SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:D66 en de VVD zijn er nog altijd voorstander van, ik sta er niet van te kijken als het er alsnog doorgedrukt wordt, eigenlijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:21 schreef Caland het volgende: [..] Er is echt niemand meer die het sinds de uitkomst van dat onderzoek over 2G heeft, dat is volgens mij alleen in dit topic nog een issue bij de doemdenkers.
![]()
Slecht voor het straatmeubilair.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
D66 en de VVD zijn er nog altijd voorstander van, ik sta er niet van te kijken als het er alsnog doorgedrukt wordt, eigenlijk.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Mn partner test net positief.
Dat wordt elke minuut een update hoe die zich voelt.
"Heb het koud!:
"Waarvan akte."
"Kucht, oeh."
"Kijkt andere kant op en negeert."
"Mn keel doet echt zeer als ik slik."
"Gewoon niet slikken."
"That's what she said."
"Ga naar bed ofzo."
Leuk!
Go hard or go home![]()
Klinkt toch echt wel als de manflu. Hoezo geen griepje Jaap?quote:Op zondag 23 januari 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
"Heb het koud!:
"Waarvan akte."
"Kucht, oeh."
"Gewoon niet slikken."
"That's what she said."
"Ga naar bed ofzo."
Leuk!![]()
Als Jaap het zou hebben, zou ik graag rapport van zijn vrouw willen.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:34 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Klinkt toch echt wel als de manflu. Hoezo geen griepje Jaap?
Is er een mevrouw Dissel? Of een meneer Dissel, kan ook.Go hard or go home![]()
* Molo bestelt IC bed vastquote:Op zondag 23 januari 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
"Heb het koud!:
"Waarvan akte."
"Kucht, oeh."
"Gewoon niet slikken."
"That's what she said."
"Ga naar bed ofzo."
Leuk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In mijn hoofd nu een visual van Jaap van Dissel in The Scientist Voice of Holland inclusief BOOS aflevering naderhand dat modellen onzedelijk betast zijnquote:Op zondag 23 januari 2022 09:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Als Jaap het zou hebben, zou ik graag rapport van zijn vrouw willen.
Is er een mevrouw Dissel? Of een meneer Dissel, kan ook.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 23 januari 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
"Heb het koud!:
"Waarvan akte."
"Kucht, oeh."
"Gewoon niet slikken."
"That's what she said."
"Ga naar bed ofzo."
Leuk!
Maar sterkte ermee jij zult het ook wel krijgen over een paar dagen![]()
![]()
Getrouwd met een hoogleraar oncologie, twee kinderen en wonen in een bescheiden huis zegt Story
Stiekem toch weer hartverwarmend, Jaap![]()
https://www.universiteitl(...)susanne-osanto#tab-1Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Afvallen, afvallen!quote:Op zondag 23 januari 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
"Heb het koud!:
"Waarvan akte."
"Kucht, oeh."
"Gewoon niet slikken."
"That's what she said."
"Ga naar bed ofzo."
Leuk!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Jaaaaa! In een bescheiden huis en draagt een hoodie op vrijdag.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
Getrouwd met een hoogleraar oncologie, twee kinderen en wonen in een bescheiden huis zegt Story
https://www.universiteitl(...)susanne-osanto#tab-1
JaapGOD
Go hard or go home![]()
Blokje pure chocolade bij de thee, naast de convertorkachel in de klassieke fauteuil, zoekend naar juiste adaptertje voor zijn tablet tbv zijn volgende webexgesprekquote:Op zondag 23 januari 2022 09:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Jaaaaa! In een bescheiden huis en draagt een hoodie op vrijdag.
JaapGODOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hier zelfs een video van z'n bescheiden woningquote:Op zondag 23 januari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
https://www.universiteitl(...)susanne-osanto#tab-1![]()
https://www.rtl.nl/?_esca(...)axime&nodeId=5280061![]()
quote:Op zondag 23 januari 2022 10:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier zelfs een video van z'n bescheiden woning![]()
![]()
Briljant. De hoofdrol voor Ivo Niehe ook echt. Heeft die man ook weer eens relevantie
Jaap van Dissel; parttime virusexpert, parttime mister Trebus. Een man van vele markten.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
![]()
Weet iemand of een PCR uitslag ook op een zondag wordt gegeven? Ik heb gisteren getest rond 18:00 uur."An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgesteld-a4081310
Dit soort artikelen.
En dan filmpjes er tegenover van Wappies in het ziekenhuis die vinden dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door zich niet te laten vaccineren.
Zo jammer dat we geen andere keuzes kunnen/mogen maken.![]()
Jazekerquote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef KroketBroodje het volgende:
Weet iemand of een PCR uitslag ook op een zondag wordt gegeven? Ik heb gisteren getest rond 18:00 uur.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vreselijk verhaal dat jaquote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit soort artikelen.
En dan filmpjes er tegenover van Wappies in het ziekenhuis die vinden dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door zich niet te laten vaccineren.
Zo jammer dat we geen andere keuzes kunnen/mogen maken.![]()
Elke wappie die in het ziekenhuis komt heeft geen Corona.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit soort artikelen.
Zo jammer dat we geen andere keuzes kunnen/mogen maken.
Die hebben andere ziekte (hun denkbeeld) dat moeten we accepteren.
Ze kruipen niet voor op andere, iedereen heeft recht op zorg.
Zelfs als je geen Corona hebt.![]()
Ja, gaat gewoon door.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef KroketBroodje het volgende:
Weet iemand of een PCR uitslag ook op een zondag wordt gegeven? Ik heb gisteren getest rond 18:00 uur.![]()
Ik zou het geschreven kunnen hebben (maar ik was het uiteraard niet).quote:Op zondag 23 januari 2022 09:30 schreef SilverEyes het volgende:
https://www.volkskrant.nl/cs-b9baecb0
Zou ze ook lid zijn van het Fok! OMT?![]()
Ik bedoel vooral dat ik het hier 100% mee eens ben. Ik neem aan dat Mark en Jaap het onderop de stapel 'leuk advies, doen we niets mee' schuiven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit soort artikelen.
Zo jammer dat we geen andere keuzes kunnen/mogen maken..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Unaniem een belachelijk groot succes.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/?_esca(...)axime&nodeId=5280061When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Sowieso inreistests voor landen waar het virus al vrolijk gigantisch rondgaatquote:Op zondag 23 januari 2022 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-kan-oplopen-tot-289
Ik kom niet verder dan de header maar die testmaffia daar mag ook wel eens paal en perk aan gesteld worden. Dit hoeft echt niet zo veel geld te kosten. Worden er gewoon een paar smerig rijk van.
“Al het geld gaat naar de campagne”. Misschien niet Robert ten Brink inhuren dan![]()
![]()
Op de dag van GOD werkt de GGD gewoon door.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef KroketBroodje het volgende:
Weet iemand of een PCR uitslag ook op een zondag wordt gegeven? Ik heb gisteren getest rond 18:00 uur.
Rouvoet wordt vergeven. hopelijkGo hard or go home![]()
Hoe laat begint het feest in Brussel?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die zogenaamde ‘onafhankelijke journalist’ Maarten Keulemans doet niets anders dan OMT retweeten, zonder enige factcheck of noot van kritiek.
En die OMT leden, wat lopen die driftig te twitteren en een potje mediageil te zijn. En dan klagen over die lekken.![]()
Dat is, gezien de stijgende instroom, praktisch niet haalbaar. De instroom was de afgelopen weken laag, waardoor de uitstroom de komende weken ook laag gaat zijn. Dan is het een simpel rekensommetje.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Morgen en maandag zullen we stijging zien zoals elke week, dan weer dalingen in de loop van de week. Verwacht ik.
Wat ik hoop is dat de instroom niet explosief gaat stijgen zoals in Frankrijk en de VS, want dan zijn we snel terug bij af.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Dit is wel ook typisch Nederlands, gek op twitter dat adviesorgaan.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:08 schreef Homey het volgende:
Die zogenaamde ‘onafhankelijke journalist’ Maarten Keulemans doet niets anders dan OMT retweeten, zonder enige factcheck of noot van kritiek.
En die OMT leden, wat lopen die driftig te twitteren en een potje mediageil te zijn. En dan klagen over die lekken.![]()
De zorg kan wel wat stijging aan. Ligduur van Omikron is laag. Eventuele stijging zal ook snel het ziekenhuis verlaten.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat is, gezien de stijgende instroom, praktisch niet haalbaar. De instroom was de afgelopen weken laag, waardoor de uitstroom de komende weken ook laag gaat zijn. Dan is het een simpel rekensommetje.
Wat ik hoop is dat de instroom niet explosief gaat stijgen zoals in Frankrijk en de VS, want dan zijn we snel terug bij af.![]()
Ja maar ze worden overal uitgenodigd maar nooit krijgen ze stevige kritiek van journalisten. Zo’n Marion Koopmans loopt toch een partij uit haar nek te kletsen. Overigens heeft zij banden met China (genegeerd in de Nederlandse media) en om die reden uit een adviesorgaan getrapt.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is wel ook typisch Nederlands, gek op twitter dat adviesorgaan.
In haar Twitter tijdlijn haalt ze alleen uit naar Westerse politici, maar ze heeft nog nooit kritiek geuit op China. Dat zegt wel genoeg.![]()
niet alles wat jou niet bevalt is uit de nek kletsenquote:Op zondag 23 januari 2022 11:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja maar ze worden overal uitgenodigd maar nooit krijgen ze stevige kritiek van journalisten. Zo’n Marion Koopmans loopt toch een partij uit haar nek te kletsen. Overigens heeft zij banden met China (genegeerd in de Nederlandse media) en om die reden uit een adviesorgaan getrapt.
In haar Twitter tijdlijn haalt ze alleen uit naar Westerse politici, maar ze heeft nog nooit kritiek geuit op China. Dat zegt wel genoeg.![]()
Eigenlijk is het fokkin belachelijk.
Het OMT beslist dat we open mogen en vullen daarbij ook maar meteen de voorwaarden voor in.
Een clubje virologen bepaalt de voorwaarden.
Alsof het OMT dit kan en kan bepalen.![]()
De politiek kiest er uiteindelijk voor om die spreadsheet autisten (bijna) volledig te volgen in alles.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Het OMT beslist dat we open mogen en vullen daarbij ook maar meteen de voorwaarden voor in.
Alsof het OMT dit kan en kan bepalen.
Er mag kritischer naar het kabinet gekeken worden vind ik dan enkel het OMT.
Dat verschuilen daar achter mag ook wel eens klaar zijn.![]()
Ach gelukkig zit ik nu in een vakantiehuizenpark, alle huisjes zitten vol, 10 personen plus. Mensen gaan andere manieren zoeken om toch te kunnen feesten of gezelligheid op te zoeken.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Kan gezien de drukte zeker wel 24-48 uur duren. Maar inderdaad: ook op zondag is dat mogelijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 10:10 schreef KroketBroodje het volgende:
Weet iemand of een PCR uitslag ook op een zondag wordt gegeven? Ik heb gisteren getest rond 18:00 uur.![]()
Uiteindelijk beslist het kabinet. Ik las ook ergens dat ook behoorlijk wat bewindslieden een latere sluitingstijd willen. Ik heb nog hoop.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
![]()
Het is maar wat je gelukkig noemt. Maar have fun.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ach gelukkig zit ik nu in een vakantiehuizenpark,
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ach, het raamwerk staat natuurlijk gewoon, de enige beslissing die open staat is of er een scholiertje of bokkenpoot bij de koffie komt.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:01 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Uiteindelijk beslist het kabinet. Ik las ook ergens dat ook behoorlijk wat bewindslieden een latere sluitingstijd willen. Ik heb nog hoop.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Alsof het kabinet met het OMT moet onderhandelen en/of verantwoording zou moeten afleggen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:01 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Uiteindelijk beslist het kabinet. Ik las ook ergens dat ook behoorlijk wat bewindslieden een latere sluitingstijd willen. Ik heb nog hoop.
Waar is onze Boris die al dat micro management gewoon van tafel veegt.![]()
Het is er heerlijk, lekker uitzicht op het water, jacuzzi, sauna. Meer heb je niet te wensen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is maar wat je gelukkig noemt. Maar have fun.![]()
Wij gaan nog maandenlang met dat micromanagement aanmodderen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alsof het kabinet met het OMT moet onderhandelen en/of verantwoording zou moeten afleggen.
Waar is onze Boris die al dat micro management gewoon van tafel veegt.![]()
De D66-ministers zullen er wel half negen van willen makenquote:Op zondag 23 januari 2022 12:01 schreef SilverEyes het volgende:
Ik las ook ergens dat ook behoorlijk wat bewindslieden een latere sluitingstijd willen
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En dan kan er vanaf de herfst weer een nieuwe variant komen en starten we weer opnieuw.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij gaan nog maandenlang met dat micromanagement aanmodderen.![]()
Ik heb geen hoop meer dat er een keer serieuze vragen worden gesteld over de toegevoegde waarde van al dit soort regels.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij gaan nog maandenlang met dat micromanagement aanmodderen.![]()
Waarom gooien we de totaal niet werkende QR pas niet definitief overboord?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ja terug bij af omdat er een politieke onwil is om iets anders te doen dan de sluitreflex.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat is, gezien de stijgende instroom, praktisch niet haalbaar. De instroom was de afgelopen weken laag, waardoor de uitstroom de komende weken ook laag gaat zijn. Dan is het een simpel rekensommetje.
Wat ik hoop is dat de instroom niet explosief gaat stijgen zoals in Frankrijk en de VS, want dan zijn we snel terug bij af.
Mocht het weer te veel stijgen dan.![]()
Omdat er waarschijnlijk wat druk is vanuit Europa. Gok ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:17 schreef vosss het volgende:
Waarom gooien we de totaal niet werkende QR pas niet definitief overboord?![]()
Het sociale credit systeem moet er doorheen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat er waarschijnlijk wat druk is vanuit Europa. Gok ik.![]()
Directrice SCP:quote:Iemand moet een keer gaan zeggen: de crisis is voorbij
Het is tijd om de focus te verleggen van crisis naar langetermijnbeleid met corona. Betere zorg, goed onderwijs en hervorming van de arbeidsmarkt moeten ons land schokbestendiger maken, schrijft directeur Kim Putters van het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Het nieuwe kabinet heeft duidelijk de ambitie uitgesproken om meer uit de crisisstand te komen en een langetermijnperspectief voor Nederland te schetsen. Dat is geen moment te vroeg. De planbureaus pleiten hier al sinds 2020 voor.
Het loslaten van de crisisstand biedt meer kansen om de maatschappelijke effecten van corona breder aan te pakken. Dit betekent oog hebben voor virusbestrijding, ziekenhuisbedden en de rol van de GGD. Maar ook voor kwaliteit van leven, sociale cohesie, hoe we werken en geld verdienen (en waaraan), participatie, en zorg en ondersteuning die werkt. Dit moeten we in samenhang wegen en duidelijk uitlegbaar maken. Doen we dit niet, dan is het alternatief: hollen van crisis naar crisis en ons richten op de volksgezondheid. Maar dat betekent dat de samenleving en economie moeten achterblijven.
Uitdagingen
Kortom: om de samenleving en economie op gang te houden is realisme nodig over wat voor Nederland essentieel is, en zijn toekomstscenario’s onontbeerlijk, zoals recent ook door de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) en de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) is geadviseerd. De gevolgen van de pandemie kunnen we niet los zien van de uitdagingen die er al in ons land waren. Die uitdagingen aanpakken kan alleen met beleid gebaseerd op realistische verwachtingen over wat nodig is van en voor mensen. Ook moeten we het beleid veel meer koppelen aan voornemens voor de langere termijn. Volgens een analyse van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) ontbreekt het daar in het regeerakkoord nog te veel aan.
Om langetermijnbeleid in te richten, reik ik alvast drie bouwstenen aan. Deze hebben consequenties voor de uitwerking van het nieuwe regeerakkoord. De arbeidsmarkt moet bijvoorbeeld al veel langer hervormd worden en plannen hiervoor liggen al klaar. Onder meer de WRR, de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving (RVS) en de Sociaal-Economische Raad (SER) hebben voorstellen gedaan voor meer werkzekerheid voor de vele mensen die in tijdelijk of flexwerk zitten.
Tijdens de crisis bleken juist zij veel risico te lopen als eerste hun baan kwijt te raken, met alle financiële en mentale gevolgen van dien. Tegelijkertijd is het voor deze groep mensen moeilijker om de crisis door te komen, omdat zij minder toegang hebben tot cruciale zaken die daarbij helpen zoals thuis kunnen werken. Brede maatschappelijke participatie, zoals het combineren van werk met zorgtaken, het nemen van studieverlof of zeggenschap over het eigen werk, is voor tijdelijke- en flexwerkers ook veel lastiger.
De arbeidsmarkthervormingen zijn dus noodzakelijk om te zorgen dat mensen niet achterblijven, maar ook om de samenleving schokbestendiger te maken. Hervormingen zijn een integraal onderdeel van het langetermijnperspectief op het leven met corona.
Voor een langetermijnperspectief is ook meer realisme nodig over zorg en ondersteuning die werkt voor mensen nu en in toekomst, en wat die kost. Dat is bouwsteen twee. De lokale zorg en ondersteuning schieten al langer tekort. Veel mensen krijgen hulp, maar mensen in de meest kwetsbare posities krijgen dat niet voldoende. Voor mensen met arbeidsbeperkingen werd het vinden van beschut en begeleid werk lastiger. Alleenstaande ouderen die thuis- en wijkzorg nodig hebben, raken verstrikt in regels of bereiken het loket niet. In de jeugdzorg is het niet anders.
Tijdens de crisis liepen de ziekenhuizen vol, maar nam ook de druk op lokale hulpverlening toe. Terwijl de mogelijkheden om bij mensen thuis te komen afnamen en het zorgaanbod op hetzelfde peil bleef als voor de crisis. Dat heeft de mantelzorg extra belast. Uit het regeerakkoord blijkt de ambitie om de publieke gezondheidszorg beter te organiseren. Maar er is meer realisme nodig over de bredere hulpvraag die er al voor corona was en die de komende jaren zal toenemen, zeker in de geestelijke gezondheidszorg en door de gevolgen van corona.
Voor het onderwijs moet bij opleving van het virus de belangrijkste vraag zijn wat er nodig is om het onderwijs op een veilige manier te laten verlopen. Dat is een fundamenteel andere vraag dan de optie overwegen om scholen te sluiten in het kader van het beheersbaar houden van het virus. Dat is een derde bouwsteen voor een langetermijnperspectief.
Natuurlijk mogen we nooit naïef zijn over de risico’s van virusbesmettingen voor onze gezondheid, en over de druk op de ziekenhuiszorg. Maar de afgelopen jaren hebben we ook geleerd hoe belangrijk het is dat het werken, leren en zorgen voor en door mensen kan doorgaan. Hoewel de samenleving heeft laten zien over best wat schokbestendigheid te beschikken, vergt dat nu wel onderhoud en investering.
Kantelen
Het versterken van de schokbestendigheid geldt evenzo voor tal van economische sectoren. Die moeten door kunnen gaan en moeten verduurzamen. Ook met hen moet je langetermijnplannen afspreken. De vraag moet dan niet langer zijn wat er dicht moet als het virus komt, maar wat er voor de lange termijn nodig is om open te blijven en welke afspraken daarvoor nodig zijn. Scenario’s kunnen daarbij helpen. Zo keer je het om, en werken we met langetermijninvesteringen aan een meer schokbestendige arbeidsmarkt, zorg- en onderwijssector. En door goede afspraken over bescherming in bedrijven en op de werkvloer, kunnen de risico’s beheersbaar blijven zonder de samenleving op slot te doen.
Ergens zal iemand toch een keer moeten opstaan en hardop moeten zeggen: de crisis is nu voorbij, we moeten onze zaak op orde krijgen. En het dan gaan doen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
quote:Op zondag 23 januari 2022 12:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alsof het kabinet met het OMT moet onderhandelen en/of verantwoording zou moeten afleggen.
Waar is onze Boris die al dat micro management gewoon van tafel veegt.Oke,oke, ik ben alweer weg. Ben ik eens een keer positiefquote:Op zondag 23 januari 2022 12:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De D66-ministers zullen er wel half negen van willen maken![]()
![]()
Dat past niet in onze agenda.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:17 schreef vosss het volgende:
Groetjes,
Frans en Ursula.![]()
Ik reis veel door Europa en moet zeggen dat die pas prima werkt momenteel.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:17 schreef vosss het volgende:
Zou wel fijn zijn als de eisen gelijkgetrokken worden overigens.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ierland heeft het afgeschaft, behalve voor internationale reizen. Frans en Ursula hebben niet zoveel te vertellen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat past niet in onze agenda.
Groetjes,
Frans en Ursula.- verwijderd door admin -![]()
Het zou niet moeten gaan of die pas goed werkt of niet; het zou moeten gaan of die pas überhaupt nog nut heeft; ook binnen Europa. Het virus is toch al overal; helemaal nu met die snelheid van Omicron.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik reis veel door Europa en moet zeggen dat die pas prima werkt momenteel.
Zou wel fijn zijn als de eisen gelijkgetrokken worden overigens.![]()
Werken als in "het systeem gaf geen storing", of werken als in "het heeft een aantoonbaar effect op de virusbestrijding"?quote:Op zondag 23 januari 2022 12:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als de eisen gelijkgetrokken worden overigens.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah, dat hoor je niet vaak hier.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:30 schreef belanov het volgende:
[..]
Kim is een man(en goed verhaal natuurlijk)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dit wel.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Werken als in "het systeem gaf geen storing", of werken als in "het heeft een aantoonbaar effect op de virusbestrijding"?Go hard or go home![]()
We doen iets spannends.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 8
IC bezetting 275
Kliniek instroom 92
Kliniek bezetting 818
@:oliver23![]()
Inzetten op thuismonitoring met Luscii apps, en open met die hele handelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Doe ik ook weleens, heeft ook met bedbezetting te maken. Alleen niet met klinieken of IC'squote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Op dit moment ligt 0,001% van de Nederlandse bevolking op de IC wegens Corona en 0,004% op de verpleegafdelingen….![]()
Zullen de media deze week wel door hebben dat er elke zondag en maandag een stijging te zien is, maar dat het daarna gewoon weer door daalt?quote:Op zondag 23 januari 2022 13:03 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Stijging des doods.
@:Lenny_Leonard en @:Zipportal … vanavond spoedoverleg![]()
Wat ik hoor van collegae in den zorglanden, is dat dit door personeelstekort in de thuiszorg en instellingen zit. Omdat die veel door quarantaineplicht thuis zitten...quote:
Meestal zonder klachten...
Keep the crisis alive!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waarom is de TT niet 'boiscOPEN' ?
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Twintigers die onderuit gaan met de scooter en met positieve test als coronapatiënt geregistreerd worden waardoor in de liveblogs gemeld kan worden dat 'de bezetting in de ziekenhuizen is toegenomen'![]()
![]()
Ik zie eigenlijk alleen een daling op de IC's en een lichte stijging op de verpleeg. Waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat half nederland corona heeft en er daarvan ook mensen in het ziekenhuis komen voor wat anders.![]()
Woordgrapjes worden hier niet gewaardeerd.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:15 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Waarom is de TT niet 'boiscOPEN' ?![]()
Technisch werkt dat prima ja. Jij laat je QR zien, die wordt gescanned en dan wordt er een groen vinkje getoond.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als de eisen gelijkgetrokken worden overigens.
Verder doet die hele QR pas niets aan voorkomen van verspreiding.
Dat ding deugt niet en is louter in het leven geroepen om dalijk achter je digitale ID te kunnen hangen.
Fijn dat jij daar geen probleem mee hebt. Ik heb dat wel. Het is NIET ok om mensen buiten te sluiten op basis van whatever de overheid in de toekomst bedenkt. Dit gaat veel verder dan een vaccinatiestatus en ieder die dat niet wil inzien is geen knip voor de neus waard.
vosss is de naam,
Dan ben ik ook geen knip voor de neus waard en de hele horeca en culturele sector ook niet. Hun zal het verder een zorg zijn als het met CTB gaat, als ze maar normaal open kunnen zonder beperkingen. En als dat de voorwaarde is, soit, dat gaat er ook wel weer af.![]()
Ik bestrijd dat dat ding daarom in het leven is geroepen.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Technisch werkt dat prima ja. Jij laat je QR zien, die wordt gescanned en dan wordt er een groen vinkje getoond.
Verder doet die hele QR pas niets aan voorkomen van verspreiding.
Dat ding deugt niet en is louter in het leven geroepen om dalijk achter je digitale ID te kunnen hangen.
Fijn dat jij daar geen probleem mee hebt. Ik heb dat wel. Het is NIET ok om mensen buiten te sluiten op basis van whatever de overheid in de toekomst bedenkt. Dit gaat veel verder dan een vaccinatiestatus en ieder die dat niet wil inzien is geen knip voor de neus waard.
Echter gaat ie daar nu wel voor gebruikt worden ja, nu al een tijd duidelijk is dat het het doel niet kan dienen omdat vaccineren transmissie niet stopt of iig fors verminderd.
Dus: wég met die QR codes, overal
Zolang ze gebruik maken van die afdeling is dat niet erg. Want zodra ze er weer uitgaan neemt de bezetting weer af. Ze zullen vast geen beleid maken op die 3 twintigers die onderuit gaan met de scooter behandeld worden op de corona afdeling en met corona en al het ziekenhuis uitgezet worden zodra die behandeling klaar is.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:16 schreef belanov het volgende:
Twintigers die onderuit gaan met de scooter en met positieve test als coronapatiënt geregistreerd worden waardoor in de liveblogs gemeld kan worden dat 'de bezetting in de ziekenhuizen is toegenomen'
[ afbeelding ]Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Dat mag je niet zeggen van @Lenny_Leonardquote:Op zondag 23 januari 2022 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie eigenlijk alleen een daling op de IC's en een lichte stijging op de verpleeg. Waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat half nederland corona heeft en er daarvan ook mensen in het ziekenhuis komen voor wat anders.![]()
Het is ze zeker wel een zorg doorgaans, alleen als de keuze is wel of geen inkomen, dan heb je niet heel gek veel te kiezen in de praktijkquote:Op zondag 23 januari 2022 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan ben ik ook geen knip voor de neus waard en de hele horeca en culturele sector ook niet. Hun zal het verder een zorg zijn als het met CTB gaat, als ze maar normaal open kunnen zonder beperkingen. En als dat de voorwaarde is, soit, dat gaat er ook wel weer af.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vergeet effect van alleen al behandeling in isolatie niet na positieve testquote:Op zondag 23 januari 2022 13:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zolang ze gebruik maken van die afdeling is dat niet erg. Want zodra ze er weer uitgaan neemt de bezetting weer af. Ze zullen vast geen beleid maken op die 3 twintigers die onderuit gaan met de scooter behandeld worden op de corona afdeling en met corona en al het ziekenhuis uitgezet worden zodra die behandeling klaar is.
Mag er wmb ook af trouwensOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 23 januari 2022 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik bestrijd dat dat ding daarom in het leven is geroepen.
Echter gaat ie daar nu wel voor gebruikt worden ja, nu al een tijd duidelijk is dat het het doel niet kan dienen omdat vaccineren transmissie niet stopt of iig fors verminderd.
Dus: wég met die QR codes, overal![]()
![]()
![]()
Ongeveer 9 krona patiënten per ziekenhuis. Gemiddeld. En daar voor moet het land op slot. Donder toch op. Er is niets meer aan de hand.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
We hebben het bijgelegd hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb mot thuis. Nichtje van mijn vriendin logeert hier. Zelftestje gedaan. Vooruit. Maar mijn vriendin vroeg of ik een mondkapje wilde dragen in mijn auto met het ritje naar het bos. We hebben gisteravond 4 uur lang spelletjes aan tafel gedaan 1m tegenover elkaar. Wat voegt een mondkapje in de auto dan nog toe.Maar best lastig. Mijn vriendin vond het een kleine moeite en snapt niet dat ik daar niet aan toegeef. Aan de andere kant erkent ze zelf geen grenzen te kunnen stellen en begrijpt ze wel dat na de ene kleine moeite een andere zal volgen. Dilemma’s
Mss ben ik ook wel gewoon te moeilijk
Helaas Scrummie. Je moet zelf blijven zoekenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mocht dat laatste tegenvallen; pics van je vriendin!![]()
![]()
Binnen 7 dagen kan je toch geen hertest toen bij de GGD ?quote:Op zondag 23 januari 2022 08:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Weinig. Laat de kinderen ook niet testen.
Zelf moet ik voor m'n werk even een test laten doen. En dan over 5 dagen weer, in de hoop dat ze me weer op de afdeling in kunnen zetten. Altijd fijn, werken in de zorg.
Beterschap voor jou en je gezin overigens, mochten er klachten zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Si siquote:
Zelfde geldt voor alle mensen en entiteiten met macht. Jacinda is ineens vet rijk van de crypto's.
Bol.com heeft pakhuizen vol geld.
Microsoft Teams is overal uitgerold en dat gaat niet meer teruggedraaid worden.
Op angst inspelende test/voorzorgsmaatregelen bedieners
BahOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar heb ik het ook over natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ze zeker wel een zorg doorgaans, alleen als de keuze is wel of geen inkomen, dan heb je niet heel gek veel te kiezen in de praktijk![]()
Niet zo mauwen, je hebt tenminste een vriendinquote:Op zondag 23 januari 2022 13:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
We hebben het bijgelegd hoorMaar best lastig. Mijn vriendin vond het een kleine moeite en snapt niet dat ik daar niet aan toegeef. Aan de andere kant erkent ze zelf geen grenzen te kunnen stellen en begrijpt ze wel dat na de ene kleine moeite een andere zal volgen. Dilemma’s
[..]
Helaas Scrummie. Je moet zelf blijven zoeken![]()
![]()
Je vriendin werkt in de zorg toch?quote:Op zondag 23 januari 2022 13:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
We hebben het bijgelegd hoorMaar best lastig. Mijn vriendin vond het een kleine moeite en snapt niet dat ik daar niet aan toegeef. Aan de andere kant erkent ze zelf geen grenzen te kunnen stellen en begrijpt ze wel dat na de ene kleine moeite een andere zal volgen. Dilemma’s
[..]
Helaas Scrummie. Je moet zelf blijven zoeken
Is best een dwingende bubbel dat, tijd voor vakantie denk ik. Weet wat je te doen staat: boeken boeken boeken
Dat is dus gewoon vals van de overheid om de cultuursector en horeca voor hun CTB karretje te spannen.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan ben ik ook geen knip voor de neus waard en de hele horeca en culturele sector ook niet. Hun zal het verder een zorg zijn als het met CTB gaat, als ze maar normaal open kunnen zonder beperkingen. En als dat de voorwaarde is, soit, dat gaat er ook wel weer af.
Ik kom niet meer op plekken waar mij gevraagd wordt om een QR. Ik werk niet mee aan het in stand houden van die vermaledijde QR pas.
vosss is de naam,
Ja maar die piek gaat echt nog komen. Het is nog niet voorbij.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:28 schreef vosss het volgende:
Ongeveer 9 krona patiënten per ziekenhuis. Gemiddeld. En daar voor moet het land op slot. Donder toch op. Er is niets meer aan de hand.
Gr gr
Jaap & Marion.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: