En dat is dus helemaal prima!! Je geeft toch zelf aan dat je hem met rust laat als hij er echt genoeg van heeft?quote:Op zondag 30 januari 2022 11:59 schreef ToT het volgende:
Zelf ga ik altijd een paar seconden door met kietelen als hij mijn handen probeert weg te duwen, maar nooit echt te lang.
En als ik dan stop, gaat m'n manneke zo weer klaar liggen voor een volgende ronde. Maar als hij echt wegdraait, is het ook klaar.
Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben wel nog van de tijd dat de dieren in de dierentuin op 10m2 beton stonden met tralies.. en maar heen en weer wiegen van gek te worden. Dat de leeuwen zielloos in hun eigen kak lagen.. de ijsberen in een vettig klein groen badje moesten springen. De huishond hing toen nog aan een stalen ketting van 4 meter met een kaal houten hokje in weer en wind. Kittens die geboren werden werden meteen verzopen of in de grond gestoken. Misschien maar goed dat er toen een paar mensen verandering hebben gebracht met als gevolg de diervriendelijke dierentuinen van nu en de dierenbescherming die zo een huisdieren weg haalt bij zo een beulen.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Plezier is vaak niet woke: dierentuinen
Precies wat ik dus al zei. Stop gewoon lekker met het projecteren op anderen die wél lol hebben gehad vroeger.quote:Op zondag 30 januari 2022 04:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit de kieteldood kreeg van m'n ouders, maar bedankt voor jullie zorgen.
Of die mensen kennen hun eigen kind beter dan jij. Tenzij ze het bij je eigen kind doen, dan mag je ze een tand door de lip slaan.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zolang je kind zelf terugkomt en je verder uitdaagt, is er heus niks aan de hand. Ik heb ook een neefje die met stoeien blijft terug stuiteren. (Vaak vrij letterlijk, dus ik eindig meestal zwaarder gehavend dan hij)
Het gaat er om dat je inderdaad stopt als 'ie aangeeft het gewoon niet meer leuk te vinden. Dus prima. Maar er zijn echt wel veel mensen die nèt nog even een stapje extra over de grens van een kind blijven gaan. Of het nu om kietelen of verplicht zoenen gaat. Ik zie dat best vaak helaas.
Nou, ik denk eerder dat ze vooral vastzitten in het idee dat het allemaal maar gewoon normaal is omdat het al jarenlang zo gedaan wordt. Maar blijven doorgaan met zeuren om een kus/knuffel terwijl het kind al drie keer probeert weg te komen, hoofd wegdraait en zich verstopt achter iemand zijn/haar benen. Zijn lang niet altijd de ouders zelf trouwens, in mijn ervaring zelfs vaker grootouders/tantes/ooms.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of die mensen kennen hun eigen kind beter dan jij. Tenzij ze het bij je eigen kind doen, dan mag je ze een tand door de lip slaan.
Opvallend. Jouw projectie is namelijk dat de kieteldood ontzettend leuk is, omdat jij dat zo ervaren hebt. Maar meerdere mensen in dit topic geven aan dat ze de kieteldood niet leuk vonden. Dus waarom blijf je star vasthouden aan dat de kieteldood leuk moet zijn? En waarom beticht je mij vervolgens van projectie?quote:Op zondag 30 januari 2022 13:45 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Precies wat ik dus al zei. Stop gewoon lekker met het projecteren op anderen die wél lol hebben gehad vroeger.
Er zijn veel mensen die gewoon geen plezier kunnen hebben als mensen zich in hun nabijheid gedragen als apen. Bedoel daarmee de geluiden die mensen maken als zij gekieteld worden.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:24 schreef TegendraadseTelg het volgende:
[..]
Toen mijn moeder mij als kind kietelde zei ik jankend van het lachen ook "stop", om vervolgens als ze stopte haar terug te pakken. Daar hadden we beiden plezier aan.
Mijn eigen plezier sluit niet uit dat een andere daar geen plezier van kan hebben. Als bijvoorbeeld een grap ten koste van mij, creatief is lach ik er net zo hard om mee. Dat zouden meer mensen eens moeten proberen.
Ik heb geen auto.quote:Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Geef 'm je autosleutels dan leert hij dat de wereld voor 'm open ligt. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat heb jij gemist als kind? Of te veel gehad?
Allemaal kinderen die niet hebben geleerd van zich af te bijten?quote:Seksueel misbruik
Volgens de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen (2014) heeft één op de tien meisjes tijdens de minderjarigheid wel eens (dus prevalentie ‘ooit in het leven’), tegen haar wil, manuele seks gehad en heeft 5 tot 10 procent ervaring met ongewilde orale seks of geslachtsgemeenschap. Dit betreft seksueel geweld zowel binnen als buiten het gezin.
Het is wel echt een maatschappelijk debat waard, vind je niet? Was de kieteldood wel of niet gewenst. Wie heeft er trauma's aan overgehouden. De dood aan de kieteldood!quote:Op zondag 30 januari 2022 16:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Opvallend. Jouw projectie is namelijk dat de kieteldood ontzettend leuk is, omdat jij dat zo ervaren hebt. Maar meerdere mensen in dit topic geven aan dat ze de kieteldood niet leuk vonden. Dus waarom blijf je star vasthouden aan dat de kieteldood leuk moet zijn? En waarom beticht je mij vervolgens van projectie?
Geheel los van haar deskundigheid.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het geen inhoudsloze vaagpraat. Sterker nog, zij geeft heel concreet aan wat zij een goede invulling vindt.
Het is gewoon het ouderlijk gezag. Ze leren het kind grenzen aan te geven tegenover derden maar kunnen hun eigen kind overrulen.quote:En zou wat zijn als kinderen zelf geen grenzen kunnen bepalen. Het hele leven hangt aan elkaar van grenzen, onze hele samenleving stoelt daarop. Dus in mijn optiek faal je als ouder als je je kind de mogelijkheid om zelf grenzen aan te geven ontzegt. Zeker met de wetenschap van nu.
Kinderen zijn vaak ook verlegen. Ik vond familiebezoek uberhaupt vervelend, er wordt een claim op kinderen gelegd door mensen die als relatieve vreemden kunnen aanvoelen. Maar dat is wel wat familie is, het hoort ook bij het creeeren en in stand houden van familiebanden dat zij zich verwanter voelen en meer claims leggen dan anderen.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nou, ik denk eerder dat ze vooral vastzitten in het idee dat het allemaal maar gewoon normaal is omdat het al jarenlang zo gedaan wordt. Maar blijven doorgaan met zeuren om een kus/knuffel terwijl het kind al drie keer probeert weg te komen, hoofd wegdraait en zich verstopt achter iemand zijn/haar benen. Zijn lang niet altijd de ouders zelf trouwens, in mijn ervaring zelfs vaker grootouders/tantes/ooms.
Dat betekent niet dat ik het de grootste kindermishandelaars ter wereld vind (verre van), maar ik zie wel dat er signalen genegeerd worden. Zelfde type mens als dat verschrikt uitroept dat een hond 'zomaar' vanuit het niets beet. 'Zonder waarschuwing!'. En dan al ongeveer 10 non-verbale signalen gemist heeft.
Nooit, hoop ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:38 schreef Catatafishh het volgende:
Hoe lang nog voordat ook dit zo'n beetje de exclusieve schuld is van de blanke man?
Wat fijn dat we toestemming hebben om dat te mogen doen.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat is dus helemaal prima!! Je geeft toch zelf aan dat je hem met rust laat als hij er echt genoeg van heeft?
De kinderen die het zalig vinden, mogen van mijn part de hele dag door gekieteld worden
Ik zie niet geheel het verband.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Allemaal kinderen die niet hebben geleerd van zich af te bijten?
(terechte) Reactie van Seven:quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:25 schreef qajariaq het volgende:
Die ene keer is dan echt niet leuk maar het kind leert er ook van om van zich af te bijten.
Merkwaardige reactie van jou:quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niet alle kinderen leren dan van zich afbijten.
Waarop ik dit post, om te kijken hoe jij bepaalt of het ligt aan de 'weerbaarheid' van een kind of misschien wel iets heel anders.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:56 schreef qajariaq het volgende:
Wat heb jij gemist als kind? Of te veel gehad?
Maar dan wordt het ineens te gecompliceerd voor je....quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Seksueel misbruik
Volgens de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen (2014) heeft één op de tien meisjes tijdens de minderjarigheid wel eens (dus prevalentie ‘ooit in het leven’), tegen haar wil, manuele seks gehad en heeft 5 tot 10 procent ervaring met ongewilde orale seks of geslachtsgemeenschap. Dit betreft seksueel geweld zowel binnen als buiten het gezin.
Ik neem aan dat Seven dat ze prima voor zichzelf op kan komen. Heeft ze jou daar bij nodig? Of gaat het over jezelf?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij zegt:
[..]
(terechte) Reactie van Seven:
[..]
Merkwaardige reactie van jou:
[..]
Waarop ik dit post, om te kijken hoe jij bepaalt of het ligt aan de 'weerbaarheid' van een kind of misschien wel iets heel anders.
[..]
Maar dan wordt het ineens te gecompliceerd voor je....
Waar het artikel over gaat, is dat als een kind STOP zegt, jij dat als ouder dient te respecteren. En als jij het argument' maar kietelen is toch leuk' als valide beschouwt, dan heb je dus geen idee waar je mee bezig bent.
Vreemd dat jij denkt dat ik 'voor Seven op kom'. Is dat hoe jij het voelt als je het met iemand eens bent?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:35 schreef qajariaq het volgende:
Ik neem aan dat Seven dat ze prima voor zichzelf op kan komen. Heeft ze jou daar bij nodig? Of gaat het over jezelf?
Mwoh, zo genuanceerd is je reactie op Seven niet. Maar als jij dat wel vindt, dan kost het je vast geen moeite om genuanceerd en inhoudelijk te reageren. Want tot nog toe zie ik je alleen maar 'duiken'.quote:Verder mag je best iets meer van mijn reacties lezen in dit topic voor je me ergens van beschuldigd. Dan zal je er achter komen dat ik veel genuanceerder reageer dan jij me hier weg zet.
Karakteristieke reactie weer....quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef AchJa het volgende:
Aan de oostgrens van europa staat de wereld in de fik, we hebben te maken met een wereldwijde pandemie maar we gaan het hebben over kietelen...
Daarom de doodstraf in Nederland.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:29 schreef Twiitch het volgende:
Wat voor smerige pedofiel gaat nou kinderen kietelen.
Je vindt dus eigenlijk dat je aan een kind moet leren dat er mensen zijn die grenzen mogen overrulen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geheel los van haar deskundigheid.
[..]
Het is gewoon het ouderlijk gezag. Ze leren het kind grenzen aan te geven tegenover derden maar kunnen hun eigen kind overrulen.
Als Liesje op Pietertje is en hem blijft omhelzen hij denkt 'jakkes' dan moet hij zijn grenzen leren aangeven hoe aardig het ook bedoeld is. Want ook al zijn het kleuters, het is wel ongewenste intimiteit. Maar dat is heel wat anders dan dat de kleuter zelf de grens gaat bepalen tegenover zijn ouders in een niet-seksueel verband.
[..]
Kinderen zijn vaak ook verlegen. Ik vond familiebezoek uberhaupt vervelend, er wordt een claim op kinderen gelegd door mensen die als relatieve vreemden kunnen aanvoelen. Maar dat is wel wat familie is, het hoort ook bij het creeeren en in stand houden van familiebanden dat zij zich verwanter voelen en meer claims leggen dan anderen.
De misvatting is hier dat atlijd alles maar leuk voor het kind moet zijn. De ouders moeten bepalen wat goed voor het kind is, niet proberen het kind het alleen maar naar de zin te maken. Kinderen moeten ook leren dat ze soms gewoon iets moeten, of gewoon iets moeten dulden om dat oma het nou eenmaal heel belangrijk vindt om haar kunstgebit tegen je wang te drukken.
Ja, want je ouders zijn daar blijkbaar mee akkoord.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je vindt dus eigenlijk dat je aan een kind moet leren dat er mensen zijn die grenzen mogen overrulen?
Dat die tante waar je eens per jaar bij op visite gaat met je ouders jou eens stevig vast mag houden om je een dikke pakkerd te geven? Want zij is je tante en jij maar een kind, je hebt het maar te verduren en mag er niet over klagen, laat staan het stoppen?
Nee, die is er namelijk niet. De ouders moeten kinderen leren waar de grenzen liggen met onderscheid naar henzelf, familie en andere vertrouwde persoen en derden, andere kinderen, onbekenden, vage buurmannen etc.quote:Als je dit zo uitgeschreven ziet, zie je dan werkelijk de connectie niet met oa de voice gate, waarbij het voor mensen moeilijk blijkt te zijn om bij scheve machtsverhoudingen hun grens aan te geven en/of er mee naar buiten te treden?
Onzin, iedereen heeft het recht om zelf te bepalen of zijn/haar grens betamelijk is of niet. En zeer zeker kinderen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, die is er namelijk niet. De ouders moeten kinderen leren waar de grenzen liggen met onderscheid naar henzelf, familie en andere vertrouwde persoen en derden, andere kinderen, onbekenden, vage buurmannen etc.
Vervolgens moeten ze die kinderen ook leren die grens zelf aan te geven want de ouders kunnen er niet altijd bij zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een kind die grens zelf mag bepalen. Je moet er toch niet aan denken dat elke 10-jarige bij de gymles mag bepalen dat die geen lichamelijk contact wil. 'Gewoon meedoen' binnen een bepaald kader met reeds bepaalde grenzen hoort er gewoon bij. Dat geldt ook voor tantes op familiebezoek. Ook kinderen moeten weleens iets doen of ondergaan waar ze geen zin in hebben.
Als je het maatschappelijk debat niet gewenst vindt, waarom meng je je er dan in?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het is wel echt een maatschappelijk debat waard, vind je niet? Was de kieteldood wel of niet gewenst. Wie heeft er trauma's aan overgehouden. De dood aan de kieteldood!
De spreekwoordelijke versie dan.
Lekker dan, kom je als 7-jarige in de klas bij een lerares die het wel fijn vindt om regelmatig seks met je te hebben. Want je ouders bepalen die grens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, want je ouders zijn daar blijkbaar mee akkoord.
[..]
Nee, die is er namelijk niet. De ouders moeten kinderen leren waar de grenzen liggen met onderscheid naar henzelf, familie en andere vertrouwde persoen en derden, andere kinderen, onbekenden, vage buurmannen etc.
Vervolgens moeten ze die kinderen ook leren die grens zelf aan te geven want de ouders kunnen er niet altijd bij zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een kind die grens zelf mag bepalen. Je moet er toch niet aan denken dat elke 10-jarige bij de gymles mag bepalen dat die geen lichamelijk contact wil. 'Gewoon meedoen' binnen een bepaald kader met reeds bepaalde grenzen hoort er gewoon bij. Dat geldt ook voor tantes op familiebezoek. Ook kinderen moeten weleens iets doen of ondergaan waar ze geen zin in hebben.
Bij de Voicegate lijkt het juist te zijn misgegaan bij een heldere grens tussen het seksuele en het niet seksuele, en de ouders dus blijkbaar de grenzen niet helder hebben bepaald dan wel aangeleerd, en de inmiddels volwassenen niet bekwaam waren in het aangeven van de eigen grenzen. Zelf konden ze dat blijkbaar niet goed, misschien dachten ze dat ze die grens helemaal zelf moesten bepalen? Maar de maatschappelijke structuren waaronder de opvoeders moeten nou juist zorgen voor een gedeelde, maatschappelijke grens.
Ik was al voor mezelf opgekomen. Nogmaals: dank voor je oprechte zorg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Seven dat ze prima voor zichzelf op kan komen. Heeft ze jou daar bij nodig? Of gaat het over jezelf?
Verder mag je best iets meer van mijn reacties lezen in dit topic voor je me ergens van beschuldigd. Dan zal je er achter komen dat ik veel genuanceerder reageer dan jij me hier weg zet.
Het lijkt erop dat de volgende generaties nog grotere watjes moeten worden dan de generaties die nu al op zijn gevoed.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
------------------------
Ik heb daar ook trauma's van. Ik vond kietelen ook nooit leuk. En dan straf krijgen als ik na het kietelen een stomp in het gezicht gaf![]()
![]()
![]()
Want van nee mogen zeggen wordt je een watje? Dat er naar die nee geluisterd wordt, er gestopt wordt als je iets echt niet leuk vindt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de volgende generaties nog grotere watjes moeten worden dan de generaties die nu al op zijn gevoed.
Met een potlood prikken is wel wat anders dan kietelen hè.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Want van nee mogen zeggen wordt je een watje? Dat er naar die nee geluisterd wordt, er gestopt wordt als je iets echt niet leuk vindt?
Daar wordt je een watje van?
Morgen spreken wij af ok?
Ga ik je met een potlood prikken, gewoon ontzettend irritant doen. Net zolang tot je er helemaal tureluurs van wordt. Maar je mag er geen nee tegen zeggen, anders ben je een watje.
Deal?
Wat een domme reactie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lekker dan, kom je als 7-jarige in de klas bij een lerares die het wel fijn vindt om regelmatig seks met je te hebben. Want je ouders bepalen die grens.
Kom op man, dat je deze waanzin serieus probeert te verdedigen.
Ik volg deze discussie al even en @Weltschmerz heeft al zeker twee keer een duidelijk onderscheid gemaakt tussen grenzen die wel of niet seksueel zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lekker dan, kom je als 7-jarige in de klas bij een lerares die het wel fijn vindt om regelmatig seks met je te hebben. Want je ouders bepalen die grens.
Kom op man, dat je deze waanzin serieus probeert te verdedigen.
Why? De leraar is toch een vertrouwd persoon? Jij zegt toch dat de 'vertrouwde volwassenen' het kind moeten leren waar de grens ligt? Maar wat als die vertrouwde volwassenen juist degenen zijn die de grenzen overschrijden?quote:
Weltschmerz kan dat onderscheid als volwassene natuurlijk prima maken, maar van een kind kun je natuurlijk niet verwachten dat het helder onderscheid kan maken tussen speelse fysieke grenzen en seksuele fysieke grenzen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik volg deze discussie al even en @:Weltschmerz heeft al zeker twee keer een duidelijk onderscheid gemaakt tussen grenzen die wel of niet seksueel zijn.
Dat je nu met dit argument komt, toont maar één ding en dat is dat je geen zinnig punt meer in te brengen hebt.
Om te laten merken dat het ongewenst is. Of mag je alleen debatteren als je het er mee eens bent?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je het maatschappelijk debat niet gewenst vindt, waarom meng je je er dan in?
Prima, noted. Ik vind het wel een wenselijke discussie, agree to disagree dan maar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Om te laten merken dat het ongewenst is. Of mag je alleen debatteren als je het er mee eens bent?
Hoezo?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met een potlood prikken is wel wat anders dan kietelen hè.
Wij gaan door om te voorkomen dat jij een watje wordt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:52 schreef Catatafishh het volgende:
Ik zeg STOP tegen deze discussie en als het toch doorgaat ben ik tot in het diepste beledigd en getraumatiseerd.
Wat weet jij van mijn zienswijze? Waar heb ik die gedeeld?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:40 schreef Seven. het volgende:
Dus ja, ik blijf toch wel van mening dat jullie zienswijze behoorlijk ondoordacht en dom is.
Als alles maar precies zo gaat zoals kleine kinderen willen? Ja, dan krijg je watjes en verwende nesten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoezo?
Doet geen pijn, als je het voor de grap bij iemand doet moeten ze er meestal ook in de eerste instantie om lachen.
Het punt is natuurlijk dat er door gegaan wordt terwijl je iets niet leuk (meer) vindt. En ik op geen enkel moment inzie hoe je watjes kweekt door gewoon te stoppen als er stop gezegd wordt.
Dit zijn allemaal tekenen dat onze samenleving al een hele tijd 'af' is. De enige weg die je dan nog op kan, is naar beneden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de volgende generaties nog grotere watjes moeten worden dan de generaties die nu al op zijn gevoed.
Dat laatste gebeurt dan ook. Ook gezien de "problemen" waar men zich nu druk over maakt. Het is te lang geen oorlog geweest, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:57 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal tekenen dat onze samenleving al een hele tijd 'af' is. De enige weg die je dan nog op kan, is naar beneden.
OK.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat weet jij van mijn zienswijze? Waar heb ik die gedeeld?
Voor de volledigheid, ik ben het op inhoud een heel eind met je eens. Maar je discussieert gewoon als een 12-jarige en als je dan tegen Weltschmerz met dit soort argumenten aankomt ben je gewoon af. Heel erg af.
Dus we moeten lak hebben aan de wens van kinderen omdat... ze kinderen zijn? Kinderen mogen ook gewoon aangeven iets niet te willen, dat heeft niks met een verwende nest kweken te maken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als alles maar precies zo gaat zoals kleine kinderen willen? Ja, dan krijg je watjes en verwende nesten.
Je hoeft er niet per definitie lak aan te hebben, maar je moet zeker ook niet per definitie alles doen wat kinderen zeggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus we moeten lak hebben aan de wens van kinderen omdat... ze kinderen zijn? Kinderen mogen ook gewoon aangeven iets niet te willen, dat heeft niks met een verwende nest kweken te maken.
Leg me uit waarom jij wel stop mag zeggen tegen iets wat je niet (meer) leuk vindt en een kind niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |