Ok het was geen andere tijd, het was ongewenst, andre is aangeklaagd voor aanranding, hij leeft nog en we zingen geen liedjes van Marco meerquote:
Wat Kemper ergens van vindt, is niet relevant.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik snap dat bashen ook niet.
Waarom bij Borsato wel, maar wordt die Hazes Sr nog steeds de hemel ingeprezen terwijl hij wél al zijn snikkel in Rachel stopte terwijl ze nog 15 was?
Hypocriet ten top
Je snapt het nog niet hé?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ok het was geen andere tijd, het was ongewenst, andre is aangeklaagd voor aanranding, hij leeft nog en we zingen geen liedjes van Marco meer
Goed verhaal twan
Iemand kan volgens de wet onschuldig zijn en tegelijkertijd iets slechts doen waar iedereen tegen is. Zo is het in de politiek al snel een probleem om de schijn tegen te hebben, bijvoorbeeld bij belangenverstrengeling. Je hebt tenslotte een voorbeeldfunctie.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je snapt het nog niet hé?
Nou, nog een keer dan;
We cancellen iemand volledig, geen muziek meer draaien, beelden weg.Waarom? Omdat er een aangifte ligt die nog niet eens bewezen is. Ja? Dus deze "feiten" zijn dus tegenwoordig genoeg om iemand al bij voorbaat schuldig te verklaren.
Als dat nu al de gang van zaken is hedendaags, dan is het toch raar, vreemd, hypocriet, om nog wel Hazes Sr te draaien, of zie ik iets verkeerd? En kon niet met verleden tijd aan, want we janken ook om slavernij ( ja is iets anders) van 150 jaar geleden.
Brr. Wat een creep.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:05 schreef RipCity het volgende:
https://roddelpraat.nl/br(...)regisseur-the-voice/
Het word idd soms afgedaan als jaloezie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
Waylon in tranen aan tafel bij Beau over The Voice: ‘Misschien ben ik gewoon een naïeve lul geweest’
Waylon neemt het zichzelf kwalijk dat hij nooit op de hoogte is geweest van het seksueel overschrijdende gedrag achter de schermen bij The Voice of Holland. De zanger gaf vrijdagavond voor het eerst op televisie emotioneel een reactie op de perikelen rond de talentenjacht.
https://www.ad.nl/show/wa(...)ul-geweest~aaf43026/
Je kan hem gerust ook een slachtoffer noemen als je ziet hij hij verrot gescholden werd door Ali B.
Vrouwen én mannen zijn slachtoffer daarom moet er ook beter op gelet worden.
De vijand is subtiel, ik geloof best dat ze het niet doorhadden, dat het een klein groepje was. Soort zoekt soort, zeggen ze wel eens. Het zou mooi zijn als daar meer duidelijkheid over kwam want nu wordt er alleen maar gespeculeerd.
Linda de Mol is ook slachtoffer, John de Mol is ook slachtoffer.
Ligt het alleen aan de mannen, houden die elkaar te veel de hand boven het hoofd?
Mijn ervaring is wel dat mannen je (subtiel) waarschuwen voor andere mannen maar soms interpreteer je het als jaloezie, soms houd je het mee in je achterhoofd en denkt: ik moet er zelf achterkomen, soms ben je gewoon verkeerd geinformeerd, zoals: oogcontact is alles. Dat heb ik ergens in mijn jeugd geleerd blijkbaar. Nooit op oogcontact afgaan want dat zegt helemaal niets. Maar welke vrouw weet dat?
Nu is er weer die docu van de vriendin van Peter R. de Vries waar ook oogcontact als het belangrijkste element wordt genoemd. Duizenden vrouwen zien dat en krijgen wéér dat verkeerde beeld mee.
quote:Inmiddels vijf aangiftes en twintig meldingen na BOOS-uitzending over The Voice
De politie heeft naar aanleiding van de BOOS-uitzending over The voice of Holland inmiddels vijf aangiften ontvangen en nog eens twintig meldingen gekregen over onder meer aanranding en verkrachting. Er zijn geen nieuwe aangiften bij gekomen, wel een aantal nieuwe meldingen. Vanwege de privacy van betrokkenen kan de politie verder geen details bekendmaken.
"De afgelopen weken hebben zich bij de politie tientallen slachtoffers van mogelijk seksueel misbruik en/of ongewenst seksueel gedrag gemeld", meldt de politie maandag. Het Openbaar Ministerie is bezig met de beoordelingen van deze meldingen, maar kan nog niet zeggen op welke termijn dat is afgerond.
De politie maakt een onderscheid tussen meldingen en aangiften. Een melding leidt in beginsel niet tot een strafrechtelijk onderzoek, een aangifte kan wel tot een onderzoek onder leiding van het OM leiden.
De politie benadrukt dat slachtoffers ook de komende tijd met hun verhaal bij haar terechtkunnen. "We zien dat er een breed maatschappelijk debat over seksueel grensoverschrijdend gedrag op gang is gekomen. En dat er een beweging in gang is gezet: het is drukker dan normaal met mensen die de zedenteams bellen."
Niet alleen slachtoffers rond TVOH pakken de telefoon op. De meeste telefoontjes hebben niets te maken met dat programma. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om meldingen over aanranding, verkrachting of seksueel misbruik dat jaren geleden heeft plaatsgevonden."
Na de onthullingen van Tim Hofman en zijn team in de BOOS-aflevering van 20 januari stapten al verschillende kandidaten en oud-kandidaten van de talentenjacht naar de politie. Sommigen deden dat daarvóór al; zo was in de video te zien dat een vrouw aangifte van verkrachting deed tegen Ali B.
Vrouwen hopen dat meer mensen zich melden
Advocaat Sébas Diekstra, die vier vrouwen bijstaat die slachtoffer zouden zijn geworden, laat desgevraagd aan NU.nl weten dat het aantal meldingen en aangiften in grote lijnen bij hen bekend was.
Volgens Diekstra gaat het om "slechts een beperkt gedeelte van het aantal negatieve ervaringen binnen het programma", aldus de advocaat. "Het is ons gebleken dat er vrouwen zijn die hun verhaal wel willen doen, maar het gewoonweg niet durven uit angst voor onder andere represailles. Mijn cliënten hopen dat deze vrouwen zich nu gesterkt voelen om de stap naar voren te maken en contact opnemen met de politie."
Schijnt om Bram van Splunteren te gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:11 schreef Mondkapje het volgende:
VPRO heeft goed artikel geplaatst over seksuele intimidatie die geworteld zit in de muziekindustrie.
Er gebeuren goeie dingen:
Belangrijkste punt is dat het in een machocultuur voor veel vrouwen doodvermoeiend is om de enige vrouw in de kamer te zijn, en dat dat systeem nooit verandert tenzij er méér vrouwen rondlopen. Het gesprek over quota (in de muziekindustrie) speelt natuurlijk al jaren, maar daarbij ging het vaak over de hoeveelheid vrouwen op festival line-ups. Zo ging Primavera voor de volle 50/50 line-up, en zagen we ook in Nederland een forse toename van vrouwelijke artiesten op de posters. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet óók achter de schermen kan. Er zijn zelfs internationale acts als The Knife/Fever Ray die er zaak van maken om met een 50/50 crew op tour te gaan. Lotje Horvers werkt als tourmanager van die band, en van M83 en Robyn, en zij zíét hoe het eraan toegaat op die 50/50 tours: vrouwelijke crewleden zijn meer op hun gemak, er heerst geen kleedkamercultuur, en dat is óók fijn voor de mannen die zich niet op hun gemak voelen bij een macho ver-pis-wedstrijd. Want ja, die zijn er natuurlijk ook gewoon.
https://3voor12.vpro.nl/a(...)n-het-fundament.html
Programma Villademusica zou herhaald worden, maar gaat niet door.
https://www.ad.nl/show/vp(...)-wangedrag~a08bd4dd/
Dat gaat om een incident uit 1989.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:37 schreef Mishu het volgende:
[..]
Schijnt om Bram van Splunteren te gaan.
Oh please houd op met deze, dit soort reacties maken mij zeer achterdochtig.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
Waylon in tranen aan tafel bij Beau over The Voice
De zanger gaf vrijdagavond voor het eerst op televisie emotioneel een reactie op de perikelen rond de rond de talentenjacht.
Ja, bij "It takes two" zat ze in zijn team in 2017 maar wil je nu zeggen dat dat ongewenst was? Heeft Bibi hem aangeklaagd?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:25 schreef Za het volgende:
[..]
Oh please houd op met deze, dit soort reacties maken mij zeer achterdochtig.
Daarbij heeft Waylon als coach zelf een aantal jaar terug een relatie aangeknoopt met kandidaat Bibi, met wie hij later een kind kreeg (stel dat Marco dat had gedaan).
Alles prima en gezellig enzo, maar laat dat zeer emotionele in tranen maar achterwege.
Mochten ze ooit uit elkaar gaan, wellicht dat ze er dan opeens mee komtquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heeft Bibi hem aangeklaagd?
Dan zal ze nog heel wat interviews moeten terugdraaienquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mochten ze ooit uit elkaar gaan, wellicht dat ze er dan opeens mee komt
quote:Bibi zag Waylon totaal niet zitten: ‘Irritant hoe vrouwen tegen hem aan kwijlden’
YouTuber Bibi Breijman (28) had nog net geen hekel aan Waylon voordat ze in 2017 een relatie met hem kreeg. Ze vond hem niet eens aardig toen hij haar coach was bij de zangwedstrijd It Takes 2. ,,Al die vrouwen die zo tegen hem aan kwijlden, ik vond het vooral irritant.’’
De vonk tussen de voormalig Oh Oh Cherso-ster en de 40-jarige zanger sloeg pas over toen hij haar vroeg op te treden bij zijn concerten in Ahoy, zegt Breijman tegen Vrouw. Ze leerde toen een hele andere kant van de ogenschijnlijk ruwe artiest kennen.
„Privé is hij veel liever dan wanneer hij aan het werk is’’, zegt Bibi, die met Waylon It Takes 2 won. ,,Willem is heel emotioneel. Ik vind het mooi dat hij zo openstaat voor alles. Ik huil alleen als ik erg verdrietig ben, dus in het begin dacht ik: ‘Jee, wat is hij vaak triest.’ Maar hij huilt ook als hij iets heel mooi vindt. Ik heb daarvan geleerd dat je het niet hoeft te verbergen als je moet huilen. Het is juist mooi om je gevoelens te uiten.”
Dankzij Willem Bijkerk, zoals Waylon echt heet, durfde ze zelf ook kwetsbaar te zijn. Zo gaf Bibi eind 2017 toe dat de druk van haar YouTube-bestaan te groot was geworden en ze kampte met een burn-out. ,,Dat ik uiteindelijk brak, kwam denk ik door mijn relatie met Willem. Ik had de liefde van mijn leven gevonden. Ik was in een warm bad beland, in een veilige omgeving. Ik kon breken omdat ik wist dat hij mijn vangnet was."
Volgens mij was dat programma een BN’er-feestje waarbij zangers gekoppeld werden aan bekende anderen. Net als Sterren Dansen en dat soort crap. Dus dan heb je geen machtsverhouding, geen dynamiek waarin de één mogelijk de toekomst bepaalt voor de ander.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:25 schreef Za het volgende:
[..]
Oh please houd op met deze, dit soort reacties maken mij zeer achterdochtig.
Daarbij heeft Waylon als coach zelf een aantal jaar terug een relatie aangeknoopt met kandidaat Bibi, met wie hij later een kind kreeg (stel dat Marco dat had gedaan).
Alles prima en gezellig enzo, maar laat dat zeer emotionele in tranen maar achterwege.
Tja, die machtsverhoudingen. Wordt ook wel een beetje een grijsgedraaide plaat.quote:Op woensdag 9 februari 2022 00:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Volgens mij was dat programma een BN’er-feestje waarbij zangers gekoppeld werden aan bekende anderen. Net als Sterren Dansen en dat soort crap. Dus dan heb je geen machtsverhouding, geen dynamiek waarin de één mogelijk de toekomst bepaalt voor de ander.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, die machtsverhoudingen. Wordt ook wel een beetje een grijsgedraaide plaat.
Dat ik vind dat die kaart me iets te snel getrokken wordt. Als vrouw reken je in de huidige linkse woke-maatschappij zo af met iemand als je hem aangeeft/screenshots maakt van appjes etcetera.quote:
Relaties in machtsverhoudingen zijn per definitie ongelijkwaardig. Ik snap je punt niet. Leraar-leerling bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ik vind dat die kaart me iets te snel getrokken wordt. Als vrouw reken je in de huidige linkse woke-maatschappij zo af met iemand als je hem aangeeft/screenshots maakt van appjes etcetera.
Zeker appjes zijn juist voor vrouwen een prima machtswerktuig om zich hiertegen te verdedigen.
Natuurlijk was die machtsverhouding er in dat programma net zo. Bibi was daar ook gewoon een B/C-artiestje op zoek naar A-status. En dat geldt voor een heel groot deel van the Voice artiesten ook.quote:Op woensdag 9 februari 2022 00:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Volgens mij was dat programma een BN’er-feestje waarbij zangers gekoppeld werden aan bekende anderen. Net als Sterren Dansen en dat soort crap. Dus dan heb je geen machtsverhouding, geen dynamiek waarin de één mogelijk de toekomst bepaalt voor de ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |