SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2022 21:11:08 ]![]()
Hier de cijfers van de Wereldbank: https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZSquote:Op woensdag 2 februari 2022 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat even te zoeken naar cijfers en vond hier de Population weighted density per land:
https://jeodpp.jrc.ec.eur(...)PWD/pwd_country.xlsx
Daar zie je dat Nederland op het Europese gemiddelde zit, terwijl zowel Denemarken als Zweden er een stuk onder liggen.
In Nederland woont 92% in de stad, in Denemarken 88%. Ook niet zo vreemd als de helft van Denemarken in de metropoolregio Kopenhagen woont.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh zeker, eens. Maar dat neem ik vooral de modelleurs (en epidemiologen) bij het RIVM kwalijk. Er wordt nog steeds (in elk geval gedeeltelijk) met data over Delta gewerkt, dus dan snap ik het best dat er zorgen zijn. Gelet op andere landen lijken die onterecht te zijn, maar het is wel apart natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klopt. Maar het gaat me er meer om dat er zo vaak is gezegd dat het voornamelijk gaat om de zorg. Zelfs her en der dat het aantal besmettingen niets uitmaakt als de zorgdruk hoog blijft. Nu is de zorgdruk laag en dan gaat het opeens wél weer om het aantal besmettingen. Ze moeten naar een stabiel laag niveau; ongeacht wat er in de ziekenhuizen gebeurd. Ondertussen kan je wel vaststellen dat de link tussen besmettingen en opnames flink veranderd is en dat een hoog aantal besmettingen dus niet meer een probleem hoeft te zijn.
Endemisch/epidemisch staat daar los van. Wat betreft het we letten op besmettingen, ziekenhuizen, IC's, nee toch besmettingen, de hele zorgketen ben ik het wel met je eens. Daar moeten ze duidelijker zijn.![]()
Maandag GGD-record van 88kquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:35 schreef -0- het volgende:
Maandag waren wat teststraten dicht dus misschien ook een kleine Corriecorrectie vandaag?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zeker, dat het RIVM in ieder geval tot voor kort (geen idee of ze nu wel Omicron data gebruiken) nog steeds met delta data aan het werken was is natuurlijk vrij bizar. Want maatregelen worden genomen op basis van die modellen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, eens. Maar dat neem ik vooral de modelleurs (en epidemiologen) bij het RIVM kwalijk. Er wordt nog steeds (in elk geval gedeeltelijk) met data over Delta gewerkt, dus dan snap ik het best dat er zorgen zijn. Gelet op andere landen lijken die onterecht te zijn, maar het is wel apart natuurlijk.
Endemisch/epidemisch staat daar los van. Wat betreft het we letten op besmettingen, ziekenhuizen, IC's, nee toch besmettingen, de hele zorgketen ben ik het wel met je eens. Daar moeten ze duidelijker zijn.
Maar er is in het buitenland al zoveel Omicron data, en ik denk dat Kuipers geen domme man is, dus hij weet imo best dat die link tussen besmettingen en opnames gewoon flink veranderd is; en toch eist hij nu dus een stabiel laag aantal besmettingen.
Dat je het pas een endemische fase kan noemen als de cijfers stabiel laag zijn heb je gelijk in (en hij dus ook); het probleem is dus vooral dat er ook maatregelen aan gekoppeld worden. En er dus iets te veel waarde voor gehecht aan besmettingen.![]()
Voorland Amsterdam is overigens hoopgevend.
Maar ook grote kans op plafondeffect.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Deze maand mooi 27 miljoen besparen danquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:
testen kost 9 miljoen p/d x31=279 miljoen per mnd
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zijn ze eindelijk begonnen met Amsterdam afsteken en aan de Engelsen geven?quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Voorland Amsterdam is overigens hoopgevend.
[ afbeelding ]
Maar ook grote kans op plafondeffect.![]()
![]()
Ongeacht het aantal testen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:
testen kost 9 miljoen p/d x31=279 miljoen per mnd![]()
Tijd voor een nieuwe nog besmettelijker variant, dit schiet niet op.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Anti-climax vandaag.
Morgen een nieuwe kans.![]()
"In de stad wonen" zegt verder nog niet zoveel hè? Daarom heb je dus maatstaven als de population-weighted density die feitelijk meet hoe dicht mensen op elkaar gepakt zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier de cijfers van de Wereldbank: https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZS
In Nederland woont 92% in de stad, in Denemarken 88%. Ook niet zo vreemd als de helft van Denemarken in de metropoolregio Kopenhagen woont.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.quote:![]()
En dan nog de testen voor toegang, zo'n 500.000 tests per week? Wat een kosten :-|quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.![]()
De inkoopprijs bij de labs ligt ongeveer tussen de 40-45 euro, en daar komen de ander kosten nog bovenop.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe nog besmettelijker variant, dit schiet niet op.![]()
Maar dat eerste levert toch juist de stijging van besmettingsrisico op en niet zozeer of ik daar nou in een flatje of ruime eengezinswoning woon.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
"In de stad wonen" zegt verder nog niet zoveel hè? Daarom heb je dus maatstaven als de population-weighted density die feitelijk meet hoe dicht mensen op elkaar gepakt zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Is die besmettelijker?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat zit er inquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.![]()
dier komen er idd nog bovenopquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan nog de testen voor toegang, zo'n 500.000 tests per week? Wat een kosten :-|![]()
dat is toch de stealth variant?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.![]()
Wanneer is eigenlijk exact dat weegmoment / persco?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
15e volgens mij.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is eigenlijk exact dat weegmoment / persco?![]()
Ach, de uitkomst staat toch al min of meer vast?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is eigenlijk exact dat weegmoment / persco?![]()
Nou niet helemaal natuurlijk. Enorm uitgestrekte stedelijke gebieden (zie bijvoorbeeld veel steden in de VS) betekenen niet per se dat er heel veel interactie is, terwijl dat juist als mensen allemaal in krappe appartementjes zitten, dezelfde volle bussen moeten nemen en ga zo maar door wel het geval is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat eerste levert toch juist de stijging van besmettingsrisico op en niet zozeer of ik daar nou in een flatje of ruime eengezinswoning woon.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jep. uitzitten tot 8 maart en dan zien we wel weer.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach, de uitkomst staat toch al min of meer vast?
Groet,
Ernstwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben er ook bang voor. Alleen een versoepeling dat de horeca tot 00:00 open kan. Uiteraard nog alleen toegankelijk met een groenvinkje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep. uitzitten tot 8 maart en dan zie wel weer.
Groet,
Ernst![]()
Wij gaan gewoon hoe dan ook een van de hekkensluiters zijn met het afbouwen van maatregelen.
En we lopen waarschijnlijk in de zomer nog met mondkapjes.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat betwijfel ik dusquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach, de uitkomst staat toch al min of meer vast?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Uiteraard. Dat CTB, de mondmaskers en de 1,5 meter gaan we nog maandenlang plezier van hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Alleen een versoepeling dat de horeca tot 00:00 open kan. Uiteraard nog alleen toegankelijk met een groenvinkje.![]()
hoogste IC afgelopen golf was rond de 625 en code zwart hing ons boven het hoofd, nu zitten we met 200 IC en dan gaan we verzwaren, dat zou echt achterlijk zijn.quote:![]()
Denk je echt? Horeca weer aan banden oid?quote:
Dan zou ik echt compleet het vertrouwen in het beleid verliezen (voor zover er nog wat te verliezen valt dan natuurlijk).![]()
Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
En we lopen waarschijnlijk in de zomer nog met mondkapjes.![]()
Gerda de IC verpleegkundige wil ook eens met vakantie en anders neemt ze wel ontslag.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoogste IC afgelopen golf was rond de 625 en code zwart hing ons boven het hoofd, nu zitten we met 200 IC en dan gaan we verzwaren, dat zou echt achterlijk zijn.![]()
Ik zie hier steeds meer mensen die met een masker op over straat lopen of op de fiets zitten.quote:
Misschien tegen de kou, verder ontgaat het nut me.![]()
En zwembroek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Of ze gaat in quarantaine.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Gerda de IC verpleegkundige wil ook eens met vakantie en anders neemt ze wel ontslag.![]()
Het virus je broekje inquote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Positieve zelftest hier.. klachten: sinds gisteravond lichte koorts 38.2 (nu weer weggezakt), klein beetje keelpijn dat alweer weg is, en vanochtend wat hoofdpijn.
Ik heb geen booster gehad maar wel 2 doses Pfizer. Als dat alles is... (Even afkloppen)
Uitslag van de GGD laat tot 48 uur op zich wachten maar daarna heb ik iig weer een verlenging van mijn QR code.Alpha kenny one![]()
![]()
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?![]()
Ik durf wel de gok te wagen door te zeggen dat we in augustus nog steeds aan het CTB en mondkapjes vast zitten; hoogstens een verplichting om iets minder plekken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Wij gaan gewoon hoe dan ook een van de hekkensluiters zijn met het afbouwen van maatregelen.
Mag toch hopen van niet zeg. 50 mensen op de IC en dan nog steeds CTB? Terwijl alle landen om ons heen hebben versoepeld?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik durf wel de gok te wagen door te zeggen dat we in augustus nog steeds aan het CTB en mondkapjes vast zitten; hoogstens een verplichting om iets minder plekken.![]()
Het is toch wel 2 hele dagen enigszins goed gegaan met het wegwerken van de achterstanden. Gelukkig vandaag weer 23k erbij
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat jullie überhaupt een half jaar vooruit durven denken..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Schokkend wel wat voor obsessie er is met 2G.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?![]()
Verwacht het niet, die surveillancecijfers lopen 2 weken achter. Delta is ondertussen wel weg.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:35 schreef mir1986 het volgende:
Trouwens nog steeds 5,7% Delta, zullen die mensen voor de opnames zorgen?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Denk dat het nog wel eens snel teruggedraaid zou kunnen worden als blijkt dat de ondernemers dan wel heel veel omzet gaan verliezen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Schokkend wel wat voor obsessie er is met 2G.![]()
Niet dat 2G ervan gaat komen verder, maar dat riep men ook van 3G en de horeca. Resultaat: uitpuilende kroegen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel eens snel teruggedraaid zou kunnen worden als blijkt dat de ondernemers dan wel heel veel omzet gaan verliezen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wanneer is de laatste week geweest zonder storing?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
2G verwacht ik dat effect ook niet van. 1G wel…quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet dat 2G ervan gaat komen verder, maar dat riep men ook van 3G en de horeca. Resultaat: uitpuilende kroegen.zie email 27 oktober![]()
Is het raar dat ik dit niet eens verbazend vind? Bij Op1 trouwens rond 15 minuten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?
Hoe hard er hier gepushed wordt op 2G snap ik echt niet, zeker niet de achterdeurtjes. Ze blijven 2G willen pushen, ook al is de uitkomst dat het weinig zinvol is (op dit moment). Argument D66: Ja in de toekomst kan het misschien wel 's voor andere varianten nodig zijn.![]()
Hugo de Jonge, man man man.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?zie email 27 oktober![]()
Inderdaad. Dat zou voor mij een reden zijn de horeca te mijden. En voor veel gevaccineerden denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G verwacht ik dat effect ook niet van. 1G wel…![]()
Precies. Mensen die zich laten testen om naar de kroeg te gaan is nog geen 5% van de bezoekers vermoed ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G verwacht ik dat effect ook niet van. 1G wel…VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die rechtsfilosoof bij Op1 trouwens erna: "2G is een indirecte vaccinatieplicht". Mocht het nodig zijn verder te gaan dan 3G moet je het gesprek voeren over een vaccinatieplicht, dan ben je eerlijk.quote:![]()
Waarom vinden "ze" dat 2G eigenlijk nog steeds zo belangrijk. Als het niet echt nut heeft? Of is het inmiddels een principekwestie geworden? Daar heb je wat aan.
Kan dit kabinet niet ook weer gewoon vallen...![]()
Dat snapt iedereen behalve Hugo de Jonge, maar die is van het CDA.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die rechtsfilosoof bij Op1 trouwens erna: "2G is een indirecte vaccinatieplicht". Mocht het nodig zijn verder te gaan dan 3G moet je het gesprek voeren over een vaccinatieplicht, dan ben je eerlijk.zie email 27 oktober![]()
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom vinden "ze" dat 2G eigenlijk nog steeds zo belangrijk. Als het niet echt nut heeft? Of is het inmiddels een principekwestie geworden? Daar heb je wat aan.
Kan dit kabinet niet ook weer gewoon vallen...zie email 27 oktober![]()
Aangezien de push op 2G er nog steeds is is het niet alleen de Jonge. Ik vraag me inmiddels af of de Jonge niet de frontman was en dat (bijvoorbeeld) Rutte hier zo op aan 't pushen is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snapt iedereen behalve Hugo de Jonge, maar die is van het CDA.![]()
Vriendje Duitsland volgen / Gezichtsverlies, systeem opgetuigd dat nutteloos is en in de prullenbak kan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.![]()
We weten niet hoe het er in de ministerraad en in de partijpolitieke dynamiek aan toe gaat. Als Kuipers meteen 2G had afgeschoten dan stond Hugo mooi voor lul natuurlijk… En hij is niet van het podium verdwenen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien de push op 2G er nog steeds is is het niet alleen de Jonge. Ik vraag me inmiddels af of de Jonge niet de frontman was en dat (bijvoorbeeld) Rutte hier zo op aan 't pushen is.zie email 27 oktober![]()
Corrupte bende, nieuw Elanquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
![]()
Zijn er eigenlijk wetenschappelijke studies die aantonen dat een CTB in enigerlei vorm wél werkt? Mijn indruk is dat men tot nu toe niet verder komt dan theoretische scenariostudies. Een goed empirisch onderzoek ken ik niet.Never explain, never apologize.![]()
Ik ben echt niet iemand die wil geloven in complotten. Ga er ook niet naar op zoek. Maar het wordt steeds moeilijker om die obsessie te verklaren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het raar dat ik dit niet eens verbazend vind? Bij Op1 trouwens rond 15 minuten.
Hoe hard er hier gepushed wordt op 2G snap ik echt niet, zeker niet de achterdeurtjes. Ze blijven 2G willen pushen, ook al is de uitkomst dat het weinig zinvol is (op dit moment). Argument D66: Ja in de toekomst kan het misschien wel 's voor andere varianten nodig zijn.![]()
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meer. Onder jongeren zijn er best veel die niet gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet dat 2G ervan gaat komen verder, maar dat riep men ook van 3G en de horeca. Resultaat: uitpuilende kroegen.![]()
Maar het hoefde ook niet direct. Het onderzoek van TU Delft was de perfecte manier voor iedereen om er zonder kleerscheuren af te komen. De Jonge omdat de situatie met Omikron anders is, Kuipers omdat hij nieuw is en het onderzoek serieus neemt, ga zo maar door. Maar in plaats daarvan graven ze zichzelf alleen maar dieper in.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We weten niet hoe het er in de ministerraad en in de partijpolitieke dynamiek aan toe gaat. Als Kuipers meteen 2G had afgeschoten dan stond Hugo mooi voor lul natuurlijk… En hij is niet van het podium verdwenen natuurlijk.![]()
Rothschild en Gatesquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien de push op 2G er nog steeds is is het niet alleen de Jonge. Ik vraag me inmiddels af of de Jonge niet de frontman was en dat (bijvoorbeeld) Rutte hier zo op aan 't pushen is.![]()
![]()
Ja, ik zou wel gebruik maken van 2G, maar ik ga me niet elke keer laten testen. No, thank you.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat zou voor mij een reden zijn de horeca te mijden. En voor veel gevaccineerden denk ik.![]()
En wat ik er van begrijp (en dat is maar beperkt hoor) moet je ook nog onderscheid maken tussen veiligheid op de locatie zelf en in het geheel. Kort gezegd, als Piet de ongevaccineerde het niet oploopt in het café maar wel in de bus van Henk die in het café is geweest. Heeft 2G dan z’n werk gedaan?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef Lurf het volgende:
Zijn er eigenlijk wetenschappelijke studies die aantonen dat een CTB in enigerlei vorm wél werkt? Mijn indruk is dat men tot nu toe niet verder komt dan theoretische scenariostudies. Een goed empirisch onderzoek ken ik niet.zie email 27 oktober![]()
Jawel, je kan je nog steeds op elke straathoek laten testen bij TvT. Die mogelijkheden zijn er nu vreemd genoeg juist meer dan toen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meerVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dan ga je wel heel verquote:
Nee, ik bedoel dat Rutte er geloof in heeft en dat hij erop blijft drukken dat 't er moet komen. Wat ik niet eens raar zou vinden, gelet op de opmerkingen dat Rutte "in de gordijnen zat" in december.![]()
Fieldlabsquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meer![]()
![]()
![]()
Ik heb de tekst niet eens gelezen. DDS is een waardeloze Baudetbode. Maar het fragment van op1 spreekt voor zich.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer dat dit soort zaken niet naar voren komen bij sites als het NOS, NU of NRC.zie email 27 oktober![]()
Fieldlabs kun je beter Eurovisie-corona-toegangsbewijs noemen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meer. Onder jongeren zijn er best veel die niet gevaccineerd zijn.![]()
Ik dacht ook, ik kijk Op1 even terug. Ze hebben 't vrijwel woord voor woord overgenomen van wat Klaver zei.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de tekst niet eens gelezen. DDS is een waardeloze Baudetbode. Maar het fragment van op1 spreekt voor zich.![]()
Toen was het TvT-stuk zwaar gesubsidieerd en kostte een test 7,50 of was het zelfs gratis? Antigeentestje kost je minimaal 30 euro en een PCR-test het dubbele nu.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Jawel, je kan je nog steeds op elke straathoek laten testen bij TvT. Die mogelijkheden zijn er nu vreemd genoeg juist meer dan toen.![]()
Waren de woorden van Kuipers gister niet duidelijk?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Gratis, nu nog steeds gratis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen was het TvT-stuk zwaar gesubsidieerd en kostte een test 7,50 of was het zelfs gratis? Antigeentestje kost je minimaal 30 euro en een PCR-test het dubbele nu.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waren de woorden van Kuipers gister niet duidelijk?![]()
Ja, ik opende de site en ik begon een beetje te twijfelen of het niet gewoon fake news zou zijn. Fragment zegt inderdaad genoeg.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de tekst niet eens gelezen. DDS is een waardeloze Baudetbode. Maar het fragment van op1 spreekt voor zich.
Staat mijn punt nog steeds: dit soort zaken zouden sites als de NOS ook gewoon op moeten pakken.![]()
Nooit anders geweest, alleen waren er in het begin nog hele beperkte locaties open voor dat testen voor toegang weet ik nog, ooit eens 2 uur in de rij gestaan voor een festival. Als ik nu even een blik werp op die site kan ik kiezen uit zo'n 8 aanbieders binnen een kilometer radius, toen moest ik ervoor de stad uit.quote:
Daar komt toch geen hond meer op af in deze tijden lijkt me?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat een enorme drogreden is, want dan hoef je niet nu een gigantische operatie op te zetten om het er door te loodsen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?zie email 27 oktober![]()
Volgens mij wou hij op zoek gaan naar situaties waar 2G wel voor geschikt zou zijn. Omgedraaide wereld dus. Ik zou 2G nog kunnen begrijpen als het een oplossing zou zijn voor een huidig probleem. Maar als je situaties moet gaan bedenken om 2G maar te kunnen gebruiken....komt wel heel erg over alsof het een doel is geworden; geen middel.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?![]()
Dat klinkt als het zoeken naar een probleem die bij je oplossing past, lijkt me niet de manier waarop je met grondrechten om gaat.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij wou hij op zoek gaan naar situaties waar 2G wel voor geschikt zou zijn. Omgedraaide wereld dus. Ik zou 2G nog kunnen begrijpen als het een oplossing zou zijn voor een huidig probleem. Maar als je situaties moet gaan bedenken om 2G maar te kunnen gebruiken....komt wel heel erg over alsof het een doel is geworden; geen middel.![]()
ja, misschien was ik daarmee in de war. Ik heb er ook nog nooit mee te maken gehad want in juli een vaccin gepakt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedoel jij niet testen voor reizen? Die moet je wel zelf betalen.![]()
Op z’n minst een oplossing op zoek naar een probleem. Maar ik zou het inderdaad gewoon een middel dat een doel geworden is noemen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij wou hij op zoek gaan naar situaties waar 2G wel voor geschikt zou zijn. Omgedraaide wereld dus. Ik zou 2G nog kunnen begrijpen als het een oplossing zou zijn voor een huidig probleem. Maar als je situaties moet gaan bedenken om 2G maar te kunnen gebruiken....komt wel heel erg over alsof het een doel is geworden; geen middel.zie email 27 oktober![]()
Nee, ze gaan onderzoeken of dat zo kan zijn. En dat het dus de gereedschapskist in verdwijnt. Maar blijkbaar betekent dat hetzelfde als 'ze willen het koste wat kost in te voeren'.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Inderdaad. Een mogelijke nieuwe variant. Die er mogelijk nooit komt. Dat is toch veel te vaag om zoiets ingrijpends er door te willen drukken. En niemand zegt daar dan iets van (journalisten). Waarom geven ze niet eens een beetje tegengas met inhoud...quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt als het zoeken naar een probleem die bij je oplossing past, lijkt me niet de manier waarop je met grondrechten om gaat.![]()
Even de proef op de som genomen en kan inderdaad uit minimaal 10 testlocaties kiezen die allemaal nog volop tijd vrij hebben op de vrijdag en zaterdag... wat een poppenkastquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit anders geweest, alleen waren er in het begin nog hele beperkte locaties open voor dat testen voor toegang weet ik nog, ooit eens 2 uur in de rij gestaan voor een festival. Als ik nu even een blik werp op die site kan ik kiezen uit zo'n 8 aanbieders binnen een kilometer radius, toen moest ik ervoor de stad uit.
