abonnement Unibet Coolblue
pi_203333730
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:17 schreef zeeland6 het volgende:
1. Dat is voor ieder kortlopend project hetzelfde dan, niet specifiek voor dit project.
Bij kortlopende projecten heeft, vanuit de investeeerder gezien, de huidige boeteclausule naar mijn mening niet echt waarde meer.

quote:
2. hier doelt PV hij op dat OOP niet geaccrediteerd is en dat er personen in de directie zitten die 2 petten ophebben. Scroll maar eens terug in zijn twitterlijn ten tijde van het 1e debacle van de nieuwe betalingsprovider.
Die ken ik, maar deze was de dag na de aankondiging van aflossing vltblvrd , dus vandaar dat ik eerder die link legde dan die met oop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203334457
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:12 schreef tnhb het volgende:

[..]

[..]
Die ken ik, maar deze was de dag na de aankondiging van aflossing vltblvrd , dus vandaar dat ik eerder die link legde dan die met oop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal wel met elkaar te maken hebben. Maar PV is zeer zuur geworden die loopt elke dag dag op ieder te schelden. Bijna niemand reageert ook meer op hem.
pi_203341277
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:12 schreef quepos het volgende:
Hier de link van CCF VB2 B.V.
[..]
Ik had verwacht dat deze wel sneller vol zou lopen. Is een prima project toch, of zie ik iets over het hoofd?
pi_203342749
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 08:43 schreef Slijker het volgende:

[..]

Ik denk dat er enige twijfels zijn of de bouw door zal gaan, omdat er nog een partner wordt gezocht voor financiering of overname. Anderzijds denk ik, hij steekt er zelf 1,5 ton in (incl.borgstelling) en heeft al een huurovereenkomst afgesloten na realisatie. Ik heb ook geen glazen bol maar dat zijn toch wel duidelijke signalen dat het allemaal door zal gaan. Kijkend naar de persoon achter de financiering lijkt het me niet iemand die zich in wilde avonturen zou storten:)
Pecunia non olet
pi_203343017
Opnieuw een korte looptijd, die ik wel mee wil nemen
https://www.collincrowdfund.nl/chronos-participatie-b-v/
1e hypotheek

Ze hebben eerder een project bij CRE lopen:
https://www.crowdfundmarkt.nl/projecten/ontwikkeling-zoetermeer/
pi_203343040
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Opnieuw een korte looptijd, die ik wel mee wil nemen
https://www.collincrowdfund.nl/chronos-participatie-b-v/
1e hypotheek
Bekende van CRE

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203343306
Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden:
quote:
In juni 2021 jl. heeft u geïnvesteerd in H*ns L* V*stg**dfin*nc**r*ng 2. De ondernemer is voornemens om het pand gelegen aan de Gedempte Sloot 52 te Den Haag te herfinancieren en verzoekt u hieraan medewerking te verlenen middels een royement van de hypothecaire inschrijving op dit onroerend goed.

Wij ondersteunen dit verzoek mits de zekerheidspositie niet verzwakt. De huidige Loan to Value (LTV) van ca. 88% blijft onveranderd.

Concreet betekent dit voor u dat:
• Dat op de lening een extra aflossing van ¤135.000,- pro rate uw inleg plaatsvindt;
• de vergoedingsrente van 6 maanden over de extra aflossing wordt voldaan;
• er royement wordt verleend op gedempte sloot 52 te Den Haag;
• de reguliere rente en aflossing evenals de overige bestaande zekerheden blijven gecontinueerd.

Wij leggen het verzoek met een positief advies aan u voor zoals hiervoor geformuleerd en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.
De zekerheid was een appartement en een bedrijfspand. Het appartement wordt geroyeerd waardoor enkel het bedrijfspand overblijft. de ltv is dan wel wat hoog
pi_203343311
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 08:43 schreef Slijker het volgende:

[..]

Ik kan wel wat redenen bedenken;
-Einde van de (dure) maand.
-Rente die wat aan de lage kant is in vergelijking met wat projecten die net vol zijn of op de lijst staan om open te gaan.
-Relatief korte looptijd wordt door de meeste hier niet echt gewaardeerd.
-Gebrek aan aflossingsvergoeding als er in de laatste 6 maanden afgelost wordt.
-Rente van een SIG project is nauwelijks lager, ik kan begrijpen dat je dan liever die meeneemt met het oog op uitwinbare zekerheden.

Desalniettemin neem ik hem zelf wel mee.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_203343449
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden:
[..]
De zekerheid was een appartement en een bedrijfspand. Het appartement wordt geroyeerd waardoor enkel het bedrijfspand overblijft. de ltv is dan wel wat hoog
Ik vind het ook niet echt een verbetering, ondanks de eenmalige aflossing en de relatief lage schuld (105k - paar maanden aflossing) die overblijft. Maar een hypotheek op een appartement vind ik een heel stuk comfortabeler dan op een bedrijfspand (met een woz van 113k 2 jaar geleden).
  maandag 24 januari 2022 @ 12:07:58 #61
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203343481
Max Crowdfund.

Project om 12.00 uur ? Ik wil wel.

Zie nu een tijd staan dat ziet als 10 jaar doorgeschoven.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203343493
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:07 schreef Zeghomaar het volgende:
Max Crowdfund.

Project om 12.00 uur ? Ik wil wel.

Zie nu een tijd staan dat ziet als 10 jaar doorgeschoven.
Is open en makkelijk kunnen investeren
pi_203343578
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Opnieuw een korte looptijd, die ik wel mee wil nemen
https://www.collincrowdfund.nl/chronos-participatie-b-v/
1e hypotheek
Nou ik denk er niet aan en wel om verschillende redenen.

• Project financiering
• Looptijd maximaal 1 jaar
• Een boom aan B.V.’s maar geen enkele persoonlijke borgstelling of hoofdelijke aansprakelijkheid.
• Totale uitholling door Collin van de boeterente bij dit project
quote:
Men heeft de mogelijkheid om gedurende de eerste 6 maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, (gedeeltelijk) vervroegd af te lossen tegen twee maanden vergoedingsrente voor de investeerders. Aanvullend heeft de onderneming de mogelijkheid om in de laatste zes maanden van de looptijd, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig of gedeeltelijk vervroegd af te lossen tegen een maand vergoedingsrente voor de investeerders.
Oftewel, wel risico maar als je geluk hebt weinig netto rendement. Nee, dan komen er gelukkig regelmatig veel betere projecten voorbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 24-01-2022 20:12:49 ]
pi_203343604
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden:
[..]
De zekerheid was een appartement en een bedrijfspand. Het appartement wordt geroyeerd waardoor enkel het bedrijfspand overblijft. de ltv is dan wel wat hoog
Direct afwijzen de huidige LTV verslechtert aanzienlijk (appartement zal meer gestegen zijn dan het bedrijfspand). Voor de investeerders is het een stuk overzichtelijker om de hele boel te herfinancieren.

Is er een appartement in de buurt verkocht waar je dat mee kan vergelijken? (huidige vraagprijs tegenover de WOZ van dezelfde periode. En de WOZ van dit appartement met dezelfde factor vermenigvuldigen).

Bij welk platform was dit?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_203343698
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:05 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet echt een verbetering, ondanks de eenmalige aflossing en de relatief lage schuld (105k - paar maanden aflossing) die overblijft. Maar een hypotheek op een appartement vind ik een heel stuk comfortabeler dan op een bedrijfspand (met een woz van 113k 2 jaar geleden).
Ik vind het schandalig dat Collin dit voorstelt. Het onderpand bestaat uit een courant klein appartement in het centrum van Den Haag dat alleen maar in waarde stijgt deze jaren + een klein winkelpandje ergens in Rotterdamse buitenwijk waarvoor het best moeilijk kan zijn huurders te vinden en waarvan de waarde eerder zal dalen.

Huidige situatie:
Resterende lening ¤235k
Onderpand woning (47m2, centrum Den Haag): WOZ ¤155k, marktwaarde ¤184k volgens Huispedia
Onderpand winkel (39 m2, Rotterdam Hoogvliet): WOZ ¤113k. Marktwaarde geen idee, maar laten we de ¤113k aanhouden; het zal zeker niet zo'n stijging hebben als de woning, misschien zelfs een daling
Dan kom je nu op een LTV van 79% uit op basis van marktwaarde

Voorstel Collin:
Na aflossing van ¤135k en royement van de woninghypotheek blijft over ¤100k lening op ¤113k winkelpand, oftewel 88% LTV

Collin wil namens ons dus 9% LTV weggeven en daar komt nog bij dat ze de rente ongewijzigd willen laten, terwijl dat winkelpand rustig 1-2% meer risico-opslag verdient. Het ergste is dat argeloze investeerders er misschien ook nog mee akkoord gaan. Collin is zich daar bewust van en daarom vind ik het schandalig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atlas_ op 24-01-2022 12:44:32 ]
pi_203343760
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:26 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik vind het schandalig dat Collin dit voorstelt. Het onderpand bestaat uit een courant klein appartement in het centrum van Den Haag dat alleen maar in waarde stijgt deze jaren + een klein winkelpandje ergens in Rotterdamse buitenwijk waarvoor het best moeilijk kan zijn huurders te vinden en waarvan de waarde eerder zal dalen.

Huidige situatie:
Resterende lening ¤235k
Onderpand woning (47m2, centrum Den Haag): WOZ ¤155k, marktwaarde ¤185k volgens Huispedia
Onderpand winkel (39 m2, Rotterdam Hoogvliet): WOZ ¤113k. Marktwaarde geen idee, maar laten we de ¤113k aanhouden; het zal zeker niet zo'n stijging hebben als de woning, misschien zelfs een daling
Dan kom je nu op een LTV van 79% uit op basis van marktwaarde

Voorstel Collin:
Na aflossing van ¤135k en royement van de woninghypotheek blijft over ¤100k lening op ¤113k winkelpand, oftewel 88% LTV

Collin wil namens ons dus 9% LTV weggeven en daar komt nog bij dat ze de rente ongewijzigd willen laten, terwijl dat winkelpand rustig 1-2% meer risico-opslag verdient. Het ergste is dat argeloze investeerders er misschien ook nog mee akkoord gaan. Collin is zich daar bewust van en daarom vind ik het schandalig.
Ze zeggen dat de huidige LTV ca. 88% is. Dat kun je alleen verklaren door lagere waarde in het onroerend goed, dan waarmee jij rekent.........

Laat die nieuwe financier het hele project maar overnemen, dan vind ik het prima :7
(maar daar zal deze geen trek in hebben).
Pecunia non olet
pi_203343782
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze zeggen dat de huidige LTV ca. 88% is. Dat kun je alleen verklaren door lagere waarde in het onroerend goed, dan waarmee jij rekent.........
De huidige 88% waar Collin aan refereert is gebaseerd op de WOZ-waardes
  maandag 24 januari 2022 @ 12:35:59 #68
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203343793
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:08 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Is open en makkelijk kunnen investeren
Heb nu ook kunnen mee pakken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203343836
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
De huidige 88% waar Collin aan refereert is gebaseerd op de WOZ-waardes
OK en dan zul je zien dat ze in de nieuwe situatie ineens uitgaan van een gestegen waarde van de winkel......

Altijd wat met die Hans L*, als ik me de man voor de geest haal. Eerst dat gedoe met zijn ex die niet wilde meewerken....
Pecunia non olet
pi_203343855
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden:
[..]
De zekerheid was een appartement en een bedrijfspand. Het appartement wordt geroyeerd waardoor enkel het bedrijfspand overblijft. de ltv is dan wel wat hoog
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:05 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet echt een verbetering, ondanks de eenmalige aflossing en de relatief lage schuld (105k - paar maanden aflossing) die overblijft. Maar een hypotheek op een appartement vind ik een heel stuk comfortabeler dan op een bedrijfspand (met een woz van 113k 2 jaar geleden).
quote:
99s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Direct afwijzen de huidige LTV verslechtert aanzienlijk (appartement zal meer gestegen zijn dan het bedrijfspand). Voor de investeerders is het een stuk overzichtelijker om de hele boel te herfinancieren.

Is er een appartement in de buurt verkocht waar je dat mee kan vergelijken? (huidige vraagprijs tegenover de WOZ van dezelfde periode. En de WOZ van dit appartement met dezelfde factor vermenigvuldigen).

Bij welk platform was dit?
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:26 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik vind het schandalig dat Collin dit voorstelt. Het onderpand bestaat uit een courant klein appartement in het centrum van Den Haag dat alleen maar in waarde stijgt deze jaren + een klein winkelpandje ergens in Rotterdamse buitenwijk waarvoor het best moeilijk kan zijn huurders te vinden en waarvan de waarde eerder zal dalen.

Huidige situatie:
Resterende lening ¤235k
Onderpand woning (47m2, centrum Den Haag): WOZ ¤155k, marktwaarde ¤185k volgens Huispedia
Onderpand winkel (39 m2, Rotterdam Hoogvliet): WOZ ¤113k. Marktwaarde geen idee, maar laten we de ¤113k aanhouden; het zal zeker niet zo'n stijging hebben als de woning, misschien zelfs een daling
Dan kom je nu op een LTV van 79% uit op basis van marktwaarde

Voorstel Collin:
Na aflossing van ¤135k en royement van de woninghypotheek blijft over ¤100k lening op ¤113k winkelpand, oftewel 88% LTV

Collin wil namens ons dus 9% LTV weggeven en daar komt nog bij dat ze de rente ongewijzigd willen laten, terwijl dat winkelpand rustig 1-2% meer risico-opslag verdient. Het ergste is dat argeloze investeerders er misschien ook nog mee akkoord gaan. Collin is zich daar bewust van en daarom vind ik het schandalig.
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze zeggen dat de huidige LTV ca. 88% is. Dat kun je alleen verklaren door lagere waarde in het onroerend goed, dan waarmee jij rekent.........

Laat die nieuwe financier het hele project maar overnemen, dan vind ik het prima :7
(maar daar zal deze geen trek in hebben).
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
De huidige 88% waar Collin aan refereert is gebaseerd op de WOZ-waardes
Dit is inderdaad een duidelijke verslechtering voor de investeerders.
Ik zal ook tegen stemmen maar ja, de uitkomst kan ik helaas nu al voorspellen :(
pi_203343950
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is inderdaad een duidelijke verslechtering voor de investeerders.
Ik zal ook tegen stemmen maar ja, de uitkomst kan ik helaas nu al voorspellen :(
Ik heb Bas vriendelijk verzocht de stemming te annuleren en met een nieuw voorstel te komen. Ben benieuwd wat dat oplevert. Dit was de eerste keer dat Collin mij een echt onredelijk voorstel deed.
pi_203344080
Voor mij volgens mij ook de eerste keer dat ik tegen heb gestemd :)
pi_203344095
Ik heb ook tegen gestemd
pi_203344261
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:03 schreef impact9 het volgende:
Ik heb ook tegen gestemd
ook tegen gestemd...
pi_203344337
Me too. Appartement van 61m2 in zelfde flatgebouw is deze zomer verkocht voor 245k (vraagpr 235k). Dus dit kleiner appartement moet toch wel 200k kosten, dan zou ik 160k aflossing fair vinden. Restschuld voor winkeltje dan 75k.

https://www.funda.nl/koop(...)edempte-sloot-122-a/
pi_203344405
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik heb Bas vriendelijk verzocht de stemming te annuleren en met een nieuw voorstel te komen. Ben benieuwd wat dat oplevert. Dit was de eerste keer dat Collin mij een echt onredelijk voorstel deed.
Ik zit er zelf niet in, maar ik zou iedereen adviseren om contact op te nemen met CCF en duidelijk proberen te krijgen dat dit een aanzienlijke verslechtering is voor de investeerders.

Hoe meer onderbouwde reacties ze krijgen des te beter.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_203344597
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Altijd wat met die Hans L*, als ik me de man voor de geest haal. Eerst dat gedoe met zijn ex die niet wilde meewerken....
Het is inderdaad niet netjes als je er even over nadenkt. Hans is met ons een lening van 8 jaar aangegaan. De eerste rentebetaling is nog geen half jaar geleden gedaan, of hij wil het koren uit het onderpand halen en het kaf bij ons achterlaten. Die woning had hij in de zomer van 2021 natuurlijk ook bancair kunnen financieren, maar dan was hij blijven zitten met de winkel. Je zou kunnen zeggen dat de crowd hem heeft geholpen door het als een bundel te financieren. En dan nu op deze manier proberen te optimaliseren...

Het feit dat de Collin-lening op zijn beurt ook al een herfinanciering van twee andere leningen was, doet vermoeden dat hij een flinke shopper/optimaliseerder is. Of het voorbedachte opzet is, weten we natuurlijk niet, maar dit was wel mijn laatste lening aan Hans.
pi_203344854
Ik heb ccf een mailtje gestuurd met een toelichting op mijn nee. Naast de verslechtering ontbreekt ook het nieuwe finale aflossingsbedrag in het voorstel en wordt gezegd dat de overige zekerheden in stand blijven, maar dat betwijfel ik voor wat betreft het pandrecht op de huurpenningen van het appartement.
pi_203345163
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Atlas_ het volgende:
Ik heb Bas vriendelijk verzocht de stemming te annuleren en met een nieuw voorstel te komen. Ben benieuwd wat dat oplevert. Dit was de eerste keer dat Collin mij een echt onredelijk voorstel deed.
(zit zelf niet in dit project en zie dat ccf oudere projecten niet meer online heeft staan?)

Is zo'n redelijk complex, niet geheel objectief vast te stellen voorstel wel passend binen de voorwaarden? Je zou namelijk kunnen stellen dat het hele risicoprofile van de lening flink wordt aangepast, namelijk van een woning en bedrifjspand naar alleen ene bedrijfspand als ik het goed lees. Op zo'n moment maken investeerders mogelijk een compleet andere afweging, het zou dus het beste zijn dat het gehele gewoon geherfinancierd wordt en dan kan iedereen opnieuw bepalen of ze het aanpste risco willen dragen of niet.

Zelf ben ik van mening dat het vrijgeven van onderpanden (deel of geheel) alleen kan als dat vooraf duidelijk is afgesproken met de regels die daarbij horen, in alle andere gevallen is het naar mijn idee in de basis een herfinanciering, het zou goed zijn als platformen daar duidelijkheid over zouden gaan geven want zo'n discussie heeft in het verleden meen ik ook al eens eerder bij een ander project gespeeld. Als er vooraf wordt aangegeven onder welke voorwaarden zekerheden kunnen worden vrijgegeven is het een keuze van de investerder om dan wel of niet mee te doen, nu heb je geen keuze en moet je je schikken naar de (Koreaanse) meederheid.
pi_203345203
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:26 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Me too. Appartement van 61m2 in zelfde flatgebouw is deze zomer verkocht voor 245k (vraagpr 235k). Dus dit kleiner appartement moet toch wel 200k kosten, dan zou ik 160k aflossing fair vinden. Restschuld voor winkeltje dan 75k.

https://www.funda.nl/koop(...)edempte-sloot-122-a/
Ik weet dat transactieprijzen bij het Kadaster te koop zijn, maar heb jij een gratis openbare bron waarin je dit zo even opzoekt? Of was dat een niet-openbare bron?
pi_203345695
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:38 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik weet dat transactieprijzen bij het Kadaster te koop zijn, maar heb jij een gratis openbare bron waarin je dit zo even opzoekt? Of was dat een niet-openbare bron?
Nee, maar ik heb zakgeld ;-)
pi_203345826
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:02 schreef crowdiefunder het volgende:
Voor mij volgens mij ook de eerste keer dat ik tegen heb gestemd :)
Ik doe het niet vaak maar nu wel.

Zit hier best wel dik in; was een aardig pareltje met leuke rente en dekkende zekerheden.
Dan moeten ze niet achteraf aan onze stoelpoten gaan zagen met een bod waarbij appels met peren worden vergeleken. Het zal toch wel weer een hamerstuk worden maar ja.
Pecunia non olet
pi_203346006
Een beetje rebellie in het Noord-Korea van Collin is ook weleens verfrissend.
pi_203346026
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:35 schreef tnhb het volgende:

[..]
(zit zelf niet in dit project en zie dat ccf oudere projecten niet meer online heeft staan?)

Is zo'n redelijk complex, niet geheel objectief vast te stellen voorstel wel passend binen de voorwaarden? Je zou namelijk kunnen stellen dat het hele risicoprofile van de lening flink wordt aangepast, namelijk van een woning en bedrifjspand naar alleen ene bedrijfspand als ik het goed lees. Op zo'n moment maken investeerders mogelijk een compleet andere afweging, het zou dus het beste zijn dat het gehele gewoon geherfinancierd wordt en dan kan iedereen opnieuw bepalen of ze het aanpste risco willen dragen of niet.

Zelf ben ik van mening dat het vrijgeven van onderpanden (deel of geheel) alleen kan als dat vooraf duidelijk is afgesproken met de regels die daarbij horen, in alle andere gevallen is het naar mijn idee in de basis een herfinanciering, het zou goed zijn als platformen daar duidelijkheid over zouden gaan geven want zo'n discussie heeft in het verleden meen ik ook al eens eerder bij een ander project gespeeld. Als er vooraf wordt aangegeven onder welke voorwaarden zekerheden kunnen worden vrijgegeven is het een keuze van de investerder om dan wel of niet mee te doen, nu heb je geen keuze en moet je je schikken naar de (Koreaanse) meederheid.
Eens. Pitch is er trouwens nog wel maar niet vindbaar via Google: https://www.collincrowdfund.nl/hans-lo/
pi_203346418
Ik dacht dat deze nieuwe Collin's hier nog niet gedeeld waren:

https://www.collincrowdfund.nl/gewoon-beheer-b-v/

GEWOON beheer B.V.
¤ 100.000 | 6,0% rente | 120 maanden

Start LTV 160 (grond)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

https://www.collincrowdfund.nl/grand-caf%c3%a9-lekker-gezellig/

Grand Café Lekker Gezellig
¤ 100.000 | 7,0% rente | 60 maanden
pi_203346694
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Een beetje rebellie in het Noord-Korea van Collin is ook weleens verfrissend.
Eens! Mijn "voting power" is al bijna 3%. Tezamen met de overige investeerders hier moeten we toch wel een verschil kunnen maken
pi_203346768
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 16:09 schreef impact9 het volgende:

[..]
Eens! Mijn "voting power" is al bijna 3%. Tezamen met de overige investeerders hier moeten we toch wel een verschil kunnen maken
Dat lijkt we wel, hier ruim 8% nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 24-01-2022 16:30:56 ]
pi_203347621
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 16:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat lijkt we wel, hier ruim 8% nee.
Ik zit er maar klein in en ook nee gestemd.
pi_203347670
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 16:09 schreef impact9 het volgende:

[..]
Eens! Mijn "voting power" is al bijna 3%. Tezamen met de overige investeerders hier moeten we toch wel een verschil kunnen maken
Ik heb met 0,83% nee gestemd
pi_203348076
Nieuw bij Max:

Loan #738450 2a Bank Lane 4 Bed HMO

This private loan is already filled by a single party and will not become available to the public.

--------------------------------------
Also interested in doing Peer to Peer loans where you are the only investor? Sent us a message at investors@maxcrowdfund.com

Dit is puur reclame omdat ze grote investeerders zoeken.
pi_203348481
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 17:57 schreef Cernydul het volgende:
Nieuw bij Max:

Loan #738450 2a Bank Lane 4 Bed HMO

This private loan is already filled by a single party and will not become available to the public.

--------------------------------------
Also interested in doing Peer to Peer loans where you are the only investor? Sent us a message at investors@maxcrowdfund.com

Dit is puur reclame omdat ze grote investeerders zoeken.
Niet helemaal waar. Een van onze investeerders heeft toegezegd dit project te willen funden. Wie zegt dat we het niet allebei kunnen doen? ;)
pi_203348599
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 16:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat lijkt we wel, hier ruim 8% nee.
respect....als je met deze bedragen nog kunt spreiden. Ik benijd je wel :-)
pi_203349883
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:26 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Niet helemaal waar. Een van onze investeerders heeft toegezegd dit project te willen funden. Wie zegt dat we het niet allebei kunnen doen? ;)
Niet helemaal...dus toch reclame.
Anders hadden jullie hem wel van de site gehaald.

Ik persoonlijk vind het niet erg, valt alleen op

[ Bericht 3% gewijzigd door Cernydul op 24-01-2022 19:56:51 (Aanvulling) ]
pi_203349894
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nou ik denk er niet aan en wel om verschillende redenen.

• Project financiering
• Looptijd maximaal 1 jaar
• Een boom aan B.V.’s maar geen enkele persoonlijke borgstelling of hoofdelijke aansprakelijkheid.
• Totale uitholling door Collin van de boeterente bij dit project
[..]
Oftewel, wel risico maar als je geluk heb weinig netto rendement. Nee, dan komen er gelukkig regelmatig veel betere projecten voorbij.
Per geínvesteerde 1K krijgt men, volgens het schema, 5 tientjes rendement. Daar ga ik geen investeringsrisico voor lopen....
Pecunia non olet
pi_203350453
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Per geínvesteerde 1K krijgt men, volgens het schema, 5 tientjes rendement. Daar ga ik geen investeringsrisico voor lopen....
Zo zijn er meer van die projecten, maar ik acht het risico zeer laag. En voor de rest houdt het ook niet over wat er voorbij komt, dus ik neig wel gewoon mee te doen?
pi_203351285
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:18 schreef quepos het volgende:

[..]
Zo zijn er meer van die projecten, maar ik acht het risico zeer laag. En voor de rest houdt het ook niet over wat er voorbij komt, dus ik neig wel gewoon mee te doen?
Dat geloof ik op zich ook wel, maar ja je weet nooit, bijvoorbeeld als ten gevolge van de OekraÏne crisis de economie stil valt.... je weet gewoon nooit. En met 50 tientjes rendement moet je 20 goede soortgelijke projecten selecteren om het verlies goed te maken. Ik weet wel, spreiden spreiden spreiden, maar dit is gewoon te scheef. Geef mij maar een lekker langdurend project met een solide partij. Zo min mogelijk beslismomenten......
Pecunia non olet
pi_203351415
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat geloof ik op zich ook wel, maar ja je weet nooit, bijvoorbeeld als ten gevolge van de OekraÏne crisis de economie stil valt.... je weet gewoon nooit. En met 50 tientjes rendement moet je 20 goede soortgelijke projecten selecteren om het verlies goed te maken. Ik weet wel, spreiden spreiden spreiden, maar dit is gewoon te scheef. Geef mij maar een lekker langdurend project met een solide partij. Zo min mogelijk beslismomenten......
Heb je gelijk in. Zo heb ik dat bij MAX ook, 10% rente, maar als er van 1 van die 20 projecten niet betaald, ben je terug bij af.
pi_203351519
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat geloof ik op zich ook wel, maar ja je weet nooit, bijvoorbeeld als ten gevolge van de OekraÏne crisis de economie stil valt.... je weet gewoon nooit. En met 50 tientjes rendement moet je 20 goede soortgelijke projecten selecteren om het verlies goed te maken. Ik weet wel, spreiden spreiden spreiden, maar dit is gewoon te scheef. Geef mij maar een lekker langdurend project met een solide partij. Zo min mogelijk beslismomenten......
En het liefst met aflossing tijdens de looptijd, dan heb je dat maar alvast binnen :)
pi_203353528
quote:
12 maanden, boetevrij aflossen na 6 maanden, 7% bruto… Met een LTV op woning van 85% is het verder allemaal waarschijnlijk wel te overzien, maar ik investeer dan liever op de beurs voor de lange termijn. (Ik denk wel voor wat er hier vaak langskomt dat velen het prima vinden, is dus slechts een persoonlijke voorkeur)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')