SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oneens, die man kan er niks aan doen, heeft die regels niet bedacht en krijgt ook maar opdracht van hogerhand. Doet ie het niet, wordt ie de laan uitgestuurd, of krijgt z'n bedrijf een boete. Fijn die ergernis, dan ga je maar naar het Malieveld of word je zelf maar politicus en ga je de regels (mee) verzinnen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens maar ergens ook lastig.
Diegene die eraan mee werkt is onderdeel van het probleem.
Zaterdag bracht ik mijn zoontje naar zwemles staat er ook een beveiliger voor de QR code.
Ene kant doet die man natuurlijk ook maar zijn werk, aan de andere kant is hij onderdeel van het in stand houden van deze onzinnige regels en roept daardoor automatisch veel ergenis op.![]()
Ok, dan doen we dat niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een meta-discussie.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/quote:Tot slot blijkt een ic-opname minder vaak nodig. In het Erasmus MC ligt vrijwel geen omikronpatint aan de beademing. ‘Maar het aantal omikronpatinten is hier in totaal ook erg klein’, zegt Peeters. ‘Ik heb al in weken geen covidpatint naar de ic overgeplaatst’, zegt zijn collega Labots. ‘De patinten die daar liggen, zijn nog het staartje van de deltagolf.’![]()
VK heeft sinds vandaag letterlijk alle coronamaatregelen opgeheven.![]()
![]()
![]()
Nu wij nog.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Minder vaak =/= gebeurt niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik mocht voordat alles dicht ging anders niet op het lege terras plaatsnemen. Had wel mijn foon bij me met QR maar had mijn ID thuisliggenquote:![]()
![]()
Maar naar hoeveel besmettingen zullen we gaan vandaag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik krijg zo’n jeuk van de kreet “het virus grijpt weer om zich heen”. Alsof het een soort monster met gigantische klauwen is![]()
![]()
Bijzonder dat deze TT mag blijven bestaan. Ik heb altijd begrepen dat FOK! krachtig optreedt jegens mensen die het bestuur aanspreken op Koreaanse praktijken.![]()
Alleen dat zou het bevestigen. De ultieme mindfuck.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Bijzonder dat deze TT mag blijven bestaan. Ik heb altijd begrepen dat FOK! krachtig optreedt jegens mensen die het bestuur aanspreken op Koreaanse praktijken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mag is discutabel. Hij is nu wel anders in elk geval. De orignele TT Was: FOK! = dictatuur, om daar discussie over te voorkomen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Bijzonder dat deze TT mag blijven bestaan. Ik heb altijd begrepen dat FOK! krachtig optreedt jegens mensen die het bestuur aanspreken op Koreaanse praktijken.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 11:52:39 ]![]()
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Verkozen mods en FA'squote:Op donderdag 27 januari 2022 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Laten we het weer over covid hebben.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat riekt vooral naar de indirecte democratie van ons dictatoriale parlement.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken op dit moment. Op het moment dat ik iets modereer waar je het niet mee eens bent kun je dat in Feedback uiten. Als je een post ziet waar je het niet mee eens bent kun je een TR zetten. Komen we er dan samen alsnog niet uit kunnen we vragen of een FA meekijkt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 11:57:01 ]![]()
Dus jij werkt mee aan elke maatregel, ook al vind je dat het nergens op slaat?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oneens, die man kan er niks aan doen, heeft die regels niet bedacht en krijgt ook maar opdracht van hogerhand. Doet ie het niet, wordt ie de laan uitgestuurd, of krijgt z'n bedrijf een boete. Fijn die ergernis, dan ga je maar naar het Malieveld of word je zelf maar politicus en ga je de regels (mee) verzinnen.
Want je wilt niemand anders opzadelen met je ergenis?
Dus als Kuipers morgen de maatregel afkondigt dat BOA's je ID op straat mogen checken en in je gezicht moeten spugen omdat het goed is voor je weerstand. Sta je dan blij te lachen op het moment als brave burger?![]()
Al 2595 topics lang.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik zal volgende keer de /s onder mijn bericht zetten...quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken op dit moment. Op het moment dat ik iets modereer waar je het niet mee eens bent kun je dat in Feedback uiten. Als je een post ziet waar je het niet mee eens bent kun je een TR zetten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, vast. Je hebt bij het caf om de hoek, de snackbar of de hoerentent ook geen inspraak op het beleid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.![]()
Dan heb ik je sarcasme gemist, goed uitgevoerdquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal volgende keer de /s onder mijn bericht zetten...![]()
Overigens, vorige week had je 't erover dat de opnamecijfers wellicht door 4 gedeeld konden worden (minder kans opgenomen te worden en minder lange ligduur), weet jij of dat in de technische briefing teruggekomen is?![]()
Hugo was daar erg van. Het virus ligt op de loer! Het virus is nog niet klaar met ons! Het is een heel slim sluw virus!quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik krijg zo’n jeuk van de kreet “het virus grijpt weer om zich heen”. Alsof het een soort monster met gigantische klauwen is![]()
Alles open nu!quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/
Waar wachten we op dan![]()
Nederland was alleen wel klaar met Hugo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hugo was daar erg van. Het virus ligt op de loer! Het virus is nog niet klaar met ons! Het is een heel slim sluw virus!zie email 27 oktober![]()
De komende twee weken zijn cruciaalquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alles open nu!
Waar wachten we op danLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:60 minuten geleden
Utrechtse ijsbaan vraagt geen QR-code: 'Het is mooi geweest'
De Utrechtse ijsbaan Vechtsebanen is niet van plan bezoekers naar hun QR-code te vragen. Eigenaar Michael van de Kuit zegt "helemaal klaar" te zijn met de coronaregels. En als dat betekent dat de ijsbaan dicht moet? "Dat is dan maar zo", zegt hij tegen RTV Utrecht. "Maar dan gaan we ook nooit meer open."
Een paar maanden geleden weigerde de Vechtsebanen ook om bezoekers te controleren. Voor de buitenbaan hadden schaatsers toen geen QR-code nodig, voor de binnenbaan wel. De binnenbaan werd toen enige tijd gesloten.
De gemeente zegt in een reactie met de Vechtsebanen te gaan praten.![]()
Ik ben inmiddels ook al klaar net leugenaar en marionet Kuipers.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nederland was alleen wel klaar met Hugo.![]()
Besmettingsaantallen gaan omhoogquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De komende twee weken zijn cruciaal
Nog steeds geringe IC-toename of zelfs afname.
Alleen jammer voor fabrieken dat hun personeel thuis zit met verkoudheidje![]()
Die staat morgen weer te controleren. Let maar opquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Op de door het OMT aangekondigde piek des doods.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alles open nu!
Waar wachten we op danzie email 27 oktober![]()
Ja maar de modellenquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Besmettingsaantallen gaan omhoog
Nog steeds geringe IC-toename of zelfs afname.
Alleen jammer voor fabrieken dat hun personeel thuis zit met verkoudheidjeLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Adviesraden pleiten voor coronabeleid voor de lange termijn
Het kabinet moet er in zijn langetermijnbeleid van uitgaan dat corona niet meer weggaat. Alleen dan voorkom je dat de aanpak van steeds weer een medische crisis onnodig hard doorwerkt in bijvoorbeeld het onderwijs of op de arbeidsmarkt. Dat zeggen het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving (RVS) in een advies aan het kabinet.
We gaan nu te vaak van kleine naar grote crises, zei Jet Bussemaker van de RVS in het NOS Radio 1 Journaal. Daardoor is er volgens haar te weinig oog voor de achterstanden die in het onderwijs ontstaan en de mentale problemen als de huidige crisis onder controle is nog zullen doorwerken. Ook wordt er nu te weinig gedaan aan het personeelstekort in de zorg, "terwijl we weten dat meer dan 40 procent van de mensen die in de zorg gaan werken binnen twee jaar de zorg weer verlaat".
Het coronabeleid moet daarom dus onderdeel worden van het langetermijnbeleid, zeggen beide adviesraden. "Dus iets minder focussen op het virus, de medische termijn en wel of niet scholen openhouden, maar een bredere waardenafweging maken over een langere termijn, met heldere doelen en uitkomsten", aldus Bussemaker.![]()
Nee hoor, de max. 4 man thuis voldoe ik niet aan. Ik doe niet aan zelftesten, ik blijf thuis bij klachten. Wel draag ik een mondkapje in winkels, omdat ik geen zin heb in gezeur en laat ik een QR zien als het nodig is. Niet omdat ik denk dat het zinnig is maar omdat ik andermans werk ook niet onnodig gecompliceerd wil maken. Misschien is het verschil ook dat ik ooit in horeca gewerkt heb en dus weet hoe irritant sommige mensen kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus jij werkt mee aan elke maatregel, ook al vind je dat het nergens op slaat?
Want je wilt niemand anders opzadelen met je ergenis?
Dus als Kuipers morgen de maatregel afkondigt dat BOA's je ID op straat mogen checken en in je gezicht moeten spugen omdat het goed is voor je weerstand. Sta je dan blij te lachen op het moment als brave burger?
En met wat als-vragen kan ik al helemaal niets. Ik vind een heleboel maatregelen onzinnig, neemt niet weg dat ik me er dan maar niet aan hoef te houden en anderen moet opzadelen met een probleem. De oplossing is simpel: wil je geen monkap/QR code dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je gaat niet naar een winkel/evenement/plaats waar dit nodig is
2. Je verhuist.
Doe je beide niet, dan heb je je maar aan te passen. Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.![]()
Het is een buitenbaanquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die staat morgen weer te controleren. Let maar op
zie email 27 oktober![]()
Welke van de 26?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op de door het OMT aangekondigde piek des doods.![]()
![]()
quote:Advies aan kabinet: stel kwaliteit leven burger centraal in corona-aanpak
De kwaliteit van leven van burgers moet centraal komen te staan in de corona-aanpak van het kabinet. Dat zeggen het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving (RVS) in een advies. Ze roepen het kabinet op om snel met een langetermijnvisie te komen.
"Corona gaat niet meer weg. We zullen moeten leren leven met het virus en dat betekent dat bestrijding van het virus ook niet meer het enige is dat telt bij de aanpak van deze crisis", staat in het advies. "De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht."
Volgens het SCP en de RVS heeft de pandemie onder meer de capaciteitsproblemen in de zorg en de kansenongelijkheid in het onderwijs blootgelegd. Daarom moet nu niet alleen gekeken worden naar toe- en afname van de verspreiding van het virus, maar ook naar de sociale ontwikkelingen.
Transparantie over de waardenafweging is daarbij belangrijk. "Neem als uitgangspunt bijvoorbeeld het openhouden van het onderwijs en hou rekening met onderwijsachterstanden en de mentale gezondheid van jongeren. Betrek daarbij ook sociologen, economen, gedragsexperts, geesteswetenschappers, ethici en ervaringsdeskundigen."![]()
Wel mooi dat allerlei sectoren en raden zich beginnen te roeren. Definitieve einde tijdperk lockdown.![]()
Iets zegt me dat hun lange termijn plan met 2G te maken heeft. En winterslaap van sectoren, verplaatsing van Carnaval en kerst, langere kerstvakantie en kortere zomer vakantie.quote:![]()
Kan het mensen niet kwalijk nemen. Mark en trawanten snappen dat al een dik jaar niet meer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:02 schreef Mallerd01 het volgende:
Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.
Overigens verder wel eens. Klagen bij de verkeerde is het meest treurige wat je kunt doen.zie email 27 oktober![]()
De samenleving heeft meer aan mensen die tegen de stroom in gaan dan aan dit soort gedrag.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:02 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee hoor, de max. 4 man thuis voldoe ik niet aan. Ik doe niet aan zelftesten, ik blijf thuis bij klachten. Wel draag ik een mondkapje in winkels, omdat ik geen zin heb in gezeur en laat ik een QR zien als het nodig is. Niet omdat ik denk dat het zinnig is maar omdat ik andermans werk ook niet onnodig gecompliceerd wil maken. Misschien is het verschil ook dat ik ooit in horeca gewerkt heb en dus weet hoe irritant sommige mensen kunnen zijn.
En met wat als-vragen kan ik al helemaal niets. Ik vind een heleboel maatregelen onzinnig, neemt niet weg dat ik me er dan maar niet aan hoef te houden en anderen moet opzadelen met een probleem. De oplossing is simpel: wil je geen monkap/QR code dan zijn er twee mogelijkheden:
2. Je verhuist.
Doe je beide niet, dan heb je je maar aan te passen. Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.quote:Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do.![]()
Als zij nu met een oproep komen om bepaalde zaken onderdeel van de langetermijnvisie te maken is die langetermijnvisie die er deze week zou komen dus nog niet, anders had SCP hem wel al gehad. Toch?quote:![]()
Indirect natuurlijk wel. Doordat de modellen met nieuwe aannames berekend zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:58 schreef chratnox het volgende:
Overigens, vorige week had je 't erover dat de opnamecijfers wellicht door 4 gedeeld konden worden (minder kans opgenomen te worden en minder lange ligduur), weet jij of dat in de technische briefing teruggekomen is?
Voor de ic rekenen ze nog met dezelfde ligtijd (geen idee of dat een valide aanname is). Voor de verpleegafdeling is de ligtijd van 7,5 naar 5 dagen gegaan volgens de aanname, dat is conservatieve inschatting als ik het zo hoor. Kans op ziekenhuisopname overigens wordt gerekend met 40%.
Dus niet delen door 4, maar 0,6 (40% lagere kans op ziekenhuisopname) * 0,67 (verkorte ligduur) = ~60% lagere bezetting dan met delta.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Of ze hebben hem wel, er wordt niets met hun feedback gedaan en ze proberen het nu via de media alsnog te bereiken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als zij nu met een oproep komen om bepaalde zaken onderdeel van de langetermijnvisie te maken is die langetermijnvisie die er deze week zou komen dus nog niet, anders had SCP hem wel al gehad. Toch?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dit komt een beetje over als van die mensen die wijzen naar Steve Jobs en Mark Zuckerberg om aan te tonen dat een opleiding helemaal niet nodig is. Niet bedenkend dat dit hoge uitzonderingen zijn, en het alleen maar kan werken juist omdat het uitzonderingen zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De samenleving heeft meer aan mensen die tegen de stroom in gaan dan aan dit soort gedrag.
[..]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik geloof niet dat SCP en dergelijken dat zouden doen. Ik kan het me in elk geval niet voorstellen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of ze hebben hem wel, er wordt niets met hun feedback gedaan en ze proberen het nu via de media alsnog te bereiken.![]()
Ja, Hugo praatte altijd een beetje alsof hij bezig was tegen z'n klas zwakstroom-vmbo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hugo was daar erg van. Het virus ligt op de loer! Het virus is nog niet klaar met ons! Het is een heel slim sluw virus!![]()
Oh ja hoor, tegen de stroom in is prima, maar ga niet bij de verkeerde mensen lopen klagen. Dan ben je niet veel beter dan de gemiddelde Internet-Karen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De samenleving heeft meer aan mensen die tegen de stroom in gaan dan aan dit soort gedrag.
[..]![]()
Is dit als onderbouwing voor je punt dat er geen mensen met omikron op de IC's komen? Zo ja, heb je het zelf wel gelezen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/quote:Toch, zegt de Amsterdamse internist Wiersinga: ‘Als een patint echt door omikron moet worden opgenomen, zie je klinisch geen verschil meer. Die zitten maximaal aan de zuurstof.’ Peeters heeft dezelfde ervaring bij hem op de afdeling.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ja, advies.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:11 schreef chratnox het volgende:
Trouwens, zijn die medische mondkapjes nu verplicht of een advies? Ik dacht nog steeds advies.![]()
Dit is wel een mooi moment om ook eens 'dat zagen we hier allang aankomen' te gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels ook al klaar net leugenaar en marionet Kuipers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
er komt niemand met omikron op de IC te liggen!, wel metquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is dit als onderbouwing voor je punt dat er geen mensen met omikron op de IC's komen? Zo ja, heb je het zelf wel gelezen?
[..]![]()
Ik neem aan dat je 'door' omikron bedoelt en er staat letterlijk in die quote dat dat dus wel zo is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er komt niemand met omikron op de IC te liggen!, wel met'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Daar moeten we ook gauw mee stoppen. Die paar procent verschil tussen de mondkapjes gaan het verschil niet makenquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:11 schreef chratnox het volgende:
Trouwens, zijn die medische mondkapjes nu verplicht of een advies? Ik dacht nog steeds advies.![]()
Maar wat weet die arts er nu van? Ik heb eigen oren en ogen, en in mijn omgeving hoor ik alleen maar van loopneuzen en wat vermoeidheid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 'door' omikron bedoelt en er staat letterlijk in die quote dat dat dus wel zo is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik hoor ook niet meer dan dat. Een paar weken geleden nog een paar met iets heftigere symptomen, maar dat was wellicht nog een staartje delta.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat weet die arts er nu van? Ik heb eigen oren en ogen, en in mijn omgeving hoor ik alleen maar van loopneuzen en wat vermoeidheid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
nee, dat klopt dan niet, die dikke dokter, waarvan ik de naam niet meer weet had dat ook gezegd/getweet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 'door' omikron bedoelt en er staat letterlijk in die quote dat dat dus wel zo is.![]()
Overigens vind ik dit wel interessant:Als de helft nog delta is, en inmiddels max. 5% nog delta is, kom je op een veel lager getal dan die 40-50% minder ziekmakend.quote:Wiersinga: ‘Op dit moment is bij meer dan 95 procent van de besmettingen sprake van de omikronvariant en is deze in Amsterdam al weken dominant. Toch is de helft van de patinten in het ziekenhuis nog besmet met de deltavariant, zelfs bij de nieuwe opnamen. Delta is dus zwaar oververtegenwoordigd. Dat past bij het beeld dat delta ziekmakender is.’ Deltapatinten liggen om die reden ook gemiddeld langer in het ziekenhuis.
Immers als 5% 50% van de opnames veroorzaakt, is omikron 19x minder ziekmakend, en niet 2x.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik kan het volledige bericht niet lezen, maar gaat deze quote over de IC of verpleegafdeling?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 'door' omikron bedoelt en er staat letterlijk in die quote dat dat dus wel zo is.![]()
Dus wat de internist-infectioloog van het Amsterdam UMC in zijn eigen ziekenhuis ziet, klopt niet. Okquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat klopt dan niet, die dikke dokter, waarvan ik de naam niet meer weet had dat ook gezegd/getweet..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er zullen vast nog mensen met omikron op de IC belanden. Punt is dat het een heel stuk minder zijn.
Maak maar beleid waarbij uitgestelde zorg niet meer gebeurt maar je ook zo'n 400/500 corona patinten kan hebben op de IC.![]()
Ff op ESC drukken net voordat de paywall komtquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik kan het volledige bericht niet lezen, maar gaat deze quote over de IC of verpleegafdeling?.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik was gisteren in het ziekenhuis en moest een medische op, mocht anders niet naar binnen. Was beetje in de war daardoorquote:![]()
De democratische processen die pas sinds 2 weken wel alle beschikbare benodigde informatie krijgen om besluiten van het omt-kabinet te kunnen wegen. Zoals Floor Bremer gisteravond bij Beau vertelde: het is zo'n beetje de eerste keer dat het omt advies voor de 2de kamer vergadering bekend is. Jeweetwel: de kamer die de controlerende functie niet eens kan uitoefenen en de beleidsbepalers die alles maar bleven verhullen in nevelen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft er helemaal geen tekenen van. We hebben prima afgebakende democratische processen.
Dat we hier een systeem hebben waarin we na verkiezingen de regering de kans geven om hun beleid rond te krijgen vind ik alleen maar prima.
4 jaar is daar een prima interval voor.
Dus als het echt allemaal zo tegen dictatuur aanzit dan zullen we dat wel gaan zien over 3 jaar
En zijn we even vergeten dat in het begin politici het een goed idee vonden om scanauto's door de straten te laten rijden om groepen mensen op te zoeken die ze vervolgens wilde gaan beboeten?
Meerdere malen te stevige geweldpleging bij handhaving en demonstraties. Avondklokken waar niemand het mee eens was, niet werkte en toch maar werd ingevoerd 'omdat het een goed idee was'.
Je kan blijven doorgaan. Maar de basis tot in ieder geval 2 weken terug was om de besluitvorming in nevelen te verhullen, de kamer buitenspel te zetten en naar de maatschappij een soort repressie toe te passen die niet bij NL hoort.
Het woord 'Zorgdictatuur' is niet voor niets vaak gebezigd hier.
Dus ja, het complete plaatje vind ik zeker wel schuren tegen een dictatuur aan. De politieke maniertjes, de uitvloeiingen richting de maatschappij, de handhaving zeker in het begin, het niet willen luisteren naar kritiek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
De ic.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik kan het volledige bericht niet lezen, maar gaat deze quote over de IC of verpleegafdeling?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat werkte niet, maar JS even blokkeren welquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ff op ESC drukken net voordat de paywall komt.
![]()
![]()
Eens. Dat is ongekend eigenlijk dat het zo lang geduurd heeft. Net zo goed dat ik eigenlijk van mening, dat om goede controles uit kunnen oefenen, de OMT verslagen eigenlijk ook openbaar moeten worden. Hoe verdeeld is het OMT nu eigenlijk, en wie zijn de haantjes in dat overleg?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:20 schreef Red_85 het volgende:
Je kan blijven doorgaan. Maar de basis tot in ieder geval 2 weken terug was om de besluitvorming in nevelen te verhullen, de kamer buitenspel te zetten en naar de maatschappij een soort repressie toe te passen die niet bij NL hoort.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als de TK er zo mee zit kunnen ze het kabinet wegsturen en dan gaan we gewoon opnieuw verkiezingen houden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De democratische processen die pas sinds 2 weken wel alle beschikbare benodigde informatie krijgen om besluiten van het omt-kabinet te kunnen wegen. Zoals Floor Bremer gisteravond bij Beau vertelde: het is zo'n beetje de eerste keer dat het omt advies voor de 2de kamer vergadering bekend is. Jeweetwel: de kamer die de controlerende functie niet eens kan uitoefenen en de beleidsbepalers die alles maar bleven verhullen in nevelen.
En zijn we even vergeten dat in het begin politici het een goed idee vonden om scanauto's door de straten te laten rijden om groepen mensen op te zoeken die ze vervolgens wilde gaan beboeten?
Meerdere malen te stevige geweldpleging bij handhaving en demonstraties. Avondklokken waar niemand het mee eens was, niet werkte en toch maar werd ingevoerd 'omdat het een goed idee was'.
Je kan blijven doorgaan. Maar de basis tot in ieder geval 2 weken terug was om de besluitvorming in nevelen te verhullen, de kamer buitenspel te zetten en naar de maatschappij een soort repressie toe te passen die niet bij NL hoort.
Het woord 'Zorgdictatuur' is niet voor niets vaak gebezigd hier.
Dus ja, het complete plaatje vind ik zeker wel schuren tegen een dictatuur aan. De politieke maniertjes, de uitvloeiingen richting de maatschappij, de handhaving zeker in het begin, het niet willen luisteren naar kritiek.
Dan kan het volk democratisch laten weten wat ze van de handelswijze van dit kabinet vinden.
Weet je waar die mogelijkheid er niet is? In dictaturen.
Laten we verder maar gewoon weer over COVID gaan praten
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hele bericht gelezen, IC wordt geen n keer genoemd.quote:
Oh, laatste alinea, maar dat staat los van die quote.![]()
Misschien is het daar wel verplicht of verplichten zij het. Boden ze zelf zo'n medisch mondmasker aan of moest je eerst naar huis om er eentje te halen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was gisteren in het ziekenhuis en moest een medische op, mocht anders niet naar binnen. Was beetje in de war daardoor![]()
De kamer was al weg, in heel 2021, weet je nog?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de TK er zo mee zit kunnen ze het kabinet wegsturen en dan gaan we gewoon opnieuw verkiezingen houden.
Dan kan het volk democratisch laten weten wat ze van de handelswijze van dit kabinet vinden.
Weet je waar die mogelijkheid er niet is? In dictaturen.
Laten we verder maar gewoon weer over COVID gaan praten
Daar hoort het beleid ook bij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In de eerste alinea waar je JS niet voor had hoeven uitzetten staat het al...quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hele bericht gelezen, IC wordt geen n keer genoemd.
Oh, laatste alinea, maar dat staat los van die quote.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In 2021 hebben we gewoon een kamer gehad.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De kamer was al weg, in heel 2021, weet je nog?
Daar hoort het beleid ook bij.
Je bedoelt wellicht kabinet, en dat klopt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als iedereen maar alles pikt en doet om geen gezeur te hebben gaat er nooit wat veranderen toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:02 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee hoor, de max. 4 man thuis voldoe ik niet aan. Ik doe niet aan zelftesten, ik blijf thuis bij klachten. Wel draag ik een mondkapje in winkels, omdat ik geen zin heb in gezeur en laat ik een QR zien als het nodig is. Niet omdat ik denk dat het zinnig is maar omdat ik andermans werk ook niet onnodig gecompliceerd wil maken. Misschien is het verschil ook dat ik ooit in horeca gewerkt heb en dus weet hoe irritant sommige mensen kunnen zijn.
2. Je verhuist.
Doe je beide niet, dan heb je je maar aan te passen. Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.
Vanuit wees de verandering die je wilt zien in de wereld oogpunt is het juist goed als een sector, winkel, personeel, klant moeilijk doet?
Ik ga ook niet naar plekken waar ze om QR vragen ipv daar bewust heen te gaan om met die mensen te discussiren maar snap wel dat zulke dingen steeds neer gebeuren.![]()
Moet hij maar transparant en eerlijk zijn toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is wel een mooi moment om ook eens 'dat zagen we hier allang aankomen' te gebruiken.![]()
Ja, die ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In 2021 hebben we gewoon een kamer gehad.
Je bedoelt wellicht kabinet, en dat klopt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Even wachten nog. We zijn nog in overleg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:30 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Kan het FOK! OMT al de cijfers van vandaag presenteren?![]()
Welk land gaat het volgende land worden dat de restricties op gaat heffen?
We hebben nu:
- UK
- Denemarken
- Ierlandwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je mist Ierland nog.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:37 schreef _serial_ het volgende:
We hebben nu:
- UK
- DenemarkenWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Zweden, Spanje en Ierland zijn groot kanshebbers. Ook Belgi zal binnen enkele maanden klaar zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:37 schreef _serial_ het volgende:
We hebben nu:
- UK
- DenemarkenMakkelijk eerste![]()
Het zijn internisten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hele bericht gelezen, IC wordt geen n keer genoemd.
Oh, laatste alinea, maar dat staat los van die quote.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Erg mooi.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23
IC instroom 11
IC bezetting 233
Kliniek instroom 150
Kliniek bezetting 898wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mwah, redelijk. De kliniek instroom stijgt dus licht, maar nog steeds nauwelijks verband met de stijgende besmettingscijfers. En dat terwijl we al ruim een week pieken vermoedelijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 233
Kliniek instroom 150
Kliniek bezetting 898Makkelijk eerste![]()
Wanneer komt de uitsplitsing met of door covid?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 233
Kliniek instroom 150
Kliniek bezetting 898Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik verwacht niet dat die komt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer komt de uitsplitsing met of door covid?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik las van de week dat ziekenhuizen dit gaan registeren.quote:
edit: https://voorburgsdagblad.(...)e-manier-registrerenquote:Stichting NICE, die landelijke cijfers bijhoudt over coronapatinten in de ziekenhuizen, maakt voortaan onderscheid tussen patinten die vanwege Covid-19 zijn opgenomen en patinten die positief testen op corona, maar om een andere reden in het ziekenhuis liggen. De stichting laat weten dat ziekenhuizen en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid (RIVM) hierom hadden gevraagd.
"Met de komst van de omikronvariant, die veel besmettelijker maar ook minder ziekmakend lijkt te zijn, is er veel interesse in de reden van opname onder de patinten die opgenomen worden met een positieve Covid-19 test", schrijft de Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE).
Ziekenhuiscijfers worden zowel door NICE als door het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS) bijgehouden. Aan de werkwijze van LCPS verandert voorlopig niks, zegt een woordvoerster. De organisatie legde vorige week aan het ANP uit dat geen onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die vanwege Covid-19 zijn opgenomen en bijvoorbeeld hart- of heuppatinten die ook positief hebben getest op het virus. Het resultaat voor de druk op de zorg zou namelijk vergelijkbaar zijn. Iedere patint die het virus heeft, moet immers worden gesoleerd van anderen. Volgens critici kan hierdoor echter een vertekend beeld ontstaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 233
Kliniek instroom 150
Kliniek bezetting 898![]()
Nog steeds lager dan gisteren op zowel VP en IC.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, redelijk. De kliniek instroom stijgt dus licht, maar nog steeds nauwelijks verband met de stijgende besmettingscijfers. En dat terwijl we al ruim een week pieken vermoedelijk.
Uitstroom VP was ook 157, hoger dan gisteren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Verplichtng wordt advies in de UK. Dus eigenlijk hadden ze er zwaardere regels en gaan ze nu richting de Nederlandse adviezen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:37 schreef _serial_ het volgende:
We hebben nu:
- UK
- Denemarken
- Ierlandquote:Engeland schrapt strengste coronamaatregelen
Engeland heeft de meeste coronamaatregelen opgeheven. Het is niet langer verplicht om mondkapjes te dragen en thuis te werken. Ook het coronatoegangsbewijs vervalt.
Premier Johnson is ook van plan de isolatieplicht na een coronabesmetting te schrappen. De overheid stuurt er dan nog wel op aan dat burgers in isolatie gaan na een besmetting, maar kan dat niet langer wettelijk afdwingen. De wet die dit regelt loopt in maart af en Johnson wil die dus niet verlengen.
"Nu covid endemisch wordt, moeten we wettelijke verplichtingen vervangen door advies en aanbevelingen", zei de premier vorige week in het Lagerhuis. Johnson zei ook dat de coronaregels losgelaten kunnen worden vooral vanwege de boostercampagne.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Schotland is UK, Ierland nietquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Schotland ook volgens mij. Zweden ook volgens @:Evenstar een paar dagen geleden.![]()
![]()
Er blijft feitelijk bijna niets over in UK.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:
Verplichtng wordt advies in de UK. Dus eigenlijk hadden ze er zwaardere regels en gaan ze nu richting de Nederlandse adviezen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah ja, goedemorgenquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schotland is UK, Ierland niet![]()
![]()
Namens het FOK OMT kan ik dit bevestigen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
NICE ging dat bijhouden volgens mij.![]()
Je zal het vast niet zo bedoelen maar dit komt op mij over alsof je zegt dat we het hier de afgelopen tijd beter hadden dan in de UK. En dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:
Verplichtng wordt advies in de UK. Dus eigenlijk hadden ze er zwaardere regels en gaan ze nu richting de Nederlandse adviezen.![]()
De Utrechtse ijsbaan Vechtsebanen is niet van plan bezoekers naar hun QR-code te vragen. Eigenaar Michael van de Kuit zegt "helemaal klaar" te zijn met de coronaregels. En als dat betekent dat de ijsbaan dicht moet? "Dat is dan maar zo", zegt hij tegen RTV Utrecht. "Maar dan gaan we ook nooit meer open."
Een paar maanden geleden weigerde de Vechtsebanen ook om bezoekers te controleren. Voor de buitenbaan hadden schaatsers toen geen QR-code nodig, voor de binnenbaan wel. De binnenbaan werd toen enige tijd gesloten.
De gemeente zegt in een reactie met de Vechtsebanen te gaan praten. (Bron NOS)
Oud Valkeveen is blij met de versoepelingen waarbij ook doorstroom locaties weer open mogen en we kunnen niet wachten om op 26 maart weer open te gaan.
Laat n ding echter duidelijk zijn en dat is dat wij geen enkel onderscheid gaan maken. Alle kinderen mogen komen spelen en wij zullen niet mee gaan werken aan een QR maatschappij! Buiten spelen is gezond en Oud Valkeveen is met 12 hectare buitengebied bij uitstek de plek waar dat veilig kan.(Bron: Oud Valkeveen Facebook & website)
Mooi dit!![]()
Dus in dat geval heeft Nederland eigenlijk de mildste lockdown van Europaquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er blijft feitelijk bijna niets over in UK.Makkelijk eerste![]()
In de NICE zal er onderscheid gemaakt worden tussen:
1) hoofdreden covid
2) andere reden voor opname, maar ook behandeling covid symptomen
3) andere reden opname, geen behandeling voor covid symptomen
4) onbekend
Het gaat dramatisch worden om dit in te richten in de ziekenhuizen.![]()
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je zal het vast niet zo bedoelen maar dit komt op mij over alsof je zegt dat we het hier de afgelopen tijd beter hadden dan in de UK. En dat slaat natuurlijk nergens op.
Maar het is ook niet zo dat het daar het beloofde land was waar al alles mocht en nu nog veel meer.
Zij hadden thuiswerkplicht, isolatieplicht, af te dwingen dus. Hier zijn dat adviezen.
Mij verbaast het telkens weer hoe er vaak, zowel positief als negatief, zo beperkt wordt gekeken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Een extra veld aankruisen wordt een drama?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het gaat dramatisch worden om dit in te richten in de ziekenhuizen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Werken voor je Kalou & Kuyt geld.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
1) hoofdreden covid
4) onbekend
Ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een extra veld aankruisen wordt een drama?![]()
Hoeveel liggen er nu gemiddeld per ziekenhuis, 4 of 5 personen? Dan is zo een veld toch niet zo moeilijk?quote:![]()
Aangezien er zeer ingrijpende beslissingen worden genomen op basis van die cijfers die de nationale economie raken lijkt het mij meer dan gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
1) hoofdreden covid
4) onbekend
De beste manier om met die 3G/2G onzin te stoppen is als iedereen dit gaat boycotten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Oud Valkeveen is blij met de versoepelingen waarbij ook doorstroom locaties weer open mogen en we kunnen niet wachten om op 26 maart weer open te gaan.
Laat n ding echter duidelijk zijn en dat is dat wij geen enkel onderscheid gaan maken. Alle kinderen mogen komen spelen en wij zullen niet mee gaan werken aan een QR maatschappij! Buiten spelen is gezond en Oud Valkeveen is met 12 hectare buitengebied bij uitstek de plek waar dat veilig kan.(Bron: Oud Valkeveen Facebook & website)
Mooi dit!
![]()
Al besproken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
De gemeente zegt in een reactie met de Vechtsebanen te gaan praten. (Bron NOS)
Mooi dit!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
26 maart? Edit: ik reageerde op een post van Mir.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:51 schreef zoost het volgende:
[..]
De beste manier om met die 3G/2G onzin te stoppen is als iedereen dit gaat boycotten.![]()
Waarschijnlijk omdat een patint, van primair covid ook naar niet meer primair covid kan gaan, of een patint komt binnen met andere symptomen en later komt covid erbij doordat het ontdekt wordt.quote:
Met de hoeveelheid vinkjes die al gezet moet worden kan ik mij voorstellen dat het een drama wordt ja.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik verwacht wel dat het gemor met de dag toe zal nemen en daarnaast ook steeds meer sectoren het beleid zullen testen. Gevolg van weinig perspectief bieden en in principe 6 weken (!) hanteren voor regels die niet uit te leggen zijn vergeleken met het buitenland.quote:![]()
Ik denk dat de regels best uit te leggen zijn, alleen wil een grote groep het niet meer horen. Overigens om allerlei redenen hoor en daar valt in veel gevallen best begrip voor op te brengen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat het gemor met de dag toe zal nemen en daarnaast ook steeds meer sectoren het beleid zullen testen. Gevolg van weinig perspectief bieden en in principe 6 weken (!) hanteren voor regels die niet uit te leggen zijn vergeleken met het buitenland.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik hoop het.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat het gemor met de dag toe zal nemen en daarnaast ook steeds meer sectoren het beleid zullen testen. Gevolg van weinig perspectief bieden en in principe 6 weken (!) hanteren voor regels die niet uit te leggen zijn vergeleken met het buitenland.![]()
Waarom het zo problematisch is:
Als een patint binnenkomt en de hoofdreden is niet COVID, dan is de kans groot dat hij niet op cohort maar op de reguliere afdeling wordt opgenomen. Waar veelal specialistische zorg wordt geleverd.
Neem als voorbeeld kindergeneeskunde.
Stel: een jong kind presenteert zich op de SEH. 40-45 keer per dag braken, hoofdpijn, niet lekker. Gevolg: opname op kinderafdeling. Daar is een kinderarts hoofdbehandelaar. Deze arts heeft waarschijnlijk nog geen enkele COVID-patint behandeld. De opname is gedaan, maar er kan nog niet worden vastgesteld of het Corona is. Testje, enkele uren later de uitslag. COVID-positief. Dat wordt allemaal in het dossier vastgelegd (niet door de arts). Dan moet de arts eraan denken dat hij moet inschatten of deze patint nou als hoofdreden COVID had en of we de COVID symptomen behandelen, of dat het eigenlijk andere symptomen zijn. Braken en hoofdpijn kan COVID-gerelateerd zijn, maar hoeft niet. Twijfel.
Dat vraag je aan een arts, die in een EPD al 40-45 gegevens moet invullen en daar veel te weinig tijd voor heeft. Tijd die hij ook kan besteden aan dokter zijn. Hij/zij moet dan ook aan dit vinkje gaan denken terwijl hij/zij nooit een COVID-patint zit en het dus niet vanzelfsprekend is. Dat gaat ongetwijfeld vergeten worden. Dus dan moet iemand dat weer gaan controleren en vervolgens die arts bellen.
Overigens is het nu geen vinkje, het is helemaal niet in het EPD ingeregeld. Dus de arts moet gaan bellen naar degene die de NICE-registratie doet wat voor patint het is.
Als je denkt dat dit direct goed gaat werken, dan heb je geen idee hoe een ziekenhuis werkt.
En hoe gaan we al onze artsen instrueren dat dit de nieuwe werkwijze is? Want let dus wel, het gaat om artsen die normaalgesproken geen coronapatinten zien.![]()
Weet ik veel. 25 bij ons. En jawel, zie andere post.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:50 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hoeveel liggen er nu gemiddeld per ziekenhuis, 4 of 5 personen? Dan is zo een veld toch niet zo moeilijk?![]()
we zetten alles op 4quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
1) hoofdreden covid
4) onbekend
Zat mij helemaal af te vragen wat een kind wel niet moet hebben wanneer het 40-45x per dag loopt te braken. Snapte de grap pas 10 seconden later.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als een patint binnenkomt en de hoofdreden is niet COVID, dan is de kans groot dat hij niet op cohort maar op de reguliere afdeling wordt opgenomen. Waar veelal specialistische zorg wordt geleverd.
Stel: een jong kind presenteert zich op de SEH. 40-45 keer per dag braken, hoofdpijn, niet lekker. Gevolg: opname op kinderafdeling. Daar is een kinderarts hoofdbehandelaar. Deze arts heeft waarschijnlijk nog geen enkele COVID-patint behandeld. De opname is gedaan, maar er kan nog niet worden vastgesteld of het Corona is. Testje, enkele uren later de uitslag. COVID-positief. Dat wordt allemaal in het dossier vastgelegd (niet door de arts). Dan moet de arts eraan denken dat hij moet inschatten of deze patint nou als hoofdreden COVID had en of we de COVID symptomen behandelen, of dat het eigenlijk andere symptomen zijn. Braken en hoofdpijn kan COVID-gerelateerd zijn, maar hoeft niet. Twijfel.
Dat vraag je aan een arts, die in een EPD al 40-45 gegevens moet invullen en daar veel te weinig tijd voor heeft. Tijd die hij ook kan besteden aan dokter zijn. Hij/zij moet dan ook aan dit vinkje gaan denken terwijl hij/zij nooit een COVID-patint zit en het dus niet vanzelfsprekend is. Dat gaat ongetwijfeld vergeten worden. Dus dan moet iemand dat weer gaan controleren en vervolgens die arts bellen.
Overigens is het nu geen vinkje, het is helemaal niet in het EPD ingeregeld. Dus de arts moet gaan bellen naar degene die de NICE-registratie doet wat voor patint het is.
Als je denkt dat dit direct goed gaat werken, dan heb je geen idee hoe een ziekenhuis werkt.
En hoe gaan we al onze artsen instrueren dat dit de nieuwe werkwijze is? Want let dus wel, het gaat om artsen die normaalgesproken geen coronapatinten zien.![]()
Dat haalt, bij 2G, amper 0,1 van verspreiding af. Een paar procent.
Dat is toch niet de reden voor zulks n zwaar polariserend instrument?![]()
Ik denk een oorlogstrauma. Maar ik ben geen arts.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat mij helemaal af te vragen wat een kind wel niet moet hebben wanneer het 40-45x per dag loopt te braken.![]()
Nee, ik kreeg er n van ze om op te doen. Was ook niet zo'n punt, verbaasde me er een beetje over.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Misschien is het daar wel verplicht of verplichten zij het. Boden ze zelf zo'n medisch mondmasker aan of moest je eerst naar huis om er eentje te halen?![]()
Ook dit. Dat komt geregeld voor. Genoeg patinten die ook wachten op OK die tijdens opname besmet raken. Eerst wat klachten, dan krijg je een verdacht-label en word je geisoleerd. Die isolatie blijft als de test positief blijkt. Op dat moment verandert de status in het systeem in een positief-label. Dan vragen we dus aan een arts of hij even een melding kan doen of de patint ook wordt behandeld voor zijn COVID-symptomen. Mogelijk in het begin niet. Maar als het erger wordt, dan wel. En daar moet hij dan bij elke visite aan denken?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat een patint, van primair covid ook naar niet meer primair covid kan gaan, of een patint komt binnen met andere symptomen en later komt covid erbij doordat het ontdekt wordt.
Met de hoeveelheid vinkjes die al gezet moet worden kan ik mij voorstellen dat het een drama wordt ja.Dan is dit waarschijnlijk wel de oplossing ja.quote:![]()
Het wordt nog leuker als je naar de reisrestricties kijkt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Handig nog dit soort plaatjes![]()
Lees ik nu goed dat in de nieuwe situatie elke arts die een opname verzorgt, op welke afdeling dan ook dit moet gaan registreren in plaats van alleen op de Covid-cohorten?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En hoe gaan we al onze artsen instrueren dat dit de nieuwe werkwijze is? Want let dus wel, het gaat om artsen die normaalgesproken geen coronapatinten zien.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 13:09:48 ]![]()
dus het blijft voorlopig rustig op de wallen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het wordt nog leuker als je naar de reisrestricties kijkt.
[ twitter ]![]()
Nederland heeft voor zover ik weet een isolatieplicht. Wordt niet gehandhaafd, maar dat is wat andersquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet.
Maar het is ook niet zo dat het daar het beloofde land was waar al alles mocht en nu nog veel meer.
Zij hadden thuiswerkplicht, isolatieplicht, af te dwingen dus. Hier zijn dat adviezen.
Mij verbaast het telkens weer hoe er vaak, zowel positief als negatief, zo beperkt wordt gekeken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Cd van Marco Borsato geluisterd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat mij helemaal af te vragen wat een kind wel niet moet hebben wanneer het 40-45x per dag loopt te braken. Snapte de grap pas 10 seconden later.
Sorry, verkeerde topic![]()
![]()
Daar lijkt het wel op als elke Brit in quarantaine moet. Want we willen natuurlijk niet dat Omicron hier rond gaat.....quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus het blijft voorlopig rustig op de wallen?![]()
ik was het tot nu toe niet vaak met je eens maar in dit geval wel, dat X% minder op de R waarde wordt veel te snel vertaald naar X% minder besmettingen en dat klopt gewoon nietquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:03 schreef zoost het volgende:
Dat haalt, bij 2G, amper 0,1 van verspreiding af. Een paar procent.
Dat is toch niet de reden voor zulks n zwaar polariserend instrument?
[ twitter ]![]()
Uiteraard, want de patinten waar het om gaat liggen vaak niet op cohort.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lees ik nu goed dat in de nieuwe situatie elke arts die een opname verzorgt, op welke afdeling dan ook dit moet gaan registreren in plaats van alleen op de Covid-cohorten?![]()
Dat is toch een gigantische aanpassing? Dat ziekenhuizen daar niet harder over geschreeuwd hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Uiteraard, want de patinten waar het om gaat liggen vaak niet op cohort.![]()
Ja dat is het ookquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch een gigantische aanpassing? Dat ziekenhuizen daar niet harder over geschreeuwd hebben.
En ook nog eens om het met de juiste/zelfde definitie te doen, te kunnen muteren, en eenduidig over de lijn te krijgen richting de ontvangers van de data![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik weet sinds gisterenochtend dat we dit moeten gaan doen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch een gigantische aanpassing? Dat ziekenhuizen daar niet harder over geschreeuwd hebben.
Wij gaan er overigens ook niet over schreeuwen. We hebben bedacht hoe we het gaan doen. Als het niet lukt, dan niet.![]()
quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft geprobeerd een eigen Zoom-alternatief te laten bouwen voor videovergaderingen. Het kostte bijna 900.000 euro om dit zogenoemde Dutch Secure Mobile Communication Platform te maken, maar het wordt niet gebruikt, schrijft de Volkskrant.
Een woordvoerder van het ministerie laat aan de krant weten dat het platform aan de kant is geschoven vanwege de lange ontwikkeltijd en onvoldoende gebruiksgemak.
De opdracht om een videovergaderplatform te ontwikkelen, ging vlak na de uitbraak van de coronapandemie naar de stichting New Trust Foundation (NTF), die eind 2019 werd opgericht om veilig digitaal werken te promoten. De overheid betaalde de stichting ruim 886.000 euro aan voorschotten voor een eigen versie van Zoom of Teams. Er werden vanwege tijdsdruk geen aanbestedingen gedaan.
NTF liet de ontwikkeling van het platform grotendeels aan X-Systems, een bedrijf dat zich richt op digitale beveiliging. Volgens het bedrijf is het videoplatform veilig en draait het op Nederlandse servers, maar is het minder gebruiksvriendelijk.
Binnenlandse Zaken heeft een prototype van het vergaderplatform opgeslagen, maar het project is inmiddels afgeblazen. Ook de banden met NTF zijn verbroken. De directeur van X-Systems laat aan de Volkskrant weten dat de videovergaderdienst inmiddels naar behoren werkt. Hij hoopt dat de overheid zich nog bedenkt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die reisbeperkingen slaan nergens meer op met deze aantallen. Er zijn over de hele wereld uitbraken. Alsof het nu nog zin heeft om die anderhalve besmette reiziger te weren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het wordt nog leuker als je naar de reisrestricties kijkt.
[ twitter ]![]()
Altijd al onzin geweest eigenlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die reisbeperkingen slaan nergens meer op met deze aantallen. Er zijn over de hele wereld uitbraken. Alsof het nu nog zin heeft om die anderhalve besmette reiziger te weren.![]()
Dit is toch voor de bhne inmiddels, dat moge duidelijk zijnquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik weet sinds gisterenochtend dat we dit moeten gaan doen.
Wij gaan er overigens ook niet over schreeuwen. We hebben bedacht hoe we het gaan doen. Als het niet lukt, dan niet.
Vraag is vooral wanneer dat er weer vanaf gaat. Ik gok op 1 juno 2024
Hoe ist bij jou eigenlijk? Werk je weer?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mooi hquote:
Willen concurreren met een bestaand commercieel gebeuren. Met relatief hele lage ontwikkelkosten en hele snelle doorlooptijd.
Maar niet realistische verwachtingen en dan dus gewoon alles in de put flikkeren
Lijkt de overheid wel
De commissie digitale zaken heeft nu niet bijzonder veel IT talent aan boord: https://www.tweedekamer.n(...)s/diza/samenstellingquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:25 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Waar is die minister van IT![]()
Ik kreeg deze vanmorgen doorgestuurd. Coronabeleid van de overheid de afgelopen twee jaar:
Alleen dan met ander eindresultaatOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zo typisch dit. En ik snap de eis best dat het op Nederlandse servers moet draaien, of dat je je data niet wil weggeven aan een buitenlandse partij.quote:
Maar om er dan een miljard euro tegenaan te knallen om zelf iets nieuws te bouwen is natuurlijk gekkenwerk. Waarom niet een self-hosted open-source pakket zoals Jitsi gebruiken? Heb je zelf alles in de hand, geen zorgen om privacy of niks.
[edit] Oh ik zie net dat het niet om een miljard gaat, maar slechts om 900k. Minder dan een miljoen, dat is echt een schijntje als het gaat om IT-projecten van de overheid. Het benoemen nauwelijks waard eigenlijk.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tijn op 27-01-2022 13:35:32 ]![]()
Als zo'n post er zou zijn zouden ze er 1 of ander fossiel neergooien die net weet hoe een rechtermuisknop werkt. Perfect in de lijn van een Ollongren die nog een boekje ging lezen om wat meer van defensie te weten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:25 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Oh jawel hoorquote:
Kan je er op de COR eindmeet helemaal over bijpraten onder genot van wat speciaalbierOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Preciesquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De commissie digitale zaken heeft nu niet bijzonder veel IT talent aan boord: https://www.tweedekamer.n(...)s/diza/samenstelling
En waarom zou dat toch zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
VVD had wel een IS adviseur, dus ze werken eraanquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:25 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Daar hadden we ook 15.000 testen van kunnen doenquote:![]()
Het bedrag valt me mee, en er is op tijd afgekapt. Als je echt boos wil worden kun je deze lijst gewoon pakken https://www.rijksictdashboard.nl/projectenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat is echt wel zonde want er ligt genoeg werk voor een vol ministerie. Alleen de software bij de belastingdienst zijn al 800 teams nodig om dit om te turnen. Patientendossier, corona app, etc. etc. En voor de wappies natuurlijk het begin van de implementaite van de QR staat!quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De commissie digitale zaken heeft nu niet bijzonder veel IT talent aan boord: https://www.tweedekamer.n(...)s/diza/samenstellingEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ja daar gaat het dus misquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als zo'n post er zou zijn zouden ze er 1 of ander fossiel neergooien die net weet hoe een rechtermuisknop werkt. Perfect in de lijn van een Ollongren die nog een boekje ging lezen om wat meer van defensie te weten.
Dan krijg je een 'Hugo' op een volksgezondheid post syndroomEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Die gaat over de onthoofdingen ofzo?quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
VVD had wel een IS adviseur, dus ze werken eraan![]()
![]()
Daling. Daling.quote:
Paniekmodus much.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Miljoentje maar hoorquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo typisch dit. En ik snap de eis best dat het op Nederlandse servers moet draaien, of dat je je data niet wil weggeven aan een buitenlandse partij.
Maar om er dan een miljard euro tegenaan te knallen om zelf iets nieuws te bouwen is natuurlijk gekkenwerk. Waarom niet een self-hosted open-source pakket zoals Jitsi gebruiken? Heb je zelf alles in de hand, geen zorgen om privacy of niks.![]()
![]()
Ik dacht dat het om 886 miljoen gingquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar hadden we ook 15.000 testen van kunnen doen![]()
Het bedrag valt me mee, en er is op tijd afgekapt. Als je echt boos wil worden kun je deze lijst gewoon pakken https://www.rijksictdashboard.nl/projectenNee, 886k is inderdaad een bedrag van niks als het gaat om IT-projecten van de overheid. Dat kan vele, vele malen duurder.
![]()
Kloptquote:
En dat is gewoon ridicuul, als je denkt dat je daarvoor zelf iets kunt bouwen wat ook nog gebruiksvriendelijk isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, ik had het net aangepastquote:Als ik zo'n bedrag zie, ga ik er mentaal al van uit dat het om tientallen tot honderden miljoenen gaat, want dat kosten die grote projecten meestal.
![]()
ik ben het niet zo vaak met Wilders eens maar dat was natuurlijk absurdquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die gaat over de onthoofdingen ofzo?![]()
quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Prima hoor. Alweer een paar weken aan het werk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is toch voor de bhne inmiddels, dat moge duidelijk zijn
Vraag is vooral wanneer dat er weer vanaf gaat. Ik gok op 1 juno 2024
Hoe ist bij jou eigenlijk? Werk je weer?![]()
![]()
Het is al opgelost natuurlijk, maar als trol zou ik in Wilders zijn schoenen bijvoorbeeld die Kaag fakkel demonstrant een dagje mee laten lopen als persoonlijk assistent ofzo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben het niet zo vaak met Wilders eens maar dat was natuurlijk absurd![]()
Als het goed is laat die alleen nog politieke koppen rollen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die gaat over de onthoofdingen ofzo?![]()
Mwah, ik vind het ook een verkeerd idee dat software berhaupt zo duur zou moeten zijn. De aanpak is totaal inefficint. Ook als ze er meer geld tegenaan gooien zijn de resultaten vaak hooguit matig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En dat is gewoon ridicuul, als je denkt dat je daarvoor zelf iets kunt bouwen wat ook nog gebruiksvriendelijk is
Het is best mogelijk om voor een normaal bedrag werkende software te fiksen, maar niet op de manier waarop de landelijke overheid doorgaans dit soort projecten aanvliegt.![]()
Ach, verwachtingen zijn altijd anders dan de werkelijkheid. Maar ik vind het een redelijk net project, heeft niet gebracht wat gehoopt is, maar er is wel tijdig geleverd, werkend en redelijk binnen budget. Dat de gebruikers dan weer het prinsesje uit gaan hangen is ook niet hun schuld.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En dat is gewoon ridicuul, als je denkt dat je daarvoor zelf iets kunt bouwen wat ook nog gebruiksvriendelijk isJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mooie daling overall, hoop wel dat de kliniek instroom niet t snel richting te hoge aantallen gaat (puur vanwege de paniekreactie die dat teweeg zal brengen).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als ik op mn werk een duur project heb kijk ik eens in de zoveel tijd in deze lijst en denk ik: Oh het valt wel mee. Er staan hier altijd pareltjes tussen, vooral degene waar de kosten op 0,00 staan zijn leuk om in de gaten te houden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar hadden we ook 15.000 testen van kunnen doen![]()
Het bedrag valt me mee, en er is op tijd afgekapt. Als je echt boos wil worden kun je deze lijst gewoon pakken https://www.rijksictdashboard.nl/projecten![]()
O die vrouw. Ik dacht dat het een typo was. Maar inderdaad.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben het niet zo vaak met Wilders eens maar dat was natuurlijk absurd
En natuurlijk zijn er bijvoorbeeld ook legio ex-verslaafden die lezingen geven en weet ik veel maar dit was niet zo slim van de VVD.![]()
Klap in het gezicht van werkende moeders!quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Prima hoor. Alweer een paar weken aan het werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
1mio voor een POC/haalbaarheidsstudie vind ik ook niet zoveel geld als het gaat om een implementatie van 100mio+quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, verwachtingen zijn altijd anders dan de werkelijkheid. Maar ik vind het een redelijk net project, heeft niet gebracht wat gehoopt is, maar er is wel tijdig geleverd, werkend en redelijk binnen budget. Dat de gebruikers dan weer het prinsesje uit gaan hangen is ook niet hun schuld.![]()
Als het niet gebruikt kan worden of gaat worden is het verloren geld. Hoe goed en mooi en tijdig een project ook is opgeleverdquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, verwachtingen zijn altijd anders dan de werkelijkheid. Maar ik vind het een redelijk net project, heeft niet gebracht wat gehoopt is, maar er is wel tijdig geleverd, werkend en redelijk binnen budget. Dat de gebruikers dan weer het prinsesje uit gaan hangen is ook niet hun schuld.
Gaat om wat de opbrengst is, het gebruikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Snap niet waarom FFP2 maskers nog niet verplicht zijn."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Het is wel ironisch dat Rutte zich laat voorstaan op zijn rol als crisismanager, maar volgens de insiders is hij zelf de grootste paniekpoeper van allemaal.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooie daling overall, hoop wel dat de kliniek instroom niet t snel richting te hoge aantallen gaat (puur vanwege de paniekreactie die dat teweeg zal brengen).
In zo’n rol moet je je juist niet onder druk laten zetten en vooral rust uitstralen… Hij maakt de laatste tijd wel een erg afgematte indruk.![]()
Siquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik op mn werk een duur project heb kijk ik eens in de zoveel tijd in deze lijst en denk ik: Oh het valt wel mee. Er staan hier altijd pareltjes tussen, vooral degene waar de kosten op 0,00 staan zijn leuk om in de gaten te houden.
En dan gaat het ineens van 40 naar 45 miljoen en daar ligt niemand van wakker
Maar van 600.000 naar 700.000 is een GROOT probleemOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niemand houdt je tegen om er een te dragen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Snap niet waarom FFP2 maskers nog niet verplicht zijn.![]()
Als dat andere potjes zijn is het bij de overheid heel logisch om de PoC/haalbaarheidsstudie te skippen en dan 170 miljoen uit te geven aan de implementatiequote:Op donderdag 27 januari 2022 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
1mio voor een POC/haalbaarheidsstudie vind ik ook niet zoveel geld als het gaat om een implementatie van 100mio+
Op je zolder is dat niet echt van meerwaardequote:Op donderdag 27 januari 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
Snap niet waarom FFP2 maskers nog niet verplicht zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Andere potjes. Zorg dat je project al in een bepaalde bandbreedte zit, dan heb je geen gezeur als je binnen die bandbreedte verplaatst. Wanneer je van klein project (onder 1mio) naar gemiddeld project (1 tot 5 miljoen bijv) gaat heb je gedoe. Als je direct 1,1 doet heb je geen gedoe want verplaats je binnen de bandbreedte, Dan hoeven minder mensen 't goed te keurenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Si
Maar van 600.000 naar 700.000 is een GROOT probleem
* Getallen zijn ter illustratie en niet exemplarisch voor een ministerie![]()
![]()
Budgetten tot een paar miljoen is een lagere management laag, die moeten nog omhoog likken. De kosten boven de tientallen miljoenen is het hoger management die het moet kunnen uitleggen aan een minister die alleen het wil horen als er kamervragen zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Si
Maar van 600.000 naar 700.000 is een GROOT probleemJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik op mn werk een duur project heb kijk ik eens in de zoveel tijd in deze lijst en denk ik: Oh het valt wel mee. Er staan hier altijd pareltjes tussen, vooral degene waar de kosten op 0,00 staan zijn leuk om in de gaten te houden.KEI is een van m'n favoriete projecten van het Rijks ICT Dashboard: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kostenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Si
Maar van 600.000 naar 700.000 is een GROOT probleem
Aanvankelijke kosten: 7 miljoen
9 maanden later: Oh nee, 30 miljoen
Vier jaar later: Oh wacht nee, 80 miljoen
Drie jaar later: Zei ik 80? Ik bedoelde 100
En het mooiste is natuurlijk dat het programma nu is "afgerond", maar er is nauwelijks iets bruikbaars uitgekomen verder![]()
![]()
De komende twee weken..quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daling. Daling.
Paniekmodus much.![]()
Ik snap niet waarom dat verplicht zou moeten zijn. Als je er waarde aan hecht zet je er eentje op maar val mij er niet mee lastig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Andere potjes. Zorg dat je project al in een bepaalde bandbreedte zit, dan heb je geen gezeur als je binnen die bandbreedte verplaatst. Wanneer je van klein project (onder 1mio) naar gemiddeld project (1 tot 5 miljoen bijv) gaat heb je gedoe. Als je direct 1,1 doet heb je geen gedoe want verplaats je binnen de bandbreedte, Dan hoeven minder mensen 't goed te keuren
* Getallen zijn ter illustratie en niet exemplarisch voor een ministerie
Waarom weer gecompliceerd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
1) hoofdreden covid
4) onbekend
Het gaat dramatisch worden om dit in te richten in de ziekenhuizen.
Bijvangst? Ja/Nee.![]()
Vinkjeszettersquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
KEI is een van m'n favoriete projecten van het Rijks ICT Dashboard: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
En het mooiste is natuurlijk dat het programma nu is "afgerond", maar er is nauwelijks iets bruikbaars uitgekomen verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is dat heel gek, die mensen werken 60-80 uur per week..quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In zo’n rol moet je je juist niet onder druk laten zetten en vooral rust uitstralen… Hij maakt de laatste tijd wel een erg afgematte indruk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
KEI ken ik een beetje, dat is een geweldig voorbeeld. Eerst moest KEI n applicatie gaan vervangen, maar later (met nieuwe geitenwollensokken 'enterprise architecten' moest het een hele suite aan applicaties gaan vervangen. Eigenlijk zijn ze helemaal opnieuw begonnen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
KEI is een van m'n favoriete projecten van het Rijks ICT Dashboard: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
En het mooiste is natuurlijk dat het programma nu is "afgerond", maar er is nauwelijks iets bruikbaars uitgekomen verder
Rechtspraak is een perfect voorbeeld van hoe decentrale structuur je kan bijten. Als de RvdR een project bedenkt moet elke rechtbank daar nog wat van vinden en goedkeuren. Het kan zomaar gebeuren dat de RvdR een project aftrapt, dat door 13 rechtbanken goedgekeurd wordt en er een paar zijn die zeggen: Nah, we doen niet mee, groetjes.
Ik heb vroeger aan een project gewerkt voor n van de overheidsinstanties waar bedacht was dat de achtergrond van de werkplek rustgevend moest zijn, dus een bepaalde kleur moest hebben. Gevolg: een volledige studie om te bepalen welke kleur grijs het best voor de ogen, rust en gemoedsrust was. Daarna moest er een achtergrond op gemaakt worden, welke neergezet is. Twee weken later had n iemand een andere achtergrond, met het logo van dat ministerie erop en zei er een programmadirecteur: Dit vind ik geweldig, dit wil ik! Moesten we het voor iedereen aanpassen. Bijna 5 maanden aan onderzoek door een externe partij zo door de plee gespoeld.
De structuur van de rechtspraak is trouwens vergelijkbaar met die van de GGD, dat verklaart ook sommige van de problemen die we daar zien
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 13:54:37 ]![]()
"Werken"quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat heel gek, die mensen werken 60-80 uur per week..![]()
Omdat het klaar is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel ironisch dat Rutte zich laat voorstaan op zijn rol als crisismanager, maar volgens de insiders is hij zelf de grootste paniekpoeper van allemaal.
In zo’n rol moet je je juist niet onder druk laten zetten en vooral rust uitstralen… Hij maakt de laatste tijd wel een erg afgematte indruk.
Je zag de weerzin bij hem toen hij versoepelingen aankondigde. Vergelijk het maar eens met z'n kop als hij ellendige maatregelen aan mag kondigen.![]()
Zulke verhalenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
KEI ken ik een beetje, dat is een geweldig voorbeeld. Eerst moest KEI n applicatie gaan vervangen, maar later (met nieuwe geitenwollensokken 'enterprise architecten' moest het een hele suite aan applicaties gaan vervangen. Eigenlijk zijn ze helemaal opnieuw begonnen.
Rechtspraak is een perfect voorbeeld van hoe decentrale structuur je kan bijten. Als de RvdR een project bedenkt moet elke rechtbank daar nog wat van vinden en goedkeuren. Het kan zomaar gebeuren dat de RvdR een project aftrapt, dat door 13 rechtbanken goedgekeurd wordt en er een paar zijn die zeggen: Nah, we doen niet mee, groetjes.
Ik heb vroeger aan een project gewerkt voor n van de overheidsinstanties waar bedacht was dat de achtergrond van de werkplek rustgevend moest zijn, dus een bepaalde kleur moest hebben. Gevolg: een volledige studie om te bepalen welke kleur grijs het best voor de ogen, rust en gemoedsrust was. Daarna moest er een achtergrond op gemaakt worden, welke neergezet is. Twee weken later had n iemand een andere achtergrond, met het logo van dat ministerie erop en zei er een programmadirecteur: Dit vind ik geweldig, dit wil ik! Moesten we het voor iedereen aanpassen. Bijna 5 maanden aan onderzoek door een externe partij zo door de plee gespoeld.
De structuur van de rechtspraak is vergelijkbaar met die van de GGD, dat verklaart ook sommige van de problemen die we daar zien
Hij blijft zichzelf onsterfelijk belachelijk maken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Hugo praatte altijd een beetje alsof hij bezig was tegen z'n klas zwakstroom-vmbo.
Gisteren in de Hofbar
https://www.npostart.nl/de-hofbar/26-01-2022/POW_05271232
vanaf 13:40 is Hugo te zien.
Heeft geen idee waar ie het over heeft en toch maar zijn gelijk willen blijven halen. Tenenkrommend![]()
![]()
Nee. Maar het begint wel op te vallen. Die hele energieke indruk die hij altijd maakte, daar is weinig meer van over.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat heel gek, die mensen werken 60-80 uur per week..![]()
Ik vind het vooral bijzonder dat het zo lang geduurd heeft. Menig ander was allang omgevallen. In het geval van de Jonge is dat ook wat hem op de been heeft gehouden volgens mij, dat opportunisme.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Maar het begint wel op te vallen. Die hele energieke indruk die hij altijd maakte, daar is weinig meer van over.![]()
Ik vraag me soms af hoe je zo wordt?quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij blijft zichzelf onsterfelijk belachelijk maken.
Gisteren in de Hofbar
Heeft geen idee waar ie het over heeft en toch maar zijn gelijk willen blijven halen. Tenenkrommend
Dat je hoge posities pakt, zoveel ambities hebt die totaal niet matchen met je competenties.
Stel Hugo was directeur van een basisschool, dat zou al heel wat zijn.
Hoe val je zo ver omhoog om vervolgens nog 100% geloof in jezelf te hebben.
Ergens heel knap of een gigantische narcist.![]()
Hij is op de goede weg dus.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Maar het begint wel op te vallen. Die hele energieke indruk die hij altijd maakte, daar is weinig meer van over.![]()
![]()
En de aandacht en de macht natuurlijk. Invloed hebben op het leven van andere mensen. Daar krijgt Hugoshenko 'n hard penertje van. Heeft 'ie altijd al gezegd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat het zo lang geduurd heeft. Menig ander was allang omgevallen. In het geval van de Jonge is dat ook wat hem op de been heeft gehouden volgens mij, dat opportunisme.![]()
Ik vraag me altijd af of hij geen (lat) relatie met Sophie Hermans heeftquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat het zo lang geduurd heeft. Menig ander was allang omgevallen. In het geval van de Jonge is dat ook wat hem op de been heeft gehouden volgens mij, dat opportunisme.Het is hem gegund overigens.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Rutte is het premierschap geworden. Het is geen job meer, het is zijn bestaan. Je zag het in het debat over de regeringsverklaring, “ik ga niet naar Brussel of Washington, ik blijf hier”. Hij hintte eerder op Rutte V.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat het zo lang geduurd heeft. Menig ander was allang omgevallen. In het geval van de Jonge is dat ook wat hem op de been heeft gehouden volgens mij, dat opportunisme.
Ik denk dat Rutte er zelf oprecht van overtuigd is dat niemand een betere premier is dan hijzelf.![]()
Oeh ff kijken (Y)quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Gisteren in de Hofbar
Heeft geen idee waar ie het over heeft en toch maar zijn gelijk willen blijven halen. TenenkrommendEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik vind het treurig om te zien dat de mate waarin je de "kunst" van het liegen onder de knie hebt grotendeels bepalend is voor je carrire. Zowel in de politiek als het bedrijfsleven. Ik zal wel naef zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vraag me soms af hoe je zo wordt?
Dat je hoge posities pakt, zoveel ambities hebt die totaal niet matchen met je competenties.
Ergens heel knap of een gigantische narcist.![]()
Ik krijg het daar een beetje benauwd van, daarom doe ik het niet. Maar als je er wel tegen kan zou je er zeker een moeten dragen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:46 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen om er een te dragen.Op straat en binnen zeker wel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Op je zolder is dat niet echt van meerwaardeZonder verplichting dragen te weinig mensen'm, dus dan moet je het maar verplicht stellen. Geeft ook een gevoel van saamhorigheid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dat verplicht zou moeten zijn. Als je er waarde aan hecht zet je er eentje op maar val mij er niet mee lastig."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het gaat richting off-topic (maar toch ook niet want coronaquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte is het premierschap geworden. Het is geen job meer, het is zijn bestaan. Je zag het in het debat over de regeringsverklaring, “ik ga niet naar Brussel of Washington, ik blijf hier”. Hij hintte eerder op Rutte V.
Ik denk dat Rutte er zelf oprecht van overtuigd is dat niemand een betere premier is dan hijzelf.)
Ik zit te denken, maar ik kan me zo snel niemand bedenken die serieus als premier zou kunnen opereren.![]()
Matige troll dit. 2/10quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik krijg het daar een beetje benauwd van, daarom doe ik het niet. Maar als je er wel tegen kan zou je er zeker een moeten dragen.
[..]
Op straat en binnen zeker wel.
[..]
Zonder verplichting dragen te weinig mensen'm, dus dan moet je het maar verplicht stellen. Geeft ook een gevoel van saamhorigheid.![]()
Dat laatste lijkt me. Veel te groot ego, totaal geen zelfreflectie en doof voor elke vorm van tegenspraak.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ergens heel knap of een gigantische narcist.
Ambitieus zijn is mooi, maar bescheidenheid siert de mens.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geeft ook een gevoel van saamhorigheid.![]()
![]()
Dit was niet je beste poging, je kunt beterquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik krijg het daar een beetje benauwd van, daarom doe ik het niet. Maar als je er wel tegen kan zou je er zeker een moeten dragen.
[..]
Op straat en binnen zeker wel.
[..]
Zonder verplichting dragen te weinig mensen'm, dus dan moet je het maar verplicht stellen. Geeft ook een gevoel van saamhorigheid.![]()
![]()
Volstrekte narcist natuurlijk. Welke gewone man is zo jong al schooldirecteur? Dan moet je over lijken gaan en enorm opportunistisch zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ergens heel knap of een gigantische narcist.
Ook dat gekut met die schoenen de hele tijd zegt alles over hem. Het gaat om Hugo. Het gaat altijd over Hugo.![]()
Het is eerder een zwaktebod dat de concurrentie er al 10 jaar niet in slaagt met een geloofwaardig alternatief te komen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat richting off-topic (maar toch ook niet want corona)
Ik zit te denken, maar ik kan me zo snel niemand bedenken die serieus als premier zou kunnen opereren.
Al kan dat natuurlijk ook een complete outsider zijn. Balkenende bijvoorbeeld kwam van buiten Den Haag en wist toch de verkiezingen te winnen.
Ok on-topic, nog een uur tot de cijfertjes![]()
![]()
Die cover van de Linda. Meer zeg ik niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volstrekte narcist natuurlijk. Welke gewone man is zo jong al schooldirecteur? Dan moet je over lijken gaan en enorm opportunistisch zijn.
Ook dat gekut met die schoenen de hele tijd zegt alles over hem. Het gaat om Hugo. Het gaat altijd over Hugo.![]()
Deels natuurlijk ook omdat we bijna niet meer anders gewend zijn dan Rutte. Best een grote groep mensen die gewoon standaard op hem stemt, uit gewoonte. Ik zou niet weten wie het nog meer goed zou kunnen; omdat anderen ook niet echt de kans krijgen. Beetje vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat richting off-topic (maar toch ook niet want corona)
Ik zit te denken, maar ik kan me zo snel niemand bedenken die serieus als premier zou kunnen opereren.
Ik zou graag iemand zien die veel overneemt van Wilders, maar dan net iets minder extreem. Succes om die te vinden
Oh, en Corona is kut. Kijk on-topic![]()
![]()
BosmaGOD dus.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels natuurlijk ook omdat we bijna niet meer anders gewend zijn dan Rutte. Best een grote groep mensen die gewoon standaard op hem stemt, uit gewoonte. Ik zou niet weten wie het nog meer goed zou kunnen; omdat anderen ook niet echt de kans krijgen. Beetje vicieuze cirkel.
Ik zou graag iemand zien die veel overneemt van Wilders, maar dan net iets minder extreem. Succes om die te vinden
Oh, en Corona is kut. Kijk on-topic![]()
Het is vrijwel ondoenlijk een zittende premier te verslaan. Dat is alleen bij Balkenende gebeurd. Die ging te lang door. Dat kan Rutte ook gebeuren. Lubbers en Kok gingen zelf weg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels natuurlijk ook omdat we bijna niet meer anders gewend zijn dan Rutte. Best een grote groep mensen die gewoon standaard op hem stemt, uit gewoonte. Ik zou niet weten wie het nog meer goed zou kunnen; omdat anderen ook niet echt de kans krijgen. Beetje vicieuze cirkel.
Oh, en Corona is kut. Kijk on-topic
Ontopic: tijd voor een frisse wind op het Binnenhof. Andere aanpak alles.![]()
Hoe oud was hij dan toen hij schooldirecteur werd?quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volstrekte narcist natuurlijk. Welke gewone man is zo jong al schooldirecteur? Dan moet je over lijken gaan en enorm opportunistisch zijn.
Ook dat gekut met die schoenen de hele tijd zegt alles over hem. Het gaat om Hugo. Het gaat altijd over Hugo.
Aan die reactie met ze schoenen, bier en popcorn bij de eerste persconferentie met kuipers zag je ook hoe kut hij het vond om aan de kant geschoven te zijn.
Leek wel een gedumpte rancuneuze ex.
Dat is mijn probleem vaak met politici maar ook andere machtige mensen.
Vaak zijn ze kapot van zichzelf en staan er vooral voor zichzelf.
Terwijl je juist mensen wil die om het belang van de rest geven.
Ik heb het gevoel als je als politicus het idee kan geven dat je er voor de samenleving staat je gigantisch veel steun kan krijgen omdat mensen het missen en het een verademing is.
Ik denk drm ook dat Pieter Omtzigt zo populair is en als hij een eigen partij start hij heel snel heel groot wordt.![]()
Teflon Mark krijg je zelfs met een motie van wantrouwen niet wegquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vrijwel ondoenlijk een zittende premier te verslaan. Dat is alleen bij Balkenende gebeurd. Die ging te lang door. Dat kan Rutte ook gebeuren. Lubbers en Kok gingen zelf weg.
Ontopic: tijd voor een frisse wind op het Binnenhof. Andere aanpak alles.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind het oprecht zielig als het werkelijk slechter met hem gaat.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee. Maar het begint wel op te vallen. Die hele energieke indruk die hij altijd maakte, daar is weinig meer van over.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Het gat op rechts bestaat wel degelijk. Als je erin slaagt een realistisch-rechtse partij op te tuigen met gematigd conservatieve standpunten en geloofwaardige kandidaten, dan ben je spekkoper.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe oud was hij dan toen hij schooldirecteur werd?
Aan die reactie met ze schoenen, bier en popcorn bij de eerste persconferentie met kuipers zag je ook hoe kut hij het vond om aan de kant geschoven te zijn.
Leek wel een gedumpte rancuneuze ex.
Dat is mijn probleem vaak met politici maar ook andere machtige mensen.
Vaak zijn ze kapot van zichzelf en staan er vooral voor zichzelf.
Terwijl je juist mensen wil die om het belang van de rest geven.
Ik heb het gevoel als je als politicus het idee kan geven dat je er voor de samenleving staat je gigantisch veel steun kan krijgen omdat mensen het missen en het een verademing is.
Ik denk drm ook dat Pieter Omtzigt zo populair is en als hij een eigen partij start hij heel snel heel groot wordt.![]()
Ik dacht dat FVD die partij was vroeger.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, en Corona is kut. Kijk on-topic
Al had ik wel me twijfels bij Baudet.
Heb zelfs nog op Hiddema gestemd toen.
Mensen willen eigenlijk Pim 2.0 met een vleugje Netherlands first zonder het schreeuwerige racistische wat Wilders kan hebben.
JA21 kan maar daar ben ik ook niet echt weg van.![]()
Ontzettende kwal en narcist die kerel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Gisteren in de Hofbar
Heeft geen idee waar ie het over heeft en toch maar zijn gelijk willen blijven halen. Tenenkrommend![]()
De aftocht van Rutte kan nog wel eens heel pijnlijk worden denk ik. Zelfs binnen de VVD begint de kritiek toe te nemen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Teflon Mark krijg je zelfs met een motie van wantrouwen niet weg![]()
Ja, tijd voor een frisse wind op het Binnenhof, en dan mogen ze meteen het OMT wat refreshen. Of nog beter; eens naar wat andere experts gaan luisteren dan puur het OMTquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vrijwel ondoenlijk een zittende premier te verslaan. Dat is alleen bij Balkenende gebeurd. Die ging te lang door. Dat kan Rutte ook gebeuren. Lubbers en Kok gingen zelf weg.
Ontopic: tijd voor een frisse wind op het Binnenhof. Andere aanpak alles.![]()
ze zouden hier ook aan een maximum van 2 termijnen premierschap moeten doen, deze man zit er gewoon te lang en er zal intern best kritiek op hem zijn maar wie gaat hem vervangen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De aftocht van Rutte kan nog wel eens heel pijnlijk worden denk ik. Zelfs binnen de VVD begint de kritiek toe te nemen.![]()
Van wie dan?quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De aftocht van Rutte kan nog wel eens heel pijnlijk worden denk ik. Zelfs binnen de VVD begint de kritiek toe te nemen.
Alsof de VVD een betere kandidaat heeft van Rutte.![]()
Laatst een onderzoek van 1V dat de aanhang van Rutte binnen de partij echt lijkt te slinken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van wie dan?
Alsof de VVD een betere kandidaat heeft van Rutte.![]()
Scheelt dat ze hier niet de ultieme macht hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zouden hier ook aan een maximum van 2 termijnen premierschap moeten doen, deze man zit er gewoon te lang en er zal intern best kritiek op hem zijn maar wie gaat hem vervangen?Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ben erg benieuwd naar Schreinemacher's ontwikkeling.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Alsof de VVD een betere kandidaat heeft van Rutte.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Mijn grappen raken sleetsquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was niet je beste poging, je kunt beter![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Die Hermans is ook geen toppertje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar Schreinemacher's ontwikkeling."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Kaag heeft dat vorig jaar ook geopperd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zouden hier ook aan een maximum van 2 termijnen premierschap moeten doen, deze man zit er gewoon te lang en er zal intern best kritiek op hem zijn maar wie gaat hem vervangen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit dus.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van wie dan?
Alsof de VVD een betere kandidaat heeft van Rutte.
Vertrek van Rutte gaat ze gewoon zetels kosten. Geloof er niks van dat ze met zo'n Sophie Hermans of zo aan het roer meer zetels gaan halen. Integendeel, dan leveren ze gewoon flink in.![]()
Wilde Rutte niet dat Vincent Karremans hem op zou gaan volgen? Ooit eens een artikel over gelezen.
Zit volgens ergens in de raad van Rotterdam nu.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Van mij mag Rutte ophoepelen hoor, maar zolang mensen op de VVD met hem aan het roer blijven stemmen, kan 'ie rustig premier blijven. Zie niks in maximale termijnen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zouden hier ook aan een maximum van 2 termijnen premierschap moeten doen, deze man zit er gewoon te lang en er zal intern best kritiek op hem zijn maar wie gaat hem vervangen?![]()
Ik dacht altijd dat Yesilgoz ook wel een goede ontwikkeling door kon maken, maar toen was ze een dag minister en maakte ze die epische opmerking over handhaven.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar Schreinemacher's ontwikkeling.
Zonder gekheid, een nieuw elan ga je naar mijn idee alleen krijgen met andere mensen.![]()
Ach, ik ben wel fan van Dilan, maar het is allemaal wat te frivool en scoringsdriftig voor een topfunctie. Ze had ook niet meteen V&J moeten krijgen, dat is een slangenkuil.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Yesilgoz ook wel een goede ontwikkeling door kon maken, maar toen was ze een dag minister en maakte ze die epische opmerking over handhaven.
Zonder gekheid, een nieuw elan ga je naar mijn idee alleen krijgen met andere mensen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Klaas Dijkhoff leek mij een goede kandidaat, ik ben nog steeds benieuwd waarom hij weg moest.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Yesilgoz ook wel een goede ontwikkeling door kon maken, maar toen was ze een dag minister en maakte ze die epische opmerking over handhaven.
Zonder gekheid, een nieuw elan ga je naar mijn idee alleen krijgen met andere mensen.![]()
Hermans is geen premiersmateriaal.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die Hermans is ook geen toppertje.![]()
Burgemeester van Lazerom gewordenquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:32 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Klaas Dijkhoff leek mij een goede kandidaat, ik ben nog steeds benieuwd waarom hij weg moest.![]()
![]()
Ach, het wordt of werd ten minste gebruikt, toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Nog altijd beter dan het grote WIA-Landingsdebacle.![]()
87 miljoen verbrand aan een mislukt, nooit gerealiseerd automatiseringsproject.
Bron
Oh en ontopic. Corona is kut.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Lazerom houdt in elk geval goed stand, nog geen n coronabesmetting gezien daar. Het Galli van de lage landen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:33 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Burgemeester van Lazerom geworden![]()
![]()
Ernst maakt niet bepaald indruk tot nu toe![]()
Zou me niks verbazen als ie (nu al) spijt heeft van z'n nieuwe baan.![]()
Lazerom Gidsland!quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lazerom houdt in elk geval goed stand, nog geen n coronabesmetting gezien daar. Het Galli van de lage landen.![]()
Of door onze eigen @Elan naar voren te schuivenquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
![]()
Hij zal zich wel druk maken om de afgenomen vertrouwen in het corona beleid. Lijkt mij ook best lastig om een lockdown af te kondigen terwijl er van alles mogelijk is in andere landen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht zielig als het werkelijk slechter met hem gaat.![]()
Meer gevalletje medior projectleider bij een ministerie.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hermans is geen premiersmateriaal.
Die paar keer dat ik haar zag debatteren over zaken komt er continu de opmerking: wij vragen het kabinet om voorstellen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Hij kan ook tester worden bij de GGD.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht zielig als het werkelijk slechter met hem gaat.
Heb hier geleerd dat je alles kunt worden wat je maar wil als je functie even niet meer past bij je.
Horeca, daar staan ze ook te springen om krachten.Go hard or go home![]()
Dat dachten we bij Hugo ook; dat hij er vast spijt van had na zoveel kritiek, maar hij genoot er alleen maar vanquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:36 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Zou me niks verbazen als ie (nu al) spijt heeft van z'n nieuwe baan.Denk niet dat dat bij Ernst anders is eigenlijk.
![]()
Toen ie meedeed aan Twee voor Twaalf, gaf ie daar wat uitleg over. Hij is uit zichzelf weggegaan dacht ik, omdat de lol + uitdaging er voor hem af ging.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:32 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Klaas Dijkhoff leek mij een goede kandidaat, ik ben nog steeds benieuwd waarom hij weg moest.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat dachten we bij Hugo ook; dat hij er vast spijt van had na zoveel kritiek, maar hij genoot er alleen maar vanDenk niet dat dat bij Ernst anders is eigenlijk.
![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Mwa, hij is best al oud. Als hij het kabinet uit zit dan kan hij gelijk met pensioen dankzij het wachtgeld.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:36 schreef Tjoent het volgende:
[ twitter ]
Zou me niks verbazen als ie (nu al) spijt heeft van z'n nieuwe baan.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Beetje type Omtzigt heb ik het idee, te mondig, te losbandig..quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:40 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Toen ie meedeed aan Twee voor Twaalf, gaf ie daar wat uitleg over. Hij is uit zichzelf weggegaan dacht ik, omdat de lol + uitdaging er voor hem af ging.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jep, een week in quarantaine gezeten. 2-3 dagen last gehad van spierpijn, vermoeidheid, hoesten en rillingen maar dat was dit weekend eigenlijk alweer grotendeels overquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Al hersteld? Je had pas geleden toch positief getest?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zouden ze in DH wel meekrijgen wat het VK, Ierland, Spanje en Denemarken doen?
Hebben wij hier een andere variant?
Zullen ze ook hier uiteindelijk met de staart tussen de benen gaan toegeven dat ze er finaal naast zaten en dat we alle maatregelen gaan opheffen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoe ziet een gemiddelde dag van Hugo er dan uit denk je?quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
is wel werken ja, echt geen makkelijk baantje maar medelijden hoeven we niet te hebben![]()
Mark Rutte en toegeven dat hij iets fout heeft gedaan.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:45 schreef DonDruiper het volgende:
Zullen ze ook hier uiteindelijk met de staart tussen de benen gaan toegeven dat ze er finaal naast zaten en dat we alle maatregelen gaan opheffen?![]()
![]()
Hahahaha.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:45 schreef DonDruiper het volgende:
Zullen ze ook hier uiteindelijk met de staart tussen de benen gaan toegeven dat ze er finaal naast zaten en dat we alle maatregelen gaan opheffen?![]()
Deze al langsgekomen hier? Mooi statement van Wilfred. Niet te serieus nemen en gewoon de boel belachelijk maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 14:47:53 ]![]()
Die kamerstukken waar je een debat over hebt moet je op zijn minst doorgescand hebben. Het is echt geen eenvoudig baantje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe ziet een gemiddelde dag van Hugo er dan uit denk je?![]()
we lopen een week of 3-4 achter tov Denemarken dus ik verwacht grote versoepelingen de volgende persconferentiequote:Op donderdag 27 januari 2022 14:45 schreef DonDruiper het volgende:
Dus je zet je eigen trots voor landsbelang? Hoezo is dat niet strafbaar?quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mark Rutte en toegeven dat hij iets fout heeft gedaan.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
in een dag vergaderen wat ik nog niet in een jaar doe, ik ben dan ook een dictatorquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe ziet een gemiddelde dag van Hugo er dan uit denk je?![]()
Omdat Rutte koning is in dingen verdraaien waardoor hij altijd buiten schot blijft.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus je zet je eigen trots voor landsbelang? Hoezo is dat niet strafbaar?![]()
"Met de kennis van nu nemen we een andere beslissing. Met de gegevens die we toen we de beslissing namen tot onze beschikking hadden was het na gesprekken met het OMT onverantwoord een andere keuze te maken"quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus je zet je eigen trots voor landsbelang? Hoezo is dat niet strafbaar?
Opgelost![]()
![]()
En we gaan over tot de orde van de dagquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Met de kennis van nu nemen we een andere beslissing. Met de gegevens die we toen we de beslissing namen tot onze beschikking hadden was het na gesprekken met het OMT onverantwoord een andere keuze te maken"
Opgelost
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik hoor het hem ook gewoon zeggen. Stem, intonatie, alles.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Met de kennis van nu nemen we een andere beslissing. Met de gegevens die we toen we de beslissing namen tot onze beschikking hadden was het na gesprekken met het OMT onverantwoord een andere keuze te maken"
Opgelost![]()
233 mensen op de IC en nog dalende. Dat is zo gigantisch weinig op een bevolking van 17 miljoen waarvan >85% volledig gevaccineerd is en waarbij er alsnog 50k besmettingen per dag zijn. Volgens mij is er niets meer aan de hand en moeten we daar ook naartoe gaan handelen. Ook dat artikel van dat er echt bijna geen IC patinten bij zijn gekomen in het, als ik met niet vergis, Erasmus Ziekenhuis.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, dat past niet in het narratiefquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:45 schreef DonDruiper het volgende:
En fouten toegeven gaat schadeclaims opleveren![]()
#tribunalen![]()
![]()
![]()
Vond hem prachtig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Deze al langsgekomen hier? Mooi statement van Wilfred. Niet te serieus nemen en gewoon de boel belachelijk maken.
Hopelijk doen ze het vanavond weer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Raar dat we nog wachten eigenlijk, je kan door landen als Denemarken, UK en Belgi exact voorzien wat er gaat gebeuren. De ziekenhuisbezetting van een milde griepgolf. Er zouden helemaal geen maatregelen meer moeten zijn,quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
we lopen een week of 3-4 achter tov Denemarken dus ik verwacht grote versoepelingen de volgende persconferentieblablablabla![]()
Dat die landen zo opzichtig en consequent niet genoemd worden in elke persconferentie is echt te gnant voor woorden. Onbegrijpelijk en onwetenschappelijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Raar dat we nog wachten eigenlijk, je kan door landen als Denemarken, UK en Belgi exact voorzien wat er gaat gebeuren. De ziekenhuisbezetting van een milde griepgolf. Er zouden helemaal geen maatregelen meer moeten zijn,![]()
Ja maar wat als Rho of Sigma wel dodelijk isquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Raar dat we nog wachten eigenlijk, je kan door landen als Denemarken, UK en Belgi exact voorzien wat er gaat gebeuren. De ziekenhuisbezetting van een milde griepgolf. Er zouden helemaal geen maatregelen meer moeten zijn,![]()
![]()
Gelukkig is er over 3 weken een nieuw meetmoment en gelden deze maatregelen maar 6 weken!quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
![]()
Dat denken we allemaal. Alleen als je de verantwoordelijkheid hebt en een debacle als Dansen met Jansen op je naam hebt dan zit je er wellicht wat anders in. Ik kan mij niet voorstellen dat als het zo goed blijft gaan dat we dan serieus zes weken gaan wachten. Dat gaat echt sneller gebeuren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
FTFYquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig is er over 3 weken een nieuw meetmoment weegmoment en gelden deze maatregelen maar 6 weken!![]()
Natuurlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:01 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat denken we allemaal. Alleen als je de verantwoordelijkheid hebt en een debacle als Dansen met Jansen op je naam hebt dan zit je er wellicht wat anders in. Ik kan mij niet voorstellen dat als het zo goed blijft gaan dat we dan serieus zes weken gaan wachten. Dat gaat echt sneller gebeuren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hup.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ze krijgen het alleen mee als ze het kunnen gebruiken om hun voorzichtigheid te verdedigen. Als het hun uit komt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:45 schreef DonDruiper het volgende:
Zouden ze in DH wel meekrijgen wat het VK, Ierland, Spanje en Denemarken doen?quote:Zullen ze ook hier uiteindelijk met de staart tussen de benen gaan toegeven dat ze er finaal naast zaten en dat we alle maatregelen gaan opheffen?![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:01 schreef Zipportal het volgende:
Topic bijna vol. Even volposten allen.![]()
![]()
quote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hier heb je nog wel wat regels tot in ieder geval 03-02, daarna kan het snel afgelopen zijn. De intentie is er in ieder geval.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Schotland ook volgens mij. Zweden ook volgens @:Evenstar een paar dagen geleden.![]()
wel eens, wie weet vervroegen ze het nog, al reken ik daar niet opquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Raar dat we nog wachten eigenlijk, je kan door landen als Denemarken, UK en Belgi exact voorzien wat er gaat gebeuren. De ziekenhuisbezetting van een milde griepgolf. Er zouden helemaal geen maatregelen meer moeten zijn,
Forum Opties Forumhop: Hop naar: