abonnement Unibet Coolblue
pi_203288464
quote:
Die had ik nou wel willen zien :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203288481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De verhalen over Ali B. waren duidelijk het schokkendst. Ongelooflijk, ik wist niet wat ik hoorde.
Toch wordt het nog een hele kluif om in deze context verkrachting te bewijzen. Het is smerig, laag en god wat is die vent een klootzak als dit klopt. Maar de lijn tussen verkracht zijn en achteraf spijt hebben van sex is gewoon flinterdun. Zeker juridisch.
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:42:48 #178
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203288488
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:41 schreef RipCity het volgende:

[..]
Die had ik nou wel willen zien :(
Je kunt hem altijd bellen. Hij komt met alle plezier om 23:30 zelfs nog bij je langs. Of anders duik je met hem anders even de studio in.
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 januari 2022 @ 18:43:08 #179
22592 crew  Ole
pi_203288492
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:38 schreef maily het volgende:

[..]
Hij heeft zelf gvd 3 jaar zijn smoel gehouden.

O wacht, ze hebben een waarschuwing gehad :')
John is laf en heeft zich echt voor schut gezet! Hij heeft zelf geen dochter toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:43:14 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203288493
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh, ik verwachtte het geenszins. Maar ik vind het wél laakbaar en ik vind zijn optreden overall dan ook helemaal niet sterk. Integendeel.
Het was wat ik verwachtte, zelfs uitgebreider en met meer feiten en details dan ik had gedacht. Soort van positief verrast. Nu ben ik wel heel benieuwd in hoeverre de feiten en de tijdslijn ook klopt met andere verhalen van betrokkenen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203288502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee joh, je gaat je toch niet vrijwillig aan de wolven overleveren. John heeft gewoon perfect gescoord en hier laat hij het bij.
Nee, dat lijkt me eigenlijk ook inderdaad
pi_203288534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Toch wordt het nog een hele kluif om in deze context verkrachting te bewijzen. Het is smerig, laag en god wat is die vent een klootzak als dit klopt. Maar de lijn tussen verkracht zijn en achteraf spijt hebben van sex is gewoon flinterdun. Zeker juridisch.
Het is heel vaak moeilijk om verkrachting te bewijzen, dat hoef je echt niet te blijven herhalen. Dat weten slachtoffers ook heel goed. Waarom denk je dat er zo vaak geen aangifte wordt gedaan? Maar het OM heeft al aangegeven te denken dat er voldoende aanleiding is om te denken dat er sprake is van een strafbaar feit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203288541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik vind dit helemaal niet. Een TH weet heus wel dat hij een beetje in een David Goliath situatie zit. Op zn Tim Hofmans stelde hij allerlei vragen niet en liet allerlei directe reactie achterwege. Maar tegelijkertijd door hoe dingen elkaar opvolgden was echt wel duidelijk hoe de redactie dingen ziet. Zonder strafbaar/aansprakelijk/hoe je het wil noemen te zijn.

Ik was aangenaam verrast hoe hij zich hield tegen de grootste man in de wereld waarin hij zelf ook werkt :Y
Ik vond het een aanfluiting. Programma zat redelijk in elkaar, maar dat interview sloeg nergens op. Dat heeft hij echt totaal verkloot.
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:45:46 #184
130755 Kinga
versier hier
pi_203288546
Ik ben net klaar met kijken. Dat die fucking John gewoon VIER keer zegt dat vrouwen hun mond moeten opentrekken. UHHH misschien eens iets doen dat vrouwen niks te vertellen hoeven te hebben?! Voorkomen en zulks? Vreselijke vent. Hij had het ook echt niet door wat hij zei he. Schitterend die laatste quote van die vrouw. Want ik schreeuwde het al naar mijn tv. En Ali is een smerige hond. Gadverdamme. En snap nu waarom dat misbaksel zolang is blijven zitten als coach. Oneindig toegang tot jonge meisjes. Bah bah. Hangen zal ie.
pi_203288551
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vond het een aanfluiting. Programma zat redelijk in elkaar, maar dat interview sloeg nergens op. Dat heeft hij echt totaal verkloot.
Totaal niet mee eens. David versus Goliath werd prima uitgespeeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203288556
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:46:53 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203288569
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vond het een aanfluiting. Programma zat redelijk in elkaar, maar dat interview sloeg nergens op. Dat heeft hij echt totaal verkloot.
Dit. En waarschijnlijk was dit de enige en laatste kans die John gegeven heeft in dit hele verhaal.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 18:47:10 #188
184769 crew  Deisyy
pi_203288573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn samenvatting van de BOOS-uitzending.

De eerste 36 minuten:
- Twee verhalen over Ali B. (gemeld in het voorjaar van 2021) en twee tips over Marco Borsato die binnenkwamen vormden de aanleiding voor het onderzoek van BOOS. BOOS dacht na over wat te doen en besloot de algemeen geformuleerde oproep te plaatsen in augustus 2021.
- In totaal hebben 19 mensen zich naar aanleiding van de oproep gemeld, oud-kandidaten en (oud-)medewerkers van The Voice.
- Jeroen Rietbergen heeft zich van 2010 tot 2021 misdragen. Hij stuurde o.a. dickpics. Iedereen wist ervan, maar door programmaleiding werd het afgedaan als een grapje of werd gezegd dat hij nu eenmaal zo is.
- Drie jonge vrouwen hebben aan BOOS gemeld dat Marco Borsato hen ongevraagd heeft betast, vooral in werksferen. Eén ervan was medewerker bij The Voice en twee waren kandidaten bij The Voice Kids. Marco betastte een kandidaat van 14 op de barbecue en ging ermee door toen ze wegliep. Ook raakte hij een kandidaat van 13 geregeld aan en kwam hij te dichtbij. Een derde kandidaat heeft regelmatig gezien dat Marco aan kandidaten zat op de set: hij zou vooral hun heupen hebben aangeraakt. Iedereen wist dit wel.
- De eerste persoon die aangifte heeft gedaan tegen Ali B., een meerderjarige vrouw, heeft aangifte gedaan van verkrachting. Hij wilde seks met haar hebben en zij was in shock, verstijfde en liet het gebeuren. Ali B. gaf aan dat hij dit vaker deed met meisjes en dat niemand hen zou geloven als ze erover zou praten. Het OM vindt dat er voldoende aanleiding is om te denken dat er sprake is van een strafbaar feit. Met andere oud-kandidaten en met deelnemers van een schrijverskamp heeft Ali B. ongevraagd geprobeerd te zoenen en seks te hebben - in sommige gevallen leidde het tot seks onder druk.
- De kandidaat die aangifte heeft gedaan tegen Ali B. heeft indertijd aan de regisseur van The Voice gemeld dat ze seks heeft gehad met Ali B. De regisseur keek er volgens haar niet van op. De regisseur ontkent dat dit verhaal tot hem is gekomen.

Na 36 minuten gaat het over de reacties:
- Marco Borsato wilde BOOS niks vertellen.
- Jeroen Rietbergen heeft aan BOOS verklaard wat wij al wisten: “Tijdens mijn jarenlange betrokkenheid bij The Voice of Holland heb ik contact van seksuele aard gehad met enige bij het programma betrokken vrouwen en seksueel getinte whatsappberichten uitgewisseld.”
- Ali B. laat aan BOOS weten: “Vooropstaat dat ik er 100% van overtuigd ben dat ik mij niet schuldig heb gemaakt aan machtsmisbruik laat staan aan enige vorm van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat betekent dat ik de anonieme verdachtmakingen die BOOS mij heeft voorgehouden volledig ontken. Op de paar roddels en insinuaties die BOOS verder heeft verzameld, die grotendeels van ‘horen zeggen’ zijn, kan ik onmogelijk reageren. Dit is kwaadsprekerij zonder dat duidelijk is waartegen ik mij moet verdedigen. Vaststaat dat bij RTL4, ITV of bij mijn management nooit klachten zijn binnengekomen over machtsmisbruik en/of seksueel grensoverschrijdend gedrag van mij. Ik ben mij altijd bewust geweest van mijn positie en verantwoordelijkheid binnen The Voice of Holland, juist tegenover de vaak jonge kandidaten. Nogmaals, ik heb daar nooit misbruik van gemaakt. De voor mij anoniem gehouden aangifte die recent tegen mij is gedaan ken ik niet. Het schijnt te gaan om iets wat lang geleden zou zijn gebeurd. Ik herhaal dat deze beschuldiging niet waar kan zijn. Onderzoek door de politie en het Openbaar Ministerie zal dat uitwijzen. Ik werk daar dan uiteraard volledig aan mee zodat dit zo snel mogelijk duidelijk wordt.”
- Ook is om een reactie gevraagd van John de Mol, Linda de Jong (creative director bij The Voice) en Erland Galjaard (tot 2018 programmadirecteur bij RTL). Alleen Galjaard heeft gereageerd en heeft gezegd nooit van iets geweten te hebben.

Na 45 minuten:
- In 2019 heeft Talpa een onderzoek ingesteld vanwege wangedrag van Jeroen Rietbergen. Erland Galjaard bevestigt dit in zijn reactie aan BOOS. Het onderzoek had betrekking op het lastigvallen en onheus bejegenen van vrouwelijke collega’s en ten minste één kandidate.
- BOOS heeft Ali B. gevraagd of hij seks heeft gehad met kandidaten van The Voice. Ali B. reageerde dat hij dit niet relevant vond.

Na 48 minuten:
- Paul Römer heeft contact gezocht met BOOS om door te geven dat John de Mol wil reageren in het programma. Hij verschijnt in beeld. John de Mol zegt behoorlijk in de war te zijn van alles wat hij van de uitzending heeft gezien. The Voice loopt vanaf 2010. Tot april 2019 is John de Mol nergens van op de hoogte geweest. Linda de Jong en zakelijk directeur Henk Brug kwamen in 2019 bij John met het verhaal over Jeroen Rietbergen. De aanleiding was dat een dame – er was geen sprake van meerdere verhalen – zich had gemeld bij de kandidatenbegeleiding omdat ze werd lastiggevallen door Jeroen via appberichten. John is razend geworden en heeft meteen contact gehad met Jeroen. John werd ook op hem ziedend en heeft hem gewaarschuwd dat dit NOOIT meer mocht gebeuren. Jeroen kreeg een tweede kans omdat er al die tijd niet eerder klachten waren geweest. John heeft hier geen spijt van. John vindt dat Jeroen wel aanzien had maar geen machtspositie; het zou wel kunnen dat Jeroen zich die positie heeft toegeëigend in gesprekken die hij bijv. met kandidaten had. John zegt dat er geen onderzoek is ingesteld naar Jeroen en dat hij daarna nooit meer wat over Jeroen heeft gehoord terwijl Jeroen wel nauwlettend in de gaten werd gehouden door Linda de Jong. Bovendien is John 90% van alle dagen zelf aanwezig op de set en heeft hij absoluut geen sfeer gezien die duidt op seksueel grensoverschrijdend gedrag of machtsmisbruik. De cultuur is volgens hem duidelijk: ‘Don’t mess with vrouwen – of mannen’.
- Bij Talpa gaat er nu een evaluatie komen. John wil dat er een werkgroep komt, die grotendeels uit vrouwen bestaat, om te bespreken wat er moet gebeuren om ervoor te zorgen dat er meldingen komen.
- John vindt de vraag aan Ali B. of hij seks heeft gehad met een kandidaat wél relevant. Sterker nog, hij zou snoeihard hebben ingegrepen als een coach een relatie – ook een wederzijdse relatie – zou hebben gehad met een kandidaat.
- John zegt tegen de slachtoffers: ‘Mea culpa.’ Hij hoopt dat ze het een plek kunnen geven en dat slachtoffers in de toekomst vooral aan de bel trekken.
- John vraagt aan Tim als Tim even hapert en bedenkt wat hij nog meer moet vragen of hij ook een vraag kan stellen waarin hij iets kwijt kan over The Voice Kids. Vanaf de eerste serie is er volgens John een heel strakke procedure geweest: een medewerker is nooit alleen met een kind. De verhalen over Marco kende John niet. Als die blijken te kloppen, dan heeft John zich in hem vergist. John kan zich nog steeds niet voorstellen dat Marco aan kinderen zou zitten. De ruimte om dingen te doen is er bovendien bijna niet. Het zou dan moeten gebeuren buiten de studio. Zelf is John nooit bij de barbecues van Marco geweest en hij heeft er alleen maar positieve verhalen over gehoord.
- John zegt dat pas kan worden bepaald hoe het nu verder moet met The Voice als duidelijk is wat er precies is gebeurd. De onderzoeken moeten worden afgewacht.
- John blijft benadrukken dat het probleem is dat er geen melding wordt gemaakt van grensoverschrijdend gedrag. Dit is een probleem dat breder is dan The Voice: vrouwen hebben kennelijk een soort schaamte. Er is volgens hem geen angstcultuur bij The Voice. Bovendien zijn er de nodige ‘loketten’. De uitzending eindigt met een opmerking van een mevrouw van de Rugersstichting : “Nogmaals, de verantwoordelijkheid ligt altijd bij degene die over de grens gaat en niet bij degene die het overkomt.”
Mooie samenvatting, ik heb hem in de OP gezet.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:49:34 #189
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203288609
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vond het een aanfluiting. Programma zat redelijk in elkaar, maar dat interview sloeg nergens op. Dat heeft hij echt totaal verkloot.
Ik vond juist dat hij dat erg goed deed.
pi_203288637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit. En waarschijnlijk was dit de enige en laatste kans die John gegeven heeft in dit hele verhaal.
Is ook precies waarom JdM daar wel zit en niet bij de duimschroevers gaat zitten. Dat weet Tim ook. In die context heeft hij het prima gedaan. Hij hoeft geen judge, jury en executioner te zijn. Hij heeft standpunten tegenover elkaar gezet en daar toch een duidelijke framing aan meegegeven. Zonder dat hij juridisch over enig randje ging en zonder controle over het gesprek te verliezen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_203288641
Overzicht van Ali B carrière nu bij boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203288673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is heel vaak moeilijk om verkrachting te bewijzen, dat hoef je echt niet te blijven herhalen. Dat weten slachtoffers ook heel goed. Waarom denk je dat er zo vaak geen aangifte wordt gedaan? Maar het OM heeft al aangegeven te denken dat er voldoende aanleiding is om te denken dat er sprake is van een strafbaar feit.
Nee, dat er sprake kan zijn van een strafbaar feit. Dat is iets anders.

En de reden waarom ik het blijf herhalen is omdat uit niets blijkt dat er sprake is van verkrachting. En toch wordt hier door sommige mensen over verkrachting gesproken.

Dat het slachtoffer het verkrachting noemt, wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik snap dat dat een enorm ongemakkelijke waarheid is, maar ik zie niet zo heel goed hoe je dit 100% kunt voorkomen.

Moet je dan voor je sex hebt altijd eerst naar de notaris om vast te leggen dat je het allemaal prima vindt?

Het klinkt voor mij als een iets te geile vent, een vrouw die het op dat moment misschien ook wel geil vindt of overrompeld wordt (welk van de twee zal het zijn?) en een week later baalt ze er van. Waarom baalt ze er van? Omdat ze overrompeld werd, of omdat ze had gehoopt op liefde en een relatie?

Het is allemaal zo lastig en om dan maar meteen over verkrachting te gaan roepen vind ik echt te makkelijk.
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:53:12 #193
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_203288676
1.7 miljoenen kijkers al
pi_203288678
Tim paste zich niet aan JdeM aan.
Netjes m.i..
pi_203288687
Weten we al wat Arie B hiervan vindt?
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:53:55 #196
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_203288688
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:51 schreef superniger het volgende:
Overzicht van Ali B carrière nu bij boulevard.
Ze doen net of hij dood is.
  Spellchecker donderdag 20 januari 2022 @ 18:53:55 #197
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203288689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:43 schreef Ole het volgende:

[..]
John is laf en heeft zich echt voor schut gezet! Hij heeft zelf geen dochter toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker donderdag 20 januari 2022 @ 18:54:46 #198
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203288699
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:53 schreef KingRadler het volgende:
1.7 miljoenen kijkers al
Mooi zo.

Down with de mollen.
pi_203288709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:53 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Ze doen net of hij dood is.
Dat is zijn carrière sowieso.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:55:53 #200
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203288718
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:53 schreef KingRadler het volgende:
1.7 miljoenen kijkers al
BNN meldt 5 miljoen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sueel-overschrijdend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')