het was dan ook "mooie" afleiding van 2 jaar corona gezeur.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De hype is al weer over? Benieuwd hoe de zaken er na de rechtszaken voorstaan.
https://www.nu.nl/the-voi(...)nderneemt-actie.htmlquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De hype is al weer over? Benieuwd hoe de zaken er na de rechtszaken voorstaan.
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ze tijdens Corona haar eigen huis moest schoonmakenquote:Op maandag 31 januari 2022 11:37 schreef roninho het volgende:
[..]
Ja ik blijf het echt een heel bijzondere reactie vinden... Zelfs als zij echt totaal nergens van op de hoogte was en puur slachtoffer is blijft de oorzaak liggen bij haar man, de voice coaches & haar broer die deze cultuur heeft laten gebeuren. Dan kun je wel op de Angela's van deze wereld schijten, maar sorry Lin, die heeft het niet veroorzaakt. Dan moet je toch echt wat dichterbij kijken
Ja maar nu komt de Voice hun deel van het contract (vooralsnog) niet naquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/the-voi(...)nderneemt-actie.html
Nieuw gevecht.
Contract is contract
Lijkt me gewoon dat hij 100% gelijk heeft. Kan me ook niet voorstellen dat er een rechter is die het niet met hem eens zou zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/the-voi(...)nderneemt-actie.html
Nieuw gevecht.
Contract is contract
Was dat echt een ding? Wat dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:54 schreef Ole het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ze tijdens Corona haar eigen huis moest schoonmaken
Walgelijk die giftige mannelijke machtsdynamiek.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:02 schreef Mondkapje het volgende:
'Vrouwen die opmerkingen maakten over de seksuele intimidatie werd verteld dat het erbij hoorde en dat ze het moesten accepteren: ‘Speel mee, zwijg of ga weg’.
Herkenbaar, regisseur?
https://www.ad.nl/buitenl(...)erkrachten~af7f4e13/
In dat geval zit hij al 20 jaar voor het oog van de camera, met miljoenen kijkers per welke soort uitzending ook aan iedereen. M/v oud/jong.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:37 schreef Perrin het volgende:
Iedereen ziet toch hoe hij telkens als een vieze oom aan die jonge meiden zit? Als er dan ook een aangifte ligt, is het inderdaad snel klaar met je carrière.
Ik snap dat bashen ook niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:30 schreef Za het volgende:
Richard Kemper komt als eerste met tegengeluid: ‘Ik denk niet dat Marco Borsato het gedaan heeft’
Voor sommigen gaan de beschuldigingen naar Marco Borsato toe te ver. Zo ook bij zijn collega Richard Kemper, bekend van het duo Veldhuis & Kemper. Hij schrijft een column over wat hij er nu van vindt.
Hij geeft aan dat het volgens hem zo is dat als je maar lang genoeg in beeld bent als bekend figuur, je er een keer aan onderdoor gaat. Omdat mensen dan vroeg of laat klaar met je zijn, een houdbaarheidsdatum heb je als BN’er, aldus Richard.
Meeloper
‘Zou het principe van te vaak in beeld zijn misschien ook kunnen gelden voor iemand als Borsato? Dat mensen nadat ze je jarenlang elke avond op TV zien geen enkele moeite meer doen om af te wachten of de beschuldigingen waar zijn? Omdat ze door willen. Want het leven is een soort Instagram en iedereen raast sneller door zijn tijdlijn dan Victoria Koblenko van kapsel verandert.
Dat normale mensen snel klaar met je kunnen zijn, wist ik al, maar ik was stupéfait toen ik las dat ook het Gelredome afgelopen week de eretegels van Borsato zonder overleg verwijderde en afplakte. Vijfentwintig uitverkochte concerten en 800.000 toeschouwers vonden ze pas geleden nog de moeite waard om Marco met veel tromgeroffel op het schild te hijsen. Persberichten, foto’s, interviews. Alles om het GelreDome als concertlocatie mee te laten liften op de vleugels van Marco. Hij was hùn man. Hùn artiest. Hùn allessie.’
Van het GelreDome kan hij het maar niet bevatten. Hij vervolgt zijn pleidooi met:
‘Nu, een onbehandelde aangifte en een documentaire later vinden ze het volstrekt logisch om hem publiekelijk harder te laten vallen dan het dak van de Arena. Zonder rechtszaak, zonder uitspraak, zonder wederhoor. Zoveel stelt het dus voor als je als artiest wordt geroemd. Geen flikker. Ik hoor u denken “Ja maar als er zoveel klachten bij het GelreDome binnenkomen, moeten ze toch iets doen?” Nee dus. Ze hebben namelijk geen enkele klacht, verzoek of opmerking ontvangen. Niks! Dit is een gevalletje pro actief dolk steken.
En wat ik helemaal godsgeklaagd vind, is dat ze Borsato zelf niet eens op de hoogte hebben gesteld van zijn publiekelijke executie. Maar het allerergste is toch dat toen het GelreDome werd gevraagd wat ze zouden doen als de beschuldigingen onterecht bleken te zijn, ze doodleuk antwoordden: “Eeeh… Daar hebben we het eigenlijk nog helemaal niet over gehad”. Dit verzin je toch niet? Dan ben je als organisatie een ongelofelijke, schijnheilige opportunistische meeloper.
Zelfs als ik bij mijn puber ín zijn jas een pakje peuken vindt, brandplekken in zijn matras en as in zijn haar vraag ik eerst aan hemzelf: “Heb je gerookt?” voordat ik hem voor straf twee dagen achter een dvd-tje van De Toppers op repeat zet. Voor de goede orde, ik weet helemaal niet of Borsato wel of niet schuldig is. Ik denk het niet. Dat is niet relevant en ik zou het normaal nooit zeggen, maar in een land waar iedereen je blijkbaar straffeloos door de modder mag sleuren, de grond in mag trappen en kapot mag maken voordat iemand weet hoe het zit, leek het me tijd voor een klein tegengeluidje. Bij deze.
Richard Kemper’
Bron: Veldhuis en Kemper
Exact hetzelfde zie je gebeuren op social media ook hier op SHO, schandalig.
Bv inderdaad.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef Toine51 het volgende:
Ik snap dat bashen ook niet.
Waarom bij Borsato wel, maar wordt die Hazes Sr nog steeds de hemel ingeprezen terwijl hij wél al zijn snikkel in Rachel stopte terwijl ze nog 15 was?
Hypocriet ten top
Waarom alles of niets? Je kunt toch ook analyseren dat er in de tijd van Hazes geen/andere mores waren op dit vlak en het daardoor bij hem geen rol heeft gespeeld (en dat kun je vervolgens veroordelen), terwijl je tegelijkertijd, middels voortschrijdend inzicht, het gedrag van Borsato wel afkeurt?quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom bij Borsato wel, maar wordt die Hazes Sr nog steeds de hemel ingeprezen terwijl hij wél al zijn snikkel in Rachel stopte terwijl ze nog 15 was?
Hypocriet ten top
Dat was heel lang geleden, ze zijn zelf lang en gelukkig getrouwd en hij is dood.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hypocriet ten top
Ook in de tijd van Hazes was sex met kinderen strafbaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom alles of niets? Je kunt toch ook analyseren dat er in de tijd van Hazes geen/andere mores waren op dit vlak en het daardoor bij hem geen rol heeft gespeeld (en dat kun je vervolgens veroordelen), terwijl je tegelijkertijd, middels voortschrijdend inzicht, het gedrag van Borsato wel afkeurt?
Ik vind dat altijd van die onlogische redenaties.
Gelukkig en zo hoort het ook.quote:- Overigens vind ik het ook wel dubieus om Borsato te veroordelen voordat duidelijk is wat hij heeft gedaan.
Wellicht herinner ik het mij verkeerd maar in. Nederland kennen we hier geen voorbeelden van.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ook in de tijd van Hazes was sex met kinderen strafbaar.
Dat is geen voortschrijdend inzicht.
Desondanks 'zingt half Nederland met Hazes'.
[..]
Gelukkig en zo hoort het ook.
Mannen begeven zich heden zonder het te weten mogelijk op glad ijs, en hun leven is verruiineerd. Bv, zanger geeft optreden, volwassen fans bieden zich na afloop aan en er volgt een cafebezoek plus intieme nacht. Een paar jaar later vraagt de fan in kwestie zich of of ze het echt wel gewild heeft toen, met name omdat hij tegen de belofte in nooit meer iets liet horen, ze doet aangifte van verkrachtig, en middels het waar rook is is vuur principe is de carrière van de zanger over.
Je snapt het niet echt hé?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat was heel lang geleden, ze zijn zelf lang en gelukkig getrouwd en hij is dood.
Daarom misschien?
Kennelijk waren de mores desondanks anders, want er was geen schandaal. Dat was nota bene het hele punt: er was daaromtrent geen schandaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ook in de tijd van Hazes was sex met kinderen strafbaar.
Dat is geen voortschrijdend inzicht.
Desondanks 'zingt half Nederland met Hazes'.
[..]
Is die foto ook nog getoond of was dat te emotioneel en te gevoelig?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:23 schreef RipCity het volgende:
Manuel Broekman vrijgesproken van aanranding
https://www.ad.nl/show/ma(...)aanranding~a1d9f770/
quote:Daarin zegt de acteur zich niet te herinneren met de barvrouw op de foto te zijn geweest omdat hij door zijn bekendheid vaker voor een selfie wordt gevraagd. ,,Wel kan ik zeggen dat ik tijdens het maken van een foto niemand ooit op een plek heb aangeraakt. Ik heb niemand aangerand”, zegt hij daarin onder meer. ,,De beschuldiging is erg hard aangekomen. Ik ben erg geschrokken.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |