Ja ik ben porterenee eens gaan volgen op social. Maar de cursus is me nog een stap te ver. Zit nl al heel goed op budget met mijn boodschappen. Maar ik zag dat er meer dan 800 aanmeldingen waren. Keer 70 Euro? Goed gedaan van haar zeg! (meen ik, geen nijd). Hou er wel van als iemand zo'n gat kan vinden en er iets van kan maken. Plus het is heel concreet, geen zweverig gedoe als "volg mijn cursus en dan heb je meer geld voor minder werk, en meer geluk en haal je alles uit je levennn".quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:littledrummergirl ik hoop dat de mini nog even wacht met het maken van zijn opwachting tot deze hele situatie voorbij is.
@:exode wat fijn dat jullie toch sneller terecht kunnen in het ziekenhuis.
@:hilliebillie fijn dat het een negatieve uitslag was!
Ik verheug me op zaterdag, ik heb samen met een vriendin en haar schoonzus de boodschappencursus waar ik het vorige week over had gekocht. Die gaan we zaterdag onder het genot van koffie en lekkers samen doen. Het schijnt ongeveer een uurtje aan materiaal te zijn, ik ben erg benieuwd. En we hebben gelijk al bespaard want het cursusgeld gedeeld door 3 is al aanzienlijk aantrekkelijker dan in je eentje het volledige bedrag te moeten betalen.
Simon was vandaag weer naar school, er waren in totaal maar 13 kindjes in de klas.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is vanochtend getest en we hebben nu al de uitslag: negatief![]()
![]()
![]()
Dus hij mag morgen weer naar school![]()
![]()
![]()
Hij was allemaal klasgenootjes tegengekomen bij de teststraat
Zeker! Ik ben oprecht benieuwd of het wat is. Voor 23 euro vond ik het nog net leuk, maar 70 werd me ook te gortig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:14 schreef Amsel het volgende:
Ik ben heel benieuwd of die boodschappencursus het waard is. @:_NIKKI_ laat je weten of het wat is?
Helaas! Die zou liever willen dat ik die hele cursus zou skippen, maar ik ben ervan overtuigd dat we dingen beter kunnen doen, zodat we dat geld kunnen besteden aan leuke dingen dus ik ga het gewoon doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:49 schreef Cathmar het volgende:
Nikki kijkt je man ook mee zaterdag??
Minus 21% btwquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja ik ben porterenee eens gaan volgen op social. Maar de cursus is me nog een stap te ver. Zit nl al heel goed op budget met mijn boodschappen. Maar ik zag dat er meer dan 800 aanmeldingen waren. Keer 70 Euro? Goed gedaan van haar zeg! (meen ik, geen nijd). Hou er wel van als iemand zo'n gat kan vinden en er iets van kan maken. Plus het is heel concreet, geen zweverig gedoe als "volg mijn cursus en dan heb je meer geld voor minder werk, en meer geluk en haal je alles uit je levennn".
Veel plezier alvast voor zaterdag.
Maar als je dat 2x per jaar voor elkaar krijgt dan hou je alsnog een stevig belegde boterham over hoor.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Minus 21% btw
Minus 5% naar de voedselbank
Minus 15% kosten
Minus inkomstenbelasting
etc.
Neemt niet weg dat ze inderdaad iets opgezet heeft wat erg goed loopt. Ik volg haar al heel lang, ze heeft tegenwoordig ook een kantoorruimte enzo. Leuk om dat begin meegemaakt te hebben. Door haar zijn we ook extra gaan aflossen op de hypotheek haha.
Jouw baby ook?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, mijn kindjes krijgen volgende week eindelijk allebei buisjes. Hallo rust in huize Tink! Wat heb ik hier ongelooflijk hard naar uitgekeken... en wat vind ik het tegelijkertijd spannend. Die twee frummels onder narcose.
Ja absoluut! Ze doet het heel goed met nu personeel (en dus ook een klantenservice) en daardoor kan er ook weer zoveel gratis content gemaakt worden. Nouja ik ben fan.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:04 schreef BE het volgende:
[..]
Maar als je dat 2x per jaar voor elkaar krijgt dan hou je alsnog een stevig belegde boterham over hoor.Doet ze goed.
Is daar niet gewoon een storing oid? De teststraat van mijn stad zit bij mij in de wijk, en ik kom daar bijna dagelijks langs, maar daar is het echt niet zo druk. Wel veel drukker nu dan eerder, maar er staan geen auto’s op straat te wachten, alleen op het parkeerterrein en dat is niet zo groot als het aantal auto’s in dat filmpje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Ik zag net dit filmpje.. dit is eigenlijk toch gewoon te gek voor woorden??
https://fb.watch/aO46gf6Y7k/
Ik vind de comments erger dan het filmpje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Jep, de baby van 10 maanden en de 3-jarige. Die laatste voor de tweede keer, haar buisjes zijn eruit gegroeid en ze heeft sindsdien weer continu oorontsteking en is boos, wil niet eten, slaapt slecht...quote:
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
Nou ja, dat dus. Hier hadden we vannacht een spuger, 4 keer alles rood (tomatensoep gegeten). De zelftest vanochtend was negatief, dus we gaan niet nog eens een keer extra door de teststraat. Zoon is wel lekker thuis, met een dekentje op de bank, want 'gewoon' niet lekker. En als ie weer beter is gooien we er evt nog een zelftest tegenaan, en dan kan ie weer terug naar school.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.
Mijn favoriete drivethrough teststraat! Ik heb het daar gelukkig nog nooit zo druk gezien. Ze laten je een rondje links links links rijden op het (rustige) industrieterrein zodat overig verkeer wel verder kan. Dus dat scheelt iets.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarom dus: stop met testen. Ik stop er in elk geval mee. Ziek = ziek en thuisblijven tot je beter bent. Niet ziek is naar school en werk en gewoon leven. Net zoals het altijd geweest is en zoals het ook weer moét gaan zijn.
Ja dit is natuurlijk lekker voerquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:37 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vind de comments erger dan het filmpje.![]()
Maar het is wel een heftig lange rij, dat beeld herken ik niet van de teststraat hier in de buurt. Misschien dat die van het filmpje er één is waar je zonder afspraak terecht kan ofzo?
Vriendin moest dinsdag testen met dochter en die stuurde me een foto van een mega lange rijquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
De Citotoetsen mag je afnemen on januari of de eerste twee weken van februari (zo uit m'n hoofd), dus er zijn al veel scholen met problemen qua organisatie. Vooral in de lagere groepen (waar de toetsen voorgelezen moeten worden) is het lastig als er kinderen niet zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
Toevallig zijn ze gisteren ook met de Citotoetsen begonnen, ik weet niet of dat landelijk is, maar het zou me niets verbazen als die "3 besmettingen, hele klas in quarantaine" regel vervallen is vanwege de Citotoetsen.
Ik kende het niet. Ik ga haar eens volgen. Ik kan wel wat financiele opvoeding gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja absoluut! Ze doet het heel goed met nu personeel (en dus ook een klantenservice) en daardoor kan er ook weer zoveel gratis content gemaakt worden. Nouja ik ben fan.
Dat is idd nog een ander verhaal dan groep 7.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
De Citotoetsen mag je afnemen on januari of de eerste twee weken van februari (zo uit m'n hoofd), dus er zijn al veel scholen met problemen qua organisatie. Vooral in de lagere groepen (waar de toetsen voorgelezen moeten worden) is het lastig als er kinderen niet zijn.
Ten aanzien van het VO wel, voor de inspectie is groep 4, 6 en 7 het belangrijkst (even gechargeerd gezegd).quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd nog een ander verhaal dan groep 7.
Aan de andere kant denk ik dat ze voor groep 7 wat belangrijker zijn dan voor groep 4 ofzo.
Daar ben ik getest maar ik kon zo doorrijden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef amaranta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, Simon zijn klas moest in quarantaine sinds vorige week vrijdag. Afgelopen dinsdag konden de leerlingen zich laten testen en bij een negatieve uitslag op woensdag weer naar school. Het vervolg in een spoiler vanwege mogelijke herkenbaarheid:Maar vanwege de sinds woensdag aangepaste regels mochten kinderen zonder klachten die in contact waren gekomen met iemand met corona toch al gewoon weer naar school? Hier is de algemene klassenquarantaine die tot vrijdag zou moeten duren ook opgeheven. Gisteren nog thuis les vanwege praktische redenen (veel zieken + juf in afwachting van test), maar vandaag is de klas gewoon weer open, met alleen het advies om ook zonder klachten te testen (en met klachten mag je niet zonder getest te hebben naar school, maar daar is geen controle op mogelijk).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens had mijn zoon vrijdagavond vanuit het niets ook drie besmettingen van kinderen die overdag gewoon zonder klachten naar school waren geweest (en er was toen überhaupt nog geen besmette leerling in de groep bekend).
Hier hadden ze vorige week al Cito’s. In de klas van de oudste (groep 7) moesten ze er nog 1 voor ze in quarantaine gingen. Die doen ze nu deze week ergens. En de genen die er niet waren halen hem volgens mij op een ander moment apart in.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
Het gaat lekker in de klas van Soneal: weer 2 kinderen positief getest, met de maatregelen van voor gisteren zou de klas nu in quarantaine moeten.
Toevallig zijn ze gisteren ook met de Citotoetsen begonnen, ik weet niet of dat landelijk is, maar het zou me niets verbazen als die "3 besmettingen, hele klas in quarantaine" regel vervallen is vanwege de Citotoetsen.
Klopt, maar de school hanteerde voor bestaande quarantaine gevallen nog de oude regels. Dus na 5 dagen testen en bij negatieve test weer naar school vanaf woensdag.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar vanwege de sinds woensdag aangepaste regels mochten kinderen zonder klachten die in contact waren gekomen met iemand met corona toch al gewoon weer naar school? Hier is de algemene klassenquarantaine die tot vrijdag zou moeten duren ook opgeheven. Gisteren nog thuis les vanwege praktische redenen (veel zieken + juf in afwachting van test), maar vandaag is de klas gewoon weer open, met alleen het advies om ook zonder klachten te testen (en met klachten mag je niet zonder getest te hebben naar school, maar daar is geen controle op mogelijk).
Overigens had mijn zoon vrijdagavond vanuit het niets ook drie besmettingen van kinderen die overdag gewoon zonder klachten naar school waren geweest (en er was toen überhaupt nog geen besmette leerling in de groep bekend).
Wil je voor de vorm dan ook nog even definiëren wat je dan verstaat onder ziek?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja snap ik. Wij zaten er hier ook mee. Aan de ene kant werd gezegd dat klassen niet meer in quarantaine hoeven, en ook een berichtje vanuit school dat alle klassen weer mochten komen. Maar inderdaad als er al wel getest is en de uitslag is er nog niet stond nergens vernoemd. En alhoewel het een algemeen iets is dat je in afwachting van de uitslag in quarantaine blijft werd het met die boodschap wel een dubbel iets.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:07 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Klopt, maar de school hanteerde voor bestaande quarantaine gevallen nog de oude regels. Dus na 5 dagen testen en bij negatieve test weer naar school vanaf woensdag.
Ik heb gewoon de balen van alles
Hier gisteren ook een mail van de opvang dat het nu weer lastiger werd om de opvang rond te breien nu er geen kinderen meer in quarantaine zitten en er dus weer meer kinderen komen. (Ze zullen de insteek vast anders bedoelen, maar ik las het vooral als lastig dat alle kinderen weer mochten komen en er geen 5 klassen in quarantaine zitten dat ze het dan niet rond gaan krijgen wellicht)quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:14 schreef arvensis het volgende:
Onze opvang is ook nog steeds gesloten/in quarantaine omdat ze geen invallers hebben.. het grootste deel van het personeel heeft corona.
Dat is wel logischer ja, ik dacht een soort kamikaze buizerd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:30 schreef hilliebillie het volgende:
Kan goed dat de duif opgejaagd en wel dacht dat dat raam een doorgang was wat wellicht zijn enige ontsnappingsmogelijkheid was. En dat dus niet bleek te zijn
Oohw jasses zeg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Net een enorme knal, eerst tegen het raam boven, toen op het dak van de uitbouw. Wij naar boven rennen, kijken uit het raam op het dak. Zit daar een buizerd met een duif, duif hartstikke dood. Het smaakte hem goed zeg maar. Zou dat beest hem nou bewust tegen het raam hebben gevlogen? Buizerd zelf mankeerde duidelijk niets maar het was echt een enorme knal.
(en het raam is nu gooooor)
He bah, da's niet tof (en da's voorzichtig uitgedrukt). Wel redelijk?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Nou, hier inderdaad een slechte beoordeling gehad. Wat een onmeunig kutjaar was 2021. Kom maar door met 2022, slechter kan t bijna niet worden namelijk
Lekker danquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Nou, hier inderdaad een slechte beoordeling gehad. Wat een onmeunig kutjaar was 2021. Kom maar door met 2022, slechter kan t bijna niet worden namelijk
Klotequote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Voor iemand met een vogelfobie is dit echt mijn grootste nachtmerriequote:Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Net een enorme knal, eerst tegen het raam boven, toen op het dak van de uitbouw. Wij naar boven rennen, kijken uit het raam op het dak. Zit daar een buizerd met een duif, duif hartstikke dood. Het smaakte hem goed zeg maar. Zou dat beest hem nou bewust tegen het raam hebben gevlogen? Buizerd zelf mankeerde duidelijk niets maar het was echt een enorme knal.
Ik zal geen foto posten.....quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Voor iemand met een vogelfobie is dit echt mijn grootste nachtmerrie![]()
Door dit te lezen kan het goed zijn dat ik vannacht slecht droom
Jouw werkgever is een stomme piemelquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Dit vind ik echt zo belachelijk. Hoe kunnen ze je daarop afrekenen? Hebben ze zelf al met kinderen thuis proberen te werken?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Neequote:Op donderdag 27 januari 2022 12:59 schreef amaranta het volgende:
Oh over dode vogels heb ik ook nog wel een winnend verhaal 😅
Niet? Op basis van je gemiste uren door alle coronatoestanden?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
Maar echt hè, what are they thinking?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:43 schreef SQ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een keer een vleermuis in de woonkamer, ik bel de lokale dierenarts (meer een veearts), begint ie te lachen....quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben lang geleden in Indonesië in mijn uppie weggerend van het reisgezelschap, 100en treden een trap geklommen en stond toen alleen op een onbekende plek.
En dat alleen maar omdat er 2 vechtende kippen langs me af kwamen.
Totale paniek.
Op het werk lachten ze me altijd uit, tot er laatst een duif binnenvloog en ik daadwerkelijk een paniekaanval kreeg. Toen snapten ze ineens dat mijn fobie niet overdreven is.
Of een ouder waarbij de partner ft thuis is ;-)quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:10 schreef F_r het volgende:
@:SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is.
Vrouw zonder kinderenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:10 schreef F_r het volgende:
@:SQ zeker door een man zonder kinderen, of man waarbij de vrouw ft thuis is.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:07 schreef amaranta het volgende:
Ranzig vogel verhaal.IeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een fijn vooruitzicht! Zelf heb ik er altijd veel baat bij gehad (6x buisjes gehad sinds mijn 6e). Mijn moeder zei dat de ingreep zo snel ging dat ze niet eens genoeg tijd had om haar koffie op te drinkenquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, mijn kindjes krijgen volgende week eindelijk allebei buisjes. Hallo rust in huize Tink! Wat heb ik hier ongelooflijk hard naar uitgekeken... en wat vind ik het tegelijkertijd spannend. Die twee frummels onder narcose.
De oudste was de vorige keer idd binnen 5 minuten klaarquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een fijn vooruitzicht! Zelf heb ik er altijd veel baat bij gehad (6x buisjes gehad sinds mijn 6e). Mijn moeder zei dat de ingreep zo snel ging dat ze niet eens genoeg tijd had om haar koffie op te drinken. Succes alvast!
Maar je had waarschijnlijk meer resultaat geboekt als je wel gewoon normaal je uren kon maken. Klote wel, maar zo te horen kan je het wel aanquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Vrouw zonder kinderen
Nee, het was denk ik niet zo zeer vanwege de gemiste uren hoor. Heb gewoon te weinig resultaat geboekt dit jaar. En er moet er elk jaar 1 de sjaak zijn en nu ben ik dat. Maar ja, ben er desondanks best toch wel verdrietig om, ook al zag ik het aankomen. Anyway, ik weet ook wat ik moet veranderen, dus het komt echt wel goed. Ik heb wel voor hetere vuren gestaan.
Ohh dit. Ik ben zo slecht in mijn werk als ik het vanuit huis moet doen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:53 schreef SQ het volgende:
Ja, en als iedereen gewoon op kantoor was geweest ook. Ik ben echt een relatiebouwer, ik moét echt bij mensen zijn om te kunnen floreren. Maar al twee jaar online samenwerken, ja dat begint zijn tol te eisen. En dan heb ik het nog niet eens over online samenwerken met een baby op schoot nee
Dit!! En je werkgever is echt een kloothommel als ze dat niet meewegen!quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Maar echt hè, what are they thinking?
Ondanks dat het misschien echt zo is dat je minder goed hebt gepresteerd dan anders is het toch heel duidelijk dat je je stinkende best hebt gedaan om er nog wel wat van te maken ondanks dat de situatie thuis gewoon ruk was. Het is niet dat je moedwillig lekker hebt zitten niksen ofzo.
Oh getsie tomatensoep-kots... hopelijk niet in bed/vloerbedekking ofzo... Wij hadden een keer de oudste die moest overgeven door nabloeding na amandelen verwijderen... dat was ook rood. Man dacht ik zet haar op bed en pak een emmer, ipv naar de badkamer te lopen... (het leek wel of er een moord gepleegd was, allemaal rode spetters in de vloerbedekking en op de deur enzoquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Hier hadden we vannacht een spuger, 4 keer alles rood (tomatensoep gegeten). De zelftest vanochtend was negatief, dus we gaan niet nog eens een keer extra door de teststraat. Zoon is wel lekker thuis, met een dekentje op de bank, want 'gewoon' niet lekker. En als ie weer beter is gooien we er evt nog een zelftest tegenaan, en dan kan ie weer terug naar school.
Gatverquote:Op donderdag 27 januari 2022 12:27 schreef exode het volgende:
Heeeeeeel wat anders
Veel plezier straks en alvast heel veel sterkte morgenquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:32 schreef Quoi het volgende:
Oh mensen, Max wordt morgen gevaccineerdEn dat allemaal vanwege mij, dat is wel het stomme natuurlijk. Maar verder ook wel prima. Beide een spannende dag, want ik krijg 1e chemo, hij een prik. Normaal gaat hij donderdags naar de BSO, maar vanmiddag even afgezegd en ik ga 'm lekker halen. Wat hij het liefst wilde doen? Zwemmen. Dus we gaan samen zwemmen vanmiddag
![]()
Ik tik hier af en toe maar even wat k-zooi neer hoor.
Positief: ik heb vandaag alweer in de horeca gezetenen we adopteren in februari een nieuw poesje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |