Iemand die mij kan vertellen waarom vrouwen zich voelen aangetrokken tot mannen die geweld gebruiken? Ik blijf het ongelofelijk vinden, zoveel single mannen in Nederland en toch kiezen velen voor een man die hartstikke antisociaal is.quote:Levensverhaal 7
‘Mijn moeder is alcoholist geweest, ook tijdens mijn zwangerschap heeft ze gedronken waardoor ik
lang in het ziekenhuis moest liggen. Mijn moeder interesseerde zich nooit voor wat ik deed. Mijn vader
was vrachtwagenchauffeur, was eigenlijk altijd weg. Die kwam alleen één keer in de twee weken thuis.
En elke keer als m’n vader dan thuis kwam dan had ik weer een grote mond en zo, dus er werd ook wel
wat geslagen.
Toen gingen mijn ouders scheiden. Omdat mijn moeder nog steeds dronk heeft de rechter besloten dat
ik bij m’n vader moest wonen.
Toen kreeg mijn vader ineens een nieuwe vriendin en die was vet van de regels in één keer. Dat heb ik
twee jaar vol kunnen houden. Maar ik moest daar zo op mijn tenen lopen. Toen hebben ze gezegd: het
werkt gewoon niet, want je doet je best niet hard genoeg. Toen hebben ze me uit huis geplaatst. En
voelde ik me gewoon zwaar alleen. Sindsdien heb ik ook bijna geen contact meer met hen. Vanaf mijn
twaalfde heb ik in instellingen gewoond. Ik heb een abortus gepleegd toen ik 18 was. Ik dacht, ik kan
dat kind niet houden. Ik kon amper voor mezelf zorgen.
Toen ik 18 was, was m’n OTS afgelopen en ben ik met mijn tas naar een stad gegaan, waar ik een
vriendje had die ik wel leuk vond. Met de liefde heb ik altijd wel een beetje de slechte jongens gepikt.
De jongens die zich wat stoerder gedragen. Toen heb ik de vader van mijn kind leren kennen. Daar ben
ik ook mee samen gaan wonen. En dat kind dat wilde ik. Maar mijn vriend ging me steeds vaker slaan.
Toen ging het helemaal naar beneden, toen ben ik uiteindelijk gevlucht met mijn zoontje. Toen ben ik in
de opvang gekomen. Nu heb ik een cursus gevolgd om niet in die cirkel te blijven. Niet meer mensen op
te zoeken die geweld gebruiken, want dat hoort gewoon niet. Dat kan gewoon niet. Ik wil op eigen
benen leren staan. Gewoon niet afhankelijk zijn van een man. Ik heb het beste gedaan voor mijn kind.
Dat ik ben weggegaan. Daar heb ik de juiste keus in gemaakt.’ (22 jaar)
Het gaat niet zo zeer om geweld an sich.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:45 schreef 100above het volgende:
Iemand die mij kan vertellen waarom vrouwen zich voelen aangetrokken tot mannen die geweld gebruiken?
Antisociaal, omdat 'ie af en toe wat losse handjes heeft tegen het vrouwtje?quote:Op zondag 30 januari 2022 18:45 schreef 100above het volgende:
Quote: https://rutgers.nl/wp-con(...)n-klap-volwassen.pdf
[..]
Iemand die mij kan vertellen waarom vrouwen zich voelen aangetrokken tot mannen die geweld gebruiken? Ik blijf het ongelofelijk vinden, zoveel single mannen in Nederland en toch kiezen velen voor een man die hartstikke antisociaal is.
Is dit osodevo?quote:Op zondag 30 januari 2022 20:27 schreef Lienekien het volgende:
Dat voorbeeld uit de OP kan ik niet rijmen met de stelling dat ‘velen kiezen kiezen voor een man die hartstikke antisociaal is’.
Waarom kiezen vrouwen niet voor jou? Dat is ongetwijfeld wat je dwars zit. Zullen we het daar (weer) eens over hebben?
Omdat mensen slaaf zijn van hun natuur.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:45 schreef 100above het volgende:
[..]
Iemand die mij kan vertellen waarom vrouwen zich voelen aangetrokken tot mannen die geweld gebruiken? Ik blijf het ongelofelijk vinden, zoveel single mannen in Nederland en toch kiezen velen voor een man die hartstikke antisociaal is.
Echte mannen passen zich aan aan wat vrouwen willen? Blijf lekker jezelf joh.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:46 schreef SuperNeger het volgende:
Daarom tip aan alle mannen: Luister niet naar vrouwen. Ze weten niet wat ze willen. In plaats daarvan moet je hun gedrag waarnemen en je daarnaar gedragen.
Wat ik bedoelde is dat vrouwen zeggen dat ze houden van die woke typetjes, maar tegelijkertijd veel liever seks hebben met de sterke agressieve man.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Echte mannen passen zich aan aan wat vrouwen willen? Blijf lekker jezelf joh.
Ja ik ken de theorie. Vrouwtjes willen beschermd worden, mannetjes willen onderdanige typetjes die lekker veel kinderen kunnen baren. We zijn allemaal nog steeds apen bla bla.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat vrouwen zeggen dat ze houden van die woke typetjes, maar tegelijkertijd veel liever seks hebben met de sterke agressieve man.
Dus ze zeggen A maar doen B. Daarom moet je kijken naar wat ze doen en niet wat ze zeggen.
"Oh ja ik heb het liefst een man die veganist is en pro womens-rights en LGBTQflikkershit en BLM" etc maar dat zijn nooit de "sterke agressieve types" waar hier over gesproken wordt. In plaats daarvan zijn dat juist van die smerige krakers, de tim hofmannetjes die van dat soort woke-shit houden en daar willen ze dus echt geen seks mee omdat de natuur hun heeft geprogrammeerd voor de sterke grote agressieveling te gaan.
Misschien is een verstandige gezonde relatie een ander verhaal, het beste kan je als vrouw daar een mooie tussenweg vinden, maar het gaat hier over aantrekkingskracht.
Vrouwen die zich daartoe aangetrokken voelen zijn meestal bepaalde types. Het portret dat je hier schetst is vrij typerend. Heeft twee waardeloze tokkie ouders en is zelf erg labiel en niet zo snugger. De willen dan kerels die een beetje de mannelijke equivalent van zichzelf zijn. En dat zijn vaak nietsnutten met losse handen.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:45 schreef 100above het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook een middenweg tussen deze twee soort mannen.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om geweld an sich.
Vaak zijn deze mannen recht door zee, assertief, eerlijk, vol met emotie en passie (temperamentvol).
Ze hebben lef, en saai zijn ze zelden. In tegenstelling tot de meer calculerende autistische brave burgerlijke kantoorslaaf.
Nogal selectief dat soort artikelen is het niet? Die 'velen' is echt maar een vrij klein deel, zeker bij 30+. Pas op met uitzonderingen doortrekken naar een gevaarlijke generalisatie.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:45 schreef 100above het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind het wel intrigerend waar de oorzaak in kan liggen. Ik krijg zelf de indruk dat incels in een soort collectief aangeprate identiteitscrisis zitten. Het gebrek aan een eigen identiteit (of zelfkennis) levert in de praktijk dan structureel problemen op in de communicatie. Saai wordt het dan als iemand nooit zichzelf is en zichzelf structureel wegcijfert. Een beetje onzekerheid is weinig mis mee, maar de spanningsboog in dating zit hem in het elkaar ontdekken, aanvoelen en aftasten. Als dat niet twee kanten op gaat, wordt het mokersaai.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:18 schreef Twiitch het volgende:
Dames willen geen gewelddadige vent, dames willen een vent die niet saai is. Daarom is dat "nice guys finish last" van die incels ook zo'n onzin, je bent niet nice, je bent gewoon mokersaai.
En nice zijn incels doorgaans ook niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:18 schreef Twiitch het volgende:
Dames willen geen gewelddadige vent, dames willen een vent die niet saai is. Daarom is dat "nice guys finish last" van die incels ook zo'n onzin, je bent niet nice, je bent gewoon mokersaai.
Nee hun definitie van 'nice' komt doorgaans een beetje neer op een vrouw niet slaan en haar niet hardop uitmaken voor kutwijf. Eigenlijk gewoon het absolute minimum.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En nice zijn incels doorgaans ook niet.
Omdat ze gewelddadig met sterk verwarren. Het bewonderen van sterke mannen is niet verkeerd. Die kunnen ook iets buiten het geouwehoer en de slappe leugens van de zogenaamde maatschappij.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:45 schreef 100above het volgende:
[..]
Exact.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:06 schreef Avianflu het volgende:
“Alle vrouwen”
Wat is dit voor topic?
Dit specifieke geval lijkt mij toch meer dan duidelijk.
Ze werd thuis verrot geslagen, uit huis geflikkerd door ma en later door pa. Instellingen etc…
Trauma-binding.
Trouwens, waarom altijd dat bashen van mannen en de vrouwen volledig als slachtoffer wegzetten.
Ze zal zelf ook wel niet al te gezonde patronen er op na houden.
Dit soort patronen kan je pas uitstappen als je op een eerlijke manier naar jezelf gaat kijken en je best gaat doen om ongezond gedrag te herkennen en te corrigeren.
Prijs die achterlijke idioten even de hemel inquote:Op zondag 30 januari 2022 19:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vaak zijn deze mannen recht door zee, assertief, eerlijk, vol met emotie en passie (temperamentvol).
Ze hebben lef, en saai zijn ze zelden. In tegenstelling tot de meer calculerende autistische brave burgerlijke kantoorslaaf.
Waar prijs ik ze de hemel in?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:38 schreef DesertNomad het volgende:
[..]
Prijs die achterlijke idioten even de hemel in
Dus jij ziet een man die een vrouw alle hoeken van de kamer laat zien, zijn frustratie afreageert op haar afreageert en regelmatig voor blauwe plekken zorgt aan voor een man die recht door zee, zelden saai is, dat ze lef hebben, assertief, eerlijk en vol met emotie en passie.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat de agressieve types vaak ook dat soort persoonlijke kenmerken hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus jij ziet een man die een vrouw alle hoeken van de kamer laat zien, zijn frustratie afreageert op haar afreageert en regelmatig voor blauwe plekken zorgt aan voor een man die recht door zee, zelden saai is, dat ze lef hebben, assertief, eerlijk en vol met emotie en passie.
Het is duidelijk dat een vrouw met een grote boog om jou heen moet lopen.
Ik heb die kanten ook maar ik zal mijn vrouw nooit slaan en ik ben al helemaal niet agressief.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat de agressieve types vaak ook dat soort persoonlijke kenmerken hebben.
Vrouwen vallen niet puur op agressie bij de "bad boys". Er zitten andere aantrekkelijke kanten aan in het gedrag van deze mannen.
En het is nergens voor nodig om persoonlijk te worden.
Dan hebben we andere persoonlijke ervaringen. Ook goed.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb die kanten ook maar ik zal mijn vrouw nooit slaan en ik ben al helemaal niet agressief.
Agressieve mannen hebben absoluut niet de punten die jij benoemde. Het zijn eerder hele zielige zwakke mannetjes.
Dan zijn dat persoonlijke ervaringen waarbij z.s.m. een psycholoog moeten opzoeken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan hebben we andere persoonlijke ervaringen. Ook goed.
Ja, het is goed met je kerel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan zijn dat persoonlijke ervaringen waarbij z.s.m. een psycholoog moeten opzoeken.
Ik ben ook regelmatig met de onderklasse in aanraking gekomen en ik kan mij daar niet in vinden wat jij omschrijft.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, het is goed met je kerel.
Ik ben opgegroeid tussen tokkies in de onderklasse, en zo gaat het er daar gewoon aan toe. Mijn eerste post in dit topic blijft staan.
Heb jij zelf weleens seks eigenlijk?quote:Op zondag 30 januari 2022 21:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat vrouwen zeggen dat ze houden van die woke typetjes, maar tegelijkertijd veel liever seks hebben met de sterke agressieve man.
Dus ze zeggen A maar doen B. Daarom moet je kijken naar wat ze doen en niet wat ze zeggen.
"Oh ja ik heb het liefst een man die veganist is en pro womens-rights en LGBTQflikkershit en BLM" etc maar dat zijn nooit de "sterke agressieve types" waar hier over gesproken wordt. In plaats daarvan zijn dat juist van die smerige krakers, de tim hofmannetjes die van dat soort woke-shit houden en daar willen ze dus echt geen seks mee omdat de natuur hun heeft geprogrammeerd voor de sterke grote agressieveling te gaan.
Misschien is een verstandige gezonde relatie een ander verhaal, het beste kan je als vrouw daar een mooie tussenweg vinden, maar het gaat hier over aantrekkingskracht.
In aanraking gekomen is wat anders dan er tussen opgroeien.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben ook regelmatig met de onderklasse in aanraking gekomen en ik kan mij daar niet in vinden wat jij omschrijft.
Maar goed...jij zegt ook "tokkies in de onderklasse" dus dat zijn dan weer aparte gevallen.
R&P is ontopic dus op de man spelende reacties zijn niet gewenst.quote:
wat is je snapquote:Op zondag 30 januari 2022 22:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik hou niet van agressieve mannen, maar ook niet van overdreven woke typetjes.
Een daadkrachtige man, sterk en kalm, dat vind ik aantrekkelijk.
Huiselijk geweld komt in alle milieu's voor, zelfs bij linkse vegans.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:46 schreef SuperNeger het volgende:
Grappig dat vrouwen altijd zeggen dat ze een hekel hebben aan zulke macho mannen en het liefst alleen maar van die slappe linkse vegans zouden zien.
Werkelijkheid ligt dus mooi anders zo blijkt maar weer.
Daarom tip aan alle mannen: Luister niet naar vrouwen. Ze weten niet wat ze willen. In plaats daarvan moet je hun gedrag waarnemen en je daarnaar gedragen.
Je hoort vrouwen zelf opperen dat zij op stoere zelfverzekerde mannen vallen en niet op softies. Maar wat is dan zelfverzekerd. Hoe ziet dat eruit. Die scheidslijn is nogal dun. De meerderheid vrouwen kunnen daar zelf kennelijk al moeilijk een onderscheid in maken. Om vervolgens wederom bij een agressieve lul in bed te belanden. Het valt over het algemeen ook niet te ontkennen dat er iets zit in de vrouwelijke natuur. Wat zich asteevast aangetrokken voelt tot agressie bij mannen. Dus wat 100above constateert is helemaal niet gek of vrouwenhatend. Het lijkt vaak zelfs wel alsof vrouwen zichzelf haten. Want zij kiezen er vaak zelf voor om met zo'n man te zijn.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:50 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik zou niet voor alle vrouwen kunnen spreken waarom dat blijkbaar aantrekkingskracht heeft en waarom dat zo is. Voor haar is dat misschien zo. Waarom geen idee? Maar gezien haar achtergrond zal het misschien wel meespelen (opgroeien in moeilijke omstandigheden).
Maar dat verhaal in de op vind ik niet helemaal rijmen met je vraag waarom vrouwen op gewelddadige mannen vallen. Is vragen om problemen en ik denk dat zo'n type man juist helemaal niet gewild is bij vele vrouwen. Stoer of agressief is een wereld van verschil ook. Is niet hetzelfde. Je weet het ook niet altijd van tevoren of een man agressief is. Soms leer je mensen later op een andere manier kennen en beter (dat weet je op voorhand niet zo).
Sommige vrouwen. Hooguit.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:14 schreef DesertNomad het volgende:
[..]
Je hoort vrouwen zelf opperen dat zij op stoere zelfverzekerde mannen vallen en niet op softies. Maar wat is dan zelfverzekerd. Hoe ziet dat eruit. Die scheidslijn is nogal dun. De meerderheid vrouwen kunnen daar zelf kennelijk al moeilijk een onderscheid in maken. Om vervolgens wederom bij een agressieve lul in bed te belanden. Het valt over het algemeen ook niet te ontkennen dat er iets zit in de vrouwelijke natuur. Wat zich asteevast aangetrokken voelt tot agressie bij mannen. Dus wat 100above constateert is helemaal niet gek of vrouwenhatend. Het lijkt vaak zelfs wel alsof vrouwen zichzelf haten. Want zij kiezen er vaak zelf voor om met zo'n man te zijn.
Je kan van te voren niet altijd incalculeren of inschatten hoe iemand is. Maar iets wat zo lijkt hoeft niet zo te zijn. Een mens heeft meerdere kanten wat tot uiting kan komen, je bent niet alleen maar bijv. ´´agressief´´.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:14 schreef DesertNomad het volgende:
[..]
Je hoort vrouwen zelf opperen dat zij op stoere zelfverzekerde mannen vallen en niet op softies. Maar wat is dan zelfverzekerd. Hoe ziet dat eruit. Die scheidslijn is nogal dun. De meerderheid vrouwen kunnen daar zelf kennelijk al moeilijk een onderscheid in maken. Om vervolgens wederom bij een agressieve lul in bed te belanden. Het valt over het algemeen ook niet te ontkennen dat er iets zit in de vrouwelijke natuur. Wat zich asteevast aangetrokken voelt tot agressie bij mannen. Dus wat 100above constateert is helemaal niet gek of vrouwenhatend. Het lijkt vaak zelfs wel alsof vrouwen zichzelf haten. Want zij kiezen er vaak zelf voor om met zo'n man te zijn.
Die scheidslijn lijkt misschien dun omdat we allemaal andere waardes hebben. Voor jou zou die anders zijn dan voor mij voor mij. Dusja soms is dat idd lastig navigeren. Ik zie zelf zelfverzekerd als zelfwaarde en eigenwaarde. Voor iedereen is het trail and error met betrekking tot de juiste persoon vinden. Denk dat het niet alleen voor vrouwen geldt.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:14 schreef DesertNomad het volgende:
[..]
Ik val op zelfverzekerd e.d., maar ben nog nooit bij een agressieve man terecht gekomen.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:14 schreef DesertNomad het volgende:
[..]
Zelfverzekerdheid is als een man weet waar hij in het leven staat, weet wat hij wil en daarvoor gaat en wat hij moet doen om dat te bereiken. Of dat nu met werk, vriendschappen, familie of andere relaties te maken heeft. Dat heeft helemaal niks met agressie te maken. Sterker nog; agressieve mannen zijn juist vaak onzeker en gebruiken agressie om dingen en mensen naar hun hand te zetten.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:14 schreef DesertNomad het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |