SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oneens, die man kan er niks aan doen, heeft die regels niet bedacht en krijgt ook maar opdracht van hogerhand. Doet ie het niet, wordt ie de laan uitgestuurd, of krijgt z'n bedrijf een boete. Fijn die ergernis, dan ga je maar naar het Malieveld of word je zelf maar politicus en ga je de regels (mee) verzinnen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens maar ergens ook lastig.
Diegene die eraan mee werkt is onderdeel van het probleem.
Zaterdag bracht ik mijn zoontje naar zwemles staat er ook een beveiliger voor de QR code.
Ene kant doet die man natuurlijk ook maar zijn werk, aan de andere kant is hij onderdeel van het in stand houden van deze onzinnige regels en roept daardoor automatisch veel ergenis op.![]()
Oké, dan doen we dat niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een meta-discussie.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/quote:Tot slot blijkt een ic-opname minder vaak nodig. In het Erasmus MC ligt vrijwel geen omikronpatiënt aan de beademing. ‘Maar het aantal omikronpatiënten is hier in totaal ook erg klein’, zegt Peeters. ‘Ik heb al in weken geen covidpatiënt naar de ic overgeplaatst’, zegt zijn collega Labots. ‘De patiënten die daar liggen, zijn nog het staartje van de deltagolf.’![]()
VK heeft sinds vandaag letterlijk alle coronamaatregelen opgeheven.![]()
![]()
![]()
Nu wij nog.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Minder vaak =/= gebeurt niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik mocht voordat alles dicht ging anders niet op het lege terras plaatsnemen. Had wel mijn foon bij me met QR maar had mijn ID thuisliggenquote:![]()
![]()
Maar naar hoeveel besmettingen zullen we gaan vandaag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik krijg zo’n jeuk van de kreet “het virus grijpt weer om zich heen”. Alsof het een soort monster met gigantische klauwen is![]()
![]()
Bijzonder dat deze TT mag blijven bestaan. Ik heb altijd begrepen dat FOK! krachtig optreedt jegens mensen die het bestuur aanspreken op Koreaanse praktijken.![]()
Alleen dat zou het bevestigen. De ultieme mindfuck.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Bijzonder dat deze TT mag blijven bestaan. Ik heb altijd begrepen dat FOK! krachtig optreedt jegens mensen die het bestuur aanspreken op Koreaanse praktijken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mag is discutabel. Hij is nu wel anders in elk geval. De orignele TT Was: FOK! = dictatuur, om daar discussie over te voorkomen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Bijzonder dat deze TT mag blijven bestaan. Ik heb altijd begrepen dat FOK! krachtig optreedt jegens mensen die het bestuur aanspreken op Koreaanse praktijken.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 11:52:39 ]![]()
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Verkozen mods en FA'squote:Op donderdag 27 januari 2022 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Laten we het weer over covid hebben.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat riekt vooral naar de indirecte democratie van ons dictatoriale parlement.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken op dit moment. Op het moment dat ik iets modereer waar je het niet mee eens bent kun je dat in Feedback uiten. Als je een post ziet waar je het niet mee eens bent kun je een TR zetten. Komen we er dan samen alsnog niet uit kunnen we vragen of een FA meekijkt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 11:57:01 ]![]()
Dus jij werkt mee aan elke maatregel, ook al vind je dat het nergens op slaat?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oneens, die man kan er niks aan doen, heeft die regels niet bedacht en krijgt ook maar opdracht van hogerhand. Doet ie het niet, wordt ie de laan uitgestuurd, of krijgt z'n bedrijf een boete. Fijn die ergernis, dan ga je maar naar het Malieveld of word je zelf maar politicus en ga je de regels (mee) verzinnen.
Want je wilt niemand anders opzadelen met je ergenis?
Dus als Kuipers morgen de maatregel afkondigt dat BOA's je ID op straat mogen checken en in je gezicht moeten spugen omdat het goed is voor je weerstand. Sta je dan blij te lachen op het moment als brave burger?![]()
Al 2595 topics lang.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik zal volgende keer de /s onder mijn bericht zetten...quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken op dit moment. Op het moment dat ik iets modereer waar je het niet mee eens bent kun je dat in Feedback uiten. Als je een post ziet waar je het niet mee eens bent kun je een TR zetten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, vast. Je hebt bij het café om de hoek, de snackbar of de hoerentent ook geen inspraak op het beleid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
FOK! voldoet anders volledig aan de criteria die hier gegeven zijn van wat een dictatuur inhoudt. Wij hebben nog nooit inspraak gehad op het beleid hier.![]()
Dan heb ik je sarcasme gemist, goed uitgevoerdquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal volgende keer de /s onder mijn bericht zetten...![]()
Overigens, vorige week had je 't erover dat de opnamecijfers wellicht door 4 gedeeld konden worden (minder kans opgenomen te worden en minder lange ligduur), weet jij of dat in de technische briefing teruggekomen is?![]()
Hugo was daar erg van. Het virus ligt op de loer! Het virus is nog niet klaar met ons! Het is een heel slim sluw virus!quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik krijg zo’n jeuk van de kreet “het virus grijpt weer om zich heen”. Alsof het een soort monster met gigantische klauwen is![]()
Alles open nu!quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lagen-heen~b750333e/
Waar wachten we op dan![]()
Nederland was alleen wel klaar met Hugo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hugo was daar erg van. Het virus ligt op de loer! Het virus is nog niet klaar met ons! Het is een heel slim sluw virus!zie email 27 oktober![]()
De komende twee weken zijn cruciaalquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alles open nu!
Waar wachten we op danLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:60 minuten geleden
Utrechtse ijsbaan vraagt geen QR-code: 'Het is mooi geweest'
De Utrechtse ijsbaan Vechtsebanen is niet van plan bezoekers naar hun QR-code te vragen. Eigenaar Michael van de Kuit zegt "helemaal klaar" te zijn met de coronaregels. En als dat betekent dat de ijsbaan dicht moet? "Dat is dan maar zo", zegt hij tegen RTV Utrecht. "Maar dan gaan we ook nooit meer open."
Een paar maanden geleden weigerde de Vechtsebanen ook om bezoekers te controleren. Voor de buitenbaan hadden schaatsers toen geen QR-code nodig, voor de binnenbaan wel. De binnenbaan werd toen enige tijd gesloten.
De gemeente zegt in een reactie met de Vechtsebanen te gaan praten.![]()
Ik ben inmiddels ook al klaar net leugenaar en marionet Kuipers.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nederland was alleen wel klaar met Hugo.![]()
Besmettingsaantallen gaan omhoogquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De komende twee weken zijn cruciaal
Nog steeds geringe IC-toename of zelfs afname.
Alleen jammer voor fabrieken dat hun personeel thuis zit met verkoudheidje![]()
Die staat morgen weer te controleren. Let maar opquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Op de door het OMT aangekondigde piek des doods.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alles open nu!
Waar wachten we op danzie email 27 oktober![]()
Ja maar de modellenquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Besmettingsaantallen gaan omhoog
Nog steeds geringe IC-toename of zelfs afname.
Alleen jammer voor fabrieken dat hun personeel thuis zit met verkoudheidjeLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Adviesraden pleiten voor coronabeleid voor de lange termijn
Het kabinet moet er in zijn langetermijnbeleid van uitgaan dat corona niet meer weggaat. Alleen dan voorkom je dat de aanpak van steeds weer een medische crisis onnodig hard doorwerkt in bijvoorbeeld het onderwijs of op de arbeidsmarkt. Dat zeggen het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving (RVS) in een advies aan het kabinet.
We gaan nu te vaak van kleine naar grote crises, zei Jet Bussemaker van de RVS in het NOS Radio 1 Journaal. Daardoor is er volgens haar te weinig oog voor de achterstanden die in het onderwijs ontstaan en de mentale problemen als de huidige crisis onder controle is nog zullen doorwerken. Ook wordt er nu te weinig gedaan aan het personeelstekort in de zorg, "terwijl we weten dat meer dan 40 procent van de mensen die in de zorg gaan werken binnen twee jaar de zorg weer verlaat".
Het coronabeleid moet daarom dus onderdeel worden van het langetermijnbeleid, zeggen beide adviesraden. "Dus iets minder focussen op het virus, de medische termijn en wel of niet scholen openhouden, maar een bredere waardenafweging maken over een langere termijn, met heldere doelen en uitkomsten", aldus Bussemaker.![]()
Nee hoor, de max. 4 man thuis voldoe ik niet aan. Ik doe niet aan zelftesten, ik blijf thuis bij klachten. Wel draag ik een mondkapje in winkels, omdat ik geen zin heb in gezeur en laat ik een QR zien als het nodig is. Niet omdat ik denk dat het zinnig is maar omdat ik andermans werk ook niet onnodig gecompliceerd wil maken. Misschien is het verschil ook dat ik ooit in horeca gewerkt heb en dus weet hoe irritant sommige mensen kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus jij werkt mee aan elke maatregel, ook al vind je dat het nergens op slaat?
Want je wilt niemand anders opzadelen met je ergenis?
Dus als Kuipers morgen de maatregel afkondigt dat BOA's je ID op straat mogen checken en in je gezicht moeten spugen omdat het goed is voor je weerstand. Sta je dan blij te lachen op het moment als brave burger?
En met wat als-vragen kan ik al helemaal niets. Ik vind een heleboel maatregelen onzinnig, neemt niet weg dat ik me er dan maar niet aan hoef te houden en anderen moet opzadelen met een probleem. De oplossing is simpel: wil je geen monkap/QR code dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je gaat niet naar een winkel/evenement/plaats waar dit nodig is
2. Je verhuist.
Doe je beide niet, dan heb je je maar aan te passen. Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.![]()
Het is een buitenbaanquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die staat morgen weer te controleren. Let maar op
zie email 27 oktober![]()
Welke van de 26?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op de door het OMT aangekondigde piek des doods.![]()
![]()
quote:Advies aan kabinet: stel kwaliteit leven burger centraal in corona-aanpak
De kwaliteit van leven van burgers moet centraal komen te staan in de corona-aanpak van het kabinet. Dat zeggen het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving (RVS) in een advies. Ze roepen het kabinet op om snel met een langetermijnvisie te komen.
"Corona gaat niet meer weg. We zullen moeten leren leven met het virus en dat betekent dat bestrijding van het virus ook niet meer het enige is dat telt bij de aanpak van deze crisis", staat in het advies. "De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht."
Volgens het SCP en de RVS heeft de pandemie onder meer de capaciteitsproblemen in de zorg en de kansenongelijkheid in het onderwijs blootgelegd. Daarom moet nu niet alleen gekeken worden naar toe- en afname van de verspreiding van het virus, maar ook naar de sociale ontwikkelingen.
Transparantie over de waardenafweging is daarbij belangrijk. "Neem als uitgangspunt bijvoorbeeld het openhouden van het onderwijs en hou rekening met onderwijsachterstanden en de mentale gezondheid van jongeren. Betrek daarbij ook sociologen, economen, gedragsexperts, geesteswetenschappers, ethici en ervaringsdeskundigen."![]()
Wel mooi dat allerlei sectoren en raden zich beginnen te roeren. Definitieve einde tijdperk lockdown.![]()
Iets zegt me dat hun lange termijn plan met 2G te maken heeft. En winterslaap van sectoren, verplaatsing van Carnaval en kerst, langere kerstvakantie en kortere zomer vakantie.quote:![]()
Kan het mensen niet kwalijk nemen. Mark en trawanten snappen dat al een dik jaar niet meer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:02 schreef Mallerd01 het volgende:
Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.
Overigens verder wel eens. Klagen bij de verkeerde is het meest treurige wat je kunt doen.zie email 27 oktober![]()
De samenleving heeft meer aan mensen die tegen de stroom in gaan dan aan dit soort gedrag.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:02 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee hoor, de max. 4 man thuis voldoe ik niet aan. Ik doe niet aan zelftesten, ik blijf thuis bij klachten. Wel draag ik een mondkapje in winkels, omdat ik geen zin heb in gezeur en laat ik een QR zien als het nodig is. Niet omdat ik denk dat het zinnig is maar omdat ik andermans werk ook niet onnodig gecompliceerd wil maken. Misschien is het verschil ook dat ik ooit in horeca gewerkt heb en dus weet hoe irritant sommige mensen kunnen zijn.
En met wat als-vragen kan ik al helemaal niets. Ik vind een heleboel maatregelen onzinnig, neemt niet weg dat ik me er dan maar niet aan hoef te houden en anderen moet opzadelen met een probleem. De oplossing is simpel: wil je geen monkap/QR code dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je gaat niet naar een winkel/evenement/plaats waar dit nodig is
2. Je verhuist.
Doe je beide niet, dan heb je je maar aan te passen. Samenleving draait om samen, niet om waar jij het niet mee eens bent.quote:Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do.![]()
Als zij nu met een oproep komen om bepaalde zaken onderdeel van de langetermijnvisie te maken is die langetermijnvisie die er deze week zou komen dus nog niet, anders had SCP hem wel al gehad. Toch?quote:![]()
Indirect natuurlijk wel. Doordat de modellen met nieuwe aannames berekend zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:58 schreef chratnox het volgende:
Overigens, vorige week had je 't erover dat de opnamecijfers wellicht door 4 gedeeld konden worden (minder kans opgenomen te worden en minder lange ligduur), weet jij of dat in de technische briefing teruggekomen is?
Voor de ic rekenen ze nog met dezelfde ligtijd (geen idee of dat een valide aanname is). Voor de verpleegafdeling is de ligtijd van 7,5 naar 5 dagen gegaan volgens de aanname, dat is conservatieve inschatting als ik het zo hoor. Kans op ziekenhuisopname overigens wordt gerekend met 40%.
Dus niet delen door 4, maar 0,6 (40% lagere kans op ziekenhuisopname) * 0,67 (verkorte ligduur) = ~60% lagere bezetting dan met delta.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Of ze hebben hem wel, er wordt niets met hun feedback gedaan en ze proberen het nu via de media alsnog te bereiken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als zij nu met een oproep komen om bepaalde zaken onderdeel van de langetermijnvisie te maken is die langetermijnvisie die er deze week zou komen dus nog niet, anders had SCP hem wel al gehad. Toch?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dit komt een beetje over als van die mensen die wijzen naar Steve Jobs en Mark Zuckerberg om aan te tonen dat een opleiding helemaal niet nodig is. Niet bedenkend dat dit hoge uitzonderingen zijn, en het alleen maar kan werken juist omdat het uitzonderingen zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De samenleving heeft meer aan mensen die tegen de stroom in gaan dan aan dit soort gedrag.
[..]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: