abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:05:23 #32
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203468603
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:38 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/the-voi(...)nderneemt-actie.html

Nieuw gevecht.
Contract is contract :)
Lijkt me gewoon dat hij 100% gelijk heeft. Kan me ook niet voorstellen dat er een rechter is die het niet met hem eens zou zijn.
Krekker is de bom!
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:06:28 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203468609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:54 schreef Ole het volgende:

[..]
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ze tijdens Corona haar eigen huis moest schoonmaken :'(
Was dat echt een ding? Wat dan? :P
Krekker is de bom!
pi_203469065
'Vrouwen die opmerkingen maakten over de seksuele intimidatie werd verteld dat het erbij hoorde en dat ze het moesten accepteren: ‘Speel mee, zwijg of ga weg’.

Herkenbaar, regisseur?
https://www.ad.nl/buitenl(...)erkrachten~af7f4e13/
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:44:20 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203469419
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:02 schreef Mondkapje het volgende:
'Vrouwen die opmerkingen maakten over de seksuele intimidatie werd verteld dat het erbij hoorde en dat ze het moesten accepteren: ‘Speel mee, zwijg of ga weg’.

Herkenbaar, regisseur?
https://www.ad.nl/buitenl(...)erkrachten~af7f4e13/
Walgelijk die giftige mannelijke machtsdynamiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203472867
Richard Kemper komt als eerste met tegengeluid: ‘Ik denk niet dat Marco Borsato het gedaan heeft’

Voor sommigen gaan de beschuldigingen naar Marco Borsato toe te ver. Zo ook bij zijn collega Richard Kemper, bekend van het duo Veldhuis & Kemper. Hij schrijft een column over wat hij er nu van vindt.

Hij geeft aan dat het volgens hem zo is dat als je maar lang genoeg in beeld bent als bekend figuur, je er een keer aan onderdoor gaat. Omdat mensen dan vroeg of laat klaar met je zijn, een houdbaarheidsdatum heb je als BN’er, aldus Richard.

Meeloper
‘Zou het principe van te vaak in beeld zijn misschien ook kunnen gelden voor iemand als Borsato? Dat mensen nadat ze je jarenlang elke avond op TV zien geen enkele moeite meer doen om af te wachten of de beschuldigingen waar zijn? Omdat ze door willen. Want het leven is een soort Instagram en iedereen raast sneller door zijn tijdlijn dan Victoria Koblenko van kapsel verandert.

Dat normale mensen snel klaar met je kunnen zijn, wist ik al, maar ik was stupéfait toen ik las dat ook het Gelredome afgelopen week de eretegels van Borsato zonder overleg verwijderde en afplakte. Vijfentwintig uitverkochte concerten en 800.000 toeschouwers vonden ze pas geleden nog de moeite waard om Marco met veel tromgeroffel op het schild te hijsen. Persberichten, foto’s, interviews. Alles om het GelreDome als concertlocatie mee te laten liften op de vleugels van Marco. Hij was hùn man. Hùn artiest. Hùn allessie.’

Van het GelreDome kan hij het maar niet bevatten. Hij vervolgt zijn pleidooi met:

‘Nu, een onbehandelde aangifte en een documentaire later vinden ze het volstrekt logisch om hem publiekelijk harder te laten vallen dan het dak van de Arena. Zonder rechtszaak, zonder uitspraak, zonder wederhoor. Zoveel stelt het dus voor als je als artiest wordt geroemd. Geen flikker. Ik hoor u denken “Ja maar als er zoveel klachten bij het GelreDome binnenkomen, moeten ze toch iets doen?” Nee dus. Ze hebben namelijk geen enkele klacht, verzoek of opmerking ontvangen. Niks! Dit is een gevalletje pro actief dolk steken.

En wat ik helemaal godsgeklaagd vind, is dat ze Borsato zelf niet eens op de hoogte hebben gesteld van zijn publiekelijke executie. Maar het allerergste is toch dat toen het GelreDome werd gevraagd wat ze zouden doen als de beschuldigingen onterecht bleken te zijn, ze doodleuk antwoordden: “Eeeh… Daar hebben we het eigenlijk nog helemaal niet over gehad”. Dit verzin je toch niet? Dan ben je als organisatie een ongelofelijke, schijnheilige opportunistische meeloper.

Zelfs als ik bij mijn puber ín zijn jas een pakje peuken vindt, brandplekken in zijn matras en as in zijn haar vraag ik eerst aan hemzelf: “Heb je gerookt?” voordat ik hem voor straf twee dagen achter een dvd-tje van De Toppers op repeat zet. Voor de goede orde, ik weet helemaal niet of Borsato wel of niet schuldig is. Ik denk het niet. Dat is niet relevant en ik zou het normaal nooit zeggen, maar in een land waar iedereen je blijkbaar straffeloos door de modder mag sleuren, de grond in mag trappen en kapot mag maken voordat iemand weet hoe het zit, leek het me tijd voor een klein tegengeluidje. Bij deze.

Richard Kemper’

Bron: Veldhuis en Kemper

Exact hetzelfde zie je gebeuren op social media ook hier op SHO, schandalig.
  woensdag 2 februari 2022 @ 14:37:10 #37
38496 Perrin
pi_203472948
Iedereen ziet toch hoe hij telkens als een vieze oom aan die jonge meiden zit? Als er dan ook een aangifte ligt, is het inderdaad snel klaar met je carrière.
pi_203474292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:37 schreef Perrin het volgende:

Iedereen ziet toch hoe hij telkens als een vieze oom aan die jonge meiden zit? Als er dan ook een aangifte ligt, is het inderdaad snel klaar met je carrière.
In dat geval zit hij al 20 jaar voor het oog van de camera, met miljoenen kijkers per welke soort uitzending ook aan iedereen. M/v oud/jong.

Een aangifte is geen veroordeling.
pi_203474935
Weer een grijs gebied-gevalletje erbij.

https://www.nu.nl/the-voi(...)oice-of-holland.html
pi_203486304
quote:
14s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:30 schreef Za het volgende:
Richard Kemper komt als eerste met tegengeluid: ‘Ik denk niet dat Marco Borsato het gedaan heeft’

Voor sommigen gaan de beschuldigingen naar Marco Borsato toe te ver. Zo ook bij zijn collega Richard Kemper, bekend van het duo Veldhuis & Kemper. Hij schrijft een column over wat hij er nu van vindt.

Hij geeft aan dat het volgens hem zo is dat als je maar lang genoeg in beeld bent als bekend figuur, je er een keer aan onderdoor gaat. Omdat mensen dan vroeg of laat klaar met je zijn, een houdbaarheidsdatum heb je als BN’er, aldus Richard.

Meeloper
‘Zou het principe van te vaak in beeld zijn misschien ook kunnen gelden voor iemand als Borsato? Dat mensen nadat ze je jarenlang elke avond op TV zien geen enkele moeite meer doen om af te wachten of de beschuldigingen waar zijn? Omdat ze door willen. Want het leven is een soort Instagram en iedereen raast sneller door zijn tijdlijn dan Victoria Koblenko van kapsel verandert.

Dat normale mensen snel klaar met je kunnen zijn, wist ik al, maar ik was stupéfait toen ik las dat ook het Gelredome afgelopen week de eretegels van Borsato zonder overleg verwijderde en afplakte. Vijfentwintig uitverkochte concerten en 800.000 toeschouwers vonden ze pas geleden nog de moeite waard om Marco met veel tromgeroffel op het schild te hijsen. Persberichten, foto’s, interviews. Alles om het GelreDome als concertlocatie mee te laten liften op de vleugels van Marco. Hij was hùn man. Hùn artiest. Hùn allessie.’

Van het GelreDome kan hij het maar niet bevatten. Hij vervolgt zijn pleidooi met:

‘Nu, een onbehandelde aangifte en een documentaire later vinden ze het volstrekt logisch om hem publiekelijk harder te laten vallen dan het dak van de Arena. Zonder rechtszaak, zonder uitspraak, zonder wederhoor. Zoveel stelt het dus voor als je als artiest wordt geroemd. Geen flikker. Ik hoor u denken “Ja maar als er zoveel klachten bij het GelreDome binnenkomen, moeten ze toch iets doen?” Nee dus. Ze hebben namelijk geen enkele klacht, verzoek of opmerking ontvangen. Niks! Dit is een gevalletje pro actief dolk steken.

En wat ik helemaal godsgeklaagd vind, is dat ze Borsato zelf niet eens op de hoogte hebben gesteld van zijn publiekelijke executie. Maar het allerergste is toch dat toen het GelreDome werd gevraagd wat ze zouden doen als de beschuldigingen onterecht bleken te zijn, ze doodleuk antwoordden: “Eeeh… Daar hebben we het eigenlijk nog helemaal niet over gehad”. Dit verzin je toch niet? Dan ben je als organisatie een ongelofelijke, schijnheilige opportunistische meeloper.

Zelfs als ik bij mijn puber ín zijn jas een pakje peuken vindt, brandplekken in zijn matras en as in zijn haar vraag ik eerst aan hemzelf: “Heb je gerookt?” voordat ik hem voor straf twee dagen achter een dvd-tje van De Toppers op repeat zet. Voor de goede orde, ik weet helemaal niet of Borsato wel of niet schuldig is. Ik denk het niet. Dat is niet relevant en ik zou het normaal nooit zeggen, maar in een land waar iedereen je blijkbaar straffeloos door de modder mag sleuren, de grond in mag trappen en kapot mag maken voordat iemand weet hoe het zit, leek het me tijd voor een klein tegengeluidje. Bij deze.

Richard Kemper’

Bron: Veldhuis en Kemper

Exact hetzelfde zie je gebeuren op social media ook hier op SHO, schandalig.
Ik snap dat bashen ook niet.
Waarom bij Borsato wel, maar wordt die Hazes Sr nog steeds de hemel ingeprezen terwijl hij wél al zijn snikkel in Rachel stopte terwijl ze nog 15 was?
Hypocriet ten top
pi_203486802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef Toine51 het volgende:

Waarom bij Borsato wel, maar wordt die Hazes Sr nog steeds de hemel ingeprezen terwijl hij wél al zijn snikkel in Rachel stopte terwijl ze nog 15 was?
Hypocriet ten top
Bv inderdaad.

Nu wordt Marco slechts beschuldigd van aanrakerigheid door een fan, dus dat is ook nog eens van een geheel andere orde.

Hazes is dagelijks op de radio en iedereen zingt mee, en zijn zoon bedriegt zijn partner uitvoerig uitgemeten on camera lebberend aan de coke met anderen, ook niks mis mee. Waylon legde het aan met Bibi wiens coach hij was en maakte haar zwanger, nobody cares (stel dat Marco dat had gedaan) Kleine mishandeld zijn vrouw, zijn nieuwe album ligt klaar.

Marco is een makkelijke prooi, en de bloedhonden springen er bovenop.
pi_203495447
Trainer vrouwenvoetbal Spanje:

Santiso zei verder onder meer dit in de geluidsopname uit november. ,,We moeten een goed meisje uitzoeken, maar wel een volwassene, zodat we onszelf niet in de problemen brengen, en haar allemaal te pakken nemen. Dat is wat een staf, een team echt bij elkaar brengt. Kijk naar het lot van Arandina: ze promoveerden direct.”
https://www.bndestem.nl/s(...)0d047ca19f&auth_rd=1

En denk je dat ze hem ontslaan?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 12:15:13 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_203500540
quote:

[..]
Hypocriet ten top
Waarom alles of niets? Je kunt toch ook analyseren dat er in de tijd van Hazes geen/andere mores waren op dit vlak en het daardoor bij hem geen rol heeft gespeeld (en dat kun je vervolgens veroordelen), terwijl je tegelijkertijd, middels voortschrijdend inzicht, het gedrag van Borsato wel afkeurt?

Of moeten we nu op zoek naar alle gevallen die we eerder niet keihard veroordeelden, en mogen we dan pas iets over Borsato zeggen? 'Wacht eens even, Polanski kon destijds gewoon films blijven maken, dus handen af van Borsato!'

Ik vind dat altijd van die onlogische redenaties. Ik snap het nut er ook niet van in discussies/meningsvorming.

- Overigens vind ik het ook wel dubieus om Borsato te veroordelen voordat duidelijk is wat hij gedaan heeft hoor. Maar het ging mij hier louter even om het argument: alles of niets om je een oordeel te mogen vormen over iets. Als onderdeel van een debat/discussie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 04-02-2022 12:23:44 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_203500677
quote:

[..]
Hypocriet ten top
Dat was heel lang geleden, ze zijn zelf lang en gelukkig getrouwd en hij is dood.
Daarom misschien?
pi_203500773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:

Waarom alles of niets? Je kunt toch ook analyseren dat er in de tijd van Hazes geen/andere mores waren op dit vlak en het daardoor bij hem geen rol heeft gespeeld (en dat kun je vervolgens veroordelen), terwijl je tegelijkertijd, middels voortschrijdend inzicht, het gedrag van Borsato wel afkeurt?

Ik vind dat altijd van die onlogische redenaties.
Ook in de tijd van Hazes was sex met kinderen strafbaar.
Dat is geen voortschrijdend inzicht.
Desondanks 'zingt half Nederland met Hazes'.

quote:
- Overigens vind ik het ook wel dubieus om Borsato te veroordelen voordat duidelijk is wat hij heeft gedaan.
Gelukkig en zo hoort het ook.

Mannen begeven zich heden zonder het te weten mogelijk op glad ijs, en hun leven is verruiineerd. Bv, zanger geeft optreden, volwassen fans bieden zich na afloop aan en er volgt een cafebezoek plus intieme nacht. Een paar jaar later vraagt de fan in kwestie zich of of ze het echt wel gewild heeft toen, met name omdat hij tegen de belofte in nooit meer iets liet horen, ze doet aangifte van verkrachtig, en middels het waar rook is is vuur principe is de carrière van de zanger over.
pi_203500895
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:33 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Gelukkig en zo hoort het ook.

Mannen begeven zich heden zonder het te weten mogelijk op glad ijs, en hun leven is verruiineerd. Bv, zanger geeft optreden, volwassen fans bieden zich na afloop aan en er volgt een cafebezoek plus intieme nacht. Een paar jaar later vraagt de fan in kwestie zich of of ze het echt wel gewild heeft toen, met name omdat hij tegen de belofte in nooit meer iets liet horen, ze doet aangifte van verkrachtig, en middels het waar rook is is vuur principe is de carrière van de zanger over.
Wellicht herinner ik het mij verkeerd maar in. Nederland kennen we hier geen voorbeelden van.

En kan ook niet want half Nederland valt dan over Maan / Iris / Famke geen omdat die arme man het slachtoffer is het slachtoffer heen
pi_203501462
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat was heel lang geleden, ze zijn zelf lang en gelukkig getrouwd en hij is dood.
Daarom misschien?
Je snapt het niet echt hé?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:16:36 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_203501588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:33 schreef Za het volgende:

[..]
[..]

Kennelijk waren de mores desondanks anders, want er was geen schandaal. Dat was nota bene het hele punt: er was daaromtrent geen schandaal.

Maar nogmaals, het ging erom dat een whataboutism een drogreden is die in de grond niet kan bijdragen aan meningsvorming.
Maar laten we maar gewoon weer over gaan tot de orde van de dag. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_203501753
Manuel Broekman vrijgesproken van aanranding

https://www.ad.nl/show/ma(...)aanranding~a1d9f770/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203502412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef RipCity het volgende:
Manuel Broekman vrijgesproken van aanranding

https://www.ad.nl/show/ma(...)aanranding~a1d9f770/
Is die foto ook nog getoond of was dat te emotioneel en te gevoelig?

quote:
Daarin zegt de acteur zich niet te herinneren met de barvrouw op de foto te zijn geweest omdat hij door zijn bekendheid vaker voor een selfie wordt gevraagd. ,,Wel kan ik zeggen dat ik tijdens het maken van een foto niemand ooit op een plek heb aangeraakt. Ik heb niemand aangerand”, zegt hij daarin onder meer. ,,De beschuldiging is erg hard aangekomen. Ik ben erg geschrokken.”
pi_203503145
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je snapt het niet echt hé?
Ok het was geen andere tijd, het was ongewenst, andre is aangeklaagd voor aanranding, hij leeft nog en we zingen geen liedjes van Marco meer
Goed verhaal twan

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2022 14:40:18 ]
pi_203503622
quote:

[..]
Hypocriet ten top
Wat Kemper ergens van vindt, is niet relevant.

Feit is dat er een aangifte tegen Marco B. ligt en dat de advocaat claimt dat hij hiervoor over bewijsmiddelen beschikt.
pi_203503663
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ok het was geen andere tijd, het was ongewenst, andre is aangeklaagd voor aanranding, hij leeft nog en we zingen geen liedjes van Marco meer
Goed verhaal twan
Je snapt het nog niet hé?
Nou, nog een keer dan;

We cancellen iemand volledig, geen muziek meer draaien, beelden weg.Waarom? Omdat er een aangifte ligt die nog niet eens bewezen is. Ja? Dus deze "feiten" zijn dus tegenwoordig genoeg om iemand al bij voorbaat schuldig te verklaren.

Als dat nu al de gang van zaken is hedendaags, dan is het toch raar, vreemd, hypocriet, om nog wel Hazes Sr te draaien, of zie ik iets verkeerd? En kon niet met verleden tijd aan, want we janken ook om slavernij ( ja is iets anders) van 150 jaar geleden.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 17:26:09 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_203505599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je snapt het nog niet hé?
Nou, nog een keer dan;

We cancellen iemand volledig, geen muziek meer draaien, beelden weg.Waarom? Omdat er een aangifte ligt die nog niet eens bewezen is. Ja? Dus deze "feiten" zijn dus tegenwoordig genoeg om iemand al bij voorbaat schuldig te verklaren.

Als dat nu al de gang van zaken is hedendaags, dan is het toch raar, vreemd, hypocriet, om nog wel Hazes Sr te draaien, of zie ik iets verkeerd? En kon niet met verleden tijd aan, want we janken ook om slavernij ( ja is iets anders) van 150 jaar geleden.
Iemand kan volgens de wet onschuldig zijn en tegelijkertijd iets slechts doen waar iedereen tegen is. Zo is het in de politiek al snel een probleem om de schijn tegen te hebben, bijvoorbeeld bij belangenverstrengeling. Je hebt tenslotte een voorbeeldfunctie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_203508854
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 4 februari 2022 @ 21:08:53 #56
38496 Perrin
pi_203508912
pi_203515489
Waylon in tranen aan tafel bij Beau over The Voice: ‘Misschien ben ik gewoon een naïeve lul geweest’
Waylon neemt het zichzelf kwalijk dat hij nooit op de hoogte is geweest van het seksueel overschrijdende gedrag achter de schermen bij The Voice of Holland. De zanger gaf vrijdagavond voor het eerst op televisie emotioneel een reactie op de perikelen rond de talentenjacht.
https://www.ad.nl/show/wa(...)ul-geweest~aaf43026/

Je kan hem gerust ook een slachtoffer noemen als je ziet hij hij verrot gescholden werd door Ali B.
Vrouwen én mannen zijn slachtoffer daarom moet er ook beter op gelet worden.
De vijand is subtiel, ik geloof best dat ze het niet doorhadden, dat het een klein groepje was. Soort zoekt soort, zeggen ze wel eens. Het zou mooi zijn als daar meer duidelijkheid over kwam want nu wordt er alleen maar gespeculeerd.
Linda de Mol is ook slachtoffer, John de Mol is ook slachtoffer.

Ligt het alleen aan de mannen, houden die elkaar te veel de hand boven het hoofd?
Mijn ervaring is wel dat mannen je (subtiel) waarschuwen voor andere mannen maar soms interpreteer je het als jaloezie, soms houd je het mee in je achterhoofd en denkt: ik moet er zelf achterkomen, soms ben je gewoon verkeerd geinformeerd, zoals: oogcontact is alles. Dat heb ik ergens in mijn jeugd geleerd blijkbaar. Nooit op oogcontact afgaan want dat zegt helemaal niets. Maar welke vrouw weet dat?
Nu is er weer die docu van de vriendin van Peter R. de Vries waar ook oogcontact als het belangrijkste element wordt genoemd. Duizenden vrouwen zien dat en krijgen wéér dat verkeerde beeld mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 05-02-2022 10:03:53 ]
pi_203517023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
Waylon in tranen aan tafel bij Beau over The Voice: ‘Misschien ben ik gewoon een naïeve lul geweest’
Waylon neemt het zichzelf kwalijk dat hij nooit op de hoogte is geweest van het seksueel overschrijdende gedrag achter de schermen bij The Voice of Holland. De zanger gaf vrijdagavond voor het eerst op televisie emotioneel een reactie op de perikelen rond de talentenjacht.
https://www.ad.nl/show/wa(...)ul-geweest~aaf43026/

Je kan hem gerust ook een slachtoffer noemen als je ziet hij hij verrot gescholden werd door Ali B.
Vrouwen én mannen zijn slachtoffer daarom moet er ook beter op gelet worden.
De vijand is subtiel, ik geloof best dat ze het niet doorhadden, dat het een klein groepje was. Soort zoekt soort, zeggen ze wel eens. Het zou mooi zijn als daar meer duidelijkheid over kwam want nu wordt er alleen maar gespeculeerd.
Linda de Mol is ook slachtoffer, John de Mol is ook slachtoffer.

Ligt het alleen aan de mannen, houden die elkaar te veel de hand boven het hoofd?
Mijn ervaring is wel dat mannen je (subtiel) waarschuwen voor andere mannen maar soms interpreteer je het als jaloezie, soms houd je het mee in je achterhoofd en denkt: ik moet er zelf achterkomen, soms ben je gewoon verkeerd geinformeerd, zoals: oogcontact is alles. Dat heb ik ergens in mijn jeugd geleerd blijkbaar. Nooit op oogcontact afgaan want dat zegt helemaal niets. Maar welke vrouw weet dat?
Nu is er weer die docu van de vriendin van Peter R. de Vries waar ook oogcontact als het belangrijkste element wordt genoemd. Duizenden vrouwen zien dat en krijgen wéér dat verkeerde beeld mee.
Het word idd soms afgedaan als jaloezie.
Je ziet ook vaak dat vrouwen op bepaalde mannen vallen, foute mannen.
het klassiekertje:
https://www.dumpert.nl/item/319461_d5ce9067
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 15:39:17 #59
8781 crew  Frutsel
pi_203555744
quote:
Inmiddels vijf aangiftes en twintig meldingen na BOOS-uitzending over The Voice

De politie heeft naar aanleiding van de BOOS-uitzending over The voice of Holland inmiddels vijf aangiften ontvangen en nog eens twintig meldingen gekregen over onder meer aanranding en verkrachting. Er zijn geen nieuwe aangiften bij gekomen, wel een aantal nieuwe meldingen. Vanwege de privacy van betrokkenen kan de politie verder geen details bekendmaken.

"De afgelopen weken hebben zich bij de politie tientallen slachtoffers van mogelijk seksueel misbruik en/of ongewenst seksueel gedrag gemeld", meldt de politie maandag. Het Openbaar Ministerie is bezig met de beoordelingen van deze meldingen, maar kan nog niet zeggen op welke termijn dat is afgerond.

De politie maakt een onderscheid tussen meldingen en aangiften. Een melding leidt in beginsel niet tot een strafrechtelijk onderzoek, een aangifte kan wel tot een onderzoek onder leiding van het OM leiden.

De politie benadrukt dat slachtoffers ook de komende tijd met hun verhaal bij haar terechtkunnen. "We zien dat er een breed maatschappelijk debat over seksueel grensoverschrijdend gedrag op gang is gekomen. En dat er een beweging in gang is gezet: het is drukker dan normaal met mensen die de zedenteams bellen."

Niet alleen slachtoffers rond TVOH pakken de telefoon op. De meeste telefoontjes hebben niets te maken met dat programma. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om meldingen over aanranding, verkrachting of seksueel misbruik dat jaren geleden heeft plaatsgevonden."

Na de onthullingen van Tim Hofman en zijn team in de BOOS-aflevering van 20 januari stapten al verschillende kandidaten en oud-kandidaten van de talentenjacht naar de politie. Sommigen deden dat daarvóór al; zo was in de video te zien dat een vrouw aangifte van verkrachting deed tegen Ali B.

Vrouwen hopen dat meer mensen zich melden
Advocaat Sébas Diekstra, die vier vrouwen bijstaat die slachtoffer zouden zijn geworden, laat desgevraagd aan NU.nl weten dat het aantal meldingen en aangiften in grote lijnen bij hen bekend was.

Volgens Diekstra gaat het om "slechts een beperkt gedeelte van het aantal negatieve ervaringen binnen het programma", aldus de advocaat. "Het is ons gebleken dat er vrouwen zijn die hun verhaal wel willen doen, maar het gewoonweg niet durven uit angst voor onder andere represailles. Mijn cliënten hopen dat deze vrouwen zich nu gesterkt voelen om de stap naar voren te maken en contact opnemen met de politie."
  maandag 7 februari 2022 @ 16:20:00 #60
38496 Perrin
pi_203556305
Ontzettend naar wat daar gebeurde maar elk nadeel hep zijn voordeel: hopelijk durven slachtoffers van deze ellende nu sneller hulp te zoeken. Zo maken we onze samenleving steeds een beetje leuker, helaas zijn daar voor dit soort ellende blijkbaar wel eerst schandalen voor nodig.
pi_203571375
VPRO heeft goed artikel geplaatst over seksuele intimidatie die geworteld zit in de muziekindustrie.
Er gebeuren goeie dingen:
Belangrijkste punt is dat het in een machocultuur voor veel vrouwen doodvermoeiend is om de enige vrouw in de kamer te zijn, en dat dat systeem nooit verandert tenzij er méér vrouwen rondlopen. Het gesprek over quota (in de muziekindustrie) speelt natuurlijk al jaren, maar daarbij ging het vaak over de hoeveelheid vrouwen op festival line-ups. Zo ging Primavera voor de volle 50/50 line-up, en zagen we ook in Nederland een forse toename van vrouwelijke artiesten op de posters. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet óók achter de schermen kan. Er zijn zelfs internationale acts als The Knife/Fever Ray die er zaak van maken om met een 50/50 crew op tour te gaan. Lotje Horvers werkt als tourmanager van die band, en van M83 en Robyn, en zij zíét hoe het eraan toegaat op die 50/50 tours: vrouwelijke crewleden zijn meer op hun gemak, er heerst geen kleedkamercultuur, en dat is óók fijn voor de mannen die zich niet op hun gemak voelen bij een macho ver-pis-wedstrijd. Want ja, die zijn er natuurlijk ook gewoon.
https://3voor12.vpro.nl/a(...)n-het-fundament.html

Programma Villademusica zou herhaald worden, maar gaat niet door.
https://www.ad.nl/show/vp(...)-wangedrag~a08bd4dd/
  dinsdag 8 februari 2022 @ 17:37:29 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_203572412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:11 schreef Mondkapje het volgende:
VPRO heeft goed artikel geplaatst over seksuele intimidatie die geworteld zit in de muziekindustrie.
Er gebeuren goeie dingen:
Belangrijkste punt is dat het in een machocultuur voor veel vrouwen doodvermoeiend is om de enige vrouw in de kamer te zijn, en dat dat systeem nooit verandert tenzij er méér vrouwen rondlopen. Het gesprek over quota (in de muziekindustrie) speelt natuurlijk al jaren, maar daarbij ging het vaak over de hoeveelheid vrouwen op festival line-ups. Zo ging Primavera voor de volle 50/50 line-up, en zagen we ook in Nederland een forse toename van vrouwelijke artiesten op de posters. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet óók achter de schermen kan. Er zijn zelfs internationale acts als The Knife/Fever Ray die er zaak van maken om met een 50/50 crew op tour te gaan. Lotje Horvers werkt als tourmanager van die band, en van M83 en Robyn, en zij zíét hoe het eraan toegaat op die 50/50 tours: vrouwelijke crewleden zijn meer op hun gemak, er heerst geen kleedkamercultuur, en dat is óók fijn voor de mannen die zich niet op hun gemak voelen bij een macho ver-pis-wedstrijd. Want ja, die zijn er natuurlijk ook gewoon.
https://3voor12.vpro.nl/a(...)n-het-fundament.html

Programma Villademusica zou herhaald worden, maar gaat niet door.
https://www.ad.nl/show/vp(...)-wangedrag~a08bd4dd/
Schijnt om Bram van Splunteren te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')