Dat gaat zeker goed komen. Lief, vrolijk mannetje. Doet het goed op school, sportief en super betrokken bij de mensen om hem heen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik wens hoofdzakelijk jouw zoontje veel succes in zijn verdere leven.
quote:
Grappig....twee reacties geleden zeg je nog dat hij zijn emoties niet kan reguleren. Wat een vooruitgang in een half uurtje.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat gaat zeker goed komen. Lief, vrolijk mannetje. Doet het goed op school, sportief en super betrokken bij de mensen om hem heen.
Enorme stappen de goede kant op gezet de afgelopen jaren dankzij ouders die hem begrijpen en goede begeleiding.
Maar fijn dat je het je aantrekt.
Die momenten heeft hij ja. Je moet niet je hele mening over iemand baseren op één anekdote. Zo baseer ik mijn mening over mijn zoon op basis van 24/7, niet alleen het moment waarop hij nog even uit de bocht vliegt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Grappig....twee reacties geleden zeg je nog dat hij zijn emoties niet kan reguleren. Wat een vooruitgang in een half uurtje.
Ouders kunnen dus de gedachten van hun kinderen lezen?quote:Op maandag 7 februari 2022 17:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als een kind niet gekieteld of geknuffeld wil worden, dan is dat in de regel iets waar je respect voor moet hebben. Tegelijkertijd weet je als ouder ook of die grens aangegeven wordt uit spel, uit dwarsigheid of omdat een kind echt niet meer wil.
De discussie wordt voor mij pas interessant als het kind 'nee' of 'stop' zegt terwijl je als ouder gewoon weet dat hij dat alleen maar roept uit (gespeelde) boosheid.
Mwoah.... een hond kan niet praten en daarbij zal je het ook van andere signalen moeten hebben wat hij bedoelt. Dat maakt je dan nog geen helderziende.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Ouders kunnen dus de gedachten van hun kinderen lezen?
Ik zal het je sterker vertellen: er bestaan zeelui die (via internet!) de gedachten van andermans kinderen kunnen lezenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar ik kan wel zijn ogen en de kuiltjes in zijn wangen lezen. En zijn mondje wat dan net anders staat. Beetje ouder ziet zo'n dingen prima aan zijn kind, als je dat niet ziet is er pas echt iets mis met je als ouder.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel een goede post.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar ik kan wel zijn ogen en de kuiltjes in zijn wangen lezen. En zijn mondje wat dan net anders staat. Beetje ouder ziet zo'n dingen prima aan zijn kind, als je dat niet ziet is er pas echt iets mis met je als ouder.
Overigens, ook als je af en toe wel eens over een grens heen gaat (en dan heb ik het niet over strafbare zaken, uiteraard) dan is dat nog geen groot probleem als je in de regel de grenzen wel respecteert, regelmatig met je kinderen praat over wat wel en wat niet ok is en verder je kinderen voorziet van voldoende liefde en een veilige omgeving.
Dat alles wordt niet in één keer vermorzeld doordat je een kind te lang kietelt omdat je zijn lachen verkeerd interpreteert.
Maar elke vorm van nuance in deze discussie is voor sommige mensen al te ingewikkeld. Op basis van één anekdote of opmerking word hier je totale ouderschap afgeserveerd. Totaal ridicuul.
Bij liefde geven hoort ook het nee ik wil niet respecteren van je kind, want als de ouders dat accepteren dan weet het kind namelijk dat het in een veilige omgeving verblijft.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Absoluut niet. Maar ik kan wel zijn ogen en de kuiltjes in zijn wangen lezen. En zijn mondje wat dan net anders staat. Beetje ouder ziet zo'n dingen prima aan zijn kind, als je dat niet ziet is er pas echt iets mis met je als ouder.
Overigens, ook als je af en toe wel eens over een grens heen gaat (en dan heb ik het niet over strafbare zaken, uiteraard) dan is dat nog geen groot probleem als je in de regel de grenzen wel respecteert, regelmatig met je kinderen praat over wat wel en wat niet ok is en verder je kinderen voorziet van voldoende liefde en een veilige omgeving.
Dat alles wordt niet in één keer vermorzeld doordat je een kind te lang kietelt omdat je zijn lachen verkeerd interpreteert.
Maar elke vorm van nuance in deze discussie is voor sommige mensen al te ingewikkeld. Op basis van één anekdote of opmerking word hier je totale ouderschap afgeserveerd. Totaal ridicuul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |