Zit er toch al lang in? Ik heb gewoon een routeplanner erin zitten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:38 schreef Starhopper het volgende:
Doen ze ook GPS inbouwen? Dat is wel handig om boeven te vangen en bij asocialen die doorrijden na een ongeluk.
Ja daaromquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was in de jaren '70 een unicum...
Ja google wel maar ik gebruik geen producten van google en facebookquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:33 schreef laforest het volgende:
[..]
Hoe denk je dat verkeer op Google maps werkt? Je geeft tracking toestemming.
Dat het uit te zetten is? Dat was een voorwaarde om het toe te passen in de auto's.quote:
Sinds 2018 is het ecall systeem verplicht in nieuwe auto's. In die auto's (en ook al in oudere auto's) zit een SIM kaart en daarmee is de auto feilloos uit te peilen. Dus als je je drukt maakt om privacy of het delen van data met de overheid dan ben je al wat aan de late kant.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:13 schreef AchJa het volgende:
Wat voor data er gedeeld wordt tussen de fabrikant en de gebruiker is wat anders en ook niet verplicht dus als je dat eruit sloopt interesseert dat niemand wat. En dat vind ik van een compleet andere orde dan alles verplicht te moeten delen met de overheid.
Dan heb jij toch nergens last van. Dan blijf je in die auto rijden en deel je niks.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:13 schreef AchJa het volgende:
Daarnaast deelt mijn auto helemaal niks en dat wil ik graag zo houden.
Nou dan blijven er maar weinig mensen over die jij wel begrijpt een simpele Passat 1.4 haalt al 203 km/hquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:29 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij prima toch. Sowieso begrijp ik mensen niet die auto's kopen die bijvoorbeeld 200km/h kunnen.
Haha true, even een wet aanpassen en klaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeg, wat is jouw grens qua wat je de staat vertrouwt? Leuk die wetten maar je ziet afgelopen 2 jaar al hoe subjectief dat wordt geïnterpreteerd.
Die krijgt dit systeem nog niet. Geldt voor auto's die een typegoedkeuring krijgen na de aangegeven ingangsdatum.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Lekker dan, gisteren nieuw wagen besteld, levertijd 13 maanden…
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzettenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:44 schreef SuperNeger het volgende:
Eng. Vraag me af of het er makkelijk uit te slopen is.
Er zit al een unieke code in je autosleutel. Die is te herleiden naar het VIN van je auto. En dat is weer te herleiden naar de voertuigregistratie. en dat is weer te herleiden naar jouw.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik straks ook mijn QR scannen om de auto te starten? Teveel verkeersboetes in een jaar en je auto start niet meer?
Natuurlijk is de QR straks gekoppeld aan je CO2 budget, dus als je maandelijks toegestane kilometers op zijn, gaat je auto niet meer open en mag je met de fiets of het OV.
Ja dat ken ik. Mijn lane assist kun je ook uitzetten. Wel iedere rit opnieuw door 6 menu's heen scrollenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die krijgt dit systeem nog niet. Geldt voor auto's die een typegoedkeuring krijgen na de aangegeven ingangsdatum.
Yep, pas wanneer je van het padje gaat, krijg je te maken met controle en neuzelarij..... het is daarmee juist wel Big Brother die verordonneerd dat iedereen volgens haar regels en wetten moet leven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Helemaal niet. Pas wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt gaan ze dat ding eens uitlezen.
Ik zie niet in hoe dit systeem kostenverlagend zou werken, tenzij je normaal gesproken in het verkeer een totale debiel bent natuurlijk en bekeuringen onder je vaste lasten vallen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:32 schreef ludovico het volgende:
Dit systeem werkt eerder kosten verlagend, maar ik moet er niet aan denken dat onze D66-staat zoveel controle zou kunnen uitoefenen als mogelijk zou zijn met deze systemen.
Eigenlijk is die GPS functie in een auto al een gedrocht, en telefoons, ook niet te vertrouwen.
Allemaal leuk en aardig als je er zelf voor kiest hoor (maar ook dan gewoon niet) maar de optie zou moeten bestaan om gewoon niet zonder half spionagesoftware door het leven te gaan.
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:29 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij prima toch. Sowieso begrijp ik mensen niet die auto's kopen die bijvoorbeeld 200km/h kunnen.
Mwoah, grote blikschade zal allicht in de bebouwde kom zijn in 30kmh zones.... Met te forse snelheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dit systeem kostenverlagend zou werken, tenzij je normaal gesproken in het verkeer een totale debiel bent natuurlijk en bekeuringen onder je vaste lasten vallen.
En wat voor invloed gaat de overheid hiermee hebben volgens jou? De overheden hebben het al niet eens voor mekaar gekregen om het permanent (dus zonder mogelijkheid om het uit te zetten) in de auto's te krijgen.
Je moet max 90 rijden op de snelweg want dan is je auto zuiniger. Gr gr, big brother D66 staat die zegt dat je op CO2 rantsoen moet omdat je anders negatieve social creditscore krijgt en een hogere hypotheekrente moet betalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.
Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?
Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.
Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.
Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?
Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.
Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?
Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.
Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.
Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.
We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.
Edit:
Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening.
Ja op die manier. Ik denk daar met dit systeem juist anders over, omdat dit gewoon heel irritant gaat zijn en mensen het continue uit gaan zetten. En dat vergeet je voordat je wegrijdt, dus zodra je onderweg de eerste keer hinder ondervindt ga je tijdens het rijden zitten klooien om het uit te zetten (als je daarvoor een menu door moet). Ik zie qua veiligheid veel meer in auto's verplicht voorzien van systemen die automatisch remmen op het moment dat er een impact dreigt. Dat soort systemen dragen veel meer bij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef ludovico het volgende:
Mwoah, grote blikschade zal allicht in de bebouwde kom zijn in 30kmh zones.... Met te forse snelheid.
Dus die hou je dan tegen.
En de echte kosten zijn de overstekende kinderen in die gebieden...... Ja er komen nu, ook met dat automatische remmen, echt wel systemen op de markt voor auto's die de kosten van autorijden verlagen. Simpelweg omdat de mens ook maar een mens is.
Nou, we verschillen wel in die zin dat ik in het één meer kwaad zie dan het ander. Dat mijn auto data deelt en dat daar in theorie iets mee gedaan zou kunnen worden vind ik niet spannend. Het verplicht stellen van vaccineren zoals in Oostenrijk bijvoorbeeld vind ik een ander verhaal. Je vingerafdruk in een database van de overheid vind ik ook wat anders. Zeker wetende hoe "capabel" onze overheid is met data.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef ludovico het volgende:
Ligt eraan welke termijn, maar de staat krijgt meer en meer controle en het zint me niet dat je nauwelijks het land uit kan vluchten.
We moeten er maar vanuit gaan dat de staat nooit crimineel gaat worden, maar we zien in Oostenrijk al wat ze vinden van lichamelijke integriteit... Dat is gewoon een grondrecht dat ondergeschikt staat aan wat anders.... Voor effect 0.0.
Fundamenteel verschillen wij denk ik gewoon in het zien van problemen van een overheid met enorm veel controle/macht.
Tis ook belachelijk dat je een rijbewijs moet hebben en een gordel moet dragen. Se PaKKeN oNsE VrEiHeiT aFquote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.
Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?
Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.
Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.
Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?
Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.
Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?
Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.
Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.
Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.
We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.
Edit:
Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening.
Voortschrijdende techniek... Of wil jij ook nog steeds met een 8086 werken omdat je alleen maar tekst loopt te verwerken?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |