SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
20 of 28 gemiddeld is wel een verschilletje. Voor mij voelt het fietsen naar werk wel als training en de rechte stukken langs het water of de snelweg trap ik meestal ook wel tussen de 32 en 38 kmh, afhankelijk van wind mee of tegen. Heb ook wel gewoon een wielerpakje aan. Als ik 20kmh gemiddeld ga fietsen, dan ben ik 50 minuten onderweg en dan is met de auto wel echt veel sneller, nu ben ik bijna even snel.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik fiets ook veel naar mijn werk 14km enkele reis maar ik tel dat niet mee als training. Probeer ook echt rustig aan te doen, meestal rond de 20km/u zodat ik gewoon in mijn gewone kleding kan gaan en buiten het woon-werkverkeer mijn trainingen (ook wielrennen en hardlopen) gewoon nog kan doen. Het scheelt ook niet veel in reistijd, een minuutje of 10 langer fietsen maar ik hoef me dan niet meer om te kleden..
Nadeel is dus wel dat 5 dagen woon-werk best wat invloed heeft op m'n hardloopprestaties, zeker als ik zoals vandaag op een zaterdag loop.![]()
Dat is inderdaad wel redelijk intensief. Toch beter om een dag per week rust te houden zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
20 of 28 gemiddeld is wel een verschilletje. Voor mij voelt het fietsen naar werk wel als training en de rechte stukken langs het water of de snelweg trap ik meestal ook wel tussen de 32 en 38 kmh, afhankelijk van wind mee of tegen. Heb ook wel gewoon een wielerpakje aan. Als ik 20kmh gemiddeld ga fietsen, dan ben ik 50 minuten onderweg en dan is met de auto wel echt veel sneller, nu ben ik bijna even snel.
Nadeel is dus wel dat 5 dagen woon-werk best wat invloed heeft op m'n hardloopprestaties, zeker als ik zoals vandaag op een zaterdag loop.
Je lichaam moet ten slotte ook kunnen herstellen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Inmiddels heb ik volgens mij bijna een jaar niet hardgelopen, maar ik kom me weer melden. Mijn vriendin heeft zich geplaatst voor de Olympische Spelen in Beijing en is ook daadwerkelijk genoemd in de aankondiging voor het Braziliaanse team, maar lijkt het vanwege positieve COVID-19-tests alsnog te gaan missen, tenzij ze een wonder in d'r schoot geworpen krijgt. Om haar in de komende maanden wat afleiding te bezorgen ter verwerking van dit drama en om mijzelf weer eens een trainingsdoel te bezorgen (maar vooral dat eerste), ga ik haar de volledige vrijheid geven om mij te trainen (ze heeft een sportopleiding gevolgd en is sporter, het is niet zo dat ik mijn lot in handen van een nietsnut leg, anders had ik het niet gedaan natuurlijk). Als zij zegt dat ik x kilometer moet lopen, ga ik x kilometer lopen, als zij zegt dat ik vier keer toeterend om de kerk moet kruipen, ga ik vier keer toeterend om de kerk kruipen, bij wijze van spreken.
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja, dat is inderdaad ook net wat je er mee wilt bereiken. Ik fiets overigens niet op de racefiets naar het werk, dus denk dat het qua inspanning wel overeenkomt met 26-28 rijden als ik op deze fiets 20 rijd. Maar mijn doel is juist om mijn benen er niet mee te vermoeien, alles in zone 0, maar toch lekker buiten te zijn. En ik werk nog steeds ook wel best veel thuis, dus het is nu maximaal 3x per week dat ik ga, ook wel een verschil.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
20 of 28 gemiddeld is wel een verschilletje. Voor mij voelt het fietsen naar werk wel als training en de rechte stukken langs het water of de snelweg trap ik meestal ook wel tussen de 32 en 38 kmh, afhankelijk van wind mee of tegen. Heb ook wel gewoon een wielerpakje aan. Als ik 20kmh gemiddeld ga fietsen, dan ben ik 50 minuten onderweg en dan is met de auto wel echt veel sneller, nu ben ik bijna even snel.
Nadeel is dus wel dat 5 dagen woon-werk best wat invloed heeft op m'n hardloopprestaties, zeker als ik zoals vandaag op een zaterdag loop.
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 23-01-2022 09:58:28 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind op de fiets 6 kilometer al ver.
Dat gezegd hebbende. Eerste duurloop op carbon net. 21 kilometer en geen centje last van de benen gehad. Nu komt dat natuurlijk ook doordat ik inmiddels al zo veel lange duurlopen rond deze afstand heb gedaan, maar het zal een combi zijn. Fijn schoentje.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mijn god, wat een ellende moet dat zijn. Jarenlang zo hard getraind om tot het niveau te komen, heb je je daadwerkelijk geplaatst, loopt het stuk om zoiets. Dat moet een enorme mentale klap zijn. Veel sterkte daar mee!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Inmiddels heb ik volgens mij bijna een jaar niet hardgelopen, maar ik kom me weer melden. Mijn vriendin heeft zich geplaatst voor de Olympische Spelen in Beijing en is ook daadwerkelijk genoemd in de aankondiging voor het Braziliaanse team, maar lijkt het vanwege positieve COVID-19-tests alsnog te gaan missen, tenzij ze een wonder in d'r schoot geworpen krijgt. Om haar in de komende maanden wat afleiding te bezorgen ter verwerking van dit drama en om mijzelf weer eens een trainingsdoel te bezorgen (maar vooral dat eerste), ga ik haar de volledige vrijheid geven om mij te trainen (ze heeft een sportopleiding gevolgd en is sporter, het is niet zo dat ik mijn lot in handen van een nietsnut leg, anders had ik het niet gedaan natuurlijk). Als zij zegt dat ik x kilometer moet lopen, ga ik x kilometer lopen, als zij zegt dat ik vier keer toeterend om de kerk moet kruipen, ga ik vier keer toeterend om de kerk kruipen, bij wijze van spreken.
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.![]()
Dat is wel erg rot nieuws, redt ze het net niet qua 7dagen en 24 uur klachtenvrij of gelden er weer andere regels?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
heywoodu
![]()
Morgen móet het negatief zijn, dan is er nog genoeg tijd om het papierwerk te regelen (mits ze daarna ook negatief blijft, natuurlijk). Dat is ook het voornaamste punt, de papieren/negatieve tests die ingeleverd moeten worden bij de Chinezen.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat is wel erg rot nieuws, redt ze het net niet qua 7dagen en 24 uur klachtenvrij of gelden er weer andere regels?
Ik blijf hoop houden, maar zoek voor de zekerheid mijn hardloopschoenen maar alvast op.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Wat verschrikkelijk moet dat zijnquote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:51 schreef heywoodu het volgende:
Doelen voor ergens in het jaar, we zullen wel zien wanneer (en als het nog niet lukt, dan volgend jaar): halve marathon onder de twee uur, tien kilometer onder de vijftig minuten, maar nu echt. Te beginnen in februari, vermoedelijk.Vooral nu op dit moment, nu iedereen omikron lijkt te krijgen en niemand er ziek van wordt.. En dan je jarenlange droom weg door 1 zo'n rood streepje..
Voor jou in ieder geval een gelukje bij een ongeluk, want van trainen met een doordacht plan word je vrijwel altijd beter. Al is jouw vriendin volgens mij ook wel in staat om jou heel hard te laten afzien![]()
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Het streepje is vooral gisteren en vandaag ook echt heel dun geweest op de (zelf)test, vandaag zelfs bijna onzichtbaar, het zou me helemaal niks verbazen als ze straks echt één dag te laat een negatieve PCR-test heeft, maar men al een vervanger aan heeft gewezen (die keuze moet een keer gemaakt worden, dat is logisch en neem ik 'de bond' ook zeker niet kwalijk).quote:Op zondag 23 januari 2022 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk moet dat zijnVooral nu op dit moment, nu iedereen omikron lijkt te krijgen en niemand er ziek van wordt.. En dan je jarenlange droom weg door 1 zo'n rood streepje..
Ik heb toegezegd dat ik alle trainingen zo goed mogelijk af ga werken. En ze woont inmiddels ook hier, dus smokkelen ('want ze zit toch ver weg') zit er niet in. Dat wordt inderdaad afzienquote:Voor jou in ieder geval een gelukje bij een ongeluk, want van trainen met een doordacht plan word je vrijwel altijd beter. Al is jouw vriendin volgens mij ook wel in staat om jou heel hard te laten afzien![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Da's wel een domper. Fingers crossed.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Morgen móet het negatief zijn, dan is er nog genoeg tijd om het papierwerk te regelen (mits ze daarna ook negatief blijft, natuurlijk). Dat is ook het voornaamste punt, de papieren/negatieve tests die ingeleverd moeten worden bij de Chinezen.
Ik blijf hoop houden, maar zoek voor de zekerheid mijn hardloopschoenen maar alvast op.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Mijn eerste week van marathontraining zit erop. 76km hardgelopen, en nog 112 km gefietst en 2 krachttrainingen. En het mooiste is, mijn benen voelen superfris na de duurloop van vandaag! Dat is natuurlijk wel het verschil door meer in de lage zones te trainen. Ben benieuwd hoe het verder gaat, je hebt natuurlijk ook wel wat echt zware trainingen nodig als marathonsimulatie..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb geen zone 0, zone 1 is de laagste met hartslag tussen de 0 en 123 bmp.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad ook net wat je er mee wilt bereiken. Ik fiets overigens niet op de racefiets naar het werk, dus denk dat het qua inspanning wel overeenkomt met 26-28 rijden als ik op deze fiets 20 rijd. Maar mijn doel is juist om mijn benen er niet mee te vermoeien, alles in zone 0, maar toch lekker buiten te zijn. En ik werk nog steeds ook wel best veel thuis, dus het is nu maximaal 3x per week dat ik ga, ook wel een verschil.![]()
Ik heb niet perse een doel met die woonwerkritten moet uiteindelijk op m'n werk komen op de meest efficiente manier. Dus ik fiets wel door anders kom ik te laat. Ik denk niet dat ik m'n benen heel erg vermoei, maar wel het herstel van het voorgaande weekend vertraag of zelf voorkom.Ja dat doe ik ook eindelijk wel. Liever zou ik het niet doen, maar als ik merk dat de vermoeidheid opbouwt, dan neem ik wel één of twee dagen rust. Morgen ga ik waarschijnlijk een dag niets doen, dan weer even verder zien.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:00 schreef BOKA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel redelijk intensief. Toch beter om een dag per week rust te houden zou ik zeggen.
Je lichaam moet ten slotte ook kunnen herstellen.
Ik heb stiekem ook nog het idee om te training voor een marathon (eerste keer), maar dat vind ik momenteel nog lastig te combineren. Deze week deadline voor inschrijving voor Rotterdam via werk. Twijfel.![]()
Wel keihard, die olympisch athleten die dan door zo’n test afvallen. Ik snap het wel, maar voor de sporters in kwestie is het echt heel sneu, vooral omdat ze er zelf nauwelijks iets aan kunnen doen.
Succes met je trainingen trouwens! Ben je er helemaal uit?Whatever...![]()
Toe maar. Dat is best veel. Nou heb ik ook wel gezien inmiddels dat je een behoorlijk trainingsbeest bent, maar toch.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn eerste week van marathontraining zit erop. 76km hardgelopen, en nog 112 km gefietst en 2 krachttrainingen. En het mooiste is, mijn benen voelen superfris na de duurloop van vandaag! Dat is natuurlijk wel het verschil door meer in de lage zones te trainen. Ben benieuwd hoe het verder gaat, je hebt natuurlijk ook wel wat echt zware trainingen nodig als marathonsimulatie..
Ik heb gisteren 45 km gefietst en in totaal 50km gelopen. 2x kracht en 22km vandaag maar ik ben nu aardig op. Morgen rustig aan
Whatever...![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:13 schreef Cynic het volgende:
Hartslagband bovenlangs zit inderdaad veel beter. Loop er niet zo vaak mee, maar misschien nu wat vaker.![]()
DCRainmaker gaf jaren geleden deze tip en hij had gelijk.
@Levitas: welkom terug!![]()
Maar wat zijn nu de beste hartslagbanden eigenlijk? Welke gebruiken jullie, want ik gebruik eigenlijk altijd alleen de optische.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb pas een nieuwe gekocht, een Wahoo Tickr. Heb hem dus pas een week maar tot nu toe bevalt hij heel goed, zit fijn en meet nauwkeurig. En niet te duur.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Na mn duurloop van 22 km gisteren waren mn benen ook wel moe. Maar dat waren ze daarvoor ook al wel.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Toe maar. Dat is best veel. Nou heb ik ook wel gezien inmiddels dat je een behoorlijk trainingsbeest bent, maar toch.
Ik heb gisteren 45 km gefietst en in totaal 50km gelopen. 2x kracht en 22km vandaag maar ik ben nu aardig op. Morgen rustig aanKomt vermoedelijk omdat ik op donderdag intensieve intervaltraining had, op vrijdag voor het eerst sinds maanden weer eens krachtraining heb gedaan, de dag erna 40 minuten over het strand moest rennen (van mn trainer) en daardoor zondag al spierpijn had voorik was begonnen.
Vandaag dus ook maar even rustig aan.
Vorige week in totaal 56 km gerend.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Is het met de huidige smartwatches echt zo dat hartslagbanden significant accurater zijn? En verschilt dat dan per merk/type smartwatch? Dacht dat dat tegenwoordig wel redelijk goed zat allemaal. n=1 verhaal, maar mijn Garmin 45 week ongeveer 3 bpm af tijdens een inspanningstest met volledige ECG. Sportarts gaf aan dat ik dat prima als referentie kon gebruiken - Nu heb ik natuurlijk wel een iets ander doel dan een toptijd op een marathon, maar goed
En thanks @Zwabberhark, ook jouw username herken ik nog!![]()
![]()
Zijn de verschillen niet heel klein? De Polar H10 (ook te gebruiken met je Garmin) werd ooit gezien als de smeersel van de smeersel, maar is al zo oud dat de concurrentie inmiddels wel net zulke goede banden zal maken.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:42 schreef mosselmossel het volgende:
Maar wat zijn nu de beste hartslagbanden eigenlijk? Welke gebruiken jullie, want ik gebruik eigenlijk altijd alleen de optische.
Ikzelf gebruik de polsmeting, maar dat is luiheid, je hebt er weinig aan.![]()
Gisteravond had ik trouwens echt wel een totale ineenstorting. Eerst 5 uur op, werken, naar huis, omkleden voor een duurloop van 25 km. Na 20 km was ik er helemaal klaar mee. Ik had al 20000 stappen gezet met een pijntje tussen enkel en achilles (die deuk daar), was moe, moest ontlasten en mentaal gezien was ik zo game over dat ik het opperwezen hardop aangeroepen heb.![]()
Rustdagen zijn ook wel lekker af en toe! Mijn benen zijn vandaag toch ook wel wat stijfjes. Dus straks even lekker stuk wandelen en dan morgen weer rustig iets doen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:00 schreef BOKA het volgende:
[..]
Na mn duurloop van 22 km gisteren waren mn benen ook wel moe. Maar dat waren ze daarvoor ook al wel.Komt vermoedelijk omdat ik op donderdag intensieve intervaltraining had, op vrijdag voor het eerst sinds maanden weer eens krachtraining heb gedaan, de dag erna 40 minuten over het strand moest rennen (van mn trainer) en daardoor zondag al spierpijn had voorik was begonnen.
Vandaag dus ook maar even rustig aan.
Vorige week in totaal 56 km gerend.Whatever...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: