschien de producten die ik normaal toch van de goedkoopste huismerken halen, gezeefde tomaten enzo.
pi_203487227
quote:

Balen! Maar wel de verstandigste keuze. Zoveel wil je er ook weer niet in stoppen. Wel benieuwd naar je nieuwe bezichtiging.
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:53:17 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203487428
A Propos gebakken aardappelen, die wel graag in de pan gebakken, liefst in Eenden of Ganzenvet, maar niet in de frituur, dat zijn geen gebakken aardappelen. Ook lekker, met spek, ui en rozemarijn gebakken.
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:13 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203487485
quote:

Zou ik HR vragen bij je nieuwe werkgever, die hebben een pensioen en daar kan je vast een goed advies krijgen.
pi_203487490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wegens slecht huwelijk of wegens heftig ziekbed van haar echtgenoot?

Mijn schoonmoeder is ook zo opgeknapt van de dood van mijn schoonvader. Ik vind het mooi om te zien O+
Geen enkel ziekbed. Viel zonder waarschuwing zomaar dood neer.
pi_203487574
quote:

Als je naar een nieuwe werkgever gaat, mag je de eerste 6 maanden van je nieuwe baan de oude pensioentjes in je nieuwe pensioenfonds laten stoppen. Dat heet waardeoverdracht.
De procedure aan jouw kant is vrij simpel: je vult bij de nieuwe pensioenierder een formulier in dat ze je oude pensioengeld mogen gaan claimen bij partij X, en dan komen zij er wel uit. Kan wel erg lang duren want je oude fonds moet solvabel zijn om die paar kwartjes te mogen overboeken, maar jij hoeft verder niks te doen.
Je nieuwe werkgevers of het pensioenfonds geeft je daar informatie over bij indiensttreding.

Als het echt een heel klein pensioentje is kan je het ook laten uitbetalen, meestal bieden ze dat ook wel aan (of ze verplichten het zelfs). Je kan ze even bellen en vragen of je het kan laten uitbetalen.
pi_203487775
Dan maar eens chatten met ziggo waar de monteur blijft voor ‘onderhoud’.
Gistermiddag zei hij, dat hij rond 12 uur zou komen.
Men was bij de buren geweest, hoorde ik van haar. En zou vandaag hier komen.
Meterkast vrijgemaakt. Thuisgebleven. -O-

@Tele6 je krijgt al goeie tips over je pensioen.
Aan anderhalf jaar in een perifeer ziekenhuis ooit, krijg ik nu ¤ 39 per maand, levenslang.
Voor afkoop was het net een paar euro té veel.
Toch leuk bedragje. Dat betaalt de mevrouw voor de gelakte nagels. w/
pi_203487813
@Candaasje tja, het zag er ook níet uit qua opties, gezien de vraagprijs.
Op naar de volgende.
pi_203487945
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Als je naar een nieuwe werkgever gaat, mag je de eerste 6 maanden van je nieuwe baan de oude pensioentjes in je nieuwe pensioenfonds laten stoppen. Dat heet waardeoverdracht.
De procedure aan jouw kant is vrij simpel: je vult bij de nieuwe pensioenierder een formulier in dat ze je oude pensioengeld mogen gaan claimen bij partij X, en dan komen zij er wel uit. Kan wel erg lang duren want je oude fonds moet solvabel zijn om die paar kwartjes te mogen overboeken, maar jij hoeft verder niks te doen.
Je nieuwe werkgevers of het pensioenfonds geeft je daar informatie over bij indiensttreding.

Als het echt een heel klein pensioentje is kan je het ook laten uitbetalen, meestal bieden ze dat ook wel aan (of ze verplichten het zelfs). Je kan ze even bellen en vragen of je het kan laten uitbetalen.
Dat gaat dan op de to do list voor als ik begonnen ben bij werk ^O^
Ik kan nu nog niet inloggen bij de pensioendinges van het nieuwe werk, alleen bij de huidige twee minipensioentjes, en als ik het goed begrijp moet ik de aanvraag voor waardeoverdracht doen bij de nieuwe pensioendinges. Dus dat komt nog wel.
Ik heb de gegevens van de twee minipensioentjes iig nu alvast klaar.

Waarschijnlijk maakt het geen klap uit wat ik doe, maar het is wel een leuk idee om in ieder geval niet tot in oneindigheid die twee kleine potjes geld ergens rond te hebben hangen.

Bedankt iedereen voor de info. O+
pi_203488062
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Balen! Maar wel de verstandigste keuze. Zoveel wil je er ook weer niet in stoppen. Wel benieuwd naar je nieuwe bezichtiging.
Nee, vooral omdat het boven qua indeling ook niet echt op een andere manier naar onze tevredenheid in te delen is.

Ik stuur je wel even een linkje van dat andere huisje :)
pi_203488073
Ik vind dat zo leuk aan deze SC hč, het maakt niet uit wat voor vraag je hebt, hij wordt beantwoord :D O+
pi_203488095
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind dat zo leuk aan deze SC hč, het maakt niet uit wat voor vraag je hebt, hij wordt beantwoord :D O+
Oke let me try:
Ik heb op zoek naar een muziek keyboard dat in ieder geval de basis moet kunnen maar wel kwalitatief goed moet zijn omdat er ook kleinschalig mee opgetreden moet worden. Er is wel wat budget. Paar honderd euro.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203488103
Ik heb zin in snacks maar ik weet niet wat voor snacks.
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:39:22 #61
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203488111
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik had vandaag popcorn O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203488125
quote:

[..]
Oke let me try:
Ik heb op zoek naar een muziek keyboard dat in ieder geval de basis moet kunnen maar wel kwalitatief goed moet zijn omdat er ook kleinschalig mee opgetreden moet worden. Er is wel wat budget. Paar honderd euro.
@Blues heb jij tips? Of ben jij ook aan de digitale piano? (Want dat speelt toch weer anders dan een keyboard)
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:40:54 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203488131
quote:
Hier kan ik je misschien wel mee helpen.

Gezond:
worteltjes met hummus

ongezond:
bolognese chips van croky met gele M&M's (om en om eten)
american cookies
Heel pak Nizza
kaassoufle pinda
cake met slagroom
pi_203488135
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]
@:Blues heb jij tips? Of ben jij ook aan de digitale piano? (Want dat speelt toch weer anders dan een keyboard)
Is dat zo? Wat is het verschil?

Ik weet NIKS van digitale piano's en keyboards, tbh.
pi_203488149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hier kan ik je misschien wel mee helpen.

Gezond:
worteltjes met hummus

ongezond:
bolognese chips van croky met gele M&M's (om en om eten)
american cookies
Heel pak Nizza
kaassoufle pinda
cake met slagroom
Oh ja het moest niet gezond. Ik waardeer je input onder het kopje "ongezond" maar holy hell wat een smerige dingen. Op de american cookies na.
pi_203488161
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is dat zo? Wat is het verschil?

Ik weet NIKS van digitale piano's en keyboards, tbh.
Digitale piano's hebben vaak een veel zwaardere toetsaanslag dan keyboards/synthesizers. En keyboards kunnen vaak meer 'mixen' / stijl aanpassen.
pi_203488184
Maak brownies. :9 De brownies die ik begin deze week maakte, waren echt perfect. Toen ze uit de oven kwamen dacht ik 'oeps, misschien nog niet helemaal gaar'. Maar helemaal afgekoeld waren ze perfect fudgy. :9

https://miljuschka.nl/miljuschkas-heerlijke-brownies/
pi_203488196
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Digitale piano's hebben vaak een veel zwaardere toetsaanslag dan keyboards/synthesizers. En keyboards kunnen vaak meer 'mixen' / stijl aanpassen.
Is het niet ook dat bij een keyboard er continu geluid uit komt zolang je een toets ingedrukt houdt, maar bij digitale piano het een echte piano moet imiteren en dus het geluid wegsterft langzaam (zoals de aangeslagen snaren in een echte piano langzaam ophouden met trillen)? En dat een digitale piano pedalen heeft om de toon te laten doorklinken als je de toetsen loslaat? Of hebben luxere keyboards dit soort dingen ook?
pi_203488211
quote:

[..]
Oke let me try:
Heeft @Blues niet zo’n ding?
pi_203488226
Ik probeer gemeentebelasting te betalen. (Jippie.)

Maar in plaats van naar iDeal stuurt ie me naar een lege pagina met daarop enkel:

Foutcode 7087b538-0145-41d3-9d87-0a52d5e7fc9f

:'(
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:46:59 #71
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203488242
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh ja het moest niet gezond. Ik waardeer je input onder het kopje "ongezond" maar holy hell wat een smerige dingen. Op de american cookies na.
OK dit doet pijn ;(
pi_203488270
quote:
Bitterbal
Frikandel speciaal met hela
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203488272
quote:

Jammer. Het leek er een beetje op dat je er veel van kon maken maar dan ook wel mer veel geld erbij.
Linkje graag 😉 de vogeltjes denk ik er bij. Toen ik gisteren naar fysiofitness ging om 1645 heb ik bij mn schuur een paar minuten staan luisteren naar fluitende vogels, zo heerlijk. Maar net hoorde ik niets helaas
  donderdag 3 februari 2022 @ 14:49:43 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203488282
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik probeer gemeentebelasting te betalen. (Jippie.)

Maar in plaats van naar iDeal stuurt ie me naar een lege pagina met daarop enkel:

Foutcode 7087b538-0145-41d3-9d87-0a52d5e7fc9f

:'(
via de bank overmaken en dan om te pesten 1 cent teveel overmaken. Dat moeten ze dan handmatig terug boeken.
pi_203488302
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
OK dit doet pijn ;(
Sorry ;(
pi_203488305
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bitterbal
Frikandel speciaal met hela
OH!

OH!
IK HEB BEIDE IN HUIS
pi_203488453
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
via de bank overmaken en dan om te pesten 1 cent teveel overmaken. Dat moeten ze dan handmatig terug boeken.
Ik heb nu een machtiging afgegeven, scheelt me volgend jaar hopelijk ook werk. ^O^
pi_203488502
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb nu een machtiging afgegeven, scheelt me volgend jaar hopelijk ook werk. ^O^
Wat zul jij je rijk voelen, de volgende maand!
Heb je een kadootje voor jezelf in gedachten? w/
pi_203488561
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:36 schreef Candaasje het volgende:
:Y O+
pi_203488638
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:40 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues heb jij tips? Of ben jij ook aan de digitale piano? (Want dat speelt toch weer anders dan een keyboard)
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 14:45 schreef Kaatje1 het volgende:

Heeft @:Blues niet zo’n ding?
Ik heb deze:

https://www.bax-shop.nl/b(...)digitale-piano-zwart

Ik zou de volgende keer een digitale piano willen waarvan je de aanslag niet zo 'hoorde'. Maar omdat ik er geen verstand van had/heb, en niet al te veel geld ervoor had is het deze geworden.
Prima voor thuis en dat beetje spelen wat ik doe, maar voor optreden zou ik me toch even laten adviseren in een winkel.
pi_203488670
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Ik heb deze:

https://www.bax-shop.nl/b(...)digitale-piano-zwart

Ik zou de volgende keer een digitale piano willen waarvan je de aanslag niet zo 'hoorde'. Maar omdat ik er geen verstand van had/heb, en niet al te veel geld ervoor had is het deze geworden.
Prima voor thuis en dat beetje spelen wat ik doe, maar voor optreden zou ik me toch even laten adviseren in een winkel.
Wat bedoel je dan met de aanslag horen? Naast muziek een soort klik als op een computer toetsenbord typen?
pi_203488740
quote:

Toen mijn opa overleed (zeer overheersende beetje autistische man) werd oma heel anders. Liever, belangstellender. We kregen zomaar knuffels van haar. Vond het heel jammer dat zij daar maar drie jaar van genoten heeft.
Toen mijn moeder stierf kreeg mijn vader ook weer zijn leven terug. Hoefde niet meer te zorgen, hoefde niet meer iedere dag naar het ziekenhuis. Na een paar maanden ging hij met vakantie en reisde stad en land af om musea te bezoeken, of (verre) familieleden.
pi_203489115
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat bedoel je dan met de aanslag horen? Naast muziek een soort klik als op een computer toetsenbord typen?
De ‘vering’ van de toetsen als je speelt. Als ik wel eens iets opneem, hoor je dat duidelijk.
pi_203489195
Ik had dezelfde als @Blues , ook van bax-shop, maar heb hem misschien vier keer bespeeld :+ (daarom meegegaan met ex). Vond m wel fijn, maar mijn lat lag dus ook niet zo hoog ;)
pi_203489204
Ik bestel vanavond sushi want F. eet niet mee *O*

Wel keuzestress want ik wil natuurlijk teveel en van alles een beetje.
Hoeveel sushi bestellen jullie eigenlijk? Qua euro's of stukjes? En wat is de lievelings? :9
pi_203489222
Ik bestel nooit sushi. Maar m'n favoriet is de crispy mayo.
pi_203489300
Ik heb net even iets gespeeld en opgenomen, volgens mij kan je het goed horen in dit stuk.
Mijn lat ligt ook niet hoog :D Als ik er maar plezier in heb. Ook niet erg veel talent bijv >:)
pi_203489314
Hoe kun je nu teveel van sushi hebben? :?
(Mijn favo is sushi met mango en avocado en een dotje mayo. En ik vind zowel de inside out met sesamzaadjes als de 'gewone' lekker)

Omg help jongens, mijn vriend is fullSCRUM-mode op onze balkondeur gegaan. Voor alles wat we moeten doen/regelen enzo :D _O-
pi_203489319
Niet zozeer te veel, wel te duur. :')
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:12:16 #90
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203489338
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:11 schreef Lonaa het volgende:
Niet zozeer te veel, wel te duur. :')
Hier is er een waarbij je bij 15 euro (geloof ik) een gratis rol krijgt.
dus dan heb je al snel meer = beter en bestel ik daar _O-
pi_203489346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:12 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hier is er een waarbij je bij 15 euro (geloof ik) een gratis rol krijgt.
dus dan heb je al snel meer = beter en bestel ik daar _O-
:D

De enige sushitoko hier waar je shit gratis bij krijgt heeft ook veel reviews die zeggen 'wat een gore sushi' dus daar ga ik niet bestellen. :+
De rest is ongeveer even duur. I love Sushi is wat goedkoper maar duurt altijd kaklang en de kwaliteit is ook meh.
pi_203489363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Blues het volgende:
Ik heb net even iets gespeeld en opgenomen, volgens mij kan je het goed horen in dit stuk.
Mijn lat ligt ook niet hoog :D Als ik er maar plezier in heb. Ook niet erg veel talent bijv >:)
Ik hoor wel wat, maar heb je dat niet met alles wat toetsen heeft (muzieknoob hier)?
pi_203489373
Zelf maken! Ben je wel even bezig, maar dan heb je voor morgen ook nog sushi bij de lunch :9
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:15:39 #94
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203489376
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:D

De enige sushitoko hier waar je shit gratis bij krijgt heeft ook veel reviews die zeggen 'wat een gore sushi' dus daar ga ik niet bestellen. :+
De rest is ongeveer even duur. I love Sushi is wat goedkoper maar duurt altijd kaklang en de kwaliteit is ook meh.
Dat is stom! want gratis dingen O+
pi_203489414
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik hoor wel wat, maar heb je dat niet met alles wat toetsen heeft (muzieknoob hier)?
Wisselt een beetje. Mijn digitale piano is van vrij goede kwaliteit, en dan hoor je het wel iets minder. Maar je hoort het alsnog sterker dan bij de akoestische piano die bij mijn ouders staat.
(Maar als je een harp gewend bent, dan hoor je die piano-bijgeluiden niet eens meer :') )
pi_203489524
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik bestel vanavond sushi want F. eet niet mee *O*

Wel keuzestress want ik wil natuurlijk teveel en van alles een beetje.
Hoeveel sushi bestellen jullie eigenlijk? Qua euro's of stukjes? En wat is de lievelings? :9
Lekker *O*
Ik bestel altijd bij i love sushi, maar dan niet de dichtstbijzijnde want dat zijn prutsers, maar eentje net iets verder want die is lekker en geven altijd iets meer.
Ik bestel dan:
2x 8 stukjes maki met zalm en avocado (zijn grote maki, zelfde formaat als inside out)
5x nigiri zalm

En ik krijg dan meestal zoiets:
2x 8 stukjes maki met zalm en avocado
6x nigiri zalm
1x 4 stukjes inside out rol zalm en avocado
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:33:59 #97
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203489570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Lekker *O*
Ik bestel altijd bij i love sushi, maar dan niet de dichtstbijzijnde want dat zijn prutsers, maar eentje net iets verder want die is lekker en geven altijd iets meer.
Ik bestel dan:
2x 8 stukjes maki met zalm en avocado (zijn grote maki, zelfde formaat als inside out)
5x nigiri zalm

En ik krijg dan meestal zoiets:
2x 8 stukjes maki met zalm en avocado
6x nigiri zalm
1x 4 stukjes inside out rol zalm en avocado
Dit klinkt als weinig, maar ik bestel altijd teveel.
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:36:53 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203489603
Nu heb ik ook zin in sushi.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')