SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 02-02-2022 21:41:05 ]![]()
@chratnox dat info blokje in de OP doet het weer niet. Volgens mij kan dat alleen als crew de OP heeft (of jij hem weer aanpast).![]()
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:37 schreef Scrummie het volgende:
@:chratnox dat info blokje in de OP doet het weer niet. Volgens mij kan dat alleen als crew de OP heeft (of jij hem weer aanpast).zie email 27 oktober![]()
Ja klopt, de <info> tag werkt alleen voor mods en FA's enzo. Als ik 'm edit werkt ie dus wel. Moeten we iets op verzinnen, anders is iedere keer de OP kapotquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:37 schreef Scrummie het volgende:
@:chratnox dat info blokje in de OP doet het weer niet. Volgens mij kan dat alleen als crew de OP heeft (of jij hem weer aanpast).![]()
![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)jk-signaal~a97b946c/
Ozcan Akyol haalt ook eens even uit.zie email 27 oktober![]()
Iedere, iedere.. We gaan 's kijken wat voor moois we ervan kunnen makenquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zie post van @:chratnox
[info] is een crew specifieke tag, mogen wij simpele users niet gebruiken en dus als een user het nieuwe topic opent werkt die tag niet.
Maar @:chratnox belooft net elke OP te gaan wijzigen dus komt helemaal goed![]()
![]()
Opgelostquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedere, iedere.. We gaan 's kijken wat voor moois we ervan kunnen makenzie email 27 oktober![]()
Weet ik weet ik. Maar collega chratnox had het al gefixt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zie post van @:chratnox
[info] is een crew specifieke tag, mogen wij simpele users niet gebruiken en dus als een user het nieuwe topic opent werkt die tag niet.
Maar @:chratnox belooft net elke OP te gaan wijzigen dus komt helemaal goedzie email 27 oktober![]()
Doe eens niet zo pragmatisch, dat past niet bij ons Nederlanders. Hier hadden we zeker 4 maanden over moeten overleggen.quote:![]()
Bedankt Jaap. Lees die column eens die ik net postte…quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doe eens niet zo pragmatisch, dat past niet bij ons Nederlanders. Hier hadden we zeker 4 maanden over moeten overleggen.zie email 27 oktober![]()
Nou, in other news… de Spaanse regering heeft vandaag gestemd over het wel of niet in stand houden van de mondkapjesplicht in de buitenlucht.
Meerdere experts hebben namelijk aangegeven dat deze maatregel totaal zinloos is en sterker nog, sinds het invoeren er van zijn de besmettingen (uiteraard dankzij Omicron) juist gigantisch gestegen.
Resultaat? Ze hebben vóór gestemd om het in stand te houden
Er zijn dus gelukkig ook nog andere landen die het voor elkaar krijgen totale onzinmaatregelen in stand te houden.![]()
![]()
Dank je wel Ernst. Betaalmuurquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Jaap. Lees die column eens die ik net postte…![]()
![]()
Ik heb het gevoel dat het inmiddels meer de vraag is of een maatregel in stand houden lastig is en niet of die heel zinvol is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, in other news… de Spaanse regering heeft vandaag gestemd over het wel of niet in stand houden van de mondkapjesplicht in de buitenlucht.
Meerdere experts hebben namelijk aangegeven dat deze maatregel totaal zinloos is en sterker nog, sinds het invoeren er van zijn de besmettingen (uiteraard dankzij Omicron) juist gigantisch gestegen.
Er zijn dus gelukkig ook nog andere landen die het voor elkaar krijgen totale onzinmaatregelen in stand te houden.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Algehele domheid neemt inderdaad extreme vormen aan. Allemaal politiek aangestuurd - "we moeten toch iets, daadkracht, signaal afgeven, etc."quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, top. Daar komt de vliegende ebola uit Zweden. Laatste keren dat je vloeistoffen uitwisselde was toch met Mickey en Pardoes?quote:![]()
![]()
Inderdaad. Naleving is dan ook zo’n ding… Ik heb me er nauwelijks aan gehouden sinds het ingevoerd is (zeg ik niet om stoer te doen maar omdat ik het gewoon te belachelijk voor woorden vind om buiten met een lapje stof op te gaan lopen).quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het inmiddels meer de vraag is of een maatregel in stand houden lastig is en niet of die heel zinvol is.
Je ziet meer en meer mensen die zich er niet aan houden en haast geen agent die de energie en motivatie heeft om op straat mensen erop te gaan aanspreken hoor.
Zo ook met andere maatregelen overal. Ik weet wel zeker dat het “beleid” om allemaal controles en restricties in te blijven voeren naarmate de tijd vordert gewoon onhoudbaar en niet handhaafbaar wordt en dan gaat het vanzelf als een nachtkaarsje uit![]()
![]()
Zonder mondkapjes was het nog vééééél erger geweest, snap dat danquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, top. Daar komt de vliegende ebola uit Zweden. Laatste keren dat je vloeistoffen uitwisselde was toch met Mickey en Pardoes?
Uiteindelijk bleek Mickey toch onschuldig te zijn, maar Pardoes is wel gevaarlijk.![]()
Een zware klap voor het virus dit, Omikron kan wel inpakken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen wacht Mark nog steeds op al die landen die óók in lockdown gaan. “Let maar op!”
Die gooien alles overboord. Dan ben je dus gewoon een incompetente lul met vingers.Go hard or go home![]()
Evenstar
![]()
Het zijn vooral het OMT en het RIVM die incompetent zijn en Mark die zich nergens aan wil branden en ze dus maar netjes volgt, want dan kan je altijd alle schuld richting RIVM en OMT blijven schuiven. Makkelijk toch.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:06 schreef Noek het volgende:
Ondertussen wacht Mark nog steeds op al die landen die óók in lockdown gaan. “Let maar op!”
Die gooien alles overboord. Dan ben je dus gewoon een incompetente lul met vingers.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)herbesmetting-corona
Forever mondkapjes en boosteren.
2g kan dus definitief de prullenbak in
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ha, bustedquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Da_Sandman in BNW / AlwaysHappy bedankt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Evenstar
![]()
Dat 2G kan al de hele tijd de prullenbak in, maar daar willen ze niet aan geloven.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
Ook mondkapjes, door vooral de manier waarop ze worden gebruikt, zijn het niet waard. Opletten op hygiëne, beter ventileren en vooral doorgaan met leven.![]()
Oftewel: niet janken en gewoon weer terug naar ons oude leven. Laat mensen maar weer met een snotneus op werk komen. Dat quarantaine geouwehoer ga je niet volhouden in de lange termijn, testen ook niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
En zorg dat opa en oma gewoon elk jaar een booster kunnen krijgen als ze willen. Maar of dat met omikron überhaupt ook nodig is weet ik niet. Het lijkt voor de meeste ouderen ook net zo mild te zijn als voor ieder ander.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
dit is toch BA.2 die je besmet na BA.1?quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
2g kan dus definitief de prullenbak in![]()
Ik had mijn mondkapje een keer in m'n tas en toen ging het regenen, alles doorweekt. Ik dacht dat droogt wel weer op. Paar dagen later haalde ik m'n mondkapje er uit en het zat zo stamp en stampvol met schimmels en bacteriën. Ook heb ik er gewoon één hangen om de versnellingspook van m'n auto. Die ligt daar eigenlijk ook alleen maar voor alleen even snel in de supermarkt.
Ja natuurlijk snap ik dat je die dingen moet wassen of vervangen, maar mensen zijn lui. Ik vraag me af hoe schadelijk mondkapjes eigenlijk wel niet kunnen zijn. Mensen gaan er niet mee om als een chirurg.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat jij zegt. Daar moeten ze het bij laten. + prikken voor de ouderen en risico groepen op vrijwillige basis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat 2G kan al de hele tijd de prullenbak in, maar daar willen ze niet aan geloven.
Ook mondkapjes, door vooral de manier waarop ze worden gebruikt, zijn het niet waard. Opletten op hygiëne, beter ventileren en vooral doorgaan met leven.![]()
Komt vanzelf wel, omrigende landen kiezen er al voor.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat 2G kan al de hele tijd de prullenbak in, maar daar willen ze niet aan geloven.
Ook mondkapjes, door vooral de manier waarop ze worden gebruikt, zijn het niet waard. Opletten op hygiëne, beter ventileren en vooral doorgaan met leven.
Behalve onze bewindslieden met de vaardigheden waar de gemiddelde lapzwans bij het UWV zich nog voor dood zou schamen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Uit dat artikel:quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:18 schreef ZarB het volgende:
2g kan dus definitief de prullenbak inBescherming tegen wat? Opnieuw 2 dagen verkoudheid? Wat dacht je van niet in quarantaine gaan, niet testen en gewoon weer door gaan met normaal leven ipv 2G, mondkapjes, etc.quote:Met andere woorden: een milde besmetting met als gevolg een klein verkoudheidje dat twee dagen later weer weg is, zorgt niet voor heel veel bescherming in de toekomst.![]()
Valt me ook op dat veel mensen die in mijn omgeving omikron hebben er binnen een dag of twee al weer van af zijn qua klachten.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
gewoon vita C+D en paracetamol en gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:31 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
Bescherming tegen wat? Opnieuw 2 dagen verkoudheid? Wat dacht je van niet in quarantaine gaan, niet testen en gewoon weer door gaan met normaal leven ipv 2G, mondkapjes, etc.![]()
Ja dat is wel echt een grof schandaal inderdaad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:37 schreef ZarB het volgende:
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
25% er af trekkenquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:37 schreef ZarB het volgende:
Vandaag op nos dat de ziekenhuiscijfers weer stijgen op de verpleegafdeling. In datzelfde bericht staat dat er geen onderscheid is tussen mensen die door corona worden opgenomen of toevallig corona blijken te hebben. Hoe de fuck blijven dat ze dan op deze manier koppen. Misleiding van de bovenste plank. De Story en Prive zijn er niks bij. Grof schandaal.![]()
Hou toch op zeg. Ik ben nog nooit in mijn leven 2 keer achter elkaar verkouden/grieperig geworden binnen enkele weken achter elkaar. Wat is dit nu weer voor sensatiezoekerij.
Mensen die dat overkomt hebben dan echt een immuunsysteem dat even werkschuw is als een dikke uitkeringstrekker.![]()
![]()
Er staat minstens één onnodige spatie, maar ik weet nog niet welke er weg moet.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Nou ja, hooikoorts wordt dit jaar wel een dingetje denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hou toch op zeg. Ik ben nog nooit in mijn leven 2 keer achter elkaar verkouden/grieperig geworden binnen enkele weken achter elkaar. Wat is dit nu weer voor sensatiezoekerij.
Mensen die dat overkomt hebben dan echt een immuunsysteem dat even werkschuw is als een dikke uitkeringstrekker.
De klachten van Omikrom lijken verdomde veel op die van hooikoorts.Zonder wrijving geen glans![]()
Ongelofelijk, waar zijn we mee bezig.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is wel echt een grof schandaal inderdaad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen die dat overkomt hebben dan echt een immuunsysteem dat even werkschuw is als een dikke uitkeringstrekker.![]()
![]()
Huh, maar ik lees hier juist dat alle andere landen de regels eraf gooien?quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
Er zijn dus gelukkig ook nog andere landen die het voor elkaar krijgen totale onzinmaatregelen in stand te houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Welk baantje heeft hij in godsnaam bemachtigd danquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:47 schreef Oriente het volgende:
[..]
Die heeft geen uitkering meer maar is ZZP'er![]()
![]()
Dat heb ik in elk geval niet gelezen, wel een aantal. Kun je 't misschien verkeerd gelezen hebben?quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Huh, maar ik lees hier juist dat alle andere landen de regels eraf gooien?![]()
Had wel een topic van z'n Golf 4 met racestuur willen zienquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waren wel gouden topics op AW![]()
![]()
https://www.msn.com/en-gb(...)urce-says/ar-AATnhmzquote:If Covid infections continue to fall this month, Boris Johnson could order changes to the UKHSA’s coronavirus dashboard within weeks, and is understood to have set Easter in mid-April as the deadline to stop the publication of infections, hospital admissions and death data.
[...]
“The move from PCR test to lateral flow testing was the first step to stopping the reporting, as the figures are now no longer logged centrally and it’s become a personal responsibility.
[...]
“Ending the daily Covid death toll is part of the Prime Minister’s strategy of living with Covid,” added the Whitehall source. “It is hoped that taking the focus away from the Covid figures will also help people move on with their lives.”When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Professioneel vlogger / tiktokkerquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welk baantje heeft hij in godsnaam bemachtigd dan![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Professioneel vlogger / tiktokker![]()
![]()
Echt amazing dit. Wordt daar zo blij van. Nu wij nog.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:50 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.msn.com/en-gb(...)urce-says/ar-AATnhmzA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Sorry. /squote:Op woensdag 2 februari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heb ik in elk geval niet gelezen, wel een aantal. Kun je 't misschien verkeerd gelezen hebben?
Verwijzend naar het feit dat er hier soms gedaan wordt alsof overal de regels er al af zijn, terwijl dat evident nog niet het geval is. Naast dat veel andere landen in een aantoonbaar andere situatie zitten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is volgens mij ook niet wat gezegd wordt over 't algemeen, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry. /s
Verwijzend naar het feit dat er hier soms gedaan wordt alsof overal de regels er al af zijn, terwijl dat evident nog niet het geval is.![]()
Overigens zijn er in Denemarken momenteel 26 covidpatiënten op de ic. Hier in Nederland zijn het er naar rato nog 3x zoveel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou ik heb geluk, ik heb tijdens een training een zweepslag opgelopen en kan even niet lopen. Hoef ik me ook geen zorgen te maken of ik wel of niet binnen mag sporten, wel of niet naar de kroeg mag. Kan ik wachten totdat de qr code opgeheven is.![]()
Waarom verdwijnt elke letter tekst die ik tik als het gaat om een reactie van een bepaald persoon over media?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat Denemarken het beter op orde heeft lijkt me evident. De opmerking van Omtzigt tijdens het debat gisteren dat de data die aangeleverd is aan de regering in Denemarken van veel hogere kwaliteit was lijkt me daar ook in mee te spelen, net als opvolging van de regels e.d.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zijn er in Denemarken momenteel 26 covidpatiënten op de ic. Hier in Nederland zijn het er naar rato nog 3x zoveel.![]()
Hij trekt wel redelijk goede kijkcijfers, eerlijk is eerlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Professioneel vlogger / tiktokker![]()
Het ging mij er vooral om dat de situatie in Denemarken los van hun eigen zaken en datastromen ook qua ziekenhuisopnames echt anders is dan hier.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat Denemarken het beter op orde heeft lijkt me evident. De opmerking van Omtzigt tijdens het debat gisteren dat de data die aangeleverd is aan de regering in Denemarken van veel hogere kwaliteit was lijkt me daar ook in mee te spelen, net als opvolging van de regels e.d.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
80k abonnees/volgers op youtube, videos pakken tussen de 40-45k en de 135k views.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hij trekt wel redelijk goede kijkcijfers, eerlijk is eerlijk.![]()
En toch kunnen we er wel van leren. Het zal niet inhouden dat we ineens maar 26 mensen op de IC hebben liggen, maar de gegevens vanuit Denemarken (en andere landen) kunnen prima ge-extrapoleerd worden naar de situatie in Nederland. Tuurlijk moet er een bepaalde mate van normalisatie overheen voor je het kunt gebruiken, maar het lijkt me in de huidige fase een betere situatie dan vertrouwen op Delta scenario's waarvan je weet dat ze niet kloppen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het ging mij er vooral om dat de situatie in Denemarken los van hun eigen zaken en datastromen ook qua ziekenhuisopnames echt anders is dan hier.![]()
En over die BA.2: https://en.ssi.dk/news/ne(...)ed-pass-on-infection
Mensen die gevaccineerd (ongeacht geboosterd) zijn verspreiden deze variant veel minder t.o.v. BA.1. Ongevaccineerden verspreiden BA.2 ruim 2,5 keer zo vaak als BA.1. Gevaccineerden verspreiden BA.2 juist veel minder (~40%) dan BA.1.Omdat ongevaccineerden het sneller verspreiden én ontvankelijker zijn verwachten de Denen dat het nog sneller rondgaat onder kinderen.quote:A potential mechanism for the higher transmissibility of unvaccinated individuals infected with BA.2 compared to BA.1 could be a higher viral load (appendix 7.3). No such difference was found for fully or booster-vaccinated individuals, which could be a result of a lower viral load in vaccinated individuals with a breakthrough infectionCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En om dit nog een beetje in perspectief te zetten. De 'secondary rate' binnen huishoudens (hoe groot is de kans dat je iemand anders binnen het huishouden besmet) is voor BA.2 ~40%. Dit was voor de alfavariant ~10%. Om even aan te geven hoeveel besmettelijker deze variant is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
En over die BA.2: https://en.ssi.dk/news/ne(...)ed-pass-on-infection
Mensen die gevaccineerd (ongeacht geboosterd) zijn verspreiden deze variant veel minder t.o.v. BA.1. Ongevaccineerden verspreiden BA.2 ruim 2,5 keer zo vaak als BA.1. Gevaccineerden verspreiden BA.2 juist veel minder (~40%) dan BA.1.
[..]
Omdat ongevaccineerden het sneller verspreiden én ontvankelijker zijn verwachten de Denen dat het nog sneller rondgaat onder kinderen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Komt omdat zij geen onnodige lockdown hebben gehad en daardoor eerder de piek in de ziekenhuizen hebben gehad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zijn er in Denemarken momenteel 26 covidpatiënten op de ic. Hier in Nederland zijn het er naar rato nog 3x zoveel.Alpha kenny one![]()
Dat laatste doen ze dan ook allang niet meer. En feit blijft dat sommige landen meer speelruimte hebben om te 'gokken'.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch kunnen we er wel van leren. Het zal niet inhouden dat we ineens maar 26 mensen op de IC hebben liggen, maar de gegevens vanuit Denemarken (en andere landen) kunnen prima ge-extrapoleerd worden naar de situatie in Nederland. Tuurlijk moet er een bepaalde mate van normalisatie overheen voor je het kunt gebruiken, maar het lijkt me in de huidige fase een betere situatie dan vertrouwen op Delta scenario's waarvan je weet dat ze niet kloppen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou, mijn vrouw heeft omicron gehad en ze heeft mij mooi niet besmet!quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En om dit nog een beetje in perspectief te zetten. De 'secondary rate' binnen huishoudens (hoe groot is de kans dat je iemand anders binnen het huishouden besmet) is voor BA.2 ~40%. Dit was voor de alfavariant ~10%. Om even aan te geven hoeveel besmettelijker deze variant is.![]()
![]()
In Denemarken hebben ze structureel een lagere ic-bezetting gehad dan in Nederland, ook gecorrigeerd naar bevolkingsaantal.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
Komt omdat zij geen onnodige lockdown hebben gehad en daardoor eerder de piek in de ziekenhuizen hebben gehad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En voor BA.1? Is het trouwens niet aannemelijk dat BA.2 het aflegt tegen BA.1? Ook al is ie besmettelijker, hij heeft veel minder mogelijkheden als gevaccineerden deze variant veel minder verspreiden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En om dit nog een beetje in perspectief te zetten. De 'secondary rate' binnen huishoudens (hoe groot is de kans dat je iemand anders binnen het huishouden besmet) is voor BA.2 ~40%. Dit was voor de alfavariant ~10%. Om even aan te geven hoeveel besmettelijker deze variant is.![]()
Zelfs een virus mot jou niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, mijn vrouw heeft omicron gehad en ze heeft mij mooi niet besmet!![]()
![]()
Niet volledig meer nee, maar ze gebruiken nog steeds geen data gebaseerd op de onderzoeken voor zover ik weet. De tijd tussen besmetting en opname is verkort en meegenomen in het model, dat de variant milder is is meegenomen in het model maar de kortere ligduur voor zover ik weet nog niet. De modellen van IC cijfers komen ook nog niet overeen met andere landen, dus die lijken me ook nog niet bijgewerkt te zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste doen ze dan ook allang niet meer. En feit blijft dat sommige landen meer speelruimte hebben om te 'gokken'.![]()
@chratnox teruggekeken. Ik ben het eens met Klaver dat het niet moet dienen als koehandel. Het zegt wel iets over de mate waarin De Jonge geloofde dat het echt iets zou doen in de crisis. Ik zie er nog steeds niets dubbele agenda of wat dan ook achter. Wellicht moet ik je wat tegemoet komen in het drammen.
Maar dat doet nu niets meer af aan de situatie, wat mij betreft. Omdat aangetoond is dat het met Omikron waardeloos is, is het van tafel. Maar we weten niet hoe de toekomst eruit ziet, zelfs in het beloofde Denemarken houdt de plaatselijke Van Dissel een slag om de arm over de winter van volgend jaar, dus wat mij betreft begrijpelijk dat er wordt gekeken of 2G in andere situaties wél van nut kan zijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Top dat je het teruggekeken hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
@:chratnox teruggekeken. Ik ben het eens met Klaver dat het niet moet dienen als koehandel. Het zegt wel iets over de mate waarin De Jonge geloofde dat het echt iets zou doen in de crisis. Maar dat doet nu niets meer af aan de situatie, wat mij betreft. Omdat aangetoond is dat het met Omikron waardeloos is, is het van tafel. Maar we weten niet hoe de toekomst eruit ziet, zelfs in het beloofde Denemarken houdt de plaatselijke Van Dissel een slag om de arm over de winter van volgend jaar, dus wat mij betreft begrijpelijk dat er wordt gekeken of 2G in andere situaties wél van nut kan zijn.
Begrijp je nu wel waarom ik zeg dat het voelt als drammen? Op het moment dat Klaver ergens om vraagt en hij krijgt als antwoord: "Kunnen we het dan ook over 2G hebben?" (Ik zag je edit pas na mijn reactie)
Ik snap echt best dat je erover na wil denken of er scenario's zijn waarin het zinvol kan zijn, maar dan moet dat (naar mijn mening) niet zo prominent terugkomen telkens. Telkens is het een groot onderdeel van het debat, grotendeels omdat het kabinet zegt dat ze erover willen beschikken, dat ze het in de gereedschapskist willen hebben. 2G lijkt me nu precies zoiets wat onderdeel van de visie op de lange termijn moet zijn, het leidt op dit moment teveel af van de acute problemen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2022 23:14:28 ]![]()
Hoe wil je dat gaan bepalen zonder te weten wat de dominante variant dan is met welke eigenschappen, welke doorbraken er in vaccinaties (niet) zijn en ga zo maar door? Nu modelleren voor komende winter gaat nergens over.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
@:chratnox teruggekeken. Ik ben het eens met Klaver dat het niet moet dienen als koehandel. Het zegt wel iets over de mate waarin De Jonge geloofde dat het echt iets zou doen in de crisis. Ik zie er nog steeds niets dubbele agenda of wat dan ook achter. Wellicht moet ik je wat tegemoet komen in het drammen.
Maar dat doet nu niets meer af aan de situatie, wat mij betreft. Omdat aangetoond is dat het met Omikron waardeloos is, is het van tafel. Maar we weten niet hoe de toekomst eruit ziet, zelfs in het beloofde Denemarken houdt de plaatselijke Van Dissel een slag om de arm over de winter van volgend jaar, dus wat mij betreft begrijpelijk dat er wordt gekeken of 2G in andere situaties wél van nut kan zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
30%. En dat laatste geldt vrees ik alleen als er daadwerkelijk heel weinig ongevaccineerden zouden zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
En voor BA.1? Is het trouwens niet aannemelijk dat BA.2 het aflegt tegen BA.1? Ook al is ie besmettelijker, hij heeft veel minder mogelijkheden als gevaccineerden deze variant veel minder verspreiden.
Het verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden is dus ruim een factor 4. Dat betekent dat er ongeveer vier keer zoveel gevaccineerden moeten zijn als ongevaccineerden. Dan heb je het over 80% van je bevolking. En dat is dus inclusief kinderen. Dat heeft alleen Portugal.
Bovendien moet je dan ook nog rekening houden met het feit dat ongevaccineerden doorgaans vaker contact hebben (bedenk dat een fors deel kinderen betreft). Daarnaast zijn gevaccineerden ook ontvankelijker om met BA.2 besmet te worden, tot wel een factor 3x zo ontvankelijk. Gevaccineerde ouders worden dus 3x zo snel besmet dan met BA.1.
Alles bij elkaar afwegend is de kans zo'n 15% tot 50% (afhankelijk van wel/niet gevaccineerd) groter dat je met BA.2 besmet wordt dan met BA.1Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De kortere ligduur ook. Maar alleen in de kliniek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:10 schreef chratnox het volgende:
dat de variant milder is is meegenomen in het model maar de kortere ligduur voor zover ik weet nog niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Weer zo’n niet te bewijzen aanname.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar in Zweden hebben ze zich veel beter aan de maatregelen gehouden.![]()
Dat hij niet meer in het BIG-register staat klopt in elk geval. Maar aangezien hij tot voor kort bestuurder van een ziekenhuis was kun je 'ik had een patiënt' natuurlijk ook opvatten als 'in mijn ziekenhuis'. Ik zou er niet te veel achter zoeken.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah oké. Voor IC gaan ze (voor zover ik weet) nog steeds uit van vrij negatieve data. Hebben het nog steeds over 1000 mensen op de IC enzo, wat niet overeen komt met andere landen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kortere ligduur ook. Maar alleen in de kliniek.![]()
Hij was bestuurder van Erasmus. Hij zal daar wel wat mee bedoelen. Niet op alle slakken zout leggen joh...quote:![]()
Duidelijk. Gunstig dat BA.2 in elk geval gevaccineerden minder lijkt te treffen, dat zou moeten helpen bij de cijfers op de kliniek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
30%. En dat laatste geldt vrees ik alleen als er daadwerkelijk heel weinig ongevaccineerden zouden zijn.
Het verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden is dus ruim een factor 4. Dat betekent dat er ongeveer vier keer zoveel gevaccineerden moeten zijn als ongevaccineerden. Dan heb je het over 80% van je bevolking. En dat is dus inclusief kinderen. Dat heeft alleen Portugal.
Bovendien moet je dan ook nog rekening houden met het feit dat ongevaccineerden doorgaans vaker contact hebben (bedenk dat een fors deel kinderen betreft). Daarnaast zijn gevaccineerden ook ontvankelijker om met BA.2 besmet te worden, tot wel een factor 3x zo ontvankelijk. Gevaccineerde ouders worden dus 3x zo snel besmet dan met BA.1.
Alles bij elkaar afwegend is de kans zo'n 15% tot 50% (afhankelijk van wel/niet gevaccineerd) groter dat je met BA.2 besmet wordt dan met BA.1![]()
Nee hoor. Dat is echt zo!quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Weer zo’n niet te bewijzen aanname.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Of zelfs: “voor een gesprek op mijn ministerie”.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hij niet meer in het BIG-register staat klopt in elk geval. Maar aangezien hij tot voor kort bestuurder van een ziekenhuis was kun je 'ik had een patiënt' natuurlijk ook opvatten als 'in mijn ziekenhuis'. Ik zou er niet te veel achter zoeken.zie email 27 oktober![]()
Dat is nou juist het punt wat ik wil maken. Nu leidt het af van acute problemen. Over een jaar krijgen ze als ze nu alleen naar de acute problemen kijken weer het verwijt dat er geen plan B is. Dat het overigens steeds terugkomt in debatten lijkt me overigens ook wel logisch, gezien de gevoeligheid van het onderwerp.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Top dat je het teruggekeken hebt.
Begrijp je nu wel waarom ik zeg dat het voelt als drammen? Op het moment dat Klaver ergens om vraagt en hij krijgt als antwoord: "Kunnen we het dan ook over 2G hebben?" (Ik zag je edit pas na mijn reactie)
Ik snap echt best dat je erover na wil denken of er scenario's zijn waarin het zinvol kan zijn, maar dan moet dat (naar mijn mening) niet zo prominent terugkomen telkens. Telkens is het een groot onderdeel van het debat, grotendeels omdat het kabinet zegt dat ze erover willen beschikken, dat ze het in de gereedschapskist willen hebben. 2G lijkt me nu precies zoiets wat onderdeel van de visie op de lange termijn moet zijn, het leidt op dit moment teveel af van de acute problemen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hij is nu een week of 3 minister van volksgezondheid. Als hij vorige week een patiënt had was hij naast minister dus ook nog bestuurder bij het Erasmus. Of hij was abuis in zn periode als minister.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij was bestuurder van Erasmus. Hij zal daar wel wat mee bedoelen. Niet op alle slakken zout leggen joh...
Het lijkt me in elk geval niet dat je kan opereren als bestuurder van het Erasmus en tegelijkertijd minister van VWS kunt zijn, dus er klopt iets niet. Misschien een foutje of spraakverwarring.![]()
Al die politici roepen wel wat vaker iets. Vorige week had ik dit dat. Vorige week sprak ik mevrouw zus zo. Ik kreeg gisteren mail van bezorgde burger met dit dat.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij is nu een week of 3 minister van volksgezondheid. Als hij vorige week een patiënt had was hij naast minister dus ook nog bestuurder bij het Erasmus. Of hij was abuis in zn periode als minister.
Het lijkt me in elk geval niet dat je kan opereren als bestuurder van het Erasmus en tegelijkertijd minister van VWS kunt zijn, dus er klopt iets niet. Misschien een foutje of spraakverwarring.
Oncontroleerbaar allemaal.![]()
Ik ben geen onderzoeker of epidemioloog. Ik vind alleen het feit dat ze het willen gaan onderzoeken an sich niet zo vreemd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan bepalen zonder te weten wat de dominante variant dan is met welke eigenschappen, welke doorbraken er in vaccinaties (niet) zijn en ga zo maar door? Nu modelleren voor komende winter gaat nergens over.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zeg daarmee niet dat het niet besproken moet worden uiteraard, maar door het nu te proberen te pushen leidt het af. Er wordt op dit moment gewerkt aan een situatie na de pandemische fase, dit lijkt me een perfect onderwerp voor daar op tafel.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt wat ik wil maken. Nu leidt het af van acute problemen. Over een jaar krijgen ze als ze nu alleen naar de acute problemen kijken weer het verwijt dat er geen plan B is. Dat het overigens steeds terugkomt in debatten lijkt me overigens ook wel logisch, gezien de gevoeligheid van het onderwerp.![]()
Als ik voor iedere keer dat ik in de beginperiode bij een nieuwe baan nog in de wij vorm over mijn vorige werkgever sprak een euro had gekregen had ik geen werkgever meer nodig.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Indien je al 3 jaar niet meer praktiserend arts bent en bovendien kamerlid, had je vorige week geen patiënt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij was bestuurder van Erasmus. Hij zal daar wel wat mee bedoelen. Niet op alle slakken zout leggen joh...![]()
1000 zit je echt wel aan de bovenkant van de toch al relatief conservatieve modellen. Meer in de lijn der verwachting ligt een aantal rond de 600. En dat dan ergens half maart.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké. Voor IC gaan ze (voor zover ik weet) nog steeds uit van vrij negatieve data. Hebben het nog steeds over 1000 mensen op de IC enzo, wat niet overeen komt met andere landen.
En dat uiteraard onder allerlei aannames. Zo gaan ze uit van een 40% lagere kans op een ziekenhuisopname t.o.v. delta, terwijl sommige studies ook laten zien dat het misschien wel 60% lagere kans is.
En ook is de vraag hoe goed de booster werkt. In een conservatieve schatting komen ze dan uit op bijna 70 IC-opnames per dag. Als de booster juist erg goed blijkt te werken kom je rond de 25 IC-opnames per dag, bijna een factor drie keer zo laag.
Kortom, het is gewoon enorm complex, met veel onzekerheden. En als je onzekerheden multiplificeert kreeg je grote bandbreedtes. Dat is nu eenmaal de realiteit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
'In mijn ziekenhuis had ik een patiënt...'quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:25 schreef Za het volgende:
[..]
Indien je al 3 jaar niet meer praktiserend arts bent en bovendien kamerlid, had je vorige week geen patiënt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: