abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:37:22 #211
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203410060
Beau begint.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203410139
O ja eerder vanwege de voice.
pi_203410452
Jos B. heeft toch gewoon bekend dat hij daar was op het moment dat het overleden kind daar lag?

1+1=2
pi_203410484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Door uitsluiting is wel bewezen dat Jos de hand heeft gehad in de dood van Nicky. Uitgesloten is dat hij op natuurlijke wijze om het leven is gekomen, wel door smoren mogelijk in combinatie met stress. En uitgesloten is dat iemand anders erbij betrokken is geweest. Wel wezen is dat Jos er was, verantwoordelijk is voor vrijheidsberoving en voor het seksuele misbruik.

Lijkt me niet dat je 'n dan vrij kunt spreken voor de dood van Nicky Verstappen.
Als dat echt zo was, zou je een punt hebben. Volgens mij is hetgeen jij hier als 'uitgesloten' kwalificeert helemaal niet uitgesloten. Wat betreft een natuurlijke doodsoorzaak geldt bijv. dat het gezien wordt als hel onwaarschijnlijk, aangezien Nicky voor zover bekend een gezond kind was, dat niet zomaar overlijdt. De kans daarop is dus heel klein, maar niet uitgesloten. I

k vraag me ook af hoe je uit kunt sluiten dat er iemand anders bij betrokken geweest is. Er is niet bekend waaraan en wanneer Nicky precies is overleden, laat staan dat vast te stellen valt wie dat gedaan heeft.

Kun je echt uitsluiten dat Nicky niet al dood was toen Jos B. 'm vond? Want als je dat niet kunt uitsluiten, dan blijft er niks over. Als Nicky al dood was, kan er immers ook geen sprake meer zijn van enig zedenmisdrijf (lijkschennis is niet strafbaar).
pi_203410500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Jos B. heeft toch gewoon bekend dat hij daar was op het moment dat het overleden kind daar lag?

1+1=2
Dus iedereen die een lijk ontdekt is de dader of zo?
pi_203410637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als dat echt zo was, zou je een punt hebben. Volgens mij is hetgeen jij hier als 'uitgesloten' kwalificeert helemaal niet uitgesloten. Wat betreft een natuurlijke doodsoorzaak geldt bijv. dat het gezien wordt als hel onwaarschijnlijk, aangezien Nicky voor zover bekend een gezond kind was, dat niet zomaar overlijdt. De kans daarop is dus heel klein, maar niet uitgesloten. I

k vraag me ook af hoe je uit kunt sluiten dat er iemand anders bij betrokken geweest is. Er is niet bekend waaraan en wanneer Nicky precies is overleden, laat staan dat vast te stellen valt wie dat gedaan heeft.

Kun je echt uitsluiten dat Nicky niet al dood was toen Jos B. 'm vond? Want als je dat niet kunt uitsluiten, dan blijft er niks over. Als Nicky al dood was, kan er immers ook geen sprake meer zijn van enig zedenmisdrijf (lijkschennis is niet strafbaar).
Het Hof heeft vastgesteld dat Nicky een niet-natuurlijke dood is gestorven. En ook dat de doodsoorzaak 'smoren' is.

Ook is vastgesteld dat Jos B. de enige is die seksueel misbruik heeft gepleegd.

In theorie kan er nog iemand bij betrokken zijn geweest, maar diegene heeft dan amper sporen nagelaten. Misschien heeft hij op een afstandje toe staan kijken of zo. Hij zou ook kunnen hebben gedreigd met 'n pistool of zo. Maar dat maakt Jos B. niet minder schuldig natuurlijk.
pi_203410647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Iedereen die een verklaring aflegt nadat het onderzoeksrapport bekend is, mag al zweten.

Zeker als die verklaring op meerdere fronten niet kan kloppen.

1 Op de plek waar Jos stond te plassen, hij kon Nicky niet zien, ruiken of horen.
2 De verklaring over zijn handelen aan het lichaam, de kerstboom bij het lichaam maakt dit onmogelijk.
3 Jos verklaarde zelf dat hij ging fietsen, hij moest plassen. Normaliter springt iemand dan weer op de fiets.
pi_203410683
quote:

[..]
Nee.

Maar als ik een lijk zou vinden, dan zou ik de politie bellen. Ik zou dan niet even de kleding van de overledene gaan fatsoeneren. En ook niet even z'n kleren aan en uit doen. En ook niet even in zijn of haar onderbroek gaan rommelen.

Waarom zou je een lijk ontdekken, daar niks over zeggen, sporen achter gaan laten en dan achteraf nog een aantoonbaar onzinverhaal op gaan hangen? Nota bene nadat je het onderzoeksrapport hebt gelezen. :')

Prutswerk van Gerald R. dit.
pi_203410741
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee.

Maar als ik een lijk zou vinden, dan zou ik de politie bellen. Ik zou dan niet even de kleding van de overledene gaan fatsoeneren. En ook niet even z'n kleren aan en uit doen. En ook niet even in zijn of haar onderbroek gaan rommelen.

Waarom zou je een lijk ontdekken, daar niks over zeggen, sporen achter gaan laten en dan achteraf nog een aantoonbaar onzinverhaal op gaan hangen? Nota bene nadat je het onderzoeksrapport hebt gelezen. :')

Dit, Roethof heeft hoog spel gespeeld vanaf dag 1.
pi_203410791
Wel vreemd dat er alleen DNA is aangetroffen op de binnenkant van de omgekeerde onderbroek.
Dat dna zou toch ook op andere plekken aanwezig moeten zijn?
Weet iemand of de kinderen die daar op kamp gingen, allemaal een eigen slaapzak mee moesten nemen?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203410873
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee.

Natuurlijk heeft hij aan Nicky gezeten. Bovendien had hij al een verleden. Dus ik snap dat je de politie dan maar even niet belt. Ook al heb je in dat scenario niks strafbaars gedaan, fraai is anders.
pi_203410886
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, Roethof heeft hoog spel gespeeld vanaf dag 1.
Ja, Roethof heeft er een circus van gemaakt. Vanaf dag 1 op een erg irritante manier in de media, dan nog die zogenaamde troefkaart wat ook tegen Jos B heeft gewerkt, een onzinverklaring in elkaar kunnen zetten.

Jos B. had twee andere opties:
1. niks verklaren
2. eerlijk vertellen wat er is gebeurd als het daadwerkelijk een ongeluk dan wel onbedoeld overlijden van Nicky is geweest.

In beide gevallen zou hij er niet slechter vanaf zijn gekomen dan nu het geval is.
pi_203410906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:04 schreef Halcon het volgende:
Het Hof heeft vastgesteld dat Nicky een niet-natuurlijke dood is gestorven. En ook dat de doodsoorzaak 'smoren' is.
Nu herhaal je wat het Hof daarover gezegd heeft, maar dat vind ik niet zo interessant. De vraag is hoe ze dit hebben kunnen bepalen, terwijl daar feitelijk geen enkel bewijs voor is.
pi_203410923
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft hij aan Nicky gezeten. Bovendien had hij al een verleden. Dus ik snap dat je de politie dan maar even niet belt. Ook al heb je in dat scenario niks strafbaars gedaan, fraai is anders.
In dit scenario deed hij wel wat strafbaars, namelijk aan Nicky zitten. Waarom zou hij aan 'n lijk moeten zitten, een lijk moeten uikleden en zo als hij tijdens het pissen een lijk vond?
pi_203410968
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nu herhaal je wat het Hof daarover gezegd heeft, maar dat vind ik niet zo interessant. De vraag is hoe ze dit hebben kunnen bepalen, terwijl daar feitelijk geen enkel bewijs voor is.
Alle andere varianten (van ongeluk tot zelfmoord en van allerlei gewelddadige varianten tot een natuurlijke dood) zijn uitgesloten.
pi_203410970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
In dit scenario deed hij wel wat strafbaars, namelijk aan Nicky zitten. Waarom zou hij aan 'n lijk moeten zitten, een lijk moeten uikleden en zo als hij tijdens het pissen een lijk vond?
Nope. Lijkschennis/necrofilie is niet strafbaar.
pi_203410988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nope. Lijkschennis/necrofilie is niet strafbaar.
Waarom zou 'ie dat doen? Je bent bang omdat je met 'n zedenverleden 'n lijk vindt en dan ga je even met dat lijk rommelen....
pi_203411011
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alle andere varianten (van ongeluk tot zelfmoord en van allerlei gewelddadige varianten tot een natuurlijke dood) zijn uitgesloten.
Nog steeds geen enkel bewijs om te staven dat Jos B. hem om het leven gebracht heeft.

En die andere varianten zijn niet uitgesloten, die zijn heel onwaarschijnlijk. Niet uitgesloten.
pi_203411080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nog steeds geen enkel bewijs om te staven dat Jos B. hem om het leven gebracht heeft.

En die andere varianten zijn niet uitgesloten, die zijn heel onwaarschijnlijk. Niet uitgesloten.
Die zijn wettelijk overtuigend genoeg uitgesloten. Als hij door bijvoorbeeld klappen om het leven zou zijn gebracht, zou dat zichtbaar moeten zijn. Ook zelfmoord zou je moeten kunnen zien.
pi_203411094
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou 'ie dat doen? Je bent bang omdat je met 'n zedenverleden 'n lijk vindt en dan ga je even met dat lijk rommelen....
Waarom ie dat zou doen? Omdat het een pedofiel is, duh.

Als jij met je zieke geest een kinderlijkje zou vinden en je vindt het wel lekker om daar eens even op bepaalde plekken aan te zitten, dan heb je in Nederland niks strafbaars gedaan (onbegrijpelijk overigens). Maar ga je dan vervolgens rustig de politie bellen en vertellen dat je dat gedaan hebt? Dat lijkt me niet.
pi_203411142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die zijn wettelijk overtuigend genoeg uitgesloten. Als hij door bijvoorbeeld klappen om het leven zou zijn gebracht, zou dat zichtbaar moeten zijn. Ook zelfmoord zou je moeten kunnen zien.
Dat is wat het Hof stelt, maar feitelijk is daar niks aan bewijs voor. Er zijn diverse andere doodsoorzaken mogelijk, die weliswaar veel onwaarschijnlijker zijn, maar niet onmogelijk.
pi_203411154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waarom ie dat zou doen? Omdat het een pedofiel is, duh.

Als jij met je zieke geest een kinderlijkje zou vinden en je vindt het wel lekker om daar eens even op bepaalde plekken aan te zitten, dan heb je in Nederland niks strafbaars gedaan (onbegrijpelijk overigens). Maar ga je dan vervolgens rustig de politie bellen en vertellen dat je dat gedaan hebt? Dat lijkt me niet.
Pedofiel is wat anders dan een necrofiel.

Niets wijst erop dat Jos 'n necrofiel is. Alles wijst er wel op dat hij een pedofiel is. Hij geeft dat nota bene zelf ook toe.

Een lijk vinden en dan daar wat mee gaan rommelen, is in elk geval een raar verhaal. Zeker als er behalve door toedoen van Jos B. geen enkele plausibele verklaring is over waarom dat lijk daar is gekomen. En er, behalve door toedoen van Jos B., ook geen enkele plausibele verklaring is waarom diegene is overleden.
pi_203411168
quote:

[..]
Nee.

Maar als een pedofiel 's nachts op de Brunssumerheide is waar "toevallig" een kind is vermoord dan weet ik voldoende.
pi_203411172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is wat het Hof stelt, maar feitelijk is daar niks aan bewijs voor. Er zijn diverse andere doodsoorzaken mogelijk, die weliswaar veel onwaarschijnlijker zijn, maar niet onmogelijk.
Ja. Hij kan om het leven gebracht zijn door geavanceerde ruimtemannetjes die kleine jongetjes kunnen vermoorden zonder sporen achter te laten en zonder dat er een doodsoorzaak vast te stellen is.

Daar is echter 0,0 aan aanknopingspunten voor. Net zoals alle andere onzinnige varianten die Gerald R. zou kunnen bedenken.
pi_203411193
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee.

Maar als een pedofiel 's nachts op de Brunssumerheide is waar "toevallig" een kind is vermoord dan weet ik voldoende.
En dan zit z'n DNA ook nog eens in z'n onderbroek en hangt die pedo 'n aantoonbaar onzinverhaal op. Zelfs nadat hij het onderzoeksrapport heeft gelezen.
pi_203411198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee.

Er waren die nacht wel meer pedofielen op de heide. En die andere bevond zich een stuk dichter bij Nicky.
pi_203411224
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er waren die nacht wel meer pedofielen op de heide. En die andere bevond zich een stuk dichter bij Nicky.
Wie dan?
pi_203411244
Nu op Ned 1
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203411283
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wie dan?
Hij doelt waarschijnlijk op die kampoudste.
pi_203411300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Hij kan om het leven gebracht zijn door geavanceerde ruimtemannetjes die kleine jongetjes kunnen vermoorden zonder sporen achter te laten en zonder dat er een doodsoorzaak vast te stellen is.

Daar is echter 0,0 aan aanknopingspunten voor. Net zoals alle andere onzinnige varianten die Gerald R. zou kunnen bedenken.
Het is niet nodig om er iets ridicuuls van te maken, Er zijn allerlei doodsoorzaken die geen uitwendige sporen achterlaten.

Ik blijf het een zwak verhaal vinden, van beide partijen. Het verhaal van Jos B. rammelt aan alle kanten, maar dat van het OM ook. Het doet me een beetje aan Lucia de Berk denken: daar was ook geen enkel bewijs te vinden, maar de scenario's waarin ze het niet gedaan zou hebben werden als te onwaarschijnlijk beoordeeld. Nou, dat hebben we geweten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')