SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
20 of 28 gemiddeld is wel een verschilletje. Voor mij voelt het fietsen naar werk wel als training en de rechte stukken langs het water of de snelweg trap ik meestal ook wel tussen de 32 en 38 kmh, afhankelijk van wind mee of tegen. Heb ook wel gewoon een wielerpakje aan. Als ik 20kmh gemiddeld ga fietsen, dan ben ik 50 minuten onderweg en dan is met de auto wel echt veel sneller, nu ben ik bijna even snel.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik fiets ook veel naar mijn werk 14km enkele reis maar ik tel dat niet mee als training. Probeer ook echt rustig aan te doen, meestal rond de 20km/u zodat ik gewoon in mijn gewone kleding kan gaan en buiten het woon-werkverkeer mijn trainingen (ook wielrennen en hardlopen) gewoon nog kan doen. Het scheelt ook niet veel in reistijd, een minuutje of 10 langer fietsen maar ik hoef me dan niet meer om te kleden..
Nadeel is dus wel dat 5 dagen woon-werk best wat invloed heeft op m'n hardloopprestaties, zeker als ik zoals vandaag op een zaterdag loop.![]()
Dat is inderdaad wel redelijk intensief. Toch beter om een dag per week rust te houden zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
20 of 28 gemiddeld is wel een verschilletje. Voor mij voelt het fietsen naar werk wel als training en de rechte stukken langs het water of de snelweg trap ik meestal ook wel tussen de 32 en 38 kmh, afhankelijk van wind mee of tegen. Heb ook wel gewoon een wielerpakje aan. Als ik 20kmh gemiddeld ga fietsen, dan ben ik 50 minuten onderweg en dan is met de auto wel echt veel sneller, nu ben ik bijna even snel.
Nadeel is dus wel dat 5 dagen woon-werk best wat invloed heeft op m'n hardloopprestaties, zeker als ik zoals vandaag op een zaterdag loop.
Je lichaam moet ten slotte ook kunnen herstellen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Inmiddels heb ik volgens mij bijna een jaar niet hardgelopen, maar ik kom me weer melden. Mijn vriendin heeft zich geplaatst voor de Olympische Spelen in Beijing en is ook daadwerkelijk genoemd in de aankondiging voor het Braziliaanse team, maar lijkt het vanwege positieve COVID-19-tests alsnog te gaan missen, tenzij ze een wonder in d'r schoot geworpen krijgt. Om haar in de komende maanden wat afleiding te bezorgen ter verwerking van dit drama en om mijzelf weer eens een trainingsdoel te bezorgen (maar vooral dat eerste), ga ik haar de volledige vrijheid geven om mij te trainen (ze heeft een sportopleiding gevolgd en is sporter, het is niet zo dat ik mijn lot in handen van een nietsnut leg, anders had ik het niet gedaan natuurlijk). Als zij zegt dat ik x kilometer moet lopen, ga ik x kilometer lopen, als zij zegt dat ik vier keer toeterend om de kerk moet kruipen, ga ik vier keer toeterend om de kerk kruipen, bij wijze van spreken.
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja, dat is inderdaad ook net wat je er mee wilt bereiken. Ik fiets overigens niet op de racefiets naar het werk, dus denk dat het qua inspanning wel overeenkomt met 26-28 rijden als ik op deze fiets 20 rijd. Maar mijn doel is juist om mijn benen er niet mee te vermoeien, alles in zone 0, maar toch lekker buiten te zijn. En ik werk nog steeds ook wel best veel thuis, dus het is nu maximaal 3x per week dat ik ga, ook wel een verschil.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
20 of 28 gemiddeld is wel een verschilletje. Voor mij voelt het fietsen naar werk wel als training en de rechte stukken langs het water of de snelweg trap ik meestal ook wel tussen de 32 en 38 kmh, afhankelijk van wind mee of tegen. Heb ook wel gewoon een wielerpakje aan. Als ik 20kmh gemiddeld ga fietsen, dan ben ik 50 minuten onderweg en dan is met de auto wel echt veel sneller, nu ben ik bijna even snel.
Nadeel is dus wel dat 5 dagen woon-werk best wat invloed heeft op m'n hardloopprestaties, zeker als ik zoals vandaag op een zaterdag loop.
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 23-01-2022 09:58:28 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind op de fiets 6 kilometer al ver.
Dat gezegd hebbende. Eerste duurloop op carbon net. 21 kilometer en geen centje last van de benen gehad. Nu komt dat natuurlijk ook doordat ik inmiddels al zo veel lange duurlopen rond deze afstand heb gedaan, maar het zal een combi zijn. Fijn schoentje.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mijn god, wat een ellende moet dat zijn. Jarenlang zo hard getraind om tot het niveau te komen, heb je je daadwerkelijk geplaatst, loopt het stuk om zoiets. Dat moet een enorme mentale klap zijn. Veel sterkte daar mee!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Inmiddels heb ik volgens mij bijna een jaar niet hardgelopen, maar ik kom me weer melden. Mijn vriendin heeft zich geplaatst voor de Olympische Spelen in Beijing en is ook daadwerkelijk genoemd in de aankondiging voor het Braziliaanse team, maar lijkt het vanwege positieve COVID-19-tests alsnog te gaan missen, tenzij ze een wonder in d'r schoot geworpen krijgt. Om haar in de komende maanden wat afleiding te bezorgen ter verwerking van dit drama en om mijzelf weer eens een trainingsdoel te bezorgen (maar vooral dat eerste), ga ik haar de volledige vrijheid geven om mij te trainen (ze heeft een sportopleiding gevolgd en is sporter, het is niet zo dat ik mijn lot in handen van een nietsnut leg, anders had ik het niet gedaan natuurlijk). Als zij zegt dat ik x kilometer moet lopen, ga ik x kilometer lopen, als zij zegt dat ik vier keer toeterend om de kerk moet kruipen, ga ik vier keer toeterend om de kerk kruipen, bij wijze van spreken.
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.![]()
Dat is wel erg rot nieuws, redt ze het net niet qua 7dagen en 24 uur klachtenvrij of gelden er weer andere regels?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
heywoodu
![]()
Morgen móet het negatief zijn, dan is er nog genoeg tijd om het papierwerk te regelen (mits ze daarna ook negatief blijft, natuurlijk). Dat is ook het voornaamste punt, de papieren/negatieve tests die ingeleverd moeten worden bij de Chinezen.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat is wel erg rot nieuws, redt ze het net niet qua 7dagen en 24 uur klachtenvrij of gelden er weer andere regels?
Ik blijf hoop houden, maar zoek voor de zekerheid mijn hardloopschoenen maar alvast op.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Wat verschrikkelijk moet dat zijnquote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.Vooral nu op dit moment, nu iedereen omikron lijkt te krijgen en niemand er ziek van wordt.. En dan je jarenlange droom weg door 1 zo'n rood streepje..
Voor jou in ieder geval een gelukje bij een ongeluk, want van trainen met een doordacht plan word je vrijwel altijd beter. Al is jouw vriendin volgens mij ook wel in staat om jou heel hard te laten afzien![]()
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Het streepje is vooral gisteren en vandaag ook echt heel dun geweest op de (zelf)test, vandaag zelfs bijna onzichtbaar, het zou me helemaal niks verbazen als ze straks echt één dag te laat een negatieve PCR-test heeft, maar men al een vervanger aan heeft gewezen (die keuze moet een keer gemaakt worden, dat is logisch en neem ik 'de bond' ook zeker niet kwalijk).quote:Op zondag 23 januari 2022 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk moet dat zijnVooral nu op dit moment, nu iedereen omikron lijkt te krijgen en niemand er ziek van wordt.. En dan je jarenlange droom weg door 1 zo'n rood streepje..
Ik heb toegezegd dat ik alle trainingen zo goed mogelijk af ga werken. En ze woont inmiddels ook hier, dus smokkelen ('want ze zit toch ver weg') zit er niet in. Dat wordt inderdaad afzienquote:Voor jou in ieder geval een gelukje bij een ongeluk, want van trainen met een doordacht plan word je vrijwel altijd beter. Al is jouw vriendin volgens mij ook wel in staat om jou heel hard te laten afzien![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Da's wel een domper. Fingers crossed.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Morgen móet het negatief zijn, dan is er nog genoeg tijd om het papierwerk te regelen (mits ze daarna ook negatief blijft, natuurlijk). Dat is ook het voornaamste punt, de papieren/negatieve tests die ingeleverd moeten worden bij de Chinezen.
Ik blijf hoop houden, maar zoek voor de zekerheid mijn hardloopschoenen maar alvast op.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Mijn eerste week van marathontraining zit erop. 76km hardgelopen, en nog 112 km gefietst en 2 krachttrainingen. En het mooiste is, mijn benen voelen superfris na de duurloop van vandaag! Dat is natuurlijk wel het verschil door meer in de lage zones te trainen. Ben benieuwd hoe het verder gaat, je hebt natuurlijk ook wel wat echt zware trainingen nodig als marathonsimulatie..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb geen zone 0, zone 1 is de laagste met hartslag tussen de 0 en 123 bmp.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad ook net wat je er mee wilt bereiken. Ik fiets overigens niet op de racefiets naar het werk, dus denk dat het qua inspanning wel overeenkomt met 26-28 rijden als ik op deze fiets 20 rijd. Maar mijn doel is juist om mijn benen er niet mee te vermoeien, alles in zone 0, maar toch lekker buiten te zijn. En ik werk nog steeds ook wel best veel thuis, dus het is nu maximaal 3x per week dat ik ga, ook wel een verschil.![]()
Ik heb niet perse een doel met die woonwerkritten moet uiteindelijk op m'n werk komen op de meest efficiente manier. Dus ik fiets wel door anders kom ik te laat. Ik denk niet dat ik m'n benen heel erg vermoei, maar wel het herstel van het voorgaande weekend vertraag of zelf voorkom.Ja dat doe ik ook eindelijk wel. Liever zou ik het niet doen, maar als ik merk dat de vermoeidheid opbouwt, dan neem ik wel één of twee dagen rust. Morgen ga ik waarschijnlijk een dag niets doen, dan weer even verder zien.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:00 schreef BOKA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel redelijk intensief. Toch beter om een dag per week rust te houden zou ik zeggen.
Je lichaam moet ten slotte ook kunnen herstellen.
Ik heb stiekem ook nog het idee om te training voor een marathon (eerste keer), maar dat vind ik momenteel nog lastig te combineren. Deze week deadline voor inschrijving voor Rotterdam via werk. Twijfel.![]()
Wel keihard, die olympisch athleten die dan door zo’n test afvallen. Ik snap het wel, maar voor de sporters in kwestie is het echt heel sneu, vooral omdat ze er zelf nauwelijks iets aan kunnen doen.
Succes met je trainingen trouwens! Ben je er helemaal uit?Whatever...![]()
Toe maar. Dat is best veel. Nou heb ik ook wel gezien inmiddels dat je een behoorlijk trainingsbeest bent, maar toch.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn eerste week van marathontraining zit erop. 76km hardgelopen, en nog 112 km gefietst en 2 krachttrainingen. En het mooiste is, mijn benen voelen superfris na de duurloop van vandaag! Dat is natuurlijk wel het verschil door meer in de lage zones te trainen. Ben benieuwd hoe het verder gaat, je hebt natuurlijk ook wel wat echt zware trainingen nodig als marathonsimulatie..
Ik heb gisteren 45 km gefietst en in totaal 50km gelopen. 2x kracht en 22km vandaag maar ik ben nu aardig op. Morgen rustig aan
Whatever...![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:13 schreef Cynic het volgende:
Hartslagband bovenlangs zit inderdaad veel beter. Loop er niet zo vaak mee, maar misschien nu wat vaker.![]()
DCRainmaker gaf jaren geleden deze tip en hij had gelijk.
@Levitas: welkom terug!![]()
Maar wat zijn nu de beste hartslagbanden eigenlijk? Welke gebruiken jullie, want ik gebruik eigenlijk altijd alleen de optische.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb pas een nieuwe gekocht, een Wahoo Tickr. Heb hem dus pas een week maar tot nu toe bevalt hij heel goed, zit fijn en meet nauwkeurig. En niet te duur.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Na mn duurloop van 22 km gisteren waren mn benen ook wel moe. Maar dat waren ze daarvoor ook al wel.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Toe maar. Dat is best veel. Nou heb ik ook wel gezien inmiddels dat je een behoorlijk trainingsbeest bent, maar toch.
Ik heb gisteren 45 km gefietst en in totaal 50km gelopen. 2x kracht en 22km vandaag maar ik ben nu aardig op. Morgen rustig aanKomt vermoedelijk omdat ik op donderdag intensieve intervaltraining had, op vrijdag voor het eerst sinds maanden weer eens krachtraining heb gedaan, de dag erna 40 minuten over het strand moest rennen (van mn trainer) en daardoor zondag al spierpijn had voorik was begonnen.
Vandaag dus ook maar even rustig aan.
Vorige week in totaal 56 km gerend.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Is het met de huidige smartwatches echt zo dat hartslagbanden significant accurater zijn? En verschilt dat dan per merk/type smartwatch? Dacht dat dat tegenwoordig wel redelijk goed zat allemaal. n=1 verhaal, maar mijn Garmin 45 week ongeveer 3 bpm af tijdens een inspanningstest met volledige ECG. Sportarts gaf aan dat ik dat prima als referentie kon gebruiken - Nu heb ik natuurlijk wel een iets ander doel dan een toptijd op een marathon, maar goed
En thanks @Zwabberhark, ook jouw username herken ik nog!![]()
![]()
Zijn de verschillen niet heel klein? De Polar H10 (ook te gebruiken met je Garmin) werd ooit gezien als de smeersel van de smeersel, maar is al zo oud dat de concurrentie inmiddels wel net zulke goede banden zal maken.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:42 schreef mosselmossel het volgende:
Maar wat zijn nu de beste hartslagbanden eigenlijk? Welke gebruiken jullie, want ik gebruik eigenlijk altijd alleen de optische.
Ikzelf gebruik de polsmeting, maar dat is luiheid, je hebt er weinig aan.![]()
Gisteravond had ik trouwens echt wel een totale ineenstorting. Eerst 5 uur op, werken, naar huis, omkleden voor een duurloop van 25 km. Na 20 km was ik er helemaal klaar mee. Ik had al 20000 stappen gezet met een pijntje tussen enkel en achilles (die deuk daar), was moe, moest ontlasten en mentaal gezien was ik zo game over dat ik het opperwezen hardop aangeroepen heb.![]()
Rustdagen zijn ook wel lekker af en toe! Mijn benen zijn vandaag toch ook wel wat stijfjes. Dus straks even lekker stuk wandelen en dan morgen weer rustig iets doen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:00 schreef BOKA het volgende:
[..]
Na mn duurloop van 22 km gisteren waren mn benen ook wel moe. Maar dat waren ze daarvoor ook al wel.Komt vermoedelijk omdat ik op donderdag intensieve intervaltraining had, op vrijdag voor het eerst sinds maanden weer eens krachtraining heb gedaan, de dag erna 40 minuten over het strand moest rennen (van mn trainer) en daardoor zondag al spierpijn had voorik was begonnen.
Vandaag dus ook maar even rustig aan.
Vorige week in totaal 56 km gerend.Whatever...![]()
Banden zijn iets accurater schijnt, maar bijvoorbeeld de apple watch is heel accuraat. En ik verwacht dat de neiuwste generaties horloges nog beter zijn. En dan nog. Je moet je afvragen of de modellen die je gebruikt voor je training niet veel meer onzekerheid bevatten dan die hartslagmeting.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef Levitas het volgende:
Is het met de huidige smartwatches echt zo dat hartslagbanden significant accurater zijn? En verschilt dat dan per merk/type smartwatch? Dacht dat dat tegenwoordig wel redelijk goed zat allemaal. n=1 verhaal, maar mijn Garmin 45 week ongeveer 3 bpm af tijdens een inspanningstest met volledige ECG. Sportarts gaf aan dat ik dat prima als referentie kon gebruiken - Nu heb ik natuurlijk wel een iets ander doel dan een toptijd op een marathon, maar goed
En thanks @:zwabberhark, ook jouw username herken ik nog!
Als je niet een labtest met omslagpunten gedaan hebt kort geleden dan is het waarschijnlijk helemaal niet interessant om te weten of je 3 slagen afwijking hebt tussen meetmethodes.
Kort gezegd: ik denk eigenlijk dat het een non-discussie is. De foutmarges van alle andere dingen die wij 'amateurs' doen zijn waarschijnlijk nog veel hoger. Daarnaast zijn de modellen ook niet zwart wit. Je gaat tussen een hartslag van 138 en 139 gemiddeld ook niet ineens 2x zo moe zijn omdat het toevallig net een zone hoger uitkomt.Whatever...![]()
Het grootste probleem is dat optische meting langzaam reageren op een hogere hartslag bij intervallen. Ik denk niet dat dat verholpen kan worden omdat de verhoogde hartslag in je pols ook daadwerkelijk later merkbaar is.![]()
Dit inderdaad. Het gaat niet om 3 slagen hoger of lager in een bepaalde zone, maar modellen (en trainers) kijken bij intervallen ook hoe snel de hartslag weer zakt. Als de hartslag elke keer een halve minuut achterloopt bij de snelheid terwijl je 400 meters loopt, is dat niet heel zinnig.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Het grootste probleem is dat optische meting langzaam reageren op een hogere hartslag bij intervallen. Ik denk niet dat dat verholpen kan worden omdat de verhoogde hartslag in je pols ook daadwerkelijk later merkbaar is.
Maar goed, als je niks wilt doen met al die data dan hoef je ook geen hartslagband aan te schaffen natuurlijk.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik wissel een Garmin band af met een Wahoo (eigenlijk gekocht voor het fietsen). Met de Garmin band krijg je iets meer statistieken te zien in de Connect-app (grondcontacttijd, balans, vert. ratio) maar dat is imo niet interessant genoeg om een prijsverschil van 50 euro te rechtvaardigen.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:42 schreef mosselmossel het volgende:
Maar wat zijn nu de beste hartslagbanden eigenlijk? Welke gebruiken jullie, want ik gebruik eigenlijk altijd alleen de optische.
Als ik er nu een zou kopen dan zou ik direct voor een Wahoo gaan.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dank voor de tips. Ik ga het eens overwegen, want op zich ben ik ook een beetje #teamZwabber : Ikzelf gebruik de polsmeting, maar dat is luiheidZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat een enorm verschil door met compressiesokken te lopen
Had vrijwel geen last van vermoeide benen na 25km en een dag later nauwelijks last van spierpijn oid. En dat terwijl ik 25km al bijna een jaar niet meer heb gelopen.
Enige vervelende (en beetje zorgwekkende) is dat ik last van m'n knie heb. Voelt als een lopersknie. Heb er de laatste 3km mee gelopen. Deze week maar even heel voorzichtig mee doen. Kan dit niet gebruiken
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Eens! Ik sport sinds 2 weken ook met compressiekousen (Squash en hardlopen). Wat een verschilquote:Op maandag 24 januari 2022 13:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat een enorm verschil door met compressiesokken te lopen
Had vrijwel geen last van vermoeide benen na 25km en een dag later nauwelijks last van spierpijn oid. En dat terwijl ik 25km al bijna een jaar niet meer heb gelopen.
Enige vervelende (en beetje zorgwekkende) is dat ik last van m'n knie heb. Voelt als een lopersknie. Heb er de laatste 3km mee gelopen. Deze week maar even heel voorzichtig mee doen. Kan dit niet gebruiken. En dan heb ik niet eens die van Stox, maar O'goods van bol.com. Echt perfect! Nauwelijks vermoeid, en nog nergens last van. Welke compressiesokken heb jij?
![]()
Ik krijg ook wel eens zulke hartslagprofielen uit mn horloge (rood=hartslag). Ik weet niet of dat dan door zweet of iets anders komt maar klopt natuurlijk voor geen metergeen last van met borstband.
![]()
![]()
Daarvoor heb ik een Stryd. Best interessant icm de rest van de gegevens.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Het grootste probleem is dat optische meting langzaam reageren op een hogere hartslag bij intervallen. Ik denk niet dat dat verholpen kan worden omdat de verhoogde hartslag in je pols ook daadwerkelijk later merkbaar is.
Overigens mis ik power/hartslag speed/power en energie/km/tijd afgelegd om echt goed te analyseren.
Golden cheetah helpt wel iets. Maar Stryd kan zelf wel iets beter vind ik. Ingebouwde trainingen zijn wel echt top.Whatever...![]()
Wat polsmeters doen is door middel van AI patronen in de bewegingen van je pols herkennen, en op basis daarvan de input van de hartslagmeter "corrigeren". Als je continu 100% dezelfde bewegingen maakt zal dat best accuraat kunnen, kleine afwijkingen ook nog wel, maar zodra je echt afwijkt van dat patroon (even krabben, zweet van je hoofd vegen, etc.) zal de software wat meer moeite hebben met goed herkennen van je pols beweging en hartslag. Dat verklaart denk ik wel onverwachte pieken/dalen in metingen, enz.quote:Op maandag 24 januari 2022 16:18 schreef valleilijn het volgende:
Ik krijg ook wel eens zulke hartslagprofielen uit mn horloge (rood=hartslag). Ik weet niet of dat dan door zweet of iets anders komt maar klopt natuurlijk voor geen metergeen last van met borstband.
[ afbeelding ]
Op de één of andere manier registreert mijn borstband i.c.m Garmin horloge (zelfs met nieuwe batterij), m'n hartslag niet meer goed. Komt niet hoger dan 85 slagen/minuut, wat no way kan kloppen. Terwijl pols richting het dubbele aantal slagen gaat. Niet dat het voor mij op dit niveau ook maar iets uitmaakt, maar vind het toch iets apart. Krijg het ook niet gefixt![]()
Ben zelf heel tevreden over de Garmin HRM Run. Werkt altijd, veel betere hartslag dan via de pols uiteraard en heel veel extra data zichtbaar in de Garmin Connect app. Ik gebruik hem uiteraard met een Garmin horloge, geen idee hoe het met die extra data zit in combinatie met een ander merk.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:42 schreef mosselmossel het volgende:
Maar wat zijn nu de beste hartslagbanden eigenlijk? Welke gebruiken jullie, want ik gebruik eigenlijk altijd alleen de optische.![]()
Snap het ja, maar vooral het probleem is dus dat ie af en toe helemaal geen hartslag lijkt op te pikken en dan maar gewoon besluit dat m'n hartslag gedurende de het loopje via een bepaalde formule lineair oploopt (behalve een dipje bij stilstaan voor stoplicht ofzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:34 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wat polsmeters doen is door middel van AI patronen in de bewegingen van je pols herkennen, en op basis daarvan de input van de hartslagmeter "corrigeren". Als je continu 100% dezelfde bewegingen maakt zal dat best accuraat kunnen, kleine afwijkingen ook nog wel, maar zodra je echt afwijkt van dat patroon (even krabben, zweet van je hoofd vegen, etc.) zal de software wat meer moeite hebben met goed herkennen van je pols beweging en hartslag. Dat verklaart denk ik wel onverwachte pieken/dalen in metingen, enz.![]()
Soms helpt het ook nog wel eens om de hartslagband in een sopje te doen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volg je een specifiek programma?quote:Op zondag 23 januari 2022 18:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn eerste week van marathontraining zit erop. 76km hardgelopen, en nog 112 km gefietst en 2 krachttrainingen.![]()
Ik meld me ook even hier!
Sta ook ingeschreven voor Rotterdam op 10 april met 3:30 als doel, heb er zin in!
Gisteren voor het echie begonnen met mijn hardloopschema (uiteraard wel gewoon fit in de basis, maar sinds gisteren echt weer met een schema).
Ik gebruik de Polar Vantage M als horloge, hiervoor had ik de Garmin Forerunner 735XT (ik doe ook triatlons), maar die is helaas kapot gegaan.
Had online veel goede verhalen gelezen over de Polar, maar moet zeggen dat ik hem minder nauwkeurig vind dan de Garmin die ik hiervoor had.
Hij is zeker aan het begin van een training behoorlijk aan het jo-jo'en qua tempo en hartslag, soms geeft hij bijvoorbeeld 4:30 min/km en een hartslag van 155 aan als ik echt nog rustig aan het opwarmen ben, zijn er meer mensen die dit herkennen?![]()
Ik heb een eigen coach gezocht deze keer, die heeft bij mij een inspanningstest afgenomen en maakt op basis daarvan schema's. De eerste keer dat ik het echt op deze manier doe! En de baantrainingen doe ik nog steeds via het schema van mijn atletiekclub mee.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat de hartslag de eerste 5-10 minuten een beetje onnauwkeurig is, is niet zo gek, je hart moet zich zelf vaak ook nog stabiliseren. Voor het tempo; heeft hij wel gps signaal gevonden voor je begint?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:31 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik meld me ook even hier!
Sta ook ingeschreven voor Rotterdam op 10 april met 3:30 als doel, heb er zin in!
Gisteren voor het echie begonnen met mijn hardloopschema (uiteraard wel gewoon fit in de basis, maar sinds gisteren echt weer met een schema).
Ik gebruik de Polar Vantage M als horloge, hiervoor had ik de Garmin Forerunner 735XT (ik doe ook triatlons), maar die is helaas kapot gegaan.
Had online veel goede verhalen gelezen over de Polar, maar moet zeggen dat ik hem minder nauwkeurig vind dan de Garmin die ik hiervoor had.
Hij is zeker aan het begin van een training behoorlijk aan het jo-jo'en qua tempo en hartslag, soms geeft hij bijvoorbeeld 4:30 min/km en een hartslag van 155 aan als ik echt nog rustig aan het opwarmen ben, zijn er meer mensen die dit herkennen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Doe ik hier ook altijd om de 7 trainingen. Staat zelfs op de hartslagband vermeld dat dit nodig is voor het onderhoud. Andere keren alleen even afspoelen onder de kraan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Soms helpt het ook nog wel eens om de hartslagband in een sopje te doen.![]()
Ik wil binnenkort eens kijken naar nieuwe loopschoenen. Rotterdam is het dichtsbij en heeft veel meer aanbod dan de lokale winkel waar ik ze normaal koop. Die heeft alleen Brooks, On Cloud en Hoka's.
Ben heel tevreden met de Hoka's maar wil ook wel eens wat anders proberen zoals Saucony en Asics. Sta uiteraard ook open voor alles maar heb al wel wat specifieke modellen op het oog om eens te passen.
Wie heeft er ervaring met een goede hardloopwinkel in Rotterdam waar je echt goed advies krijgt en ze een breed assortiment hebben?![]()
Run2Day op de Meent?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:10 schreef Black-Hole het volgende:
Ik wil binnenkort eens kijken naar nieuwe loopschoenen. Rotterdam is het dichtsbij en heeft veel meer aanbod dan de lokale winkel waar ik ze normaal koop. Die heeft alleen Brooks, On Cloud en Hoka's.
Ben heel tevreden met de Hoka's maar wil ook wel eens wat anders proberen zoals Saucony en Asics. Sta uiteraard ook open voor alles maar heb al wel wat specifieke modellen op het oog om eens te passen.
Wie heeft er ervaring met een goede hardloopwinkel in Rotterdam waar je echt goed advies krijgt en ze een breed assortiment hebben?![]()
Daar heb ik een aantal jaar geleden ook al eens schoenen gekocht. Vond het toen een fijne winkel en deze winkel staat ook zeker op m'n lijstje.quote:![]()
Ja dat wel, ik start de training pas zodra ik GPS signaal heb.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat de hartslag de eerste 5-10 minuten een beetje onnauwkeurig is, is niet zo gek, je hart moet zich zelf vaak ook nog stabiliseren. Voor het tempo; heeft hij wel gps signaal gevonden voor je begint?
Ik woon wel midden in de stad tussen hoge gebouwen, mijn theorie is dat hierdoor het signaal / communicatie met de satellieten niet optimaal is wat dus voor soms vreemde getallen zorgt.
Zal er eens op letten als ik wat meer open gebied loop![]()
![]()
Ik heb ze van Stox gehaaldquote:Op maandag 24 januari 2022 14:26 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Eens! Ik sport sinds 2 weken ook met compressiekousen (Squash en hardlopen). Wat een verschil. En dan heb ik niet eens die van Stox, maar O'goods van bol.com. Echt perfect! Nauwelijks vermoeid, en nog nergens last van. Welke compressiesokken heb jij?
Ben er zeer tevreden mee. Ook 2 dagen na die lange run nergens last vanCuz I'm Mr. Brightside![]()
Afgelopen weekend ingeschreven voor de halve marathon in Den Haag (CPC loop). Nieuwe mijlpaal. Een heel spannende. Heb de afstand zelf nog nooit gelopen, wel wat vaker 15-16 km. Dus de komende weken goed trainen, goed eten, en dan moet het goed komen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:52 schreef Fargo het volgende:
[..]
Drie maandjes (en een eerste officiėle 5k run) verder en het gaat eigenlijk allemaal best prima. Hardlopen doe ik zo'n 2 keer per week, naast mijn wekelijkse trainingsavondje voetbal. Het meest trots ben ik op mijn eerste 10km trainingsloop. Had ik nooit voor mogelijk geacht en begin juli liep ik hem in 57 minuut 30. Sindsdien nog een handvol keer deze afstand gelopen, maar sneller dan 56 minuten rond kwam ik niet.
Omdat het toch goed voelde en ik na die 10k sessies toch mezelf iets meer wilde pushen afgelopen weekend uiteindelijk op 12k uitgekomen. Gemiddeld tempo ligt bij de meeste runs toch rond de 5.45 m/km. Probeer zelfs vaak wat langzamer te rennen (omdat ik dan denk dat ik het langer kan volhouden), maar blijkbaar is dit gewoon het tempo. Ook tijdens die 12k run niet echt grote verschillen qua tijden.
Doel voor dit jaar blijft nog steeds de Singelloop in Breda. Maar mocht ik deze progressie kunnen volhouden, en ik blijf het leuk vinden om mezelf uit te dagen, dan zit er misschien ooit nog wel eens een halve marathon in.
By the way, heel benieuwd naar de Singelloop op 3 oktober. Zie dat er voor mijn afstand al 2400+ inschrijvingen zijn. Zal me een redelijke drukte worden op de route. Vraag me af of dat invloed heeft op mijn tijd. Je trekt je misschien sneller op aan medelopers. Maar doe je dat aan een te snel iemand, dan breekt je dat later misschien op.
Dit jaar voorgenomen drie halve marathons te lopen. De CPC loop dus, de Singelloop in Breda en ik wil er graag nog eentje in het buitenland lopen. Het liefste Berlijn, maar die is binnenkort al, dus die schuif ik door naar 2023. Mijn beste vriend en ik dachten aan Stockholm in september.![]()
Leuk, die ga ik ook weer lopen dit jaar. En ik vind het daar ondanks de hoeveelheid deelnemers altijd wel meevallen met de drukte.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:05 schreef Fargo het volgende:
[..]
Afgelopen weekend ingeschreven voor de halve marathon in Den Haag (CPC loop). Nieuwe mijlpaal. Een heel spannende. Heb de afstand zelf nog nooit gelopen, wel wat vaker 15-16 km. Dus de komende weken goed trainen, goed eten, en dan moet het goed komen.
Dit jaar voorgenomen drie halve marathons te lopen. De CPC loop dus, de Singelloop in Breda en ik wil er graag nog eentje in het buitenland lopen. Het liefste Berlijn, maar die is binnenkort al, dus die schuif ik door naar 2023. Mijn beste vriend en ik dachten aan Stockholm in september.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: