Ja ik ben porterenee eens gaan volgen op social. Maar de cursus is me nog een stap te ver. Zit nl al heel goed op budget met mijn boodschappen. Maar ik zag dat er meer dan 800 aanmeldingen waren. Keer 70 Euro? Goed gedaan van haar zeg! (meen ik, geen nijd). Hou er wel van als iemand zo'n gat kan vinden en er iets van kan maken. Plus het is heel concreet, geen zweverig gedoe als "volg mijn cursus en dan heb je meer geld voor minder werk, en meer geluk en haal je alles uit je levennn".quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:littledrummergirl ik hoop dat de mini nog even wacht met het maken van zijn opwachting tot deze hele situatie voorbij is.
@:exode wat fijn dat jullie toch sneller terecht kunnen in het ziekenhuis.
@:hilliebillie fijn dat het een negatieve uitslag was!
Ik verheug me op zaterdag, ik heb samen met een vriendin en haar schoonzus de boodschappencursus waar ik het vorige week over had gekocht. Die gaan we zaterdag onder het genot van koffie en lekkers samen doen. Het schijnt ongeveer een uurtje aan materiaal te zijn, ik ben erg benieuwd. En we hebben gelijk al bespaard want het cursusgeld gedeeld door 3 is al aanzienlijk aantrekkelijker dan in je eentje het volledige bedrag te moeten betalen.
Simon was vandaag weer naar school, er waren in totaal maar 13 kindjes in de klas.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is vanochtend getest en we hebben nu al de uitslag: negatief![]()
![]()
![]()
Dus hij mag morgen weer naar school![]()
![]()
![]()
Hij was allemaal klasgenootjes tegengekomen bij de teststraat
Zeker! Ik ben oprecht benieuwd of het wat is. Voor 23 euro vond ik het nog net leuk, maar 70 werd me ook te gortig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:14 schreef Amsel het volgende:
Ik ben heel benieuwd of die boodschappencursus het waard is. @:_NIKKI_ laat je weten of het wat is?
Helaas! Die zou liever willen dat ik die hele cursus zou skippen, maar ik ben ervan overtuigd dat we dingen beter kunnen doen, zodat we dat geld kunnen besteden aan leuke dingen dus ik ga het gewoon doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:49 schreef Cathmar het volgende:
Nikki kijkt je man ook mee zaterdag??
Minus 21% btwquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja ik ben porterenee eens gaan volgen op social. Maar de cursus is me nog een stap te ver. Zit nl al heel goed op budget met mijn boodschappen. Maar ik zag dat er meer dan 800 aanmeldingen waren. Keer 70 Euro? Goed gedaan van haar zeg! (meen ik, geen nijd). Hou er wel van als iemand zo'n gat kan vinden en er iets van kan maken. Plus het is heel concreet, geen zweverig gedoe als "volg mijn cursus en dan heb je meer geld voor minder werk, en meer geluk en haal je alles uit je levennn".
Veel plezier alvast voor zaterdag.
Maar als je dat 2x per jaar voor elkaar krijgt dan hou je alsnog een stevig belegde boterham over hoor.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Minus 21% btw
Minus 5% naar de voedselbank
Minus 15% kosten
Minus inkomstenbelasting
etc.
Neemt niet weg dat ze inderdaad iets opgezet heeft wat erg goed loopt. Ik volg haar al heel lang, ze heeft tegenwoordig ook een kantoorruimte enzo. Leuk om dat begin meegemaakt te hebben. Door haar zijn we ook extra gaan aflossen op de hypotheek haha.
Jouw baby ook?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, mijn kindjes krijgen volgende week eindelijk allebei buisjes. Hallo rust in huize Tink! Wat heb ik hier ongelooflijk hard naar uitgekeken... en wat vind ik het tegelijkertijd spannend. Die twee frummels onder narcose.
Ja absoluut! Ze doet het heel goed met nu personeel (en dus ook een klantenservice) en daardoor kan er ook weer zoveel gratis content gemaakt worden. Nouja ik ben fan.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:04 schreef BE het volgende:
[..]
Maar als je dat 2x per jaar voor elkaar krijgt dan hou je alsnog een stevig belegde boterham over hoor.Doet ze goed.
Is daar niet gewoon een storing oid? De teststraat van mijn stad zit bij mij in de wijk, en ik kom daar bijna dagelijks langs, maar daar is het echt niet zo druk. Wel veel drukker nu dan eerder, maar er staan geen auto’s op straat te wachten, alleen op het parkeerterrein en dat is niet zo groot als het aantal auto’s in dat filmpje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Ik zag net dit filmpje.. dit is eigenlijk toch gewoon te gek voor woorden??
https://fb.watch/aO46gf6Y7k/
Ik vind de comments erger dan het filmpje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Jep, de baby van 10 maanden en de 3-jarige. Die laatste voor de tweede keer, haar buisjes zijn eruit gegroeid en ze heeft sindsdien weer continu oorontsteking en is boos, wil niet eten, slaapt slecht...quote:
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Nou ja, dat dus. Hier hadden we vannacht een spuger, 4 keer alles rood (tomatensoep gegeten). De zelftest vanochtend was negatief, dus we gaan niet nog eens een keer extra door de teststraat. Zoon is wel lekker thuis, met een dekentje op de bank, want 'gewoon' niet lekker. En als ie weer beter is gooien we er evt nog een zelftest tegenaan, en dan kan ie weer terug naar school.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.
Mijn favoriete drivethrough teststraat! Ik heb het daar gelukkig nog nooit zo druk gezien. Ze laten je een rondje links links links rijden op het (rustige) industrieterrein zodat overig verkeer wel verder kan. Dus dat scheelt iets.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.
Ja dit is natuurlijk lekker voerquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:37 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vind de comments erger dan het filmpje.![]()
Maar het is wel een heftig lange rij, dat beeld herken ik niet van de teststraat hier in de buurt. Misschien dat die van het filmpje er één is waar je zonder afspraak terecht kan ofzo?
Vriendin moest dinsdag testen met dochter en die stuurde me een foto van een mega lange rijquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
De Citotoetsen mag je afnemen on januari of de eerste twee weken van februari (zo uit m'n hoofd), dus er zijn al veel scholen met problemen qua organisatie. Vooral in de lagere groepen (waar de toetsen voorgelezen moeten worden) is het lastig als er kinderen niet zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
Toevallig zijn ze gisteren ook met de Citotoetsen begonnen, ik weet niet of dat landelijk is, maar het zou me niets verbazen als die "3 besmettingen, hele klas in quarantaine" regel vervallen is vanwege de Citotoetsen.
Ik kende het niet. Ik ga haar eens volgen. Ik kan wel wat financiele opvoeding gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja absoluut! Ze doet het heel goed met nu personeel (en dus ook een klantenservice) en daardoor kan er ook weer zoveel gratis content gemaakt worden. Nouja ik ben fan.
Dat is idd nog een ander verhaal dan groep 7.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
De Citotoetsen mag je afnemen on januari of de eerste twee weken van februari (zo uit m'n hoofd), dus er zijn al veel scholen met problemen qua organisatie. Vooral in de lagere groepen (waar de toetsen voorgelezen moeten worden) is het lastig als er kinderen niet zijn.
Ten aanzien van het VO wel, voor de inspectie is groep 4, 6 en 7 het belangrijkst (even gechargeerd gezegd).quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd nog een ander verhaal dan groep 7.
Aan de andere kant denk ik dat ze voor groep 7 wat belangrijker zijn dan voor groep 4 ofzo.
Daar ben ik getest maar ik kon zo doorrijden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, Simon zijn klas moest in quarantaine sinds vorige week vrijdag. Afgelopen dinsdag konden de leerlingen zich laten testen en bij een negatieve uitslag op woensdag weer naar school. Het vervolg in een spoiler vanwege mogelijke herkenbaarheid:Maar vanwege de sinds woensdag aangepaste regels mochten kinderen zonder klachten die in contact waren gekomen met iemand met corona toch al gewoon weer naar school? Hier is de algemene klassenquarantaine die tot vrijdag zou moeten duren ook opgeheven. Gisteren nog thuis les vanwege praktische redenen (veel zieken + juf in afwachting van test), maar vandaag is de klas gewoon weer open, met alleen het advies om ook zonder klachten te testen (en met klachten mag je niet zonder getest te hebben naar school, maar daar is geen controle op mogelijk).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens had mijn zoon vrijdagavond vanuit het niets ook drie besmettingen van kinderen die overdag gewoon zonder klachten naar school waren geweest (en er was toen überhaupt nog geen besmette leerling in de groep bekend).
Hier hadden ze vorige week al Cito’s. In de klas van de oudste (groep 7) moesten ze er nog 1 voor ze in quarantaine gingen. Die doen ze nu deze week ergens. En de genen die er niet waren halen hem volgens mij op een ander moment apart in.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
Het gaat lekker in de klas van Soneal: weer 2 kinderen positief getest, met de maatregelen van voor gisteren zou de klas nu in quarantaine moeten.
Toevallig zijn ze gisteren ook met de Citotoetsen begonnen, ik weet niet of dat landelijk is, maar het zou me niets verbazen als die "3 besmettingen, hele klas in quarantaine" regel vervallen is vanwege de Citotoetsen.
Klopt, maar de school hanteerde voor bestaande quarantaine gevallen nog de oude regels. Dus na 5 dagen testen en bij negatieve test weer naar school vanaf woensdag.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar vanwege de sinds woensdag aangepaste regels mochten kinderen zonder klachten die in contact waren gekomen met iemand met corona toch al gewoon weer naar school? Hier is de algemene klassenquarantaine die tot vrijdag zou moeten duren ook opgeheven. Gisteren nog thuis les vanwege praktische redenen (veel zieken + juf in afwachting van test), maar vandaag is de klas gewoon weer open, met alleen het advies om ook zonder klachten te testen (en met klachten mag je niet zonder getest te hebben naar school, maar daar is geen controle op mogelijk).
Overigens had mijn zoon vrijdagavond vanuit het niets ook drie besmettingen van kinderen die overdag gewoon zonder klachten naar school waren geweest (en er was toen überhaupt nog geen besmette leerling in de groep bekend).
Wil je voor de vorm dan ook nog even definiëren wat je dan verstaat onder ziek?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja snap ik. Wij zaten er hier ook mee. Aan de ene kant werd gezegd dat klassen niet meer in quarantaine hoeven, en ook een berichtje vanuit school dat alle klassen weer mochten komen. Maar inderdaad als er al wel getest is en de uitslag is er nog niet stond nergens vernoemd. En alhoewel het een algemeen iets is dat je in afwachting van de uitslag in quarantaine blijft werd het met die boodschap wel een dubbel iets.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:07 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Klopt, maar de school hanteerde voor bestaande quarantaine gevallen nog de oude regels. Dus na 5 dagen testen en bij negatieve test weer naar school vanaf woensdag.
Ik heb gewoon de balen van alles
Hier gisteren ook een mail van de opvang dat het nu weer lastiger werd om de opvang rond te breien nu er geen kinderen meer in quarantaine zitten en er dus weer meer kinderen komen. (Ze zullen de insteek vast anders bedoelen, maar ik las het vooral als lastig dat alle kinderen weer mochten komen en er geen 5 klassen in quarantaine zitten dat ze het dan niet rond gaan krijgen wellicht)quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:14 schreef arvensis het volgende:
Onze opvang is ook nog steeds gesloten/in quarantaine omdat ze geen invallers hebben.. het grootste deel van het personeel heeft corona.
Dat is wel logischer ja, ik dacht een soort kamikaze buizerd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:30 schreef hilliebillie het volgende:
Kan goed dat de duif opgejaagd en wel dacht dat dat raam een doorgang was wat wellicht zijn enige ontsnappingsmogelijkheid was. En dat dus niet bleek te zijn
Oohw jasses zeg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Net een enorme knal, eerst tegen het raam boven, toen op het dak van de uitbouw. Wij naar boven rennen, kijken uit het raam op het dak. Zit daar een buizerd met een duif, duif hartstikke dood. Het smaakte hem goed zeg maar. Zou dat beest hem nou bewust tegen het raam hebben gevlogen? Buizerd zelf mankeerde duidelijk niets maar het was echt een enorme knal.
(en het raam is nu gooooor)
He bah, da's niet tof (en da's voorzichtig uitgedrukt). Wel redelijk?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Nou, hier inderdaad een slechte beoordeling gehad. Wat een onmeunig kutjaar was 2021. Kom maar door met 2022, slechter kan t bijna niet worden namelijk
Lekker danquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Nou, hier inderdaad een slechte beoordeling gehad. Wat een onmeunig kutjaar was 2021. Kom maar door met 2022, slechter kan t bijna niet worden namelijk
Klotequote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Voor iemand met een vogelfobie is dit echt mijn grootste nachtmerriequote:Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Net een enorme knal, eerst tegen het raam boven, toen op het dak van de uitbouw. Wij naar boven rennen, kijken uit het raam op het dak. Zit daar een buizerd met een duif, duif hartstikke dood. Het smaakte hem goed zeg maar. Zou dat beest hem nou bewust tegen het raam hebben gevlogen? Buizerd zelf mankeerde duidelijk niets maar het was echt een enorme knal.
Ik zal geen foto posten.....quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Voor iemand met een vogelfobie is dit echt mijn grootste nachtmerrie![]()
Door dit te lezen kan het goed zijn dat ik vannacht slecht droom
Jouw werkgever is een stomme piemelquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Dit vind ik echt zo belachelijk. Hoe kunnen ze je daarop afrekenen? Hebben ze zelf al met kinderen thuis proberen te werken?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Neequote:Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef amaranta het volgende:
Oh over dode vogels heb ik ook nog wel een winnend verhaal 😅
Niet? Op basis van je gemiste uren door alle coronatoestanden?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Maar echt hè, what are they thinking?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een keer een vleermuis in de woonkamer, ik bel de lokale dierenarts (meer een veearts), begint ie te lachen....quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben lang geleden in Indonesië in mijn uppie weggerend van het reisgezelschap, 100en treden een trap geklommen en stond toen alleen op een onbekende plek.
En dat alleen maar omdat er 2 vechtende kippen langs me af kwamen.
Totale paniek.
Op het werk lachten ze me altijd uit, tot er laatst een duif binnenvloog en ik daadwerkelijk een paniekaanval kreeg. Toen snapten ze ineens dat mijn fobie niet overdreven is.
Of een ouder waarbij de partner ft thuis is ;-)quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:10 schreef F_r het volgende:
@:SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is.
Vrouw zonder kinderenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:10 schreef F_r het volgende:
@:SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:07 schreef amaranta het volgende:
Ranzig vogel verhaal.IeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een fijn vooruitzicht! Zelf heb ik er altijd veel baat bij gehad (6x buisjes gehad sinds mijn 6e). Mijn moeder zei dat de ingreep zo snel ging dat ze niet eens genoeg tijd had om haar koffie op te drinkenquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, mijn kindjes krijgen volgende week eindelijk allebei buisjes. Hallo rust in huize Tink! Wat heb ik hier ongelooflijk hard naar uitgekeken... en wat vind ik het tegelijkertijd spannend. Die twee frummels onder narcose.
De oudste was de vorige keer idd binnen 5 minuten klaarquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een fijn vooruitzicht! Zelf heb ik er altijd veel baat bij gehad (6x buisjes gehad sinds mijn 6e). Mijn moeder zei dat de ingreep zo snel ging dat ze niet eens genoeg tijd had om haar koffie op te drinken. Succes alvast!
Maar je had waarschijnlijk meer resultaat geboekt als je wel gewoon normaal je uren kon maken. Klote wel, maar zo te horen kan je het wel aanquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Vrouw zonder kinderen
Nee, het was denk ik niet zo zeer vanwege de gemiste uren hoor. Heb gewoon te weinig resultaat geboekt dit jaar. En er moet er elk jaar 1 de sjaak zijn en nu ben ik dat. Maar ja, ben er desondanks best toch wel verdrietig om, ook al zag ik het aankomen. Anyway, ik weet ook wat ik moet veranderen, dus het komt echt wel goed. Ik heb wel voor hetere vuren gestaan.
Ohh dit. Ik ben zo slecht in mijn werk als ik het vanuit huis moet doen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:53 schreef SQ het volgende:
Ja, en als iedereen gewoon op kantoor was geweest ook. Ik ben echt een relatiebouwer, ik moét echt bij mensen zijn om te kunnen floreren. Maar al twee jaar online samenwerken, ja dat begint zijn tol te eisen. En dan heb ik het nog niet eens over online samenwerken met een baby op schoot nee
Dit!! En je werkgever is echt een kloothommel als ze dat niet meewegen!quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Maar echt hè, what are they thinking?
Ondanks dat het misschien echt zo is dat je minder goed hebt gepresteerd dan anders is het toch heel duidelijk dat je je stinkende best hebt gedaan om er nog wel wat van te maken ondanks dat de situatie thuis gewoon ruk was. Het is niet dat je moedwillig lekker hebt zitten niksen ofzo.
Oh getsie tomatensoep-kots... hopelijk niet in bed/vloerbedekking ofzo... Wij hadden een keer de oudste die moest overgeven door nabloeding na amandelen verwijderen... dat was ook rood. Man dacht ik zet haar op bed en pak een emmer, ipv naar de badkamer te lopen... (het leek wel of er een moord gepleegd was, allemaal rode spetters in de vloerbedekking en op de deur enzoquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Hier hadden we vannacht een spuger, 4 keer alles rood (tomatensoep gegeten). De zelftest vanochtend was negatief, dus we gaan niet nog eens een keer extra door de teststraat. Zoon is wel lekker thuis, met een dekentje op de bank, want 'gewoon' niet lekker. En als ie weer beter is gooien we er evt nog een zelftest tegenaan, en dan kan ie weer terug naar school.
Gatverquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Veel plezier straks en alvast heel veel sterkte morgenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:32 schreef Quoi het volgende:
Oh mensen, Max wordt morgen gevaccineerdEn dat allemaal vanwege mij, dat is wel het stomme natuurlijk. Maar verder ook wel prima. Beide een spannende dag, want ik krijg 1e chemo, hij een prik. Normaal gaat hij donderdags naar de BSO, maar vanmiddag even afgezegd en ik ga 'm lekker halen. Wat hij het liefst wilde doen? Zwemmen. Dus we gaan samen zwemmen vanmiddag
![]()
Ik tik hier af en toe maar even wat k-zooi neer hoor.
Positief: ik heb vandaag alweer in de horeca gezetenen we adopteren in februari een nieuw poesje!
BY FAR.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Ja, exode wint deze rondeNiet met de duif maar met de buurman..
quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:47 schreef exode het volgende:
Ik ben ooit achterna gezeten door een struisvogel, is ook geen aanrader. Ik ontdekte toen wel dat ik best hard kan rennen als het moet.
Dit verhaal ken ik nog niet volgens mij.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:07 schreef exode het volgende:
[..]
BY FAR.
Politie brak het huis open en hoogzwangere verloofde zat in de tuin. Buurvrouw riep toen 'E, ga naar binnen nu!'
Ze rende naar binnen maar ving een vleugje op....haar nog nooit zo groen gezien.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:07 schreef exode het volgende:
[..]
BY FAR.
Politie brak het huis open en hoogzwangere verloofde zat in de tuin. Buurvrouw riep toen 'E, ga naar binnen nu!'
Ze rende naar binnen maar ving een vleugje op....haar nog nooit zo groen gezien.
Nou daar zit wel een heel verhaal achter hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wat erg ook, dat niemand zich bekommerde om die man..
Ik ook! Door een nandoe. In een woonwijk in Nottingham. In de sneeuwquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:47 schreef exode het volgende:
Ik ben ooit achterna gezeten door een struisvogel, is ook geen aanrader. Ik ontdekte toen wel dat ik best hard kan rennen als het moet.
Wat zielig, daar heeft één of andere instantie dus gefaald. Jammer!quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:32 schreef exode het volgende:
[..]
Nou daar zit wel een heel verhaal achter hoor.
De short versie: het was een kluizenaar met waanideeen. Wij woonden er 1 jaar toen hij dus werd gevonden. Ik heb hem in dat jaar nooit gezien. Echt geen idee hoe die man eruit zag. Zijn hele huis was dichtgetimmerd (letterlijk he) en zijn voor en achtertuin waren zo'n jungle dat je zijn huis niet eens zag.
Onze buurman heeft heel lang geprobeerd hem te helpen, met hem te praten maar toen hij de buurvrouw aanviel want die was onderdeel van de CIA en was out to get him en daarna de buurjongen van de fiets gooide, was de buurman er wel klaar mee.
De buurman is in die 3 weken wel bij hem in de tuin geweest omdat ie geen geluid hoorde. Toen zag hij dat zijn fiets weg was en ging er vanuit dat hij zoals zo vaak was gaan varen met zijn roeiboot en de Bijbel.
Ik kan pagina's vullen met verhalen die wij over hem gehoord hebben.
Ik weet alleen dat hij maatschappelijk werk heeft aangevallen, dat de politie op een gegeven moment wekelijks bij hem langs moest en dat hij voor elke supermarkt een gebiedsverbod had.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:43 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wat zielig, daar heeft één of andere instantie dus gefaald. Jammer!
Goedzo @:MaJo
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Kleine crosspost![]()
Nou eehm, de baby bleef niet meer zittengisteravond rond elf uur popten mijn vliezen. En om vijf uur was onze kleine man er
.
Vriend kon gelukkig wel mee maar is ook erg ziek geweest in het ziekenhuis. Heeft het gelukkig wel enigszins bewust meegemaakt allemaal(maar is nu wel echt een wrak
)
Anyway, we zijn sinds vanochtend alweer lekker thuis. Kleine Tob.i.a.s is een tevreden pruttelend kleintje die lekker eet en slaapt.
Zoveel makkelijker en natuurlijker zo'n tweedelove it.
Oh johquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Kleine crosspost![]()
Nou eehm, de baby bleef niet meer zittengisteravond rond elf uur popten mijn vliezen. En om vijf uur was onze kleine man er
.
Vriend kon gelukkig wel mee maar is ook erg ziek geweest in het ziekenhuis. Heeft het gelukkig wel enigszins bewust meegemaakt allemaal(maar is nu wel echt een wrak
)
Anyway, we zijn sinds vanochtend alweer lekker thuis. Kleine Tob.i.a.s is een tevreden pruttelend kleintje die lekker eet en slaapt.
Wow, jij wint wel! Je trekt ze aan!quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:01 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Quoi, sterkte morgen!
Duiven...
De eerste was tijdens rijles. Wolk veertjes maar mocht niet stoppen, was midden in de stad.
Tweede reed ik per ongeluk overheen. Was redelijk niet meer zo duif, zeg maar.
En wisten jullie dat duiven knallen als je eroverheen rijdt? Dat doen ze dus. Had heel dat beest niet gezien, hoorde een knal en zag een geplette duif😅
Nummer 4 was op de fiets. Stomme beest vloog zo mn voorwiel in. Stuiterde het grasveld op. Kon er niet achteraan want net nieuwe heup en veeeel molshopen.
Stomme beesten, duiven😖
En een keer een winterkoninkje tegen het raam. Was helemaal dizzy dus vogelbescherming gebeld. Beestje in een schoenendoos gezet, deksel met gaatjes erop vanwege de buurkatten en later vloog ie vrolijk weer weg😀
Zo'n man moet je ook opsluitenquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat hij maatschappelijk werk heeft aangevallen, dat de politie op een gegeven moment wekelijks bij hem langs moest en dat hij voor elke supermarkt een gebiedsverbod had.
jup, beperkte kraamzorg, drie uurtjes op een dag en in volledige bescherming.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:16 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd LDGFijn dat het met de bevalling goed is gegaan en je vriend er bij kon zijn. Heeft dit nog invloed op de kraamzorg die je krijgt?
Plottwist!quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Kleine crosspost![]()
.
)
Ja, de verhalen zijn allemaal van voor wij er gingen wonen. Hij woonde er ooit met zijn broer, die was blijkbaar ook nogal apart. Die is jaren geleden overleden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zo'n man moet je ook opsluitenEn behandelen uiteraard..
Gefeliciteerd LDG!
Gefeliciteerd LDGquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Kleine crosspost![]()
.
)
Ze (geen idee wie ze waren overigens) hadden 2 Polen ingehuurd om het huis leeg te halen en vervolgens schoon te maken. Ze zijn 3 weken bezig geweest, non stop zo'n beetje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:37 schreef Phaidra het volgende:
In de zaterdagbijlage van Het Parool staat elke week een verslag van een man die huizen schoonmaakt die echt over-the-top vies zijn. Bijvoorbeeld dus zo'n huis waarin exode's buurman is gevonden. Het zijn stuk voor stuk heel schrijnende situaties. Vaak was er wel hulp, maar als iemand alles weigert, kan je niet veel meer betekenen..
Wij hebben ze, maar ik vind ze niet fijn. De helft van de tijd komt er niet eens een uitslag te staan, heb het gevoel dat ze niet erg betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
LDG, gefeliciteerd met jullie kleine ventje! Die had opeens haast. Mooie naam!
Is iemand bekend met deze testen:
https://www.etos.nl/produ(...)ks%29-120605223.html
Zou wel fijner zijn voor kinderen, stuk minder invasief. Geen idee wat de betrouwbaarheid is...
Wij hebben die gisteren geprobeerd met de peuter. Hij vond het nog steeds vrij vreselijk maar het ging wel soepeler dan de neustest. Uitslag was negatief maar geen idee hoe betrouwbaar dat is inderdaad.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Zou wel fijner zijn voor kinderen, stuk minder invasief. Geen idee wat de betrouwbaarheid is...
Die schijnen heel onbetrouwbaar te zijn, heb al meerdere mensen gehoord die met deze negatief hadden maar met de neustest en bij de GGD dus wel positief.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Yay! Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Kleine crosspost![]()
.
)
Als ik de reviews lees bij deze link (en ook onder een Facebookadvertentie had ik ze gister al gelezen) zijn ze erg onbetrouwbaar. Veel mensen die negatief testen terwijl de ggd test positief is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Echt he, en ik haat die beesten😂quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow, jij wint wel! Je trekt ze aan!
Pusnaniquote:Op donderdag 27 januari 2022 18:51 schreef amaranta het volgende:
Zei er trouwens iemand pus??? Wat in de fokwet is dit nou weer.
Uit m’n vinger/nagel, niet uit m’n pusnani.
Ja eehm wijzelfquote:Op donderdag 27 januari 2022 17:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Yay! Van harte gefeliciteerd!
Ze trekken toch gewoon hun eigen plan he. Fijn dat je vriend er bij kon zijn! Wie zorgt er nu voor jullie?
Ik verwacht dat dit op kraamtranendag wel even een ding gaat wordenquote:Op donderdag 27 januari 2022 17:31 schreef Nanuke het volgende:
Mooie naam, @:littledrummergirl!Gefeliciteerd en hopelijk knapt je man snel op zodat hij van deze kraamtijd ook nog wat meekrijgt. Lijkt me wel serieus moeilijk, net bevallen, wel een behoorlijk zieke man, newborn en beperkte kraamzorg. Hopelijk slaan jullie je er goed door.
Gefeliciteerd littledrummergirlquote:Op donderdag 27 januari 2022 19:13 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja eehm wijzelfen een klein beetje de kraamzorg... Drie uurtjes per dag zolang we nog in quarantaine zitten. Benieuwd hoe de staat van mn huis is volgende week
Gefeliciteerd! Lekker jullie eigen plan getrokken enzo. Baby T die zich nu al niets aantrekt van welke pandemie dan ookquote:Op donderdag 27 januari 2022 19:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dit op kraamtranendag wel even een ding gaat wordenmaar doorgaans zijn we vrij nuchter/realistisch en maken we er gewoon het beste van samen
Daarom, en kraamvisite mag toch niet komenquote:Op donderdag 27 januari 2022 19:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Gefeliciteerd littledrummergirl![]()
Je hebt nu wel altijd een leuk verhaal te vertellen over de geboorte, maar heel ideaal is het niet, nee![]()
Maar het resultaat telt en de staat van je huis niet.
Ja hoor, ben er na een anderhalf uur telkens wel weer weg geloof ik. Ik ga lekker met de fiets. Ik ga voor het All-inclusive pakket. Eerst 4x (2-wekelijks), daarna 12x (wekelijks), dan operatie en bestraling en evt. nog een keer (mildere) chemo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:51 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd LDG!! Hopelijk kan je ervan genieten ondanks de ziekenboeg.
@:quoi: sterkte morgen!! Hoe vaak moet je? En slaap je wel gewoon thuis?
quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Kleine crosspost![]()
.
)
Wat een heftig programma zeg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:42 schreef Quoi het volgende:
Bizar @:littledrummergirl maar dat gaat jullie vast lukken in jullie eigen bubbel.
[..]
Ja hoor, ben er na een anderhalf uur telkens wel weer weg geloof ik. Ik ga lekker met de fiets. Ik ga voor het All-inclusive pakket. Eerst 4x (2-wekelijks), daarna 12x (wekelijks), dan operatie en bestraling en evt. nog een keer (mildere) chemo.
Videos, dat is pas geweldig. Ik kan hier echt van genieten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:37 schreef Phaidra het volgende:
In de zaterdagbijlage van Het Parool staat elke week een verslag van een man die huizen schoonmaakt die echt over-the-top vies zijn. Bijvoorbeeld dus zo'n huis waarin exode's buurman is gevonden. Het zijn stuk voor stuk heel schrijnende situaties. Vaak was er wel hulp, maar als iemand alles weigert, kan je niet veel meer betekenen..
https://www.npo3.nl/niet-(...)-tugrul/BV_101401120quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:37 schreef Phaidra het volgende:
Schoonmaakbedrijf Frisse Kater.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 00:13 schreef Butterflower het volgende:
[..]
https://www.npo3.nl/niet-(...)-tugrul/BV_101401120
Hier heb je er ook nog beeld bij![]()
Die vliegen![]()
Dat las ik ook inderdaad, mooi initiatief!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik las vanmorgen een artikel over chemo aan huis, vanuit het OLVG in Amsterdam rijden verpleegkundigen de stad door met een bakfiets. Wat een fijne optie lijkt me dat. In je eigen omgeving kunnen blijven, minder reizen, minder stress.
https://www.rijksoverheid(...)een-gebruik-zelftestquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:29 schreef Nijna het volgende:
Quoi
Vandaag beide meiden thuis, allebei niet helemaal fit, de oudste zag vanmorgen ook wat bleek en de jongste ligt op de bank al bijna de hele dag. Maar de zelftesten blijven negatief tot nog toe. Volstaat bij lichte klachten nou een zelftest of moet je naar de ggd? Ik raak de draad een beetje kwijt.
Zo dacht ik het ook gelezen te hebben, we gooien er nog maar wat zelftestjes tegenaan en als t erger wordt, rondje ggd. Voordeel van dat corona gedoe, is dat je zo ook af en toe een snipperdag kan inbouwenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:15 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)een-gebruik-zelftest
Hier staat elke dag testen en je aan de basisregels houden. Tenzij er meer klachten bij komen, dan een test bij de ggd.
Blijft moeilijk hoor, er zweven nog 5336776 virussen door de lucht dus de kans dat het er zo ééntje is, is ook heel groot😉
Beterschap voor de dames!
Soneal had vanavond een positieve thuistest, morgen naar de GGD voor een test.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:21 schreef Leandra het volgende:
Nou, vanavond bericht dat een klasgenoot van Soneal positief getest is, de klasgenoot waar hij de halve morgen naast gezeten heeft
Hopen dat dat losloopt want omdat hij donderdag een afspraak in het ziekenhuis heeft wilde hij zijn eerste vaccinatie niet morgen maar volgende week.
Dat gaat hem natuurlijk niet worden als hij vandaag besmet is.
Lazen we het allebei hetzelfde😀quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zo dacht ik het ook gelezen te hebben, we gooien er nog maar wat zelftestjes tegenaan en als t erger wordt, rondje ggd. Voordeel van dat corona gedoe, is dat je zo ook af en toe een snipperdag kan inbouwen.
Voor corona had ik ze gewoon naar school gestuurd.
Dank je.
Wat een creatieve zoon heb je... vond hij zijn smoothie nog lekker?
Ik zou ook niet zo geneigd zijn om zoiets te proeven.
Oi, sterkte! Zal je altijd zien jah😑quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:43 schreef Leandra het volgende:
En dan het bericht dat je wist dat zou komen na deze post:
[..]
Soneal had vanavond een positieve thuistest, morgen naar de GGD voor een test.
Uiteraard niet hier in het dorp, maar het halve land door, maar so be it.
Hopen dat hij er een beetje goed doorheen komt.
Oh jakkesquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:53 schreef Tink89 het volgende:
Kut, een muis op zolder. Brrrrt, dat wordt morgen vallen halen. Ook al is het er wrs maar een. We wonen aan de rand van het bos en de bosmuisjes hebben het koud buiten. Hebben ook verder niks gemerkt. Geen knaagsporen, aangevreten eten, keutels of geluid. Net voor het eerst dat we iets hoorden lopen. Jasses
Oei, beterschap!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mijn dochter is ook ggd positief. Maar zo zonder smaak en reuk is dat niet zo'n verassing
Had ik ook ze moest dinsdag. Dinsdagavond begon ze met hoofdpijnquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:18 schreef exode het volgende:
Ik duim zo dat het ons huis voorbij gaat tm donderdag. Moet er niet aan denken het ziekenhuis bezoek uit te moeten stellen.
Topdag gehad, Juul haar eerste dansles vanochtend, vanmiddag hebben beide kinderen in de speeltuin gespeeld. Heerlijk in de zon met wat buurtkinderen.
Verloofde ligt al wel op bed, misselijk. Daar wordt ze inmiddels redelijk moedeloos van.
Lees even in het kleutertopic over het vertellen. Ik probeer zoveel mogelijk (en ook weer niet teveel) aan hem uit te leggen. Daarin worden we heel goed begeleid. En de juf is echt de beste. Die leeft zo mee.quote:Op donderdag 27 januari 2022 22:26 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wat een heftig programma zeg.
Was het zwemmen met Max fijn geweest? Lijkt me ook voor hem een moeilijke tijd zo. Leg je hem alles uit? Zou zelf niet zo goed weten wat je wel en niet vertelt aan een kleuter.
Fijn dat het goed gingquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:13 schreef Quoi het volgende:
Alles gelukkig goed gegaan. Het was eigenlijk een hele leuke dagMaar misschien kwam dat ook een beetje door het pepmiddel dat je een uur vooraf inneemt. Afijn, ik zit nu alleen met een beetje hoofdpijn op de bank en de kop is eraf.
Meegeweest met vaccineren van Max en echt: wat een topper. Hij keek gewoon en deed het gewoon. Geweldig. Hij had er vanmorgen een beetje buikpijn van toen hij naar school ging. "Niemand in mijn klas krijgt die prik."Weer even uitgelegd waarom en de juf een knipoog gegeven en toen ging het goed.
Na alles op de fiets te hebben gedaan dan maar even een borrel gehaald in een leuk tentje. This is how we roll normaal gesproken en ik werd er heel blij vanMorgen is een andere dag.
[..]
Lees even in het kleutertopic over het vertellen. Ik probeer zoveel mogelijk (en ook weer niet teveel) aan hem uit te leggen. Daarin worden we heel goed begeleid. En de juf is echt de beste. Die leeft zo mee.
Sterktequote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:03 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb mijn positieve zelftest ook binnen![]()
Geen zin in en geen tijd voor 7 dagen Q, mehh.
En geen klachten op een klein beetje snot na.
En we gaan even nadenken wat we met de jongens doen: < 8 weken na besmetting is geen Q, maar voelt niet goed.
Er zit voor kinderen ook 0 voordeel om nog bij de GGD te testen na een positieve zelftest. Waarom zou je dat doen?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:52 schreef Cathmar het volgende:
Ook slaat het hele GGD testen echt nergens meer op. Hopelijk volgen er snel andere landen waar bv alleen ongevaccineerd moet testen. Of ze het hele testen loslaten.
Zeker voor jonge kinderen vind ik de GGD test, na een positieve zelf test, nu echt overbodig. Tot nu toe wel altijd gedaan trouwens maar ik merk dat mijn irritatie groeit.
Ja klopt. Toen had mijn vriend Corona en was het 5 dagen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:48 schreef Cathmar het volgende:
Ooit was de Q toch 5 dagen? Volgens mij laatste keer dat wij het in huis hadden, in oktober. Als je geen klachten had dan was het 5 dagen. Of heb ik dat gewoon niet goed onthouden?
Vijf dagen mits je op dag 5 negatief test. Zonder test tien dagen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:48 schreef Cathmar het volgende:
Ooit was de Q toch 5 dagen? Volgens mij laatste keer dat wij het in huis hadden, in oktober. Als je geen klachten had dan was het 5 dagen. Of heb ik dat gewoon niet goed onthouden?
Ik vind het voor het geval van lange termijn complicaties wel prettig om een officieel bewijs te hebben van covid.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Er zit voor kinderen ook 0 voordeel om nog bij de GGD te testen na een positieve zelftest. Waarom zou je dat doen?
Dit. Wij testen ook niet meer. Het is klaar. Enige uitzondering voor mij is als er op mijn werk (in de zorg) de pleuris uitbreekt.quote:
Wij doen het ook niet meer. Echt klachten is thuis blijven. Testen voegt niks meer toe. Behalve als we bij een kwetsbaar iemand op bezoek gaan, dan wil ik nog wel een zelftest doen voor de zekerheid. Maar verder ben ik er gewoon klaar mee.quote:
Ja precies. Ik zie dat nut zelf niet, maar dat kan een reden zijn dan ja.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het voor het geval van lange termijn complicaties wel prettig om een officieel bewijs te hebben van covid.
In Nederland niet, maar Duitsland hanteerde in de kerstvakantie wel 3G voor kinderen (en 2G voor volwassenen).quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Voor kids onder de 12 heeft het sowieso geen gevolgen om een positieve test van de ggd voor een qr te hebben.
Dus. Uitgetest hier😀
Dan gaan we niet naar Duitsland😉quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
In Nederland niet, maar Duitsland hanteerde in de kerstvakantie wel 3G voor kinderen (en 2G voor volwassenen).
Whaha, ik blijk er ook immuun voor. Zelfs met de positieve plakker 24/7 tegen me aan bleef ik negatief😅quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:37 schreef Donna het volgende:
Ik zal zelf idd alleen nog testen voor een QR code en dat is op jonge kinderen niet van toepassing. Maar hoe erg ik m'n best ook doe, ik krijg maar geen Corona. Dus dan maar een testje voor toegang. 😅
Ergens verwacht ik wel dat er in de toekomst een soort griepprik beleid komt: alleen nog de risicogroepen een (cocktail griep-) coronaprik eens in het jaar en de rest gewoon losquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:45 schreef BE het volgende:
Ik hoor juist helemaal geen shit over de booster.
En heb het idee dat die er nou juist wel voor zorgt dat mensen minder ziek zijn. En dat je dus niet meer met het hele gezin in quarantaine moet als er iemand ziek is.
Als eens in de zoveel tijd boosteren ervoor zorgt dat we meer en meer los kunnen gaan laten, dan laat ik me wel prikken hoor.
En met doorontwikkelen komt er op enig moment misschien wel iets waardoor we niet elke zoveel tijd moeten prikken. Maar het kindervaccinatieprogramma draait toch deels ook op herhaling van een aantal prikken? Daar zie ik zelf het probleem niet per sé van in.
Nou, ik wel. Zelf met hartkloppingen e.d op de 1e hulp beland, buurman kreeg na de B een spierontsteking in zo wat al zn spieren, bij kennisje van buuf stopte een dag na de B de bv, een hartaanval bij iemand van de sport en nog wat dingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:45 schreef BE het volgende:
Ik hoor juist helemaal geen shit over de booster.
En heb het idee dat die er nou juist wel voor zorgt dat mensen minder ziek zijn. En dat je dus niet meer met het hele gezin in quarantaine moet als er iemand ziek is.
Als eens in de zoveel tijd boosteren ervoor zorgt dat we meer en meer los kunnen gaan laten, dan laat ik me wel prikken hoor.
En met doorontwikkelen komt er op enig moment misschien wel iets waardoor we niet elke zoveel tijd moeten prikken. Maar het kindervaccinatieprogramma draait toch deels ook op herhaling van een aantal prikken? Daar zie ik zelf het probleem niet per sé van in.
Wat maakt dat voor de verzekering uit dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:25 schreef Vaiana het volgende:
Het lijkt me verzekeringstechnisch toch ook wel handig eigenlijk, om een bewezen positieve test te hebben. En idd zonder booster is het nodig om uit quarantaine te mogen en dus weer naar kantoor, daar zijn ze bij ons op het werk best streng in.
Maargoed ik heb makkelijk praten want nog geen kind, dus veel minder snottebellen enzo in huis hier.
Dat zou dan wél weer fijn zijn, ingebouwd in de griepprik. Één keer per jaar, niet elke 9 maanden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ergens verwacht ik wel dat er in de toekomst een soort griepprik beleid komt: alleen nog de risicogroepen een (cocktail griep-) coronaprik eens in het jaar en de rest gewoon los
Ik krijg geen donder vergoed nu omdat bij mij Corona nooit is vastgesteld. Te denken aan revalidatie, medicijnen etc.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat maakt dat voor de verzekering uit dan?
Kunnen ze met een bloedtest dan niet zien of je C gehad hebt?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ik krijg geen donder vergoed nu omdat bij mij Corona nooit is vastgesteld. Te denken aan revalidatie, medicijnen etc.
Ik hoor heel veel negatieve verhalen om me heen, en lees ze ook online.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Vraag me überhaupt af hoe lang we nog aan groene vinkjes zitten. Dit is voor de langere termijn toch onhoudbaar? Elke 9 maanden een prik in je lijf om ergens binnen te mogen? Kan toch niet?
En ik hoor steeds meer shit over de booster. Ik mag donderdag naar de cardioloog, kijken of mijn klachten door de booster komen.
Man laat zich niet boosteren, 2e prik viel zo slecht na zn beroerte dat hij dat écht niet meer wil.
Weet het niet, schiet wmb allemaal een beetje door🙄
Als je de vaccinatie hebt gehad dan denk ik dat ze geen onderscheid meer kunnen maken of je dan C hebt gehad of dat het van de vaccinatie is...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kunnen ze met een bloedtest dan niet zien of je C gehad hebt?
Dat zou idd kunnen, heb geen idee hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als je de vaccinatie hebt gehad dan denk ik dat ze geen onderscheid meer kunnen maken of je dan C hebt gehad of dat het van de vaccinatie is...
Er zijn al meerdere corona-griep cocktail prikken in ontwikkeling maar dat kan nog een jaar duren.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zou dan wél weer fijn zijn, ingebouwd in de griepprik. Één keer per jaar, niet elke 9 maanden.
Heb nog nooit van welke prik dan ook bijwerkingen gehad dus shoot. Maar deze B viel me flink tegen.
Antistoffen zijn antistoffen; of ze nou aangemaakt worden voor wat je in een vaccin ingespoten krijgt of dat je het nou van het echte virus krijgt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:03 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zou idd kunnen, heb geen idee hoe dat werkt.
Volgens mijn huisarts en longarts niet. Dat had eerder moeten gebeuren. Ah joh ik ben nu echt superimuun. De nieuwe versie is toch een soort Aliexpress van de Corona varianten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Volgens mij niet meer na een bepaalde tijdquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat klinkt prima voor de toekomst. Nog ffies geduld hebben dus😀quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Er zijn al meerdere corona-griep cocktail prikken in ontwikkeling maar dat kan nog een jaar duren.
Ik las dat Moderna bezig is met een corona, influenza en RS vaccin.
Dan zal het idd niet na te gaan zijn waar de antistoffen vandaan komen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Antistoffen zijn antistoffen; of ze nou aangemaakt worden voor wat je in een vaccin ingespoten krijgt of dat je het nou van het echte virus krijgt.
Enige verschil is wel dat de vaccins die we hier krijgen gebaseerd zijn op dat muterende spike-eiwit i.p.v. het hele virus. In andere landen (vaak 3e-wereldlanden) gebruiken ze het hele virus, wat eigenlijk veel logischer is.
Whaha, goeie vergelijking😂quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:05 schreef exode het volgende:
[..]
Volgens mijn huisarts en longarts niet. Dat had eerder moeten gebeuren. Ah joh ik ben nu echt superimuun. De nieuwe versie is toch een soort Aliexpress van de Corona varianten.
Klinkt echt heftig. Had toen maar gezegd dat je rechtstreeks uit China kwam, werden jullie wel getest😉quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:14 schreef exode het volgende:
Wij hadden het toevallig gisteren nog over die periode. Eerst was Juul ziek, echt goed ziek. Hoge koorts, heel benauwd, diarree maar verder niet echt verkouden. Vervolgens kregen wij alle 3 keelpijn en een nare hoest. B was ook wat benauwd maar niet heel erg. Na een week keelpijn was het over, dacht ik. Ik ben echt een week enorm benauwd geweest maar verder nergens last van. Ik had niet eens snot. Nog naar de huisarts geweest die lacherig vroeg of ik in China was geweest. Ze schrok toen ze mijn zuurstofgehalte ging meten. Ik zat blijkbaar tegen ziekenhuis opname aan.
Verloofde heeft in die periode amper geslapen omdat ik naar lucht aan het happen was in mijn slaap. Ik wil echt nooit meer zo benauwd zijn, wat was dat naar zeg.
Daarna nog weken een hele diepe hoest gehad, dat mensen echt dachten dat ik er niet meer uit zou komen. Mijn longen deden zoveel pijn ook.
Wij waren dus allemaal niet verkouden, geen snotneus gezien, huisarts snapte er ook weinig van. Pas achteraf is de link naar Corona gelegd.
Maar goed dat ik toen niet ben gaan Carnavallen, anders was het echt mis gegaan in de wereld, oh wacht.....
Nee joh, toen bestonden er in Nederland niet eens testen. Dit was begin februari 2020. Ik weet nog dat mijn buurvrouw Appte over mijn nachtelijke hoestbuien. 'Geen Corona meer drinken he buuf!' Corona was iets geks uit China toen, het was toen net in Italie volgens mij.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klinkt echt heftig. Had toen maar gezegd dat je rechtstreeks uit China kwam, werden jullie wel getest😉
Maar je hoort het nu veel, de naweeën van C op het lichaam.
Ik weet wel dat ik in die eerste periode ook verschrikkelijk gehoest heb, wekenlang. Heb ik vaker maar dit was veel erger dan normaal. Maar alleen hoesten, verder niks.
Dochter van zoons juf had toen écht alle klachten die toen bekend waren. Maar ook niet getest.
Aardige buuf😅.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh, toen bestonden er in Nederland niet eens testen. Dit was begin februari 2020. Ik weet nog dat mijn buurvrouw Appte over mijn nachtelijke hoestbuien. 'Geen Corona meer drinken he buuf!' Corona was iets geks uit China toen, het was toen net in Italie volgens mij.
Dan lijkt testen me nuttig, idd🙂quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:38 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft hoge koorts zonder verder echte klachten te hebben, wel wat rode stippen in zijn keel. Zelftest afgenomen (via de keel want neus is echt geen optie) en die was negatief, maar de vraag is hoe betrouwbaar dat is.
Wij zijn nog wel team testen vanwege vader in de risicogroep. Die hadden we zonder de testen 2 jaar niet kunnen zien want we zijn hier chronisch verkouden sinds Aapie naar de opvang gaat![]()
Iets heel anders: ik heb gisteren bloed laten prikken omdat mijn moeder zeer hoog cholesterol heeft, komt de uitslag ‘s avonds via de mail binnen maar zonder enige duidingbij een waarde van boven de 5 heb je verhoogd cholesterol, boven de 8 zeer ernstig (zoals mijn moeder). Mijn waarde was 5,2 dus verhoogd. Lekker om zo het weekend in te gaan zonder enige uitleg
Ik log altijd gewoon in bij het desbetreffende lab (ziekenhuis of Saltro, maar net wie de samples verwerkt heeft), het ziekenhuis heeft hier een week vertraging zodat je geen verontrustende waardes voor je kiezen krijgt zonder eerst de huisarts te hebben gesproken, maar Saltro had ze iig al online staan voor ik een afspraak met de huisarts had voor de resultaten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan lijkt testen me nuttig, idd🙂
Wat raar van die gemailde uitslag? Bij mij krijgt de ha de uitslagen en moet ik ervoor bellen. Niet dat je dan geen hartverzakking kan krijgen...zsm afspraak want iets heel niet goed. Met trillende knietjes naar binnen, vitamine D tekort🤪🤪
Maar jullie krijgen de uitslag dus zonder commentaar? Vreemd...
Geen idee verder, wel lekker handig zo voor het weekend🙄
De huisarts had al verteld dat ik de uitslagen na 2 dagen in kon zien en dat zij er dan opmerkingen bij gezet zou hebben. Maar het was gisteravond dus al bekend, zonder opmerkingen. Saltro was dus iets te snelquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan lijkt testen me nuttig, idd🙂
Wat raar van die gemailde uitslag? Bij mij krijgt de ha de uitslagen en moet ik ervoor bellen. Niet dat je dan geen hartverzakking kan krijgen...zsm afspraak want iets heel niet goed. Met trillende knietjes naar binnen, vitamine D tekort🤪🤪
Maar jullie krijgen de uitslag dus zonder commentaar? Vreemd...
Geen idee verder, wel lekker handig zo voor het weekend🙄
Ik heb eigenlijk ook altijd hele nette resultaten (behalve B12 want deficiëntie) dus had hier ook niet iets van verwacht, dus dan is het extra schrikken. Maar voor hetzelfde geld zegt de huisarts dat dit helemaal prima is dus eerst de duiding maar even afwachten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik log altijd gewoon in bij het desbetreffende lab (ziekenhuis of Saltro, maar net wie de samples verwerkt heeft), het ziekenhuis heeft hier een week vertraging zodat je geen verontrustende waardes voor je kiezen krijgt zonder eerst de huisarts te hebben gesproken, maar Saltro had ze iig al online staan voor ik een afspraak met de huisarts had voor de resultaten.
Maar goed, ik hou van cijfertjes en overzichten, en mijn uitslagen zijn eigenlijk altijd veel beter dan je met mijn bouw en bmi zou verwachten.
Ik heb altijd zo'n lijstje resultaten van een dertiger met een bmi van 22
Die zit dus nog ergens in dit lijf verstopt, onder een dikke laag vet
Dit is precies waarom ik getest moest worden. Het gekke is dat verder niemand in de familie het heeft (voor zover ze weten) maar ze willen kijken of het toch familiair is.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:57 schreef exode het volgende:
Mijn familie is belast met een erfelijke afwijking die een veel te hoog cholesterol veroorzaakt. Allemaal slank en allemaal een torenhoog nummer. Behalve deze niet zo slanke dame. Ik ben al meerdere keren geprikt en steeds een perfect cholesterol.
Het is dat ik sprekend op mijn ouders lijk.....
Nou, prima toch dan😄quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik log altijd gewoon in bij het desbetreffende lab (ziekenhuis of Saltro, maar net wie de samples verwerkt heeft), het ziekenhuis heeft hier een week vertraging zodat je geen verontrustende waardes voor je kiezen krijgt zonder eerst de huisarts te hebben gesproken, maar Saltro had ze iig al online staan voor ik een afspraak met de huisarts had voor de resultaten.
Maar goed, ik hou van cijfertjes en overzichten, en mijn uitslagen zijn eigenlijk altijd veel beter dan je met mijn bouw en bmi zou verwachten.
Ik heb altijd zo'n lijstje resultaten van een dertiger met een bmi van 22
Die zit dus nog ergens in dit lijf verstopt, onder een dikke laag vet
Nou, echt dat dus. Man ging zelfs mee omdat...😂quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
De huisarts had al verteld dat ik de uitslagen na 2 dagen in kon zien en dat zij er dan opmerkingen bij gezet zou hebben. Maar het was gisteravond dus al bekend, zonder opmerkingen. Saltro was dus iets te snelIk wacht nu maar rustig af tot maandag maar het zit me niet helemaal lekker zo zonder duiding.
Hehe dat vitamine D verhaal, dan schrik je je dus kapot
[..]
Ik heb eigenlijk ook altijd hele nette resultaten (behalve B12 want deficiëntie) dus had hier ook niet iets van verwacht, dus dan is het extra schrikken. Maar voor hetzelfde geld zegt de huisarts dat dit helemaal prima is dus eerst de duiding maar even afwachten.
Ik hoor al meer dan 35 jaar van artsen een beetje minzaam "je cholesterol is verbazingwekkend laag voor iemand met jouw bouw".quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:57 schreef exode het volgende:
Mijn familie is belast met een erfelijke afwijking die een veel te hoog cholesterol veroorzaakt. Allemaal slank en allemaal een torenhoog nummer. Behalve deze niet zo slanke dame. Ik ben al meerdere keren geprikt en steeds een perfect cholesterol.
Het is dat ik sprekend op mijn ouders lijk.....
Ik zie bij Saltro altijd een lijstje met groene stippen, en de waardes die erbij staan vallen dan binnen de "goed" waardes.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:03 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, prima toch dan😄
Ik heb geen idee van waardes. Vorig jaar bij de cardioloog was alles goed, op de 1e hulp tig bloed afgenomen en geen idee waar ze op getest hebben, behalve longembolie, maar ook niks gehoord verder. Ben wdb ook best wel een struisvogel😐
Op zich wel handig🙂.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie bij Saltro altijd een lijstje met groene stippen, en de waardes die erbij staan vallen dan binnen de "goed" waardes.
Bij het ziekenhuis hebben ze geloof ik blauw als het goed is.
Ook als er wel iets ernstigs is moeten ze dat niet hysterisch brengen, dus de assistente mag wel even een cursusje hoe breng je boodschappen aan anderen over doenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, echt dat dus. Man ging zelfs mee omdat...😂
Wel aangegeven bij de ha en die heeft de assistente doorgegeven voortaan iets minder hysterisch te doen😆
Snap dat het je niet lekker zit. Maar 5.2 is licht verhoogd, dat zou met voeding en beweging wel omlaag te krijgen zijn? Maar idd, afwachten maar.
Pfff, toch blij dat ik nergens iets kan inzien. Zou er gestresst van raken😅
Ik vind het belachelijk hoe er in de zorg vaak eerst naar het gewicht wordt gekeken. Natuurlijk heb je verhoogde kans op van alles maar dat hoeft niet. Veel vrouwen in het fertiliteitstraject wordt vaak ook gezegd eerst maar eens wat af te vallen voordat ze verder willen kijken. Ik vind dat echt bizarquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoor al meer dan 35 jaar van artsen een beetje minzaam "je cholesterol is verbazingwekkend laag voor iemand met jouw bouw".
Er is ook werkelijk geen arts die mijn labresultaten bij mijn stats zou leggen als ze van 5 mensen resultaten en leeftijd, lengte en gewicht krijgen om aan de resultaten te koppelen, zelfs als ze maar van 2 mensen de resultaten krijgen zullen ze nog de verkeerde kiezen
Zelf nooit gezien dat ze iets met kleurtjes doen, zal zo eens kijken (dit is Saltro).quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie bij Saltro altijd een lijstje met groene stippen, en de waardes die erbij staan vallen dan binnen de "goed" waardes.
Bij het ziekenhuis hebben ze geloof ik blauw als het goed is.
Van een assistente zou je toch verwachten hoe ze het brengen. Maar toen ik belde voor de uitslag: je moet zsm een afspraak maken. En ik vroeg nog of het ernstig was? Ja, zo snel mogelijk een afspraak! En ik vroeg waarom dan, kreeg ik weer dat antwoord. Nou, dan schiet je dus echt de knikkende knieënstand in🤪quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ook als er wel iets ernstigs is moeten ze dat niet hysterisch brengen, dus de assistente mag wel even een cursusje hoe breng je boodschappen aan anderen door doen
Zo op het eerste gezicht lijkt het ook niet heel ernstig maar toch, eerst eens kijken wat de ha zelf zegt.
[..]
Ik vind het belachelijk hoe er in de zorg vaak eerst naar het gewicht wordt gekeken. Natuurlijk heb je verhoogde kans op van alles maar dat hoeft niet. Veel vrouwen in het fertiliteitstraject wordt vaak ook gezegd eerst maar eens wat af te vallen voordat ze verder willen kijken. Ik vind dat echt bizar
[..]
Zelf nooit gezien dat ze iets met kleurtjes doen, zal zo eens kijken (dit is Saltro).
Ik ben overigens wel fan van het inkijken van behandelverslagen e.d., vind het altijd wel leuk om te lezen wat er over me geschreven wordtOok na de bevalling alles teruggelezen, rete interessant! Alleen al die afkortingen moet ik wel opzoeken, al weet ik er steeds meer.
Mijn favoriete is nog steeds na een operatie dat er stond "mevrouw krijgt weer praatjes"
En dan ben ik er dus een jaar geleden (!!!!) achtergekomen dat ik lipoedeem heb, al zo'n 45 jaar hè, zelf achtergekomen, geen arts of fysiotherapeut die ooit tegen mij gezegd heeft "zou het misschien kunnen dat...".quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk hoe er in de zorg vaak eerst naar het gewicht wordt gekeken. Natuurlijk heb je verhoogde kans op van alles maar dat hoeft niet. Veel vrouwen in het fertiliteitstraject wordt vaak ook gezegd eerst maar eens wat af te vallen voordat ze verder willen kijken. Ik vind dat echt bizar
Gezellig toch😀quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:33 schreef ToT het volgende:
Dit is volgens mij een best vlot lopende SC he!
Zeker!quote:
Jemig Leandra, ben je mooi klaar mee dan😑.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan ben ik er dus een jaar geleden (!!!!) achtergekomen dat ik lipoedeem heb, al zo'n 45 jaar hè, zelf achtergekomen, geen arts of fysiotherapeut die ooit tegen mij gezegd heeft "zou het misschien kunnen dat...".
En dan kan ik me dat van jaren geleden nog prima voorstellen, want het was niet bekend, is ook pas redelijk recent erkend, maar alle foto's mijn hele leven maken zo duidelijk dat het bij mij zo is.
Ik heb, toen ik het vorig jaar januari ontdekte, eerst een dag lopen janken.
Overigens is de zorg nog steeds waardeloos, want op het Lipoedeem expertisecentrum kwamen ze ook weer eens niet verder dan "ga maar afvallen", want ja, inmiddels zitten er overgangskilo's bij.
Liposuctie is overigens het enige dat effectief is, en dat wordt niet vergoed want het zou niet bewezen effectief zijn
Anyway, nu dus wat afvallen, hoeft niet eens heel veel af volgens het expertisecentrum (zo'n 15%) en als ik mijn gewicht dan stabiel kan houden (waar ik me weinig zorgen over maak, gezien mijn gewicht van mijn 24ste tot mijn 42ste) zou liposuctie wel effectief zijn, wordt het nog steeds niet vergoed trouwens
Anyway, dat wordt dus flink sparen want dat grapje gaat tussen de 20.000 en 30.000 kosten
Of we verkopen gewoon het huis
NOT
Volgens mij de meeste wel😄quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker!
Ik zit nu ook tussen de Viva-dames hier op FOK! Ook erg gezellig!Maar dit is leuk voor er bij!
Alleen maar dames hier trouwens?
Als we het huis verkopen misschienquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jemig Leandra, ben je mooi klaar mee dan😑.
Had er nog nooit van gehoord dus ffies gegoogeld.
Ga je de liposuctie op den duur wel doen?
Ik lees dat het behoorlijk pijnlijk kan zijn🙁. Stom dat het dan niet vergoed wordt want het is nou niet bepaald om het esthetische.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als we het huis verkopen misschien
Geen idee, als ik het geld zou hebben zou het een no-brainer zijn.
Nou, er is net voor de 3de keer in 15 jaar tijd een beoordeling gaande of het vergoed zou moeten worden, de vorige 2 keer heeft men besloten dat het niet bewezen effectief was, en de dermatoloog die ik bij het expertisecentrum sprak zei dat dat nu ook weer de uitkomst was, maar goed die uitkomst is nog niet bekendgemaakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik lees dat het behoorlijk pijnlijk kan zijn🙁. Stom dat het dan niet vergoed wordt want het is nou niet bepaald om het esthetische.
Neh, huis verkopen is ook weer zo wat😳
Misschien dat het in de toekomst alsnog vergoed wordt?
Hier ligt man in de clinch met de diabetes verpleegkundige. Hij heeft al ruim 30 jaar diabetes en wil nu een insulinepomp. Wordt alleen vergoed bij type 1. Nu dus discussie want het zh heeft het toen uitgezocht maar ook dát is blijkbaar niet bij de ha aangekomen. Word er moedeloos van☹
Plakte deze net:quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, er is net voor de 3de keer in 15 jaar tijd een beoordeling gaande of het vergoed zou moeten worden, de vorige 2 keer heeft men besloten dat het niet bewezen effectief was, en de dermatoloog die ik bij het expertisecentrum sprak zei dat dat nu ook weer de uitkomst was, maar goed die uitkomst is nog niet bekendgemaakt.
https://www.zorginstituut(...)IkcyCB_2LwQlhP6LsaS8
Ik ben (in de fossiele tijd) gepromoveerd op familiaire hypercholesterolemie, ofwel erfelijk verhoogd cholesterol. 5,2 na 1 test klinkt netjes. Even extra duiding, ook als het goed is, had leuk geweest natuurlijk. Als je nog meer wil weten over het onderwerp, DM gerustquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is precies waarom ik getest moest worden. Het gekke is dat verder niemand in de familie het heeft (voor zover ze weten) maar ze willen kijken of het toch familiair is.
Haha, nee hij is nog geen 80😂.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, er is net voor de 3de keer in 15 jaar tijd een beoordeling gaande of het vergoed zou moeten worden, de vorige 2 keer heeft men besloten dat het niet bewezen effectief was, en de dermatoloog die ik bij het expertisecentrum sprak zei dat dat nu ook weer de uitkomst was, maar goed die uitkomst is nog niet bekendgemaakt.
https://www.zorginstituut(...)IkcyCB_2LwQlhP6LsaS8
Als hij al 30 jaar diabetes heeft, is hij dan geen type 1?
Ik ga er vanuit dat hij geen 80 is zeg maar
Ik ben nog niet op het punt van niet meer kunnen bewegen, maar het is gewoon bizar hoe ermee omgegaan wordt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Plakte deze net:
https://www.geld.nl/zorgverzekering/vergoedingen/liposuctie
Wat een ellende, mijn vader kreeg rond zijn 60ste diabetes dus daar ging men ook de fout mee in te denken dat het ouderdomsdiabetes was, maar hij is toch echt een type 1, maar hij is een LADA.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Haha, nee hij is nog geen 80😂.
Hij kwam er op zn 25e achter, tijdens rijbewijs onderzoek. Het is dus geen ouderdomsdiabetes. Maar maak dat een verpleegkundige die de waarheid in pacht denkt te hebben maar wijs. Nu gaat ie maar weer een afspraak maken bij het zh. Maar zo omslachtig allemaal 😐
Wie zegt dat het van die klasgenoot komt dan? Of is die inmiddels ook positief getest?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gaan voor corona episode II in twee weken tijd. Dochter heeft een positieve zelftest nadat ze twee dagen naast een hoestende klasgenoot heeft gezeten. Morgen een GGD test zodat we in ieder geval twee maanden van dit gezeik af zijn. Ze is woest op de klasgenoot die twee dagen lang mét symptomen en zonder te testen toch naar school is gegaan en baalt als een stekker dat haar vaccinatie vandaag niet door kan gaan.
Om de pijn te verzachten hebben we net tompoucen gehaald dus die gaan we vanmiddag lekker oppeuzelen.
Maar dat is het dus: moet je eerst volledig afhankelijk worden en echt niets meer kunnen doen voordat ze ingrijpen? Dat is bizar.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben nog niet op het punt van niet meer kunnen bewegen, maar het is gewoon bizar hoe ermee omgegaan wordt.
Mensen worden om die kosten van de liposuctie te besparen aan hun lot overgelaten, vaak met uitval op het werk en dergelijke, plus een hoop medicatie en andere ellende omdat ze vaak ook een diagnose voor andere zaken krijgen, waarvan de vraag maar is of ze dat werkelijk hebben, want hoop overeenkomsten.
Dus de zorg wordt meer belast, er wordt meer medicatie gebruikt en met een beetje pech raakt iemand ook nog arbeidsongeschikt, en dat kost allemaal een veelvoud van die liposuctie, maar die wordt niet vergoed.
Even los van de pijn, de overige fysieke ellende, het feit dat je moeilijk passende kleding kunt kopen en de shit die je je hele leven over je heen krijgt, want in die categorie zijn kortzichtige artsen vaak nog het meest subtiel in hun commentaar.
Ik kijk daar inderdaad de ouders op aan, mijn dochter denkt daar heel anders over.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:26 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wie zegt dat het van die klasgenoot komt dan? Of is die inmiddels ook positief getest?
Naar mijn idee heeft iederéén op dit moment corona en kun je dus ook nauwelijks meer achterhalen van wie je het krijgt. Iemand die hoestend naar school gaat kan ook een negatieve test gehad hebben en daarom gewoon gegaan zijn.
Geniet van de tompoucen
-edit-
Ik zie nu dat de klasgenoot met symptomen niet getest had. Dat is jammer ja. Maar dan nog zou ik daar eerder de ouders op aankijken dan het kind zelf.
Misschien kun je de bevalling alsnog teruglezen, bij mijn ziekenhuis gaan de verslagen tot jaren terug. Zo af en toe lees ik oude behandelverslagen, vind ik leukquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Van een assistente zou je toch verwachten hoe ze het brengen. Maar toen ik belde voor de uitslag: je moet zsm een afspraak maken. En ik vroeg nog of het ernstig was? Ja, zo snel mogelijk een afspraak! En ik vroeg waarom dan, kreeg ik weer dat antwoord. Nou, dan schiet je dus echt de knikkende knieënstand in🤪
Oww, ik ben écht een struisvogel, zelfs na de bevalling heb ik niks gelezen😂
Zeker! Post gezellig meequote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:33 schreef ToT het volgende:
Dit is volgens mij een best vlot lopende SC he!
Jeetje wat een verhaalquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan ben ik er dus een jaar geleden (!!!!) achtergekomen dat ik lipoedeem heb, al zo'n 45 jaar hè, zelf achtergekomen, geen arts of fysiotherapeut die ooit tegen mij gezegd heeft "zou het misschien kunnen dat...".
En dan kan ik me dat van jaren geleden nog prima voorstellen, want het was niet bekend, is ook pas redelijk recent erkend, maar alle foto's mijn hele leven maken zo duidelijk dat het bij mij zo is.
Ik heb, toen ik het vorig jaar januari ontdekte, eerst een dag lopen janken.
Overigens is de zorg nog steeds waardeloos, want op het Lipoedeem expertisecentrum kwamen ze ook weer eens niet verder dan "ga maar afvallen", want ja, inmiddels zitten er overgangskilo's bij.
Liposuctie is overigens het enige dat effectief is, en dat wordt niet vergoed want het zou niet bewezen effectief zijn
Anyway, nu dus wat afvallen, hoeft niet eens heel veel af volgens het expertisecentrum (zo'n 15%) en als ik mijn gewicht dan stabiel kan houden (waar ik me weinig zorgen over maak, gezien mijn gewicht van mijn 24ste tot mijn 42ste) zou liposuctie wel effectief zijn, wordt het nog steeds niet vergoed trouwens
Anyway, dat wordt dus flink sparen want dat grapje gaat tussen de 20.000 en 30.000 kosten
Of we verkopen gewoon het huis
NOT
Vrijwel alleen dames maar mijn mede moderater @Peejtur is ook een manquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker!
Ik zit nu ook tussen de Viva-dames hier op FOK! Ook erg gezellig!Maar dit is leuk voor er bij!
Alleen maar dames hier trouwens?
Bedankt voor je berichtje! Ik ga je DMenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben (in de fossiele tijd) gepromoveerd op familiaire hypercholesterolemie, ofwel erfelijk verhoogd cholesterol. 5,2 na 1 test klinkt netjes. Even extra duiding, ook als het goed is, had leuk geweest natuurlijk. Als je nog meer wil weten over het onderwerp, DM gerust
Ah shitquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jemig @:Leandra wat slecht dat het niet vergoed wordt.
Wij gaan voor corona episode II in twee weken tijd. Dochter heeft een positieve zelftest nadat ze twee dagen naast een hoestende klasgenoot heeft gezeten. Morgen een GGD test zodat we in ieder geval twee maanden van dit gezeik af zijn. Ze is woest op de klasgenoot die twee dagen lang mét symptomen en zonder te testen toch naar school is gegaan en baalt als een stekker dat haar vaccinatie vandaag niet door kan gaan.
Om de pijn te verzachten hebben we net tompoucen gehaald dus die gaan we vanmiddag lekker oppeuzelen.
Heb geloerd, ze hebben iig mijn dossier. Maar dan moet ik de digid app installeren en dat wil ik nietquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien kun je de bevalling alsnog teruglezen, bij mijn ziekenhuis gaan de verslagen tot jaren terug. Zo af en toe lees ik oude behandelverslagen, vind ik leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |