SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2022 21:11:08 ]![]()
Hier de cijfers van de Wereldbank: https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZSquote:Op woensdag 2 februari 2022 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat even te zoeken naar cijfers en vond hier de Population weighted density per land:
https://jeodpp.jrc.ec.eur(...)PWD/pwd_country.xlsx
Daar zie je dat Nederland op het Europese gemiddelde zit, terwijl zowel Denemarken als Zweden er een stuk onder liggen.
In Nederland woont 92% in de stad, in Denemarken 88%. Ook niet zo vreemd als de helft van Denemarken in de metropoolregio Kopenhagen woont.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh zeker, eens. Maar dat neem ik vooral de modelleurs (en epidemiologen) bij het RIVM kwalijk. Er wordt nog steeds (in elk geval gedeeltelijk) met data over Delta gewerkt, dus dan snap ik het best dat er zorgen zijn. Gelet op andere landen lijken die onterecht te zijn, maar het is wel apart natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klopt. Maar het gaat me er meer om dat er zo vaak is gezegd dat het voornamelijk gaat om de zorg. Zelfs her en der dat het aantal besmettingen niets uitmaakt als de zorgdruk hoog blijft. Nu is de zorgdruk laag en dan gaat het opeens wél weer om het aantal besmettingen. Ze moeten naar een stabiel laag niveau; ongeacht wat er in de ziekenhuizen gebeurd. Ondertussen kan je wel vaststellen dat de link tussen besmettingen en opnames flink veranderd is en dat een hoog aantal besmettingen dus niet meer een probleem hoeft te zijn.
Endemisch/epidemisch staat daar los van. Wat betreft het we letten op besmettingen, ziekenhuizen, IC's, nee toch besmettingen, de hele zorgketen ben ik het wel met je eens. Daar moeten ze duidelijker zijn.![]()
Maandag GGD-record van 88kquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:35 schreef -0- het volgende:
Maandag waren wat teststraten dicht dus misschien ook een kleine Corriecorrectie vandaag?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zeker, dat het RIVM in ieder geval tot voor kort (geen idee of ze nu wel Omicron data gebruiken) nog steeds met delta data aan het werken was is natuurlijk vrij bizar. Want maatregelen worden genomen op basis van die modellen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, eens. Maar dat neem ik vooral de modelleurs (en epidemiologen) bij het RIVM kwalijk. Er wordt nog steeds (in elk geval gedeeltelijk) met data over Delta gewerkt, dus dan snap ik het best dat er zorgen zijn. Gelet op andere landen lijken die onterecht te zijn, maar het is wel apart natuurlijk.
Endemisch/epidemisch staat daar los van. Wat betreft het we letten op besmettingen, ziekenhuizen, IC's, nee toch besmettingen, de hele zorgketen ben ik het wel met je eens. Daar moeten ze duidelijker zijn.
Maar er is in het buitenland al zoveel Omicron data, en ik denk dat Kuipers geen domme man is, dus hij weet imo best dat die link tussen besmettingen en opnames gewoon flink veranderd is; en toch eist hij nu dus een stabiel laag aantal besmettingen.
Dat je het pas een endemische fase kan noemen als de cijfers stabiel laag zijn heb je gelijk in (en hij dus ook); het probleem is dus vooral dat er ook maatregelen aan gekoppeld worden. En er dus iets te veel waarde voor gehecht aan besmettingen.![]()
Voorland Amsterdam is overigens hoopgevend.
Maar ook grote kans op plafondeffect.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Deze maand mooi 27 miljoen besparen danquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:
testen kost 9 miljoen p/d x31=279 miljoen per mnd
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zijn ze eindelijk begonnen met Amsterdam afsteken en aan de Engelsen geven?quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Voorland Amsterdam is overigens hoopgevend.
[ afbeelding ]
Maar ook grote kans op plafondeffect.![]()
![]()
Ongeacht het aantal testen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:
testen kost 9 miljoen p/d x31=279 miljoen per mnd![]()
Tijd voor een nieuwe nog besmettelijker variant, dit schiet niet op.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Anti-climax vandaag.
Morgen een nieuwe kans.![]()
"In de stad wonen" zegt verder nog niet zoveel hè? Daarom heb je dus maatstaven als de population-weighted density die feitelijk meet hoe dicht mensen op elkaar gepakt zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier de cijfers van de Wereldbank: https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZS
In Nederland woont 92% in de stad, in Denemarken 88%. Ook niet zo vreemd als de helft van Denemarken in de metropoolregio Kopenhagen woont.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.quote:![]()
En dan nog de testen voor toegang, zo'n 500.000 tests per week? Wat een kosten :-|quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.![]()
De inkoopprijs bij de labs ligt ongeveer tussen de 40-45 euro, en daar komen de ander kosten nog bovenop.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe nog besmettelijker variant, dit schiet niet op.![]()
Maar dat eerste levert toch juist de stijging van besmettingsrisico op en niet zozeer of ik daar nou in een flatje of ruime eengezinswoning woon.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
"In de stad wonen" zegt verder nog niet zoveel hè? Daarom heb je dus maatstaven als de population-weighted density die feitelijk meet hoe dicht mensen op elkaar gepakt zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Is die besmettelijker?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat zit er inquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.![]()
dier komen er idd nog bovenopquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan nog de testen voor toegang, zo'n 500.000 tests per week? Wat een kosten :-|![]()
dat is toch de stealth variant?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.![]()
Wanneer is eigenlijk exact dat weegmoment / persco?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
15e volgens mij.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is eigenlijk exact dat weegmoment / persco?![]()
Ach, de uitkomst staat toch al min of meer vast?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is eigenlijk exact dat weegmoment / persco?![]()
Nou niet helemaal natuurlijk. Enorm uitgestrekte stedelijke gebieden (zie bijvoorbeeld veel steden in de VS) betekenen niet per se dat er heel veel interactie is, terwijl dat juist als mensen allemaal in krappe appartementjes zitten, dezelfde volle bussen moeten nemen en ga zo maar door wel het geval is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar dat eerste levert toch juist de stijging van besmettingsrisico op en niet zozeer of ik daar nou in een flatje of ruime eengezinswoning woon.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jep. uitzitten tot 8 maart en dan zien we wel weer.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach, de uitkomst staat toch al min of meer vast?
Groet,
Ernstwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben er ook bang voor. Alleen een versoepeling dat de horeca tot 00:00 open kan. Uiteraard nog alleen toegankelijk met een groenvinkje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep. uitzitten tot 8 maart en dan zie wel weer.
Groet,
Ernst![]()
Wij gaan gewoon hoe dan ook een van de hekkensluiters zijn met het afbouwen van maatregelen.
En we lopen waarschijnlijk in de zomer nog met mondkapjes.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat betwijfel ik dusquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach, de uitkomst staat toch al min of meer vast?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Uiteraard. Dat CTB, de mondmaskers en de 1,5 meter gaan we nog maandenlang plezier van hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Alleen een versoepeling dat de horeca tot 00:00 open kan. Uiteraard nog alleen toegankelijk met een groenvinkje.![]()
hoogste IC afgelopen golf was rond de 625 en code zwart hing ons boven het hoofd, nu zitten we met 200 IC en dan gaan we verzwaren, dat zou echt achterlijk zijn.quote:![]()
Denk je echt? Horeca weer aan banden oid?quote:
Dan zou ik echt compleet het vertrouwen in het beleid verliezen (voor zover er nog wat te verliezen valt dan natuurlijk).![]()
Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
En we lopen waarschijnlijk in de zomer nog met mondkapjes.![]()
Gerda de IC verpleegkundige wil ook eens met vakantie en anders neemt ze wel ontslag.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoogste IC afgelopen golf was rond de 625 en code zwart hing ons boven het hoofd, nu zitten we met 200 IC en dan gaan we verzwaren, dat zou echt achterlijk zijn.![]()
Ik zie hier steeds meer mensen die met een masker op over straat lopen of op de fiets zitten.quote:
Misschien tegen de kou, verder ontgaat het nut me.![]()
En zwembroek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Of ze gaat in quarantaine.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Gerda de IC verpleegkundige wil ook eens met vakantie en anders neemt ze wel ontslag.![]()
Het virus je broekje inquote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Positieve zelftest hier.. klachten: sinds gisteravond lichte koorts 38.2 (nu weer weggezakt), klein beetje keelpijn dat alweer weg is, en vanochtend wat hoofdpijn.
Ik heb geen booster gehad maar wel 2 doses Pfizer. Als dat alles is... (Even afkloppen)
Uitslag van de GGD laat tot 48 uur op zich wachten maar daarna heb ik iig weer een verlenging van mijn QR code.Alpha kenny one![]()
![]()
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?![]()
Ik durf wel de gok te wagen door te zeggen dat we in augustus nog steeds aan het CTB en mondkapjes vast zitten; hoogstens een verplichting om iets minder plekken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Wij gaan gewoon hoe dan ook een van de hekkensluiters zijn met het afbouwen van maatregelen.
Mag toch hopen van niet zeg. 50 mensen op de IC en dan nog steeds CTB? Terwijl alle landen om ons heen hebben versoepeld?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik durf wel de gok te wagen door te zeggen dat we in augustus nog steeds aan het CTB en mondkapjes vast zitten; hoogstens een verplichting om iets minder plekken.![]()
Het is toch wel 2 hele dagen enigszins goed gegaan met het wegwerken van de achterstanden. Gelukkig vandaag weer 23k erbij
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat jullie überhaupt een half jaar vooruit durven denken..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Schokkend wel wat voor obsessie er is met 2G.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?![]()
Verwacht het niet, die surveillancecijfers lopen 2 weken achter. Delta is ondertussen wel weg.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:35 schreef mir1986 het volgende:
Trouwens nog steeds 5,7% Delta, zullen die mensen voor de opnames zorgen?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Denk dat het nog wel eens snel teruggedraaid zou kunnen worden als blijkt dat de ondernemers dan wel heel veel omzet gaan verliezen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Schokkend wel wat voor obsessie er is met 2G.![]()
Niet dat 2G ervan gaat komen verder, maar dat riep men ook van 3G en de horeca. Resultaat: uitpuilende kroegen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel eens snel teruggedraaid zou kunnen worden als blijkt dat de ondernemers dan wel heel veel omzet gaan verliezen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wanneer is de laatste week geweest zonder storing?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
2G verwacht ik dat effect ook niet van. 1G wel…quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet dat 2G ervan gaat komen verder, maar dat riep men ook van 3G en de horeca. Resultaat: uitpuilende kroegen.zie email 27 oktober![]()
Is het raar dat ik dit niet eens verbazend vind? Bij Op1 trouwens rond 15 minuten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?
Hoe hard er hier gepushed wordt op 2G snap ik echt niet, zeker niet de achterdeurtjes. Ze blijven 2G willen pushen, ook al is de uitkomst dat het weinig zinvol is (op dit moment). Argument D66: Ja in de toekomst kan het misschien wel 's voor andere varianten nodig zijn.![]()
Hugo de Jonge, man man man.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ach, mensen zouden toch niet omgekocht zijn? Het verloopt allemaal eerlijk. Zie hier het resultaat, wat zal er nog meer boven water komen?zie email 27 oktober![]()
Inderdaad. Dat zou voor mij een reden zijn de horeca te mijden. En voor veel gevaccineerden denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G verwacht ik dat effect ook niet van. 1G wel…![]()
Precies. Mensen die zich laten testen om naar de kroeg te gaan is nog geen 5% van de bezoekers vermoed ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G verwacht ik dat effect ook niet van. 1G wel…VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die rechtsfilosoof bij Op1 trouwens erna: "2G is een indirecte vaccinatieplicht". Mocht het nodig zijn verder te gaan dan 3G moet je het gesprek voeren over een vaccinatieplicht, dan ben je eerlijk.quote:![]()
Waarom vinden "ze" dat 2G eigenlijk nog steeds zo belangrijk. Als het niet echt nut heeft? Of is het inmiddels een principekwestie geworden? Daar heb je wat aan.
Kan dit kabinet niet ook weer gewoon vallen...![]()
Dat snapt iedereen behalve Hugo de Jonge, maar die is van het CDA.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die rechtsfilosoof bij Op1 trouwens erna: "2G is een indirecte vaccinatieplicht". Mocht het nodig zijn verder te gaan dan 3G moet je het gesprek voeren over een vaccinatieplicht, dan ben je eerlijk.zie email 27 oktober![]()
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom vinden "ze" dat 2G eigenlijk nog steeds zo belangrijk. Als het niet echt nut heeft? Of is het inmiddels een principekwestie geworden? Daar heb je wat aan.
Kan dit kabinet niet ook weer gewoon vallen...zie email 27 oktober![]()
Aangezien de push op 2G er nog steeds is is het niet alleen de Jonge. Ik vraag me inmiddels af of de Jonge niet de frontman was en dat (bijvoorbeeld) Rutte hier zo op aan 't pushen is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snapt iedereen behalve Hugo de Jonge, maar die is van het CDA.![]()
Vriendje Duitsland volgen / Gezichtsverlies, systeem opgetuigd dat nutteloos is en in de prullenbak kan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.![]()
We weten niet hoe het er in de ministerraad en in de partijpolitieke dynamiek aan toe gaat. Als Kuipers meteen 2G had afgeschoten dan stond Hugo mooi voor lul natuurlijk… En hij is niet van het podium verdwenen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien de push op 2G er nog steeds is is het niet alleen de Jonge. Ik vraag me inmiddels af of de Jonge niet de frontman was en dat (bijvoorbeeld) Rutte hier zo op aan 't pushen is.zie email 27 oktober![]()
Corrupte bende, nieuw Elanquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:32 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
![]()
Zijn er eigenlijk wetenschappelijke studies die aantonen dat een CTB in enigerlei vorm wél werkt? Mijn indruk is dat men tot nu toe niet verder komt dan theoretische scenariostudies. Een goed empirisch onderzoek ken ik niet.Never explain, never apologize.![]()
Ik ben echt niet iemand die wil geloven in complotten. Ga er ook niet naar op zoek. Maar het wordt steeds moeilijker om die obsessie te verklaren.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het raar dat ik dit niet eens verbazend vind? Bij Op1 trouwens rond 15 minuten.
Hoe hard er hier gepushed wordt op 2G snap ik echt niet, zeker niet de achterdeurtjes. Ze blijven 2G willen pushen, ook al is de uitkomst dat het weinig zinvol is (op dit moment). Argument D66: Ja in de toekomst kan het misschien wel 's voor andere varianten nodig zijn.![]()
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meer. Onder jongeren zijn er best veel die niet gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet dat 2G ervan gaat komen verder, maar dat riep men ook van 3G en de horeca. Resultaat: uitpuilende kroegen.![]()
Maar het hoefde ook niet direct. Het onderzoek van TU Delft was de perfecte manier voor iedereen om er zonder kleerscheuren af te komen. De Jonge omdat de situatie met Omikron anders is, Kuipers omdat hij nieuw is en het onderzoek serieus neemt, ga zo maar door. Maar in plaats daarvan graven ze zichzelf alleen maar dieper in.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We weten niet hoe het er in de ministerraad en in de partijpolitieke dynamiek aan toe gaat. Als Kuipers meteen 2G had afgeschoten dan stond Hugo mooi voor lul natuurlijk… En hij is niet van het podium verdwenen natuurlijk.![]()
Rothschild en Gatesquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien de push op 2G er nog steeds is is het niet alleen de Jonge. Ik vraag me inmiddels af of de Jonge niet de frontman was en dat (bijvoorbeeld) Rutte hier zo op aan 't pushen is.![]()
![]()
Ja, ik zou wel gebruik maken van 2G, maar ik ga me niet elke keer laten testen. No, thank you.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat zou voor mij een reden zijn de horeca te mijden. En voor veel gevaccineerden denk ik.![]()
En wat ik er van begrijp (en dat is maar beperkt hoor) moet je ook nog onderscheid maken tussen veiligheid op de locatie zelf en in het geheel. Kort gezegd, als Piet de ongevaccineerde het niet oploopt in het café maar wel in de bus van Henk die in het café is geweest. Heeft 2G dan z’n werk gedaan?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef Lurf het volgende:
Zijn er eigenlijk wetenschappelijke studies die aantonen dat een CTB in enigerlei vorm wél werkt? Mijn indruk is dat men tot nu toe niet verder komt dan theoretische scenariostudies. Een goed empirisch onderzoek ken ik niet.zie email 27 oktober![]()
Jawel, je kan je nog steeds op elke straathoek laten testen bij TvT. Die mogelijkheden zijn er nu vreemd genoeg juist meer dan toen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meerVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dan ga je wel heel verquote:
Nee, ik bedoel dat Rutte er geloof in heeft en dat hij erop blijft drukken dat 't er moet komen. Wat ik niet eens raar zou vinden, gelet op de opmerkingen dat Rutte "in de gordijnen zat" in december.![]()
Fieldlabsquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meer![]()
![]()
![]()
Ik heb de tekst niet eens gelezen. DDS is een waardeloze Baudetbode. Maar het fragment van op1 spreekt voor zich.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer dat dit soort zaken niet naar voren komen bij sites als het NOS, NU of NRC.zie email 27 oktober![]()
Fieldlabs kun je beter Eurovisie-corona-toegangsbewijs noemen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen waren er nog fieldlabs en zo goed als gratis testen beschikbaar. Dat is nu volgens mij niet meer. Onder jongeren zijn er best veel die niet gevaccineerd zijn.![]()
Ik dacht ook, ik kijk Op1 even terug. Ze hebben 't vrijwel woord voor woord overgenomen van wat Klaver zei.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de tekst niet eens gelezen. DDS is een waardeloze Baudetbode. Maar het fragment van op1 spreekt voor zich.![]()
Toen was het TvT-stuk zwaar gesubsidieerd en kostte een test 7,50 of was het zelfs gratis? Antigeentestje kost je minimaal 30 euro en een PCR-test het dubbele nu.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Jawel, je kan je nog steeds op elke straathoek laten testen bij TvT. Die mogelijkheden zijn er nu vreemd genoeg juist meer dan toen.![]()
Waren de woorden van Kuipers gister niet duidelijk?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand snapt het. Ik kan het met de beste wil van de wereld ook niet bedenken.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Gratis, nu nog steeds gratis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen was het TvT-stuk zwaar gesubsidieerd en kostte een test 7,50 of was het zelfs gratis? Antigeentestje kost je minimaal 30 euro en een PCR-test het dubbele nu.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waren de woorden van Kuipers gister niet duidelijk?![]()
Ja, ik opende de site en ik begon een beetje te twijfelen of het niet gewoon fake news zou zijn. Fragment zegt inderdaad genoeg.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de tekst niet eens gelezen. DDS is een waardeloze Baudetbode. Maar het fragment van op1 spreekt voor zich.
Staat mijn punt nog steeds: dit soort zaken zouden sites als de NOS ook gewoon op moeten pakken.![]()
Nooit anders geweest, alleen waren er in het begin nog hele beperkte locaties open voor dat testen voor toegang weet ik nog, ooit eens 2 uur in de rij gestaan voor een festival. Als ik nu even een blik werp op die site kan ik kiezen uit zo'n 8 aanbieders binnen een kilometer radius, toen moest ik ervoor de stad uit.quote:
Daar komt toch geen hond meer op af in deze tijden lijkt me?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat een enorme drogreden is, want dan hoef je niet nu een gigantische operatie op te zetten om het er door te loodsen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?zie email 27 oktober![]()
Volgens mij wou hij op zoek gaan naar situaties waar 2G wel voor geschikt zou zijn. Omgedraaide wereld dus. Ik zou 2G nog kunnen begrijpen als het een oplossing zou zijn voor een huidig probleem. Maar als je situaties moet gaan bedenken om 2G maar te kunnen gebruiken....komt wel heel erg over alsof het een doel is geworden; geen middel.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?![]()
Dat klinkt als het zoeken naar een probleem die bij je oplossing past, lijkt me niet de manier waarop je met grondrechten om gaat.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij wou hij op zoek gaan naar situaties waar 2G wel voor geschikt zou zijn. Omgedraaide wereld dus. Ik zou 2G nog kunnen begrijpen als het een oplossing zou zijn voor een huidig probleem. Maar als je situaties moet gaan bedenken om 2G maar te kunnen gebruiken....komt wel heel erg over alsof het een doel is geworden; geen middel.![]()
ja, misschien was ik daarmee in de war. Ik heb er ook nog nooit mee te maken gehad want in juli een vaccin gepakt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedoel jij niet testen voor reizen? Die moet je wel zelf betalen.![]()
Op z’n minst een oplossing op zoek naar een probleem. Maar ik zou het inderdaad gewoon een middel dat een doel geworden is noemen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij wou hij op zoek gaan naar situaties waar 2G wel voor geschikt zou zijn. Omgedraaide wereld dus. Ik zou 2G nog kunnen begrijpen als het een oplossing zou zijn voor een huidig probleem. Maar als je situaties moet gaan bedenken om 2G maar te kunnen gebruiken....komt wel heel erg over alsof het een doel is geworden; geen middel.zie email 27 oktober![]()
Nee, ze gaan onderzoeken of dat zo kan zijn. En dat het dus de gereedschapskist in verdwijnt. Maar blijkbaar betekent dat hetzelfde als 'ze willen het koste wat kost in te voeren'.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet meer voor de geest wat dat precies was, maar kwam 't er niet op neer dat 2G vooral kon helpen bij een eventuele nieuwe variant?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: