SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 02-02-2022 21:41:05 ]![]()
@chratnox dat info blokje in de OP doet het weer niet. Volgens mij kan dat alleen als crew de OP heeft (of jij hem weer aanpast).![]()
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:37 schreef Scrummie het volgende:
@:chratnox dat info blokje in de OP doet het weer niet. Volgens mij kan dat alleen als crew de OP heeft (of jij hem weer aanpast).zie email 27 oktober![]()
Ja klopt, de <info> tag werkt alleen voor mods en FA's enzo. Als ik 'm edit werkt ie dus wel. Moeten we iets op verzinnen, anders is iedere keer de OP kapotquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:37 schreef Scrummie het volgende:
@:chratnox dat info blokje in de OP doet het weer niet. Volgens mij kan dat alleen als crew de OP heeft (of jij hem weer aanpast).![]()
![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)jk-signaal~a97b946c/
Ozcan Akyol haalt ook eens even uit.zie email 27 oktober![]()
Iedere, iedere.. We gaan 's kijken wat voor moois we ervan kunnen makenquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zie post van @:chratnox
[info] is een crew specifieke tag, mogen wij simpele users niet gebruiken en dus als een user het nieuwe topic opent werkt die tag niet.
Maar @:chratnox belooft net elke OP te gaan wijzigen dus komt helemaal goed![]()
![]()
Opgelostquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedere, iedere.. We gaan 's kijken wat voor moois we ervan kunnen makenzie email 27 oktober![]()
Weet ik weet ik. Maar collega chratnox had het al gefixt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zie post van @:chratnox
[info] is een crew specifieke tag, mogen wij simpele users niet gebruiken en dus als een user het nieuwe topic opent werkt die tag niet.
Maar @:chratnox belooft net elke OP te gaan wijzigen dus komt helemaal goedzie email 27 oktober![]()
Doe eens niet zo pragmatisch, dat past niet bij ons Nederlanders. Hier hadden we zeker 4 maanden over moeten overleggen.quote:![]()
Bedankt Jaap. Lees die column eens die ik net postte…quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doe eens niet zo pragmatisch, dat past niet bij ons Nederlanders. Hier hadden we zeker 4 maanden over moeten overleggen.zie email 27 oktober![]()
Nou, in other news… de Spaanse regering heeft vandaag gestemd over het wel of niet in stand houden van de mondkapjesplicht in de buitenlucht.
Meerdere experts hebben namelijk aangegeven dat deze maatregel totaal zinloos is en sterker nog, sinds het invoeren er van zijn de besmettingen (uiteraard dankzij Omicron) juist gigantisch gestegen.
Resultaat? Ze hebben vóór gestemd om het in stand te houden
Er zijn dus gelukkig ook nog andere landen die het voor elkaar krijgen totale onzinmaatregelen in stand te houden.![]()
![]()
Dank je wel Ernst. Betaalmuurquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Jaap. Lees die column eens die ik net postte…![]()
![]()
Ik heb het gevoel dat het inmiddels meer de vraag is of een maatregel in stand houden lastig is en niet of die heel zinvol is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, in other news… de Spaanse regering heeft vandaag gestemd over het wel of niet in stand houden van de mondkapjesplicht in de buitenlucht.
Meerdere experts hebben namelijk aangegeven dat deze maatregel totaal zinloos is en sterker nog, sinds het invoeren er van zijn de besmettingen (uiteraard dankzij Omicron) juist gigantisch gestegen.
Er zijn dus gelukkig ook nog andere landen die het voor elkaar krijgen totale onzinmaatregelen in stand te houden.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Algehele domheid neemt inderdaad extreme vormen aan. Allemaal politiek aangestuurd - "we moeten toch iets, daadkracht, signaal afgeven, etc."quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, top. Daar komt de vliegende ebola uit Zweden. Laatste keren dat je vloeistoffen uitwisselde was toch met Mickey en Pardoes?quote:![]()
![]()
Inderdaad. Naleving is dan ook zo’n ding… Ik heb me er nauwelijks aan gehouden sinds het ingevoerd is (zeg ik niet om stoer te doen maar omdat ik het gewoon te belachelijk voor woorden vind om buiten met een lapje stof op te gaan lopen).quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het inmiddels meer de vraag is of een maatregel in stand houden lastig is en niet of die heel zinvol is.
Je ziet meer en meer mensen die zich er niet aan houden en haast geen agent die de energie en motivatie heeft om op straat mensen erop te gaan aanspreken hoor.
Zo ook met andere maatregelen overal. Ik weet wel zeker dat het “beleid” om allemaal controles en restricties in te blijven voeren naarmate de tijd vordert gewoon onhoudbaar en niet handhaafbaar wordt en dan gaat het vanzelf als een nachtkaarsje uit![]()
![]()
Zonder mondkapjes was het nog vééééél erger geweest, snap dat danquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, top. Daar komt de vliegende ebola uit Zweden. Laatste keren dat je vloeistoffen uitwisselde was toch met Mickey en Pardoes?
Uiteindelijk bleek Mickey toch onschuldig te zijn, maar Pardoes is wel gevaarlijk.![]()
Een zware klap voor het virus dit, Omikron kan wel inpakken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen wacht Mark nog steeds op al die landen die óók in lockdown gaan. “Let maar op!”
Die gooien alles overboord. Dan ben je dus gewoon een incompetente lul met vingers.Go hard or go home![]()
Evenstar
![]()
Het zijn vooral het OMT en het RIVM die incompetent zijn en Mark die zich nergens aan wil branden en ze dus maar netjes volgt, want dan kan je altijd alle schuld richting RIVM en OMT blijven schuiven. Makkelijk toch.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:06 schreef Noek het volgende:
Ondertussen wacht Mark nog steeds op al die landen die óók in lockdown gaan. “Let maar op!”
Die gooien alles overboord. Dan ben je dus gewoon een incompetente lul met vingers.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)herbesmetting-corona
Forever mondkapjes en boosteren.
2g kan dus definitief de prullenbak in
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ha, bustedquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Da_Sandman in BNW / AlwaysHappy bedankt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Evenstar
![]()
Dat 2G kan al de hele tijd de prullenbak in, maar daar willen ze niet aan geloven.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
Ook mondkapjes, door vooral de manier waarop ze worden gebruikt, zijn het niet waard. Opletten op hygiëne, beter ventileren en vooral doorgaan met leven.![]()
Oftewel: niet janken en gewoon weer terug naar ons oude leven. Laat mensen maar weer met een snotneus op werk komen. Dat quarantaine geouwehoer ga je niet volhouden in de lange termijn, testen ook niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
En zorg dat opa en oma gewoon elk jaar een booster kunnen krijgen als ze willen. Maar of dat met omikron überhaupt ook nodig is weet ik niet. Het lijkt voor de meeste ouderen ook net zo mild te zijn als voor ieder ander.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
dit is toch BA.2 die je besmet na BA.1?quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
2g kan dus definitief de prullenbak in![]()
Ik had mijn mondkapje een keer in m'n tas en toen ging het regenen, alles doorweekt. Ik dacht dat droogt wel weer op. Paar dagen later haalde ik m'n mondkapje er uit en het zat zo stamp en stampvol met schimmels en bacteriën. Ook heb ik er gewoon één hangen om de versnellingspook van m'n auto. Die ligt daar eigenlijk ook alleen maar voor alleen even snel in de supermarkt.
Ja natuurlijk snap ik dat je die dingen moet wassen of vervangen, maar mensen zijn lui. Ik vraag me af hoe schadelijk mondkapjes eigenlijk wel niet kunnen zijn. Mensen gaan er niet mee om als een chirurg.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat jij zegt. Daar moeten ze het bij laten. + prikken voor de ouderen en risico groepen op vrijwillige basis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat 2G kan al de hele tijd de prullenbak in, maar daar willen ze niet aan geloven.
Ook mondkapjes, door vooral de manier waarop ze worden gebruikt, zijn het niet waard. Opletten op hygiëne, beter ventileren en vooral doorgaan met leven.![]()
Komt vanzelf wel, omrigende landen kiezen er al voor.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat 2G kan al de hele tijd de prullenbak in, maar daar willen ze niet aan geloven.
Ook mondkapjes, door vooral de manier waarop ze worden gebruikt, zijn het niet waard. Opletten op hygiëne, beter ventileren en vooral doorgaan met leven.
Behalve onze bewindslieden met de vaardigheden waar de gemiddelde lapzwans bij het UWV zich nog voor dood zou schamen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Uit dat artikel:quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
2g kan dus definitief de prullenbak inBescherming tegen wat? Opnieuw 2 dagen verkoudheid? Wat dacht je van niet in quarantaine gaan, niet testen en gewoon weer door gaan met normaal leven ipv 2G, mondkapjes, etc.quote:Met andere woorden: een milde besmetting met als gevolg een klein verkoudheidje dat twee dagen later weer weg is, zorgt niet voor heel veel bescherming in de toekomst.![]()
Valt me ook op dat veel mensen die in mijn omgeving omikron hebben er binnen een dag of twee al weer van af zijn qua klachten.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
gewoon vita C+D en paracetamol en gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:31 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
Bescherming tegen wat? Opnieuw 2 dagen verkoudheid? Wat dacht je van niet in quarantaine gaan, niet testen en gewoon weer door gaan met normaal leven ipv 2G, mondkapjes, etc.![]()
Ja dat is wel echt een grof schandaal inderdaad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:37 schreef ZarB het volgende:
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
25% er af trekkenquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:37 schreef ZarB het volgende:
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.![]()
Hou toch op zeg. Ik ben nog nooit in mijn leven 2 keer achter elkaar verkouden/grieperig geworden binnen enkele weken achter elkaar. Wat is dit nu weer voor sensatiezoekerij.
Mensen die dat overkomt hebben dan echt een immuunsysteem dat even werkschuw is als een dikke uitkeringstrekker.![]()
![]()
Er staat minstens één onnodige spatie, maar ik weet nog niet welke er weg moet.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nou ja, hooikoorts wordt dit jaar wel een dingetje denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hou toch op zeg. Ik ben nog nooit in mijn leven 2 keer achter elkaar verkouden/grieperig geworden binnen enkele weken achter elkaar. Wat is dit nu weer voor sensatiezoekerij.
Mensen die dat overkomt hebben dan echt een immuunsysteem dat even werkschuw is als een dikke uitkeringstrekker.
De klachten van Omikrom lijken verdomde veel op die van hooikoorts.Zonder wrijving geen glans![]()
Ongelofelijk, waar zijn we mee bezig.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is wel echt een grof schandaal inderdaad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen die dat overkomt hebben dan echt een immuunsysteem dat even werkschuw is als een dikke uitkeringstrekker.![]()
![]()
Huh, maar ik lees hier juist dat alle andere landen de regels eraf gooien?quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Er zijn dus gelukkig ook nog andere landen die het voor elkaar krijgen totale onzinmaatregelen in stand te houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Welk baantje heeft hij in godsnaam bemachtigd danquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:47 schreef Oriente het volgende:
[..]
Die heeft geen uitkering meer maar is ZZP'er![]()
![]()
Dat heb ik in elk geval niet gelezen, wel een aantal. Kun je 't misschien verkeerd gelezen hebben?quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Huh, maar ik lees hier juist dat alle andere landen de regels eraf gooien?![]()
Had wel een topic van z'n Golf 4 met racestuur willen zienquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waren wel gouden topics op AW![]()
![]()
https://www.msn.com/en-gb(...)urce-says/ar-AATnhmzquote:If Covid infections continue to fall this month, Boris Johnson could order changes to the UKHSA’s coronavirus dashboard within weeks, and is understood to have set Easter in mid-April as the deadline to stop the publication of infections, hospital admissions and death data.
[...]
“The move from PCR test to lateral flow testing was the first step to stopping the reporting, as the figures are now no longer logged centrally and it’s become a personal responsibility.
[...]
“Ending the daily Covid death toll is part of the Prime Minister’s strategy of living with Covid,” added the Whitehall source. “It is hoped that taking the focus away from the Covid figures will also help people move on with their lives.”When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Professioneel vlogger / tiktokkerquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welk baantje heeft hij in godsnaam bemachtigd dan![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Professioneel vlogger / tiktokker![]()
![]()
Echt amazing dit. Wordt daar zo blij van. Nu wij nog.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:50 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.msn.com/en-gb(...)urce-says/ar-AATnhmzA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Sorry. /squote:Op woensdag 2 februari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heb ik in elk geval niet gelezen, wel een aantal. Kun je 't misschien verkeerd gelezen hebben?
Verwijzend naar het feit dat er hier soms gedaan wordt alsof overal de regels er al af zijn, terwijl dat evident nog niet het geval is. Naast dat veel andere landen in een aantoonbaar andere situatie zitten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is volgens mij ook niet wat gezegd wordt over 't algemeen, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry. /s
Verwijzend naar het feit dat er hier soms gedaan wordt alsof overal de regels er al af zijn, terwijl dat evident nog niet het geval is.![]()
Overigens zijn er in Denemarken momenteel 26 covidpatiënten op de ic. Hier in Nederland zijn het er naar rato nog 3x zoveel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou ik heb geluk, ik heb tijdens een training een zweepslag opgelopen en kan even niet lopen. Hoef ik me ook geen zorgen te maken of ik wel of niet binnen mag sporten, wel of niet naar de kroeg mag. Kan ik wachten totdat de qr code opgeheven is.![]()
Waarom verdwijnt elke letter tekst die ik tik als het gaat om een reactie van een bepaald persoon over media?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat Denemarken het beter op orde heeft lijkt me evident. De opmerking van Omtzigt tijdens het debat gisteren dat de data die aangeleverd is aan de regering in Denemarken van veel hogere kwaliteit was lijkt me daar ook in mee te spelen, net als opvolging van de regels e.d.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zijn er in Denemarken momenteel 26 covidpatiënten op de ic. Hier in Nederland zijn het er naar rato nog 3x zoveel.![]()
Hij trekt wel redelijk goede kijkcijfers, eerlijk is eerlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Professioneel vlogger / tiktokker![]()
Het ging mij er vooral om dat de situatie in Denemarken los van hun eigen zaken en datastromen ook qua ziekenhuisopnames echt anders is dan hier.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat Denemarken het beter op orde heeft lijkt me evident. De opmerking van Omtzigt tijdens het debat gisteren dat de data die aangeleverd is aan de regering in Denemarken van veel hogere kwaliteit was lijkt me daar ook in mee te spelen, net als opvolging van de regels e.d.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
80k abonnees/volgers op youtube, videos pakken tussen de 40-45k en de 135k views.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hij trekt wel redelijk goede kijkcijfers, eerlijk is eerlijk.![]()
En toch kunnen we er wel van leren. Het zal niet inhouden dat we ineens maar 26 mensen op de IC hebben liggen, maar de gegevens vanuit Denemarken (en andere landen) kunnen prima ge-extrapoleerd worden naar de situatie in Nederland. Tuurlijk moet er een bepaalde mate van normalisatie overheen voor je het kunt gebruiken, maar het lijkt me in de huidige fase een betere situatie dan vertrouwen op Delta scenario's waarvan je weet dat ze niet kloppen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het ging mij er vooral om dat de situatie in Denemarken los van hun eigen zaken en datastromen ook qua ziekenhuisopnames echt anders is dan hier.![]()
En over die BA.2: https://en.ssi.dk/news/ne(...)ed-pass-on-infection
Mensen die gevaccineerd (ongeacht geboosterd) zijn verspreiden deze variant veel minder t.o.v. BA.1. Ongevaccineerden verspreiden BA.2 ruim 2,5 keer zo vaak als BA.1. Gevaccineerden verspreiden BA.2 juist veel minder (~40%) dan BA.1.Omdat ongevaccineerden het sneller verspreiden én ontvankelijker zijn verwachten de Denen dat het nog sneller rondgaat onder kinderen.quote:A potential mechanism for the higher transmissibility of unvaccinated individuals infected with BA.2 compared to BA.1 could be a higher viral load (appendix 7.3). No such difference was found for fully or booster-vaccinated individuals, which could be a result of a lower viral load in vaccinated individuals with a breakthrough infectionCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En om dit nog een beetje in perspectief te zetten. De 'secondary rate' binnen huishoudens (hoe groot is de kans dat je iemand anders binnen het huishouden besmet) is voor BA.2 ~40%. Dit was voor de alfavariant ~10%. Om even aan te geven hoeveel besmettelijker deze variant is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
En over die BA.2: https://en.ssi.dk/news/ne(...)ed-pass-on-infection
Mensen die gevaccineerd (ongeacht geboosterd) zijn verspreiden deze variant veel minder t.o.v. BA.1. Ongevaccineerden verspreiden BA.2 ruim 2,5 keer zo vaak als BA.1. Gevaccineerden verspreiden BA.2 juist veel minder (~40%) dan BA.1.
[..]
Omdat ongevaccineerden het sneller verspreiden én ontvankelijker zijn verwachten de Denen dat het nog sneller rondgaat onder kinderen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Komt omdat zij geen onnodige lockdown hebben gehad en daardoor eerder de piek in de ziekenhuizen hebben gehad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zijn er in Denemarken momenteel 26 covidpatiënten op de ic. Hier in Nederland zijn het er naar rato nog 3x zoveel.Alpha kenny one![]()
Dat laatste doen ze dan ook allang niet meer. En feit blijft dat sommige landen meer speelruimte hebben om te 'gokken'.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch kunnen we er wel van leren. Het zal niet inhouden dat we ineens maar 26 mensen op de IC hebben liggen, maar de gegevens vanuit Denemarken (en andere landen) kunnen prima ge-extrapoleerd worden naar de situatie in Nederland. Tuurlijk moet er een bepaalde mate van normalisatie overheen voor je het kunt gebruiken, maar het lijkt me in de huidige fase een betere situatie dan vertrouwen op Delta scenario's waarvan je weet dat ze niet kloppen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou, mijn vrouw heeft omicron gehad en ze heeft mij mooi niet besmet!quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En om dit nog een beetje in perspectief te zetten. De 'secondary rate' binnen huishoudens (hoe groot is de kans dat je iemand anders binnen het huishouden besmet) is voor BA.2 ~40%. Dit was voor de alfavariant ~10%. Om even aan te geven hoeveel besmettelijker deze variant is.![]()
![]()
In Denemarken hebben ze structureel een lagere ic-bezetting gehad dan in Nederland, ook gecorrigeerd naar bevolkingsaantal.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
Komt omdat zij geen onnodige lockdown hebben gehad en daardoor eerder de piek in de ziekenhuizen hebben gehad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En voor BA.1? Is het trouwens niet aannemelijk dat BA.2 het aflegt tegen BA.1? Ook al is ie besmettelijker, hij heeft veel minder mogelijkheden als gevaccineerden deze variant veel minder verspreiden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En om dit nog een beetje in perspectief te zetten. De 'secondary rate' binnen huishoudens (hoe groot is de kans dat je iemand anders binnen het huishouden besmet) is voor BA.2 ~40%. Dit was voor de alfavariant ~10%. Om even aan te geven hoeveel besmettelijker deze variant is.![]()
Zelfs een virus mot jou niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, mijn vrouw heeft omicron gehad en ze heeft mij mooi niet besmet!![]()
![]()
Niet volledig meer nee, maar ze gebruiken nog steeds geen data gebaseerd op de onderzoeken voor zover ik weet. De tijd tussen besmetting en opname is verkort en meegenomen in het model, dat de variant milder is is meegenomen in het model maar de kortere ligduur voor zover ik weet nog niet. De modellen van IC cijfers komen ook nog niet overeen met andere landen, dus die lijken me ook nog niet bijgewerkt te zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste doen ze dan ook allang niet meer. En feit blijft dat sommige landen meer speelruimte hebben om te 'gokken'.![]()
@chratnox teruggekeken. Ik ben het eens met Klaver dat het niet moet dienen als koehandel. Het zegt wel iets over de mate waarin De Jonge geloofde dat het echt iets zou doen in de crisis. Ik zie er nog steeds niets dubbele agenda of wat dan ook achter. Wellicht moet ik je wat tegemoet komen in het drammen.
Maar dat doet nu niets meer af aan de situatie, wat mij betreft. Omdat aangetoond is dat het met Omikron waardeloos is, is het van tafel. Maar we weten niet hoe de toekomst eruit ziet, zelfs in het beloofde Denemarken houdt de plaatselijke Van Dissel een slag om de arm over de winter van volgend jaar, dus wat mij betreft begrijpelijk dat er wordt gekeken of 2G in andere situaties wél van nut kan zijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Top dat je het teruggekeken hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
@:chratnox teruggekeken. Ik ben het eens met Klaver dat het niet moet dienen als koehandel. Het zegt wel iets over de mate waarin De Jonge geloofde dat het echt iets zou doen in de crisis. Maar dat doet nu niets meer af aan de situatie, wat mij betreft. Omdat aangetoond is dat het met Omikron waardeloos is, is het van tafel. Maar we weten niet hoe de toekomst eruit ziet, zelfs in het beloofde Denemarken houdt de plaatselijke Van Dissel een slag om de arm over de winter van volgend jaar, dus wat mij betreft begrijpelijk dat er wordt gekeken of 2G in andere situaties wél van nut kan zijn.
Begrijp je nu wel waarom ik zeg dat het voelt als drammen? Op het moment dat Klaver ergens om vraagt en hij krijgt als antwoord: "Kunnen we het dan ook over 2G hebben?" (Ik zag je edit pas na mijn reactie)
Ik snap echt best dat je erover na wil denken of er scenario's zijn waarin het zinvol kan zijn, maar dan moet dat (naar mijn mening) niet zo prominent terugkomen telkens. Telkens is het een groot onderdeel van het debat, grotendeels omdat het kabinet zegt dat ze erover willen beschikken, dat ze het in de gereedschapskist willen hebben. 2G lijkt me nu precies zoiets wat onderdeel van de visie op de lange termijn moet zijn, het leidt op dit moment teveel af van de acute problemen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2022 23:14:28 ]![]()
Hoe wil je dat gaan bepalen zonder te weten wat de dominante variant dan is met welke eigenschappen, welke doorbraken er in vaccinaties (niet) zijn en ga zo maar door? Nu modelleren voor komende winter gaat nergens over.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
@:chratnox teruggekeken. Ik ben het eens met Klaver dat het niet moet dienen als koehandel. Het zegt wel iets over de mate waarin De Jonge geloofde dat het echt iets zou doen in de crisis. Ik zie er nog steeds niets dubbele agenda of wat dan ook achter. Wellicht moet ik je wat tegemoet komen in het drammen.
Maar dat doet nu niets meer af aan de situatie, wat mij betreft. Omdat aangetoond is dat het met Omikron waardeloos is, is het van tafel. Maar we weten niet hoe de toekomst eruit ziet, zelfs in het beloofde Denemarken houdt de plaatselijke Van Dissel een slag om de arm over de winter van volgend jaar, dus wat mij betreft begrijpelijk dat er wordt gekeken of 2G in andere situaties wél van nut kan zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
30%. En dat laatste geldt vrees ik alleen als er daadwerkelijk heel weinig ongevaccineerden zouden zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
En voor BA.1? Is het trouwens niet aannemelijk dat BA.2 het aflegt tegen BA.1? Ook al is ie besmettelijker, hij heeft veel minder mogelijkheden als gevaccineerden deze variant veel minder verspreiden.
Het verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden is dus ruim een factor 4. Dat betekent dat er ongeveer vier keer zoveel gevaccineerden moeten zijn als ongevaccineerden. Dan heb je het over 80% van je bevolking. En dat is dus inclusief kinderen. Dat heeft alleen Portugal.
Bovendien moet je dan ook nog rekening houden met het feit dat ongevaccineerden doorgaans vaker contact hebben (bedenk dat een fors deel kinderen betreft). Daarnaast zijn gevaccineerden ook ontvankelijker om met BA.2 besmet te worden, tot wel een factor 3x zo ontvankelijk. Gevaccineerde ouders worden dus 3x zo snel besmet dan met BA.1.
Alles bij elkaar afwegend is de kans zo'n 15% tot 50% (afhankelijk van wel/niet gevaccineerd) groter dat je met BA.2 besmet wordt dan met BA.1Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De kortere ligduur ook. Maar alleen in de kliniek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:
dat de variant milder is is meegenomen in het model maar de kortere ligduur voor zover ik weet nog niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Weer zo’n niet te bewijzen aanname.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar in Zweden hebben ze zich veel beter aan de maatregelen gehouden.![]()
Dat hij niet meer in het BIG-register staat klopt in elk geval. Maar aangezien hij tot voor kort bestuurder van een ziekenhuis was kun je 'ik had een patiënt' natuurlijk ook opvatten als 'in mijn ziekenhuis'. Ik zou er niet te veel achter zoeken.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah oké. Voor IC gaan ze (voor zover ik weet) nog steeds uit van vrij negatieve data. Hebben het nog steeds over 1000 mensen op de IC enzo, wat niet overeen komt met andere landen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kortere ligduur ook. Maar alleen in de kliniek.![]()
Hij was bestuurder van Erasmus. Hij zal daar wel wat mee bedoelen. Niet op alle slakken zout leggen joh...quote:![]()
Duidelijk. Gunstig dat BA.2 in elk geval gevaccineerden minder lijkt te treffen, dat zou moeten helpen bij de cijfers op de kliniek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
30%. En dat laatste geldt vrees ik alleen als er daadwerkelijk heel weinig ongevaccineerden zouden zijn.
Het verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden is dus ruim een factor 4. Dat betekent dat er ongeveer vier keer zoveel gevaccineerden moeten zijn als ongevaccineerden. Dan heb je het over 80% van je bevolking. En dat is dus inclusief kinderen. Dat heeft alleen Portugal.
Bovendien moet je dan ook nog rekening houden met het feit dat ongevaccineerden doorgaans vaker contact hebben (bedenk dat een fors deel kinderen betreft). Daarnaast zijn gevaccineerden ook ontvankelijker om met BA.2 besmet te worden, tot wel een factor 3x zo ontvankelijk. Gevaccineerde ouders worden dus 3x zo snel besmet dan met BA.1.
Alles bij elkaar afwegend is de kans zo'n 15% tot 50% (afhankelijk van wel/niet gevaccineerd) groter dat je met BA.2 besmet wordt dan met BA.1![]()
Nee hoor. Dat is echt zo!quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Weer zo’n niet te bewijzen aanname.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Of zelfs: “voor een gesprek op mijn ministerie”.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hij niet meer in het BIG-register staat klopt in elk geval. Maar aangezien hij tot voor kort bestuurder van een ziekenhuis was kun je 'ik had een patiënt' natuurlijk ook opvatten als 'in mijn ziekenhuis'. Ik zou er niet te veel achter zoeken.zie email 27 oktober![]()
Dat is nou juist het punt wat ik wil maken. Nu leidt het af van acute problemen. Over een jaar krijgen ze als ze nu alleen naar de acute problemen kijken weer het verwijt dat er geen plan B is. Dat het overigens steeds terugkomt in debatten lijkt me overigens ook wel logisch, gezien de gevoeligheid van het onderwerp.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Top dat je het teruggekeken hebt.
Begrijp je nu wel waarom ik zeg dat het voelt als drammen? Op het moment dat Klaver ergens om vraagt en hij krijgt als antwoord: "Kunnen we het dan ook over 2G hebben?" (Ik zag je edit pas na mijn reactie)
Ik snap echt best dat je erover na wil denken of er scenario's zijn waarin het zinvol kan zijn, maar dan moet dat (naar mijn mening) niet zo prominent terugkomen telkens. Telkens is het een groot onderdeel van het debat, grotendeels omdat het kabinet zegt dat ze erover willen beschikken, dat ze het in de gereedschapskist willen hebben. 2G lijkt me nu precies zoiets wat onderdeel van de visie op de lange termijn moet zijn, het leidt op dit moment teveel af van de acute problemen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hij is nu een week of 3 minister van volksgezondheid. Als hij vorige week een patiënt had was hij naast minister dus ook nog bestuurder bij het Erasmus. Of hij was abuis in zn periode als minister.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij was bestuurder van Erasmus. Hij zal daar wel wat mee bedoelen. Niet op alle slakken zout leggen joh...
Het lijkt me in elk geval niet dat je kan opereren als bestuurder van het Erasmus en tegelijkertijd minister van VWS kunt zijn, dus er klopt iets niet. Misschien een foutje of spraakverwarring.![]()
Al die politici roepen wel wat vaker iets. Vorige week had ik dit dat. Vorige week sprak ik mevrouw zus zo. Ik kreeg gisteren mail van bezorgde burger met dit dat.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij is nu een week of 3 minister van volksgezondheid. Als hij vorige week een patiënt had was hij naast minister dus ook nog bestuurder bij het Erasmus. Of hij was abuis in zn periode als minister.
Het lijkt me in elk geval niet dat je kan opereren als bestuurder van het Erasmus en tegelijkertijd minister van VWS kunt zijn, dus er klopt iets niet. Misschien een foutje of spraakverwarring.
Oncontroleerbaar allemaal.![]()
Ik ben geen onderzoeker of epidemioloog. Ik vind alleen het feit dat ze het willen gaan onderzoeken an sich niet zo vreemd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan bepalen zonder te weten wat de dominante variant dan is met welke eigenschappen, welke doorbraken er in vaccinaties (niet) zijn en ga zo maar door? Nu modelleren voor komende winter gaat nergens over.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zeg daarmee niet dat het niet besproken moet worden uiteraard, maar door het nu te proberen te pushen leidt het af. Er wordt op dit moment gewerkt aan een situatie na de pandemische fase, dit lijkt me een perfect onderwerp voor daar op tafel.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt wat ik wil maken. Nu leidt het af van acute problemen. Over een jaar krijgen ze als ze nu alleen naar de acute problemen kijken weer het verwijt dat er geen plan B is. Dat het overigens steeds terugkomt in debatten lijkt me overigens ook wel logisch, gezien de gevoeligheid van het onderwerp.![]()
Als ik voor iedere keer dat ik in de beginperiode bij een nieuwe baan nog in de wij vorm over mijn vorige werkgever sprak een euro had gekregen had ik geen werkgever meer nodig.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Indien je al 3 jaar niet meer praktiserend arts bent en bovendien kamerlid, had je vorige week geen patiënt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij was bestuurder van Erasmus. Hij zal daar wel wat mee bedoelen. Niet op alle slakken zout leggen joh...![]()
1000 zit je echt wel aan de bovenkant van de toch al relatief conservatieve modellen. Meer in de lijn der verwachting ligt een aantal rond de 600. En dat dan ergens half maart.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké. Voor IC gaan ze (voor zover ik weet) nog steeds uit van vrij negatieve data. Hebben het nog steeds over 1000 mensen op de IC enzo, wat niet overeen komt met andere landen.
En dat uiteraard onder allerlei aannames. Zo gaan ze uit van een 40% lagere kans op een ziekenhuisopname t.o.v. delta, terwijl sommige studies ook laten zien dat het misschien wel 60% lagere kans is.
En ook is de vraag hoe goed de booster werkt. In een conservatieve schatting komen ze dan uit op bijna 70 IC-opnames per dag. Als de booster juist erg goed blijkt te werken kom je rond de 25 IC-opnames per dag, bijna een factor drie keer zo laag.
Kortom, het is gewoon enorm complex, met veel onzekerheden. En als je onzekerheden multiplificeert kreeg je grote bandbreedtes. Dat is nu eenmaal de realiteit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
'In mijn ziekenhuis had ik een patiënt...'quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:25 schreef Za het volgende:
[..]
Indien je al 3 jaar niet meer praktiserend arts bent en bovendien kamerlid, had je vorige week geen patiënt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Kan dit forum niet gewoon dicht, hoe meer aandacht ze krijgen enzo.Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Door conservatieve schattingen te doen op conservatieve modellen én aan de bovenkant van de bandbreedte te gaan zitten presenteer je in elk geval niet het volledige beeld aan je publiek. De keuze om te gaan voor een conservatief of optimistisch scenario is er één die de regering moet nemen, niet het OMT. Maargoed, dat is een discussie die we vaker gevoerd hebbenquote:Op woensdag 2 februari 2022 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
1000 zit je echt wel aan de bovenkant van de toch al relatief conservatieve modellen. Meer in de lijn der verwachting ligt een aantal rond de 600. En dat dan ergens half maart.
En dat uiteraard onder allerlei aannames. Zo gaan ze uit van een 40% lagere kans op een ziekenhuisopname t.o.v. delta, terwijl sommige studies ook laten zien dat het misschien wel 60% lagere kans is.
En ook is de vraag hoe goed de booster werkt. In een conservatieve schatting komen ze dan uit op bijna 70 IC-opnames per dag. Als de booster juist erg goed blijkt te werken kom je rond de 25 IC-opnames per dag, bijna een factor drie keer zo laag.
Kortom, het is gewoon enorm complex, met veel onzekerheden. En als je onzekerheden multiplificeert kreeg je grote bandbreedtes. Dat is nu eenmaal de realiteit.![]()
![]()
Minister van volksgezondheid.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:
'In mijn ziekenhuis had ik een patiënt...'![]()
De getallen die ik noem heb ik niet zelf bedacht. Ook de optimistischere schattingen komen van het OMT.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door conservatieve schattingen te doen op conservatieve modellen én aan de bovenkant van de bandbreedte te gaan zitten presenteer je in elk geval niet het volledige beeld aan je publiek. De keuze om te gaan voor een conservatief of optimistisch scenario is er één die de regering moet nemen, niet het OMT. Maargoed, dat is een discussie die we vaker gevoerd hebbenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Slakken, zout.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Sedert eind december niet meer werkzaam in Eramus MC.quote:
1 feb: "Ik had vorige week een patiënt".
Non.![]()
Eens met TT, lijkt me duidelijk. Opzouten met al die maatregelen en wel nu.Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Is de Voetbal al begonnen of een oorlog ergens?Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Ok. Dan moet hij maar aftreden ofzo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:33 schreef Za het volgende:
[..]
Sedert eind december niet meer werkzaam in Eramus MC.
1 feb: "Ik had vorige week een patiënt".
Non.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Is dat vervallen van de QR code 9 maanden na laatste vaccinatie er nu echt door gekomen?![]()
Niet te geloven![]()
![]()
Ben ik de enige die bij het zien van BA1 en BA2 variant steeds moet denken aan B100 van Bassie&Adriaan?![]()
![]()
Reken er maar niet op. 2G houden we in de tas. QR verloopt 9 maanden na laatste vaccinatie. We zitten nog minimaal 3 maanden met deze onzin opgescheept.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:37 schreef Pokkehandtas het volgende:
Eens met TT, lijkt me duidelijk. Opzouten met al die maatregelen en wel nu.
En dan komt er weer een variant des doods en zijn we weer terug bij af![]()
![]()
neequote:Op woensdag 2 februari 2022 23:42 schreef SilverEyes het volgende:
Ben ik de enige die bij het zien van BA1 en BA2 variant steeds moet denken aan B100 van Bassie&Adriaan?![]()
![]()
![]()
Wat zeg je me nu toch? Echt niet!quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:27 schreef Pokkehandtas het volgende:
Kan dit forum niet gewoon dicht, hoe meer aandacht ze krijgen enzo.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Hoop het niet, ik vind dit allemaal echt te erg voor woorden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. 2G houden we in de tas. QR verloopt 9 maanden na laatste vaccinatie. We zitten nog minimaal 3 maanden met deze onzin opgescheept.
En dan komt er weer een variant des doods en zijn we weer terug bij afNowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Reken er maar gewoon op dat de QR minimaal tot de zomer actief is, om zoveel mogelijk aan de booster te krijgen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. 2G houden we in de tas. QR verloopt 9 maanden na laatste vaccinatie. We zitten nog minimaal 3 maanden met deze onzin opgescheept.
En dan komt er weer een variant des doods en zijn we weer terug bij af
Ik zie nog wel gebeuren dat een herstelbewijs nog verder ingeperkt wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja en dit zou allemaal nog wat minder erg zijn als we verder geen maatregelen zouden hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan komt er weer een variant des doods en zijn we weer terug bij af
Maar het is én én én.
Restricties in openingstijden, beperkt aantal mensen binnen en buiten plus QR plus afstand plus mondkapjes
Waarom zouden mensen zich nog laten prikken? Er staat geen enkel incentive tegenover.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Alle kaartjes voor de nacht staat op op 12 feb zijn bij de Paradiso al uitverkocht
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik denk eerder dat "we" soepeltjes de volgende crisis in gerommeld worden (klimaat) waar die pas ons gaat redden uiteraard. Green pass voor al uw energie behoeftesquote:Op woensdag 2 februari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Reken er maar gewoon op dat de QR minimaal tot de zomer actief is, om zoveel mogelijk aan de booster te krijgen.
Ik zie nog wel gebeuren dat een herstelbewijs nog verder ingeperkt wordt.Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Zonder pas toch?quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:51 schreef popje het volgende:
Alle kaartjes voor de nacht staat op op 12 feb zijn bij de Paradiso al uitverkochtNowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
100x ditquote:Op woensdag 2 februari 2022 23:50 schreef DonDruiper het volgende:
Ja en dit zou allemaal nog wat minder erg zijn als we verder geen maatregelen zouden hebben.
We hebben nog steeds bergen gestapelde maatregelen, ik vind het niet zo gek dat het vertrouwen in de overheid tot een dieptepunt gedaald is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja leuk, maar dat gaat echt niet gebeuren hoor. Burgermeesters en DH zullen er alles aan doen om dit niet door te laten gaan. Op straffe van dikke boetes.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:51 schreef popje het volgende:
Alle kaartjes voor de nacht staat op op 12 feb zijn bij de Paradiso al uitverkocht
"We begrijpen dat het heel vervelend is voor de nachthoreca ondernemers, maar we zitten nog in een té spannende fase in de pandemie. Wij kunnen burgerlijke ongehoorzaamheid helaas niet tolereren en zullen actief handhaven met BOA's en eventueel overgaan tot sluiting voor onbepaalde tijd."Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Snap ik hoor, wel kutquote:Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Dat denk ik dus ook. Er zullen wel allerlei noodverorderingen worden uitgevaardigd om dit tegen te gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat gaat echt niet gebeuren hoor. Burgermeesters en DH zullen er alles aan doen om dit niet door te laten gaan. Op straffe van dikke boetes.
"We begrijpen dat het heel vervelend is voor de nachthoreca ondernemers, maar we zitten nog in een té spannende fase in de pandemie. Wij kunnen burgerlijke ongehoorzaamheid helaas niet tolereren en zullen actief handhaven met BOA's en eventueel overgaan tot sluiting voor onbepaalde tijd."
En dat terwijl die sector al 2 jaar lang een dikke vinger krijgt, en niet gehoord wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Whahahahahaquote:
En wij zitten met een stel nitwits als beleidsbepalers.
Covid is over, maar de repressie en bemoeizucht van de poltici is er nog...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nou ze hebben de horeca ook laten gaan dus ik denk en hoop zomaar dat ze de boel wel laten gaan, anders wordt het steeds minder houdbaar. Zwaar repressief optreden helpt nu echt niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Er zullen wel allerlei noodverorderingen worden uitgevaardigd om dit tegen te gaan.
En dat terwijl die sector al 2 jaar lang een dikke vinger krijgt, en niet gehoord wordt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
die BOA's zelf hebben ook geen zin meer en zijn er ook klaar mee...quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat gaat echt niet gebeuren hoor. Burgermeesters en DH zullen er alles aan doen om dit niet door te laten gaan. Op straffe van dikke boetes.
"We begrijpen dat het heel vervelend is voor de nachthoreca ondernemers, maar we zitten nog in een té spannende fase in de pandemie. Wij kunnen burgerlijke ongehoorzaamheid helaas niet tolereren en zullen actief handhaven met BOA's en eventueel overgaan tot sluiting voor onbepaalde tijd."![]()
Ja maar daar hebben ze zich heel erg goed gehouden aan de maatregelen.quote:
Wij kijken liever naar landen die nu nog in een lockdown zitten. En welk land dat dan op dat moment is, maakt ons niet zoveel uit.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:The Czech Republic will scrap vaccine passports in pubs, restaurants, and cultural, sports events as of February 9.
En weer eentje erbij voor op het
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh er zijn altijd nog fanatiekelingen hoor.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die BOA's zelf hebben ook geen zin meer en zijn er ook klaar mee...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Heel Europa open voor het eind van de maand?
Geen maatregelen, geen covid pass, de hele rataplan qua restricties verschwunden?![]()
Behalve NL en Duitsland denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:02 schreef Za het volgende:
Geen maatregelen, geen covid pass, de hele rataplan verschwunden?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
NL blijft als laatste over met maatregelenquote:Op donderdag 3 februari 2022 00:02 schreef Za het volgende:
Geen maatregelen, geen covid pass, de hele rataplan verschwunden?
DE gaat ze nog voor denk ik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Alleen NL dan.quote:
Terwijl de rest van Europa weer in vrijheid blijft, is het in NL nog gewoon té spannend.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja want we weten nog TE weinig over wat Omikron gaat doen in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alleen NL dan.
Terwijl de rest van Europa weer in vrijheid blijft, is het in NL nog gewoon té spannend.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
ik weet het al sinds kerstmisquote:Op donderdag 3 februari 2022 00:07 schreef popje het volgende:
[..]
Ja want we weten nog TE weinig over wat Omikron gaat doen in de ziekenhuizen.![]()
Precies.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:07 schreef popje het volgende:
[..]
Ja want we weten nog TE weinig over wat Omikron gaat doen in de ziekenhuizen.
Er kunnen zomaar half maart nog 6000 man op de IC liggen. Of in de gangen dan natuurlijk, want zoveel plek hebben we niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En als we dan nog met de cijfers van Delta rekenen, zouden het er ook zomaar 5000 meer kunnen zijn! Dus, ja, het kan nog tot ijsheiligen vriezen en dooien.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.
Er kunnen zomaar half maart nog 6000 man op de IC liggen. Of in de gangen dan natuurlijk, want zoveel plek hebben we niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het gaat gewoon nog ontzettend spannend worden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:10 schreef popje het volgende:
[..]
En als we dan nog met de cijfers van Delta rekenen, zouden het er ook zomaar 5000 meer kunnen zijn! Dus, ja, het kan nog tot ijsheiligen vriezen en dooien.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Er komt er nog 1 straks voor carnaval. Dan hebben ze dat 'probleem' ook weer opgelost.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:11 schreef THEFXR het volgende:
ronduit crimineel, die lockdown uitvoeren net voor de feestdagen!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Daar hebben ze zich ook veel beter aan de maatregelen gehouden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:17 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zwitserland stopt er ook mee.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik denk dat we voorzichtig mogen gaan concluderen dan de (in ieder geval voorlopige) exit-wave is ingezet. Dit wordt een domino-effect.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:17 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zwitserland stopt er ook mee.zie email 27 oktober![]()
Ja joh wij Nederlanders zijn altijd zo koppig en willen altijd hun eigen ding doen, dat hebben we zelf verdiend.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar hebben ze zich ook veel beter aan de maatregelen gehouden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Zeker niet, dat was een prima verdedigbaar besluit. Wat dat niet is is het getreuzel met versoepelingen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:11 schreef THEFXR het volgende:
ronduit crimineel, die lockdown uitvoeren net voor de feestdagen!zie email 27 oktober![]()
Precies. Dat hier nog maatregelen zijn, komt enkel en alleen door de burger zelf.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh wij Nederlanders zijn altijd zo koppig en willen altijd hun eigen ding doen, dat hebben we zelf verdiend.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Je kan nu het beste gewoon alles vrijgeven idd. Het draagvlak is eigenlijk zo goed als weg.
Of het gaat goed, nou, prima.
Of de hel breekt los in de ziekenhuizen en dan krijg je vanzelf weer meer draagvlak.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik heb er nog steeds een zeer pittige mening over:quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker niet, dat was een prima verdedigbaar besluit. Wat dat niet is is het getreuzel met versoepelingen.
- We hebben het effect van de avondlockdown niet afgewacht (cijfers waren al flink aan het dalen)
- We hebben het effect van de voortijdige scholen sluiting niet afgewacht
- Geen enkel land greep zo hard in als NL
Daarnaast helemaal mee eens dat het niet te uit te leggen is dat we hier zo traag zijn met versoepelen, er zijn intussen ook landen die op 4 maanden na alweer bijna een jaar normaal draaien, en hier zijn we nog aan het nadenken of je mag staan in de kroeg of publiek in een stadion.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Binnen 3 weken. Het ene na het andere land gaat om. Dat houden wij echt niet droog.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:24 schreef Drekkoning het volgende:
Je kan nu het beste gewoon alles vrijgeven idd. Het draagvlak is eigenlijk zo goed als weg.
Of het gaat goed, nou, prima.
Of de hel breekt los in de ziekenhuizen en dan krijg je vanzelf weer meer draagvlak.
Helemaal alles weg weet ik niet, maar in ieder geval weer een ronde significante versoepelingen.
Overigens betwijfel ik of je, zelfs als de hel losbreekt in de ziekenhuizen, je het draagvlak nog weer op het niveau krijgt dat er sprake is van effectieve maatregelen. De huisfeestjes and the like zullen echt wel blijven. Of je moet grijpen naar avondklokken en dergelijk, maar dat is weer zo zwaar dat dat ook weer op weerstand gaat stuiten.zie email 27 oktober![]()
Eens er is een iets, een beweging gaande met onderliggende reden meer nog dan de mildheid van Omicron waardoor het ene na het andere land de maatregelen laat vallen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:19 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat we voorzichtig mogen gaan concluderen dan de (in ieder geval voorlopige) exit-wave is ingezet. Dit wordt een domino-effect.![]()
Het was aan de voorzichtige kant, maar dat was in de context van destijds ook volkomen logisch (zolang je redeneert binnen het bestaande denkkader). We zaten al dicht tegen code zwart aan en wisten niet goed wat er op ons af kwam. Dat je dan uit voorzorg de noodrem hanteert is heel goed verdedigbaar.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb er nog steeds een zeer pittige mening over:
- We hebben het effect van de avondlockdown niet afgewacht (cijfers waren al flink aan het dalen)
- We hebben het effect van de voortijdige scholen sluiting niet afgewacht
- Geen enkel land greep zo hard in als NL
Daarnaast helemaal mee eens dat het niet te uit te leggen is dat we hier zo traag zijn met versoepelen, er zijn intussen ook landen die op 4 maanden na alweer bijna een jaar normaal draaien, en hier zijn we nog aan het nadenken of je mag staan in de kroeg of publiek in een stadion.
Alleen als dan blijkt dat die noodrem gewoonweg onterecht is ingezet dan moet je hem ook loslaten en niet dom lullen over in stapjes en 2G en weet ik meet wat voor dom gelul.zie email 27 oktober![]()
Ik verwacht zelfs dat ze er nog meer vaccinaties aan gaan linken. Pas je vinkje als je ook het specifieke omicron vaccin hebt genomen. Die dan na een paar maanden ook een booster nodig heeft uiteraard.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Reken er maar gewoon op dat de QR minimaal tot de zomer actief is, om zoveel mogelijk aan de booster te krijgen.
Ik zie nog wel gebeuren dat een herstelbewijs nog verder ingeperkt wordt.
Sowieso wel erg benieuwd wat er gebeurd als de huidige booster in werking afneemt. Wat dan? Nog een booster?![]()
Dit is inderdaad wel de exit-wave denk ik. Veel mensen besmet maar amper ziek dus veel mensen houden zich minder aan de regels en waarschijnlijk ook een berg zonder klachten die niet eens gevonden worden. Maar ik hoop dat het een domino-effect geeft vooral omdat je niet wilt dat je halve land dan hun geld uit gaan geven in het buurland wat wel open is. Dat kan je ook niet maken naar je ondernemers in je eigenland hoe goed/slecht de steun ook was. Ik denk dat je waarschijnlijk ook nu meer voor elkaar krijgt met adviezen ipv regels. Zeg gewoon tegen werkgevers dat ze royaal moeten zijn voor mensen die voorlopig toch nog thuis willen werken omdat ze het nog niet durven of zich kwetsbaar voelen en adviezen mensen die kwetsbaar zijn of voelen om goede mondkapjes te kopen en ze goed te gebruiken (eventueel met financiële steun) dan kan iedereen zelf bepalen wat die doet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat we voorzichtig mogen gaan concluderen dan de (in ieder geval voorlopige) exit-wave is ingezet. Dit wordt een domino-effect.![]()
Dat denk ik ook. En als die beweging eenmaal is ingezet is hij ook bijna niet meer tegen te houden. Kun jij aan je bevolking verkopen dat hier nog geen stadion half vol mag maar in het buurland de nachtclubs op volle capaciteit draaien zonder enige maatregel? Dat gaat niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:28 schreef Za het volgende:
[..]
Eens er is een iets, een beweging gaande met onderliggende reden meer nog dan de mildheid van Omicron waardoor het ene na het andere land de maatregelen laat vallen.zie email 27 oktober![]()
Wel fijn dat steeds meer landen stoppen met het QR gebeuren, maar binnen de EU blijft het alsnog een ding. Ook dat moet gewoon verdwijnen, anders zitten we alsnog vast aan boosters om de zoveel tijd. Grote kans althans![]()
hallo, we zijn geen speldenkussen, fuck umquote:Op donderdag 3 februari 2022 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verwacht zelfs dat ze er nog meer vaccinaties aan gaan linken. Pas je vinkje als je ook het specifieke omicron vaccin hebt genomen. Die dan na een paar maanden ook een booster nodig heeft uiteraard.
Sowieso wel erg benieuwd wat er gebeurd als de huidige booster in werking afneemt. Wat dan? Nog een booster?![]()
De controle loslaten is heel eng. Ik moet zeggen dat ze dat zichzelf ook onmogelijk hebben gemaakt, door met harde dwingende maatregelen te komen zonder vertrouwen bij de burger te leggen (QR!). Mensen doen het niet meer voor zichzelf of hun omgeving maar omdat het moet. Als je de eigen verantwoordelijkheid eenmaal hebt afgepakt dan kun je er niet meer zomaar een beroep op doen, dat gaat niet goed.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel de exit-wave denk ik. Veel mensen besmet maar amper ziek dus veel mensen houden zich minder aan de regels en waarschijnlijk ook een berg zonder klachten die niet eens gevonden worden. Maar ik hoop dat het een domino-effect geeft vooral omdat je niet wilt dat je halve land dan hun geld uit gaan geven in het buurland wat wel open is. Dat kan je ook niet maken naar je ondernemers in je eigenland hoe goed/slecht de steun ook was. Ik denk dat je waarschijnlijk ook nu meer voor elkaar krijgt met adviezen ipv regels. Zeg gewoon tegen werkgevers dat ze royaal moeten zijn voor mensen die voorlopig toch nog thuis willen werken omdat ze het nog niet durven of zich kwetsbaar voelen en adviezen mensen die kwetsbaar zijn of voelen om goede mondkapjes te kopen en ze goed te gebruiken (eventueel met financiële steun) dan kan iedereen zelf bepalen wat die doet.zie email 27 oktober![]()
Eens. Als je ziet dat de noodrem onterecht is, moet je direct terug naar minimaal de vorige uitgangssituatie voor de noodrem.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:
Alleen als dan blijkt dat die noodrem gewoonweg onterecht is ingezet dan moet je hem ook loslaten en niet dom lullen over in stapjes en 2G en weet ik meet wat voor dom gelul.
Instellen kon met 1 dag, maar het gedeeltelijk afbouwen heeft weer 5 weken, en miljarden euro's gekost.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En daar is de volgende.
Dus..
Engeland
Ierland
Denemarken
Zweden
Noorwegen
Finland
Frankrijk
Spanje
Tsjechie
Zwitserland.
Erg mooi.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En in NL: horeca sluiten om 22.00 is wel een beetje eng hoor, even paar weken aankijken.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En daar is de volgende.![]()
Stadions voor 1/3e gevuld.. met QR.. met 1,5 meter.. met mondkapjes.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En in NL: horeca sluiten om 22.00 is wel een beetje eng hoor, even paar weken aankijken.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zegt hij hier nu dat het 'ruim voor juli' kan?quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En daar is de volgende.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
We willen niet dat Koopmans het benauwd krijgt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stadions voor 1/3e gevuld.. met QR.. met 1,5 meter.. met mondkapjes.![]()
Nou ja ‘ruim voor juli’ he? Zal wel half apri-begin mei zijn. Maar het signaal is belangrijk, ook nu al.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus..
Engeland
Ierland
Denemarken
Zweden
Noorwegen
Finland
Frankrijk
Spanje
Tsjechie
Zwitserland.
Erg mooi.zie email 27 oktober![]()
De bal is gaan rollen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja ‘ruim voor juli’ he? Zal wel half apri-begin mei zijn. Maar het signaal is belangrijk, ook nu al.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
kan die lijst in de OP??quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus..
Engeland
Ierland
Denemarken
Zweden
Noorwegen
Finland
Frankrijk
Spanje
Tsjechie
Zwitserland.
Erg mooi.![]()
Wat een openbaringen in 1 thread.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En daar is de volgende.![]()
Jazeker. En in het artikel zegt hij ook dat de mondkapjes ‘in de lente” afgeschaft kunnen worden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:39 schreef popje het volgende:
[..]
Zegt hij hier nu dat het 'ruim voor juli' kan?
Kijk mij eens Frans spreken
zie email 27 oktober![]()
Klopt en daarom raken ze nu ook de regie compleet kwijt. Want mensen merken nu zelf ook dat ze er amper tot niet ziek van worden dus denken zelf waar gaat het nog over. Hetzelfde geld voor ondernemers die zijn het geëmmer over een uurtje meer of minder ook wel zat en nu komt de nachthoreca na 2 jaar ook in protest en dan hebben we het nog niet eens over carnaval. Ik denk dat ze ook niet verwacht hadden dat Nederlanders tijdens de vorige lockdown massaal naar Duitsland en België gingen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De controle loslaten is heel eng. Ik moet zeggen dat ze dat zichzelf ook onmogelijk hebben gemaakt, door met harde dwingende maatregelen te komen zonder vertrouwen bij de burger te leggen (QR!). Mensen doen het niet meer voor zichzelf of hun omgeving maar omdat het moet. Als je de eigen verantwoordelijkheid eenmaal hebt afgepakt dan kun je er niet meer zomaar een beroep op doen, dat gaat niet goed.![]()
Zal Rutte nu nog steeds blijven volhouden dat al die landen er wel mee kunnen stoppen omdat de bevolking daar braver is? Omdat ze daar de afgelopen maanden strengere maatregelen hebben gehad dan hier in NL waar niks kon? Die zit vast nog steeds te hopen dat landen toch weer in lockdown schieten, dan is NL gidsland omdat wij wél voorzichtig bleven.![]()
das gewoon de giller van de eeuw.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stadions voor 1/3e gevuld.. met QR.. met 1,5 meter.. met mondkapjes.
wie wordt de held van de eeuw, door het afschaffen van de maatregelen?![]()
We kennen de signalen, maar we moeten nog wat aanvullend onderzoek doenquote:
Gr
Jaap
Zouden wij echt het enige land zijn dat alles zelf wil uitvinden?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het volk denk ik. Op een gegeven moment is er geen stoppen meer aan. Dan hebben zelfs de mensen die het Corona nieuws niet actief bijhouden wel door dat de rest van Europa gewoon open is zonder maatregelen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das gewoon de giller van de eeuw.
wie wordt de held van de eeuw, door het afschaffen van de maatregelen?![]()
Ja dat denk ik wel.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We kennen de signalen, maar we moeten nog wat aanvullend onderzoek doen
Gr
Jaap
Zouden wij echt het enige land zijn dat alles zelf wil uitvinden?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Volgende persconferentie. We kunnen echt nog niet terug naar normaal omdat Antarctica nog in lockdown zit we moeten echt voorzichtig zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal Rutte nu nog steeds blijven volhouden dat al die landen er wel mee kunnen stoppen omdat de bevolking daar braver is? Omdat ze daar de afgelopen maanden strengere maatregelen hebben gehad dan hier in NL waar niks kon? Die zit vast nog steeds te hopen dat landen toch weer in lockdown schieten, dan is NL gidsland omdat wij wél voorzichtig bleven.![]()
Man, ik hoop het!quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat we voorzichtig mogen gaan concluderen dan de (in ieder geval voorlopige) exit-wave is ingezet. Dit wordt een domino-effect.
Idioterie hier in bilthoven en den haag.
Waar gaat het nog over?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Iets zegt me dat ze hopen dat het in andere landen toch weer mis gaat zodat wij verstandig overkomen en dus gidsland zijn. Dat ze vooral niet toe hoeven te geven dat ze te voorzichtig waren op basis van het OMT...quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We kennen de signalen, maar we moeten nog wat aanvullend onderzoek doen
Gr
Jaap
Zouden wij echt het enige land zijn dat alles zelf wil uitvinden?![]()
We verwachten dat andere landen ook weer terug grijpen naar maatregelen, we varen nog steeds in de mist, en we verwachten daarnaast nog 4000 IC opnames volgens de modellen. Daarom wachten we minimaal tot het einde van de 6 weken om een nieuwe weging te kunnen doen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgende persconferentie. We kunnen echt nog niet terug naar normaal omdat Antarctica nog in lockdown zit we moeten echt voorzichtig zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgende persconferentie. We kunnen echt nog niet terug naar normaal omdat Antarctica nog in lockdown zit we moeten echt voorzichtig zijn.![]()
![]()
Ik denk wel dat op de persco over vijf weken alle maatregelen eraf gaan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal Rutte nu nog steeds blijven volhouden dat al die landen er wel mee kunnen stoppen omdat de bevolking daar braver is? Omdat ze daar de afgelopen maanden strengere maatregelen hebben gehad dan hier in NL waar niks kon? Die zit vast nog steeds te hopen dat landen toch weer in lockdown schieten, dan is NL gidsland omdat wij wél voorzichtig bleven.Makkelijk eerste![]()
Tonga zit nu in lockdown.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgende persconferentie. We kunnen echt nog niet terug naar normaal omdat Antarctica nog in lockdown zit we moeten echt voorzichtig zijn.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik zit alweer te wachten op de 5000 voorspelling van een paar dagen terug. Een of ander OMT lid.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We verwachten dat andere landen ook weer terug grijpen naar maatregelen, we varen nog steeds in de mist, en we verwachten daarnaast nog 4000 IC opnames volgens de modellen. Daarom wachten we minimaal tot het einde van de 6 weken om een nieuwe weging te kunnen doen.![]()
Iets met Kluytmans.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zit alweer te wachten op de 5000 voorspelling van een paar dagen terug. Een of ander OMT lid.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Een keertje niet eens.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker niet, dat was een prima verdedigbaar besluit. Wat dat niet is is het getreuzel met versoepelingen.
Lockdown was niet nodig. De boostercampagne had eerder kunnen starten en alle vroege signalen uit Z-A waren ook in de richting van een mildere mutatie. Maar omdat men niet data kan isoleren en in paniek raakte, was de lockdown noodzakelijk. Dachten ze.
Ook vlak daarna toen er steeds meer bevestiging kwam van het mildere ziektebeeld, bleef het omt-kabinet vasthouden en de lockdown doorzetten.
Alles aan de kerstlockdown is fout.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je kan zo in het OMT dit vertelde de vervanger van Kuipers vandaag nog.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We verwachten dat andere landen ook weer terug grijpen naar maatregelen, we varen nog steeds in de mist, en we verwachten daarnaast nog 4000 IC opnames volgens de modellen. Daarom wachten we minimaal tot het einde van de 6 weken om een nieuwe weging te kunnen doen.Bron ad liveblog.quote:Omikron mag dan minder ernstige klachten veroorzaken, maar de grote aantallen besmettingen bepalen uiteindelijk hoe druk de zorg het krijgt. Reden voor Ina Kuper, de waarnemend voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, zich grote zorgen te maken over het naderende carnaval.
,,Het lijkt mij heel onverstandig als nu grote groepen hossende mensen bij elkaar komen", zegt ze. Ook met verdere versoepelingen van de coronamaatregelen zou zij 'nog even wachten' als ze het kabinet was. Kuper voorziet dat de explosieve stijging van het aantal besmettingen ook weer gaat leiden tot meer druk op de ziekenhuizen. Ook het relatief hoge ziekteverzuim onder het personeel speelt daarbij een rol.
,,Dat is wel echt een toenemend probleem, niet alleen in de ziekenhuizen, maar in de hele maatschappij. Het percentage dat positief test is onder het zorgpersoneel net zo hoog als elders", aldus de tijdelijke opvolger van Ernst Kuipers. Hij trad onlangs aan als minister van Volksgezondheid. De verwachting is dat de toename die nu zichtbaar is verder zal doorzetten. Ook de uitstroom van patiënten zou moeizamer worden.
In hoeverre de druk op de ic's zal toenemen, is een 'ingewikkelde vraag', zegt Kuper. De afgelopen weken daalde het aantal ernstig zieke coronapatiënten op de ic's juist scherp. Het Outbreak Management Team becijferde onlangs dat de kans op ic-opname met de omikronvariant van het virus ongeveer de helft lager is voor opgenomen coronapatiënten dan met de vrijwel verdwenen deltavariant.![]()
Schept vertouwen dat uitspreken.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja ‘ruim voor juli’ he? Zal wel half apri-begin mei zijn. Maar het signaal is belangrijk, ook nu al.
En maait gras weg voor de voeten van de wappies.
Doen. Nu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
het enige wat mis kan gaan is, dat onze immuuumsystemen niet meer weerbaar zijn voor virussen van voor de pandemie...quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iets zegt me dat ze hopen dat het in andere landen toch weer mis gaat zodat wij verstandig overkomen en dus gidsland zijn. Dat ze vooral niet toe hoeven te geven dat ze te voorzichtig waren op basis van het OMT...![]()
Nieuw voorbeeld voor markiemark.quote:
Wat is onze link met Tonga?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als dat het geval was zouden de Ic’s volledig overstromenquote:Het Outbreak Management Team becijferde onlangs dat de kans op ic-opname met de omikronvariant van het virus ongeveer de helft lager is voor opgenomen coronapatiënten dan met de vrijwel verdwenen deltavariant.. Denk dat de kans rond de 50 keer kleiner is tov de Deltavariant om op de IC te komen.
Makkelijk eerste![]()
Ja, je kan het bijna uittekenen hoe een advies er tegenwoordig uit komt te zien, zonder zelf deel te nemen aan het OMT.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je kan zo in het OMT dit vertelde de vervanger van Kuipers vandaag nog.
[..]
Bron ad liveblog.
Ergens wel treurig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat omt zit echt wel vol nare mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je kan zo in het OMT dit vertelde de vervanger van Kuipers vandaag nog.
[..]
Bron ad liveblog.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jep.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als dat het geval was zouden de Ic’s volledig overstromen. Denk dat de kans rond de 50 keer kleiner is tov de Deltavariant om op de IC te komen.
Practisch gezien zeker.
Maar we weten hoe het omt is met hun voorspellingen en schattingen. 300% er naast is prima.
....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ha!quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik doe er een artikel bij:quote:
Het Israëlische coronaviruskabinet heeft besloten het zogenaamde groene paspoortprogramma voor de meeste uitgaansgelegenheden, waaronder hotels, restaurants, sportscholen en bioscopen, af te schaffen, waardoor de toegangsdrempels voor niet-gevaccineerden effectief worden weggenomen.
https://www.haaretz.com/i(...)ss-scheme-1.10581685![]()
Moeten zelfs. Maar dat was op dat moment niet meer aan de orde. We stonden nu eenmaal waar we stonden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een keertje niet eens.
Lockdown was niet nodig. De boostercampagne had eerder kunnen startenMaar durf je daar op te gokken, zeker met het verschil in bevolkingssamenstelling wetende dat een verkeerde gok dikke code zwart betekent?quote:en alle vroege signalen uit Z-A waren ook in de richting van een mildere mutatie. Maar omdat men niet data kan isoleren en in paniek raakte, was de lockdown noodzakelijk. Dachten ze.Daar zijn wij het wél over eens. Dat heb ik hoor herhaaldelijk gezegd.quote:Ook vlak daarna toen er steeds meer bevestiging kwam van het mildere ziektebeeld, bleef het omt-kabinet vasthouden en de lockdown doorzetten.Niet eens dus.quote:Alles aan de kerstlockdown is fout.zie email 27 oktober![]()
Haha. Markie, Wieke. waar blijft die lockdown in andere landen toch?quote:
Erg mooi.zie email 27 oktober![]()
Hilarisch weer inderdaad, maar misschien bedoelen ze voor ongevaccineerde mensen ofzo? Anders kan ik het totaal niet plaatsen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 00:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als dat het geval was zouden de Ic’s volledig overstromen. Denk dat de kans rond de 50 keer kleiner is tov de Deltavariant om op de IC te komen.
zie email 27 oktober![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)dat-voor-maatregelen
Wat een hallucinant stuk. Nu zijn de mensen die met Corona zijn opgenomen ineens het probleem. Met alle respect, maar dat is toch echt het probleem van de zorg hoor. We kunnen niet op basis van dit hele sectoren sluiten en zware inbreuken op grondrechten laten voortbestaan. Dat is gewoonweg totaal debiel.
Laten we eens een gedachtenexpiriment doen. Als dit de situatie was geweest in februari 2020, hadden we dan ook zulke strenge maatregelen afgekondigd?zie email 27 oktober![]()
ik zou echt geen reden weten waarom een omikrom patiënt op de IC zou belanden?quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hilarisch weer inderdaad, maar misschien bedoelen ze voor ongevaccineerde mensen ofzo? Anders kan ik het totaal niet plaatsen.![]()
Ik verwacht in ieder geval op de volgende persco (die over vijf weken) de aankondiging dat alle coronaregels eraf gaan, behalve coronapas, mondkapjes in ruimtes zonder coronapas en misschien een tijdslimiet van 12 uur en een maximale binnencapaciteit; die gaan er pas af als de druk op de ziekenhuizen gezakt is tot een bepaald punt.
Ook Nederland kan dit niet volhouden hoor.Makkelijk eerste![]()
je slaat nu die persco van over 2 weken over?quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik verwacht in ieder geval op de volgende persco (die over vijf weken) de aankondiging dat alle coronaregels eraf gaan, behalve coronapas, mondkapjes in ruimtes zonder coronapas en misschien een tijdslimiet van 12 uur en een maximale binnencapaciteit; die gaan er pas af als de druk op de ziekenhuizen gezakt is tot een bepaald punt.
Ook Nederland kan dit niet volhouden hoor.![]()
Dan is er enkel een ‘weegmoment’ toch?quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je slaat nu die persco van over 2 weken over?
Ik verwacht alleen dat de anderhalve meter er buiten af gaat met coronapas dan eigenlijk.Makkelijk eerste![]()
Dat zou betekenen een vrij carnaval en volle voetbalstadions.quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan is er enkel een ‘weegmoment’ toch?
Ik verwacht alleen dat de anderhalve meter er buiten af gaat met coronapas dan eigenlijk.
Dat is wel erg spannend.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als dat dan nog voldoende is. Half Europa zet alles overboord en wij blijven vasthouden aan sluitingstijden en gehate coronapassen? Moet ik nog zien. Het kan wel eens rap gaan kantelen nu.quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ook Nederland kan dit niet volhouden hoor.zie email 27 oktober![]()
Verwacht ook een maximale tweederde capaciteit voor zittende evenementen (binnen en buiten).quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zou betekenen een vrij carnaval en volle voetbalstadions.
Dat is wel erg spannend.
Maar ja, dat betekent meer speelruimte voor carnaval en iets vollere voetbalstadions. Dat moet bijna wel ook.Makkelijk eerste![]()
Ik zou een rechtszaak aanspannen. En ik ben tot nu toe altijd heel cynisch geweest op die rechtszaken. Maar als half Europa zonder maatregelen kan en je ontneemt nog steeds hele sectoren hun winstgevendheid dan komen we mijns inziens toch wel op het punt dat je zegt de overheid kan niet in redelijkheid tot dit besluit komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Verwacht ook een maximale tweederde capaciteit voor zittende evenementen (binnen en buiten).zie email 27 oktober![]()
In principe zijn coronapassen, mondkapjes en een sluitingstijd van 12 uur de makkelijkste maatregelen, ze leveren weinig economische schade op en in principe kan alles dan weer. Maar denk dat die maatregelen dan wel gekoppeld worden aan de druk in de ziekenhuizen, dus als het rustiger wordt gaan ze er af.quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat dan nog voldoende is. Half Europa zet alles overboord en wij blijven vasthouden aan sluitingstijden en gehate coronapassen? Moet ik nog zien. Het kan wel eens rap gaan kantelen nu.
Ik verwacht overigens ook dat het nu rap gaat kantelen hoor. Een matige versoepeling dus bij het weegmoment over twee weken, met de belofte om te kijken hoe we van de meeste maatregelen af kunnen, maar wel met wat slagen om de arm voor de lange termijn mocht de ziekenhuisdruk weer toenemen, en het moet dan wel zijn dat de besmettings- en ziekenhuispiek al geweest zijn.Makkelijk eerste![]()
Je hebt ook nog zoiets als vertrouwen in de overheid. Als die ‘tijdelijke’ coronapas nu niet geschrapt wordt, wanneer dan wel? En zo’n sluitingstijd ook, wat is daar nog de onderbouwing voor. Rutte cs lijken nog steeds te denken vanuit ‘niets mag tenzij’ echter, in een fatsoenlijke rechtsstaat redeneer je andersom.quote:Op donderdag 3 februari 2022 01:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In principe zijn coronapassen, mondkapjes en een sluitingstijd van 12 uur de makkelijkste maatregelen, ze leveren weinig economische schade op en in principe kan alles dan weer. Maar denk dat die maatregelen dan wel gekoppeld worden aan de druk in de ziekenhuizen, dus als het rustiger wordt gaan ze er af.Eerst eens kijken hoe ze het nachtclubsissue gaan aanvliegen…quote:Ik verwacht overigens ook dat het nu rap gaat kantelen hoor. Een matige versoepeling dus bij het weegmoment over twee weken, met de belofte om te kijken hoe we van de meeste maatregelen af kunnen, maar wel met wat slagen om de arm voor de lange termijn mocht de ziekenhuisdruk weer toenemen, en het moet dan wel zijn dat de besmettings- en ziekenhuispiek al geweest zijn.zie email 27 oktober![]()
Mooi dat het nu zo rap gaat en dat heel Scandinavië al is gevallen. Ik ben nog wel benieuwd wat Duitsland en België/Luxemburg gaan doen. Bij die wagen zullen wij ook wel beetje aanhaken vermoed ik zo…![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:37 schreef ZarB het volgende:
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.![]()
Naast het mooie nieuws van alle landen die de maatregelen, maar vooral ook de QR afschaffen, ben ik benieuwd of en waar dit ook voor in-reizende toeristen geldt.
Voor zo ver ik kon opmaken uit de laatste Engelse (Engeland zelf) regels, is een geldig bewijs van ‘fully vaccinated’ vereist om niet in quarantaine te hoeven, maar het is me onduidelijk of daar die status ook na bijv 270 dagen vervalt wanneer je geen booster hebt.
Een herstelbewijs was niet geldig.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als ook de in-reis regels overal komen te vervallen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik hoor zat geluiden van de mensen om mij heen dat ze “gewoon” positief getest en al de deur uitgaan. Ik geef ze nog gelijk ook, wie gaat er nou een week binnen zitten voor een kriebelhoestje
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
het hangt er een beetje af wat ze gaan doen maar bewust anderen besmetten is natuurlijk niet ok. Leuk dat het voor jou een hoestje is, maar dat is niet voor iedereen zoquote:Op donderdag 3 februari 2022 06:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik hoor zat geluiden van de mensen om mij heen dat ze “gewoon” positief getest en al de deur uitgaan. Ik geef ze nog gelijk ook, wie gaat er nou een week binnen zitten voor een kriebelhoestje![]()
Met de griep hoef je toch ook niet binnen te blijven? Omikron is nog milder dan dat.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het hangt er een beetje af wat ze gaan doen maar bewust anderen besmetten is natuurlijk niet ok. Leuk dat het voor jou een hoestje is, maar dat is niet voor iedereen zo
Het is gewoon klaar zo. Wellicht met een andere variant niet, maar nu wel.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Heel Europa open in ieder geval
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ja en nu moet je wel binnen blijven. Jij vindt dat het klaar is, maar dat is het nog niet (daarmee zeg ik trouwens niet dat er niet meer open kan, wat mij betreft gooien ze alles open). En het zou je sieren als je met de griep ook gewoon lekker thuis blijft ipv anderen bewust ziek te maken.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Met de griep hoef je toch ook niet binnen te blijven? Omikron is nog milder dan dat.
Het is gewoon klaar zo. Wellicht met een andere variant niet, maar nu wel.
Niet voor iedereen is omikron mild, maar het zal je echt geen zak uitmaken denk ik zo.![]()
Dit ja. Als COVID begonnen was als de Omikron-variant hadden we überhaupt geen maatregelen of isolatie/quarantaine gehad.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Met de griep hoef je toch ook niet binnen te blijven? Omikron is nog milder dan dat.
Het is gewoon klaar zo. Wellicht met een andere variant niet, maar nu wel.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Misschien ben ik geconditioneerd door de corona-focus over de afgelopen 2 jaar, maar heden lijkt het me nog wel te vroeg om bewust met een corona variant op pad te gaan. Al was het maar omdat er op veel plekken nog een blijf-thuis beleid op nagehouden wordt, waardoor je effectief anderen die die regels wel volgen in quarantaine brengt. Ik geef het nog wel even tot we helemaal niet meer om corona geven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik hoor zat geluiden van de mensen om mij heen dat ze “gewoon” positief getest en al de deur uitgaan. Ik geef ze nog gelijk ook, wie gaat er nou een week binnen zitten voor een kriebelhoestjeSui cuique mores fingunt fortunam![]()
De griep ook niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:59 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ja en nu moet je wel binnen blijven. Jij vindt dat het klaar is, maar dat is het nog niet (daarmee zeg ik trouwens niet dat er niet meer open kan, wat mij betreft gooien ze alles open). En het zou je sieren als je met de griep ook gewoon lekker thuis blijft ipv anderen bewust ziek te maken.
Niet voor iedereen is omikron mild, maar het zal je echt geen zak uitmaken denk ik zo.
Nog nooit maatregelen of quarantaine regels voor gehad.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
en die maatregelen mogen van mij eruit, staat in hetzelfde bericht.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De griep ook niet.
Nog nooit maatregelen of quarantaine regels voor gehad.
Het gaat hier om je eigen verantwoordelijkheid nemen.![]()
Dit. We moeten oppassen dat we niet afglijden naar een samenleving waarin niemand meer ziek mag worden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De griep ook niet.
Nog nooit maatregelen of quarantaine regels voor gehad.![]()
Is dat zo? Ik dacht dat de meeste werkgevers gewoon de adviezen volgen en dan hoef je als gevaccineerde niet meer in quarantaine.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Misschien ben ik geconditioneerd door de corona-focus over de afgelopen 2 jaar, maar heden lijkt het me nog wel te vroeg om bewust met een corona variant op pad te gaan. Al was het maar omdat er op veel plekken nog een blijf-thuis beleid op nagehouden wordt, waardoor je effectief anderen die die regels wel volgen in quarantaine brengt. Ik geef het nog wel even tot we helemaal niet meer om corona geven.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Maar die geest is toch allang uit de fles?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:09 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
en die maatregelen mogen van mij eruit, staat in hetzelfde bericht.
Het gaat hier om je eigen verantwoordelijkheid nemen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Niet persoonlijk bedoeld, maar stel dat dit zo is, is dat dan gebaseerd op angst of op ratio?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:06 schreef GemMagic het volgende:
[..] Ik geef het nog wel even tot we helemaal niet meer om corona geven.![]()
wat zegt dat over verantwoordelijkheid nemen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar die geest is toch allang uit de fles?![]()
Hoe ver wil je dan gaan met verantwoordelijkheid nemen en thuisblijven? Ook met een snotneus bijvoorbeeld? Even los van corona; ik ga altijd werken als ik alleen loop te snotteren en niet met koortsstuipen in bed lig te ijlen. Mijn minimumloon baantje kent namelijk twee wachtdagen en geld is geld. Zal ik vast niet de enige in zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:59 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ja en nu moet je wel binnen blijven. Jij vindt dat het klaar is, maar dat is het nog niet (daarmee zeg ik trouwens niet dat er niet meer open kan, wat mij betreft gooien ze alles open). En het zou je sieren als je met de griep ook gewoon lekker thuis blijft ipv anderen bewust ziek te maken.
Niet voor iedereen is omikron mild, maar het zal je echt geen zak uitmaken denk ik zo.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat we moeten kappen met quarantaines en testen en het gaan behandelen voor wat het inmiddels is. Een halfgaar verkoudheidsvirus.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zegt dat over verantwoordelijkheid nemen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Verantwoordelijkheid voor wat?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:13 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wat zegt dat over verantwoordelijkheid nemen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wel als je zelf besmet bent, niemand ziek maar wel positief.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat de meeste werkgevers gewoon de adviezen volgen en dan hoef je als gevaccineerde niet meer in quarantaine.
De rest niet geboosterd.
Daardoor is hier de BSO weer dicht momenteel, pfffffOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als mijn baas wachtdagen zou hanteren zou ik eens op zoek gaan naar een andere baas. Met je boete op ziek zijn. Proleterigquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:17 schreef josja het volgende:
[..]
Hoe ver wil je dan gaan met verantwoordelijkheid nemen en thuisblijven? Ook met een snotneus bijvoorbeeld? Even los van corona; ik ga altijd werken als ik alleen loop te snotteren en niet met koortsstuipen in bed lig te ijlen. Mijn minimumloon baantje kent namelijk twee wachtdagen en geld is geld. Zal ik vast niet de enige in zijn.![]()
![]()
Ja precies, maar dat is dan isolatie. Quarantaine hoeft niet meer na booster.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel als je zelf besmet bent, niemand ziek maar wel positief.
De rest niet geboosterd.
Daardoor is hier de BSO weer dicht momenteel, pfffff
Opvang was hier ook weer dichtgegaan idd, teveel begeleidsters met COVID. Maar mijn kinderen hoeven niet in quarantaine iddLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik niet iigquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:28 schreef Fer het volgende:
Kan iemand nog inloggen voor een test afspraak of uitslag?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waarom zou je dat nog doen? Zoek het uit met je tests.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:28 schreef Fer het volgende:
Kan iemand nog inloggen voor een test afspraak of uitslag?![]()
het moet ook wel want anders is het ziekteverzuim niet te doen. Ik ga ook werken ondanks klachten anders is er bijna niemand. Dan maar mondkap op en gaan met die banaan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik hoor zat geluiden van de mensen om mij heen dat ze “gewoon” positief getest en al de deur uitgaan. Ik geef ze nog gelijk ook, wie gaat er nou een week binnen zitten voor een kriebelhoestje![]()
Heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit ja. Als COVID begonnen was als de Omikron-variant hadden we überhaupt geen maatregelen of isolatie/quarantaine gehad.
Deze variant is toch net zo heftig als de variant die in de eerste golf dominant was? Veel besmettelijker maar qua ziektebeeld vergelijkbaar? Of is er informatie bekend dat deze variant nog milder is?![]()
Nee maat. In april 2020 overstroomde de IC en nu ligt er geen hont.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist?
Deze variant is toch net zo heftig als de variant die in de eerste golf dominant was? Veel besmettelijker maar qua ziektebeeld vergelijkbaar? Of is er informatie bekend dat deze variant nog milder is?![]()
Maar goed de conclusie tot zover is dus dat iedereen alle maatregelen schrapt behalve Duitsland, Italië, Oostenrijk en wat kleine landjes? En wij![]()
![]()
En dat komt niet door de vaccinatiegraad en door het feit dat er nu veel herbesmettingen zijn (die vaak milder zijn qua klachten dan de eerste besmetting)?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee maat. In april 2020 overstroomde de IC en nu ligt er geen hont.
Ik dacht ook dat er nu vooral veel jongeren (<40) besmet raken.![]()
Als ik positief ben mag ik niet werkenquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:32 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat nog doen? Zoek het uit met je tests..![]()
Wat doet Frankrijk eigenlijk?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed de conclusie tot zover is dus dat iedereen alle maatregelen schrapt behalve Duitsland, Italië, Oostenrijk en wat kleine landjes? En wij"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Of landen met 2g. Maar dat willen wij ook niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed de conclusie tot zover is dus dat iedereen alle maatregelen schrapt behalve Duitsland, Italië, Oostenrijk en wat kleine landjes? En wij![]()
Ja dat snap ik, omdat DE REGELS nou eenmaal zo zijn. Alleen zijn die REGELS nu de oorzaak van het in stand houden van maatregelen, want "heT hELe LaND lOOpt vASt dOOrDat ieDerEEN iN quaRanTAine zIT", dus moet het aantal besmettingen worden gedruktquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ik positief ben mag ik niet werken![]()
![]()
3G-beleid kan volgens experts verdwijnen: 'Regel heeft nu vrijwel geen effect' https://www.nu.nl/coronav(...)wel-geen-effect.html (via @nunl)Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Van de week nog 90.000 cases p.dag met 8.6miljoen inwonersquote:Op donderdag 3 februari 2022 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar hebben ze zich ook veel beter aan de maatregelen gehouden.![]()
![]()
Kan, maar laat ik me anders formuleren:quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat komt niet door de vaccinatiegraad en door het feit dat er nu veel herbesmettingen zijn (die vaak milder zijn qua klachten dan de eerste besmetting)?
Ik dacht ook dat er nu vooral veel jongeren (<40) besmet raken.
Als COVID begonnen was met hetzelfde ziektebeeld als nu met Omikron icm boosters, dan hadden we echt niet mensen thuis opgesloten. Net zoals we dat met griep niet doen.
Dus in die context is het onzin om dat nu nog wel te doen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
C'est la vie.quote:Op donderdag 3 februari 2022 06:54 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het hangt er een beetje af wat ze gaan doen maar bewust anderen besmetten is natuurlijk niet ok. Leuk dat het voor jou een hoestje is, maar dat is niet voor iedereen zo
Waarbij de hond uitlaten wat anders is dan dicht op elkaar zitten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik heb het dan ook over de noncovidwappies uit de 2e kamer héquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Van de week nog 90.000 cases p.dag met 8.6miljoen inwoners
De Kuikens en de PaulusmasZuiger van het FOK!-OMT![]()
Is er eigenlijk een goede rapportage van opnames in het ziekenhuis van omicron-geïnfecteerde patiënten die uitsluitend omicron hebben en verfder geen andere aandoeningen?![]()
Spanje gewoon nog de mondkap buiten dragen. Of is maatregelen schrappen geen 3G eisen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed de conclusie tot zover is dus dat iedereen alle maatregelen schrapt behalve Duitsland, Italië, Oostenrijk en wat kleine landjes? En wijOp woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Ja ok, semantiek dat maar heb je gelijk inquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies, maar dat is dan isolatie. Quarantaine hoeft niet meer na booster.
Opvang was hier ook weer dichtgegaan idd, teveel begeleidsters met COVID. Maar mijn kinderen hoeven niet in quarantaine iddOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Met griep blijf je uit jezelf wel thuis want dan ben je behoorlijk ziekquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan, maar laat ik me anders formuleren:
Als COVID begonnen was met hetzelfde ziektebeeld als nu met Omikron icm boosters, dan hadden we echt niet mensen thuis opgesloten. Net zoals we dat met griep niet doen.
Dus in die context is het onzin om dat nu nog wel te doen.
Bedoel je (een fikse) verkoudheid?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Neequote:Op donderdag 3 februari 2022 08:01 schreef Bugno3 het volgende:
Is er eigenlijk een goede rapportage van opnames in het ziekenhuis van omicron-geïnfecteerde patiënten die uitsluitend omicron hebben en verfder geen andere aandoeningen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens Gommers zijn de patiënten met Omikron op de IC op 1 hand te tellen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:01 schreef Bugno3 het volgende:
Is er eigenlijk een goede rapportage van opnames in het ziekenhuis van omicron-geïnfecteerde patiënten die uitsluitend omicron hebben en verfder geen andere aandoeningen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Kan, hoeft niet. Net als met COVID kan een influenza besmetting ook heel mild verlopen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Met griep blijf je uit jezelf wel thuis want dan ben je behoorlijk ziek
Bedoel je (een fikse) verkoudheid?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Freedom Day hier vandaag. Vanaf zondag 23 januari heb ik oma's gespaard. He-le-maal klaar mee.Go hard or go home![]()
Wij zijn dan ook een klein land, ondanks dat er een paar grote bekken in rondlopenquote:Op donderdag 3 februari 2022 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:
![]()
Ja ok okquote:Op donderdag 3 februari 2022 08:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan, hoeft niet. Net als met COVID kan een influenza besmetting ook heel mild verlopen.
Maar semantiek weer![]()
Als je het eenmaal over griep hebt, de ziekte voortkomend uit influenzabesmetting, dan ben je er ziek van
Hoe dan ook, zsm weg met de regeltjes om de regeltjes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nouja niet zozeer semantisch. Griep kan heel erg zijn maar meestal ben je er niet super ziek van en kan je gewoon werken.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ok ok
Maar semantiek weer![]()
Als je het eenmaal over griep hebt, de ziekte voortkomend uit influenzabesmetting, dan ben je er ziek van
Hoe dan ook, zsm weg met de regeltjes om de regeltjes
Of claim je nou dat griep eigenlijk veel ziekmakender is dan COVID
Hoe dan ook, we zijn het eens qua conclusie, met Omikron kunnen alle regeltjes weg.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Volgens mij zijn leden van het OMT en RIVM zo ontzettend braaf en verschrikkelijk bang om zelf ziek te worden dat ze niemand in hun directe omgeving of familie of vriendengroep hebben die besmet is met omikron.
Er zijn zo veel mensen nu in mijn kring die omikron hebben en het stelt voor elke leeftijdsgroep geen drol voor. Het is nog minder dan een verkoudheidje.
Je moet je toch dingen gaan afvragen als je uit eigen ervaring iets totaal anders ziet? Anekdotisch bewijs moet ze in ieder geval aanzetten tot nadenken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee neequote:Op donderdag 3 februari 2022 08:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja niet zozeer semantisch. Griep kan heel erg zijn maar meestal ben je er niet super ziek van en kan je gewoon werken.
Of claim je nou dat griep eigenlijk veel ziekmakender is dan COVID
Hoe dan ook, we zijn het eens qua conclusie, met Omikron kunnen alle regeltjes weg.
Influenza is de ziekteverwekker, net als corona.
Griep en Covid zijn de ziektes die voort komen uit een besmetting met die ziekteverwekkers.
Als.je het over griep hebt heb je het over de ziekte, niet over een besmetting waar je niet altijd ziek van bent
Ik denk dat dat persoonlijk wel meevalt (al blijven het bèta's), maar dat ze voornamelijk de echte wereld zien als een studieobject met allerlei onzekere variabelen. Wat natuurlijk ook gewoon de waarheid is, alleen verdwijnt enig pragmatisme volledig naar de achtergrond du moment dat je die mensen ook daadwerkelijk beleid daarop laat bepalen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:32 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij zijn leden van het OMT en RIVM zo ontzettend braaf en verschrikkelijk bang om zelf ziek te worden dat ze niemand in hun directe omgeving of familie of vriendengroep hebben die besmet is met omikron.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Wel een beetje semantisch ditquote:Op donderdag 3 februari 2022 08:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee nee
Influenza is de ziekteverwekker, net als corona.
Griep en Covid zijn de ziektes die voort komen uit een besmetting met die ziekteverwekkers.
Als.je het over griep hebt heb je het over de ziekte, niet over een besmetting waar je niet altijd ziek van bent
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Voor mij was Omicron idd een verkoudheidje. Dinsdag beetje keelpijn en 's avonds lichte koorts. Woensdagochtend beetje hoofdpijn en verhoging. In de loop van de dag voelde ik me al beter en vandaag werd ik kiplekker wakkerquote:Op donderdag 3 februari 2022 08:32 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij zijn leden van het OMT en RIVM zo ontzettend braaf en verschrikkelijk bang om zelf ziek te worden dat ze niemand in hun directe omgeving of familie of vriendengroep hebben die besmet is met omikron.
Er zijn zo veel mensen nu in mijn kring die omikron hebben en het stelt voor elke leeftijdsgroep geen drol voor. Het is nog minder dan een verkoudheidje.
Je moet je toch dingen gaan afvragen als je uit eigen ervaring iets totaal anders ziet? Anekdotisch bewijs moet ze in ieder geval aanzetten tot nadenken.
Ik ben wel gevaccineerd maar geen booster.
Echt een 24 uur dingetjeAlpha kenny one![]()
Volledigquote:Op donderdag 3 februari 2022 08:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel een beetje semantisch dit
Eigenlijk wel tijd voor ontbijtwijn nu 🤔🤔
Ik ga Teams maar weer eens aanslingeren hier
Ik ben zooo ontzettend klaar met Teams.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Volledig
Eigenlijk wel tijd voor ontbijtwijn nu 🤔🤔
Ik ga Teams maar weer eens aanslingeren hierHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wanneer je een booster hebt gehad lijkt het nog meer mee te vallen. Zit nu zelf op dag 3 en meer dan een kuchje en droge keel is het niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Voor mij was Omicron idd een verkoudheidje. Dinsdag beetje keelpijn en 's avonds lichte koorts. Woensdagochtend beetje hoofdpijn en verhoging. In de loop van de dag voelde ik me al beter en vandaag werd ik kiplekker wakker
Ik ben wel gevaccineerd maar geen booster.
Echt een 24 uur dingetje![]()
Gisteren bij bandrepetitie geweest, vorige week nog iedereen gechecked met QR en had iedereen mondkapje op (gemiddelde leeftijd ligt vrij hoog). Deze week: "Ja QR hebben we vorige week al gechecked, 't is niet dat het nu ineens anders is" en mondkapjes waren nergens meer te zien. Heb nu dus nergens meer waar m'n code gecheckt wordt, denk dat ik hem maar weer bij het oud papier mik.![]()
![]()
Ja maar daarentegen ken ik genoeg mensen die zieker zijn geweest van de booster dan ik van Omikron..quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer je een booster hebt gehad lijkt het nog meer mee te vallen. Zit nu zelf op dag 3 en meer dan een kuchje en droge keel is het niet.Alpha kenny one![]()
Vond de saxofonist daarvan?quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:40 schreef Mallerd01 het volgende:
Gisteren bij bandrepetitie geweest, vorige week nog iedereen gechecked met QR en had iedereen mondkapje opWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
15 februari als het goed is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:42 schreef Momo het volgende:
Wanneer staat er eigenlijk een persco op het programma voor ons?![]()
Er is trouwens wel weer een storing bij DigiD vandaag.. wilde inloggen bij coronatests.nl maar er is een storing in de communicatie met DigiD.. ben niet de enige zo te zien https://allestoringen.nl/storing/digid/Alpha kenny one![]()
Het was precies zoals het advies was: mondkapje als je door het gebouw beweegt, af als je op je plek bent. Met 70% blazers, was er ook geen andere optie. Was verder wel prima overigens maar vind het ook prima dat er nu niets meer mee gedaan wordt.quote:![]()
Makkelijke vent ben je.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:46 schreef Mallerd01 het volgende:
Was verder wel prima overigens maar vind het ook prima dat er nu niets meer mee gedaan wordt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Teams is ook klaar met jou!quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:39 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben zooo ontzettend klaar met Teams.![]()
Goed voorbeeld waarom je 'deskundigen' geen beleid moet laten bepalen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:47 schreef jcdragon het volgende:
3G-beleid kan volgens experts verdwijnen: 'Regel heeft nu vrijwel geen effect' https://www.nu.nl/coronav(...)wel-geen-effect.html (via @:NUnl)
De meest grove maatregel, het recht om je vrij te bewegen en aan het sociale verkeer deel te nemen, moet blijven want 'oneerlijk' naar gevaccineerden toe. En dan doen alsof de horeca dan eerder dicht moet om het 'veilig' te houden.
Wat een stel gekken.![]()
Al sinds vannacht geloof ik, ik probeerde rond half 1 vannacht een afspraak te maken maar toen kwam ik er al niet op. En met bellen is het zo druk dat er geen lijnen meer beschikbaar zijn dus daar kom ik er ook niet doorheenquote:Op donderdag 3 februari 2022 08:44 schreef falling_away het volgende:
Er is trouwens wel weer een storing bij DigiD vandaag.. wilde inloggen bij coronatests.nl maar er is een storing in de communicatie met DigiD.. ben niet de enige zo te zien https://allestoringen.nl/storing/digid/
And so the lion fell in love with the lamb![]()
Hopelijk gooien we dan wel veel van de maatregelen uit de deur. Is toch wel mooi om te zien dat veel landen van de maatregelen afstappen, zo te zien ook van het CTB, veel landen hebben die nu.quote:
Ben benieuwd wie de landen zijn die nog niet die stap durven te maken, maar als het goed blijft gaan in al die andere landen kun je bijna niks anders dan volgen.![]()
Aangezien de ziekenhuiscijfers (licht) aan het stijgen zijn, zullen ze wel met Ernst iets gaan zeggen.quote:
Get it? get it?![]()
![]()
Klopt, was zelf echt 24 uur goed ziek. Aan de andere kant heb ik ook weer vrienden die geen booster hebben gehad en nu dikke koorts hebben door Omicron.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja maar daarentegen ken ik genoeg mensen die zieker zijn geweest van de booster dan ik van Omikron..
Wel totaal andere verhalen dan toen met Alpha en Delta. Heb toen wel echt collega's gehad die 3 weken uit de running waren en daarna nog een aantal weken nodig hadden voor 100% herstel.![]()
Duitsland en Oostenrijk zullen denk ik de hekkensluiters zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk gooien we dan wel veel van de maatregelen uit de deur. Is toch wel mooi om te zien dat veel landen van de maatregelen afstappen, zo te zien ook van het CTB, veel landen hebben die nu.
Ben benieuwd wie de landen zijn die nog niet die stap durven te maken, maar als het goed blijft gaan in al die andere landen kun je bijna niks anders dan volgen.![]()
Half uurtje wachten, dan is er prima telefonisch doorheen te komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:47 schreef Bamba het volgende:
[..]
Al sinds vannacht geloof ik, ik probeerde rond half 1 vannacht een afspraak te maken maar toen kwam ik er al niet op. En met bellen is het zo druk dat er geen lijnen meer beschikbaar zijn dus daar kom ik er ook niet doorheenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Een like voor de moeite maar zelfs geen glimlach.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aangezien de ziekenhuiscijfers (licht) aan het stijgen zijn, zullen ze wel met Ernst iets gaan zeggen.
Get it? get it?
[ afbeelding ]![]()
We hebben hier de discussie wel eens eerder gehad in het topic. Ik ben niet het type om maar stampij te gaan schoppen als het me niet zint en al helemaal niet bij mensen die ook maar gewoon de regels van hogerhand opvolgen, dan ben je in mijn ogen gewoon een aso.quote:
Komt bij dat bij verenigingen het toch vaak de sociale controle is en niet de BOA-controle, wat ervoor zorgt dat er wel veel gemord wordt op wat het kabinet nu weer vindt maar iedereen ook begrijpt dat 'wij' (als band) er ook weinig aan kunnen doen en er niet voor gekozen hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: