abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203370438
:W
pi_203370445
Oef LDG, wat een verschrikkelijk onhandige situatie zo. Ik duim mee dat de baby voorlopig nog blijft zitten!
pi_203370509
LDG wat een beroerde timing zo... ik duim dat die kleine nog even blijft zitten en jij de dans ontspringt :*
Fake it till you make it...
pi_203371201
Hopelijk blijft de kleine zitten inderdaad tot na de quarantaine 🤞🏻

Ik heb er vanmorgen toch voor gekozen om de oudste toch thuis te houden in afwachting van de uitslag. Zag op ouderportaal meerdere berichtjes voorbij komen (waaronder ook een positief zonder klachten, dus wilde geen risico nemen).
Kind wel wat teleurgesteld, maar gelukkig kwam om 8.50 de uitslag binnen en is hij negatief. Dus heb hem gezegd het te melden in de meeting waar hij in zat en naar school te gaan. (Heb de meester ook even een berichtje gestuurd)

Wat ik overigens wel typisch vond is dat de ouders van kinderen die achter ons in de rij stonden de uitslag een stuk eerder binnen hadden. Daar kon ik me in dit geval wel even om frustreren. Niet dat dat iets op lost maar toch.

Overigen wel typisch: een klasgenootje positief zonder klachten wordt in begin van de ochtend gebeld door de GGD dat de testuitslag toch negatief was. Heb ik nog niet eerder gehoord dat resultaten nagebeld werden omdat die niet klopten.

Maar hier verder een blij kind en weer naar school. En ik ook met een wat prettiger gevoel weer aan het werk 😊
pi_203371208
Net op goed geluk naar het ziekenhuis gebeld voor verloofde, is er volgende week al een plekje. Fijn! Ze telt echt af naar de afspraak dus dit is heel fijn. 8 dagen eerder dan de afspraak die al stond. Zorgverzekeraar gaf dat als tip, wie weet is er iemand uitgevallen, nou ja dus.

LDG, wat een waardeloze situatie zo zeg. Hopelijk knappen ze snel op en blijf jij negatief. En ik duim dat de baby nog even blijft zitten.

Schoonzus zit inmiddels ook alweer 2 weken in isolatie met eerst 1 kind besmet en nu haar man en die is ook echt goed ziek ervan. Neefje zat in december juist besmet thuis. Bij hun zit het ook echt niet mee zeg maar.
Als neefje negatief blijft, komt ie lekker naar ons dit weekend. Is net als wij gek op Lego en er is hier genoeg (nieuws) te bouwen.
pi_203373435
@littledrummergirl ik hoop dat de mini nog even wacht met het maken van zijn opwachting tot deze hele situatie voorbij is. ;)

@exode wat fijn dat jullie toch sneller terecht kunnen in het ziekenhuis.

@hilliebillie fijn dat het een negatieve uitslag was!

Ik verheug me op zaterdag, ik heb samen met een vriendin en haar schoonzus de boodschappencursus waar ik het vorige week over had gekocht. Die gaan we zaterdag onder het genot van koffie en lekkers samen doen. Het schijnt ongeveer een uurtje aan materiaal te zijn, ik ben erg benieuwd. En we hebben gelijk al bespaard want het cursusgeld gedeeld door 3 is al aanzienlijk aantrekkelijker dan in je eentje het volledige bedrag te moeten betalen.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 14:36:21 #7
382129 crew  Donna
pi_203373686
Ik ga 'm deze week ook nog een keer bekijken!
pi_203374062
Wij hebben een nieuwe vaatwasser. O+ De andere ging stuk, was van de zomer al eens gerepareerd door mijn man.

Nu hebben we een superdeluxe tweedehands. Met een lichtje die op de vloer laat zien hoe lang hij nog bezig is. Super ding. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203374277
Sterkte @littledrummergirl :*

Vandaag is mijn kleuter maar weer thuis. Nou omdat hij verkouden is en beetje moe.

Gisteren had hij een redelijk goede dag op school. Hij had 's middags nog energie om met de vaatwasser te helpen èn buiten te spelen. Maar bij het avondeten kwam hij ineens met hele verhalen over wie hij pijn had gedaan en hoe hij straf had gehad.

Ik de betreffende moeder geappt, die wist nog van niets. Voor de zekerheid een rollenspel gedaan met Duplo poppetjes om andere reacties te leren dan slaan.
Vanochtend sprak ik toevallig zijn juf, was het juist veel beter gegaan dan anders. :')

Je kan er maar druk mee zijn. :{
pi_203374706
@PKM misschien dat juist omdat het gisteren beter ging hij zichzelf bewust was van hetgeen dat hij iemand pijn had gedaan en het daarom vertelt.

Goed hoe je het oppakt om met Duplo poppetjes te oefenen
pi_203374891
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:littledrummergirl ik hoop dat de mini nog even wacht met het maken van zijn opwachting tot deze hele situatie voorbij is. ;)

@:exode wat fijn dat jullie toch sneller terecht kunnen in het ziekenhuis.

@:hilliebillie fijn dat het een negatieve uitslag was!

Ik verheug me op zaterdag, ik heb samen met een vriendin en haar schoonzus de boodschappencursus waar ik het vorige week over had gekocht. Die gaan we zaterdag onder het genot van koffie en lekkers samen doen. Het schijnt ongeveer een uurtje aan materiaal te zijn, ik ben erg benieuwd. En we hebben gelijk al bespaard want het cursusgeld gedeeld door 3 is al aanzienlijk aantrekkelijker dan in je eentje het volledige bedrag te moeten betalen.
Ja ik ben porterenee eens gaan volgen op social. Maar de cursus is me nog een stap te ver. Zit nl al heel goed op budget met mijn boodschappen. Maar ik zag dat er meer dan 800 aanmeldingen waren. Keer 70 Euro? Goed gedaan van haar zeg! (meen ik, geen nijd). Hou er wel van als iemand zo'n gat kan vinden en er iets van kan maken. Plus het is heel concreet, geen zweverig gedoe als "volg mijn cursus en dan heb je meer geld voor minder werk, en meer geluk en haal je alles uit je levennn".

Veel plezier alvast voor zaterdag.
Met een meidenkwartet
pi_203375167
Ik ben heel benieuwd of die boodschappencursus het waard is. @_NIKKI_ laat je weten of het wat is?
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:16:54 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_203375197
Ik word ook wel nieuwsgierig naar die boodschappencursus.
Be happy with the little things in life
pi_203375638
Nikki kijkt je man ook mee zaterdag??
Met een meidenkwartet
pi_203377293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is vanochtend getest en we hebben nu al de uitslag: negatief *O* *O* *O*
Dus hij mag morgen weer naar school *O* *O* *O*
Hij was allemaal klasgenootjes tegengekomen bij de teststraat :')
Simon was vandaag weer naar school, er waren in totaal maar 13 kindjes in de klas.
Helaas kwam eind van de middag het bericht van de juf, dat er een positieve GGD test was bij een leerling, die vandaag toch naar school was gekomen. De ouders hadden blijkbaar een zelftest afgenomen bij hun kind en niet de GGD uitslag afgewacht. Kind had geen klachten, zelftest was negatief, GGD test bleek in de loop van vandaag toch positief ;( -O-

Simon heeft (nog) geen klachten en dus net negatief getest. Ik word echt verdrietig bij de gedachte dat hij mogelijk op korte termijn weer richting de teststraat mag/moet. Hopelijk blijft hij klachtenvrij, maar het lijkt echt een kwestie van tijd voordat ie op school ook Corona oppikt.
Soms overweeg ik wel eens om te gaan "coronaknuffelen" met een positief iemand, om zo zelf nog enige controle te hebben over wanneer we Corona krijgen ipv dat je het maar moet afwachten.....
pi_203377316
LDG, wat een vreselijke slechte timing! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten. Sterkte :*
pi_203377637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:14 schreef Amsel het volgende:
Ik ben heel benieuwd of die boodschappencursus het waard is. @:_NIKKI_ laat je weten of het wat is?
Zeker! Ik ben oprecht benieuwd of het wat is. Voor 23 euro vond ik het nog net leuk, maar 70 werd me ook te gortig.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:49 schreef Cathmar het volgende:
Nikki kijkt je man ook mee zaterdag??
Helaas! Die zou liever willen dat ik die hele cursus zou skippen, maar ik ben ervan overtuigd dat we dingen beter kunnen doen, zodat we dat geld kunnen besteden aan leuke dingen dus ik ga het gewoon doen.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:05:59 #18
382129 crew  Donna
pi_203378614
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:53 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja ik ben porterenee eens gaan volgen op social. Maar de cursus is me nog een stap te ver. Zit nl al heel goed op budget met mijn boodschappen. Maar ik zag dat er meer dan 800 aanmeldingen waren. Keer 70 Euro? Goed gedaan van haar zeg! (meen ik, geen nijd). Hou er wel van als iemand zo'n gat kan vinden en er iets van kan maken. Plus het is heel concreet, geen zweverig gedoe als "volg mijn cursus en dan heb je meer geld voor minder werk, en meer geluk en haal je alles uit je levennn".

Veel plezier alvast voor zaterdag.

Minus 21% btw
Minus 5% naar de voedselbank
Minus 15% kosten
Minus inkomstenbelasting
etc.

Neemt niet weg dat ze inderdaad iets opgezet heeft wat erg goed loopt. Ik volg haar al heel lang, ze heeft tegenwoordig ook een kantoorruimte enzo. Leuk om dat begin meegemaakt te hebben. Door haar zijn we ook extra gaan aflossen op de hypotheek haha. O+
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:06:30 #19
382129 crew  Donna
pi_203378626
M'n oudste had vandaag voor het eerst een officiële playdate bij ons thuis, met een meisje van het KDV. Zo cute! *;
  donderdag 27 januari 2022 @ 08:29:49 #20
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203383937
Kind test thuis positief was sinds gisteren ziek. Sinds gistermiddag 7!! positieve thuistesten in haar klas
pi_203383997
Goedemorgen LDG hoe gaat het vandaag?
  donderdag 27 januari 2022 @ 08:57:05 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203384112
Oh jongens, mijn kindjes krijgen volgende week eindelijk allebei buisjes. Hallo rust in huize Tink! Wat heb ik hier ongelooflijk hard naar uitgekeken... en wat vind ik het tegelijkertijd spannend. Die twee frummels onder narcose.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 27 januari 2022 @ 09:04:18 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203384175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Minus 21% btw
Minus 5% naar de voedselbank
Minus 15% kosten
Minus inkomstenbelasting
etc.

Neemt niet weg dat ze inderdaad iets opgezet heeft wat erg goed loopt. Ik volg haar al heel lang, ze heeft tegenwoordig ook een kantoorruimte enzo. Leuk om dat begin meegemaakt te hebben. Door haar zijn we ook extra gaan aflossen op de hypotheek haha. O+
Maar als je dat 2x per jaar voor elkaar krijgt dan hou je alsnog een stevig belegde boterham over hoor. :Y Doet ze goed. :Y
pi_203384221
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, mijn kindjes krijgen volgende week eindelijk allebei buisjes. Hallo rust in huize Tink! Wat heb ik hier ongelooflijk hard naar uitgekeken... en wat vind ik het tegelijkertijd spannend. Die twee frummels onder narcose.
Jouw baby ook?
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 09:18:49 #25
382129 crew  Donna
pi_203384330
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:04 schreef BE het volgende:

[..]
Maar als je dat 2x per jaar voor elkaar krijgt dan hou je alsnog een stevig belegde boterham over hoor. :Y Doet ze goed. :Y
Ja absoluut! Ze doet het heel goed met nu personeel (en dus ook een klantenservice) en daardoor kan er ook weer zoveel gratis content gemaakt worden. Nouja ik ben fan. O+
pi_203384389
Ik zag net dit filmpje.. dit is eigenlijk toch gewoon te gek voor woorden??
https://fb.watch/aO46gf6Y7k/
pi_203384464
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Is daar niet gewoon een storing oid? De teststraat van mijn stad zit bij mij in de wijk, en ik kom daar bijna dagelijks langs, maar daar is het echt niet zo druk. Wel veel drukker nu dan eerder, maar er staan geen auto’s op straat te wachten, alleen op het parkeerterrein en dat is niet zo groot als het aantal auto’s in dat filmpje.

Ik heb het in mijn geval overigens over een stad met 125.000 inwoners met 1 teststraat.
pi_203384515
quote:
Ik vind de comments erger dan het filmpje. |:(
Maar het is wel een heftig lange rij, dat beeld herken ik niet van de teststraat hier in de buurt. Misschien dat die van het filmpje er één is waar je zonder afspraak terecht kan ofzo?
pi_203384617
https://www.bd.nl/uden-ve(...)aar-rijden~a81bd5be/
Wat meer info

Zo te zien een drive-through teststraat. Daar heb je sowieso al sneller file doordat iedereen met de auto komt, er geen parkeerplaats is als buffer en mensen die eigenwijs op een ander tijdstip langs gaan worden niet zo makkelijk weggestuurd.
  donderdag 27 januari 2022 @ 09:59:41 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203384777
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jouw baby ook?
Jep, de baby van 10 maanden en de 3-jarige. Die laatste voor de tweede keer, haar buisjes zijn eruit gegroeid en ze heeft sindsdien weer continu oorontsteking en is boos, wil niet eten, slaapt slecht...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203384786
Gisteren kleuter laten zelftesten, was toch niet zo leuk als dat hij dacht.

Vandaag blijkt de juf ziek en vangt de ondersteuner het op. Als ze morgen nog ziek is dan is er geen vervanger meer.
pi_203384949
Klas van verloofde zit ook al sinds maandag thuis. Verloofde sowieso natuurlijk niet aan het werk en haar duo die extra werkte om de uren op te vangen, heeft nu Corona. Geen vervangers te vinden.

Morgen wordt hier weer een 'geld uitgeven aan het huis' dag. Ze komen gaten boren door de gevel heen naar de kruipruimte. 2 ventilatieroosters zitten onder de vlonder buiten dus dat schiet niet op voor ventilatie. Deze 2 komen wat hoger in de gevel te zitten.

En ze komen exact meten voor de markies aan de voorkant en 1 hor in een zijraam. Markies in principe helemaal uitgekozen, alleen nog twijfel tussen 3 doeken dus de kleurstalen komen ook mee morgen. Eindelijk een markies :)
  donderdag 27 januari 2022 @ 10:14:36 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_203384988
quote:
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.
disclaimer
pi_203385047
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.
Nou ja, dat dus. Hier hadden we vannacht een spuger, 4 keer alles rood (tomatensoep gegeten). De zelftest vanochtend was negatief, dus we gaan niet nog eens een keer extra door de teststraat. Zoon is wel lekker thuis, met een dekentje op de bank, want 'gewoon' niet lekker. En als ie weer beter is gooien we er evt nog een zelftest tegenaan, en dan kan ie weer terug naar school.
pi_203385050
quote:
Mijn favoriete drivethrough teststraat! Ik heb het daar gelukkig nog nooit zo druk gezien. Ze laten je een rondje links links links rijden op het (rustige) industrieterrein zodat overig verkeer wel verder kan. Dus dat scheelt iets.
Hopelijk heb ik geen test nodig op korte termijn :D *Weg Fok!wet...
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 10:22:20 #36
382129 crew  Donna
pi_203385104
quote:

[..]
_O_
  donderdag 27 januari 2022 @ 10:24:28 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_203385131
Da's nu natuurlijk wel makkelijk lullen nu de quarantaineregels zo versoepeld zijn overigens. _O- maar goed, PAK DIE KANS!
disclaimer
  donderdag 27 januari 2022 @ 10:28:59 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203385191
Het gaat lekker in de klas van Soneal: weer 2 kinderen positief getest, met de maatregelen van voor gisteren zou de klas nu in quarantaine moeten.

Toevallig zijn ze gisteren ook met de Citotoetsen begonnen, ik weet niet of dat landelijk is, maar het zou me niets verbazen als die "3 besmettingen, hele klas in quarantaine" regel vervallen is vanwege de Citotoetsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203385196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:37 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik vind de comments erger dan het filmpje. |:(
Maar het is wel een heftig lange rij, dat beeld herken ik niet van de teststraat hier in de buurt. Misschien dat die van het filmpje er één is waar je zonder afspraak terecht kan ofzo?
Ja dit is natuurlijk lekker voer
pi_203385201
Alleen maar beter als niet iedereen meer gaat testen, zo blijft er tenminste testruimte over voor mensen voor wie de test wel noodzakelijk is. Een negatieve test om met klachten naar het ziekenhuis te mogen bijvoorbeeld.
pi_203385222
quote:
Vriendin moest dinsdag testen met dochter en die stuurde me een foto van een mega lange rij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203385247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
Toevallig zijn ze gisteren ook met de Citotoetsen begonnen, ik weet niet of dat landelijk is, maar het zou me niets verbazen als die "3 besmettingen, hele klas in quarantaine" regel vervallen is vanwege de Citotoetsen.
De Citotoetsen mag je afnemen on januari of de eerste twee weken van februari (zo uit m'n hoofd), dus er zijn al veel scholen met problemen qua organisatie. Vooral in de lagere groepen (waar de toetsen voorgelezen moeten worden) is het lastig als er kinderen niet zijn.
  donderdag 27 januari 2022 @ 10:39:22 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203385336
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:18 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja absoluut! Ze doet het heel goed met nu personeel (en dus ook een klantenservice) en daardoor kan er ook weer zoveel gratis content gemaakt worden. Nouja ik ben fan. O+
Ik kende het niet. Ik ga haar eens volgen. Ik kan wel wat financiele opvoeding gebruiken. :@
  donderdag 27 januari 2022 @ 10:43:22 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203385397
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
De Citotoetsen mag je afnemen on januari of de eerste twee weken van februari (zo uit m'n hoofd), dus er zijn al veel scholen met problemen qua organisatie. Vooral in de lagere groepen (waar de toetsen voorgelezen moeten worden) is het lastig als er kinderen niet zijn.
Dat is idd nog een ander verhaal dan groep 7.
Aan de andere kant denk ik dat ze voor groep 7 wat belangrijker zijn dan voor groep 4 ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203385545
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is idd nog een ander verhaal dan groep 7.
Aan de andere kant denk ik dat ze voor groep 7 wat belangrijker zijn dan voor groep 4 ofzo.
Ten aanzien van het VO wel, voor de inspectie is groep 4, 6 en 7 het belangrijkst (even gechargeerd gezegd).
pi_203385661
Hier zijn ze klaar met de cito, gelukkig zonder C en Q😅

En hier alleen nog een TT bij klachten, verder niet. Vinnut allemaal wel mooi geweest.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203385801
Vorige week in de drive through test straat stond in een rij middenin de tent een auto met pech. Kon geen kant op want electrische handrem stond er op (of zo iets). Langgggge rij. Wij waren op de fiets O+
Met een meidenkwartet
pi_203385825
En dat testen moet inderdaad stoppen. Zag al landen die dat hebben aangekondigd hopelijk hier ook zsm. Totaal onhoudbare situatie.
Met een meidenkwartet
pi_203386159
quote:
Daar ben ik getest maar ik kon zo doorrijden.
pi_203386296
Pffff, Simon zijn klas moest in quarantaine sinds vorige week vrijdag. Afgelopen dinsdag konden de leerlingen zich laten testen en bij een negatieve uitslag op woensdag weer naar school. Het vervolg in een spoiler vanwege mogelijke herkenbaarheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203386455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, Simon zijn klas moest in quarantaine sinds vorige week vrijdag. Afgelopen dinsdag konden de leerlingen zich laten testen en bij een negatieve uitslag op woensdag weer naar school. Het vervolg in een spoiler vanwege mogelijke herkenbaarheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar vanwege de sinds woensdag aangepaste regels mochten kinderen zonder klachten die in contact waren gekomen met iemand met corona toch al gewoon weer naar school? Hier is de algemene klassenquarantaine die tot vrijdag zou moeten duren ook opgeheven. Gisteren nog thuis les vanwege praktische redenen (veel zieken + juf in afwachting van test), maar vandaag is de klas gewoon weer open, met alleen het advies om ook zonder klachten te testen (en met klachten mag je niet zonder getest te hebben naar school, maar daar is geen controle op mogelijk).

Overigens had mijn zoon vrijdagavond vanuit het niets ook drie besmettingen van kinderen die overdag gewoon zonder klachten naar school waren geweest (en er was toen überhaupt nog geen besmette leerling in de groep bekend).
pi_203386550
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
Het gaat lekker in de klas van Soneal: weer 2 kinderen positief getest, met de maatregelen van voor gisteren zou de klas nu in quarantaine moeten.

Hier hadden ze vorige week al Cito’s. In de klas van de oudste (groep 7) moesten ze er nog 1 voor ze in quarantaine gingen. Die doen ze nu deze week ergens. En de genen die er niet waren halen hem volgens mij op een ander moment apart in.

Hoorde gisteren wel van een vriendinnetje van de oudste dat zij (en er meerdere) naar school waren gegaan (laten gaan) in afwachting van de uitslag. Nja, dan ben ik maar de boeman geweest.. maar ben toch blij dat ik even had afgewacht (en de oudste zelf vond het achteraf ook prima).
En man heb ik er ook niet meer over gehoord, ben er bewust ook niet meer over begonnen :D
Meestal zitten we wel op 1 lijn met dat soort dingen (of vrijwel alles), maar nu dus een keer niet.

Hebben wel besloten toch maar te wachten (of helemaal niet) met vaccinatie van de kinderen. Het lijkt nu ondanks het hoge aantal besmettingen wel redelijk mee te vallen. En ze hebben het beiden al een keer gehad (en grootste effect is blijkbaar voor kinderen die nog geen Corona gehad hebben).
Mocht het toch weer op lijken te laaien doordat er weer een andere variant komt doen we het alsnog.
Hiermee heb ik m’n twijfel wel even gerust gesteld ;)
pi_203386632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar vanwege de sinds woensdag aangepaste regels mochten kinderen zonder klachten die in contact waren gekomen met iemand met corona toch al gewoon weer naar school? Hier is de algemene klassenquarantaine die tot vrijdag zou moeten duren ook opgeheven. Gisteren nog thuis les vanwege praktische redenen (veel zieken + juf in afwachting van test), maar vandaag is de klas gewoon weer open, met alleen het advies om ook zonder klachten te testen (en met klachten mag je niet zonder getest te hebben naar school, maar daar is geen controle op mogelijk).

Overigens had mijn zoon vrijdagavond vanuit het niets ook drie besmettingen van kinderen die overdag gewoon zonder klachten naar school waren geweest (en er was toen überhaupt nog geen besmette leerling in de groep bekend).
Klopt, maar de school hanteerde voor bestaande quarantaine gevallen nog de oude regels. Dus na 5 dagen testen en bij negatieve test weer naar school vanaf woensdag.
Ik heb gewoon de balen van alles ;(
pi_203386703
quote:

[..]
Wil je voor de vorm dan ook nog even definiëren wat je dan verstaat onder ziek?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_203386723
Onze opvang is ook nog steeds gesloten/in quarantaine omdat ze geen invallers hebben.. het grootste deel van het personeel heeft corona.
Protège moi de mes désirs.
pi_203386764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:07 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Klopt, maar de school hanteerde voor bestaande quarantaine gevallen nog de oude regels. Dus na 5 dagen testen en bij negatieve test weer naar school vanaf woensdag.
Ik heb gewoon de balen van alles ;(
Ja snap ik. Wij zaten er hier ook mee. Aan de ene kant werd gezegd dat klassen niet meer in quarantaine hoeven, en ook een berichtje vanuit school dat alle klassen weer mochten komen. Maar inderdaad als er al wel getest is en de uitslag is er nog niet stond nergens vernoemd. En alhoewel het een algemeen iets is dat je in afwachting van de uitslag in quarantaine blijft werd het met die boodschap wel een dubbel iets.

Ik heb de oudste (die baalde omdat papa gezegd had dat hij mocht gaan en van mij dus niet) ook uitgelegd dat ik het heel vervelend zou vinden als ik hem nu naar school zou laten gaan en halverwege de dag naar school zou moeten bellen van stuur hem maar naar huis, hij is toch positief.. en dat dat voor z’n vriendjes dan ook weer risico zou hebben dat ze door hem besmet zouden zijn. Ondanks dat ie dat gisterochtend echt k*t vond snapte hij het wel. Maar ook hier dus blijkbaar kinderen die wel gewoon gegaan waren in afwachting. Maar goed ik snap de verwarring want we hadden hem hier thuis ook :P
pi_203386803
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:14 schreef arvensis het volgende:
Onze opvang is ook nog steeds gesloten/in quarantaine omdat ze geen invallers hebben.. het grootste deel van het personeel heeft corona.
Hier gisteren ook een mail van de opvang dat het nu weer lastiger werd om de opvang rond te breien nu er geen kinderen meer in quarantaine zitten en er dus weer meer kinderen komen. (Ze zullen de insteek vast anders bedoelen, maar ik las het vooral als lastig dat alle kinderen weer mochten komen en er geen 5 klassen in quarantaine zitten dat ze het dan niet rond gaan krijgen wellicht)
pi_203386874
Spuit 11, zie ik. Maar toch. @TolstoiFan Door de gewijzigde maatregelen vanaf wo verviel de quarantaine plicht voor kinderen zonder klachten. Dus met een negatieve zelftest mochten ze inderdaad weer naar school. School kan dan denk ik geen andere (de oude) regels verplichten? Ik denk dat dit soort situaties heel veel gaan voorkomen nu.
pi_203386878
Heeeeeeel wat anders
Net een enorme knal, eerst tegen het raam boven, toen op het dak van de uitbouw. Wij naar boven rennen, kijken uit het raam op het dak. Zit daar een buizerd met een duif, duif hartstikke dood. Het smaakte hem goed zeg maar. Zou dat beest hem nou bewust tegen het raam hebben gevlogen? Buizerd zelf mankeerde duidelijk niets maar het was echt een enorme knal.

(en het raam is nu gooooor)
pi_203386904
Kan goed dat de duif opgejaagd en wel dacht dat dat raam een doorgang was wat wellicht zijn enige ontsnappingsmogelijkheid was. En dat dus niet bleek te zijn
pi_203386925
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:30 schreef hilliebillie het volgende:
Kan goed dat de duif opgejaagd en wel dacht dat dat raam een doorgang was wat wellicht zijn enige ontsnappingsmogelijkheid was. En dat dus niet bleek te zijn
Dat is wel logischer ja, ik dacht een soort kamikaze buizerd.
pi_203386930
de hele unit (ongeveer 3 klassen) van oudste was vanaf vrijdag in quarantaine omdat er veel positieve leerlingen waren. We kregen dinsdag avond tijdens de persconferentie al mail van school, dat dit als een grote uitbraak beschouwd werd en de kinderen dus pas op woensdag bij de ggd mochten testen en dan weer naar school mochten met een negatieve test. Oudste is gisteren getest. Ben wel blij dat ze gisteren nog niet naar school mocht, ik zag in de appgroep van haar eigen klas dat er gisteren weer een positieve zelftest was.
Oudste is inmiddels wel naar school, met een negatieve uitslag van de GGD.
*poef* nu is het weg
pi_203386938
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Net een enorme knal, eerst tegen het raam boven, toen op het dak van de uitbouw. Wij naar boven rennen, kijken uit het raam op het dak. Zit daar een buizerd met een duif, duif hartstikke dood. Het smaakte hem goed zeg maar. Zou dat beest hem nou bewust tegen het raam hebben gevlogen? Buizerd zelf mankeerde duidelijk niets maar het was echt een enorme knal.

Oohw jasses zeg.
*poef* nu is het weg
pi_203387033
En hier trouwens ‘eindelijk’ geboekt om in de meivakantie naar Disneyland Parijs te gaan. Zouden eigenlijk twee jaar geleden in de meivakantie gaan. Maar nu dus maar weer geboekt. We willen vooraf ook nog 3 dagen naar Parijs, dat moeten we nog boeken. Maar ik moet nog even goed zoeken naar een hotel waar parkeergelegenheid bij zit en aan de goede kant van parijs ligt zodat we als we naar Disney gaan niet nog de hele stad door moeten. Maar daar moet ik even goed voor gaan zitten kwam ik al achter (zie door de bomen het bos niet meer zullen we maar zeggen).

Maar goed, nu al zin in om daar heen te gaan. En hopelijk kan het deze keer wel door gaan :D
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:43:03 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_203387098
Nou, hier inderdaad een slechte beoordeling gehad. Wat een onmeunig kutjaar was 2021. Kom maar door met 2022, slechter kan t bijna niet worden namelijk _O-
disclaimer
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:45:28 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203387140
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Nou, hier inderdaad een slechte beoordeling gehad. Wat een onmeunig kutjaar was 2021. Kom maar door met 2022, slechter kan t bijna niet worden namelijk _O-
He bah, da's niet tof (en da's voorzichtig uitgedrukt). Wel redelijk?
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:52:44 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203387268
quote:
Lekker dan :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203387309
quote:
Klote :{ doe je daar zo je best voor om aan alle kanten alle ballen hoog te houden.. blèh
pi_203387321
quote:
Heeeeeeel wat anders

Voor iemand met een vogelfobie is dit echt mijn grootste nachtmerrie :o
Door dit te lezen kan het goed zijn dat ik vannacht slecht droom :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203387337
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:56 schreef LeSage het volgende:

[..]
Voor iemand met een vogelfobie is dit echt mijn grootste nachtmerrie :o
Door dit te lezen kan het goed zijn dat ik vannacht slecht droom :')
Ik zal geen foto posten.....

Balen zeg SQ, heeft dat behalve een naar gevoel ook gevolgen? Bonusgewijs etc?
pi_203387355
Oh over dode vogels heb ik ook nog wel een winnend verhaal 😅
pi_203387360
quote:
Jouw werkgever is een stomme piemel
pi_203387370
quote:
Dit vind ik echt zo belachelijk. Hoe kunnen ze je daarop afrekenen? Hebben ze zelf al met kinderen thuis proberen te werken?

Ik test de jongens trouwens ook niet meer hoor, zeker nou het niet meer hoeft voor schoolquarantaines. Ik zie de meerwaarde van testen eigenlijk ook niet meer.
Ik snap dat er nog steeds risicogroepen zijn en dat we daar voor moeten zorgen, maar ergens moet het leven (en zeker dat van mijn kinderen) weer vrij en onbezorgd gaan worden.
Ze zijn letterlijk zelf alles aan het plannen ‘onder voorbehoud van Corona.’
S. is zaterdag jarig en wil een feestje in Monkeytown. Hij houdt er dan zelf al rekening mee dat het wel gesloten kan worden in de tussentijd 8)7
pi_203387372
SQ :S___D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203387375
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef amaranta het volgende:
Oh over dode vogels heb ik ook nog wel een winnend verhaal 😅
Nee }:|
pi_203387397
Ik ben lang geleden in Indonesië in mijn uppie weggerend van het reisgezelschap, 100en treden een trap geklommen en stond toen alleen op een onbekende plek.
En dat alleen maar omdat er 2 vechtende kippen langs me af kwamen.
Totale paniek.

Op het werk lachten ze me altijd uit, tot er laatst een duif binnenvloog en ik daadwerkelijk een paniekaanval kreeg. Toen snapten ze ineens dat mijn fobie niet overdreven is.
pi_203387408
quote:
Niet? Op basis van je gemiste uren door alle coronatoestanden?
pi_203387420
quote:
Maar echt hè, what are they thinking?
Ondanks dat het misschien echt zo is dat je minder goed hebt gepresteerd dan anders is het toch heel duidelijk dat je je stinkende best hebt gedaan om er nog wel wat van te maken ondanks dat de situatie thuis gewoon ruk was. Het is niet dat je moedwillig lekker hebt zitten niksen ofzo. }:|
pi_203387440
Ranzig vogel verhaal.

SPOILER
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:08:24 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203387452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben lang geleden in Indonesië in mijn uppie weggerend van het reisgezelschap, 100en treden een trap geklommen en stond toen alleen op een onbekende plek.
En dat alleen maar omdat er 2 vechtende kippen langs me af kwamen.
Totale paniek.

Op het werk lachten ze me altijd uit, tot er laatst een duif binnenvloog en ik daadwerkelijk een paniekaanval kreeg. Toen snapten ze ineens dat mijn fobie niet overdreven is.
Ik had een keer een vleermuis in de woonkamer, ik bel de lokale dierenarts (meer een veearts), begint ie te lachen.... :(

Het was net schemerdonker, binnen waren de lampen nog uit en het raam open, daarom was hij binnengekomen, alle lampen in de woonkamer aan doen was de oplossing, vloog vrij snel weer naar buiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203387479
@SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is. 8-)
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:15:51 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203387535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:10 schreef F_r het volgende:
@:SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is. 8-)
Of een ouder waarbij de partner ft thuis is ;-)
pi_203387544
Een vleermuis inderdaad ook een keer gehad. Op de de slaapkamer van de oudste. De jongste kwam ons roepen dat er een beest binnen zat. Een vleermuis ofzo had de oudste gezegd. Dus we hebben haar ‘uitgelachen’ en ik ben mee naar boven gegaan. Bleek het inderdaad een vleermuis te zijn. Met een schepnetje heeft man hem gevangen toen. Was nog wel een uitdaging met een kind die ineens de lamp weer uitzette waardoor hij dacht vrij rond te kunnen vliegen :D
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:17:12 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_203387552
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:10 schreef F_r het volgende:
@:SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is. 8-)
Vrouw zonder kinderen ;)

Nee, het was denk ik niet zo zeer vanwege de gemiste uren hoor. Heb gewoon te weinig resultaat geboekt dit jaar. En er moet er elk jaar 1 de sjaak zijn en nu ben ik dat. Maar ja, ben er desondanks best toch wel verdrietig om, ook al zag ik het aankomen. Anyway, ik weet ook wat ik moet veranderen, dus het komt echt wel goed. Ik heb wel voor hetere vuren gestaan.
disclaimer
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:17:38 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203387561
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:07 schreef amaranta het volgende:
Ranzig vogel verhaal.

SPOILER
Ieuw :r
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:32:15 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203387758
Oh mensen, Max wordt morgen gevaccineerd :o En dat allemaal vanwege mij, dat is wel het stomme natuurlijk. Maar verder ook wel prima. Beide een spannende dag, want ik krijg 1e chemo, hij een prik. Normaal gaat hij donderdags naar de BSO, maar vanmiddag even afgezegd en ik ga 'm lekker halen. Wat hij het liefst wilde doen? Zwemmen. Dus we gaan samen zwemmen vanmiddag O+

Ik tik hier af en toe maar even wat k-zooi neer hoor.

Positief: ik heb vandaag alweer in de horeca gezeten *O* en we adopteren in februari een nieuw poesje!
pi_203387802
@Quoi, heel veel sterkte morgen bij je eerste chemo! En Max ook bij zijn vaccinatie. Hopelijk blijven voor jullie beiden de bijwerkingen beperkt :*
Veel zwemplezier vanmiddag!
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:38:03 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_203387819
Sterkte en succes quoi! Vooral spuien hoor!
disclaimer
pi_203387825
Sterkte quoi hopelijk word je er niet te ziek van. Succes ook voor Max
pi_203387842
Sterkte Quoi en maak er een fijne middag van samen.
pi_203387845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat een fijn vooruitzicht! Zelf heb ik er altijd veel baat bij gehad (6x buisjes gehad sinds mijn 6e). Mijn moeder zei dat de ingreep zo snel ging dat ze niet eens genoeg tijd had om haar koffie op te drinken :P. Succes alvast!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:40:40 #92
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203387854
Sterkte en succes Quoi!

Geniet nog maar even vanmiddag :*
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:45:46 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203387924
Sterkte Quoi! Vooral hier blijven roepen hoor, we leven mee :*

quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat een fijn vooruitzicht! Zelf heb ik er altijd veel baat bij gehad (6x buisjes gehad sinds mijn 6e). Mijn moeder zei dat de ingreep zo snel ging dat ze niet eens genoeg tijd had om haar koffie op te drinken :P. Succes alvast!
De oudste was de vorige keer idd binnen 5 minuten klaar :Y
pi_203387953
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Vrouw zonder kinderen ;)

Nee, het was denk ik niet zo zeer vanwege de gemiste uren hoor. Heb gewoon te weinig resultaat geboekt dit jaar. En er moet er elk jaar 1 de sjaak zijn en nu ben ik dat. Maar ja, ben er desondanks best toch wel verdrietig om, ook al zag ik het aankomen. Anyway, ik weet ook wat ik moet veranderen, dus het komt echt wel goed. Ik heb wel voor hetere vuren gestaan.
Maar je had waarschijnlijk meer resultaat geboekt als je wel gewoon normaal je uren kon maken. Klote wel, maar zo te horen kan je het wel aan :*
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:53:46 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_203388000
Ja, en als iedereen gewoon op kantoor was geweest ook. Ik ben echt een relatiebouwer, ik moét echt bij mensen zijn om te kunnen floreren. Maar al twee jaar online samenwerken, ja dat begint zijn tol te eisen. En dan heb ik het nog niet eens over online samenwerken met een baby op schoot nee :')
disclaimer
pi_203388052
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:53 schreef SQ het volgende:
Ja, en als iedereen gewoon op kantoor was geweest ook. Ik ben echt een relatiebouwer, ik moét echt bij mensen zijn om te kunnen floreren. Maar al twee jaar online samenwerken, ja dat begint zijn tol te eisen. En dan heb ik het nog niet eens over online samenwerken met een baby op schoot nee :')
Ohh dit. Ik ben zo slecht in mijn werk als ik het vanuit huis moet doen. :{ Mijn beoordeling was 'niet gegroeid' met daarbij gelukkig wel de erkenning dat ik op persoonlijk vlak zeker stappen gemaakt had. Maar leuk om te horen is dat nooit.

De buurman (of -vrouw, maar ik denk man) heeft zo hard muziek aan staan dat mijn collega's het via mijn microfoon horen. :'( Ik heb de buurvrouw al geappt of het kan kloppen dat het bij hun huis vandaan komt en of het wat zachter mag, maar ze reageert niet en aanbellen voelt ook wel weer als een grote stap. :') Maar het leidt wel HEEL ERG af als je probeert te werken.
pi_203388104
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Maar echt hè, what are they thinking?
Ondanks dat het misschien echt zo is dat je minder goed hebt gepresteerd dan anders is het toch heel duidelijk dat je je stinkende best hebt gedaan om er nog wel wat van te maken ondanks dat de situatie thuis gewoon ruk was. Het is niet dat je moedwillig lekker hebt zitten niksen ofzo. }:|
Dit!! En je werkgever is echt een kloothommel als ze dat niet meewegen! :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203388148
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Nou ja, dat dus. Hier hadden we vannacht een spuger, 4 keer alles rood (tomatensoep gegeten). De zelftest vanochtend was negatief, dus we gaan niet nog eens een keer extra door de teststraat. Zoon is wel lekker thuis, met een dekentje op de bank, want 'gewoon' niet lekker. En als ie weer beter is gooien we er evt nog een zelftest tegenaan, en dan kan ie weer terug naar school.
Oh getsie tomatensoep-kots... hopelijk niet in bed/vloerbedekking ofzo... Wij hadden een keer de oudste die moest overgeven door nabloeding na amandelen verwijderen... dat was ook rood. Man dacht ik zet haar op bed en pak een emmer, ipv naar de badkamer te lopen... (het leek wel of er een moord gepleegd was, allemaal rode spetters in de vloerbedekking en op de deur enzo :') .

quote:
Heeeeeeel wat anders

Gatver :r

@SQ, blegh :*

@amaranta, wat een ranzig verhaal van die vogel, maar wel vermakelijk ;)

Ik heb een keer iets (vogel/kat/...) aangereden, althans ik schampte iets met de auto. Voelde ook een bonk. Onderweg van het zwembad naar huis, in het donker. Ik ben de oprit opgereden en heb vanuit de auto mijn man gebeld of hij wilde kijken of er niet nog iets voor aan mijn auto hing, want ik durfde niet te kijken.
Maar niks teruggevonden van het dier... :? er zag ook niks in de achteruitkijkspiegel ofzo...

@Quoi, succes met de vaccinatie voor Max en de chemo voor jou :*

Ik heb er weer 1 thuis met keelpijn en hoofdpijn, gisteravond in bed voelde ze zich wat warm en koud, maar geen koorts ofzo. Zelftest negatief, ze hangt wat op de bank. Ook een paar dagen te laat gaan slapen, dus ik vermoed (en hoop) dat dat de oorzaak is. Maar toch maar even thuisgehouden.
Ze zei net dat ze ook een beetje schoolziek is :+ ( ze hebben een of andere sportactiviteit morgen, dus ze wilde morgen ook graag thuisblijven 8-) ).
Fake it till you make it...
pi_203388172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:32 schreef Quoi het volgende:
Oh mensen, Max wordt morgen gevaccineerd :o En dat allemaal vanwege mij, dat is wel het stomme natuurlijk. Maar verder ook wel prima. Beide een spannende dag, want ik krijg 1e chemo, hij een prik. Normaal gaat hij donderdags naar de BSO, maar vanmiddag even afgezegd en ik ga 'm lekker halen. Wat hij het liefst wilde doen? Zwemmen. Dus we gaan samen zwemmen vanmiddag O+

Ik tik hier af en toe maar even wat k-zooi neer hoor.

Positief: ik heb vandaag alweer in de horeca gezeten *O* en we adopteren in februari een nieuw poesje!
Veel plezier straks en alvast heel veel sterkte morgen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')