Daar komt toch geen hond meer op af in deze tijden lijkt me?![]()
Nou, als de lobby zo ver gaat als het geval met Groen Links.... Of vind je dat allemaal maar onderdeel van de gereedschapskist, als een soort schroefje zeg maar?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, ze gaan onderzoeken of dat zo kan zijn. En dat het dus de gereedschapskist in verdwijnt. Maar blijkbaar betekent dat hetzelfde als 'ze willen het koste wat kost in te voeren'.![]()
Wat wil wie er doordrukken dan?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Een mogelijke nieuwe variant. Die er mogelijk nooit komt. Dat is toch veel te vaag om zoiets ingrijpends er door te willen drukken. En niemand zegt daar dan iets van (journalisten). Waarom geven ze niet eens een beetje tegengas met inhoud...'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het maakt me wel wat droevig dat ze maar blijven pushen met dat QR gebeuren. Hou er gewoon mee op. Ik ben niet tegen vaccineren dat vind ik helemaal prima maar die vaccinatiepas moet ik echt helemaal niks van weten. Kap ermee!Zonder wrijving geen glans![]()
D'66, VVD en CDA 2g.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat wil wie er doordrukken dan?![]()
En zo is het.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:10 schreef Haags het volgende:
Het maakt me wel wat droevig dat ze maar blijven pushen met dat QR gebeuren. Hou er gewoon mee op. Ik ben niet tegen vaccineren dat vind ik helemaal prima maar die vaccinatiepas moet ik echt helemaal niks van weten. Kap ermee!
Ik ben gevaccineerd en geboosterd, maar de G’tjes zijn een gruwel.zie email 27 oktober![]()
+1quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:10 schreef Haags het volgende:
Het maakt me wel wat droevig dat ze maar blijven pushen met dat QR gebeuren. Hou er gewoon mee op. Ik ben niet tegen vaccineren dat vind ik helemaal prima maar die vaccinatiepas moet ik echt helemaal niks van weten. Kap ermee!
Maar ja, controle he. Lastig om op te geven. Gezichtsverlies wellicht.![]()
En ik maar denken dat er net een onderzoek door een gerespecteerd onderzoeksinstituut was gedaan...quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, ze gaan onderzoeken of dat zo kan zijn. En dat het dus de gereedschapskist in verdwijnt. Maar blijkbaar betekent dat hetzelfde als 'ze willen het koste wat kost in te voeren'.![]()
![]()
Ja, maar die uitslag beviel niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:13 schreef Blik het volgende:
[..]
En ik maar denken dat er net een onderzoek door een gerespecteerd onderzoeksinstituut was gedaan...![]()
Nee, helaas, het onderzoek is niet goed gedaan, ze hadden een andere uitkomst verwacht.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:13 schreef Blik het volgende:
[..]
En ik maar denken dat er net een onderzoek door een gerespecteerd onderzoeksinstituut was gedaan...![]()
En wat is er mis om te kijken of er in de toekomst wellicht situaties kunnen ontstaan waarbij het wel kan helpen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:13 schreef Blik het volgende:
[..]
En ik maar denken dat er net een onderzoek door een gerespecteerd onderzoeksinstituut was gedaan...
Ik snap het wel verder, want het is natuurlijk leuker om ze te pakken als ze het niet doen en later bleek het toch nut te kunnen hebben.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ben trouwens benieuwd wat ze met de papieren bewijzen doen die nog na 4 februari geldig zijn. Kunnen ze die blokkeren?![]()
Dat is van tafel.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat heb je toch altijd een aparte gedachtengang. En een lage dunk van veel mensen hier.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En wat is er mis om te kijken of er in de toekomst wellicht situaties kunnen ontstaan waarbij het wel kan helpen?
Ik snap het wel verder, want het is natuurlijk leuker om ze te pakken als ze het niet doen en later bleek het toch nut te kunnen hebben.![]()
Voor nu. Als het straks toch nut blijkt te hebben in een andere situatie wellicht komt het wellicht weer op tafel.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Twee vragen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En wat is er mis om te kijken of er in de toekomst wellicht situaties kunnen ontstaan waarbij het wel kan helpen?
Ik snap het wel verder, want het is natuurlijk leuker om ze te pakken als ze het niet doen en later bleek het toch nut te kunnen hebben.
Stel: dat onderzoek zou stukken positiever zijn geweest over 2G. Denk je dat ze dan ook nog even wat extra onderzoeken zouden aanvragen? En onderzoeken over wanneer ze er weer mee zouden kunnen stoppen?
&
Stel: er zou genoeg steun zijn geweest voor 2G; om het in de gereedschapkist te houden. Denk je dan dat ze het echt zouden bewaren voor noodsituaties? In plaats van het alsnog meteen in te voeren nu het er doorheen is?
Bedoel ik overigens helemaal niet aanvallend; maar benieuwd hoe jij er naar kijkt.![]()
Overigens zal het mij persoonlijk een worst wezen of 2G er door komt, maar dat is egoistisch gedacht. Ik begrijp wel dat het iets heel ingrijpends is en het verbaast me wel dat het hier blijkbaar zo'n grote rol speelt dat er zelfs partijen voor worden "omgekocht" en dat terwijl veel andere landen in Europa er al weer van af stappen.![]()
Dat valt in beide gevallen reuze mee.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat heb je toch altijd een aparte gedachtengang. En een lage dunk van veel mensen hier.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je vind het niet een vrij aparte manier van werken om een onderzoek te laten uitvoeren naar de impact van xG, en dat te koppelen aan de uitkomst van een onderzoek. En als dat onderzoek dan uitwijst dat het niet zoveel zin heeft omdat de impact te laag is, dat er dan een nieuw onderzoek komt naar mogelijk toekomstige situaties waarin het wel zin heeft?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik snap het wel verder, want het is natuurlijk leuker om ze te pakken als ze het niet doen en later bleek het toch nut te kunnen hebben.![]()
Jaquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:15 schreef mir1986 het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat ze met de papieren bewijzen doen die nog na 4 februari geldig zijn. Kunnen ze die blokkeren?![]()
Ja, dat lijkt me evident. Ik begrijp niet waarom je doet alsof de regering ons graag in deze crisis houdt. Dat zijn waanideeën.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Twee vragen.
Stel: dat onderzoek zou stukken positiever zijn geweest over 2G. Denk je dat ze dan ook nog even wat extra onderzoeken zouden aanvragen? En onderzoeken over wanneer ze er weer mee zouden kunnen stoppen?Ik zie niet in waarom ze dat nu zouden invoeren als uit onderzoek blijkt dat het in een situatie die we nu niet hebben wel werkt en dus nu niet.quote:Stel: er zou genoeg steun zijn geweest voor 2G; om het in de gereedschapkist te houden. Denk je dan dat ze het echt zouden bewaren voor noodsituaties? In plaats van het alsnog meteen in te voeren nu het er doorheen is?
Bedoel ik overigens helemaal niet aanvallend; maar benieuwd hoe jij er naar kijkt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Onderzoek: nu geen nut.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Je vind het niet een vrij aparte manier van werken om een onderzoek te laten uitvoeren naar de impact van xG, en dat te koppelen aan de uitkomst van een onderzoek. En als dat onderzoek dan uitwijst dat het niet zoveel zin heeft omdat de impact te laag is, dat er dan een nieuw onderzoek komt naar mogelijk toekomstige situaties waarin het wel zin heeft?
Regering: ok, doen we het nu niet. Gaan we wel laten onderzoeken of het in andere situaties wel nut kan hebben. Je weet immers maar nooit met dit onvoorspelbare virus. Vorige keer ook gelazer toen achteraf bleek dat we iets makkelijk hadden kunnen voorbereiden/onderzoeken. Het FOK!OMT zal wel blij zijn dat we eens een keer vooruit kijken.
FOK!OMT:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik probeer respectvol de discussie aan te gaan en jouw kijk niet aan te vallen. Doe dat dan andersom ook niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me evident. Ik begrijp niet waarom je doet alsof de regering ons graag in deze crisis houdt. Dat zijn waanideeën.
[..]
Ik zie niet in waarom ze dat nu zouden invoeren als uit onderzoek blijkt dat het in een situatie die we nu niet hebben wel werkt en dus nu niet.
Verder, thanks voor je antwoord
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2022 17:27:38 ]![]()
Nou ja dit dus. Als er echt straks een plan is om de nachthoreca alleen met 1G open te gooien hoop ik dat het heel rustig blijft in de stapstraten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zo is het.
Ik ben gevaccineerd en geboosterd, maar de G’tjes zijn een gruwel.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Als dit alweer niet respectvol isquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik probeer respectvol de discussie aan te gaan en jouw kijk niet aan te vallen. Doe dat dan andersom ook niet.
Verder, thanks voor je antwoord.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Daar zijn de ondernemers die al twee jaar dicht zijn natuurlijk wel erg bij gebaat.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nou ja dit dus. Als er echt straks een plan is om de nachthoreca alleen met 1G open te gooien hoop ik dat het heel rustig blijft in de stapstraten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
HeEen grote schande is hetquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Je vind het niet een vrij aparte manier van werken om een onderzoek te laten uitvoeren naar de impact van xG, en dat te koppelen aan de uitkomst van een onderzoek. En als dat onderzoek dan uitwijst dat het niet zoveel zin heeft omdat de impact te laag is, dat er dan een nieuw onderzoek komt naar mogelijk toekomstige situaties waarin het wel zin heeft?walgelijk!
![]()
Niet echt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar zijn de ondernemers die al twee jaar dicht zijn natuurlijk wel erg bij gebaat.
Maar de keuze tussen 'dicht' of 'alleen open met 1G' is gelukkig geen natuurwet.![]()
-het is hier niet alleen voor gelijkgestemden, lijkt me-
[ Bericht 69% gewijzigd door miss_sly op 02-02-2022 17:47:24 ]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Daar gaat het niet om. Hij hoopt dat de straten leeg blijven als 1G het uiteindelijk wordt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet echt.
Maar de keuze tussen 'dicht' of 'alleen open met 1G' is gelukkig geen natuurwet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb weinig medelijden met een sector waarbij het zelfreinigend vermogen sowieso al vrij ver te zoeken valt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar zijn de ondernemers die al twee jaar dicht zijn natuurlijk wel erg bij gebaat.
Laat de dertien-in-één-dozijn skihutten maar eens klappen en de slimme jongens in een nieuw stukje van de markt springen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Waarom doet het RIVM dat 2G onderzoekje eigenlijk niet? Die denken wat beter mee dan de TU Delft.- verwijderd door admin -![]()
Het signaal dat de overheid met de handelwijze rondom het CTB afgeeft is, dat je er niet op kunt vertrouwen dat ze integer omgaat met ingrijpende bevoegdheden. Hetzelfde met de verlenging van de tijdelijke coronawet: het beroep op de "noodtoestand" was bedoeld als uitzondering op een normale parlementaire behandeling, maar in de praktijk is het de regel geworden. De stemming over het beperken van de geldigheidsduur van het CTB ook: met een meerderheid van 6 zetels wordt zo'n ingrijpend besluit erdoor gedrukt. Dan geeft je onomwonden aan hoe je in het spel staat.Never explain, never apologize.![]()
Ok, goede argumenten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb weinig medelijden bij een sector waarbij het zelfreinigend vermogen sowieso al vrij ver te zoeken valt.
Laat de dertien-in-één-dozijn skihutten maar eens klappen en de slimme jongens in een nieuw stukje van de markt springen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat is jouw oplossing dan? Meedoen aan een systeem waarin je een gevaar bent tot je het tegendeel kan bewijzen? Puur om een sector overeind te houden die toch al draait op twijfelachtige bedrijfspraktijken en veel te lage winstmarges?quote:
De keuze is óf dicht blijven, óf 1G. Beide zijn een situatie waar er niemand wint.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Omdat je een vaccinatie plicht hebt zonder dat je daar een open discussie voor nodig hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.
Omdat je kan bijsturen op vaccinatie eisen (boosters/geldigheid/etc)
Omdat het de vaccinatiegraad (marginaal)verhoogd.
Meer gevaccineerden is minder ziekenhuisdruk.
2g is af van de kosten van TvT.
Het is een goedkope maatregel.
Het dempt de besmettingen.![]()
Ik denk dat als ik ondernemer van nachthoreca was dat ik open zou willen. En dat ik zou hopen dat met welke maatregelen dan ook er mensen zouden komen. Met je -knip- gedachtes over twijfelachtige bedrijfspraktijken kan ik niet zo veel gelet op de ondernemers die ik ken en gewoon willen doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Meedoen aan een systeem waarin je een gevaar bent tot je het tegendeel kan bewijzen? Puur om een sector overeind te houden die toch al draait op twijfelachtige bedrijfspraktijken en veel te lage winstmarges?
De keuze is óf dicht blijven, óf 1G. Beide zijn een situatie waar er niemand wint.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 02-02-2022 17:52:36 ]'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het feit dat de uitgaanssector zelf vaak genoeg is betrapt op het niet controleren van coronatoegangsbewijzen zegt al genoeg. En dat hebben ze in het verleden ook zo gedaan met de tabakswet of met de verkoop van alcohol aan 18+.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik ondernemer van nachthoreca was dat ik open zou willen. En dat ik zou hopen dat met welke maatregelen dan ook er mensen zouden komen. Met je rare gedachtes over twijfelachtige bedrijfspraktijken kan ik niet zo veel gelet op de ondernemers die ik ken en gewoon willen doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden.
De ondernemers die gewoon willen doen waar ze goed in zijn en die het leuk vinden, die zijn helaas de dupe van de uitwassen die zich niet aan de regels willen houden. Bovendien zullen die gemotiveerde ondernemers veel eerder slim genoeg zijn om hun zaak ook op andere manieren open te houden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Whahahahaha, het dempt de besmettingen? Daarom zijn er zeker vooral gevaccineerde mensen nu besmet, zoals in het buitenland blijkt en vandaag ook nog weer naar voren kwam in een tv uitzending wat alweer snel verwijderd is van de buis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat je een vaccinatie plicht hebt zonder dat je daar een open discussie voor nodig hebt.
Omdat je kan bijsturen op vaccinatie eisen (boosters/geldigheid/etc)
Omdat het de vaccinatiegraad (marginaal)verhoogd.
Meer gevaccineerden is minder ziekenhuisdruk.
2g is af van de kosten van TvT.
Het is een goedkope maatregel.
Het dempt de besmettingen.
En die corrupte bende in de 2e kamer, dat daar niet meer ophef over komt. Bizar.![]()
Vaak genoeg betrapt vind ik een redelijk twijfelachtige uitspraak voor een sector die op een week na twee jaar dicht is geweest. Mocht je de gehele uitgaanssector bedoelen: ja en de voetbalkantines, en de supermarkten, de restaurants, werkgevers, etc, etc. Als dat twijfelachtige bedrijfspraktijken zijn kunnen we het land wel helemaal opdoeken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het feit dat de uitgaanssector zelf vaak genoeg is betrapt op het niet controleren van coronatoegangsbewijzen zegt al genoeg. En dat hebben ze in het verleden ook zo gedaan met de tabakswet of met de verkoop van alcohol aan 18+.
De ondernemers die gewoon willen doen waar ze goed in zijn en die het leuk vinden, die zijn helaas de dupe van de uitwassen die zich niet aan de regels willen houden. Bovendien zullen die gemotiveerde ondernemers veel eerder slim genoeg zijn om hun zaak ook op andere manieren open te houden.
Hoe wil je je zaak met een vergunning vanaf 22.00 uur open houden precies? Overigens ken ik genoeg ondernemers die er het beste van hebben gemaakt de afgelopen twee jaar. Alleen niet met datgene wat ze graag doen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
![]()
Nog een land wat stopt met de vaccinatiepas. Ben benieuwd hoeveel mensen van de 500000 mensen zich nu alsnog laten vaccineren.![]()
Nogmaals: Ik ben er niet rouwig om als de tenten die alleen Toppertjes en breezers ananas aan 16-jarige meisjes verkopen er aan onderuit gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoe wil je je zaak met een vergunning vanaf 22.00 uur open houden precies? Overigens ken ik genoeg ondernemers die er het beste van hebben gemaakt de afgelopen twee jaar. Alleen niet met datgene wat ze graag doen.
De eigenaar van de dorpskroeg die het voor zijn lol doet, zal gewoon om 16:00 zijn deur open doen met vaste zitplaatsen. Maar dat kan voor de uitbater van die skihut economisch gezien niet uit. Die moet volle-bak-vol tot 04:00.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ok, als je denkt dat het nachtleven bestaat uit tenten die alleen toppertjes en breezers ananas aan 16-jarigen verkopen dan houdt het wel op ja.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nogmaals: Ik ben er niet rouwig om als de tenten die alleen Toppertjes en breezers ananas aan 16-jarige meisjes verkopen er aan onderuit gaan.
De eigenaar van de dorpskroeg die het voor zijn lol doet, zal gewoon om 16:00 zijn deur open doen met vaste zitplaatsen. Maar dat kan voor de uitbater van die skihut economisch gezien niet uit. Die moet volle-bak-vol tot 04:00.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er is nog een keuze: gewoon alles open zonder sluitingstijden en CTB?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan? Meedoen aan een systeem waarin je een gevaar bent tot je het tegendeel kan bewijzen? Puur om een sector overeind te houden die toch al draait op twijfelachtige bedrijfspraktijken en veel te lage winstmarges?
De keuze is óf dicht blijven, óf 1G. Beide zijn een situatie waar er niemand wint.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Overigens om het positief te houden, dat we geen 2G hebben en voorlopig ook niet krijgen geeft wel aan dat ons politieke systeem in ieder geval enigszins heeft gefunctioneerd (met name door ChristenUnie).
Activiteiten van de andere regeringspartijen zijn uiteraard laakbaar. Tuurlijk de pijlen richten zich op de Jonge. Maar vooral Paternotte was heel hijgerig met 2G bezig. Slogan van D66 website is ‘laat iedereen vrij, maar niemand vallen’. Bizar.- verwijderd door admin -![]()
In de ideale situatie wel, alleen wil onze overheid garanties tegen risico's en daardoor is dat niet bespreekbaar.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Er is nog een keuze: gewoon alles open zonder sluitingstijden en CTB?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Toch wordt hier mooi geschiedenis geschreven door een klein land. Enige in lockdown kerst 2021 en straks ook enige met CTB voorjaar 2022. Haleluja!quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nog een land wat stopt met de vaccinatiepas. Ben benieuwd hoeveel mensen van de 500000 mensen zich nu alsnog laten vaccineren.
Klinkt bijna als dat ene Gallische dorp....![]()
Ik kom nooit meer in nachtkroegen (als in: voor maart 2020 al niet meer) maar die risico-aversie van het kabinet mag binnenkort ook wel een keer het raam uit.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In de ideale situatie wel, alleen wil onze overheid garanties tegen risico's en daardoor is dat niet bespreekbaar.![]()
Wat is er met Frankrijk?quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:07 schreef alpeko het volgende:
Frankrijk ook een gidsland geworden. Welke landen neemt Kuipers nu nog als voorbeeld?![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)ep-door-2g~a8043e9b/
In Tsjechië heeft de rechter 2G bij het vuil gezet.zie email 27 oktober![]()
Het komt mij in elk geval vreemd over dat een onderzoeksinstituut op verzoek van de regering onderzoek doet, de uitkomst daarvan is dat het momenteel niet heel zinvol is en er direct gezegd wordt: oke leuk, nu gaan we kijken wanneer wel, want we willen 2G in de wet hebben staan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, ze gaan onderzoeken of dat zo kan zijn. En dat het dus de gereedschapskist in verdwijnt. Maar blijkbaar betekent dat hetzelfde als 'ze willen het koste wat kost in te voeren'.
Als je dan ook meeneemt dat Kuipers er geen interesse in had om t nogmaals door de Raad van State te laten toetsen én wat Klaver gisteren bij Op1 zei meeneemt is het op zijn minst een rare gang van zaken. Het voelt als drammen.![]()
Stadiums, cultural venues and outdoor venues are no longer limited to a certain capacity, authorities added. Nightclubs will remain closed until a planned reopening on February 16.quote:
Ja ok wel 2G. Wij kijken het nog wel even tot maart aan.![]()
Frankrijk zal diep teleurgesteld zijn dat ze "Gidsland van de week" weer niet gewonnen hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Stadiums, cultural venues and outdoor venues are no longer limited to a certain capacity, authorities added. Nightclubs will remain closed until a planned reopening on February 16.
Ja ok wel 2G. Wij kijken het nog wel even tot maart aan.![]()
Of: we gaan kijken of het in andere situaties wel nut heeft zodat we als die situatie ontstaat in ieder geval 2G in de wet kunnen hebben staan. Geen idee wat Klaver verder daarover gezegd heeft, maar drammen vind ik wat ver gezocht.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het komt mij in elk geval vreemd over dat een onderzoeksinstituut op verzoek van de regering onderzoek doet, de uitkomst daarvan is dat het momenteel niet heel zinvol is en er direct gezegd wordt: oke leuk, nu gaan we kijken wanneer wel, want we willen 2G in de wet hebben staan.
Als je dan ook meeneemt dat Kuipers er geen interesse in had om t nogmaals door de Raad van State te laten toetsen én wat Klaver gisteren bij Op1 zei meeneemt is het op zijn minst een rare gang van zaken. Het voelt als drammen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Sorry maar dan ben je wel extreem naïef.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me evident. Ik begrijp niet waarom je doet alsof de regering ons graag in deze crisis houdt. Dat zijn waanideeën.
[..]
Waarom de regering perse de 2g regeling erdoor wil duwen is een raadsel, maar ga niet doen alsof er verder onderzoek gedaan zou zijn als het onderzoek van de TU Delft heel positief was geweest... Dan hadden we gewoon moeten vertrouwen op de wetenschap.Alpha kenny one![]()
Even gemist wie er met die eer vandoor ging.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Frankrijk zal diep teleurgesteld zijn dat ze "Gidsland van de week" weer niet gewonnen hebben.![]()
Onze flutrechters blijven slaafs vasthouden aan de marginale toets, dus wij kunnen alleen verlekkerd blijven kijken naar rechtsstaten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)ep-door-2g~a8043e9b/
In Tsjechië heeft de rechter 2G bij het vuil gezet.![]()
Of jij bent extreem negatief.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry maar dan ben je wel extreem naïef.
Waarom de regering perse de 2g regeling erdoor wil duwen is een raadsel, maar ga niet doen alsof er verder onderzoek gedaan zou zijn als het onderzoek van de TU Delft heel positief was geweest... Dan hadden we gewoon moeten vertrouwen op de wetenschap.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja dat stond er alquote:.
In Southern Sun
Er is nogal wat mis met het nu in de wet verankeren van een maatregel tegen een situatie die er nog niet is hè.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Of: we gaan kijken of het in andere situaties wel nut heeft zodat we als die situatie ontstaat in ieder geval 2G in de wet kunnen hebben staan.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Wie kan me trouwens vertellen waarom ik vanaf vrijdag opeens een groot gevaar zou zijn nadat ik voor die tijd overal naar binnen mocht? Wie kan me dat vertellen? Al mijn antistoffen zijn opeens poef verdwenen ofzo?![]()
En wellicht is het ook helemaal niet nodig als uit dat onderzoek blijkt dat het ook in eventuele andere scenario's niet helpt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is nogal wat mis met het nu in de wet verankeren van een maatregel tegen een situatie die er nog niet is hè.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niemand.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:34 schreef mir1986 het volgende:
Wie kan me trouwens vertellen waarom ik vanaf vrijdag opeens een groot gevaar zou zijn nadat ik voor die tijd overal naar binnen mocht? Wie kan me dat vertellen? Al mijn antistoffen zijn opeens poef verdwenen ofzo?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het enige wat overheden met dit kinderachtige gedram creëeren is meer antivaxxers en een grotere achterdocht/haat richting overheid, in de strijd tegen het virus zet al dat QR-geneuzel geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:10 schreef Haags het volgende:
Het maakt me wel wat droevig dat ze maar blijven pushen met dat QR gebeuren. Hou er gewoon mee op. Ik ben niet tegen vaccineren dat vind ik helemaal prima maar die vaccinatiepas moet ik echt helemaal niks van weten. Kap ermee!“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Omdat ze het er anders niet doorheen kregen, maar ze blijven proberen. Hugo wilde destijds in ruil voor 2g al wat andere cadeautjes geven aan linkse partijen. Er is ze blijkbaar veel aan gelegen om 2g er doorheen te krijgen.quote:![]()
Goed dat je dat denkt.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Want mijn kans om in het ziekenhuis terecht te komen met deze variant is hoger dan de variant die ik al gehad heb, delta? Terwijl ik met die variant al nauwelijks ziek was.quote:![]()
Maar wat wint Rutte er dan mee?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ga je wel heel ver
Nee, ik bedoel dat Rutte er geloof in heeft en dat hij erop blijft drukken dat 't er moet komen. Wat ik niet eens raar zou vinden, gelet op de opmerkingen dat Rutte "in de gordijnen zat" in december.![]()
Ja, het dempt de besmettingen. Geen 100% reductie, maar in de eerste weken na een booster vermindert het de kans op besmetting wel met enkele tientallen procenten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Whahahahaha, het dempt de besmettingen? Daarom zijn er zeker vooral gevaccineerde mensen nu besmet, zoals in het buitenland blijkt en vandaag ook nog weer naar voren kwam in een tv uitzending wat alweer snel verwijderd is van de buis.
En die corrupte bende in de 2e kamer, dat daar niet meer ophef over komt. Bizar.
[ twitter ]
En is het vreemd dat er vooral gevaccineerden besmet zijn als het merendeel gevaccineerd is?![]()
Terecht ook toch? Er zijn geen logische argumenten meer voor de QR samenleving.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het enige wat overheden met dit kinderachtige gedram creëeren is meer antivaxxers en een grotere achterdocht/haat richting overheid, in de strijd tegen het virus zet al dat QR-geneuzel geen zoden aan de dijk.
Dan krijg je vanzelf alle complottheorieën en wantrouwen door dat gedram. Ze maken het er zelf naar.![]()
Oh dus je bent toch niet gevaccineerd. Maar in Den Haag, daar zitten de leugenaars he!quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want mijn kans om in het ziekenhuis terecht te komen met deze variant is hoger dan de variant die ik al gehad heb, delta? Terwijl ik met die variant al nauwelijks ziek was.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Waarom dan? Die strategie werkt blijkbaar goed voor onze egoïstische opportunistische politici.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat ze het er anders niet doorheen kregen, maar ze blijven proberen. Hugo wilde destijds in ruil voor 2g al wat andere cadeautjes geven aan linkse partijen. Er is ze blijkbaar veel aan gelegen om 2g er doorheen te krijgen.
Zo heeft Kuipers dit baantje waarschijnlijk ook.
De vraag is wie hebben Rutte en Kaag het beloofd dan?
Brussel?![]()
Dat kun je je afvragen. Het fanatisme waarmee men een maatregel, die niet werkt, er doorheen wil jassen geeft te denken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dan? Die strategie werkt blijkbaar goed voor onze egoïstische opportunistische politici.
Brussel?
Rutte krabbelde ook heel snel terug op groepsimmuniteit in het begin van de crisis. Waarschijnlijk ook teruggefloten.![]()
Volgens mij weet iedereen dat hier, maar heb wel corona gehad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dus je bent toch niet gevaccineerd. Maar in Den Haag, daar zitten de leugenaars he!![]()
Zou je Op1 van gisteren eens terug willen terugkijken? Klaver had ‘t rond de 15 minuten over 2G en hoe dat ging. Wat vind je daarvan?quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of: we gaan kijken of het in andere situaties wel nut heeft zodat we als die situatie ontstaat in ieder geval 2G in de wet kunnen hebben staan. Geen idee wat Klaver verder daarover gezegd heeft, maar drammen vind ik wat ver gezocht.![]()
Clubs open!
https://www.at5.nl/artike(...)schreeuw-om-aandacht
Ik geef het 2 dagen dan zeggen ze: oh nee toch niet.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
En jij weet dat trouwens ook wel. Aangezien je ook regelmatig op het BNW-forum te vinden bent.quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh dus je bent toch niet gevaccineerd. Maar in Den Haag, daar zitten de leugenaars he!![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dan? Die strategie werkt blijkbaar goed voor onze egoïstische opportunistische politici.
Brussel?
Kuipers offert z’n academische carrière op voor een ministerspost waar hij moet instappen tijdens een pandemie en het zelden goed kan doen. Dat kun je moeilijk egoïstisch noemen.![]()
Ehh. Wat zeg je nou toch allemaalquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En jij weet dat trouwens ook wel. Aangezien je ook regelmatig op het BNW-forum te vinden bent.?
In Southern Sun
Prestige/macht?quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kuipers offert z’n academische carrière op voor een ministerspost waar hij moet instappen tijdens een pandemie en het zelden goed kan doen. Dat kun je moeilijk egoïstisch noemen.
Als je omwille van de bevolking/vrijheid de QR samenleving er koste wat kost wil doordrammen tegen alle logica in ben je een leugenaar en een egoïst.
Ik vind niet dat we hem of politici op een voetstuk moeten plaatsen en met fatsoen moeten behandelen puur omdat ze een pak dragen en macht hebben.
Dat doe je op basis van iemands daden.
En als ze ons zo minachten en als producten zien is het verantwoord om het beestje bij de naam te noemen.![]()
Durf je nu te beweren dat je daar niet post? Weliswaar tegen de maatregelen..quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehh. Wat zeg je nou toch allemaal?
![]()
Ik denk dat als ik in 20 jaar Fok! of hoelang dat subforum open is één post in BNW heb dat dat veel isquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Durf je nu te beweren dat je daar niet post? Weliswaar tegen de maatregelen...
In Southern Sun
Ohh sorry, ik ben in de war met iemand anders.. Mr_Sandman, excuus! Veel mensen in dit forum weten dat ik niet gevaccineerd ben.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik in 20 jaar Fok! of hoelang dat subforum open is één post in BNW heb dat dat veel is.
![]()
Kan op de stapel bij de vorige 34 keer dat ze om perspectief vroegen en het niet kregen. Eigenlijk hebben ze al lang perspectief, het is alleen niet het antwoord dat ze willen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:02 schreef RipCity het volgende:
Clubs open!
https://www.at5.nl/artike(...)schreeuw-om-aandacht
Ik geef het 2 dagen dan zeggen ze: oh nee toch niet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb even teruggelezen, je poste laatst 'andere vaccinaties' toen het over boosters ging waardoor ik aannam dat het over de eerste twee vaccins ging, maar denk dat zal om vroegere vaccinaties gegaan zijn. Excuusquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh sorry, ik ben in de war met iemand anders.. Mr_Sandman, excuus! Veel mensen in dit forum weten dat ik niet gevaccineerd ben..
In Southern Sun
Kom ik niet meer aan toe. Wie weet morgen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou je Op1 van gisteren eens terug willen terugkijken? Klaver had ‘t rond de 15 minuten over 2G en hoe dat ging. Wat vind je daarvan?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je hoort iedereen met fatsoen te behandelen. Wat een vreemde gedachte dat je dat (bepaalde) politici niet zou hoeven.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Prestige/macht?
Als je omwille van de bevolking/vrijheid de QR samenleving er koste wat kost wil doordrammen tegen alle logica in ben je een leugenaar en een egoïst.
Ik vind niet dat we hem of politici op een voetstuk moeten plaatsen en met fatsoen moeten behandelen puur omdat ze een pak dragen en macht hebben.
Dat doe je op basis van iemands daden.
En als ze ons zo minachten en als producten zien is het verantwoord om het beestje bij de naam te noemen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat is Mr.Sandman. Raak ik ook regelmatig door in de warquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En jij weet dat trouwens ook wel. Aangezien je ook regelmatig op het BNW-forum te vinden bent.![]()
![]()
Ben benieuwd wat jij vindt van de opmerkingen van Klaver in die context. Daar komt mijn ‘het voelt als drammen’ vandaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kom ik niet meer aan toe. Wie weet morgen.![]()
Yes, de vaccinaties in mijn jeugd heb ik gewoon gehad, evenals een tetanusprik 10 jaar geleden. Dus niet anti-vax.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen, je poste laatst 'andere vaccinaties' toen het over boosters ging waardoor ik aannam dat het over de eerste twee vaccins ging, maar denk dat zal om vroegere vaccinaties gegaan zijn. Excuus.
![]()
Yes, inderdaad, was ook in de warquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is Mr.Sandman. Raak ik ook regelmatig door in de war![]()
![]()
Ja in een regenboogsprookjeswereld waarin we massaal hand in hand om het kampvuur dansen en liedjes zingen wel ja.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoort iedereen met fatsoen te behandelen. Wat een vreemde gedachte dat je dat (bepaalde) politici niet zou hoeven.
In werkelijkheid behandel je iedereen met respect en fatsoen tot ze dingen doen waardoor je het kwijt raakt.
Er zijn zat mensen te bedenken die geen respect verdienen.
Als Kuipers daar puur staat te liegen en te draaien uit zijn egoïstische belang mag het wel een keer klaar zijn met die fluwelen handschoentjes benadering toch?
Dat betekent trouwens niet dat mensen met fakkels en hooivorken voor ze deur moeten staan of er tribunalen moeten komen.![]()
Het is jouw invulling dat hij puur staat te liegen en te draaien uit egoïstisch belang. Dat is geen feit.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja in een regenboogsprookjeswereld waarin we massaal hand in hand om het kampvuur dansen en liedjes zingen wel ja.
In werkelijkheid behandel je iedereen met respect en fatsoen tot ze dingen doen waardoor je het kwijt raakt.
Er zijn zat mensen te bedenken die geen respect verdienen.
Als Kuipers daar puur staat te liegen en te draaien uit zijn egoïstische belang mag het wel een keer klaar zijn met die fluwelen handschoentjes benadering toch?
Dat betekent trouwens niet dat mensen met fakkels en hooivorken voor ze deur moeten staan of er tribunalen moeten komen.
Ik zie ook niet welke fluwelen handschoentjes benadering je het verder over hebt.
En ik snap niet wat je dan bedoelt met niet met fatsoen behandelen.
Overigens slaat de regenboogsprookjeswereld dan ook weer nergens op. Waarom moet het zo overtrokken allemaal?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is dezelfde persoon, fight club achtig. Soms discussieert hij met zichzelfquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
![]()
Je hebt ook nog een Tha_Sandman om het nog leuker te makenquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Biertje erbij, genietonquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is dezelfde persoon, fight club achtig. Soms discussieert hij met zichzelfOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, dat is niet het geval.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is dezelfde persoon, fight club achtig. Soms discussieert hij met zichzelf![]()
Heb je het gehoord, het gaat nu zo goed met Nederland, met Omikron, dat over een paar dagen het OMT opgeheven wordt, de 100 miljarden verslindende lockdown verdwijnt, het nieuwe normaal niet normaal blijkt te zijn. De IC-zorg is weer op normaal (kosten optimaal) niveau.![]()
In een ideale wereld.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:44 schreef Met_minder_meer het volgende:
Heb je het gehoord, het gaat nu zo goed met Nederland, met Omikron, dat over een paar dagen het OMT opgeheven wordt, de 100 miljarden verslindende lockdown verdwijnt, het nieuwe normaal niet normaal blijkt te zijn. De IC-zorg is weer op normaal (kosten optimaal) niveau.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja sorry Miss Sly, hier komen we toch niet uit ben ik bang. Ik vind dat we iemand ons staat te misleiden een leugenaar mogen noemen. Jij vindt dat te overtrokken toch? Hoe moet ik hem dan noemen? Een jokkebrok? Of geloven dat hij het goed meent, omdat?quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is jouw invulling dat hij puur staat te liegen en te draaien uit egoïstisch belang. Dat is geen feit.
Ik zie ook niet welke fluwelen handschoentjes benadering je het verder over hebt.
En ik snap niet wat je dan bedoelt met niet met fatsoen behandelen.
Overigens slaat de regenboogsprookjeswereld dan ook weer nergens op. Waarom moet het zo overtrokken allemaal?
Kuipers is geen domme man. Hij snapt zelf ook dat 2/3g onzin is maar blijft doorpushen. Wat zegt dat dan?
Geen fatsoen dus dat we hem gewoon zich als ee egoïstische leugenaar zich zien gedragen en dat benoemen.
Dat is vervelend maar dat is het ook voor al die mensen die de dupe zijn van 2/3g.
Volgt Kuipers morgen de wetenschap en rede, schaft 3g af en volgt het Denemarken beleid met eventuele onderzoeken voor toekomstige virussen dan is het een ander verhaal.
Soms kan je ook gewoon ergens kritiek op hebben zonder dat het een heel betoog moet zijn waarin alles maar vergoeilijkt moet worden?![]()
Zoals al vaker gezegd: je kunt prima kritiek hebben zonder te roepen dat je bepaalde mensen niet met fatsoen hoeft te behandelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja sorry Miss Sly, hier komen we toch niet uit ben ik bang. Ik vind dat we iemand ons staat te misleiden een leugenaar mogen noemen. Jij vindt dat te overtrokken toch? Hoe moet ik hem dan noemen? Een jokkebrok? Of geloven dat hij het goed meent, omdat?
Kuipers is geen domme man. Hij snapt zelf ook dat 2/3g onzin is maar blijft doorpushen. Wat zegt dat dan?
Geen fatsoen dus dat we hem gewoon zich als ee egoïstische leugenaar zich zien gedragen en dat benoemen.
Dat is vervelend maar dat is het ook voor al die mensen die de dupe zijn van 2/3g.
Volgt Kuipers morgen de wetenschap en rede, schaft 3g af en volgt het Denemarken beleid met eventuele onderzoeken voor toekomstige virussen dan is het een ander verhaal.
Soms kan je ook gewoon ergens kritiek op hebben zonder dat het een heel betoog moet zijn waarin alles maar vergoeilijkt moet worden?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Trouwens omicron kan je meerdere keren achterelkaar krijgen heb ik vandaag van iemand gehoord.
Haar zuster heeft het twee maal gekregen in december en nu weer, dus je wordt er niet immuun voor.
Zelfs de booster heeft niet geholpen. Gelukkig is het niet meer dan een verkoudheidje nu.![]()
Jawel de booster heeft zeker geholpen anders lag hij nu naar adem te snakkenquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:58 schreef quirina het volgende:
Trouwens omicron kan je meerdere keren achterelkaar krijgen heb ik vandaag van iemand gehoord.
Haar zuster heeft het twee maal gekregen in december en nu weer, dus je wordt er niet immuun voor.
Zelfs de booster heeft niet geholpen. Gelukkig is het niet meer dan een verkoudheidje nu.Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
Da_Sandman in BNW / AlwaysHappy bedanktquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik in 20 jaar Fok! of hoelang dat subforum open is één post in BNW heb dat dat veel is.
zie email 27 oktober![]()
Dat is niet waar. Maar goed om daar nou weer uitleg over te gaan geven..quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:01 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Jawel de booster heeft zeker geholpen anders lag hij nu naar adem te snakken![]()
Was in december dan waarschijnlijk staartje Deltaquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:58 schreef quirina het volgende:
Zelfs de booster heeft niet geholpen. Gelukkig is het niet meer dan een verkoudheidje nu.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Voelt wel als twintig jaar geledenquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Da_Sandman in BNW / AlwaysHappy bedankt![]()
![]()
Ik heb wel serieus dat allerlei tijdlijnen in mijn hoofd serieus fucked up zijn tov de echte tijdslijn sinds coronaquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voelt wel als twintig jaar geleden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
BREAKING: Sweden's government to announce that it's dropping all restrictions against COVID-19 - Expressen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die kans is wel groot, tot en met kerst of oud en nieuw was delta nog dominantquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Was in december dan waarschijnlijk staartje Delta![]()
@Evenstar komt nu klaarquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
BREAKING: Sweden's government to announce that it's dropping all restrictions against COVID-19 - Expressen![]()
Door dat gepraat over tijdslijnen krijg ik spontaan zin om Lost te kijken. Of Fringe of zo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb wel serieus dat allerlei tijdlijnen in mijn hoofd serieus fucked up zijn tov de echte tijdslijn sinds corona![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
BREAKING: Sweden's government to announce that it's dropping all restrictions against COVID-19 - Expressen
En hier was het te druk bij Top Oss - Den Bosch.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Westworld.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Door dat gepraat over tijdslijnen krijg ik spontaan zin om Lost te kijken. Of Fringe of zo.![]()
Lol, gaat zometeen gans Europa de covid maatregelen loslaten en Nederland niet zeker? Lijkt mij onwaarschijnlijk hoor.
Alhoewel, benieuwd wat Duitsland gaat doen, aangezien NL daar meestal slaafs achteraan loopt…. Alle hoop is dus op der Deutschen gericht![]()
![]()
Door de war of in de war?quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik zie die kneuzenkermis er voor aan om stug vol te houden met de maatregelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:21 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, gaat zometeen gans Europa de covid maatregelen loslaten en Nederland niet zeker? Lijkt mij onwaarschijnlijk hoor.
Alhoewel, benieuwd wat Duitsland gaat doen, aangezien NL daar meestal slaafs achteraan loopt…. Alle hoop is dus op der Deutschen gericht![]()
Top!quote:Nachtclubs openen op 12 februari de deuren, horecasluiting of niet
Nachtclubs die zich verzetten tegen de horecasluiting om 22.00 uur, willen vanaf zaterdag 12 februari weer de normale openingstijden hanteren. Aan de actie doen clubs uit heel het land mee. Ze hebben zich verenigd onder de noemer 'De nacht staat op', een initiatief van 24 Amsterdamse nachtclubs.
"Onze onvrede is tot een kookpunt gekomen na de laatste persconferentie, waarin we wederom helemaal niet genoemd zijn en ons geen enkele perspectief is geboden", zei Pieter de Kroon van de Chicago Social Club in Amsterdam tegen NPO 3FM. "Toen zijn clubeigenaren bij elkaar gekomen om te kijken wat we moesten doen. Dit schiet niet op zo."
De Kroon denkt de clubs veilig open kunnen. De bezoekers zal om een coronatoegangsbewijs worden gevraagd en de clubs beschikken over goede afzuiginstallaties. Volgens hem is dat veiliger dan wat er nu gebeurt. "Onze doelgroep zoekt elkaar toch al op. Die gaan naar huisfeestjes, illegale feestjes. Bij ons kunnen ze gewoon veilig uitgaan."
De actie is ook een poging om gehoord te worden. "We willen natuurlijk om de tafel. Om te kijken of dit de goede manier is om open te gaan. We hebben dat telkens aangeboden, maar het is nooit gebeurd. Nu hopen we dat op deze manier maar te creëren.![]()
Haha ja.quote:
Vervolgens wordt er met hen gesproken. Gedreigd met boetes en vervolgens wordt de keutel weer ingetrokken.
Dit kun je wel weer uittekenenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja, doch dit hebben we vaker gehoord en dan werd de keutel weer ingetrokken na een of andere vage toezegging. Schijt de pot nu maar eens vol.quote:![]()
Lostquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Door dat gepraat over tijdslijnen krijg ik spontaan zin om Lost te kijken. Of Fringe of zo.![]()
![]()
Per wanneer?quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
BREAKING: Sweden's government to announce that it's dropping all restrictions against COVID-19 - Expressen
Joehoe Ernst!quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
BREAKING: Sweden's government to announce that it's dropping all restrictions against COVID-19 - Expressenzie email 27 oktober![]()
En ik luister op dit moment maar de war on drugsquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van in de war, door in de war. Het zorgt voor stemmetjes in mn hoofd.![]()
Dr. Whoquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
ExterminateeeeeeeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben nu in Zweden, maar wat is hier nu nog aan restricties dan? Ben hier nu bijna een week, maar staan alleen soms nog wat afstandhoudenborden, meer niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
BREAKING: Sweden's government to announce that it's dropping all restrictions against COVID-19 - Expressen![]()
Maar maar maar ik ga er pas begin juni weer heenquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Per de dag nadat jij terug komt. Superspreadert
Ondanks dat ik het graag anders zie kun je het ze niet kwalijk nemen. Het kabinet gebruikt allerlei mogelijkheden om opvolging van de maatregelen af te dwingen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha ja.
Vervolgens wordt er met hen gesproken. Gedreigd met boetes en vervolgens wordt de keutel weer ingetrokken.
Dit kun je wel weer uittekenen![]()
Nederland gaat inderdaad samen met Duitsland het allerlaatste zijn, of hier worden maatregelen helemaal niet losgelaten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:21 schreef dick_laurent het volgende:
Alhoewel, benieuwd wat Duitsland gaat doen, aangezien NL daar meestal slaafs achteraan loopt…. Alle hoop is dus op der Deutschen gericht- verwijderd door admin -![]()
Wat voor leuks ben je daar aan het doen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:33 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ik ben nu in Zweden, maar wat is hier nu nog aan restricties dan? Ben hier nu bijna een week, maar staan alleen soms nog wat afstandhoudenborden, meer niet.
Zijn er ook festivals, is het nachtleven open en zijn mondkapjes verplicht?quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:33 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ik ben nu in Zweden, maar wat is hier nu nog aan restricties dan? Ben hier nu bijna een week, maar staan alleen soms nog wat afstandhoudenborden, meer niet.![]()
Vergeet de koren op straat nietquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zijn er ook festivals, is het nachtleven open en zijn mondkapjes verplicht?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is nog heel spannend.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:36 schreef groenen het volgende:
[..]
Nederland gaat inderdaad samen met Duitsland het allerlaatste zijn, of hier worden maatregelen helemaal niet losgelaten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja, maar in Zweden hebben ze zich veel beter aan de maatregelen gehouden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:33 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ik ben nu in Zweden, maar wat is hier nu nog aan restricties dan? Ben hier nu bijna een week, maar staan alleen soms nog wat afstandhoudenborden, meer niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik zie ze er over 5 weken voor aan dat ze - terwijl vele landen ons al even zijn voorgegaan - nog durven zeggen: “We gaan iets heel spannends doen”quote:![]()
Het enige wat inmiddels nog spannend is, is of we ooit vrijheid zoals pre-corona terug krijgen. Het liefst ook nog zonder dat de talkshows dagelijks gevuld zijn met virologen.quote:![]()
Surströmming eten. Kilo's tegelijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor leuks ben je daar aan het doen?![]()
De Duitsers zijn helaas nog bijna gekker dan hier met hun 2g regeltjes, dus daar verwacht ik weinig van. We kunnen eigenlijk alleen maar hopen dat we het Scandinavische voorbeeld gaan volgen, maar dat gebeurt vast niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:21 schreef dick_laurent het volgende:
Alhoewel, benieuwd wat Duitsland gaat doen, aangezien NL daar meestal slaafs achteraan loopt…. Alle hoop is dus op der Deutschen gericht٩๏̯͡๏)۶![]()
Ik verwacht inderdaad dat wij Duitsland en Oostenrijk zullen volgen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
De Duitsers zijn helaas nog bijna gekker dan hier met hun 2g regeltjes, dus daar verwacht ik weinig van. We kunnen eigenlijk alleen maar hopen dat we het Scandinavische voorbeeld gaan volgen, maar dat gebeurt vast niet.![]()
Buurlanden zijn belangrijk. Als je in België of Duitsland iets kan wat hier niet kan zet dat meteen spanning op het beleid…zie email 27 oktober![]()
Ben sinds gister positief getest bij de GGD.
Ging voor de grap kijken of mijn QR code nog geldig is. En ja hoor, volgens de Check App is ie gewoon nog geldig…
Dit zou toch niet moeten kunnen of ben ik nou gek?![]()
Niet alleen het beleid, ook het kleinbedrijf in de grensregio's. Als alle kroegen hier dicht zijn maar 5km verderop in België of Duitsland zijn ze open rijden mensen gewoon 5km verder. Dat zag je al met het winkelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:48 schreef trein2000 het volgende:
Buurlanden zijn belangrijk. Als je in België of Duitsland iets kan wat hier niet kan zet dat meteen spanning op het beleid…![]()
Ja klopt, die blijft geldig. Dat is een technische beperking.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:49 schreef Fugazi_ het volgende:
Ging voor de grap kijken of mijn QR code nog geldig is. En ja hoor, volgens de Check App is ie gewoon nog geldig…
Dit zou toch niet moeten kunnen of ben ik nou gek?![]()
Mensen rijden zelfs nog wel meer dan 5 kilometer. Als ik bv. zie hoe druk het was in Antwerpen en Maasmechelen. Dat zijn echt niet alleen mensen uit Roosendaal en Echt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet alleen het beleid, ook het kleinbedrijf in de grensregio's. Als alle kroegen hier dicht zijn maar 5km verderop in België of Duitsland zijn ze open rijden mensen gewoon 5km verder. Dat zag je al met het winkelen.![]()
Nee zo werkt dat. Individuele QR’s intrekken is niet mogelijk. Enkel QR-nummer huppeldepup, maar niemand weet wie welk nummer heeft. Privacy dingetje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:49 schreef Fugazi_ het volgende:
Dit zou toch niet moeten kunnen of ben ik nou gek?zie email 27 oktober![]()
Dat geloof ik ook wel. Toen ik 18 was ging ik ook door 't hele land om ergens te stappen op vrijdag of zaterdagavond. Of 't nu antwerpen of amsterdam was, maakte ook niet zoveel uit.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen rijden zelfs nog wel meer dan 5 kilometer. Als ik bv. zie hoe druk het was in Antwerpen en Maasmechelen. Dat zijn echt niet alleen mensen uit Roosendaal en Echt.![]()
En nog veel erger; de supporters zongen en droegen geen mondkapjes!quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En hier was het te druk bij Top Oss - Den Bosch.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
ff afwachten, dusquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha ja.
Dit kun je wel weer uittekenen![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. Toen ik 18 was ging ik ook door 't hele land om ergens te stappen op vrijdag of zaterdagavond. Of 't nu antwerpen of amsterdam was, maakte ook niet zoveel uit.
Vaak genoeg wezen stappen in bijvoorbeeld de Cherrymoon (bij Lokeren ergens), Zillion (Antwerpen) e.d.![]()
Verlies van reuk en smaak na covidinfectie kwamen nog nooit zo goed uitquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Surströmming eten. Kilo's tegelijk.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
La Roccaquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vaak genoeg wezen stappen in bijvoorbeeld de Cherrymoon (bij Lokeren ergens), Zillion (Antwerpen) e.d.![]()
![]()
Komt ook goed uit bij andere zure stromingenquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Verlies van reuk en smaak na covidinfectie kwamen nog nooit zo goed uit![]()
![]()
Ja, in Lier. Boccaccio ook vaak geweest, Illusion, The Oh. Denk dat er nu niet een ervan meer open is.quote:![]()
Atmoz en Versus denk ik nogquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, in Lier. Boccaccio ook vaak geweest, Illusion, The Oh. Denk dat er nu niet een ervan meer open is.![]()
@AlwaysHappy ik heb de OP even ge-edit en gesloten zonder wijzigingen te maken, dan staat het tekstblok weer in de goede kleur.![]()
Dat is toch totaal idioot ??quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja klopt, die blijft geldig. Dat is een technische beperking.![]()
Dat is 't ook. Maar een oplossing daarvoor implementeren was lastig zonder persoonsgegevens te gaan verwerken in de CoronaCheck app. En dan zou niemand zich meer laten testen, als ze hun vinkje kwijtraakten. Toen het ingevoerd werd is volgens mij (onderbuik) het risico hiervan geaccepteerd.quote:![]()
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~bbef2c04/
Ook Finland flikkert in twee stappen (laatste te zetten begin maart) alle maatregelen overboord.zie email 27 oktober![]()
Ik ben heel benieuwd naar de komende persco. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze 't vol kunnen houden om sectoren in Nederland dicht (of gedeeltelijk dicht) te houden als zoveel landen om ons heen helemaal stoppen met maatregelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:15 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~bbef2c04/
Ook Finland flikkert in twee stappen (laatste te zetten begin maart) alle maatregelen overboord.![]()
Andere landen zijn alleen gidslanden als ze krankzinnige maatregelen invoeren. Niet als ze ze afvoeren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de komende persco. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze 't vol kunnen houden om sectoren in Nederland dicht (of gedeeltelijk dicht) te houden als zoveel landen om ons heen helemaal stoppen met maatregelen.![]()
In Duitsland doen ze het ook krijg je danquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de komende persco. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze 't vol kunnen houden om sectoren in Nederland dicht (of gedeeltelijk dicht) te houden als zoveel landen om ons heen helemaal stoppen met maatregelen.
Totdat er echt geen land meer overblijftVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat argument heeft een houdbaarheidsdatum natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Andere landen zijn alleen gidslanden als ze krankzinnige maatregelen invoeren. Niet als ze ze afvoeren.![]()
De NOS kan toch maar een eerste vraag stellen: “Noorwegen, Denemarken, Finland, het VK. Meneer Rutte, waarom kan het daar wel en hier niet?”quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de komende persco. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze 't vol kunnen houden om sectoren in Nederland dicht (of gedeeltelijk dicht) te houden als zoveel landen om ons heen helemaal stoppen met maatregelen.zie email 27 oktober![]()
Zoek de docu 'The sound of Belgium' eens op internet, ik denk dat je die wel kunt waarderen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vaak genoeg wezen stappen in bijvoorbeeld de Cherrymoon (bij Lokeren ergens), Zillion (Antwerpen) e.d.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tot nu toe heeft de NOS eigenlijk alleen maar ingestudeerde voorzetjes gegeven bij persconferenties.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NOS kan toch maar een eerste vraag stellen: “Noorwegen, Denemarken, Finland, het VK. Meneer Rutte, waarom kan het daar wel en hier niet?”![]()
Die nieuwe verslaggever van BNR gaat er ook wel lekker in. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit nu nog 2 weken laten doorlopen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NOS kan toch maar een eerste vraag stellen: “Noorwegen, Denemarken, Finland, het VK. Meneer Rutte, waarom kan het daar wel en hier niet?”![]()
Ga ik eens doen. Dat soort dingen zijn leuk om terug te zien.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zoek de docu 'The sound of Belgium' eens op internet, ik denk dat je die wel kunt waarderen.
Carat in Grobbendonk had je ook nog. Daar zit nu een casino.![]()
Zweden nog vergeten….quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NOS kan toch maar een eerste vraag stellen: “Noorwegen, Denemarken, Finland, het VK. Meneer Rutte, waarom kan het daar wel en hier niet?”zie email 27 oktober![]()
Atmoz al lang niet meer, het laatste wat ik van de Versuz weet is dat die naar het terrein van de grenslandhallen verhuisd is.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Iets meer betalen voor de sloot helpt meestal wel qua kwaliteitquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Komt ook goed uit bij andere zure stromingen
Atmoz is dicht ja. Hebben nog wel van die events van 25 years Atmoz en outdoor en zo. Maar de tent zelf is dicht.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Atmoz al lang niet meer, het laatste wat ik van de Versuz weet is dat die naar het terrein van de grenslandhallen verhuisd is.
Reflex in Westerlo had je ook nog. Atmoz in Vorselaar heeft ook nog een tijdje Return geheten volgens mij.![]()
Gij OCD-erquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:11 schreef chratnox het volgende:
@:AlwaysHappy ik heb de OP even ge-edit en gesloten zonder wijzigingen te maken, dan staat het tekstblok weer in de goede kleur.
Geen mondkapjes. Nachtleven en festivals geen flauw idee, zijn we hier niet voor. Tis een gezinswintervakantiequote:Op woensdag 2 februari 2022 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zijn er ook festivals, is het nachtleven open en zijn mondkapjes verplicht?![]()
![]()
Klopt helemaal, geen onderbuik trouwens, bevestigdquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is 't ook. Maar een oplossing daarvoor implementeren was lastig zonder persoonsgegevens te gaan verwerken in de CoronaCheck app. En dan zou niemand zich meer laten testen, als ze hun vinkje kwijtraakten. Toen het ingevoerd werd is volgens mij (onderbuik) het risico hiervan geaccepteerd.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben zelf één keer in Hasselt naar de Atmoz geweest, meestal gingen wij in Duitsland op stap. Op stap gaan als bepaalde dj's ergens draaiden, dancefeesten bezoeken, vinyl kopen, zelf draaien, jeugdsentiment pur sang!quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Atmoz is dicht ja. Hebben nog wel van die events van 25 years Atmoz en outdoor en zo. Maar de tent zelf is dicht.
Reflex in Westerlo had je ook nog. Atmoz in Vorselaar heeft ook nog een tijdje Return geheten volgens mij.
Ik verwacht niet dat België nog heel duurt, die halen maart niet met maatregelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:18 schreef Caland het volgende:
[..]
In Duitsland doen ze het ook krijg je dan
Totdat er echt geen land meer overblijft- verwijderd door admin -![]()
Hasselt ben ik geweest en ook in Vosselaar. Of Vorselaar. Een van die twee. Twee van die dorpen daar die bijna hetzelfde heten. Bij Turnhout is het in elk geval.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben zelf één keer in Hasselt naar de Atmoz geweest, meestal gingen wij in Duitsland op stap. Op stap gaan als bepaalde dj's ergens draaiden, dancefeesten bezoeken, vinyl kopen, zelf draaien, jeugdsentiment pur sang!
Zelf draaien nooit gedaan. Wel veel discotheken bezoeken. Afstand maakte eigenlijk niet uit. Duitsland ben ik weleens in Königsburg in Krefeld geweest en de Nachtresidenz in Düsseldorf.![]()
België heeft in elk geval met die keronabarometers iets wat uitzicht geeft op het einde van alle onzin.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:25 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat België nog heel duurt, die halen maart niet met maatregelen.![]()
Dat hebben wij natuurlijk ook, dat zijn de risiconiveau's. Het probleem is dat die risiconiveau's op een routekaart gesmeten zijn en nog voordat de inkt op de routekaart opgedroogd was het alweer verouderd was.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
België heeft in elk geval met die keronabarometers iets wat uitzicht geeft op het einde van alle onzin.![]()
Ja, Nederland heeft 24 van die routekaarten gehad. Die telkens alweer verouderd waren voor ze gepresenteerd waren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben wij natuurlijk ook, dat zijn de risiconiveau's. Het probleem is dat die risiconiveau's op een routekaart gesmeten zijn en nog voordat de inkt op de routekaart opgedroogd was het alweer verouderd was.![]()
En geen enkele routekaart heeft ooit het niveau 'groen' gehad. Het uiterste scenario had altijd nog maatregelen over.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben wij natuurlijk ook, dat zijn de risiconiveau's. Het probleem is dat die risiconiveau's op een routekaart gesmeten zijn en nog voordat de inkt op de routekaart opgedroogd was het alweer verouderd was.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die laatste bestaat volgens mij nog altijd, daar ben ik ook een aantal keer geweest. Best wel een elitaire tent; het volk wat overdag op de Kö rondloopt zie je 's avonds in de Nachtresidenz.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hasselt ben ik geweest en ook in Vosselaar. Of Vorselaar. Een van die twee. Twee van die dorpen daar die bijna hetzelfde heten. Bij Turnhout is het in elk geval.
Zelf draaien nooit gedaan. Wel veel discotheken bezoeken. Afstand maakte eigenlijk niet uit. Duitsland ben ik weleens in Königsburg in Krefeld geweest en de Nachtresidenz in Düsseldorf.
Ja, ik kan me herinneren dat jij en ik het daar wel 's over gehad hebben. Waarom er geen scenario was ná 'onder controle'. Ik ga er maar vanuit dat het antwoord dan is dat de routekaarten niet meer nodig zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En geen enkele routekaart heeft ooit het niveau 'groen' gehad. Het uiterste scenario had altijd nog maatregelen over.![]()
Ja, bestaat nog. Allang niet meer geweest. Königsburg bestaat helaas niet meer. Was wat volkser van Nachtresidenz.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die laatste bestaat volgens mij nog altijd, daar ben ik ook een aantal keer geweest. Best wel een elitaire tent; het volk wat overdag op de Kö rondloopt zie je 's avonds in de Nachtresidenz.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: