Ik ga even zoekenquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef gcjoel het volgende:
ok we hebben ineens (een?) muis in huis, hond en kat zitten er wel achteraan maar dat doet nog niet echt wat.
Iemand tips voor goede muizenvallen??
Deze heb ik, en die zijn al op meerdere plekken in het gebouw gebruiktquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef gcjoel het volgende:
ok we hebben ineens (een?) muis in huis, hond en kat zitten er wel achteraan maar dat doet nog niet echt wat.
Iemand tips voor goede muizenvallen??
Dank je!quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze heb ik, en die zijn al op meerdere plekken in het gebouw gebruikt
https://www.bol.com/nl/nl(...)WOc4eYxoCyUIQAvD_BwE
Gebakken aardappeltjes zijn goddelijk goedquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:31 schreef fietsie het volgende:
Bizar he, hoe zo iets simpels zo'n enorme aantrekkingskracht kan hebben, gebakken aardappeltjes..
Moet je wel de juiste aardappels gebruiken, bv bintjesquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gebakken aardappeltjes zijn goddelijk goed
Bij BOLquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze heb ik, en die zijn al op meerdere plekken in het gebouw gebruikt
https://www.bol.com/nl/nl(...)WOc4eYxoCyUIQAvD_BwE
JAAAAquote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Controversieel: Het allerlekkerste zijn opgebakken aardappels. Eerst gekookt, dan gebakken.
Het beestje hoeft niet te lijden inderdaad. Beter zo dan korreltjes die ze langzaam uitdrogenquote:Op donderdag 3 februari 2022 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij BOL
Diervriendelijke Muizenval - Rattenval
beschrijving
Het gevoelige plateau slaat krachtig dicht en staat garant voor een snelle dood van de muizen en/of ratten.
LOL
Noms Noms Noms!quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Controversieel: Het allerlekkerste zijn opgebakken aardappels. Eerst gekookt, dan gebakken.
Ohhhhquote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Klopt, maar diervriendelijk denk ik aan een levendval met een soort lounge waar de muis kan relaxen tot ie in de natuur wordt vrijgelaten met een aanbevelingsbrief en een stuk kaas voor onderwegquote:Op donderdag 3 februari 2022 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het beestje hoeft niet te lijden inderdaad. Beter zo dan korreltjes die ze langzaam uitdrogen
LOLquote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Maar wat heb je dan gekocht?quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb in drie kwartier zo’n 35 euro aan boodschappen bespaard.
Lokale Jumbo wordt verbouwd en wordt AH dus alles was voor de helft.
Kwartier voor opening aanwezig…. Rij van zo’n 100 meterLinks en rechts werden strijd plannen gemaakt
![]()
Toen de eerste lading naar binnen ging begon de onrust natuurlijk, jongen die net achter me stond me wilde de oude dame inhalen die voor ons liep. Ik hem daarop aangesproken maar neeeeee, dat zag ik verkeerd, hij was bang dat er voorkruipers zouden komenIk heb hem gevraagd of hij ergens voor ons mensen zag die nog niet in de rij stonden… neuh.
Voordat we de winkel in gingen stond hij naast me…. Maar liet mij netjes voorgaan.
Nog een scheldende man bij de ingang die met RESPECT behandeld wilde worden door de snotneuzen![]()
En anders ging hij de POLITIE bellen. Medewerker nodigde hem van harte uit dat te doen… waarop hij afdroop![]()
Ik stond rond 10 over 8 ook in de winkel. Veel lege schappen, maar ook best nog wat aan vers en diepvries om uit te zoeken. Zelfscanner meegenomen, en me al bliepend een weg gebaand. Hier geen incidenten
Vette rijen voor de bandkassa’s maar ik kon met mijn zelfscan zo doorlopen. Blijkbaar nam niemand die vijf seconden om een zelfscanner te pakken.
Spullen thuis weggezet en nu op kantoor.
quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig hoef ik ons opritje niet te vegen![]()
Fijn voor nu, maar treurig dat je blijkbaar niet bent gaan scheiden. Zoiets?quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef sigme het volgende:
Ik was gister op bezoek bij een recent geweduwde dame. Na 55 jaar huwelijk en na 6 weken weduweschap is ze vooral heel opgelucht dat ze nu eindelijk de boel aan zichzelf heeft.
Is dat nou heel treurig of juist heel fijn?
Wegens slecht huwelijk of wegens heftig ziekbed van haar echtgenoot?quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef sigme het volgende:
Ik was gister op bezoek bij een recent geweduwde dame. Na 55 jaar huwelijk en na 6 weken weduweschap is ze vooral heel opgelucht dat ze nu eindelijk de boel aan zichzelf heeft.
Dat ligt aan de voorgeschiedenis. Mijn schoonmoeder was vele malen actiever dan mijn schoonvader, en schoonvader werd een beetje een lastige oude man. Nadat hij overleed op een onverwachte en vervelende manier, fleurde schoonmoeder na een maand of 2 ook helemaal op. Dat is vooral fijn. Het is ook treurig dat als je ouder wordt, de kwalen van de partner je leven begrenst. Helaas, maar waar.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef sigme het volgende:
quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:52 schreef Blues het volgende:
Het schiet nu op
Vanuit ons keukenraam.. de bestrating komt steeds dichterbij. Het gaat per 1 vierkante meter (is dat 1m4?) en dan zit er een jochie op zijn knieën de gaten te dichten en aan te stampen en steviger aan te drukken.
Echtnee, dat is 1M2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig hoef ik ons opritje niet te vegen
Heeft ie ook een stratenmakers decolectee?
mja, mijn schoonouders lagen na hun pensioen alleen nog maar op de bank voor de TV, ging snel bergaf, anderen zie ik met dik in de 80 nog actief zijn, dat houd blijkbaar de geest ook jong.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:30 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat ligt aan de voorgeschiedenis. Mijn schoonmoeder was vele malen actiever dan mijn schoonvader, en schoonvader werd een beetje een lastige oude man. Nadat hij overleed op een onverwachte en vervelende manier, fleurde schoonmoeder na een maand of 2 ook helemaal op. Dat is vooral fijn. Het is ook treurig dat als je ouder wordt, de kwalen van de partner je leven begrenst. Helaas, maar waar.
Niks spannends. Verspakket, diverse vleesjes, chips, zuivel. Allemaal dingen die ik normaliter ook zou kopen.quote:
omg dat klinkt cute! linkje?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:
Oeh, opgebakken aardappeltjes![]()
Huisje update: we gaan het helaas niet doen. Sfeervol huisje van buiten, zonder meer, maar het moet écht, écht volledig gestript worden. In het bouwkundig rapport kwam 'vocht optrekkend' 'iets' te vaak voor.... en we kregen het boven qua indeling niet voor elkaar gepuzzeld. Financieel gewoonweg niet haalbaar. Makelaar ging er wel vanuit dat je zeker ronde 625K uit gaat komen in totaal. Dat hebben we niet.
Ik ben er wel achter waar de mysterieuze deur naar toe leidt; dat is dus een volledig door de klimop overwoekerd tuinhuis.
We hebben dinsdag nog een andere bezichtiging staan, en we zijn er al even net wezen kijken. Dat is gewoon een soort schattig 'Landalhuisjes-wijkje' aan de rand van het bos. Overal hoor je daar vogeltjes fluiten![]()
Vraagprijs ligt daarvan lager. Geeft ons iets meer ruimte.
Dat ervaar ik ook in mijn dagelijkse leven met de lich beperkingen die g helaas ervaart.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:30 schreef Bramito het volgende:
Het is ook treurig dat als je ouder wordt, de kwalen van de partner je leven begrenst. Helaas, maar waar.
Oh jaquote:Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
nee, dat is 1M2
Heeft ie ook een stratenmakers decolectee?
Dat klinkt als een goede eerste datequote:Op donderdag 3 februari 2022 13:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las spannende dagen voor @:Kaatje1 over een sollicitatie, fijn dat het gesprek zo leuk was en het klinkt ook echt als een plek die heel goed zou passen. Ik duim voor je!
Ik had gisteravond een date en het was leukin een café wat gedronken en twee uur gepraat, en toen ging het café dicht en moest hij naar z'n nachtdienst en ik naar m'n bed. Er is nog niet gezoend maar er komt wel een tweede date. Alles op z'n tijd
Ligt beetje aan wat voor regelingen het zijn wat wijs is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:31 schreef Tele6 het volgende:
Stomme vraag misschien...
Ik heb een paar euro pensioen bij een tuinbouwpensioenfonds, van een zomerbaantje bij een boerderij.
Dan nog wat meer pensioen van m'n studentassistentschappen. Maar niks substantieels.
Straks ga ik echt werken en echt pensioen opbouwen op weer een andere plek. Wat moet ik dan nog met die paar euro pensioen van de tuinbouw en het onderwijs? Overhevelen? Negeren?
Ze blijven me brieven en mails sturen om me op de hoogte te houden van dat ik die pensioenen heb
Ohja, dat zijn wel goede dingen. Sowieso zou ik vooral kijken voor de producten die zelden tot nooit in de aanbieding zijn. Misschien de producten die ik normaal toch van de goedkoopste huismerken halen, gezeefde tomaten enzo.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou lang houdbare groenten als koolrabi, witte/rode kool, pompoen, knolselderij, etc halen. Maar toch. En kaasjes denk ik. Misschien wat sausjes. Blikken peulvruchten en tomaatproducten.
Balen! Maar wel de verstandigste keuze. Zoveel wil je er ook weer niet in stoppen. Wel benieuwd naar je nieuwe bezichtiging.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:
Huisje update: we gaan het helaas niet doen. Sfeervol huisje van buiten, zonder meer, maar het moet écht, écht volledig gestript worden. In het bouwkundig rapport kwam 'vocht optrekkend' 'iets' te vaak voor.... en we kregen het boven qua indeling niet voor elkaar gepuzzeld. Financieel gewoonweg niet haalbaar. Makelaar ging er wel vanuit dat je zeker ronde 625K uit gaat komen in totaal. Dat hebben we niet.
Ik ben er wel achter waar de mysterieuze deur naar toe leidt; dat is dus een volledig door de klimop overwoekerd tuinhuis.
We hebben dinsdag nog een andere bezichtiging staan, en we zijn er al even net wezen kijken. Dat is gewoon een soort schattig 'Landalhuisjes-wijkje' aan de rand van het bos. Overal hoor je daar vogeltjes fluiten![]()
Zou ik HR vragen bij je nieuwe werkgever, die hebben een pensioen en daar kan je vast een goed advies krijgen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een paar euro pensioen bij een tuinbouwpensioenfonds, van een zomerbaantje bij een boerderij.
Dan nog wat meer pensioen van m'n studentassistentschappen. Maar niks substantieels.
Straks ga ik echt werken en echt pensioen opbouwen op weer een andere plek. Wat moet ik dan nog met die paar euro pensioen van de tuinbouw en het onderwijs? Overhevelen? Negeren?
Ze blijven me brieven en mails sturen om me op de hoogte te houden van dat ik die pensioenen heb
Geen enkel ziekbed. Viel zonder waarschuwing zomaar dood neer.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wegens slecht huwelijk of wegens heftig ziekbed van haar echtgenoot?
Mijn schoonmoeder is ook zo opgeknapt van de dood van mijn schoonvader. Ik vind het mooi om te zien
Als je naar een nieuwe werkgever gaat, mag je de eerste 6 maanden van je nieuwe baan de oude pensioentjes in je nieuwe pensioenfonds laten stoppen. Dat heet waardeoverdracht.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:31 schreef Tele6 het volgende:
Dat gaat dan op de to do list voor als ik begonnen ben bij werkquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je naar een nieuwe werkgever gaat, mag je de eerste 6 maanden van je nieuwe baan de oude pensioentjes in je nieuwe pensioenfonds laten stoppen. Dat heet waardeoverdracht.
De procedure aan jouw kant is vrij simpel: je vult bij de nieuwe pensioenierder een formulier in dat ze je oude pensioengeld mogen gaan claimen bij partij X, en dan komen zij er wel uit. Kan wel erg lang duren want je oude fonds moet solvabel zijn om die paar kwartjes te mogen overboeken, maar jij hoeft verder niks te doen.
Je nieuwe werkgevers of het pensioenfonds geeft je daar informatie over bij indiensttreding.
Als het echt een heel klein pensioentje is kan je het ook laten uitbetalen, meestal bieden ze dat ook wel aan (of ze verplichten het zelfs). Je kan ze even bellen en vragen of je het kan laten uitbetalen.
Nee, vooral omdat het boven qua indeling ook niet echt op een andere manier naar onze tevredenheid in te delen is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Balen! Maar wel de verstandigste keuze. Zoveel wil je er ook weer niet in stoppen. Wel benieuwd naar je nieuwe bezichtiging.
Oke let me try:quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind dat zo leuk aan deze SC hč, het maakt niet uit wat voor vraag je hebt, hij wordt beantwoord![]()
Ik had vandaag popcornquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb zin in snacks maar ik weet niet wat voor snacks.
@Blues heb jij tips? Of ben jij ook aan de digitale piano? (Want dat speelt toch weer anders dan een keyboard)quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oke let me try:
Ik heb op zoek naar een muziek keyboard dat in ieder geval de basis moet kunnen maar wel kwalitatief goed moet zijn omdat er ook kleinschalig mee opgetreden moet worden. Er is wel wat budget. Paar honderd euro.
Hier kan ik je misschien wel mee helpen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Is dat zo? Wat is het verschil?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
@:Blues heb jij tips? Of ben jij ook aan de digitale piano? (Want dat speelt toch weer anders dan een keyboard)
Oh ja het moest niet gezond. Ik waardeer je input onder het kopje "ongezond" maar holy hell wat een smerige dingen. Op de american cookies na.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hier kan ik je misschien wel mee helpen.
Gezond:
worteltjes met hummus
ongezond:
bolognese chips van croky met gele M&M's (om en om eten)
american cookies
Heel pak Nizza
kaassoufle pinda
cake met slagroom
Digitale piano's hebben vaak een veel zwaardere toetsaanslag dan keyboards/synthesizers. En keyboards kunnen vaak meer 'mixen' / stijl aanpassen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat is het verschil?
Ik weet NIKS van digitale piano's en keyboards, tbh.
Is het niet ook dat bij een keyboard er continu geluid uit komt zolang je een toets ingedrukt houdt, maar bij digitale piano het een echte piano moet imiteren en dus het geluid wegsterft langzaam (zoals de aangeslagen snaren in een echte piano langzaam ophouden met trillen)? En dat een digitale piano pedalen heeft om de toon te laten doorklinken als je de toetsen loslaat? Of hebben luxere keyboards dit soort dingen ook?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Digitale piano's hebben vaak een veel zwaardere toetsaanslag dan keyboards/synthesizers. En keyboards kunnen vaak meer 'mixen' / stijl aanpassen.
Heeft @Blues niet zo’n ding?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oke let me try:
Ik heb op zoek naar een muziek keyboard dat in ieder geval de basis moet kunnen maar wel kwalitatief goed moet zijn omdat er ook kleinschalig mee opgetreden moet worden. Er is wel wat budget. Paar honderd euro.
OK dit doet pijnquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh ja het moest niet gezond. Ik waardeer je input onder het kopje "ongezond" maar holy hell wat een smerige dingen. Op de american cookies na.
Bitterbalquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Jammer. Het leek er een beetje op dat je er veel van kon maken maar dan ook wel mer veel geld erbij.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:
via de bank overmaken en dan om te pesten 1 cent teveel overmaken. Dat moeten ze dan handmatig terug boeken.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik probeer gemeentebelasting te betalen. (Jippie.)
Maar in plaats van naar iDeal stuurt ie me naar een lege pagina met daarop enkel:
Foutcode 7087b538-0145-41d3-9d87-0a52d5e7fc9f
OH!quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bitterbal
Frikandel speciaal met hela
Ik heb nu een machtiging afgegeven, scheelt me volgend jaar hopelijk ook werk.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
via de bank overmaken en dan om te pesten 1 cent teveel overmaken. Dat moeten ze dan handmatig terug boeken.
Wat zul jij je rijk voelen, de volgende maand!quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb nu een machtiging afgegeven, scheelt me volgend jaar hopelijk ook werk.
quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind dat zo leuk aan deze SC hč, het maakt niet uit wat voor vraag je hebt, hij wordt beantwoord![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:40 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues heb jij tips? Of ben jij ook aan de digitale piano? (Want dat speelt toch weer anders dan een keyboard)
Ik heb deze:quote:
Wat bedoel je dan met de aanslag horen? Naast muziek een soort klik als op een computer toetsenbord typen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:17 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik heb deze:
https://www.bax-shop.nl/b(...)digitale-piano-zwart
Ik zou de volgende keer een digitale piano willen waarvan je de aanslag niet zo 'hoorde'. Maar omdat ik er geen verstand van had/heb, en niet al te veel geld ervoor had is het deze geworden.
Prima voor thuis en dat beetje spelen wat ik doe, maar voor optreden zou ik me toch even laten adviseren in een winkel.
Toen mijn opa overleed (zeer overheersende beetje autistische man) werd oma heel anders. Liever, belangstellender. We kregen zomaar knuffels van haar. Vond het heel jammer dat zij daar maar drie jaar van genoten heeft.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef sigme het volgende:
De ‘vering’ van de toetsen als je speelt. Als ik wel eens iets opneem, hoor je dat duidelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met de aanslag horen? Naast muziek een soort klik als op een computer toetsenbord typen?
Hier is er een waarbij je bij 15 euro (geloof ik) een gratis rol krijgt.quote:
quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hier is er een waarbij je bij 15 euro (geloof ik) een gratis rol krijgt.
dus dan heb je al snel meer = beter en bestel ik daar
Ik hoor wel wat, maar heb je dat niet met alles wat toetsen heeft (muzieknoob hier)?quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:09 schreef Blues het volgende:
Ik heb net even iets gespeeld en opgenomen, volgens mij kan je het goed horen in dit stuk.
Mijn lat ligt ook niet hoogAls ik er maar plezier in heb. Ook niet erg veel talent bijv
![]()
Dat is stom! want gratis dingenquote:Op donderdag 3 februari 2022 16:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
De enige sushitoko hier waar je shit gratis bij krijgt heeft ook veel reviews die zeggen 'wat een gore sushi' dus daar ga ik niet bestellen.![]()
De rest is ongeveer even duur. I love Sushi is wat goedkoper maar duurt altijd kaklang en de kwaliteit is ook meh.
Wisselt een beetje. Mijn digitale piano is van vrij goede kwaliteit, en dan hoor je het wel iets minder. Maar je hoort het alsnog sterker dan bij de akoestische piano die bij mijn ouders staat.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoor wel wat, maar heb je dat niet met alles wat toetsen heeft (muzieknoob hier)?
Lekkerquote:Op donderdag 3 februari 2022 16:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik bestel vanavond sushi want F. eet niet mee![]()
Wel keuzestress want ik wil natuurlijk teveel en van alles een beetje.
Hoeveel sushi bestellen jullie eigenlijk? Qua euro's of stukjes? En wat is de lievelings?
Dit klinkt als weinig, maar ik bestel altijd teveel.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lekker![]()
Ik bestel altijd bij i love sushi, maar dan niet de dichtstbijzijnde want dat zijn prutsers, maar eentje net iets verder want die is lekker en geven altijd iets meer.
Ik bestel dan:
2x 8 stukjes maki met zalm en avocado (zijn grote maki, zelfde formaat als inside out)
5x nigiri zalm
En ik krijg dan meestal zoiets:
2x 8 stukjes maki met zalm en avocado
6x nigiri zalm
1x 4 stukjes inside out rol zalm en avocado
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |