abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203563868
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik wens hoofdzakelijk jouw zoontje veel succes in zijn verdere leven.
Dat gaat zeker goed komen. Lief, vrolijk mannetje. Doet het goed op school, sportief en super betrokken bij de mensen om hem heen.

Enorme stappen de goede kant op gezet de afgelopen jaren dankzij ouders die hem begrijpen en goede begeleiding.

Maar fijn dat je het je aantrekt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:08:10 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203563869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:07 schreef the-eye het volgende:

Blahblahyaddayadda

:W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:09:25 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203563880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat gaat zeker goed komen. Lief, vrolijk mannetje. Doet het goed op school, sportief en super betrokken bij de mensen om hem heen.

Enorme stappen de goede kant op gezet de afgelopen jaren dankzij ouders die hem begrijpen en goede begeleiding.

Maar fijn dat je het je aantrekt.
Grappig....twee reacties geleden zeg je nog dat hij zijn emoties niet kan reguleren. Wat een vooruitgang in een half uurtje. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203563893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Grappig....twee reacties geleden zeg je nog dat hij zijn emoties niet kan reguleren. Wat een vooruitgang in een half uurtje. :')
Die momenten heeft hij ja. Je moet niet je hele mening over iemand baseren op één anekdote. Zo baseer ik mijn mening over mijn zoon op basis van 24/7, niet alleen het moment waarop hij nog even uit de bocht vliegt.

Het is niet zo moeilijk, nuance.

Overigens het 'emoties niet kunnen reguleren' was jouw overtrokken conclusie. Hij heeft vrijwel alle emoties perfect onder controle.

Het is maar goed dat jij je kennis alleen van internet hebt en er verder niets mee doet, want die diagnostiek kan nog wel wat opleiding gebruiken
pi_203565012
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Als een kind niet gekieteld of geknuffeld wil worden, dan is dat in de regel iets waar je respect voor moet hebben. Tegelijkertijd weet je als ouder ook of die grens aangegeven wordt uit spel, uit dwarsigheid of omdat een kind echt niet meer wil.

De discussie wordt voor mij pas interessant als het kind 'nee' of 'stop' zegt terwijl je als ouder gewoon weet dat hij dat alleen maar roept uit (gespeelde) boosheid.
Ouders kunnen dus de gedachten van hun kinderen lezen?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:02:13 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203565237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Mwoah.... een hond kan niet praten en daarbij zal je het ook van andere signalen moeten hebben wat hij bedoelt. Dat maakt je dan nog geen helderziende.
Een kind zal ook soms zeggen iets aan te kunnen of leuk te vinden terwijl je aan andere signalen ziet dat je hetgeen gezegd wordt niet serieus moet nemen. Jij kan bijvoorbeeld zien dat het tijd voor een dutje is omdat ze overprikkeld zijn terwijl ze zelf zeggen niet moe te zijn en niet willen gaan slapen.
Ook bij snoepen zullen ze misschien zeggen dat ze 's avonds nog makkelijk hun bordje leeg zullen kunnen eten terwijl jij weet dat het problemen gaat geven.
Dat zgn alles serieus willen nemen wat een kind zegt, wat hier door sommigen verkondigd wordt, komt daarom nogal belachelijk en zweverig op mij over.
pi_203565504
quote:

[..]
Ik zal het je sterker vertellen: er bestaan zeelui die (via internet!) de gedachten van andermans kinderen kunnen lezen _O_

_O-
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_203565801
quote:

[..]
Absoluut niet. Maar ik kan wel zijn ogen en de kuiltjes in zijn wangen lezen. En zijn mondje wat dan net anders staat. Beetje ouder ziet zo'n dingen prima aan zijn kind, als je dat niet ziet is er pas echt iets mis met je als ouder.

Overigens, ook als je af en toe wel eens over een grens heen gaat (en dan heb ik het niet over strafbare zaken, uiteraard) dan is dat nog geen groot probleem als je in de regel de grenzen wel respecteert, regelmatig met je kinderen praat over wat wel en wat niet ok is en verder je kinderen voorziet van voldoende liefde en een veilige omgeving.

Dat alles wordt niet in één keer vermorzeld doordat je een kind te lang kietelt omdat je zijn lachen verkeerd interpreteert.

Maar elke vorm van nuance in deze discussie is voor sommige mensen al te ingewikkeld. Op basis van één anekdote of opmerking word hier je totale ouderschap afgeserveerd. Totaal ridicuul.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:47:37 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203565949
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Absoluut niet. Maar ik kan wel zijn ogen en de kuiltjes in zijn wangen lezen. En zijn mondje wat dan net anders staat. Beetje ouder ziet zo'n dingen prima aan zijn kind, als je dat niet ziet is er pas echt iets mis met je als ouder.

Overigens, ook als je af en toe wel eens over een grens heen gaat (en dan heb ik het niet over strafbare zaken, uiteraard) dan is dat nog geen groot probleem als je in de regel de grenzen wel respecteert, regelmatig met je kinderen praat over wat wel en wat niet ok is en verder je kinderen voorziet van voldoende liefde en een veilige omgeving.

Dat alles wordt niet in één keer vermorzeld doordat je een kind te lang kietelt omdat je zijn lachen verkeerd interpreteert.

Maar elke vorm van nuance in deze discussie is voor sommige mensen al te ingewikkeld. Op basis van één anekdote of opmerking word hier je totale ouderschap afgeserveerd. Totaal ridicuul.
Dit vind ik eigenlijk wel een goede post.
Ouders zijn niet perfect, maken ook weleens een foutje.

Stel het gebeurd dat je toch te lang door kietelt, dan is er geen man overboord. Dan zal je als (normale) ouder daarna ook aangeven dat dat niet de bedoeling was, sorry zeggen.
Dan is dat juist een leermoment voor beiden, waarin het kind bevestigd wordt dat het niet de bedoeling is dat er over grenzen heen gegaan wordt en leert die duidelijker aan te geven. En de ouder leert beter te kijken naar de signalen van het kind en/of wat controle momenten in te lassen.

Een foutje maken is niet erg, het afdoen als aanstellerij en de volgende keer weer gewoon over de grens heen gaan wel. Want dan leer je aan dat grenzen er niet toe doen. Dat gebeurd niet bij een foutje, een vergissing waar gewoon met begrip mee omgegaan wordt.

Ik heb ook weleens een grapje gemaakt die niet zo best uitliep.
Mijn zoon keek dolfje weerwolfje en voor de grap zei ik dat ik ook een weerwolf was. Verder helemaal niet meer bij stilgestaan tot de uk bij de eerstvolgende volle maan compleet overstuur raakte omdat mams in een weerwolf zou veranderen.
Ik had niet gedacht dat we van dolfje weerwolfje naar eng zouden gaan. En het is allemaal helemaal goed gekomen door wat begrip te tonen en uit te leggen dat het een grapje was, niet echt was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203565984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Bij liefde geven hoort ook het nee ik wil niet respecteren van je kind, want als de ouders dat accepteren dan weet het kind namelijk dat het in een veilige omgeving verblijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')